خواص هويج پخته براي پوست

دوره مقدماتی php

خواص دارویی و گیاهی :

به گزارش سلامت نیوز،ایسکانیوز در ادامه نوشت: گیاهی دو ساله دارای ریشه راست و ساقه بی کرک که نوع پرورش یافته آن در اکثر نقاط زمین کشت می شود. هویج دارای ۸۷ % آب ، ۱/۵ مواد ازته ، ۲/۰ % چربی ، ۸ % مواد گلوسیدی ، حدود ۱/۵% سلولز و مقداری ماده رنگی کاروتن (ویتامین A ) و دیاستازهای مختلف و ویتامین های A,B,C,D,E است. خواص دارویی هویج 652bd5h7lu14ch8ic4hj6vw در هویج یک نوع آنسولین گیاهی وجود دارد که اثر کم کننده قند خون دارد بنابراین این عقیده قدیمی که هویج برای مبتلایان به بیماری قند خوب نیست کاملا غلط است وبیماران قند می توانند به مقدار کم از این گیاه استفاده کنند.

خوردن هویج مقاومت بدن را در مقابل بیماریهای عفونی بالا می برد، در برطرف کردن بیماری های آب آوردن انساج بدن، عدم دفع ادرار، تحریک مجاری هضم و تنفسی، سرفه های مقاوم، آسم، اخلاط خونی و دفع کرم اثر معجزه آسائی دارد.

موارد استفاده هویج برای برطرف کردن یبوست

یک کیلو هویج را رنده کنید و در مقداری آب دو ساعت بجوشانید تا مانند ژله در آید صبح ناشتا چند قاشق بخورید.

سوپ هویج برای کودکان شیر خوار که معده حساس دارند

ابتدا ۲۰۰ گرم هویج رنده شده را در دیگ بریزید و روی آن یک لیتر آب اضافه کنید و بجوشانید تا کاملا هویج ها له شود، آن را صاف و به نسبت مساوی باشیر مخلوط کرده و در شیشه شیر بچه ریخته و به او بدهید.

دوره مقدماتی php

تخم هویج را به مقدر یک قاشق غذا خوری در یک لیوان آب جوش ریخته و آن را بمدت ۵ دقیقه دم کنید. این دم کرده اثر نیرو دهنده، اشتها آور، زیاد کننده شیر خانم های شیر ده وکاهش درد قاعدگی موثر است. برگ هویج را با آب بجوشانیدا ین جوشانده را غرغره کنید برای آبسه مخاط دندان و دهان موثر است. هنگامیکه کودک شروع به دندان درآوردن می کند یک قطعه هویج باریک را برای دندان زدن به او بدهید. آب هویج را اگر روی صورت بکشید باعث روشن شدن و جلوه پوست صورت می شود. برای لاغر شدن همه روزه با غذا هویج خام بخورید. اگر می خواهید چاق شوید بعنوان صبحانه باید آب هویج بخورید.

هویج و پیاز را با هم بجوشانید و به آن آب لیمو اضافه کنید داروی موثری برای درمان بیماریهای عصبی،امراض کلیوی و همچنین جوان کننده پوست است.

خوردن هویج برای بیماریهای بواسیر موثر است. برای خارج کردن سنگ کیسه صفرا هویج اثر معجزه آسا دارد، خوردن هویچ جوشهای صورت را درمان می کند. برای تقویت قوای جنسی و تحریک کبد و روده ها هویج داروی موثری است.

در فرانسه بیمارستان معروفی وجود دارد که برای درمان بیماریهای کبدی فقط از سوپ هویج استفاده می کند و دستور تهیه این سوپ به این صورت است که: حدود ۷۵۰گرم هویج را رنده کنید و آن را در ظرفی که مقداری آب نمک دارد بریزید سپس یک قاشق چایخوری جوش شیرین و یک قشلق سوپخوری کره اضافه کنید آن را بجوش آورده و با آتش ملایم بپزید تا آب بخارشود و هر روز یک بشقاب از آن را میل کنید.

تاثیر آب هویج هم از گذشته تا امروز بر قدرت بینایی به ویژه برای کودکان در سال های رشد مفید است. هویج اعمال روده ها را منظم می کند و کمبود الیاف غذاهای گوشتی را جبران می کند بنابراین آنهایی که گوشت زیاد مصرف می کنند حتما باید هویج بخورند تا مشکل یبوست نداشته باشند.

هویج پخته یا خام؟

بیشتر افراد فکر می کنند همه میوه ها و سبزی ها اگر به طور خام مصرف شوند جذب مواد مغذی و ویتامین های آن ها بیشتر است اما نتیجه یک مطالعه نشان داد هویج پخته شده، آنتی اکسیدان های بیشتری از هویج خام دارد. پختن هویج به همراه مقدار کمی روغن میزان آنتی اکسیدان های موجود در ان به نام بتاکاروتن و اسیدفنولیک را افزایش می دهد.

 

 

 

 هویج این سبزی محبوب و پر فایده، سالهای سال است که در تمام نقاط دنیا کشت می شود و مانند امروز از آن آب هویج نمی گرفتند. در سالیان دور، هویج دارای ریشه ای کوچک به رنگ بنفش یا زرد بود که عطر و طعمی تلخ داشت و با هویج امروزی کاملا متفاوت بود. هویج بنفش، قرمز، زرد و سفید، همگی قبل از هویج نارنجی و محبوب امروزی کشت شده و مصرف می شد.

این نوع هویج ها توسط صاحبان صنایع هلندی در قرن شانزدهم و هفدهم در سراسر جهان توسعه و گسترش پیدا کردند. هویجی که برای اولین بار در آسیا رشد یافت به رنگ نارنجی بود. رفته رفته مصرف هویج افزایش پیدا کرده و در بسیاری موارد هم به عنوان داروی دردهای مختلف، استفاده می شد.

هویج حاوی آنتی اکسیدان است و آنتی اکسیدان می تواند تا میزان زیادی فرد را در مقابل سرطان محافظت کند. ویتامین A موجود در هویج در تقویت بینایی افراد نقش زیادی دارد. خوشبختانه، هویج در تمام طول سال در دسترس است و با اینکه این میوه در دو فصل از فصل های سال کشت می شود اما  به راحتی می توان آن را تهیه کرده و مصرف کرد.

شواهد نشان می دهد که مصرف بیشتر میوه ها و سبزیجات حاوی  آنتی اکسیدان، مانند هویج می تواند در کاهش خطر ابتلا به سرطان، بیماری های قلبی و عروقی مفید باشد. هویج، غنی از ویتامین ها، مواد معدنی و فیبر است.

هویج از دسته سبزیجات متنوع به شمار رفته و آن را می توان به شکل تازه، یخ زده، کنسرو شده، ترشی، بخارپز، برشته، پخته و همینطور در انواع سوپ های خوشمزه  مصرف کرد و از خواص معجزه آسای آن بهره برد.

شما می توانید هویج را در کیسه های فریزر قرارداده و آن را برای مدت طولانی تری نگه دارید. البته بهتر است قبل از ذخیره سازی، تمام ریشه ها از هویج حذف شده و بسته بندی کنید. هویج قبل از مصرف باید پوست کنده و شسته شوند.

اضافه کردن هویج به غذای کودکان علاوه بر شکل ظاهری زیبا و اشتها آور برای کودکان، خواص زیادی هم دارد. هویج خام و بخار شده دارای بیشترین ارزش غذایی هستند.

فواید هویج عبارت اند از: کاهش کلسترول ، کاهش خطر ابتلا به حملات قلبی ، پیشگیری از سرطان های خاص، بهبود بینایی و کاهش علائم پیری زودرس. علاوه بر این، هویج بر بهبود و زیبایی پوست، افزایش قدرت سیستم ایمنی بدن، بهبود هضم، محافظت و سلامت قلب و عروق، سم زدایی بدن و افزایش سلامتی دهان، بسیار موثر است.

هویج از طبیعت گرم برخوردار بوده و  از جمله سبزیجات ریشه داری است که فواید بسیار زیادی دارد. این سبزی خوش رنگ و مفید دارای انواع ویتامین ها و مواد مغذی لازم برای بدن است. افراد با طبع سرد می توانند هویج بیشتری در مواد غذایی مصرفی خود قرار دهند. هویج هم به صورت خام و هم پخته سرشار از ویتامین ها و خواص حیاتی برای بدن است.

یبوست یکی از مشکلات ناخوشایند مربوط به سیستم گوارشی است و می تواند باعث ناراحتی و مشکلات زیادی شود. رفع یبوست با گیاهان، سبزی ها و میوه ها بسیار تاثیر گذار است.

فراوانی فیبر در هویج ، حجم مدفوع را افزایش داده و باعث عبور صحیح مواد زائد از طریق دستگاه گوارش می شود. مصرف هویج برای افرادی که از مشکل یبوست رنج می برند، بسیار مفید است.

افرادی که به یبوست دچار هستند می توانند روزانه آب هویج مصرف کنند. هویج حاوی روغن های خاصی است که روی غشای مخاطی معده و روده اثر گذاشته و همین موضوع کمک می کند تا عمل هضم غذا بهتر صورت گرفته و روده  بهتر کار کند.

هویج دارای فیبر بالا، بتا کاروتن و آنتی اکسیدان است که در بدن به ویتامین A تبدیل می شود. آب هویج می تواند مدفوع را نرم تر و حجیم تر کند. این ماده مغذی به پاک کردن کولون کمک کرده و سرعت حرکت مدفوع را افزایش می دهد.

شاید به نوشیدن آب هویج علاقه زیادی نداشته باشید اما باید گفت که زمانی که آب هویج به روده و کولون شما می رسد، باعث حذف لایه های سمی و مواد ناخالص از آن ناحیه شده و می تواند در حرکت روده به عنوان یک ملین اثر بخش ، عمل کند.


6 غذا برای جلوگیری از علائم کولیت اولسراتیو


آیا توستر ضرر دارد؟


مواد غذایی صفر کالری را بشناسید


طبع گوشت بوقلمون چیست؟

به طور کلی آب میوه دادن به کودکان زیر یک سال توصیه نمی شود؛ زیرا دراین سن معده کودکان حساس است و ممکن است دادن آبمیوه زیاد به کودکان باعث بروز اسهال شود.

توصیه می شود مصرف آب میوه برای کودکان ، بالای نه ماهگی باشد. آب هویج برای کودک بسیار مفید است و شما می توانید  یک روز در میان به میزان مناسبی به کودک بدهید.

توصیه می شود هر روز ناشتا یک لیوان آب هویج مصرف کنید. هویج، حاوی ویتامین آ و بتاکاروتن است که باعث تقویت سیستم ایمنی و قلب شده و در دفع میکرب ها سودمند است.

مصرف زیاد هویج پخته ممکن است چاق کننده باشد؛ البته افرادی که به دنبال اضافه وزن هستند می توانند هر روز همراه صبحانه یک لیوان آب هویج مصرف کنند.

مصرف هویج می تواند سیستم گوارش شما را تقویت کند و روند هضم را بهبود بخشد. محتوای ویتامین A به کبد شما کمک می کند تا سموم مضر بدن را از بین برده و تجمع چربی و صفرا در کبد را کاهش دهد.

آب هویج بدن شما را سم زدایی کرده و از کبد شما محافظت می کند. هویج همچنین باعث تقویت معده و کولون و محافظت آنها در برابر بیماری های کشنده ای مانند سرطان کولورکتال می شود.

با مصرف روزانه هویج، صورتی زیبا و پوستی شفاف خواهید داشت. این سبزی مغذی، سلامت پوست شما را تضمین می کند. هویج با ویتامین C و سایر آنتی اکسیدان ها ترکیب شده و باعث طراوت و شادابی پوست می شود. برای نتیجه بهتر می توانید آب هویج را با کمی عسل مخلوط کرده و میل کنید.

چاقی یک مسئله جدی در زندگی امروزی است و باید از همان ابتدا کنترل شود. برای کنترل وزن، شما باید ورزش کنید و برخی میوه ها و سبزیجات را در رژیم غذایی خود داشته باشید. هویج یکی از این سبزی های موثر در کاهش وزن است زیرا هویج دارای فیبر بالایی بوده و بنابراین نوعی احساس سیری به شما می دهد.

همچنین، هویج بسیار کم کالری است و چربی اضافه  ذخیره نمی شود. بنابراین، اگر شما مصمم به  کاهش وزن هستید، هویج را به رژیم غذایی خود اضافه کنید.

مصرف بیش از حد ویتامین A می تواند برای انسان سمی باشد. مصرف بالای هویج ممکن است سبب تغییر رنگ جزئی در رنگ پوست شود، اما این تغییر رنگ برای سلامتی مضر نیست. البته بعید است که  مصرف بیش از حد ویتامین آ موجود در هویج به طور مستقیم از رژیم غذایی باشد. این میزان بالا می تواند با مصرف مکمل ها ایجاد شود.

افرادی که از ویتامین A برای آکنه یا دیگر بیماری ها ، استفاده می کنند، نباید مقدار زیادی هویج بخورند، زیرا ممکن است به هیپرتونیتامینوز A (ذخیره سازی غیر طبیعی ویتامین ها که منجر به علائم سمی می شود) منجر شود. به طور کلی برای شروع مصرف مکمل ها و داروها همراه با مواد غذایی باید در مورد تغییرات احتمالی با پزشک خود مشورت کنید.

 

منبع: www.medicalnewstoday.com

 

از قدیم گفته اند که آب هویج برای تقویت چشم ها بسیار عالی است. البته باید بدانید که هویج خواص زیادی برای بدن دارد و به خصوص برای پوست و مو نیز بسیار فایده دارد.

امام رضا (علیه السلام)درباره خواص هویچ می فرمایند :خوردن هویچ برای رفع قولنج و بواسیر است و به جماع نیز کمک می کند .

فرقی نمی کند هویجتان خام، پخته، رنده شده یا به صورت پوره باشد. روش های متفاوتی برای وارد کردن هویج به برنامه ی غذایی روزانه وجود دارد. این ماده ی غذایی نارنجی رنگ سرشار از خواص فوق العاده است که خدمت بزرگی به سلامتی می کند.

با مصرف این سبزی ترد، پرخاصیت و مقوی به اندازه کافی ویتامین A دریافت کرده و به دنبال آن پوستی شاداب داشته و از ابتلا به سرطان ، بروز پیری زودرس و .. جلوگیری کنید.

در این مطلب خواهید خواند که چگونه از حداکثر خواص این سبزی عالی و معجزه گر بهره مند شوید.

خواص هویج:

1- بینایی را تقویت می کند

هویج سرشار از بتاکاروتن می باشد که در کبد به ویتامین A تبدیل می شود. این ویتامین در رتینا یا شبکیه به ردوپسین – رنگدانه ارغوانی رنگ مورد نیاز در دید شب – تبدیل می شود.

همچنین تحقیقات ثابت کرده بتاکاروتن از بروز دژنراسیون ماکولا چشمی و آب مروارید سنایل – شایع ترین نوع آب مروارید -پیشگیری و محافظت می کند.در یک بررسی مشخص شد که افرادی که مقدار بیشتری بتاکاروتن مصرف کرده بودند احتمال خطر ابتلای آنان به دژنراسیون ماکولار چشمی 40 درصد کمتر از کسانی که بتاکاروتن کمتری مصرف کرده بودند وجود داشت.

2- از ابتلا به سرطان پیشگیری می کند

تحقیقات نشان داده مصرف هویج خطر ابتلا به سرطان ریه، سینه و کولون (روده بزرگ) را کاهش می دهد.

محققان به تازگی کشف کرده اند که دو ماده موجود در هویج به نام های فالکارینول و فالکاریندول دارای خواص ضد سرطانی هستند.

فالکارینول ماده ضدآفت طبیعی است که توسط هویج تولید می شود تا از ریشه خود در مقابل بیماری های قارچی محافظت کند.

هویج یکی از منابع این ترکیب است. در یک بررسی مشخص شد موش هایی که هویج خورده بودند تا یک سوم کمتر به سرطان مبتلا شدند.

3- دارای خواص ضد پیری است

مقدار بالای بتاکاروتن موجود در هویج در برابر تخریب سلولی ناشی از متابولیسم طبیعی بدن مانند یک آنتی اکسیدان عمل می کند و روند پیری سلول ها را آهسته تر می کند.

4- پوست را تقویت می کند

ویتامین A و آنتی اکسیدان ها از پوست در برابر تخریب ناشی از نور خورشید محافظت می کنند.کمبود ویتامین A باعث خشکی پوست، مو و ناخن می شود. ویتامین A از بروز پیری زودرس، آکنه، خشکی پوست، لکه و از بین رفتن یکنواختی رنگ پوست پیشگیری می کند.

5- ضدعفونی کننده است

گیاه شناسان بر این عقیده هستند که هویج از ایجاد عفونت پیشگیری می کند. از این گیاه می توان به روش های مختلف مانند له شده، جوشانده یا خام بر روی انواع زخم ها استفاده کرد.

6- پوست را از بیرون تقویت می کند

با هویج می توان ماسک صورت ارزان و راحتی تهیه کرد . برای این کار فقط هویج رنده شده را با کمی عسل مخلوط کنید.

7- از بروز بیماری های قلبی پیشگیری می کند

طی نتایج چندین بررسی، رژیم های سرشار از کارتنوئیدها، با کاهش خطر بیماری های قلبی ارتباط مستقیم دارند. هویج نه تنها دارای بتاکاروتن است بلکه حاوی آلفا کاروتن و لوتئین نیز می باشد.

همچنین مصرف منظم هویج میزان کلسترول را کاهش می دهد زیرا فیبرهای محلول موجود در هویج با اسیدهای صفرا پیوند می خورند.

8- بدن را از مواد زائد پاکسازی می کند

ویتامین A به کبد کمک می کند تا مواد زائد را از بدن بیرون کند. این ماده غذایی باعث کاهش صفرا و چربی در کبد می شود. فیبرهای موجود در هویج به تمیز کردن روده و سرعت بخشیدن خروج مواد زائد از بدن کمک می کنند.

9- موجب سلامت دندان ها و لثه ها می شود

این سبزی ترد همه نوع خاصیتی دارد! هویج ها دهان و دندان را تمیز می کنند. آن ها مانند مسواک و یا خلال دندان مواد باقی ماده غذا را از لای دندان ها خارج می کنند. هویج با تحریک لثه باعث ترشح زیاد بزاق شده که ایجاد اسید و باکتری سازنده کرم خوردگی دندان را متوازن می کند.

10- از بروز سکته پیشگیری می کند

طی یک بررسی که در دانشگاه هاروارد صورت گرفت مشخص شد افرادی که بیش از 6 هویج در هفته می خورند نسبت به آن هایی که در ماه تنها یک هویج یا کمتر می خورند، کمتر با سکته مواجه می شوند.

هویج علاوه بر طعم و عطر عالی که داره دارای مقادیر بالایی از بتاکاروتن و دیگر ترکیبات تاثیر گذار در سلامت مثل ویتامین AA و سرشار از مواد معدنی و آنتی اکسیدان هاست. هویج مزایای درمانی مختلفی داره. بویژه برای اندام هایی از بدن مثل چشم، دستگاه گوارش، دندان و پوست بسیار مفید هست. همچنین دارای مقادیری از کلسیم هست که برای رشد استخوان کودکان و تقویت استخوان در خانوم ها مهم و حیاتیه.

این سبزی عالی ابتدا به عنوان دارو برای درمان برخی بیماری ها رواج زیادی پیدا کرد و بعد به مصرف روزانه تبدیل شد. هر دو شکل خام و پخته ی این سبزی خاصیت های زیادی داره و توصیه های زیادی در مورد مصرفش شده.

این ماده غذایی قدرتمند برای استفاده در یک رژیم لاغری هم فوق العاده اس. توصیه میکنم اگر رژیم دارید همیشه مقداری از این سبزی پر خاصیت رو به صورت پخته در کنار بشقابتون بذارید. هم زیبایی خوبی به رنگ و تزیین غذاتون میده و هم بسیار مفید و صد البته کم کالری هست.

یادمه همیشه از بچگی میشنیدم که هویج سوی چشم رو زیاد میکنه. حتی انقدر این قضیه توی ذهنم جا افتاد که وقتی دوران مدرسه کمی چشمم ضعیف شده بود و احتیاج به عینک پیدا کردم هویج بیشتری میخوردم تا چشمم به سلامت اولش برگرده. اینطوری که به نظر میرسه این خاصیت ویژه هویج به لطف حضور مقادیر زیادی از بتاکاروتن هست که در کبد به ویتامین A تبدیل میشه. این ویتامین در شبکیه چشم به Rhodopsin ، رنگدانه ارغوانی لازم برای دید در شب تبدیل میشه. بتا کاروتن باعث بهبود دید در شب و محافظت چشم در برابر بیماری هایی مثل آب مروارید میشه.
چروک و خشکی پوست را با تغذیه درمان کنید

هویج حاوی مقادیر متنوعی از آنتی اکسیدان هاست که سپر محافظت از قلب هستن. مصرف منظم هویج از قلب شما در برابر آسیب ها محافظت میکنه و مانع افزایش کلسترول بد میشه.
خواص عالی هویج

مطالعات نشون میده که مصرف هویج میتونه خطر ابتلا به سرطان ریه، سرطان پستان و سرطان روده بزرگ رو کاهش بده. این موضوع هم به دلیل وجود پلی استیلن آنتی اکسیدان هاست که مانع رشد سلول های سرطانی خصوصا در روده بزرگ و دستگاه گوارش میشه.

همچنین هویج به دیلل دارا بودن مواد مغذی و آنتی اکسیدان ها به همراه ویتامین C باعث افزایش سیستم ایمنی بدن میشه و مصرف منظمش یک سپر حفاظتی در برابر بیماری ها برای بدن شما ایجاد میکنه.

سطح بالایی از مواد مغذی که در بالا برای هویج بیان کردیم باعث میشه که سوخت و ساز بدن به صورت منظم انجام بگیره و این در کم کردن سرعت سلول ها در پیر شدن کمک مهمی هست.

آب هویج برای خانوم ها بسیار مفیده. دلیلش هم فیتواستروژن موجود در هویج هست که  در منظم کردن دوران قاعدگی و همچنین تسکین درد های این دوران و کمک به کسانی که عادات ماهیانه سنگین دارند موثره. همچنین به کاهش علائم یائسگی در خانوم های یائسه کمک میکنه.

این ماده غذایی مفید به رشد مناسب جنین در دوران بارداری کمک میکنه و خطر ابتلا به عفونت و سقط جنین رو کاهش میده. همچنین مصرف منظم هویج به زیاد شدن شیر مادر و همچنین بهبود کیفیت شیر کمک میکنه.

هویج منبع خوبی از فیبره که در تنظیم حرکات روده و هضم غذا کمک زیادی میکنه. همچنین در شرایطی مثل یبوست  سودمنده. همچنین این فیبر به طور غیر مستقیم به کاهش وزن کمک میکنه.

هویج از افزایش قند خون هم جلوگیری میکنه و قند خون و همچنین فشار خون رو در بدن تنظیم میکنه.
تاثیر هویج در سلامتی

مصرف هویج به نشاط و درخشان شدن پوست شما کمک میکنه. به دلیل وجود ویتامین C و آنتی اکسیدان ها در سلامت پوست خیلی موثره. از هویج رنده شده میتونید یک ماسک عالی به همراه عسل تهیه کننید و برای روشن شدن پوستتون استفاده کنید.
با گیلاس و کیوی به جنگ سکته بروید

نوشیدن آب هویج لک های روی پوست رو کمرنگ میکنه و همچنین به بهبود جای زخم ها کمک میکنه.

کلاژن نوعی پروتئین در بدنه که برای حفظ قابلیت ارتجاعی پوست حیاتی و مهمه. هویج به دلیل داشتن ویتامین C که در بدن منجر به تولید کلاژن میشه خاصیت ضد پیری داره و از چین و چروک افتادن روی پوست جلوگیری میکنه. همچنین مواد موجود در هویج باعث محافظت پوست در برابر آفتاب میشه و در درمان آفتاب سوختگی موثره.

کمبود پتتاسیم میتونه باعث خشکی پوست بشه و نوشیدن آب هویج به دلیل داشتن مقدار قابل توجهی پتاسیم میتونه از خشکی پوست در این موارد جلوگیری کنه. همچنین هویج در درمان برخی بیماری های پوستی مثل جوش و آکنه و بیماری های پوستی ناشی از کمبود ویتامین A بسیار موثره. البته نباید هم در مصرف هویج زیاده روی کرد چرا که ممکنه بطور موقت باعث تغییر رنگ پوست شما بشه.

همچنین هویج خاصیت ضد التهابی داره و به عنوان مرحم میتونه به زخم ها برای کاهش التهابشون کمک کنه.
هویج و سلامتی

هویج به ضخیم شدن تار های مو و قوی شدن ریشه های مو کمک میکنه. از ریزش مو جلوگیری میکنه و باعث زیبایی موها میشه. نوشیدن آب هویج به سلامت موهای شما کمک زیادی میکنه.

نوشیدن یک لیوان آب هویج به صورت روزانه باعث رشد خوب و منظم موی شما میشه و ویتامین های موجود در هویج باعث بهبود گردش خون در پوست سر و در نتیجه جلوگیری از سفید شدن زودرس مو ها میکنه.

دوره مقدماتی php

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درخت لونگان x بخوانید...