خواص هلو انجيري

دوره مقدماتی php

خواص دارویی و گیاهی :


در این مقاله اختصاصی از سایت کوکا درباره خواص هلو انجیری در بارداری و دیگر فواید آن خواهید خواند.

هلو انجیری یا هلو بشقابی به انگلیسی Saturn Peach یکی از انواع هلو با گوشت سفید و پوست زرد و ق می باشد. هلو انجیری کوچک تر و شیرین تر از هلوی معمولی است، آب کمتری دارد، درخت پرباری دارد و نسبت به هلوی معمولی محصول بیشتری تولید می کند و در اواخر بهار و تابستان برداشت می شود.

یک هلو انجیری با اندازه ی متوسط حدود 16 گرم کربوهیدرات، 3 گرم فیبر، 12 گرم قند و 1 گرم پروتئین دارد و 60 کالری انرژی تولید می کند.

شاید فکر کنید که هلو انجیری در اثر دستکاری ژنتیکی به وجود آمده اما باید بگوییم که این میوه در قرن نوزدهم در چین رشد داده شد و در سال 1871 از کشور چین به ایالات متحده وارد شد.

هلو انجیری از مواد غذایی مفید برای بارداری است که می تواند مواد مغذی مورد نیاز خانم باردار و نوزاد را تامین کند. این میوه ی خوشمزه و شیرین حاوی مقدار زیادی ویتامین A و C، نیاسین و پتاسیم است، فیبر بالایی دارد که می تواند به جلوگیری از یبوست که مشکل رایج در زنان باردار است کمک کند.

دوره مقدماتی php

خوردن زیاد از حد هلو انجیری می تواند باعث افزایش حرارت داخلی بدن شود که برای بارداری مضر است و پرز های آن می توان گلوی خانم های باردار را تحریک کنند.

هلو انجیری حاوی مقادیر بالای ویتامین C می باشد که به کاهش علائم پوستی مربوط به افزایش سن از جمله چین و چروک و لکه های سیاه و ق پوست کمک کرده و همچنین پوست را از آسیب های خورشید محفوظ نگه می دارد.

ماسک هلو برای درمان منافذ باز و خستگی پوست مفید بوده و به عنوان ماسک مناسب ضد پیری پوست استفاده می شود.

هلو انجیری حاوی فیبر بالا و ویتامین C فراوان است که با رادیکال های آزاد مبارزه کرده و خطر ابتلا به سرطان از جمله سرطان کولورکتال و پستان را کاهش می دهد.

فیبر، پتاسیم و کولین موجود در تمام انواع هلو ها باعث تقویت سلامت قلب و فشار خون می شود. مصرف پتاسیم بالا باعث کاهش سطح سدیم خون شده که بیماری های قلبی عروقی را درمان می کند. فیبر بالای آن برای کاهش اشتها و کاهش وزن بسیار مفید می باشد.

هلو انجیری با میزان فیبر بالا باعث کاهش قند خون در افراد مبتلا به دیابت نوع 1 و بهبود قند خون و میزان انسولین برای افراد مبتلا به دیابت نوع 2 می شود.

هلو انجیری به کاهش استرس کمک می کند.
استخوان را قوی تر می کند.
باعث کاهش ریزش مو می شود.
هلو انجیری ناراحتی معده را درمان می کند.


داستان عشق و جنون

 

کفش کودک رنگارنگ با الیاف طبیعی کاموا دست دوز

کفش کودک تک رنگ با الیاف طبیعی کاموا دست دوز

زعفران سرگل صادراتی به صورت کاملا ارگانیک

گیاه دارویی رزماری  با نام های رومارن یا اکلیل کوهی (Rosmarinus officinalis)  هم شناخته میشود گیاهی خشبی، چندساله و بوته‌ای و پایا، با شاخه‌های بالارونده بوده وارتفاع آن به 2 متر رسیده و معطر بوده ودارای برگ‌هایی سوزنی‌شکل و همیشه‌سبز دارد که از برگهای تازه و خرد شده رومارن یا همان رزماری به دلیل داشتن اسانس معطر و روغن فرار و مانند تانن در سالاد و در تهیه خوراکهای مرغ و ماهی استفاده می‌شود. پودر برگهای خشک شده اکلیل کوهی یا به تنهایی و یا همراه با سایر ادویه به عنوان چاشنی برای خوش طعم کردن غذاها به خصوص سس سالاد به کار برده میشود.

روغن رزماری محرک بوده و از نظر رایحه و اثری گرم و نافذ دارد.  و گل‌های آن در رنگ‌های گوناگون سفید، صورتی، بنفش یا آبی دیده میشوند.بخش های برگ و سرشاخه‌های گلدار گیاه، اندام داروئی رزماری را تشکیل  داده ،این گیاه بومی منطقهٔ مدیترانه و کشور اوروگوئه معمول است. پرورش‌دهندگان عمدهٔ گیاه رزماری در دنیا کشورهای شمال آفریقا مانند: مراکش و تونس و کشورهای جنوب اروپا خصوصاً اسپانیا، فرانسه، ایتالیا، یوگسلاوی و آمریکا و بیشتر نواحی ایران  میباشد.

 

تاثیر دارویی گیاه رزماری : بر طبق مطالعات انجام شده بر ترکیب اسید رزمارینیک ثابت گردیده که این ماده در درمان رینوکونژکتیویت فصلی بسیار موثر بوده ( Seasonal Allergic Rhinoconjuctivitis (SARدر مطالعات صورت گرفته از تعدادی بیماران مبتلا به SAR، اسید رزمارینیک در مقایسه با پلاسبو توانسته اثربخشی بیشتری بر  مهارکردن بر روی سلولهای اینترلوکین B1، اینترلوکین γ و هیستامین داشته باشدو در گروه درمان شده تعداد نوتروفیلها و ائوزینوفیلهای ترشحات بینی به طور محسوسی کاهش پیدا کرده است و علائم بیماران اعم از خارش بینی، خارش چشمها، آبریزش بینی و آبریزش چشمها کاهش نمود. روغن رزماری و افسنطین در تونیک موی سر موجب تحریک پیاز موگردیده و از طاسی زودرس پیشگیری می نماید. این دارو در موارد ریزش مو بدون شوره سر نیز اثربخشی زیادی  از خود نشان داده و برای داشتن موهای بلند و پرپشت  این گیاه تاثیر بسزایی داشته.

ماده تشکیل دهنده  رزماری:

مادهٔ متشکله ی اصلی قسمت هایی مانند  برگ و سرشاخه‌های گیاه رزماری را روغن فرار تشکیل داده. میزان روغن فرار این گیاه در نقاط مختلف دنیا بین / تا / درصد گزارش شده ،عمده‌ترین ترکیبات موجود در روغن فرار گیاه را و – سینئول (، – cineol)، بورنئول (Borneol)، کافور (Campher)، بورنیل استات (Bornyl acetate)، آلفاپی‌نن (; – pinene) و –B پینن و کولین تشکیل می‌دهند و بسته به شرایط جغرافیائی محل کشت گیاه، میزان و درصد هریک از این مواد متغیر می‌باشد  .سایر ترکیبات طبیعی موجود در برگ و سرشاخه‌های گلدار رزماری شامل این دسته‌ها می‌شود: فلاونوئیدها مانند جنکوانین (Genkwanin) و لوتئولین (Luteolin)، اسیدهای فنلی مانند اسید رزمارینیک (Rosmarinic acid)، دی‌ترپن‌ها، تری‌ترپن‌ها، تانن‌ها، مواد تلخ، رزین، ساپونین، پروتئین، چربی، کربوهیدرات، فیبر، برخی املاح و ویتامینها میباشند. ویتامینهای متعددی نظیر ویتامین A، تیامین / ویتامین 1B، ریبوفلاوین / ویتامین B2، نیاسین / ویتامین 3B، ویتامین 6B، ویتامین B12، بیوتین، اسید پانتوتنیک، ویتامین C ، ویتامین E و ویتامین K ، ویتامین D را داراست.

خواص دارویی رزماری:

 این گیاه از نظر طب گیاهی یا طب سنتی  اثر ضدعفونی کننده و معرق داشته و جریان خون را در اندام های شکمی افزایش و در تحریک میزان ترشح شیره های گوارشی و صفرا بسیار مفید بوده .  به دلیل داشتن ماده کولین چربی‌های کبد را کنترل و برای مقابله با گرفتگی عضلاتی همچون دستگاه گوارش بسیار مفید بوده  و کمک به هضم غذا مینماید

 این گیاه شفا بخش برای معالجه رماتیسم، بیماری  فلج،  به دلیل داشتن ماده ا سید کارنوسیک باعث تقویت حافظه و پیشگیری از ابتلا به آلزایمر موثر بوده ‌،رفع بی‌خوابی و استرس ،سستی اعضاء، تشنج، اختلالات عصبی و تنفسی و نارسایی کبد و کیسه صفرا مفید میباشد و بدلیل داشتن خواص دیورتیکی ،ادرارآوری  که دارد برای همین هم روی کلیه‌ها اثر می‌گذارد و از ابتلا به روماتیسم پیشگیری می نماید

یک توصیه از طب گیاهی این بوده که  اگر نمی‌خواهید کلیه‌هایتان سنگ تولید کنند و یا اینکه خدای نکرده بیماری نقرس به جانتان بیفتد به سراغ رزماری بروید ، اما متاسفانه این گیاه  در ایران کمتر مورد توجه طباخان و بانوان آشپز ایرانی قرار گرفته ولی در کشورها اروپایی جایگاه ممتازی در آشپزخانه  را داشته و در تهیه سس ها و هنگام خوردن گوشت کباب وجود آن بسیارضروری بوده.مصرف اکلیل کوهی باعث گشادی رگ‌ها و تقویت گردش خون و و همین امردر جلوگیری از ریزش موها نیز موثر است.

ضد نفخ بوده و در درمان یبوست موثر عمل می‌کند. رزماری نیز مانند گیا دارویی  آویشن خاصیت خلط‌آوری  داشته و جوشانده‌ی آن برای مقابله با عفونت‌های برونشیتی و درمان سرفه موثر بوده. خاصیت ضد سرطانی دارد و برای درمان سرطان‌های پستان،سرطان پروستات، سرطان پوست و سرطان روده بزرگ کاربرد داشته.

برای درمان میگرن مفید بوده برای این کار مقداری رزماری را در آب جوشانده و سپس با آن بخور داده.  به دلیل وجود دو ماده «اسید کارنوسیک» و «کارنوسل» در رومارَن باعث کاهش درد و التهاب در بدن شده.

اثر محرک رزماری روی سیستم اعصاب  و بدن مرکزی بسیار برجسته  بوده و به دلیل دارا بودن خاصیت آنتی‌اکسیدانی بالایی که داشته و ضد التهابی بوده به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک شایانی میکند. گیاه رزماری  به عنوان دهانشویه طبیعی دهان محسوب که برای استفاده از این خاصیت رزماری، مقداری از آن را داخل آب گرم خیس و پس از صاف کردن آن، مایع را داخل دهان شست‌وشو دهید. رزماری به دلیل داشتن خواص متعدد و عطر خواص که دارد در تولید محصولات ی بهداشتی مانند عطر و ادکلن کاربردهای متعددی دارد.

روش استفاده رزماری:

برای استفاده از گیاه رزماری میتوان از جوشانده و یا عصاره‌ی روغنی آن استفاده نمود، می‌توانید به راحتی برگ‌های این گیاه معطر را دم  که برای این کار باید یک قاشق چای‌خوری رزماری را با یک لیوان آب جوش به مدت 10 دقیقه دم نموده. روزانه می‌توانید 2 تا 3 فنجان از این جوشانده میل ودر زیاده روی خوردن این گیاه باید خود داری نمود.برای درمان بیماری  روماتیسم میتوان پاها و دست‌ها را با این گیاه معطر مالش داده و برای این کار یک مشت شاخه‌های کوچک گل دار رزماری را در یک لیتر آب ریخته و دست‌ها و پاهایتان را در آن بگذارید.

عصاره‌ی روغنی رزماری برای ماساژ فوق‌العاده بوده میتوان دو تا سه قطره از این عصاره را با یک قاشق غذاخوری روغن بادام شیرین مخلوط کرده.درمان زخم‌ها و جراحات بهتر است برگ‌های رزماری را خشک و سپس آن‌ها را کوبیده  تا پودر گردد و پودر به دست آمده را روی زخم زده باید توجه داشت که  این روش برای زخم‌های سطحی استفاده شود. بطوری که دچار بیماری برونشیت شده‌اید می‌توانید یک قطره روغن گیاهی خوراکی رزماری را در یک قاشق عسل حل کرده  ومی‌توانید این کار را به مدت یک هفته، صبح و شب انجام  واگر علائم سرماخوردگی‌تان بیش از یک هفته طول کشید به پزشک  مراجعه شود. 

مضرات مصرف رزماری:

مصرف نوع رقیق نشده روغن این گیاه باعث استفراغ، خونریزی رحمی و تحریک کلیه ها میشود.  در دوران بارداری و شیردهی مصرف رزماری می تواند باعث خونریزی یا سقط جنین گردد. افرادی که دچار اختلالات تشنجی میشوند، مصرف رزماری می تواند این اختلالات را افزایش دهد.افراد مبتلا به فشار خون بالا وبیماران صرعی دارند نباید از این گیاه مصرف کنند.

 

 

 

 

 

(الزامی، ولی نمایش داده نمی شود)

از تغییر در نظرات مرا با خبر کن

تازه سازی


Designed by:www.melikala.com.

5 ساعت ago

 متولدین فروردین عشق و روابط عاطفی اولویت اصلی امروز شما هستند. شما احساس می کنید که خیلی زیباتر و جذاب تر از همیشه به نظر می رسید و همین باعث می شود که نگاه های تحسین آمیز اطرافیان را، چه غریبه و چه آشنا، خیلی بیشتر از همیشه احساس کنید. شاید دلتان بخواهد که این جذابیت را با ایجاد

16 ساعت ago

آيا بهشت و جهنم الان وجود دارند؟! پيش از آن كه به پاسخ اين سوال بپردازيم بايد به يك نكته توجه داشته باشيم كه از مجموع تعبيراتى كه در آيات قرآن و روايات اسلامى آمده بهشت و دوزخ به سه معنى مختلف اطلاق شده است: 1- بهشت دنيا. 2- بهشت برزخ. 3- بهشت برين و جنة المأوى در جهان ديگر.

17 ساعت ago

فواید ریختن نمک در شامپو مشکلات موهایتان را می‌توانید با نمک حل کنید. برای حل مشکلات موهایتان می‌توانید به شامپویتان نمک اضافه کنید. همه ما از این واقعیت آگاه هستیم که نمک یکی از اجزای اصلی آشپزخانه ماست. ولی آیا می‌دانید که نمک دارای گنجینه‌ای از ویژگی‌های زیبایی پنهان و قدرتمند است که در حفاظت و بازیابی مو و پوست

17 ساعت ago

گناهانی که هرگز بخشیده نمی شوند حجت الاسلام والمسلمین شیخ حسین انصاریان در پاسخ به این پرسش که گناهانی که بخشیده نمی شوند کدامند؟ این چنین پاسخ داده است: یأس و نومیدی از رحمت و مغفرت الهی از بزرگترین گناهان است؛ زیرا آنچه سبب یأس از رحمت و مغفرت پرودگار عالم می شود، ضعف اعتقاد به قدرت و کرم و

18 ساعت ago

تب لاسا چیست؟ + روش های پیشگیری از آن بیماری های بسیاری هستند که در عین سخت و خطرناک بودن واکسن و یا پادزهری برای آن ها ساخته شده است و بشر از خطرات آن در امان می ماند. اما تب لاسا نوعی بیماری سخت است که در حال حاضر هیچ گونه واکسنی برای آن کشف نشده است و با

18 ساعت ago

جشنواره تتو در فرانکفورت آلمان عبور از عرض رودخانه بوریگانگا در هوای بارانی شهر داکا بنگلادش ملکه بریتانیا در کنسرت جشن تولد 2 سالگی خود به همراه دیگر اعضای خانواده سلطنتی در ساختمان “رویال آلبرت هال در لندن اجرای نمایش یک کماندار روی اسب در لباس سنتی ژاپنی در پارکی در توکیو مراسم تشییع پیکر “باربارا بوش بانوی

18 ساعت ago

پیامبر اکرم حضرت محمد مصطفی صلی الله علیه و آله فرمودند: صبور سه نشانه دارد: اول آن که

1 ساعت ago

روزنامه های ورزشی یکشنبه 2 اردیبهشت 137 روزنامه های ورزشی یکشنبه 2 اردیبهشت 137 روزنامه های ورزشی یکشنبه 2 اردیبهشت 137

1 ساعت ago

روزنامه های امروز یکشنبه 2 اردیبهشت 137 روزنامه های امروز یکشنبه 2 اردیبهشت 137 روزنامه های امروز یکشنبه 2 اردیبهشت 137 روزنامه های امروز یکشنبه 2 اردیبهشت 137

1 ساعت ago

فعالیت کوه آتشفشانی “سینا بونگ در جزیره کارو اندونزی لبخند در خانه‌ای زخمی از گلوله‌های جنگی در شهر جنگ زده دوما در حومه شرقی شهر دمشق سوریه دانش‌آموزان آمریکایی با تعطیلی کلاس‌ها به قانون حمل اسلحه و کشتارهای سریالی در مدارس آمریکا اعتراض کردند/ شهرهای “لس‌آنجلس و “آلبوکرک و “نیویورک چپ کردن یک کامیون حامل 20 تن ماهی –

1 روز ago

 متولدین فروردین شما امروز حتی اگر معالجه نیز شده باشید، توانایی پرستاری کردن از یک زخم کهنه را دارید. اما فقط در گذشته ماندن بهترین روش برای داشتن زندگی شاد نیست. اکنون شما فرصتی برای تغییر کردن دارید؛ و

5 روز ago

 متولدین فروردین امروز برای شما روز بسیار خوبی خواهد بود. شما هم از لحاظ روانی و هم از لحاظ ظاهری فوق العاده به نظر می رسید و اطرافیانتان نیز متوجه این موضوع هستند. امروز همه بی آن که

6 روز ago

 متولدین فروردین امروز خبری می شنوید که چندان برایتان خوشایند نخواهد بود. این خبر می تواند در مورد تغییری در محیط کار یا در مورد یکی از دوستانتان باشد اما نگران نباشید زیرا

1 هفته ago

 متولدین فروردین امروز زنده شدن برخی احساسات تلخ و آزاردهنده ی گذشته باعث خواهد شد که حال و روز چندان خوبی نداشته باشید و زیاد سرحال نباشید. با وجود اینکه شما در حال حاضر از اعتماد به نفس نسبتا بالایی برخوردار هستید برخی ترس ها و



مهر ام, خواص میوه جات, خواص میوه ها و سبزیجات 0 نظرات
83

هلو انجیری با نام علمی گل سرخیان، نوعی هلو است که بومی منطقه چین می باشد و به خاطر شکل ظاهریش به این اسم نامگذاری شده است. بنا بر نظر طب قدیم ایران طب این میوه سرد و تر است. برای آشنایی با خواص هلو انجیری ، شما را به مطالعه ادامه این مطلب دعوت می کنم.

میوه بخورید و از از فواید و خواص بی شمار درمانی و دارویی آنها بهره ببرید. میوه ها سر شار از ویتامین هستند و برای سلامت بدن بسیار لازم می باشند. خوب است بدانید که مصرف زیاد هلو انجیری در بارداری چون پرز دارد ممکن است گلو مادر باردار را تحریک کند و حرارت بدن مادر را بالا ببرد.

برای رهایی از اضطراب و استرس و رسیدن به آرامش دمنوش به لیمو را امتحان کنید!


هلو انجيري :

هُلو (به دری: شفتالو) میوه آبدار درخت هلو (نام علمی: Prunus Persica در لاتین به معنی سیب ایرانی) و دارای هسته ی سخت، گوشت زرد، یا نسبتاً سفید و پوستی مخملی است. بر اساس چسبیدن گوشت به هسته، این میوه به دو دسته هسته‌جدا و هسته‌چسب تقسیم می‌شود. یکی از میوه هایی که تا حد زیادی با هلو ارتباط دارد شلیل است. ارتباط شلیل‌ها با هلو تا حدی است که در واقع گاهی اوقات محصولات هلو حاوی تعداد کمی شلیل است و برعکس. شلیل در واقع نوعی هلو با ژن مغلوب است که میوه‌های بدون کرک تولید می‌کند. درخت هلو سه نوع شاخه ساده، مرکب و کاذب تولید می‌کند. شاخه‌های ساده فقط جوانه رویشی تولید می‌کنند. شاخه مرکب، جوانه رویش و زایشی و شاخه کاذب در طول شاخه جوانه زایش و در نوکم جوانه رویشی تولید می‌کند که در هنگام هرس نوک شاخه کاذب حذف می‌شود. جوانه گل هلو ساده است و در جانب شاخه‌های یک ساله تشکیل می‌شود. 

اين  ميوه بسيار خوش طعم داراي ويتامين هاي : a  ، b1 ، b2 ، pp و c و هم چنين داراي مواد معدني : كلسيم ، فسفر ، منگنز ، منيزيوم ، پتاسيم و آهن مي باشد . ( گلها و گياهان شفا بخش ص234 ) از جهت اينكه مواد قندي دارد به خوبي جذب مي شود ، وجود پتاسيم در آن باغث لينت مزاج و فعاليت كليه ها شده و مواد مضر ه و سمومي همچون اوره و اسيد اوريك را دفع مي نمايد . نيز درجه قليائيت بدن را بالا مي برد ، بالاخره هلو براي رشد و نمو كودكان ، در حفظ تعادل ، سوخت و ساز خوب و در بيماريهاي نقرس ، عدم كفايت كبد و روماتيسم مفيد است . اما چون سلولز هلو مقدار زيادي است موجب نفخ مي شود .

ماليدن هلوي تازه به صورت براي حفظ زيبايي نافع است . برگ هلو داراي : كلسيم ، فسفر ، منگنز ، منيزيوم ، برم ، پتاسيم ، آهن مواد سفيده اي و اندكي چربي بوده ، قندش مخلوطي از لولز و گلوكز است . چون مقدار آن گم مي باشد ( 15-14درصد ) براي بيماران قندي بي ضرر است مخصوصاً اگر جوشانده شود گه 5/7 گرم مواد قندي خود را از دست مي دهد و براي كبد مفيد است .

برگ هلو اوره و اسيد اوريك را دفع ، درجه قليائيت بدن را بالا و به علت سلولز زيادي كه دارد نفخ شكم ايجاد مي نمايد كه مي توان پخته يا كمپوت آن را خورده تا مبتلا نگرديد .

برگ هلو در سوخت و ساز پيران ، رشد و نمو كودكان ، بيماري هاي نقرس ، روماتيسم ، كبد و ماليدن روغن هسته هلو به دانه هاي بواسير و سودا مفيد است . اگر صبح چند قطره آن را در گوش بچكانند وزوز و صداي گوش را از بين مي برد . پماد كوبيده هسته هلو در نورالژي، ميگرن ، زخمهاي سوجتگي و سودا مفيد است . دم كرده يك گرم شكوفه هلو عصبانيت بچه هاي خشمگين را ساكت مي سازد و يبوست آنها را برطرف مي كند . 

هلو داری انواع مختلف با گونه ها و طعم های متفاوت است. از انواع مختلف ای میوه میتوان به بلخی، کاردی،زعفرانی (که دارای دو نوع هسته جدا وهسته چسب موجود است و مورد استفاده قرار میگیرد)،هلو انجیری، هلو هلندری(که شباهت فریبنده‌ای به زرد آلودارد) نام برد.از استان های تولید کننده عمده هلو میتوان به استان چهار محال و بختیاری و به صورت عمده شهر گردشگری و زیبای سامان و استان البرز و شهرکرج اشاره کرد. هلوی بلخی، که بسیار بزرگ و شیرین است، از تولیدش بسیار کاسته شده است، زیرا بلافاصله بعد تماس لک می شود و چهره‌ی بدی به خود میگیرد  

هلو در كلام زكزياي رازي :

هلو سرد كننده است ، براي شخص مبتلا به تب در موقع بالا رفتن تب نوبه ( يك روز در ميان ) و تب محرقه  سودمند است . اين ميوه در بدن مائيت و آبكي شدن خون را زياد مي كند . يعني خونهايي كه از آنها توليد مي شود استحاله كامل پيدا نكرده ، خون طبيعي از آن درست نمي شود و سبب عفونت گرديده ، پس از يك يا دو ماه باعث بروز تب مي گردد . مانند زردآلو ، با اين فرق : تبهايي كه از خوردن هلو عارض مي گردد شديد تر و طولاني تر است ، روي آن نبايد آب سرد يا غذاهاي ترش خورد بلكه از داروهاي گوارشي بايد ميل كنند . كسي كه مزاجش خيلي گرم است روي آن سكنجبين نخورد مگر روزي كه زياد كار كرده و رنج برده است و تشنگي زياد دارد . 

سخن بزرگان در باره تندرستي: 

تولد و مرگ را درماني نيست. مهم اين است كه فاصله ميان اين دو را، شاد زندگي كنيم.((جرج سانتايانا))  

با كليك كردن بر روي نام جرج سانتانيا با زندگينامه وي بيشتر آشنا شويد .


دوره مقدماتی php

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *