خواص نعنا فلفلی چیست

دوره مقدماتی php
خواص نعنا فلفلی چیست
خواص نعنا فلفلی چیست



خانهموبایل

 

خواص نعنا فلفلی چیست

دوره مقدماتی php

خواص بی نظیر نعنا فلفلی!نعنا فلفلی

مدام کسالت دارید؟ در هضم غذا مشکل دارید؟ پاهایتان درد می‌کند؟ زیاد عرق می‌کنید؟ نفستان بدبو شده؟ اگر جوابتان به این سوالات مثبت است برایتان درمانی از دل طبیعت آورده‌ایم که راست کار خودتان است. نعنا فلفلی!مدام کسالت دارید؟ در هضم غذا مشکل دارید؟ پاهایتان درد می‌کند؟ زیاد عرق می‌کنید؟ نفستان بدبو شده؟ اگر جوابتان به این سوالات مثبت است برایتان درمانی از دل طبیعت آورده‌ایم که راست کار خودتان است. نعنا فلفلی! این سبزی نه تنها تمام مشکلاتی که بر شمردیم را رفع و رجوع می‌کند بلکه کلی خاصیت دیگر نیز دارد که در ادامه‌ی مطلب خواهید خواند. با ما همراه باشید. نعنا فلفلی برای هضم راحت غذاغذا را خورده نخورده احساس نفخ و سنگینی می‌کنید و همیشه با هضم غذا مشکل دارید! درمان آن خیلی ساده است نعنا فلفلی را دریابید. به خاطر اینکه باعث افزایش ترشح صفرا شده و برای همین هم به هضم غذا کمک می‌کند. سازمان جهانی سلامت استفاده از عصاره‌ی روغنی (افشره‌ی خوراکی) نعنا فلفلی را برای درمان سندرم روده‌ی تحریک‌پذیر و رفع مشکلات گوارشی مانند نفخ و ورم معده به رسمیت شناخته است.

روش استفادهروی یک حبه قند 2 قطره عصاره‌ی روغنی نعنا فلفلی بچکانید و آن را در دهان بگذارید تا آب شود. می‌توانید روزانه سه مرتبه این کار را انجام دهید. می‌توانید از عطاری این عصاره‌ی روغنی را تهیه کنید. نعنا فلفلی برای داشتن نفس خوشبوبوی بد دهان روی اعتمادبه‌نفس آدم‌ها تأثیر منفی می‌گذارد و باعث عذاب است. نگران نباشید نعنا فلفلی کمکتان می‌کند. نعنا فلفلی ضد باکتری است و تجمع میکروب‌ها در دهان را کاهش می‌دهد. برای همین هم دهان تمیز و خوشبو می‌شود. علاوه بر این نعنا فلفلی سرشار از «منتول» است و برای همین هم دهانتان به مدت طولانی تازه و خوشبو می‌ماند.

روش استفاده1 قطره عصاره‌ی روغنی یا همان افشره‌ی خوراکی نعنا فلفلی را روی یک حبه قند بچکانید و داخل دهانتان بگذارید.

 

 

نعنا فلفلی برای مقابله با حالت تهوعحالتان خوب نیست و حالت تهوع دارید. نگران نباشید عصاره‌ی نعنا فلفلی کمکتان می‌کند. خواص این سبزی دستگاه گوارش را بهبود داده و حالت تهوع را رفع می‌کند.

روش استفاده2 قطره عصاره‌ی روغنی نعنا فلفلی را در یک قاشق چای‌خوری عسل بچکانید و آن را ببلعید. تا بهبودی کامل روزانه دو مرتبه این کار را تکرار کنید. نعنا فلفلی: ضد درد طبیعیاگر انگشتتان جایی گیر کرده و درد می‌کند یا اینکه پایتان پیچ خورده و درد می‌کند! به نعنا فلفلی اعتماد کنید. عصاره‌ی روغنی نعنا فلفلی برای تسکین درد موثر است. به خاطر اینکه خاصیت ضدالتهابی دارد. دوم هم به خاطر اینکه حاوی «منتول» است که خاصیت خنک‌کنندگی دارد و مانند مسکن عمل می‌کند.

روش استفادهزمانی که ضربه‌ای به یکی از اعضای بدنتان وارد می‌شود دو قطره از این عصاره‌ی روغنی نعنا فلفلی را روی آن ریخته و ماساژ دهید تا کاملا جذب پوست شود. هر روز دو تا سه مرتبه این کار را تکرار کنید تا درد از بین برود.

 

  نعنا فلفلی برای مقابله با تعریق زیادبرای برخی‌ها فرقی نمی‌کند که هوا سرد باشد یا گرم! مدام در حال عرق ریختن هستند. اگر شما هم جزو این افراد هستید از عطاری محلتان عصاره‌ی روغنی نعنا فلفلی بخرید. این سبزی خاصیت آنتی باکتریایی دارد و روغن آن نیز باکتری‌های ساطع شده از عرق را ناکار می‌کند. این سبزی سرشار از «منتول» است و خنکی و تازگی طولانی مدتی ایجاد می‌کند.

روش استفادهداخل یک پیاله یک قاشق غذاخوری الکل 90 درصد بریزید و 1 قطره عصاره‌ی روغنی نعنا فلفلی به آن اضافه کنید. یک گلوله پنبه به این ترکیب آغشته کرده و کف پاها و زیر بغل‌ها بمالید.  نعنا فلفلی برای رفع خارش پوستکهیر، زونا، آفت. عصاره‌ی نعنا فلفلی درمانی برای رفع خارش پوست محسوب می‌شود. این سبزی خواص مسکنی دارد و می‌تواند به سرعت خارش را رفع کند.

روش استفاده1 قطره عصاره‌ی روغنی نعنا فلفلی را در کرم یا پماد مورد استفاده‌ی تان بزنید و آن را روی پوستتان بمالید. نعنا فلفلی برای تسکین پاهای دردناکاگر در پاهایتان احساس درد می‌کنید به فکر یک حمام پا با نعنا باشید. این سبزی باعث تسکین درد می‌شود.

روش استفادهیک لیتر آب بجوشانید و یک مشت برگ نعنا فلفلی داخل آن بریزید. اجازه دهید به مدت ده دقیقه بجوشد و سپس محلول را صاف کنید. محلول را داخل یک تشت بریزید و دوباره به آن آب اضافه کنید تا روی پاهایتان را بپوشاند. اجازه دهید پاهایتان ده دقیقه در این آب بماند.نعنا فلفلی برای تسکین میگرنعصاره‌ی روغنی یا همان افشره‌ی خوراکی نعنا فلفلی برای هر دردی دواست. برای همین برای تسکین دردهای میگرنی نیز موثر است.

روش استفاده1 قطره عصاره‌ی روغنی نعنا فلفلی را در کمی روغن گیاهی مانند روغن زیتون حل کنید و روی شقیقه‌هایتان زده و ماساژ دهید. توجه توجهمصرف خوراکی نعنا فلفلی برای افرادی که از سنگ کیسه‌ی صفرا دارند توصیه نمی‌شود. از این گذشته مصرف عصاره‌ی خوراکی برای خانم‌های باردار و شیرده و همچنین کودکان زیر دو سال مورد منع مصرف دارد. منبع:tebyan.net

داروخانه گیاهی بیتوته

درمان غیر جراحی بواسیر (هموروئید)

ارسال محرمانه محصولات جنسی

چطور بابحران‌ روحی ناشی ازکرونامقابله کنیم

جوانسازی و کلاژن سازی پوست/*کاملا گیاهی

مشاوره روشهای درمان بواسیر/تماس بگیرید

درمان بیماری های مقعدی و اختلال دفعی

بازسازی انگشتان آسیب دیده

درخواست وکیل ملکی با مشاوره رایگان

معجزه ی درمان وتوانبخشی بیماران فلج مغزی

خواص نعنا فلفلی چیست

درمان قطعی انحرافات زانو درکوتاه ترین زمان

اصلاح فرم و اختلاف طول پاها

ماسک با پایین ترین قیمت موجود در بازار

Makan Inc.‎| All Rights Reserved – © 2013 – 2020

نعناع فلفلی دارای کاربردهای فراوان خوراکی و موضعی است و خواص ضد میکروبی دارد. این گیاه به همراه اسطوخودوس شاید پرکاربردترین اسانس در جهان باشد. به معنای واقعی کلمه، فقط چند مشکل معدود بدنی، سلامتی، و ذهنی وجود دارد که نعناع فلفلی نمی‌تواند تاثیر مثبتی روی آنها داشته باشد. در این مقاله با بازده همراه باشید تا خواص نعناع فلفلی و ۲۵ کاربرد و فایده نعناع فلفلی را بدانید.

عرق نعناع فلفلی یک حس خنکی در بدن ایجاد می‌کند و دارای اثر آرام بخش بر روی بدن است، به طوری که اگر به صورت موضعی استفاده شود می‌تواند درد عضلات را تسکین بدهد. این گیاه همچنین دارای خواص ضد میکروبی است بنابراین می‌تواند بوی بد دهان را از بین ببرد و مشکلات گوارشی را تسکین دهد.

نعناع فلفلی گونه‌ای دو رگه از نعناع دشتی و نعنای آبی است. روغن معطر این گیاه به روش تقطیر با بخار آب از قسمت‌های هوایی تازه‌ی گیاه تهیه می‌شود. فعال‌ترین مواد تشکیل دهنده‌ی نعناع فلفلی عبارتند از منتول (۳۵-۴۵٪) و منتون (۱۰-۳۰٪).

اگر بخواهیم به لحاظ بالینی صحبت کنیم، روغن نعناع فلفلی به خاطر خواص ضد تهوع و اثرات تسکین دهنده‌اش بر پوشش معده و روده‌ی بزرگ به دلیل توانایی‌اش درکاهش اسپاسم‌های عضلانی توصیه می‌شود.خواص نعنا فلفلی چیست

نعناع فلفلی نه تنها یکی از قدیمی‌ترین گیاهان اروپایی است که برای اهداف دارویی استفاده شده‌است، بلکه دیگر مطالب تاریخی نیز استفاده از آن را به طب سنتی چینی و ژاپنی نسبت داده‌اند. این گیاه در اساطیر یونانی نیز ذکر شده‌است به این ترتیب که دختری به نام منتا (نعناع) توسط پلوتو که عاشق‌اش شده بود به یک گیاه تبدیل شد. پلوتو از مردم خواست که همیشه این گیاه را تقدیر کنند.

مدارکی متعلق به ۱۰۰۰ سال قبل از میلاد مسیح در رابطه با فواید روغن نعناع فلفلی برای سلامتی و همچنین کاربردهای آن در چندین هرم در مصر یافت شده‌است.

مطلب مرتبط: ۳۵ فایده روغن کنجد برای مو ، پوست و سلامتی

برخی از رایج‌ترین کاربردهای روغن نعناع فلفلی عبارتند از:

– درد معده را کاهش می‌دهد.

– مشکلات گوارشی را تسکین می‌دهد.

– بوی بد دهان را از بین می‌برد.

– سردرد را تسکین می‌دهد.

– خواص ضد میکروبی دارد.

– تمرکز ذهنی را بهبود می‌دهد.

– دستگاه تنفسی را تمیز می‌کند.

– انرژی را افزایش می‌دهد.

– عضلات سفت را شل می‌کند.

– یک جایگزین طبیعی و مقرون به صرفه برای دارو است.

صادقانه بگویم، من نمی‌توانم هیچ دلیلی پیدا کنم برای این‌که کسی در کره‌ی زمین نخواهد روغن نعناع فلفلی را در کابینت داروهای‌اش در خانه نداشته باشد!

مطلب مرتبط: ۵ فایده تخمه آفتابگردان برای سلامتی

آیا برای شروع آشنایی با مزایایی که نعناع فلفلی برای سلامتی دارد، آماده هستید؟ اگر چنین است، ادامه‌ی این نوشتار را بخوانید و با ۲۵ راه استفاده از این گیاه خارق‌العاده آشنا شوید:

روغن معطر گیاه نعناع فلفلی یک مسکن طبیعی و شل‌کننده بسیار موثر عضلات است. این گیاه به ویژه در تسکین درد کمر، درد عضلات و دور کردن سردردهای تنشی مفید است. یک مطالعه نشان می‌دهد که استفاده از روغن نعناع به صورت موضعی سبب تسکین درد مرتبط با فیبرومیالژیا و سندرم درد میوفاسیال می‌شود. این مطالعه همچنین نشان داد که روغن نعناع فلفلی، اکالیپتوس، منتول، کپسایسین و دیگر فرآورده‌های گیاهی نیز می‌توانند برای تسکین درد مفید باشد.

استنشاق روغن نعناع فلفلی اغلب می‌تواند بلافاصله سینوس‌های شما را باز کند و به تسکین خارش گلو کمک کند. نعناع فلفلی به عنوان یک خلط‌آور عمل می‌کند و می‌تواند به بهبود سرماخوردگی، سرفه، سینوزیت، آسم و برونشیت کمک کند.

زمانی که مفصل‌های شما دردناک می‌شوند، استفاده از کمی روغن نعناع خالص درترکیب با روغن اسطوخودوس می‌تواند عضلات را در حالی که خودتان گرم و خشک هستید، مانند حمام یخ، سرد کند.

استشاق عرق نعناع فلفلی می‌تواند جلوی خوردن هله هوله و تنقلات را بگیرد و کمک‌تان کند که سریع‌تر احساس سیری کنید. اگر نمی‌خوانید هنگام خوردن شام دستگاه بخور به همراه‌ داشته باشید، استفاده از چند قطره روغن نعناع فلفلی را روی شقیقه‌ها یا قفسه‌ی سینه‌تان امتحان کنید یا چند بار بوی آن را از بطری‌اش به طور عمیق استنشاق کنید.

مطلب مرتبط: ۱۰ حقیقت عجیب درباره خواص تخم کتان

به عنوان یک جایگزین غیر سمی برای نوشابه‌های انرژی‌زای خطرناک، چند بار عطر نعناع فلفلی را استنشاق کنید. این کار شما را در سفرهای جاده‌ای طولانی، در مدرسه یا هر زمان دیگری که لازم است بیش از همیشه کار و فعالیت کنید، کمک می‌کند. برای کسانی که مبتلا به سندرم خستگی مزمن هستند روغن نعناع فلفلی می‌توان تمرکز و دقت را بهبود بخشد.

۲ تا ۳ قطره از عرق نعناع فلفلی‌تان را به نرم‌کننده و شامپویی که هر روز صبح استفاده می‌کنید، اضافه کنید تا پوست سرتان تحریک شود، توانایی ذهن‌تان افزایش بیابد، و خواب از سرتان بپرد! از آنجا که نعناع فلفلی یک ضدعفونی‌کننده‌ی بسیار قوی است می‌تواند به از بین بردن شوره‌ی سر و شپش کمک کند.

روغن نعناع فلفلی در شل کردن عضلات حفره‌ی بینی بسیار موثر است و می‌تواند به پاک کردن آنها از آلودگی‌ها و گرده‌ها در طول فصل‌های آلرژی‌زا کمک کند. انتشار عطر نعناع فلفلی همراه با روغن میخک و روغن اوکالیپتوس نیز می‌تواند علائم آلرژی را کاهش دهد.خواص نعنا فلفلی چیست

کمی روغن نعناع فلفلی روی پیراهن فرزند‌تان قبل از زمان مطالعه اسپری کنید یا می‌توانید یک قطره از این روغن را روی زبان او و یا زیر بینی‌اش قرار دهید تا هوشیاری و تمرکزش بهبود بیابد.

مطلب مرتبط: ۱۰ فایده کاهو برای سلامتی و طرز تهیه خوراکی هایی با آن

خواه یک جوش یا اگزمای پوستی داشته باشید و خواه پوست‌تان در اثر تماس با پیچک سمی امریکایی دچار التهاب شده باشد، استفاده از کمی روغن نعناع فلفلی مخلوط با روغن اسطوخودوس می‌تواند هر گونه خارشی را تسکین دهد.

از آن‌جایی که روغن نعناع فلفلی دارای اثرات خنک‌کننده است، یک درمان طبیعی بسیار عالی برای پایین آوردن تب به ویژه در کودکان است. نگران نباشید، به جای استفاده از آسپرین یا داروهای دیگر، روغن نعناع را با روغن نارگیل مخلوط کنید و آن را روی گردن کودک و در پایین پایش بمالید تا تبش پایین بیاید.

کنه تنها حشره‌ای نیست که از روغن نعناع فلفلی نفرت دارد. در واقع، مورچه‌ها، عنکبوت، سوسک، پشه، موش، و حتی شپش هم در اثر عطر نعناع فلفلی دفع خواهند شد.

نعناع فلفلی اثرات آرام‌بخش روی التهاب پوست دارد. شما می‌توانید روغن نعناع فلفلی را به بوم لب و لوسیون بدن‌تان اضافه کنید تا یک حس خنک‌کنندگی مطلوب را تجربه کنید. مخلوط روغن معطر نعناع فلفلی و اسطوخودوس می‌تواند اگزما و پسوریازیس را بهبود بخشد در صورتی که به صورت موضعی مورد استفاده قرار بگیرد.

مطابق به مطالعات پزشکی یکی از بهترین کاربردهای روغن نعناع فلفلی به لطف خواص ضد‌میکروبی‌اش درمان صورت است. بنابراین روغن نعناع فلفلی یک ماده‌ی بسیار عالی برای کمک به درمان آکنه به طور طبیعی است.

روغن نعناع فلفلی توانایی بهبود گردش خون، درمان روده و آرام کردن عضلات منقبض شده را دارد. همه‌ی این اختلالات می‌توانند سردرد تنشی یا میگرن ایجاد کنند، به همین دلیل روغن نعناع فلفلی یک درمان طبیعی بسیار عالی برای سردرد است. مطالعه‌ای که توسط محققان در کلینیک عصب‌شناسی در دانشگاه کیل آلمان صورت گرفت، نشان داد که ترکیبی از روغن‌ها، که حاوی روغن نعناع فلفلی نیز باشد “اثر ضد درد قابل‌توجهی همراه با کاهش حساسیت نسبت به سردرد‌ها دارند.” روغن‌ها برای تسکین درد روی پیشانی و شقیقه‌ها مالیده شدند.

روغن نعناع فلفلی در بسیاری از محصولات با کیفیت مراقبت از مو استفاده می‌شود زیرا به طور طبیعی می‌تواند موهای آسیب‌دیده را تغذیه کند و آنها را ضخیم کند. خیلی راحت کمی روغن نعناع فلفلی به شامپوی فعلی‌تان اضافه کنید.

روغن نعناع فلفلی می‌تواند پوست سوخته را آبرسانی کند و درد آفتاب سوختگی را تسکین بدهد. شما می‌توانید روغن نعناع فلفلی را با کمی روغن نارگیل مخلوط کنید و آن را به طور مستقیم در منطقه‌ی آسیب‌دیده استعمال کنید.

  • عکس نوشته تولد خواهر بزرگتر
  • ثابت شده‌است که اگر روغن نعناع فلفلی به صورت داخلی به شکل کپسول مصرف شود در درمان طبیعی سندرم روده‌ی تحریک‌پذیر موثر است. یک مطالعه ۵۰٪ کاهش در علائم IBS را در ۷۵ درصد از بیمارانی که از آن استفاده کرده بودند، گزارش داد.

    مطلب مرتبط: خواص پرتقال :۱۳ فایده پرتقال برای سلامتی که حتما باید بدانید

    روغن نعناع فلفلی به عنوان یک جایگزین طبیعی برای داروهایی مانند بوسکوپان (Buscopan) برای کاهش اسپاسم روده‌ی بزرگ عمل می‌کند. این روغن معطر به وسیله‌ی شل کردن عضلات روده‌تان تاثیر خود را می‌گذارد، و به این ترتیب می‌تواند نفخ و گاز معده را کاهش دهد. چای نعناع فلفلی را قبل از غذا امتحان کنید یا می‌توانید ۱ قطره روغن نعناع فلفلی را قبل از غذا به آب‌تان اضافه کنید.

    روغن نعناع فلفلی به مدت بیش از ۱۰۰۰ سال برای تازه کردن نفس به طور طبیعی استفاده شده‌است. با توجه به مطالعات، روغن نعناع فلفلی بهتر از دهان شویه‌ی شیمیایی کلرهگزیدین در کاهش کرم‌خوردگی دندان‌ها عمل می‌کند. شما می‌توانید خمیر دندان و مایع شستشوی دهان خانگی درست کنید، یا یک قطره از این روغن را زیر زبان‌تان بگذارید و به دنبال آن یک لیوان آب بنوشید، این کار بوی بد دهان را از بین می‌برد.

    یک مطالعه پزشکی پی برد که استفاده از روغن نعناع فلفلی تهوع ناشی از شیمی‌درمانی را بهتر از درمان‌های معمول پزشکی کاهش می‌دهد. خیلی ساده با اضافه کردن یک قطره روغن نعناع فلفلی به آب، یا مالش ۱تا ۲ قطره از این روغن در پشت گوش‌تان، یا حتی پخش کردن بوی آن در فضا می‌توانید به کاهش حالت تهوع کمک کنید.

    روغن معطر نعناع فلفلی توانایی باز کردن مجراهای تنفسی را دارد و به عنوان یک ضد احتقان عمل می‌کند. آن را با روغن معطر نارگیل و اوکالیپتوس مخلوط کنید و ترکیب حاصل را روی قفسه‌ی سینه، گلو و پشت‌تان مالش بدهید تا علائم آسم و برونشیت در شما کاهش بیابد.

    تحقیقات پزشکی که روی روغن نعناع فلفلی انجام شده‌اند، نشان داده‌اند که این روغن به اندازه‌ی داروی Simethione برای درمان کولیک شیرخوارگی (قولنج نوزادی) موثر است، بدون این‌که عوارض جانبی مرتبط با داروها تجویز شده را داشته باشد. روغن نعناع فلفلی یک بخش ضروری از درمان‌های طبیعی برای کولیک است.

    روغن نعناع فلفلی یک درمان طبیعی عالی برای از بین بردن درد همراه با دندان درآوردن در نوزادان است. خیلی ساده روغن نعناع را با روغن نارگیل به نسبت ۱ به ۱ ترکیب کنید و آن را روی لثه‌های نوزاد مالش دهید.

    روغن نعناع فلفلی می‌تواند هورمون را متعادل کند و درمانی برای سندرم تخمدان پلی‌کیستیک (PCOS) باشد.

    تحقیقات بالینی روی سرطان نشان می‌دهند که نعناع حاوی ترکیب منتول است، که مانع از رشد سرطان پروستات می‌شود. همچنین، مطالعات نشان می‌دهند نعناع فلفلی از بدن در برابر آسیب DNA ناشی از اشعه و مرگ سلولی محافظت می‌کند.خواص نعنا فلفلی چیست

    در زمان نوشته شدن این مقاله، ۳۰۲ مطالعه‌ی علمی روی روغن معطر نعناع فلفلی و ۲۲۹۷ مورد در مورد منتول صورت گرفته‌است. باور کنید که نتایح تحقیقات صورت گرفته قطعی هستند و هیچ مشکلی ندارند! اگر گنجاندن این درمان قدرتمند را در زندگی روزمره‌تان تبدیل به یک عادت بکنید، به شما قول می‌دهم که زندگی شما به شیوه‌هایی بیش‌تر از حد تصورتان تغییر خواهد کرد.

    به عنوان مثال، مطالعه‌ای که در سال ۲۰۱۲ در دانشگاه ایالتی کلیتون انجام شد، توانایی روغن نعناع فلفلی را برای کاهش تهوع و استفراغ بعد از عمل مورد آزمایش قرار داد. حالت تهوع که به طور کلی به عنوان یک عارضه‌ی جانبی شایع در بیهوشی عمومی رخ می‌دهد، در حدود یک سوم از تمام آدم‌هایی را که تحت عمل جراحی قرار می‌گیرند با میزان شدت متفاوت مبتلا می‌کند.

    برای مادرانی که فقط سزارین داشته‌اند، حالت تهوع می‌تواند تاثیر منفی داشته باشد چرا که به احتمال بسیار زیاد در شیر مادر تداخل ایجاد می‌کند و می‌تواند مادر را از آن تجربه‌ی الفت و محبت فوق‌العاده با نوزاد‌ش دور کند.

    این مطالعه چگونگی واکنش ۳۵ مادر را به این آروماتراپی باستانی بررسی کردند و کشف کردند که عرق نعناع فلفلی نه تنها در کاهش تهوع و استفراغ بعد از عمل کاملا موثر است، بلکه به طور قابل‌توجهی سطح حالت تهوع این شرکت‌کنندگان را در مقایسه با زنانی که داروهای تهوع مصرف کرده بودند، کاهش داد.

    تحقیقات جدید نشان داده‌اند که نعناع فلفلی می‌تواند مقاومت آنتی‌بیوتیکی را بهبود دهد و بدن‌تان را از شر استفاده بیش از حد از آنتی‌بیوتیک‌های تجویزی و مواد شیمیایی دیگر که بدن‌تان را تحت تاثیر قرار می‌دهند، خلاص کند. شاید یکی از دلایل این‌که این گیاه در درمان سندرم روده‌ی تحریک‌پذیر تا این حد موثر است، همین باشد.

    یک مطالعه‌ی ترکیبی پزشکی روی تمام مطالب نوشته شده در مورد توانایی نعناع فلفلی برای درمان سندرم روده‌ی تحریک‌پذیر (IBS) اخیرا منتشر شد. محققان این مطالعه از روی ۹ پژوهشی که بررسی کرده بودند اظهارکردند که:

    “روغن نعناع فلفلی برای بهبود کلی علائم IBS و بهبود درد شکم به طور قابل‌توجهی بهتر از دارونما عمل می‌کنند.” آنها به این نتیجه رسیدند که:

    “روغن نعناع فلفلی یک درمان بی‌خطر، موثر و کوتاه مدت برای سندرم روده‌ی تحریک‌پذیر است.”

    یکی از کاربردهای خوب روغن نعناع فلفلی قطعا دفع حشرات است!

    مطالعه‌ای که در سال گذشته در اسرائیل منتشر شد ۷ محصول تجاری مختلف را برای دفع حشرات مورد مطالعه قرار داد. همان‌طور که انتظار دارید، روغن معطر طبیعی نعناع فلفلی برای دفع پشه (که ترکیبی از دارچین، اوژنول، گل شمعدانی، نعناع، و روغن علف لیمو بود) به عنوان موثرترین دفع‌کننده‌ی حشرات شناخته شد. دیگر مطالعات نشان دادند که اگر ۰.۱ میلی‌لیتر از روغن نعناع فلفلی را روی بازوهای‌تان بمالید، به مدت ۱۵۰ دقیقه به طور کامل پشه‌ها از شما دور خواهند ماند. محققان اشاره کردند که بعد از ۱۵۰ دقیقه، اثر روغن نعناع کاهش می‌یابد، و باید دوباره تکرار شود.

    روغن نعناع فلفلی زمانی که از طریق دهان به مقداری که معمولا در مواد غذایی موجود است، مصرف شود، و هنگامی که به صورت موضعی استفاده شود، احتمالا بی‌خطر است. خوردن روغن نعناع فلفلی ممکن است برای برخی از آدم‌ها دارای عوارض جانبی باشد، عوارضی مانند سوزش سر دل، گرگرفتگی، زخم دهان و سردرد. برخی داروهای تجویزی و داروهایی که بدون نیاز به نسخه‌ی پزشک به فروش می‌رسد، با روغن نعناع فلفلی فعل و انفعال نشان می‌دهد. مکمل‌های روغن نعناع فلفلی که دارای پوشش روده‌ای هستند، ممکن است باعث تجزیه و شکست سریع و در نتیجه منجر به سوزش سر دل، تهوع، و جذب سریع بعضی از داروها شوند. اقدامات احتیاطی لازم را انجام بدهید.

    نئورال، ساندیمون، تریپتیلین، الاویل، هالدول، زوفران، ایندرال، تئو الدور، کالان، ایزوپتین، پریلوسک، پریواسید، پروتونیکس، دیازپام، والیوم، سوما، ویراسپت، کاتافلام، ولتارن، ایبوپروفن / موترین، موبیک، فلدین، سلبرکس، آمی تریپتیلین، وارفارین / کومادین، گلوکوترول، لوزارتان، کوزار، مواکور، نیزورال، اسپورانوکس، آلگرا، تریازولام.

    احتمال فعل و انفعال نشان دادن داروهای زیر با روغن نعناع فلفلی بسیار کم است:

    آنتی‌اکسیدان‌هایی که با نسخه‌ی پزشک یا بدون نسخه‌ی پزشک به فروش می‌رسند از جمله تامس، رولایدز، ریپان، سولفات منیزیوم، آمفوژل، تاگامت، زانتاک، اکسید، پپسید، پریلوسک، پریواسید، آسیفکس، پروتونیکس، نکسیوم.

    نعناع فلفلی می‌تواند جذب آهن را کاهش دهد اگر همزمان با آهن مصرف شود. اگر مکمل‌های آهن و نعناع فلفلی مصرف می‌کنید، دست کم سه ساعت بین مصرف این دو فاصله بیندازید. روغن نعناع همچنین جذب کوئرستین را کاهش می‌دهد اگر که به طور همزمان مصرف شوند؛ دست کم سه ساعت بین مصرف این دو فاصله بدهید.

    منبع: draxe

     

    برچسب ها draxeخواص نعناع فلفلیدرمان خانگیروغن نعناع فلفلیمکمل طبیعینعناع فلفلی

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دیدگاه

    وب‌ سایت

    نعنا فلفلی که به نام های سوسنبر (سیسنبر)، آس بویه، آویشن وحشی، خزنده و برکلند هم شناخته می شود، از انواع گیاهان دارویی معطر از  خانواده ی نعناع بوده و از پیوند نعناع معمولی و نعناع آبی به وجود آمده است.

    نعناع فلفلی به بهبود هضم غذا کمک کند، باعث رفع بوی بد دهان شده و به دلیل خواص ضد میکروبی طبیعی که دارد برای پیشگیری و درمان سرماخوردگی و آلرژی فصلی مفید می باشد.

    در ادامه همراه کوکا باشید تا با تمامی فواید نعنای فلفلی برای سلامتی بدن و نحوه مصرف آن بیشتر آشنا شوید؛

    نعناع فلفلی ممکن است باعث درمان سو هاضمه، کاهش نفخ شکم و احتباس گاز در روده ها شود؛ مطالعات نشان می دهد که نعنا فلفلی به آرامش دستگاه گوارش کمک کرده و معده درد و اسپاسم روده ها را کاهش می دهد.

    مطالعات بر روی 926 فرد مبتلا به سندرم روده تحریک پذیر (IBS) نشان می دهد که درمان دو هفته ای با روغن نعناع فلفلی به طور قابل توجهی باعث بهبود علائم آن ها می شود.خواص نعنا فلفلی چیست

    تحقیقات نشان می دهد که کپسول حاوی روغن نعناع فلفلی باعث کاهش شدت تهوع و استفراغ در افراد مبتلا به سرطان که تحت شیمی درمانی هستند، می شود.

    هنوز مطالعات کاملی بر روی اثر دمنوش نعناع فلفلی برای درمان این بیماری ها انجام نشده اما به نظر می رسد که دمنوش این داروی گیاهی مانند روغن آن عمل می کند.

    نعناع فلفلی یک ضد درد و ضد اسپاسم طبیعی است که به کاهش درد عضلات، سردرد و میگرن کمک می کند؛ در واقع منتول موجود در روغن نعنا فلفلی باعث افزایش جریان خون در بدن شده و با خنک کردن باعث کاهش درد می شود.

    در یک مطالعه بالینی بر روی 35 بیمار مبتلا به میگرن، مالیدن روغن نعناع فلفلی روی پیشانی و گیجگاه به میزان قابل توجهی سردرد را پس از 2 ساعت کاهش می دهد.

    در مطالعات دیگری که بر روی 41 نفر انجام شد، مالیدن روغن نعناع فلفلی بر روی پیشانی در کاهش سردرد مانند 1000 میلی گرم استامینوفن عمل می کند.

    هنوز مطالعات کاملی بر روی اثر دمنوش نعناع فلفلی برای درمان این بیماری ها انجام نشده اما به نظر می رسد که دمنوش این داروی گیاهی مانند روغن آن عمل می کند.

    نعناع فلفلی یه دلیل عطر و بوی قوی و همچنین خواص ضد میکروبی که دارد به سلامت دهان و دندان کمک می کند؛

    نعناع فلفلی دارای خواص ضد باکتریایی است و با کاهش میکروب هایی که باعث ایجاد پلاک دندان می شوند، به رفع بوی بد دهان کمک کرده و خطر ابتلا به پوسیدگی دندان را کاهش می دهد.

    نعنا فلفلی دارای خواص ضد باکتریایی و ضد ویروسی طبیعی است و همچنین به دلیل خواص ضد التهابی که دارد به پیشگیری و درمان سرماخوردگی، بیماری های عفونی و سینوزیت کمک می کند.

    تحقیقات نشان می دهد که منتول – یکی از ترکیبات فعال در نعناع فلفلی – احتقان و گرفتگی سینوس ها را کاهش داده و باعث بهبود تنفس هنگام ابتلا به سرماخوردگی و آنفلونزا می شود.

    تحقیقات نشان می دهد که ترکیبات طبیعی موجود در دمنوش نعناع فلفلی باعث کاهش خستگی شده و به افزایش انرژی بدن کمک می کنند.

    نعناع فلفلی یکی ضد درد و ضد اسپاسم طبیعی است و می تواند به درمان دل درد و کمردرد شدید پریود کمک کند.

    در یک مطالعه بر روی 127 زن مبتلا به قاعدگی دردناک مشخص شد که کپسول عصاره نعناع فلفلی به درمان درد پریود کمک زیادی می کند.

    چای نعناع فلفلی یک آرام بخش طبیعی است و با کاهش استرس و اضطراب به درمان بی خوابی شبانه کمک می کند.

    دمنوش نعناع فلفلی کالری کمی دارد و برخی تحقیقات اولیه نشان می دهد که این دمنوش با کاهش اشتها و جلوگیری از پرخوری می تواند باعث لاغری و کاهش وزن افراد شود.

    علاوه بر این دمنوش نعناع فلفلی با بهبود هضم غذا، بهبود حرکات روده و افزایش جریان صفراوی به هضم سریع تر و بهتر چربی ها کمک کرده و با افزایش کالری سوزی باعث لاغری و کاهش وزن می شود.

    چای نعناع فلفلی و زنجبیل به عنوان یکی از بهترین دمنوش ها برای لاغری و کاهش وزن شناخته می شود؛ زنجبیل ترشح آنزیم های گوارشی را تحریک می کند و نعناع فلفلی با بهبود هضم چربی ها باعث لاغری و کاهش وزن می شود.

    مواد لازم

    دستور تهیه

    1. ریشه زنجبیل را تمیز بشویید و به صورت حلقه حلقه نازک ببرید.

    2. نعناع فلفلی و زنجبیل های خرد شده را درون یک فنجان آب جوش بریزید و بگذارید 5 دقیقه بماند تا دم بکشد.

    3. از صافی رد کنید، اگر دوست دارید مقداری عسل طبیعی در آن بریزید و بنوشید.

    دمنوش نعناع فلفلی و دارچین با کنترل سطح قند خون باعث لاغری و کاهش وزن می شود.

    مواد لازم

    دستور تهیه

    خواص نعنا فلفلی چیست

    1. چوب دارچین سیلانی را درون یک فنجان آب جوش بیندازید و به بگذارید 5-7 دقیقه بجوشد.

    2. ظرف را از روی حرارت بردارید و برگ های خشک نعناع فلفلی را به آن اضافه کنید، بگذارید 5 دقیقه بماند تا دم بکشد.

    3. دمنوش نعناع فلفلی و دارچین آماده است، از صافی رد کنید و بنوشید.

    نعناع فلفلی حاوی مقادیر قابل توجهی رزمارینیک اسید است که علائم آلرژی فصلی مانند آبریزش بینی، خارش چشم ها و آسم را کاهش می دهد.

    در یک مطالعه 21 روزه بر روی 29 فرد مبتلا به آلرژی فصلی افرادی که مکمل خوراکی حاوی رزمارینیک اسید را مصرف کرده اند، بهبود بیشتری در خارش چشم ها نشان می دهند.

    نوشیدن چای و دمنوش نعناع فلفلی ممکن است باعث تقویت حافظه و افزایش تمرکز و دقت در افراد شود.

    نعناع فلفلی با برخی از دارو ها مانند سیکلوسپورین، داروهایی که اسید معده را کاهش می دهند، دارو های کاهش دهنده ی قند خون، داروهای کاهش دهنده فشار خون بالا و داروهایی که توسط کبد متابولیزه می شوند تداخل ایجاد می کند.

    طبیعت و مزاج نعناع فلفلی بسیار خنک می باشد. نعناع فلفلی سرشار از منتول، منتون و لیمونن است.

    نعناع فلفلی (به انگلیسی :Peppermint) و (نام علمی:Mentha × piperita) گیاهی بومی اروپا و آسیاست، از گیاهان علفی و چند ساله محسوب می شود که دارای ساقه ای بنفش و برگ های سبز رنگ می باشد. گل های آن به رنگ بنفش و میوه ی کپسولی آن قرمز رنگ می باشد.

    نعناع فلفلی تازه و خشک به عنوان طعم دهنده در تهیه انواع آدامس، آب نبات، شکلات، چای و دمنوش گیاهی بدون کافئین آن، اسانس و روغن نعنا فلفلی (بیشتر به صورت موضعی و برای آروماتراپی استفاده می شود) استفاده می شود.

  • عکس متن زیبا برای روز زن
  • نعناع فلفلی را برای تهیه مکمل، انواع خمیر دندان، دهانشویه و محصولات بهداشتی مانند صابون به کار می برند.

    منابع : healthline – medicalnewstoday

    فال حافظ

    © کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب کوکا به هر نحو غیر مجاز می باشد.هر گونه کپی برداری از محتوای سایت کوکا پیگرد قانونی دارد.استفاده از مطالب سایت کوکا در سایت های خبر خوان و دارای آی فریم نیز اکیدا ممنوع است.

    مطالب بخش سلامت و پزشکی سایت کوکا فقط جنبه اطلاع رسانی و آموزشی دارند. این مطالب توصیه پزشکی تلقی نمی شوند و نباید آنها را جایگزین مراجعه به پزشک جهت تشخیص و درمان کرد.

    ساعت 24-معرفی نعنا فلفلی / خواص نعنا فلفلی / مضرات نعنا فلفلی / خواص ضد سرطانی نعنا فلفلی / نحوه مصرف نعنا فلفلی / خواص نعنا فلفلی برای سرماخوردگی / خواص نعنا فلفلی برای گرفتگی عضلات / خواص ضد میکروبی نعنا فلفلی / خواص نعنا فلفلی برای نفخ شکم

    معرفی نعنا فلفلی
    نام علمی: Mentha x piperita.

    متعلق به جنس Mentha هستند. Peppermint یک گیاه هیبرید است.

    توزیع و محیط زیست: پودر نعنا فلفلی در خاک های مرطوب گرمتر بخش های اروپا، آسیا و امریکا در حال رشد وحشی است.

    در امریکا، به یک محصول حیاتی در طول 100 سال گذشته تبدیل شده است.خواص نعنا فلفلی چیست

    Peppermint یک بوته چندساله است که در خاک بسیار مرطوب و دارای ظرفیت نگهدارنده آب مناسب رشد می کند.
    نعنا فلفلی بوی تازه و مزه خنک مداوم دارد. سالانه در ایالات متحده، بیش از 1،000،000 لیتر روغن نعنا فلفلی تولید می شود.

    شرح گیاه: گیاه نعناع فلفلی به حدود 2-3 پا در ارتفاع رشد می کند. گلهای بنفش یا سفید بسیار کوچک که از ماه ژوئیه تا اوت گل می دهند، تولید می کند. برگ های تیره سبز و معطر هستند.

    در حالی که این گیاه در پزشکی ارزشمند است، برای هر دو استفاده موضعی و خوراکی، آن را نیز به طور گسترده ای در عطر، صابون و البته صنایع غذایی استفاده می شود، نعنا فلفلی به تجاری ترین گونه نعنا تبدیل شده است.

    نعنا فلفلی گیاه محبوبی است که می تواند در فرم های مختلف (به عنوان مثال روغن، برگ، عصاره برگ و آب برگ) استفاده شود. روغن نعنا فلفلی بیشترین کاربرد را دارد. این گیاه در لوازم آرایشی و بهداشتی، محصولات بهداشت شخصی، غذاها و محصولات دارویی برای خواص طعم و عطر آن مورد استفاده قرار می گیرد. روغن نعناع حاوی بوی تازه منتول و طعم تند است. همچنین دارای انواع خواص درمانی است و در آروماتراپی، آماده سازی حمام، دهانشویه، خمیر دندان و آماده سازی موضعی استفاده می شود. آماده سازی موضعی از روغن نعناع برای خستگی زخم و تسکین سوزش و التهاب استفاده شده است. مصرف مکرر آنها در برابر اختلالات پوست می تواند باعث افزایش میزان حساسیت شود. واکنش های مختلف آلرژیک درماتیت تماس با روغن نعناع نعناع توصیف شده است، که بسیاری از آنها با اختلالات پریورال و اینترورال مرتبط هستند. اگرچه روغن نعناع با خواص بسیاری شناخته شده است، اما نقش آن به عنوان حساسیت زا باید شناخته شود تا بتواند در تشخیص هر دو درماتیت و بیماری های دهان کمک کند و اقدامات لازم برای اجتناب از آن را انجام دهد
    روغن برای آماده سازی دارویی و همچنین طعم برای صمغ و آب نبات و … استفاده می شود. ساقه ها و برگ ها می توانند برای چای استفاده شوند. ( خواص نعنا فلفلی )

    خواص نعنا فلفلی
    فعالیت ضد باکتریایی روغن نعناع و عصاره های مختلف Mentha piperita در برابر برخی سویه های باکتری گرم مثبت و گرم منفی در تحقیقات مورد بررسی قرار گرفت. مشخص شد که غلظت های موجود در روغن نعنا فلفلی باعث مهار رشد میکروارگانیسم ها می شود و نتایج با آنتی بیوتیک گنتامایسین قابل مقایسه است. حداقل غلظت بازدارنده (MICs) برای گونه های باکتری از 0.4٪ تا 0.7٪ v / v بود. روغن و عصاره ها نیز فعالیت آنتی اکسیدانی قابل توجهی را نشان دادند و در مقایسه با BHT استاندارد نفت حدود نیم گرم بود. این نتایج فعالیت های ضد باکتری و آنتی اکسیدانی قوی روغن نعنا فلفلی، نشان می دهد اما برای تأیید ایمنی این غلظت ها (MIC) برای مصرف انسانی، باید تحقیقات بیشتری انجام شود. روغن نعناع می تواند به عنوان یکی از عوامل حفاظت کننده خوب با مهار برخی از پاتوژن های خوراکی مورد استفاده قرار گیرد. 

    تعدادی از خواص نعنا فلفلی
     برای انواع مختلف بیماری مانند اختلالات صفراوی، دیسپپسی، انتوریت، فلوولت، گاستریت، کولیک روده و اسپاسم مجرای صفراوی، کیسه صفرا و دستگاه گوارش GI) مفید است.
    هنگامی که بخار از چای استنشاق می شود، می تواند باعث انسداد سینوسی و التهاب غشاء مخاط در بینی و گلو شود.

    در آلمان، برگ نعنا فلفلی دارای مجوز استفاده در طول جراحی شکم یا اسپری است.

    روغن برای ورزشکاران به جهت تسکین درد عضلات است. روغن ، به عنوان یک درمان خارجی، برای مایالژی، درد عضلانی، نورالژی و درد عصب مورد تایید قرار گرفته است.

    اسانس نعناع فلفلی به عنوان یک مکمل موضعی برای دفع حشرات استفاده شده است.

    در هند، محققان مرکز تحقیقات مالاریا در دهلی نو دریافته اند که روغن آن پشه های بالغ را می کشد و می تواند لارو را بکشد. نعنا فلفلی، به نوبه خود، می تواند اثرات مثبت بر بیماری هایی مانند تب دونگ و مالاریا داشته باشد.

    کافور یا مندول که از روغن نعناع است، در هنگام درمان سرماخوردگی به عنوان ضد عفونی کننده به عنوان یک ضد حساسیت موضعی استفاده می شود.

    نشان داده شده است که روغن نعناع می تواند اسپاسم عضلانی در دستگاه گوارش فوقانی و پایین تر بیماران تحت آندوسکوپی و کولونوسکوپی را کاهش دهد و همچنین روغن نعناع فلفلی به شکل کپسول می تواند عضله را در معده و روده کوچک تسکین می دهد

    نعناع فلفلی برای استفاده داخلی توسط کمیسیون آلمانی E برای تأیید عیوب دستگاه گوارش، کیسه صفرا و مجاری صفراوی مورد استفاده قرار گرفته است.

    همچنین برای کولون تحریک پذیر و به عنوان یک درمان برای سندرم روده تحریک پذیر مورد تایید قرار گرفته است، در تحقیقات نشان داده شده است که تسکین خفیف برای علائم نفخ شکم، درد شکمی و اختلال است.
    تعدادی از مطالعات اثر آنتی اکسیدانی Mentha piperita را بررسی کرده اند. به عنوان مثال، یک محلول آبی که قبلا برگ های یخ زده و در عین حال برگ تازه یافت می شود، دارای بالاترین سطح جذب رادیکال اکسیژن ظرفیت، در میان گروهی از دیگر گیاهان دارویی محبوب است.

    همچنین کشف شد که ظرفیت تخلیه رادیکال آزاد بالاتر از سایر گونه های جنس Mentha و از همه انواع چای است، چای نعناع فلفلی که بیشترین ظرفیت آن است.

    اشاره شده است که نعنا فلفلی ممکن است دارای توانایی های مبارزه با سرطان و ضد تومور باشد. مشخص شده است که به طور قابل توجهی سرکوب اثر اسید okadaic که ترویج تشکیل تومور است را انجام می دهد.

    دوز بالا از روغن مشتق شده از گیاه باعث کاهش فعالیت آنزیم آیلامیونی در سلول های تومور در کبد انسان می شود، اما این اثر با دوز کاهش می یابد و در دوزهای بسیار پایین می تواند NAT را نسبت به سایر مواد افزایش دهد.

    مطالعات نشان داده است که فلوونوئید گلیکوزید، لووتئولین 7-O-rutinoside، از Mentha piperita به دست آمده تاثیر قابل توجهی در مهار انتشار هیستامین دارد.

    همچنین منجر به تولید ترکیبات میانجی گری التهابی می شود. به این ترتیب پیشنهاد شده است که نعناع فلفلی میتواند نقش ضد آلرژی داشته باشد.

    ذکر شده است که نعناع فلفلی دارای خواص ضد ویروسی و عصاره های آبی گیاه اثر معنی داری بر ویروس های آنفلوانزا دارد.

    نشان داده شده است گیاه برای جلوگیری از تکثیر ویروس آنفلوآنزا، کاهش عفونت را انجام میدهد. در سال 1998، یک مطالعه نشان داد که Menta piperita در برابر ویروس نقص ایمنی بدن انسان 1 (HIV-1) با دوز 16μg / ml بسیار قوی بود.

    روغن نعناع فلفلی به طور گسترده ای در مورد توانایی های آنتی باکتریال مورد بررسی قرار گرفته است. اجزای آن مندول و مونن یک اثر مهاری را نسبت به پاتوژن های انسانی مانند استافیلوکوک اورئوس، لیستریا، استافیلوکوک اپی دمیوم نشان داده اند.خواص نعنا فلفلی چیست

    در یک مطالعه، روغن نعنا فلفلی در برابر 22 جدایه باکتری مستقل موثر بود. منول مؤثرترین اجزای نعناع فلفلی است که برای باکتری های دستگاه گوارش بسیار مؤثر است.

    آماده سازی و مصرف
    برگ نعناع و گاهی اوقات ساقه ها درست قبل یا در طول گل دهی برداشت می شوند.

    برگ ها برای چای و طعم دهنده خشک می شوند و در آب جوش شسته می شوند. به طور کلی، 1-2 گرم گیاه ، 3-4 بار در روز توصیه می شود.

    روغن نیز از برگ های خشک شده بخار داده شده است و در هر روز که 0.05-0.6ml یا 3-12 قطره توصیه می شود. کافور یا منول نعناع با انجماد روغن استخراج می شود.

    ایمنی و اثرات جانبی نعنا فلفلی
    افراد مبتلا به آهکلریدریا، انسداد مجاری صفراوی یا کیسه صفرا، یا سنگهای صفراوی، ریفلاکس اسید یا مسری از مری باید از نعنا فلفلی استفاده نکنند.

    روغن مرطوب نعناع به مقدار زیاد باید در معرض استنشاق قرار نگیرد زیرا ممکن است باعث درماتیت، سوزش و یا سردرد شود.

    مصرف بیش از حد نعناع فلفلی می تواند باعث ایجاد فعالیت های پرستالتی کولون برای آرامش و کاهش حرکت غذا در دستگاه گوارش شود و پس از شام و یا افرادی که فتق هیاتال توصیه نمی شود.

    برگ حاوی تانن است که اگر بیش از حد مصرف شود می تواند آسیب کبدی را ایجاد کند.

    محصولات مندول نباید به کودکان داده شود، زیرا ممکن است سبب خارش یا اسپاسم گلوتیس (باز شدن بین طنابهای صوتی در گلو) شود و منجر به انسداد مجاری هوایی شود. ( خواص نعنا فلفلی )

  • عکس بازیگران هندی مرد قدیمی
  • تمامی حقوق برای ساعت24 محفوظ است

    مجله دانستنیها و سبک زندگی

    دمنوش نعناع فلفلی خیلی خوشمزه و نشاط‌ آور است و سلامت شما را به روش‌های مختلف افزایش می‌دهد. این دمنوش می‌تواند گوارش را بهتر کند، دردها را کاهش دهد، و التهاب را از بین ببرد. ذهن و جسم را آرامش می‌دهد، بوی بد دهان را رفع می‌کند، باعث کاهش وزن می‌شود، و سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کند. تاثیر دمنوش نعناع فلفلی بر دستگاه گوارش کاملاً آشکار است. شاید باارزش‌ترین ترکیب در ساختار ارگانیک این نوشیدنی منتول باشد.

    دمنوش نعناع فلفلی از دم‌کردن برگ‌های نعناع فلفلی به‌دست می‌آید و مثل دیگر دمنوش‌ها مصرف می‌شود. اگر برگ‌های نعناع زینتی را هم به این جوشانده اضافه کنید، یک دمنوش دونعناعه به‌دست می‌آورید. این نوشیدنی کافئین ندارد، برای همین کسانی که الگوی خواب حساسی دارند به خوردن این ماده‌ی آرامش‌دهنده قبل از خواب علاقه‌مند هستند.

    نام علمی نعناع فلفلی Mentha piperita است. این گیاه در واقع حاصل پیوند بین نعناع آبی و نعناع زینتی است. نعناع فلفلی بومی اروپا است، اما به‌خاطر استفاده‌های متعددی که می‌توان از آن برد در سرتاسر جهان مورد توجه قرار گرفته است. از آن در آدامس‌های خوشبوکننده، آب‌نبات چوبی، شکلات، سیروپ، دارو، و در عطردرمانی به‌صورت روغن اسانس استفاده می‌کنند. روغن اسانس نعناع فلفلی یکی از داروهای محبوب، به‌خصوص برای درمان سندروم روده‌ی تحریک‌پذیر، است.خواص نعنا فلفلی چیست

    دمنوش نعناع فلفلی نیز همین محبوبیت را در سرتاسر جهان دارد، نه فقط به‌خاطر مزه‌ی نشاط‌آورش که همچنین به‌خاطر کاربردهای درمانی آن. خیلی‌ها از بوی منتول خوش‌شان می‌آید و برای همین، این دمنوش از محبوب‌ترین دمنوش‌ها در سرتاسر جهان به‌حساب می‌آید.

    این دمنوش را به‌خاطر خاصیت آرام‌بخشی‌اش می‌شناسند. اما این نوشیدنی محبوب از لحاظ فایده برای سلامتی دارای چه ویژگی‌هایی است؟

    اگر کسی به‌دنبال ماده‌ای تند با خاصیت خنک‌کنندگی باشد، هیچ‌وقت به ذهنش هم خطور نمی‌کند که سراغ یک فنجان دمنوش داغ برود. بااین‌حال، دمنوش خالص نعناع فلفلی حاوی منتول است. نوشیدن این مایع داغ شاید در بیرون باعث عرق‌کردن‌تان بشود، اما از درون بدن‌تان را خنک می‌کند. این نحوه‌ی عملکرد به دمنوش نعناع فلفلی خاصیت تب‌بری می‌دهد و باعث کاهش التهاب و ناراحتی‌های مرتبط با تب می‌شود.

    هزاران سال است که از روغن و دمنوش نعناع فلفلی برای رفع بسیاری از مشکلات گوارشی و ناراحتی‌های معده و روده استفاده می‌شود. شواهد باستان‌شناسانه نشان می‌دهد که بیش از ده‌هزار سال از استفاده از این مکمل غذایی می‌گذرد. می‌توانید نعناع فلفلی را به‌صورت کیسه‌ای بخرید و برای رفع نفخ بنوشید، چون به خروج باد از قسمت‌هایی که باد در آنها جمع شده کمک می‌کند و نمی‌گذارد دچار دردها و ناراحتی‌های ناشی از نفخ شوید. همچنین به جریان‌یافتن صفرا کمک می‌کند. این خاصیت باعث راحت‌ترشدن گوارش و افزایش دفعات کارکردن شکم می‌شود.

    دمنوش نعناع فلفلی نه‌تنها ضدنفخ است، بلکه تسکین‌دهنده نیز هست، و دردهای مرتبط با گرفتگی، نفخ، و هضم‌نشدن غذا را کاهش می‌دهد. این به‌خاطر اثر آرام‌کنندگی این نوشیدنی بر روده‌ها است و نیز به‌خاطر روان‌کردن عضلات دستگاه گوارش. با نوشیدن این دمنوش، می‌توانید اسهال، سندروم روده‌ی تحریک‌پذیر، و یبوست را درمان کنید، چون دمنوش نعناع فلفلی عملکرد کل سیستم را بهینه می‌کند.

    در میان بیماری‌ها، کمتر چیزی به‌اندازه‌ی تهوع ناپسند و ناراحت‌کننده است. دمنوش نعناع فلفلی خاصیت ضدانقباضی دارد، برای همین احتمال استفراغ و تهوع را کاهش می‌دهد، حتی اگر این حالت‌ها به‌خاطر دریاگرفتگی و تهوع در هواپیما اتفاق افتاده باشد. همچنین، نعناع فلفلی طبیعی باعث کاهش درد شکم و دل‌به‌هم‌خوردگی ناشی از ماشین‌گرفتگی نیز می‌شود.

    به‌خاطر خاصیت ضدانقباضی‌ای که دارد، می‌تواند جلوی تحریکاتی را بگیرد که منجر به سرفه و بدترشدن مشکلات تنفسی می‌شود. این دمنوش عضلات گلو و سینه را آرام می‌کند و با این کار نشانه‌های سرماخوردگی و آنفولانزا را از بین می‌برد.

    گیاه نعناع فلفلی دارای ویژگی‌های ضدباکتریایی است، یعنی ضد باکتری‌هایی که عامل ناراحتی‌هایی مثل تب و سرفه هستند عمل می‌کند. نوشیدن این دمنوش خوش‌طعم نه‌تنها به درمان نشانه‌های بیماری کمک می‌کند، بلکه از بیمارشدن شما هم جلوگیری می‌کند. همچنین مقادیر اندکی ویتامین بی، پتاسیم، آنتی‌اکسیدان، و کلسیم نیز در آن وجود دارد. این مواد به جذب مواد مغذی و مبارزه با بیماری و انجام عملکردهای ضروری بدن کمک می‌کند و باعث می‌شود بدن کارکرد سالمی داشته باشد.

    بوی قوی منتول در دمنوش نعناع فلفلی و خاصیت آنتی‌باکتریالی آن باعث رفع بوی بد دهان می‌شود. عناصر ضدباکتری میکروب‌های عامل بوی بد دهان را می‌کشند، و منتول هم جایگزین بوی ناخوشایند دهان می‌شود و نفس‌تان را خوشبو و تازه می‌کند.

    عطر دمنوش نعناع فلفلی به کنترل اشتها کمک می‌کند، در نتیجه جلوی زیاده‌روی در خوردن را می‌گیرد که پیامد آن جلوگیری از چاقی است.

    خاصیت تسکین‌دهندگی و طبیعت ضدانقباض منتول باعث می‌شود فوراً استرس‌های روانی از بین بروند. دمنوش نعناع فلفلی بدون کافئین می‌تواند فشار خون و دمای بدن را کاهش دهد. با این کارها، آرامش به بدن بازمی‌گردد و استرس از شما دور می‌شود. برای همین است که از روغن نعناع فلفلی تا این حد در عطردرمانی استفاده می‌شود. تاثیرات دمنوش نعناع فلفلی نیز طبیعتاً مثل تاثیرات روغن آن است.

    دمنوش نعناع فلفلی بسیار قوی است و انواع و اقسام خاصیت‌های مفید برای سلامتی را دارد، با این حال، این دمنوش بالقوه عوارض جانبی نیز دارد. منتول در بعضی افراد حساسیت‌زا است و در بعضی دیگر باعث سوزش سر دل می‌شود. هر دو واکنش معمولاً خفیف هستند، اما خوب است که همیشه در چنین مواردی با پزشک مشورت کنید. صرف‌نظر از این‌ها، هیچ مشکل دیگری وجود ندارد، پس برگ‌های نعناع فلفلی را بردارید و همین الان داخل قوری بریزید!

    منبع: organicfacts

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دیدگاه

    وب‌ سایت

    فهرست مطالب میان وعده‌ پیش از صبحانه ساعت ۵ و نیم صبحصبحانه ساعت ۷ و نیم صبحمیان وعده‌ صبحگاهی ساعت ۱۰ صبحناهار در ساعت ۱۲ و نیم ظهرمیان وعده‌ بعدازظهر…

    مطالب پر بازدید

    روغن نعناع فلفلی یکی از متنوع ترین روغن های اساسی موجود است. می توان از آن به عنوان خوشبو کننده، درمان های داخلی و موضعی و برای از بین بردن تعدادی از مشکلات بدن از جمله درد عضلات و علائم های آلرژی فصلی گرفته تا مشکلات ناشی از هضم غذا استفاده کرد. این روغن همچنین برای بالا بردن و تقویت سطح انرژی و بهبود سلامت پوست و مو مورد استفاده قرار می گیرد. در این مقاله ار بخش مقالات طب سنتی و گیاهان دارویی دکتر سلام به توضیج کامل درباره روغن نعناع فلفلی پرداخته و با آن آشنا می شویم.

    شما به کمک این کلینیک به صورت تضمینی میتونید وزن کم کنید. نه نیازی به ورزش های سخت هست نه قرص و داروی خطرناک، خیلی ساده و بدون دردسر فقط با تکنیک های اختصاصی این کلینیک آنلاین.

    روغن نعناع فلفلی PEPPERMINT ترکیبی از اسپرمینت SPEARMINT و آب نعناع می باشد. روغن های تهیه شده از جذب CO2 یا استخراج سرد قسمت های تازه گیاه می باشد. موثرترین عنصر این گیاه  منتول (50-60 درصد) و منت فون (10-30 درصد) می باشد.
    خواص نعنا فلفلی چیست

    طبق بررسی های انجام شده توسط مرکز تحقیقات تغذیه انسانی USDA در مورد مشکلات پیری و بالارفتن سن در دانشگاه تافتز، نعناع دارای فعالیت های ضد میکروبی و ضد ویروسی قابل توجهی است. همچنین به عنوان یک آنتی اکسیدان قوی عمل می کند، اقدامات ضد توموری را در مطالعات آزمایشگاهی از خود نشان می دهد.

    این روغن همچنین پتانسیل ضد حساسیت و اثرات ضد درد را نیز دارا می باشد و همچنین به آرامش دستگاه گوارش کمک می کند. جای تعجب نیست که چرا روغن نعناع فلفلی یکی از محبوب ترین روغنهای مهم جهان است. به همین دلیل توصیه می کنم هر فرد آن را در کابینت دارویی خود در خانه داشته باشد.

    می توانید نعنا را به چندین شکل ممکن استفاده و پیدا کنید. روغن با اسانس نعنا، برگ های نعنا، اسپری نعنا و قرص نعنا از جمله شکل های مختلف نعنا می باشد. منتول فعال ترین ماده مغذی نعناع است و به برگ آنها جلوه های تقویت کننده و پرانرژی می دهد. روغن منتول به دلیل داشتن خواص مفید آن معمولاً در شامپو و سایر محصولات بدن مورد استفاده قرار می گیرد.

    روغن نعناع فلفلی نه تنها یکی از قدیمی ترین گیاهان اروپایی است که از آن برای مقاصد دارویی استفاده می شود، بلکه در تاریخ دیگر کشورها مانند ژاپن و چین وجود دارد. همچنین در تاریخ اساطیری یونان ذکر شده است که مینته minte  توسط پلوتون به علفی خوشبو شناخته می شده است او همچنین عاشق این گیاه بوده است و از مردم در خواست کرده است که تا سال ها از این علف خوشبو قدردانی کنند.

    بسیاری از کاربردهای روغن نعنا به 1000 سال قبل از میلاد مسیح برمی گردد و در چندین اهرام مصر از این روغن یافت شده است. امروزه روغن نعناع فلفلی به دلیل خواص ضد تهوع و اثرات تسکین دهنده بر روی معده و روده بزرگ بسیار توصیه می شود.

    این روغن همچنین به دلیل داشتن تاثیر خنک کننده ای برای بدن بسیار ارزشمند است و به منظور تسکین درد عضلانی از آن استفاده می کنند. علاوه بر تمام موارد گفته شده اسانس نعناع دارای خاصیت ضدمیکروبی نیز می باشد، به همین دلیل می توان از آن برای مقابله با عفونت ها و حتی تازه کردن نفس استفاده کرد. این حجم از خاصیت روغن نعنا شگفت انگیز است.

    بیشتر بخوانید: از این هشت درد عضلانی بدن غافل نشوید

    برخی از کاربردها و فواید روغن نعناع فلفلی عبارتند از:

    اگر برای شما این سوال مطرح است که روغن نعنا برای تسکین درد مناسب است؟ جواب ما به شما بله است. برای دردهایی که بسیار طاقت فرسا هستند چطور؟ جواب دوباره بله است. اسانس نعنا یک داروی ضددرد و آرامبخش برای ماهیچه است. همچنین دارای خاصیت خنک کنندگی، تقویت کننده و ضد اسپاسم است.

    روغن نعنا به خصوص در کاهش سردرد ناشی از استرس و تنش بسیار مناسب می باشد در واقع می توان گفت روغن نعنا مانند استامینوفن برای درمان سردرد بسیار مفید است. یک مطالعه نشان می دهد که روغن نعناع فلفلی که به صورت موضعی اعمال می شود دارای مزایای تسکین درد همراه با فیبرومیالژیا و سندرم درد میوفاسیال است. محققان دریافتند که روغن نعناع فلفلی، اکالیپتوس، منتول، کپسایسین و سایر داروهای گیاهی ممکن است مفید باشد.

    زیرا به عنوان ضد درد موضعی عمل می کنند. برای استفاده از روغن نعنا برای تسکین درد کافی است روزانه بین 2 تا 3 قطره را به صورت موضعی به همراه نمک EPSOM در وان حمام خود استفاده کنید یا به صورت مالشی روی نقطه درد خود اعمال کنید. به خاطر داشته باشید که ترکیب روغن نعنا با روغن اسطوخودوس نیز یک راه عالی برای کمک به بدن شما در کاهش درد و آرامش عضلانی می باشد.

    استنشاق روغن نعنا می تواند به باز شدن سینوس ها و گلوله درد کمک کند. نعناع به عنوان بازکننده مجاری هوایی، پاکسازی مخاط و کاهش تراکم آ ن کمک می کند. روغن نعناع فلفلی همچنین یکی از بهترین های روغن های اساسی برای سرماخوردگی، آنفولانزا، سرفه، سینوزیت، آسم، برونشیت و سایر شرایط تنفسی است.

    مطالعات آزمایشگاهی نشان می دهد که ترکیبات موجود در روغن نعناع فلفلی دارای خاصیت ضد میکروبی ، ضد ویروسی و آنتی اکسیدانی هستند. به همین دلیل ممکن است به مبارزه با عفونت هایی که منجر به علائم دستگاه تنفسی می شوند نیز کمک کند. شما می توانید روغن نعناع فلفلی را با روغن نارگیل و روغن اکالیپتوس مخلوط کنید و در دستگاه بخار خانگی خود بریزید. همچنین می توانید 5 قطره از نعناع را روی قفسه سینه و پشت گردن خود بمالید.

    روغن نعناع فلفلی به آرامش عضلانی در بینی شما کمک کرده و برای دستگاه تنفسی شما در فصل حساسیت بسیار مناسب است. به دلیل خاصیت ضد خلط آوری، ضد التهابی و تقویت کننده یکی از بهترین روغن های اساسی برای آلرژی محسوب می شود.

    یک مطالعه صورت گرفته در یک ژورنال اروپایی و تحقیقاتی نشان داده است که منتول اثر درمانی بالقوه ای برای معالجه اختلالات التهابی مزمن مانند رینیت آلرژیک، کولیت و آسم برونشی نشان داده است. برای کمک به تسکین علائم آلرژی های فصلی نعنا و روغن اکالیپتوس را در دستگاه بخور خانه ریخته و استشمام کنید. همچنین می توانید چندین قطره از این روغن را به قفسه سینه و پشت گردن خود بمالید.

    یک جایگزین مناسب برای نوشیدنی های انرژی زا خطرناک چند عدد برگ نعناع می باشد. شما میتوانید از این نوشیدنی در زمان هایی که طولانی مدت باید رانندگی کنید، در مدرسه یا هر زمان دیگری که باید تمام شب را به بیدار بمانید، استفاده کنید.  روغن نعنا به بهبود حافظه و هوشیاری شما کمک می کند این روغن همچنین می تواند عملکرد فیزیکی بدن شما را تقویت کند حتی زمانی که کم ورزش می کنید یا به صورت یک ورزشکار حرفه ای در حال ورزش هستید.

    مقاله ای در مجله ابن سینا منتشر شده است که تاثیر خوردن نعنا بر عملکرد ورزشی و فیزیکی افراد را بررسی می کند. سی دانشجو سالم پسر در این آزمایش انتخاب شدند. به آن ها دوز خوراکی نعنا داده شد و اندازه گیری ها در مورد پارامترهای فیزیولوژی و عملکردی بدن آن ها آغاز شد. محققان پیشرفتهای چشمگیری را در کلیه متغیرهای آزمایش شده در هنگام مصرف روغن نعنا را مشاهده کردند. افراد افزایش چشمگیری از نیرو گرفتن، پرش عمودی ایستاده و پرش های بلند را تجربه کردند.

    گروهی که از روغن نعنا استفاده کرده بودند میزان قابل توجهی از میزان هوای بیرون آمده از ریه ها، میزان گردش اوج نفس و سرعت جریان اوج بازدم را نشان می دهد که گواهی از آن دارد که نعنا فلفلی ممکن است بر عضلات برونشیتی تاثیر بگذارد. برای تقویت سطح انرژی خود و افزایش میزان تمرکز خود مقداری از روغن نعنا فلفلی را به اندازه 1-3 قطره را در آب حل کنید و بنوشید یا 2-3 قطره را در پشت گردن خود بمالید.

    روغن نعنا برای تسکین سردرد بسیار مناسب است. گردش خون را بهبود می بخشد، روده را تسکین می دهد و عضلات پرتنش را آرام و ریلکس می کند. همه شرایط گفته شده در بالا می تواند باعث سردردهای استرسی و میگرنی شود. روغن نعنا یکی از بهترین روغن های ضروری برای سردرد می باشد.

    یک کارآزمایی بالینی محققان در کلینیک مغز و اعصاب در دانشگاه کیل آلمان نشان داد که ترکیبی از روغن نعناع فلفلی، روغن اکالیپتوس و اتانول دارای “اثر ضد درد قابل توجه با کاهش حساسیت به سردردها” است. برای استفاده از روغن نعناع فلفلی برای درمان طبیعی سردرد کافی است 2-3 قطره را روی شقیقه ها، پیشانی و پشت گردن خود بمالید.

    نشان داده شده است که کپسول های روغن نعناع فلفلی در درمان طبیعی سندروم روده تحریک پذیر IBS موثر می باشد در واقع روغن نعناع فلفلی باعث کاهش اسپاسم در روده بزرگ، آرامش ماهیچه های روده و کاهش نفخ و گاز می شود.

    در یک آزمایش صورت گرفته مشاهده شده است افرادی که از روغن نعنا استفاده می کنند 75% کمتر از دیگران به بیماری سندروم روده مبتلا می شوند. به 57 نفر از بیماران مبتلا به IBS روزانه دو کپسول روغن نعناع فلفلی به مدت چهار هفته داده شد. اکثر بیماران گروه با مصرف روغن نعنا علائمی رو بهبود داشتند در واقع کاهش چشمگیری در خونریزی شکمی، درد شکم، اسهال و یبوست را از خود نشان دادند.

    برای کمک به تسکین علائم IBS سعی کنید 1-2 قطره روغن نعناع فلفلی را داخل یک لیوان آب ریخته و آن را بنوشید و یا به شکل کپسول همین مقدار روغن نعناع فلفلی را مصرف کنید. همچنین می توانید 2-3 قطره را به صورت موضعی روی شکم خود بمالید.
    خواص نعنا فلفلی چیست

    بیشتر بخوانید: بدتر شدن علائم سندروم روده تحریک پذیر با این خوراکی ها

    در 1000 سال گذشته از روغن نعناع فلفلی برای تازه کردن و خوشبو کردن نفس استفاده شده است. این اتفاق به احتمال زیاد دلیل بر این است که روغن نعناع فلفلی باکتری ها و قارچ ها را از بین می برد و می تواند باعث جلوگیری از عفونت در دهان شود.

    یک نتیجه آزمایش شده و  منتشر شده در ژورنال دندانپزشکی اروپایی نشان داده است که روغن نعناع فلفلی (به همراه روغن درخت چای و اسانس آویشن) فعالیت ضد میکروبی را علیه پاتوژن های دهان از جمله Staphylococcus aureus ، Enterococcus fecalis ، Escherichia coli و Candida albicans از خود نشان می دهد.

    برای تقویت سلامت دهان و دندان سعی کنید از روش های خانگی استفاده کنید در واقع شما می توانید با استفاده از جوش شیرین یک خمیردندان و دهان شویه برای دندان خود تهیه کنید. همچنین می توانید یک قطره روغن نعناع فلفلی را به خمیردندان خریداری شده خود اضافه کنید و یا قبل از نوشیدن یک لیوان آب یک قطره روغن نعنا زیر زبان خود اضافه کنید.

    بسیاری از مردم این سوال برایشان ایجاد می شود که روغن نعنا برای سلامت مو مناسب است و یا در واقع روغن نعنا چه نقشی در سلامت مو دارد؟ باید بدانید که روغن نعناع فلفلی در محصولات مراقبت از مو بسیار با کیفیت استفاده می شود به دلیل لینکه این روغن به طور طبیعی می تواند موهای آسیب دیده را ضخیم و تغذیه کند. استفاده از روغن نعناع فلفلی یک راه طبیعی برای درمان موهای نازک می باشد و باعث تحریک پوست سر و انرژی بخشیدن به ذهن شما می شود.

    به علاوه اینکه منتول یک ماده ضد عفونی کننده قدرتمند است، بنابراین ممکن است به از بین بردن میکروب هایی که در موهای شما ایجاد می شوند نیز کمک کند. جالب است بدانید که منتول در شامپوهای ضدشوره نیز استفاده می شود. آیا روغن نعناع فلفلی می تواند باعث تحریک پوست سر و رشد مجدد مو شود؟ جواب بله است می توان گفت یکی از بهترین روغن ها برای رشد مو روغن نعناع فلفلی می باشد.

    یک آزمایش حیوانی بر تاثیر گذاری روغن نعناع انجام شده است. روغن نعناع فلفلی را برای رشد مو روی موش ها آزمایش کرده اند این آزمایش نشاده داده است که پس از استفاده از روغن نعناع به مدت چهار هفته ضخامت پوست و غشای سر، تعداد فولیکول ها و عمق فولیکول ها افزایش بسزایی داشته است.

    می توان گفت روغن نعناع موثر تر از روغن جوجوبا و مینوکسیدیل برای رشد مو می باشد. برای استفاده از روغن نعناع به منظور رشد و تغذیه مو کافی است 2-3 قطره روغن نعناع فلفلی را به شامپو نرم کننده خود اضافه کنید یا در هنگام دوش گرفتن 2-3 قطره از روغن نعناع را بروی پوست سر خود ماساژ دهید.

    تحقیقات نشان می دهد که محتوای منتول موجود در روغن نعناع فلفلی باعث جلوگیری از خارش می شود. یک آزمایش صورت گرفته بروی 96 زن باردار که مبتلا به خارش بودند برای اثبات موثر بودن روغن نعناع فلفلی صورت گرفت. نتیجه این آزمایش توانایی روغن نعناع فلفلی برای بهبود خارش را اثبات کرد.

  • رمان عاشقانه ايراني انلاين
  • خارش یک مشکل پوستی شایع می باشد. در این آزمایش زنان دو بار در روز به مدت دو هفته ترکیبی از روغن نعنا و روغن کنجد یا روغن های بی خاصیت (صرفا برای آزمایش) استفاده کردند. محققان دریافتند شدت خارش در گروهی که از روغن نعناع استفاده می کردند به مراتب کاهش یافت.

    زندگی با خارش می تواند یک درد باشد. برای کمک به تسکین خارش با روغن نعناع فلفلی کافی است 2-3 قطره از این روغن را روی نقطه مورد نظر خود بمالید یا 5-10 قطره روغن را در حمام وان خود بریزید. همچنین می توانید چند قطره از این روغن را با لوسیون و کرم خود مخلوط کنید و سپس آن را به بدن خود بمالید. برای تسکین خارش همچنین می توانید روغن نعناع فلفلی را با روغن اسطوخودوس ترکیب کنید، زیرا اسطوخودوس دارای خواص تسکین دهنده می باشد.

    بر خلاف ما انسان ها بسیاری از مخلوقات کوچک خداوند مانند مورچه ها، عنکبوت ها، سوسک ها، پشه ها، موش ها و احتمالا حتی شپش ها از بوی روغن نعناع فلفلی متنفر هستند. این امر باعث می شود که روغن نعناع برای عنکبوت ها، مورچه ها، موش ها و سایر آفات عاملی طبیعی برای فرار آن ها باشد.

    روغن نعناع نیز همچنین برای از بین بردن کنه موثر است. یک مقاله در مجله مالاریا ژورنال منتشر شده است که نشان می دهد روغن نعناع، لیموترش، کاج، سدر، آویشن و میخک بیشترین تاثیر گذاری را بروی نیش مالاریا دارند. در واقع این مقاله بیان کرده است که به مدت 60 تا 180 دقیقه اثرات تب، درد و رنگ زرد افراد را از بین می برند.

    همچنین مطالعه ای دیگر نشان می دهد که تنها با استفاده از 1/0 میلی لیتر روغن نعناع فلفلی بروی بازوهای خود می توانید به مدت 150 دقیقه از نیش حشرات و پشه ها در امان باشید. محققان خاطر نشان کرده اند که بعد از 150 دقیقه کارایی این روغن کاهش یافته و احتیاج به استفاده مجدد از آن می باشد.

    زمانی که 34 بیمار بعد از عمل جراحی دچار تهوع شدند تنها از طریق بینی روغن نعناع را بو کردند بدین ترتیب میزان تهوع آن ها نسبت به قبل از استنشاق تفاوت زیادی داشت. از بیماران خواسته شد که احساس تهوع را در مقیاس 0 تا 5 بیان کنند که در واقع عدد 5 بیشترین میزان حالت تهوع می باشد.

    میانگین نمره ای که بیماران قبل از استنشاق روغن نعناع بدست آوردند 29/3  بود که بعد از بو کردن روغن نعناع به 44/1 رسید. برای خلاص شدن از تهوع کافی است روغن نعناع در داخل شیشه را به طور مستقیم استنشاق کنید، یک قطره روغن نعناع را به یک لیوان آب مقطر اضافه کنید و یا 1-2 قطره از روغن نعناع رو پشت گوش خود مالش دهید.

    تحقیقاتی وجود دارد که نشان می دهد روغن نعناع فلفلی می تواند به عنوان یک درمان طبیعی کولیک مفید باشد. محققان دریافت کرده اند که با مصرف روغن نعناع فلفلی میانگین زمان گریه در بین نوزادان مبتلا به کولیک از 192 دقیقه در روز به 111 دقیقه در روز کاهش پیدا می کند. قبل از استفاده از روغن نعناع فلفلی روی شیرخوار خود ، توصیه می کنم این برنامه درمانی را با پزشک متخصص کودک در میان بگذارید.

    روغن نعناع هنگام استفاده موضعی باعث آرامش، نرم شدن پوست، تسکین دهندگی و ضد التهاب بودن پوست می شود. روغن نعناع فلفلی همچنین دارای خاصیت ضد عفونی کننده است. با بررسی تمام روغن های اساسی به عنوان ضد میکروب های احتمالی برای درمان بیماری های پوستی مشخص شده است که روغن نعناع در هنگام استفاده باعث کاهش جوش های سر سیاه، آبله مرغان، پوست های چرب، درماتیت، التهاب، خارش پوستی، زخم و آفتاب سوختگی می شود.
    خواص نعنا فلفلی چیست

    برای بهبود سلامتی پوستی و استفاده از روغن نعناع فلفلی به عنوان دارویی خانگی برای آکنه، 2-3 قطره روغن نعناع را با مقدار مساوی روغن اسطوخودوس مخلوط کرده و ترکیب آن را به صورت موضعی به قسمت های مورد نظر خود بمالید.

    روغن نعناع فلفلی می تواند پوست سوخته را آبرسانی کند و درد ناشی از آفتاب سوختگی ها را تسکین دهد. همچنین می تواند برای جلوگیری از آفتاب سوختگی استفاده شود. یک مطالعه آزمایشگاهی نشان داده است که روغن نعناع فلفلی دارای SPF (فاکتور محافظت در برابر آفتاب) است که بیشتر از سایر روغن ها از جمله اسطوخودوس، اکالیپتوس، چای و روغن گلاب می باشد.

    برای بهبود یافتن پوست خود بعد از قرار گرفتن در معرض آفتاب و نیز محافظت از پوست در برابر آفتاب سوختگی، 2-3 قطره روغن نعناع فلفلی را با یک قاشق چایخوری روغن نارگیل مخلوط کنید و مستقیما بروی پوست خود بمالید.

    اگرچه تحقیقات بیشتری در این زمینه مورد نیاز است ، اما برخی مطالعات آزمایشگاهی نشان می دهد که نعناع ممکن است به عنوان یک ماده ضد سرطان مفید باشد. یک مطالعه از این دست نشان داد که ترکیب منتول با القای مرگ سلولی و تنظیم فرآیندهای سلولی ، رشد سرطان پروستات را مهار می کند.

    روغن نعناع فلفلی بسیار متنوع می باشد. برای استفاده داخلی و خارجی می توانید از آن استفاده کنید و بی خطر می باشد. همچنین با یک روغن دیگر یا به تنهایی از این روغن به صورت موضعی استفاده کنید.

    در این قسمت چند روش ایمن و موثر برای استفاده ار روغن نعناع در طول روز را به شما آموزش می دهیم:

    اگر می خواهید بیدار و هوشیار باشید آن را در هوا پخش کنید

    برای داشتن رایحه ای انرژی بخش در یک اتاق، به راحتی حدود 5 قطره از روغن نعناع را به دیفیوزر خود اضافه کنید. با این کار ممکن است احساس کنید که حتی راحت تر نیز نفس می کشید.

    با این روغن آشپزی کنید

    استفاده از روغن های اساسی خوراکی مانند روغن نعناع در پخت و پز روشی بسیار باورنکردنی برای دریافت تمام خواص روغن نعناع می باشد. این خواص نه تنها برای شما بسیار عالی می باشد بلکه برای ظروف شما نیز مناسب است.

    روغن نعناع را به اسموتی یا نوشیدنی خود اضافه کنید

    بسیاری از مردم تعجب می کنند که آیا می توانند روغن نعناع بنوشند؟ چه چند قطره از روغن نعناع را به آب خود اضافه کنید و یا دو قطره از آن را به اسموتی خود اضافه کنید می توانید یک مزه جدید به نوشیدنی خود دهید. شما با این عمل با مشکلات باکتری و معده خود نیز مبارزه کرده اید.

    یک ماساژ با روغن نعناع فلفلی داشته باشید

    آیا می توانید روغن نعناع را مستقیم بروی پوست خود بمالید؟ بلی! از آنجایی که روغن نارگیل باعث خنک شدن پوست و تقویت پوست شما می شود، این ماده روغنی بسیار عالی برای ماساژ است. می توانید چند قطره از آن را با روغن بادام یا روغن انگور رقیق کنید و سپس از آن استفاده کنید. اگر به دنبال آرامش بیشتری از ماساژ خود هستید می توانید آن را با اسطوخودوس و اکالیپتوس نیز مخلوط کنید.

    پاهای خود را با روغن نعناع فلفلی ماساژ دهید

    اگر از محصولات آرایشی و مراقبت شخصی پر از مواد شیمیایی ناشناخته خسته شده اید ما به شما توصیه می کنم از روغن نعناع استفاده کنید. روغن نعناع مانند یک اسکراب کف پاهای شما را معالجه می کند.

    در خانه خود نعناع فلفلی پرورش دهید

    شما می توانید این نوع از نعناع را در خانه پرورش دهید. گیاه نعناع به مقدار زیادی نور خورشید و آب فراوان احتیاج دارد. می توان گفت این گیاه شرایط خشک را تحمل نمی کند. برای تهیه چای نعناع با برگ های نعناع خانگی خود کافی است، 5 تا 10 برگ آن را به لیوانی اضافه کنید و اجازه دهید به مدت 10 دقیقه دم بکشد.

    استفاده از روغن نعناع یک روش درمانی بسیار مفید و موثر است، اما باید برخی از هشدارهای روغن اسانس نعناع را بدانید و در نظر داشته باشید. آیا روغن نعناع فلفلی می تواند سلامتی شما را به خطر بیندازد؟ در صورتی که به اندازه های توصیه شده از این روغن استفاده کنید، استفاده از آن ایمن می باشد. هنگامی که می خواهید از روغن نعناع فلفلی برای پوست های حساس استفاده کنید، همیشه ابتدای کار آن را با روغن حامل (مانند روغن نارگیل) رقیق کنید.

    اگر برای اولین می خواهید از روغن نعناع استفاده کنید بهتر است در ابتدا مقداری از آن را بر روی قسمت کوچکی از پوست خود امتحان کنید سپس سطوح بزرگتر را با روغن نعناع مالش دهید. توصیه نمی کنیم از این روغن روی صورت یا سینه نوزادان و خردسالان استفاده کنید زیرا این امر باعث سوزش پوستی می شود. همچنین شواهدی کافی برای نحوه مصرف این روغن برای زنان باردار یا شیرده توصیه نشده است.

    بیشتر بخوانید: هر آنچه باید درباره قرص نعناع بدانیم

    از آنجا که روغن نعناع برای از بین بردن کک نیز بسیار موثر است، معمولا برای از بین بردن کک های موجود روی بدن سگ ها از روغن نعناع استفاده می کنند. روغن نعناع را می توان برای سگ ها و همچنین خنک شدن عضلات درد و تسکین معده های ناراحت آن ها مفید باشد. استفاده از روغن نعناع فلفلی برای استفاده های موضعی برای سگ ها و اضافه کردن آن به شامپو های مخصوص سگ توصیه می شود.

    به دنبال آن یک سوال مشابه دیگر وجود دارد و آن این است که روغن نعناع فلفلی برای گربه ها نیز بی خطر است؟ استفاده از روغن نعناع فلفلی برای گربه ها را توصیه نمی کنیم زیرا ممکن است دارای عوارض جانبی باشد. آیا روغن نعناع برای انسان نیز سمی محسوب می شود؟ اگر روغن نعناع فلفلی از طریق دهان و تنها به اندازه توصیه شده استفاده شود بی خطر می باشد.

    آیا روغن نعناع برای نوشیدن نیز مناسب است؟ پاسخ به این سوال نیز بله است، اما تنها در مقادیر اندک می توانید از این روغن استفاده کنید. مصرف بیش از حد روغن به صورت خوراکی می تواند سمی باشد بنابراین به یاد داشته باشید که تنها مصرف 1-2 قطره در هر بار مصرف کافی می باشد. توجه داشته باشید که استفاده از روغن نعناع می تواند برای عده ای دارای عوارضی مانند سوزش سردل، گرگرفتگی، زخم دهان و سردرد باشد.

    موضوعات مرتبط

    مطالب مرتبط

    هماهنگی جهت تبلیغات: 02184215883

    مجری انحصاری نیتیو، سنجاق

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است

    images healthlife images

    نعناع فلفلی با نام علمی Mentha piperita L و با نام عمومی Peppermint یک گیاه علفی چند ساله است که در رده بندی گیاهی از تیره Lamiaceae راسته Lamialse و رده Rosidae می باشد برگهای آن بیضوی ، متقابل ، نوک تیز ، دندانه دار کمی پوشیده از کرک به درازای ۷-۴ سانتی متر و به عرض ۳-۲ سانتی متر است

    گل ها کامل ، نامنظم ، اکثراً دوجنس یا هر مافرودیت و مجتمع به صورت گروهی در روی ساقه و در انتهای ساقه ظاهر می شوند گلها در ماههای مرداد و شهریور ظاهر می شوند . رنگ آنها گلی روشن یا کم و بیش ارغوانی مایل به بنفش می باشد و به تعداد زیاد نیز در مجاورت یکدیگر به نحوی مجتمع می شوند که مجموعاً در قسمت انتهای ساقه ها ، به صورت سنبله هایی با شکل ظاهری ، بیضوی و نوک تیز جلوه می کند . برخی از شاخه های این گیاه عقیم و آری از گل باقی می ماند . عمر گلها بسیار کوتاه و مدت کمی پس از تشکیل از گیاه جدا می شود ، میوه کپسول ، کوچک و به رنگ قرمز تیره است . از جمله ویژگی های تشریحی نعناع فلفلی ، کرک های ترشحی اسانس در آنها دارای پایه یک یا چند سلولی منتهی به یک برجستگی ۴ تا ۸ سلولی و حتی بیشتر است . اسانس ترشح شده نیز معمولاً خارج از جدار سلولزی ، در زیر کوتیکول جمع می گردد و این خود باعث می شود که بشره در همان ناحیه کمی متورم جلوه نماید . اسانس گیاه نعناع فلفلی در ابتدای رویش گیاه در غده های پیکررویشی گیاه ساخته و ذخیره می شود . تعداد کل غده از حدود ۱۰۰ غده برای برگهای به طول ۲ میلی متر تا حدود ۷۵۰۰ غده برای برگ های ۲۵ میلیمتری نعناع فلفلی متغیر است . برگ ها ۲ تا ۷/۲ درصد و گلها ۴ تا ۶ درصد اسانس دارند . ساقه ها معمولاً فاقد اسانس می باشند . به طور متوسط مقداراسانس در اندام های هوایی گیاه ۱ تا ۵/۱ درصد گزارش شده است .خواص نعنا فلفلی چیست

    خاستگاه و پراکنش نعناع فلفلیگیاهان تیره نعناع طوری در کره زمین پراکنده شده اند که در اغلب نواحی یافت می شوند ، ولی بیشینه انتشار آنها در منطقه مدیترانه است . امروزه در کشورهای مختلف جهان ، متجاوز از یک هزار تن اسانس در سال ، از این گیاهان تهیه می شود و این خود درجه اهمیت و توسعه کشت آنها را در نقاط مختلف کره زمین نشان می دهد . اسانس مانت کشور انگلستان که به اسانس میچام موسوم است ، بهترین نوع آن به حساب می آید . در مورد منشاء این گیاه اختلاف نظرهایی وجود دارد . عده ای از گیاه شناسان آسیا را منشاء نعناع می دانند . در حالیکه عده ای دیگر از محققان منشاء آن را انگلیس دانسته و معتقدند که این گیاه در قرن هفدهم ، در انگلیس به وجود آمده است .

    ویژگیهای فیزیکی و شیمیایی اسانس نعناع فلفلیاسانس نعناع این گونه (M.piperita ) از سرشاخه های گلدار آن توسط تقطیر با آب یا بخار آب استخراج می گردد . در حالت تازه بی رنگ است و طعم تندی دارد ، ولی به مرور زمان رنگ زرد مایل به سبز پیدا می کند و طعم آن در صورت رقیق شدن مطبوع می گردد . در آب به مقدار بسیار کم حل می شود به طوریکه آن را معطر می سازد . وزن مخصوص ( دانسیته ) آن در دمای ۲۰ درجه سانتیگراد نسبت به آب ۲۰ درجه سانتیگراد از ۹۰۳/. تا ۹۱۲/. گرم بر سانتی متر مکعب تغییر می کند . برای تهیه اسانس معمولاً گیاه دو ساله که حاوی اسانس بیشتری است مورد استفاده قرار می دهند . از جمله ترکیبات موجود در اسانس نعناع فلفلی می توان : منتول ، سینئول ، اوسمین ، کاریوفیلن ، پیپرتون ، ایزومنتول ، فیتول ، توکرفولها ، بتائین ، تانن و کارون و… اشاره نمود . به اسانس نعناع به طور تقلبی اسانس های مختلفی مانند اسانس چوب سدر ، اسانس هاس کم ارزش دیگر ، تربانتین الکیزه ، روغن های چرب و غیره افزوده می گردد .

    استفاده های داروییدر حال حاضر در ایران از اسانس نعناع گونه piperita همراه دیگر گونه های گیاهی در ساخت داروهای گیاهی زیر که در کشور ایران به ثبت رسیده است ، استفاده می شود . برای مثال قرص مکیدنی آلتادین (موارد مصرف : التهاب های مخاط گلو و دهان ) ، قرص های روکش دار آلیکوم ( موارد مصرف : پایین آورنده فشار و چربی خون ، ضد تصلب شرایین ، ضد نفخ ، اشتها آور ) ، گرانول پلانتاژل (موارد مصرف : اسهالهای ساده ) ، قرص درگلیس ( موارد مصرف : درمان زخم معده و زخم اثنی عشر ، گاستریت و نفخ معده ) ، پودر کارامین ( موارد مصرف : اختلالهای هضم همراه نفخ ) ، شربت کاراوی میکسچر( موارد مصرف : دل درد نوزادان و اختلالات گوارشی در کودکان ) ، قرص مکیدنی ماسومنت ( موارد مصرف : التهاب گلو در سرماخوردگیها و سرفه ) ، قرص جویدنی مانت ( موارد مصرف : اسپاسمهای دستگاه گوارش ، نفخ معده و به عنوان خوشبو کننده دهان ) ، ژل منتاژل ( موارد مصرف : قارچ کچلی لای انگشتان پا و کشاله ران ، ضد خارش و سوزش ، گزیدگیها و سوختگیهای سطحی ).

    استفاده های غذاییاسانس نعناع در صنایع غذایی ، بهداشتی و آرایشی ، شیرینی پزی ، نوشابه سازی و تولید ادویه مورد استفاده قرار می گیرد . نعناع فلفلی به دلیل خواص چاشنی و بادشکنی آن با دیگر گیاهانی که برای تولید چای استفاده می شوند در ارتباط است . از اسانس نعناع فلفلی برای تهیه آب های معطر یا محلول های الکلی نیز استفاده می شود . در اهواز کنار بسته های خرما شاخه ای از نعناع قرار می دهند که از کرم زدگی آن جلوگیری نماید . اسانس نعناع را در شیرینی پزی جهت ساخت و تهیه قرص نعناع به کار می برند که بسیار مطبوع و در عین حال ضد کرم روده است .نیازهای اکولوژیکی نعناع فلفلیوقتی در مورد گونه M.piperita در کشورهای نیمکره شمالی مطالعه می شود ، مشخص می گردد که درصد منتول در این گونه از ۳۵ تا ۵۵ درصد ومنتون از ۱۰ تا ۴۰ درصد در سنین مختلف گیاه متغیر است و همچنین مقدار استر های آن نیز از ۴ تا ۱۰ درصد متفاوت بوده است . اگر برگهای نعناع ۱۰ الی ۱۵ روز زودتر یا دیرتر از موعد مقرر جدا شوند ، مقدار منتول آنها تا۳۰ درصد تغییر می یابد . در ضمن مطالعاتی که روی همین گونه در کشور هایی که آب و هوای گرم و خشک دارند ، نشان می دهد که ترکیب اسانس تغییر کرده به مواد دیگر تبدیل شده است . به عنوان مثال ، در همین گونه ، منتول به نئومنتول (۶۲/۴۲ درصد ) و منتون به پیپریتون (۲۵/۱۲ درصد ) تبدیل شده است . این پدیده نشان می دهد که دما باعث ناپایداری ترکیب های مونوترپنوئیدی در گیاه می شود . با بررسی مقاله های ارائه شده نشان داده شده است که وقتی هوا گرم است درصد منتون در گیاه زیاد است و وقتی هوا سرد می شود ، درصد آن پائین می آید و در مورد منتول برعکس می شود . همچنین نتایج بدست آمده از دوره شروع رشد گیاه نشان می دهد که ترکیبهای مونوترپنوئیدی در اسانس مختلف هستند . برگهای جوان ترکیب های منتو فوران ، پولگون و منتون دارند ، بعد از مدتی منتون ترکیب اصلی می شود و ترکیب اول در برگ از بین می رود . بعدها در اثر سرما منتول افزایش و منتون کاهش پیدا می کند . در اروپا با توجه به شرایط آب و هوایی منطقه رشد خوبی دارد و در مورد کشت این گونه در ایران باید مناطقی را که از نظر شرایط آب و هوایی مشابه اروپا است برای کشت اینگونه در نظر گرفت ، مانند مناطق کوهستانی و مناطق سردسیر تا منتول آن در اثر گرما تغییر نکند .کشت و تکثیر نعناع فلفلیتکثیر این گیاه منحصراً از راه ساقه های خزنده که ایجاد جوانه و ریشه های نابجا می کنند ، صورت می گیرد . پرورش این گیاه در هر زمینی میسر است ، مشروط بر آنکه زیاد رسی نبوده و کمی آهک نیز همراه داشته باشد و لذا زمین مورد نظر باید نسبتاً مرطوب ، سست و نرم بوده ودر محلی آفتابگیر یا نیمه سایه ، گرم و محفوظ در برابر باد قرار داشته باشد . برای کشت نعناع از نشاء بوته هایی که ۱۰-۱۵ سانتیمتر طول و ۳ تا ۵ برگ دارند ویا ریشه های جانبی که ۱۰ تا ۱۵ سانتیمتر طول و ۳ تا ۴ جوانه دارند . گونه Mentha piperita نتیجه تلفیق بین دو گونه Mentha aquatica و گونه Mentha viridis است ولی تفاوت این دو گونه در این است که بذر آنها بارور نیست بنابراین دو گونه نعناع فاقد تکثیرجنسی هستند و بقا یا پایایی آن به کمک تکثیر رویشی ، یعنی نمو ساقه خزنده انجام می گیرد . نعناع فلفلی گیاه مقاوم و سازگار بوده ، می تواند در آب و هوای مرطوب رشد نماید و خود را با آب و هوا و تغییرات آن به خوبی سازگار کند . از نظر شرایط خاک ریشه های نابجا نعناع در خاک های مرطوب و حاصلخیز هوموسی بهتر تشکیل شده و گیاه در چنین شرایطی بهتر می روید و برگهای آن لطیف تر می شود . در نقاطی که آب و هوای خشک دارند عطر و طعم گیاه تندتر می شود .نقش عناصر غذایی بر کمیت و کیفیت نعناع فلفلینعناع در طول رویش و تولید مواد موثره به مقدار زیادی مواد و عناصر غذایی نیاز دارد . تحقیقات نشان می دهد که مقادیر مناسب نیتروژن به میزان قابل توجهی سبب افزایش اسانس نعناع می شود . گیاهان برای تولید یک تن از پیکر رویشی تازه ( تا مرحله گلدهی ) ۲۵ کیلوگرم نیتروژن ، ۸ کیلوگرم اکسید فسفر و ۱۰ کیلوگرم اکسید پتاس از خاک جذب می کنند . از اینرو نیاز غذایی نعناع تا مرحله گلدهی بسیار زیاد است . مواد غذایی را می توان به صورت کود شیمیایی یا حیوانی به خاک اضافه نمود . اضافه کردن ۲ تا ۳ تن در هکتار کودهای کاملاً پوسیده حیوانی در فصل پائیز و قبل از کشت گیاهان ، به زمین هایی که نعناع در آنها کشت می شود ، نتایج خوبی به همراه خواهد داشت .افزودن کود های شیمیایی بستگی به شرایط خاک دارد . به طور کلی در سال اول قبل از کشت ۵۰ تا ۹۰ کیلوگرم در هکتار اکسید فسفر و ۶۰ تا ۹۰ کیلوگرم در هکتار کود های نیتروژن باید به زمینهایی که برای کشت نعناع اختصاص می یابد ، اضافه شود . هر ساله اضافه کردن ۹۰ تا ۱۲۰ کیلوگرم در هکتار کود نیتروژن ( چنانچه خاک خشک و نیاز به آبیاری باشد مقدار ازت بیشتر از رقم ذکر شده خواهد بود ) به زمین های زیر کشت نعناع توصیه می شود از این مقدار دو سوم در فصل بهار ، قبل از رویش گیاه و یک سوم بقیه پس از اولین برداشت به خاک اضافه گردد . از سال دوم رویش هر ساله در فصل پائیز افزودن ۵۰ تا ۸۰ کیلوگرم در هکتار اکسید فسفر و ۶۰ تا ۸۰ کیلوگرم در هکتار اکسید پتاس به خاک سبب افزایش عملکرد و بهبود کیفیت مواد موثره می شود . نتایج حاصل از تحقیقات مردانی نژاد و همکاران نشان داده است هرچند که ترکیبات دارویی اسطوخودوس عاری از نیتروژن می باشد ، اما چون نیتروژن جزء مهمی از ملکول کلروفیل است لذا هر چه عرضه آن بیشتر گردد برگ ها بزرگتر شده و سطح کربن گیری افزایش می یابد . با ساخته شدن مواد هیدروکربنه به دنبال آن منجر به افزایش محصولات این گیاه می شود . از طرفی با افزایش سطح برگ تعداد کرک های ترشح کننده اسانس این گیاه زیادتر می شود . که متعاقب آن مقدار اسانس استخراجی نیز زیادتر می گردد . البته مقدار نیتروژن مصرفی حد آستانه ای دارد و افزایش بیش از حد کود های نیتروژنه منجر به کاهش اسانس خواهد شد . همانطور که اشاره شد تامین عناصر غذایی در گیاهان دارویی می تواند نقش مهمی در افزایش کمیت و کیفیت ماده موثره آنها داشته باشد . در این میان اهمیت عناصر پر مصرف از قبل مشخص بوده و اغلب این ترکیبات هر ساله به خاک مزارع اضافه می گردند . اما نقش عناصر کم مصرف تا حدی ناشناخته بوده و کاربرد آنها کمتر مورد توجه قرار گرفته است .

    عناصر ریز مغذی در گیاهان به مقدار کم مورد استفاده قرار می گیرند ولی اثرات مهمی بر جای می گذارند . این عناصر در صورت کمبود گاهی به عنوان محدود کننده جذب سایر عناصر غذایی و رشد می توانند عمل کنند و همین امر لزوم توجه بیشتر به کاربرد آنها را مشخص می سازد . بکارگیری کود های حاوی عناصر کم مصرف در صورت مصرف متعادل کودهای عناصر پرمصرف شامل نیتروژن ، فسفر و پتاسیم ، اهداف زیر را تحقق می بخشد .

    ۱- عملکرد محصول را افزایش می دهد .۲- غلظت عناصر کم مصرف را که برای بهبود سلامت جامعه مورد نیاز هستند ، در گباهان دارویی ارتقا می دهد .۳- در صورت استفاده از بذر های غنی شده توسط عناصر کم مصرف جهت کشت ، گیاهان از ریشه دهی و رشد اولیه بیشتری برخوردار خواهند بود .۴- محلول پاشی عناصر کم مصرف می تواند کمیت و کیفیت مواد موثره گیاهان دارویی را افزایش می دهد .

     

     

     

    درمان پارکینسون

    images healthlife pust

    images healthlife hairloss

    images healthlife rizehmoo

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دیدگاه

    وب‌ سایت

    دکتر احمد ساعدی متخصص تغذیه عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران می باشند و آخرین مدرک تحصیلی خود را از دانشگاه نیوکاسل استرالیا با عنوان دکترای تخصصی تغذیه (Ph.D) در سال 1387 دریافت کرده اند.

    آدرس مطب: امیر آباد شمالی، روبروی بیمارستان شریعتی، کوچه یکم (شکرالله) پلاک 134، ساختمان پزشکان سبز امیرآباد، طبقه چهارم

    پست الکترونیکی:

    info@drsaedi.ir

    تلفن مطب: 021-88335006

    استفاده از مطالب وب سایت دکتر احمد ساعدی فقط برای مقاصد غیر تجاری و با ذکر منبع بلامانع است.خواص نعنا فلفلی چیست

    © 2008-2018 Dr. Ahmad Saedi All Rights Reserved.

    سبد خرید ثبت سفارش

    جمع اقلام: 0 تومان

    سبد خرید ثبت سفارش

    نعناع فلفلی (Peppermint) از خانواده نعناع می باشد که حد وسط نعناع آبی و نعناع تند می باشد.

    اکثریت مردم اعتقاد دارند که خواص این دو گونه نعناع یکسان است و این در حالی است، که نعناع و نعناع فلفلی خاصیت های کاملا متفاوت دارند.خواص نعنا فلفلی چیست

    مردم اروپا و آسیا با آگاهی از طعم دلپذیر این نوع نعناع و مزایایی که برای سلامتی انسان دارد، از آن استفاده فراوان می کنند.

    نعناع از نظر گیاه شناسی از خانواده “منتا اسپیکاتا” می باشد، اما نعناع فلفلی از خانواده “منت اکس پیپریتا” است.

     ماده “آر کاروون” ماده ای است که سبب طعم و مزه نعناع می شود و در تولید آدامس نیز از آن استفاده می شود. نعناع فلفلی که گیاهی کاملا خودرو می باشد، به دلیل وجود “منتول” بیشتر و مواد دیگری مانند “پینن و پالئون” دارای طعم تند و تیزی می باشد.

    2 فنجان آب را به نقطه جوش رسانده و اجازه دهید حدود 1 تا 2 دقیقه بماند و خنک شود. سپس برگهای تازه و یا برگهای خشک را که کاملا شسته اید در آب قرار دهید و درب ظرف را ببندید و تا دم بکشد.

    اگر از برگ تازه استفاده می کنید، حدود 5 تا 10 دقیقه و با برگ خشک 5 الی 8 دقیقه بماند تا کاملا دم بکشد.

    ریشه زنجبیل شسته شده را به صورت حلقه های نازک ببرید. برگ های تازه را شسته و خرد می کنید.

    آبی که به نقطه جوش رسیده را به مدت 1 تا 2 دقیقه خنک می کنیم. سپس برگ های تازه نعناع و زنجبیل آماده شده را به آب اضافه کرده و درب ظرف را به مدت 10 تا 15 دقیقه می بندیم تا کاملا دم بکشد.

    پس از دم کشیدن، آن را از صافی رد کرده و با اضافه کردن مقداری عسل آن را شیرین می کنیم. اینک آماده نوشیدن می باشد.

    ابتدا دانه های شنبلیله را به مدت یک شب در آب ریخته و نگه می داریم، تا عصاره آن کاملا خارج شود، سپس آب را از صافی رد کرده و اجازه می دهیم تا بر روی شعله به نقطه جوش برسد، سپس برگ های خشک را به مدت 5 دقیقه در آب قرار می دهیم. بعد از این زمان آن را از صافی رد می کنید. اینک آماده نوشیدن است.

    از ترکیب نعناع فلفلی با چای سبز، به لیمو، دارچین، رازیانه، بلوبری، بابونه و زنجبیل دمنوش های لذیذی تهیه می شود.

    این چای در تهیه انواع نوشیدنی مانند هات چاکلت، لیموناد و آیس تی کاربرد دارد.

    این نوشیدنی یک چای بدون کافئین می باشد، اگر با برگ های تازه تهیه شود، عطر تند تر و شیرینی بیشتر دارد، ولی اگر با برگ های خشک تهیه شود عطر کمتر و طعم تلخ تر دارد.

    آدرس پست الکترونیک شما نمایش داده نمیشود.

    دیدگاه

    ذخیره اطلاعات وارد شده در این مرورگر برای دفعات بعدی.

    ارسال دیدگاه

    چای مارکت ارائه کننده انواع چای و دمنوش با کیفیت از بهترین چای ایرانی، چای سیاه، چای سفید، چای سبز، چای ماچا، چای ماسالا و انواع دمنوش های ترکیبی. چای مارکت در نظر دارد تا با افزایش سطح آگاهی مصرف کننده و عرضه بالاترین کیفیت از انواع چای و دمنوش، علاقه‌مندان به نوشیدنی‌های طبیعی و افرادی که به سلامتی خود اهمیت می‌دهند را در رسیدن به این هدف یاری دهد.

    تلفن: 460 300 91 – 021 پست الکترونیک: info[@]chaymarket.com

    خواص نعنا فلفلی چیست
    خواص نعنا فلفلی چیست
    0

    دوره مقدماتی php

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *