خواص نشاسته ذرت براي پوست

دوره مقدماتی php

خواص دارویی و گیاهی :

ذرت سرشار از آنتی اکسیدان بوده که روند پیری را کند کرده و باعث شادابی پوست می شود.

ذرت غنی از فیبرهای مغذی است که برای بدن بسیار مفید است. ذرت به عملکرد سیستم های متعدد داخلی از جمله بازسازی سلول ها کمک می کند و از بروز یبوست و مشکلات گوارشی متعدد پیشگیری می کند.

ذرت علاوه بر این که برای بیماران دیابتی مفید است، ماده مغذی آن سرشار از نشاسته، اما کم چربی و بدون سدیم یا کلسترول است.

ذرت سرشار از ویتامین C و فیبر است.

ویتامین های موجود در آن برای شادابی پوست و بینایی مفید است.

به عنوان آنتی اکسیدان قوی، روند پیری را کند می کند.

دوره مقدماتی php

ماساژ دادن پوست با روغن آن باعث بهبود پوست می شود.

ماسک آن حاوی ویتامین E است، به راحتی لکه ها را از بین می برد.

روغن ذرت، گردش خون در پوست سر را تقویت می کند در نتیجه پیاز موها سالم و قوی می شود.

ویتامین C، لیکوپن و آنتی اکسیدان های دیگر موجود در آن علاوه بر تقویت تارهای مو، به طور موثر از ریزش مو پیشگیری می کند. / روزنامه خراسان

نشاسته یک نوع ماسک طبیعی است که خشکی و کدر بودن پوست شما را بر طرف می کند و برای پوستتان شادابی و لطافت را به ارمغان می آورد. در این بخش 3 نوع ماسک نشاسته را به شما عزیزان معرفی می کنیم لطفا تا پایان این مطلب ما را همراهی کنید.

نشاسته نوعی ماده چسبنده است و همین خاصیت چسبنده بودن نشاسته باعث تمیزی پوست شما می شود و همه جرم های پوست شما را رفع می کند. شما می توانید از ماسک نشاسته برای از بین بردن جوش صورت و رفع بیماری آکنه استفاده کنید.

برای درمان پوست آسیب دیده خود نیازی نیست که از محصولات شیمیایی با قیمت بالا استفاده کنید شما می توانید با صرف هزینه های پایین و مواد طبیعی بهترین ماسک های طبیعی را برای خود تهیه کنید. یکی از انواع ماسک های خانگی و طبیعی ماسک نشاسته است که در ادامه این مطلب شما را با 3 نوع ماسک متفاوت و مفید نشاسته آشنا می کنیم.

ماسک نشاسته مانند ماسک جوش شیرین برای رفع جوش صورت و جلوگیری از در آوردن جوش مفید و موثر است شما می توانید به راحتی این ماسک را در منزل تهیه کنید و پوست آسیب دیده خود را به کمک این ماسک مفید و خانگی درمان کنید.

این ماسک صورت شما را به مرور زمان شفاف می کند و می توانید این نوع ماسک طبیعی را جزء دسته های ماسک شفاف کننده پوست صورت قرار دهید این ماسک مانند ماسک سفیده تخم مرغ برای از بین بردن بیماری پوستی آکنه بسیار مفید است.
اگر پوست چربی دارید بهتر است که ماسک کم چرب در تهیه این ماسک استفاده کنید.

مواد لازم

سفیده تخم مرغ : 1 عدد
ماست : 1 قاشق غذا خوری
پودر نشاسته : 1 قاشق مربا خوری

طرز تهیه ماسک 

ایتدا  زرده و سفیده تخم مرغ را از یکدیگر جدا کنید سپس سفیده تخم مرغ را در درون ظرفی مناسب آنقدر هم بزنید تا پف کند.

سپس ماست و پودر نشاسته را به سفیده تخم مرغ اضافه کنید.

بعد از این که همه این مواد را به خوبی با یکدیگر مخلوط کردید ماسک را به مدت 20 دقیقه بر روی پوست خود بزنید و بعد از مدت زمان ذکر شده صورت خود را با آب خنک بشویید و با کمک دستمال نرمی پوست صورتتان را خشک کنید. بهتر است که این ماسک را به مدت دو یا سه بار در هفته استفاده کنید.

اگر پوستی چرب دارید در تهیه این نوع ماسک از چند قطره آبلیمو یا آب پرتقال و ماست کم چرب استفاده کنید. در مدتی که این ماسک بر روی صورت شما قرار می گیرد از خندیدن و اخم کردن خود داری کنید. این ماسک مفید را می توایند به مدت 1 تا 2 بار در هفته استفاده کنید.

مواد لازم

نشاسته : 3 قاشق غذا خوری
ماست کم چرب : 1 قاشق غذا خوری

طرز تهیه ماسک نشاسته و ماست

در درون ظرفی مناسب نشاسته را با ماست کم چرب مخلوط کنید و مخلوط این مواد را هم بزنید تا به شکل خمیری یکدست در آیند سپس این ماسک را بر روی پوست تمیز صورت خود به مدت 30 دقیقه قرار دهید و بعد از مدت زمان ذکر شده صورتتان را با کمک آب سرد بشویید.

این ماسک را بهتر است که یک یا دو بار در هفته استفاده کنید و بعد از یک ماه متوجه تاثیر معجزه آسای نشاسته بر روی پوست صورت خود می شوید.

مواد لازم

نشاسته : 1 قاشق مربا خوری
شیر : 2 قاشق مربا خوری

طرز تهیه ماسک

ابتدا نشاسته را در مقداری آب سرد حل کنید.

سپس به نشاسته حل شده شیر را اضافه کنید.

و بعد از مخلوط کردن شیر و نشاسته  این ماسک را بر روی پوست تمیز صورت خود به مدت 30 دقیقه قرار دهید. بهتر است که در هنگام استفاده از این ماسک یک لیوان شیر و نشاسته نیز میل کنید.

نشاسته یکی از انواع ماسک هایی است که خاصیت ترمیمی بالایی دارد و در گذشته به جای پودر بچه برای رفع سوختگی پوست و درمان آبله مرغان و رفع سوختگی و عرق سوز شدن از آن استفاده می کردند. در این بخش 3 نوع ماسک مفید نشاسته را به همراه فواید این نوع ماسک ها در اختیار شما عزیزان قرار دادیم که امیدواریم با کمک این نوع ماسک ها بتوانید مشکلات پوستی خود را به خوبی درمان کنید. در صورت تمایل می توانید برای مشاهده طرز تهیه ماسک های خانگی و طبیعی به بخش ماسک طبیعی مراجعه کنید.

منبع : آرگا

دوره مقدماتی php

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ميوه لونگان x بخوانید...