خواص نسکافه براي پوست

دوره مقدماتی php

خواص دارویی و گیاهی :

نسکافه یک نوشیدنی دل چسب و دارای خواص درمانی متعددی و همچنین مضراتی برای کودکان و زنان باردار است. در این مقاله با مضرات و خواص نسکافه و بهترین میزان مصرف این نوشیدنی محبوب برای افراد مختلف بیشتر آشنا خواهید شد.

میلیون ها نفر در سراسر جهان روز خود را با یک فنجان نسکافه گرم آغاز می کنند. تحقیقاتی که بر روی نسکافه صورت گرفته است حاکی از آن است که نسکافه اثراتی سودمند بر روی بدن انسان دارد. در این مقاله با مضرات و خواص نسکافه بیشتر آشنا خواهید شد.

مهمترین و شناخته شده ترین ماده نسکافه، کافئین است. کافئین علاوه بر فوایدی که دارد دارای مضراتی نیز است. محققان دریافتند که یک فنجان نوشیدنی غنی از کافئین، با کاهش جریان خون به قلب همراه است. همچنین دانشمندان در آخرین تحقیقات خود دریافته اند که، سطح بالایی از کافئین در نسکافه، به اثرات نامطلوب قلبی عروقی منجر می شود.


پژوهشگران دریافتند که نوشیدن بین 5 تا 6 فنجان نسکافه در روز، خطر ابتلا به دیابت را در مردان تا 54% و زنان را تا 30% کاهش می دهد. بد نیست نگاهی به خواص دارویی نسکافه و مضرات مصرف این نوشیدنی محبوب بیاندازیم.

نوشیدن یک فنجان نسکافه حدود یک ساعت قبل از تمرین به افزایش عملکرد بدن کمک می کند. کافئین سطح آدرنالین در خون را افزایش می دهد. آدرنالین به هورمون های بدن کمک بسیاری برای آماده شدن فعالیت بدنی می کند.

دوره مقدماتی php

خواص نسکافه در کاهش وزن نیز تاثیر گذار است. این ماده غذایی حاوی منیزیم و پتاسیم است که به انسولین استفاده بدن، تنظیم سطح قند خون و کاهش میل به شیرینی جات و تنقلات کمک فراوانی می کند و این باعث کاهش وزن می شود. همچنین کافئین موجود در نسکافه، خاصیت شکستن سلول های چربی بدن را دارد و برای سوزاندن چربی های اضافه بدن مفید است.

مطالعات نشان داده اند که خطر مرگ در کسانی که نسکافه می خوردند 25 درصد کمتر از کسانی است که نسکافه نمی نوشند.

نسکافه خطر ابتلا به سرطان را کاهش می دهد. مطالعات نشان داده اند که مصرف نسکافه، خطر ابتلا به سرطان پروستات را در مردان 20 درصد کمتر می کند و سرطان آندومتر در زنان را 25 درصد کاهش می دهد. این افراد در طول روز 4 فنجان نسکافه می نوشند. همچنین کافئین می تواند به جلوگیری از توسعه سرطان سلول بازال (رایجترین نوع سرطان پوست) کمک فراوانی کند.

مطالعات نشان داده اند که نوشیدن نسکافه به طور منظم خطر ابتلا به بیماری پارکینسون را تا 25 درصد کاهش می دهد. شواهدی وجود دارد که نشان می دهد خواص نسکافه باعث فعالیت در بخشی از مغز که تحت تاثیر بیماری پارکینسون است، عمل می کند.

سطوح بالای کافئین در خون، خطر ابتلا به بیماری آلزایمر را کاهش می دهد. همچنین از خطر ابتلا به زوال عقل می کاهد. در نتیجه حفظ سلامت مغز را می توان از جمله خواص دارویی نسکافه نام برد.

اگرچه فواید و خواص نسکافه مضرات آن را پوشانده است. اما با این حال نباید از مضرات نسکافه غافل شوید در ادامه به بررسی مضرات مصرف نسکافه می پردازیم. نسکافه با کیفیت بد می تواند سمی باشد. نسکافه با کیفیت نامرغوب و بسیاری از ناخالصی های موجود در آن می تواند به بیماری، سر درد و یا کلا احساس بد، منجر شود.

منبع : آرگا

 

 

نسکافه یا قهوه فوری حدود 110 سال پیش توسط شرکت نستله راهی بازار شد و روز به روز میزان مصرف آن بسیار افزایش یافت. نسکافه یک نوع محصول فوری است و مانند قهوه نیاز به دم کشیدن و زمان طولانی ندارد، به همین دلیل برای افرادی که مشغله کاری یا کمبود وقت دارند، پیشنهاد بسیار خوبی است. خواص نسکافه بسیار متعدد و فراوان است از جمله این خاصیت ها برای تسکین و به عنوان ضد درد، ضد اسپاسم عضلانی، افزایش میزان هوشیاری و ضد باکتری کاربرد دارد.

امروزه نسکافه به صورت دو نوع گلد و کلاسیک در بازار موجود است که نوع کلاسیک آن از لحاظ طعم و عطر سنگین تر است. در گذشته محبوبیت قهوه تا جایی بوده است که به آن لقب نوشیدنی معجزه آسا داده اند. امروزه محصولات به دست آمده از قهوه مانند نسکافه نیز محبوبیت زیادی در میان افراد به خود اختصاص داده است.


نسکافه نیز مانند تمام مواد غذایی دیگر مصرف بیش از حد آن ممکن است موجب عارضه هایی محدود در فرد شود. همیشه این را شنیده اید که در مصرف قهوه و نسکافه حد اعتدال را رعایت نمایید. این به دلیل آن است که مصرف بیش از حد آن موجب افزایش کلسترول و فشار خون می شود. بنابراین نسکافه نیز مانند هر ماده غذایی دیگر علاوه بر داشتن خواص دارویی و درمانی فراوان باید در استفاده از آن میانه رو بود.

یکی از خواص نسکافه کمک به افزایش عملکرد فیزیکی و همچنین افزایش انرژی بدن است. یک ساعت قبل از تمرین یا هرگونه فعالیتی میتوانید یک فنجان نسکافه میل نمایید تا انرژی و قدرت بدنی شما افزایش یابد. نسکافه به آدرنالین هورمون های بدن کمک می کند تا بدنی آماده و پر انرژی برای فعالیت بدنی داشته باشد.

از دیگر خواص نسکافه مصرف آن بدون شکر است که موجب کاهش وزن می شود. نسکافه به دلیل کافئین فراوانی که دارد، موجب افزایش سرعت متابولیسم بدن می شود، به همین دلیل موجب چربی سوزی در بدن می شود. نسکافه به دلیل پتاسیم و منیزمی که دارد به تنظیم سطح قند خون کمک می کند و همچنین میل افراد را برای مصرف تنقلات و شیرینی جات بسیار کم می کند.

مزیت های خوب نسکافه موجب ایجاد تمرکز و هوشیاری در فرد می شود. نسکافه به دلیل میزان کافئین بالایی که دارد به افراد در تمرکر و بهبود هوشیاری ذهنی کمک فراوانی می کند. همچنین میزان بالای کافئین در نسکافه خطر ابتلا به بیماری آلزایمر را کاهش می دهد.

از دیگر خواص نسکافه کاهش خطر ابتلا به سرطان است. در مطالعاتی که توسط دانشمندان بر روی این ماده مغذی صورت گرفته است، نشان داده شد که نوشیدن نسکافه موجب کاهش 20 درصد ابتلا به سرطان پروستات در مردان می شود و ابتلا به سرطان آندومتر در زنان را 25 درصد کاهش می دهد. همچنین کافئین موجود در نسکافه از توسعه سرطان سلول بازال که یکی از رایج ترین نوع سرطان پوست است جلوگیری می کند.

نسکافه با خواصی که دارد موجب بهبود در خلق و خوی و دوری از غم و اندوه می شود، در نتیجه برای درمان افسردگی و کاهش خطر خود کشی بسیار مفید و تاثیر گذار است. کافئین موجود در نسکافه موجب تحریک سیستم عصبی مرکزی و افزایش تولید انتقال دهنده های عصبی مانند دوپامین، سروتونین و نورآدرنالین می شود و در نهایت موجب شادی و نشاط و دوری از غم می شود. مصرف دو فنجان قهوه در روز 50 درصد خطر خود کشی را کاهش می دهد.

از دیگر فواید نسکافه کمک به جوان سازی و همچنین لایه برداری پوست است. نسکافه به دلیل مزیت ها و فواید فوق العاده ای که دارد یک لایه بردار مفید برای پوست محسوب می شود. برای تهیه لایه برداری موثر و مفید برای پوست می توانید، دو قاشق غذا خوری نسکافه و یک قاشق غذا خوری روغن زیتون به همراه یک قاشق غذا خوری نمک دریایی را با هم مخلوط نمایید و ماسک مفیدی برای لایه برداری پوست خود تهیه نمایید. این مخلوط را روی پوست بمالید و مدت 5 الی 10 دقیقه صبر کنید سپس با آب ولرم بشویید. همچنین می توانید یک نوع ماسک خوب و مفید دیگر برای جوان سازی و جلوگیری از چین و چروک پوست تهیه نمایید. برای این منظور 4 قاشق غذا خوری نسکافه را با 4 قاشق غذا خوری کاکائو، یک عدد تخم مرغ، 2 قاشق غذا خوری عسل گرم شده و 4 قاشق غذا خوری ماست مخلوط نمایید. این ماسک غلیظ را روی تمام به جز دور چشم ها قرار داده و صبر کنید تا روی پوست خشک شود. سپس برای پاک کردن و تمیز کردن صورت از یک لیف حمام گرم و مرطوب استفاده کنید و با آب ولرم بشویید. علاوه بر این ها خواص نسکافه موجب نرمی و لطافت پوست نیز می شود.

   

نسکافه یکی از نوشیدنی های گرم و محبوب در میان همه افراد است با مصرف درست آن و میانه روی در استفاده از آن مزایا و فواید بسیار خوبی را به بدن خود هدیه دهید. در این مقاله با خواص نسکافه و مزیت های دارویی و درمانی آن آشنا شدید. پیشنهاد می کنیم برای داشتن اطلاعات در ضمینه انواع مواد غذایی و فواید دارویی و درمانی آن ها به بخش خواص مواد غذایی مراجعه نمایید.

برای رهایی از اضطراب و استرس و رسیدن به آرامش دمنوش به لیمو را امتحان کنید!

اغلب افراد قهوه را  یک نوشیدنی تاثیر گذار بر روی خواب میدانند و اغلب برای نشاط و شادابی و به تاخیر انداختن ساعت خواب از آن استفاده می‌کنند . اما آیا میدانید که قهوه تاثیرات شگفت انگیزی بر روی پوست انسان دارد ؟؟

با توجه به مطالعات دانشگاه ملی سئول کره جنوبی در سال 1981  کافئین موجود در قهوه تاثیرات مثبتی بر روی کاهش قرمزی و التهاب پوست دارد ، همچنین با مطالعاتی که در دانشگاه تنسی آمریکا صورت گرفته است افزودن کافئین به کرم ضد التهاب پوست باعث اثر بخشی هرچه بیشتر آن می‌شود .در ادامه شما را با 6 تاثیر شگفت انگیز قهوه بر پوست آشنا می‌کنیم که در طی سال های اخیر توسط دانشمندان مختلف از سراسر جهان به اثبات رسیده است ، با قهوه ایلیا همراه باشید.

 

زمانی که کافئین به صورت موضعی بر روی پوست زیر چشم قرار می‌گیرد ، باعث منقبض شدن رگ های خونی زیر پوست می‌گردد که این امر به کاهش تورم و خوابیدن پف چشم ها کمک می‌کند ، بدین منظور توصیه می‌شود از کرم های دور چشمی استفاده کنید که عنصر فعال آن ها کافئین باشد .

از قدیم الایام از پودر قهوه به عنوان یک لایه بردار بسیار موثر استفاده شده است . با توجه به ساختار عالی قهوه ، ماساژ پودر قهوه به صورت ماسک بر روی پوست باعث از بین رفتن سلول های مرده پوست شده و طراوت و شادابی را به پوست شما هدیه می‌دهد . شما می‌توانید برای افزایش لطافت پوست خود روغن زیتون نیز به قهوه اضافه نمایید.

کافئین یک ماده ادرار آور شناخته شده است و می‌تواند سلولیت ( تجمع چربی ) را به صورت موضعی از طریق ادرار از بدن خارج کند . در اصل با استفاده از  نوعی اسکراب تشکیل شده از قهوه ، روغن نارگیل و نمک دریا میتوان سلولیت را در قسمت های مختلف بدن از بین برد و جوانی و سفتی پوست را باز آفرینی کرد .

ماسک صورت قهوه و کاکائو یکی از محبوبترین ماسک های ضد پیری است و دارای تاثیرات شگفت انگیزی است.این ماسک چین و چروک را کاهش می دهد در حالی که باعث درخشندگی و شفافیت پوست شما می‌شود ، شما میتوانید طرز تهیه این ماسک را در مطلب انواع ماسک قهوه مطالعه نمایید .

افرادی که موهای تیره ای دارند می‌توانند برای افزایش درخشندگی موهایشان از قهوه استفاده کنند در انتهای مطلب انواع ماسک قهوه طرز تهیه این ماسک عالی به طور کامل توضیح داده شده است .

برای خانم ها و همه افرادی که می‌خواهند تیرگی رنگ موهایشان را بهبود بخشند ولی از مواد شیمیایی مانند رنگ ها استفاده نکنند بهترین گزینه استفاده از قهوه است ، مهم ترین مزیت استفاده از قهوه برای بهبود رنگ مو این است که شما می‌توانید از قهوه ترک با رنگ های روشن ، مدیوم و تیره استفاده نمایید و هرچقدر که می‌خواهید رنگ موی خود را تیره نمایید ، برای انجام این کار 2 راه وجود دارد ، یک اینکه به شامپو مصرفی خود 2 قاشق مربا خوری پودر قهوه ترک با رنگ مورد نظرتان اضافه نمایید و به صورت مستمر از آن استفاده کنید . دوم اینکه یک لیوان قهوه بسیار غلیظ ( قهوه اسپرسو بسیار مناسب است ) تهیه کنید سپس بگذارید که کاملا سرد شود ، حال موهای سر را به آن آغشته کرده و بعد از گذشت 20 دقیقه مو ها را بشویید ، مطمئن باشید که از تیرگی و درخشندگی موهایتان شگفت زده خواهید شد .

اگر در استفاده از قهوه برای پوست و موی خود تجربه ای دارید آن را در قسمت نظرات با دیگران به اشتراک بگذارید .

منابع :

Beauty Secrets

Huffington Post

 

 قهوه ایلیا بزرگترین فروشگاه اینترنتی و مرجع تخصصی صنعت قهوه در کشور است که پس از سه سال فعالیت توانسته است برای اولین بار در کشور، انواع قهوه تازه و فرآوری شده را به صورت آنلاین و سریع در اختیار همکاران و عموم علاقه مندان به قهوه قرار دهد. قهوه ایلیا از سه بخش ، فروشگاه اینترنتی، مجله اینترنتی تخصصی و تخصصی ترین گروه صنعتی و تولیدی تشکیل شده است فروشگاه اینترنتی قهوه ایلیا شامل گستره ای از کالاهای مرتبط با صنعت قهوه از جمله : انواع دانه قهوه فرآوری شده توسط قهوه ایلیا، انواع قهوه برند ، انواع اسپرسوساز، قهوه ساز، قهوه ساز های نسل سوم ، لوازم باریستا، تجهیزات آشپزخانه و آسیاب قهوه و تشکیل شده است. مجله اینترنتی تخصصی قهوه با هدف بالا بردن سطح آگاهی تمامی علاقه مندان به صنعت قهوه، از جمله باریستا ها، متصدیان کافه و سایر علاقه مندان به قهوه ایجاد شده است. قهوه ایلیا توانسته است با تجربه‌ی 8 ساله فعالیت در صنعت قهوه بزرگترین گروه صنعتی و تولیدی در زمینه قهوه را راه اندازی کند که از دست آورد های این گروه ساخت اولین رستر هوای گرم کشور و همچنین ساخت اولین و قوی ترین آسیاب فروشگاهی قهوه به صورت دانش بنیان است.

می‌دانید که قهوه جاوه‌ای محبوبتان، حال و هوای شما را بهبود می‌‌بخشد، اما این بسته چندکاره‌ی آنتی اکسیدانی می‌تواند مو و پوست شما را هم تقویت کند.

مزیت‌های خوب قهوه‌ی دم صبحتان را چک کنید (و برای جلوگیری از دست دادن آب بدن مطمئن شوید که از ۴۰۰ میلی‌گرم میزان پیشنهاد شده کافئین در روز تجاوز نمی‌کنید.)

دکتر جولیا هانتر، متخصص پوست و مو در بورلی هیلز، کالیفرنیا معتقد است وقتی پای خاصیت آنتی‌اکسیدانی آن مطرح باشد، دو طرفه تاثیر گذار است. او می‌گوید: “نوشیدن قهوه یک تکه از این پازل است؛ دیگری قرار دادن آن بر روی پوستتان است.مالیدن قهوه به صورت به عنوان اسکراب می‌تواند به روشن شدن پوست، جلوگیری از بسته‌شدن منافذ و صاف‌شدن خطوط کمک کند.

هانتر معتقد است که خواص لایه برداریِ اسید موجود در قهوه، نسبت به لایه‌بردارهای مکانیکی ارجحیت دارد. همچنین به تقویت لایه‌های حفاظتی پوست کمک می‌کند. او می‌گوید: “همین لایه‌ها از پوست در برابر باکتری‌ها، ویروس‌ها و قارچ‌هایی که روی پوستتان می‌نشیند، محافظت می‌کنند.

در یک کاسه، پودر قهوه را در آب گرم حل کنید، آب را از صافی عبور دهید (دانه‌های قهوه در کف ظرف می‌مانند)، ۱ پیمانه نمک mospE اضافه کنید. صورتتان را با آب در ظرف بشویید، سپس دانه‌های قهوه را بیرون بیاورید و به ‌آرامی روی پوستتان بمالید. صورتتان را با آب کاسه آبکشی نمائید و کار تمام است.

ممکن است در مورد ترفند روشن کردن مو در منزل که مورد علاقه مو بورهاست شنیده باشید: شستن مو در چای بابونه یا شامپاین. بسیارخوب، چنانچه پوستتان سبزه است از قهوه اسپرسو استفاده کنید.

دگ مکینتاش، آرایشگر در سالن زیبایی لوئیس اوکرنر در نیو‌یورک می‌گوید: مخلوط دانه‌های قهوه با آب که به شکل خمیر درآمده‌اند را روی موهای مرطوب که تازه شامپو زده‌اید، مالیده و کمی به رنگ مویتان عمق بخشید.

خاصیت اسیدی قهوه بافت مو را نرم و درخشندگی فوق‌العاده‌ای به مو می‌بخشد. رنگ مو بدون قهوه هم ممکن است زیبا به نظر برسد اما اگر به دنبال زیباترین رنگ مو هستید قهوه را دست کم نگیرید.

طبق نتایج مطالعات منتشر شده در سال ۲۰۱۱ در آکادمی ملی علوم، می‌توان قهوه را روی قسمت‌هایی از بدن که مستعد آفتاب سوختگی‌اند، بمالید و از صدمات ناشی از آن در امان بمانید.

محققان دریافتند که مصرف موضعی کافئین در سطح مولکولی موجب دفع آنزیم‌های پروتینی در سطح پوست شده و مانع از بروز برخی سرطان‌های پوستی می‌گردد.

به گفته‌ی اریکا لوفتفیلد، همکار مطالعاتی و دانشجوی دکترا در دانشکده بهداشت یال، بدین ترتیب تاثیرات اشعه‌ی نور خورشید را کم و قرار گرفتن در معرض اشعه‌ی یو وی را کاهش داده و از خودتان در برابر ملانوما محافظت کنید.

مزایای قهوه برای رفع سیاهی دور چشم و پف زیر چشم

کرم‌های دور چشم که وعده‌ی رفع پف های زیر چشم یا روشن کردن حلقه‌های سیاه دور چشم را می‌دهند احتمالا حاوی کافئین هستند.

هانتر می‌گوید:

اگر قهوه را روی پوست صورتتان قرار ‌دهید، موجب کاهش آب اضافی و منقبض کردن رگ‌های خونی می‌شود.

محیط زیر چشمان ‌شما یک کانال لنفاوی است که به‌ شکل ضعیفی تخلیه می‌شود، کافئین به تخلیه‌ی آب از سیستم کمک می‌کند.

به گفته‌ی او، همچنین برای از بین بردن حلقه‌های تیره‌ی زیر چشم نیز مفید است زیرا با افزایش سن پوست زیر چشم لاغرتر می‌شود و رگهای خونی به آسانی قابل مشاهده‌اند. انقباض رگ‌ها متاثر از قهوه به‌ طور موقت می‌‌‌تواند کمک کند. انتظار می‌رود نتایج ظرف مدت ۳۰ دقیقه تا یک ساعت مشاهده شوند.

آیا برای انتخاب عطر از بین چند عطر تلاش می‌کنید؟ برطبق مطالعات انجام شده در بخش عصب‌شناسی دانشگاه کالیفرنیا، در فواصل بو کردن عطرها دانه‌های قهوه را بو کنید.

بو کردن قهوه در بین ادکلن‌ها مانع از درماندگی بینی می‌شود. به عبارت دیگر، قهوه به عنوان یک پاک کننده‌ی طعم یا دکمه تنظیم مجدد عمل می‌کند(به همین دلیل اغلب دانه‌های قهوه را در کانتر عطر فروشگاه‌های فانتزی مجلل می‌بینید.)

خواص قهوه برای پوست

اگر در چشمه‌ی آب معدنی قهوه پیدا کردید، به احتمال زیاد برای درمان بدن است.

کارن سون، مدیر درمانگری بدن در یکی از این چشمه‌های آب معدنی در ویستا کالیفرنیا می‌گوید: اسکراب قهوه ویشی (شهری در فرانسه) یکی از معروف‌ترین اسکراب‌های لایه بردار است.

او می‌گوید: مخلوطی از عصاره‌ی قهوه با نمک دریایی مرده و روغن های ضروری انرژی‌زا، درمانی موثر برای پوست می‌باشد.

به گفته‌ی او، هدف رفع سلولیت و درمان پوست‌های خشک است. برای نتایجی مشابه در خانه، قهوه تقویت کننده بدن متشکل از پودر دانه‌های قهوه‌ی عربی، نمک دریایی مرده، روغن مرطوب کننده‌ی جوجوبا، عصاره‌ی روغن نیرو بخش نعناع و رزماری را امتحان کنید.

یا اینکه دستور زیر را انجام دهید: نصف پیمانه شکر (یا نصف پیمانه نمک سولفات منیزیم را برای اسکراب‌های شدیدتر) یک فنجان پودر قهوه‌ی سرد، ۱ و ½ قاشق چایخوری روغن جوجوبا، و برگ‌های چای ۲ بسته چای کیسه‌ای. پیش از آنکه دوش بگیرید، با ملایمت مخلوط این مواد را روی بدن خود بمالید. سپس دوش گرفته، بدن خود را به آرامی خشک نمائید و مرطوب کننده بزنید.

عضویت در خبرنامه مجله سلامت

 

 

 

 

دوره مقدماتی php

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خواص لونگان x بخوانید...