خواص ماست بر پوست و مو

دوره مقدماتی php

خواص دارویی و گیاهی :

روش های بسیاری برای افزایش متابولیسم بدن وجود دارد، به گونه ای که کالری بیشتری از دست داده و کاهش وزن سریع تر اتفاق بیافتد.

بسیاری از افراد که در روند کاهش وزن خود چندان موفق نبوده اند می گویند مشکل از نوع رژیم غذایی بوده و بسیار طولانی مدت است.

توجه داشته باشید که داشتن رویکردی بلند مدت به کاهش وزن امری عاقلانه است، زیرا شما وزن خود را به آرامی و به طور پیوسته از دست می دهید و به همین ترتیب احتمال بازگشت وزن نیز بسیار کمتر است. با این وجود راه های دیگری هم وجود دارد تا متابولیسم و فرآیند چربی سوزی سریع تر انجام شده و روند کاهش وزن با سرعت بیشتری پیش برود. در ادامه با خانومانه همراه باشید.

 

۱- چای سبز بنوشید. در مطالعه ای که اخیرا بر روی تاثیر عصاره چای سبز در مقایسه با برخی از داروها صورت گرفته، نشان می دهد مصرف کنندگان چای سبز در یک دوره ۲۴ ساعته، حدود ۷۰ کالری بیشتر سوزانده اند. سوزاندن ۷۰ کالری بیشتر در روز به معنای از دست دادن ۷٫۳ پوند وزن در یک سال است!! این چیز عجیب و غیر قابل باوری نیست بلکه امری کاملا علمی و طبیعی است. محققان بر این باورند که این تفاوت در روند کاهش وزن توسط آنتی اکسیدانهای افزایش دهنده سوخت و ساز بدن به نام کاتچین صورت می گیرد که در چای سبز یافت می شود.

دوره مقدماتی php

 

۲- از نوشیدن کالری های مایع اجتناب کنید. به تازگی دانشمندان دریافتند که روش تثبیت کالری مایع نسبت به کالری جامد در بدن متفاوت است. بدن شما این توانایی را دارد تا نوع کالری دریافتی خود را تشخیص بدهد. برای مثال، نوشیدن یک فنجان بزرگ قهوه مانند خوردن یک بشقاب پاستا به شما احساس سیری نمی دهد اما واقعیت امر این است که کالری قهوه بسیار بیشتر از پاستا است و احتمال اینکه تمایل داشته باشید یک فنجان دیگر قهوه بنوشید نیز بیشتر است تا اینکه بخواهید یک بشقاب دیگر پاستا میل کنید. بنابراین بر میزان مصرف نوشیدنی های خود نظارت داشته باشید. نوشیدن آبمیوه، نوشابه، قهوه و مانند این ها در طول روز برابر است با دریافت حداقل ۸۰۰ کالری اضافی تا پایان شب، اما با این وجود همچنان احساس گرسنگی می کنید.

 

۳- نمک را کم کنید. سدیم منجر به احتباس آب در بدن شده و باعث می شود بدن شما پف کرده به نظر برسد. آیا بیش از حد نمک مصرف می کنید؟ مقدار نمک مورد نیاز بدن به طور روزانه ۲۴۰۰ میلی گرم (حدود یک قاشق چای خوری) است اما بسیاری از افراد بیشتر از این میزان مصرف می کنند. پس مراقب میزان مصرف سدیم باشید، اما این به معنای فرار از نمکدان نیست بلکه شامل نمک های پنهان موجود در مواد غذایی نیز می شود. مانند: سوپ ها، غذاهای کنسرو شده، برخی از نوشیدنی ها، تنقلات شور مانند چیپس و چوب شور و بسیاری از غذاهای آماده.

 

۴- ادویه مصرف کنید. دکتر آنجلو ترمبلی، مدیر بخش حرکت شناسی در دانشگاه لاوال کانادا دریافت که خوردن فلفل تند موجب افزایش متابولیسم پایه بدن می شود (مجموع کالری که بدن در حالت استراحت می سوزاند). دلیل این فرایند چیست؟ کپسایسین، ترکیب یافت شده در هالاپینیو و فلفل باعث می شود رهاسازی هرمون های استرس مانند آدرنالین در بدن افزایش یابد، در نتیجه منجر به افزایش سوخت و ساز شده و همچنین توانایی بدن برای سوزاندن کالری ها را بالا می برد. به گفته ایشان خوردن فلفل تند اشتهای شما را کم می کند. بنابراین فلفل قرمز کم کالری و سالسا را به غذاهای خود اضافه کنید و رفته رفته شاهد کاهش وزن خود باشید.

 

۵- بخوابید. شاید خنده دار به نظر برسد اما کم خوابی باعث بروز چاقی و تجمع چربی در بدن می شود. زنانی که کمتر از ۴ ساعت در شب می خوابند سوخت و ساز بدنی آن ها نسبت به آن هایی که ۸ ساعت خواب کافی دارند، کمتر است. بنابراین برای خوابیدن مضایقه نکنید چرا که با افزایش سن، افزایش وزن را نیز برای شما به همراه دارد.

 

۶- عصرها به پیاده روی بروید. ورزش در هر زمانی مناسب است اما فعالیت های بدنی به خصوص در عصر بسیار سودمند خواهد بود، به این دلیل که سرعت متابولیسم بدن برخی از افراد در انتهای روز کاسته می شود. بنابراین ۳۰ دقیقه فعالیت هوازی قبل از شام میزان سوخت و ساز بدن را افزایش می دهد و  می تواند این میزان را تا ۲ الی ۳ ساعت پس پایان فعالیت بالا نگه دارد و همین مسئله باعث می شود که کالری موجود در شام کمتر فرصت این را پیدا کند که بر روی بدن شما بنشیند.

 

۷- سه وعده غذایی را از دست ندهید. دقت داشته باشید، غذا نخوردن موجب تر شما نمی شود! بلکه این روند اثرات نامناسبی بجای می گذارد و نتیجه ای معکوس به دنبال دارد زیرا بدن شما اینطور تصور می کند که دیر به دیر مواد غذایی مورد نیازش تامین می شود، در نتیجه به منظور حفظ انرژی، متابولیسم بدن را کند می کند. به مرور زمان، حتی اگر طبق عادت گذشته خود سه وعده غذا میل کنید، باز هم بدن فعالیت خود را آهسته تر خواهد کرد تا بتواند از کالری دریافتی به عنوان سوخت استفاده کند، بدین ترتیب همین امر خود باعث بروز چاقی نا خواسته می شود.

 

۸- روزانه ۲۰ دقیقه فعالیت ورزشی داشته باشید. اگر برای لاغری رژیم غذایی مخصوص به خود را دارید، احتمالا چند بار در هفته را هم به فعالیت های ورزشی اختصاص دادید (نه؟ حتما شروع کنید). اما جز اینکه ورزش می کنید یا نه، می توانید با انجام برخی حرکات اضافی و داشتن تحرک بیشتر روزانه وزن کم کنید. مثلا به جای آسانسور از پله استفاده کنید؛ تا ایستگاه اتوبوس پیاده بروید یا حتی اگر می شود تمام مسیر تا محل کار را پیاده بروید؛ به جای نشستن و نوشیدن قهوه با دوست خود به تماشای ویترین مغازه ها بروید؛ باغبانی کنید؛ حتی تمیز کردن منزل هم تعداد کالری مصرفی شما را افزایش می دهد. در واقع لازم نیست که برای سرعت بخشیدن به روند کاهش وزن خود حتما بدوید، بیست دقیقه ورزش ملایم در روز هم باعث می شود تا حدود ۷۰۰ کالری بسوزانید.

 

۹- آب، آّب، آب. حتما تا به حال زیاد شنیده اید که برای کاهش وزن آب زیاد بنوشید. دلیلش این است که روزانه نوشیدن ۸ لیوان آب یکی از ساده ترین راه ها برای افزایش سرعت کاهش وزن است. بدن شما به منظور انجام متابولیسم موثر بر چربی های ذخیره شده به آب نیاز دارد. زمانی که آب بدن به خوبی تامین نشود، از سرعت روند متابولیسم چربی ها کاسته می شود و به این معناست که فرآیند کالری سوزی بسیار دشوار می شود. بنابراین نوشیدن حداقل ۸ لیوان آب در روز به سادگی سیستم بدن شما را در حالت نرمال قرار می دهد.

 

۱۰- لطفا فریب نخورید. در هر زمانی، در بازار ده ها نوع ترفند مختلف برای کاهش سریع وزن ارائه می شود که ادعا می کنند وزن شما را در ۱۰ روز ۱۰ پوند کاهش می دهند. همچنین استیصال و ناامیدی از کاهش وزن می تواند شما را به هر کاری وسوسه کند اما هم من و هم شما می دانیم که این ترفند ها اکثرا نتیجه ای ندارد. پس پول خود را هدر ندهید و مهمتر از آن اگر درگیر این حقه ها شدید و نتیجه ای هم بدست نیاوردید، سعی کنید تا روحیه خودتان را از دست ندهید. واقع بین باشید و سعی کنید برنامه کاهش وزن خود را از روشی معقول پیش ببرید. به این صورت نه تنها لاغر می شوید بلکه شادتر هم خواهید بود.

از شما دوستان عزیز ممنونم



به گزارش آلامتو به نقل از womanitely ؛ اگر فکر می کنید نوشیدن و خوردن تنها راههای استفاده از ماست هستند این متن را بخوانید تا متوجه شوید چه کارهای شگفت انگیزی می توانید با ماست انجام دهیم. ماست در واقع غذایی بسیار سالم است که سرشار از ویتامین Dو پروتئین است. ماست دارای خواص بیشماری برای زیبایی و سلامتی است. بنابراین من فکر میکنم همیشه باید ماست در یخچال داشته باشیم. در اینجا چند استفاده شگفت انگیز ماست را به شما می گوییم.

آیا می دانستید که می توانیم از ماست به عنوان یک حالت دهنده مو استفاده کنیم؟در حالیکه ماست برای پوست بسیار مفید است خواص آن برای موی سر نیز بیشمار است.

می توانید از ماست به عنوان ماسک مو استفاده کنید و یا آن را به جای حالت دهنده مو استفاده کنید. مقداری ماست طبیعی را بردارید و آن را کاملا روی موهایتان بزنید و سپس آن را با آب ولرم بشویید. ماست علاوه بر اینکه موهها را نرم می کند باعث نیز می شود همچنین برای مو خوره نیز بسیار مفید است.

ماست یکی از بهترین اسکرابها برای دست و پا و همه بدن است. می توانید ماست را با آرد جو دو سر و یا همراه با پوست خشک شده و آرد شده مرکبات مخلوط کنید و آن را روی پوستتان بمالید و آرام و یکنواخت پوستتان را ماساژ دهید.

باید آن را بصورت دورانی ماساژ دهید سپس آن را با آب ولرم بشویید. این اسکراب طبیعی باعث صاف کردن و مرطوب کردن پوست می شود. می توانید ماست را بعد از اصلاح نیز استفاده کنید.

خواص ماست برای سفید کردن دندان‌ها

سفید کردن دندان یکی از بهترین راههای بهبود زیبایی‌تان است؛ اگر دنبال یک داروی خانگی برای سفید کردن دندانهایتان می گردید سراغ ماست بروید. داروهای سفید کننده دندان معمولا گران هستند پس بجای خرید داروهای گران چرا به سراغ ماست نرویم؟ هر روز دندانهایتان را با ماست بشویید بعد از چند هفته خواهید دید که دندانهایتان بسیار سفید خواهند شد. این بدلیل وجود فسفر و کلسیم موجود در ماست است.

ماست حاوی زینک است که آفتاب سوختگی را درمان می کند. یک لایه بسیار ضخیم از ماست را روی صورتتان بگذارید و بعد از 20 دقیقه آن را با آب سرد بشویید. می توانید ماست را با روغن مورد علاقه تان ترکیب کنید و آن را بر روی قسمت آفتاب سوخته استفاده کنید تا به پوستتان آرامش دهد و التهاب آن را فرو بنشاند.

اگر فرزندان شما عاشق نقاشی با انگشت هستند می توانید به جای استفاده از رنگ، ماست را با انواع غذاهای رنگی ترکیب کنید و رنگهای مورد علاقه را برای فرزندانتان بسازید. در این صورت شما دیگر نگران خوردن رنگ توسط فرزندانتان نیستید.

مزایای ماست برای زیبایی پوست صورت

روشهای بسیار زیادی برای استفاده از ماست بر روی پوست وجود دارند. ماست یک نرم کننده بسیار قوی است و باعث سفید شدن و روشن شدن پوست می شود. ماست به از بین بردن لکه های سیاه دور چشم کمک کرده و همچنین باعث کاهش چین و چروک پوست می شود. ماست برای آکنه و جوش نیز مفید است.

مقداری ماست را با آرد جو دو سر و عسل ترکیب کنید، می توانید ماست را به تنهایی نیز استفاده کنید، آن را روی پوست بمالید و به آرامی ماساژ دهید و بعد از 10 دقیقه آن را با آب گرم بشویید.

اگر در داخل حیاط و یا باغتان مجسمه دارید چرا خزه را بر روی آن پرورش نمی دهید؟ روی تمام مجسمه را با ماست بپوشانید. مجسمه و یا هر چیزی که می خواهید خزه را بر روی ان پرورش دهید باید حتما در سایه باشد. این یکی از غیر متعارفترین روشهای استفاده از ماست است که می توانید آن را امتحان کنید.

حال که با این روشهای استفاده از ماست آشنا شدید دوست دارید یکی از آنها را امتحان کنید؟ ماست غذایی بسیار سالم و محصول زیبایی جالبی است. هنگام استفاده از ماست اطمینان حاصل کنید که ماست طبیعی است.

بسيار مفيد بود
ممنون از شما




با دلگرم همراه باشید تا با فواید بی نظیر ماست در زیبایی پوست و مو آشنا شوید.

در این فصل از سال پوست شما در معرض بادهای سرد و سوزان در بیرون از خانه و هوای گرم و خشک در داخل منزل قرار دارد و شما هر روز از مواد مختلف آرایشی استفاده می‌کنید.

با این وصف به نظر نمی‌رسد که احساس خوبی در مورد پوست خود داشته باشید.ماست یکی از پرطرفدارترین لبنیات است که می تواند بسیاری از نیازهای تغذیه ای بدن را تا مین کند. با این حال فواید خاصی برای زیبایی پوست و موها دارد که با شناخت آنها شگفت زده خواهد شد.

ماست مواد مغذی زیادی به سبد غذایی ما می افزاید. این ماده مغذی سرشار از مواد معدنی همچون کلسیم و پتاسیم است. همچنین شامل مواد مغذی دیگری مانند ویتامین ب و پروتئین است.

یکی از مواد موجود در ماست پروتئین طبیعی شیر است که کاملا برای موهای ما مفید می باشد. همانطور که پروتئین برای مستحکم شدن مو مفید است، اسید لاکتیک نیز به گردش خون کمک کرده و باعث رشد بهتر و سریعتر موها می شود.

ماست موها را تغذیه کرده و رشد آنها را سریعتر می کند. همچنین باعث درخشنده تر شدن موها می شود.

ماست یک راه طبیعی برای مقابله با موهای بد حالت است. از آنجا که در این روش از مواد شیمیایی استفاده نمی شود، کاملا می توانید مطمئن باشد که به موهایتان صدمه وارد نخواهد شد.

لوسیون ها و شامپوهایی که برای این کار وجود دارند تنها مواد شیمیایی زیادی را به موهای ما تحمیل می کنند که این در مورد ماست صدق نمی کند. با استفاده مداوم و منظم ماست می توانید از شر وز موهایمان خلاص شویم.

ماست به نرم شدن و زیبایی موها کمک می کند و آنها را لخت و شاداب می نماید. ماست باعث نرمی مو شده و از گره خوردن و شکسته شدن موها که در اثر استفاده از بعضی شامپوها که باعث خشکی بیش از حد مو می شود جلوگیری می کند.

استفاده از ماست باعث تمیزی مو شده و مو را از هرگونه گرد و غبار و شوره نیز تمیز می نماید. در واقع ماست شوره را از بین برده و از احساس خارش پوست سر که در اثر عرق کردن و شوره ایجاد می شود جلوگیری می کند.

می توانیم یک فنجان ماست را داخل دستمال پارچه ای بریزیم و آب آن را جدا کنیم به طوری که ماست به یک خمیر نرم تبدیل گردد سپس آن را به روی موهای خود بمالیم و موها و سر را در حوله ای ببندیم، می توانیم پس از۲۰ دقیقه موهایمان را بشوییم.

در روش دیگر می توانیم ۴ قاشق سوپخوری ماست را با یک تخم مرغ مخلوط کرده و آن را به روی موهایمان بمالیم و پس از ۱۰ دقیقه موهایمان را بشوییم. از مخلوط ماست، پودر کاکائو، عسل و روغن زیتون نیز می توان برای نرم کردن موها استفاده کرد.

ماست در مقابله کردن با موخوره مو بسیار موثر است و این به دلیل مواد مغذی درون آن است. استفاده از مخلوط صاف و یکدست ماست و پاپایای خورد شده در طولانی مدت تاثیر بسیار مثبتی در از بین بردن موخره مو دارد.

مخلوط های بسیار متنوعی از ماست می توان تهیه کرد که برای جلوگیری از شوره و خارش سر بسیار مناسبند.

مخلوط ماست و لیمو ترش مخلوط بسیار مناسبی است که ما را از شر شوره سر رهایی می بخشد. ماساژ دادن مخلوط کشک و پودر فلفل سیاه بر روی پوست سر برای رفع شوره بسیار مفید است.

همچنین می توانید از مخلوط ماست با دانه شنبلیله که از شب قبل خیسانده ایم نیز استفاده کنیم.

برای تهیه این مخلوط ها باید به دو نکته مهم توجه نمایید اول اینکه مخلوط باید به میزان لازم روی مو بماند و سپس شسته شود و دوم اینکه هنگام تهیه مخلوط ها مواد باید به خوبی با هم ترکیب شوند تا خمیری نرم و یک دست ایجاد گردد.

ماست از طرق مختلفی می تواند برای بدن انسان مفید باشد. دلیل آن وجود موادی همچون روی، ویتامین های ب۱، ب۲، ب۶ و ب۱۲ در ماست است. وجود باکتریهای مفید و اسید لاکتیک ماست را به ماده ای بسیار مفید تبدیل کرده است.

ماست را می توان با مواد متنوعی مخلوط کرد و از آن برای منظورهای متنوع استفاده نمود. جهت استفاده از تمامی مزیتهای ماست می توان آن را با عسل، تخم مرغ آب پرتقال و آب لیمو ترش مخلوط نمود.

ماساژ دادن مخلوط ماست با مواد دیگر یا حتی تنها خود ماست مزیتهای زیادی در طولانی مدت دارد، مانند تمییز شدن، براق شدن، نرم شدن و رشد بهتر موها که بسیاری از محصولات شیمیایی قول آن را به ما میدهند در صورتی که بدون آسیب زدن به موها نمی توانند به وعده خود عمل کنند.

ماست البته بخشی از یک رژیم غذایی خوب است که باعث می شود بدن قوی تر شود و مصرف آن برای مو و پوست نیز بسیار مفید است.

برای تهیه این ماسک می توان ماست تازه را با یک میوه تازه مانند پرتقال، کیوی، نارنگی یا تمشک مخلوط کرد. این ماسک مناسب همه نوع پوستی مانند معمولی، چرب و ترکیبی است. این ماسک علاوه بر طراوت بخشیدن، پوست مرده و کدر را ترمیم می کند. بدین منظور ۲قاشق غذاخوری ماست تازه را با یک قاشق غذاخوری پالپ میوه مخلوط کنید و به مدت ۱۵دقیقه روی پوست بگذارید.

ماست را با پالپ میوه مانند گیلاس، زغال اخته، توت فرنگی، پرتقال و گریپ فروت مخلوط کنید. در صورتی که تهیه پالپ سخت است آب میوه نیز می تواند کافی باشد. برای پوست چرب بهترین میوه ای که می توانید با ماست ترکیب کنید لیمو و انار است.

یک قاشق مرباخوری ماست را با یک قاشق چغندر رنده شده و یک زرده تخم مرغ مخلوط کنید و به مدت حداقل ۲۰دقیقه بگذارید روی صورت بماند. پس از خشک شدن با آب ولرم بشویید.

این ماسک را می توان برای پیشگیری از بروز و از بین بردن کک و مک استفاده کرد. مقداری ماست تازه را با جعفری یا شوید در غذاساز مخلوط کنید و پس از ۱۰دقیقه که روی صورت ماند با آب ولرم بشویید.

نور خورشید و سرما مهم ترین عللی هستند که موجب ترک خوردگی لب ها می شوند. پوست لب ها بر خلاف دیگر قسمت های بدن فاقد غدد چربی است که از مانع از خشک شدن در برابر سرما، باد و… شود. علاوه بر مرهم های موجود در بازار می توان روی ماست حساب ویژه ای باز کرد زیرا حاوی ماده چرب و اسید لاکتیک است.

این مواد رطوبت پوست را تامین می کنند و و موجب لطافت آن می شوند. با استفاده از ماست به عنوان مرهم، لب های خیلی زود بهبود می یابند.

برای تهیه مرهم لب ها، چند قطره آب لیمو را در کمی ماست مخلوط کنید. آن را روی لب ها بمالید و بگذارید 45 دقیقه بماند. سپس مقدار اضافی را با تکه ای پنبه تمیز کنید. در نهایت مقدار مرهم مغذی نیز روی لب ها بگذارید. این کار را چندین بار در هفته انجام دهید.

اگر به دنبال یک پاک کننده کاملا طبیعی آرایشی برای صورت و چشم ها می گردید، فقط کافی است به سراغ ظرف ماست درون یخچال بروید. در این صورت کافی است 2 قطره روغن بادام شیرین را در یک سوم ظرف ماست بریزید و آن را روی پوست استفاده نمایید. بهتر است بدانید شیر موجود در آن، ph طبیعی پوست را حفظ می کند و از آن در برابر تهاجمات خارجی محافظت خواهد کرد.

ماست می تواند لکه های نازیبا روی پوست را کاهش دهد،‌ پس از آفتاب سوختگی باعث بهبودی پوست گردد و با ترک خوردگی مقابله می کند.برای برطرف کردن لکه ها لازم است تا چند قطره آب لیمو را در ماست بریزید و به آرامی چند دقیقه ای روی قسمت مورد نظر ماساژ دهید. این کار را 2 بار در هفته تکرار کنید.

در صورت بروز آفتاب سوختگی مقداری ماست را روی پوست حساس آسیب دیده بمالید و تاثیر خنک کننده آن را خیلی زود احساس کنید.اگر پوست شما مستعد ترک خوردن است می توانید کمی تفاله قهوه را در ماست مخلوط کنید و روی قسمت های مورد نظر ماساژ دهید. این کار را به طور منظم تکرار کنید.

جالب است بدانید که ماست سرشار از ویتامین ها و پروتئین هاست که تاثیر مضاعفی روی سوختگی دارد. ماست به طور طبیعی رطوبت پوست آسیب دیده را تامین می کند و باکتری ها را از بین می برد.

ماست خاصیت ضدباکتریایی و ضدقارچی دارد.روی که عنصر مهمی در مقابله با آکنه محسوب می شود به وفور در ماست موجود است. ماست به طور طبیعی و بدون ترکیب شدن با ماده دیگری عفونت آکنه را از بین می برد و باعث تازگی، تمیزی و محو لکه های پوست می شود. برای درمان به طور منظم ماست را به صورت بمالید و پس از نیم ساعت با آب ولرم بشویید.

آب نصف لیمو را در یک فنجان ماست بچکانید، آنرا در یخچال نگهداری کنید و هر شب قبل از خواب آنرا مانند یک کرم بر روی پوست خود بمالید. شما حتی می توانید پس از اینکه ماست به خوبی جذب پوست شد بر روی آن از یک لایه نازک کرم مرطوب کننده نیز استفاده کنید. با مصرف مداوم، طی ۳ الی ۴ هفته متوجه تغییر رنگ پوست خود خواهید شد. پوست شما قطعا لطیف تر و جوان تر خواهد شد.

ماست حاوی اسید لاکتیک است. این اسید برای صاف کردن سطح پوست و کاهش دادن چین و چروک ها و لکه ها مفید است. خاصیت مهم دیگر اسید لاکتیک این است که منافذ بزرگ را می بندد و در نتیجه به پوست ظاهر جوان تری می بخشد.

برای شادابی پوست یک قاشق مرباخوری عسل را با کمی ماست مخلوط کنید و روی صورت و گردن بمالید. پس از ۲۰دقیقه پوست را با آب بشویید.ماسک ماست با آب مرکبات: ۲قاشق غذاخوری ماست را با یک قاشق غذاخوری روغن زیتون و ۲قاشق مرباخوری آب لیمو یا پرتقال مخلوط کنید و بگذارید ۱۵دقیقه روی صورت بماند. سپس با آب ولرم صورت خود را بشویید. این ماسک که برای پوست معمولی و نرمال مناسب است، باعث نرم شدن پوست می شود.

برای تمیز شدن پوست، یک قاشق مرباخوری روغن زیتون و یک قاشق مرباخوری ماست را با بلغور گندم مخلوط کنید و روی صورت بمالید. پس از ۱۵ دقیقه با آب بشویید.مخلوطی از عسل و ماست را به بدن بمالید تا تمیز وشفاف شود.خاصیت ضدباکتریایی و ضدقارچی عسل منافذ گرفته پوست را باز می کند و پوست را تمیز می کند.برای از بین بردن سلول های مرده، ماست،تخم مرغ،جو دو سر با جعفری را با هم مخلوط کنید و روی پوست بمالید.مخلوطی از ماست و آب پرتقال یا لیمو، پاک کننده مناسب پوست است.برای درمان آفتاب سوختگی را درمان می کند و از بین بردن ا سلول های خشک پوست، ۳ قاشق غذاخوری ماست، یک قاشق مرباخوری عسل و کمتر از یک قاشق غذاخوری برگ جو دوسر را با هم مخلوط کنید و به مدت حداقل ۱۵دقیقه بگذارید روی صورت بماند. در صورت خشک بودن پوست، روغن زیتون به آن اضافه کنید.

ماسک ماست برای ماساژ صورت

برای ماساژ صورت، ۲ قاشق مرباخوری آرد جو دو سر، یک قاشق مرباخوری ماست و یک عدد تخم مرغ زده شده را با هم مخلوط کنید و به مدت یک دقیقه صورت خود را ماساژ دهید و سپس بشویید.

ماسک ماست برای حفظ رطوبت و سفیدی پوست

برای رطوبت پوست، کاهش خط های ریز و پیشگیری از آکنه به طور مرتب به صورت خود ماست بمالید.برای مرطوب کردن و سفیدی پوست، سه چهارم پیمانه ماست، نصف هلو، نصف خیار و یک هویج را با هم مخلوط کنید و روی صورت بمالید و پس از ۱۰دقیقه بشویید.برای نرمی و سفیدی پوست، گلاب و زردچوبه را با ماست مخلوط کنید و روی صورت و بدن به مدت ۱۵ دقیقه ماساژ دهید سپس با آب ولرم بشویید.

آب یک لیمو ترش تازه را با نصف پیمانه ماست مخلوط کنید و به مدت چند ساعت در یخچال قرار دهید تا خنک شود. سپس برای ماساژ دست و ناخن استفاده کنید. این درمان را برای مدت یک هفته ادامه دهید تا انگشتان شما نرم و ناخن ها براق شود.

گردآوری شده ی مجله ی اینترنتی دلگرم

مرجان امینی

 


خانم امانپور اخبار پزشکی

اسید لاکتیک موجود در ماست به خلاص شدن از طرح باکتری هایی که موجب خارش پوست می شوند کمک می کند. به علت تاثیرات زیادی که مصرف ماست و تولیدات آن بر روی پوست و زیبای انسان دارد تصمیم گرفتیم که در این مطلب از مجله پزشکی رایان درمان به بررسی فواید و تاثیرات ماست در مورد پوست ، مو و زیبایی بپردازیم.

ماست حاوی کلسیم پروتئین ، ویتامین های D، B2 (ریبوفلاوین)، B 5، B 12، همچنین پروبیوتیک ها است و دارای خواص بسیاری است. ماست ساده دارای خواص بسیاری برای پوست و مو نیز میباشد و در زیبایی شما تاثیر بسزایی دارد. در ادامه در مورد چگونگی استفاده از ماست ساده برای استفاده از تاثیرات ماست بر زیبایی همه سنین صحبت می کنیم .

ماست یک آبرسان خوب است که می‌تواند با خشکی پوست مبارزه کند. همچنین لایه برداری با ماست به از بین بردن خشکی پوست و همچنین مرطوب نگه داشتن آن کمک بسیاری می کند.

به دلیل خواص آنتی اکسیدانی بود  ماست و استفاده از آن (ماست) برای بهبود خارش پوست و خشکی آن مناسب است . اگر روزانه مقداری از ماسک را بر روی پوست صورت و دستان و پاهای خود بمالید و با حرکات دایره ماساژ دهید و پس از گذشت ده دقیقه پوست خود را بشویید تاثیر خوبی از آن را روی پوست خود خواهید دید.

یکی از ترکیب دیگری از ماست برای صورت شما وجود دارد که می توانید تاثیرات ماست را با استفاده از آن بر روی پوست خود ببینید . با استفاده از ۴ قاشق غذاخوری ماست ساده ، یک قاشق غذاخوری کاکائو و یک غذا خوری عسل به دست می‌آید. می توانید آن روی صورت و گردن خود استفاده کنید و پس از ۳۰ دقیقه بشویید و خشک کنید (استفاده از این ماسک ۲ تا ۳ بار در هفته مجاز می باشد).

حتی می توانید با نصف فنجان ماست و ۳ الی ۴ عاشق غذا خوری گوشت میوه پاپایا که رسیده باشد یک ترکیب مرطوب کننده تهیه کنید و یا حتی  مقدار کمی آبلیمو و عسل به آن اضافه کنید.  اگر به مدت ۱۰ دقیقه این ترکیب را روی پوست خود بمالید و پس از آن با آب سرد بشویید شاهد مرطوب کنندگی فوق العاده ی آن خواهید بود.

ماست می تواند به روشن کردن پوست برنزه ، پوست لک دار، پوست آفتاب سوخته و یا روشن شدن پوست های برنزه کمک کند.  به دلیل ویژگی مرطوب کنندگی  و مواد معدنی موجود در ماست ، این ماده می‌تواند به درمان آفتاب سوختگی کمک به سزایی کند.  برای استفاده از تاثیر روشن کنندگی ماست از نوع  ساده آن استفاده کنید و آن را بر روی مناطقی که می‌خواهید روشن تر شود بمالید و اجازه دهید به مدت ۱۵ دقیقه بماند و سپس با یک لیف گرم و مرطوب پوست خود را تمیز کنید (استفاده از این ماسک ۲ الی ۳ بار در هفته مجاز است).

البته  می توانید از یک خیار و گوجه فرنگی در نصف فنجان ماست نیز استفاده کنید.  استفاده از این ترکیب به مدت ۱۵ الی ۲۰ دقیقه برای پوست برنزه آن را روشن تر خواهد کرد (  استفاده از این ماسک سه بار در هفته مجاز می باشد).

شوره سر به دلیل وجود قارچ باشد که موجب می شود که پوست سر پوسته های سفید رنگی را از خود تولید کند. به همین دلیل است که قارچ توسط ماست که یک عامل ضد قارچ طبیعی است می‌تواند درمان گردد.

برای درمان شوره سر می‌توانید از مقداری ماست کنید ،  به این صورت که سر خود بریزید و در ۱۰ الی ۱۵ دقیقه آن را ماساژ دهید. حتی می توانید مقداری آب اضافه کنید و آن را به مدت ۴۵ دقیقه برای موهای خود بگذارید تا بماند و سر خود را با آب شستشو دهید (  البته این کار را می توانید چند بار در هفته انجام دهید).

حتی می توانید  سه قاشق غذاخوری پودر دانه ی  شنبلیله را با نصف فنجان ماست  مخلوط کنید و آن را روی موها و پوست سر خود بمالید و پس از گذشت یک ساعت سر خود را با شامپویی ملایم شست و شو دهید (  استفاده از این مخلوط فقط یک بار در هفته مجاز می باشد.

ماست به عنوان یک نرم کننده ی طبیعی می تواند موها را صاف ، نرم و درخشان کند. برای  برای این منظور استفاده از ماست ساده بر روی موهای مرطوب توصیه می شود. به مدت ۱۵ دقیقه آن را روی سر خود بگذارید تا بماند و سپس با آب ولرم شست و شو دهید ( این نرم کننده را فقط یک بار در هفته استفاده کنید).

حتی می توانید دو غذا خوری ژله آلوئه ورا را با دو قاشق غذاخوری روغن نارگیل ترکیب کنید و آنها را با ۴ قاشق غذاخوری ماست مخلوط نمایید. این مخلوط را ۴۵ دقیقه بر روی سر خود بگذارید و سپس سر خود را با شامپویی ملایم شست و شو دهید (  استفاده از این مخلوط فقط یک الی دو بار در هفته مجاز می باشد).

ماست به دلیل مواد مغذی درون خود ، در مقابله کردن با موخوره مو بسیار عالی است. استفاده از مخلوط ماست و پاپایای در طولانی مدت تاثیر بسیار مثبتی در از بین بردن موخره مو دارد. ویتامین ها و پروتئین های موجود در ماست رطوبت مو ها را تامین می کند و موجب تغدیه و نرمی موها می گردد. اسید لاکتیک موجود در ماست نیز پوسته های مرده را از موها جدا می کند و به آنها درخشندگی می بخشد.

برای تقویت ، موخوره و ، ماست را روی همه مو ها مخصوصا قسمت های خشک مو بگذارید و سر خود را با یک روسری بپوشانید . سپس اجازه دهید نیم ساعت بماند و مو ها را کاملا آبکشی کرده و شامپو بزنید.

ماست به دلیل خاصیت سفید کنندگی ملایمی که دارد می‌تواند رنگ پوست شما را تغییر دهد و لکه‌ها و زخم های پوستی را محو تر سازد. برای برای استفاده از تاثیرات ماست بر رئوی لکه های پوستی ، می توانید کمی آب لیمو با ۳ قاشق غذاخوری ماست مخلوط کنید. آن را بر روی پوست خود بمالید و پس از ۲۰ دقیقه پوست خود را شستشو دهید. در نظر داشته باشید که فقط می توانید یک بار در روز از این روش استفاده کنید.

برای سفید شدن لکه ها یا محو تر شدن آن ها نیز می توانید مقداری از ماست را چند دقیقه بر روی قسمت های تیره خود ماساژ دهید. بعد از گذشت ۱۰ الی ۱۵ دقیقه است که می توانید پوست خود را با آب خالی شست و شو دهید.برای برطرف شدن لکه ها می توانید یک الی دو بار در روز این کار را تکرار کنید.

مشکلاتی  نظیر دانه های سرسیاه و آکنه به دلیل وجود منافذ باز و بزرگ پوست به وجود می‌آیند. ماست قادر است منافذ پوست را تنگ تر و کوچک تر کنند و حتی قابلیت ارتجاعی پوست را بیشتر سازد.

شما قادر هستید با یک یا دو بار در روز ، مالیدن یک قاشق غذاخوری ماست بر روی پوست خود و شستن آن پس از ۱۵ دقیقه با آب سرد می توانید برطرف شدن این مشکل کمک کنید.

ترکیب دو قاشق غذاخوری جو دوسر و دو غذا خوری ماست نیز برای حل مشکل منافذ پوستی عالی است.  به شرط این که  ترکیب را به صورت خود بمالید و پس از ۳۰ دقیقه صورت خود را با آب گرم بشویید و این عمل را تا سه بار در هفته تکرار کنید.

اگر قبل از خواب، ماست ساده را با مقداری پنبه به نقاطی که آکنه ها قرار دارند بمالید و صبر کنید که به همان حالت باقی بمانند . سپس صبح صورت خود را با آب سرد شست و شو دهید نتایج فوق العاده آن را خواهید دید.

ترکیب دیگری برای مبارزه با آنها وجود دارد که از ترکیب یک قاشق غذا خوری ماست و یک قاشق چای خوری زرد چوبه حاصل می شود و باید ظاهری خمیر مانند داشته باشد. خمیر حاصل را بر روی مناطق مستعد آکنه گذاشته و پس از ۱۵ دقیقه صورت خود را با آب سرد بشویید (روزانه ۱ الی ۲ بار).

ماست به دلیل اسید لاکتیک موجود در خود به پیشگیری از چین و چروک و همین طور به بهبود ظواهر چین و چروک ها کمک می‌کند.

برای از بین بردن چروک ها با استفاده از ماست دو راه حل وجود دارد:

یکی دیگر از خواص و تاثیرات ماست برای زیبایی برطرف کردن ترک پاشنه های سخت و ترک خوردگی پا وحتی نرم کردن پا می باشد. برای برطرف کردن ترک پاشنه ها مراحل زیر را انجام دهید:

ماست با خاصیت نرم کنندگی ، لایه برداری و محو کنندگی لکه ها زیبایی دستان شما را به ارمغان می آورد. برای رسیدن به این هدف با استفاده از تاثیرات ماست دو روش وجود دارد:

امیدواریم از این مطلب تهیه شده در مورد خواص و تاثیرات ماست برای زیبایی مو و صورت استفاده و بهره کامل را برده باشید و مطالب دیگر ما را در مجله پزشکی رایان درمان با علاقه مندی هر چه بیشتر دنبال کنید.

 

 

منبع : http://rayandarman.com

 

 

برچسبجلوگیری از موخوره روشن کردن پوست فواید ماسک ماسک صورت

بیماری پانکراتیت یک مسئله جدی بوده و زمانی ایجاد می‌شود که لوزالمعده دچار التهاب شده

نظر

وبسایت

Save my name, email, and website in this browser for the next time I comment.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.
10

دوره مقدماتی php

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *