خواص لوبيا سفيد در بارداري

دوره مقدماتی php

خواص دارویی و گیاهی :

خواص لوبیا سفید در بارداری

خواص لوبیا سفید در بارداری

‫لوبیا سفید , خواص ‫لوبیا سفید , فواید ‫لوبیا سفید , مضرات ‫لوبیا سفید

لوبیا سفیدنوعی از حبوبات و ا خانواده لوبیا هاست که خواص بسیاری دارد.

دوره مقدماتی php

این محصول کشاورزی که در کشورهای بریتانیا و آمریکا لوبیا سفیددارای محبوبیت بسیاری است، دارای مقدار زیادی کربوهیدرات می‌باشد.
درباره لوبیا سفید بیشتر بدانیم
‫لوبیا سفید , خواص ‫لوبیا سفید , فواید ‫لوبیا سفید , مضرات ‫لوبیا سفید
درباره لوبیا سفید بیشتر بدانیم

لوبیا سفیددر پیشگیری از یبوست موثر است.
به روند نوسازی سلول ها کمک می کند.
لوبیا سفید کم خونی را برطرف می کند.
میزان قند خون را کاهش می دهد.
درباره لوبیا سفید بیشتر بدانیم

لوبیا سفید کاهش دهنده فشار خون است.
کم چربی و سرشار از منیزیم، فیبر، آهن و فولات است.
لوبیا سفید میزان آهن این گیاه ۲ برابر آهن موجود در گوشت گاو است.
فولات موجود در آن در کاهش میزان «هوموسیستئین» موثر است.
درباره لوبیا سفید بیشتر بدانیم

درباره لوبیا سفید بیشتر بدانیم

لوبیا سفید از انواع حبوبات مفید و مغذی به شمار رفته و میزان بالای پروتئین و چربی بسیار کم این ماده غذایی از جمله خواص برتر آن محسوب می‌شود.
این نوع لوبیا سفید منبع غنی از فیبر با کلسترول بسیار پائین بوده و وعده غذایی مناسبی برای بیماران مقاوم به انسولین و افراد مبتلا به لوبیا سفیدقند خون بالا محسوب می‌شود، تحقیقات نشان می‌دهد تنظیم قند خون لوبیا سفیددر بیماران مبتلا به دیابت پس از مصرف مواد غذایی حاوی این نوع لوبیا بخوبی انجام می‌شود.
درباره لوبیا سفید بیشتر بدانیم
‫لوبیا سفید , خواص ‫لوبیا سفید , فواید ‫لوبیا سفید , مضرات ‫لوبیا سفید


درباره لوبیا سفید بیشتر بدانیم

منیزیم موجود در لوبیا سفید، عامل پیشگیری‌کننده وقوع حملات قلبی، بهبود عملکرد سیستم گردش خون، افزایش جذب کلسیم و رسیدن اکسیژن کافی به سلول‌ها لوبیا سفیدبه شمار می‌رود.

 

نظر

نام *

ایمیل (بدون www) *

در صورتی که کسی به نظر من پاسخ دهد به ایمیل من ارسال شود.

دعا زبان بند ، حذف موقت اکانت اینستاگرام ، متن اینستاگرام ، تعبیرخواب خون ، رمان بدون سانسور ، علیرضا آذر


نقشه سایت | چکیده سایت |
کپی برداری مطالب آزاد است اما درج منبع نشانه معرفت شماست! |
بهینه سازی و صعود توسط میهن بک لینک (خرید بک لینک)


خواص لوبیا چشم بلبلی چیست خواص لوبیا چشم بلبلی برای کودکان خواص لوبیا چشم بلبلی تازه خواص لوبیا چشم بلبلی در لاغری دانه ی لوبیا چشم بلبلی به عنوان مدر و برای تقویت معده استفاده می شود و پخته و اب پز ان را می خودند و معتقدند ضمن این که غذای خوبی است برای از بین بردن کرم معده نیز مفید است. به فارسی « لوبیا چشم بلبلی » و نوعی از ان را لوبیای گل » گویند . در کتب طب سنتی با نام « لوبیای بلدی » و به هندی « لوبا » گفته میشود. به فرانسوی Dolic a oeil noer یا Oolique a oeil noir و به انگلیسی Catjang, Cow pwas , Black eye pea گفته 


 


 


 


درباره لوبیا چشم بلبلی بدانید؟


 


لوبیای چشم بلبلی از نظر خانواده گیاهی نزدیک به لوبیا است. گیاهی است یکساله مختص مناطق گرمسیر. ساقه ان قایم و افراشته، برگهای ان مرکب به طول حدود ۱۵ سانتی‌متر، برگچه‌ها ی ان ناز ک، بیضی، نوک تیز و دارای بریدگی است.


 


گلهای ان زرد یا زرد مایل به قرمز کنار برگها ظاهر می‌شد. میوه ان نیام مانند لوبیا و غلاف ان دراز که طول ان در بعضی ارقام مثلاً در دولیک اسپرژ تا ۹۰ سانتی‌متر می‌رسد که در ان ۴۰–۱۰ دانه قرار دارد. این گیاه در مناطق گرم آسیا و آمریکا و جنوب اروپا و جنوب ایران و در هندوستان می‌روید. در ایران در بلوچستان می‌روید و در سایر مناطق گرم ایران پرورش داده می‌شود. بسیار مقاوم به خشکی است.


 


موقع کشت ا چون باید هوا گرم شده باشد تا بروید دیرتر از سایر ارقام لوبیا می‌باشد و برداشت ان نیز مدتی پس از سایر ارقام لوبیاهای معمولی است. نام گونه‌ای که در بلوچستان ایران می‌روید V.catjang Endi, (Hook) ذکر می‌شود. ارقام مهم دولیک که برای دانه یا گل کاشته می‌شود به طور مختصر عبارتند از:


 


۱) لوبیای چشم بلبلی یا دولیک چشم سیاه که به فرانسوی Dolic a oeil noir یا Mougette یا Bannette و به انگلیسی Cowpea ویا Black eye pea گویند نام علمی این گونه همان است که در این بخش آمده به علاوه در کتب باغبانی نام این رقم را Dollichos unguiculatus و یا Vigna unguiculata نیز می‌نویسند.


 


۲) دولیک مارچوبه‌ای که به فرانسوی Dolic asperge و به انگلیسی Yard ling bean گویند. این رقم رابا ام Dolichos sesquipedalis در کتب باغبانی می‌نامند. این رقم مخصوص هندوستان و آمریکای حاره است.


 


۳) دولیک ارغوانی یا لوبیای گل که به فرانسوی Lablab و H yacinth – bean گفته می‌شود. این زقم معمولاً برای گل زیبای ان نیز کاشته می‌شود و خواص دارویی نیز دارد.


 


 


کاهش ابتلا به سکته مغزی با خواص لوبیا چشم بلبلی


 


لوبیا چشم بلبلی برای افراد مبتلا به سکته مغزی مفید است. تیم تحقیقاتی دانشگاه هنگ‌کنگ، ماده‌ای شیمیایی در سویا و لوبیا چشم بلبلی شناسایی کرده‌اند که این نقش را ایفا می‌کند. این پژوهشگران می‌گویند، تأثیر درمانی ماده شیمیایی تازه کشف شده موسوم به «ایزوفلاوون» با داروی استاتین ضدکلسترول قابل مقایسه است. فیبر قابل حل در آن برای بیماران دیابتی مفید است زیرا با کاهش دادن میزان جذب کربوهیدرات، میزان قند خون را حفظ می‌کند. این پژوهش که در مجله اروپایی قلب به چاپ رسیده، نشان داد: ایزوفلاوون به بهبود جریان خون در میان سرخرگ‌ها کمک می‌کند.


 


کاهش بیماری های قلبی با خواص لوبیا چشم بلبلی


 


از آنجا که ایزوفلاوون‌های موجود در سویا مانع رشد سلول‌های تشکیل‌دهنده پلاک‌های لخته‌کننده در سرخرگ‌ها می‌شوند، لذا در کاهش خطر بروز بیماری‌های قلبی عروقی نیز نقش قابل ملاحظه‌ای دارند. در این پژوهش، 102 بیمار باسابقه ابتلا به سکته مغزی طی یک دوره 12 هفته‌ای تحت آزمایش قرار گرفتند. نتایج بررسی‌ها نشان داد: وقتی ایزوفلاوون به رژیم غذایی بیماران افزوده شود، خطر بروز بیماری‌های قلبی عروقی در آن‌ها کاهش می‌یابد.


 


 


مفید برای قاعده آوری با خواص لوبیا چشم بلبلی


 


{ کروست و پتلو } نظر داده اند که گلها ی ان به عنوان قاعده اور و برای معالجه ی ابتهاب دحم بامتری تیس تجوبز می شود ، ولی در مورد دانه های گیاه در اکثر منابع امده است که به عنوان تونیک و مقوی معده { استوارت } ، ارامبخش { تانا کاواودتشیما } ، ضد اسپالم برای معالجه ی کولیک و وبا { استوارت } ، تب بر ، کاهش دهنده ی حرارت در موارد افتاب زدگی { استوارت کروست و پتلو } قاعده اور { ابرت } ضد سم است و در موارد مسمومیت ها ی ناشی از خوردن الکل و بریاق و پادرهر برای مسمومیت های گیاهی { استوارت ، ایش دویا } مفید است ، تشنگی را کاهش میدهد { استوارت } بخصوص تشنگی در دیابت دا تسکین می دهد {رید } به علاوه برای معالجه ی اسهال { استوارت } و اسهال خونی مزمن {چیو } و روماتیسم {هاو } تجویز می گردد.


 


پیشگیری از رقیق شدن خون با خواص لوبیا چشم بلبلی


 


یکی از مهمترین خواص لوبیا چشم بلبلی پیشگیری از رقیق شدن خون است. این نوع لوبیا از رقیق شدن خون جلوگیری می‎کند و مقاومت بدن را در مقابل بیماری‎های عفونی بالا می‎برد. لوبیا چشم بلبلی دارای خاصیت آنتی اکسیدان بوده، از بروز سرطان پیشگیری میکند. کمک به کاهش چربی و کنترل قند خون از ویژگی های مصرف لوبیا است، بنابراین مصرف انواع لوبیا از جمله لوبیا چشم بلبلی غذایی مفید برای بیمارن قلبی عروقی به شمار می‌آید.


 


 


دیگر خواص لوبیا چشم بلبلی


 


لوبیا چشم بلبلی ارزش غذایی بالایی دارد و منبع عالی کلسیم، ویتامین A و فولات است.


 


به نوشته سایت «ehow» لوبیا چشم بلبلی کم چرب و بدون کلسترول و حاوی سدیم است.


 


*فیبر غنی موجود در آن، به کاهش وزن کمک می‌کند.


 


*فیبر به سیستم گوارشی نظم می‌بخشد و مانع یبوست و جذب کلسترول می‌شود. از این رو احتمال خطر بروز بیماری قلبی را کاهش می‌دهد.


 


*پتاسیم موجود در آن، برای سلامت عضله و استخوان مفید است.


 


*منبع عالی پروتئین است و افراد گیاه‌خوار می‌توانند آن را جایگزین گوشت کنند. پروتئین برای حفظ سلامت عضله، پوست، مو و ناخن بسیار مفید است.


 


*پروتئین باعث رشد سلول‌ها می‌شود و در بدن انرژی تولید می‌کند.


 


*روی موجود در این نوع لوبیا، برای عملکرد صحیح سیستم ایمنی بدن تولید پروتئین، درمان زخم و تکثیر سلول‌ها لازم است.


 


*از آن جا که منبع عالی آهن است، مصرف آن به افراد مبتلا به کم خونی توصیه می‌شود.


 


*مانع بروز پوکی‌استخوان و برخی انواع سرطان می‌شود.


 


*فیبر قابل حل در آن برای بیماران دیابتی مفید است زیرا با کاهش دادن میزان جذب کربوهیدرات، میزان قند خون را حفظ می‌کند.


 


*ویتامین C آن در جذب آهن گیاهی به بدن کمک می‌کند.


 


 


 


 


خواص لوبیا چشم بلبلی برای اسهال خونی , خواص لوبیا چشم بلبلی قاعده آور


خواص لوبیا چشم بلبلی برای اسهال خونی , خواص لوبیا چشم بلبلی قاعده آور


خواص لوبیا چشم بلبلی برای اسهال خونی , خواص لوبیا چشم بلبلی قاعده آور


خواص لوبیا چشم بلبلی برای اسهال خونی , خواص لوبیا چشم بلبلی قاعده آور


 

نظر

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

کلیه حقوق مادی و معنوی برای روزگار محفوظ است. هرگونه کپی از مطالب با ذكر منبع و لینک فعال بلامانع است

با عرض پوزش ، هیچ برگه ای برای درخواست شما پیدا نشد.شاید اگر جست و جو کنید به نتیجه برسید.

6 روز پیش

1 هفته پیش

1 هفته پیش

2 هفته پیش

پارسی طب یک وبگاه عمومی با موضوع سلامتی و پزشکی است. این وبگاه به شدت به طب سنتی و گیاهی اعتقاد داشته و از این موضوع حمایت میکنند.
ما همواره در تلاشیم که اطلاعات مفیدی در اختیار بینندگان خود قرار داده و اسباب رضایت ایشان را جلب نماییم.


اردیبهشت ۲۵ام, ۱۳۹۶ خواص حبوبات, خواص دانه ها 0 نظرات
2839

خواص لوبیا سفید به دلیل ترکیبات موجود در آن است. از ترکیبات موثر آن می توان به کلسیم، آهن، پتاسیم، فسفر، ویتامین، نیاسین، سدیم، اسید فولیک، پروتئین و سلنیوم اشاره کرد. همچنین گفتنی است که لوبیا سفید دارای فیبر بالا بوده که در تقویت دستگاه گوارش موثر است. میزان کلسترول در لوبیا سفید پایین است. لوبیا سفید باعث رسیدن اکسیژن به سلول ها شده و جذب کلسیم را نیز بالا می برد.

در مقالات گذشته به بررسی خواص لوبیا چیتی پرداختیم در این مقاله به بررسی خواص لوبیا سفید که از جمله حبوبات پرطرفدار در ایران نیز به شمار می رود می پردازیم. از جمله خواص دارویی لوبیا سفید می توان به تقویت دستگاه گوارش اشاره کرد. از لوبیای سفید برای از بین بردن انگل های روده و معده نیز استفاده می شود. به افرادی که ناراحتی های گوارشی مانند یبوست دارند توصیه می شود که از لوبیای سفید استفاده کنند. خوراک لوبیا سفید ملین است و به عنوان مسهل عمل می کند.

افراد دیابتی می توانند از لوبیا سفید به عنوان یک داروی خوراکی برای تنظیم میزان قند خون بهره ببرند. محققان دریافتند میزان قند خون در افراد دیابتی بعد از مصرف لوبیا سفید تنظیم می شود. افراد دیابتی بعد از هر وعده غذایی با افت شدید قند مواجه می شوند. اما در صورتی که از لوبیا سفید استفاده کرده باشند میزان قند در حد متعادلی می مانند و مشکلات ناشی از افت قند نیز برای آنها بوجود نمی آید.

کنترل و تنظیم فشار خون را می توان از جمله خواص لوبیا سفید نام برد. لوبیا سفید سرشار از سدیم و پتاسیم است که در تنظیم میزان ضربان قلب و فشار خون نقش زیادی دارد. همچنین مصرف لوبیا سفید احتمال بروز بیماری های قلبی را کاهش داده و به گردش خون کمک زیادی می کند. بیماران مبتلا به ناراحتی های قلبی می توانند از مخلوط لوبیا سفید، سیر و زیتون استفاده کنند. مصرف این خوراکی باعث بهبود عملکرد قلب شده و در جلوگیری از بیماری و ناراحتی های قلبی موثر است.

افرادی که لوبیا سفید مصرف می کنند سیستم دفاعی بدنشان در برابر بیماری سرطان مقاوم تر است. لوبیا سفید دارای مس و منگنز است که در تجزیه رادیکال های آزاد نقش دارند و در نتیجه بدن را در برابر سرطان محافظت می کند.

از خواص لوبیا سفید می توان به جلوگیری از پیری زودرس پوست اشاره کرد. لوبیا سفید دارای مقدار زیادی مس است که در بازسازی سلول های پوستی نقش مهمی دارد. کلاژن پوست مانع از افتادگی پوست و چین و چروک آن می شود. مصرف لوبیا سفید باعث بازسازی آنزیم های سازنده کلاژن می شود و در نتیجه به جوان ماندن سلول های پوستی کمک می کند.

به افراد مسن توصیه می شود که در رژیم های غذایی شان از لوبیا سفید استفاده کنند و مصرف لوبیا سفید در جلوگیری از بیماری آلزایمر موثر است. ویتامین B1 موجود در لوبیا سفید باعث تقویت بافتهای مغزی می شود.

لوبیا سفید به عنوان سم زدا در بدن عمل می کند و باعث خروج سم های موجود در کبد می شوند و به بهبود عملکرد کبد کمک می کند. بنابراین برای تقویت کبد و خروج مواد سمی از بدن مصرف لوبیا سفید توصیه می شود.

به دلیل وجود آهن در لوبیا سفید برای افرادی که مبتلا به کم خونی هستند مفید می باشد. به همین دلیل به زنان باردار توصیه می شود که از لوبیا سفید در رژیم غذایی خود استفاده کنند. زیرا مشکل کم خونی و کمبود آهن در دوران بارداری شایع می باشد.

در کنار فواید گفته شده از خواص لوبیا سفید, مصرف این لوبیا برای بعضی افراد ممکن است باعث بروز خطراتی شود. همانطور که گفته شد لوبیا سفید سرشار از پروتئین است به همین دلیل مصرف آن در افرادی که بیماری نقرس دارند ممکن است سبب تشدید این بیماری شود. لوبیا سفید و به طور کلی حبوبات نفخ زا می باشد و باعث بوجود آمدن گاز در معده می شود. افرادی که نفخ دارند باید در مصرف لوبیا سفید جانب احتیاط را رعایت کنند. همچنین غذاهایی که با لوبیا سفید تهیه شده اند دیر هضم می باشند. افرادی که مشکلات گوارشی و هضم غذا دارند نیز باید از مصرف بی رویه لوبیا سفید اجتناب کنند.‎

برای رهایی از اضطراب و استرس و رسیدن به آرامش دمنوش به لیمو را امتحان کنید!
10

دوره مقدماتی php

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *