خواص عسل کنار در بارداري

دوره مقدماتی php

خواص دارویی و گیاهی :

عسل یک غذای طبیعی و شفابخش هست که می تواند برای پیشگیری و درمان مشکلات سلامتی متنوعی به کار رود. باوجود شفابخش بودن و خواص بیشمار عسل طبیعی بسیاری از زنان از مصرف عسل در دوران بارداری امتناع می کنند و از وجود باکتری هایی که فکر می کنند ممکن است در ترکیب عسل باشند و سم بوتولینوم تولید کنند می ترسند. گفته می شود که ممکن است در عسل باکتری ای وجود داشته باشد که این سم را تولید کند اما محیط اسیدی عسل طبیعی اجازه رشد باکتری ها را  نمی دهد و خاصیت ضد میکروب بودن یکی از خواص بسیار مهم عسل طبیعی هست. به فرض اگر باکتری مذکور در عسل باشد و از بین هم نرود اسید قوی معده مادر حتما آن را از بین می برد. پس مادران نباید نگران این موضوع باشند مادامی که عسل ارگانیک و طبیعی مصرف می کنند.این موضوع ثابت شده است که عسل به هیچ وجه برای جنین ضرر ندارد.

دوران بارداری معمولا با حالت تهوع، سوزش سرسینه و گاهی سرماخوردگی و گرفتگی بینی همراه است. زنان باردار می توانند تمام این دردها را با مصرف عسل  بهبود ببخشند.

توجه: اگرچه نسخه های طبیعی متعددی وجود دارد که زنان باردار می توانند استفاده کنند اما به دلیل اهمیت دوران بارداری  و متفاوت بودن وضع سلامت مادران قبل از مصرف آنها، باید با پزشک خود یا متخصص طب سنتی مشورت نمایند.

مصرف عسل در دوران بارداری می تواند سوزش سر سینه را بهبود ببخشد. در اوایل بارداری سوزش سر سینه به دلیل ترشحات هورمونی اتفاق می افتد و در ماه های آخر دوران بارداری نیز وقتی بچه تمام ارگان های داخلی مادر را به بالا فشار می دهد رخ می دهد. یک لیوان شیر داغ با یک قاشق مرباخوری عسل بهترین درمان برای این احساس ناخوشایند است این معجون باید شب و قبل از خواب مصرف شود.

بیشتر زنان باردار از تهوع صبحگاهی رنج می برند به ویژه در سه ماه اول بارداری. در بعضی مواقع این حالت تهوع و استفراغ اینقدر شدید است که باعث کاهش وزن مادر می شود و مشکلاتی را برای مادر و جنین به وجود می آورد.دارویی که می تواند این حالت را درمان کند زنجفیل هست که این قابلیت را دارد که درد سیستم گوارشی را تسکین دهد و به گردش خون کمک کند. معجون عسل و زنجبیل این توانایی را دارد که به تهوع صبحگاهی خاتمه دهد. البته پزشکان استفاده این معجون را در هفته های اول بارداری توصیه نمی کنند چرا که گردش خون بالا در این دوران توصیه نمی شود.

نه ماه زمان زیادی هست و حتما مادر یک بار را سرما می خورد. و اجتناب از سرماخودگی کار سختی هست. ویتامین ث طبیعی و عسل به مادران آینده کمک می کنند تا از مشکلات سرماخوردگی و یا سرفه های شدید رهایی یابند. ناراحتی ناشی از گلودرد و گرفتگی بینی با کمک یک فنجان چای و لیمو که با عسل شیرین شده باشد می تواند بهبود یابد.

دوره مقدماتی php

مصرف عسل طبیعی در دوران بارداری ضرر ندارد به شرط آنکه در خوردن آن زیاده روی نشود. مصرف عسل در دوران بارداری روزانه نباید بیشتر از دو الی 3 قاشق غذاخوری باشد. به طور کلی هیچ گونه زیاده روی ای برای بدن انسان مفید نیست. مادران آینده باید  به نوزادان خود مواد مغذی متنوعی برسانند تا از رشد صحیح آنها مطمئن باشند. عسل برای بدن مادر مواد معدنی، ویتامین ها و انرژی ای که در دوران بارداری نیاز دارد تامین می کند. طبق نظر کارشناسان مادران باید از خوردن قندهای مصنوعی مثل ساخارین شدیدا اجتناب کنند و عسل و خرما بهترین مواد قندی سالم قابل استفاده  در دوران بارداری هستند.

دوران بارداری دورانی حساس است که باید به آن دقت ویژه و خاصی شود. در دوران بارداری فرد نمی تواند هرچیزی که می خواهد را بخورد و هر میزان از فعالیت بدنی را داشته باشد. پرهیزات غذایی و توصیه های غذایی بخش جدایی ناپذیر دوران بارداری است. این پرهیزات هم برای مادر و هم برای جنین حائز اهمیت است و باید به صورت کامل جدی گرفته شود.یکی از مواد موثر و بسیار مهم برای دوران بارداری، عسل است. البته سوال های فراوانی برای عسل و میزان استفاده از آن در دوران بارداری وجود دارد. برخی حتی گمان می کنند استفاده از عسل در دوران بارداری به صورت کلی ممنوع است و برخی دیگر فرقی نمی کند که عسل طبیعی است یا غیر طبیعی، به وفور و بدون مشورت با پزشک مصرف می کنند.

یکی از مهمترین نکات برای استفاده از عسل در دوران بارداری این است که شما اجازه استفاده از هر نوع عسلی ندارید. شما باید دقت داشته باشید که مصرف عسل تقلبی به صورت کلی در دوران بارداری ممنوع است. استفاده از عسل تقلبی می تواند مشکلات بسیار زیادی را برای مادر و جنین ایجاد کند. حتما از عسل طبیعی استفاده کنید. برای تهیه عسل طبیعی دقت کنید، در شرایط عادی شاید بشود به هر عسلی اعتماد کرد اما در دوران بارداری باید در هنگام خرید عسل طبیعی دقت فراوانی به خرج رود.برای خرید عسل در دوران بارداری تنها به مراکز و سایت های معتبر فروش عسل اعتماد کنید. خرید عسل طبیعی با قیمت های پایین مقدور نیست و شما باید کمی بیشتر خرج کنید. اگر قیمت عسل طبیعی بیش از اندازه پایین بود، مطمئن باشید در حال خرید عسل تقلبی هستید.

عسل طبیعی در دوران بارداری خواص متفاوتی برای مادر و جنین دارد. تمامی این خواص به علت ویژگی های درونی عسل ایجاد می شود. عسل در درون خود مواد غذایی ارزشمندی را جای داده است که می توانند به سادگی در تقویت مادر و جنین نقش ایفا کنند.عسل سرشار از آنتی بیوتیک ها است. خاصیت آنتی بیوتیکی عسل می تواند بدن را واکسینه کرده و از نفوذ انواع ویروس و قارچ به بدن مادر و به ویژه جنین جلوگیری کند. عسل همچنین می تواند واکنش های آلرژیک را در بدن کاهش دهد. آلرژی از مشکلات شایع دوران بارداری است که با عسل قابل کنترل است.


عسل به این دلیل که در درون خود موادغذایی ارزشمندی دارد بدن را در برابر ویروس ها و قارچ ها واکسینه می کند.

عسل برای تنظیم وزن مادر باردار نیز بسیار مفید و حائز اهمیت است. عسل یک شیرین کننده طبیعی است و به همین علت در دوران بارداری وظیفه تنظیم وزن را بر عهده دارد. مقوی بودن عسل نیز می تواند باعث شود تا مادران بارداری که پرهیزات غذایی دارند با استفاده از عسل انرژی کافی را به دست آورند. در واقع عسل برای برخی از مادران مکمل غذایی محسوب می شود.عسل یک ضد درد طبیعی است. دردهای میگرنی و موارد دیگری که در دوران بارداری به سراغ مادران می آید، می تواند با نوشیدن شربت عسل درمان شود. این نکته زمانی مورد توجه قرار می گیرد که بدانید مصرف برخی از داروهای مسکن برای مادران باردار مضر است. عسل طبیعی همچنین برای درمان سوختگی مناسب است و عوارض برخی پمادهای شیمیایی و حتی گیاهی را در دوران بارداری ندارد.بیماری های قلبی نیز از مهمترین مواردی است که در دوران بارداری به سراغ بانوان باردار می آید. استفاده مداوم از عسل می تواند خطر بیماری های قلبی به ویژه سکته را برطرف کند.نکته پایانی اینکه عسل باعث تقویت قوای جنسی بانوان می شود تا پس از دوران بارداری روابط کافی و مناسبی را با همسر خود داشته باشند. البته برخی عسل های خاص به صورت تخصصی در زمینه افزایش میل جنسی بانوان و همچنین تقویت قوای جنسی اثر گذار هستند که با مشورت پزشک می توانید از آن ها هم استفاده کنید.

آنچه که گفته شد بخشی از خواص عسل طبیعی در دوران بارداری بود. حالا در این قسمت قصد داریم به مشکلات آلرژیک احتمالی عسل برای مادران باردار بپردازیم. سعی کنید یک نوع عسل را انتخاب کنید و اگر نسبت به آن حساسیت و آلرژی نداشتید، تا پایان دوران بارداری از همان استفاده کنید. در درون عسل نوعی هاگ ممکن است وجود داشته باشد که برای سلامت مادر و یا جنین مضر باشد، اگر علائمی از آلرژی بعد از مصرف عسل مشاهده کردید، عسل طبیعی خود را تغییر دهید و سریعا با پزشک خود مشورت کنید. تست آلرژی نشان می دهد که آیا واقعا به عسل طبیعی مصرفی خود آلرژی داشته اید یا خیر.

با توجه به موارد بیان شده به نظر می رسد خرید عسل طبیعی نیاز به دقت زیادی داشته باشد. در زیر به چند نکته کوتاه اشاره می کنیم که بهتر است در هنگام خرید عسل طبیعی به آن دقت کنید.1. بهتر است عسل را از مراکز توزیع عسل معتبر و با سابقه و یا سایت های معتبر فروش عسل تهیه کنید تا از نظر کیفیت و آلوده نبودن عسل خیالتان راحت باشد.2. عسل خریداری شده حتما برگه آزمایشگاه داشته باشد تا مشخص شود که عسل طبیعی است و به صورت پختنی تهیه نشده است. همچنین شما می توانید از راه های خانگی تشخیص عسل طبیعی استفاده کنید.3. اگر بتوانید و از عسل های ارگانیک و کوهی خریداری کنید، بهترین کار را کرده اید. دقت کنید دوران بارداری دوران حساسی است که باید برای آن هزینه شود.به طور کلی مصرف عسل طبیعی به عنوان جایگزینی برای انواع شکر، گزینه ای مناسب و خوب محسوب می شود. سعی کنید با رعایت نکات بالا، در هنگام خرید عسل طبیعی دقت لازم را به خرج دهید تا راحت تر و مطمئن تر از آن استفاده کنید. اگر همچنان نگران هستید می توانید در این زمینه با پزشک یا طبیب طب سنتی خود مشورت کنید.

 

کلیه حقوق برای ایران عسل محفوظ است. @ 1396

مصرف عسل برای خانم های باردار خواص و فواید زیادی دارد که البته در صورت مصرف بیش از حد باعث ایجاد خطراتی نیز میگردد. عسل شیرین، مقوی و سالم است. همه افراد پیر و جوان از آن به نوعی بهره میبرند. ولی مگر خوراکی های شیرین برای سلامتی ضرر ندارند؟! همچنین، هنگام بارداری تا چه حد ممکن است ایجاد خطر کند؟ این مقاله به شما کمک میکند تا خطرات و فواید عسل در زمان بارداری را دریابید. پس به خواندن ادامه دهید.

عسل انبار مواد مغذی است. در زیر با آنها آشنا شوید.

 

یک پیمانه(۳۳۳ گرم) عسل حاوی کالری ها و مواد غذایی زیر میباشد.

 

از آنجایی که عسل علاوه بر مواد مغذی، پر از قندهای گلوکز و فروکتوز هم هست میتواند در زمان بارداری فواید زیادی داشته باشد.

 

 

سیستم ایمنی را تقویت میکند: خواص ضد باکتری و آنتی اکسیدانی عسل باعث افزایش ایمنی بدن می شود. همچنین با تنظیم اسید معده، سوزش های جزئی و سوزش سر دل و زخم معده را درمان می کند.

شر بی خوابی را کم میکند: عسل طبیعی به عنوان بک آرام بخش به غلبه بر بی خوابی کمک می کند. خوردن شیر با یک قاشق عسل قبل از خواب، به شما کمک می کند که خوابی راحت و بدون پریشانی داشته باشید.

سرفه و سرماخوردگی را از بین میبرد: خواص ضد ویروس عسل از فعالیت ویروس ها در داخل بدن و در پی آن از سرماخوردگی جلوگیری میکند. عسل در جلوگیری و تسکین سرفه نیز بسیار موثر است هرچند هیچ مدرک علمی که این موضوع را تایید یا نقض کند موجود نیست.

گلودرد را تسکین میدهد: خواص ضد التهاب عسل باعث تسکین سوزش و ناراحتی های گلو می شود. اضافه کردن عسل به چای زنجبیل و لیمو، و گرم نوشیدن آن آرام آرام برای از بین بردن گلو درد مفید است.

درمان زخم معده: مطالعات نشان داده است که مصرف منظم عسل باعث کاهش رشد باکتری های هلیکوباکتر پیلوری، که عامل ایجاد زخم معده هستند، می شود.

سلامت پوست سر را افزایش میدهد: طبیعت ضد باکتری عسل نه تنها گلودرد را درمان می کند، بلکه در از بین بردن شوره سر و خارش پوست موثر است. مقداری عسل را در آب حل کنید و برای درمان چنین شرایطی روی سر خود بمالید.

حساسیت را کم میکند: هرچند ممکن است بطور قطعی و کامل نباشد اما عسل در کنترل آلرژی های فصلی کمک میکند. و عسل محلی که دارای گرده گل است، اگر بطور منظم مصرف شود، بدن را در برابر گرده و آلرژی های فصلی مقاوم میسازد.

 

 

همانطور که مصرف افراطی هر ماده ای هر چند پر خاصیت ترین مواد باعث ایجاد مشکلاتی میشود، مصرف بیش از حد عسل در زمان بارداری میتواند عوارض جانبی زیر را به همراه داشته باشد.

 

 

۱ – حساسیت بدن به انسولین را کم میکند: مصرف بیش از حد عسل میزان قند خون را بالا می برد و تاثیر انسولین روی بدن را پایین می آورد. مصرف بیش از ۲۵ کرم قند فروکتوز در روز هنگام بارداری میتواند خطرناک باشد.

۲ – باعث گرفتگی میشود: مصرف بیش از حد عسل منجر به گرفتگی عضلات داخلی شکم، اسهال، یبوست و نفخ میشود. مصرف بیش از اندازه عسل بدن شما را اسیدی میکند و روی مجرای گوارشی تاثیر میگذارد و باعث پایین آمدن سرعت گوارش میشود.

سه تا پنج قاشق (۱۸۰ تا ۲۰۰ کالری) عسل در روز مشکلی ایجاد نمیکند از آنجایی که هر قاشق تقریبا ۶۰ کالری دارد. کالری بدست آمده از قند های ساده نباید بیش از ۱۰٪ کالری مورد نیاز بدن هنگام بارداری ( که حدود ۱۸۰۰ تا ۲۴۰۰ کالری در روز است) را تشکیل دهد.

 

دوره مقدماتی php

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لونگان میوه x بخوانید...