خواص عسل و لیمو ترش

دوره مقدماتی php
خواص عسل و لیمو ترش
خواص عسل و لیمو ترش

اگر حکایاتی در باره ویژگی کم کردن وزن این نوشیدنی عسل و لیمو، شنیده اید،بیشتر اغراق آمیز هستند ؛ آنچه واقعا اتفاق می افتد، چربی سوزی است، که دقیقا، همان کم کردن وزن نیست. این نوشیدنی، با این حال، دارای مزایای سلامتی فراوانی است که در ادامه این بخش از سللامت نمناک به دنبال ادامه مزایای مصرف آب لیمو عسل بروید. عسل و لیمو از جمله موادی هستند که هر یک به دلیل خواص متعدد و ویژه خود مورد توجه بسیاری از متخصصان تغذیه قرار گرفته اند. هم عسل و هم لیمو دارای خواص ضد باکتری و آنتی اکسیدانی هستند، در نتیجه مصرف آنها موجب تقویت سیستم ایمنی بدن می شود. همچنین ترکیب عسل و آبلیمو می تواند به کاهش وزن و افزایش سلامت پوست و مو کمک کند احتمال زیاد بعد از آشنایی بیشتر با خواص این نوشیدنی جادویی، بیشتر اصرار مادربزرگ خود را برای مصرف نوشیدنی لیمو و عسل درک کنیم.  

1. در صبح انرژی خود را افزایش دهید 

این نوشیدنی، یک انرژی سریع و فوری را برای مدت طولانی فراهم می کند ، عسل یک خوراکی انرژی زا است که عمدتا از قندهای ساده مانند فروکتوز و گلوکز تشکیل شده است و 64 کالری در هر قاشق غذاخوری را تولید می کند. در طول هضم، کربوهیدراتهای اصلی، فروکتوز و گلوکز به سرعت به خون منتقل می شوند و می توانند تاپبرای نیازهای انرژی در طول روز استفاده شوند همچنین لیمو، توانایی افزایش سوخت و ساز بدن را دارد. اسید سیتریک موجود در لیمو عملکرد و نمک سیترات، که بخشی از چرخه اسید سیتریک است – زنجیره ای از واکنش های مهم برای متابولیسم انرژی است.

خواص عسل و لیمو ترش

2.می تواند در سوزاندن چربی و کاهش وزن کمک کند اما چگونه شربت آب لیمو عسل به چربی سوزی کمک می کنند؟

دوره مقدماتی php

به نظر می رسد به طور کامل توسط ویتامین C موجود در لیمو ،انجام می شود.محققان تغذیه، در دانشگاه ایالتی آریزونا دریافتند که، مقدار ویتامین C موجود در جریان خون ،به طور مستقیم با سوزانده شدن چربی ،در طول ورزش و در حالت استراحت، ارتباط دارد همچنین تحقیقات نشان داده است، که یک رژیم غذایی سم زدایی با لیمو ،شامل مخلوط آب لیمو با شیره ارگانیک افرا و عصاره نخل، در سوزاندن چربی بسیار موثر هستند. اما توجه داشته باشید که یک رژیم غذایی سم زدایی با لیمو اساسا یک رژیم غذایی بسیار کم کالری است. از آنجایی که امکان زنده ماندن با این مقدار پایین کالری وجود ندارد، مقدار کالری خود را ثابت نگه دارید، اما بعد از اینکه لیوان شربت خود را خوردید، ورزش کنید.  

3. کمک به سم زدایی کبد

اگر از عفونت های دستگاه ادراری رنج می برید، شربت آب لیمو عسل بخورید آیا می دانید چرا در بسیاری از رژیم های سم زدایی، لیمو نقش اصلی را بازی می کنند؟ لیمو ،غنی از ویتامین C است که آنتی اکسیدان است و به تولید گلوتاتیون کمک می کند. در حال حاضر، گلوتاتیون یک آنتی اکسیدان طبیعی در بدن است که کمک می کند تا سموم موجود در کبد را خنثی کند به علاوه، شربت لیمو عسل به عنوان یک دیورتیک عمل می کند، به این معنا که می تواند سم را سریع تر از طریق ادرار خارج کند.

4. کمک به هضم و تغذیه باکتری های خوب روده و درمان یبوست

مرکبات، مانند لیمو دارای آنتی اکسیدان ها هستند .که به لطف ویتامین C و فلاونوئیدها ،آنها، به هضم و جذب غذا در بدن کمک می کنند اسید آسکوربیک و اسید سیتریک موجود در لیمو، به تولید اسید معده برای کمک به هضم کمک می کند از سوی دیگر، عسل مانع و باعث درمان اختلالات گوارشی مانند زخم معده، گاستریت و گاستروانتریت می شود. اینها حتی دارای خاصیت پروبیوتیکی در روده هستند – که باعث پرورش باکتری های خوب در روده می شود. 

هر دوی لیمو و عسل هنگامی که با آب مخلوط می شوند، می تواند در واقع باعث افزایش حرکات حلقوی (انقباضات برای کمک به حرکت مواد غذایی) در دستگاه گوارش شوند و کمک به کاهش یبوست می کنند این یک درمان محبوب خانگی است و نظرات کاربران نشان می دهد که واقعا کار می کند! 

 

5.جلوگیری و درمان آکنه

هیچ چیزی در شربت لیمو عسل وجود ندارد که نتواند پوست را تمیز، جوان و بدون آکنه کند همانطور که پیش از این گفتیم، آب لیمو عسل به ازبین بردن سموم کمک می کند و روده شما را تغذیه می کند یک روده خوب و سالم با پوست خوب و سالم، مرتبط است به علاوه، آب لیمو تا به اثرات ضد باکترییایی اثبات شده ای دارد.

6.مبارزه با عفونت های گلو

شربت لیمو عسل، در مراقبت از عفونت گلو فوق العاده است عسل با خواص خود، زخم را بهبود می بخشد و می تواند گلودرد را تسکین دهد قبلا خواص ضد باکتری لیمو را ذکر کردیم. لیمو در ترکیب با عسل، مانند سحر و جادو در برابر عفونت ها کار می کند آب را گرم کنید، در حدی که موقع نوشیدن گلو را نسوزاند حالا به آب، یک قاشق غذاخوری عسل اضافه کنید و مخلوط کنید سپس آب کمی از لیمو را اضافه کنید و بلافاصله بنوشید. 

7.سیستم ایمنی را تقویت و از بروز بیماری ها جلوگیری میکند

اگر شما به طور مرتب مریض می شوید، شربت لیمو عسل بهترین نوشیدنی برای شروع روزتان است مرکباتی مانند لیمو که غنی از ویتامین C و مواد مغذی مانند ساپونین ها، آلکالوئیدها و فلاونوئیدها هستند، باعث افزایش سلامتی و تقویت سیستم ایمنی بدن می شوند. در دراز مدت، مصرف منظم شربت لیمو عسل می تواند از بسیاری بیماری ها شما، محافظت کند ؛ همانطور که می دانید، لیمو غنی از ویتامین C، فلاونوئیدها، بتا کاروتن، لیموویید، اسید فولیک و فیبر رژیمی است که آنها را در برابر بیماری هایی مانند آب مروارید، بیماری های قلبی عروقی، فشار خون بالا و حتی سرطان مفید هستند و تاثیر می گذارند. 

با توجه به بسیاری از مزایای سلامتی این نوشیدنی، اگر خودتان را به این نوشیدنی عادت دهید، دنیای بسیار بهتر خواهد شد. 

1.یک نصفه لیمو را در یک فنجان آب گرم بریزید. 

2.یک قاشق چای خوری عسل را به آن مخلوط اضافه کنید و خوب مخلوط کنید. 

نخستین چیزی که در اول صبح می نوشید، این شربت باشد، ترجیحا بعد از مسواک زدن دندان هایتان آنرا بنوشید.

مجله دلگرم | عسل و لیمو فوق العاده مفید است. احتمالا شما هم شنیده اید که نوشیدن روزانه یک لیوان مخلوط آب و عسل و لیمو میتواند برای سلامتی معجزه آسا است. هم عسل و هم لیمو دارای خواص بسیاری هستند و وقتی این دو را باهم مخلوط کنید، مکمل یکدیگر شده و خواص حتی بیشتری خواهند داشت.

نوشیدنی لیمو و عسل را میتوانید خیلی سریع درست کنید و چون طعم خوشمزه ای هم دارد براحتی میتوانید آن را بنوشید و مانند برخی نوشیدنی های گیاهی دیگر، مزه دارویی نمیدهد. عسل و لیمو یک نوشیدنی انرژی زا است و پس از چند روز مصرف به آن وابسته خواهید شد.

نکته بسیار مهمی که حتما باید رعایت کنید این است که نوشیدنی عسل و لیمو را باید بلافاصله پس از اینکه آن را درست کردید، مصرف شود و ایده آل این است که صبح و با شکم خالی میل شود. اگر میخواهید از تمامی خواص این نوشیدنی شگفت انگیز بهرمند شوید، 2 نکته ای که اشاره کردیم را حتما رعایت کنید.

توجه داشته باشید که نباید نوشیدنی خود را دوباره گرم کنید. در تب سنتی هند گفته شده که حرارت دادن به عسل میتواند آن را تبدیل به ماده ای سمی کند! حتی اگر این ادعا را باور نداشته باشید میتوانید به این نکته توجه کنید که حرارت دادن به عسل، آنزیم ها و سایر مواد مغزی آن را از بین میبرد. خواص عسل و لیمو ترش

در ادامه 15 مورد از خواص عسل و لیمو را برای شما توضیح داده ایم. همراه ما باشید.

صبح ها همه به یک نوشیدنی مقوی نیاز دارند تا انرژی لازم برای انجام های کار هایشان را داشته باشند. بعضی ها قهوه مینوشند، برخی چایی و بعضی افراد نیز آب پرتقال . پس از چند ساعت خواب، بدن و مخصوصا مغز به مواد مغزی و پر انرژی نیاز دارد تا بتواند بخوبی به فعالیت های خود ادامه دهد.

عسل و لیمو نوشیدنی است که به سادگی و خیلی سریع آماده شده و همچنین به اندازه کافی قند دارد. این نوشیدنی به دلیل محتویاتی که دارد (عسل و لیمو) سرشار از مواد مفیدی همچون انواع آنزیم ها، آمینو اسید ها، ویتامین ها و مواد معدنی میباشد. این مواد به میزان کمی در نوشیدنی عسل و لیمو وجود دارد اما اگر ناشتا آن را بنوشید همه ی این مواد براحتی جذب بدن خواهد شد. یک لیوان عسل و لیمو حدود 20 تا 25 کالری انرژی دارد.

یکی از برترین خواص نوشیدن آب عسل و لیمو، تقویت سیستم گوارشی و بهبود فرایند هضم غذا است. این نوشیدنی اسید معده و ترشح صفرا را افزایش میدهد. این امر به تجزیه و جذب راحت تر غذا کمک بسیاری میکند.

ادرارآور ها موادی هستند که باعث افزایش ادرار میشوند. پزشکان برای دفع آب اضافی ذخیره شده در بدن که باعث مشکلات زیادی از جمله ورم اندام های مختلف میشود، دارو های ادرارآور تجزیه میکنند.

نوشیدن آب عسل و لیمو میتواند به تخلیه شدن آب اضافی بدن و پیشگیری از ابتلا به بسیاری از بیماری ها کمک کند.

امروزه سبک زندگی که اغلب مردم دارند باعث شده است که مواد سمی بسیاری در بدن افراد مختلف وجود داشته باشد. اگر دقت کنید متوجه خواهید شد که حتی غذایی که در هر وعده مصرف میکنیم حاوی انواع مواد شیمایی مثل مواد نگهدارنده میباشد. حتی منابع آلوده کننده دیگر مثل آلودگی هوا و محیط زندگی میتواند از طریق پوست وارد بدن شود. این مواد آلاینده به مرور زمان به اندام هایی مثل کبد و کلیه وارد شده و عملکرد آن ها را مختل میکند.

آب مرکبات به سم زدایی بدن کمک زیادی میکند. مصرف نوشیدنی عسل و لیمو در پاکسازی کبد بسیار موثر میباشد و اهمیت آن برای افرادی که مشکلات کبدی دارند دوچندان است.

با مصرف لیمو و آب عسل، سموم بدن از طریق ادرار دفع میشود.

تاثیر مثبتی که نوشیدنی عسل و لیمو در کاهش وزن دارد بر کسی پوشیده نیست و به دفعات توسط منابع معتبری تایید شده است. آبلیمو ترشحات بدن را افزایش داده، جریان خون را تقویت کرده و عملکرد غدد لنفاوی را نیز تقویت میکند. این ویژگی لیمو و عسل به همراه خاصیت ادرارآور آن تاثیر بسیار زیادی در دفع سموم بدن دارد. احتمالا این موضوع را نمیدانید، اما تجمع مواد سمی در بدن یکی از مهم ترین عوامل چاقی است چراکه بدن مواد زائد را با حبس کردن در بافت چربی از حرکت در بدن بازمیدارد.

آب عسل و لیمو ولرم متابولیسم را نیز افزایش میدهد. اگر عسل و لیمو را با شکم خالی بخورید، میزان چربی سوزی بدن تان افزایش پیدا میکند.

صبح ها نوشیدن یک لیوان آب عسل و لیمو یکی از بهترین روش های درمان آکنه است. 2 تا 3 هفته پس از آغاز نوشیدن عسل و لیمو نتایجی که بر روی پاکسازی پوست از آکنه دارد را مشاهده خواهید کرد. برخی افراد میگویند ماساژ دادن پوست صورت با آبلیمو نیز در از بین بردن آکنه موثر است اما این روش درمان مناسب همه نیست.

آبلیمو میتواند چربی های اضافی پوست را از بین ببرد. سیتریک اسید، اسید لیمو است و یک عامل سم زدا بشمار میرود و میتواند پوست مرده را از بین برده، منافذ پر شده پوست که مسیر غدد پوست را مسدود میکنند را پاک میکند. همه ی این خواص به سلامت پوست شما کمک میکند اما استفاده آبلیمو بصورت مستقیم بر روی پوست میتواند باعث ایجاد التهابات، قرمز شدن و تورم بشود.

همانطور که توضیح دادیم مالیدن مستقیم آبلیمو به پوست توصیه نمیشود و برای بهرمند شدن از خواصی که لیمو برای پوست دارد، باید آبلیمو را نوشید. آنتی اکسیدان ها و مواد آنتی باکتریال موجود در آبلیمو میتواند به زیبایی پوست شما کمک زیادی داشته باشد.

خواص شگفت انگیز نوشیدنی آب عسل و لیمو میتواند بدن شما را در برابر بیماری های فصلی و همچنین انواع آلرژی محافظت کند. اگر از هر روز از این نوشیدنی استفاده کنید، به شکل ملاحظه خواهید کرد که به طرز قابل توجهی کمتر دچار مریضی هایی همچون سرماخوردگی میشوید.

حتما تا کنون شنیده اید که هنگام سرماخوردگی یکی از خوراکی هایی که همیشه توصیه میشود آب لیمو است چراکه این میتواند عوامل بیماری زا را سرکوب کند. عسل نیز چنین خواصی دارد و زمانیکه هر دو این مواد را با هم مصرف کنید، قدرت آن دو چندان میشود.

مصرف آب عسل و لیمو زمانیکه گلودرد دارید میتواند بصورت آنی درد را تسکین دهد اما توجه داشته باشید که اثرات این نوشیدنی موقتی نیست. پراکسید های موجود در عسل به عنوان عوامل ضد عفونی کننده عمل کرده و دقیقا به همین دلیل است که گذاشتن عسل بر روی زخم میتواند سرعت بهبود آن را افزایش دهد. مصرف آب عسل و لیمو نه تنها میتواند عفونت را کاهش دهد بلکه التهابات و درد را نیز کمتر میکند.

از دیگر فواید شگفت انگیز نوشیدنی لیمو و آب عسل درمان سرفه و گرفتگی های سینه میباشد. عسل از زمان های دور در طب سنتی به عنوان دارویی جهت درمان خلط سینه استفاده میشده است. عسل میتواند با کاهش خلط، دستگاه تنفسی را خشک کند.

لیمو نیز به رقیق تر شدن خلط و آسان تر شدن سرفه کمک زیادی میکند. مصرف همزمان عسل و لیمو تاثیر بسیاری در درمان احتقان سینه سرفه دارد.

نوشیدن روزانه یک لیوان آب عسل و لیمو ولرم قبل از صبحانه درمانی موثر برای یبوست است. آب ولرم طبیعتا در نرم کردن شکم تاثیر بسیاری دارد، آبلیمو هم ترشحات دیواره روده را افزایش میدهد و به این ترتیب به درمان یبوست کمک میکند. مصرف این نوشیدنی علاوه بر درمان یبوست به کاهش نفخ و ورم شکم (که از دیگر عوامل تشدید کننده یبوست میباشد) نیز کمک میکند.

خواص ادرارآور لیمو و ویژگی های آنتی باکتریال عسل و ترکیب آن ها با یکدیگر باعث تخلیه شدن مواد سمی بدن شده و باکتری های موجود در کلیه ها، مجاری ادراری و دستگاه تناسلی را دفع میکند.

محیط اسیدی و تجمع ادرار یکی از مهم ترین دلایل ایجاد سنگ کلیه و احساس سوزش هنگام ادرار است. سدیم سیترات و پتاسیم سیترات از دارو های متداولی میباشند که برای درمان این بیماری ها تجویز میشود. آب لیمو بدلیل داشتن اسید سیتریک، اسیدی میباشد اما این اسید در بدن تبدیل به سدیم سیترات میشود. به همین دلیل است که نوشیدن آبلیمو میتواند میزان اسیدی بودن بدن را تنظیم کند.

قبل از دوش گرفتن 1 قاشق غذاخوری عسل را با کمی آب گرم مخلوط کنید تا یک شامپو طبیعی بوجود آید. عسل میتواند پوستر سر را نرم کرده و باعث خوشبو شدن مو ها شود. توجه داشته باشید که پس از اینکه عسل را بخوبی بشویید، اصلا باعث چسبناک شدن مو هایتان نمیشود. پس از دوش گرفتن و خارج شدن از حمام نیز کمی آبلیمو طبیعی و تازه به مو های خود بمالید. اینکار باعث میشود شوره سر، باکتری ها و دیگر عوامل بیماری زا که باعث مشکلاتی همچون ریز مو میشود از بین بروند. اگر آبلیمو را با کمی آب مخلوط کرده و بصورت مرتب به مو های خود ماساژ دهید، پس از مدتی باعث افزایش درخشندگی مو هایتان میشود.

لیمو دارای 22 ماده ضد سرطان از جمله لیمونن میباشد. در تحقیقات علمی مشخص شده است که این ماده میتواند از رشد تومور ها و سلول های سرطانی پیشگیری کند. لیمو همچنین دارای ماده دیگری به نام لیمونوئید میباشد که این ماده هم از جمله مواد تاثیر گذار در مبارزه با سرطان بشمار میرود.

عسل نیز خواص بسیاری در مبارزه و پیشگیری از سرطان دارد. محققان دریافته اند که عسل سیستم ایمنی را تقویت میکند، دارای عوامل ضد التهاب است و همچنین خواص ضد میکروبی نیز دارد. امروزه کاملا مشخص شده است که عسل از جمله مواد غذایی است که در مبارزه با سرطان بسیار موثر میباشد.

در اکثر فصول سال و مخصوصا در فصل تابستان همیشه پشه ها وجود دارند و اغلب باعث ایجاد دردسر میشوند. به همین دلیل بهتر است تکنیک هایی برای برطرف کردن جای نیش پشه ها و سوزشی که دارد بلد باشید. ما مخلوط کردن عسل و لیمو یک محلول ضد عفونی کننده بدست میاورید. عسل موجود در عسل میکروارگانیسم ها را از بین برده و لیمو هم از رشد باکتری ها جلوگیری میکند. ترکیب عسل و لیمو نیز در کاهش ورم و خارش پوست موثر است.

زمانیکه در حال مریض شدن و یا سرماخوردن هستید، هیچ چیزی نمیتواند بهتر از یک فنجان آب عسل و لیمو داغ حال تان را جا بیاورد. قرن هاست که این درمان خانگی برای بهبود آنفلونزا و سرماخوردگی استفاده میشود. لیمو دارای ویتامین سی زیادی است و مقدار کافی از آن میتواند حدود 139 درصد نیاز روزانه بدن شما به این ویتامین را تامین کند. عسل نیز تاثیر زیادی در درمان گلودرد دارد و بصورت طبیعی میتواند گلو را نرم کند.

اگر هنگام سرماخوردگی، دچار سرفه های شبانه سختی هستید، مطمئن باشید که هیچ چیزی بهتر از عسل نمیتواند شرایط تان را بهبود دهد. بهتر است عسل را قبل از خواب مصرف کنید. اگر دوست ندارید عسل را به تنهایی مصرف کنید، میتوانید آن را در چایی مخلوط کنید.

در همین زمینه بخوانید:

۷ خاصیت اسرار آمیز عسل بهار نارنج

۸ خاصیت استثنایی آب نارگیل و عسل

ماست و عسل: فواید اسرار آمیز ترکیب ماست و عسل

۷ خاصیت حیرت‌ انگیز عسل شبدر

۱۴ خاصیت شگفت انگیز عسل و زنجبیل

خواص عسل و لیمو ترش

۲۳ خاصیت معجزه آسا عسل و دارچین

انواع عسل: ۳۴ نوع عسل که باید بشناسید

چنانچه این مطلب را مفید میدانید با لایک کردن و به اشتراک گذاشتن آن، از ما حمایت کنید. نظرات، پیشنهادات و مقاله های درخواستی خود را از طریق قسمت دیدگاه ها برای ما ارسال کنید.

 

سبد خرید شما خالی است.

سبد خرید شما خالی است.

9 دروغ بزرگ در مورد عسل طبیعی که باید بدانید

برای دریافت آموزش ایمیل خود را وارد کنید 

خواص عسل و لیمو ترش

.به ایمیل خود مراجعه کنید تا آموزش را دریافت کنید

خواص عسل و آبلیمو را می خواهیم به صورت علمی و کاملا کاربردی توضیح دهیم. آنچه که ما در این مطلب با شما درمیان می گذاریم خواص عسل و آبلیمو برای سرفه ، خواص عسل و آبلیمو برای پوست صورت ، طرز تهیه عسل و آبلیمو برای سرماخوردگی هست که در ادامه خواهید خواند.

در زندگی های مدرن امروزی با افزایش آلودگی هوا و مصرف غذاهای ناسالم و مضر،استرس و فشارهای عصبی،سطح سلامت جسمی و روحی انسان ها به شدت کاهش پیدا کرده و روزانه تعداد بیشتری از افراد به جمع کثیر بیماران مراکز درمانی و بیمارستان ها افزوده می شود.دراین میان هریک از ما به دنبال راه حلی هستیم به سریع تر میزان این استرس های روانی وجسمی را کاهش دهد. پیشنهاد ما به شما استفاده از خواص عسل و آبلیمو می باشد.

درمیان انبوهی از راه ها و روش های پیشنهاد شده و تجربه شده عده ای راهکار اصلی را رعایت رژیم غذایی و استفاده از منابع طبیعی برای بهبود سلامت روح و جسم می دانند. همواره یکی از معجزات غذاهای طبیعی و اصیل عسل بوده که حتی تاریخچه مصرف آن به عصر سنگ و بر روی سنگ نوشته ها باز می گردد.

یکی دیگر از منابع غذایی ما که از دل طبیعت استخراج می شود لیمو است که از نظر مواد موثره در صدر مرکبات و بالاتر از بسیاری از میوه ها قرار می گیرد.

خواص عسل و خواص لیمو هر کدام از این مواد از ارزش غذایی بالایی برخوردار می باشد و همگان کم و بیش از این محصولات در زندگی روزمره چه در مصارف خوراکی و چه در مصارف دارویی استفاده می کنند. اما میکس این دو محصول خواص عسل و آبلیمو را دوچندان می کند.در همین راستا به معرفی بخشی از خواص عسل و آبلیمو در ادامه ی این مطلب می پردازیم.

در کاهش وزن بدن نباید از خواص عسل و آبلیمو غافل شد. یکی از ویژگی های این ترکیب این است که یک چربی سوز بسیار مفید است،یکی از مواد موثره لیمو که به مقداری در عسل هم یافت می شود ویتامین C است که درچربی سوزی در بدن به خوبی موثر است.

به همین دلیل به ورزشکارانی که تمایل به کاهش وزن دارند پیشنهاد می شود پس از ورزش و حتی در استراحت از ویتامین C غافل نباشند. علاوه بر این در ترکیب عسل و آبلیمو فیبر پکتین وجود دارد،پکتین یکی از مواد موثر در مهار اشتها است به همین دلیل توصیه می شود در ابتدای صبح به صورت ناشتا این ترکیب مفید را استفاده کنید تا در طول روز احساس گرسنگی کمتری کنید و به این ترتیب کم کم با کاهش وزن روبه رو می شوید.

یکی از مهم ترین روش ها برای کاهش وزن مصرف آب زیاد است،آب می تواند متابولیسم بدن را افزایش دهد و یکی دیگر از فواید آن احساس سیری است که با مصرف مداوم آب بدست می آید. با مصرف آب و لیمو و عسل علاوه بر اینکه آب به بدن برای کاهش وزن می رسد،حفظ آب در بدن نیز انجام می شود.

دریک تحقیق علمی نشان داده شد که افرادی که توانایی حفظ آب دربدن را داشتند به نسبت کسانی که این توانایی را نداشتند افزایش وزن کمتری را نشان داده اند. مصرف عسل و آب لیمو به همراه آب می تواند به حفظ آب در بدن کمک کند و به این طریق از افزایش وزن جلوگیری می کند.بهتراست علاوه بر استفاده از آب لیموی تازه برای کاهش وزن در خرید عسل نیز سعی کنید عسل تازه و طبیعی استفاده کنید.

یکی دیگر از خواص عسل و آبلیمو در بهبودی بیماری هاست.این ترکیب با افزایش میزان ویتامین سی در بدن به طور طبیعی با عوامل خارجی عفونت زا مقابله می کند،همچنین عسل با خاصیت آرامش بخشی به بهبود علایم بیماری کمک می کند،کالری از دست رفته در هنگام بیماری ازطریق عسل جبران و به سرعت جایگذین می شود و به عنوان یک نوشیدنی عالی می توانید از ترکیب عسل و آبلیمو استفاده کنید.

ساپونین ها، فلاونوئیدها و آلکالوئیدها از جمله مواد موثره ترکیب عسل و آبلیمو است که برای افزایش قدرت سیستم ایمنی بدن بسیار مفید هستند.خواص ویتامین C در ترکیب عسل و آبلیمو این است که می تواند در تولید گلبول های سفید بدن دخالت کند و از این طریق توان دفاعی بدن در برابر میکروب ها و ویروس ها را افزایش می دهد.

در درمان گلودرد که یک عامل عفونی باعث بروز آن است نیز ترکیب عسل و آبلیمو بسیار مفید است و آرامش بخش سوزش گلو در زمان گلودرد می باشد. برای تاثیر بهتر عسل و آبلیمو مقداری آب گرم به آن اضافه کنید تا التهابات گلو کاهش یابد.

عسل یک با ضمانت بازگشت وجه عسل طبیعی ارائه می دهد.

تماس با : ۰۹۱۲۰۶۴۱۰۱۴            ۶۳۱۵۷۷۲ – ۰۲۶۳

در دستگاه گوارش ما باکتری های مفید زیادی خصوصا در بخش روده وجود دارد،عسل می تواند به زیست این باکتری ها کمک کند و از این طریق به انجام وظایف باکتری ها در بدن که همکاری در گوارش صحیح است کمک می کند.

در درمان یبوست می توان از ترکیب عسل و آبلیمو خصوصا در کودکان که به مصرف آب خالص علاقه نشان نمی دهند استفاده کرد؛علاوه بر این با خاصیت حفظ آب این ترکیب یبوست تاحدود زیادی در بیماران کاهش پیدا می کند.

ازدیگر خواص عسل و آبلیمو این است که میزان ترشح اسید معده و صفرا را افزایش می دهد و به این ترتیب به هضم بهتر غذا کمک می کند و با حرکات صحیح روده نفخ را نیز کاهش می دهد.

ترکیب عسل و آبلیمو می تواند رادیکال های آزاد بدن را از بین ببرد،رادیکال های آزاد می توانند در بروز مشکلات گوارشی ،آکنه و جوش های صورت نقش داشته باشند و در کل تاثیر تخریبی بر سلول های بدن دارند.این ترکیب با اثرگذاری بر کبد رادیکال های آزاد را که از محصولات فرعی کبد هست نابود می کند.

یکی از وظایف آنتی اکسیدان ها در ترکیب عسل مبارزه با رادیکال های آزاد است که در کنار ویتامین C اثری فوق العاده پیدا می کند.ویتامین سی به دلیل تولید گلوتاتیون در سم زدایی در کنار آنتی اکسیدان های عسل به خوبی عمل می کند،یکی دیگر از خواص عسل و آبلیمو این است که در خروج سموم از بدن از راه ادرار موثر است این خاصیت رادیورتیک می گویند که توسط ترکیب عسل و آبلیمو به خوبی انجام می گیرد.

ذکر این نکته خالی از لطف نیست که عسل تقلبی می توانند با روشهای صنعتی به افزایش میزان رادیکال های آزاد خود منجر شوند بنابراین در خرید عسل به مراکز و فروشگاه های مورد اعتمادتان مراجعه کنید.

همانطور که گفته شد خواص عسل و آبلیمو در درمان بیماری های گوارشی و بهبود عملکرد آن بسیار تاثیر گذار است،دستگاه گوارش در ارتباط مستقیم با سلامت پوست است بنابراین با بهبود عملکرد دستگاه گوارش سلامتی پوست در ادامه کسب می شود.

کاهش جوش و آکنه از طریق دفع سموم و رادیکالهای آزادیکی دیگر از خواص عسل و آبلیمو است، بسیاری از افراد از ماسک های عسل و آبلیمو یا لیموی تازه استفاده می کنند که ممکن است برای بعضی از پوست ها حساسیت نشان دهد بنابراین مصرف خوراکی آن بهتر و کارایی بالاتری دارد.

عسل و آبلیمو را در صبح مصرف کنید و از بابت تامین انرژی روزانه خیالتان راحت باشد،قندهای گلوکز و فروکتوز می توانند به خوبی نیاز بدن را به کالری تامین کنند. اسید سیتریک یکی از عوامل در زنجیره تولید انرژی در بدن است که در ترکیب عسل و آبلیمو یافت می شود. همچنین برای وارد کردن کالری به بدن بهتراست به جای شکر و قند از عسل استفاده کنیم تا کالری بیشتری دریافت نکنیم که منجربه ذخیره در بدن و چاقی شود.

با اطلاع از خواص عسل و آبلیمو اکنون به یک راه حل مناسب برای کاهش بیماری های جسمی و روحی دست پیدا کرده ایم اما در ادامه سوالاتی که ممکن است برای شما در مسیر مصرف این مواد بی همتا پیش بیاید را عنوان می کنیم.

بله ،در آغاز صبح یکی از بهترین نوشیدنی ها برای افزایش انرژی و کمک به چربی سوزی و درمان یبوست مصرف عسل با آبلیمو است فقط برای مصرف از کمی آب گرم هم در ترکیب آن استفاده کنید. بعد از مصرف این نوشیدنی کمی آب خالص مصرف کنید تا اسیدیته این نوشیدنی به مینای دندان شما آسیب نرساند.

در هر زمانی از شبانه روز مصرف نوشیدنی عسل با آبلیمو می تواند آرامش بخش باشد بنابراین قبل خواب می تواند به خواب راحت کمک کند اما ترجیح بر این است که درصبح و به صورت ناشتا مصرف شود.

اگ رچه که ثابت نشده در ترک سیگار موثر باشد اما نباید خواص آن در دفع سموم را نادیده گرفت از طرف دیگر در کاهش بوی بد دهان که در اثر سیگار کشیدن ایجاد می شود نیز موثر است.

یکی ار خواص عسل و آبلیمو این بود که به حفظ آب بدن کمک می کند بنابراین درفصل تابستان یک نوشیدنی کم کالری مفید تلقی می شود.

برای تهیه یک نوشیدنی از عسل و آبلیمو بهتر است نصف لیموی تازه را در آب گرم بریزید و به آن یک قاشق غذاخوری عسل اضافه کنید. البته بسته به سلیقه می توانید میزان عسل را تغییردهید،همچنین در ایام تابستان به جای خرید یک نوشیدنی گازدار بهتراست به خرید عسل تازه بپردازید و یک نوشیدنی با عسل و آبلیمو درست کنید و به جای آب گرم می توانید از آب سرد به همراه یخ استفاده کنید.

اگر تمایل به بهبود سلامتی خود دارید از خواص عسل و آبلیمو استفاده کنید و صبح خود را با خوردن این نوشیدنی ارزشمند آغاز کنید،این معجون ارزشمند به راحتی کیفیت زندگی شما را بالا می برد و سلامت عمومی شما را به دنبال دارد.خواص عسل و لیمو ترش

 

 

عسل لعل کوهستان

برای اینکه بتوانیم در خدمت کسانی باشم که به سلامتی خودشان اهمیت می دهند این وب سایت را راه اندازی کرده ایم.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

وب‌سایت

                                 

۶۳۱۵۷۷۲ ۰۲۶۳

۰۶۴۱۰۱۴ ۰۹۱۲

عسل یک یکی از بزرگ ترین فروشگاه اینترنتی عسل کشور از سال ۹۷ شروع به فعالیت کرده است. و با انواع محصولات متنوع برای تمام افراد جامعه یک تجریه شیرین و لذت بخش خرید عسل را فراهم نموده ایم. «ارسال سریع»،«قیمت مناسب»و«گارانتی بازگشت وجه» سه اصل اساسی که عسل یک از اولین روز شروع فعالیت به آن پایبند است. و هر سال به منظور ارتقای محصولاتمان خدمات جدیدی ارائه می کنیم. ارائه کننده انواع عسل طبیعی و دارویی موجود در سراسر ایران می باشد. عسل یک تمام محصولات خود را به صورت رایگان ارسال می کند.


نام کاربری یا آدرس ایمیل *


گذرواژه *

مرا به خاطر بسپار


گذرواژه خود را فراموش کرده اید؟

سبد خرید شما خالی است.

سبد خرید شما خالی است.

خواص لیمو ترش و عسل به عنوان یک اکسیر درمانی در جهان سلامت ارتقا یافته است. این نوشیدنی می تواند چربی ها و سموم بدن را خارج کند. لیمو ترش و عسل دارای مزایای زیادی هستند و باعث می شود برخی مردم تعجب کنند که آیا این معجون برای سلامت بدن مفید است یا خیر؟ عسل یک مایع چسبناک و شیرین است که توسط زنبورهای عسل تولید می شوند و یک جایگزین طبیعی برای شکر فرآوری شده است، همچنین دارای برخی از کاربردهای درمانی مانند درمان زخم و سوختگی می باشد.

این مقاله به بررسی شواهدی در مورد خواص لیمو ترش و عسل می پردازد با توجه به اینکه دو عنصر قدرتمند و طبیعی بوده، معمولا برای غذا و نوشیدنی ها استفاده می شوند.

اما قبل از اینکه به بررسی خواص لیمو ترش و عسل بپردازیم، با خواص لیمو ترش و روش های درمانی آن آشنا می شویم.خواص عسل و لیمو ترش

 

فهرست مطالب

 

لیمو، میوه خیلی ترش و معطری است که اصل آن در هندوستان بوده و در ایران علاوه بر لیموهای بزرگ، لیموهای کوچکی به نام لیموی شیرازی معروف است که مخصوص کشور ایران است. از انواع مختلف لیمو بهترین نوع آن مربوط به گل اول بوده که در ماه های مهر و آبان به دست می آید و بعد لیموهای گل دوم متعلق به ماه های اسفند و فروردین است که پر آب، خوش طعم و معطر است. سی درصد وزن هر لیمو آب است که این آب شامل اسید سیتریک (که هیچ گونه خطری ندارد و مقوی کلسیم نیز هست)، ویتامین A.B.C می باشد. از هسته های لیمو روغن مایع و یک ماده اصلی تلخ به نام “لیمونین”، درست می شود که در طب مصرف فراوان دارد.

 

لیمو حاوی یک ترکیب مهم به نام فلاونوئیدها است که به خواص ضد سرطان این میوه کمک می کند. فلاونوئیدها می توانند به عنوان آنتی اکسیدان های مستقیم و رادیکال های آزاد عمل کنند، به این معنی که آنها به تخریب و حذف مواد مضر و بالقوه سرطان زا در بدن کمک می کنند.

فلاونوئیدها همچنین دارای ظرفیت مدولاسیون فعالیت های آنزیمی هستند که برای عملکرد مطلوب بدن حیاتی است و حتی می تواند مانع از تکثیر سلولی شود که برای حمایت از خواص ضد باکتری، ضد ویروسی و ضد سرطان لیمو مهم است.

 

آب لیمو، خنک کننده و ضدعفونی کننده بوده و پوست لیمو چه تازه و چه خشک ضد نفخ است، همچنین هسته های لیمو کرم کُش و تب بر می باشد. معالجه با لیمو علم شفابخش و تجدید حیاتی است که هر کس می تواند شخصا به آن عمل کند و از آب آن استفاده نماید. طریقه معالجه با لیمو بسیار آسان و در دسترس همه هست و روش آن به این صورت است که روزانه باید آب یک تا پنج لیمو را گرفته و آن را در پنج نوبت به فاصله هر دو ساعت همراه با یک لیوان آب میل کنید.

با این روش انواع تب، سرفه و تنگی نفس، روماتیسم، درد کمر، ورم کلیه (نفریت) سیاتیک و دیابت از بین می رود.

۱) یکی از مهم ترین خواص شفابخش لیمو این است که لیمو خون انسان را پاک می کند و خون پاک در بدن انسان میتواند عفونت های خونی، پوستی و جوش های جلدی و حتی جوش هایی را که در صورت و بدن به صورت کک پیدا می شود از بین ببرد. مسمومیت های خون نشانه آن است که کبد حامل سمومی است که در اثر کم کاری به وجود آمده است.

۲) افراط در غذاهایی که مواد نشاسته ای دارند مثل: سیب زمینی، آردهای سفید شیرینی باعث پیدایش ترشی معده و ترشحات سفید در زنان و جوش صورت می شود. آبلیمو حتی اگر به مقدار کم مصرف شود باعث خنثی کردن و از بین بردن تمام این عوارض ناشی از فساد خون می شود و کبد را که حامل سموم است پاک و تصفیه می کند.

۳) آبلیمو ادرار آور است و رسوب کلیه ها و کبد را حل می کند و جداره معده و روده ها را تقویت می کند.

۴) لیمو برای رفع کم اشتهایی بسیار مفید است؛ زیرا اعمال دستگاه گوارش را تقویت می کند به همین جهت در موارد کم اشتهایی متخصصان آن را توصیه و تجویز می کنند.

۵) آب لیمو دل به هم خوردگی و سرگیجه و انواع سردرد را معالجه می کند.

۶) رژیم لیمو از ضایعات تناسلی در مردان و زنان جلوگیری کرده و نطفه را بارور می سازد.

۷) لیمو برای معالجه و درمان بی خوابی و احتلام های غیر اختیاری و پی در پی مفید است.

۸) لیمو برای انواع خون ریزی عفونت های زایمان و معالجه ی ترشحات سفید در زنان درمانی موثر است.

۹) لیمو درمان موثری است برای کسانی که مبتلا به سینه پهلو شده اند و انواع سردردها و میگرن ها را دارند.

۱۰) آبلیمو وقتی به مقدار کافی و لازم مصرف شود دارای خواص شفابخشی مانند اکسید کننده، تب بر، ضد ورم، ضدعفونی کننده، خنک کننده، ادرار آور، ضد درد و تشنج و ضد احتقان خون است.

 

در هر ۱۰۰ گرم از لیمو ترش شاهد وجود مواد مغذی به شرح زیر خواهید بود:

پزشکان معتقدند که این دو ماده در یک نوشیدنی می تواند با بسیاری از بیماری های رایج از جمله: مسائل گوارشی، آکنه و افزایش وزن کمک کنند.

لیمو ترش حاوی مواد مغذی و ترکیبات مفید بوده که ممکن است به کاهش بیماری های مزمن مانند: بیماری های قلبی، سرطان مری، سنگ کلیه و دیابت کمک کند. خواص لیمو ترش و عسل با توجه به ویتامین ها و مواد مغذی هر یک از آنها اگر به طور همزمان مورد استفاده قرار بگیرند، می توانند بهبود بیماری را دو چندان کنند.

خواص لیمو ترش و عسل برای پوست در سال های اخیر مورد توجه مردم قرار گرفته است. این ترکیب علاوه بر اینکه با پاکسازی و از بین بردن سموم باعث درخشندگی و شفافیت پوست شما می شود، از بروز مشکلات پوستی نیز جلوگیری می کند.

 

معجون یک لیوان آب با لیمو ترش و عسل می تواند یک درمان آرام بخش برای گلودرد باشد و زمانی که از آن بنوشید برای شما لذت بخش بوده و باعث بهبود سلامتی شما می شود. یکی از بهترین راه های استفاده از عسل و لیمو، زمانی است که شما از گلودرد، سرفه یا سایر بیماری های تنفسی رنج می برید. این معجون می تواند از سرفه جلوگیری و دستگاه گوارش را بهبود ببخشد.

 

از دست دادن آب بدن می تواند باعث یبوست شود که یک مشکل رایج در کودکان، زنان باردار و سالمندان است. مصرف لیمو ترش و عسل باعث تسکین یبوست می شود. نوشیدنی های طعم دهنده مانند آب لیمو عسل می تواند برای آن دسته از کودکان مفید باشد که تمایلی به مصرف آب آشامیدنی ندارند.

چگونه لیمو و عسل مصرف کنیم؟ نصف لیمو را به یک لیوان آب گرم اضافه نموده و سپس یک قاشق غذاخوری عسل با آن مخلوط کرده و خوب حل کنید.

 

به غیر از آب لیمو، عسل هم خواص سوزاندن چربی را دارد. لیمو و عسل برای کاهش وزن مفید هستند و مصرف این ترکیب به تنهایی ممکن است در کاهش وزن تاثیر داشته باشند، اما اگر این دو ماده باهم ترکیب شوند نتیجه چشمگیری در سوزاندن چربی خواهند داشت. مصرف آب، لیمو ترش و عسل روشی مناسب برای کاهش وزن می باشد. مطالعات متعدد نشان داده است که افزایش مصرف آب می تواند متابولیسم بدن را افزایش داده و در داشتن وزن مناسب کمک کند، علاوه بر این نوشیدن آب لیمو عسل می تواند قبل از وعده غذایی معده شما را پرکند و منجر به کاهش کل کالری شود. میزان کالری موجود در لیمو بسیار ناچیز است. عسل نیز به طور کلی فاقد چربی و یک انرژی بخش طبیعی است. حاصل ترکیب این دو، ماده‌ای مفید و موثر برای کاهش وزن به وجود می آورد.

لیمو به عنوان یک عامل مهم چرخه اسید سیتریک در بدن عمل می کند که به چربی ها، کربوهیدرات ها و پروتئین ها کمک می کند. لیمو همچنین به عنوان دیورتیک عمل می کند و آب اضافی ذخیره شده در بدن را دفع می کند.خواص عسل و لیمو ترش

ترکیب عسل و لیمو دارای خاصیت ضد التهابی، آنتی اکسیدان، ضد باکتری، تحریک، اشتها، سرکوب کننده، ایمونوژنی، افزایش تنفس و اثرات متابولیسم تحریک کننده است که به داشتن پوستی سالم کمک می کنند.

 

با توجه به خواص لیمو ترش و عسل ثابت شده که حرکت پرستوالیک روده را افزایش داده، کمک به پاکسازی روده و جلوگیری از ایجاد باکتری های خطرناک می کند. علاوه بر این، آب لیمو و عسل قادر به ترویج ادرار است و به عنوان یک دیورتیک، این ترشحات می تواند سموم را از بدن خارج کرده و ادرار، نمک، چربی، سموم و آب ناخواسته بدن را آزاد می کند.

 

با توجه به خاصیت آنتی باکتریال عسل و لیمو، استفاده از آن ها می تواند کمک خوبی برای سلامت معده باشد. این معجون نه تنها باکتری های خطرناک را از معده و دستگاه گوارش از بین می برد، بلکه باعث می شود پروتئین گوارشی نیز با توجه به خاصیت اسیدیته لیمو نیز افزایش یابد. برای تهیه این شربت، یک قاشق چایخوری از عسل را با دو قاشق چایخوری لیمو در یک لیوان آب ولرم مخلوط کنید.

 

معجون عسل و لیمو ترش سرعت فرآیند متابولیسم بدن را افزایش داده و باعث انرژی بخشیدن به بدن می شود. استفاده منظم از این معجون می تواند کمک خوبی برای فراهم کردن انرژی برای انجام کارهای روزمره باشد.

 

لیمو ترش دارای ویتامین c بالا، آنتی اکسیدان ها، ضد باکتری و ضدعفونی کننده است. عسل از سوی دیگر یک ماده ضد باکتریایی قوی بوده، در نتیجه با ترکیب این دو باهم، چه برای نوشیدن و چه به عنوان ماسک، با مصرف آن سیستم ایمنی بدن افزایش قابل توجهی پیدا می کند.

دکتر آگاروار می افزاید: “خوردن عسل، لیمو و آب کمک به افزایش انرژی، به ویژه حفظ انرژی شما در جلسات و تمرینات شما می کند.”

 

همه ما می دانیم که یک کبد سالم برای سلامتی دراز مدت و حفظ وزن ایده آل ضروری است. کبد که یک عضو اصلی در بدن می باشد به پاکسازی بدن کمک می کند و یک ارگان اصلی برای روند هضم و سوختن کالری است، ما می توانیم با استفاده از خواص لیموترش و عسل به طور منظم به پاکسازی این عضو مهم کمک کنیم.

 

عسل و لیمو برای پوست بسیار مفید بوده که دارای مقدار زیادی آنتی اکسیدان می باشند. هنگامی که این معجون را می نوشید یا به عنوان ماسک از آن استفاده می کنید، می توانید نتایج خوبی را مشاهده کنید. به علت خواص ضد باکتری و ویتامین c لیمو ترش و عسل به بهبود آکنه و جلوگیری از عفونت های دیگر پوستی کمک می کنند. آب لیمو اغلب به تنهایی بر روی پوست و زخم استفاده می شود اما ترکیب آن با عسل انتخاب بسیار هوشمندانه است.

 

آبلیمو و عسل به طور عجیبی به سلامت دهان کمک می کند و بوی بد دهان را از بین می برد. به این ترتیب که باکتری های دهان را از بین برده و باعث ایجاد غدد بزاقی می شود.

 

بعضی از افراد به عسل آلرژی دارند، بنابراین استفاده از آن برای درمان سریع زخم ها، ممکن است برخی عوارض جانبی ناخوشایند داشته باشد. همچنین عسل را از شب تا صبح بر روی پوست ترک نکنید، زیرا ممکن است باعث سوزش شود اگر مدت طولانی روی پوست باقی بماند. قبل از استفاده از این دارو، با متخصص پوست یا متخصص آلرژی صحبت کنید.

 

نظر شما درباره خواص لیمو ترش و عسل چست؟ آیا این معجون تاثیری بر سلامت بدن دارد؟ لطفا نظرات خود را در قسمت دیدگاه ها با ما در میان بگذارید.

The benefits of sour lemon and honey

 

مرسی بابت مقاله خوبتون درباره خواص عسل و آبلیمو برای پوست صورت هم لطفا مقاله بذارید.

سلام بله حتما به همکاران تولید محتوا ارجاع شد.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه

نام

ایمیل

وب‌سایت

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

مجموعه آهوتا با ۱۰سال تجربه زنبورداری در تلاش است تا بهترین محصولات زنبور عسل را با ضمانت نامه، برگه آزمایشگاه و قیمت مناسب بدست هموطنانمان در سراسر کشور برساند. در همین راستا سال ۱۳۹۵ فروشگاه اینترنتی آهوتا را راه اندازی کردیم تا بتوانیم راحت تر با شما در ارتباط باشیم. اگر به دنبال خرید عسل طبیعی یا دیگر محصولات زنبور عسل هستید در خدمت تان هستیم.

اهداف ما معرفی محصولات زنبور عسل و خواص ثابت شده آن ها و فراهم نمودن امکان خرید بی دغدغه و مطمئن این محصولات می باشد.

نام کاربری یا آدرس ایمیل *

گذرواژه *

مرا به خاطر بسپار ورود

گذرواژه خود را فراموش کرده اید؟

کاهش وزن، درمان یبوست،  تصفیه ی سیستم لنفاوی و افزایش انرژی از خواص ترکیب عسل و لیموترش هستند.

مصرف یک لیوان آب ولرم حاوی عسل و لیمو به طور ناشتا برای حفظ سلامت مفید است. برخی معتقدند که مصرف این محلول باعث کاهش وزن می شود. در ادامه مطلب به خواص این نوشیدنی اشاره می کنیم.

تصفیه کننده سیستم لنفاوی

کمبود آب در سیستم لنفاوی عامل بروز انواع بیماری هاست. کمبود آب و مایعات لازم در سیستم لنفاوی، احساس خستگی مفرط و بی حالی، اختلال در خواب، یبوست، فشار خون بالا یا پایین، استرس و عملکرد نامناسب ذهنی را به همراه دارد.

با مصرف این نوشیدنی به طور ناشتا به تمامی سیستم لنفاوی آبرسانی می شود و این امر علاوه بر رفع علایم یاد شده، سیستم ایمنی بدن را نیز بهبود می بخشد.خواص عسل و لیمو ترش

انرژی بخش است و روحیه فرد را افزایش می دهد؛

اگر احساس خستگی و ناراحتی می کنید، از این مخلوط استفاده کنید. عسل موجود در آن به عنوان انرژی دهنده بدون کالری عمل می کند.لیمو آنزیم هایی را که باعث درست هضم شدن غذا می شود فعال می کند و علاوه بر آن، بوی لیمو آرام بخشی طبیعی به حساب می آید.

مجرای ادراری را تمیز و به عنوان مدر عمل می کند

عسل عامل قوی ضدباکتریایی است که توان مقابله با چندین عفونت را دارد. هنگامی که عسل با لیمو و آب که هر 2 مدر است و سموم بدن را دفع می کند، مخلوط شود به شکل بهتری مجرای ادراری را پاکسازی می کند. برای زنانی که مشکل عفونت مجرای ادراری دارند، مصرف این نوشیدنی مفید است. این مخلوط عفونت ادراری را کاهش می دهد.

سلامت دهان را بهبود می بخشد

طبیعت اسیدی لیموی ترکیب شده با عسل و آب به طور آنی بوی بد دهان را از بین می برد.

لیمو دهان را تمیز می کند و غدد بزاقی را فعال می سازد و باکتری های مضر را از بین می برد. با افزودن آن به عسل و آب، باکتری و ذرات غذا را که اغلب در دهان و گلو باقی می ماند، می شوید. علت دیگر بوی بد دهان ایجاد لایه سفید روی زبان است. (که اغلب حاوی باکتری و ماده غذایی در حال فاسد شدن است) این مخلوط به طور موثر آن لایه را از بین می برد در نتیجه بوی نامطلوب دهان رفع می شود.

با یبوست مقابله می کند

این مخلوط درمان فوری یبوست است. روده ها را تحریک می کند و مدفوع را از حالت خشکی خارج می کند.

معده را پاکسازی می کند و عملکرد کولون را بهبود می بخشد

هر فردی به مرور دچار تراکم سموم در معده می شود. موادغذایی هضم نشده، سلول روده ای و باکتری های مرده، لایه داخلی معده را می پوشاند و در نتیجه منجر به بیماری می شود. با مصرف مخلوط آب لیمو، عسل و آب ولرم، دیواره روده به ویژه کولون تحریک می شود و سموم را از بدن دفع می کند تا روده ها بهتر عمل کند. با این کار بدن قادر است ماده مغذی را بهتر جذب و سموم را از بدن خارج کند. این تراکم سموم اغلب باعث احساس نفخ می شود.

عمل هضم را بهبود می بخشد

ترکیبی از آب ولرم، لیمو و عسل سیستم هاضمه بدن را تقویت می کند. علاوه بر آن لیمو کبد را برای تولید صفرای بیشتر تحریک می کند، لیمو با افزودن اسید اضافه به سیستم گوارشی کمک می کند و در دفع سموم از بدن نیز مفید است. عسل به عنوان یک ضدباکتری عمل می کند و هر نوع عفونت موجود در بدن را از بین می برد و به تولید مخاط روده ای که سموم را از بدن دفع می کند کمک می کند.

احتمال کاهش وزن را افزایش می دهد

پکتین نوعی فیبر موجود در این محلول، احساس سیری در فرد ایجاد می کند. مخلوط آب ولرم، عسل و لیمو یک محیط قلیایی در معده ایجاد می کند که در کاهش وزن موثر است.

باعث صافی پوست می شود

لیمو، خون را تمیز و در تولید سلول های جدید به بدن کمک می کند. آب و عسل به طور ویژه، قدرت بازسازی پوست را افزایش می دهد و در تقویت کلاژن موثر است. پس اگر پوستی شاداب می خواهید هر روز ناشتا از این مخلوط استفاده کنید.

نکاتی برای تهیه و مصرف این مخلوط

این مخلوط به طور ناشتا قبل از مسواک زدن یا شستن دهان مصرف شود. برای تهیه این مخلوط، آب نصف لیموی تازه و یک قاشق مرباخوری عسل طبیعی را به یک لیوان آب ولرم اضافه و بلافاصله مصرف کنید و تا یک ساعت پس از آن از مصرف چای یا قهوه بپرهیزید./ خراسان

فال حافظ

سلامت و پزشکیسبک زندگیگیاهخواریاطلاعات داروییخواص هامد و فشن

سرگرمیچهره هاعکس های جالب و دیدنیاشعار زیباآهنگویدیو کلیپآهنگ تولدت مبارک

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب کوکا به هر نحو غیر مجاز می باشد.هر گونه کپی برداری از محتوای سایت کوکا پیگرد قانونی دارد.استفاده از مطالب سایت کوکا در سایت های خبر خوان و دارای آی فریم نیز اکیدا ممنوع است.

مطالب بخش سلامت و پزشکی سایت کوکا فقط جنبه اطلاع رسانی و آموزشی دارند. این مطالب توصیه پزشکی تلقی نمی شوند و نباید آنها را جایگزین مراجعه به پزشک جهت تشخیص و درمان کرد.

ماسک لیمو و عسل طبیعی از ماسک‌هایی است که برای انواع پوست‌ها و به ویژه پوست‌های حساس توصیه می‌شود. این ماسک به سادگی تهیه می‌شود و نتایج شگفت ‌آوری را بدنبال دارد. اگر تاکنون از این ماسک استفاده نکرده‌اید با خواندن این مطلب به سادگی می‌توانید آن را درست کنید و پوستی سالم و شفاف را تجربه کنید.

ماسک لیمو و عسل برای کسانی که جوش‌های سر سیاه دارند توصیه می‌شود و پوست شما را آبرسانی و روشن می‌کند. ترکیب لیمو و عسل برای این ماسک کفایت می‌کند اما با افزودن مواد مغذی دیگر به این ماسک هم می‌توان مزایای آن را افزایش داد.

لیمو دارای خواص ضد باکتری و لایه برداری است، بنابراین آب لیمو می تواند به درمان انواع آکنه کمک کند. علاوه بر این، آب لیمو می‌تواند لکه‌های پوستی مربوط به افزایش سن، لکه‌های تیره و ضایعات پوستی شما را کاهش دهد. عسل نیز دارای خواص ضد عفونی کننده است به درمان زخم‌های پوستی، آفتاب سوختگی و التهاب کمک می‌کند. هم‌چنین عسل باعث جذب آب و آبرسانی به پوست می‌شود.

1 تا 2 قاشق غذاخوری (15 تا 30 میلی لیتر) آب لیمو تازهخواص عسل و لیمو ترش

1 تا 2 قاشق غذاخوری (15 تا 30 میلی لیتر) عسل (عسل مانوکا دارای خواص ضد باکتری بالاتر است، اما عسل معمولی هم خوب است).

آب‌لیمو و عسل را در ظرفی با هم مخلوط کنید. صورت خود را با آب گرم بشویید تا منافذ پوست شما باز شود. سپس ماسک را روی صورت خود بزنید.

پس از تهیه و مخلوط کردن لیمو و عسل در اسرع وقت از آن استفاده کنید زیرا احتمال بوجود آمدن کپک در آن وجود دارد. قبل از زدن ماسک از زدن اسکراب یا پاکسازی پوست خودداری کنید، زیرا لیمو باعث تحریک پوستی می‌شود.

ماسک را با انگشت به صورت خود به جز ناحیه دور چشم بزنید و ۱۵ تا 20 دقیقه صبر کنید. در صورتی که احساس سوزش یا خارش شدیدی دارید، ماسک را بلافاصله بشویید. بعلاوه سعی کنید وقتی ماسک روی پوست شماست از حرکات اضافی صورت پرهیز کنید و حدالامکان صحبت نکیند.

پس از سپری شدن مدت مکث، صورت خود را ابتدا با آب گرم و سپس برای بسته شدن منافذ باز پوست، با آب سرد شستشو دهید. سپس از مرطوب کننده مناسب پوست خود استفاده کنید. میزان استفاده از این ماسک به نوع پوست بستگی دارد.

اگر پوست چرب و جوش داری دارید، ۲ تا ۳ بار در هفته و در غیر این صورت هفته‌ای یک بار از این ماسک استفاده کنید.

پس از تهیه ماسک به روش بالا، نصف قاشق چای‌خوری جوش شیرین به آن اضافه کنید و مواد را خوب به هم بزنید. ماسک را روی پوست خود بزنید و ۱۵ دقیقه صبر کنید. جوش شیرین خاصیت ضد التهابی و ضد باکتری دارد و می‌تواند آکنه را از بین ببرد. ماسک را به آرامی روی پوست خود قرار دهید زیرا جوش شیرین موجود در آن باعث سایش پوست می‌شود.

سلولیت توده های چربی است که به طور واضح در زیر پوست دیده می شود.…

این روزها کمتر خانمی را می‌بینم که به زیبایی ظاهری خود توجه نداشته باشد. بدون…

بوتاکس گونه یکی از روش‌های کم‌خطر برای داشتن گونه‌های برجسته و رفع افتادگی گونه است.…

نصف قاشق چای‌خوری آب‌لیمو و عسل و یک سفیده تخم مرغ را با هم مخلوط کنید. ماسک را روی صورت خود قرار دهید، ۱۵ دقیقه صبر کنید و آن را با آب گرم بشویید. سفیده تخم مرغ باعث خشکی پوست می‌شود، کاهش منافذ باز و روشن شدن پوست شما می‌شود.

2 قاشق غذاخوری (30 میلی لیتر) عسل، آب یک لیموی کامل، 2 قاشق غذاخوری (30 میلی لیتر) شیر تازه و 1 قاشق غذاخوری (15 میلی لیتر) ماست ساده را با هم مخلوط کنید. ماسک را روی پوست خود بزنید. برای نتیجه بهتر صبر کنید تا لایه اول ماسک خشک شود و بعد لایه‌های بیشتری روی پوست بزنید. ۱۰ دقیقه صبر کنید و سپس صورت خود را با آب ولرم کاملا بشویید. ماست و شیر باعث تمیز شدن، رطوبت رسانی و نرم شدن پوست می‌شوند. (ماسک عسل وشیر)

از دوران قدیم عسل ماده‌ای بسیار مناسب برای پوست بوده است و یونانی‌‌ها و مصری‌‌ها از آن برای درمان زخم‌ها استفاده می‌کردند. عسل به دلیل خاصیت ضدباکتریایی خود پوست را از آلودگی‌‌ها محافظت کرده و تنظیم‌ کننده PH پوست است. می‌توان برای پوست‌های چرب عسل را با انواع مواد برای نتیجه‌های گوناگونی ترکیب کرد. برای مثال یکی از ترکیبات فوق‌العاده برای پوست‌‌های چرب ترکیب عسل و لیمو است. لیمو نیز سلول های مرده پوست را از بین می‌برد و مانع از ایجاد آکنه و تیرگی پوست می‌شود.

برای تهیه این ماسک باید ۱ قاشق غذا‌خوری عسل و نصف لیمو را با هم مخلوط کنید. ۱۵ الی ۲۰ دقیقه آن را روی صورت بگذارید و هفته‌ای ۲ تا ۳ بار این کار را تکرار کنید و سپس صورت خود را با آب گرم بشویید.

۱ قاشق غذاخوری آب لیموی تازه و ۱ قاشق غذاخوری عسل را با هم مخلوط کنید. یک چهارم قاشق غذاخوری دارچین به آن اضافه کنید و خوب هم بزنید. ماسک را حدود ۱۵ دقیقه روی صورت خود بگذارید و سپس آن را با آب گرم و بعد آب سرد بشویید. ماسک عسل و لیمو برای جوش صورت

1 قاشق چای خوری آب لیمو، 1 قاشق چای خوری عسل و 1 قاشق چایخوری روغن زیتون را با هم کاملا مخلوط کنید. در صورتی که مواد با هم ترکیب نشدند آن را در ماکروفر قرار دهید. ماسک را حدود ۱۵ دقیقه روی صورت خود بگذارید و سپس آن را با آب گرم و بعد آب سرد بشویید.

1 قاشق غذاخوری آب‌لیمو، 2 قاشق غذاخوری روغن زیتون، 3 قاشق غذاخوری عسل و ۴ قطره گلاب را با هم مخلوط کنید. ماسک مو را در یک یخچال قرار داده و در آن را ببندید. ۴ الی ۵ روز بعد از تهیه ماسک می‌توانید از آن استفاده نمایید. ماسک را به پوست سر و تمام موهای خود بمالید (مو باید خشک باشد). سپس موهای خود را ماساژ دهید و از یک کلاه برای پوشاندن موها استفاده کنید. ۲۰ تا ۳۰ دقیقه صبر کنید و بعد موها را با آب گرم شسته و از شامپوی مناسب موهایتان استفاده کنید.

عسل و لیمو هرکدام خواص منحصر به فردی برای پوست دارند. حال با ترکیب این دو ماده می‌توان از اثرات شگفت‌انگیز آن بهره‌مند شد. هم‌چنین با مخلوط کردن عسل و لیمو با مواد دیگر هم می‌‌توان ماسک‌‌های دیگری تهیه کرد که در این مقاله به برخی از آن‌ها اشاره شد.

urbanbushbabes

wikihow

سلولیت توده های چربی است که به طور واضح در زیر پوست دیده می شود. این توده در خانم ها…

این روزها کمتر خانمی را می‌بینم که به زیبایی ظاهری خود توجه نداشته باشد. بدون شک داشتن ناخن‌های زیبا نیز…

بوتاکس گونه یکی از روش‌های کم‌خطر برای داشتن گونه‌های برجسته و رفع افتادگی گونه است. در این مطلب با بررسی…

استفاده از اتوبرنز یکی از روش‌های ایمن و راحت برای برنزه کردن پوست است. اتوبرنزها به واسطه داشتن رنگدانه‌های طبیعی…

چین و چروک با افزایش سن تمام افراد دچار چین و چروک های پوستی می شوند. این خطوط ریز و…

کشیدن و لیفت پوست فرآیندهای پیری صورت یکی از دلایل اصلی بیماران برای جست وجوی راه چاره و جراحی است.…

شاید شما هم شنیده باشید که خواص نوشیدنی آبلیمو و عسل برای سلامتی شگفت انگیز است. عسل و لیمو هردو حاوی خواص درمانی قوی هستند که وقتی ترکیب می شوند معجون سلامتی فوق العاده ای میشوند. درست کردن این نوشیدنی واقعا ساده است، و در واقع اکثر افراد در طول چند روز از شروع نوشیدن آن انرژی و تاثیر این نوشیدنی را در بدن خود احساس میکنند !! پس شما هم آن را امتحان کنید، حتما شما هم از طرفداران این نوشیدنی فوق العاده خواهید شد!

این نکته مهم است که این نوشیدنی را بلافاصله بعد از آماده سازی و ترجیحا با معده خالی مصرف کنید تا تمام خواص آن را بدست آورید. این نوشیدنی را گرم نکنید زیرا گرم کردن عسل طبیعی باعث مضر شدن آن می شود از طرفی تاکید میکنیم که گرمایش این شربت می تواند آنزیم های زنبور عسل و مواد پروبیوتیک داخل عسل را از بین ببرد.

در ادامه به دلایل علمی توصیه برای شروع روز با نوشیدنی عسل و آبلیمو اشاره میکنیم :

 

خواص عسل و لیمو ترش

تقریبا همه افراد قبل از رفتن به بیرون خانه نیاز به یک نوشیدنی همراه یا بعد از صبحانه دارند. این نوشیدنی ممکن است قهوه برای برخی قهوه، چای یا آب میوه باشد. در هنگام صبح پس از ساعت های طولانی از گرسنگی در طول شب، بدن ما و به ویژه مغز ما نیاز به انرژی دارد. کافئین یک محرک است که روی مراکز مغز عمل می کند و موقتا فعالیت مغز را بالا می برد، همانطور که بسیاری از نوشیدنی ها از جمله چای و قهوه دارای کافئین هستند. قهوه اسیدیته را افزایش می دهد و باعث اختلالات گوارشی می شود و از طرفی مصرف مداوم آن باعث افزایش ضربان قلب و افزایش فشار خون و میزان قند خون می شود.چای کافئین کمتری نسبت به قهوه دارد ولی تئوفیلین، تئوبرومین و L-theanine سه محرک روانگردان دیگر در چای هستند. کافئین و این مواد دیگر دارای برخی از اثرات مفید مانند بهبود تمرکز هستند. همچنین هر دو این نوشیدنی ها حاوی آنتی اکسیدان ها هستند که بدن ما را از آسیب های رادیکال آزاد محافظت می کند، با این حال نوشیدن قهوه و چای خوردن صبح ضرر بیشتری ایجاد می کند.آب لیمو و عسل نوشیدنی طبیعی است که مقدار مناسبی کالری حاصل از قندهای طبیعی عسل را به همراه تعدادی از آنزیم ها، اسید آمینه، ویتامین ها و مواد معدنی فراهم می کند. نوشیدن آن با معده خالی واقعا تاثیرات به سزائی در سلامتی فرد دارد. این نوشیدنی دارای بیش از ۲۰ تا ۲۵ کالری نیست، که بیشتر آن از عسل، (۱ قاشق غذاخوری = ۷ گرم شکر) و فقط ۳ کالری آن از آب لیمو است، این نوشیدنی مملو از آنتی اکسیدان ها مواد پروبیوتیک و ویتامین C است.

 

 

جالب است بدانید یکی از اثرات مفید عسل وآب لیمو کاهش وزن است ، تاثیر کاهش وزن آب لیمو و عسل توسط بسیاری از افراد با نتایج خوب تائید شده است. همانظور که گفته شد این نوشیدنی دارای کالری پائینی است ، آب لیمو با داشتن ویتامین C و اسید سیتریک طبیعی چرخه سوخت و ساز چربی بدن را فعال میکند، از طرفی گردش خون و لنف را بهبود می بخشد همچنین با اثر دیورتیک، سموم موجود در بدن را از بین می برد! در صورتی که قبلا نمی دانستید، انباشت سموم در بدن به صورت لایه های چربی یکی از دلایل اصلی چاقی است، در واقع بدن ما سعی میکند مواد سمی را از طریق تبدیل کردن به بافت چربی از بدن خارج می کند، نوشیدنی لیمو-عسل نیز متابولیسم چربی را افزایش می دهد، نوشیدن یک لیوان از این نوشیدنی با معده خالی، بدن شما را از اول صبح در حالت سوختن چربی قرار می دهد.

 

 

مصرف آب لیمو و عسل در اوایل صبح یکی از بهترین چیزهایی است که می توانید برای کنترل آکنه جوش های پوستی انجام دهید، پوست در عرض ۲ تا ۳ هفته از شروع این نوشیدنی به وضوح روشن تر میشود، برخی افراد متوجه می شوند که استفاده از آب لیمو بر روی صورت کمک می کند تا آکنه خود را کنترل کند، اما این درمان برای همه نیست.
آب لیمو دارای اثر برش روغن است که ممکن است به حذف بیش از حد روغن از پوست کمک کند. اسید سیتریک به عنوان یک عامل خالص شیمیایی عمل می کند، سلول های مرده پوست را از بین می برد و به ترشحات انباشته ای که غده های پوست را آلوده می کنند، اجازه می دهد آزادانه جریان یابند، با وجود این مزایا، استفاده مستقیم آب لیمو بر روی صورت ممکن است باعث حساسیت پوست شود. اما مصرف آب لیمو به طور غیر مستقیم باعث روشن شدن پوست بدون ایجاد تحریک موضعی می شود. توضیح مکانیسم دقیق عمل بسیار پیچیده است و از حوصله این مقاله خارج است، اما اثر سم زدایی این نوشیدنی پشت این اثر مفید است! از طرفی آنتی اکسیدان ها در لیمو و عسل و خواص ضد باکتری آنها نیز به پاک سازی پوست کمک می کنند. از ترکیب عسل و آبلیمو میتوانید ماسک عسل برای صورت تهییه کنید و برای درمان جوش و آکنه استفاده کنید.

 

 

آب لیمو و عسل یک تقویت کننده موثر سیستم ایمنی است و می تواند از شما در برابرعفونت های فصلی و همچنین آلرژی ها محافظت کند. مصرف روزانه این نوشیدنی باعث پیشگیری و درمان بیماریهای عفونی مانند گلودردها و آنقولانزا میشود
احتمالا می دانید که برای درمان آلرژی شدید به گرده و سایر آلودگی های محیطی درمان عسل اغلب توصیه می شود، عسل طبیعی به دلیل داشتن آنزیم کاتالاز هنگام مخلوط شدن در آب تولید مقادیر ملایمی از پراکسید هیدروژن میکند که مانند یک انتی بیوتیک طبیعی عمل میکند، از طرفی ویتامین C داخل لیمو باعث افزایش و تقویت گلبول های سفید و حذف باکتری ها و عوامل بیماریزا از بدن میشود.

هنگامی که گلو درد دارید، یک نوشیدنی گرم از آب لیموعسل علاوه بر تقویت بدن و تسکین درد به بهبود بیماری بسیار کمک میکند، اثراین نوشیدنی سطحی یا موقت نیست، پراکسید هاب موجود در عسل طبیعی به عنوان ضد عفونی کننده های طبیعی و قوی عمل می کنند. این یکی از دلایلی است که مالیدن عسل بر روی زخم و سوختگی به درمان آن کمک می کند. مصرف عسل وآب لیمو منجر به کاهش چشمگیر میزان باکتری در ناحیه آلوده میشود، همچنین التهاب و درد مرتبط را تا حد زیادی کاهش میدهد.

 

نوشیدنی آب لیمو و عسل ( Lemon and honey ) اغلب برای سرفه توصیه می شود، در واقع این نوشیدنی با دو مکانیسم متفاوت و هم زمان به درمان سرفه کمک میکند، عسل از دیرباز همیشه برای درمان تمام مشکلات مربوط به اخلاط بدن استفاده شده است، عسل باعث باعث کاهش تولید موکوس و کاهش التهاب دستگاه تنفسی می شود، از طرف دیگر لیمو در نازک شدن موکوس کمک می کند و سرفه کردن آسان تر می شود، مصرف هم زمان این دو ماده می تواند به طور موثر منجر به کاهش سرفه و التهاب دستگاه گوارش شود.

دیورتیک ها مواد هستند که تولید ادرار را افزایش می دهد. پزشکان اغلب دیورتیک ها را برای درمان فشار خون بالا و ادم ناشی از اضافه وزن آب در بدن تجویز می کنند. پاسخ التهابی بدن به جراحات باعث انباشت مایعات در بافتهای بدن می شود. تورم پا و ادم صورت، علائم معمول این احتباس آب در بدن است. آب اضافی گاهی در عروق وارد میشود و فشار خون را افزایش می دهد. نوشیدنی عسل وآب لیمو می تواند به حذف مایع اضافی و کاهش ادم و فشار خون کمک کند

در زندگی صنعتی امروزمواد سمی متعددی از طریق موادغذای آلوده به آفت کش ها و کودهای شیمیایی وارد بدن ما می شوند. آلاینده های محیطی نیز از طریق پوست و دستگاه تنفسی جذب می شوند. آنها در بافت ها، به ویژه در کبد و کلیه، تجمع می یابند و در عملکرد مناسب آنها دخالت می کنند.نوشیدنی آب لیمو مخلوط با عسل عامل مؤثر و قدرتمند سم زدایی است. این نوشیدنی یک تونیک فوق العاده برای کبد است، و از طریق رادیکال های ازاد سبب بهبود عملکرد کبد و خنثی کردن سموم داخل کبد میشود و از طرفی اثر دیورتیک آن باعث از بین بردن سموم کبد از طریق ادرار کمک می کند.

 

یکی از اولین مزایای قابل توجه در مصرف عسل وآب لیمو خواص مفید آن در کمک به هضم است. این نوشیدنی باعث تولید بهتر اسید معده و ترشح صفرا میشود و از این طریق تجزیه مواد غذایی و جذب مواد مغذی را تسهیل می کنند. باقیمانده مواد غذائی در دستگاه گوارش اغلب به علت عملکردهای باکتری های روده ای که سعی دارند آنها را هضم کنند، باعث التهاب دستگاه گوارش می شوند، حذف سریع آنها از بدن در حفظ سلامتی گوارشی بسیار مهم است.

 

اثر دیورتیک آب لیمو و اثر ضد میکروبی عسل با هم باعث جلوگیری از مواد ناخواسته و باکتری های ایجاد کننده بیماری در کلیه ها، مثانه و دستگاه ادراری میشود.ادرار بیش از حد اسیدی یکی از علل شایع سنگ کلیه و عفونت دستگاه ادراری است. سیترات سدیم و سیترات پتاسیم اغلب به عنوان اولین خط درمان برای این شرایط تجویز می شوند. آب لیمو به علت محتوای اسید سیتریک اسیدی است، اما در بدن به سیترات سدیم تبدیل میشود که یک عامل قلیائی و باعث کاهش اسیدیته دستگاه گوارش میشود و از طرفی باعث حذف باکتریها و پلاک های دستگاه ادرای میشود.

** تهیه و تدوین در تیم سلامت مریلا هانی، پیوسته سلامت و شاداب باشید **
*اگر شما هم تجربه ای از فواید این نوشیدنی بی نظیر داشته اید در زیر با بقیه در میان بگذارید*

من چند ماه هر روز استفاده میکنم بسیار عالیه.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

وب‌سایت

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

مرا با ایمیل از دیدگاه های آتی این نوشته مطلع کن. همچنین می توانید بدون مشترک شوید.

خواص عسل و لیمو ترش

ما در گروه مریلا با گرد آوری بهترین عسل های ایران از جمله عسل کنار، عسل گون، عسل آویشن، عسل کوهی و عسل ارگانیک کیفیت عالی محصولاتمان را 100% تضمین میکنیم، کلیه محصولات مریلا دارای ضمانت بازگشت وجه در صورت عدم رضایت مشتری هستند.

All Rights Reserved – 2018 – Design by Aranik web ©

خواص عسل و لیمو ترش
خواص عسل و لیمو ترش
0

دوره مقدماتی php

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *