خواص سيب زميني سرخ کرده براي کودک

دوره مقدماتی php

خواص دارویی و گیاهی :


سیب زمینی برای کودک مضر است؟ , مزایای سیب زمینی نیمه آماده , مضرات سیب زمینی سرخ کرده , عکس خوردن سیب زمینی , سیب زمینی سرخک رده , سیب زمینی سالم , سیب زمینی خوب


اگر به شما بگویند چه رابطه ای بین ضد یخ و سیب زمینی سرخ کرده وجود دارد چه پاسخی خواهید داشت؟


طبق تحقیقات دانشمندان ماده مشترک بین سیب زمینی سرخ کرده و ضد یخ پروپیلن گلیکول است.


این ماده در صنعت آرایشی بهداشتی، دارویی مورد استفاده قرار می گیرد که به طور کلی در ضد یخ عمل ضد انجماد را بر عهده دارد.


این ماده را در کیک های بسته بندی، بستنی، چای سرد، داروهای ضد اضطراب، شامپو و می توان پیدا کرد.

دوره مقدماتی php


هر چند که نهادهای بهداشتی رسیدگی به مواد غذایی استفاده از این سم خطرناک را مطلقا ممنوع کرده اند اما کم و بیش تخطی از قوانین در صنایع غذایی دیده می شود.


پروپیلن گلیکول و تخریب بدن انسان


پروپیلن


در گزارشات علمی- پزشکی آمده است که پروپیلن گلیکول هیچ گونه نگرانی در زمینه غذایی برای بدن انسان ایجاد نمی کند.


اما در آزمایشات اثرات استفاده از آن برروی سیستم تنفسی، قلب وعروق، کبد، کلیه، غدد درون ریز و بسیاری نقاط مهم دیگر مشاهده شده است.


متاسفانه تحقیقات گسترده ای در زمینه اثرات مواد شیمیایی بر روی بدن انسان وجود ندارد.


اما CDC یا همان پروپیلن گلیکول که به نور سبز رنگ معروف است در مواد غذایی نام برده کما بیش وجود دارد.


سیب زمینی سرخ کرده حاوی چربی های مضر است


سیب زمینی سرخ کرده سرشار از چربی های اشباع شده و مضر است که عامل ایجاد سرطان و سمی برای بیماران دیابتی و قلبی است. چربی ها اشباع مضر هستند، زیرا نه تنها باعث گرفتگی عروق می شوند بلکه باعث افزایش چربی های بد خونLDL و کاهش چربی های خوب (HDL) در بدن می شوند و به همین دلیل خطر ابتلا به بیماری های قلبی را افزایش می دهند. این نوع چربی ها بایستی به مقدار خیلی کم مصرف شوند.

سیب زمینی سرخ کرده از کربوهیدرات مضر درست شده است


تا جایی که ممکن است از خوردن سیب زمینی سرخ كرده پرهیز کنید زیرا با سرخ کردن سیب زمینی و مصرف آن کربوهیدراتهای مضر موجود سریعا جذب بدن می شود که سبب افزایش قند خون می شود. با افزایش قند خون ترشح انسولین در بدن بیشتر می شود و بالابودن سطح انسولین نتیجهای از پرخوری غذاهای کربوهیدراتی است. که باعث می شود کربوهیدرات ها به شکل چربی در بدن ذخیره شوند.


همچنین کارشناسان احتمال سرطان‌زا بودن سیب‌زمینی سرخ کرده را مطرح می‌کنند و آن را به وجود ماده‌ای به نام آکریلامید نسبت می‌دهند.آکریلامید ماده‌ اسیدی سرطان‌زایی است که هنگام سرخ‌کردن یا برشته کردن مواد کربوهیدراتی در درجه حرارت بالا در محصولاتی نظیر سیب زمینی و برنج ایجاد می‌شود که مقدار آن در سیب‌زمینی سرخ کرده بیشتر است.


این ماده سمی به محض به بدن تجزیه شده و ماده‌ای به نام گلاسیرآمید را تولید می‌کند که می‌تواند با اثر رویDNA و ایجاد جهش در ژن‌ها موجب بروز سرطان، انواع عفونت‌ها و آسیب‌ به سیستم ایمنی و عصبی شود.


لطفا نظرات خود را درباره این مطلب با نی نی نما در میان بگذارید …

خواجه شمس‌الدین محمد بن بهاءالدّین محمد حافظ شیرازی در سال ۷۲۷ هجری قمری به دنیا آمد . حافظ به لسان الغیب معروف است و در سال ۷۹۲ هجری قمری از دنیا رفت .شاعر بزرگ قرن هشتم ایران و یکی از سخنوران مشهور ایران و تمام جهان است . گرفتن تعداد بسیاری از شعرهای []

خواجه شمس‌الدین محمد بن بهاءالدّین محمد حافظ شیرازی در سال ۷۲۷ هجری قمری به دنیا آمد .حافظ به لسان الغیب معروف است و در سال ۷۹۲ هجری قمری از دنیا رفت .شاعر بزرگ قرن هشتم ایرانو یکی از سخنوران مشهور ایران و تمام جهان است .

تعداد بسیاری از شعرهای او غزل هستند که به غزلیات حافظ شهرت دارند. سمت و سوی حافظ به شیوهٔ سخن‌پردازیخواجوی کرمانی و شباهت شیوهٔ سخنش با او مشهور است. او از مهم‌ترین اثرگذارن بر شاعرانبعد از خود شناخته می‌شود. در قرن های هجدهم و نوزدهم شعرهای او به زبان‌های اروپاییترجمه شد و اسم او به نوعی به محافل ادبی جهان غرب نیز راه پیدا کرد . هرساله در تاریخ بیستم مهرماهمراسم بزرگ‌داشت محمد حافظ شیرازی در محل آرامگاه او در شهر شیراز با حضور پژوهشگران ایرانی و خارجی برگزارمی‌شود. طبق تقویم رسمی ایران این روز را روز بزرگ‌داشت حافظ نامیده‌اند.

اطلاعات زیادی از خانواده و جدهای حافظ شیرازی در دست نیست و ظاهراً اسم پدرش «بهاءالدین محمد»است و مادر او اهل کازرون بوده‌است. در شعرهای او که می‌تواند تنها منبع موثّق و مطمئن زندگی اوباشد اشاره‌های کمی از زندگی شخصی و خصوصی او پیدا می‌شود. آنچه از فحوای تذکره‌ها بهدست می‌آید بیشتر افسانه‌هایی است که از این شخصیّت در ذهن عوام ساخته و پرداخته شده‌است.با این همه آنچه با تکیه به اشارات دیوان او و برخی منابع معتبر قابل بیان است آن است که او در خانواده‌ایاز نظر مالی در حد متوسط جامعه زمان خویش متولد شده‌است. (با این حساب که کسب علم و دانشدر آن زمان اصولاً مربوط به خانواده‌های مرفه و بعضاً متوسط جامعه بوده‌است). در نوجوانی قرآن را باچهارده روایت آن از برکرده و از همین رو به حافظ ملقب گشته‌است.

آرامگاه حافظ در شهر شیراز و در منطقهٔ حافظیّه واقع شده‌است. امروزه این مکان یکی ازجاذبه‌های مهمّ گردشگری به‌شمار می‌رود.

در زبان اغلب مردم ایران، رفتن به حافظیّه معادل با زیارت آرامگاه حافظ گردیده‌است. برخی از معتقدانبه آیین‌های مذهبی و اسلامی، رفتن به آرامگاه او را با آداب و رسوم مذهبی همراه می‌کنند. از جملهبا وضو به آنجا می‌روند و در کنار آرامگاه حافظ به نشان احترام، کفش خود را از پای بیرون می‌آورند.

نیت کننده معمولاً در هنگام تفأل از دیوان حافظ، او را به عزیزترین کسانش یعنی به خداوند و معشوقه اش(شاخ نبات) قسم می دهد. این قسم معمولاً به این شکل ادا می شود: ای حافظ شیرازی! تو محرم هر رازی!تو را به خدا و به شاخ نباتت قسم می دهم که هر چه صلاح و مصلحت می بینی برایم آشکار و آرزوی مرابراورده سازی. ضمن اینکه شاید بهتر باشد برای شادی روح حافظ، صلوات یا فاتحه ای نثار نماییم!

دوره مقدماتی php

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لونگان چیست x بخوانید...