خواص سيب ترش و گوجه سبز

دوره مقدماتی php

خواص دارویی و گیاهی :

 

 

کاهش فشار خون ، درمان خشکی پوست، ترک خوردگی پوست، رنگ پریدگی و بسیاری از بیماری‌های پوستی واز جمله خواص سیب هستند

 از خواص سیب این است که  در حفظ طراوت و شادابی پوست موثر است.با استفاده از سیب می‌توان ناراحتی‌های شایعی مانند خشکی پوست، ترک خوردگی پوست، رنگ پریدگی و بسیاری از بیماری‌های پوستی  طولانی و مزمن را از بین برد.

بررسی ها نشان می دهند، پوست سیب خاصیت ضد سرطانی دارد و می تواند بسیاری از بیماری ها را بهبود بخشد و همچنین میزان ویتامین و املاح و مواد معدنی آن چندین برابر خود سیب است.

فواید خوردن سیب ترش و سیب سبز

دوره مقدماتی php

 

برای مشاهده عکس ها در اندازه بزرگ و دانلود تصاویر بر روی تصویر مورد نظر خود کلیک کنید
هر مجموعه تصاویر شامل چندین تصویر متفاوت و زیبا با کیفیت بسیار عالی است ، پس از کلیک بر روی تصویر مورد نظر خود با انتخاب گزینه Next تصویر جدیدی برای شما بار گذاری می گردد

یکی دیگر از خواص سیب این است فشارخون را منظم می‌کند.خوردن سیب و حتی بو کردن سیب، باعث کاهش فشار خون  می‌شود. بررسی انجام شده توسط دانشگاه ییل (YALE) نشان داد که تنها یک بار بو کشیدن سیب، فشارخون بیماران را پایین می‌آورد.

دانشمندان با انجام آزمایشاتی روی پوست سیب دریافتند خواص ویتامین و آنتی اکسیدان های آن بیشتر از خود آن است و می تواند در سلامتی نقش زیادی داشته باشد از این رو پزشکان توصیه می کنند با مصرف روزانه 3 عدد سیب از بروز 70 درصد از بیماری ها پیشگیری می شود

تصاویر این مجموعه عبارتند از :

عکس سیب سبز عرق کرده
طرز تهیه معجون با سیب سبز
سیب سبز وانواع کاربردها
عکس سیب سبز برای پس زمینه کامپیوتر
عکس سیب سبز برای دانلود سایت های تغذیه و سلامتی
عکس آب و سیب سبز
تاثیر سیب سبز در رژیم های غذایی
عکس برای طراحی از سیب های سبز
برش های سیب در عکس
عکس سیب های تکه تکه شده
تغذیه وسیب سبز
سیب تازه و شاداب مفید برای انسان
عکس سیبهای سبز
عکس سیب برای استفاده مجلات
بک گراند سیب سبز
سیب های سبز برای طراحی تبلیغات
عکس سیب سبز برای طراحی گرافیکی
عکس سه سیب سبز برای دانلود
عکس سیب ترش خوشمزه
سیب سبز دوست کبد
کلسیم با سیب سبز
پیشگیری از سرماخوردگی با سیب سبز
فواید سیب سبز برای ریه
خاصیت سیب سبز برای جلوگیری از سرطان
سیب سبز محافظ پوست

ممنون بابت مقاله مفیدتون، امیدوارم بقیه هم مثل من از این مقاله نهایت استفاده رو ببرن و در زندگی روزانه از سیب سبز به عنوان میان وعده ای مفید استفاده کنند.
پمپ وکیوم کیان پارس

سلطنتی و استیل
مبل های تختخوابشو
نیم ست مبل اداری
مبلمان راحتی
مبلمان ال
تختخواب های فلزی

سیسمونی چوبی بچه
لیست سرویس خواب
میز غذاخوری
لیست پیشنهاد ویژه

 


پارس نایس
کالا-شاپ
بازی فضایی
پی پال پی
دانلودفار
مبل ها

 

پی سی پیک به معنی تصاویر کامپیوتری می باشد ، در این سایت بیش از صد هزار 100.000 تصویر با کیفیت های گوناگون جهت مصارف گوناگون ذخیره شده است ، عکس های منتشر شده در این سایت مناسب کامپیوتر و گوشی موبایل برای استفاده های گوناگون از جمله طراحی در نرم افزارهایی همچون فتوشاپ و یا نرم افزار های پیشرفته تر همانند مایا و تری دی مکس می باشد

دانلود تصاویر از پی سی پیک رایگان است

Copyright (C) 2010-2030 p30pic.com All rights reserved

پی سی پیک

درابتدا باید گفت که همه گیاهان دارویی که برای حملات پانیک و اضطراب معرفی می شوند، معمولا به تنهایی برای درمان کافی نیستند و به جای درمان پزشکی به کار نمی روند، بلکه درکنار آنها و به عنوان یک درمان گیاهی و مکمل به کار می روند. آن دسته از افراد که از پانیک یا هراس، و یا اضطراب اجتماعی رنج می برند باید به دنبال مشاوره پزشکی و روانشناختی برای رسیدن به ریشه مشکلات باشند.

تونی نام ماده مخدر جدیدی است که این روزها بحث آن حتی در فضای مجازی نیز رواج یافته است و یک ماده مخدر گران قیمت و ویرانگر جدید

از آنجایی که سلول ها در یک زمان و بیش از چند دقیقه، قادر به ذخیره اکسیژن کافی نیستند، بدن نیاز به تامین مداوم اکسیژن از محیط اطراف

حسام حاجی عباسی مدیر عامل شرکت بین المللی دارویی و غذایی نواندیش، ایده پرداز، ایده پرداز دارویی و دستیار در تولید واکسن درمان اعتیاد به مورفین : در

علائم کلامیدیا + 5 درمان کلامیدیا برای زنان و مردان عفونت کلامیدیا رایج ترین بیماری مقاربتی درمان پذیر است. کلامیدیا زنان و مردان را به یکسان مبتلا می

نبض ما خبر از چه چیزهایی می دهد؟ “نبض ما یکی از مهم ترین نشانه ها و علائم پزشکی است. معمولا به عنوان اندازه ضربان قلب شناخته می

در یک تحقیق جدید که با موضوع تاثیر زایمان بر میزان عمر زنان صورت گرفت مشخص شد زایمان  و استرس ناشی از آن می

فعالیت جسمی و ورزش در سنین کودکی و نوجوانی باعث رشد بهتر و تناسب اندام ایده آل برای کودک و نوجوان می شود،یکی از

بهترین ورزش برای شما کدام است؟ همان که آن را انجام خواهید داد. برای تحریک شدن و به مبارزه طلبیدن، چیزی جدید را امتحان

بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است

 

 


 

فصل بهار با نوبرانه‌های گوجه ‌سبز همراه است. متخصصان تغذیه بر این عقیده‌اند كه گوجه سبز افزون بر طعم خوشمزه، ارزش غذایی هم دارد.

فصل بهار با نوبرانه‌های گوجه ‌سبز همراه است، گرچه قیمت آن گران است اما متخصصان تغذیه بر این عقیده‌اند كه گوجه سبز افزون بر طعم خوشمزه، ارزش غذایی هم دارد. گوجه‌سبز به صورت تازه و پخته درخورش‌ها مصرف می‌شود.

این میوه غنی از ویتامین C، اسید‌مالیك و اسید سیتریك است، اما توجه داشته باشید مصرف زیاده از حد گوجه سبز باعث نفخ معده می‌شود.

 

 

ارزش غذایی 100 گرم گوجه سبز:

كربوهیدرات 8.51 گرم، چربی 2.84 گرم، پروتئین 1.6 گرم، فیبر خام 0.5 درصد.

 

با مصرف 100گرم گوجه سبز، 5 درصد ویتامین آ، 2.1 درصد ویتامین ب 1 (تیامین)، 1.9 درصد ویتامین ب 2(ریبوفلاوین)، 2.8 درصد نیاسین، 13 درصد ویتامین ث، 5.1‌ درصد كلسیم، 2.2 درصدفسفر، 5 درصدآهن و 3.6 درصد پتاسیم مورد نیاز در روز تامین می‌شود.

 

برخی گیاه شناسان معتقدند مصرف گوجه‌سبز برای بهبود طعم دهان مفید است. از خواص دیگر این میوه، خاصیت مسهلی آن است كه بخوبی شناخته شده است. همچنین اثرات منحصر به فرد آن شامل كاهش فشارخون ‌و چربی خون، حذف رسوبات از خون و تنظیم عملكرد معده‌ای – روده‌ای است.

 

گوجه سبز باعث تعادل اسید و باز در جریان خون می‌شود، از این رو می‌تواند در درمان حالت اسیدی خون مفید باشد. این میوه اثرات قابل‌توجهی در جلوگیری از بیماری‌هایی مانند چربی خون بالا، پیری سلول وسرطان دارد. اسید بنزوئیك، تركیبی است كه خاصیت ضد میكروبی دارد. این ماده به طور طبیعی در گوجه سبز وجود دارد.

 

همچنین، بعضی از تحقیقات بیانگر خاصیت ضدقارچی و ضدباكتریایی این میوه هستند. مطالعات نشان می‌دهد كه این میوه می‌تواند در درمان تومورها موثر باشد. همچنین به‌دلیل وجود اسید اسكوربیك (ویتامین ث‌)، برای افراد مبتلا به نقرس توصیه می‌شود.

 

منبع: jamejamonline.ir

گوجه سبز (به انگلیسی : Greengage) میوه ی کال و نارس درخت آلو می باشد که به رنگ سبز و زرد بوده و ترش مزه می باشد. گفته می شود که خاستگاه اولیه آن چین، ایران یا سوریه بوده است.

گوجه سبز کی میاد : این میوه در اواسط فصل بهار و در ماه اردیبهشت در دسترس می باشد.

تفاوت گوجه سبز و آلوچه : آلوچه نوع کوچک تر گوجه سبز است که مزه ی ترش تری دارد.

گوجه سبز فواید زیادی برای بدن دارد که ما در این مقاله از سایت کوکا به طور کامل خواص گوجه سبز را برای سلامتی، زن حامله، لاغری و کبد شرح داده ایم.

گوجه سبز حاوی ویتامین ها و مواد معدنی ضروری برای رشد جنین و سلامت زنان حامله می باشد.

مقادیر بالای ویتامین A موجود در گوجه سبز از بروز نقص های مادرزادی در جنین جلوگیری می کند.

ویتامین C موجود در گوجه سبز باعث تقویت سیستم ایمنی بدن زنان در دوران بارداری می شود.

ویتامین K موجود در گوجه سبز از لخته شدن خون در زن حامله که می تواند باعث خونریزی و سقط جنین شود، جلوگیری می کند.

مصرف به اندازه این میوه باعث رفع تشنگی، افزایش سلامت ریه، مراقبت از قلب و جلوگیری از بروز بیماری‌های قلبی عروقی، پیشگیری از استفراغ، جلوگیری از خونریزی، خنک کننده خون، دارای خواص ضد التهابی و اثرات ضد درد است.

مصرف استاندارد این میوه در صورت نداشتن حساسیت به آن در دوران بارداری بلامانع بوده و باعث افزایش اشتهای مادر و دریافت ویتامین‌های مورد نیاز رشد جنین می‌شود، اما زیاده روی در مصرف آن می‌تواند باعث رانش مزاج و به دنبال آن از دست دادن آب بدن مادر و بروز مشکلات سلامتی برای جنین شود.

توجه داشته باشید که زیاده روی در مصرف گوجه سبز می تواند باعث ایجاد نفخ و اسهال در زنان باردار شود، حتما پیش از مصرف گوجه سبز با پزشک خود نیز مشورت کنید.

مقادیر بالای ویتامین C موجود در گوجه سبز باعث بهبود متابولیسم بدن و افزایش چربی سوزی شده و برای کاهش وزن و لاغری شکم مفید می باشد.

فیبر موجود در گوجه سبز باعث کاهش کلسترول بالای خون در افراد مبتلا به دیابت می شود.

بنزوئیک اسید موجود در گوجه سبز خاصیت ضد میکروبی قوی دارد که به پاک سازی و سم زدایی کبد و درمان بیماری های کبد مانند کبد چرب کمک می کند.

مقادیر بالای ویتامین C موجود در گوجه سبز باعث تقویت سیستم ایمنی بدن شده و به پیشگیری و درمان سرماخوردگی کمک می کند.

گفته می شود که گوجه سبز برای بهبود بیماری های ریه مانند آسم هم مفید می باشد.

فیبر موجود در گوجه سبز به بهبود هضم غذا کمک کرده و برای بهبود نفخ معده و سلامت دستگاه گوارش مفید می باشد.

مقادیر فیبر موجود در گوجه سبز به بهبود حرکات روده کمک کرده و برای پیشگیری و درمان یبوست مفید می باشد.

گوجه سبز برای سلامت دهان و دندان مفید می باشد؛ مصرف گوجه سبز دندان ها را قوی تر می کند و علاوه بر این برای کاهش درد و خونریزی لثه مفید می باشد.

مقادیر بالای آهن و ویتامین C موجود در گوجه سبز برای درمان کم خونی ناشی از فقر آهن و آنمی مفید می باشد.

مقادیر بالای ویتامین های گروه B موجود در گوجه سبز برای درمان استرس، افسردگی و سلامتی پوست و اعصاب مفید است.

گوجه سبز یکی از میوه های مدر بوده که با افزایش میزان ادرار به سلامت کلیه ها کمک کرده و باعث درمان سنگ کلیه می شود.

فیبر موجود در گوجه سبز باعث کاهش کلسترول بالا و چربی خون می شود و به پیشگیری از بیماری های قلبی و عروقی کمک می کند.

گوجه سبز دارای خواص ضد میکروبی، ضد قارچی، و ضد باکتریایی است. مصرف این میوه می تواند باعث بهبود رماتیسم و گرفتگی عروق شود. برخی بر این باورند که گوجه سبز باعث بهبود طعم دهان می شود. این میوه برای بهبود شب کوری نیز مفید است.

زیاده روی در مصرف گوجه سبز به دلیل مقادیر بالای اسید سیتریک موجود در آن می تواند باعث نفخ معده شود.

زیاده روی در مصرف گوجه سبز به دلیل کال بودن و طعم ترش آن می تواند باعث فرسایش مینای دندان شود.

کارشناسان توصیه می‌کنند اگر مادر باردار مبتلا به سنگ کلیه و مجاری ادراری است از خوردن آلو و گوجه سبز خودداری کند، زیرا در ترکیب این میوه اسید اگزالیک وجود دارد که می‌تواند در بدن برخی افراد باعث ایجاد سنگ‌های متبلور در مجاری ادراری شود.

با وجود تمامی مزایای سلامتی گوجه سبز، کارشناسان توصیه می‌کنند زنان باردار به ویژه در صورت داشتن بیماری‌های زمینه‌ای و یا آلرژی غذایی برای خوردن این میوه با پزشک خود مشاوره انجام دهند.

همچنین کودکان از حدود سنین 3 سالگی به بعد می‌توانند گوجه سبز به میزان کم بخورند، اما حتما باید والدین از نداشتن حساسیت به این میوه در آن‌ها اطمینان داشته باشند.

برای خوردن گوجه سبز در مصرف نمک افراط نکنید. نمک زیاد برای سلامتی مضر است. به خصوص افراد با فشار خون بالا و بیماران کلیوی از خوردن نمک زیاد اجتناب کنند.

طبع گوجه سبز سرد و خشک می باشد. گوجه سبز غنی از ویتامین های B، ویتامین C، ویتامین A، ویتامین K، سدیم، پتاسیم، پروتئین، کلسیم، فسفر، فیبر و اسید مالیک و اسید سیتریک می باشد.

گوجه سبز را در ایران به صورت گوجه سبز خام با نمک و یا گوجه سبز پخته برای تهیه مربا گوجه سبز، ترشی گوجه سبز، خورش گوجه سبز و خورش گوجه سبز و چغاله بادام استفاده می کنند.

منابع : ayushology – onlyfoods

دوره مقدماتی php

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لونگان چیست x بخوانید...