خواص سرکه سیب برای پوست صورت

دوره مقدماتی php
خواص سرکه سیب برای پوست صورت
خواص سرکه سیب برای پوست صورت

سرکه سیب یکی از بهترین و بی نظیرترین پاک کننده ها و لایه بردارها است که بدون هیچ هزینه اضافی قادر خواهید بود که پوستی زیبا و سالم را تجربه کنید.

سرکه سیب و لکه های پوستی

لکه های پوستی که مخصوصا بعد از پا به سن گذاشتن روی صورت پدیدار می شوند بعد از استفاده از سرکه سیب برطرف می شوند. با یک پنبه کمی سرکه سیب رقیق را روی صورتتان و مستقیم روی لکه ها بمالید و ۲۰ الی ۳۰ دقیقه روی آن ها بماند و سپس بشویید. این کار را یک تا دو بار در روز انجام دهید. بعد از شش هفته تاثیر را مشاهده خواهید کرد.

سرکه سیب و آکنه و جوش

چرا به جای خرید انواع و اقسام کرم ها و مواد شیمیایی گران قیمت رو به مواد طبیعی نمی اورید و اجازه نمی دهید طبیعت سحر و جادویش را بر روی پوست شما انجام دهد؟

خواص سرکه سیب برای پوست صورت

دوره مقدماتی php

بسیاری از بازیگرانی که شما به داشتن پوست زیبایشان غبطه می کنید مانند اسکارلت جوهانسون و هیلاری داف از سرکه سیب به عنوان ضد جوش و پاک کننده صورت استفاده می کنند. سرکه طبیعی با باز کردن منافذ طبیعی پوست به پوست شما اجازه می دهد تا تنفس کند و در درمان جوش و اکنه بسیار موثر است.

سرکه سیب دارای ماده ای به نام اسید مالیک است که خواص ضد باکتری و ضد قارچ و ضد ویروسی دارد و از بروز عفونت و جوش های پوستی جلوگیری می کند. سرکه سیب نه تنها چربی اضافی پوست را می گیرد بلکه PH پوست را تنظیم می کند و چربی پوستتان را متعادل می کند.

برای استفاده از سرکه سیب به عنوان تونر باید آن را رقیق کنید. سرکه سیب یک اسید بسیار قوی است و می تواند به تنهایی به پوست شما آسیب برساند. بنابراین حتما به مقدار مساوی از آب و سرکه سیب طبیعی را مخلوط کرده و می توانید ژل آلوئه ورا و یا چای سبز نیز به آن اضافه کنید. به مرور زمان و وقتی پوست شما عادت کرد می توانید به تدریج غلظت ان را زیاد کنید. حتما قبل از استفاده مخلوط را کاملا تکان دهید تا آب و سرکه کاملا قاطی شوند.

برای استفاده از سرکه برای بار اول بهتر است قسمت کوچکی از پوست را امتحان کنید تا به میزان واکنش پوستتان به ان آگاه شوید. اگر حساسیتی نشان نداد می توانید با پنبه نرمی به آهستگی پوستتان را پاک کنید و در بار اول بعد از پنج دقیقه با آب نسبتا گرم بشویید. دفعه های بعدی بگذارید بیشتر روی پوستتان بماند البته تا آستانه تحمل پوستتان.

بهتر است شب ها از این محلول استفاده کنید تا اشغه ماورابنفش خورشید به پوستتان آسیب نرساند.

سرکه سیب به علت خاصیت لایه برداری اش پوستتان را حساس می کند بنابراین روزها حتما هر دو ساعت یکبار از ضد آفتاب استفاده کنید. اگر پوست شما در هر ناحیه ای جوش می زند حتما از این محلول استفاده کنید.

 

88492747

88830950

info@bornanews.ir

تهران – خیابان شهید مطهری – خیابان فجر – خیابان نظری – انتهای خیابان دلفان – نبش اتوبان مدرس – پلاک 50

تمام حقوق برای خبرگزاری برنا محفوظ است. استفاده از مطالب با ذکر منبع آزاد است.

 امروزه افراد بسیار زیادی به خصوص خانم های جوان در پی راه هایی برای بهبود پوست خود هستند تا زیبایی خود را دوچندان کنند چون پوست بزرگترین عضو بدن بشمار می رود و عوامل مختلفی از جمله :آلودگی هوا ، اشعه ها تلفن همراه و وای فای و نور خورشید بر روی آن تاثیر می گذارد و باعث آسیب آن می شود.به همین منظور ما در این بخش از نمناک ماسک های سرکه سیب را به شما معرفی می کنیم تا از آسیب پوست جلوگیری کنید. 

سرکه سیب حاوی استیک، سیتریک و اسید مالیک است. بنابراین دارای ساختاری غنی از ویتامین، آنزیم ها، نمک های معدنی و آمینو اسیدها می باشد که در سلامت پوست موثر است. 

فواید سرکه سیب برای پوست: 

سرکه سیب به شما این امکان را می دهد که به دلیل مواد ضد عفونی کننده و ضد التهابی که دارد به سرعت از شر آکنه خلاص شوید.

سرکه سیب با محتوای اسیدی آن به از بین بردن لکه ها روی پوست کمک می کند.

خواص سرکه سیب برای پوست صورت

یک داروی نیروبخش طبیعی است. به این ترتیب، به تغییر رنگ در پوست کمک می کند.

سرکه سیب به روشن شدن آفتاب سوختگی کمک می کند.

بوی بد پاها را از بین می برد.

از مشکلات پوستی مانند آکنه، جوش های سر سیاه و لکه پوست جلوگیری و سموم پوست را پاک سازی می کند. 

ماسکی برای از بین بردن چین و چروک صورت : 

دو لیوان آب ،3 قاشق چای خوری سرکه سیب را داخل یک قابلمه بجوشانید. تا مخلوط سرد شود،ابتدا صورت خود را بخار دهید ، وقتی این کارها را انجام دادید آب و سرکه سیب را با هم مخلوط کنید و روی صورت خود بزنید، این کار می تواند دو بار در هفته انجام شود.

این مواد را با هم مخلوط کرده و در ناحیه سینه و گردن بزنید 20 دقیقه صبر و بعد پاک کنید می توانید یک بار در هفته این کار را انجام دهید. 

ماسک صورت خانگی برای از بین بردن آکنه با سرکه سیب:

تکه پنبه ای را در محلول بزنید و آن را روی پوست آسیب دیده بمالید.آن را به مدت 10 دقیقه روی صورت بگذارید و سپس آن را با آب گرم بشویید.برای دیدن نتیجه بهتر چند روز به طور روزانه از آن استفاده کنید.

از بین بردن لکه های دست با سرکه سیب:

این مواد را با هم ترکیب کنید این مخلوط را هر شب قبل از خوابیدن روی دستان خود بمالید. خواهید دید که لکه ها در طول زمان ناپدید می شوند. 

چگونه ممکن است چربی مسدود شده روی صورت را رفع کنیم؟ 

ابتدا آزمایش کلسترول و یک پزشک متخصص پوست را توصیه می کنیم. در این میان باید به آنچه می خورید توجه کنید؛ باید از غذاهای تند و چرب اجتناب کنید و مقدار زیادی آب بنوشید. به یک فنجان قهوه آب و نصف فنجان سرکه اضافه کنید و صورت خود را پاک کنید. از آن جا که سرکه سیب خواص ضد عفونی کننده دارد، به از بین بردن غدد چربی کمک می کند. هم چنین، چهره خود را در طول روز تمیز نگه دارید و عصاره بابونه سرد را روی صورت قرار دهید.

تمام مواد در این ماسک کاملا طبیعی و برای پوست مفید هستند. این ماسک صورت آسان تهیه می شود و ارزان است. شما احتمالا تمام مواد لازم را در خانه دارید! این کار به از بین بردن ناخالصی ها و صاف کردن پوست کمک می کند.

جوش شیرین خاصیت ضد عفونی کننده طبیعی و ضد التهابی دارد که به از بین بردن آکنه کمک می کند. هم چنین آن به تعادل سطوح پ هاش پوست کمک می کند تا آسیب های بیشتر را کاهش دهد. سرکه سیب حاوی اسید آلفا هیدروکسی است که پوست مرده را پاک می کنند تا پوست سالم را آشکار کند.

همچنین خاصیت ضد میکروبی، ضد قارچ و ضد ویروسی قوی دارد که به مبارزه با باکتری که باعث آکنه می شود کمک می کند! عسل در ماسک برای پوست شما به خاطر خواص ضد باکتری اش عالی است. آن هم چنین حاوی بسیاری از آنتی اکسیدان ها هستند که می توانند به پوست کمک کنند تا درخشندگی طبیعی خود را دوباره به دست آورند.

مواد لازم:

مراحل: 

استفاده: 

این ماسک را چندین بار در هفته استفاده کنید تا به پوست شما کمک کند دوباره به حالت طبیعی و درخشان برگردد. 

ماسک های طبیعی خاک به سفت کردن پوست شما کمک می کند، اندازه منافذ را کاهش می دهند و روغن اضافی تولید شده توسط پوست را جذب می کنند. آن ها همچنین شامل چندین مواد معدنی هستند که پوست را غنی می کنند و ظاهر طبیعی و سلامت پوست را بهبود می بخشند.

سرکه سیب در این ماسک به عنوان یک محرک قوی برای درمان عمل می کند.

روغن اسطوخودوس خواص آنتی میکروبی و آنتی اکسیدان دارد که آن را برای درمان آکنه شدیدا موثر می سازد. 

مواد مورد نیاز: 

خواص سرکه سیب برای پوست صورت

مرحله 1

خاک رس، سرکه سیب و روغن اسانس اسطوخودوس را ترکیب کنید.

یک قاشق غذاخوری گل را در یک کاسه بریزید و سرکه سیب را به خمیر سفت اضافه و به دقت 1 یا 2 قطره روغن اسانس اسطوخودوس را اضافه کنید. 

مرحله 2

این ماسک را روی پوست آکنه، زده بزنید.

بگذارید تقریبا به مدت 30 دقیقه روی موضع خشک شود. با این حال، اگر پوست تان حساس است، آن را فقط 15 تا 20 دقیقه نگه دارید آن را با آب سرد بشویید و به آرامی پوست خود را خشک کنید ،این ماسک گلی را یک بار در هفته در صورت نیاز بمالید. 

سرکه سیب برای درمان آفتاب سوختگی کاربرد دارد و به تسکین درد و تسریع فرآیند التیام کمک می کند. 

چگونه از آن استفاده کنیم: 

نصف یک فنجان سرکه سیب را با 4 فنجان آب مخلوط کنید ، یک حوله را با محلول خیس کنید و روی پوست آفتاب سوخته بزنید ، برای مدتی آن را ماساژ دهید ، این کار را چند بار به مدت چند روز تکرار کنید تا شرایط شما بهبود پیدا کند. 

  • عکس فیک دخترونه برای اینستا
  • سرکه سیب پوست را تسکین داده و نرم و انعطاف پذیر خواهد کرد. اسید هیدروکسیل سلول های مرده پوست را از بین می برد و سلول های پوست سالم را نشان می دهد. 

    چگونه از آن استفاده کنیم: 

    کمی سرکه سیب را در وان آب گرم بریزید ، 15 تا 20 دقیقه در آن بنشینید، به اسید محافظ اجازه دهید تا پوست شما را خیس کنید ،برای حفظ سطح pH پوست خود از این برنامه پیروی کنید. 

    سرکه سیب خاصیت سفت کنندگی دارد که با افزایش جریان خون به پوست و به حداقل رساندن منافذ پوست کمک می کند، یک درمان خوب برای آن هایی است که پوست چربی دارند. هم چنین سطح پ هاش پوست را تنظیم می کند.

    چگونه از آن استفاده کنیم: 

    

    ماسک سرکه سیب

     

    پوست شما میتواند به مرور زمان شکسته و کهنه شده و درخشش گذشته خود را از دست بدهد. با استفاده از ماسک سرکه سیب، جوانی و درخشندگی را به پوست صورت خود و حتی پوست دست ها، باز می گردانید. این ماسک را میتوانید در بخش ارنج ها، زانوها و حتی کف پا و غیره استفاده نمایید.

     

    خواص سرکه سیب برای پوست صورت

    انواع ماسک سرکه سیب

     

    سرکه سیب و لکه های پوستی

    لکه های پوستی که مخصوصا بعداز پا به سن گذاشتن روی صورت ظاهر میشوند بعداز استفاده از سرکه سیب برطرف می شوند. با یک پنبه قدری سرکه سیب رقیق را روی صورتتان و مستقیماً روی لکه ها بمالید و ۲۰ الی ۳۰ دقیقه روی آنها بماند و آنگاه بشویید. این کار را یک تا دو دفعه در روز انجام دهید. بعداز شش هفته تأثير را مشاهده خواهید کرد.

     

    ماسک سرکه برای سفتی پوست

    برای برخورداری از خواص این ماسک باید یک قاشق سوپ خوری سرکه را با دو استکان آب مخلوط کنید و یا یک چهارم استکان سرکه را با یک چهارم آب ترکیب نمایید و به آرامی بر روی پوست صورت خود بمالید و اجازه دهید تا روی پوستتان خشک شود و بعد آن را آبکشی نمایید.

     

    ماسک عسل و سرکه سیب

    سه قاشق سوپ خوری عسل را با یک قاشق سوپ خوری سرکه سیب مخلوط نمایید و به خوبی هم بزنید تا ماده ای یکدست حاصل شود و قبل از استفاده از این ماسک صورتتان را خوب بشویید و خشک کنید و بعد به مدت بیست دقیقه تا نیم ساعت این ماسک را بر روی صورت خود نگه دارید و برای آبکشی نخست با آب ولرم و با بعد با آب سرد پوستتان را بشویید این کار به باز شدن منافذ پوست کمک می کند و این ماسک اسیب های ظاهری پوست را از بین می برد و چربی پوست را تنظیم می کند. از این ماسک هفته ای دو الی سه دفعه بیشتر استفاده نکنید زیرا باعث حساسیت پوستی می شود.

     

     

    ماسک سرکه سیب برای پوست صورت

     

    ماسک جوش شیرین و سرکه سیب

    دو قاشق سوپ خوری سرکه سیب را با سه قاشق سوپ خوری جوش شیرین ترکیب کنید و با سرانگشتان خود این ماسک را بر روی صورتتان بمالید و بگذارید ماسک سرکه سیب پانزده الی بیست دقیقه بر روی صورت شما بماند و برای شستشو ابتدا با آب ولرم و بعد با آب سرد، پوست صورت خود را بشویید و بعداز آن از کشیدن پوست پرهیز کنید و برای پوستتان از یک مرطوب کننده فاقد چربی استفاده کنید. هفته ای یک دفعه از این ماسک میتوانید استفاده کنید.

     

     

    ماسک سرکه سیب، چای سبز و عسل

    درصورتی که پوست حساسی ندارید، میتوانید به آسانی این ماسک مؤثر را امتحان کنید. سرکه سیب خواص ضد باکتریایی مختصری دارد که سبب تعادل و تناسب pH طبیعی پوست( حالت اسیدیته پوست) شما خواهد شد و در نتیجه مانع از ایجاد جوشها می شود. بعلاوه چای سبز، با خواص آنتی باکتریایی خود سبب تسریع خاصیت آنتی اکسیدانی پوست خواهد شد و به تغذیه بهتر پوست کمک خواهد کرد.

     

    ۲ قاشق برگ چای سبز خشک را برای ۱۰ دقیقه در آب داغ خیس کنید. دو قاشق سرکه سیب را با دو قاشق از از معجون چای سبز در کاسه ای تمیز مخلوط کنید و بعد دو قاشق عسل هم اضافه کنید و خوب هم بزنید. این ماسک آبکی را به صورت لایه لایه روی پوست خود قرار دهید. ۲ تا ۳ لایه کافی است. بعداز این که لایه آخر خشک شد، صورت خود را با آب بشویید.

     

    ماسک صورت سرکه سیب برای سفت شدن پوست صورت

    استفاده سرکه بعنوان حجم دهنده ی پوست به زمان های بسیار قدیم برمیگردد و تا به امروز هم کاربرد دارد. پس از این که صورت خود را شستید، یک قاشق غذا خوری سرکه سیب را با دو فنجان آب ترکیب کنید و بعنوان شست و شو دهنده برای تمیز کردن و سفت کردن پوست استفاده کنید.

    خواص سرکه سیب برای پوست صورت

     

    حتی میتوانید ماسک صورت خانگی هم از سرکه استفاده کنید:یک چهارم فنجان سرکه سیب را با یک چهارم فنجان آب ترکیب کنید، آنگاه محلول را ارام روی صورت خود بمالید و اجازه دهید روی صورت خشک شود.

     

    ماسک سرکه سیب

    یک قاشق چای خوری سرکه سیب، 2 قاشق چای خوری چای سبز سرد، 1 قاشق چای خوری عسل، 5 قاشق چای خوری شکر قهوه ای

     

    نخست سرکه سیب، چای سبز، شکر قهوه ای و عسل را در یک ظرف کوچک بریزید و خوب مخلوط کنید. برای افزایش غلظت ترکیب میتوانید مقدار شکر را افزایش دهید.

     

    ماسک تهیه شده را با یک پد روی صورت پخش کنید و چند دقیقه ای با انگشتان ماساژ دهید. این کار جریان خون را بهبود می بخشد و به از بین بردن سلول های مرده پوست کمک می کند. بعداز 10دقیقه تاثیرگذاری ماسک را با آب بشویید. این ماسک 1تا2 دفعه در هفته میتواند تکرار شود.

     

  • رنگ موی چای دارچینی بیس کالر
  • ماسک سرکه سیب برای جوش

     

    توصیه هایی در استفاده از سرکه سیب:

    سرکه سیب یک اسید بسیار غلیظ میباشد که برای استفاده برای اول باید آنرا با میزان مساوی آب مخلوط کنید و رفته رفته به غلظت آن بیفزایید. در صورتی که اولین بار است از این ماسک طبیعی استفاده می کنید، کمی از پوستتان را به آن اغشته کنید و چنانچه حساسیتی نشان نداد بعداز آن استفاده نمایید.

     

    اولین بار تنها پنج دقیقه این ماسک را بر روی پوستتان بگذارید و در دفعات بعد، مدت زمان آنرا تا آستانه تحمل پوستتان بالا ببرید. استفاده از این ماسک بهتر است در شب صورت بگیرد تا اشعه ماوراء بنفش خورشید به پوستتان لطمه نزند. زیرا این ماسک پوست را حساس می کند در صورت استفاده از آن، هر دو ساعت از کرم ضد افتاب جهت مراقبت از پوست خویش استفاده کنید.

     

    گردآوری: بخش آرایش و زیبایی بیتوته 

     

    رازهای زیبایی

    خواص سرکه سیب برای پوست صورت

    تجربه روابط جنسی لذتبخش و ایمن

    سیگاررا نه؛ وسوسه سیگارکشیدن راترک کنید!

    شوینده‌ات روبدون دردسر درب خونه تحویل بگیر

    راه و رسم داشتن زندگی زناشویی بدون تنش

    محصولات فوق حرفه ای مراقبت از پوست و مو

    خرید گیفت کارت xbox

    دامن شلواری ترند رو باتنوع رنگ ازاینجا بخر

    راه ورسم حفظ وتداوم عشق درزندگی مشترک

    خرید لباس زیر مارک بدون واسطه

    از زدن تتو برای پر کردن ابروهات خسته نشدی؟

    درخواست وکیل طلاق و مشاوره تلفنی رایگان

    جدیدترین و با کیفیت ترین لوازم آرایشی

    سم زدایی بدن از مواد مخدر، سیگار و الکل

    بالاترین قدرت پاک کنندگی شیشه خودرو

    Makan Inc.‎| All Rights Reserved – © 2013 – 2020

    

    دانستنی هایی در مورد سرکه سیب درسته بد طعم می باشد اما اثرات داروئی بسیاری دارد از جمله بر پوست در ادامه مطلب بخوانید این اثرات را .این چاشنی مایع، خوش طعم و مطبوع نه تنها برای مصارف خوراکی به ویژه همراه با سالاد قابل استفاده و لذت بخش است بلکه در عین حال می‌توان از خواص طبیعی و منحصر به فرد آن به عنوان یک فرآورده مفید برای حفظ زیبایی و سلامت پوست و موها بهره برد.متخصصان پوست همواره تاکید دارند که اغلب صابون‌ها و شامپوهای صنعتی که اکثر ما روزانه از آنها استفاده می‌کنیم، پس از مدتی باعث از بین رفتن چربی‌های طبیعی پوست و مو می‌شوند و در نتیجه در تمام بدن خود احساس خشکی می‌کنیم.خاصیت اسیدی سرکه‎سیب قابلیت آن را دارد که با این فرآیند ناخوشایند مقابله کند و در واقع می‌تواند بین PH طبیعی پوست و مو تعادل برقرار نماید. اما اگر می‌خواهید از خواص سرکه سیب برای مصارف زیبایی پوست و مو بهره بگیرید، مطمئن شوید که نوع مرغوب، مناسب و طبیعی آن را انتخاب کنید.

     

    خواص سرکه سیب برای پوست صورت

    تاثیر مفید سرکه‎سیب بر سلامت موها این است که می‌تواند آلودگی‌ها را از روی موها پاک کند و اگر به طور روزانه و منظم برای مراقبت طبیعی استفاده شود به تدریج موجب نرمی، لطافت و حتی درخشندگی تارهای مو می‌شود.برای این منظور می‌توانید مقداری سرکه‎سیب را با حجم یکسانی آب مخلوط کرده و پس از شست و شوی موها با شامپو، سر خود را با این محلول مرطوب کنید. اگر بتوانید با کمک اسپری به صورت افشانه‌ای محلول سرکه‎سیب و آب را روی موهای خود بپاشید، نتیجه بهتری حاصل خواهد شد. سپس پوست سر خود را به آرامی ماساژ دهید و پیش از آب‌کشی مجدد، اجازه دهید چند دقیقه‌ این محلول روی سرتان بماند. پس از آن، دیگر نیازی به استفاده از حالت دهنده نخواهید داشت چون سرکه‎سیب به تنهایی موهای شما را نرم و لطیف می‌کند.در مورد خاصیت این سرکه برای پوست نیز تاکید می‌شود که سرکه‎سیب به طور کلی به زیبایی و بهبود ظاهری پوست کمک می‌کند چون پوست به طور طبیعی اسیدی است و سرکه سیب می‌تواند PH طبیعی پوست را متعادل سازد. در این صورت، بین چربی و خشکی پوست تعادل برقرار می‌شود.سرکه سیب در عین حال به کاهش لکه‌ها و دانه‌های قرمز روی پوست کمک می‌کند. به این ترتیب برای نرمی کلی پوست بهتر است دفعه بعد که به حمام می‌روید چند قاشق چایخوری از این سرکه را داخل وان پر از آب بریزید و مدتی در وان بمانید. محلول سرکه‎سیب و آب، پوست را مرطوب، تازه و از همه مهم‎تر پاک‎سازی می‌کند.نکته : در مصرف داروهای گیاهی برای پوست خیلی توجه کنید تا دچار عارضه پوستی نشوید .منبع:sprc.ir

    داروخانه گیاهی بیتوته

    تقویت مو، ابرو و ناخن با این روغن طبیعی!

    ماندگاری و بور نشدن لباس های تیره

    مایع مشکین شوی رو ارزان تر از همه جا بخر!!

    اصلاح طرح لبخند و زیبایی دندان

    تجویز انواع سمعک نامرئی و هوشمند

    شانست رو برای مهاجرت به آمریکا از دست نده

    ابروهایی که همیشه میخواستید داشته باشید

    ویزیت آنلاین توسط مجرب ترین پزشکان

    درمان قطعی انحرافات زانو درکوتاه ترین زمان

    درمان اختلالات روحی بدون دارو و عارضه

    شوینده‌ات روبدون دردسر درب خونه تحویل بگیر

    سیگاررا نه؛ وسوسه سیگارکشیدن راترک کنید!

    ارسال فوری و محرمانه انواع کاندوم

    رزرو تورهای داخلی و خارجی از درگاه معتبر

    Makan Inc.‎| All Rights Reserved – © 2013 – 2020

    دکتردکتر مجله اینترنتی دکتردکتر

    سرکه سیب یک ماده فوق‌العاده موثر در سلامت پوست و مو است که چندان استفاده از آن برای افراد ناخوشایند و آزارنده نیست.

    سرکه سیب یکی از قوی‌ترین و بهترین پاک کننده‌ها و لایه بردارهای پوست است بنابراین شما می‌توانید بدون صرف هزینه‌ای هنگفت صاحب پوستی زیبا و سالم و بدون لک شوید. سرکه سیب سرشار از موادی به نام آلفا هیدروکسی اسید‌ها‌ قدرتمند است. این ماده قادر است سلول‌های مرده پوست را پاکسازی کرده و پوست را احیا کند.

    سرکه سیب علاوه‌بر تاثیر بسیار مثبتی که بر پوست و مو افراد دارد خواص موثر دیگری بر سایر ارگان‌های بدن نیز دارد. مثلا مصرف آن تا حدی از بروز دیابت جلوگیری می‌کند، موجب کاهش دردهای عضلانی و دل درد و دل‌پیچه می‌شود و قرقره کردن سرکه سیب موجب تخفیف گلودرد و بهبود آن می‌شود. سرکه سیب دارای خاصیت سم‌زدایی نیز هست به طوری که عملکرد غدد لنفاوی را بهبود بخشیده و موجب تقویت سیستم ایمنی می‌شود.

    معمولا با افزایش سن برخی لکه‌های پوستی به تدریج روی پوست صورت افراد، پدیدار می‌شوند و بعد از استفاده از سرکه سیب کاملا برطرف می‌گردند. به همین منظور می‌توانید با یک پنبه، کمی سرکه سیب رقیق را روی پوست صورتتان و مستقیما روی لکه‌هایتان بمالید و بعد از  ۲۰ الی ۳۰ دقیقه که روی آن‌ها ماند، آن را بشویید. این کار را باید یک تا دو بار در روز انجام دهید.

    خواص سرکه سیب برای پوست صورت

    لطفا برای مشاهده اثربخشی سرکه سیب عجله نداشته این فرایند کمی‌ زمان‌بر است ولی قطعا بعد از ۶ هفته تاثیر به سزای سرکه سیب را مشاهده خواهید کرد.

    امروزه به دلیل تغذیه‌ی نامناسب و آلودگی‌های هوا میزان بروز آکنه و جوش در بین افراد افزایش یافته است به همین دلیل شرکت‌های تجاری بسیاری برای محصولات گران قیمت آرایشی بهداشتی خود که خواص ضدجوش و آکنه دارند، تبلیغات گسترده‌ای دارند.

    بسیاری از این تبلیغات، صرفا برای بازاریابی بوده و ممکن است بعضی از این محصولات چندان کارایی نداشته باشند. ولی به دلیل تاثیر به سزایی که سلامت و صاف بودن پوست بر زیبایی و اعتماد به نفس افراد دارد برخی تحت تاثیر این تبلیغات قرار گرفته و هزینه گزافی را برای این مورد می‌پردازند.

    به همه‌ی این دلایل بسیاری از متخصصان پوست و مو و زیبایی استفاده از سرکه‌ی سیب را برای از بین بردن جوش‌ها و آکنه‌ها پیشنهاد می‌کنند و این موضوع را در صفحه‌های خود به عنوان یک راهکار اعجاب انگیز مطرح می‌کنند.

    سرکه سیب حاوی ماده ای به نام اسید مالیک است که این ماده خواص ضد باکتری و ضد قارچ و ضد ویروسی دارد و بدین ترتیب از بروز عفونت و جوش‌های پوستی جلوگیری می‌کند. سرکه سیب چربی اضافی پوست را گرفته همچنین  PH پوست را تنظیم کرده و  به این شکل چربی پوستتان را متعادل می‌کند و نتیجه آن، حذف جوش و آکنه از پوست است.

    با افزایش سن به تدریج آثار پیری و چین و چروک بر ظاهر فرد نمایان می‌شود. سرکه سیب به دلیل داشتن آنتی اکسیدان‌ها روند پیری را به تعویق انداخته و از ایجاد چین و چروک‌های پوستی جلوگیری می‌کند.

    رادیکال‌های آزاد عامل اصلی ابتلا به انواع سرطان‌ها از جمله سرطان پوست هستند. سرکه سیب با حذف رادیکال‌های آزاد کمک شایانی به جلوگیری از ابتلا به انواع سرطان‌ها می‌کند.

    می‌توانید از سرکه سیب به عنوان تونر استفاده کنید ولی باید قبل از استفاده با این هدف، آن را رقیق کنید سپس آن را روی پوستتان قرار دهید. زیرا سرکه سیب خاصیت اسیدی بسیار قوی داشته و اگر به تنهایی مورد استفاده قرار گیرد ممکن است به پوستتان آسیب برساند.

    بنابراین حتما برای استفاده از سرکه سیب بر روی پوست ابتدا به مقدار مساوی آب و سرکه سیب طبیعی را مخلوط کرده و در صورت تمایل ژل آلوئه ورا یا چای سبز نیز به آن اضافه کرده و ترکیب حاصل را برای پوست استفاده کنید.

    می‌توانید به مرور زمان که پوست شما عادت کرد، به تدریج غلظت ترکیب را افزایش داده و اندکی به درصد سرکه سیب بیفزایید. حتما قبل از  هر بار استفاده، مخلوط را به خوبی تکان دهید تا آب و سرکه کاملا مخلوط شوند.

    دقت کنید اگر بار اولتان است که از سرکه سیب استفاده می‌کنید، بهتر است مقدار کمی‌از مخلوطی که تهیه کرده‌اید را در قسمت کوچکی از پوستتان امتحان کنید تا بتوانید میزان واکنش پوستتان به سرکه سیب را برآورد کنید. اگر پوستتان حساسیتی نسبت به آن نشان نداد می‌توانید با پنبه‌ی نرمی‌ به آهستگی پوستتان را پاک کرده و با آب نسبتا گرم صورتتان را بشویید. می‌توانید مدت زمان باقی ماندن محلول روی پوستتان را در دفعه‌های بعدی اندکی افزایش دهید.

    برای استفاده از این محلول و نیز دیگر موادی که برای پوستتان، (مخصوصا پوست صورت استفاده می‌کنید) توصیه می‌شود که شب‌ها مورد استفاده قرار گیرند تا از وارد آمدن مضرات اشعه ماورابنفش خورشید به پوستتان جلوگیری کنید.

    یکی از موتد موثر در درمان شوره سر، سرکه‌ سیب است. زیرا شستن سر با سرکه‌ سیب می‌تواند باعث تغییر PH پوست سر شده و در نتیجه موجب توقف رشد مخمرها که عامل اصلی شوره سر هستند، شده و به این ترتیب به وجود شوره در پوست سر خاتمه بدهد. همچنین این ماده  می‌تواند شما را از شر چربی و خارش سر نیز خلاص کند.

    برای این منظور می‌توانید یک یا دو قاشق غذاخوری سرکه سیب را در یک لیوان آب مخلوط کرده و موهای خود را با آن شست و شو دهید. و بعد از آن، یک‌چهارم فنجان از سرکه‌ سیب را با یک‌چهارم فنجان آب ترکیب کرده و آن را روی پوست سرتان اسپری کنید و پس از یک ساعت آن را شست و شو دهید.

    سرکه سیب دارای خاصیت لایه‌برداری بسیار بالایی است. سرکه سیب به علت خاصیت لایه برداری اش، موجب حساسیت پوست می‌شود بنابراین اگر روزها به محل‌های روباز می‌روید حتما از ضد آفتاب استفاده کرده و هر دو ساعت یکبار آن را تجدید کنید تا از آسیب‌های اشعه ماوراء بنفش به پوستتان جلوگیری کنید.

    زگیل یک مشکل پوستی است که ظاهری ناخوشایند را برای پوست فرد ایجاد می‌کند. برای از بین بردن زگیل‌ها، می‌توانید از سرکه‌ سیب استفاده کنید. برای این منظور می‌توانید یک گلوله‌ی پنبه را در سرکه‌ سیب خیسانده و یک شب تا صبح آن را روی محل زگیل بگذارید.

    اگر علت خارش پوست، هر چیزی مثلا نیش پشه یا پیچک سمی‌ یا حساسیت به برگ یک گیاه خاص باشد، سرکه‌ سیب می‌تواند این آثار دردناک و آزاردهنده را به تدریج کاهش داده و در نهایت به کلی آن را از بین ببرد. برای این منظور تنها کافی است مقداری از این سرکه را روی محل خارش مالیده و منتظر بمانید که سرکه‌ سیب تاثیر خود را بگذارد.

    منابع:

    healthline

    healthline

    rd 

    پرسش‌های پزشکی و دیدگاهتان درباره این مقاله را بنویسید؛ پزشکان و کارشناسان مجله پاسخ‌گوی شما عزیزان هستند.

    خواص سرکه سیب برای پوست صورت

    دیدگاه

    نام

    ایمیل

    سلام ببخشید سرکه سیب برای رفع جای زخم هم موثره؟ اگر هست بعد از چه مدتی اثرشو میبینم؟

    سلام نه ربطي نداره عزيزم

    سلام خیر اثر ندارد و گاها سبب آسیب هم میشود

    آیا سرکه سیب بر لاغری تاثیر دارد؟ بعد از چه مدت استفاده کردن اثر خود را نشان میدهد؟

  • جدیدترین مدل شینیون و ارایش
  • سلام در برخی موارد در کنار رژیم موثر بوده

    مجله اینترنتی دکتردکتر از دی ۱۳۹۶ در راستای ارتقای فرهنگ سلامت ایرانیان فعالیت خود را آغاز کرد. به‌وجود آوردن بستری قابل اعتماد و کامل از اطلاعات پزشکی با استفاده از آخرین دانش روز دنیا از مهم‎‌ترین اهداف مجله است.

    در حال حاضر فعالیت مجله اینترنتی دکتردکتر، بر معرفی بیماری‌ها و علائم آن‌ها، معرفی مراکز درمانی و تجهیزات پزشکی متمرکز است.

    پرسش و پاسخ پزشکی از شاخص‌ترین امکانات مجله اینترنتی دکتردکتر است. سوال‌ها و دغدغه‌های پزشکی شما در این بخش توسط تیم پزشکی مجله پاسخ داده خواهند شد؛ شما همچنین می‌توانید تجربه‌های خود را از انتخاب پزشک تا راه‌های درمان در بخش پرسش و پاسخ با سایر مخاطبان به اشتراک بگذارید.

    تماس تلفنی با پزشکان

    نوبت‌دهی اینترنتی پزشکان

    سرکه سیب دارای ماده‌ای به نام اسید مالیک است که خواص ضد باکتری و ضد قارچ و ضد ویروسی دارد و از بروز عفونت و جوش‌های پوستی جلوگیری می‌کند. سرکه سیب نه تنها چربی اضافی پوست را می‌گیرد بلکه پوست را تنظیم می‌کند و چربی پوست‌تان را متعادل می‌کند.

    سرکه سیب یکی از انواع سرکه می باشد که از سیب قرمز به دست می آید و در واقع همان آب سیب است که در اثر تخمیر، قند آن به الکل تبدیل شده است.

    سرکه سیب فواید بسیاری برای بدن دارد که در این مقاله از سایت تانمابه طور کامل با فواید سرکه سیب برای سلامتی و لاغری، پوست و مو، کبد چرب و دیابت آشنا خواهید شد.

    برای استفاده از سرکه سیب به عنوان تونر باید آن را رقیق کنید. سرکه سیب یک اسید بسیار قوی است و می‌تواند به تنهایی به پوست شما آسیب برساند. بنابراین حتما به مقدار مساوی از آب و سرکه سیب طبیعی را مخلوط کرده و می‌توانید ژل آلوئه ورا و یا چای سبز نیز به آن اضافه کنید. به مرور زمان و وقتی پوست شما عادت کرد می‌توانید به تدریج غلظت آن را زیاد کنید. حتما قبل از استفاده مخلوط را کاملا تکان دهید تا آب و سرکه کاملا قاطی شوند.

    سرکه سیب برای پوست

    خواص سرکه سیب برای پوست صورت

    برای استفاده از سرکه برای بار اول بهتر است قسمت کوچکی از پوست را امتحان کنید تا به میزان واکنش پوست‌تان به آن آگاه شوید. اگر حساسیتی نشان نداد می‌توانید با پنبه نرمی به آهستگی پوست‌تان را پاک کنید و در بار اول بعد از پنج دقیقه با آب نسبتا گرم بشویید. دفعه های بعدی بگذارید بیشتر روی پوست‌تان بماند البته تا آستانه تحمل پوست‌تان.

    بهتر است شب‌ها از این محلول استفاده کنید تا اشغه ماورابنفش خورشید به پوست‌تان آسیب نرساند. این ماده به علت خاصیت لایه برداری‌اش پوست‌تان را حساس می‌کند بنابراین روزها حتما هر دو ساعت یکبار از ضد آفتاب استفاده کنید. اگر پوست شما در هر ناحیه‌ای جوش می‌زند حتما از این محلول استفاده کنید، تا زیبایی پوست تان را بازیابید

    1. درمان آفتاب سوختگی

    سرکه سیب یک درمان طبیعی برای آفتاب سوختگی محسوب می شود، همچنین سرکه سیب برای روشن شدن رنگ پوست صورت نیز مفید می باشد.

    یک فنجان سرکه سیب را با 1/4 فنجان روغن نارگیل ترکیب کنید و بر روی آفتاب سوختگی بمالید.

    2. درمان قارچ پای ورزشکار

    سرکه سیب برای درمان بیماری قارچ پای ورزشکار و قارچ ناخن مفید می باشد.

    3. درمان آکنه و جوش صورت و جای جوش

    سرکه سیب دارای ضد باکتریایی می باشد که می تواند برای درمان آکنه و جوش صورت استفاده شود، همچنین اسید لاکتیک موجود در سرکه سیب جای جوش را هم درمان می کند.

    1 قسمت سرکه سیب را با 2 قسمت آب ترکیب کنید و آن را با استفاده از پنبه بر روی پوست صورت بمالید، بگذارید 10 دقیقه بماند و سپس با آب گرم بشویید.

    4. سرکه سیب برای درمان واریس

    مطالعات نشان داده اند که استفاده از سرکه سیب با بهبود گردش خون می تواند به درمان واریس کمک کند.

    5. درمان سلولیت

    سرکه سیب چربی شکم و ران را کاهش داده و به درمان سلولیت کمک می کند.

    1 قسمت روغن زیتون یا روغن نارگیل را با 3 قسمت سرکه سیب ترکیب کنید و آن را بر روی نواحی دارای سلولیت بمالید و 15 دقیقه ماساژ دهید.

    6. درمان زگیل

    سرکه سیب می تواند برای درمان زگیل استفاده شود، هر روز با پنبه مقداری سرکه سیب را بر روی زگیل بمالید تا آن را از بین ببرد. همچنین برای از بین بردن زگیل می توانید یک گلوله‌ پنبه را در سرکه‌ سیب بخیسانید و یک شب تا صبح روی محل زگیل بگذارید.

    7. دئودورانت طبیعی

    سرکه سیب دارای خواص ضد باکتریایی قوی بوده و به عنوان یک دئودورانت طبیعی (خوشبو کننده بدن) عمل می کند. مقداری سرکه سیب را به زیر بغل بمالید و خوب ماساژ دهید.

    همان‌طور که سرکه‌ سیب می‌تواند با بوی بد بدن مبارزه کند، قادر است تا این کار را با بوی بد پا نیز انجام دهد. یک دستمال کاغذی را با مقداری سرکه‌ سیب بخیسانید و روی پاهای خود بمالید.

    8. درمان موخوره و موهای خشک

    اگر موهای خشک و آسیب دیده دارید از سرکه سیب برای درمان خشکی مو استفاده کنید. مقداری سرکه سیب را بر روی مو ها بمالید و خوب ماساژ دهید و سپس با آب بشویید.

    بسیاری از بازیگرانی که شما به زیبایی پوست شان غبطه می‌خورید مانند اسکارلت جوهانسون و هیلاری داف از سرکه سیب به عنوان ضد جوش و پاک کننده صورت استفاده می‌کنند. سرکه طبیعی با باز کردن منافذ طبیعی پوست به پوست شما اجازه می‌دهد تا تنفس کند و در درمان جوش و اکنه بسیار موثر است.

    معجزه سرکه سیب برای پوست

    بسیاری از خانم‌ها از اینكه همیشه بازیگران  و چهره‌های سرشناس را با پوستی شاداب و جوان می‌بینند، تعجب میکنند و با خود می‌گویند كه حتما افراد معروف كرم‌های گرانبها استفاده می‌كنند كه همیشه زیبا به نظر می‌رسند.

    خواص سرکه سیب برای پوست صورت

    اما شاید باور نكنید كه تعدادی از همین ستاره‌ها با درآمدهای میلیون دلاری با خواص گیاهان و روش‌های درمان سنتی به زیبایی ظاهر خود می‌رسند. نمونه آنها اسكارلت جوهانسون 30 ساله است كه به تازگی در مصاحبه‌ای پرده از راز پوست زیبای خود برداشت و با صراحت اعلام كرد كه سركه سیب همراه همیشگی‌اش در مراقبت از پوستش است. باید قبول كنیم كه اگر روزانه هزار و یك مدل كرم‌های شب و روز با قیمت‌های نجومی را هم استفاده كنیم هیچ كدام جای خواص طبیعی میوه‌ها و گیاهان را نمی‌گیرد.

    در پروسه تولید سرکه سیب،  سیب‌های ارگانیك بدون گرما دیدن، تصفیه و پاستوریزه شدن به شكل كاملا طبیعی به سركه تبدیل شود. خاصیت این سركه برای پوست و تاثیر بی‌اندازه آن در زیبایی ظاهری قدمت تاریخی دارد. اما اینكه تا چه اندازه این روش‌های مراقبتی از دل طبیعت شما را به پوست و مویی كه آرزویش را دارید، می‌رساند را می‌توانید از زبان ستاره‌های مشهوری كه به استفاده از محصولات گیاهی و ارگانیك عادت دارند، بشنوید.

    اسكارلت جوهانسون درباره استفاده از سركه سیب می‌گوید: «پوست ما به‌طور طبیعی در تماس با شوینده‌ها و عوامل خارجی رطوبت و چربی نسبی خود را از دست می‌دهد. در این شرایط است كه سركه سیب می‌تواند PH از دست رفته طبیعی پوست را متعادل كرده و بین چربی و خشكی پوست تعادل برقرار کند. خواص سركه سیب برای نگهداری پوست صورت و بدن فوق‌العاده مفید است و هر نوع استفاده از آن برای مراقبت یا اضافه کردن چند قطره از آن برای تهیه هرگونه ماسك صورت برای پوست چرب ، نرمال و حتی خشك باعث ترمیم لایه‌های نرمــال پوست می‌شود.»

    اگر تا امروز از هزار و یك نوع شوینده و پاك كننده آرایشی برای شست‌وشوی صورت‌تان استفاده می‌كردید، می‌توانید روی این سركه به‌عنوان یك تونیك پاك‌كننده حساب باز كنید. كسانی كه دارای پوست چرب هستند یا جوش‌های سرسیاه روی قسمت‌های مختلف صورت‌شان مانند بینی یا گونه‌ها وجود دارد سركه سیب به‌عنوان مایع شست‌وشو كاملا برای آنها مفید است اما باید توجه داشته باشید كه این سركه را نه به شكل مستقیم بلكه باید به شكل مخلوط سركه و آب استفاده كرد. پس محلول رقیق شده سركه و آب را به اندازه لازم در كاسه‌ای آماده كنید و در صورتی كه از بوی آن خوش‌تان نمی‌آید چند قطره روغن گل‌های معطر به آن اضافه كنید.

    مخلوط مساوی سركه سیب و آب معدنی به‌عنوان یك تونیك برای پاك كردن آلودگی‏های پوستی و چربی بسیار مناسب است. سركه سیب ماده‏ای طبیعی برای سلامت و زیبایی است كه سلول‌های پوست را تحریك و با روان كردن جریان گردش خون، پوست شما را سفت و براق كرده و از طرفی خاصیت نیروبخش و شاداب‌كننده فوق‌العاده‌ای دارد.

    – در روش اول برای شفافیت و تمیزی پوست‌های نرمال و حتی چرب یك قاشق سركه سیب را با سه قاشق آب گرم مخلوط كنید. شما می‌توانید صبح و شب از این تونیك برای التیام بخشیدن و از بین بردن دانه‌های قرمز و جوش‌های پوست‌تان استفاده كنید. در این روش پاك‏سازی پوست صورت از ناحیه چانه به طرف بالا و دو طرف صورت روی گونه‌‏ها، بینی و پیشانی باید انجام شود.

    – در روش دوم برای كسانی كه پوست حساس دارند این مقدار باید به یک قاشق سركه و 5 قاشق آب گرم تغییر پیدا كند. فراموش نكنید اگر بار اولی است كه از این سركه روی پوست‌تان استفاده می‌كنید حتما محلول آن را در قسمتی از پوست‌تان تست كنید و درصورتی‌که حساسیت و تورمی ایجاد نشد آن را به تمام صورت خود بمالید.

    –  اما روش آخر استفاده از این محلول به‌عنوان پاك كننده است كه در این روش باید ابتدا پوست‌تان را با آب ولرم اسپری كنید تا كاملا مرطوب شود و بعد پنبه آغشته به سركه را به شكل دورانی روی پوست‌تان ماساژ دهید. شما می‌توانید بعد از 20دقیقه صورت‌تان را با آب ولرم آبكشی كنید.

    تاثیر سرکه سیب روی پوست

    سركه سیب سرشار از تركیبات و خواص میوه مفید سیب است كه اسید استیك موجود در آن مثل خود سیب سرشار از كلسیم، پتاسیم، گوگرد و منیزیم است. این سركه  همچنین ویتامین B، A و C سیب را داراست و اسیدهای ضروری آن از قدیمی‌ترین تمیزكننده‌هاست كه در گذشته بسیار مورد استفاده بوده است. پس بهتر است دوش سركه سیب را هفته‌ای یك بار در برنامه مراقبت و سلامت پوست‌تان قرار دهید. برای این كار نصف فنجان سركه سیب را به نیم لیتر آب اضافه كرده و بدن را شست‌وشو دهید. فراموش نكنید شست‌وشو با سركه سیب نباید هر روز تكرار شود چراكه مواد چرب و اسیدی كه بدن به‌طور نرمال و طبیعی در خود دارد به مرور از بین رفته و موجب خشكی پوست می‌شود.

  • كيك مخملية
  • این سركه باعث كاهش زگیل و خال ‌های پوستی و رفع ترك‌های پاشنه پا و دست موثر است. اما برای كسانی كه از وان استفاده می‌كنند، توصیه می‌كنیم یك فنجان سركه سیب را داخل آب وان ریخته و با آن گردن، شانه، بازوها و پاهای خود را ماساژ دهید. اسكارلت معتقد است حمام سركه سیب نه تنها باعث نرمی پوست‌های زبر و پوسته پوسته شده می‌شود، بلكه بدن خسته شما را هم انرژی بخشیده و به‌طور كامل ضدعفونی می‌كند. سركه سیب برای ضدعفونی كردن پوست و تسكین حساسیت و سوزش پوست كه بر اثر آفتاب‌سوختگی ایجاد شده، موثر است و به كاهش لكه‌ها و دانه‌های قرمز و كم‌رنگ روی پوست كمك ویژه‌ای می‌كند. به این ترتیب برای نرمی و پاك‌سازی پوست بدن‌تان محلول سركه سیب و آب را حتما امتحان كنید.

    سرکه سیب خالص

    اگر می‌خواهید در مدت زمان كوتاهی درمان و مراقبت‌های شما از پوست‌تان با این سركه نتیجه‌بخش باشد، سركه سیب‌ 100 خالص، ارگانیك و فیلتر نشده تهیه كنید، چون شما باید مطمئن باشید برای پوست‌تان چه سركه‌ای مصرف می‌كنید. سركه سیب‌های طبیعی درصورتی كه در معرض نور قرار نگیرند، خراب نمی‌شوند. هنگام خرید سركه سیب دقت كنید. راز مهم سلامت پوست اسكارلت جوهانسون جز شست‌وشوی پوست با سركه سیب هم نوشیدن مخلوط این سركه در آب پرتقال یا آبلیمو است كه در وعده‌های متفاوت روز از آن استفاده می‌كند. پس اگر از طعم سركه سیب خوش‌تان نمی‌آید، می‌توانید آن را در سالاد یا مخلوط با آبمیوه‌های‌تان به‌صورت میان‌وعده مصرف كنید تا تاثیر آن را بر پوست اندام خود ببینید.

    لکه‌های پوستی که مخصوصا بعد از پا به سن گذاشتن روی صورت پدیدار می‌شوند بعد از استفاده از سرکه سیب برطرف می‌شوند. با یک پنبه کمی سرکه سیب رقیق را روی صورت‌تان و مستقیم روی لکه‌ها بمالید و ۲۰ الی ۳۰ دقیقه روی آن‌ها بماند و سپس بشویید. این کار را یک تا دو بار در روز انجام دهید. بعد از شش هفته تاثیر آن را روی زیبایی پوست تان مشاهده خواهید کرد.

    tanama.ads@gmail.com : تبلیغات

    All Rights Reserved © Tanama 2020

    tanama.ads@gmail.com : تبلیغات

    All Rights Reserved © Tanama 2020

    بر اساس مطالعات انجام شده باکتری پروپیونی باکتریوم که عامل جوش صورت محسوب می‌شود، از طریق سرکه سیب کاهش پیدا می‌کند.

    سرکه سیب یکی از محصولات تخمیری حاصل از سیب است که خواصی متعدد برای سلامت بدن دارد. از جمله مهم‌ترین خواص سرکه سیب می‌توان به کاهش قند خون، کاهش وزن و کاهش خطر سرطان اشاره کرد، همچنین برخی مدعیند سرکه سیب می‌تواند به کاهش آکنه و جوش صورت کمک کند.

    بیشتر بدانید : شما هم گرفتار جوش و آکنه هستید؟

    بیشتر بدانید : چطور از شر جوش و آکنه پشت خلاص شویم

    خواص سرکه سیب برای پوست صورت

    سرکه ماده‌ای شناخته شده‌ است که می‌تواند انواع باکتری‌ها و ویروس‌ها را از بین ببرد؛ در واقع ۹۰ درصد باکتری‌ها و ۹۵ درصد ویروس‌ها از طریق سرکه از بین خواهند رفت،  بر اساس مطالعات انجام شده باکتری پروپیونی باکتریوم که عامل جوش صورت محسوب می‌شود، از طریق سرکه سیب کاهش پیدا می‌کند.سرکه سیب حاوی استیک، سیتریک، لاکتیک و ساسنیک اسید است که می‌تواند عامل جوش صورت را به طور کلی از بین ببرد؛ در مطالعه‌ای بر روی ۲۲ نفر، لوسیون لاکتیک اسید به مدت یک‌سال به میزان ۲ بار در روز استفاده شد و نتایج حاصله کاهش قابل ملاحظه میزان جوش صورت را در این افراد نشان داد؛ بر این اساس پیش بینی می‌شود سرکه سیبب به دلیل کنترل باکتری‌های پوست می‌تواند برای حذف آکنه موثر باشد.اما و اگر‌های استفاده از سرکه سیب برای پوست صورتسرکه سیب به دلیل خاصیت اسیدیته بالا، در صورت قرار گرفتن به طور مستقل روی پوست به سوزش منجر می‌شود، البته این عوارض در مواجه طولانی مدت با سرکه سیب به وجود خواهد آمد و در کوتاه مدت چنین شرایطی کمتر ایجاد می‌شود؛ بدین ترتیب برای استفاده از خاصیت درمانی سرکه سیب آن را به میزان کم و به طور رقیق شده با آب مورد مصرف کنید.

    سرکه سیب به دلیل دارا بودن اسید‌های ارگانیک می‌تواند برای حفظ سلامت پوست موثر باشد، این ماده علاوه بر خاصیت درمانی برای رفع جوش می‌تواند تغییر رنگ و اسکار را هم از بین ببرد،  پلینگ شیمیایی به کمک ساسنیک اسید التهابات پوستی ناشی از عالم آکنه را کاهش می‌دهد  و همچنین لاکتیک اسید موجود در سرکه بافت پوست را ارتقا داده و باعث بهبود تظاهر رنگ دانه‌های پوستی می‌شود.

    سرکه به دلیل خاصیت اسیدیته بالا باید با ملاحظاتی خاصی روی پوست استفاده شود تا ضمن دارا بودن آثار درمانی از عوارض جانبی جلوگیری شود؛ برای این منظور باید مخلوطی از یک واحد سرکه سیب و سه واحد آب به طور محلول روی پوست استفاده شوند البته پیش از آن باید صورت را شست و شو داده و خشک کند.با استفاده از پنبه این محلول به آرامی روی پوست و بخش‌های آسیب دیده قرار گیرد و پس از پنج تا ۲۰ ثانیه پنبه‌ها را برداریم، پروسه اثر بخش برای حذف اکنه باید یک یا ۲ بار در طول روز باشد.

    بیشتر بدانید : جوش های کمر و شانه نشانه چیست؟

    گردآوری : گروه سلامت سیمرغseemorgh.com/healthمنبع : yjc.ir

    All Rights Reserved – © 2019 | باز نشر مطالب پورتال سیمرغ تنها با ذکر نام و آدرس seemorgh.com مجاز می باشد.

    سرکه سیب حاوی آلفا هیدروکسی که دارای اسیدهای قدرتمندی برای پاکسازی سلول های مرده و بازسازی و احیای سلول های تازه برای پوست می باشد، است. با این ماده می توان ماسکهای سرکه سیب را تهیه کرد و جهت زیبا سازی پوست از آنها بهره مند گشت.

    به وسیله ماسکهای سرکه سیب می توان از پوستی زیبا و شفاف برخوردار شد که با کمترین هزینه بهترین نتیجه را حاصل کند با ما در ادامه از این ماسکهای طبیعی مطلع شوید:

    ماسکهای سرکه برای رفع لکه های پوستی:

    معمولا لکه های پوستی با بالا رفتن سن بر روی صورت پیدا می شوند و شما با استفاده از خواص سرکه سیب برای پوست می توانید به راحتی این لکه ها را از بین ببرید. برای این منظور سرکه رقیق سیب را با یک تکه پنبه مستقیما بر روی این لکه ها بمالید و اجازه دهید بیست دقیقه تا نیم ساعت بر روی پوست صورت شما بماند و بعد پوستتان را بشویید از این ماسک روزانه یک تا دو بار به مدت شش هفته استفاده کنید تا نتیجه مثبت را به چشمتان ببینید و از آن شکفت زده شوید.

    خواص سرکه سیب برای پوست صورت

    ماسک عسل و سرکه سیب:

    سه قاشق سوپ خوری عسل را با یک قاشق سوپ خوری سرکه سیب مخلوط نمایید و به خوبی هم بزنید تا ماده ای یکدست حاصل شود و قبل از استفاده از این ماسک صورتتان را خوب بشویید و خشک کنید و بعد به مدت بیست دقیقه تا نیم ساعت این ماسک را بر روی صورت خود نگه دارید و برای آبکشی ابتدا با آب ولرم و با بعد با آب سرد پوستتان را بشویید این کار به باز شدن منافذ پوست کمک می کند و این ماسک آسیب های ظاهری پوست را از بین می برد و چربی پوست را تنظیم می کند. از این ماسک هفته ای دو الی سه بار بیشتر استفاده نکنید زیرا موجب حساسیت پوستی می شود

    ماسک سرکه برای سفتی پوست:

    برای بهره مندی از خواص این ماسک باید یک قاشق سوپ خوری سرکه را با دو استکان آب مخلوط کنید و یا یک چهارم استکان سرکه را با یک چهارم آب ترکیب نمایید و به آرامی بر روی پوست صورت خود بمالید و اجازه دهید تا روی پوستتان خشک شود و بعد آن را آبکشی نمایید.

    ماسکی از جوش شیرین و سرکه سیب:

    دو قاشق سوپ خوری سرکه سیب را با سه قاشق سوپ خوری جوش شیرین ترکیب کنید و با سرانگشتان خود این مخلوط خمیری مانند را بر روی صورتتان بمالید و بگذارید تا پانزده الی بیست دقیقه بر روی صورت شما بماند و بای شستن ابتدا با آب ولرم و بعد با آب سرد، پوست صورت خود را بشویید و بعد از آن از کشیدن پوست خودداری کنید و برای پوستتان از یک مرطوب کننده فاقد چربی استفاده کنید. هفته ای یک بار می توانید از آن استفاده کنید.

    ماسکی از روغن درخت چای و سرکه سیب:

    چند قطره از روغن درخت چای را با سرکه سیب مخلوط کنید و به آرامی بر روی صورت خود بمالید و بعد از گذشت چند دقیقه صورت خود را آبکشی نمایید و در هنگام شستشو مواظب باشید که از کشیدگی پوست خودداری کنید.

    سرکه سیب ماده ای طبیعی است که با باز کردن منافذ طبیعی پوست به آن اجازه می دهد تا نفس بکشد و در درمان جوش و آکنه بسیار تاثیر گذار است. این سرکه دارای ماده ای به نام اسید مالیک است که خواص ضد باکتری و ضد قارچ و ضد ویروسی دارد و از بروز عفونت و جوش های پوستی پیشگیری می نماید. در خواص سرکه سیب آمده است که علاوه بر اینکه چربی اضافی پوست را می گیرد، PH پوست را نیز تنظیم می کند و چربی پوست را متعادل می کند. سرکه سیب یک اسید بسیار غلیظ می باشد که برای استفاده برای اول باید آن را با مقدار مساوی آب مخلوط کنید و رفته رفته به غلظت آن بیفزایید. در صورتی که بار اول است از این ماسک طبیعی استفاده می کنید، کمی از پوستتان را به آن آغشته کنید و اگر حساسیتی نشان نداد بعد از آن مصرف نمایید. بار اول تنها پنج دقیقه این ماسک را بر روی پوستتان قرار دهید و در دفعات بعد، مدت زمان آن را تا آستانه تحمل پوستتان بالا ببرید. استفاده از این ماسک بهتر است در شب صورت بگیرد تا اشعه ماوراء بنفش خورشید به پوستتان لطمه نزند. چون این ماسک پوست را حساس می کند در صورت استفاده از آن، هر دو ساعت از کرم ضد آفتاب جهت محافظت از پوست خود استفاده کنید.

    کمدا‌|‌خرید و فروش اینترنتی لباس زنانه با 50 درصد تخفیف

    پوست شما حساس‌تر و باهوش‌تر از آن چیزی است که فکر می‌کنید! کافی است تا کاری خلاف رفتار مناسب پوستتان انجام دهید تا خیلی سریع به شما واکنش نشان دهد. زیرا باید بدانید که هر نوع پوستی رفتار خاصی را می‌پسندد و تقویت کننده‌های خاص خودش را برای تامین نیازهایش می‌خواهد. به عنوان مثال احتمالا شما از استفاده از سرکه سیب برای درمان برخی مشکلات پوستی شنیده‌اید، اما بهتر است حتما از مضرات سرکه سیب برای پوست صورت هم بدانید. زیرا هر ماده‌ای برای پوست دارای ممنوعیت‌ها و باید و نبایدهایی است که اگر آنها را رعایت نکنید برایتان مشکلات و عوارض ناخوشایندی ایجاد خواهند کرد. پس با ما همراه باشید تا درباره ممنوعیت استفاده از سرکه سیب برای پوست بدانید و هم برای خرید ماسک صورت ایده‌های جذابی داشته باشید.

    ممنوعیت استفاده از سرکه سیب برای پوست

    ممنوعیت استفاده از سرکه سیب برای پوست

    سرکه سیب به دلیل دارای بودن برخی ترکیبات و خواص سازگار با پوست، در بسیاری از راه کارهای خانگی مراقبت از پوست استفاده می‌شود. به عنوان مثال در تهیه برخی از ماسک‌های خانگی مراقبت از پوست از سرکه سیب به عنوان یکی از ترکیبات اصلی استفاده می‌شود. در بسیاری از مواقع دیده شده که این ماده برای پوست بسیار موثر و مفید واقع شده است. اگر بخواهیم به طور خلاصه از خواصی که سرکه سیب برای پوست صورت دارد برایتان بگوییم، می‌توان به خاصیت درمانی سرکه سیب برای از بین بردن و درمان آفتاب سوختگی اشاره کنیم البته خواصی که در درمان و از بین بردن جوش و آکنه، لک و تیرگی و همچنین کاهش چین و چروک روی پوست صورت دارد را نمی‌توان نادیده گرفت. بنابراین اگر می‌خواهید بدانید که چرا برخی از افراد برای درمان خانگی پوست خود به سراغ تهیه ماسک‌هایی می‌روند که در آن از سرکه سیب استفاده شده، پاسخ شما اینجا، در این پست است.

    خواص سرکه سیب برای پوست صورت

    ممنوعیت استفاده از سرکه سیب برای پوست

    سرکه سیب خواص بی‌نظیری روی پوست دارد و قادر است بسیاری از مشکلات پوستی صورت ما را در چند بار استفاده حل کند؛ از جمله مشکلاتی نظیر جوش و آکنه، آفتاب سوختگی، لک و تیرگی‌ها و همچنین چین و چروک‌های پوستی. بنابراین طبیعی است اگر با مطلع شدن از این خواص جادویی سرکه سیب برای پوست، وسوسه شویم که ما هم از آن برای پوست صورت خود استفاده بهینه‌ای داشته باشیم. اما نباید فراموش کنیم که هر ماده‌ای، برای هر پوستی از سازگاری یکسان برخوردار نیست و ممکن است اثرات مخربی روی سلامت و زیبایی پوست شما به وجود آورد. یکی از این مواد سرکه سیب است! حتما شما هم شنیده‌اید که از سرکه سیب در ماسک‌های خانگی برای درمان برخی از مشکلات پوستی استفاده می‌شود. اما آیا می‌دانید که نحوه صحیح استفاده از آن چیست و چه ممنوعیتی برای پوست شما خواهد داشت؟ اگر هنوز اطلاعی از این موضوع ندارید ما به شما درباره مضرات سرکه سیب برای پوست صورت خواهیم گفت. بزرگترین اشتباهی که افراد برای استفاده از سرکه سیب برای پوست صورت خود مرتکب می‌شوند، استفاده مستقیم و خالص از سرکه سیب روی پوست است. باید توجه داشته باشید که به هیچ عنوان از سرکه سیب مانند یک تونر مستقیم و خالص روی پوست صورتتان استفاده نکنید. مورد بعدی از مضرات سرکه سیب برای پوست صورت این است که به هیچ عنوان اجازه ندهید پوست صورتتان برای مدت طولانی سرکه سیب را روی خودش تحمل کند. متاسفانه استفاده اشتباه از سرکه سیب باعث تخریب بافت پوست و ایجاد سوختگی‌های شیمیایی می‌شود و به زیبایی و سلامت پوستتان آسیب جدی وارد می‌کند. مخصوصا اگر پوست شما در دسته پوست‌های حساس و خشک قرار دارد، به هیچ عنوان به سراغ استفاده از سرکه سیب در تهیه ماسک خانگی برای پوست صورت نروید؛ زیرا ممکن است التهابات و حساسیت پوستی شما را تشدید کند و عوارض ناخوشایندی روی صورتتان به وجود آورد.

    ممنوعیت استفاده از سرکه سیب برای پوست

    برای مراقبت از پوست و تامین نیازهای پوست صورتتان نیاز به چند راه‌کار خانگی و چند ماسک باکیفیت از برندهای معتبر دارید تا همیشه همراهی برای حفظ سلامتی و تقویت پوست شما باشند. ما در بخش مقالات مراقبت از پوست رادیومدا به شما چندین ماسک صورت با خواص مختلف برای انواع پوست‌ها و درمان انواع مشکلات پوستی آموزش دادیم و به شما چندین برند و مدل باکیفیت برای خرید ماسک صورت را نیز معرفی کردیم، اما اگر هنوز موفق به خرید ماسک صورت مناسبی برای پوست صورتتان نشده‌اید، ما پیشنهاد جذاب و پر تخفیفی برای شما خواهیم داشت! ما برای خرید ماسک صورت با قیمت مناسب، به شما اپلیکیشن جذاب کمدا را پیشنهاد می‌کنیم. شما با کمک اپلیکیشن کمدا می‌توانید تمام کالاهای مورد نیازتان را با تخفیف‌های فوق‌العاده و همیشگی خریداری کنید و خاطرتان جمع باشد که کمدا با گارانتی پرداخت، فضای امنی برای خرید و فروش شما فراهم کرده است. کافی است در کمدا نام محصول و کالای مورد نیازتان را در قسمت جستجو سرچ کنید، تا ما به شما صدها نمونه از آن کالا را با قیمت‌هایی باور نکردنی نشان دهیم. اما فراموش نکنید که شما در کمدا می‌توانید هم یک خریدار باشید و هم یک فروشنده! به این شکل که می‌توانید کالای نو و در حد نو خود را که دیگر در کمدتان جایی ندارد با قیمتی مناسب در کمدا بفروشید و هزینه‌اش را به راحتی دریافت کنید و به این ترتیب اشیای بلا استفاده‌تان را به پول تبدیل کنید. حالا می‌توانید در ادامه این مطلب نمونه‌هایی از گزینه‌های خرید ماسک‌ صورت موجود در اپلیکیشن کمدا را مشاهده کنید.

    خرید ماسک صورت از کمدا

    خرید ماسک صورت از کمدا

    خرید ماسک صورت از کمدا

    سرکه سیب برای پوست فواید و مضراتی دارد که باید پیش از استفاده از آن حتما از این موارد آگاه باشید؛ اما آیا تا به خال مضرات سرکه سیب برای پوست صورت را تجربه کرده‌اید؟ برای ما از تجربه خودتان از استفاده از سرکه سیب برای پوست صورتتان بنویسید و برند مورد علاقه‌تان را برای خرید ماسک صورت به دوستان کمدایی معرفی کنید.

    از دلایل استفاده از سرکه سیب برای پوست می‌توان به خاصیت درمانی سرکه سیب برای از بین بردن و درمان آفتاب سوختگی اشاره کنیم البته خواصی که در درمان و از بین بردن جوش و آکنه، لک و تیرگی و همچنین کاهش چین و چروک روی پوست صورت دارد را نمی‌توان نادیده گرفت.

    به هیچ عنوان از سرکه سیب مانند یک تونر مستقیم و خالص روی پوست صورتتان استفاده نکنید و برای مدت طولانی سرکه سیب را روی پوست نگه ندارید. مخصوصا اگر پوست شما در دسته پوست‌های حساس و خشک قرار دارد.

    ما پیشنهاد جذاب و پر تخفیفی برای شما داریم! برای خرید ماسک صورت با قیمت مناسب، به شما اپلیکیشن جذاب کمدا را پیشنهاد می‌کنیم. با نصب اپلیکیشن کمدا می‌توانید تمام کالاهای مورد نیازتان را با تخفیف‌های فوق‌العاده و همیشگی و گارانتی پردخت بخرید.

    من مینام، 6 سال روانشناسی خوندم و حالا می‌نویسم. یعنی بیشتر از قبل می‌نویسم، حتی بیشتر از وقتایی که کلاس قصه می‌رفتم. نوشتن واسه من یه دنیاست، یه دنیا که توش اجازه دارم تموم عواطف ساده و پیچیده انسانی رو جسورانه و مختص به خودم زندگی کنم.
    مشاهده همه نوشته های مینا تیزروی →

    مهر ۵, ۱۳۹۹

    من مینام، 6 سال روانشناسی خوندم و حالا می‌نویسم. یعنی بیشتر از قبل می‌نویسم، حتی بیشتر از وقتایی که کلاس قصه می‌رفتم. نوشتن واسه من یه دنیاست، یه دنیا که توش اجازه دارم تموم عواطف ساده و پیچیده انسانی رو جسورانه و مختص به خودم زندگی کنم.

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دیدگاه

    وب‌ سایت

    ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

    Copyright ©2020 all right reserved by komodaa

    تمامی حقوق مادی و معنوی این وبسایت برای کُمُدا محفوظ است و هر گونه کپی برداری بدون ذکر منبع پیگرد قانونی دارد.

    خواص سرکه سیب برای پوست صورت
    خواص سرکه سیب برای پوست صورت
    0

    دوره مقدماتی php

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *