خواص سبزی جعفری برای لاغری

دوره مقدماتی php
خواص سبزی جعفری برای لاغری
خواص سبزی جعفری برای لاغری

خواص جفری چیست؟ / خواص جعفری برای پوست / خواص جعفری برای لاغری / خواص جعفری برای کلیه / خواص جعفری برای کبد

خواص جعفری

جعفری گیاهی است علفی ، دوساله و معطر که ارتفاع آن تا 70 سانتیمتر می رسد . برگهای آن برنگ سبز تیره و دارای بریدگیهای لوزی یا مثلث شکل با تقسیمات رفعی است .

گلهای جعفری کوچک برنگ مایل به سبز و بصورت چتر یم باشد میوه آن کوچک به درازای 2 میلیمتر و به قطر یک میلیمتر و دارای بوئی معطر است.

یکی از سبزی هایی که فواید بسیار زیادی دارد جعفری است. این سبزی به مزاج برخی سازگار نیست اما توصیه میشود که هیچگاه این سبزی را از برنامه غذایی خود حذف نکنید. جعفری سرشار از ویتامین های گناگون از قبیل ویتامین آ ، ث ، ای و ب می باشد همچنین دارای مواد معدنی مهم مانند آهن و کلروفیل به مقدار زیاد است.خواص سبزی جعفری برای لاغری

ترکیبات موجود در جعفری

دوره مقدماتی php

فلاوونوئیدها: دومین جزء مهم آن، فلاوونوئیدها بوده که از ترکیبات مهم این گروه که در جعفری یافت می شود که می توان آپیئین(apiin)، آپیجنین(apigenin)، کریسواِریول(crisoeriol) و لوتئولین(luteolin) را نام برد.

خواص تخم جعفری

تخم جعفری از نظر طب قدیم ایران گرم و خشک است .

1) ضد نفخ شکم است .

2) شریان ها و رگ ها راتمیز می کند .

3) ادرار آور و قاعده آرو است .

4) برای درمان تب نوبه بکارمی رود .

خواص ریشه جعفری

1) ریشه جعفری اشتها آور است .

2) ادرار آور و قاعده آور است .

3) سنگ کلیه را دفع می کند .

4) برای درمان اسهال باید 20 گرم ریشه جعفری را در یک لیتر آب دم کرده و تنقیه کنید .

5) دم کرده ریشه جعفری برای درمان تنگی نفس بکار می رود.

6) برای درمان سرخک مفید است .

خواص برگ و ساقه جعفری

1- برای رفع لکه ها و جوش های صورت دم کرده جعفری را روی پوست صورت بمالید .

2-برای روشن شدن رنگ پوست مقدری جعفری را در نیم لیتر آب به مدت 5 دقیقه بجوشانید و صبح وشب صورت خود را با آن بشوئید بعد از یک هفته پوست صورت شما روشن می شود.

3-دم کرده جعفری ضد تب است .

4-دم کرده برگ جعفری برای بواسیر و سنگ کلیه مفید است .

5-خوردن چای جعفری به هضم غذا کمک می کند .

6-بعد از خوردن سیر برای برطرف کردن بوی دهان جعفری بجوید.خواص سبزی جعفری برای لاغری

7-جعفزی نفس را خوشبو می کند.

8-برای درمان ضرب خوردگی و خون مدرگی له شده برگ و ساقه جعفری را روی عضو ضرب دیده بگذارید .

خواص جعفری برای لاغری

تاثیر جعفری در کاهش وزن جعفری حاوی فیبرهایی بوده که انباشتگی چربی‌ها را کم کرده و این سبزی معطر همچنین سبب کنترل اشتها می‌شود و برای همین اگر قصد لاغری دارید از جعفری و برای اینکه از خواص آن نهایت استفاده را ببرید حتی از آب جعفری هم غافل نباشید.

معجون لاغری: برای این کار یک دسته جعفری را ابتد پاک کرده و بشورید و سپس آن را به تنهایی یا با سبزیجات دیگر در مخلوط کن ریخته و آب آن را میل کنید. تخم جعفری نیز خواص دیورتیک فوق‌العاده‌ای را داشته برای این کار به مدت ۱۵ دقیقه نصف قاشق چای‌خوری تخم جعفری را در یک فنجان آب خیسانده و میل کنید و به مدت ۱۵ روز انجام دهید تا تاثیر ان را ببینید

نوشیدنی دیگر برای لاغری : با تهیه و نوشیدن این معجون ساده به مدت فقط پنج روز قادر خواهید بود به اندازه سه کیلوگرم از وزنتان را کم کنید و نوشیدن روزانه یک لیوان از این معجون با معده خالی میزان سوخت و ساز بدن را دست کم 40 درصد افزایش داده مواد لازم برای تهیه معجون لاغری:

1 دسته جعفری، 1 عدد لیمو و یک لیوان آب

جعفری ها را ریز ریز خرد کرده و با اضافه کردن آب لیمو و سپس آب این معجون را با معده خالی هر روز میل کنید ، اما فقط برای پنج روز. سپس، شما باید یک استراحت 10 روزه به بدنتان داده و برنامه را دوباره از ابتدا آغاز نمایید.این معجون برای سوزاندن کالری استفاده می گردد و ویتامین ها و مواد معدنی را به بدن می رساند، و علاوه بر این، با استفاده از آن شما می توانید 3 کیلوگرم کمتر از 5 روز کاهش وزن   را مشاهده کنید.

  • عکس نوشته غفور
  • خواص جعفری برای پوست

    جعفری برای ترمیم و طراوت پوست مفید است چون سرشاراز ویتامین C است، که خطوط ریز، چین و چروک و زخم پوست را کاهش میدهد.
    جعفری کلاژن تولید کرده و در نتیجه سلول را بازسازی میکند و مصرف جعفری فواید بسیاری دارد آب جعفری فواید بسیار مهم برای پوست دارد.در صبح بعنوان ماسک استفاده شود، کافیست ۱۵ دقیقه بر روی پوست بماند فواید آب جعفری برای پوست: آب جعفری، شامل بتا کاروتن و ویتامین A است.زخم پوستی را سریع بهبود میدهد آب جعفری برای تسکین کبودی زیر چشم و کاهش تورم بسیار موثر است..
    بعلت داشتن کلروفیل و مقادیر بالایی از ویتامین کا برای کاهش تورم اطراف چشم بسیار مفید است یک قاشق غذا خوری از آب جعفری را به ماست اضافه کنید و خوب مخلوط کنید و با پنبه توپی به زیر چشم بزنید این کار را دو بار در هفته انجام دهید.
    آب جعفری آکنه ، جوش، عفونت های پوستی را درمان کرده و پوست را ضدعفونی میکند.
    آب جعفری دارای اثرات ضد میکروبی و ضد قارچی است.

    آب جعفری، روغن زیتون و یا روغن بادام، را امخلوط کرده به پوست بمالید پس از ۳۰ دقیقه با آب بشوئید برای التیام پوست بسیار مفید است.آب جعفری پوست را باز سازی کرده قرمزی و جوش پوست را از بین می برد.

    برای لکه های تیره روی پوست و سفید شدن رنگ پوست سودمند است.برای این کار، آب جعفری، ۳ قاشق چای خوری عسل و۱ قاشق آب لیمو را ترکیب کرده چربی آن پوست را متعادل میکند دستور تهیه ماسک آب جعفری: ۱ فنجان آب جعفری، ۱ قاشق چای خوری بلغور جو دوسر، ۴ قاشق چای خوری عسل، ۳ قاشق غذاخوری ماست.آماده سازی و کاربرد: همه مواد را در مخلوط کن ریخته و پوست ر ا با این مخلوط به مدت ۱۵ دقیقه بدون حرکت صورت مالش دهید.سپس پوست را با آب سرد بشوئید.سلولهای مرده پوست صورت از بین رفته. برای پاک کردن لایه های انباشته شده از غبار سه بار در هفته این کار را انجام دهید

    چگونه آب جعفری تهیه کنیم؟ برای آماده کردن آب جعفری از ساقه های جعفری استفاده میکنیم ۱ لیتر آب را می جوشانیم ساقه های جعفری به اندازه یک دسته را ریخته دو سه دقیقه بجوشد سپس آب آن را صاف کرده
    و بعنوان ماسک استفاده میکنیم.

    خواص جعفری برای کبد

    سم زدایی از کبد به طور منظم به افزایش عملکرد آن و از بین بردن چربی‌ها بسیار کمک می‌کند. این نوشیدنی در عرض 5 روز کبدتان را مانند یک نوزاد پاک می‌کنید.

    مواد تشکیل دهنده:

    1 فنجان جعفری خرد شده

    خواص سبزی جعفری برای لاغری

    5 ساقه کرفس

    6 فنجان آب

    3 عدد لیمو

    طرز تهیه:

    مواد تشکیل دهنده را با دقت بشورید. اگر لیموی ارگانیک پیدا کردید، نمی‌خواهد پوست آن را بگیرید.

    محتویات را تا زمانی که خوب مخلوط شوند باهم ترکیب کنید اما فعلا آب را اضافه نکنید.

    هنگامی که به خوبی باهم مخلوط شدند مواد را داخل آب بریزید و دوباره هم بزنید.

    نوشیدن 2 فنجان بعد از هر وعده غذایی بسیار نتیجه بخش‌تر گزارش شده است. اگر تنها 5روز، 3 وعده در روز این نوشیدنی را میل کنید تمام سموم از کبدتان خارج می‌شود. لازم به ذکر است اگر در طول روز آب فراوان میل کنید به روند پاکسازی کبد بسیار زیاد کمک کرده اید.

    خواص جعفری برای کلیه

    سالها یکی پس از دیگری میگذرند و کلیه های ما خون ما را با دفع نمک ، سم و هر گونه شیء ناخواسته که وارد بدن ما میشود فیلترمیکنند. با گذشت زمان ، نمک تجمع می یابد و این نیاز به تمیز کردن توسط عملیات نظافتی دارد. چگونه می خواهیم بر این مشکل غلبه کنیم؟
     
    بسیار آسان است ، اول یک دسته جعفری را برداشته و تمیز بشویید سپس آن را در تکه های کوچک بریده و آن را در یک قابلمه بریزید و با آب تمیز به مدت ده دقیقه بجوشانید و بگذارید سرد شود و سپس فیلترش کنید و آن را در یک بطری تمیز ریخته و در داخل یخچال بگذارید تا خنک شود. با نوشیدن یک لیوان روزمره شما متوجه خواهید شد که تمام نمک و دیگر سموم انباشته شده در کلیه شما خارج میشود. هنگام ادرار کردن هم شما متوجه تفاوتی خواهید شد که شما هرگز قبلا احساس نکرده اید.

    تمامی حقوق برای ساعت24 محفوظ استسئو سایت توسط لینک 1

    رژیم غذایی دکتر کرمانی

    لاغری با جعفری ؛ جعفری از سبزی های محبوب و پُر استفاده است که می توانید به صورت خرد شده یا کامل مصرف کنید. از جعفری به عنوان چاشنی غذاها مثل تغییر مزه سوپ و خورشت ها و یا  در سالادها استفاده می کنند. این سبزی سالم سرشار از انواع مواد مغذی، کالری کم و فیبر بالا است که می توانید در رژیم غذایی خود اضافه کنید. در این مقاله درباره جعفری، چگونگی تاثیرش بر کاهش وزن و مواد ترکیبی با جعفری برای لاغری را صحبت می کنیم.  یکی از این ترکیب ها جعفری و آب لیمو است که معتقدند سبب کاهش وزن و کم شدن چربی های شکمی می شود.ترکیبی دیگر هم چای جعفری است که در مورد آن نیز چنین ادعایی می شود. همراه ما باشید تا ببینید چطور از جعفری استفاده کنید و چگونه در کاهش وزن اثر می گذارد یا خیر؟

     

    دلیل های زیادی مصرف جعفری برای کاهش وزن را مفید می دانند.خواص سبزی جعفری برای لاغری

     

    یک وعده جعفری معادل با یک فنجان ۲۲ کالری دارد. چربی این مقدار بسیار کم و معادل ۰٫۴۷ گرم است و ۳۴ میلی گرم سدیم دارد. بنابراین جعفری طعم دهنده کم کالری، کم چربی و کم سدیم است. با اینکه یک وعده از آن به نظر زیاد می آید اما بسیاری از افرادی که سبک زندگی مدیترانه ای را دنبال می کنند در بشقاب های خود از جعفری زیاد استفاده می کنند. از آنجایی که نیم کیلو از وزن بدن تقریبا برابر با ۳٫۵۰۰ کالری است پس استفاده از جعفری برای چاشنی به جای یک قاشق اضافی روغن زیتون که ۱۱۹ کالری دارد در طولانی مدت سبب کاهش وزن می شود.

     

    جعفری به صورت طبیعی فیبر بالایی دارد. هر فنجان جعفری ۲ گرم فیبر است. با اینکه در اولین نگاه این مقدار به نظر کم می رسد اما یک فنجان جعفری تنها ۱ درصد از رژیم ۲۰۰۰ کالری را به خود اختصاص می دهد و این مقدار به هیچ عنوان کم نیست. یک وعده جعفری ۵ تا ۸ درصد نیاز روزانه بدن به فیبر را تامین و به احساس سیری و کاهش احتمال پرخوری کمک می کند. جعفری سبب افزایش مقدار دریافت سبزیجات در برنامه غذایی می شود چون نیاز بدن به سبزیجات روزانه ۲ تا ۳ فنجان است.

    خوردن جعفری به کاهش خطر برخی سرطان ها از جمله پستان، مسیر گوارشی، پوست و پروستات کمک می کند. جعفری مقدار زیادی فلاونوئید (آپیجنین) در خود دارد. این فلانوئیدها نه تنها خواص ضد سرطانی عالی دارند بلکه ضد التهاب ها و آنتی اکسیدان های قوی نیز هستند.

     

    جعفری به تنظیم سیستم ایمنی بدن کمک می کند. روغن جعفری سبب متعادل سازی واکنش بیش از حد تحریک شده سیستم ایمنی بدن و مقابله با مشکلاتی مانند آلرژی، خود ایمنی و اختلالات التهاب مزمن می شود.

     

    جعفری به کاهش درد و ورم مرتبط با آرتروز کمک می کند.  روغن موجود در جعفری ( eugenol ) خواص ضد التهابی و ضد آرتروزی قوی  دارد که تا حدود زیادی جلوی ورم در مفاصل را می گیرد.

     

    جعفری بدن را در مقابل انواع مختلف بیماری از قبیل تصلب شریان، دیابت و سرطان روده تا آسم محافظت می کند. جعفری از منابع عالی ویتامین C است که رادیکال های آزاد در ایجاد بیماری را خنثی می کند.

     

    جعفری منبع عالی یکی از ویتامین های گروه B یعنی اسید فولیک است. اسید فولیک سبب کاهش هموسیستئین (آمیو اسید طبیعی) در بدن می شود اما اگر بیش از حد مجاز درون خون باشد به رگ های خونی آسیب می رساند و خطر بروز بیماری های قلبی و سکته مغزی را افزایش می دهد.

     

    جعفری با آهن فراوان سبب تولید سلول های قرمز خون می شود. یک فنجان جعفری ۳٫ میلی گرم آهن دارد که به ترتیب ۲۱ و ۴۶ درصد از مقدار نیاز روزانه خانم ها و آقایان به آهن را تامین می کند. همچنین جعفری سرشار از ویتامین K  است که به انعقاد خون کمک می کند. یک فنجان جعفری ۹۸۴ میکروگرم ویتامین K دارد که بش از ۱۰۰ درصد نیاز بدن را شامل می شود. جعفری آنتی اکسیدان طبیعی از جمله ویتامین A، C و E است. آنتی اکسیدان از بدن در مقابل آسیب رادیکال های آزاد محافظت می کند. این مواد غذایی اثر مستقیمی در کاهش وزن ندارند اما همزمان با کاهش وزن به سلامت بدن کمک می کنند.

     

    ما انسان ها همیشه به دنبال روشی جادویی برای کاهش وزن و آب کردن چربی شکمی هستیم. به همین دلیل است که هر چند وقت یک بار نام معجونی سحر آمیز را می شنوید که سبب کاهش وزن و آب کردن یک قسمت خاص از بدن می شود. به شما پیشنهاد می دهیم هر زمان بعد از نام یک غذا و نوشیدنی گفته شد که قسمت خاصی از بدن را کوچک می کند بدانید این خبر غیر قابل اعتماد است.

    رژیم غذایی و کاهش وزن روشی بسیار پردرآمد برای کسب و کار است. متاسفانه افراد سودجو به دنبال راه هایی برای کسب درآمدی ساده هستند. شاید نوشیدن جعفری به همراه آب لیمو مزایایی برای سلامت داشته باشد اما نمی توانید از آن به عنوان معجونی جادویی برای کاهش وزن اعتماد کنید.

     

    چای جعفری نوشیدنی سالمی است که جایگزین بسیاری از نوشیدنی های قندی است اما چای جعفری اکسیر جادویی برای کاهش وزن نیست و سبب کاهش وزن چشم گیر و کوچک شدن بخش خاصی از بدن نمی شود. چای جعفری بسیار ادرارآور است و در شروع رژیم بسیار کمک کننده است. همچنین سبب افزایش اعتماد به نفس می شود.

    بهترین روش کاهش وزن رعایت کردن رژیم غذایی متعادل و ورزش است. مصرف سبزیجات ادرار آور سببب دفع برخی از مواد سمی از بدن می شوند. با این حال قبل از مصرف حتما با پزشک خود مشورت کنید. همچنین اگر از دیورتیک ها استفاده می کنید به هیچ وجه از این نوشیدنی استفاده نکنید.خواص سبزی جعفری برای لاغری

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظر شما

    ایمیل

    برای دریافت مشاوره خرید رژیم دکتر کرمانی شماره همراه خود را ثبت کنید ما با شما تماس می‌گیریم

    کلیه حقوق متعلق به مجموعه به اندام دکتر کرمانی می باشد.

    لاغری با جعفری ؛ جعفری از سبزی‌های محبوب و پراستفاده است که می‌توانید به‌صورت خردشده یا کامل مصرف کنید. از جعفری به‌عنوان چاشنی غذاها مثل تغییر مزه سوپ و خورشت‌ها و یا در سالادها استفاده می‌کنند. یک وعده جعفری معادل با یک فنجان ۲۲ کالری دارد. چربی این مقدار بسیار کم و معادل ۰٫۴۷ گرم است و ۳۴ میلی‌گرم سدیم دارد. بنابراین جعفری طعم‌دهنده کم‌کالری، کم‌چربی و کم‌سدیم است و لاغری با جعفری امری امکان‌پذیر است. بااینکه یک وعده از آن به نظر زیاد می‌آید اما بسیاری از افرادی که سبک زندگی مدیترانه‌ای را دنبال می‌کنند در بشقاب‌های خود از جعفری زیاد استفاده می‌کنند.

    از فواید جعفری نیز می‌توان به این موارد اشاره کرد:

    آنزیم
    به خاطر بهبود هضم، نقش مهمی در جعفری دارند. نقش آن‌ها در تجزیه غذا و رها کردن
    مواد غذایی ازجمله پروتئین‌ها، چربی‌ها و کربوهیدرات‌ها است که مصرف می‌کنیم. با پخت غذا، مقدار
    زیادی از آنزیم را از بین می‌بریم که بعد وارد دن می‌شود و بدن مجبور به تولید آنزیم‌ها
    می‌شود. سپس می‌توانید اثرات جانبی ناخوشایند نظیر نفخ شکم و گاز را تجربه کنید.
    رژیم جعفری به شما این امکان را می‌دهد که به‌اندازه کافی آنزیم وارد بدن کنید و
    نفخ و باد را کاهش دهید. عملکرد ادرارآور جعفری برای لاغری، به توانایی آن برای تحریک رها
    کردن مایع از بدن اشاره می‌کند.

     وقتی در مورد کاهش وزن و نقش جعفری در این کار صحبت می‌کنیم، پس این کار قطعاً بیش‌ترین نقش را دارد.جعفری حاوی فیبرهایی است که انباشتگی چربی‌ها را کم می‌کند. این سبزی معطر همچنین باعث کنترل اشتها می‌شود. برای همین اگر قصد لاغری دارید و می‌خواهید از شر سلولیت‌های مزاحم خلاص شوید جعفری را دریابید. به این منظور به تمام سالادها و غذاهایتان جعفری اضافه کنید. برای اینکه از خواص آن نهایت استفاده را ببرید حتی از آب جعفری هم غافل نباشید.

    چای
    جعفری برای کاهش وزن یک ادرار بسیار قوی است و به دفع آب اضافی بدن کمک می‌کند.
    بسته به مازاد آب، بدن وزن کم می‌کنید. چون ادرارآور است اگر داروهای ادرارآور می‌خورید
    از آن استفاده نکنید؛ از دست رفتن آب بدن به‌طور عمده با ادرار انجام می‌شود، اگرچه
    عرق ریختن نقش خوبی ایفا می‌کند. دفع مایعات بدن اگر از هر دو دارو و چای استفاده
    کنید، می‌تواند منجر به ضعف، سو تغذیه به خاطر فقدان مواد مغذی شود. دستور تهیه چای
    جعفری این است که از جعفری خشک‌شده استفاده کنید. به‌این‌ترتیب ۲ قاشق سوپ‌خوری
    جعفری خشک را داخل آب جوش بریزید. بعد از ۱۰ دقیقه، آن را صاف کنید.خواص سبزی جعفری برای لاغری

    یک
    عدد خیار، یک دسته کوچک جعفری، ۱ عدد لیمو، ۱ قاشق غذاخوری زنجبیل تازهٔ رنده شده، ۱ قاشق
    غذاخوری آب آلوئه‌ورا و نصف لیوان آب را باهم مخلوط‌کنید (می‌توانید آن‌ها را در
    مخلوط‌کن بریزید و خوب میکس کنید). این نوشیدنی را می‌توانید به مدت یک ماه هر شب
    قبل از خواب میل کنید. بعد از یک ماه اگر فکر کردید که بهتر است مصرف آن را ادامه
    بدهید، می‌توانید با یک هفته وقفه، خوردن آن را برای یک دورهٔ یک‌ماههٔ دیگر شروع کنید.

    اول،
    ترکیب آب‌لیمو، سیب، خیار، جعفری و کرفس را در مخلوط‌کن یا غذا ساز ترکیب کرده و
    سپس به آن آب را اضافه کنید. اکنون نوشیدنی خانگی لاغری و سم‌زدای کبد شما آماده
    است. یک لیوان از این نوشیدنی را سه بار در روز قبل از
    غذا و به مدت سه روز مصرف کنید پس از هفت تا ۱۰ روز بعد دوباره این روند مصرف را
    تکرار کنید. در طول این سه روز از خوردن غذاهای سنگین اجتناب کنید. همچنین
    نوشیدن مقدار زیاد آب به‌منظور سرعت بخشیدن به روند سم‌زدایی و از دست دادن وزن
    توصیه می‌شود.

    من در حوزه‌ی بازاریابی محتوا فعالیت می‌کنم و با نویسندگی زندگی می‌کنم.

    اسم و ایمیل مرا در این مرورگر ذخیره کن.

    با اپلیکیشن کرفس به وزن ایده‌آل خود برسید.

    تهران٬ ونک- خیابان برزیل- خیابان شمس لاهیجانی- کوچه دوازدهم- پلاک ۸

    @2019 – طراحی و توسعه تیم کرفس

    جعفری یکی از انواع سبزی های خوراکی فوق العاده پر خاصیت می باشد که برگ ها و ریشه ی آن سال ها برای درمان انواع دردها و بیماری ها استفاده شده است.

    سبزی جعفری برای لاغری و کاهش وزن، قاعدگی و پریود شدن، درمان سنگ کلیه و کبد چرب به شهرت رسیده و برای زیبایی و سلامت پوست و مو عالی است.

    در ادامه قصد داریم شما را با عالی ترین خواص جعفری تازه و خشک شده که شاید تاکنون نشنیده باشید و طریقه مصرف آن آشنا کنیم؛ با کوکا همراه باشید.

    توجه : پیش از گذاشتن هرگونه ماسک بر روی صورت و نواحی حساس بدن، با مالیدن مقداری کمی از آن بر روی پوست دست خود به مدت حداقل 20 دقیقه، از نداشتن حساسیت نسبت به آن اطمینان حاصل نمایید.

    مقادیر بالای ویتامین C موجود در جعفری باعث افزایش تولید کلاژن در پوست شده و با کاهش چین و چروک به جوان سازی پوست صورت کمک می کند.خواص سبزی جعفری برای لاغری

    جعفری همچنین دارای مقدار زیادی آنتی اکسیدان هاست که پوست را در برابر آسیب های رادیکال آزاد محافظت کرده و برای درمان چروک پوست صورت، چروک دور چشم و جوان سازی پوست صورت مفید است.

    مقادیر بالای ویتامین C، کلروفیل و ویتامین K موجود در جعفری به درمان پف و سیاهی دور چشم کمک می کند.

    ماسک جعفری و ماست برای دور چشم

    یک قاشق غذا خوری آب جعفری تازه را با یک قاشق چای خوری ماست مخلوط کنید و آن را زیر چشم ها بمالید، بگذارید 10 دقیقه بماند و سپس با آب سرد خوب بشویید.

    این ماسک را دو بار در هفته استفاده کنید تا پف و سیاهی دور چشم شما درمان شود.

    جعفری به دلیل خواص ضد باکتری که دارد با کاهش چربی پوست از ابتلا به آکنه و جوش صورت پیشگیری می کند. همچنین خواص ضد التهابی جعفری التهاب پوست را کاهش داده و قرمزی ناشی از جوش صورت را درمان می کند.

    ماسک جعفری و لیمو ترش برای جوش

    یک قاشق غذا خوری آب جعفری تازه را با یک قاشق غذا خوری آب لیمو ترش تازه، سه قطره روغن درخت چای و سه قطره روغن رزماری ترکیب کنید و با یک پد پنبه ای به صورت حرکات دایره ای بر روی پوست صورت بمالید. بگذارید 15 دقیقه بماند و سپس با آب سرد بشویید.

    ماسک جعفری و عسل برای صورت

    یک قاشق غذا خوری آب جعفری را با دو قاشق چای خوری عسل طبیعی ترکیب کنید و بر روی پوست صورت بمالید، بگذارید 10 دقیقه بماند و سپس با آب سرد بشویید.

    جعفری یکی از بهترین دارو های گیاهی برای درمان کک و مک محسوب می شود.

    ماسک خانگی برای کک و مک

    یک دسته جعفری تازه را ریز خرد کنید و در یک لیوان آب گرم بریزید، یک قاشق چای خوری آب لیمو ترش تازه و یک قاشق غذا خوری عسل طبیعی در مخلوط کن خوب ترکیب کرده و بر روی پوست صورت بمالید، بگذارید 20 دقیقه بماند و سپس با آب سرد بشویید.

    جعفری به طور طبیعی به پاک سازی و سم زدایی پوست صورت کمک کرده و با از بین بردن سلول های مرده پوست به روشن تر شدن رنگ پوست کمک می کند.

    ماسک جعفری برای روشن شدن پوست

    چند برگ جعفری تازه را با یک قاشق غذا خوری ماست، یک قاشق چای خوری جو دوسر و چند قطره روغن درخت چای ترکیب کنید، این ماسک را روی صورت و گردن بمالید و بگذارید 15 دقیقه بماند سپس با آب بشویید.

    این ماسک را سه بار در هفته استفاده کنید تا باعث روشن تر شدن پوست صورت شود.

    جعفری حاوی مقادیر قابل توجه بتا کاروتن و ویتامین A است که باعث بهبود الاستیک پوست شده  به درمان سریع تر زخم ها کمک می کند.

    جعفری حاوی مقادیر بالای فلاونوئید ها، ویتامین ها و مواد معدنی است که باعث تقویت فولیکو های مو شده و ریزش مو را درمان می کند.

    ماسک مو با جعفری

    نصف فنجان جعفری خرد شده را با 100 میلی لیتر آب ترکیب کنید و بر روی پوست سر و مو ها بمالید، مو ها را به مدت یک ساعت با حوله بپوشانید و سپس با آب و شامپو بشویید.

    جعفری حاوی مقادیر بالای مس است که به حفظ رنگ طبیعی مو کمک کرده و از سفیدی زودرس مو ها جلوگیری می کند.

    جعفری به دلیل مقادیر قبل توجه آهن و مس که دارد باعث افزایش گردش خون در بدن و سر شده و با تقویت فولیکو های مو باعث افزایش رشد مو می شود.

    ماسک جعفری برای مو

    دو قاشق غذا خوری دانه های جعفری را با یک لیوان آب جعفری تازه در مخلوط کنید بریزید تا خمیری به دست آید، این خمیر را بر روی پوست سر ماساژ دهید، بگذارید 15 دقیقه بماند و سپس با آب و شامپو بشویید.خواص سبزی جعفری برای لاغری

    این ماسک را دو بار در ماه استفاده کنید تا زودتر نتیجه بگیرید.

    جعفری دارای خواص ضد باکتری و ضد قارچی قوی است که به درمان شوره سر کمک می کند. هر بار قبل از دوش گرفتن مقداری آب جعفری تازه را بر روی پوست سر و مو های خود بمالید تا شوره سر را درمان کند.

    جعفری یکی از انواع سبزیجات با کالری پایین است که سوخت و ساز بدن را افزایش داده، آب اضافی بدن را از طریق کلیه ها دفع کرده و با سم زدایی و پاک سازی کبد به لاغری و کاهش وزن کمک می کند.

    جعفری، غنی از آنتی اکسیدان ها و ویتامین هاست که به طور طبیعی باعث پاک سازی کلیه ها می شوند، علاوه بر این جعفری یک آنتی بیوتیک و دیورتیک طبیعی بوده که با افزایش دفع ادرار به درمان سنگ کلیه و عفونت مثانه و دستگاه ادراری کمک می کند.

    همچنین گفته می شود که ریشه ی جعفری برای درمان سنگ کلیه مفید است.

    جعفری یکی از بهترین سبزیجات برای سم زدایی و پاک سازی کبد است، جعفری به دلیل خاصیت دیورتیک طبیعی که دارد به درمان بیماری های کبد از جمله کبد چرب کمک می کند.

    مقادیر بالای آهن موجود در جعفری به درمان کم خونی ناشی از فقر آهن یا آنمی کمک می کند، همچنین ویتامین C موجود در آن به جذب بیشتر آهن کمک می کند.

    گفته می شود، در افرادی که نمی توانند از مکمل های آهن استفاده کنند، جعفری بهترین جایگزین است.

    جعفری باعث تعادل هورمونی در بدن زنان شده و با افزایش ترشح هورمون استروژن به درمان قاعدگی نامنظم، سندروم پیش از قاعدگی و درمان درد پریود کمک می کند.

    مقادیر بالای آنتی اکسیدان ها و پتاسیم موجود در سبزی جعفری باعث کاهش فشار خون بالا می شود، علاوه بر این جعفری چون یک دیورتیک طبیعی است با دفع آب اضافی بدن فشار خون بالا را کاهش می دهد.

  • عکس کفش اسپرت دخترانه لاکچری
  • جعفری به دلیل مقادیر بالای پتاسیم که دارد و اینکه یک دیورتیک طبیعی است، با افزایش دفع آب اضافی بدن از طریق کلیه ها به درمان ادم و ورم بدن کمک می کند.

    مطالعات نشان داده که مقادیر بالای فلاونوئید های موجود در جعفری با کاهش بیوسنتر کلسترول به کاهش کلسترول خون بالا کمک می کند.

    جعفری حاوی مقادیر بالای آنتی اکسیدان هاست که استرس اکسیداتیو را کاهش داده و به سلامت قلب و عروق کمک می کند.

    ویتامین B کمپلکس و اسید فولیک موجود در جعفری مانع از ضخیم شدن دیواره های شریانی شده و خطر ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی را کاهش می دهد.

    ویتامین ها و فلاونوئید های موجود در سبزی جعفری برای پاک سازی و سم زدایی بدن از فلزات سنگین و سموم دیگر مفید است.

    گفته می شود که اگر هر روز دمنوش ریشه جعفری استفاده کنید به پاک سازی و سم زدایی بدن کمک می کند.

    جعفری حاوی فلاونوئیدی به نام میریستین است که می تواند سطح قند خون و مقاومت به انسولین در افراد دیابتی را کاهش دهد.

    یک تحقیق نشان داده که اگر افراد مبتلا به دیابت به مدت یک ماه جعفری را به رژیم غذایی خود اضافه کنند، قند خون کاهش چشمگیری پیدا می کند.

    مطالعات نشان داده که مصرف جعفری خطر ابتلا به تری گلیسیرید و کلسترول خون بالا در افراد دیابتی را کاهش می دهد.

    جعفری در طب سنتی کشور ترکیه برای درمان دیابت استفاده می شود.خواص سبزی جعفری برای لاغری

    مقادیر قابل توجه فیبر موجود در جعفری به بهبود هضم غذا کمک کرده، نفخ، سو هاضمه، حالت تهوع و استفراغ را درمان کرده و به سلامت دستگاه گوارش کمک می کند.

    همچنین جعفری با بهبود هضم غذا به عنوان یک درمان طبیعی برای ریفلاکس اسیدی معده استفاده می شود.

    مقادیر قابل توجه فیبر موجود در جعفری با سم زدایی روده ها و افزایش حرکات روده به پیشگیری و درمان یبوست کمک می کند.

    برگ ها و ریشه ی سبزی جعفری به دلیل خواص ضد باکتریایی و ضد التهابی که دارد، از قدیم برای پیشگیری و درمان اسهال استفاده شده است.

    جعفری به دلیل مقادیر بالای ویتامین A و ویتامین C موجود در آن دارای خواص ضد التهابی بوده و به پیشگیری ودرمان آرتریت روماتوئید و درد ناشی از آن کمک می کند.

    جعفری یک دیورتیک طبیعی است که با افزایش دفع اسید اوریک بدن علائم بیماری آرتریت روماتوئید را کاهش می دهد.

    جعفری تازه و خشک شده حاوی یک فلاونوئید خاص به نام اپی ژنین است که با افزایش مرگ سلول های سرطانی، از پیشرفت سرطان به ویژه سرطان پروستات، کولورکتال و کولون جلوگیری کرده و رشد تومور را متوقف می کند.

    مقادیر بالای ویتامین C، ویتامین K و کلسیم موجود در جعفری باعث تقویت استخوان ها شده و خطر ابتلا به پوکی استخوان را کاهش می دهد.

    همچنین ویتامین B کمپکس موجود در جعفری به کاهش سطح هموسیستئین که می تواند باعث تضعیف استخوان ها و پوکی استخوان شود، کمک می کند.

    مقادیر بالای ویتامین ها، مواد معدنی و آنتی اکسیدان های موجود در جعفری باعث تقویت سیستم ایمنی بدن شده و به درمان سرماخوردگی، آنفلونزا و درمان تب بالا کمک می کند.

    کلروفیل موجود در جعفری دارای خواص ضد باکتری و ضد قارچی است و مطالعات نشان داده که جعفری برای پیشگیری و درمان عفونت های باکتریایی مفید است.

    اپی ژنین موجود در جعفری تشکیل نورون ها در مغز را بهبود بخشیده و به تقویت حافظه کمک می کند. تحقیقات نشان می دهد که جعفری برای درمان بیماری های نورولوژیک مانند اسکیزوفرنی، افسردگی، آلزایمر و پارکینسون مفید است.

    جعفری در طب سنتی به عنوان یک خوشبو کننده دهان طبیعی شناخته شده است، جویدن چند شاخه جعفری تازه به دلیل عطر و طعم قوی و مقادیر بالای کلروفیل موجود در آن بوی بد دهان را از بین می برد.

    کقادیر بالای ویتامین A و آنتی اکسیدان های موجود در جعفری باعث تقویت بینایی شده و خطر ابتلا به شب کوری، دژنراسیون ماکولا و آب مروارید را کاهش می دهد.

    جعفری به دلیل خواص ضد عفونی کننده که دارد، یکی از بهترین گیاهان دارویی برای پاک سازی گوش و درمان گوش درد محسوب می شود.

    زیاده روی در مصرف جعفری در دوران بارداری می تواند باعث افزایش انقباضات رحمی شده و خطر سقط جنین را افزایش دهد. علاوه بر این به دلیل مطالعات کم درباره ی اثرات جعفری بر روی زنان شیرده گفته شده که بهتر است در دوران شیردهی از مصرف جعفری اجتناب شود.

    جعفری در برخی افراد ممکن است باعث ایجاد حساسیت و واکنش های آلرژیک پوستی شود.

    مقادیر بالا ویتامین K موجود در جعفری ممکن است با دارو های ضد انعقاد خون مانند وارفارین تداخل دارویی ایجاد کند.

    طبیعت جعفری گرم و خشک است. جعفری حاوی مقادیر بالای آنتی اکسیدان ها، فلاونوئید ها، ویتامین A، ویتامین C، ویتامین K، ویتامین E، تیامین، ریبوفلاوین، نیاسین، ویتامین B6، ویتامین B12، پانتوتنیک اسید، کولین، فولات، کلسیم، آهن، منیزیم، منگنز، فسفر، پتاسیم، روی و مس می باشد.

    جعفری گیاهی گلدار بومی مدیترانه است که از 2000 سال پیش در مدیترانه، خاورمیانه و کشور های اروپایی و آمریکایی به طور گسترده برای آشپزی و اهداف دارویی استفاده می شود.

    جعفری تازه و خشک شده را به عنوان ادویه برای تهیه انواع سوپ، سالاد پیاز و جعفری، جعفری پلو، خورش نعناع جعفری، کوکو جعفری، ماکارونی و پاستا، آب جعفری و چای و دمنوش جعفری استفاده می کنند.

    منابع : organicfacts – medicalnewstoday – stylecraze

    فال حافظ

    متن عاشقانه متن زیبا

    صفحه اصلی تبلیغات تماس با ما درباره ما

    مطالب بخش سلامت و پزشکی سایت کوکا فقط جنبه اطلاع رسانی و آموزشی دارند. این مطالب توصیه پزشکی تلقی نمی شوند و نباید آنها را جایگزین مراجعه به پزشک جهت تشخیص و درمان کرد.

    © کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب کوکا به هر نحو غیر مجاز می باشد.
    هر گونه کپی برداری از محتوای سایت کوکا پیگرد قانونی دارد.
    استفاده از مطالب سایت کوکا در سایت های خبر خوان و دارای آی فریم نیز اکیدا ممنوع است.

    آب جعفری به دلیل مقادیر بالای ویتامین ها و مواد معدنی که دارد، در طب سنتی به عنوان یکی از بهترین و سالم ترین نوشیدنی ها برای سم زدایی بدن و پیشگیری و درمان بیماری ها شناخته شده است.

    در این مقاله قصد داریم شما را با نحوه آب گرفتن جعفری و برخی از خواص آن برای درمان سنگ کلیه، کبد چرب، فشار خون بالا، لاغری و پوست صورت آشنا کنیم؛ در ادامه همراه ما باشید

    توجه : پیش از گذاشتن هرگونه ماسک بر روی صورت و نواحی حساس بدن، با مالیدن مقداری کمی از آن بر روی پوست دست خود به مدت حداقل 20 دقیقه، از نداشتن حساسیت نسبت به آن اطمینان حاصل نمایید.

    آب جعفری با متعادل کردن سطح چربی پوست و همچنین به دلیل خواص ضد التهابی و ضد باکتریایی که دارد به درمان آکنه و جوش صورت کمک می کند.

    ماسک آب جعفری برای جوش صورت

    خواص سبزی جعفری برای لاغری

    یک قاشق غذا خوری آب جعفری را با یک قاشق غذا خوری آب لیمو ترش تازه، سه قطره روغن درخت چای و سه قطره روغن رزماری ترکیب کنید و با یک پد پنبه ای به صورت حرکات دایره ای بر روی پوست صورت بمالید. بگذارید 15 دقیقه بماند و سپس با آب سرد بشویید.

    مقادیر بالای آنتی اکسیدان ها و ویتامین C موجود در آب جعفری به بازسازی سلول های پوست کمک کرده و با رفع چین و چروک به جوان سازی پوست صورت کمک می کند.

    آب جعفری یکی از بهترین روش های طبیعی برای درمان یک صورت می باشد.

    ماسک آب جعفری و لیمو و عسل

    یک دسته جعفری تازه را آب بگیرید و با آب یک لیمو ترش تازه و 1 قاشق غذا خوری عسل طبیعی ترکیب کنید. صورت خود را تمیز بشویید و این مخلوط را بر روی صورت بمالید، بگذارید 15 دقیقه بماند و سپس با آب سرد خوب بشویید.

    مقادیر بالای ویتامین C، کلروفیل و ویتامین K موجود در جعفری به درمان پف و سیاهی دور چشم کمک می کنند.

    ماسک آب جعفری برای دور چشم

    یک قاشق غذا خوری آب جعفری تازه را با یک قاشق چای خوری ماست مخلوط کنید و آن را زیر چشم ها بمالید، بگذارید 10 دقیقه بماند و سپس با آب سرد خوب بشویید.

    این ماسک را دو بار در هفته استفاده کنید تا پف و سیاهی دور چشم شما درمان شود.

    مقادیر بالای هیستیدین و ویتامین A موجود در آب جعفری به ترمیم سلول های پوست کمک کرده و باعث درمان سریع تر زخم های بدن می شود.

    یکی از مهم ترین دلایل ریزش مو کمبود ویتامین و مواد معدنی می باشد. آب جعفری به دلیل مقادیر بالای ویتامین ها و مواد معدنی از جمله آهن و مس با افزایش گردش خون در سر به تقویت فولیکول های مو کمک کرده و ریزش مو را درمان می کند.

    ماسک آب جعفری برای ریزش مو

    یک دسته بزرگ جعفری تازه را آب بگیرید و آن را بر روی مو ها و پوست سر ماساژ دهید، بگذارید یک ساعت بماند و سپس بشویید.

    مس و روی موجود در آب جعفری باعث بهبود گردش خون در سر شده و به تقویت و افزایش رشد مو کمک می کند.

    آب جعفری یک دیورتیک طبیعی است و به دلیل خواص ضد التهابی که دارد، از بهرین روش های طبیعی برای سم زدایی و پاک سازی کلیه ها و درمان سنگ کلیه محسوب می شود.

    مقادیر بالای ویتامین B کمپلکس، ویتامین C، مس، سدیم، پتاسیم و ریبوفلاوین موجود در آب جعفری، آن را به یکی از بهترین نوشیدنی ها برای پاک سازی و سم زدایی کلیه ها تبدیل کرده است.

    علاوه بر اینکه آب جعفری یک ادرار آور است، چون دارای خواص ضد باکتریایی قوی است با افزایش ادرار باعث از بین رفتن باکتری ها در دستگاه ادراری شده و می تواند عفونت مثانه و عفونت دستگاه ادراری را درمان کند.

    طرز تهیه آب جعفری برای کلیه

    2 عدد هویج بزرگ را با 2 ساقه کرفس، 1 عدد چغندر متوسط، 1 عدد خیار کوچک، یک دسته جعفری و 1 لیمو ترش بزرگ در آبمیوه گیری، آب بگیرید و هر روز بنوشید تا کلیه ها پاک سازی شده و سنگ کلیه درمان شود.

    آب جعفری یک ادرار آور طبیعی است که به دفع سدیم و آب اضافی بدن کمک کرده و به این ترتیب باعث لاغری و کاهش وزن می شود.

    اپی ژنین موجود در آب جعفری باعث افزایش چربی سوزی به ویژه در ناحیه شکم شده و علاوه بر لاغری و کاهش وزن به درمان چاقی شکم کمک می کند.

    طرز تهیه آب جعفری و کرفس و هویج برای لاغری

    2 عدد هویج را با 2 ساقه کرفس و یک مشت جعفری تازه آب بگیرید و هر روز صبح بنوشید تا چاقی شکم رفع شود.

    مقادیر بالای فلاونوئید ها و کلروفیل موجود در آب جعفری باعث سم زدایی و پاک سازی کبد شده و به درمان بیماری های کبد از جمله کبد چرب کمک می کند.

    آب جعفری حاوی ترکیبی به نام آپیول است که به تنظیم چرخه قاعدگی و درمان قاعدگی نامنظم کمک کرده و درد پریود را کاهش می دهد. علاوه بر این آب جعفری در طب سنتی یکی از بهترین روش های طبیعی برای درمان ناباروری محسوب می شود.خواص سبزی جعفری برای لاغری

    گفته می شود که اگر به مدت 40 روز آب جعفری را به رژیم غذایی خود اضافه کنید، با تنظیم هورمون های بدن به درمان مشکلات رحم از جمله فیبروم رحمی کمک می کند.

    خاصیت دیورتیک آب جعفری موجب کاهش سطح سدیم و در نتیجه کاهش فشار خون بالا می شود. همچنین آب جعفری حاوی مقادیر قابل توجه اسید فولیک است که با کاهش هموسیستئین در خون علاوه بر کاهش فشار خون بالا، خطر ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی و سکته قلبی را کاهش می دهد.

    مقادیر بالای ویتامین C، ویتامین E و بتاکاروتن موجود در آب جعفری به کاهش رادیکال های آزاد در بدن کمک کرده و خطر ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی را کاهش می دهد.

    مقادیر بالای فلاونوئید های موجود در آب جعفری با افزایش تولید گلبول های سفید خون، به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک کرده و از ابتلا به آلرژی، سرماخوردگی، آنفلونزا و بیماری خود ایمنی پیشگیری می کند.

    آب جعفری به دلیل مقادیر بالای کلروفیل یکی از بهترین روش های طبیعی برای درمان بوی بد دهان (هالیتوز) می باشد.

    مقادیر بالای ویتامین C و خواص ضد التهابی آب جعفری برای پیشگیری و درمان بیماری های آرتروز و آرتریت روماتوئید مفید می باشند.

    ویتامین C و اسید فولیک موجود در آب جعفری به درمان ناراحتی معده و سو هاضمه کمک کرده، اشتها را افزایش می دهد، نفخ را کاهش می دهد و به سلامت دستگاه گوارش کمک می کند.

    آب جعفری به طور سنتی برای پیشگیری و درمان بیماری های روده مانند یبوست و کولیک روده استفاده می شود.

    مقادیر بالای ویتامین K موجود در آب جعفری به تقویت و بهبود سلامت استخوان ها کمک کرده و خطر شکستگی استخوان و ابتلا به پوکی استخوان را کاهش می دهد.

    آب جعفری حاوی مقادیر بالای آهن است که با افزایش تولید گلبول های قرمز خون، به درمان کم خونی فقر آهن یا آنمی کمک می کند.

  • دانلود عکس پروفایل برای فوت مادر
  • مقادیر بالای آنتی اکسیدان ها و ویتامین C موجود در آب جعفری رادیکال های آزاد را از بین می برد و با جلوگیری از آسیب DNA (مهم ترین عامل رشد سلول های سرطانی) خطر ابتلا به انواع سرطان و تومور را کاهش می دهد.

    همچنین فلاونوئید اپی ژنین موجود در آب جعفری دارای خواص ضد التهابی قوی بوده و خطر ابتلا به سرطان را کاهش می دهد.

    جعفری منبع خوبی از کاروتنوئید و بتا کاروتن است که باعث تقویت بینایی شده و خطر ابتلا به شب کوری و دژنراسیون ماکولا را کاهش می دهد.

    آب جعفری یک قاعده آور طبیعی است و زیاده روی در مصرف آن در دوران بارداری انقباضات رحمی را افزایش داده و  خطر سقط جنین را به همراه دارد. علاوه بر این به دلیل مطالعات کم درباره ی اثر آب جعفری بر روی زنان شیرده، زنان در دوران شیردهی بهتر است از مصرف آب جعفری اجتناب کنند.

    مقادیر بالای ویتامین K موجود در آب جعفری ممکن است با برخی دارو های ضد انعقاد خون مانند وارفارین تداخل دارویی ایجاد کند.

    طبیعت آب جعفری گرم و خشک است. آب جعفری حاوی مقادیر بالای آنتی اکسیدان ها، فلاونوئید ها، ویتامین A، ویتامین C، ویتامین K، ویتامین E، تیامین، ریبوفلاوین، نیاسین، ویتامین B6، ویتامین B12، پانتوتنیک اسید، کولین، فولات، کلسیم، آهن، منیزیم، منگنز، فسفر، پتاسیم، روی و مس می باشد.

    آب جعفری را برای تهیه انواع سوپ، نوشیدنی ها و اسموتی ها استفاده می کنند.

    آب جعفری را چگونه بگیریم؟

    روش اول (آبمیوه گیری)

    یک دسته بزرگ جعفری تازه را تمیز کرده و خوب بشویید سپس در یک آبمیوه گیری با سرعت بالا بریزید، آب جعفری آماده است آن را در لیوان بریزید و بنوشید.خواص سبزی جعفری برای لاغری

    روش دوم (مخلوط کن)

    یک دسته بزرگ جعفری تازه را تمیز کرده، خوب بشویید و خرد کنید، این جعفری ها خرد شده را با یک لیوان آب در مخلوط کن بریزید و بگذارید خوب ترکیب شود، آب جعفری آماده است، از صافی رد کنید، در یک لیوان بریزید و بنوشید.

    در ادامه بخوانید : خواص آب کرفس برای لاغری

    منابع : livelovefruit – justjuice

    فال حافظ

    متن عاشقانه متن زیبا

    صفحه اصلی تبلیغات تماس با ما درباره ما

    مطالب بخش سلامت و پزشکی سایت کوکا فقط جنبه اطلاع رسانی و آموزشی دارند. این مطالب توصیه پزشکی تلقی نمی شوند و نباید آنها را جایگزین مراجعه به پزشک جهت تشخیص و درمان کرد.

    © کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب کوکا به هر نحو غیر مجاز می باشد.
    هر گونه کپی برداری از محتوای سایت کوکا پیگرد قانونی دارد.
    استفاده از مطالب سایت کوکا در سایت های خبر خوان و دارای آی فریم نیز اکیدا ممنوع است.

    مگر می‌شود در میان اعضای محترم خانواده سبزی خوردن از جعفری خوشبو و پر خاصیت گذشت؟ درباره این سبزی معطر و خواص بی‌نظیر آن چه می‌دانید؟ یک سبزی خوشمزه که در انواع غذا ها و سوپ های خانگی کاربرد دارد؛ به خصوص برای پاییز و سرماخوردگی آن؛ اگر یک بار معجون ترکیبی سیر، لیمو و جعفری را امتحان کنید، مشتری همیشگی آن خواهید شد؛ با مجله دلتا همراه باشید.

    جعفری گیاهی دو ساله است و به حالت وحشی، در اکثر نواحی جنوب شرقی اروپا، شمال آفریقا، آسیا و ایران می‌روید؛ این سبزی خوشمزه و خوشبو، ویتامین ها و خواص زیادی برای سلامتی بدن دارد؛ یک دورچین خوشمزه برای کباب و ماهی دودی شکم‌پر یا شاید هم مرغ خانگی؛ اینجا در کنار شما است؛ فقط کافی است که سری به آشپزخانه خودتان بزنید.

    جعفری یک منبع بسیار غنی از ویتامین E ،K ،A ،C، نیاسین، ویتامین B6، B12، کلسیم، آهن، منیزیم، منگنز، فسفر، پتاسیم، روی و مس است. همچنین برگ جعفری کربوهیدرات، چربی و پروتئین دارد؛ به علاوه این گیاه یک منبع غذایی و خوب از آهن و اسید فولیک است.

    جعفری هم مانند سایر سبزیجات و گیاهان انواع مختلفی دارد:خواص سبزی جعفری برای لاغری

    درباره این سبزی سخن را کوتاه می‌کنیم و یک راست به سراغ خواص بی‌نظیر آن می‌رویم.

    فیبر و آنتی اکسیدان طبیعی در این گیاه معجزه می‌کند. ویتامین ها، مواد معدنی و آنتی اکسیدان موجود در این سبزی در تقویت سیستم ایمنی بدن نقش زیادی دارند. ویتامین A به طور مستقیم روی لنفوسیت ها یا سلول های سفید خون تأثیر می‌گذارد و عملکرد آن ها را افزایش می‌دهد.کلروفیل موجود در جعفری، خاصیت ضد باکتریایی و ضد قارچی دارد.

    این سبزی قاتل میکروب های دستگاه گوارش است و از بیماری های گوارشی مثل سوء هاضمه، گرفتگی معده، نفخ، سوزش و ترش کردن معده و تهوع جلوگیری می‌کند.

    دمنوش جعفری معجزه دیگری از دل طبیعت است؛ برای رفع دل درد، سوزش و مشکلات گوارشی حتما از این دمنوش استفاده کنید.

    یک قاشق غذاخوری از این گیاه را در ۲۵ میلی‌لیتر آب بریزید و اجازه دهید به مدت حدود ۱۰ دقیقه بجوشد؛ سپس محلول را صاف کنید و بعد از غذا بنوشید؛ اگر علائم گوارشی شما رفع نشد، حتما به پزشک مراجعه کنید.

    جعفری حاوی فیبر هایی است که از انباشته شدن چربی جلوگیری می‌کند. این سبزی معطر باعث کنترل اشتها می‌شود؛ برای همین اگر قصد لاغری و رژیم گرفتن دارید، خوردن این گیاه را فراموش نکنید؛ مثلا می‌توانید در وعده های رژیمی خودتان سوپ یا سالاد جعفری بخورید؛ حتی از آب جعفری هم در رژیم لاغری خود غافل نشوید.

    آنتی اکسیدان‌ های موجود در این گیاه باعث کاهش آسیب‌ های رادیکال های آزاد می‌شوند که این مسئله خطر ابتلا به بیماری‌ های قلبی- عروقی و سکته مغزی را کاهش می‌دهد.

    ترکیبی به نام  Myristicin در آزمایشگاه LKT مینیاپولیس کشف شده است که این ترکیب از عصاره روغن جعفری به دست آمده و خاصیت ضد سرطانی دارد. همچنین اسید فولیک موجود در این سبزی ماده مغذی مهمی برای تقسیم به موقع و مناسب سلول ها است؛ از این رو برای پیشگیری از انواع سرطان ها به خصوص سرطان سینه، پروستات، روده، پوست و سرطان دهانه رحم در زنان بسیار مفید است.

    این سبزی به حفظ سلامت استخوان ها و جلوگیری از پوکی استخوان کمک می‌کند. معمولا پوکی استخوان به دلیل کاهش میزان کلسیم در استخوان ها و نیز وجود یک اسید آمینه به نام هموسیستئین رخ می‌دهد.

    لبنیات و سبزیجات، به خصوص جعفری به عنوان یک منبع خوب و غنی از کلسیم هستند، جعفری حاوی مقدار مناسبی اسید فولیک است که باعث کاهش هموسیستئین می‌شود.

    جعفری می‌تواند در محافظت از کبد و پاکسازی طبیعی آن بسیار عالی عمل کند، مخصوصا در افراد دیابتی؛ برای خوردن این سبزی، دمنوش یا آب جعفری آماده هستید؟

    جعفری یک ماده ادرار آور است و در کنترل بیماری های مختلف مانند: سنگ کلیه، عفونت دستگاه ادراری و سنگ کیسه صفرا استفاده می‌شود.  ریشه این سبزی برای مقابله و درمان سنگ کلیه بسیار مفید است.

    استفاده از دمنوش این گیاه ( یک قاشق چای‌خوری برگ جعفری به همراه تخم آن ) می‌تواند به اسپاسم‌ های زنان پس از تولد نوزاد کمک کند. همچنین این دمنوش برای رفع عفونت ‌های ادراری و ناراحتی معده هم بسیار مفید است.

    برگ های سبز این گیاه، سرشار از آهن است؛ درنتیجه با مصرف آن برای همیشه با کم خونی خداحافظی کنید؛ شما می‌توانید از این گیاه در انواع غذا ها یا حتی به عنوان دورچین تزیینی سوپ و سالاد استفاده کنید؛ یکی از آسان‌ ترین راه‌ ها برای دریافت آهن، خوردن دمنوش یا اسموتی جعفری است.

    جعفری حاوی ترکیبات قاعده آور است که در پریود شدن آسان خانم ها و کاهش درد بسیار نقش دارد. این سبزی معطر خواصی دارد که روی جریان خون تأثیر می‌گذارد؛ به این ترتیب رحم خانم ها را تحریک می‌کند. همچنین این گیاه درد های دوران پریود خانم ها را کاهش می‌دهد و یک آرام‌بخش طبیعی است.

    خانم هایی که اختلالات قاعدگی دارند، یک هفته قبل از روز پریود، از دم ‎کرده این گیاه استفاده کنند؛ سپس زمانی که پاک شدند، خوردن این سبزی معطر را در برنامه غذایی خود به مدت ۱۰ روز ادامه دهند.

    مطالعات دانشمندان نشان می‌دهد که غذا ها و سبزی های غنی از ویتامین C مانند جعفری موجب حفاظت بدن افراد در برابر التهابات پلی آرتریت می‌شود و به کاهش التهاب و همچنین بهبود بیماری های مرتبط به مفاصل مانند نقرس کمک می‌کند.

    دمنوش یا ماسک جعفری باز هم معجزه می‌کند! برای روشن شدن رنگ پوست، به خصوص برطرف کردن لکه های قهوه ای رنگ پوست که ناشی از بارداری است، مقداری جعفری را در نیم لیتر آب به مدت ۵ دقیقه بجوشانید و صبح و شب صورت خود را با آن بشویید؛ بعد از یک هفته پوست صورت شما روشن تر خواهد شد، یک پاکسازی گیاهی و طبیعی.

    این سبزی فقط مخصوص خوردن نیست؛ آب جعفری می‌تواند مثل یک شامپو عمل کند و شوره موی سر را رفع کند؛ زیبایی به همین راحتی!

    برگ‌ ها، دانه‌ ها و حتی ریشه این گیاه به عنوان کاهش‌ دهنده‌ های قوی اسهال شناخته می‌شوند. نوشیدن جعفری به عنوان چای یا دمنوش می‌تواند برای درمان اسهال و کمک به هضم و گوارش مؤثر باشد. چای یا دمنوش جعفری، هضم چربی‌ ها و پروتئین‌ ها را بهبود می‌بخشد و جذب روده‌ای را افزایش می‌دهد.

    این سبزی با قارچ از نظر خاصیت ضد التهابی به خصوص برای درمان عفونت گوش برابری می‌کند! جعفری یکی از گیاهانی است که می‌تواند مایع درون گوش را تمیز کند؛ چون جعفری به طور طبیعی مخاط را در بدن حرکت می‌دهد، می‌تواند به خروج مایع از گوش کمک زیادی کند.

    خواص سبزی جعفری برای لاغری

    برای خوردن این سبزی تازه و خوشبو آماده هستید؟ سوپ، سالاد یا دمنوش آن فرقی نمی‌کند؛ نوش جان!


    ۱۱ آبان، ۱۳۹۸ در ۹:۲۱ ق٫ظ


    عالی


    پاسخ

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    دیدگاه

    نام

    ایمیل

    وب‌سایت

  • پروفایل منو عشقم همین الان یهویی
  • چگونه می‌توانیم پرخوری خود را کنترل کنیم. در این قسمت از مجله دلتا لیستی از غذاهای مغذی را…

    حتما تا به حال نام شهر ونیز را به‌عنوان یکی از زیباترین شهرهای جهان بارها شنیده‌اید. ونیز به ” شهر روی آب” معروف است و از برترین مقاصد گردشگری ایتالیا به شمار می‌رود. این شهر به خاطر هنر و معماری با شکوه خود در خاطر گردشگران بسیاری مانده است.

    جعفری سبزی معجزه‌آسا در کاهش وزن سریع و سالم است که به شما کمک می‌کند در یک ماه از 12 کیلو‌گرم اضافه وزن خود خلاص شوید.

    به گزارش آلامتو به نقل از باشگاه خبرنگاران؛ جعفری از جمله گیاهانی است که در سراسر دنیا طرافدارن بسیاری دارد و معمولا به عنوان چاشنی غذا استفاده می‌شود اما مقدار جعفری که ما برای طعم دادن به غذاهایمان استفاده می‌کنیم بسیار ناچیز است و نمی‌تواند فواید بی‌شمار آن را به بدن ما برساند. بهتر است جایی برای جعفری در وعده‌های غذایی‌مان باز کنیم و مصرف آن را افزایش دهیم تا بتوانیم از تاثیرات مثبت آن لذت ببریم.

    جعفری فواید بسیار از جمله درمان عفونت‌های دستگاه ادراری و اختلالات و بیماری‌‌های کلیوی دارد. برگ و ریشه آن هر دو مفید هستند و در علم پزشکی و تولید دارو‌ها از آن‌ها استفاده می‌شود. در اینجا دستور تهیه چای جعفری را برای شما آماده کرده‌ایم که چربی‌سوزی عالی است که به شما کمک می‌کند در یک ماه از مواد و چربی‌های اضافی و مضر بدنتان راحت شوید.

    5 قاشق سوپ‌خوری جعفری خردشده را در یک لیتر آب جوش بریزید و بگذارید به مدت 20 دقیقه در همان حالت بماند سپس آن را هم بزنید و جعفری‌ها را از یک توری رد کنید و کنار بگذارید. دیگر چای چربی‌سوز شما آماده مصرف است. گاهی اوقات آب اضافی و غیر ضرروی در بدن شما موجب افزایش وزنتان می‌شود. جعفری با خاصیت ادرارآوری که دارد به شما کمک می‌کند آب‌های زائد را از بدنتان خارج کنید.خواص سبزی جعفری برای لاغری

    علاوه بر این، این چای به علت خاصیت آنتی‌اکسیدانی بسیار بالایی که دارد سموم، باکتری‌ها و بسیاری از مواد مضر موجود در بدن شما را تخلیه می‌کند. به میزان مصرف این چای دقت کنید و مراقب باشید که بیش از حد از آن استفاده نکنید. سعی کنید روزانه بیش از یک لیتر از این چای استفاده نکنید. همین مقدار برای شما کافی است تا موتور کاهش وزن خود را به کار بیندازید.

    اسموتی جعفری و لیمو هم برای لاغری خیلی مفیده ولی عکسی که شما گذاشتین گیشنیزه نه جعفری




    ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

    جعفری

    جعفری یکی از سبزیجات پر مصرف در جهان است که به علاوه بر اینکه به عنوان یک سبزی معطر در خیلی از غذاها مورد استفاده قرار می گیرد دارای فواید و خواص فراوانی برای بدن نیز می باشد. جعفری به صورت تازه یا خشک مورد استفاده قرار می گیرد.

    جعفری به عنوان یک گیاه گل دار شناخته می شود و به عنوان ادویه هم مورد استفاده قرار می گیرد ، این سبزی دارای رنگ سبز روشن است و در مناطق گرمسیری رشد می کند. جعفری دارای ویتامین کا می باشد که برای سلامت بدن بسیار کاربردی است.

    این سبزی غنی از ویتامین سی بوده و سه برابر پرتقال دارای ویتامین سی می باشد. همچنین این سبزی خوش رنگ دارای ویتامین های دیگری نظیر ویتامین آ ، آهن ، مس و فولات می باشد. جعفری دارای آهن زیادی می باشد.خواص سبزی جعفری برای لاغری

    جعفری گیاه پر فایده و مفیدی است و خواص بسیار زیادی دارد که همگی این خواص را نمی توان به طور کامل در یک مقاله گنجاند ، به همین جهت خلاصه ای از خواص این گیاه ارزشمند را برایتان جمع آوری کرده ایم. برای شناخت بیشتر مهم ترین خواص جعفری در ادامه با پارسی دی همراه باشید.

    خواص جعفری

    از جعفری و همچنین برگهای آن می توان برای کاهش اسهال استفاده کرد. این سبزی برای کاهش استهال بسیار موثر می باشد. شما می توانید جعفری را به عنوان چای مصرف کنید و از فواید آن برای درمان اسهال بهره مند شوید.

    همانطور که گفته شد جعفری دارای آب فراوان می باشد که ادرار آور است ، آب اضافی بدن را می توان از طریق این سبزی خارج کرد. جعفری می تواند به درمان اختلالات کلیوی کمک کند. این سبزی باعث می شود تا ورم بدن کاهش پیدا کرده و سلامت شما حفظ شود.

    دو ترکیب موجود در جعفری باعث می شود که مشکلات قاعدگی کم شود. آپیول و میریستیسین موجود در این سبزی باعث می شود تا چرخه قاعدگی منظم تر شود. به جای استفاده از داروهای شیمیایی از جعفری استفاده کنید.

    همانطور که گفته شد جعفری دارای ترکیبی به نام اپی ژنین می باشد که خواص ضدالتهابی دارد. این سبزی برای التهاب بسیار موثر است ، برای درمان دردها و التهاب های مثانه و کلیه می توان از این سبزی کمک گرفت. این سبزی باعث می شود تا از ایجاد سنگ در کلیه پیشگیری شود. جعفری دارای مقادیر زیادی از ویتامین سی می باشد که با التهاب مقابله می کند.

    خیلی از افراد دارای عفونت های مختلفی بر روی سر خود هستند ، برای درمان عفونت پوست سر می توانید از جعفری کمک بگیرید. این سبزی را می توانید به صورت مایه ای غلیظ درآورده و با آب مخلوط کنید.

    می توانید ترکیب بدست آمده را روی پوست سر خود قرار داده و به مدت یک ساعت بگذارید بماند. سپس می توانید موهای سر خود را با شامپو به آرامی ماساژ دهید. این ترکیب برای درمان عفونت پوست سر موثر است.

    این گیاه خوشمزه دارای مواد معدنی مختلفی می باشد که شامل: کلسیم، پتاسیم، منگنز، مس و روی است که برای حفظ سلامت پوست ضروری است. شما می توانید از دمنوش جعفری برای سلامت کلی پوست استفاده کنید.

    به دلیل ادرار آور بودن این سبزی ، می تواند بر روی سلامت کلیه ها تاثیر گذارد باشد ، مواد موجود در جعفری که با نام های آپیول و میریستیسین شناخته می شود باعث می شود تا سنگ کلیه دفع شود.

    بیماری های مفصلی همیشه دردناک بوده است ، خیلی از افراد به ویژه بانوان درگیر بیماری های روماتیسم مفصلی می شوند ، شما برای کاهش التهاب و کاهش درد این بیماری از جعفری استفاده کنید. برای این امر می توانید مقداری جعفری را بجوشانید و یک قاشق روغن غذاخوری روغن زیتون به آن اضافه کنید تا به شکل خمیری درآید. خمیر بدست آمده را روی پارچه ی نخی ریخته و بر روی قسمت درد ببندید.

    بیماری های آلرژی باعث می شود که در فصول مختلف سرفه های مکرر در فرد ایجاد شود. همچنین آلرژی باعث ایجاد ناراحتی های برونشیت می شود. جعفری یک سبزی عالی برای درمان این امر می باشد. شما می توانید از جعفری برای درمان سرفه استفاده کنید.

    آب جعغری نیز دارای خواص زیادی می باشد. مطالعات نشان می دهد که آب جعفری می تواند عروق خونی را آرام کند. شما می توانید جعفری را در برنامه روزانه خود قرار دهید.

    گیاه جعفری دارای چربی سوزی بالایی می باشد ، این گیاه ادرارآور می باشد و یک داروی موثر برای لاغری محسوب می شود. جعفری علاوه بر داشتن رنگ سبز ، خوش طعم نیز می باشد. این گیاه باعث می شود تا سلولیت های چاقی از بین برود. شما می توانید جعفری را در برنامه رژیم روزانه خود قرار دهید.

    ترکیباتی که در این سبزی وجود دارد با بیماری سرطان مقابله می کند. کارنوزول موجود در این سبزی باعث می شود تا از ابتلا به سرطان جلوگیری شود. این سبزی برای درمان سرطان های سینه ، پوست ، پروستات و روده بزرگ موثر است. این سبزی دارای فلاونوئید می باشد که از زیاد شدن سلول های سرطانی پیشگیری می کند.

    لیتولئین موجود در این سبزی یکی از عوامل پیشگیری از سرطان می باشد. این سبزی از تکثیر بی رویه سرطان در بدن جلوگیری می کند. همچنین جعفری برای مقابله با سلول های سرطانی ریه بسیار موثر است. چرا که دارای ترکیبی به نام اپی ژنین می باشد.

    جعفری دارای خاصیتی می باشد که می تواند باعث تمیز شدن مایع درون گوش شود ، این سبزی باعث می شود که مخاط در گوش به درستی حرکت کرده و باعث خروج مایع از گوش می شود. شما می توانید آب جعفری را میل کنید تا از ناراحتی های معده رهایی پیدا کنید.

    جعفری دارای خواص بی نظیری برای سلامت پوست می باشد ، دلیل این موضوع آنتی اکسیدان های موجود در جعفری می باشد. ویتامین سی موجود در جعفری باعث می شود تا شما پوست شفاف و صافی داشته باشید.

    این سبزی خوش طعم دارای خواص زیادی برای سلامت بدن می باشد ، می توان از این سبزی برای کنترل ریزش مو استفاده نمود چرا که این سبزی دارای مواد مغذی زیادی می باشد ، همچنین آنتی اکسیدان های موجود در این سبزی باعث می شود تا ریز مو به شکل ویژه ای کنترل شود.

    جعفری دارای مقادیر زیادی از ویتامین کا می باشد که برای حفظ تراکم استخوانی موثر است. این سبزی به دلیل خاصیتی که دارد مانع از شکستگی استخوان ها می باشد ، همچنین جعفری دارای مقادیر زیادی از کلسیم ، منیزیم ، ویتامین دی و فسفر می باشد. اپی ژنین موجود در این سبزی از اختلالات موجود در استخوان ها پیشگیری می کند.

    جعفری یک سبزی خوش رنگ است که از قلب انسان مراقبت می کند. این سبزی یک طعم دهنده برای غذا محسوب می شود. طبق مطالعات انجام شده جعفری باعث جلوگیری از بیماری های قلبی عروقی می شود.

    این سبزی خوش رنگ برای درمان سوء هاضمه مفید می باشد ، جعفری باعث می شود تا نفخ کاهش پیدا کند. چرا که این سبزی دارای فیبر زیادی می باشد. جعفری باعث می شود که گردش خون در بدن به سهولت انجام شود. این سبزی ادرار آور بوده و باعث می شود که گوارش شما منظم شود.

    جعفری می تواند در سلامت غدد نقش مهمی داشته باشد ، این سبزی باعث کاهش تورم و بزرگ شدن غدد می شود. این گیاه باعث می شود تا غدد فوق کلیوی تسکین پیدا کند. جعفری دارای کلسیم ، آهن ، ویتامین ب کمپلکس می باشد.

    شب کوری بیماری است که به دلیل کمبود ویتامین های مختلف نظیر ویتامین آ در بدن ایجاد می شود. جعفری منبع غنی از ویتامین آ می باشد که شما می توانید از این سبزی برای درمان شب کوری استفاده کنید.

    این سبزی خوش رنگ باعث می شود تا از کبد شما به درستی حفاظت شود. کسانی که دیابت دارند می توانند این سبزی را در دستور غذایی خود قرار دهند. این سبزی به باز شدن انسداد در کبد و طحال کمک می کند.خواص سبزی جعفری برای لاغری

    این سبزی به دلیل داشتن منبع عظیمی از ویتامین سی یک تقویت کنندگی قوی برای سیستم ایمنی بدن محسوب می شود ، همین امر باعث می شود تا باعث درمان سریع زخم شود.

    این سبزی به دلیل داشتن فیبر مناسب باعث کاهش کلسترول می شود. جعفری دارای هایپوکلسترولمیک می باشد که باعث می شود تا کلسترول بد خون کاهش پیدا کند.

    کسانی که دارای پوست چرب می باشند بیشتر به آکنه و جوش گرفتار می شوند. شما می توانید با ترکیب جعفری با مقداری عسل از آکنه و جوش جلوگیری کنید. می دانیم که ترکیب کردن جعفری با عسل یک ترکیب ضدباکتری به ما می دهد.

    این سبزی به دلیل داران بودن مقادیر زیادی از آهن باعث می شود تا در درمان کم خونی موثر باشد. یکی از آسان ترین راه درمان کم خونی مصرف سبزی جعفری می باشد. این سبزی دارای مقادیر زیادی از ویتامین سی می باشد که به بدن شما کمک می کند تا جذب آهن افزایش پیدا کند و کم خونی درمان شود.

    اکثر ما برای نرم شدن موهای خود بعد از استفاده از شامپو نیاز به نرم کننده داریم ولی می توانیم به صورت گیاهی از خاصیت نرم کنندگی جعفری استفاده کنیم.

    ویتامین سی برای بدن انسان ضروری است ، با خوردن مواد غذایی مختلف می توانیم ویتامین سی مورد نیاز بدن خود را تامین کنید. جعفری دارای ویتامین سی فراوان می باشد که باعث چین و چروک صورت می شود. جعفری می تواند کلاژن موجود در پوست صورت را تحریک کرده و باعث ترمیم سلولی شود. اگر می خواهید پوست صاف داشته باشید بهتر است جعفری میل کنید.

    این سبزی خوش رنگ دارای خواص ضدباکتری می باشد که برای سلامت جسم مفید است ، جعفری با باکتری های گرم منفی و گرم مثبت مقابله می کند. این سبزی یکی از فواید آن در داروسازی می باشد.

    این سبزی خوش طعم دارای بتاکاروتن می باشد که برای ترمیم پوست و درمان زخم مورد استفاده قرار می گیرد. با میل کردن جعفری خاصیت ارتجاعی پوست شما زیاد شده و باعث درمان سریعتر زخم ها می شود.

    مطالعات صورت گرفته نشان می دهد که جعفری می تواند باعث سلامت دهان و دندن شود. جعفری را یک درمان موقتی برای این امر می دانند. بوی بد دهان ممکن است به خاطر برخی اختلالات روده ای ایجاد شود. برخی عوامل دیگر برای ایجاد بوی بد دهان شامل : بیماری معده ، اختلالات تنفسی و متابولیسم میکروبی می باشد.

    روغن موجود در این سبزی خاصیت ضدقارچی و ضدباکتری دارد. شما می توانید از روغن های موجود در جعفری برای درمان جوش استفاده کنید. روغن این گیاه در بازار قابل دسترس می باشد.

  • عکس نوشته جهان
  • جعفری به دلیل داشتن آهن منبع مناسبی برای مادران باردار می باشد ، مصرف روزانه جعفری باعث می شود تا بارداری آسانی داشته باشید. البته به دلیل اینکه جعفری باعث انقباضات رحم می شود حتما باید با مشورت پزشک متخصص مصرف شود.

    شما اگر این سبزی را به صورت روزمره مصرف کنید باعث متعادل شدن ترشح چربی در پوست شما می شود. جعفری باعث باز شدن منافذ پوست صورت شما شده که این عمل باعث می شود تا آکنه از پوست صورت شما از بین برود. برای داشتن پوستی صاف و درخشان جعفری میل کنید.

    شما می توانید با مصرف جعفری دایره های تیره دور چشم خود را از بین ببرید. این سبزی دارای ویتامین کا می باشد که برای این امر کاربرد دارد. برای از بین بردن پف زیر چشم می توانید از دستور گفته شده استفاده کنید:

    شما می توانید آب جعفری را بگیرید و یک قاشق چایخوری به آن ماست اضافه کنید و بر روی قسمت های پف قرار دهید. بعد از ده دقیقه صورت خود را بشویید. این کار را به مدت دو بار در طول هفته انجام دهید تا تاثیر آن را مشاهده کنید.

    روش های گوناگونی برای درمان شپش سر وجود دارد ، شما می توانید یک ترکیب قوی از سبزی جعفری برای درمان گیاهی شپش سر بهره بگیرید.

    زمانی که دچار گزیدگی بر روی پوست شدید بهتر است برگ جعفری را بر روی محل گزیده شدن بمالید. این امر باعث می شود که گزیدگی کاهش پیدا کند. روغن بذر جعفری نیز می تواند باعث درمان کبودی شود.

    شما می توانید از جعفری برای رفع سلول های مرده موجود در صورت خود استفاده کنید. می خواهیم یک ماسک عالی با گیاه جعفری درست کنیم ، شما می بایست بدین صورت عمل کنید:

    مقداری جعفری را در ماست بریزید و به شکل خمیر در بیاورید. چند قطره روغن درخت چای به آن اضافه کنید و محلول به دست آمده را به مدت یک ربع بر روی پوست خود قرار دهید.

    شستن موی سر با آب جعفری باعث می شود که شما موهای براقی داشته باشید. می توانید از ترکیب های مختلف برای این کار استفاده کنید.

    این گیاه در کم کردن لکه های تیره پوست موثر است. شما می توانید جعفری را با عسل و آبلیموه ترکیب کنید و برای این مشکل استفاده کنید.خواص سبزی جعفری برای لاغری

    اگر از گزش حشرات رنج می برید می توانید از برگ های جعفری استفاده کنید چرا که باعث کاهش تحریک پذیری پوست صورت می شود. شما می توانید برای کاهش کک و مک صورت از این سبزی کمک بگیرید.

    جعفری دارای مقادیر زیادی از مس می باشد که به حفظ رنگ طبیعی مو کمک می کند. شما می توانید برای این امر این سبزی خوش طعم را در رژیم غذایی خود قرار دهید.

    اگر از شوره سر رنج می برید و می خواهید برای همیشه از شر شوره رهایی پیدا کنید جعفری میل کنید. همچنین شما می توانید از خیسانده برگ جعفری برای شستن شوره سر استفاده کنید.

    شما می توانید برای پاکسازی سلول های مرده پوست از برگ جعفری استفاده کنید. می توانید مقداری برگ جعفری را با ماست ترکیب کرده یا یک محلول بدست آید. سپس می توانید بر روی پوست خود بمالید تا سلول های مرده ناپدید شود.

    اگر می خواهید به صورت کاملا گیاهی و بدون عوارض رشد موهای خود را افزایش دهید چرا از سبزی جعفری کمک نمی گیرید؟ این سبزی باعث می شود تا گردش خون در پوست سر تحریک شده و رشد مو افزایش پیدا کند.

    مضرات جعفری

    جعفری خواص بسیاری برای زنان باردار دارد ولی به دلیل اینکه مصرف زیاد آن می تواند باعث انقباضات رحم شود توصیه می شود که حتما با مشورت پزشک متخصص مصرف شود. علاوه بر زنان باردار ، زنان شیرده هم به هیچ وجه نباید جعفری را به صورت افراطی مصرف کنند.

    منابع : wikipedia ، bonnieplants

    همچنین ببینید

    خواص سبزی جعفری برای لاغری
    خواص سبزی جعفری برای لاغری
    0

    دوره مقدماتی php

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *