خواص روغن کنجد براي پوست چرب

دوره مقدماتی php

خواص دارویی و گیاهی :


کنجد ماده غذایی بسیار مقوی و سالمی است که بیش از 5000 سال است که استفاده می شود. علاوه بر دانه های کنجد، روغن کنجد هم دارای خواص غذایی بیشماری می باشد.

مصری های باستانی از روغن کنجد برای کاهش درد استفاده می کردند، در چین از کنجد به عنوان غذا، دارو و جوهر استفاده شده است همچنین سربازان یونانی و رومی از آن برای افزایش انرژی بدن در جنگ استفاده می کردند.
علاوه بر این ها روغن کنجد به عنوان اکسیر جوانی و زیبایی شناخته می شود.
امروزه روغن کنجد برای طبخ غذا، سالاد و حتی برای غذا های سرخ کردنی مورد استفاده قرار می گیرد.

ماساژ مو و پوست سر با روغن کنجد از سفیدی مو جلوگیری می کند. استفاده منظم از این روغن باعث تیره شدن موهای شما می شود.

روغن کنجد گردش خون را در پوست سر بهبود می بخشد و در نتیجه باعث تقویت و افزایش رشد مو می شود.

استرس یکی از اصلی ترین عوامل ریزش مو می باشد. روغن کنجد به کاهش استرس کمک می کند و بنابراین نقش مهمی در مبارزه با ریزش مو دارد.

دوره مقدماتی php

ماساژ روغن کنجد به پوست سر هر شب قبل از خواب به درمان شوره سر کمک می کند

مخلوط کردن قسمت های مساوی از روغن کنجد و آب لیموترش تازه برای درمان خشکی مو بسیار مفید است. مقداری از این مخلوط را به صورت دایره ای بر روی پوست سر و موها ماساژ داده و بگذارید یک شب بماند و صبح روز بعد آن را بشویید.

2-3 قطره روغن را کف دست خود بمالید و سپس آن را روی موهای خود ماساژ دهید، این کار علاوه بر درخشان کردن موها به عنوان یک مرطوب کننده مو نیز عمل می کند. همچنین روغن کنجد موهای آسیب دیده را نیز درمان می کند.

روغن کنجد نقش مهمی در رشد ابرو بازی می کند. به این منظور روغن کنجد را بر روی ابروها ماساژ دهید، بگذارید یک شب بماند و سپس با آب سرد بشویید. استفاده از روغن کنجد برای رشد ابروها به صورت روزانه رشد آن ها را سریعتر می کند.

روغن کنجد در درمان التهاب و زخم پوست موثر است. روغن کنجد همچنین برای درمان بیماری های خاص پوست مانند اگزما و پسوریازیس نیز مفید است.

ماساژ با روغن کنجد سلول های آسیب دیده ی پوست بدن و صورت را بهبود می بخشد.

یکی دیگر از ویژگی های هیجان انگیز روغن کنجد این است که سرعت پیری پوست را کم کرده و از ایجاد چین و چروک در پوست صورت جلوگیری می کند. روغن کنجد حاوی یک آنتی اکسیدان به نام سزامول است که مانع از ایجاد چین و چروک و منافذ کوچک پوست می شود.

شما می توانید از مخلوط روغن کنجد و روغن اسطوخدوس به عنوان کرم شب استفاده کنید، توصیه می شود این مخلوط را در حرکت های دایره ای بر روی پوست صورت ماساژ دهید تا گردش خون را بهبود بخشد.

روغن کنجد علاوه بر کاهش روند پیری، پوست را درخشان تر می کند به این منظور روغن کنجد را با کمی پودر برنج مخلوط کرده و روی پوست خود بمالید.

روغن کنجد به عنوان مرطوب کننده و نرم کننده ی پوست صورت و بدن مورد استفاده قرار می گیرد.

خواص ضد التهابی و ضد باکتریایی روغن کنجد می تواند به کاهش و درمان جوش صورت و همچنین درمان جای جوش کمک کند.

روغن کنجد با آب رسانی به پوست باعث کاهش چین و چروک دور چشم شده و علاوه بر این می تواند به درمان سیاهی دور چشم کمک کند.

ماساژ دادن صورت با روغن کنجد روزی یک یا دو مرتبه به چاق کردن صورت کمک می کند.

روغن کنجد یک روغن سالم برای ماساژ نوزادان و کودکان است که کمک می کند تا استخوان ها، عضلات و مفاصل تقویت شوند، همچنین ماساژ با روغن کنجد به آرامش ذهن نیز کمک می کند و باعث آرامش عمیق، خواب راحت و درمان سردرد می شود.

یکی از مهمترین مزایای روغن کنجد حذف پلاک دندان، سفیدی دندان و افزایش سلامتی دهان می باشد. یک مطالعه نشان می دهد که مسواک زدن دندان ها با روغن کنجد به حذف باکتری استرپتوکوک که در پلاک دندان و بزاق دهان یافت می شود کمک زیادی می کند.

میزان قابل توجه منیزیم و سایر مواد مغذی موجود در روغن کنجد به پیشگیری از دیابت کمک می کنند. تحقیقات نشان داده که جایگزینی روغن کنجد به عنوان تنها روغن خوراکی در کاهش میزان قند خون افراد دارای دیابت نوع دو تاثیر زیادی دارد.

روغن کنجد به دلیل داشتن منیزیم باعث کاهش فشار خون می شود.

روغن دانه کنجد باعث جلوگیری از ضایعات آترواسکلروز می شود، همچنین ترکیب آنتی اکسیدانی و ضد التهاب شناخته شده در روغن کنجد که سزامول نام دارد به سلامت قلب و عروق کمک می کند.

روغن کنجد حاوی ترکیبات ضد سرطان به نام فیتات می باشد که خطر ابتلا به سرطان و تومور کولورکتال را کاهش می دهد.

روغن کنجد منبع غنی کلسیم می باشد که می تواند باعث تقویت استخوان ها شود.

تحقیقات نشان داده که روغن کنجد به درمان بیماری مولتیپل اسکلروزیس یا ام اس کمک می کند.

برای تهیه روغن کنجد معمولا دانه ها را می شویند تا رنگ روی آن از بین برود سپس دانه ها را آسیاب کرده و در آب می ریزند تا پوست آن که سبک است روی آب بیاید که آنرا می گیرند. بعد دانه ها را خشک کرده و در آب جوش می ریزند و خمیر می کنند.

این خمیر را تحت فشار قرار داده تا روغن آن جدا شود. این روغن را روغن سرد فشار اول می نامند و از تفاله باقیمانده تحت اثر فشار و گرما روغنی بدست می آید که به نام روغن گرم یا فشار دوم معروف است که البته ارزش غذایی روغن سرد را ندارد و بیشتر خواص خود را از دست داده است.

توجه داشته باشید که رنگ روغن کنجد سرد فشار اول زرد کم رنگ است، در حالی که روغن کنجد هندی طلایی رنگ است و روغن کنجد آسیای شرقی معمولا به رنگ قهوه ای تیره می باشد.

در هر صورت بهتر است با پزشک خود در این زمینه مشورت کنید.

روغن کنجد در بازار ایرانی لیتری 32000 تومان به فروش می رسد.

منابع :
livestrong.com
goodhealthacademy.com
stylecrazf.com
naturalsociety.com
homeremediesforgirls.com


در کسب‌و‌کارهای اینترنتی تمایل افراد برای به اشتراک‌گذاری پست‌هاى شبکه‌هاى اجتماعى، به صورت طبیعى (ارگانیک)، بسیار پایین است.   راهکار نوین بازاریابی #به_اشتراک_بگذارید_ارزان_بخرید امروزه در کسب‌و‌کارهای اینترنتی تمایل افراد برای به اشتراک‌گذاری پست‌هاى شبکه‌هاى اجتماعى، به صورت طبیعى (ارگانیک)، بسیار پایین است. این مهم در مورد معرفی محصولات و ایده‌های جدید و یا پیشنهادات فروش ویژه به یک چالش اساسی برای سازمان‌ها تبدیل شده است و کسب‌و‌کارها مجبور هستند محتواى خود را با استفاده از صرف هزینه و به صورت غیر طبیعى، پخش کنند. که


یک قاشق غذاخوری پر از شکر، ممکن است اثر دارو را کاهش دهد. اما باعث افزایش فشار خون و کلسترول نیز می شود، بعلاوه خطر ابتلا به نارسایی

استویا شاید در میان مواد غذائی منحصر به فرد باشد، زیرا برای آنچه انجام نمی دهد، ارزشمند است. این ماده غذایی کالری اضافه نمی کند. بر خلاف سایر

اصطلاح “آسیب شناسی روانی درحقیقت به مطالعه علمی اختلالات روانی، همراه با عواملی که ممکن است در ارتباط با چنین اختلالاتی دخالت داشته باشد، اشاره می کند. دلایلی

در این بررسی از بیش از 1300 نفر که به طور تصادفی در سراسر انگلستان انتخاب شده بودند، خواسته شد تا ببینند کدام موارد و رفتارهای خاص باعث

هر دو بیماری پلی میالژیا و فیبرومیالژیا در زنان شایعتر از مردان است. پلی میالژیا معمولا در افراد بالای 55 سال رخ می دهد، در حالی که فیبرومیالژیا

در یک تحقیق جدید که با موضوع تاثیر زایمان بر میزان عمر زنان صورت گرفت مشخص شد زایمان  و استرس ناشی از آن می

طبق آخرین تحقیقات محققان تاثیر داروهای رانولازین در افرادی که به صورت منظم ورزش می کنند بسیار کمتر از سایر افراد می باشد. داروهای رانولازین

بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است

 

 

روغن کنجد و خواص شگفت‌انگیز روغن کنجد

روغن کنجد حاوی آنتی اکسیدان‌های طبیعی است که باعث از بین رفتن سرطان‌های خفته در بدن شده و موجب جلوگیری از سرطان‌های دستگاه گوارش، پروستات و سینه می‌شود. این روغن همچنین به دلیل دارا بودن ویتامین E موجب شفافیت و لطافت پوست می‌گردد.روغن کنجدروغن کنجد در بین روغن‌های خوراکی به ملکه‌ی روغن‌ها مشهور است. دانه کنجد بیشترین میزان روغن را در بین دانه‌های روغنی دیگر داراست اما با وجود این تولید آن بسیار کمتر از دانه‌های دیگر نظیر سویا، آفتابگردان و گلرنگ است.روغن کنجد به عنوان یک روغن با قیمت و کیفیت بالا شناخته می‌شود. این روغن بیشترین مقاومت و ماندگاری را در بین روغن‌های خوراکی با درصد بالای چربی غیراشباع دارد. نوع لیگنان و آنتی اکسیدان‌های طبیعی موجود در این روغن باعث بروز مقاومت بسیار بالا در برابر اکسیداسیون و خواص فیزیولوژیکی ارزشمند روغن کنجد شده است.ترکیب اسیدهای چرب روغن کنجد به گونه‌ای است که برای هر سه مصرف سرخ کردن، پخت و پز و سالاد قابل استفاده است.خواص روغن کنجد* کاهش دهنده سطح کلسترول بد خون(LDL) و افزایش جذب کلسترول خوب(HDL)* کاهش فشارخون در افراد مبتلا به فشار خون بالا* جلوگیری از سرطان‌های سینه، پروستات و سرطان‌های دستگاه گوارش* جلوگیری از تصلب شرایین و بسته شدن عروق* جلوگیری از بروز سکته قلبی* جلوگیری از بروز آب مروارید* شفافیت و لطافت پوست به دلیل غنی بودن از ویتامین E* مناسب برای سرخ کردن به دلیل مقاومت بالای حرارتی* کاهش ابتلا به بیماری پارکینسون* جلوگیری از بیماری‌های مفصلی و آرتروز* خواص آنتی اکسیدانی فوق‌العاده به دلیل وجود دو ماده شیمیایی sesamol و sesamin. آنتی اکسیدان‌ها با رادیکال‌های آزادی که به سلول‌ها آسیب می‌رسانند و به روند پیری سرعت می‌بخشند مقابله می‌کند.* ویتامین E موجود در آن از بیماری آلزایمر جلوگیری می‌کند.خواص ذکر شده در مورد روغن کنجد بدین معنا نیست که شما آزادید هر چه قدر که می‌خواهید از آن در طی یک روز استفاده کنید. به خاطر داشته باشید که کالری همه‌ی روغن‌ها یکسان است؛ یعنی هر 5 گرم آن که معادل یک قاشق چای خوری می‌شود چیزی در حدود 45 کیلوکالری انرژی دارد.* روغن کنجد تحریک پذیری غشاء مخاطی را کم می‌کند. این روغن برای درمان سرفه، یبوست، آرتریت و پوست خشک توصیه می‌شود.* مصرف مرتب آن اضطراب را کاهش می‌دهد، گردش خون را تقویت می‌کند، مانع اختلالات عصبی می‌شود و سیستم دفاعی بدن را تقویت می‌کند.* مصرف روغن کنجد، نشاط آور است، هوشیاری ایجاد می‌کند، دردهای مزمن و گرفتگی عضلات را کاهش می‌دهد.* ویتامین E موجود در آن به رشد مو سرعت می‌بخشد.* برای افرادی که از کم خونی و سرگیجه رنج می‌برند مفید است.* مصرف موضعی این روغن، پوست را نرم و لطیف می‌کند.* خاصیت ضدقارچی و ضدباکتریایی دارد.* غرغره کردن آن، باکتری‌ها، از جمله باکتری‌های سرماخوردگی از بین می‌برد.* محافظ طبیعی در برابر اشعه‌ی فرابنفش به حساب می‌آید.* مانع شوره‌ی سر می‌شود.* از پوست در برابر کلر موجود در آب استخر محافظت می‌کند.* ماساژ با روغن کنجد انعطاف پذیری مفاصل را زیاد می‌کند.* بریدگی‌ها و جراحت‌های سطحی را درمان می‌کند.* پوست صورت به خصوص اطراف بینی را سفت می‌کند و مانع بزرگ شدن منفذهای پوستی صورت می‌شود.*از بروز آکنه جلوگیری می‌کند.

خواص شیمیاییترکیب اسیدهای چرب روغن کنجدروغن کنجد به گروه اسیدهای اولئیک – لینولئیک متعلق است. این روغن کمتر از 15 درصد اسید چرب اشباع دارد که بیشترین آن پالمیتیک و استئاریک و بیش از 85 درصد مجموع اسیدهای چرب آن غیراشباع است. اسید اولئیک و اسید لینولئیک بیش از 80 درصد کل اسیدهای چرب روغن کنجد را تشکیل می‌دهند.برخلاف روغن‌های گیاهی دیگر در این گروه، درصد اسید اولئیک روغن کنجد حدود 45 درصد و اسید لینولئیک آن حدود 40 درصد از مجموع کل اسیدهای چرب آن می‌باشد.استرول ها(sterols)روغن کنجد در مقایسه با سایر روغن‌های گیاهی، مواد غیرقابل صابونی(حدود 2 درصد) بیشتری دارد. مواد غیرقابل صابونی شامل استرول ها، تری ترپن‌ها و تری ترپن الکل‌ها، توکوفرول ها و لیگنان‌های کنجد می‌باشد. روغن کنجد یکی از منابع غنی استرول های گیاهی(فیتواسترول) می‌باشد. فیتواسترول ها یا استرول های گیاهی رقیب کلسترول در جذب هستند. بنابراین مصرف فیتواسترول موجب کاهش کلسترول خون و در نتیجه جلوگیری از حملات قلبی و عروقی می‌شود.فیتواسترول ها و به طور خاص بتا سیتوسترول، از رشد سلول‌های سرطان کولون، سرطان پروستات و سرطان سینه نیز جلوگیری می‌کنند.توکوفرول ها(ocopherols)شهرت روغن کنجد به خاطر مقاومت در برابر اکسید شدن آن است. یکی از دلایل این مقاومت بیش از حد به خاطر وجود توکوفرول در این روغن است و میزان آن در روغن کنجد 1200 میلی گرم بر کیلوگرم است. گاما توکوفرول بیشترین میزان موجود در روغن کنجد را شامل می‌شود و پس از آن دلتا و آلفا هستند که حدود 5 درصد توکوفرول موجود در روغن را شامل می‌شوند. در بین اقسام مختلف ایزومرهای توکوفرول، گاما توکوفرول قوی‌ترین آنتی اکسیدان موجود در روغن‌ها می‌باشد.روغن کنجد تحریک پذیری غشاء مخاطی را کم می کند. این روغن برای درمان سرفه، یبوست، آرتریت و پوست خشک توصیه می شوداین خاصیت آنتی اکسیدانی، ماندگاری این روغن را در برابر حرارت در مقایسه با روغن‌های دیگر بسیار افزایش داده است. مقاومت اکسیداتیو روغن کنجد در برابر حرارت 110 درجه سانتی‌گراد 17.5 ساعت می‌باشد که این روغن را در دسته روغن‌های با مقاومت بالا قرار می‌دهد. همچنین نقطه دود این روغن 226 درجه سانتی‌گراد می‌باشد. شایان ذکر است مقاومت حرارتی روغن‌های مخصوص سرخ کردنی در همین دما حداکثر 14 ساعت می‌باشد. لذا از این روغن می‌توان در مصارف سرخ کردنی عمیق با طیب خاطر استفاده نمود.نکته‌ی مهمخواص ذکر شده در مورد روغن کنجد بدین معنا نیست که شما آزادید هر چه قدر که می‌خواهید از آن در طی یک روز استفاده کنید. به خاطر داشته باشید که کالری همه‌ی روغن‌ها یکسان است؛ یعنی هر 5 گرم آن که معادل یک قاشق چای خوری می‌شود چیزی در حدود 45 کیلوکالری انرژی دارد. پس مراقب باشید تا با مصرف بی رویه‌ی آن دچار اضافه وزن و در پی آن دچار مشکلات و بیماری‌های مختلف نشوید.

منبع : tebyan.net

دوره مقدماتی php

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ميوه لونگان x بخوانید...