خواص رازیانه برای درمان کیست تخمدان

دوره مقدماتی php
خواص رازیانه برای درمان کیست تخمدان
خواص رازیانه برای درمان کیست تخمدان

ایسنا/آذربایجان شرقی یک متخصص طب سنتی تاکید کرد: مصرف عرق گیاه رازیانه، در کنار فواید بسیاری که دارد، می‌تواند برای خانم‎‌هایی که در ناحیه سینه یا هر ناحیه دیگری کیست دارند، مضر باشد و توصیه می‎شود، خانم‎هایی که کیست دارند از مصرف رازیانه، خودداری کنند.

دکتر فریبا رشدی، متخصص طب سنتی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان این مطلب اظهار کرد: مصرف بیش از حد و خودسرانه گیاهان دارویی به شکل‌های مختلفی مثل عرق، پودر و دم نوش به دلیل این که مصرف دارویی دارد، می‌تواند عوارض ایجاد کرده و مشکلاتی را در طولانی مدت، به بار آورد. 

وی افزود: مثلا گیاهی مثل بادرنجویه در کنار خاصیت‌هایی مثل مفرح قلب بودن و نشاط بخشی که دارد، می‌تواند باعث افزایش فشار خون در برخی افراد شود و نباید با این تفکر که مصرف گیاهان دارویی، هیچ عارضه‌ای ندارند، آن‌ها را به طور بی‌رویه مصرف کنیم. 

وی در ادامه با اشاره به یکی از پرطرفدارترین گیاهان هورمونی که امروزه توسط بسیاری از خانم‌ها مصرف می‎شود، ادامه داد: گیاه رازیانه، مزاج گرم و خشکی داشته و افرادی با این مزاج، اگر در مصرف رازیانه زیاده‌روی کنند، دچار مشکل خواهند شد، از این رو بهتر است این گیاه با مصلحی مثل سکنجبین و صندل، استفاده شود و در مصرف آن نیز، تعدیل مد نظر باشد. 

این متخصص طب سنتی با بیان اینکه تاکنون در هیچ منبع علمی، مسمویت شدید و عارضه خاصی از مصرف رازیانه، گزارش نشده است، گفت: رازیانه گیاهی مدر و تعرق آور بوده و برای کسانی که مشکل دراپینگ یا قطره قطره ادرار کردن دارند، مفید است. 

خواص رازیانه برای درمان کیست تخمدان

دوره مقدماتی php

وی اضافه کرد: این گیاه همچنین موجب تقویت قوه هورمونی و تخمدان شده و ضد نفخ بودن از مهم‎ترین ویژگی‌های درمانی آن است، رازیانه مدر حیض نیز بوده و مصرف آن باعث افزایش خونریزی ماهانه می‎شود و بسیاری از خانم‎ها برای پیشگیری از یائسگی زودرس از عرق این گیاه استفاده می‎کنند. 

وی با اشاره به خاصیت هورمونی استروژنی این گیاه، گفت: مصرف این گیاه به دلیل داشتن استروژن، در دوران بارداری توصیه نمی‎شود؛ چرا که ضرورتی برای مصرف استروژن در دوران بارداری وجود ندارد، در مجموع، مصرف هیچ گیاه دارویی در این دوران، مورد تاکید نیست، اما مصرف رازیانه در دوران شیردهی و برای افزایش شیر مفید  بوده و قطره‎های آن نیز در بازار موجود بوده و هیچ ضرری برای مادر و کودک ندارد. 

رشدی بیان کرد: رازیانه خاصیت ضد عفونی‌‎کننده، ضد ویروس و باکتری و قارچ کشی نیز دارد و به ویژه عفونت مجاری ادراری را از بین می‌برد و موجب تقویت قوه بینایی می‎شود، این گیاه خاصیت خلط آوری و ضد اسپاسم نیز دارد. 

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه در طب سنتی، رشد بی رویه موهای زائد با عملکرد سایر ارگانیسم‎های بدن، ارتباط دارد، افزود: این که مصرف رازیانه به دلیل هورمونی بودن، باعث کاهش رویش موهای زائد می‎شود، ممکن است درست باشد، اما رشد موهای زائد را در طب سنتی با اصلاح مزاج، می‎توان کاهش داد. 

وی با اشاره به برخی تداخلات دارویی گیاه رازیانه، متذکر شد: این گیاه با دارویی مثل فنوباربیتال تداخل داشته و افرادی که آسم آلرژیک نیز دارند باید در مصرف رازیانه احتیاط کنند. 

رشدی در پایان خاطرنشان کرد: گیاهانی مثل هویج، سویا، کنجد، شیرین بیان، ریشه قاصدک، مارچوبه، شنبلیله و گل گاو زبان نیز خاصیت هورمونی دارند و باید در استفاده از آنها احتیاط شود.

انتهای پیام



خانهموبایل

کیست تخمدان گاهی می تواند باعث نازایی شود 

 

خواص رازیانه برای درمان کیست تخمدان

کیست تخمدان

بارها و بارها دچار شکم دردهای شدید می شوید و قاعدگی تان نامنظم شده است؟ انواع و اقسام گیاهان دارویی را استفاده نموده اید تا از این دردهای ناخوشایند خلاص شوید؟ درصورتی که به همه این سوالات پاسخ مثبت می دهید، باید بدانید که امکان دارد به کیست تخمدان مبتلا شده باشید و برای اطمینان باید به پزشک متخصص زنان مراجعه کنید و با انجام سونوگرافی از این مسئله مطمئن شوید.

بعد از اینکه مشخص شد مشکل تان کیست تخمدان است، میتوانید برای درمان آن از متخصص طب سنتی کمک بگیرید.« دکتر سعید صانعی» پزشک و مشاور درمانهای گیاهی و طب سنتی شما را با درمان هایی که برای از بین بردن کیست تخمدان میتوانید از آنها کمک بگیرید، آشنا می کند.

امروزه بسياري از زنان به کیست تخمدان مبتلا هستند و این مشکل بیشتر در خانم های جوان دیده می شود. هنوز دلیل اصلی مبتلا شدن به کیست تخمدان مشخص نیست. به عنوان مثال ، بسياري از متخصصین یکی از مهم ترین دلایل ابتلا به کیست تخمدان را، اختلالات هورمونی می دانند. این اختلالات هورمونی می تواند منشأ مغزی داشته باشند.

برخی هورمون های ترشح شده از مغز، سبب ترشح هورمون های دیگری میشوند و این هورمون ها، رها شدن تخمک و در انتها قاعدگی را بهمراه دارد. این هورمون ها به صورت دوره ای در بدن ترشح می شوند. معمولاً تخمک های رها نشده جذب می شوند و از بین می روند ولی در صورتی که این تخمک ها جذب نشوند، کیست تخمدان به وجود می آید.

برخی از کیست ها بزرگ و برخی دیگر کوچک هستند. نگاه طب سنتی به کیست تخمدان با طب جدید متفاوت است. خانم هایی که عادت دارند لباس های نازک بپوشند و در جای سرد بنشینند، دچار سوء مزاج می شوند که این سوء مزاج حالت سرد و رطوبتی دارد. این دسته از خانم ها مستعد ابتلا به کیست تخمدان هستند. همچنین آن دسته از خانم هایی که عادت دارند در زمان قاعدگی زیاد حمام بروند، ممکن است دچار کیست تخمدان شوند.خوردن برخی از غذاها هم در کیست تخمدان می توانند نقش داشته باشند. برای مثال، استفاده از غذاهایی که در آنها مرغ بکار رفته، امکان دارد سبب اختلال هورمونی و ابتلا به کیست تخمدان در خانم‌ها شود، به خصوص در شرایطی که از بال و گردن استفاده شود. استفاده از گوجه فرنگی، قارچ و خیار هم میتواند ابتلا به کیست تخمدان را به همراه داشته باشد.

استفاده از بعضی از خوراکی ها مثل کاکائو و شکلات هم امکان دارد در ابتلا به کیست تخمدان نقش داشته باشد. استفاده از گوشت زیاد، قهوه و نوشابه هم میتواند سبب ابتلا به کیست تخمدان شود. استفاده از روغن های جامد و استفاده از فست فود( Fast Food)، احتمال ابتلا به کیست تخمدان را بهمراه دارد. استفاده از خامه، چای پررنگ و سرخ کردنی نیز ممکن است سبب ابتلا به کیست تخمدان شود.یکی از مهم ترین عوامل ایجاد کیست تخمدان، پرخوری است. همچنين استفاده از قندهای مصنوعی ( قندهایی که در آبمیوه ها و بعضی خوراکی های صنعتی بکار می روند.) میتواند سبب رشد و افزایش میکروب های مقصر در روده شوند که این میکروب ها با رها کردن هورمون، سبب اختلال هورمونی و افزایش استروژن می شوند. افزایش استروژن در بدن، مانع از بین رفتن کیست تخمدان می شود، ضمن این که چاقی دور شکم و سینه را در زنان بهمراه دارد.

افرادی که در اثر این نوع اختلال هورمونی، دچار کیست تخمدان (سندرم پلی کیستیک تخمدان) میشوند ، مشکلات دیگری هم دارند. افرادی که سندرم پلی کیستیک تخمدان دارند به مشکلات دیگری مانند موی زائد هم دچار می شوند. ریزش موی سر و چرب شدن بدن و صورت هم میتواند در نتیجه ابتلا به سندرم پلی کیستیک تخمدان به وجود بیاید. بعضی از گیاهان دارویی مثل رازیانه و عروسک پشت پرده برای درمان کیست تخمدان بکار می روند.

ابتلا به کیست تخمدان معمولاً با علائمی همراه است که یکی از مهم ترین این علائم درد است. اغلب خانم هایی که به کیست تخمدان مبتلا هستند، معمولاً دچار درد در ناحیه کشاله ران می شوند. احساس پری و فشاری در ناحیه شکم، یکی دیگر از علائم ابتلا به کیست تخمدان است. گاهی خونریزی غیر عادی در قاعدگی، میتواند علت ابتلا به سایر بیماری های زنان، مثل فیبروم رحم (نوعی تومور خوش خیم – Uterine Fibroids) باشد. همچنين بعضی از خانم هایی که به کیست تخمدان مبتلا هستند، دچار افت فشار خون می شوند.

در بعضی از موارد کیست تخمدان میتواند هیچ علامتی نداشته باشد و در زمان سونوگرافی به صورت اتفاقی این کیست ها شناسایی شوند ولی در بسياري از موارد تا زمانی که علائمی وجود نداشته باشد، نیاز به سونوگرافی نیست. درمان کیست تخمدان در طب سنتی، شرایط مخصوص بخود را دارد که یکی از مهم ترین این شرایط اندازه کیست است.

 

ابتلا به کیست تخمدان معمولا با علائمی همراه است که یکی از مهم ترین این علائم درد است

عوارض کیست تخمدانبرخی از زنان تصور می کنند که درمان نکردن کیست تخمدان هیچ مشکلی را برای آن ها ایجاد نمی کند و کیست تخمدان خود بخود درمان می شود، در حالیکه عدم درمان بعضی از کیست تخمدان میتواند سبب تنبلی تخمدان شود و این مسأله، در بارداری اختلال ایجاد می کند و گاهی ناباروری را بهمراه دارد. یکی دیگر از مشکلاتی که درمان نکردن کیست تخمدان می تواند به وجود بیاورد، بسته شدن لوله های تخمدان است، در واقع زمانیکه فردی دچار کیست تخمدان می شود، یک سری مواد لزج در اثر ابتلا به کیست، به لوله های تخمدان می رود که عامل انسداد در آنها می شود.

کیست تخمدان گاهی میتواند سبب نازایی شود، به همین علت زنان نباید نسبت به کیست تخمدان بی تفاوت باشند و باید برای بررسی و درمان آن به متخصص زنان مراجعه کنند و پس از معلوم شدن وضعیت، برای درمان از متخصص طب سنتی کمک بگیرند.استفاده از بادکش برای درمان کیست تخمداندرمان هایی که برای کیست تخمدان در طب سنتی وجود دارد، به گیاهان دارویی محدود نمی شود. به عنوان مثال ، یکی از کارهایی که متخصص طب سنتی برای درمان کیست تخمدان از آن کمک می گیرد، بادکش است. انجام بادکش در زیر شکم میتواند سبب خونرسانی به تخمدان شود. این کار را معمولا برای تخمدان های تنبل انجام می دهند. علاوه بر بادکش، میتوان از روغن هایی که طبع آنها گرم است، کمک گرفت.

دفع کیست تخمدان با داروی گیاهیروغن گیاهانی مانند دارچین و زنجبیل جزء این گروه از روغن ها محسوب میشوند که می توان آن ها را روی پوست کشاله ران مالید. خوردن بعضی از خوراکی ها یا غذاها همچنین در درمان کیست تخمدان میتواند مؤثر باشد. به عنوان مثال افرادی که به این بیماری مبتلا هستند، میتوانند از کاهو و سکنجبین یا لیمو شیرین کمک بگیرند. خوردن خورشت کرفس، هفته ای سه بار می تواند به درمان کیست تخمدان کمک کند.

یک نوشیدنی موثر ترکیبی برای از بین بردن کیست تخمدان موجود است که برای این منظور باید آب کرفس( 2 ساقه)، زنجبیل( یک تکه) و آناناس( سه چهارم آناناس) را با هم گرفت و با نصف لیوان آب سیب مخلوط کرد و با هم نوشید. استفاده از تخم کتان هم میتواند برای این منظور موثر باشد.

یکی ديگر از داروهایی که برای درمان کیست تخمدان استفاده می شود، به صورت ترکیبی است. برای این منظور باید عروسک پشت پرده، کاکنج، بومادران، تخم کاهو، ناخنک، شوید، تخم کرفس، انیسون، سداب( نوعی گیاه)، نیلوفر، زیره و سیاه دانه را هر کدام به اندازه 10 گرم با یکدیگر ترکیب کرد و سپس 10 گرم از این ترکیب را به همراه 2 لیوان آب دم کرد تا حجم آب به یک و نصف لیوان برسد، بعد از آن نصف لیوان از آن را پیش از هر غذا نوشید. ( این دستور را برای هر بار مصرف باید انجام داد.)

 

 

استفاده از گوشت زیاد، قهوه و نوشابه هم می تواند باعث ابتلا به کیست تخمدان شود

 

 

– بابونه شیرازییکی از گیاهانی که برای درمان کیست تخمدان میتواند موثر باشد، بابونه شیرازی است. بابونه شیرازی را میتوان از عطاری های معتبر تهیه کرد. بابونه شیرازی را میتوان به صورت دمنوش استفاده کرد. برای این منظور باید یک قاشق غذاخوری از آنرا با نصف لیوان آب جوش به مدت پنج دقیقه دم کرد و پس از صاف کردن همراه با عسل نوشید. این دمنوش علاوه بر درمان کیست تخمدان، به کاهش دردهای ناشی از کیست نیز کمک می کند. دمنوش بابونه را باید روزی دو تا سه بار نوشید.

– چای گل داودی مؤثر در درمان کیست تخمداندر پژوهش های انجام شده روی حیوانات، آپیگنین موجود در گل داودی و همچنين کرفس، جعفری، میوه نشان داده است که سرعت پیشرفت سرطان و بطور چشمگیری خطر ابتلا به این بیماری را کاهش می دهد. استفاده از چای گل داودی برای یک فرد مبتلا به کیست تخمدان میتواند ناراحتی را کاهش دهد، احساس آرامش به وجود آورد و به تنظیم قاعدگی کمک کند. شما تنها باید روزانه چای گل داودی را برای درمان کیست تخمدان استفاده کنید.- سیاهدانهسیاهدانه را از گذشته تا به امروز برای از بین بردن کیست تخمدان استفاده می کردند. سیاهدانه باید همراه با عسل استفاده شود. برای این منظور میتوان ترکیبی از عسل و سیاه دانه درست کرد.ترکیب یک جزء سیاهدانه معادل 100 گرم با دو جزء عسل معادل 200 گرم، ترکیبی مناسب برای استفاده از سیاهدانه است. خانم های مبتلا به کیست تخمدان باید یک قاشق مرباخوری از این ترکیب را پیش از هر غذا بخورند.

– سرکه سیب مفید برای درمان کیست تخمدانسرکه سیب اثر کپسول های کوچک را دارد، زیرا دارای پتاسیم بیشتری است.

برای این درمان، لطفا مرحله های زیر را دنبال کنید:- 1 قاشق غذا خوری سرکه سیب را با یک لیوان آب گرم مخلوط کنید.- 1 قاشق چایخوری از شیره نیشکر را به مخلوط اضافه کنید و این مخلوط را بنوشید.این مخلوط را دو بار در صبح و بعد از ظهر بخورید تا نتایج مورد انتظار را بدست آورید.- اسطوخودوسیکی دیگر از گیاهانی که برای از بین بردن کیست تخمدان بسیار موثر است، اسوخودوس می باشد. این گیاه علاوه بر درمان کیست تخمدان، خاصیت آرام بخش هم دارد؛ ضمن اینکه میتواند یک خواب آرام و عالی را برای فرد ایجاد کند. برای استفاده از اسطوخودوس میتوان دمنوش آن را درست کرد. طرز تهیه دمنوش اسطوخودوس به این شکل است که باید یک قاشق غذاخوری از آن را در یک لیوان آب جوش به مدت 10 دقیقه دم کرد و بعد از صاف کردن، پیش از خواب نوشید.

– رازیانهرازیانه گیاهی است که در درمان کیست تخمدان از آن استفاده می شود. یکی از نکاتی که باید در مورد رازیانه در نظر داشت، این است که رازیانه را باید در مواردی که کیست نسبتا بزرگ است استفاده کرد زیرا رازیانه دارویی قوی برای درمان کیست تخمدان محسوب می شود.

رازیانه را می توان به شکل دمنوش استفاده کرد ولی بهترین شیوه استفاده از آن ترکیب یک لیوان عرق رازیانه بهمراه یک قاشق غذاخوری عسل است. این ترکیب را باید 40 دقیقه قبل از خواب نوشید. گردآوری: بخش سلامت بیتوته

 

 

آنچه بانوان باید بدانند

ثبت سفارش روغن خراطین100درصدخالص

دنبال متخصص برجسته ارتودنسی در تهران هستی؟

لیزرهموروئید،شقاق و کیست مویی بدون خونریزی

کاهش 30تا50 درصد کلیه هزینه های دندانپزشکی

خواص رازیانه برای درمان کیست تخمدان

زیبایی و طراوت را به خانه‌تان بیاورید

بهترین قیمت لوازم جانبی موبایل،تبلت ولپتاپ

طراحی وچاپ برندشما روی انواع کیسه های خرید

آشنائی با بهترین دندانپزشک زیبایی تهران

معجزه ی درمان وتوانبخشی بیماران فلج مغزی

بازسازی انگشتان آسیب دیده

درمان ناهنجاری جلو بودن فک با ارتودنسی

آسان و ارزان به ترکیه سفر کنید

شیک ترین مدل مبلمان جدید

تشخیص تا درمان انواع بیماری‌های روحی

تجهیزات مراکز بازی تا 35 درصد تخفیف

در فصول خلوت سال سفر کنید

همین الان اپتو بساز و تخفیف بگیر

معرفی آژانس های مسافرتی معتبر

Makan Inc.‎| All Rights Reserved – © 2013 – 2019

سلام و ممنون از توجهتون

برای طرح سوال و گرفتن پاسخ فقط از لینک
زیر استفاده کنید

https://moshavere.niniban.com/

همراه عزیز نی‌نی‌بان، اگر سوالی از متخصصان دارید در آدرس زیر مطرح کنید

http://bit.ly/31AMOqp

خواص رازیانه برای درمان کیست تخمدان

همراه عزیز نی‌نی‌بان، اگر سوالی از متخصصان دارید در آدرس زیر مطرح کنید

http://bit.ly/31AMOqp

سلام، ممنون از توجه و لطف شما

همراه عزیز نی‌نی‌بان، اگر سوالی از متخصصان دارید در آدرس زیر مطرح کنید

http://bit.ly/31AMOqp

همراه عزیز نی‌نی‌بان، اگر سوالی از متخصصان دارید در آدرس زیر مطرح کنید

http://bit.ly/31AMOqp

همراه عزیز نی‌نی‌بان، اگر سوالی از متخصصان دارید در آدرس زیر مطرح کنید

http://bit.ly/31AMOqp

رکنا: این چهار گیاه دارویی برای درمان کیست تخمدان در زنان توصیه می شود.

سَندرُم تُخمدان پُلی‌کیستیک یا نشانگان تخمدان پُرکیستی شایع‌ترین اختلالات غدد درون‌ریز در زنان و شایع‌ترین علت نازایی ناشی از عدم تخمک‌گذاری می‌باشد.

سندرم تخمدان پر کیست وضیعتی است که اغلب با قاعدگی نامنظم ، افزایش رشد موهای زائد (هیرسوتیسم) و چاقی مشخص می شود. اما می تواند زنان را به اشکال متفاوت مبتلا کند. قاعدگی های نامنظم یا سنگین می توانند علامتی از این وضعیت در بالغین باشد. سندرم تخمدان پرکیست امکان دارد در زمانی که خانمی برای باردار شدن مشکل دارد بارز شود.

علائم و نشانه های سندرم تخمدان پر کیست از اختلال در چرخه تولید مثل منشاء می گیرد. که بصورت طبیعی هر ماهه با آزاد شدن یک تخمک از تخمدان ( تخمک گذاری ) تکمیل می شود. نام این وضعیت از ظاهر تخمدانها، در زنانی که این اختلال را دارند گرفته شده است. ( تخمدان بزرگ و پر از کیست است) این کیست ها فولیکولهایی هستند که از کیسه های مایع حاوی تخمکهای نابالغ پر شده اند.

گرچه این وضعیت از زمانهای دور ذکر شده است، پزشکان این وضعیت را تخمدانهای پر کیست یا سندرم تخمدان پرکیست هم می نامند.

خواص رازیانه برای درمان کیست تخمدان

سندرم تخمدان پر کیست یکی از اختلالات شایع هورمونی در سنین باروری در زنان است که حدود 5 تا 10 درصد افراد را گرفتار می کند. تشخیص زود هنگام و درمان تخمدان پرکیست می تواند خطر عوارض طولانی مدت مانند دیابت و بیماری قلبی را کم کند .

سندرم تخمدان پر کیست اختلالی است که باعث قاعدگی نامنظم و افزایش هورمون مردانه می شود. تخمدانها کیست پیدا می کنند و ممکن است نتوانند تخمک آزاد کنند.

برخی گیاهان دارویی در بهبود و درمان بیماری سندرم تخمدان پر کیست هستند که به قرار زیر می باشند:

پنج انگشت: طب گیاهی می تواند در کنترل بیماری سندرم تخمدان پر کیست بسیار مؤثر باشد. اگرچه بهترین درمان، توسط پزشک صورت می گیرد، اما خوددرمانی با پنح انگشت Vitex agnus-castus نیز می تواند بهبود قابل توجهی را به ارمغان بیاورد. برای این منظور، می بایست حداقل ۳ تا ۴ ماه آنرا مصرف کنید تا نتایج را مشاهده کنید.

پنج انگشت در کنترل بیماری سندرم تخمدان پر کیست بسیار مؤثراست

نخل اره ای: معلوم شده است که عصاره ی نخل اره ای فعالیت ضد آندروژنی داشته و می تواند در درمان سندروم پلی کیستیک که دلیل آن بالا رفتن سطح هورمون آندروژن در زنان است مؤثر می باشد.

نخل اره ای در درمان سندروم پلی کیستیک در زنان است مؤثر می باشد

گل صدتومانی: اگرچه گل صدتومانی اغلب به عنوان دارویی برای دردهای دوره ای مثل فیبروئید در نظر گرفته می شود، اما هنگامی که به همراه شیرین بیان استفاده شود می تواند علائم سندروم تخمدان پلی کیستیک را از بین برده و به باروری زنان کمک کند.

گل صدتومانی همراه شیرین بیان می تواند علائم سندروم تخمدان پلی کیستیک را از بین ببرد

شیرین بیان: تحقیقات در چین نشان داده است که شیرین بیان می تواند در سندروم تخمدان پلی کیستیک و بهبود نظم قاعدگی و باروری مؤثر باشد. این گیاه همچنین از کبد و بافتهای غشایی در معده و مسیرهای تنفسی حفاظت می کند. شیرین بیان داروی خوبی برای باز یافتن سلامتی و بهبود بعد از بیماری است. شیرین بیان می تواند در سندروم تخمدان پلی کیستیک و بهبود نظم قاعدگی و باروری مؤثر باشد.

درمان سندرم تخمدان پر کیست از طریق طب سنتی :

مدت زمان درمان یک الی سه ماه طول می‎کشد و لازم است برای بهبود کامل در طول درمان مواد توصیه شده را به طور کامل مصرف نمایید.

*بادکش زیر شکم و کمر. سعی کنید این کار را توسط افراد باتجربه و مهارت انجام دهید.

*شبی یک لیوان عرق رازیانه همراه با یک قاشق مرباخوری عسل به غیر زمان پریودی.

*مقداری عسل و سیاه_دانه نیم‎کوب را با هم مخلوط کنید و روزانه دو قاشق مرباخوری (صبح و شام) میل نمایید.

*داروی ترکیبی (زاج به اندازه یک نخود بیشتر نشود + یک قاشق مرباخوری عسل + یک قاشق چایخوری روغن زیتون بودار تصفیه نشده) ساخته و در ایام پاکی در 14 مرحله به صورت واژینال استفاده نمایید.

*درمان تکمیلی حجامت_عام (مهره‎های پشت یا میان دو شانه)، حجامت ساکرال (در ناحیه ساکرال کمی پایین‎تر از مهره‎های کمری کاملا بین دو باسن)، حجامت_زیر_شکم هر دو هفته یک‎بار می‎باشد، که باید تحت نظر پزشکان متخصص طب سنتی انجام گردد.

*تنبلی تخمدان بیماری زنانه شایعی است و درمان‎های مختلفی برای آن وجود دارد، بنابراین در صورت مشاهده علائم این بیماری نگران نشوید؛ کافی است با یک متخصص مشورت نموده و با یافتن عوامل ایجاد کننده آن درصدد درمان برآیید.

اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

 


حوادث اختصاصی رکنا را اینجا بخوانید:

رکنا: این راهکارهای توصیه شده بهترین و موثرترین درمان های کبد چرب معرفی شدند.

رکنا: عسل در درمان بسیاری از بیماری موثر است و از نگاه سنتی این ماده غذایی شفابخش است.

رکنا: برای درمان کبد چرب توصیه به تغییر رژیم غذایی می شود.

رکنا:درمان های خانگی مناسب برای از بین بردن موخوره توصیه می شود به طور مثال استفاده از…

یکی از بهترین توصیه های گیاهی جهت درمان اقسام کیست که خاصیت تحلیل و از بین برندگی فوق العاده ای دارد و به تجارب درمانی زیادی در مورد آن وجود دارد گیاه فراسیون سفید می باشد که بصورت عصاره غلیظ می تونید اون رو در طی یکماه مصرف کنید و علاوه بر درمان کیست از خاصیت تقویت تخمدان و رحم آن به خوبی استفاده کنید

مطمئنید با فراسیون درمان میشه؟

موضوعات داغ

با اشتراک در خبرنامه رکنامهمترین و جدیدترین اخبار روز را در ایمیل خود داشته باشید:

سایت اینترنتی رکنا

کلیه حقوق متعلق به

سایت اینترنتی رکنا

است

بسم الله الرحمن الرحیم

 

درمان کیست تخمدان با رازیانه چگونه است؟ رازیانه چه نقشی در درمان کیست تخمدان زنان می تواند داشته باشد؟ آیا هر نوع کیست تخمدانی با رازیانه قابل درمان می باشد؟ رازیانه از چه جهت می تواند برای رفع کیست تخمدانها مفید باشد؟ کدام نوع کیست تخمدان با استفاده از رازیانه می تواند درمان شود؟ بحث این مطلب در مورد درمان کیست تخمدان با استفاده از رازیانه می باشد و می خواهیم بررسی کنیم ببینیم که خواص رازیانه برای تخمدان چیست و رازیانه چگونه می تواند در درمان کیست تخمدان زن مؤثر واقع شود. می خواهیم دیدگاه شما خوانندگان محترم سایت 2 زندگی را به روش درمان کیست تخمدان با رازیانه معطوف کرده و شرایط و نحوه آن را توضیح بدهیم.

بیماری کیست تخمدان یکی از بیماری های مرتبط با حوزه زنان می باشد که علاوه بر سلامت زن بر مساله باردار شدن آنها تاثیر مستقیمی دارد. کیست تخمدان سبب جلوگیری از بارداری می شود و اگر این بیماری مورد درمان قرار نگیرد خدای ناکرده ممکن است سبب نازائی و ناباروری در زنان گردد. به همین جهت درمان کیست تخمدان مخصوصا در زنانی که در سن باروری قرار دارند بایستی بسیار جدی گرفته شود.

خواص رازیانه برای درمان کیست تخمدان

اصولا دو راه عمده برای درمان کیست تخمدان وجود دارد. یک راه استفاده از روش ها و داروهای شیمیایی است و راه دوم استفاده از روش های طبیعی و سنتی. ما در این مطلب در مورد روش های درمان کیست تخمدان با استفاده از داروهای شیمیایی صحبت نمی کنیم و بحث اصلی ما در مطلب جاری در مورد روش درمان کیست تخمدان با استفاده از رازیانه است که جزء راه حل های طبیعی و سنتی برای رفع کیست تخمدان زنان محسوب می گردد.

شاید شما در مورد رازیانه مطالبی شنیده باشید و از تاثیرات آن بر بدن زنان آگاهی داشته باشید. اما تاثیر عمده رازیانه بر بدن زنان چیست که در درمان کیست تخمدانها نیز می تواند مؤثر باشد؟ پاسخ این پرسش در خاصیت رازیانه بر هورمون های بدن زنان می باشد. رازیانه اثر تنظیم کنندگی بر روی هورمون های بدن زنان دارد. تنظیم هورمون ها در بدن زنان به علل مختلف می تواند دچار مشکل شود. رازیانه با تنظیم کردن هورمون ها در بدن زنان می تواند مشکلات ناشی از عدم تنظیم بودن هورمونها در بدن زنان را برطرف کند.

حال کم کم به نکته اصلی بحث می رسیم. اگر دقت کرده باشید بحث ما در مورد تاثیر رازیانه بر رفع کیست تخمدانها بود. بله شاید شما نیز درست حدس زده باشید. یکی از علل سه گانه و مهم کیست تخمدان ها ، به هم خوردن تعادل هورمون ها در بدن زنان می باشد. از تنظیم خارج شدن تعادل هورمونهای بدن زنان می تواند منجر به کیست تخمدان خانم ها گردد. مصرف رازیانه در زنان می تواند هورمون های بدن زنان را تنظیم کند و تنظیم شدن هورمونها در بدن زنان ، باعث درمان کیست تخمدان در خانم ها خواهد شد و از این روست که مصرف رازیانه می تواند در درمان کیست تخمدان مفید باشد.

اما یک سؤال مهم وجود دارد و آن این است که آیا مصرف رازیانه در همه زنان می تواند کیست تخمدان را درمان کند؟ اگر بخواهیم منصفانه به این پرسش پاسخ داده باشیم بایستی گفت نه. اما چرا؟ با موشکافی بحث ، به پاسخ این چرا خواهیم رسید. در اینجا دو عامل را بررسی می کنیم که باعث می شود مصرف رازیانه در همه خانم ها منجر به درمان کیست تخمدان ، لااقل به طور کامل نشود.

این دو عامل سبب می شوند که رازیانه در برخی از زنان در درمان کیست تخمدان موفق عمل کند و این گروه از زنان نسبت به درمان کیست تخمدان با رازیانه دید مثبت داشته باشند و در مقابل ، در بعضی از زنان در درمان کیست تخمدان موفق عمل نکند (در ظاهر امر) و این گروه از زنان نسبت به درمان کیست با رازیانه دید مثبتی نداشته باشند.

به دلایل بالا معمولا در درمان کیست تخمدان از چندین روش به صورت ترکیبی استفاده می شود تا همه علل تاثیرگذار در کیست تخمدان تحت درمان قرار گیرند و رفع شوند. یکی از راه های درمان کیست تخمدان ، رفع عفونت از تخمدانها می باشد و در این زمینه درمان کیست تخمدان عفونی مد نظر است. در این خصوص از مواد ضد عفونت مثل پیاز می توان استفاده کرد. این موضوع در مطلب درمان کیست تخمدان با پیاز شرح داده شده است. مورد دیگر کیست تخمدانها ناشی از سردی تخمدانها می باشد که در این زمینه می توانید مطلب درمان کیست تخمدان با بادکش گرم را مطالعه نمایید.

درمان طبیعی و سنتی کیست تخمدان می تواند آثار و برکات فراوانی داشته باشد و در این زمینه توصیه می شود که زنان محترم سعی نمایند در صورت امکان با یک پزشک حاذق طب سنتی مشورت نمایند. امید است که انشاء الله به فضل الهی با درمان کیست تخمدان زنان به روش های سنتی و طبیعی ، نیازی به استفاده از روش های شیمیایی و حتی گاهی اوقات ، روش های جراحی نباشد.

 

نزدیکی هر شب برای بارداری (۲ روز قبل)

روش های کاهش درد هنگام نزدیکی (۵ روز قبل)

نزدیکی منقطع چیست (۲ هفته قبل)

قبل از نزدیکی چه بخوریم (۲ هفته قبل)

قرص ضد بارداری چیست (۳ هفته قبل)

راهکار های کاهش احتمال سقط جنین (۴ هفته قبل)

آموزش بارداری و حاملگی (۱ ماه قبل)

اولویت بندی زمان ها برای نزدیکی کردن (۲ ماه قبل)

راهکار برای درمان و کنترل فشار خون بارداری (۴ ماه قبل)

آموزش کنترل فشار خون بارداری به روش کاملا طبیعی (۴ ماه قبل)

بررسی نزدیکی یک روز در میان برای بارداری (۶ ماه قبل)

مهمترین عامل در تعیین جنسیت جنین (۷ ماه قبل)

فواید کاسنی برای مردان (۸ ماه قبل)

تاثیر مهم مصرف کاسنی بر مادر باردار (۹ ماه قبل)

نزدیکی در زمان اعیاد اسلامی (۱۰ ماه قبل)

برنامه ریزی نزدیکی برای باردار شدن (۱۰ ماه قبل)

درمان ناباروری مردان با خرنوب (۱۰ ماه قبل)

بهترین مدل نزدیکی برای بارداری (۱۰ ماه قبل)

نزدیکی برای بارداری از نظر اسلام (۱۱ ماه قبل)

از نزدیکی کردن با شکم پر خودداری نمایید (۱۱ ماه قبل)

سریعترین نشانه بارداری (۱۰۲۴۷۲۲ بازدید)

نزدیکی برای بارداری بعد از پریود (۷۷۱۷۸۶ بازدید)

برنامه محاسبه بهترین زمان نزدیکی در اسلام (۶۲۴۴۷۷ بازدید)

نمایش وضعیت نزدیکی برای امروز و امشب (۶۰۳۳۹۹ بازدید)

آزمایش اسپرم با آب در منزل (۵۶۳۴۴۶ بازدید)

شب ها و روزهای مناسب آمیزش در اسلام (۵۴۷۹۳۶ بازدید)

چند بار نزدیکی برای باردار شدن و حاملگی لازم است (۴۴۲۴۶۶ بازدید)

خواص رازیانه برای درمان کیست تخمدان

چگونه به سرعت و زود باردار شویم (۳۹۳۸۲۵ بازدید)

روش صحیح استفاده از واجبی و نوره (۳۹۳۳۷۶ بازدید)

بعد از نزدیکی برای بارداری چه کنیم (۳۶۵۲۲۹ بازدید)

مصرف عرق کاسنی در بارداری و حاملگی (۳۴۹۱۰۵ بازدید)

عفونت بارداری و درمان طبیعی آن (۳۴۵۸۹۰ بازدید)

بهترین حالت نزدیکی برای بارداری و حاملگی (۳۲۶۲۶۳ بازدید)

درمان گوش درد نوزادان به روش سنتی (۲۸۵۸۴۰ بازدید)

درمان سنتی عفونت چشم نوزادان (۲۸۱۴۳۸ بازدید)

زمان های نامناسب برای نزدیکی و انعقاد نطفه (۲۶۲۷۵۵ بازدید)

تاثیر رازیانه بر باردار شدن (۲۲۳۶۶۴ بازدید)

تاثیر زمان نزدیکی بر جنسیت جنین (۲۲۱۶۲۵ بازدید)

بارداری و حاملگی با یک بار رابطه نزدیکی و دخول (۲۰۷۸۵۳ بازدید)

نزدیکی در دوران بارداری (۱۹۵۷۹۹ بازدید)

به زنان باردارتان كُندر دهيد چرا كه بر خرد (عقل) كودك مى افزايد.

رسول گرامی اسلام حضرت محمد (صلی الله علیه و آله و سلم)

برای نزدیکی کردن چه زمانی مناسب است

درمان خارش واژن

معجون درمان گلودرد در بارداری

سونوگرافی چیست

افزایش شانس بارداری

تاثیر رازیانه بر باردار شدن

یادآوری نکات مهم نزدیکی در بارداری

انواع سرکلاژ

آموزش بارداری و حاملگی

محاسبه سن بارداری به روز ، هفته و ماه

بارداری و حاملگی خارج از رحم

فواید و خواص خوردن مویز در دوران بارداری

نزدیکی در ماه رمضان

شرایط و امکان زایمان طبیعی بعد از سزارین

درمان گوش درد نوزادان به روش سنتی

ذکر روز دوشنبهیا قاضی الحاجات (۱۰۰ مرتبه)

دوشنبه

۲۳ / ۱۰ / ۱۳۹۸

۱۷ جمادی الاول ۱۴۴۱

ماه قمری ۳۰ روزه

۱۳ : ۰۰ : ۰۶

فصل زمستان

اوقات شرعی به وقت تهران

انتخاب محل دیگر

اذان صبح: ۰۵:۴۵

طلوع خورشید: ۰۷:۱۴

اذان ظهر: ۱۲:۱۳

اذان عصر: ۱۴:۵۳

غروب خورشید: ۱۷:۱۲

اذان مغرب: ۱۷:۳۲

وقت عشاء: ۱۸:۲۱

نیمه شب شرعی: ۲۳:۲۸

نظر شما در مورد مطالب و محتوای سایت 2 زندگی چیست؟

ثبت نظر

مشاهده نظرات

هرگونه کپی برداری و نقل قول از مطالب این سایت با اهداف غیر تجاری فقط با ذکر منبع و دادن لینک فعال و مستقیم به همان مطلب مقدور است و برای اهداف تجاری نیز کسب اجازه کتبی از مدیریت سایت ، الزامی می باشد و در غیر این صورت ، رضایتی نیست.

مطالب این سایت صرفا جنبه آموزشی و اطلاع رسانی داشته و جایگزین مراجعه به اطباء حاذق محسوب نمی گردد.

مسئولیت آگهی ها با آگهی دهندگان بوده و این سایت شرعا و قانونا هیچ مسئولیتی در قبال آن ها ندارد.

رژیم غذایی لاغری و کاهش وزن فیت ۴۰ – سایت آموزش بارداری و حاملگی – معجون تقویت قوه باه (مکس باه)

رازیانه یک گیاه بومی در منطقه مدیترانه و معروف به یونان باستان است. یونانیان باستان از تمام قسمت های گیاه مانند پیاز، گلبرگ، ساقه، برگ و دانه ها برای اهداف آشپزی و دارویی استفاده می کردند. رازیانه بدلیل طعم غنی یک گیاه محبوب برای آشپزی در بسیاری از کشورها است. با توجه به مزایای بهداشتی، رازیانه معمولا باعث بهبود هضم و کاهش مشکلات گوارشی می شود.

ساقه و برگ رازیانه معمولا برای طعم دهی به سالاد، پاستا، گوشت و ماهی، به ویژه در یونان، ایتالیا، فرانسه و ترکیه استفاده می شود. ساقه های رازیانه در ظاهر و بافت شبیه به کرفس است، در حالی که برگ های سبز آن شبیه شوید است.

پیاز رازیانه به عنوان یک سبزی خورده می‌شود که بیشتر شبیه به پیاز سفید است که می‌توان آن را بصورت برش داده، کبابی یا سرخ شده مصرف کرد.

برای زنان مبتلا به تنبلی تخمدان یا PCOS زندگی می تواند بسیار دشوار باشد، زیرا شرایط محدود به دوره های نامنظم نمی شود، بلکه زندگی یک زن را در بیش از یک راه تحت تاثیر قرار می دهد. علائم رایج بیماری تنبلی تخمدان عبارتند از:

خواص رازیانه برای درمان کیست تخمدان

این وضعیت با افزایش سطح هورمون جنسی مردانه یا آندروژن در خون مشخص می شود که بسیاری از عملکردهای فیزیولوژیکی را تحت تاثیر قرار می دهد. این اختلال هورمونی باعث افزایش وزن، مقاومت به انسولین، عدم رها سازی تخمک، آکنه و ناباروری در زنان مبتلا به تنبلی تخمدان می شود. همه این ها همچنین می تواند منجر به تحول روانشناختی در زنان شود.

تنبلی تخمدان به عنوان یک بیماری است که نیاز به توجه پزشکی دارد. کارشناسان معتقدند که این بیماری نیاز به یک رویکرد سه جانبه دارد:

در این جا در مورد سه تا از شایع ترین روش های درمان، برای مدیریت تنبلی تخمدان صحبت می کنیم:

مصرف دانه های رازیانه به درمان مشکلات پریودیک مختلف از جمله قاعدگی های دردناک، نامنظم و غیره کمک می کند. یک مطالعه منتشر شده در سال ۲۰۱۴ در مجله امراض مرتبط با زنان و زایمان کودکان و نوجوانان، نشان داد که استفاده از رازیانه برای درمان نشانه های دیسمنوره اولیه نتایج قابل توجهی نشان داد. در حالی که مطمئن نیستند که رازیانه دقیقا چگونه تنبلی تخمدان را درمان می کند اما در تنظیم چرخه ی قاعدگی در زنان مبتلا به تنبلی تخمدان کمک می کند.

رازیانه همچنین وقتی بیش از ۱ ماه مصرف شود کمک قابل توجهی به کاهش تعداد کیست ها می کند.

این بیشتر از یک چاشنی است و محققان ادعا می کنند که این دانه های کوچک قهوه ای دارای خواص دارویی و درمانی متنوع هستند. یک مطالعه اخیر منتشر شده در مجله بین المللی علوم پزشکی اشاره کرد که عصاره شنبلیله به درمان کیست تخمدان و همچنین علائم تنبلی تخمدان کمک می کند. همچنین اظهار داشتند که مصرف منظم شنبلیله باعث افزایش احتمال باروری در زنان می شود و برخی از آن ها در دوره های قاعدگی ظاهر می شود.

مطالعه دیگری اشاره کرد که مصرف کپسول های شنبلیله به همراه متفورمین برای زنان مبتلا به تنبلی تخمدان باعث می شود که نتایج سونوگرافی، کاهش تعداد کیست ها را نشان دهد. در افراد تنبلی تخمدان، تخمدان ها دارای کیست های است که از مایع پر شده اند که به نظر می رسد دلیل آن، عدم توازن هورمونی باشد.

آن ها یک منبع غنی از اسید چرب امگا ۳ و لیگنان هستند که نوعی از ترکیبات موجود در محصولات گیاهی هستند. یک مطالعه نشان داد مصرف ۳۰ گرم از دانه های روغنی در طول چهار ماه باعث کاهش سطح تستوسترون و بهبود وضعیت لیپید می شود؛ بنابراین دانه های روغنی نه تنها سطوح آندروژن را (که همیشه در زنان مبتلا به تنبلی تخمدان بالا هستند) کاهش می دهند بلکه با بهبود سطح کلسترول و تری گلیسیرید به کنترل وزن نیز کمک می کنند. با این حال برای ارزیابی ارتباط بین مصرف دانه های کتان و کنترل تنبلی تخمدان ضروری است که بررسی های بالینی بیشتری انجام گیرد.

یک مطالعه منتشر شده در مجله علوم غذایی نشان داد که جویدن دانه های رازیانه باعث افزایش محتوای نیتریت در بزاق می شود که یک روش طبیعی برای کنترل فشار خون است. جدا از این، دانه های رازیانه یک منبع غنی از پتاسیم هستند و از آنجایی که پتاسیم جزء ضروری سلول ها و مایعات بدن است، به کنترل فعالیت قلب و فشار خون کمک می کند.

نوشیدن مرتب چای رازیانه کمک می کند تا از مایعات اضافی به عنوان یک دیورتیک استفاده شود. علاوه بر این، دانه رازیانه به حذف سموم کمک می کند و خطر ابتلا به مشکلات دستگاه ادراری را کاهش می دهد. همچنین دارای خواص محرک جهت عرق کردن است.

چای رازیانه به علت وجود روغن در دانه ها برای سوءهاضمه، نفخ و یبوست مفید است. دانه های رازیانه شامل استراگول، فنکون و آنتول است که به خواص ضد اسپاسم و ضد التهابی گیاه کمک می کنند. برای کسانی که مبتلا به سندروم روده تحریک پذیر یا IBS هستند، روغن های فرار یافت شده در دانه های رازیانه می توانند با ترویج تولید آنزیم های معدنی به شروع هضم کمک کنند. در کنار بسیاری از مزایا برای دستگاه گوارش، چای رازیانه مطمئنا به بخش گوارشی کمک می‌کند که سالم و شاد باشد.

دانه های رازیانه و مواد مغذی آن ها به سینوس ها کمک می کنند. بیماری سینوزیت باعث التهاب حفره‌های بینی می‌شود. از خاصیت خلط آور چای رازیانه برای کمک به برونشیت، احتقان و سرفه استفاده می شود.

روغن‌های ضروری و فیبر موجود در این دانه‌ها برای بیرون کردن سموم و مواد اضافی از بدن بسیار مفید هستند در نتیجه به تصفیه خون کمک می‌کنند. بسیار مهم است که غذاهایی را در رژیم غذایی خود بگنجانید که به تصفیه خون کمک ‌کنند تا اطمینان حاصل شود که مواد غذایی سالم و تصفیه شده جذب می شوند.

یک مشت از این دانه‌ها می‌توانند برای بینایی شگفتی ایجاد کنند. دانه‌های رازیانه شامل ویتامین A هستند که برای دید چشم مهم هستند. در هند باستان، از این دانه‌ها برای بهبود علائم آب سیاه استفاده شده است.

دانه‌های رازیانه نیروهای سه گانه تریدوشا (واتا، پیتا، کافا) را کاهش می‌دهند. این دانه‌ها اثر خنک‌کننده روی بدن دارند. مصرف یک نوشیدنی رازیانه در طول تابستان داغ، یک ایده خوب برای دفع گرما از بدن است. روغنی که در دانه‌ها یافت می‌شود در طبیعت مفید است در نتیجه در ترکیبات ماساژ، به خصوص در آیورودا برای آرام کردن اعصاب و ترویج وضوح ذهنی استفاده می‌شود.

وقتی دانه‌های رازیانه به طور منظم خورده می‌شوند، مواد معدنی با ارزش مانند روی، کلسیم و سلنیوم را برای بدن تامین می‌کنند. این مواد معدنی برای تعادل هورمون‌ها و کمک به تعادل اکسیژن بسیار مفید هستند. وقتی رازیانه مصرف می‌شود، تاثیر خنک کنندگی بر روی پوست دارد در نتیجه به پوست یک درخشندگی خوب می‌دهد.

این دانه‌ها با خاصیت از بین بردن رادیکال های آزاد، به غلبه بر استرس اکسیداتیو کمک کرده و بدن را از سرطان‌های مختلف پوست، شکم و سینه‌ها محافظت می‌کند. بعلاوه دانه‌های رازیانه شیمی‌درمانی بسیار قوی دارند.

دانه های رازیانه در آیورودا بسیار خوشایند هستند. آن‌ها به طور گسترده در دستور العمل‌های مختلفی در هند باستان به کار می‌رفتند. رازهای قدیمی سلامتی را می‌توان در ساده‌ترین اجزای آشپزخانه یافت. منتها فقط باید از آن‌ها رونمایی کنیم.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گالری تصاویر   |     گالری ویدیو ها      |      آموزش آشپزی      |      نظرات کاربران

آدرس

شوشتر ، بلوار پیامبر اعظم ، نرسیده به میدان شاهد ، مجتمع صنایع غذایی مجید

تلفن دفتر مركزي :48-02188708046

تلفن: 82-06136221679

© Copyright 2018 | Design by SDATA | All Rights Reserved

خوش آمدید! وارد حساب کاربری خود شوید

رمز عبور خود را بازیابی کنید

رمز عبور شما از طریق ایمیل ارسال خواهد شد

انگیزه – انگیزه های جذاب زندگی

خواص رازیانه برای درمان کیست تخمدان

کیست تخمدان بیماری است که از تشکیل یک یا چندین کیست غیرطبیعی در تخمدان سرچشمه می‌گیرد. کیست‌های تخمدان حاوی مایع هستند که درون تخمدان یا روی آن رشد می‌کنند. این بیماری می‌تواند موجب دردهای شدید شکمی، اختلالات قاعدگی و موهای زاید، ناباروری و… شود.

در طب سنتی علت ایجاد کیست تخمدان را اغلب ناشی از رطوبت و سردی در ناحیه تخمدان‌ها و استحمام در ایام قاعدگی می‌دانند. از علل دیگر بروز آن، مصرف اغذیه سرد در ایام قاعدگی و چهار زانو نشستن در مکان‌های سرد و سفت و مرطوب است.

رازیانه یا بادیان یک گیاه از خانواده چتریان است که طعم شیرینی دارد. از دانه و عرق آن برای مصارف خوراکی استفاده می‌شود. رازیانه طبع گرم و خشکی دارد و دارای مقادیر بالایی فیبر، پتاسیم، ویتامین C، ویتامین A، ویتامین B6، ویتامین K و فولات، آهن، کلسیم، مس، روی و سلنیوم است.

این گیاه فواید زیادی در سلامتی زنان و مردان بدون محدودیت سنی دارد مانند:

 

درمان براساس سن، شرایط جسمی فرد، علائم بیماری، مشخصات سونوگرافی و آزمایش های خون انجام می‌شود. با توجه به تشخیص نوع کیست تخمدان، پزشک درمان‌های دارویی و شیمیایی را تجویز می‌کند. استفاده از گیاهان دارویی یکی دیگر از راه‌های درمان کیست تخمدان است. با توجه به طب سنتی، رازیانه بهترین گیاه شناخته شده جهت تنظیم هورمون های زنانه و درمان کیست تخمدانی است که برای اکثر زنان قابل تجویز است. رازیانه را می‌توان به ۲ صورت جوشانده و یا عرق رازیانه استفاده کرد. رازیانه به دلیل غنی بودن از ماده استروژن که همان هورمون زنانه است، برای درمان کیست های هورمونی بسیار مفید است و براساس اصلاح مزاج، درمان انجام می‌شود.

 

روش های متفاوتی برای استفاده از رازیانه وجود دارد که در ادمه به آن اشاره می‌کینم.

۱. نشستن در تشت: رازیانه را به همراه برخی از گیاهان دارویی مانند تخم کتان، گل ختمی، پیاز، آویشن، مرزنجوش و اسطوخودوس ‎جوشانده و سپس آن را در تشت نسبتا بزرگی ریخته و داخل آن بنشینید، این کار باعث پاکسازی رحم و تخمدان‎ها می‎شود.

۲. مصرف عرق رازیانه: می‌توان عرق رازیانه را نیم فنجان بعد از هر وعده غذایی مصرف کرد که این کار برای تقویت معده و دستگاه گوارش نیز مفید است.

۳. تهیه دمنوش رازیانه: برای تهیه دمنوش رازیانه یک قاشق چای‌خوری رازیانه کوبیده را داخل یک قوری بریزید. مقداری آب جوش روی آن بریزید و اجازه دهید که به مدت ۱۵ دقیقه دم بکشد. این دمنوش را می توانید در طول روز استفاده کنید و از لحاظ هزینه ای نیز به صرفه تر است. می توانید هر شب یک لیوان دمنوش را به همراه یک قاشق عسل به مدت ۴۰ روز میل کنید.

 

مطلب قبلی

راه های رفع قوز کمر با ورزش

مطلب بعدی

طراحی و چیدمان اتاق خواب کودک با راه هایی مدرن

طبع گل گاوزبان سرد است یا گرم؟ (معرفی خواص و مصلحات)

طبع هل، مصلحات و خواص آن از نظر طب سنتی

طبع گل سرخ ؛ معرفی مزاج، مصلحات و خواص کاربردی آن

طبع گلپر از نظر طب سنتی چیست و مصلحات آن کدامند؟

طبع زنیان، مصلحات و خواص آن در طب سنتی

هر آنچه که باید در مورد طبع زیره ، مصلحات و خواص آن بدانید!

مطالب پیشنهادی


تعبیر خواب مار از نظر امام صادق (ع) چیست؟

فواید خنده و خنده مصنوعی؛ آیا واقعا مفید و موثر است؟

طبع گل گاوزبان سرد است یا گرم؟ (معرفی خواص و مصلحات)

وندالیسم چیست و چگونه می توان از بروز آن در جامعه جلوگیری…

دیالوگ های ماندگار هری پاتر به زبان انگلیسی و فارسی


خداحافظی شهرام لاسمی از تلویزیون

خوش آمدید! وارد حساب کاربری خود شوید

رمز عبور خود را بازیابی کنید

رمز عبور شما از طریق ایمیل ارسال خواهد شد

نشانی مقصد را وارد نمایید

خواص رازیانه برای درمان کیست تخمدان

یا پیوند به محتوای موجود

کیست تخمدان بیماری است که از تشکیل یک یا چندین کیست غیرطبیعی در تخمدان سرچشمه می‌گیرد. این بیماری می‌تواند موجب دردهای شدید شکمی، اختلالات قاعدگی وموهای زاید ، ناباروری و …شود.  کیست های تخمدان معمولا نگران کننده نیستند و طی چند هفته با درمان های لازم برطرف می شوند. در این مطلب شما را با درمان گیاهی کیست تخمدان با استفاده از رازیانه آشنا می کنیم.

به لحاظ پزشکی، کیست تخمدان به عنوان یک کیسه‌ی پر از مایع توصیف می‌شود که در اطراف یا داخل یک تخمدان شکل می‌گیرد. این کیست‌ها در زمان تخمک‌گذاری و در هنگام این‌که تخمدان تخمک آزاد می‌کند، ساخته می‌شوند. در اغلب موارد، آن¬ها خطری ندارند و می‌توانند از بین بروند. بیش¬تر زنان ممکن است دست کم یک کیست در طول زندگی‌شان داشته باشند.

مطالعات صورت گرفته در مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری نشان داده‌اند که بیشتر زنانی که در دوره‌ی پیش از یائسگی به سر می‌برند می‌توانند یک یا چند بار در طول زندگی خود کیست داشته باشند، در حالی که تشکیل کیست بعد از یائسگی در بیش از ۱۵ درصد از زنان رخ می‌دهد.

 از نظر طب سنتی چهار علت عمده باعث تشکیل کیست در تخمدان می‌شود که ممکن است کسی تحت تاثیر یکی از این عوامل و شخص دیگری تحت تاثیر هر چهار عامل دچار کیست شده باشد. چاقی، غلظت خون، برودت و رطوبت چهار علت اساسی به وجود آمدن کیست تخمدان هستند.

بسیاری از زنانی که کیست تخمدان دارند از این مشکل اطلاعی ندارند زیرا این کیست‌های کوچک هیچ علامت یا نشانه‌ای ایجاد نمی کنند. تنها با یک معاینه‌ی فیزیکی معمولی وجود کیست تخمدان فاش می‌شود. اگر شما کیست تخمدان داشته باشید، ممکن است با چنین علائمی مواجه شوید:

خواص رازیانه برای درمان کیست تخمدان

• ورم

• فشار

• نفخ

• احساس درد در قسمت تحتانی شکم هنگام دفع ادرار یا بروز مشکل در اجابت مزاج

• استفراغ و تهوع (بعد از پارگی کیست رخ می‌دهد)

• ناباروری

• درد لگنی بعد از انجام تمرینات ورزشی سنگین یا پس از مقاربت

معمولاً در درمان بیماری‌ها در طب سنتی به مزاج افراد خیلی توجه می‌شود و براساس اصلاح مزاج، درمان فرد را انجام می‎دهند. برای درمان این نوع کیست نیز، بسیاری از این کیست‎ها با رفع غلبه اخلاط ممکن است رفع شوند به شرط اینکه علت ایجاد آن هم از بین رفته باشد. استفاده از برخی گیاهان دارویی مانند رازیانه، تخم کتان، گل ختمی، پیاز، آویشن، مرزنجوش و اسطوخودوس مفید است. 

برای درمان کیست تخمدان با رازیانه بایستی ابتدا رازیانه را به همراه این گیاهان، ‎جوشانید و سپس جوشانده این گیاهان را در وانی ریخته و داخل آن نشست، این کار باعث پاکسازی رحم و تخمدان‎ها می‎شود.

درمان کیست تخمدان با رازیانه به دلیل غنی بودن این گیاه از ماده استروژن که همان هورمون زنانه است، بسیار مفید بوده و برای بیش از 90 درصد خانم‌ها قابل تجویز است، همچنین استفاده از این گیاه علاوه بر درمان بیشتر انواع کیست تخمدان برای درمان سایر مشکلات و بیماری‌های زنان نیز مفید است.

یکی از روش‌های درمان کیست تخمدان با رازیانه، مصرف عرق رازیانه است، برای این منظور می‌توان نیم فنجان عرق رازیانه را بعد از صرف هر وعده غذایی نوشید.

استفاده از دمنوش رازیانه برای درمان کیست تخمدان، بسیار مفید و به صرفه است. 

تهیه دمنوش رازیانه: 

برای تهیه دمنوش رازیانه یک قاشق چای‌خوری رازیانه کوبیده را داخل یک قوری بریزید. مقداری آب جوش روی آن بریزید و اجازه دهید که به مدت ۱۵ دقیقه دم بکشد.

به طور کلی استفاده رازیانه به صورت دم نوش مفیدتر و هزینه استفاده از آن، نسبت به عرق آن 10 برابر کاهش می‌یابد. از دمنوش رازیانه نیز می‌توان صبح و شب استفاده نمود و برای شیرین کردن آن می‌توان به آن عسل اضافه کرد.

درمان گیاهی کیست تخمدان و منظم شدن پریود

رمان کیست تخمدان؛ جراحی یا دارویی؟

 

كلينيك زيبايي آفرنگ

دکتر سوسن اسماعیلی

دکتر امیرهوشنگ احسانی

کلینیک ماهرو

کلینیک ماهرو

دکتر مهدی خانلری

دندانپزشکی محمد

دکتر فراز تیموری

دکتر مریم فیض مکتوبی

دکتر مجید نداف‌کرمانی

252 بازدید

420 بازدید

543 بازدید

555 بازدید

230 بازدید

122 بازدید

خواص رازیانه برای درمان کیست تخمدان

104 بازدید

23 دی 1398

22 دی 1398

22 دی 1398

22 دی 1398

22 دی 1398

22 دی 1398

22 دی 1398

وجود کیست در تخمدان یا تخمدان پلی کیستیک از بیماری‌های شایع در خانم‌ها است که میتواند مشکلات فراوانی را برای آنها همراه داشته باشد، این بیماری، مربوط به سن خاصی نبوده اما با شروع سن باروری احتمال ابتلا به آن بالا می رود و در سنین ۲۰ تا ۴۲ سالگی بیشتر دیده می شود؛ در بیشتر موارد ابتلا به این کیست به دلیل عدم آگاهی و داشتن اطلاعات اشخاص، از علائم و راه‌های ابتلا به آن است. کیست‌های تخمدان عبارتند از توده‌های تخمدانی معمولاً خوش‌خیم که اغلب از نسج تخمدان تولید می‌شوند و در بسیاری از موارد از فولیکول‌های سطح تخمدان سرچشمه می‌گیرند.

در طب سنتی علت ایجاد کیست تخمدان را اغلب ناشی از غلبه رطوبت و سردی در ناحیه تخمدانها دانسته و یکی از شایعترین علت بروز آن را استحمام در ایام قاعدگی می‌دانند. از علل دیگر بروز آن، مصرف اغذیه سرد در ایام قاعدگی از جمله میوه‌هایی مثل خیار و گوجه فرنگی، عدس، کاهو، مرکبات ماست و دوغ است. همچنین چهار زانو نشستن در مکان‌های سرد و سفت و مرطوب مثلا روی سیمان و پله و موکت و چمن و داخل حمام میتواند باعث جذب رطوبت و رشد کیست در تخمدانها شود. یکی از روش‌های کاربردی در طب سنتی استفاده از گیاهان دارویی به ویژه درمان کیست تخمدان با رازیانه است.

رازیانه و عرق رازیانه خواص متعددی داشته برخی خواص دارویی آن عبارتند از: تقویت چشم، کم کرن خطر ابتلا به آب مروارید، ضد نفخ، شاداب کننده پوست، افزایش میل جنسی در زنان، رفع اختلالا قاعدگی و علائم یائسگی و … است. همچنین بین مصرف رازیانه و چاقی صورت و بزرگ شدن سینه و نیز رازیانه و لاغری ارتباط وجود دارد.

خواص رازیانه برای درمان کیست تخمدان

فواید رازیانه برای زنان بسیار است. رازیانه دارای استروژن گیاهی (فیتو استروژن) است که همان هورمون زنانه به شمار می اید. از خواص رازیانه می توان به درمان اختلالات قاعدگی نظیر تاخیر در قاعدگی، قطع قاعدگی یا برخی اختلالات تخمدان اشاره کرد.

یکی دیگر از خواص رازیانه برای زنان از بین بردن علائم پس از یائسگی مانند گرگرفتگی، خشکی و ضعف می باشد.

رازیانه به همراه گل ساعتی در درمان یائسگی زودرس توصیه می شود. کاهش دردهای قاعدگی و دردهای گوارش و همچنین افزایش ترشح شیر مادر یکی دیگر از فواید رازیانه است. رازیانه حتی برای پوست هم فایده دارد.

خواص رازیانه برای تخمدان و خواص رازیانه برای پریود. رازیانه برای درمان آفت‌ها و التهاب لثه توصیه می شود. همچنین مصرف ترکیبات رازیانه و کاکل ذرت سنگ‌ کلیه را دفع میکند. دمکرده رازیانه در درمان سرفه‌های خلط‌دار بویژه در اطفال می‌تواند کمک‌ کننده باشد.

خواص رازیانه برای تخمدان بسیار است. استفاده از برخی گیاهان دارویی مانند رازیانه، تخم کتان، گل ختمی، پیاز، آویشن، مرزنجوش و اسطوخودوس برای کنترل و درمان کیست تخمدان توصیه می شود.

خواص رازیانه برای تخمدان و پریود

برای درمان کیست تخمدان با رازیانه، رازیانه را با گیاهان بالا ‎بجوشانید. سپس جوشانده این گیاهان را در وان ریخته و داخل آن بنشینید. این کار رحم و تخمدان ‎ها را پاک می کند. خواص رازیانه برای تخمدان بیشتر به خاطر وجود ماده استروژن یا همان هورمون زنانه در رازیانه است.

خواص رازیانه برای پریود بسیار است. از خواص رازیانه میتوان به کاهش دردهای دوران قاعدگی، بی‌نظمی‌های این دوران، عفونت و اختلالات هورمونی و … اشاره کرد. به گزارش سایت برفانک مصرف رازیانه به میزان روزانه حداقل یک لیوان، درد دوران پریود را کم می کند و همچنین تنظیم هورمون‌های زنانه و بهبود وضعیت زنانه از وظایف آن است. همانطور که گفتیم رازیانه حاوی استروژن گیاهی(هورمون زنانه) است و موجب برقراری قاعدگی می‌ شود. مصرف این گیاه در از بین بردن علائم پس از یائسگی مانند گرگرفتگی، خشکی و ضعف مفید است.

خواص رازیانه برای زنان بی نظیر است. رازیانه باعث ایجاد تعادل هورمونی، جلوگیری از بیماری‌های دستگاه تناسلی، پیشگیری از ابتلا به سرطان رحم و دهانه رحم و درمان بیماری شایع سرد مزاجی جنسی در زنان می‌شود.

معمولاً در درمان بیماری‌ها در طب سنتی به مزاج افراد خیلی توجه می‌شود و براساس اصلاح مزاج، درمان فرد را انجام می‎دهند. برای درمان این نوع کیست نیز، بسیاری از این کیست ‎ها با رفع غلبه اخلاط ممکن است رفع شوند به شرط اینکه علت ایجاد آن هم از بین رفته باشد. استفاده از برخی گیاهان دارویی مانند رازیانه، تخم کتان، گل ختمی، پیاز، آویشن، مرزنجوش و اسطوخودوس مفید است. برای درمان کیست تخمدان با رازیانه بایستی ابتدا رازیانه را به همراه این گیاهان، ‎جوشانید و سپس جوشانده این گیاهان را در وانی ریخته و داخل آن نشست، این کار باعث پاکسازی رحم و تخمدان‎ها می‎شود. درمان کیست تخمدان با رازیانه به دلیل غنی بودن این گیاه از ماده استروژن که همان هورمون زنانه است، بسیار مفید بوده و برای بیش از ۹۰ درصد خانم‌ها قابل تجویز است، همچنین استفاده از این گیاه علاوه بر درمان بیشتر انواع کیست تخمدان برای درمان سایر مشکلات و بیماری‌های زنان نیز مفید است.

یکی از روش‌های درمان کیست تخمدان با رازیانه، مصرف عرق رازیانه است، برای این منظور می‌توان نیم فنجان عرق رازیانه را بعد از صرف هر وعده غذایی نوشید. استفاده از دمنوش رازیانه برای درمان کیست تخمدان، بسیار مفید و به صرفه است. (تهیه دمنوش رازیانه: برای تهیه دمنوش رازیانه یک قاشق چای‌خوری رازیانه کوبیده را داخل یک قوری بریزید. مقداری آب جوش روی آن بریزید و اجازه دهید که به مدت ۱۵ دقیقه دم بکشد). به طور کلی استفاده رازیانه به صورت دم نوش مفیدتر و هزینه استفاده از آن، نسبت به عرق آن ۱۰ برابر کاهش می‌یابد. از دمنوش رازیانه نیز می‌توان صبح و شب استفاده نمود و برای شیرین کردن آن می‌توان به آن عسل اضافه کرد.

استفاده از کیست تخمدان برای درمان کیست تخمدان، بسیار مفید و به صرفه است. (تهیه دمنوش رازیانه: برای تهیه دمنوش رازیانه یک قاشق چای‌خوری رازیانه کوبیده را داخل یک قوری بریزید. مقداری آب جوش روی آن بریزید و اجازه دهید که به مدت ۱۵ دقیقه دم بکشد). به طور کلی استفاده رازیانه به صورت دم نوش مفیدتر و هزینه استفاده از آن، نسبت به عرق آن 10 برابر کاهش می‌یابد. از دمنوش رازیانه نیز می‌توان صبح و شب استفاده نمود و برای شیرین کردن آن می‌توان به آن عسل اضافه کرد

 

خواص رازیانه برای درمان کیست تخمدان
خواص رازیانه برای درمان کیست تخمدان
0

دوره مقدماتی php

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *