خواص دمنوش نعناع فلفلی نیوشا

دوره مقدماتی php
خواص دمنوش نعناع فلفلی نیوشا
خواص دمنوش نعناع فلفلی نیوشا

خواص دمنوش نعناع فلفلی نیوشا

خواص چای نعناع فلفلی نیوشا می تواند کمک زیادی به از دست دادن وزن و کاهش وزن نماید.

خواص چای نعناع فلفلی نیوشا می تواند کمک زیادی به از دست دادن وزن و کاهش وزن نماید. چای نعناع فلفلی نیوشا باعث کاهش اشتها و کمک به سوزاندن کالری بیشتر می شود و برای لاغری بسیار موثر است.

آیا قبلا نوشیدن چای سبز یا چای سیاه برای کاهش وزن را امتحان کرده اید؟ آیا می خواهید اینبار چیزی متفاوت و با طراوت را امتحان کنید؟ اگر جوابتان مثبت است پس چای نعناع فلفلی نیوشا را امتحان کنید. این نوشیدنی معطر می تواند هر روز به شما حس خوردن یک کاپوچینو فانتزی یا میکسی از چند آب میوه که حاوی مقدار بسیار کمی کالری است، بدهد.

حالا فکر می کنید آیا چای نعناع فلفلی نیوشا برای کاهش وزن خوب است؟ چای نعناع فلفلی نیوشا نه تنها کالری کمی دارد، بلکه باعث کاهش اشتها، بهبود هضم و کاهش استرس می شود. و بهترین قسمت آن، این است که عوارض جانبی ندارد. بنابراین، بیایید شروع کنیم و همه چیز را درباره چای نعناع فلفلی نیوشا و کاهش وزن بوسیله آن بفهمیم.

خواص دمنوش نعناع فلفلی نیوشا

نعناع دارای عطر و بویی قوی می باشد که برای کاهش اشتها و جلوگیری از میل به غذا خوردن بسیار موثر است. به همین دلیل است که افرادی که در طول روز یک تکه نعناع می جوند یا قرص نعناع می خورند، کم غذا هستند. اگر شما طبع شیرینی داشته باشید، می توانید به منظور کاهش وزن خود مصرف یک فنجان چای نعناع را در برنامه غذایی روزانه خود قرار دهید.

بسیاری از مطالعات علمی تایید کرده اند که چای نعناع به تصفیه و پاکسازی معده و روده کمک می کند و حرکات سالم روده را افزایش می دهد. چای نعناع برای کاهش یبوست و بهبود هضم بسیار مناسب است. افراد مبتلا به سندرم روده تحریک پذیر و سوءهاضمه با خوردن چای نعناع یا کپسول روغن نعناع، می توانند تسکین پیدا کنند.

دوره مقدماتی php

محققان ناسا بر اساس مطالعاتی مشخص کرده اند که استرس را می توان با عطر و بوی نعناع کاهش داد. براساس این مطالعات، افرادی که در معرض بوی نعناع قرار دارند میزان اضطراب و خستگی در آنها ۲۰٪ و ناامیدی در آنها ۲۵٪ کاهش می یابد.

هنگامی که وزن شما کاهش می یابد، سطح کورتیزول افزایش می یابد و این امر می تواند باعث استرس شود، که موجب هضم نامناسب مواد غذایی می شود. چای نعناع حاوی عطر و طعم تسکین دهنده و اثر آرام بخش می باشد که می تواند به شما در آرامش و دوری از استرس کمک کند.

برای کاهش وزن، باید کالری بسوزانید. اگر تعداد کالری هایی که می سوزانید بیشتر از تعداد کالری هایی باشد که مصرف می کنید، وزن شما کاهش می یابد.

چای نعناع دارای مقدار کمی کافئین و کاتچین است. این مواد شیمیایی درجه حرارت بدن را افزایش می دهند و به نوبه خود باعث افزایش سوخت و ساز بدن می شوند. این ویژگی کمک می کند تا طرفداران چای نعناع در فرم ایده آلی قرار گیرند و از دیگران سالم تر باشند.

ویژگی های ضد التهابی، بالا بردن فشار خون و ضد اسپاسم بودن نعناع آن را به موضوعی جالب برای بسیاری از مطالعات استقامتی ورزشی تبدیل کرده است. تمرین برای افرادی که مایل به از دست دادن وزن هستند، حیاتی است.

مجله انجمن بین المللی تغذیه ورزشی مطالعه ای انجام داد، که بر اساس نتایج بدست آمده از آن روغن نعناع می تواند باعث اکسیژن رسانی و افزایش غلظت اکسیژن در مغز، بدون اثرات محرک ایجاد لاکتات شود. اکثر این اثرات می تواند به افزایش قدرت و استقامت کمک کند.

نعناع می تواند از نفخ معده جلوگیری کند؛ همچنین به درمان سایر مشکلات معده کمک می کند. این سبزی ماهیچه های شکمی را شل کرده و گردش صفرا را افزایش می دهد و در هضم راحتتر چربی بسیار موثر است. نعناع دستگاه گوارش را تسکین می دهد و به برطرف شدن باد شکم کمک می کند.

این گیاه برای درمان علائم IBS، از جمله درد شکم، استفراغ، اسهال و نفخ شکم بسیار شناخته شده است.

سوء هاضمه بعضی اوقات خستگی یا ناراحتی زیادی ایجاد می کند. بهبود عملکرد دستگاه گوارشی شما می تواند به کاهش کالری شما که می تواند منجر به کاهش وزن شما شود کمک می کند.

نعناع فلفلی نیوشا از چه چیزهایی ترکیب شده است

خواص دمنوش نعناع فلفلی نیوشا

نعناع فلفلی نیوشا ترکیب شده از دوز خاصی از نعاع کوهی + چای سبز میباشد . طعم بسیار مطبوعی دارد. بر خلاف نامش که از فلفل گرفته شده است ، طعمی شبیه فلفل اصلا ندارد. . صرفا شباهت اسمی میباشد.

خواص چای نعناع فلفلی نیوشا برای تنظیم کلسترول و فشار خون

بر اساس یک مطالعه، آنتی اکسیدان های موجود در برگ های نعناع می توانند به کاهش سطح کلسترول و کاهش مسمومیت کمک کنند.

برگ نعناع همچنین به حفظ سلامت دستگاه گوارش و روده کمک می کند و به کاهش یا کنترل سطح کلسترول هم کمک می کند. بنابراین، چای نعناع باعث کاهش وزن می شود و در صورتی که از رژیم غذایی استفاده می کنید، سلامت روده را حفظ می کند.

از موارد فوق روشن است که چای نعناع با یکسری دلایل ریشه ای به کاهش وزن کمک می کند و می تواند باعث کاهش وزن شود. اگر تا بحال از چای نعناع برای کاهش وزن استفاده کرده اید خوشحال می شویم تجربیات خود را با ما از طریق قسمت نظرات به اشتراک بگذارید.

اگر شما مایل به استفاده از دمنوش های کاهش وزن نظیر نعناع فلفلی نیوشا و دیگر محصولات نیوشا که برای کاهش وزن استفاده میشود هستید ، روی لینک زیر کلیک کنید و به بخش پک لاغری بروید .

 

دمنوش نعناع فلفلی مثلثی نیوشا یکی از محصولا دسته ترکیبات چای سبز است. دمنوش های مثلثی دارای وزن بیشتری نیسب به دمنوش های ساده هستند. همچنین فیلتر به کار رفته در ساخت کیسه های دمنوش مثلثی از الیاف طبیعی ذرت ساخته شده اند.

از جمله خواص اصلی نعناع فلفلی می توان به بهبود مشکلات گوارشی مانند نفخ و سوزش معده، کاهش اشتها، ضدعفونی کنندگی، ضد التهابی و بهبود دستگاه گوارش اشاره کرد.

خواص دمنوش نعناع فلفلی نیوشا

نعناع فلفلی گیاهی از خانواده نعناعیان است که حاصل پیوند دو گونه نعناع معمولی و نعناع آبی است. این گیاه برگ های به رنگ سبز تیره و کرک دار با لبه های دندانه دندانه دارد. روی برگ های این گیاه رگ برگ هایی به رنگ بنفش و قرمز نیز دیده می شوند.

این گیاه دارای طعمی با تندی ملایم است. اما تندی آن چندان محسوس و اذیت کننده نیست. این گیاه دارای طبعی گرم و خشک است. دمنوش نعناع فلفلی نیوشا به دلیل ترکیب این گیاه با چای سبز دارای طعمی بسیار خوب و ملایم و طبعی متعادل است. ترکیبات اصلی تشکیل دهنده این گیاه عبارتند از  منتول، منتوفوران، منتون، پیپریتون، پولگون، پینن، سابنین،سینئول، متیل استات.

در زیر به شرح شماری از مهم ترین خواص گیاه نعناع فلفلی میپردازیم

یکی از مهم ترین تاثیرات نعناع فلفلی اثر آن در کاهش اشتهای فرد است. این دمنوش به مرور معده فرد را جمع می کند و باعث می شود اشتهای شخص کم کم کاسته شود و میل به خوردن هله هوله و تنقلات نداشته باشد. همچنین این گیاه با تحریک و افزایش متابولیسم بدن به بهبود سوخت و ساز کمک کرده و باعث می شود شخص لاغر و خوش اندام شود.

دمنوش کاهش اشتها (دمنوش جمع کننده حجم معده) یا همان نعناع فلفلی یکی از اصلی ترین دمنوش های اکثر پک های لاغری است.

.

 

منتول (ترکیب شیمیایی اصلی نعناع فلفلی) ضداحتقانی مؤثر است. ضداحتقان‌ها، غشاهای متورم را در بینی منقبض و جمع می‌کنند و درنتیجه تنفس راحت‌تر می‌شود.

همچنین منتول یک خلط‌ آور است. خلط‌ آورها، مخاط و بلغم موجود در ریه‌ها را شل می‌کنند و آنها را بالا می‌آورند (به سمت گلو). خلط‌ آورها برای افرادی که سرفه می‌کنند و در سینه‌شان خلط دارند، بسیار مفید هستند.

از نعنا فلفلی برای درمان سرماخوردگی های معمولی، سرفه، التهابات گلو و دهان، عفونتهای سینوسی و تنفسی هم استفاده می شود. نعناع فلفلی ضد باکتری است و تجمع میکروب‌ ها در دهان را کاهش می‌ دهد. به همین دلیل، دهان تمیز و خوشبو می‌ شود.

همچنین نعناع فلفلی در آماده‌سازی برای از بین بردن پلاک دندان و درمان سایر بیماری‌‌ها ازجمله شینگلز،عفونت دستگاه ادراری و التهاب دهان نیز به‌کار می‌رود

خواص دمنوش نعناع فلفلی نیوشا

مطالعات علمی نشان داده‌اند که نعناع فلفلی در شکل‌های مختلف می‌تواند به درمان علائم سندروم روده‌ی تحریک‌پذیر (IBS) کمک کند. این علائم عبارت‌اند از:

مطالعه‌ای که در سال ۲۰۰۸ در مجله‌ی پزشکی بریتانیا منتشر شد (+) ، نتیجه گرفت که نعناع فلفلی به‌عنوان ماده‌ای ضداسپاسم در درمان IBS مفید است. خواص ضداسپاسم، خواصی هستند که شدت و تعداد دفعات اسپاسم عضلانی یا حرکات غیرارادی را کاهش می‌دهند.

برخی مطالعات نشان داده‌اند که نعناع فلفلی می‌تواند به کاهش درد ناشی از IBS کمک کند. مطالعه‌ای منتشرشده در سال ۲۰۱۳ اعلام کرد که این گیاه در درمان درد شکمی در بیمارانی که به‌علت IBS دچار اسهال می‌شوند، مفید است.

گروهی تحقیقاتی از دانشگاه آدلاید در استرالیا نتیجه گرفت که نعناع فلفلی، کانالی ضد درد را در روده‌ی بزرگ فعال می‌کند که باعث کاهش درد التهابی در روده می‌شود.

.

 

نعنای فلفلی معمولا برای درمان حالت تهوع، استفراغ، دردهای شکمی، سوءهاضمه، التهاب روده و  درمان نفخ استفاده می شود.

مطالعه ای در ایتالیا نشان داد که علائم التهاب روده در 75% بیماران بعد از استفاده از نعنا فلفلی کاهش پیدا کرد. در سال 2011، مطالعه ای در ایران نشان داد که نعنا فلفلی می تواند دریافت پیام درد را کاهش دهد. در یک مطالعه بر روی حیوانات نشان داده شد که نعنای فلفلی می تواند از بیماران سرطانی در برابر اشعه های پرتودرمانی محافظت کند. برخی معتقدند رایحه نعنا فلفلی باعث افزایش سطح هوشیاری و حافظه می شود، البته برخی با این نظر مخالفند. با وجود این، از نعنا فلفلی در رایحه درمانی استفاده زیادی می شود.

ماده pulegone موجود در نعنا فلفلی حشره‌کش است. کمیسیون E آلمان اعلام داشت که مصرف برگ نعنا فلفلی ضداسپاسم بوده و برای درمان التهابات روده ای، درمان نفخ ، التهاب مخاط دهان، زکام و مشکلات تنفسی مناسب است. استفاده خارجی از روغن نعنا فلفلی برای کاهش دردهای عصبی و عضلانی مفید است. از نعنا فلفلی کپسولهایی تهیه شده است که برای کاهش زمان درمان، کاهش اسپاسمهای روده ای، افزایش موفقیت اندوسکوپی و کاهش درد در زمان تصویربرداری از روده موثر است.

خواص دمنوش نعناع فلفلی نیوشا

 

استفاده از روغن نعنا به صورت موضعی برای درمان سردرد، دردهای عضلانی و عصبی، دندان درد، خارش، عفونتهای ویروسی و باکتریایی و تسکین جای نیش پشه ها و حشرات مفید است. از نعنا فلفلی برای کاهش سوزش قلب هم استفاده می شود. البته نعنا فلفلی در غلظتهای بالا می تواند باعث سوزش قلب شود.

دوره مقدماتی php

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درخت لونگان x بخوانید...