خواص خاويار براي کودکان

دوره مقدماتی php

خواص دارویی و گیاهی

پاسخ به سوالات پزشکی و جنسی شما ، در مجله دلگرم کلیک کنید…




خانه

دوره مقدماتی php

موبایل

خواص خاویار

 

خواص خاویار

 

خاویار یک ماده غذایی پرانرژی است که طعم و بویی بسیار خوشایند دارد. به طور عمده پروتئین موجود در خاویار متشکل از اسیدهای آمینه آرژنین ، هیستامین ، ایزولوسین ، لیزین و میتونین است.

 

چربی موجود در خاویار نیز به دو دسته عمده تقسیم می شود که عبارتند از 25 درصد کلسترول و 75 درصد لستین.

 

مصرف خاویار از ابتلا به بیماری افسردگی و بیماری های قلبی عروقی پیشگیری می کند؛ چرا که در خاویار غلظت اسیدهای چرب از نوع امگا 3بسیار بالاست.

 

بعلاوه خاویار غنی از ترکیبی به نام ctacosandاست که نوعی الکل چرب با زنجیره بلند است و در بدن به اسیدهای چرب تبدیل می شود.

 

این اسیدهای چرب به دست آمده در سنتز میلین (پوشش سلول عصبی) نقش بسزایی ایفا می کند. به همین دلیل مصرف خاویار در سلامت سلول های عصبی بسیار موثر است.

 

در کشورهایی که ماهی و خاویار در عادات غذایی مردم جایگاه ویژه ای دارد، میزان ابتلا به افسردگی بسیار کمتر از دیگر کشورها است.

 

وجود اسیدهای چرب امگا 3 در خاویار مانع از افزایش کلسترول خون و به دنبال آن باعث پیشگیری از ابتلا به بیماری های قلبی عروقی می شود. بعلاوه مصرف خاویار در پیشگیری از ابتلا به بیماری های آرتریت رومائید (التهاب مفاصل)، بیماری های دستگاه گوارش و بعضی از انواع سرطان بسیار موثر است.

 

خاویار از نظر عنصر آهن نیز غنی است و به همین دلیل مصرف آن در افراد مبتلا به کم خونی ناشی از فقر آهن نیز توصیه می شود.

 

روش مصرف

 

خاویار خود به تنهایی اشرافی‌ترین صبحانه جهان محسوب می‌گردد. بسیاری آن را به شکل خام و یا همراه با زرده تخم مرغ یا خرده پیاز میل می‌کنند و گروهی نیز به اندازه نوک قاشقی از آن را همراه با سبزیجات معطر یا قطعه کوچکی از نان و کره می‌خورند. بعضی علاقمندان خاویار، آن را سرد و با یک قاشق کوچک و بدون نان میل می‌کنند. برخی بوی تند ماهی مانند آن و طعم شورش را بسیار دوست می‌دارند هرچند طعم و بوی خاویار ممکن است برای بسیاری اصلاً خوشایند نباشد.

 

همانگونه که خاویار سیاه در ایران و جنوب روسیه شناخته شده‌تر است، خاویار سرخ در سیبری و خاور دور طرفداران بیشتری دارد. گرچه خاویار سرخ از خاویار سیاه ارزانتر است اما طعم و ارزش غذایی آن دست کمی از خاویار سیاه ندارد. خاویار سرخ یا سیاه را می‌توان در تمامی فروشگاه‌های مواد غذایی روسیه خریداری کرد. در اغذیه فروشی‌ها چند دانه خاویار سرخ بر روی برشی از نان با یک برگ جعفری سرو می‌شود.

 

انواع خاویار

 

 

ماهیان خاویاری یا استورژون ، از خانواده تاس‌ماهیان، از جمله گونه‌های آب‌زی کم نظیری هستند که از قدمتی چند صد میلیون ساله که به عصر ژوراسیک باز می‌گردد بر خوردارند و از این رو ماهیان خاویار را فسیل‌های زنده جهان می‌نامند که همراه با تکاملی فیلوژنی تا به امروز باز مانده‌اند. این ماهیان به ۲۷ گونه و زیرگونه در جهان تقسیم می‌شوند که از این تعداد ۶ گونه در دریای خزر زندگی می‌کنند. ارزش ماهیان خاویاری نه به جهت استفاده از گوشت آنان که به واسطه تخم آنان است که به خاویار یا مروارید سیاه مشهور است. خاویار انواع گوناگونی دارد چون خاویار طلایی و سرخ و سیاه که البته در این میان خاویار سیاه از ارزشی قابل توجه برخوردار است.

 

دریای خزر به تنهایی ۹۳ در صد از ذخیره خاویار و ماهیان خاویاری جهان را در خود جای داده‌است. همچنین ۵ گونه از ماهیان خاویاری ممتاز جهان نیز در این دریا میزیند که به ترتیب کیفیت عبارت‌اند از «فیل ماهی»، «قره برون یا ماهی خاویاری ایران»، «ماهی خاویاری گلد (چالباش) یا روس»، «ماهی شیپ»، «ماهی ازون برون».

 

فیل ماهی بزرگ‌ترین ماهی آب‌های داخلی ایران است که از نقطه نظر کیفیت خاویار رتبه اول را به خود اختصاص داده‌است نام دیگر ان بلوگا است و نمونه‌هایی از آن با وزنی در حدود ۱۴۰۰ کیلوگرم و سنی بیش از ۱۰۰ سال صید شده‌است. هر ۲ یا ۳ سال یک بار تخم ریزی می‌کند و بین ۱۴ و ۱۷ سالگی بالغ می‌شود و به واسطه بهترین خاویار، رتبه گرانترین ماهی و خاویار جهان را داراست. از قامتی معادل یک و نیم متر تا بیش از چهار متر بر خوردار است، رکورد صید آن در ایران ۶۲۰ کیلوگرم بوده‌است.

 

قره برون یا تاس‌ماهی ایران، در حال حاضر گونه‌ای مستقل محسوب می‌شود، اما پیش‌تر آن را زیرگونه‌ای از ماهی روس می‌دانستند. «قره‌برون» به ترکی به معنای «بینی سیاه» است که از رتبه دوم ارزش بر خوردار است. در حال حاضر به واسطه تکثیر مصنوعی از نقطه نظر تعدد از گونه روس پیشی گرفته‌است. از گونه روسی بزرگ‌تر می‌باشد و کیفیت خاویاری برتر از وی را نیز دارا می‌باشد از نظر ظاهری تا حدی شبیه به هم می‌باشند گرچه رنگی تیره تر همراه با رنگ دانه‌های سفید رنگ که تا بینی وی ادامه پیدا کرده وی را از نظر ظاهری از تاس ماهی روس جدا می‌کند. وزنی معادل ۶۰ تا ۱۳۰ کیلوگرم دارد و طولی معادل ۱ متر تا بیش از ۲ متر که در فاصله ۱۲ تا ۱۴ سالگی بالغ می‌گردد.

 

تاس ماهی روس یا چالباش در زمره گونه‌هایی است که در تمام نقاط دریای خزر یافت می‌شود و خاویار آن را نیز به اصطلاح طلایی می‌نامند که از رتبه سوم ارزش بر خوردار است و در فاصله ۱۲ تا ۱۶ سالگی به سن تخم دهی می‌رسد و بالغ می‌شود. از طولی معادل ۱ تا ۲ متر بر خوردار است و وزنی معادل ۶۰ تا ۱۰۰ کیلوگرم.

 

ماهی خاویار شیپ معمولاً ماهی مهاجری است که به واسطه تخم‌ریزی به سواحل ایران می‌آید و در رودخانه‌های آبریز دریای خزر تخم‌گذاری می‌کند. از عمری معادل ۳۰ سال بر خوردار است، سبک وزن است و از تعدد کمی هم بهره می‌برد. از نقطه نظر ارزش در رتبه چهارم قرار دارد. با طولی بیش از ۱ متر و وزنی سبک، در فاصله ده سالگی تا ۱۴ سالگی بالغ می‌گردد و به سن تخم‌دهی می‌رسد.

 

ماهی اوزون برون (دراکول) کوچک‌ترین ماهی خاویار دریای خزر می‌باشد که در ایران به اشتباه کلیه ماهیان خاویاری را به نام وی اوزون برون می‌نامند. از نقطه نظر کیفی در رتبه آخر قرار دارد چرا که از خاویار ریزتر و ارزانتری بهره می‌برد. از نظر تکثیر مصنوعی با مشکلاتی مواجه‌است و تعداد آن نیز در شرایط طبیعی رو به کاهش می‌رود. در ترجمه نام وی بینی دراز است. در فاصله ۸ تا۱۲ سالگی بالغ می‌شود. قامتی معادل ۱ تا ۱٫۵ متر و وزنی سبک‌تر در قیاس با دیگر ماهیان این خانواده در دریای خزر دارد.

 

 

منبع : six30


خوراکی های پرخاصیت

جلوگیری از ریزش مو

منبع = هلپ کده

در مورد قرص دمیترون چه می دانید؟ آیا شما آن را با اندانسترون می شناسید؟ از عوارض این دارو با خبر هستید؟ آیا می دانید که این دارو حتما باید با تجویز پزشک و زیر نظر ایشان مصرف گردد؟ چون می تواند عوارض شدید و خطرناکی مثل سندروم سروتونین ایجاد کند. برای کاهش عوارض آن باید بهترین دوز مصرف نسبت به سن و شرایط بیماری شما تجویز گردد. در این بخش از داروهای در مورد علل مصرف، تداخلات دارویی، عوارض، نحوه مصرف این

دوران بارداری یکی از مهمترین بخش های زندگی زناشویی است. در این عرصه از زندگی، زنان باردار دچار تغییراتی در جسم و روان خود می شوند که با داشتن آگاهی و دانش در مورد دوره بارداری هفته به هفته می توانند این دوران را با موفقیت پشت سر بگذارند. اینکه بدانید در هر هفته جنین شما چه تغییراتی کرده و به چه مواد غذایی بیشتر احتیاج دارد، می تواند بسیار هیجان برانگیز و کمک کننده باشد. برای راهنمایی شما عزیزان، کلاس آمادگی بارداری

آبا می دانید ترنس چیست ؟ آیا ترنس همان تراجنسی است؟ تا چه حد با ترنسکشوال (Transsexual)، آشنایی دارید؟ تفاوت بین ترنسکشوال را با همجنسگرایی می دانید یا شما هم فکر می کنید این دو مسئله، یکی هستند؟ جالب است بدانید که ترنس ها در چه شرایطی زندگی می کنند  و روحیات آنها چگونه است. در این مقاله از می خواهیم به بررسی ترنس ، انواع آن ، درمان هورمونی آن و شرایط لازم برای انجام عمل جراحی تغییر جنسیت بپردازیم. اگر می

این زائده گوشتی نرم که بر روی اندام تناسلی ظاهر می شود، زگیل تناسلی خفیف نام دارد. یک عفونت منتقله از راه جنسی ( STI ) ناشی از ویروس پاپیلوم انسانی یا همان HPV می باشد که این روزها زیاد به گوش تان خورده است. زگیل تناسلی خفیف ممکن است باعث درد، ناراحتی و خارش شود. زگیل تناسلی خفیف چیست؟ زگیل های تناسلی به خصوص برای زنان بسیار خطرناک هستند چرا که برخی انواع اچ پی وی می توانند باعث ایجاد سرطان واژن و سرطان

در چند وقت اخیر در شبکه های اجتماعی اینفلوئنسرهای آرایشی و بهداشتی مژه هایی را تحت عنوان مژه مگنتی یا مژه مغناطیسی یا حتی مژه آهنربایی معرفی کرده اند. در این پست قصد داریم ببینیم که مژه های مگنتی که افرادی مثل صدف بیوتی یا هدی بیوتی به شدت این روزها در حال معرفی اونها هستن، دقیقا چی هستن و چه کاربردی دارند. مژه مگنتی (مژه مغناطیسی) چیست؟ یکی از مشکلات مژه های مصنوعی استفاده نسبتا دشوار و برخی عوارض اونهاست. بیشتر مژه های برای

دغدغه های این روز های خانواده ها راجع به رفت و آمد بیشتر از قبل شده و دردسر های پهن کردن سفره های مهمونی خیلی ها رو از

امروزه مصرف داروهای گیاهی و استفاده از گیاهان دارویی طرفداران زیادی در سراسر جهان دارد.با وجود اینکه به نظر می رسد این گیاهان بی ضرر هستند ولی در

آیا شما از آن دسته افرادی هستید که مبتلا به درد پشت هستند؟ آیا به دنبال بهترین راه برای جلوگیری و از بین بردن این مشکل می گردید؟

در کیک ها، شیرینی ها، کوکی ها، شکلات ها و غیره میتوان از گردو استفاده کرد. بنابراین راه های زیادی برای مصرف آنها وجود دارد. فواید گردو بر

روز پنج‌شنبه 11 مرداد گردهمایی بنیاد (Tooth friendly توث فرندلی) سوئیس، یکی از معتبرترین بنیادهای بین المللی سنجش سلامت محصولات خوراکی مرتبط با بهداشت دهان و دندان، برگزار

بارداری یکی از سخت ترین دوران در زندگی هر مادری به شمار می آید. در این زمان مادر علاوه بر اینکه می بایست مراقب

در دوران بارداری بدون تجویز پزشک متخصص زنان نباید هیچ دارویی مصرف شود. برخی بانوان باردار به مصرف فرآورده های دارویی گیاهی برای رفع

آش اسفناج با گشنیز، برای سردردهایی كه ناشی از سوء هاضمه و اختلال دستگاه گوارشی است، مفید می باشد.

نوشیدن نوشابه ‌درهنگام تشنگی یک اشتباه برای جبران آب از دست رفته بدن است زیرا آسیب فراوانی به کلیه‌ها وارد می‌کند و به مرور از کار افتادگی کلیه‌ها می شود.

یک چرت 20 دقیقه ای برای بدن لازم است.
خواب کوتاه نیمروزی علاوه‌ بر کاهش استرس و افزایش شادابی در فرد، احتمال مرگ و میرناشی ازسکته قلبی را کاهش میدهد.

روزانه 30 دقیقه داخل وان حمام با محلول سرکه سیب و اب وارم بنشینید.
برای درمان مشکلات زنانه مفید است.

جالب است بدانید جنین در داخل رحم مادر نسبت به نور محیط واکنش دارد، همچنین مزه غذاها را نیز احساس می‌کند و همراه با مادر نگران می‌شود

یکی از مهمترین و قدرتمندترین عضلات بدن،عضله های قسمت چهار سر ران هستند که نقش باز و بسته کردن زانو را نیز دارند،در این

مفصل ها محل اتصال دو استخوان به یکدیگر هستند. مفصل زانو یکی از مهم ترین مفصل ها در بدن به شمار می آید. به

بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است

نشان‌گذاری

عجب سازنده ی این علامت عرب دولاب است

خواص خاویار در بارداری خواص خاویار در طب سنتی خواص خاویار برای پوست خاویار یک ماده غذایی پرانرژی و مغذی است که مصرف آن به دلیل قیمت بسیار گرانش در کشور ما بسیار ناچیز است. این محصول صادراتی است و هم اکنون ۸۵ درصد مصرف خاویار در جهان به اروپا، آمریکا و کانادا مربوط می شود. اگرچه امروزه این ماده غذایی گرانبها کمتر مورد استقبال است ولی آگاهی از خواص ارزشمند آن برای افراد یک کشور تولیدکننده لازم و ضروری به شمار می رود.


 


 


خواص خاویار برای پوست


 

از جمله خواص خاویار برای پوست و زیبایی، ویتامین ها و آمینواسیدها و زیست محرک های موجود در خاویار است که برای محافظت از پوست بسیار مفید هستند و این ترکیبات روند پیری پوست را با کمک مرطوب نگه داشتن پوست کاهش می دهند. عصاره خاویار یکی از منابع اصلی اسید نوکلئیک است و همچنین این عصاره دارای DNA دریایی می باشد و عوامل اصلی احیای سلول های پوستی محسوب می شود. عصاره خاویار پوست شما را از اثرات اشعه فرابنفش خورشید و خشکی و آلودگی هوا در امان نگه می دارد و در نتیجه این عصاره مفید باعث کاهش چین و چروک پوست می شود و پوست شما را شاداب و جوان نگه می دارد.


 


خواص خاویار در بارداری


 

خاویار ایرانی بنا بر گفته پزشکان متخصص بهترین تغذیه برای زنان باردار در طول دوران بارداری محسوب می شود. بیشترین مصرف خاویار در زنان باردار در ماه های 6 تا 9 دوران بارداری است و البته زنان باردار می توانند در طول 9 ماه از بارداری خود از خاویار استفاده نمایند که مصرف خاویار در این دوران جنین و مادر را به خوبی تقویت می کند. توجه داشته باشید که زنان باردار در این دوران باید از خاویار پاستوریزه استفاده نمایند و از خوردن خاویار های غیر پاستوریزه اجتناب کنند زیرا ممکن است با خوردن این نوع از خاویار ها به مسمویت غذای لیستریا دچار شوند. بهتر است مصرف خاویار در زنان باردار با مشورت یک پزشک انجام گیرد


 


 


خواص خاویار برای بیماری های قلبی


 

مصرف خاویار از ابتلا به بیماری افسردگی و بیماری های قلبی عروقی پیشگیری می کند؛ چرا که در خاویار غلظت اسیدهای چرب از نوع امگا ۳بسیار بالاست. بعلاوه خاویار غنی از ترکیبی به نام “ctacosandاست که نوعی الکل چرب با زنجیره بلند است و در بدن به اسیدهای چرب تبدیل می شود.این اسیدهای چرب به دست آمده در سنتز میلین (پوشش سلول عصبی) نقش بسزایی ایفا می کند. به همین دلیل مصرف خاویار در سلامت سلول های عصبی بسیار موثر است.


 


خواص خاویار برای افسردگی


 

در کشورهایی که ماهی و خاویار در عادات غذایی مردم جایگاه ویژه ای دارد، میزان ابتلا به افسردگی بسیار کمتر از دیگر کشورها است. وجود اسیدهای چرب امگا ۳ در خاویار مانع از افزایش کلسترول خون و به دنبال آن باعث پیشگیری از ابتلا به بیماری های قلبی عروقی می شود. بعلاوه مصرف خاویار در پیشگیری از ابتلا به بیماری های آرتریت رومائید (التهاب مفاصل)، بیماری های دستگاه گوارش و بعضی از انواع سرطان بسیار موثر است. خاویار از نظر عنصر آهن نیز غنی است و به همین دلیل مصرف آن در افراد مبتلا به کم خونی ناشی از فقر آهن نیز توصیه می شود.


 


 


 ارزش تغذیه ای و درمانی خاویار


 

خاویار سرشار از ویتامین ها، املاح معدنی، پروتئین و چربی است. مصرف آن در پیشگیری از ابتلا به بیماری های التهاب مفاصل، دستگاه گوارش و سرطان بسیار موثر است. این ماده غذایی غنی از اسیدهای چرب امگا ـ ۳ است لذا برای درمان بیماری های افسردگی و قلبی ـ عروقی نافع است.


 

خاویار سرشار از آهن بوده، به همین دلیل مصرف آن به افراد مبتلا به کم خونی ناشی از کمبود آهن توصیه می شود. ویتامین های موجود در خاویار می تواند نیروی از دست رفته فرد را در دوره نقاهت بیماری پس از جراحی های بزرگ و بیماری های عفونی به وی برگرداند. این ماده غذایی گرانبها با تقویت سیستم ایمنی می تواند آثار بی هوشی ناشی از عمل جراحی را نیز رفع کند.


 

میزان انرژی زایی خاویار به ازای هر کیلوگرم معادل ۲۷۰۴ کالری برآورده شده است. سطح بالای پروتئین و اسید های آمینه ضروری خاویار می تواند برای تقویت ماهیچه ها و عضلات بسیار موثر باشد و چربی سودمند آن می تواند ناراحتی های اعصاب را التیام بخشد. بسیاری افراد خاویار را به صورت خام یا همراه تخم مرغ و آغشته به زرده میل می کنند. بعضی نیز آن را با نان و کره می خورند. خاویار انواع گوناگون سرخ، سیاه و طلایی دارد که در این میان سیاه آ ن باارزش تر است.


 


 


چرا باید خاویار بخوریم؟


 


۱. تأمین آنتی‌اکسیدان‌های ضروری


 

خاویار سرشار از ویتامین A است که به ترمیم بافت‌های پوستی آسیب‌دیده کمک می‌کند. همچنین دارای ویتامین E است که برای مرطوب‌سازی عمقی پوست جهت مقابله با خشکی مزمن آن بسیار مفید است. خاویار تأثیر بسیار خوبی بر عملکرد سیستم گردش خون دارد و می‌تواند به پیشگیری از بیماری پارکینسون کمک کند. این دو ویتامین برای جوان‌سازی و طراوت پوست، سلامت چشم‌ها، افزایش قدرت سیستم ایمنی بدن و پیشگیری از سرطان نیز بسیار مفید هستند. به همین دلیل، خاویار یکی از منابع اصلی آنتی‌اکسیدان به شمار می‌رود.


 


۲. کمک به درمان فشار خون بالا


 

خاویار حاوی مقادیر بالایی از پتاسیم است که به مقابله با فشار خون بالا کمک می‌کند. به همین دلیل این خوراک به کسانی که از بیماری فشار خون رنج می‌برند، توصیه می‌شود.


 

۳. کمک به پیشگیری از حملات قلبی و بیماری آلزایمر


 

به دلیل وجود مقدار زیادی از چربی‌های امگا۳ در خاویار که به ۱۰۰۰ میلی‌گرم نیز می‌رسد، این خوراک می‌تواند به کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی و همچنین پیشگیری از بیماری آلزایمر کمک کند.


 


۴. مقابله با ویروس‌ها


 

مقادیر زیاد ویتامین D موجود در این ماده‌ی غذایی ارزشمند، به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می‌کند و باعث می‌شود که سلول‌های ایمنی به خوبی وظایف خود را انجام بدهند.


 


۵. بازسازی هموگلوبین در بدن


 

هموگلوبین یکی از اجزای خون است که به رساندن اکسیژن به اعضای مختلف بدن کمک می‌کند. خاویار باعث افزایش سطح هموگلوبین در جریان خون می‌شود. به همین دلیل مصرف خاویار به کسانی که تحت عمل جراحی قرار گرفته‌اند یا افرادی که مراحل شیمی‌درمانی را می‌گذرانند، توصیه می‌شود.


 


 


 


 


خواص خاویار برای بدن , خواص خاویار برای سرطان


خواص خاویار برای بدن , خواص خاویار برای سرطان


خواص خاویار برای بدن , خواص خاویار برای سرطان


خواص خاویار برای بدن , خواص خاویار برای سرطان


 


 

نظر

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

کلیه حقوق مادی و معنوی برای روزگار محفوظ است. هرگونه کپی از مطالب با ذكر منبع و لینک فعال بلامانع است

امروزه، افراد هوشمند برای هر اتفاق ریز و درشت در زندگی خود، دنبال راهکار هایی برای ضمانت سلامتی و موفقیت در حین و در پایان پروسه کاری خود می گردند. مدیران موفق، بیمه را به خدمت می گیرند و رانندگان وسایل نقلیه، در زمستان زنجیر چرخ می بندند، تا خدای ناکرده با مشکل ناگواری رو به رو نشوند. ارتباط این مسائل با موضوع این مقاله، در اشاره به اهمیت ضمانت در کار هاست. بدیهی است که بارداری که خود امر بسیار با اهمیتی است، از این قاعده مستثنا نیست.

مادران، به ویژه در زمان بارداری، نیاز به مراقبت و حفاظت های مخصوص به خود دارند، زیرا که این دوران یکی از حساس ترین و بعضا سخت ترین دوران زندگی هر خانمی به شمار می آید، و هر عقل سلیمی حکم می کند که هر چه در توان است برای امور “تسهیل و “ضمانت سلامت این دوران صورت گیرد.

خاویار، یکی از خاص ترین و اعجاب انگیز ترین مواد خوراکی در اطراف ماست که دوران بارداری بانوان را بر آن ها سهل نموده و ضمانتی است بر سلامت مادر و فرزند در پایان دوره.

به توصیه اکثریت پزشکان متخصص و مجرب , خاویار ایران بهترین تغذیه در طول دوران بارداری است اما بیشترین مصرف خاویار در خانم های باردار طبق تجویز پزشکان در ماه های ۶ تا ۹ بارداری صورت میگیرد. البته مصرف خاویار در کل 9 ماهه بارداری باعث تقویت مادر و هم تقویت جنین می شود.

لازم به ذکر است که خاویار ایران فاقد جیوه است و به مادر و فرزند کوچکترین آسیبی نمی زند، درحالیکه ماهی های اقیانوس، جیوه دارند، اما ماهی  های خاویاری ایران مختص دریای خزر و محیط های پرورشی اند و فاقد جیوه هستند.

توصیه ی ما این است که قبل از شروع مصرف خاویار در دوران بارداری، با پزشک خود مشاوره کنید.  

چگونه اتاقی هماهنگ با سن کودک خود طراحی کنیم

انواع هنرهای مختلف برای پرورش خلاقیت کودکان

کودکان می توانند از دو سالگی دو زبان را یاد بگیرند

یک جشن تولد متفاوت از آنچه تا کنون برای کودک خود گرفته اید

استفاده شما از این سایت به منزله پذیرش قوانین نینی کده است
: مطالب این سایت تنها جنبه اطلاع رسانی دارند و توصیه پزشکی تلقی نمی شوند و نباید آنها را جایگزین مراجعه به پزشک جهت تشخیص و درمان دانست.
تماس با نی نی کده (کانال ما در روبیکا @ninikadeh)

© کلیه حقوق این سایت متعلق به سایت نی نی کده میباشد . کپی طرح سایت جرم محسوب شده و پیگیری قضایی خواهد داشت. کپی برداری از مقالات جهت استفاده تجاری، بدون هماهنگی با مدیران سایت ممنوع بوده و دزدی محتوای معنوی تلقی می گردد.

کپی بخشی از مطالب سایت (و نه کل مطلب) جهت رفرنس دادن، فقط با قراردادن لینک مستقیم به سایت نی نی کده مجاز است. طراحی توسط ماکرومدیا9

دوره مقدماتی php

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *