خواص حلواي ارده

دوره مقدماتی php

خواص دارویی و گیاهی :




خانه

موبایل

دوره مقدماتی php

حلوا ارده یعنی بمب انرژی

اصولا ترکیباتی مثل حلوا شکری که بخش اعظم کالری آن از چربی و قندهای ساده تشکیل می ‌شود، منطبق با نیازهای بدن نیست.

این ترکیبات اگر چه کالری زیادی به بدن می ‌رساند اما مواد مغذی کم تری را تامین می ‌کنند. مهم ‌ترین نکته ‌ای كه در حلوا شکری وجود دارد، چربی آن است. اگر حلوا شکری واقعا از روغن کنجد تهیه شده باشد که سرشار از اسید های چرب غیر اشباعی نظیر امگا 3، امگا 6 و امگا است، می ‌تواند اسیدهای چرب ضروری بدن را تامین کند، البته به شرطی که به خوبی فرآوری شده باشد و در حرارت مناسب تهیه شده و شرایط نگهداری آن ها نیز مناسب باشد.

این چربی‌ ها علاوه بر تامین کالری برای سلامت پوست و مو و فرآیند رشد و نمو نیز مفید است.به غیر از ترکیبات یاد شده نظیر قند های ساده که با فیزیولوژی بدن خیلی سازگاری نداشته و مناسب نیستند، اسیدهای چرب آن، ویتامین ‌ها و املاح موجود در کنجد برای بدن مفید هستند. می ‌دانیم که هر چه قدر سرانه ی مصرف قند افزایش پیدا کند به دنبال آن بروز بیماری ‌های غیرعفونی افزایش پیدا می ‌کند.

این ‌گونه غذاها به ‌صورت تفننی و گاه‌ گاهی لازم است اما به میزان زیاد و به دفعات نباید از آن ها استفاده کرد اما کسانی که دچار اضافه وزن و چاقی هستند، چربی خون دارند و یا مبتلا به دیابت هستند نباید از این ماده استفاده کنند.

برای بچه‌ ها حلواشکری می ‌تواند غذای جایگزین در وعده صبحانه و برای بچه ‌هایی که کم وزن هستند می ‌تواند میان ‌وعده خوبی باشد. اما یک نکته ی مهم که در مورد ارده یا روغن کنجد وجود دارد توجه به کیفیت ارده است. اگر ارده کاملا از روغن کنجد تهیه شده باشد، ارزشمند است اما ممکن است برخی کارخانه‌ های سازنده حلواشکری و ارده، روغن‌ های دیگری را با آن مخلوط کنند که این ارزش کنجد و خواص روغن کنجد یا همان ارده را زیر سوال می‌ برد.

قابل توجه است که برخی کارخانه‌ های سازنده از ترکیبات اصلی و تهیه فرآورده‌ های کنجد استفاده نمی‌ کنند. حلوا شکری طبیعی و ارده باید از کنجد و روغن کنجد خالص تهیه شوند.مهم ‌ترین ویژگی حلواارده روغن آن به نام ارده است که در مقایسه با کره، چربی ‌های زیان باری ندارد.

منبع : tebyan.net


خواص حلوا ارده چیست خواص حلوا ارده برای زن باردار خواص حلوا ارده در طب سنتی خواص حلوا ارده شکری حلوا ارده یکی از مغذی ترین مواد غذایی برای صبحانه ما ایرانی‌ها محسوب می شود هر گرم آن 5 کالری و 30 درصد چربی دارد ارده‌ها ذارای کنجد است و خود گنجد دارای پروتئین‏، ویتامین B‏، D، E و است مقدار روغن آن 50 درصد بوده که شامل اسیدهای پرچرب اشباع شده مثل اسید اولئیک است.


 


 


ار ارده چه می دانید ؟


 


ارده در کتب طب سنتی با نام رهشی امده است و آن عبارت است از کنجد پوست گرفته بریان که نرم ساییده شده باشد و به صورت مایع در اید و روغن ان را نگرفته باشند . از نظر طبیعت طبق نظر حکمای طب سنتی گرم و تر است . و از نظر خواص معتقدند که برای تقویت نیروی جنسی و تقویت بدن مفید است . اگر به طور غلیظ خورده شود دیر هضم و ثقیل است و اشتها را از بین می برد برای رفع این عوارض آن را باید با عسل و سرکه مخلوط کرد و خورد . ارده نرم کننده ی سفتی ها و ورم ها ی سفت داخلی است و دمل ها زرا نیز نرم می کند و مسکن درد ان است هم چنین ضماد و مالیدن آن نیز همین خواص را دارد .


 


در مناطق خاور دور از نظر خواص دانه ی کنجد متفق القول اید که مغذی و نرم کننده است { روا } . برای نرم کردن سینه مفید است و ملین و مسهل است . { ابرت } . مدر قاعده اور است { فوکود } . دانه های سیاه کنجو از نظر خواص ترجیح داده می شود . این دانه ها به عنوان پاد زهر مورد توجه است و به علاوه برای معالجه ی بی حسی ، کرختی ، فلج ، یبوشت و کاهش فشار خون بالا تجویز می شود { هاو } هم چنین برای رقع بیماری ها ی رحم توصیه می شود{ ابرت } مدر قاعده اور است . دانه های سیاه کنجد از نظر خواص ترجیح داده می شود. این دانه به عنوان پادزهر موردتوجه است به علاوه برای معالجه بی حسی ، فلج ، یبوست و کاهش فشار خون بابا تجویز می شود. همچنین برایرفع بیماری های رحم توصیه می شو . روغن دانه های کنجد جانشین برتری برای روغن زیتون است و به عنوان ظرف برای تهیه پمادها ، ماده مفیدی است و برای این کار باید سر را با ان مالش داد . برگهای کنجد لعابزا می باشد و نرم کننده و محلل است دم کرده ن برای ردشد موی سر نافع است دم کرده گیاه کامل مدر است.


 


 


ارزش غذایی حلوا ارده


 


ماده اصلی تشکیل دهنده حلوا ارده اصل، کنجد است. کنجد یکی از منابع بسیار مفید برای جذب آهن، روی و کلسیم به شمار میرود. حلوا ارده نیز حاوی مواد و ویتامینهای موجود در کنجد بوده، حاوی پروتئین‏، ویتامین های گروه ب، ویتامین آ و د، لیستن و حاوی اسیدهای پرچرب غیر اشباع و اشباع نظیر اسید اولئیک است. ترکیبات حلوا ارده عبارتند از ارده، شکر، عصاره ریشه چوبک، اسید سیتریک، سفیده تخم مرغ و مواد معطر شامل هل، وانیل و . شکر و ارده دو ترکیب عمده تشکیل دهنده حلوا ارده هستند و حدود درصد فرمول آن را تـشکیل می دهند.


 


خواص حلوا ارده برای کاهش اشتها


 


حلوا ارده برای تقویت بدن و کم کردن اشتها مناسب است افراد می‌توانند به خاطر شرینی که دارد این ماده غذایی را با پنیر یا با ماست مصرف کنند. افرادی که از رژیم غذایی خاص تبعیت می‌کنند یا دیابت دارند باید در مورد مصرف آن احتیاط کنند و این ماده غذایی می‌تواند به صورت ساندویچ برای دانش آموزان به عنوان میان وعده و یک عصرانه مقوی استفاده شود


 


رفع خستکی با خواص حلوا ارده


 


فع خستگیو بازیابی انرژی از دست رفته از دیگر خواص حلوا ارده بوده، افرادی که شیر به مزاج‌شان سازگار نیست، می‌توانند از حلوا ارده و سایر فراورده های تهیه شده با کنجد، برای تامین کلسیم و روی مورد نیاز بدن به منظور تقویت و استحکام استخوانها و دندانها استفاده کنند.


 


 


تامین اسید های چرب بدن با خواص حلوا ارده


 


اصولا ترکیباتی مثل حلوا شکری که بخش اعظم کالری آن از چربی و قندهای ساده تشکیل می ‌شود، منطبق با نیازهای بدن نیست. این ترکیبات اگر چه کالری زیادی به بدن می ‌رساند اما مواد مغذی کم تری را تامین می ‌کنند. مهم ‌ترین نکته ‌ای که در حلوا شکری وجود دارد، چربی آن است. اگر حلوا شکری واقعا از روغن کنجد تهیه شده باشد که سرشار از اسید های چرب غیر اشباعی نظیر امگا 3، امگا 6 و امگا است، می ‌تواند اسیدهای چرب ضروری بدن را تامین کند، البته به شرطی که به خوبی فرآوری شده باشد و در حرارت مناسب تهیه شده و شرایط نگهداری آن ها نیز مناسب باشد.


 


دیگر خواص حلوا ارده


 


– مصرف حلوا ارده باعث رفع کم خونی و برطرف کننده کمبود آهن خون است و لذا مصرف آن برای زنان و دختران مفید است.

 – از خواص حلوا ارده کمک به تسکین و درمان بیماری های استخوان و مفاصل است و مصرف آن برای تخفیف استخوان درد و درد های شدید مفاصل به ویژه در افراد سرد مزاج و مفید است.

– به طورکلی استفاده روزانه از حلوا ارده در رژیم غذایی، برای درمان و برطرف کردن بی‌حسی، کرختی، فلج، یبوست و کاهش فشار خون بالا مفید است.


 


 


 


 


 


خواص حلوا ارده در بارداری , خواص حلوا ارده برای لاغری


خواص حلوا ارده در بارداری , خواص حلوا ارده برای لاغری


خواص حلوا ارده در بارداری , خواص حلوا ارده برای لاغری


خواص حلوا ارده در بارداری , خواص حلوا ارده برای لاغری


 


 


 

کلیه حقوق مادی و معنوی برای روزگار محفوظ است. هرگونه کپی از مطالب با ذكر منبع و لینک فعال بلامانع است



 

 

حلوا ارده غذایی مقوی برای صبحانهحلوا ارده حاوی پروتئین‏، ویتامین B،D‏،E و لیستن و حاوی اسیدهای پرچرب غیر اشباع است.دکتر کیمیاگر متخصص تغذیه و رژیم درمانی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران افزود: حلوا ارده یکی از مغذی ترین مواد غذایی برای صبحانه ما ایرانی‌ها محسوب می شود هر گرم آن 5 کالری و 30 درصد چربی دارد ارده‌ها ذارای کنجد است و خود گنجد دارای پروتئین‏، ویتامین B‏، D، E و است مقدار روغن آن 50 درصد بوده که شامل اسیدهای پرچرب اشباع شده مثل اسید اولئیک است.وی ادامه داد: حلوا ارده برای تقویت بدن و کم کردن اشتها مناسب است افراد می‌توانند به خاطر شرینی که دارد این ماده غذایی را با پنیر یا با ماست مصرف کنند.کیمیاگر گفت: افرادی که از رژیم غذایی خاص تبعیت می‌کنند یا دیابت دارند باید در مورد مصرف آن احتیاط کنند و این ماده غذایی می‌تواند به صورت ساندویچ برای دانش آموزان به عنوان میان وعده و یک عصرانه مقوی استفاده شود

شام: ( پیتزا) 2 برش متوسط که برای پخت آن 100 گرم گوشت چرخ کرده و سرخ کرده و سبزیجات و 100 گرم پنیر پیتزا بکار رفته باشد+ 1 کاسه سالاد کاملاً ریز شده و باب میل کودک.

قبل از خواب: یک عدد میوه و نصف لیوان شیر

می دانید مواد غذایی بسیار متنوع اند. شما با آشنایی کلی به میزانهای داده شده می توانید مواد غذایی دیگر را جای مواد غذایی گفته شده جانشین کنید که بدان روش جانشینی گویند .

مثلاً هر 5 قاشق برنج برابر یک کف دست نان است . نان مصرفی بهتر است سنگک باشد.

هر 30 تا 60 گرم گوشت برابر 1 عدد تخم مرغ و برابر 4 تا 5 قاشق حبوبات پخته است.

توصیه های لازم برای کودکان کم اشتها:

در صورتی که رشد کودک کم اشتها ، کمتر از استانداردهای ذکر شده باشد ویا رشد او متوقف شده، با مشورت پزشک یا متخصص تغذیه از کپسول یا شربت های مولتی ویتامین وB کمپلکس استفاده کنید.

* از مکمل آهن استفاده کنید.

* از پودر تخم مرغ ، پودر شیر خشک اضافه شده به شیر و پودرهای پروتئین تجاری استفاده کنید.

* از کمپوت میوه های تغلیظ شده استفاده کنید.

توصیه های عمومی برای کودکان کم اشتها :- محیط روانی مناسب و شرایط مطلوبی را برای غذا خوردن کودک فراهم کنید. در آرامش کامل ، با صبر و حوصله و بدون اصرار و تهدید به او غذا دهید. در کنار دیگر افراد خانواده در محل معین صرف کردن غذا به او غذا دهید. از غذا دادن به کودک مقابل تلویزیون و زمانی که حواسش پرت است اجتناب کنید و سعی کنید با صحبت کردن با کودک و تعریف داستانهای جذاب ، انگیزه او را برای خوردن غذا افزون کنید.

– در عوض غذا خوردن ، به او وعده بازی کردن ، پارک بردن، به حرفهایش گوش کردن یا فیلم نگاه کردن بدهید نه وعده شیرینی، شکلات و خوراکی های غیر مفید.

– غذا را به فرمی تهیه کنید که مورد پسند کودک است . مثلاً اگر غذا به فرم پیتزا دوست دارد، با استفاده از یک تکه نان و کمی پنیر پیتزا همان مواد غذایی را به فرم پیتزا به او بخورانید. علایق او را درطعم ، حرارت، رنگ و فرم غذا در نظر بگیرید.

– رفتار شما مادر و پدر عزیز، مهمترین تاثیررا برای کودکتان دارد واگر شما رفتار غلطی دارید نمی توانید از او انتظار داشته باشد که این کار را انجام ندهد. پس با رفتار درست خود ، به صورت عملی به او آموزش دهید.

– کودک را در فعالیت های خرید مواد غذایی و تهیه کردن غذا دخالت دهید. اگر چه کمی زحمتتان زیاد می شود ولی این کار چند حسن دارد. اول این که او از زحمت تهیه غذا آگاه می شود. وضمنا شما می توانید در حین کمک کردن او راجع به خواص مواد غذایی و اینکه برای غذا در بدن چه اتفاقی می افتد و چه فایده ای برای بدن دارد صحبت کنید. به این ترتیب او تمایل بیشتری برای خوردن غذا پیدا خواهد کرد.

در بین وعده های غذایی ، میان وعده های مفید به او بدهید. مغزهای بادام ، فندق ، گردو ، کشمش و… آب میوه و کمپوت میوه ، شیر غنی شده با چند قاشق شیر خشک ، ماست چکیده ، شیرینی های تهیه شده با آرد کامل یا با میوه ها، یک لقمه نان و پنیر و دیگر مواد غذایی غنی از ویتامین و پروتئین . فائده یک میان وعده مفید این است که علاوه بر فراهم آوردن انرژی و مواد غذایی مورد نیاز برای رشد کودک که به سرعت در بدن تمام می شوند ، بدلیل کوچک بودن حجم معده کودک به تقسیم غذا در طول روز کمک می کند و مادر یا پدر در یک وعده اصرار نمی کند که کودک بیشتر از ظرفیتش غذا بخورد.

– می توانید سبوس گندم تهیه کنید و در حین پخت غذا به برنج او بیافزایید تا ویتامینB موجود در آن به افزایش اشتهای کودک کمک کند . جوانه گندم نیز از منابع غنیB است که می توانید آن را درسالاد ریز کنید و به کودک بدهید.

– مطمئن باشید که کودک راجع به غذای خاصی ذهنیت بد ندارد ( مثلا با دیدن ماکارانی رشته ای به یاد کرم نمی افتد) و اگر چنین تصور غلطی دارد ، فرم غذا را عوض کنید یا آن غذا را دیگر به کودک ندهید.

– کودک را به فعالیت های جمعی و بازی با همسالانش تشویق کنید.موفق باشید

شما احتمالا با جستجوی کلمات زیر وارد مقاله شده اید چنانچه مطلب مرتبط با جستجوی شما نبوده همان کلمه را در جستجوی سایت وارد کنید


فواید و مضرات حلوا شکری , حلوارده در رژیم غذایی , حلوا شکری با پنیر , ارزش غذايي ارده , کالری حلوا ارده , فواید حلوا شکری , محاسن حلوا آرده , خواص حلوا شکری , خواص حلوا ارده , حلوای ارده , خواص حلوا

با عرض پوزش ، هیچ برگه ای برای درخواست شما پیدا نشد.شاید اگر جست و جو کنید به نتیجه برسید.

15 ساعت پیش

4 روز پیش

4 روز پیش

4 روز پیش

پارسی طب یک وبگاه عمومی با موضوع سلامتی و پزشکی است. این وبگاه به شدت به طب سنتی و گیاهی اعتقاد داشته و از این موضوع حمایت میکنند.
ما همواره در تلاشیم که اطلاعات مفیدی در اختیار بینندگان خود قرار داده و اسباب رضایت ایشان را جلب نماییم.

دوره مقدماتی php

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *