فواید چای بابونه برای لاغری

دوره مقدماتی php
فواید چای بابونه برای لاغری
فواید چای بابونه برای لاغری

  بیوگرافی ویدا جوان بازیگر و همسرش آیلا تهرانی با عکس های دونفره و ماجرای ازدواج او را در سایت فتوکده می خوانید   بیوگرافی ویدا جوان     ویدا جوان متولد 1365 در تهران، بازیگر است   فارغ التحصیل لیسانس رشته حسابدار می باشد، در کنار بازی در سینما و تلویزیون، طراحی لباس می […]

.

 

 

فواید چای بابونه برای لاغری

دوره مقدماتی php

 

 

گیاه بابونه یکی از گیاهان پرخاصیت خودرو بوده که دارای عطر خوش و ظاهری زیبا می باشد و به صورت های گوناگونی مصرف می شود

 

چای بابونه تنها یکی از مصارف مختلف گیاه بابونه می باشد که هم قابل استعمال و هم قابل نوشیدن می باشد. ما در این مقاله به 46 خواص چای بابونه می پردازیم.

 

 

 

آنتی اکسیدان ها و فلاونوئیدهای موجود در چای بابونه دارای خاصیت مرطوب کنندگی پوست بوده که قادر است به درمان بیماری های پوستی نظیر اگزما، پسوریازیس، زخم، آماس و… بپردازد.

 

 

چای بابونه حاوی آنتی اکسیدان سرشار می باشد که برای درمان آکنه و یا جوش های پوستی مصرف می گردد. همچنین چای بابونه به دلیل خواص ضد اضطراب می تواند از بروز دوباره جوش و آکنه پیشگیری نماید.

 

 

چای بابونه دارای ترکیبات ضد التهابی می باشد که از برای درمان خارش و التهاب پوست نیز مورد مصرف قرار می گیرد.

 

 

عصاره های طبیعی موجود در چای بابونه دارای خاصیت سفیدکنندگی پوست بوده و پوستتان را باطراوت و شاداب می کند.

 

 

خواص چای بابونه به طور مستقیم بر روی محافظت پوست در برابر رادیکال های آزاد تاثیر گذاشته و ضد چین و چروک پوست می باشد.

 

 

چای بابونه دارای خواص متعددی است که یکی از آنان به خاصیت التیام دهنده زخم و روند بهبود آن باز می گردد.

 

 

با ترکیب نمودن چای بابونه، شیر خشک و روغن زیتون می توانید یک اسکراب طبیعی برای پوستتان تهیه کنید و از آن جهت از بین بردن سلول های مرده و خشکی بیش از حد پوست استفاده نمائید.

 

 

مصرف منظم چای بابونه به آبرسانی پوست و حفظ رطوبت فطری پوست کمک می کند. از این رو، چای بابونه یکی از مرطوب کننده های طبیعی پوست به شمار می آید.

 

 

همانطور که از چای بابونه برای حفظ رطوبت و جوان سازی پوست استفاده می گردد، می توان در جهت نرم کنندگی پوست هم از آن بهره برد. چای بابونه می تواند سلول های مرده و خشک پوست را از بین ببرد و پوستی نرم به ارمغان بیاورد.

 

فواید چای بابونه برای لاغری

 

اگر از زخم و ورم معده رنج می برید، یک لیوان چای غلیط بابونه حاوی 4 قاشق چایخوری بابونه در یک لیوان آب جوش را به مدت دو هفته هر صبح ناشتا بنوشید و سپس به پشت در رختخواب دراز بکشید

 

بعد از 15 دقیقه می توانید صبحانه را میل کنید

 

 

چای بابونه دلیل دارا بودن عصاره های طبیعی مرطوب کننده می تواند پوست سر را از خشکی در آورده و از خارش و سوزش آن کم کند.

 

 

اگر دوست دارید هایلایت طلایی روی موهایتان پدید بیاورید، تنها یک کیسه چای بابونه کافی است. پس از سرد شدن کیسه چای بابونه دم شده آن را روی موهایتان بگذارید تا در آفتاب خشک شود

 

سپس موهایتان را آبکشی کنید. خواهید دید هایلایت طلایی زیبایی روی موهایتان ایجاد شده است.

 

 

کیسه چای بابونه دم شده به همراه عسل و زیتون و استعمال مستقیم ترکیب فوق روی موها باعث درخشان شدن موها می گردد.

 

 

چای بابونه مرطوب زاست. علاوه بر آن دارای خواص مرتبط با ضد شوره سر نیز می باشد. از این رو، می توانید از چای بابونه برای درمان شوره سر استفاده کنید.

 

 

دمنوش بابونه علاوه بر اینکه منبع فنی آنتی اکسیدان های مختلف است با مداومت در نوشیدن این چایی می توانید به تاثیر چشمگیر آم در لاغری پی ببرید

 

برای تهیه دمنشو چای باباونه، 1 قاشق چایخوری بابونه را در یک لیوان آب جوش بریز و روی شعله غیرمستقیم قرار بدهد، بعد از 10 دقیقه آماده است، صاف کرده و بنویشید

 

 

چای بابونه دارای خواص مرطوب کنندگی، نرم کنندگی و ضد التهاب پوست می باشد. بدین ترتیب، می توان برای درمان آفتاب سوختگی از چای بابونه استفاده کرد.

 

 

چای بابونه دارای خاصیت روشن کنندگی بوده و پوست را تسکین می دهد. گذاشتن کیسه چای بابونه سرد و یا استفاده از یخ چای بابونه می توان تیرگی دور چشم را برطرف نمود.

 

 

استفاده از کیسه چای بابونه سرد و یا یخ های کوچک چای بابونه می تواند به دلیل خاصیت ضد التهاب چشم هایتان را آرام کند.

 

 

چای بابونه دارای خواص آنتی باکتریال و آنتی بیوتیک می باشد. از این رو، افراد سرماخورده می توانند از دمنوش چای بابونه برای درمان سرماخوردگی مصرف کنند.

 

 

کیسه چای بابونه سرد و یا یخ های چای بابونه می تواند پف و آماس دور چشم را برطرف کرده و چشم ها را آرام کند.

 

 

یکی از خواص چای بابونه مربوط به ترشح انسولین در بدن بوده و می تواند میزان قند خون را تنظیم کند.

 

 

چای بابونه به دلیل دارا بودن خواص آرام کننده عضلات را تحریک و شل کرده و بدن را در آرام ترین سطح ممکن قرار می دهد.

 

 

چای بابونه تسکین بخش اعصاب و بدن بوده و می توان از آن جهت آرام کردن کودکان بی قرار استفاده کرد. مصرف کمی چای بابونه یک آرام کننده کاملا طبیعی و بی ضرر است.

 

 

چای بابونه علاوه بر دارا بودن خواص آنتی باکتریال و آنتی بیوتیک ضد التهاب می باشد. بدین ترتیب، می توان از چای بابونه برای درمان سرفه استفاده نمود.

 

 

خاصیت ضدعفونی کنندگی چای بابونه به درمان گلودرد کمک می کند و آن را تا حد زیادی کاهش می دهد.

 

 

اگر بدنتان ضعیف شده و سیستم بدنیتان افت کرده، بهتر است چای بابونه را روزانه مصرف کنید. چای بابونه به دلیل خاصیت ضدباکتریایی سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند.

 

 

چای بابونه به دلیل دارا بودن خواص آرام کنندگی اعصاب می تواند در درمان سردردهای ساده و میگرنی موثر واقع شود.

 

 

چای بابونه دارای عصاره و اسانس طبیعی می باشد. از این رو، دمنوش چای بابونه را می توان در درمان نفخ شکم مصرف کرد.

 

 

آفت دهان ناشی از استرس و باکتری های آن ناحیه می باشد. چای بابونه می تواند به دلیل دارا بودن خواص ضدباکتری و ضد التهابی در درمان آفت دهان موفق عمل کند.

 

 

چای بابونه دارای خاصیت ضدعفونی کننده می باشد. از این رو، می تواند کرم ها و انگل های روده ای را از بین ببرد.

 

 

چای بابونه به دلیل خواص آنتی باکتریال قادر است در درمان حساسیت و آلرژی موثر عمل کند. همچنین به دلیل دارا بودن خواص ضد التهابی خارش پوست را کاهش بدهد.

 

 

التهاب مفصل ناشی از بیماری روماتیسم را می توان به کمک دمنوش چای بابونه درمان نمود. چای بابونه دارای خواص ضد التهابی می باشد.

 

 

گیاه بابونه و مصرف دمنوش چای آن مدر است. از این رو، می توان از چای بابونه برای درمان بیماری های کلیوی نظیر سنگ کلیه، ورم کلیه و دفع سخت ادرار استفاده کرد.

 

 

مصرف دمنوش چای بابونه به دلیل صفرا آوری آن می تواند در درمان بیماری های کبدی موفق عمل کند.

 

 

مصرف دمنوش چای بابونه به دلیل خاصیت آرام کنندگی و شل کنندگی عضلات خواب آور می باشد.

 

 

یکی از مهمترین خواص چای بابونه مربوط به درمان سوء هاضمه می باشد. زیرا که چای بابونه در رفع گرفتگی های عضلانی در ناحیه شکم موثر است.

 

 

دمنوش چای بابونه دارای خاصیت آرام کنندگی و شل کنندگی عضلات بدن به کاهش و رفع درد قاعدگی کمک کند.

 

 

دیورتیک موجود در گیاه بابونه باعث گردیده تا با افزایش گردش خون دستگاه ادرار پاکسازی شود. از این رو، برای حفظ سلامت دستگاه ادراری بهتر است چای بابونه مصرف نمائید.

 

 

چای بابونه دارای گلیسین بوده و این ماده معجزه آسا قادر است به کاهش و رفع گرفتگی های عضلانی در ناحیه کمر کمک کند.

 

 

چای بابونه یک مسکن طبیعی آرام بخش است. از این رو، برای درد دندان و سایر دردهای عصبی می توان از این دمنوش مصرف کرد.

 

 

یکی از مهمترین مزیت های نوشیدن چای بابونه خاصیت تب بری آن است. چای بابونه دارای خواص آنتی باکتریال و ضدعفونی کننده بوده و دمای بدن شما را تا حد زیادی می کاهد.

 

 

نوشیدن دمنوش چای بابونه می تواند میل جنسی و باروری شما را تحریک کرده و آن را افزایش دهد.

 

 

بسیاری از خانم ها با مشکل فقر آهن مواجه هستند. مصرف چای بابونه می تواند با جذب آهن بیشتر کم خونی را کاهش داده و رفع کند.

 

 

گیاه بابونه دارای ماده جادویی آپیژنین بوده که دارای خواص ضد سرطانی می باشد. از این رو، نوشیدن چای بابونه می تواند از بروز سرطان جلوگیری کند.

 

 

استعمال چای بابونه سرد شده به طور مستقیم بر روی ناحیه هموروئید به تسکین درد آن ناحیه کمک می کند.

 

 

چای بابونه به دلیل دارا بودن خواص ضدمیکروبی می تواند پاتوژن های پوست را رفع کرده و التهاب را کاهش دهد. از این رو، چای بابونه می تواند بیماری صدفک را درمان کند.

 

خواص چای بابونه برای لاغری و سلامتی | سایت فتوکده

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تمام تلاش گروه فتوکده انتشار محتوای سالم و منحصر بفرد مورد نیاز کاربران ایرانی با رعایت قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد، استفاده از مطالب سایت صرفا با اجازه کتبی مجاز است

گیاه بابونه یکی از قدیمی ترین و پرمصرف ترین گیاهان دارویی مهم در جهان بوده که خواص فراوانی برای سلامت بدن دارد.

به گزارش خبرگزاری موج، بابونه گیاه دارویی فوق العاده پر طرفدار و مفید برای سلامتی است که از زمان خیلی قدیم مورد استعمال قرار می گرفت و امروزه نیز کاربرد های زیادی دارد و برای درمان بسیاری از بیماری ها مورد استفاده قرار می گیرد.

بابونه از جمله گیاهانی است  که به صورت خودرو در مزارع و کنار جاده ها می روید و طبع گرم و خشک داشته که از تقویت کننده های تلخ به حساب می آید و خواص درمانی بی نظیری دارد.

بابونه گیاهی است دائمی و کوچک، به ارتفاع تقریباً 30 سانتیمتر، دارای بویی معطر که در چمن زارها و زمین های شنی می روید. ساقه آن به رنگ سبز مایل به سفید، برگ های آن کوچک متناوب و دارای بریدگی های باریک، نامنظم و پوشیده از کرک است. گل های آن مجتمع در یک طبق که به طور منفرد در انتهای ساقه گل دهنده در تابستان ظاهر می شود. در هر طبق، گل های سفید در اطراف و گل های زرد در قسمت وسط قرار دارند.

فواید چای بابونه برای لاغری

بوی این گیاه به سیب پخته شباهت دارد و دم کرده و گل ها و برگ های خشک یا تازه آن موارد استفاده گوناگونی دارد.

وﺟﻪ تمایز انواع بابونه در گل‌ هایشان اﺳﺖ و دو ﻧﻮع اصلی آن ﺑﺎﺑﻮﻧﻪ رومی و شیرازی است که درمیان انواع گوناگون آن نوع بابونه رومی شهرت بیشتری دارد. دیوسکوریدوس، ابن سینا و ابن بیطار مصارف بابونه شیرازی و رومی را مشابه می‌ دانند. 

خواص بابونه زیاد است و از راه‌ های گوناگونی می‌ توان از این فواید بهره برد.

یکی از مهمترین خواص بابونه درمان زخم و ورم معده است و افراد مبتلا به این مشکلات می‌ توانند با استفاده از بابونه سلامتی خود را بازیابند. 

یک لیوان چای غلیظ بابونه، حاوی چهار قاشق چایخوری بابونه در یک لیوان آب جوش، را صبح ناشتا بنوشید و سپس در رختخواب به پشت دراز بکشید و بعد از چهار دقیقه بخوابید و بعد از 15 دقیقه می‌توانید صبحانه خود را میل کنید؛ این عمل را به مدت دو هفته ادامه دهید تا زخم و ورم معده به کلی شفا یابد.

مطالعات علمی نشان داده‌اند که بابونه می‌تواند باعث کاهش تهوع، کاهش التهاب و به دنبال آن مهار اسهال شود. بر اساس مقاله مجله Journal of Nurse Practitioners  ، یک لیوان چای بابونه قبل از هر وعده غذایی سبب افزایش ترشح شیره معده و هضم بهتر غذا و جلوگیری از نفخ شکمی می شود.

محتوای آنتی اکسیدانی بابونه بویژه آپژنین (apigenin) می‌تواند در برابر برخی از سرطان‌ها از جمله سرطان سینه، سرطان پوست ، سرطان پروستات ، سرطان رحم ( اندومتر و سرویکس ) و سرطان های دستگاه گوارش نقش پیشگیری کننده داشته باشد و با سلول‌های سرطانی مبارزه کند. همچنین دانشمندان به این نکته دست یافته‌اند که چای بابونه می‌تواند در برابر سرطان غده تیروئید نیز نقش حفاظتی داشته باشد 

آنتی اکسیدان‌ های بابونه از تخریب و صدمه سلول های پانکراس که مسئول ترشح انسولین و کنترل قند خون هستند جلوگیری می‌کنند مطالعه بر روی دیابتی ها نشان داده که چای بابونه می‌تواند قند خون ناشتا و متوسط میزان قند خون دیابتی ها را در دراز مدت کاهش دهد (12). همچنین بابونه می‌تواند سرعت افزایش قند خون بعد از غذا را کاهش دهد

از جمله خواص چای بابونه درمان گرفتگی‌ های قاعدگی است. این گیاه می‌ تواند التهاب، گرفتگی، اضطراب، تعرق، بدخوابی، نوسانات خلقی و سایر علایم شایع در عادت ماهیانه را تسکین ببخشد. دمنوش بابونه بطور موثری می‌تواند این علائم را کاهش دهد، ذهن و جسم را آرام کند و با کاهش التهاب، مشکلات و ناراحتی های جسمی این دوره را برطرف کند.

یک فنجان چای بابونه با داشتن مقدار گلیسین و فلاونوئید (زردینه) لازم، اسپاسم عضلانی را کاهش می‌دهد و در عین حال فعالیت ضد باکتری سالم را برای درمان قاعدگی برمی‌ انگیزاند. این چای همچنین جریان خون را در مناطق لگن و رحم افزایش می‌دهد و در نتیجه به درمان پریودهای نامنظم و افزایش سلامت جنسی در زنان کمک می‌کند.

چای بابونه معمولا به منظور آرام کردن نوزادان قلنج کرده که به صورت افراطی برای مدت طولانی گریه می‌کنند یا کودکان پیش دبستانی که با وجود خستگی زیاد بی قراری می‌ کنند و نمی‌دانید چرا به خواب نمی‌ روند داده می‌ شود. در این مواقع بابونه به مقدار بسیار کم می‌تواند نقش یک آرام بخش طبیعی و بی خطر را برایشان ایفا کند.

بابونه با سرما خوردگی و آنفلوآنزا مبارزه می‌کند و عفونت های سینوسی را از بین می‌برد. مطالعات نشان داده اند که بوییدن بخار عصاره بابونه به درمان سرماخوردگی و تسکین عفونت های سینوسی و گلودرد کمک می‌کند.

روزانه دو تا سه مرتبه با دهانشویه های بابونه غرغره کنید تا گلودردتان از بین برود. می توانید از جوشانده بابونه نیز برای غرغره کردن استفاده کنید.

چای بابونه به‌ طور مؤثری در رفع لاغری و افزایش اشتها مؤثر است. 

 دمنوش بابونه و چای بابونه به تنهایی باعث کاهش قابل توجه وزن نخواهد شد ، اما اگر با یک رژیم منطقی و ورزش منظم همراه شود ، به طور موثر چربی سوز می شود و تناسب اندام شما را افزایش می دهد.

این نسخه برای بی اشتهایی های با منشأ عصبی مناسب است و برای کودکان.

مواد لازم:

یکی از بیماری های شایعی که زنان بسیاری در سنین مختلف ممکن است به آن مبتلا شوند، انواع عفونت های دستگاه تناسلی است. بابونه از جمله گیاهان دارویی است که خاصیت ضدمیکروبی داشته و در درمان عفونت و زخم‌ها بسیار موثر واقع شده است.

گل سرخ، بابونه، پنیرک و ختمی را به صورت مساوی با هم ترکیب کرده و یک مشت از آن را با چهار لیوان آب جوشانده و صاف کنید. این داروی آماده شده تنها در یک لگن بزرگ پر از آب گرم ریخته و روزی 20 دقیقه داخل لگن بنشینید.

فلاوون های موجود در بابونه اثر مفید بر روی فشار خون و همچنین سطوح کلسترول خون هم با مصرف بابونه کاهش می یابد ، که این دو سبب کاهش خطر بیماری‌های قلبی عروقی می شوند

بابونه تاثیر فوق‌ العاده خوبی در مراقبت و حفظ زیبایی و جوانی پوست دارد. یکی از روش‌ های سالم برای پاکسازی پوست، استفاده از بخور بابونه برای پوست است. استفاده از این بخور به صورت ساده یا همراه با عصاره‌های گیاهی است که طی آن منافذ پوست باز و به صورت سطحی و عمقی پاک شده و باعث خون‌رسانی بهتر به پوست می‌شود. طی این فرآیند آلودگی‌ها، چربی‌ها و سلول‌های شاخی از سطح پوست تمیز می‌شود و پوست مرطوب شده که این رطوبت خود مانع ایجاد چین و چروک‌ها می‌ شود.

بخور بابونه علاوه بر تسکین التهاب و از بین بردن میکروب‌ها سبب تحریک گردش خون صورت شما شده و پوستتان را جوان و شاداب می‌کند. بد نیست پس از پایان بخور، پوستتان را با آب سرد شست‌وشو دهید و یا از ماسک خیار استفاده کنید تا منافذ پوستتان بسته شود.

علاوه بر روش بخور از روش کمپرس بابونه برای پوست به ویژه برای پوست‌های خشک و حساس می‌توان استفاده کرد. برای کمپرس همانند بخور آب را بجوشانید و پودر گیاه بابونه را به آن اضافه کنید. بعد از پنج دقیقه محلول مذکور را صاف کرده و حوله تمیزی را به این محلول آغشته کنید و این حوله را پنج تا ده دقیقه روی پوست صورت خود قرار دهید.

روغن بابونه درمان طبیعی و مؤثری برای مشکلات پوستی مربوط به اگزما و آکنه نیز محسوب می‌شود. با استفاده از روغن بابونه می‌توانید آکنه‌های دردناک خود را ریشه کن کنید. با روغن بابونه التهاب و قرمزی پوست شما کاهش خواهد یافت و لک‌های پوست و آکنه را هم برطرف می‌کند. برای رفع التهاب پوست بهتر است روغن بابونه را با روغن گل مغربی ترکیب کنید. روغن بابونه همچنین ترمیم کننده ، جوان کننده و تقویت کننده پوست است و پوست شما را شاداب و جوان نگه می‌دارد.

روغن بابونه برای درمان آفتاب سوختگی هم مفید است و ترمیم کننده آن می‌باشد. چند قطره از روغن بابونه را به آب حمام اضافه کنید و یا آن را به آب سرد اضافه کنید و پارچه‌ای را به آن آغشته سازید و روی محل مورد نظر بگذارید.

دو قاشق چایخوری گل بابونه خشک را دم کرده و بگذارید خنک شود سپس آن را صاف کرده و مایع را در بطری بریزید، ۱۲۰ میلی‌لیتر گلاب و ۲ قطره اسانس روغن صندل به آن اضافه کرده و در یخچال نگهداری کنید و حداکثر در طول یک هفته استفاده کنید. کافی است به صورت مداوم از این ماسک استفاده کنید تا خودتان به واضح تغییراتی که در پوستتان به وجود می‌آید را شاهد باشید.

قرار دادن کیسه های چای بابونه خنک زیر چشم به کاهش پوف چشم کمک می کند. همچنین خستگی چشم را تسکین می دهد.

چای بابونه را می توان به بسته های پلاستیکی کوچک یا به کمپرسورها یا حتی به داخل کابین یخ تزریق کرد و روی چشم های خسته برای درمان سیاهی چشم و یا فرو رفتگی زیر چشم استفاده کرد. ظرف پنج دقیقه ظرف چای بابونه را روی چشم خود نگه دارید و سپس با آب سرد شستشو دهید.

مشهورترین خاصیت بابونه روشن کردن رنگ موهای شماست. خصوصاً بابونه زمانی پیشنهاد می‌ شود که موهای شما بلوند است و می‌ خواهید آن را یک تا دو درجه روشن‌ تر کرده و شرایط آن را بهتر کنید. بابونه یک روشن‌ کننده‌ی فوق‌ العاده‌ی مو است و شرایط کلی موهای شما را بهبود می‌ بخشد. آبکشی نهایی مو با چای بابونه سبب می‌ شود یک زمینه‌ی درخشان و طلایی به موهای قهوه‌ای خود بدهید. 

فواید چای بابونه برای لاغری

بابونه همچنین در پیشگیری و حذف شوره‌ی سر بسیار مؤثر است. بعلاوه  پوست سر شما که تحریک‌شده است را نرم می‌کند.

اگر با موخوره یا ریزش مو مشکل‌دارید می‌توانید چای بابونه را امتحان کنید. استفاده‌ی منظم از چای بابونه شرایط موهای شما را بهتر کرده و مشکلات موهای شما را رفع می‌کند.

بابونه موهای شما را براق‌ تر و سالم‌ تر می‌ کند و موهای شما را انعطاف‌پذیرتر می‌کند.  همچنین التهاب یا آسیب واردشده به پوست سر را رفع می‌کند.

می‌توان در آبکشی آخر از چای بابونه روی موهای خود استفاده کنید یا می‌توان آن را به ماسک‌های مو اضافه کنید. بابونه نه‌تنها با شوره‌ی سر مبارزه می‌کند بلکه به مو غذارسانی کرده و پوست سر را نرم می‌نماید. بعلاوه درخشندگی زیبایی به موهای شما می‌بخشد.

اگر نگران از دست دادن موهای خود هستید یا خیلی از موهای شما ریخته است شاید بابونه تنها چیزی باشد که به آن نیاز دارید.

در ابتدا 2 تا 3 پیمانه آب در یک قابلمه بجوشانید. هنگامی‌که آب جوش آمد یک یا دو چای کیسه‌ای بابونه یا یک پیمانه چای خشک بابونه و یا یک پیمانه گل‌های بابونه‌ی خشک‌شده به آن اضافه کنید. شعله را کم کرده و بگذارید قابلمه برای 30 دقیقه روی گاز بماند و به‌آرامی بجوشد. هنگامی‌که سی دقیقه تمام شد شعله را خاموش کرده و اجازه دهید ترکیب تا زمانی که به یک دمای معتدل برسد خنک شود.  با توجه به چیزی که ابتدا استفاده کرده‌اید حالا چای‌های کیسه‌ای را بیرون آورده و دور بیندازید و یا آن را در آبکش بریزید تا گل‌ها جدا شوند.

زمانی که محلول شما آماده شد وقتش است که آن را به موهای خود بزنید. شما می‌توانید پس از شستن موها مطابق همیشه، موهای خود را با این محلول آب بکشید. کاسه‌ی دیگری زیر موهای خود قرار دهید. ترکیب شما در این کاسه جمع می‌شود و می‌توانید با آن چند بار موهای خود را بشویید. پس‌ازآن موها را با آب نشویید و تنها مانند همیشه موهای خود را خشک‌کنید.

اگر می‌خواهید ترکیب بابونه موهای شما را روشن کندمی توانید یک پارچه‌ی تمیز را در محلول خیس کرده و آن را روی موهای خود فشار دهید. زمانی که همه‌ی موهای شما خیس شدند روی آن‌ها را با یک پارچه یا کلاه حمام بپوشانید. بگذارید برای 60 تا 90 دقیقه روی موهای شما بماند. پس‌ازآن مانند مواقع دیگر موهای خود را شسته و خشک‌کنید.

اگر موهای شما خشک است بهتر است در کنار آن از یک نرم‌کننده‌ مناسب استفاده کنید تا از خشکی زیاد موهای شما جلوگیری کند.

یکی از عوارض جانبی چای بابونه عبارت است از خواب‌آلودگی، در نتیجه اگر می‌خواهید رانندگی کنید یا اپراتور یک دستگاه خاص هستید، از این چای استفاده نکنید.

مصرف این گیاه همزمان با داروهای رقیق‌کننده خون، بنزودیازپین، وارفارین، سیکلوسپورین و به طور کلی داروهای رقیق‌کننده خون و… و همچنین الکل ممنوع است.

میزان زیاد این گیاه می‌تواند باعث ایجاد تحریک پوستی در برخی افراد شود.

استفاده از بابونه در دوران بارداری پیشنهاد نمی‌شود؛ زیرا این گیاه باعث سقط جنین می‌شود. 

در صورت مصرف بیش از اندازه، علایمی چون سردرد، زخم دهانی، ورم چشم، تهوع و استفراغ و تعریق زیاد ایجاد کند.

اگر به گل ها حساسیت دارید، در مصرف چای بابونه، مراقب باشید.

از مصرف بابونه و فرآورده های آن در اطراف چشم پرهیز باید کرد.

به علت موارد نادر حساسیت در استفاده به صورت موضعی با مقدار کم درمان شروع گردد.

چای بابونه یک چای نسبتا سالم برای مصرف عموم مردم است ک هبرای تهیه آن باید  بابونه خشک شده را در یک فنجان  آب جوش ریخته و اجازه دهید 5 دقیقه بماند تا دم بکشد. می توانید روی آنرا بپوشانید تا زودتر و بهتر دم شود یا اگر از لیوان های مخصوص دمنوش استفاده می کنید درب آن را بگذارید. سپس به کمک چای صاف کن آنرا در فنجان بریزید.

مصرف دمنوش ها و داروهای گیاهی نیز مانند هرچیز دیگر مقدار و اندازه معین دارد. مصرف بیش از حد دمنوش بابونه ممکن است موجب ناراحتی معده و اسهال شود. 

گفتنی است، در حال حاضر فرآورده‌های مختلفی از بابونه به اشکال دمنوش بابونه، روغن بابونه، کرم بابونه، لوسیون بابونه و قطره خوراکی آن در بازار وجود دارد.

بیشتر بخوانید:

چای سبز به دلیل اثرات معجزه آسایی که در بدن و پوست دارد، در سراسر دنیا طرفداران خاص خود را پیدا کرده است، اما شگفتی های چای بابونه هنوز هم برای خیلی ها ناشناخته مانده است.

چای بابونه اثرات خوبی روی پوست دارد که در این مطلب به برخی از آنها اشاره می کنیم:

-این چای، فوق العاده التیام دهنده بوده، و خواص آنتی اکسیدانی، پاکسازی و مرطوب کنندگی دارد و به عنوان یک بسته ی کامل برای مراقبت از پوست در نظر گرفته می شود.

-چای بابونه خواص درمانی خیلی عالی دارد، و روند بهبود زخم های کوچک را تسریع کرده و این زخم ها را ضدعفونی می کند.

-این چای یک سفید کننده طبیعی و عالی برای پوست است. بابونه چهره را روشن کرده و درخشش طبیعی به پوست می دهد.

فواید چای بابونه برای لاغری

-بابونه در تسکین ناراحتی های پوستی و آفتاب سوختگی بسیار موثر است.

-این معجون جادویی سرشار از آنتی اکسیدان است که به شما در مقابله با آکنه و جوش کمک می کند. همچنین در از بین بردن جای جوش ها شگفت انگیز است.

-چای بابونه از پوست شما در برابر صدمات ناشی از رادیکال های آزاد که یکی از عوامل اصلی پیری زودرس است، محافظت می کند، از این رو به حفظ جذابیت جوانی برای مدتی طولانی به شما کمک میکند.

-گذاشتن یک کیسه چای بابونه سرد در زیر چشم، به کاهش سیاهی زیر چشم و پف کردگی آن کمک میکند.

-وقتی این چای با پودر شیر مخلوط شود، تبدیل به یک لایه بردار عالی برای بدن و صورت می شود. این مخلوط پوست را از شر سلول های مرده خلاص کرده و سلول های جدید را آشکار می کند.

Save my name, email, and website in this browser for the next time I comment.

1. دمنوش گل محمدی برای سم زدایی بدن

گل محمدی یا گل رز سرخ به عنوان یک ماده دیورتیک (ادرار آور) بسیار ملایم عمل می کند. مواد دیورتیک باعث می شوند تا کلیه ها مقدار بیشتری سدیم را توسط ادرار کردن دفع کنند و به سم زدایی بهتر بدن نیز کمک کنند.

نمک بیش از حد، آب موجود در خون ما را کاهش می دهد و موجب غلظت خون می شود که این موضوع برای سلامت بدن و گردش خون خوب نیست. از طرفی زمانی که شما وزن کم می کنید و چربی می سوزانید در واقع آب زیادی را از دست می دهید.

از آنجا که هیدراته بودن بدن یکی از فاکتورهای مهم برای کاهش وزن و سم زدایی بدن می باشد بنابراین با نوشیدن این دمنوش معطر و مفید می توانید به سلامت بدن تان نیز کمک کنید.

طرز تهیه

فواید چای بابونه برای لاغری

پس از آن که آب داخل قوری به دمای 80 درجه سانتی گراد رسید یک قاشق غذاخوری غنچه یا گلبرگ تازه گل محمدی را به آن اضافه کرده و بگذارید 15 دقیقه دم بکشد و سپس مصرف کنید. توجه داشته باشید که دمنوش گل محمدی یکی از بهترین دمنوش ها برای رفع یوبست نیز می باشد بنابراین بهتر است در مصرف آن زیاده روی نکنید.

همچنین اطمینان حاصل کنید گل های شما به آفت کش ها و سموم شیمیایی آلوده نباشند و قبل از مصرف آنها را خوب بشویید.

2– دمنوش بابونه برای کاهش استرس

همانطور که می دانید استرس و اضطراب یکی از عوامل بی خوابی و در نتیجه افزایش وزن در برخی از افراد می باشد.

چای بابونه دارای خواص آرامش بخش بوده و برای درمان استرس، اضطراب، افسردگی و بی خوابی مفید می باشد. نوشیدن یک فنجان از دمنوش بابونه قبل از خواب می تواند مشکل بی خوابی و استرس شما را تا حد زیادی بهبود بخشد.

طرز تهیه چای و دمنوش بابونه

دو قاشق چای خوری گل بابونه تازه یا خشک را در یک قوری آب جوش با دمای 80 درجه بریزید و بگذارید 5 دقیقه بماند تا دم بکشد.

دمنوش بابونه آماده است می توانید با عسل شیرین کنید و بنوشید.

3. چای جینسینگ برای افزایش انرژی

خواص شگفت انگیز جینسینگ بر هیچکس پوشیده نیست. گرچه زیاده روی در مصرف این گیاه باستانی می تواند عوارضی داشته باشد اما مصرف متعال آن می تواند برای افزایش انرژی بدن مفید باشد

جینسینگ همچنین یکی از قوی ترین محرک های گیاهی برای افزایش سوخت و ساز بدن می باشد و به شما کمک می کند تا بر خستگی غلبه کرده و توانایی ذهنی را نیز افزایش می دهد.

طرز تهیه

یک قاشق چای خوری ریشه جینسینگ خورد شده یا یک سوم قاشق چای خوری پودر جینسینگ را به آب داغ داخل قوری اضافه کرده و پس از 10 دقیقه آن را میل کنید. می توانید به این چای عسل نیز اضافه کنید.

4. دمنوش مریم گلی برای کاهش استرس

استرس یکی از عوال مهم ترشح هورمون کورتیزول در بدن و تحریک اشتها می باشد. در این میان مریم گلی یکی از گیاهان مفید برای کاهش استرس می باشد. این گیاه با آرام کردن ذهن و بدن و تقویت سیستم ایمنی بدن می تواند برای کاهش وزن نیز مفید باشد.

طرز تهیه

یک قاشق چای خوری گیاه مریم گلی را به آب داغ اضافه کرده و پس از 10-15 دقیقه آن را نوش جان کنید.

این دمنوش برای درمان سرماخوردگی نیز بسیار مفید می باشد اما از مصرف بیش از اندازه آن خود داری کنید.

5– دمنوش رزماری

چای رزماری به هضم بهتر مواد غذایی کمک کرده و از این روز برای روند کاهش وزن مفید می باشد. همچنین این گیاه خوش عطر و بو اضطراب را نیز کاهش داده و بوییدن آن سبب آرامش بیشتر و حتی تقویت حافظه نیز می شود.

طرز تهیه دمنوش رزماری

کافیست یک قاشق چای خوری از برگ های رزماری خشک شده یا تازه را به قوری حاوی آب داغ (دمای 80 درجه) اضافه کرده و پس از 5-7 دقیقه نوش جان کنید.

همچنین بخوانید: 15 خاصیت شگفت انگیز رزماری برای سلامتی

6. چای سفید مسدود کننده چربی های بدن

چای سفید معمولا در نور خورشید به صورت طبیعی خشک می شود و غنی ترین چای جهان از نظر دارا بودن آنتی اکسیدان می باشد که تقریبا 3 برابر چای سبز دارای ترکیبات پلی فلون ها می باشد.

تحقیقات نشان داده که چای سفید با افزایش چربی سوزی و جلوگیری از ایجاد سلول های چربی باعث لاغری و کاهش وزن می شود. کاتچین هایی که در چای سفید یافت می شوند می توانند کاهش وزن را افزایش داده و از چاقی جلوگیری کنند. چای سفید باعث کاهش اشتها شده و جدب چربی را کاهش مس دهد از این دو طریق می تواند باعث کاهش وزن شود.

طرز تهیه

آب را تا دمای 75 تا 85 درجه سانتی گراد بجوشانید و سپس برگ های چای سفید را به آن اضافه کنید و بگذارید که به مدت 5 تا 8 دقیقه دم بکشد. چای سفید آماده نوشیدن است.

همچنین بخوانید: 10 خاصیت شگفت انگیز چای سبز، سفید و سیاه برای سلامتی

7. دمنوش دارچین برای تنظیم قند خون

دارچین می تواند سطح قند خون را کنترل کند و از آنجا که یکی از فاکتورهایی که تاثیر مستقیمی بر روی میزان گرسنگی و انرژی ما برای ورزش دارد متعادل بودن سطح قند خون بدن است بهتر است نوشیدن این دمنوش خوشبو و مفید را نیز به یکی از عادت های روزانه خود تبدیل کنید.

هر چقدر که قند خودن شما متعاد تر باشد کمتر دچار اشتهای کاذب شده و روند چربی سوزی در بدن شما بهتر پیش خواهد رفت.

طرز تهیه

یک قاشق چای خوری پودر دارچین را به آب داغ قوری اضافه کرده و 10 دقیقه صبر کنید تا خود دم بکشد و سپس می توانید نوش جان کنید.

همچنین می توانید 2-3 عدد چوب دارچین را به آب داغ اضافه کرده و 20 دقیقه صبر کنید تا عصاره آنها خارج شده و سپس آن را میل کنید.

فواید چای بابونه برای لاغری

8. دمنوش قهوه سبز برای چربی سوزی

قهوه منبع قابل توجهی از کافئین است که اغلب به عنوان یک عنصر اصلی در بسیاری از قرص های رژیمی شناخته می شود تحقیقات نشان داده که کافئین می تواند سوخت و ساز بدن را 3 تا 11% افزایش دهد. کافئین با افزایش متابولیسم بدن به چربی سوزی کمک می کند، همچنین باعث تقویت موقت انرژی و هشیاری می شود به این معنی که می توانید برای مدت بیشتری ورزش کنید بدون اینکه خسته شوید.

اما متخصصان خاصیت لاغر کنندگی قهوه سبز را به کلروژنیک اسید موجود در آن نسبت داده اند. مطالعات زیادی در مورد کلروژنیک اسید و اثربخشی آن به عنوان مکمل کاهش وزن وجود ندارد.

تحقیقات جدید نشان می دهد عصاره ی قهوه سبز می تواند به لاغری و کاهش وزن کمک کند. یک مطالعه نشان داد افرادی که قهوه سبز مصرف می کنند 3 تا 5 پوند بیشتر از افرادی که قهوه سبز نخوردند وزن از دست داده اند.

کلروژنیک اسید قهوه سبز می تواند با کاهش قند خون و جلوگیری از افزایش سنتز چربی باعث کاهش وزن شود، همچنین اعتقاد بر این است که اسید کلروژنیک جذب چربی از غذا را کاهش می دهد و متابولیسم چربی سوزی را فعال می کند.

مواد لازم برای تهیه ی نوشیدنی قهوه سبز

10 گرم قهوه سبز 150 میلی لیتر آب گرم در صورت تمایل عسل برای شیرینی

طرز تهیه قهوه سبز جهت لاغری

ابتدا لوبیای قهوه سبز را به مدت 24-48 ساعت در آب بخیسانید، سپس آبکشی کرده و آن را روی اجاق قرار داده و بجوشانید. از روی حرارت بردارید و 15 دقیقه بگذارید همانطور بماند تا دم بکشد. سپس حدود 1 ساعت بگذارید تا خنک شود.

نوشیدنی قهوه سبز شما آماده است، آن را بچشید اگر غلظت بالایی دارد با کمی آب رقیق کنید و اگر دوست دارید شیرین باشد از عسل استفاده کنید.

برای کاهش سریعتر وزن می توانید نوشیدنی قهوه سبز را در ترکیب با دارچین و زنجبیل استفاده کنید.

بقیه ی نوشیدنی را در یک ظرف شیشه ای به مدت 2 تا 3 روز در یخچال نگهداری کنید.

بهترین زمان مصرف قهوه سبز برای لاغری

اگر برای کاهش وزن می خواهید از قهوه سبز استفاده کنید بهتر است آن را 10 دقیقه قبل از غذا بخورید. برای کاهش وزن سریعتر بهتر است قهوه سبز را بلافاصله پس از غذا نخورید، چون می تواند باعث مسمومیت غذایی شود.

دوز توصیه شده برای قهوه سبز 400 میلی گرم و 2-3 بار در روز است.

9. چای سبز برای چربی سوزی

قبل از تمرین با نوشیدن یک فنجان چای سبز چربی سوزی بدن خود را افزایش دهید. در یک مطالعه 12 هفته ای، شرکت کنندگانی که روزانه 4-5 فنجان چای سبز را با یک جلسه 25 دقیقه ای ورزش ترکیب کردند به طور متوسط بیش از 2 کیلو وزن بیشتری نسبت به ورزشکارانی که چای سبز نمی نوشیدند وزن خود را از دست دادند.

تحقیقات نشان داده که چای سبز به کاهش اشتها و افزایش چربی سوزی کمک کرده و برای لاغری و کاهش وزن بسیار مفید است. همچنین مطالعات نشان داده که چای سبز به کاهش چربی بدن به ویژه در ناحیه شکم کمک می کند.

چای سبز همچنین می تواند باعث فعالیت برخی از هورمون های موثر در چربی سوزی شود.

طرز تهیه

یک قاشق غذاخوری چای سبز را به 5 فنجان آب داغ (دمای 70-80 درجه) اضافه کرده و 5 دقیقه صبر کنید تا دم بکشد و سپس میل کنید. می توانید برای اثر بخشی بیشتر به دمنوش چای سبز خود زنجبیل یا دارچین نیز اضافه کنید.

شما می توانید برای شیرین شدن چای سبز از عسل استفاده کنید. همچنین بهتر است چای سبز را در قوری پیرکس یا چینی دم کنید، چون تانن موجود در چای سبز با آهن قوری استیل رسوب می دهد.

10. دمنوش زرشک برای چربی سوزی

مطالعات نشان داده که زرشک یکی از بهترین میوه ها برای لاغری و کاهش وزن می باشد. مصرف دمنوش زرشک می تواند باعث افزایش چربی سوزی و در نتیجه باعث لاغری و کاهش وزن می شود.

طرز تهیه

به ازای هر نفر 1-2 قاشق چای خوری زرشک تازه یا خشک را به آب داغ با دمای 80 درجه اضافه کرده و بگذارید تا به مدت 10 دقیقه خوب دم بکشد و رنگ بیندازد. سپس می توانید این دمنوش خوشمزه و خوشرنگ را با عسل میل کنید.

11. دمنوش زیره

زیره سبز و زیره سیاه دارای مقادیر بالایی فیبر هستند و با کاهش اشتها و افزایش متابولیسم بدن به لاغری و کاهش وزن افراد کمک می کنند. همچنین تحقیقات نشان داده که مقادیر بالای فیبر موجود در زیره برای کاهش چربی شکم مفید است.

طرز تهیه

کافیست یک قاشق چای خوری از پودر یا دانه زیره سبز را به قوری حاوی آب با دمای 80 درجه اضافه کرده و بگذارید 10-15 دقیقه دم بکشد و سپس آن را میل کنید. این دمنوش را می توانید با آب لیمو ترش تازه و عسل نیز میل کنید.

افرادی که از این دمنوش برای کاهش وزن استفاده می‌کنند بهتر است که نیم ساعت قبل از غذا این دمنوش را مصرف کنند و از معجزه‌ آن بهره‌مند شوند.

12 – چای اولانگ

اولانگ نیز همانند چای سبز و سفید از گیاه چای به دست می آید که در زبان چینی به معنای اژدهای سیاه می باشد. این چای نیز حاوی کاتچین هایی می باشد که می توانند متابولیسم و روند چربی سوزی بدن را افزایش دهند.

طی یک مطالعه تحقیقاتی در چین، کسانی که روزانه از دمنوش اولانگ می نوشیدند طی 6 هفته 6 پوند وزن کم کرده اند. یعنی به طور تقریبی نیم کیلو وزن در 1 هفته.

طرز تهیه چای اولانگ

کافیست یک قاشق چای خوری چای اولانگ را به قوری حاوی آب با دمای 70-80 درجه اضافه نموده و پس از 5 دقیقه آن را نوش جان کنید.

13. دمنوش نعناع برای کاهش اشتها

دمنوش نعناع به خاطر عطر فوق العاده ای که دارد می تواند ذهن شما را فریب داده و باعث کاهش اشتهای شما شود. با نوشیدن این دمنوش علاوه بر اینکه احساس سیری بیشتری خواهید کرد می توانید از دیگر مزایای آن مانند خواب راحت و تقویت سیستم ایمنی بدن بهره مند شوید.

طرز تهیه

یک قاشق چای خوری نعناع خشک شده را به آب جوش اضافه کرده و 10 دقیقه صبر کنید تا دم بکشد. سپس می توانید این دمنوش خوشمزه را نوش جان کنید.

14. دمنوش هل و زنجبیل برای چربی سوزی و سم زدایی بدن

تحقیقات نشان داده که هل حاوی مقادیر بالایی فیبر است که اشتها را کاهش داده و متابولیسم بدن را افزایش می دهد و یکی از ادویه های مفید برای کاهش وزن و لاغری است. همچنین ملاتونین موجود در هل فرایند چربی سوزی را افزایش می دهد.

چگونه از هل برای لاغری استفاده کنیم؟

یکی از بهترین راه های استفاده از خواص هل برای لاغری و چربی سوزی ریختن مقداری پودر هل در چایی یا قهوه روزانه تان می باشد. همچنین می توانید خود هل را به صورت دمنوش استفاده کنید.

طرز تهیه چای چربی سوز هل و زنجبیل

هر روز صبح مقداری پودر هل (به اندازه یک دانه کامل هل یا نصف قاشق چای خوری) و زنجبیل و رازیانه (نصف قاشق چای خوری از هر کدام) را به یک قوری آب داغ در دمای 80 درجه اضافه کرده و بگذارید 5 دقیقه دم بکشد و سپس نوش جان کنید.

این دمنوش مفید نه تنها به چربی سوزی شما کمک می کند بلکه باعث سم زدایی بدن نیز می شود.

در ادامه بخوانید: 19 خاصیت جادویی هل

15. دمنوش زنجبیل برای لاغری

لاغری و کاهش وزن

اگر به دنبال لاغری و کاهش وزن هستید، ریشه زنجبیل می تواند در این زمینه به شما کمک کند. زنجبیل یکی از بهترین چربی سوز ها می باشد، استفاده از ریشه زنجبیل باعث کاهش اشتها و کاهش وزن شما می شود.

تحقیقات انجام شده در دانشگاه ماستریخت، هلند نشان داد که زنجبیل حاوی یک نوع کافئین است که به کاهش وزن کمک می کند. زنجبیل همراه با رژیم غذایی مناسب و ورزش برای کاهش وزن مفید می باشد.

کاهش اشتها

زنجبیل یکی از مواد غذایی مفید برای ایجاد احساس سیری است که میل به ریزه‌خواری را کنترل می‌کند. به همین دلیل نیز توصیه می‌شود که بعد از هر وعده غذایی یک فنجان چای زنجبیلی بنوشید تا تمایل به ریزه‌خواری در بین وعده‌های غذایی اصلی کنترل شود.

هضم بهتر مواد غذایی

زنجبیل حاوی خواص طبیعی است که به عملکرد درست معده، روده‌ کوچک و بزرگ کمک می‌کند. در نتیجه می‌توانید با کمک خواص زنجبیل غذاهای مصرفی‌تان را بهتر هضم کنید و ویتامین‌ها و مواد مغذی را جذب و مواد زائد را با سرعت بالایی از بدن دفع کنید.

چربی سوزی

یکی دیگر از موارد ارتباط مصرف زنجبیل و لاغری خاصیت ترموژنیک گیاه زنجبیل است. مواد غذایی ترموژنیک به خوراکی‌هایی اطلاق می‌شود که دمای بدن را افزایش می‌دهند و در نتیجه سوخت و ساز بدن را تحریک می‌کنند.

به همین دلیل نیز به چربی سوزی کمک زیادی می‌کنند. در واقع این مواد غذایی به چربی سوزها معروف هستند. ریشه زنجبیل نیز یکی از گیاهانی است که به طبیعی‌ترین شیوه به کاهش وزن و لاغری کمک می‌کند.

طرز تهیه

یک قاشق چای خوری پودر زنجبیل خشک شده و یا دو تکه زنجبیل تازه را به آب داغ با دمای حداکثر 80 درجه اضافه کرده و بگذارید 10-15 دقیقه خوب دم بکشد و سپس آن را میل کنید.

می توانید در 5 دقیقه آخر مقداری چای سبز یا دارچین نیز به دمنوش تان اضافه کرده و میل کنید.

همچنین بخوانید: خواص شگفت انگیز زنجبیل برای پوست و مو، لاغری و بارداری

توجه داشته باشید که مهم ترین عامل در کاهش وزن و چربی سوزی یک رژیم غذایی سالم و کم چربی همراه با ورزش روزانه می باشد و استفاده از دمنوش های معرفی شده در سایت تنها برای سرعت بخشیدن به این روند می باشد.

در این مقاله تلاش کردیم دمنوش هایی را به شما معرفی کنیم که علاوه بر خواص لاغری و چربی سوزی برای سلامتی بدن نیز مفید باشند و بتوانید به راحتی آنها را در منزل درست کرده و میل کنید.

منابع: everydayroots.com – eatthis.com – yahoo.com

فرادید| سبک زندگی ماشینی و کم تحرکی باعث شده چاقی و اضافه وزن به مشکل خیلی‌ها بدل شود. اگر در فضای مجازی کمی جستجو بکنید روش‌های مختلفی برای چربی سوزی به شما پیشنهاد می‌شود از ورزش‌های هوازی گرفته تا رژیم‌های سفت و سخت. شکی نیست که ترکیبی از روش‌های مختلف و داشتن یک سبک زندگی سالم بهترین راه برای چربی سوزی و تناسب اندام است.اما یکی از راه‌هایی که ما در کنار دیگر راه‌ها به شما توصیه می‌کنیم استفاده از دمنوش‌های لاغری است. جایگزین کردن نوشیدنی‌های مضر و شیرین مانند آب میوه‌های صنعتی با دمنوش‌های لاغری می‌تواند تا حدی سایز دور کمر شما را کوچک کند.شما با نوش جان کردن یک دمنوش مناسب علاوه بر لذتی که از نوشیدن آن می‌برید به سلامت بدن تان نیز کمک خواهید کرد.این دمنوش‌ها آنتی اکسیدان قوی برای دفع چربی‌ها و بافت‌های مرده و آسیب‌دیده دارند. قند خون و مقاومت سلول‌ها به انسولین را کم می‌کنند و از همه بهتر آرام‌بخش قوی محسوب می‌شوند.دمنوش‌های لاغری با این مکانیزم‌ها باعث چربی سوزی در بدن ما می‌شوند:غذا را با دفع سریع برای جذب غیر قابل دسترس می‌کنند.چربی‌های بدن را می‌سوزانند.چربی‌های دریافتی را غیرقابل نفوذ می‌کنند.

حتما می‌دانید که خیلی از دمنوش‌ها علاوه بر تاثیرات جسمی باعث آرامش روانی و کاهش استرس هم می‌شوند. با ما همراه باشید تا برخی از بهترین دمنوش‌های لاغری و روش تهیه آن‌ها را با هم مرور کنیم.۱) دمنوش چای سفیدچای سفید، غنی‌ترین چای جهان از نظر میزان آنتی اکسیدان است. این نوع چای ۳ برابر چای سبز ترکیبات پلی فنول دارد.

دانشمندان می‌گویند که چای سفید با افزایش چربی سوزی و جلوگیری از ایجاد سلول‌های چربی موجب لاغری و کاهش وزن می‌شود.

 

فواید چای بابونه برای لاغری

چای سفید مسدود کننده جذب چربی است

یک قاشق چای‏‌خوری بابونه را در یک لیوان آب جوش بریزید و روی شعله غیر مستقیم بگذارید. دمنوش بعد از ۱۰ دقیقه، آماده است. آن را صاف کرده و بنوشید. با مداومت در نوشیدن دمنوش لاغری بابونه، به تأثیرات چشمگیر آن پی خواهید برد.۳) دمنوش قهوه سبزانواع قهوه به خصوص قهوه سبز، منبع کافئین است که یکی از مهم‌ترین مواد در رژیم‌های لاغری است. تحقیقات متخصصان تغذیه نشان داده که کافئین می‌تواند سوخت و ساز بدن را تا مقدار زیادی افزایش دهد.

 

قهوه سبز سوخت و ساز بدن را افزایش می‌دهد

برای تهیه این دمنوش، ابتدا بگذارید لوبیای قهوه سبز به مدت ۲۴ تا ۴۸ ساعت در آب خیس بخورد سپس آن را آبکش کنید. بعد از این مرحله لوبیای قهوه سبز را با کمی آب بگذارید تا بجوشد. حالا آن را از روی حرارت بردارید و بگذارید تا ۱۵ دقیقه دم بکشد. صبر کنید حدود یک ساعتی تا خنک شود و بعد آن را نوش جان کنید.۴) دمنوش زنجبیلزنجبیل گیاهی است که علاوه بر لاغری و سوزاندن چربی‌ها خواص بسیاری دارد. دمنوش لاغری زنجبیل اگر چه کمی تند است، ولی لاغرکننده‌ای قوی محسوب می‌شود.

دمنوش زنجبیل یک لاغر کننده قوی است

 

مقداری زنجبیل را در آب جوش بریزید و اجازه دهید ۱۵ دقیقه بماند. بعد دمنوش را صاف کنید و میل کنید. همراه این دمنوش لاغری می‌توان از دارچین هم استفاده کرد.

۵) دمنوش زیره و زنجبیل و چای سبز و نعناترکیب چای سبز با نعناع و زنجبیل و زیره فوق‌العاده است. در کشور‌های خارجی به این دمنوش “چای عربی” می‌گویند که خاصیت لاغری دارد.برای آماده کردن این دمنوش، مقداری چای سبز، نعنا ترجیحا تازه، مقدار کمی زنجبیل و کمی زیره سیاه را در آب جوش بریزید و اجازه بدهید بین ۱۰ تا ۱۵ دقیقه دم بکشد. سپس آن را صاف کنید و در صورت تمایل با یک قاشق چای‌خوری عسل بنوشید.این دمنوش لاغری باید هر روز میل شود.۶) دمنوش زرشکمحققان می‌گویند زرشک یکی از بهترین میوه‌ها برای لاغری و تناسب اندام است. با مصرف دمنوش زرشک سوخت و ساز بدن و چربی سوزی بیشتر می‌شود.

 

زرشک موجب چربی سوزی می شود

برای تهیه دمنوش زرشک ابتدا مقداری زرشک خشک یا تازه را در آب داغ با دمای ۸۰ درجه بریزید و ۱۰ دقیقه صبر کنید تا خوب دم بکشد. بعد از ۱۰ دقیقه دمنوش لاغری شما آماده است. اگر دوست داشتید می‌توانید کمی عسل هم به آن اضافه کنید.۷) دمنوش سیر و لیموترش و عسلبرای تهیه این دمنوش آب ولرم را در ظرفی بریزید، حبه‌های سیر را له کنید تا آب به جوش بیاید. سپس ظرف را از روی حرارت بردارید و اجازه دهید خنک شود. در ادامه عسل و آب لیمو را اضافه کنید. کمی این محلول را هم زده و بعد صاف نمایید. هر روز ۳ بار، نصف لیوان از این دمنوش لاغری فوق‌العاده میل کنید.با استفاده مداوم از این دمنوش، به تأثیر لاغرکننده آن پی خواهید برد.۸) دمنوش لاغری چای ترشبا چای ترش می‌توانید یکی از بهترین دمنوش‌ها برای چربی سوزی را درست کنید. دمنوش چای ترش علاوه بر اینکه باعث دفع چربی‌ها می‌شود، به تقویت عضلات نیز کمک بسیار می‌کند.برای تهیه این دمنوش ابتدا آب را بجوشانید. وقتی به جوش آمد گل‌های چای ترش را به آن اضافه کنید و بگذارید ۱۵ دقیقه با حرارت ملایم بجوشد. سپس زیر شعله را خاموش کنید. اجازه دهید ۱۰ دقیقه به همان حالت بماند. در نهایت چای را صاف کنید.

دمنوش چای ترش باعث دفع چربی می شود

دمنوش چای ترش بعد از خنک شدن همراه با یخ نیز بسیار دلچسب خواهد بود. این دمنوش را باید ۱۰ روز، روزی ۲ بار میل کنید و سپس ۵ روز وقفه ایجاد کنید تا نوبت بعدی.۹) دمنوش برگ بو و دارچینبا مخلوط برگ بو و دارچین می‌توانید یکی از موثرترین دمنوش‌های لاغری را تهیه کنید. این دمنوش با افزایش سوخت و ساز به شما کمک می‌کند وزن خود را کاهش دهید.آب را بجوشانید و سپس یک چوب دارچین و برگ بو را به آن اضافه کنید. باید ۲۰ دقیقه بجوشد و بعد ۱۰ دقیقه دم بکشد. دمنوش را صاف کرده و هر روز صبح ناشتا میا کنید. این کار را تا ۱۰ روز ادامه دهید بعد ۱ هفته فاصله بیندازید و دوباره دوره بعدی را شروع کنید.۱۰) دمنوش رازیانهدمنوش لاغری رازیانه، باعث سرعت در متابولیسم بدن می‌شود. در نتیجه کالری‌های دریافتی شما سریع‌تر مصرف می‌شوند و انرژی حاصل از آن به چربی‌سوزی کمک می‌کند.دمنوش رازیانه همچنین احساس گرسنگی را کاهش می‌دهد. باید توجه داشته باشید که هرچند رازیانه به کاهش وزن کمک زیادی می‌کند، اما زیاد خوردن آن این روند را سریع‌تر نخواهد کرد.

برای اینکه تأثیر این دمنوش را ببینید باید مدت زمانی حدود دو ماه یا بیشتر هر روز یک لیوان از این دمنوش میل کنید.برای تهیه دمنوش لاغری رازیانه مانند دمنوش‌های قبل دانه‌های رازیانه را با آب بجوشانید و سپس صاف کنید.۱۱) دمنوش گزنهدمنوش گزنه فقط به کاهش وزن و سوزاندن چربی‌ها کمک نمی‌کند، این معجون بدخلقی و بی‌حوصله‌گی را هم رفع می‌کند.برای تهیه این دمنوش دو قاشق غذا خوری برگ خشک شده گزنه را در یک قوری ریخته و دو لیوان آب جوش به آن اضافه کنید. اجازه دهید که ۲۰ دقیقه دم بکشد. دمنوش لاغری گزنه را می‌توان دو تا سه فنجان در روز نوشید.۱۲) دمنوش زیرهزیره، گیاهی گرم و ضد نفخ است که مصرف آن به افراد چاق توصیه می‌شود.برای تهیه این دمنوش یک قاشق غذاخوری پودر زیره آسیاب شده را مانند چای ۱۵ تا ۲۰ دقیقه دم کنید. بهتر است این دمنوش نیم ساعت پیش از غذا میل شود تا تأثیر معجزه‌آسای لاغری را نشان دهد.۱۳) دمنوش مریم گلی با عسل و لیموترشمریم گلی و عسل را به آب جوش اضافه کرده و ۲۰ دقیقه بجوشانید. سپس زیر شعله را خاموش کرده و ۱۵ دقیقه صبر کنید تا دم بکشد. در نهایت دمنوش‌تان را صاف کنید. سپس آب لیموترش را به آن اضافه کرده و در طول روز میل کنید. می‌توانید این درمان را تا ۵ روز ادامه دهید و سپس ۵ روز استراحت کنید.

بیشتر بخوانید:  ۵ غذایی که به چربی سوزی کمک می‌کنند

۱۴) دمنوش چای سبزچای سبز حاوی آنتی‌اکسیدانی است که باعث افزایش متابولیسم می‌شود و حدود ۴۳ درصد، چربی‌سوزی بدن را افزایش می‌دهد. مصرف چای سبز پیش از ورزش، باعث چربی‌سوزی طبیعی بدن می‌شود.چای سبز تا ۴۳ درصد چربی‌سوزی را افزایش می‌دهدیک قاشق مرباخوری چای سبز را همراه یک لیوان آب جوش در قوری بریزید و ۷ تا ۸ دقیقه در آن را ببندید. پس از گذشت این زمان، دمنوش را صاف کنید و بنوشید.بهترین زمان نوشیدن این دمنوش لاغری، دو ساعت پس از هر وعده غذایی است.۱۵) دمنوش کرفس و چای سبزکرفس خام میزان کالری بسیار پایینی دارد و دیر هضم بودن آن سبب شده به عنوان یکی از خوراکی‌های لاغری شناخته شود. دمنوش ترکیب چای سبز و کرفس تأثیر چشمگیری در روند کاهش وزن دارد.برای تهیه دمنوش لاغری کرفس و چای سبز، یک لیوان را با آب جوش بشویید تا گرم شود. سپس نصف قاشق چای‌خوری پودر برگ کرفس و دو قاشق چای‌خوری چای سبز را در همان لیوان بریزید و آب از جوش افتاده (حدود ۸۵ درجه سانتی‌گراد) به آن اضافه کنید. لیوان را دور از حرارت نگه دارید و بعد از ۵ دقیقه بنوشید.برای طعم‌دار شدن دمنوش کرفس و چای سبز، می‌توانید از اندکی زعفران و زیره سبز استفاده نمایید.۱۶) دمنوش گل محمدیفواید و مزایای گلاب که از گل محمدی به‌دست می‌آید، چنان برای ما ایرانی‌ها آشنا و مطلوب است که نیازی به توصیه به استفاده از این ماده معطر و پرفایده نیست. گل محمدی یا همان گل سرخ به‌عنوان یک ماده دیورتیک (ادرارآور) بسیار ملایم عمل می‌کند. مواد دیورتیک باعث می‌شوند کلیه‌ها مقدار بیشتری سدیم توسط ادرار از بدن خارج کنند، بنابراین به سم زدایی بدن کمک می‌کنند.

 

دمنوش گل محمدی موجب پاکسازی بدن می شود

نمکِ بیش از حد، آب موجود در خون را کاهش می‌دهد و موجب غلظت خون می‌شود که این موضوع برای گردش خون مطلوب اصلا خوب نیست. از طرفی، زمانی که شما وزن کم می‌کنید، در واقع مقدار زیادی آب از دست می‌دهید بنابراین باید آب بیشتری دریافت کنید که این آب هم سیستم بدن را پاکسازی می‌کند و هم بدن را هیدراته نگه می‌دارد و باور کنید یا نه، این موضوع برای کم کردن وزن بسیار مفید است.۱۷) دمنوش رزماریچای رزماری از دیگر دمنوش‌هایی است که برای لاغری توصیه می‌شود. این دمنوش با هضم بهتر مواد غذایی باعث چربی سوزی می‌شود. این گیاه خوش عطر و بو همچنین اضطراب را کاهش می‌دهد و حتی بو کردنش باعث احساس آرامش و همین طور تقویت حافظه می‌شود.برای تهیه این دمنوش باید ابتدا یک قاشق چای خوری از برگ‌های رزماری خشک شده یا تازه در آب جوش بریزید و بگذارید ۱۰ دقیقه دم بکشد. بعد از این می‌توانید دمنوش لاغری تان را میل کنید.

بیشتر بخوانید: با این نوشیدنی معجره‌آسا «چربی‌ها» را بسوزانید!

۱۸) دمنوش جنسینگجنسینگ آسیایی یکی از گونه‌های یازده‌گانه جنسینگ است که ریشه‌های گوشتی دارد. هرچند انواع مختلفی از این گیاه وجود دارد، اما دو نوع آمریکایی و آسیایی آن شناخته‌شده‌تر هستند و آنچنان که از مطالعات مختلف درباره این گیاه مشخص شده است، جنسینگ محرکی قوی برای افزایش سوخت‌وساز بدن است. جنسینگ به شما کمک می‌کند بر خستگی غلبه کنید و انرژی و توانایی ذهنی را هم بالاتر می‌برد.در مطالعه‌ای که در این زمینه در یک کلینیک مراقبت از بیماران سرطانی انجام شد، مشخص شد که این گیاه حتی روی فلج ناشی از دارو‌های شیمیایی هم تأثیر مثبتی دارد.

 

جنسینگ اشتها را کم ‌می‌کند

همان‌طور که می‌دانید وقتی وزن کم می‌کنیم اگر انرژی کافی نداشته باشیم، ورزش کردن کار مشکلی است و کاهش وزن نیاز به فعالیت بدنی مناسب دارد و جنسینگ می‌تواند برای دریافت انرژی به شما کمک کند. شواهدی احتمالی وجود دارد که نشان می‌دهد جنسینگ به متعادل نگه‌داشتن قندخون هم کمک می‌کند که البته خود این موضوع روی انرژی مورد نیاز بدن و اشتهای فرد تأثیر دارد.برای هر یک لیوان آب، تقریباً ۱ قاشق چای‌خوری ریشه خردشده جنسینگ در لیوان یا فنجان‌تان بریزید. آب را بجوشانید و به آن اضافه کنید. بعد از گذشت ۵ تا ۱۰ دقیقه، می‌توانید دمنوش‌تان را صاف کنید و در صورت تمایل با افزودن با عسل یا لیمو، ۱ یا ۲ بار در روز میل کنید.۱۹) دمنوش قاصدک و نعنادمنوش قاصدک و نعنا یکی از دمنوش‌های لاغری فوق العادهاست که به حفظ سلامت کبد کمک می‌کند. حتما می‌دانید که کبد عضو بسیار مهمی است، چون در واقع مسئول تمام سم‌زدایی بدن است؛ بنابراین نقش بسیار کلیدی‌ای در سوخت‌وساز بدن دارد.کبد پر از سلول‌هایی است که چربی را می‌شکنند، آن را به انرژی قابل استفاده بدن تبدیل می‌کنند و سوخت‌وساز را بالا می‌برند. از طرفی این سلول‌ها مسئولیت جریان‌یافتن صفرا را هم به‌عهده دارند که به خردشدن چربی‌ها و بالارفتن سوخت‌وساز کمک می‌کند. هنگام سوخت‌وساز کربوهیدرات، این کبد است که به ثابت ماندن قندخون کمک می‌کند، بنابراین سطح انرژی هم ثابت می‌ماند و اشتها تنظیم می‌شود.کبد به‌عنوان یک مبارز با چربی‌ها نقش بسزایی در مدیریت چربی‌ها و جذب آن‌ها و در نتیجه کاهش وزن ایفا می‌کند. قاصدک و نعنا گیاهانی هستند که به پاکسازی کبد کمک می‌کنند. قاصدک ترکیباتی دارد که از آسیب به کبد جلوگیری می‌کند. قاصدک و نعنا هردو به‌طور خودکار تولید صفرا در کبد را تحریک می‌کنند و به فرایند هضم و جذب موادمغذی هم کمک می‌کنند پس مخلوط این دو گیاه از آن‌ها یک دمنوش قدرتمند برای محافظت از کبد می‌سازد.

 

دمنوش قاصدک و نعنا سوخت و ساز بدن را زیاد می‌کند

 

چندسالی است که استفاده از دمنوش ها بین مردم رواج پیدا کرده است. اگر شما هم به دنبال کاهش وزن باشید حتما فکر خوردن دمنوش لاغری به ذهنتان خطور کرده است و تبلیغات زیادی در این زمینه دیدید. چای و دمنوش های لاغری ادعا دارند به سم زدایی و کاهش وزن بدن کمک می کنند اما مدارکی که گواه این ادعا باشند، وجود ندارد. دمنوش ها ممکن است تاثیر منفی بر متابولیسم بدن داشته باشد و سبب افزایش اشتها و پرخوری شود. باید بدانید مصرف طولانی مدت دمنوش ها موثر نیستند و ممکن است به بدن آسیب برساند. آیا به نظر شما هم دمنوش ها سراسر مواد مفیدند و عوارضی ندارند؟ در این مقاله به طور کامل تاثیر دمنوش های لاغری و ترکیبات آنها را بررسی می کنیم.

چای و دمنوش های لاغری که غالبا با اسامی (slimming tea ) یا (weight-loss tea ) شناخته می شوند بر پایه گیاه دارویی سنا که سازمان غذا و دارو آمریکا ( FDA ) آن را برای درمان یبوست تایید کرده، تولید می شوند. سنا حاوی مواد شیمیایی است که روده بزرگ را تحریک می کند و تاثیر ملین دارد.

 

زنجبیل طعم گرم دارد که سوخت و ساز بدن را افزایش می دهد. این گیاه به جذب بهتر مواد مغذی کمک و حرکات منظم معده و روده را آسان می کند. زمانی که اشتهایتان زیاد است زنجبیل اشتهای کاذب را کنترل می کند. زنجبیل تازه را به صورت معکب های کوچک خرده کرده و خشک کنید تا آن را به غذاها، چای و … اضافه کنید. زنجبیل سبب کاهش وزن نمی شود و می توانید برای متنوع کردن طعم چای خود از آن استفاده کنید.

فواید چای بابونه برای لاغری

 

قهوه خام تفت داده نشده را می گویند که کافئین و کلروژنیک بالایی دارد. کافئین سوخت و ساز بدن را افزایش می دهد و کلروژنیک به عنوان آنتی اکسیدان به کاهش فشارخون و کاهش وزن کمک می کند. پودر قهوه سبز را داخل یک لیوان آب جوش بریزید 7 دقیقه زمان بدهید تا آماده شود. قهوه سبز به عنوان یک راه حل طبیعی برای درمان کاهش وزن نیست بلکه باید در کنار رژیم غذایی و ورزش باشد تا نتیجه داشته باشد.

 

نوعی چای سبز است که در مقایسه با انواع چای سبز ارزش غذایی بالاتری دارد. پژوهش ها نشان دادند یک لیوان از این چای حداقل معادل 10 لیوان چای سبز معمولی ارزش غذایی دارد. چای ماچا سوخت و ساز بدن را افزایش می دهد. در نتیجه افزایش سوخت و ساز سبب مصرف کالری بیشتر در مقایسه با شرایط عادی می شود. هیچ روشی دارای قدرت جادویی در کاهش وزن نیست ولی استفاده از ماچا در کنار رژیم غذایی سالم و ورزش در کاهش وزن مناسب است.

 

مصرف نعنا سبب می شود حرارت معده افزایش پیدا کند و هضم معده بالا رود. مقدار مشخصی برای مصرف نعنا در روز وجود ندارد. افرادی که حساسیت دارند باید در استفاده از این گیاه مراقب باشند و همراه با غذا بخورند. استفاده از نعنا عوارض جانبی ندارد اما بهترین راه هم برای کاهش وزن نیست بلکه باید از آن در کنار سبک زندگی سالم استفاده شود.

 

چای سبز معمولا تخمیر شده نیست. برگ های آن بخار پز شده و سپس با دست خرد می شوند. چای سبز مقدار زیادی از انواع کاتچین (به نام EGCG ) دارد. برخی تحقیقات نشان داده اند افرادی که چای سبز می نوشند، حدود 1.5 کیلو در 3 ماه وزن کم می کنند. اما برای رسیدن به این مقدار کاهش وزن، روزانه باید 6 تا 7 فنجان چای سبز بنوشید. عصاره چای سبز می تواند خطرناک باشد. چون در برخی داروهای لاغری استفاده می شود و موجب بروز مشکلات جدی کبدی می شود.

دکتر کرمانی درباره چای سبز می گوید:

 

هل میوه ای از خانواده زنجبیل است که در انواع مختلف هل سیاه، سفید و سبز وجود دارد. هل فیبر بالایی دارد که احساس سیری در فرد را افزایش می دهد و سوخت و ساز بدن را بالا می برد. همچنین ملاتونین موجود در هل مانند یک چربی سوز طبیعی عمل می کند. استفاده از هل بدون آسیب رساندن به بدن همراه با برنامه غذایی سالم کمک کننده است.

 

ریبوس به چای قرمز معروف است. ریبوس آنتی اکسیدان بالایی دارد که بدن را از تخریب رادیکال آزاد نجات می دهد و نسبت به چای سیاه و سبز مزایای بیشتری دارد. افرادی که عادت به مصرف چای بعد از غذا دارند می توانند از این دمنوش استفاده کنند چون از جذب آهن توسط بدن جلوگیری نمی کند. این گیاه بسیار قوی و سوزاننده چربی است. پژوهش ها نشان دادند ریبوس تا 22 درصد مانع از شکل گیری بافت های چربی می شود و به سوخت و ساز بدن کمک می کنند، اما تنها راه برای لاغر شدن نیست و باید در کنار برنامه غذایی سالم و ورزش روزانه اثر خود را نشان می دهد.

 

زمانی که در حال رژیم گرفتن هستید بدن آب زیادی از دست می دهد و برای جبران باید آب زیادی بنوشید. بنابراین دیورتیک موجود در گل محمدی کمک می کند کلیه ها مقدار بیشتری سدیم را از بدن خارج کنند و بدن را سم زدایی می کند و هم بدن را هیدراته نگه می دارد. هیچ چیز جایگزین رژیم و ورزش نمی شود اما این دمنوش ها روند رسیدن به نتیجه دلخواه را سرعت می بخشد.

 

اسم جنسینگ از عبارت چینی «ریشه های مرد» گرفته شده است که بخاطر شباهت ریشه های عجیب این گیاه به پاهای انسان است. این گیاه انواع مختلفی دارد که نوع آمریکایی و آسیایی آن مرسوم تر است. جنسینگ سوخت و ساز بدن را افزایش می دهد و برای از دست دادن چربی های اضافه بدن بسیار مفید است. همچنین استفاده از آن در طول روز انرژی را بالا می برد که سبب می شود به راحتی ورزش روزانه را انجام دهیم. جنسینگ به متعادل نگه داشتن قندخون نیز کمک می کند. جنسینگ در کنار سبک زندگی سالم (رژیم و ورزش) بسیار موثر است.

 

این دمنوش به حفظ سلامت کبد کمک می کند. کبد مسئول سم زدایی بدن است بنابراین نقش موثری در سوخت و ساز بدن دارد. سلول های موجود در کبد چربی ها را می شکنند و به انرژی قابل استفاده تبدیل می کنند و سوخت و ساز بدن را بالا می برند و اشتها را تنظیم می کنند. دمنوش قاصدک و نعنا به هضم و جذب موادمغذی کمک می کند و دمنوشی قدرتمند برای محافظت از کبد است.

مریم گلی طبعی گرم و خشک دارد. این گیاه به عنوان یک آرام بخش قوی شناخته شده است. برگ های مریم گلی برای سوء هاضمه، نفخ معده و درد شکم بسیار مفید است. این دمنوش سرشار از آنتی اکسیدان است که بدن را پاکسازی می کند. همچنین سطح کلسترول بد (LDL) را کاهش می دهد.

 

زرشک میوه ای ترش و سرشار از خاصیت است که بومی مناطق معتدل و نیمه استوایی اروپا، آسیا، آفریقا و آمریکا است. دمنوش زرشک سبب افزایش چربی سوزی در بدن می شود اما هیچ کس تاکنون با مصرف یک نوع دمنوش به وزن ایده آل خود نرسیده است. از دمنوش زرشک در کنار رژیم غذایی خود استفاده کنید تا زودتر به وزن ایده آل خود برسید.

 

استرس و اضطراب از عوامل بی خوابی هستند که خواب نامنظم سبب افزایش وزن در افراد می شود. این دمنوش آنتی اکسیدان قوی برای دفع چربی ها و بافت های مرده دارد و از همه مهمتر آرام بخش قوی محسوب می شود. همچنین بابونه سرعت افزایش قندخون بعد از غذا کاهش می دهد که خود در کنترل اشتها بسیار موثر است. دمنوش بابونه به تنهایی باعث کاهش قابل توجه وزن نخواهد شد، اما اگر با یک رژیم منطقی و ورزش همراه شود، به طور موثر چربی سوز می شود و تناسب اندام شما را افزایش می دهد.

 

رزماری گیاهی بسیار معطر است که در اغلب نقاط ایران رشد می کند.  این گیاه آنتی اکسیدان بالایی دارد. همچنین خاصیت ضد هیپروگلیسمی و ضد التهابی این گیاه چربی سوزی در بدن را افزایش می دهد. گیاه رزماری آنزیم لیپاز را مهار می کند. لیپاز آنزیمی است که مولکول های چربی را می شکند و سبب احساس سیری و به تعویق انداختن سرعت هضم چربی ها می شود ولی به نظرتان می شود هر غذایی که دلتان می خواهد بخورید و بعد با مصرف یک لیوان از این دمنوش لاغر شوید؟!

 

چای ترش را به نام های چای قرمز یا مکه هم می شناسند که با چای سفید، سبز و سیاه کاملا متفاوت است. چای ترش دارای انواع آنتی اکسیدان است که تاثیر زیادی بر روی دفع چربی ها، بافت های مرده و آسیب دیده دارند. همچنین سوخت و ساز بدن را افزایش می دهد و سبب سرعت بخشیدن به دفع غذای مصرفی می شود. در نتیجه چربی موجود در غذا را برای جذب غیرقابل دسترس می کند. همچنین جذب کربوهیدرات را کاهش می دهد.

 

این دمنوش سرعت سوخت و ساز بدن را افزایش می دهد درنتیجه کالری های دریافتی شما سریع تر مصرف می شود و انرژی حاصل از آن به چربی سوزی کمک می کند. همچنین این دمنوش احساس گرسنگی را کاهش می دهد. درست است که به کاهش وزن کمک می کند اما زیاد خوردن آن این روند را سریع نخواهد کرد. رازیانه در کنار برنامه کاهش وزن با کمک به هضم و جذب مواد مغذی موثر است. باید حواستان باشد که قبل از استفاده از داروهای گیاهی برای لاغرشدن به تغذیه و ورزش توجه کنید.

 

گزنه گیاهی است که سبب غذارسانی عمیق به سلول ها، کاهش میل به غذا و سم زدایی بدن می شود. این دمنوش برای کاهش اشتها بی نظیر است و سرشار از موادمغذی مانند ویتامین C، ویتامین E، آهن، پتاسیم و … است. این دمنوش علاوه بر سوزاندن چربی ها، بدخلقی و بی حوصلگی را نیز برطرف می کند.

 

فواید چای بابونه برای لاغری

این گیاه با نام های اسطوقدوس یا لاوندر هم شناخته می شود که برای لاغری، درمان فشارخون بالا، دیابت و بی خوابی موثر است. آنتی اکسیدان بالای این گیاه به سم زدایی روده ها کمک می کند و با کاهش جذب چربی ها سبب مقدار ناچیزی از کاهش وزن می شود اما به تنهایی موثر نیست و باید در کنار یک برنامه غذایی سالم باشد.

 

گیاه یونجه دارای انواع ویتامین ها، موادمعدنی و پروتئین است به همین دلیل آن را سلطان گیاهان می گویند. مصرف این دمنوش دستگاه گوارش را پاک سازی می کند و برای رفع یبوست بسیار مفید است. دمنوش یونجه منبعی غنی از پروتئین و فیبر است که احساس سیری در فرد را بالا می برد. یونجه دارای ساپونین است که سبب محلول تر شدن چربی ها می شود و علاوه بر سلامتی رگ های خونی را نیز تضمین می کند.

 

این چای آمریکایی جنوبی از برگها و شاخه های نازک گیاهان ماته درست می شود که دارای مواد تحریک کننده کافئین، تئوبرومین است. همچنین ساپونین هم دارد که به محلول تر شدن چربی ها کمک می کند. ترکیبات موجود در این گیاه در شکلات نیز موجود است. در یک تحقیق بر روی حیواناتی که رژیم با چربی بالا داشتند، مشخص شد آنهایی که یرباماته مصرف می‌کردند سطح قند خون پایین‌تری داشتند.

 

 

زردچوبه چربی سوزی بدن را بالا می برد و سبب افزایش سوخت و ساز بدن می شود. پژوهش ها بر روی دو گروه موش نشان داد میزان چربی در گروهی که همراه با غذای چرب زردچوبه مصرف می کردند کمتر از گروهی بود که با غذای چرب تغذیه شده بودند. همچنین سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند.

 

برگ بو دارای ویتامین های زیادی از قبیل C,A و ب کمپلکس برای بدن است. همچنین نقش مهمی در تقویت معده و کمک به هضم آسان غذا دارد. دارچین هم برای چربی سوزی بسیار موثر است و سوخت و ساز بدن را بالا می برد و وجود این دو گیاه در کنار یکدیگر قندخون را کاهش می دهد که خود نقش موثری در کاهش میل به شیرینی ها دارد و جلوی احساس ضعف و گرسنگی را می گیرد.

 

کرفس خام کالری بسیار پایینی دارد و دیر هضم می شود و احساس گرسنگی فرد را کنترل می کند. چای سبز هم نقش موثری در چربی سوزی دارد و سوخت و ساز بدن را بالا می برد. ترکیب این دو گیاه معجزه آسا نیست ولی در کنار رژیم غذایی و ورزش تاثیر گذار خواهد بود و انگیزه ای برای ادامه راه است.

 

به لیمو گیاه بومی آمریکای جنوبی است که دارای خواص دارویی زیاد است. دمنوش به لیمو، ریزه خواری افراد را کاهش می دهد. نقش موثری در چربی سوزی دارد و به تجزیه چربی ها در دستگاه گوارش کمک می کند. همچنین مشکلات معده و سوء هاضمه را برطرف می کند و اشتها را تنظیم می کند. استفاده از این دمنوش علاوه بر کنترل اشتها در تقویت عضلات هم موثر است و آسیب به ماهیچه در طول تمرین را کاهش می دهد.

 

چای سبز و لیمو دو ماده موثر در چربی سوزی هستند. این دو ماده سوخت و ساز بدن را بالا می برد و در آب شدن چربی ها موثر است. از طعم این نوشیدنی هرگز سیر نمی شوید و عملکرد سیستم گوارشی را بهبود می بخشد.

 

مصرف این نوع چای در کشور ما مرسوم است و در تهیه آیس تی کاربرد دارد. چای سیاه طعمی قوی دارد و  تخمیر شده (فرآیندی را گذرانده تا به صورت شیمیایی تغییر کند و مقدار کافئینش افزایش یابد) است. با این حال نمی توان به طور قطع گفت به کاهش وزن کمک می کند اما پژوهش ها نشان دادند چای سیاه مانع جذب چربی ها در روده می شود. حواستان به آنچه درون چایی می ریزید باشد. خوردن چای همراه با شیر ممکن است جلوی بعضی از خواص آن را بگیرد.

این نوع چای با خشک کردن برگ های چای در آفتاب گرم تهیه می شود. چای اولونگ نیز مانند چای سبز سرشار از کاتچین است. در یک تحقیق بیش از دو سوم افراد دارای اضافه وزن که به مدت 6 هفته هر روز چای اولونگ می نوشیدند، حدود 1 کیلو وزن کم کردند.

 

این چای کمترین فرآیند فرآوری را تجربه کرده و طعمش کمی شیرین است. اما آیا برای کاهش وزن هم کاربرد دارد؟ چای سفید می تواند به تجزیه سلول های چربی موجود در بدن کمک کند و از شکل گیری سلول های چربی جدید پیشگیری کند. با این حال پژوهش انجام شده روی حیوانات بوده و هنوز نمی دانیم همین تاثیر را روی بدن انسان دارد یا خیر. همچنین مصرف زیاد چای سفید سبب از بین بردن مینای دندان در طولانی مدت می شود.

 

هر فنجان چای دارچین تنها 2 کالری دارد. حال اگر این نوشیدنی را جایگزین دیگر نوشیدنی های پرکاری مانند نوشابه کنیم، میزان کالری های دریافتی روزانه را کاهش می دهد. از طرف دیگر دارچین قند خون را کنترل می کند و سطح قند خون را ثابت نگه می دارد. سطح قند خون ثابت باعث کنترل هوس های غذایی می شود.

 

زیره نیز مانند بسیاری از ادویه ها، مدتهاست که برای درمان بسیاری از بیماری ها استفاده می شود. زیره سطح کلسترول و چربی خون را کاهش می دهد. از طرف دیگر چربی سوزی را افزایش می دهد و به دلیل وجود فیبر بالا، سطح اشتها را کاهش می دهد.

 

نوشیدن یک فنجان چای یا دمنوش لاغری شما را به همان سایز قبلی برنمی گرداند اما برخی پژوهش ها نشان دادند ترکیب چای با رژیم غذایی و برنامه ورزشی تاثیر بسیار کمی در کاهش وزن دارند. این را نیز در نظر بگیرید که اگر چای و دمنوش جایگزین یک نوشیدنی پرکالری مثل موکا لاته شود، روزانه 300 کالری صرفه جویی می کنید.

چای دارای ماده ای (کاتچین) است که سوخت و ساز بدن را تقویت و به سوزاندن سریعتر چربی ها کمک می کند. کافئین موجود در بیشتر چای ها انرژی مورد نیاز را بیشتر می کند یعنی بدن کالری بیشتری مصرف می کند. این دو ماده به خوبی در کنار هم به لاغری کمک می کنند. در نظر داشته باشید وقتی وزن را کم می کنید، سرعت سوخت و ساز پایین می آید.

انواع رژیم لاغری در رژیم غذایی دکتر کرمانی:

 

خیر، بدنتان طوری طراحی شده که خودش به صورت طبیعی سم زدایی می کند. البته مصرف روزانه سبزیجات و میوه های تازه نقش مهمی در سم زدایی بدن دارد. رژیم غذایی سرشار از آنتی اکسیدان، کربوهیدرات و فیبر، موجب افزایش انرژی، سوخت و ساز و سم زدایی بدن می شود.

محصولات سنا عوارض جانبی دارند با این حال این چای ها روی جعبه خود برچسب هشداری ندارند. سازمان غذای آمریکا مصرف کوتاه مدت از این گیاه را توصیه می کند و عوارض جانبی شامل ناراحتی معده، گرفتگی و اسهال دارد. این دارو برای کسانی که کمبود پتاسیم، بیماری قلبی، کمبود آب بدن، مشکلات دستگاه گوارشی دارند یا افرادی که داروهایی خاص مصرف می کنند، منع شده است.

پژوهش ها نشان می دهند استفاده طولانی مدت از سنا باعث می شود روده ها به صورت طبیعی کار نکنند و فرد به مسهل ها وابستگی پیدا کند. همچنین مقدار مواد شیمیایی موجود در خون را تغییر می دهد که موجب اختلال در عملکرد قلب، ضعف عضلانی، آسیب به کبد و دیگر آسیب ها می شود.

چای و دمنوش در سراسر جهان سرو می شود و انواع متفاوتی دارند از سیاه و سبز گرفته تا اولونگ. این نوشیدنی ها دارای مواد طبیعی و بهبود دهنده سلامت هستند و به بهبود مشکلاتی نظیر التهاب، بیماری قلبی و دیابت کمک می کنند.

 

اگر دوست دارید به همراه صبحانه، میان وعده عصر و یا حتی به تنهایی چای بنوشید از آن لذت ببرید. تا زمانی که کافئین تاثیر بدی روی بدن تان نداشته باشد، نوشیدن چای ایرادی نخواهد داشت. همچنین مواد موجود در چای و دمنوش ها شما را در برابر سرطان، دیابت و بیماری های قلبی ایمن می کند.

نوشیدن چند فنجان چای روزانه، اثر کمی در کاهش وزن دارد. فقط به خاطر داشته باشید با یک فنجان چای و دمنوش انتظار معجزه نداشته باشید. همانطور که گفتم این موارد تاثیر بسیار کمی دارند. کاهش وزن واقعی نیازمند تغییری اساسی در سبک زندگی است. چای و دمنوش خواص بسیار مفیدی دارند اما متاسفانه مورد سوء استفاده های تبلیغاتی قرار گرفتند و تولید کنندگان با هدف قرار دادن نقاط ضعف مردم ( کاهش وزن بدون تلاش و زحمت ) محصولات خود را به فروش می رسانند.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


دیدگاه

نام
*

ایمیل

در سلامت ۹ فروردین ۱۳۹۵ ۱۲ نظر 250,685 بازدید

آرزوی خیلی از افراد این است که چاق نشود و اگر قرار است چاق بشوند چربی به طور یکسان در بدنشان توزیع شود. اما همیشه این آرزو محقق نمی شود و چربی ها بیشتر در ناحیه ی شکم و پهلوها تلنبار می شوند.

تجمع چربی در ناحیه ی شکم علاوه بر نازیبایی به سلامتی نیز آسیب می زند. بنابراین لازم است که چاقی شکمی کنترل شود چون احتمال بروز بیماری ها و مشکلات قلبی و همچنین بیماری های دیگر را بالا می برد. چربی های این قسمت با کمک رژیم غذایی مناسب، ورزش های هوازی مانند ایروبیک و برخی مکمل های طبیعی مانند دمنوش هایی که قرار است در این مطلب با آن ها آشنا شوید قابل کنترل است. با ما باشید تا ابتدا با دلایل اصلی تجمع چربی دور شکم و سپس طرز تهیه و مصرف این دمنوش ها بیشتر آشنا شوید.

چرا چربی های اضافه دور شکم جمع می شوند؟ به عقیده ی متخصصان آمریکایی چربی های شکمی باعث کاهش تراکم مواد معدنی استخوان ها شده و خطر بروز پوکی استخوان را افزایش می دهند. همه ی ما زمانی که متوجه می شویم شکممان بزرگ تر از حد معمول شده است قبل از هر چیزی نگران تناسب و زیبایی انداممان می شویم و اینکه لباس هایمان تنگ شده اند. در حالی که این مسئله جدی تر از این حرف هاست. چربی انباشته شده در ناحیه ی شکم حتی باعث بروز میگرن و سردرد می شود. دلایل متعددی نیز برای چاقی شکم وجود دارد که در زیر به مهمترین آن ها اشاره می کنیم:

فواید چای بابونه برای لاغری

عدم تحرک بدنی مناسب بی تحرکی، خانه نشینی و پشت میز نشینی بدترین دشمن سلامت و عامل اصلی تجمع چربی در شکم و سموم در بدن محسوب می شود. عادتی که شما را چاق و بیمار می کند.

گل های گیاه چای ترش یکی از بهترین گیاهان طبیعی برای لاغری و داشتن شکمی تخت محسوب می شوند. این گیاه سرشار از آنتی اکسیدان ها است و به دفع چربی ها و نو کردن بافت های بدن و تقویت عضلات کمک زیادی می کند

تغذیه نامناسب مصرف فست فود، غذاهای چرب و ناسالم، آبنبات ها، کیک و شیرینیجات، نوشابه های گازدار و مصرف افراطی کربوهیدرات ها باعث تجمع چربی دور شکمی خواهد شد.

هورمون ها اختلال در هورمون ها باعث بروز مشکلات متابولیکی و چاقی به خصوص چاقی شکمی می شود.

ژنتیک ژنتیک عامل حدود ۵۰ درصد بروز چاقی دور شکمی است. نتایج پژوهشی که در Institut Sanford Burnham آمریکا انجام شده است، نشان می دهد ویژگی های فیزیکی اعضای خانواده روی هم تأثیر دارد و تجمع چربی در نواحی خاص بدن را مشخص می کند. یعنی اگر مادر یا پدر و حتی عمه های شما دچار چاقی شکمی باشند احتمال اینکه شما نیز دچار چنین مشکلی شوید زیاد است. بنابراین باید تا حد امکان حواستان به عادت های غذایی تان باشد و از بی تحرکی و پرخوری دوری کنید.

استرس استرس روی غدد فوق کلیوی تأثیر می گذارد و آن ها را وادار به ترشح هورمون های مختلفی مانند آدرنالین و کورتیزول می کند. وجود کورتیزول در خون نیز باعث تجمع چربی در بدن می شود. این روند را لیپوژنز (تولید چربی) می گویند.

تأثیر گیاهان دارویی در لاغری شکم گیاهان و در واقع دمنوش های تهیه شده از آن ها باعث پاکسازی بدن، تحریک متابولیسم یا سوخت ساز بدن، افزایش حجم ادرار و دفع آن و بهبود گوارش می شوند. این دمنوش ها سرشار از اسید اسکوربیک است که یک آنتی اکسیدان قوی برای دفع چربی ها، سلول ها و بافت های مرده و آسیب دیده محسوب می شوند. زمانی که این سلول های مرده از بین می رود سلول های جدید جای آن ها را گرفته و به این ترتیب استحکام عضلانی بالا می رود. دمنوش های گیاهی میزان قند خون و حالت مقاومت سلول های بدن به انسولین را کاهش می دهند. اگر به دنبال روشی برای کنترل و کاهش استرس خود می گردید می توانید به این دمنوش های گیاهی اعتماد کنید. این دمنوش ها تجمع چربی ها و التهاب در بافت های بدن و میزان اضطراب و استرس را کاهش می دهند.

ولی نوشیدن دمنوش‌های لاغری به طور مرتب و برای مدت زمانی طولانی تأثیری چشمگیر و غیرقابل انکار در لاغری شما خواهند داشت.

گیاهان دارویی و دمنوش‌های لاغری بدن را پاکسازی می‌کنند. سوخت و ساز را افزایش می‌دهند و با بیشتر کردن حجم ادرار و دفع باعث بهبود دستگاه گوارش می‌شوند.

این دمنوش‌ها آنتی اکسیدان قوی برای دفع چربی‌ها و بافت‌های مرده و آسیب‌دیده دارند. قند خون و مقاومت سلول‌ها به انسولین را کم می‌کنند و از همه بهتر آرام‌بخش قوی محسوب می‌شوند.

بهترین دمنوش‌های لاغری بسیاری از دمنوش‌های لاغری آرام‌بخش قوی محسوب می‌شوند ، همین طور می‌توان گفت در کاهش اضطراب و تنشی که این روزها جزء جدا نشدنی زندگی است بسیار مؤثر عمل می‌کنند.

دمنوش‌های لاغری چگونه به کاهش وزن کمک می‌کنند؟ با دفع سریع که غذا را برای جذب شدن غیر قابل دسترس می‌کند با سوزاندن چربی‌های موجود بدن با غیرقابل نفوذ ساختن چربی‌های دریافتی

بهترین چای ها و دمنوش های کاهنده چربی شکمی قبل از هر چیز بگوییم که مصرف این دمنوش ها به تنهایی قادر به لاغر کردن شما نخواهند شد. به طور کلی هیچ ماده ی غذایی و نوشیدنی معجزه گری برای رسیدن به تناسب اندام وجود ندارد. لاغر شدن به اراده ی شما و کسب عادت های روزانه ی مناسب بستگی دارد. بهتر است برنامه ی غذایی تان را اصلاح کنید، مواد متنوعی وارد برنامه ی غذایی خود کرده و از چربی های مفید استفاده کنید. یادتان باشد که برای داشتن شکمی صاف باید ورزش منظمی داشته باشید. علاوه بر این دستورات حتماً این نوشیدنی ها را به برنامه ی روزانه تان اضافه کنید تا مکملی برای رسیدن به هدف لاغری تان باشند.

گل های گیاه چای ترش یکی از بهترین گیاهان طبیعی برای لاغری و داشتن شکمی تخت محسوب می شوند. این گیاه سرشار از آنتی اکسیدان ها است و به دفع چربی ها و نو کردن بافت های بدن و تقویت عضلات کمک زیادی می کند. شما می توانید چای ترش را از عطاری ها تهیه کنید.

مواد لازم گل چای ترش ۱۰ گرم آب ۱ لیوان معادل ۲۰۰ میلی لیتر

روش تهیه آب را بجوشانید و زمانی که به جوش آمد گل های چای ترش را به آن اضافه کنید و اجازه دهید به مدت ۱۵ دقیقه با حرارت ملایم بجوشد. سپس زیر شعله را خاموش کرده و بگذارید ۱۰ دقیقه بماند. در نهایت چایتان را صاف کرده و دو بار در روز میل کنید. این روند را به مدت ۱۰ روز ادامه دهید و سپس ۵ روز استراحت کنید. می توانید چای ترش را به صورت خنک و همراه با یخ نیز میل کنید. رنگ قرمز و طعم مطلوب آن به دلتان می نشیند.

دمنوش برگ بو و دارچین

مواد لازم چوب دارچین ۱ تکه ۳ گرمی برگ بو ۲ برگ آب ۱ لیوان (۲۰۰ میلی لیتر)

روش تهیه آب را بجوشانید و سپس چوب دارچین و برگ بو را به آن اضافه کنید. اجازه دهید به مدت حدود ۲۰ دقیقه بجوشد و سپس به مدت ۱۰ دقیقه دم بکشد. دمنوش را صاف کرده و هر روز صبح به صورت ناشتا میل کنید. این کار را تا ۱۰ روز ادامه دهید. سپس ۱ هفته مصرفتان را قطع کنید و دوباره دوره را شروع کنید.

دمنوش مریم گلی با عسل و لیموترش

مواد لازم مریم گلی تازه یا خشک ۱۵ گرم آب ۱ لیتر آب لیموترش ۱ عدد عسل ۱ قاشق غذاخوری

روش تهیه مریم گلی و عسل را به آب جوش اضافه کرده و ۲۰ دقیقه بجوشانید. سپس زیر شعله را خاموش کرده و ۱۵ دقیقه صبر کنید تا دم بکشد. در نهایت دمنوش تان را صاف کنید. سپس آب لیموترش را به آن اضافه کرده و در طول روز میل کنید. می توانید این درمان را تا ۵ روز ادامه دهید و سپس ۵ روز استراحت کنید. دمنوش بابونه دمنوش بابونه از گیاهان خشک شده بابونه تهیه می‌شوند که منبع غنی آنتی اکسیدان‌های مختلف است. این دمنوش به آرامش و تقویت مغز و اعصاب کمک می‌کند و همین‌طور در درمان عفونت نیز مؤثر است.

دمنوش بابونه باعث تقویت مغز و اعصاب می‌شود

یک قاشق چای‏‌خوری بابونه را در یک لیوان آب جوش بریزید و روی شعله غیر مستقیم بگذارید. دمنوش بعد از ۱۰ دقیقه، آماده است. آن را صاف کرده و بنوشید. با مداومت در نوشیدن دمنوش لاغری بابونه، به تأثیرات چشمگیر آن پی خواهید برد

دمنوش زنجبیل زنجبیل گیاهی است که علاوه بر لاغری و سوزاندن چربی‌ها خواص بسیاری دارد. دمنوش لاغری زنجبیل اگر چه کمی تند است ولی لاغرکننده‌ای قوی محسوب می‌شود.

مقداری زنجبیل را در آب جوش بریزید و اجازه ۱۵ دقیقه بماند. بعد دمنوش را صاف کنید و میل کنید. همراه این دمنوش لاغری می‌توان از دارچین هم استفاده کرد.

 دمنوش زیره و زنجبیل و چای سبز و نعنا ترکیب چای سبز با نعناع و زنجبیل و زیره فوق‌العاده است. در کشورهای خارجی به این دمنوش “چای عربی” می‌گویند که خاصیت لاغری دارد.

برای آماده کردن این دمنوش، مقداری چای سبز، نعنا ترجیحا تازه، مقدار کمی زنجبیل و کمی زیره سیاه را در آب جوش بریزید و اجازه بدهید بین ۱۰ تا ۱۵ دقیقه دم بکشد. سپس آن را صاف کنید و در صورت تمایل با یک قاشق چای‌خوری عسل بنوشید.

زنجبیل لاغرکننده‌ای قوی محسوب می‌شود این دمنوش لاغری باید هر روز میل شود.

  دمنوش رازیانه دمنوش لاغری رازیانه متابولیسم بدن را سرعت می‌بخشد. در نتیجه کالری‌ها سریع‌تر مصرف می‌شوند و انرژی حاصل از آن به چربی‌سوزی کمک می‌کند.

دمنوش رازیانه همچنین احساس گرسنگی را کاهش می‌دهد. باید توجه داشته باشید که هرچند رازیانه به کاهش وزن کمک زیادی می‌کند اما زیاد خوردن آن این روند را سریع‌تر نخواهد کرد. برای اینکه تأثیر این دمنوش را ببینید باید مدت زمانی حدود دو ماه یا بیشتر هر روز یک لیوان از این دمنوش میل کنید.

برای تهیه دمنوش لاغری رازیانه مانند دمنوش‌های قبل دانه‌های رازیانه را با آب بجوشانید و سپس صاف کنید.

  دمنوش گزنه دمنوش گزنه فقط به کاهش وزن و سوزاندن چربی‌ها کمک نمی‌کند، این معجون بدخلقی و بی‌حوصله‌گی را هم رفع می‌کند.

برای تهیه این دمنوش دو قاشق غذا خوری برگ خشک شده گزنه را در یک قوری ریخته و دو لیوان آب با جوش به آن اضافه کنید. اجازه دهید که ۲۰ دقیقه دم بکشد.

دمنوش‌ها متابولیسم بدن را سرعت می‌بخشند

فواید چای بابونه برای لاغری

دمنوش لاغری گزنه را می‌توان دو تا سه فنجان در روز نوشید.

  دمنوش زیره زیره گیاهی گرم و ضد نفخ است که مصرف آن به افراد چاق توصیه می‌شود.

برای تهیه این دمنوش یک قاشق غذاخوری پودر زیره آسیاب شده را مانند چای ۱۵ تا ۲۰ دقیقه دم کنید. بهتر است این دمنوش نیم ساعت پیش از غذا میل شود تا تأثیر معجزه‌آسای لاغری را نشان دهد.

دمنوش چای سبز چای سبز حاوی آنتی‌اکسیدانی است که باعث افزایش متابولیسم می‌شود و حدود ۴۳ درصد، چربی‌سوزی بدن را افزایش می‌دهد. مصرف چای سبز پیش از ورزش، باعث چربی‌سوزی طبیعی بدن می‌شود.

چای سبز تا ۴۳ درصد چربی‌سوزی را افزایش می‌دهد

یک قاشق مرباخوری چای سبز را همراه یک لیوان آب جوش در قوری بریزید و ۷ تا ۸ دقیقه در آن را ببندید. پس از گذشت این زمان، دمنوش را صاف کنید و بنوشید.

بهترین زمان نوشیدن این دمنوش لاغری، دو ساعت پس از هر وعده غذایی است.

  دمنوش کرفس و چای سبز کرفس خام میزان کالری بسیار پایینی دارد و دیر هضم بودن آن سبب شده به عنوان یکی از خوراکی‌های لاغری شناخته شود. دمنوش ترکیب چای سبز و کرفس تأثیر چشمگیری در روند کاهش وزن دارد.

برای تهیه دمنوش لاغری کرفس و چای سبز، یک لیوان را با آب جوش بشویید تا گرم شود. سپس نصف قاشق چای‌خوری پودر برگ کرفس و دو قاشق چای‌خوری چای سبز را در همان لیوان بریزید و آب از جوش افتاده(حدود ۸۵درجه سانتی‌گراد) به آن اضافه کنید. لیوان را دور از حرارت نگه دارید و بعد از ۵ دقیقه بنوشید. برای طعم‌دار شدن دمنوش کرفس و چای سبز، می‌توانید از اندکی زعفران و زیره سبز استفاده نمایید.

دمنوش سیر و لیموترش و عسل آب ولرم را در ظرفی بریزید، حبه‌های سیر را له کنید تا آب به جوش بیاید. سپس ظرف را از روی حرارت برداشته اجازه دهید خنک شود، عسل و آب لیمو را اضافه کنید. ملایم هم زده و کمی بعد صاف نمایید. هر روز ۳ بار نصف لیوان از این دمنوش لاغری فوق‌العاده میل کنید.

با استفاده مداوم از این دمنوش، به تأثیر لاغرکننده آن پی خواهید برد.

۲۲ آذر ۱۳۹۸

۲۲ آذر ۱۳۹۸

۲۱ آذر ۱۳۹۸

سلام دوستان گلم خیلی خیلی مطالبتون عالی و فوق العادست من از قرص زنوور برای لاغری استفاده میکنم که جواب گرفتم و در ۱ ماه ۲ کیلو وزن کم کردم و در ضمن اذیتم نشدم خواستم شما عزیزان هم بدانید .

عرضه دمنوشهای ۱۰۰%طبیعی با گیاهان دارویی نیوشانیک جهت:لاغری وچاقی،دیابت ،کبد چرب,فشار خون آرامش و اعصاب تقویت قوای جنسی ,تقویت پوست ومو.میگرن. ارسال به سراسر کشور

سلام دمنوش واسه شکم و پهلوو میخام

منم دمنوش چربی سوز شکم و پهلو میخام

سلام یه رژیم لاغری خوب میخواستم

عسل با اب جوش ترکیبی سمی ایجاد میکند چرا این دم نوش را به مردم معرفی میکنید.

خوردن عسل با چای داغ ، آیا حرارت دادن عسل مضر است؟

چراباید بعداستفاده دمنوش ها پنج روز استراحت کنیم اثرش ازبین نمیره اینجوری

برای کسانی که میگرن دارن چه نوع دمنوش هایی برای لاغری مفیدوچه موقع روز استفاده کنن

دمنوش خیلی قوی میخام برای لاغری شکم و پهلو

مثل همیشه، مطلب خوب و مفیدی بود. تشکر

استفاده از دمنوش های لاغری رو توصیه می کنید؟

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد .بخش ‌های مورد نیاز علامت‌ گذاری شده ‌اند * *

دیدگاهdocument.getElementById(“comment”).setAttribute( “id”, “d1aa4bd8d55cb9678550755e4469c7d4” );document.getElementById(“9722d2fe42”).setAttribute( “id”, “comment” );

نام *

ایمیل *

وب سایت

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

کلیه حقوق مادی و معنوی سایت ساتین محفوظ است، استفاده از مطالب فقط با ذکر منبع با لینک مستقیم بلامانع است.

© Copyright 2019, All Rights Reserved. | Powered by saten

بابونه یکی از قدیمی ترین و متنوع ترین گیاهان دارویی شناخته شده در طول تاریخ می باشد. بابونه به دلیل دارا بودن سطح بالای آنتی اکس

خواص بابونه

: بابونه گیاهی معطر که به صورت خود رو در مزارع و کنار جاده ها می روید و ساقه آن دارای انشعاباتی است و برگ های آن دراز

پربیننده ترین هـا

۱- آرام بخش و خواب آور است بابونه دارای خواص معجزه آسایی است که هم آرام بخش است و هم خواب اور

درمان بی خوابی با شیر و چای بابونه

در حالی که استفاد

   بابونه جنگلی در سراسر جهان کشت می شود، برگ های این گیاه دارای گل های مشابه به گل میناست.  ▪ این گیاه سردرد ر

فواید چای بابونه برای لاغری

بابونه گیاهی معطر و التیام بخش است بابونه گیاهی است یکساله بسیار معطر و به ارتفاع ۲۰ تا ۴۰ سانتی‌متر . ساقه
آن دارای انشعابات

همه  شیوه ها  را برای از بین بردن جوش صورت آزموده اید ولی از بین نرفته است؟ این دفعه از طب سنتی کمک بگیرید. متخصصان طب سنتی معتق

پس از پاک کردن پوست، عملی که بسیار با اهمیت بوده و نیز مطبوع است، استفاده از لوسیون‌های طراوت بخش است.پوست شما از هر نوع که باشد ن

سرویس سلامت آکا ایران: تکتا – اگر با خواندن هشدارهای محققان هر روزه بیشتر از قبل نگران از دست دادن حافظه تان می شوید، نگا

بابونه یک داروی گیاهی فوق العاده با خواص متعدد می باشد که برای بسیاری از دردها بهتر از نمونه های شیمیا

چای بابونه

مصرف روزانه چای بابونه در پیشگیری از اختلالات ناشی از دیابت نوع دوم مانند کاهش قدرت بینایی، نارسایی های عصبی

پژوهشگران علوم پزشکی معتقدند نوشیدن چای بابونه به طور روزانه به پیشگیری از مشکلات و ناراحتی های ناشی از دیابت نوع دوم نظیر از دست

چای بابونه یک نوشیدنی محبوب است و دارای مزایای مختلف سلامتی است. بابونه یک گیاه است که از گلهای گیاه گلداری مانند خانواده

   در این مطلب به چند خاصیت این گیاه اشاره شده است.  ▪ برای تسکین از درد میگرن و سردرد باید به طور مرتب از آن ا

خواص شگفت انگیز بابمونه
۱) یکی از مهمترین خواص بابونه درمان زخم معده و ورم معده است و این گیاه بآسانی این م

چای بابونه یک نوشیدنی محبوب با فواید فراوان است. بابونه، این گیاه گلدار از خانواده ی کا

گیاه خودرو وزیبای بابونه دارای خواص و فواید بسیاری در درمان بیماریها و مشکلات بی خوابی و پوستی دارد که ممکن است از آنها بی اطل

ایرسا
ایرسا که به نام های زنبق- ابریمن و اصل السوس نیز معروف می باشد، دارای طبع خاصیت آرام بخش و تقویت کننده ی اعصاب بوده و همچنی

بابونه گیاهی معطر می باشد که در کنار مزارع و جاده ها به صورت خودرو می روید. این گیاه موجب سلامتی معده و تقویت مغز می شود. در ای

بابونه از سری گیاه هایی است که بیشتر مصارف دارویی دارد اما میتوان یه عنوان یک سبزی از آن در برنامه غذایی استفاده کرد. طبع این گ

خاصیت دارویی چای بابونه برای کودکان
اگرچه چای بابونه ممکن است به تسکین کودک قلنج کرده کمک ک

از جمله خواص بابونه ، خواص شناخته شده آن برای مو می باشد. به طوریکه روشن تر نمودن رنگ موی سر که قهوه ای و بلوند می باشد و درخش

گیاه بابونه چیست گیاه بابونه برای رنگ مو خواص گیاه بابونه برای معده خواص گیاه بابونه وحشی خواص گیاه بابونه

 

عرق بابونه خواص شگفت انگیزی دارد. از گیاه بابونه به صورت دمنوش و یا عرق بابونه استفاده می شود. یکی از خواص عرق

یاه بابونه رنگ مو را طلایی می کند؟

روی خط خبرگزاری ها, طب سنتی

مشکلات زنانه با چای بابونه

روی خط خبرگزاری ها, طب سنتی

چا

گیاه بابونه ضد درد، ضد التهاب
 
بابونه دارای طبع گرم و خشک و از خانواده کاسنی و بومادران است همچنین این گیاه ضد صفرا و

  بابونه جنگلی در سراسر جهان کشت می شود، برگ های این گیاه دارای گل های مشابه به گل میناست.▪ این گیاه سردرد را درمان می کند و مانع

 

 

 

خواص گیاهی و درمانی بابونه

محققان وطنی با انجام بررسی هایی روی افراد مبتلا به دیابت به این نتیجه رسیده

بابونه کوچک دارای بوئی معطر که در چمنزارها و اراضی شنی می روید. بابونه به دلیل دارا بودن خواص آرامش بخشی، به خواب راح

مجموعه: داروهای گیاهی و طب سنتی

بابونه یکی از معدود موادی است که می تواند به نوزادان دارای معده بی قرار داد

دمنوش بابونه را جایگزین چای کنید

روی خط خبرگزاری ها, طب سنتی

گیاهان دارویی با وجود اینکه در بسیاری از موارد انتخاب خوبی برای درمان برخی از مشکلات مربوط به سلامتی هستند ، ولی می تواند در شر

 
 

ترکیبات شیمیایی فراوانی هستند که توانایی تخریب سلول های سرطانی را دارند، اما این ترکیبات سمیت بالایی دارد و سل

دم نوش بابونه بهترین نوشیدنی برای دیابتی ها

طب سنتی

یک دست

بابونه از زمان های قدیم  برای آرام بخش  ضد التهاب بودن استفاده شده است، و  خاصیت درمانی بسیار خوبی دارد و از گروه خانواده کاسنی

برخی خوراکی‌ها طبیعتی سرد دارند که خوردن آن‌ها موجب می‌شود فرد احساس سرمای بیشتری کند. کاهو، خیار، گوجه‌فرنگی، برنج، آب‌غوره، آ

   تحقیقات نشان می‌دهد نوشیدن چای بابونه به طور روزانه به پیشگیری از مشکلات و ناراحتی‌های ناشی از دیابت نوع دوم از

آشنایی با خواص چای بابونه برای بیماری ها
 
چای بابونه بهترین تقویت کننده برای افزایش سلامتی بدن انسان می

فواید چای بابونه برای لاغری

محققان دانشگاه تگزاس دریافته‌اند که نوشیدن چای بابونه موجب کاهش خطر مرگ ناشی از هر علتی در زنان ۶۵ سال و بالاتر تا ۲۹ درص

تأثیر فوق العاده چای بابونه برای افراد دیابتی

طب سنتی و مکمل

1 دیدگا

 در این مطلب به چند خاصیت این گیاه اشاره شده است.▪ برای تسکین از درد میگرن و سردرد باید به طور مرتب از آن استفاده کنید.عصاره آن از

تاثیرات بی نظیر بابونه برای درمان و پیشگیری از دیابت

طب سنتی

بی تردید انواع و اقسام دمنوشها در جهان  تولید شده است که خیلی از آنها مزه های بی نظیری دارد، اما در این میان نیز قرنهای متمادی ا

درمان هیستری و ناراحتی های عصبی خانمها با گیاه بابونه شیرازی

بیماری هیستری یا به قول معروف ناراحتی اعصاب خانمها یکی از شایع

فواید چای بابونه برای لاغری
فواید چای بابونه برای لاغری
0

دوره مقدماتی php

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *