خواص بادام زمینی و دیابت

دوره مقدماتی php
خواص بادام زمینی و دیابت
خواص بادام زمینی و دیابت

به نظر می رسد جاوا اسکریپت در مرورگر شما غیر فعال است.
برای بهترین تجربه در سایت ما، باید جاوا اسکریپت را در مرورگر خود فعال کنید.

بهداشتی و آرایشی

بادام‌ زمینی دارای مواد مغذی متعددی است که می‌تواند برای افراد مبتلا به دیابت نوع 2 مفید باشد. خوردن بادام زمینی و محصولات شامل آن، ممکن است به موارد زیر کمک کند:

با این‌ حال، بادام‌ زمینی دارای خطراتی هم می‌باشد. اگر شما مبتلابه دیابت نوع 2 هستید، برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد مزایا و معایب استفاده از بادام‌زمینی مطلب زیر را بخوانید.

خواص بادام زمینی و دیابت

دوره مقدماتی php

 

اضافه کردن بادام‌زمینی و کره بادام‌زمینی به رژیم غذایی به‌خصوص اگر مبتلابه دیابت نوع 2 باشید، می‌تواند مفید باشد. بادام‌زمینی مزایایی شبیه مغزه جات‌های درختی مانند گردو و پسته دارد. همچنین بادام‌زمینی نسبت به سایز مغزه جات‌ها ارزان‌تر است پس اگر به دنبال صرفه‌جویی در هزینه هستید و هم چنان نیاز به مواد مغزی دارید، بادام‌زمینی گزینه مناسبی است.

اگر مبتلابه دیابت هستید، باید مقدار گلیسمی غذاهایی که می‌خورید را کنترل کنید. اساس مقدار گلیسمی این است بدن شما با چه سرعتی کربوهیدرات را به گلوکز و یا قند خون تبدیل می کند. شاخص گلیسمی یک مقیاس 100 مرحله‌ای می باشد که غذاها را براساس تبدیل آن ها به قند خون رتبه بندی می کند. غذاهایی که باعث رشد سریع قند خون می شوند در درجه بندی مقدار بالاتری می گیرند. آب که هیچ‌گونه اثری بر قند خون ندارد، در این درجه‌بندی مقدار صفر را می‌گیرد. بادام‌زمینی دارای شاخص گلیسمی 13 می باشد که جز غذاهای کم ارزش از نظر شاخص گلیسمی به شمار می آید. بر اساس مقاله ای در مجله تغذیه بریتانیا، خوردن بادام زمینی و کره بادام زمینی در صبح می تواند قند خون شما را کنترل کند. بادام زمینی همچنین به کاهش مقدار انسولین غذاها با شاخص گلیسمی بالا کمک می کند. یکی از دلایل اینکه ممکن است بادام زمینی به کنترل قندخون کمک کند مقدار زیاد منیزیم آن ها می باشد. یک وعده بادام زمینی(در حدود28 عدد) 12 درصد منیزیم روزانه موردنیاز را شامل می‌شود و بر اساس گزارش مجله داخلی، منیزیم به ثبات سطح قند خون کمک می کند.

مصرف بادام زمینی به کاهش بیماری های قلبی کمک می کند. مقاله ای از مجله تغذیه آمریکایی نشان می دهد که خوردن بادام زمینی یکی از شایع ترین عوارض دیابت یعنی مشکلات قلبی را کاهش دهد. افزودن مغزه جات به رژیم غذایی خود به کم کردن یکی دیگر از عوارض دیابت یعنی فشارخون بالا کمک می کند.

مصرف بادام‌زمینی به شما کمک می‌کند تا حس سیری داشته باشید و هوس خوردن غذا نکنید به همین علت به شما کمک می‌کند که در وزن خود بمانید و سطح قند خون خود را بهتر کنترل کنید.

با اساس مقاله ای از مجله ای از انجمن پزشکی آمریکایی، مصرف بادام‌زمینی و کره بادام‌زمینی ممکن است خطرات ناشی از دیابت نوع 2 را کاهش دهد. بادام‌زمینی مقدار چربی غیراشباع بالا و مواد مغذی دیگری دارد که به توانایی تنظیم انسولین بدن کمک می‌کند.

 

علیرغم مزایایی که بادام‌زمینی برای افراد با دیابت نوع 2 دارد، چند توصیه برای مصرف آن‌ها وجود دارد که باید به آن‌ها توجه کرد. در ادامه چند مورد از نگرانی‌ها در مورد مصرف بادام‌زمینی آورده شده است:

بادام‌زمینی نسبت به سایر مغزه جات‌ها، دارای اسید چرب امگا 6 می‌باشد. شواهدی وجود دارد که مصرف بیش‌ازحد اسید چرب امگا 6 باعث افزایش التهاب می‌شود که ممکن است علائم دیابت و خطر ابتلا به چاقی را افزایش دهد. بنابراین در مصرف امگا 3و امگا 6 در رژیم غذایی خود توجه کنید.

محصولات بادام‌زمینی اغلب حاوی نمک و شکر اضافه‌شده است پس اگر که مبتلابه دیابت هستید، باید مصرف آن‌ها را محدود کنید. مخصوصاً کره بادام‌زمینی می‌تواند شامل چربی، روغن و قند اضافه‌شده باشد. انتخاب کره بادام‌زمینی طبیعی با مواد تشکیل‌دهنده سالم‌تر بهترین گزینه است.

شاید بزرگ‌ترین خطر بادام‌زمینی، حساسیتی است که ممکن است برخی افراد به آن داشته باشند. یادگیری شناسایی نشانه‌های آن می‌تواند به شما در تشخیص این حساسیت کمک کند.

اگرچه بادام‌زمینی برای افرادی که دیابت نوع 2 دارند مفید است اما کالری بسیار بالایی دارند و باید در حد متوسط مصرف کرد. با توجه به تحقیقات انجام‌شده ، نصف فنجان بادام‌زمینی خام بیش از 400 کالری دارد. برای کاهش کالری مصرفی، سعی کنید به‌جای گوشت قرمز و گوشت‌های فرآورده از بادام‌زمینی استفاده کنید.

 

بهترین راه برای خوردن بادام‌زمینی، در خالص‌ترین شکل آن، بدون نمک و شکر اضافی است.

یک مقاله از مجله تغذیه بریتانیایی نشان می‌دهد که خوردن کره بادام‌ زمینی برای صبحانه ممکن است اشتهای شما را کاهش دهد و قند خون شما را در طول روز کنترل کند.

 

اگر شما به بادام‌زمینی حساسیت دارید و یا خوردن آن را دوست ندارید، گزینه‌های دیگری وجود دارد که مزایای شبیه به بادام‌زمینی دارد:

 

بیش از 16 میلیون نفر در ایالت متحده آمریکا مبتلابه دیابت نوع 2 هستند که می‌تواند منجر به عوارضی مانند بیماری قلبی، نابینایی و نارسایی کلیه گردد. رژیم شما نقش مهمی در پیشگیری و درمان این بیماری دارد.

تحقیقات نشان داده است که مصرف بادام‌زمینی، مزایای بسیاری را در رژیم شما ایجاد می‌کند. بادام‌زمینی بسیاری از مزایای سایر آجیل‌ها را به ارمغان می‌آورد و جایگزین ارزان‌تری است.

بادام‌زمینی باید به‌اندازه کافی و در بهترین شکل ممکن مصرف شود. 

© کلیه حقوق مادی و معنوی متعلق به طب باکس می باشد و هرگونه کپی برداری طبق قوانین جاری کشور قابل پیگرد است

خواص بادام زمینی و دیابت

بسیاری از افراد بادام زمینی را به صورت کره بادام زمینی، آب نبات و شکلات های بادام زمینی و بادام زمینی بو داده شور شده، مصرف می کنند. افراد دیابتی باید غذاهایی را که می خورند، دائما بررسی کنند تا مطمئن شوند که میزان قند خونشان بیشتر از حد مجاز نشود. به همین خاطر در این مقاله از سایت دکتر چک، به بررسی اثرات مصرف بادام زمینی برای مبتلایان به دیابت می پردازیم. اگر می خواهید درباره این موضوع، اطلاعات کاملی به دست آورید، ادامه این مقاله را بخوانید…

بادام زمینی شاخص قند خون (GI) پایینی دارد و به خاطر اینکه سرشار از مواد مغذی مورد نیاز بدن است، انتخاب خوبی برای میان وعده مبتلایان به دیابت محسوب می شود. با وجود این، این خشکبار خوشمزه، می تواند برای افراد دیابتی خطراتی را به همراه داشته باشد که در همین مقاله آن ها را مطالعه خواهید کرد…

بادام زمینی در دسته آجیل ها قرار نمی گیرد؛ در حقیقت، بادام زمینی جزو حبوبات است. با این حال، به دلیل بهره مندی از خواصی که دارد، می توان آن را در هر دو دسته حبوبات و آجیل قرار داد.

هم حبوبات و هم آجیل برای سلامتی انسان مفید هستند و  خواص بی شماری دارند. برخی از این خواص عبارتند از:

این عوامل، خطر ابتلا به انواع بیماری های قلبی و عروقی را کاهش می دهند و از ابتلای افراد به فشار خون بالا، کلسترول زیاد و التهاب جلوگیری می کنند. همه این بیماری ها، در افراد دیابتی به وفور دیده می شود.

خواص بادام زمینی و دیابت

یک اونس (یا 28.35 گرم) بادام زمینی خام حاوی مواد مغذی زیر است:

علاوه بر موارد بالا، این آجیل حاوی ویتامین های گروه B به ویژه نیاسین و فولات و ویتامین E است.

همان طور که در بالا اشاره کردیم، بادام زمینی سرشار از مواد مغذی است و شاخص قند خون (GI) بسیار پایینی دارد. شاخص قند خون، نشان دهنده میزان تاثیر مواد غذایی بر روی قند خون است؛ یعنی هر چه مقدار این شاخص کمتر باشد، آن ماده غذایی گلوکز کمتری دارد.

حتما بخوانید: آیا مصرف جو دوسر برای افراد مبتلا به دیابت مفید است؟

مبتلایان به دیابت، برای زمانی که می خواهند انسولین تزریق کنند، به میزان این شاخص نیاز دارند و همیشه باید مقدار غذا و زمان صرف آن را به درستی مشخص کنند.

مقیاس GI از 0-100 متغیر است و غذاها یا نوشیدنی هایی مانند: آب که GI برابر 0 دارند، تاثیری بر روی قند خون بدن نمی گذارد.

یکی دیگر از شاخص ها، بار گلیسمی (GL) است. این شاخص نمره GI یک غذا و مقدار کربوهیدرات در یک مقدار مشخص از آن غذا را نشان می دهد. غذاهایی که GL  کمتر از 10 دارند، غذاهای کم تأثیر محسوب می شوند.

شاخص GI بادام زمینی برابر با 14 و شاخص GL آن برابر با 1 است. از این لحاظ، اگر در حد اعتدال مصرف شود، خطری برای مبتلایان به دیابت ندارد.

بیماری های قلبی-عروقی یکی از مشکلات رایج در افراد مبتلا به دیابت است. به همین خاطر این افراد باید به دنبال رژیم غذایی باشند که خطر سکته و بیماری های قلبی را کمتر می کنند.

حبوبات، به دلیل اینکه سرشار از مواد معدنی و فیبر هستند، برای سلامتی قلب مفیدند.

مواد معدنی فشار خون را کاهش می دهد، و فیبر، باعث پر شدن معده، جلوگیری از پرخوری و افزایش قند خون بدن می شود.

افرادی که به طور مرتب بادام زمینی و سایر آجیل ها را مصرف می کنند، کمتر در معرض خطر مرگ در اثر بیماری های قلبی قرار می گیرند.

اگر می خواهید بادام زمینی بو داده و شور مصرف کنید، باید این نکته را در نظر بگیرید که تنقلاتی از این قبیل، فشار خون را بالا می برند؛ اما از طرف دیگر حاوی کلسیم، منیزیم و پتاسیم هستند که این عناصر از قلبتان محافظت می کنند.

از طرف دیگر، پتاسیم جذب سدیم را کاهش دهد؛ اما در هر صورت بهتر است، کمتر از بادام زمینی شور و حاوی روغن استفاده کنید و به جای آن، نوع خام آن را تهیه کرده و میل کنید.

این آجیل هم مانند لوبیا و سایر حبوبات حاوی فیبر زیاد است. مصرف مواد غذایی حاوی فیبر،  برای مبتلایان به دیابت مفید است؛ چون:

مصرف فیبر زیاد ممکن است خطر ابتلا به دیابت نوع 2 را 20 تا 30 درصد کاهش دهد.

مقدار توصیه شده فیبر روزانه در رژیم غذایی، حداقل 25 گرم برای زنان و حداقل 38 گرم برای مردان است.

بادام زمینی بیشتر از سایر آجیل ها، حاوی اسیدهای چرب امگا6 است. مصرف امگا6 التهاب را کمتر می کند. وجود التهاب در بدن، بیماری دیابت را بدتر می کند؛ به همین علت خوردن غذاهایی که حاوی امگا3 و امگا6 هستند، برای مبتلایان به دیابت بسیار مفید است.

حتما بخوانید: ترک پوستی دست، پا و لب – علت و راه های درمان خانگی

افرادی که غلظت بیشتری از چربی های امگا6، در خون خود دارند، کمتر از دیگران به دیابت نوع 2 مبتلا می شوند و در صورت ابتلا، روند بهبودی آن ها سریع تر از سایر بیماران است.

اگر می خواهید مرتباً این خشکبار خوشمزه را بخورید، باید غذاهای حاوی اسیدهای چرب امگا3، مانند: گردو، تخم کتان و ماهی های چرب، مانند: ساردین و ماهی قزل آلا را نیز مصرف کنید تا تعادل امگا3 و امگا6 بدنتان حفظ شود.

درست است که بادام زمینی برای مبتلایان به دیابت خوب است، این به آن معنی نیست که فرآورده های ساخته شده از آن، نیز برای مبتلایان به دیابت مفید باشد.

آب نبات ها و شکلات های بادام زمینی، قند زیادی دارند و کره بادام زمینی هم معمولا حاوی نمک، روغن و شکر است.

چربی هایی که به فرآورده های بادام زمینی اضافه می شوند، از نوع چربی های مفید نیستند و خطر التهاب و بیماری های قلبی را بیشتر می کنند.

خواص بادام زمینی و دیابت

در هنگام خرید کره بادام زمینی به ترکیبات آن توجه کنید و محصولاتی را بخرید که نمک یا قند کمتری دارند و طبیعی تر هستند.

درست است که بادام زمینی چربی و کالری زیادی دارد، اما اگر به اندازه مصرف شود، معده را پر می کند و  انرژی مورد نیاز برای ورزش کردن را تامین می کند؛ به همین دلیل باعث کاهش وزن و دست یافتن به وزن ایده آلتان می شود.

مصرف بادام زمینی برای مبتلایان به دیابت فواید زیادی دارد؛ اما نباید این نکته را فراموش کنید که مصرف هر ماده غذایی فوائد و خطرات خاص خود را دارد!

برخی از خطرات و مضرات بادام زمینی عبارتند از:

آلرژی: بدن برخی از افراد نسبت به بادام زمینی واکنش آلرژیک نشان می دهد. قبل از آنکه بادام زمینی را به رژیم غذاییتان اضافه کنید، مطمئن شوید که به آن حساسیت ندارید.

سدیم و مواد افزودنی دیگر: برخی از مغز های آماده بادام زمینی که در بازار  با نام «تنقلات» به فروش می رسند، مقداری زیادی سدیم، چربی، قند و سایر طعم دهنده ها دارند. بهتر است بادام زمینی بدون نمک و افزودنی های دیگر را تهیه کنید یا آن را به صورت خام خریده و در خانه بر روی حرارت قرار دهید و به آن طعم دهنده های خانگی مناسب اضافه کنید.

کالری: یک اونس بادام زمینی خام حاوی 161 کالری است. یادتان باشد که بادام زمینی های موجود در بازار مقدار بیشتری کالری  و کربوهیدرات دارند. باید اطلاعات روی بسته را به دقت بخوانید و در صورتی که برایتان ضرری ندارد، آن را بخرید.

سم قارچی آفلاتوکسین: معمولا بر روی بادام زمینی خام، نوعی قارچ وجود دارد که سمی به نام «آفلاتوکسین» تولید می کند. وجود این قارچ بر روی بادام، خطرناک نیست؛ اما افرادی که دیابت و مشکلات کبدی دارند، نباید در معرض این سم قرار بگیرند!

حتما بخوانید: 10 علت مهم سوزش لب ها و راه های درمان آن

  • عکس پروفایل نوشته خاص دخترونه جدید
  • کاهش ارزش غذایی: برخی محصولات که از بادام زمینی درست می شوند، مانند: پودر کره بادام زمینی، تا حد خیلی زیادی فرآوری شده هستند و ارزش غذایی آن ها خیلی کمتر از خود بادام زمینی است.

    طعم بادام زمینی خام با بادام زمینی بو داده تفاوت دارد؛ به همین علت، باید قبل از خوردن، آن را روی شعله ملایم حرارت دهید. می توانید به جای نمک، کمی پودر سیر یا فلفل روی آن بپاشید.

    از آنجایی که بادام زمینی کربوهیدرات کمی دارد، مبتلایان به دیابت می توانند در حد اعتدال آن را مصرف کنند.

    بادام زمینی ساده و بدون افزودنی، تأثیر مثبتی بر قند خون، سلامت قلب و عروق و حفظ وزن سالم دارد.

    این ماده غذایی مقوی، نسبت به سایر میان وعده ها مانند چیپس، گزینه سالم تری است.

    در هر روز، حداکثر به اندازه انگشتان دستتان بادام زمینی میل کنید. با این کار هم اشتهایتان کمتر می شود و هم قند خونتان را ثابت نگه می دارد.

    با این حال، این آجیل کالری زیادی دارد و برخی از محصولات در بازار، ممکن است حاوی روغن و کربوهیدرات های زیادی باشند؛ به همین دلیل، باید افراد دیابتی برچسب غذایی محصولات حاوی بادام زمینی را قبل از خرید آن، بررسی کنند.

     

    تهیه شده توسط تیم تحریریه دکترچک

    نسترن ملک پور

    خواص بادام زمینی و دیابت

    نسترن ملک پور هستم، مترجم زبان انگلیسی در دکترچک. علاقه بسیاری به ترجمه مقالات پزشکی دارم و انجام اینکار برای شما کاربران عزیز خیلی لذت بخش و افتخار آمیزه . اگر در مقالاتی که براتون ترجمه میکنم نتونستم پاسخ شما را بدهم لطفا سوال تون رو در قسمت نظرات بیان کنید، من با کمک دکتر خوش سیرت ( پزشک سایت ) شما را راهنمایی خواهم کرد . مشارکت و همکاری شما باعث پیشرفت من در ترجمه های بعدی خواهد بود.

    نظرات کاربرانبدون دیدگاه

    آخرین مطالب سایت

    دکتر چک به سلامتی شما می اندیشد.

    کپی برداری از مطالب دکترچک ممنوع می باشد و پیگرد قانونی برای سایت کپی کننده خواهد داشت.


    توسعه:درناوب

    دکترچک به سلامتی شما می اندیشد.

    سبد خرید شما خالی است!

    چای سیاه

    چای سبز

    چای ترش

    چای به

    خواص بادام زمینی و دیابت

    پودر قهوه ترک

    نسکافه

    پودر کاکائو

    بهار نارنج

    پر گل محمدی

    غنچه گل محمدی

    گل گاو زبان

    زردچوبه

    دارچین

    ادویه کاری

    زنجبیل

    زیره سبز

    زیره سیاه

    سماق

    فلفل سیاه

    فلفل قرمز

    هل فله

    لیمو عمانی

    چوب دارچین

    ادویه مرغ و ماهی

    ادویه فلافل

    ادویه گوشت همبرگر جوجه کتلت

    سبزی آش

    سبزی پلویی

    سبزی جعفری

    خواص بادام زمینی و دیابت

    سبزی شوید خشک شده

    سبزی قلیه ماهی

    سبزی قرمه سبزی

    سبزی کوکو

    سبزی نعناع

    سبزی ریحان خشک

    اسفناج خشک

    کشمش

    زرشک

    خلال پسته

  • عرق رازیانه در باردار شدن
  • خلال بادام

    آرد برنج

    کشک

    لوبیا چیتی

    لوبیا قرمز

    نخود

    عدس

    لپه

    ماش

    لوبیا سفید

    خواص بادام زمینی و دیابت

    لوبیا چشم بلبلی

    عدس ریز

    لپه آذرشهر

    جو پرک

    گندم پوست کنده

    گندم بلغور

    ذرت خشک

    سویا فله

    جو پوست کنده

    باقالا

    کنجد با پوست خام

    کنجد خام

    کنجد شور

    پسته احمد آقایی

    پسته احمد آقایی شور

    پسته احمد آقایی خام

    پسته فندقی خام

    پسته فندقی شور

    پسته اکبری ممتاز

    پسته اکبری شور

    پسته اکبری خام

    پسته کله قوچی شور

    پسته کله قوچی خام

    پسته تازه با پوست

    خلال پسته

    مغز پسته خام

    مغز پسته شور

    مغز پسته دو پوست شده یا سبز

    مغز پسته گندمی

    پسته احمد آقایی عمده

    پسته فندقی عمده

    پسته کله قوچی عمده

    پسته اکبری عمده

    سایر پسته عمده

    مغز بادام نمکی

    مغز بادام خام

    بادام منقا خام

    بادام منقا شور

    بادام سنگی

    خلال بادام

    گردو با پوست ایرانی

    گردو با پوست خارجی

    گردو پوست کاغذی

    مغز گردوی ممتاز

    مغز گردوی خورشتی

    مغز گردو دندانه خورشتی

    مغز گردوی اعلا

    گردو ایرانی عمده

    گردو خارجی عمده

    فندق با پوست شور

    فندق با پوست خام

    مغز فندق شور

    مغز فندق خام

    بادام هندی خام

    بادام هندی ریز

    بادام هندی درشت

    بادام هندی بو داده

    تخمه آفتابگردان شمشیری

    تخمه آفتابگردان ریز

    تخمه آفتابگردان دور سفید خام

    تخمه آفتابگردان دور سفید شور

    مغز تخمه کدو خام

    مغز تخمه آفتابگردان خام

    مغز تخمه هندوانه خام

    تخمه کدو گوشتی ایرانی

    تخمه کدو ریز

    تخمه کدو گوشتی دو آتیشه

    تخمه جابانی لوکس

    تخمه جابانی گلپر

    تخمه هندوانه کلاله نمکی

    تخمه هندوانه کلاله گلپر

    آجیل مخلوط چهار مغز

    آجیل مخلوط شیرین

    آجیل سفارشی

    آجیل ممتاز

    آجیل معمولی

    بادام زمینی با پوست شور

    بادام زمینی با پوست خام

    مغز بادام زمینی شور

    مغز بادام زمینی خام

    زعفران یک گرمی استوانه ای

    زعفران یک گرمی پاکتی

    زعفران نیم مثقالی استوانه ای

    زعفران نیم مثقالی پاکتی

    زعفران یک مثقالی استوانه ای

    زعفران یک مثقالی پاکتی

    زعفران دو مثقالی استوانه ای

    زعفران 2 مثقالی پاکتی

    زعفران عمده یک کیلو

    زعفران عمده نیم کیلویی

    میوه خشک مخلوط

    آناناس خشک

    سیب خشک

    توت فرنگی خشک

    پرتقال خشک

    هلو خشک

    موز خشک

    انبه خشک

    کیوی خشک

    لیمو خشک

    گوجه فرنگی خشک

    به خشک

    پرتقال خونی خشک

    خرمالو خشک

    پیاز خشک

    توت گوجی بری خشک

    نارنگی خشک

    گلابی خشک

    چیپس آناناس

    میوه مخلوط حبه

    چیپس نارگیل

    زنجبیل حبه

    کشمش پیکامی

    کشمش سبز

    کشمش پلویی

    مویز بدون هسته

    مویز با هسته

    آلوچه ترش

    آلو شابلون

    آلو بخارا

    آلو خورشتی

    گوجه برغان سیاه

    آلو جنگلی

    انجیر خشک

    انجیر کرمانشاهی

    انجیر پرک

    زرشک پفکی

    زرشک دانه اناری

    برگه زردآلو

    برگه هلو

    قیسی زردآلو

    خرما پیارم سوپر

    خرما زاهدی

    خرما خاصویی

    خرما کبکاب

    خرما پیارم درجه یک

    توت خشک اعلا

    توت سفید خشک

    برنج هاشمی 10 کیلویی

    برنج هاشمی 5 کیلویی

    برنج طارم 10 کیلویی

    برنج طارم 5 کیلویی

    برنج دمسیاه 5 کیلویی

    برنج دمسیاه 10 کیلویی

    برنج دودی 5 کیلویی

    برنج دودی 10 کیلویی

    برنج فجر 10 کیلویی

    برنج فجر 5 کیلویی

    برنج صدری 5 کیلویی

    برنج صدری 10 کیلویی

    برنج علی کاظمی 5 کیلویی

    برنج علی کاظمی 10 کیلویی

    برنج نیم دانه 5 کیلویی

    برنج نیم دانه 10 کیلویی

    برنج سرلاشه 5 کیلویی

    برنج سرلاشه 10 کیلویی

    برنج خزر 5 کیلویی

    برنج خزر 10 کیلویی

    برنج غریب 5 کیلویی

    برنج غریب 10 کیلویی

    برنج راتون 5 کیلویی

    برنج راتون 10 کیلویی

    نبات فله

    نبات شاخه زعفرانی کوچک

    نبات شاخه زعفرانی بزرگ

    آبنبات ترش

    آبنبات هل دار

    آبنبات گل محمدی

    آبنبات پسته ای

    آبنبات نارگیلی

    سوهان لقمه

    سوهان کنجدی

    گز آردی

    گز لقمه

    شکلات آیدین مخلوط

    شکلات دومنیکا

    شکلات آیدین رزا

    شکلات آیدین توپی

    شکلات آیدین فندقی

    شکلات آیدین توفیکا

    شکلات آیدین تلخ

    پاستیل بسته ای

    پاستیل سطلی

    شکلات سنگی

    شکلات نعنایی

    شکلات تافی زنجبیلی

    شکلات تافی شیری

    شکلات تافی قهوه

    شکلات تافی توت فرنگی

    شکلات پشمکی حاج عبدالله

    شکلات پشمکی آیدین

    شکلات کانفت

    شکلات ژله ای

    نعناع

    اسطوخودوس

    گشنیز

    بابونه

    آویشن

    اسفناج

    گل ختمی

    به لیمو

    شنبلیله

    عناب

    خاکشیر

    تخم شربتی

    تخم گشنیز

    دانه چیا

    سنجد

    روغن سیاهدانه

    روغن کنجد

    روغن رازیانه

    روغن ارده

    روغن زیتون با بو

    روغن زیتون بی بو

    روغن آرگان

    روغن بادام زمینی

    روغن بادام تلخ

    روغن کرچک

    روغن کتان

    عرق گل محمدی

    عرق بید مشک

    عرق بهار نارنج

    در این مقاله از فروشگاه اینترنتی اوناتس به موضوع فواید و خطرات بادام زمینی برای مبتلایان به دیابت خواهیم پرداخت …با ما باشید…

    بادام زمینی دارای انواع خواص مغذی است که ممکن است برای افراد مبتلا به دیابت نوع 2 مفید باشد. خوردن بادام زمینی و محصولات بادام زمینی ممکن است به شما در موارد زیر کمک کند:

    با این حال ، بادام زمینی همچنین بعضی خطرات احتمالی را به همراه دارد. اگر مبتلا به دیابت نوع 2 هستید ، در ادامه بخوانید تا در مورد خطرات و فواید خوردن بادام زمینی بیشتر بدانید.

    اضافه کردن بادام زمینی و کره بادام زمینی به رژیم غذایی شما ممکن است مفید باشد ، به خصوص اگر به دیابت نوع 2 مبتلا هستید. اگرچه بادام زمینی از نظر ساختاری آجیل نیست ،  بسیاری از همان مزایای سلامتی درختان آجیلی ، مانند گردو ، بادام و گردوی آمریکایی را به شما ارائه می دهد. اگر به دنبال صرفه جویی در هزینه هستید، بادام زمینی همچنین نسبت به سایر آجیل های دیگر ارزان تر است ،  ولی همان ارزش غذایی بسیار عالی را دارد.

    اگر مبتلا به دیابت هستید ، باید میزان گلیسمی غذاهایی را که مصرف می کنید در نظر بگیرید. محتوای گلیسمی مبتنی بر این است که بدن شما چقدر سریع کربوهیدرات ها را به گلوکز یا قند خون تبدیل می کند. شاخص گلیسمی (GI) مقیاس 100 نقطه ای است که  میزان افزایش قند خون توسط غذاها را نشان می دهد. به غذاهایی که باعث افزایش سریع قند خون می شوند ارزش بالاتری داده می شود. آب ، که هیچ تاثیری در قند خون ندارد ، مقدار GI آن 0 است. بادام زمینی دارای مقدار GI 13 است که باعث می شود آنها یک غذای GI کم باشند.

    طبق مقاله ای در مجله انگلیسی تغذیه بریتانیا ، خوردن بادام زمینی یا کره بادام زمینی در صبح ممکن است به کنترل قند خون شما در طول روز کمک کند. بادام زمینی همچنین ممکن است به کاهش انسولین در غذاهای بالاتر GI هنگام زوج کمک کند. یکی از دلایلی که بادام زمینی ممکن است به کنترل قند خون کمک کند ، به این دلیل است که آنها حاوی مقدار زیادی منیزیم هستند. یک وعده واحد بادام زمینی (حدود 28 بادام زمینی) حاوی 12 درصد از مقدار منیزیم توصیه شده روزانه است. و منیزیم طبق گزارش ژورنال طب داخلی به حفظ قند خون کمک می کند.

    مطالعه کنید : بهترین آجیل ها برای بدنسازی کدامند؟

    یک مقاله تحقیقاتی از ژورنال کالج تغذیه آمریکا نشان می دهد که خوردن بادام زمینی ممکن است خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی ، یک عارضه شایع دیابت را کاهش دهد. اضافه کردن آجیل به رژیم غذایی شما همچنین ممکن است به کاهش فشار خون بالا ، یکی دیگر از عوارض شایع دیابت کمک کند.  

    بادام زمینی ممکن است به شما احساس سلامتی و احساس گرسنگی کمتری کند ، که می تواند به شما در حفظ وزن سالم و کنترل بهتر قند خون کمک کند.

    براساس مطالعه ژورنال انجمن پزشکی پزشکی آمریکایی منبع اعتماد ، مصرف بادام زمینی یا کره بادام زمینی ممکن است خطر ابتلا به دیابت نوع 2 را کاهش دهد. بادام زمینی سرشار از چربی اشباع نشده و سایر مواد مغذی است که به توانایی بدن در تنظیم انسولین کمک می کند.

    با همه مزایایی که بادام زمینی برای مدیریت دیابت نوع 2 می تواند داشته باشد ، احتیاط لازم است. در اینجا برخی از نگرانی های مربوط به خوردن بادام زمینی وجود دارد که باید مراقب آنها باشید.

    بادام زمینی حاوی اسیدهای چرب امگا 6 بیشتری نسبت به سایر آجیل ها است. یک منبع معتبر وجود دارد که امگا 6 بیش از حد ممکن است با افزایش التهاب مرتبط باشد ، که ممکن است علائم دیابت شما را افزایش دهد و خطر چاقی را به همراه داشته باشد. بنابراین ، حتماً در رژیم غذایی تعادل خوبی از چربی های امگا 3 و امگا 6 داشته باشید.

    محصولات بادام زمینی غالبا حاوی نمک و شکر اضافه شده ای هستند که در صورت ابتلا به دیابت باید محدود کنید. به ویژه کره بادام زمینی  شامل چربی ، روغن و شکر اضافه شده است. انتخاب کره بادام زمینی طبیعی با تعداد کمی از مواد تشکیل دهنده غیر از بادام زمینی بهترین گزینه برای شماست.

    شاید بزرگترین خطر بادام زمینی این باشد که می توانند برای برخی از افراد واکنش آلرژیک جدی ایجاد کنند. یاد بگیرید که علائم را بشناسید تا در صورت بروز چنین شرایطی بتوانید به خود یا یک دوست عزیز کمک کنید.

    در حالی که بادام زمینی مزایای بسیاری را برای مبتلایان به دیابت نوع 2 دارد ، اما کالری نسبتاً بالایی دارند و باید در حد اعتدال مصرف شوند. مطابق با پایگاه داده غذایی تغذیه ای USDA  ، نیمی از فنجان بادام زمینی خام حاوی بیش از 400 کالری است.

    بهترین راه برای خوردن بادام زمینی به صورت خالص ترین آنها ، بدون نمک و شکر اضافی است.

    مقاله ای از مجله تغذیه بریتانیا نشان می دهد که خوردن کره بادام زمینی برای صبحانه ممکن است اشتهای شما را کاهش داده و قند خون را در طول روز کنترل کند.

    مطالعه کنید : 4 آجیل فوق العاده برای کاهش فشار خون

    اگر به بادام زمینی حساسیت دارید یا به آن علاقه ندارید ، گزینه های دیگری نیز وجود دارند که بسیاری از همان مزایا را دارند:

    آجیل دیگر، آجیل های درختی مانند گردو و بادام دارای پروفایل های مغذی مشابه با بادام زمینی هستند و در مدیریت دیابت نوع 2 مفید هستند.

    دانه. وقتی صحبت از گزینه های کره بادام زمینی می شود ، فکر کنید دانه ها! به عنوان مثال ، کره تخمه آفتابگردان یک منبع عالی پروتئین است و تقریباً دو برابر منیزیم از کره بادام زمینی حاوی آن است.

    بیش از 16 میلیون نفر در ایالات متحده مبتلا به دیابت نوع 2 هستند که می تواند عوارضی مانند بیماری های قلبی عروقی ، کوری و نارسایی کلیوی ایجاد کند. رژیم غذایی شما بخش مهمی از پیشگیری و مدیریت این بیماری است.

    تحقیقات مزایای بسیاری از جمله بادام زمینی و محصولات بادام زمینی را در رژیم غذایی شما نشان داده است.

    بادام زمینی بسیاری از مزایای بهداشتی مشابه آجیل درخت را به شما ارائه می دهد و جایگزین کم هزینه ای است.

    بادام زمینی را باید در حد متوسط ​​و به خالص ترین شکل ممکن میل کرد.

    خرید آجیل و خشکبار از فروشگاه آجیل و خشکبار اوناتس تجربه ای است متفاوت  که با یکبار خرید بارها آن را امتحان خواهید کرد

    تعدادی از محصولات ما :

    قیمت بادام زمینی فله ای |قیمت مغز بادام زمینی خام |قیمت عمده بادام زمینی آستانه|قیمت خرید بادام زمینی از کشاورز|قیمت بادام زمینی کیلویی|خرید بادام زمینی خام|مرکز فروش بادام زمینی|خرید آجیل تازه|قیمت آجیل 4 مغز|قیمت آجیل مخلوط|قیمت آجیل چهار مغز

    مطالب و محتوای این سایت از سایت های خارجی ترجمه شده است و برای بیماران توصیه می شود قبل از بکار بردن دستورالعمل های این سایت با پزشک خود مشورت کنند.

    پشتیبانی و توسعه:
    فروشگاه اینترنتی اوناتس

    @2020

    Cashew با موفقیت در دیابت قند برای درمان بیماری زمینه ای و جلوگیری از عوارض استفاده شده است. اسید آناکاردیک موجود در این میوه ها با جذب فعال آن در بافت ماهیچه ای بدن ، سطح گلوکز خون را به طور موثری کاهش می دهد. پروتئین ها ، چربی های سالم ، فیبر ، ویتامین ها و عناصر کمیاب موجود در آجیل از سلامت سیستم های قلبی عروقی ، گوارشی و سیستم ایمنی بدن ، کاهش سطح عمومی التهاب و تقویت کار مولد مغز حمایت می کنند.

    مهم برای دانستن! حتی دیابت پیشرفته را می توان در خانه ، بدون عمل جراحی یا بیمارستان درمان کرد. فقط آنچه را که مارینا ولادیمیرووا می گوید بخوانید توصیه را بخوانید.

    این محصول حاوی ویتامین ها ، مواد معدنی ، پروتئین ها ، فیبر و چربی های اشباع نشده سالم است. بنابراین ، استفاده از آن سیستم ایمنی بدن را فعال می کند ، دستگاه گوارش را تقویت می کند ، رگ های خونی را تمیز می کند و کار قلب را تسهیل می کند. عادی سازی متابولیسم ، در درجه اول پردازش و جذب پروتئین ها و چربی ها ، تأثیر مثبتی بر بهزیستی کلی دارد و به کنترل وزن کمک می کند. خاصیت ضد عفونی کننده این میوه ها مشخص است ، توصیه می شود که آنها را با دندان درد نیز مصرف کنید.

    خواص بادام زمینی و دیابت

    فوراً شکر کاهش می یابد! دیابت به مرور زمان می تواند منجر به یک دسته کامل از بیماری ها مانند مشکلات بینایی ، شرایط پوست و مو ، زخم ها ، گانگرن و حتی تومورهای سرطانی شود! مردم برای عادی سازی میزان قند خود ، تجربه تلخ را آموزش داده اند. ادامه مطلب

    بادام زمینی در مورد دیابت فواید متنوعی را به همراه دارد. این محصول مستقیماً بر روی گلوکز عمل می کند و سطح آن در خون را پایین می آورد. اسید آناکاردیک جذب مؤثر گلوکز توسط بدن توسط عضله را فعال می کند. بنابراین ، آجیل بادام زمینی در صورت ابتلا به دیابت روند بیماری را تسهیل می کند ، حالت پایدار و بدون سنبله قند را فراهم می کند.

    بادام زمینی قند خون را عادی می کند.

    در یک وضعیت پیش دیابت ، گنجاندن روزانه این محصول در رژیم غذایی حتی می تواند پیشرفت بیماری را متوقف کند. این اثر با کاهش تعداد نشانگرهای التهابی گردش یافته در خون حاصل می شود که منجر به مقاومت به انسولین می شود. وقتی اختلال در تحمل گلوکز در مراحل اولیه کاهش یابد ، ممکن است بیماری دیابت ایجاد نشود.

    آجیل برای فشار خون بالا بسیار مفید است.

    آجیل بادام زمینی آسیب عوارضی که در طول بیماری انباشته می شود را به حداقل می رساند. استفاده منظم ، دیستروفی عضلانی را درمان می کند و عملکرد چشم را مختل می کند. فعالیت طبیعی مغز توسط مواد مفید موجود در این محصول تأمین می شود. همچنین در مبارزه با پسوریازیس و کم خونی موثر است و از بروز فشار خون ، چاقی و بیماری های قلبی جلوگیری می کند.

    به ویژه مشهود است که استفاده از بادام زمینی در دیابت نوع 2 وجود دارد. استفاده از میوه ها در رژیم غذایی ثابت از بروز مشکلات دستگاه گوارش و رفع یبوست جلوگیری می کند. اثر مخرب رادیکال های آزاد به طور قابل توجهی توسط این محصول کاهش می یابد. احتمال ابتلا به آرتریت و آرتروز ، التهاب کبد و اندامهای گوارشی ، لخته شدن خون در رگ ها به شدت کاهش می یابد.

    آجیل بادام زمینی به دلیل پایین بودن شاخص گلیسمی – 15 واحد در هر ساعت از شبانه روز در مواد غذایی استفاده می شود. با این حال ، هر آجیل محصولی بسیار کالری است ، که باید هنگام تهیه منوی رژیم غذایی مورد توجه قرار گیرد. بادام زمینی خوراکی خام و نان تست شده است. آنها به عنوان یک غذای جداگانه یا میان وعده استفاده می شوند و به سالادهای سبزیجات ، دسر میوه ها ، شیرینی ها و غلات اضافه می شوند. بادام زمینی نسبت به سایر آجیل ها احتمالاً باعث ایجاد حساسیت می شوند ، اما اگر این محصول در رژیم غذایی جدید باشد ، باید آن را به تدریج معرفی کرد.

    هنجار روزانه محصول 50-60 گرم می باشد تعداد میوه های یک وعده غذایی نباید از 7 هسته باشد ، در غیر این صورت بدن به راحتی اجزای مفید را جذب نمی کند. فقط آجیل رسیده تازه اثر مفیدی دارد. میوه های قدیمی و سمی مطمئناً مضر هستند ، می توان آنها را با رنگ زرد رنگ تشخیص داد. آجیل های کپک زده به دلیل تولید آفلاتوکسین های سرطان زا به ویژه خطرناک هستند ، بنابراین خورده نمی شوند.

    پاک کردن کامل آجیل از پوسته بسیار مهم است ، زیرا حاوی ماده روغنی سوز آور است.

    آجیل بادام زمینی به خوبی توسط بدن انسان تحمل می شود و با رعایت قوانین استفاده ، فاقد مزایای بدون شک در دیابت خواهد بود. منع مصرف مطلق در استفاده از این محصول ، واکنش های آلرژیک است. همچنین در اعداد صحیح دارویی نباید از میزان مصرف کمی تجاوز کند. استفاده از آجیل های فاسد و سمور پنیر برای غذا ممنوع است.

    با قضاوت این واقعیت که اکنون این خطوط را می خوانید ، پیروزی در مبارزه با قند خون بالا هنوز در دست شما نیست.

    و آیا قبلاً در مورد معالجه بیمارستان فکر کرده اید؟ این قابل درک است ، زیرا دیابت یک بیماری بسیار خطرناک است ، که در صورت عدم درمان ممکن است منجر به مرگ شود. تشنگی مداوم ، ادرار سریع ، تاری دید. همه این علائم دست اول برای شما آشناست.

    اما آیا می توان علت را به جای اثر درمان کرد؟ توصیه می کنیم مقاله ای در مورد درمان های فعلی دیابت بخوانید. مقاله را بخوانید >>

    آجیل ها از نظر طعم و لطیف و Butter هستند ، در بعضی موارد ممکن است چرب به نظر برسند که کاملاً درست نیست.

    لازم به ذکر است که این محصول حاوی چربی بسیار کمتری نسبت به سایر انواع آجیل ها مانند گردو ، بادام و بادام زمینی است. Cashew حاوی تعداد زیادی از ترکیبات شیمیایی مفید است.

    فواید غذایی و دارویی این محصول اغراق آمیز است. بادام زمینی در دیابت به دلیل حضور در تعداد زیادی از مؤلفه های بیولوژیکی فعال از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

    آجیل شامل یک مجموعه کاملی از ترکیبات است که برای افراد دیابتی بسیار مفید است ، از جمله مهمترین آنها:

    علاوه بر این ، ترکیب آجیل مقدار بالایی از عناصر کمیاب مانند:

    علاوه بر این ، آجیل حاوی مقدار زیادی اسیدهای چرب اشباع نشده ، که برای مبارزه با موفقیت کلسترول مضر در بدن استفاده می شود. این مؤلفه ها به شما امکان می دهند عضله قلب و تمام عناصر سیستم عروقی را تقویت کنید. خواص دارویی آجیل به این واقعیت کمک می کند که این محصول نه تنها برای غنی سازی رژیم غذایی بیمار مبتلا به دیابت نوع 2 ، بلکه به عنوان یک پیشگیری کننده نیز استفاده می شود.

    کشو با وجود پیش نیازهای لازم برای آن در انسان از ابتلا به دیابت جلوگیری می کند.

    آجیل بادام زمینی محصولی با ارزش غذایی بالا و دارای اثرات درمانی مؤثر بر روی بدن یک بیمار دیابتی به حساب می آید.

    استفاده از این مهره برای غذا عملکرد مغز را بهبود می بخشد و عملکرد سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند که برای دیابت بسیار مهم است.

    علاوه بر این ، ورود این محصول به رژیم غذایی ، تأثیر مفیدی بر عملکرد تقریباً تمام سیستم های بدن دارد.

    خواص بادام زمینی و دیابت

    استفاده از بادام زمینی به:

    در مواردی که بیمار دارای بیماریهای زیر باشد ، اغلب از آجیل به عنوان یک عامل درمانی اضافی استفاده می شود:

    موادی که بادام زمینی را تشکیل می دهند خاصیت ضد باکتری ، تونیک و ضد عفونی کننده دارند.

    می توان از آجیل در معالجه چنین بیماری مانند دیاستری استفاده کرد.

    در هند از این محصول در تهیه جوشانده استفاده می شود که به عنوان پادزهر برای نیش برخی مارها استفاده می شود.

    در آفریقا از جوشانده پوسته در معالجه آسیب به پوست ، زگیل و درماتیت های مختلف استفاده می شود.

    اثر عصاره عصاره آجیل را بر روی سلولهایی که گلوکز خون را از پلاسمای خون جذب می کنند ، با اطمینان قابل اثبات نشان داد ، به همین دلیل بادام زمینی در دیابت نوع 2 نه تنها قابل خوردن نیست بلکه باید انجام شود.

    به گفته اکثر محققان ، این خاصیت ممکن است زمینه ساز ایجاد داروهای جدیدی باشد که برای دیابت نوع 2 استفاده می شود.

  • عکس پروفایل تولدت مبارک عزیزم
  • با اطمینان قابل اثبات است که استفاده منظم از آجیل بادام زمینی در دیابت به تثبیت سطح قندها در بدن کمک می کند و عوارض جانبی را تحریک نمی کند. چنین اثر درمانی می تواند به حفظ بیماری در بهبودی کمک کند.

    Cashew در صورت استفاده از آن در دیابت تأثیر پیچیده ای بر بدن دارد که با ترکیبات شیمیایی غنی آن به راحتی توضیح داده می شود.

    استفاده از دیابتیک ها در محصول غذایی به عادی سازی فرایندهای متابولیک در بدن بیمار کمک می کند. اول از همه ، تأثیر محصول در طی فرآیندهای متابولیکی پروتئین و متابولیسم لیپید آشکار می شود.

    یک عامل مهم برای یک فرد دیابتی ، توانایی آجیل برای تقویت اثر ضد باکتری بدن و تقویت آن است.

    تأثیر پیچیده بر روی بدن از بروز عوارض مختلف در بدن بیمار مبتلا به دیابت ، که همراهان مکرر دیابت مترقی می باشند ، جلوگیری می کند.

    Cashew یکی از بی خطرترین انواع آجیل است. این در شرایطی است که این محصول باعث بروز واکنشهای آلرژیک در بدن نمی شود. این خاصیت محصول اجازه می دهد تا از آن به طور مرتب در مواد غذایی استفاده شود.

    اکثر متخصصان توصیه می کنند آجیل را وارد رژیم غذایی بدون قند بتدریج کنید. برای افراد دیابتی این واقعیت که این محصول از شاخص گلیسمی نسبتاً کم 15 واحد برخوردار باشد جالب خواهد بود. چنین شاخص گلیسمی کم به شما امکان می دهد در هر ساعت از روز از آجیل استفاده کنید. آجیل بادام زمینی در کودکی مجاز است. اکثر پزشکان روزانه 50 تا 60 گرم آجیل مصرف می کنند.

    در دیابت قندی ، این محصول را می توان به صورت خام و سرخ کرد. توصیه می شود این محصول را به دانه جو دوسر اضافه کرده و در هنگام صبحانه میل کنید. علاوه بر این ، می توان از آجیل در ساخت کوکی های رژیمی استفاده کرد.

    دستور العمل های زیادی برای سالادها وجود دارد که با ترکیب آجیل های بادام زمینی در ترکیب آنها تهیه می شود.

    دسر تهیه شده از گلابی با استفاده از عسل و بادام زمینی بسیار خوشمزه است.

    خواص بادام زمینی و دیابت

    برای تهیه دسر ، هسته از میوه گلابی جدا می شود ، و شکاف حاصل از آن با آجیل پر می شود و با عسل پر می شود.

    گلابی در فر پخته می شود. مدت زمان دسر از 15 تا 18 دقیقه است. علاوه بر این ، یک دسر مشابه را می توان با استفاده از آووکادو یا سیب برای این منظور تهیه کرد.

    در این مقاله فواید و مضرات بادام زمینی توضیح داده شده است.

    اولین سؤالی که افراد مبتلا به دیابت را مورد توجه قرار می دهد این است که آیا بادام زمینی می تواند با این بیماری مصرف شود. به گفته دانشمندان کانادایی ، این محصول نه تنها مجاز است ، بلکه بسیار مفید نیز خواهد بود. ثابت شده است که عصاره ، که از دانه های یک مهره استخراج می شود ، به فعال شدن فعالیت سلول های مسئول فرآیند صحیح جذب گلوکز کمک می کند. به گفته کارشناسان ، چنین خاصیتی پایه و اساس سنتز یک داروی ضد دیابتی جدید است. اگر به طور مرتب آجیل می خورید ، می توانید سطح قند خون را بدون ایجاد عوارض جانبی تثبیت کنید. این به بهبود بیماری در حالت بهبودی کمک می کند.

    کازو در مورد دیابت نوع 2 تأثیر پیچیده ای روی بدن دارد. این به دلیل ویژگی های درمانی آن است:

    چنین خواص درمانی آجیل با ترکیب شگفت انگیز آنها توضیح داده می شود. این محصول مقدار زیادی دارد:

    Cashew همچنین قادر به غلبه بر کم خونی و بینایی است و این آسیب شناسی ها اغلب با دیابت همراه هستند. مصرف منظم آجیل از لخته شدن خون و جلوگیری از التهاب در دستگاه گوارش جلوگیری می کند.

    Cashew یکی از بی خطرترین آجیل ها محسوب می شود ، زیرا عملا باعث ایجاد واکنش های آلرژیک نمی شود. به همین دلیل ، محصول هیچگونه منع مصرف ای برای استفاده منظم ندارد. اما متخصصان توصیه می کنند که افراد دیابتی به تدریج میوه ها را در رژیم غذایی خود وارد کنند. لازم به یادآوری است که شاخص گلیسمی مهره 15 عدد است و این یک شاخص پایین است که به افراد مبتلا به چنین بیماری اجازه می دهد در هر ساعت از روز محصول را مصرف کنند. برای کودکان ممنوع نیست. توصیه می شود روزانه 50 تا 60 گرم آجیل میل کنید.

    رژیم غذایی بادام زمینی برای دیابت هم به صورت خام و هم برشته شده مجاز است. غالباً به آن جو دوسر اضافه می شود و برای صبحانه استفاده می شود. با چنین محصولی می توانید کوکی های رژیمی درست کنید. برای این کار ، 2 قاشق غذاخوری مصرف کنید. ل بلغور جو دوسر ، 1 قاشق غذاخوری اضافه کنید. ل آجیل بادام زمینی خرد شده ، 1 پروتئین تخم مرغ مرغ ، 1 موز ، 20 گرم شیر کم چرب ، کمی پودر بیکینگ و عسل برای طعم دادن. کلیه اجزاء باید مخلوط شوند ، به صورت توپ تشکیل شده و روی کاغذ пергаشن قرار داده شوند. پخت 15 دقیقه (درجه حرارت – 180 درجه سانتیگراد).

    می توانید سالاد را با بادام زمینی درست کنید. شما باید هویج را بگیرید ، آنرا پوست بگیرید و خرد کنید (1 فنجان باید معلوم شود). سپس باید فلفل قرمز شیرین را برش دهید. بعد از این کار ، آجیل های نان تست شده (40 گرم) را اضافه کنید ، تمام مواد را مخلوط کرده و سالاد را نمک بزنید. برای پانسمان ، از خامه ترش یا ماست استفاده کنید. می توانید ظرف را با جعفری تزئین کنید.

    اغلب اوقات ، دسر گلابی تهیه می شود. لازم است چنین میوه ای بگیرید ، هسته و خمیر را جدا کنید تا یک “فنجان” تهیه شود. سپس باید این فضای را با آجیل خرد شده پر کنید و عسل مایع بریزید. توصیه می شود یک گلابی را در فر به مدت 15-18 دقیقه بپزید. در صورت تمایل ، میوه مجاز به جایگزینی آووکادو یا سیب است.

    آجیل بادام زمینی برای دیابت میوه های مفیدی هستند که تأثیر درمانی بر بدن دارند.

    افرادی که به اختلالات متابولیسم کربوهیدرات مبتلا شده اند ، باید چقدر ماده وارد بدن شوند. لازم است مصرف غذاهایی که در قندها شکسته شده اند محدود شود. اول از همه ، اینها کربوهیدراتهای ساده هستند.

    اما استثناء در رژیم غذایی شیرینی ، کلوچه و صبحانه های پخته شده برای فراموش کردن بیماری کافی نیست. لازم است رژیم غذایی به طور کامل مرور شود. محدودیت هایی از جمله در مورد آجیل ها وجود دارد.

    بادام زمینی برای دیابت نوع 2 توسط پزشکان توصیه می شود در مقادیر کاملاً محدود – نه بیشتر از 20-25 گرم در روز – به منو اضافه کنند. اگر بیمار می داند محدود کردن خود در مقدار توصیه شده برای او دشوار خواهد بود ، پس بهتر است چنین محصولی را کاملاً رها کنید.

    بدن هنگام استفاده در بادام زمینی ، از بدن با اسیدها ، ویتامین ها و مواد معدنی اشباع می شود. پزشکان توصیه می کنند با توجه به اینکه مواد تشکیل دهنده آن بر وضعیت رگ های خونی اثر منفی دارند ، باعث افزایش ترشح آنها می شوند. استفاده منظم به:

    آجیل ها منبع پروتئین های گیاهی به راحتی قابل هضم هستند که از نظر خواص حیوانات پایین نیستند. میوه ها خاصیت مقوی ، ضد باکتریایی و ضد عفونی کننده دارند.

    افراد دیابتی باید کالری بالای سرپشک ها را به خاطر بسپارند. گنجاندن آنها در رژیم غذایی به مقدار زیاد به افزایش وزن کمک می کند و احتمال آلرژی را افزایش می دهد.

    متخصص زنان و زایمان به مادران انتظار توصیه می کنند که آجیل را در رژیم غذایی روزانه خود قرار دهند. اما در همان زمان ، مقدار توصیه شده باید رعایت شود. آنها برای پیشگیری از کم خونی فقر آهن ، عادی سازی خون سازی ، رشد هماهنگ قلب و عروق خون مفید هستند.

    هنگامی که دیابت حاملگی تشخیص داده شود ، تغذیه کاملاً تجدید نظر می شود. اما لازم نیست که پنیرها از رژیم حذف شوند: میوه ها تأثیر مفیدی بر بدن دارند و اثر منفی سطح بالای گلوکز را خنثی می کنند. زنانی که قادر به رهایی از قند خون با مواد غذایی نیستند ، تزریق انسولین تجویز می شوند. هورمون تا زمان تولد باید پیچیده شود.

    یک روش مؤثر در بهبود شرایط ، جلوگیری از ایجاد عوارض دیابت ، بررسی رژیم غذایی است. تمام غذاهایی که می توانند قند را به میزان قابل توجهی افزایش دهند از این امر مستثنی هستند. لازم است که از کربوهیدرات های ساده و پیچیده امتناع ورزید. تغییر رژیم فعالیت بدنی را فراهم می کند.

    با رژیم کم کربوهیدرات ، آجیل کاملاً ممنوع نیست ، اما باید درک کنید که ده قطعه حاوی 5 گرم کربوهیدرات است. اگر بیمار بتواند از خوردن مقدار مشخص شده دست بردارد ، می توان آن را مصرف کرد. در صورت عدم وجود اراده ، بهتر است آن را به طور کامل محروم کنید.


    موضوع روز جهانی دیابت امسال «خانواده و دیابت» نام گرفته است و بسیاری از پزشکان و محققان سعی دارند با توجه به اهمیت و همه‌گیر شدن این بیماری، روش‌های درست و جدیدی را برای مبارزه با این بیماری ابداع کنند.

    به گزارش خبرگزاری سلامت، دیابت بیماری‌ای است که هم‌اکنون بیش از ۴۲۵ میلیون نفر از جمعیت جهان را تحت تاثیر خود قرار داده است. تحقیقات اخیر فدراسیون بین‌المللی دیابت روی ۱۲ هزار فرد مبتلا به دیابت نوع ۲ نشان داده است که دو تا سه نفر این افراد در معرض بیماری‌های قلبی- عروقی هستند. با توجه به اهمیت این بیماری، روز ۱۴ نوامبر روز جهانی دیابت نامیده شده و با توجه به اینکه هر سال این روز تم و موضوع مخصوص به خود را دارد، موضوع امسال «دیابت و خانواده» نام گرفته است.

    از نظر دانشمندان و پزشکان جهان، قند خون بالا یا دیابت نشانه آن است که فرد مبتلا باید به خوردن غذاهای سالم و رژیکی روی بیاورد تا بتواند میزان قند خود را ثابت نگه دارد. به همین منوال، افرادی که قند خون بالایی دارند، باید رژیم کم چربی بگیرند.

    به طور کل غذاها بیشترین تاثیر را روی شرایط بیماران دیابتی دارند و این افراد می‌توانند با خوردن میوه‌جات، سبزیجات، آجیل و دانه‌های خوراکی، محصولات لبنی و غلات کامل قند خون را ثابت و حتی کاهش دهند.

    پزشکان در روز جهانی دیابت امسال به معرفی میان‌وعده‌هایی برای افراد مبتلا به دیابت نوع ۲ کرده‌اند تا بتوانند با خوردن آنها خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی را کاهش دهند و قند خون و وزن خود را کنترل کنند. به گفته پزشکان، مدیریت وزن نیز برای افراد مبتلا به دیابت امری ضروری به شمار می‌رود.

    خواص بادام زمینی و دیابت

    بادام

    همه ما در مورد مزایا و خواص بادام بارها و بارها شنیده‌ایم. این مغز منبع غنی پروتئین، ویتامین و مواد معدنی است. خوردن بادام در روز موجب می‌شود که سطح کلسترول خون در افراد مبتلا به دیابت پایین بیاید و در نتیجه میزان انسولین بدن تنظیم شود. بادام همچنین سطح قند خون رات نیز تثبیت می‌کند. این افراد می‌توانند چندین بادام در صبح مصرف کنند و برای بعدازظهرشان نیز با بادام یک سوپ یا میان‌وعده ساده درست کنند.

    گردو

    گردوها مملو از چربی‌های مونو و پلی‌سدیم هستند که حساسیت انسولین را در بدن افزایش می‌دهند. افرادی که به طور منظم گردو مصرف می‌کنند، سطح متعادل یا طبیعی از قند خون دارند.

    بادام هندی

    بادام هندی در مقایسه با آجیل‌های دیگر میزان چربی کمتری دارد. چربی موجود در بادام زمینی برای قلب بسیار مفید است و اسید اولئیک درون آن کلا برای سلامتی بدن لازم است. چربی‌های غیر اشباع این آجیل به طور کلی سطح تری‌گلیسیرید خون یا چربی خون بالا را کاهش می‌دهند. به این ترتیب به بیماران دیابتی برای مبارزه با عوارض بیماری کمک می‌کند.

    دانه‌ کتان

    دانه کتان منبع غنی از مواد مغذی، فیبر غذایی، منگنز، ویتامین B1 و اسیدهای چرب ضروری است (که به مبارزه با التهاب کمک می‌کند). علاوه بر این، این دانه‌ها دارای ویتامین‌ها و مواد معدنی بالایی هستند که از جمله آنها می‌توان به ویتامین‌های B، منیزیم و منگنز اشاره کرد که هر دو فیبر محلول و غیر محلول هستند. علاوه بر این، دانه کتان مملو از مواد شیمیایی گیاهی است که شامل بسیاری از آنتی‌اکسیدان‌های قوی می‌شود. افراد مبتلا به دیابت می‌توانند از این دانه‌ها در سوپ، اسموتی‌ و سالاد استفاده کنند.

    شاه‌دانه

    یکی از دانه های مغذی در جهان، شاه‌دانه است که از بروز سرطان و بیماری‌های قلبی جلوگیری می‌کند. شاه‌دانه غنی از پروتئین، چربی‌های ضروری، ویتامین‌ها و آنزیم‌هاست و یکی از غذاهای عالی به شمار می‌آید که طبیعت در اختیار ما قرار داده است. شاه‌دانه یکی از قوی‌ترین غذاهای موجود است که سلامت انسان را تضمین می‌کند و برای دیابت بسیار مفید است.

    نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است.

    ما را دنبال کنید.

    کره بادام زمینی دارای چربی و غنی از پروتئین است. کره بادام زمینی طبیعی می تواند برای افراد مبتلا به دیابت علاوه بر غذا و میان وعده ها، مفید نیز باشد. مقدار کربوهیدرات کم، در کره بادام زمینی قند خون شما را کنترل می کند، در حالی که چربی های سالم آن برای چندین ساعت شما را سیر می کنند. البته افراد مبتلا به دیابت باید میزان مصرف خود را برای جلوگیری از افزایش وزن محدود کنند.

    کره بادام زمینی در شکل طبیعی خود بدون اضافه شدن چربی ها، شیرینی یا قندها، یک نیروگاه تغذیه ای واقعی محسوب می شود.

    دو قاشق غذاخوری کره بادام زمینی حاوی حدود ۱۲ گرم چربی های سالم و پنهانی و تقریبا ۸ گرم پروتئین است. از آنجا که هیچ کلسترول و چربی اشباع شده حتی به مقدار بسیار کم در کره بادام زمینی وجود ندارد، برای افراد مبتلا به مشکلات قلبی نیز مناسب است.

    مقدار کربوهیدرات کره بادام زمینی حداقل است و کمتر از ۷ گرم در هر وعده را شامل می شود. با توجه به کم بودن کربوهیدرات و محتوای چربی و پروتئین سالم، کره بادام زمینی قند خون را افزایش نمی دهد.

    به گفته انجمن دیابت آمریکا، افرادی که مبتلا به دیابت هستند باید بیش از ۲ قاشق غذاخوری کره بادام زمینی در یک میان وعده یا غذا مصرف نکنند. اگر چه کره بادام زمینی تغذیه ای سالم را ارائه می کند؛ اما همچنین دارای کالری بالایی است و ۲ قاشق غذا خوری برابر با ۲۰۰ کیلو کالری یا ۱۰ درصد کالری روزانه برای یک رژیم معمول ۲۰۰۰ کالری را تامین می کند.

    خواص بادام زمینی و دیابت

    افراد مبتلا به دیابت و کسانی که می خواهند وزن خود را کاهش دهند ممکن است در یک وعده می توانند یک قاشق غذا خوری کره بادام زمینی مصرف کنند و از مزایای تغذیه ای آن بهره ببرند؛ بدون آنکه برای مسیر کاهش وزنشان مشکلی ایجاد شود.

    تنقلات بیماران دیابتی باید حاوی کربوهیدرات، چربی و پروتئین باشد؛ و کره بادام زمینی نیاز به چربی و پروتئین را برآورده می کند. برای برآوردن نیاز به کربوهیدرات، افراد مبتلا به دیابت می توانند چند قاشق غذاخوری کره بادام زمینی را در ظرف میوه خورد شده مانند سیب یا موز، مصرف کنند.

    در حالی که کره بادام زمینی کاملا طبیعی در رژیم غذایی افراد دیابتی مناسب است، سایر انواع کره های بادام زمینی مناسب نیستند. کره بادام زمینی کم چرب برای افراد مبتلا به دیابت توصیه نمی شود زیرا تولید کنندگان مقداری قند را به آن اضافه می کنند تا بتوانند میزان چربی را کاهش دهند. این قند اضافه هم کربوهیدرات را افزایش می دهد و می تواند بر میزان قند خون تاثیر بگذارد.

    همینطور بعضی از کره های بادام زمینی ارزان قیمت نیز دارای روغن های تقلبی هیدروژنه یا چربی ترانس هستند که به عنوان نگهدارنده به آنها اضافه می شود. چربی های ترانس در رژیم غذایی بیماران دیابتی نباید مصرف شود. افرادی که مبتلا به دیابت هستند همیشه باید برچسب های حاوی عناصر را بخوانند و اطمینان حاصل کنند که روغن های هیدروژنه به کره بادام زمینی اضافه نشده است.

    چگونه از بدنمان در برابر اشعه تلفن همراه محافظت کنیم؟

    آیا بیماران دیابتی می توانند توت فرنگی بخورند؟

    خارش ریش مشکلی رایج در مردان: فرقی نمی کند، برای نخستین بار است که ریش می گذارید یا سال ها است که ریش دارید خارش ریش مشکلی بسیار معمول و رایج است. موهای ریش مانند موهای سر شما نیست این موها آندروژنیک نامیده می شوند…

    راهنمای سالم زیستن

    وبسایت پیام سلامت با هدف ارتقاء دانش عمومی افراد جامعه در زمینه مسائل مختلف مرتبط با سلامت شخصی و اجتماعی و سلامت جسمی و روحی در ۲۶ اردیبهشت سال ۱۳۹۰ فعالیت خود را آغاز کرد. در این مدت ما کوشیده ایم با ارائه مطلب مفید و کاربردی و با رعایت امانت داری نسبت به منبع محتوا، مرجعی قابل اعتماد برای مخاطبانمان باشیم.

    نام کاربری یا نشانی ایمیل

    رمز عبور

    مرا به خاطر بسپار

    ثبت نام بسته شده است.

    شرکت حسابداری

    ماه عسل

    سیکس پک

    بادام زمینی با اینکه غذای بسیار مقوی و خوبی است بعلت اینکه دارای روغن های اشباع شده می باشد کلسترول خون را بالا برده و باعث تصلب شرائین می شود

    بادام زمینی با اینکه غذای بسیار مقوی و خوبی است بعلت اینکه دارای روغن های اشباع شده می باشد کلسترول خون را بالا برده و باعث تصلب شرائین می شود

    خواص بادام زمینی و دیابت

    یکی از دانه‌های آجیل می‌تواند یک عامل بسیار خطرناک برای مبتلایان به دیابت باشد. پژوهشگران اعتقاد دارند خوردن دو وعده انواع آجیل در طول روز می‌تواند مانع از ابتلای افراد به دیابت نوع دو و یا پیشگیری از عود آن شود.

    بررسی‌ها نشان می‌دهند، براساس جدیدترین تحقیقات انواع آجیل به جز بادام زمینی می‌تواند در جلوگیری از افزایش قند خون موثر باشد.

    گفتنی است، پژوهشگران از جمله موثرترین آجیل‌ها برای جلوگیری از ابتلا به دیابت نوع دو دانه‌های گردو و بادام درختی را نام برده‌اند.

    پژوهشگران این نتایج را با تحقیق بر روی 450 بیمار در طول سه ماه به دست آورده‌اند و دریافته‌اند با خوردن دو وعده آجیل در هر روز میزان قند خون آنها در آزمایش قند خون ناشتا بعداز 8 ساعت به نحو چشمگیری کاهش یافته است.

    کارشناسان به افراد مبتلا به دیابت توصیه می‌کنند از خوردن بادام زمینی به میزان زیاد اجتناب نمایند زیرا باعث افزایش قند خون آنها می‌شود.

     

    پایگاه خبری افکارخبر توسط سرورهای

    گروه نرم افزاری آسام

    میزبانی می شود.

    بادام ودیابت

    بر اساس تخمین های زده شده 24 میلیون نفر در آمریکا به دیابت مبتلا هستند. از این تعداد احتمالاً 6 میلیون نفر از ابتلا خود به دیابت بی اطلاع هستند. تحقیقات اخیر نشان  می دهد که افزودن بادام به رژیم غذایی از ابتلا به دیابت نوع 2 که شایعترین (95 در صد موارد ) نوع دیابت است ، پیشگیری می کند.

    افزایش قند خون در بیماران دیابتی به دلیل عدم توانایی بدن در استفاده از هورمون انسولین یا به دلیل کاهش مقدار انسولین می باشد ، چنانچه  دیابت برای مدت طولانی کنترل نشود، ارگانهای مهم و حیاتی را تخریب خواهد کرد. تحقیقات در زمینه ی افزودن بادام به رژیم غذایی نشان می دهد که مصرف مغز بادام در پیشگیری از ابتلا به دیابت موثر است.

    خواص بادام زمینی و دیابت

    دانشمندان دانشگاه نیوجرسی به 65 فرد مبتلا به پیش دیابت ، رژیم غذایی غنی شده با مغز بادام دادند و حساسیت به انسولین در این افراد  را با گروه کنترل مقایسه نمودند. مصرف رژیم غذایی غنی شده با بادام سبب بهبود حساسیت به انسولین می شود.

     ابتلا به پیش دیابت خطر ابتلا به دیابت نوع 2، بیماری قلبی و سکته را افزایش می دهد. چنانچه قند خون IFG (اختلال تحمل گلوکز درحالت ناشتا) بین 100 تا 125 باشد و نتیجه ی آزمایش قند خون IGT (اختلال تحمل گلوکز 2 ساعت بعد از غذا) بین 140 تا 199 باشد، فرد به  پیش دیابت مبتلا می باشد.مژده به افراد مبتلا به پیش دیابت این است که آنها می توانند با رعایت مواردی از ابتلا به دیابت نوع 2 پیشگیری کنند.

    مطالعات نشان می دهد که چنانچه بیماران 7 درصد از وزن خود را از طریق ورزش و رژیم غذایی کاهش دهند می توانند از ابتلا به دیابت نوع 2 جلوگیری کنند. بادام از دو طریق به افراد کمک می کند تا از ابتلا به دیابت و بیماریهای قلبی عروقی در امان بمانند . اول این که بادام با کاهش مقدار کلسترول بد سبب جلوگیری از ابتلا به بیماریهای قلبی عروقی می شود، در حالی که در پیشگیری از چاقی و اضافه وزن نیز موثر است . در مطالعه ای که در مجله ی the European journal of clinical Nutrition به چاپ رسید، دانشمندان با استفاده از رژیم غذایی شامل بادام نه تنها توانستند مقدار کلسترول LDL را در خون کاهش دهند بلکه مقدار C-reactive protein را نیز کاهش دادند.

    C-reactive protein یک بیومارکر التهابی در رگهای خونی است. این التهاب می تواند به مسدود شدن سرخرگها بیانجامد. تنگ شدن عروق سبب افزایش فعالیت قلب برای پمپ کردن خون به درون سرخرگها می گردد. در این آزمایشات مقدار C-reactive protein تا 24درصد کاهش یافت که این میزان معادل مصرف قرص استاتین البته بدون ایجاد عوارض جانبی است.

     دانشمندان با گرفتن نمونه ی خونی بعد از خوردن یک وعده ی غذایی حاوی بادام متوجه شدند، مقدار قند خون و غلظت انسولین نسبت به زمان خوردن همان وعده ی غذایی بدون بادام کمتر است و البته مقدار آنتی اکسیدانهای محافظتی نیز به مقدار قابل توجهی افزایش می یابد. بنابراین نه تنها مصرف بادام در پیشگیری از ابتلا به دیابت موثر است بلکه به علت داشتن آنتی اکسیدان دارای خواص ضد پیری نیز است.

    اسیدهای چرب مفید در بادام سبب کاهش وزن می شود. رژیم های غذایی فعلی از نظر مواد ارزشمند غذایی ضعیف هستند بنابراین بدن مرتباً پیام گرسنگی را به مغز ارسال می کند و بدن به دنبال این پیامها به مقدار بیشتری غذا احتیاج خواهد داشت . مصرف مغزهای خشکبار مثل بادام به دلیل داشتن مقادیر زیادی ویتامین و مواد مغذی می تواند این چرخه ی معکوس افزایش تقاضای مصرف غذا را شکسته و سبب تعادل در وزن در طی سالهای متمادی شود.

    تمام این فواید شگفت انگیز از خوردن تنها یک مشت بادام در روز حاصل می شود. شما می توانید این مقدار بادام را به انواع غذاها، دسرها و سالادهای خود اضافه کنید و از فواید خارق العاده ی آن بهره مند شوید.

    منبع: www. Diabetes- living.com

     

     

    بادام و شیر بادام می‌توانند برای افراد مبتلا به دیابت مزایای زیادی داشته باشند. این آجیل خوشمزه دارای پروتئین بالا، چربی‌های سالم و فیبر است اما کربوهیدرات کمی دارد و ممکن است در تنظیم قند خون مفید باشد و احتمال کنترل وزن را افزایش دهد. در واقع دانشمندان می‌گویند خوردن این آجیل به‌عنوان بخشی از یک رژیم غذایی متعادل می‌تواند به فرد کمک کند علائم دیابت خود را مدیریت و خطر عوارض ناشی از بیماری دیابت را کاهش دهد. در این نوشته، ما به بررسی مزایای بالقوه خوردن بادام برای افراد مبتلا به دیابت می‌پردازیم. ما همچنین محتوای تغذیه‌ای بادام را هم ارزیابی می‌کنیم.

     

    کنترل قند خون

    شیر بادام میزان کربوهیدرات و قند پایین‌تری نسبت به شیر معمولی و لبنی دارد. چند مطالعه جداگانه استفاده از آجیل‌های ارگانیک و طبیعی را، با کنترل بهتر قند خون در افراد مبتلا به دیابت نوع 2 ارتباط داده‌اند. در مطالعه‌ای انجام‌شده در سال 2011 که شامل 20 نفر چینی مبتلا به دیابت نوع 2 بود، شرکت‌کنندگانی که روزانه 60 گرم بادام مصرف می‌کردند، سطح پایین‌تری از قند خون ناشتا و میزان نیاز به انسولین نسبت به افرادی که رژیم غذایی معمول داشتند را، تجربه کردند.

    خواص بادام زمینی و دیابت

    بادام ممکن است برای پیش دیابتی‌ها هم مفید باشد؛ پیش دیابت وضعیتی است که میزان قند خون افراد از حد طبیعی بالاتر است اما برای تشخیص قطعی دیابت به‌اندازه کافی زیاد نیست. بر اساس اعلام انجمن دیابت آمریکا، افرادی که مبتلا به پیش دیابت هستند، بیشتر در خطر ابتلا به دیابت نوع 2 و بیماری قلبی عروقی هستند.

    نتایج یک مطالعه در سال 2010 نشان داد که یک رژیم غذایی غنی‌شده با بادام که در آن بادام 20 درصد کالری کل غذاها را تأمین کند، ممکن است حساسیت به انسولین و میزان کلسترول در افراد مبتلا به دیابت را بهبود بخشد. علاوه بر خوردن بادام، افراد مبتلا به دیابت همچنین ممکن است از نوشیدن شیر بادام لذت ببرند. یک فنجان شیر بادام طبیعی بدون شیرین‌کننده حاوی 3.43 گرم کربوهیدرات و 2.12 گرم قند است. یک فنجان شیر گاو کم‌چرب حاوی 12.18 گرم کربوهیدرات و 12.69 گرم قند است. البته لازم است که برچسب غذایی تغذیه‌ای شیر بادام‌ها را بررسی کنید زیرا بسیاری از مارک‌ها حاوی قند اضافی هستند.

     

    سلامت قلب

    بنا بر اعلام انجمن قلب آمریکا (AHA)، دیابت یکی از هفت عامل اصلی ایجاد بیماری قلبی است. همچنین گزارش‌شده که افراد مبتلا به دیابت دو تا چهار برابر بیشتر احتمال ابتلا به بیماری‌های قلبی نسبت به افراد بدون دیابت دارند. برخی از تحقیقات نشان داده که بادام و سایر آجیل‌ها می‌توانند در جلوگیری از بیماری‌های قلبی نقش داشته باشند.

    محققان در مطالعه‌ای در سال 2017 که داده‌های سه تحقیق بزرگ را تجزیه‌وتحلیل کرده بود، نتیجه گرفتند که بین مصرف بادام و خطر ابتلا به بیماری قلبی عروقی و بیماری قلبی عروقی رابطه وجود دارد. تحقیقات دیگری در سال 2018 نشان داده، ازجمله بادام، به‌طور بالقوه خطر دیگر مشکلات قلبی را کاهش می‌دهد، ازجمله ضربان قلب نامنظم (آریتمی) و نارسایی قلبی.

    بادام همچنین دارای خواص آنتی‌اکسیدانی و ضدالتهابی است. همچنین دارای چربی‌های غیراشباع هستند که ممکن است باعث کاهش کلسترول بد (LDL)، در بدن شود و علاوه بر این، این چربی‌های سالم ممکن است به افزایش کلسترول (HDL) یا کلسترول «خوب» کمک کند. هم بادام و هم شیر بادام دارای ویتامین E بالا هستند. این ویتامین کلسترول را در برابر اکسیداسیون محافظت می‌کند. تحقیقات نشان می‌دهد که کلسترول LDL اکسیدشده یک عامل خطر برای بیماری‌های قلبی عروقی است. یک فنجان شیر بادام حاوی 16.58 میلیگرم (میلی‌گرم) ویتامین E است که تقریباً مساوی میانگین روزانه توصیه‌شده مصرف 15 میلی‌گرم برای بزرگ‌سالان است.

     

    مدیریت وزن

    حفظ وزن مناسب برای افراد مبتلا به دیابت بسیار مهم است. چاقی خطر ابتلا به دیابت نوع 2 و عوارض آن، ازجمله بیماری‌های قلبی را افزایش می‌دهد. کاهش وزن ممکن است باعث به تأخیر افتادن یا جلوگیری از شروع دیابت نوع 2 شود. بادام دارای پروتئین، فیبر و چربی‌های سالم است. تحقیقات نشان می‌دهد که بادام می‌تواند به افراد کمک کند تا وزن سالم خود را حفظ کنند. یک بررسی در سال 2017 گزارش داد که خوردن بادام‌زمینی با وجود تعداد زیادی کالری که دارد باعث افزایش وزن نمی‌شود. مطالعه سال 2018 نشان داده که افرادی که به‌طور مرتب بادام می‌خورند، احتمال ابتلا به اضافه‌وزن و چاقی کمتری دارند.

    شماره تلفن مشاوران دیابتوس: 26740114 – 021

    کانال تلگرام: dyabetus

    اینستاگرام: dyabetus.clinic

     

     

    خواص بادام زمینی و دیابت
    خواص بادام زمینی و دیابت
    0

    دوره مقدماتی php

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *