خواص آب انار و گلپر

دوره مقدماتی php
خواص آب انار و گلپر
خواص آب انار و گلپر

از دنیای رنگارنگ و هیجان انگیز خوراکی ها و خواص آنها با شما صحبت می کنیم . اگر به در مان های گیاهی علاقه مندید با ما همراه شوید .

انار یک میوه پرخاصیت اما نفاخ هست . اگه با دانه خورده بشه باعث یبوست هم میشه .خوردن گلپر که طبع گرم و خشکی هم داره ، همراه انار باعث دفع نفخ انار میشه و به هضم سریعتر اون کمک می کنه .

خوردن انار به تنهایی ممکنه باعث سوزش معده بشه که گلپر این حالتو از بین میبره .

گلپر ضدعفونی کننده معده هست .و باعث پاکسازی معده و دفع چربی و سموم بدن میشه .

خواص آب انار و گلپر

دوره مقدماتی php

پس به این دلیل از قدیم توصیه می شده که انارو با گلپر بخورید .

دمنوش آب انار و گلپر هم دارای تمامی خواصی هست که در بالا اشاره شد .

از دنیای رنگارنگ و هیجان انگیز خوراکی ها و خواص آنها با شما صحبت می کنیم . اگر به در مان های گیاهی علاقه مندید با ما همراه شوید .

با ثبت نام در ویرگول به آرشیو بزرگی از مقالات مرتبط با این موضوع دسترسی خواهید داشت


مطلبی دیگر از این نویسنده


مطلبی دیگر در همین موضوع


بر اساس علایق شما

از این پس او نمی‌تواند پروفایل کاربری و مطالب شما را ببیند.

ناشتا خوردن عسل را زیاد شنیده ایم. ناشتا خوردن آب ولرم هم همینطور، برای شما توصیه جدیدی داریم که ناشتا انار و گلپر بخورید. چرا که خواص جالبی از آن برایتان آورده ایم.با ما همراه باشید.

 

دمنوش ها یکی از بهترین جایگزین ها برای چای هستند.

خواص آب انار و گلپر

 

انار دون شده : 3 عدد متوسط

آب جوش یا آب انار : به مقدار لازم

گلپر، چوب دارچین و نبات : به مقدار لازم

 

نخست انار دون شده را درون قوری ریخته و یک لیوان آب جوش روی آن بریزید. گلپر، نبات و چوب دارچین را اضافه کنید

و روی حرارت غیر مستقیم ( کتری یا وارمر ) قرار دهید . بگذارید قوری برای حداقل یک ساعت روی شعله غیر مستقیم باشد تا کاملا رنگ بگیرد.

بهتر است برای دمنوش از قوری چینی استفاده کنید.اگر از آب انار به جای آب جوش استفاده کنید دمنوش شما خوش رنگ تر می شود.

 

خوردن این میوه و آب آن به دلیل ترکیباتی که دارد، یبوست‌آور است و خوردن‌اش به همراه هسته مانند یک ملین عمل می‌کند اما به دلیل ایجاد مشکلاتی به هنگام دفع، بهتر است که یک چهارم آن را با هسته و بقیه‌اش را بدون هسته میل کنید.

ضمنا از آنجا که این میوه نفاخ است، مصرف آن با گیاه معطری مانند گلپر که طبع گرمی دارد، خاصیت نفاخ بودن را از این میوه می‌گیرد.

خوردن انار یا آب آن به تنهایی سوء‌هاضمه‌آور بوده و سوزش معده به دنبال دارد. به این دلیل خوردن‌اش با گلپر توصیه می‌شود. یادتان باشد که خوردن مقدار کمی از انار گلپر زده بعد از غذا به هضم غذا کمک می‌کند.

ناشتا خوردن انار و گلپر معده را پاکسازی و خون را تصفیه میکند، پوست را شاداب نگه میدارد، با خواص آنتی اکسیدانی؛ دشمن سرطان و آلزایمر است، دفع کننده چربی و سموم بدن است.

این میوه ها عضله ساز هستند

با این میوه ها لاغر شو!

کلینیک زیبایی آلند

کلینیک دندانپزشکی دکتر مازیار

دکتر محمدرضا ترحمی

دکتر منوچهر قارونی

مطب زیبایی و درمانی تهران اسکالپ

کلینیک دندانپزشکی نارمک

388 بازدید

870 بازدید

خواص آب انار و گلپر

478 بازدید

1076 بازدید

323 بازدید

364 بازدید

329 بازدید

26 آبان 1399

25 آبان 1399

25 آبان 1399

25 آبان 1399

25 آبان 1399

  • عکس نوشته آدرینا
  • 25 آبان 1399

    25 آبان 1399

    انار از مهمترین میوه های فصل پاییز است که از آن به عنوان میوه ای بهشتی هم یاد میشود. این میوه حاوی ویتامین ها و آنتی اکسیدان فراوانی است به طوری که از قدیم مورد توجه اطباء بوده و برای آن خواص بی شماری برشمرده اند. نام انار از کلمه ای یونانی به معنای سیب با هسته های زیاد گرفته شده است و با توجه به خواص غذایی و دارویی فراوانی که دارد ، مصرف آن برای برخی از افراد مضر می باشد. اگر به مصرف انار علاقه مندید ، مضرات این میوه خوشمزه را نیز در نظر بگیرید و در خوردن آن زیاده روی نکنید. در این بخش ازبهداشت و سلامت نمناک به شما می گوییم که مصرف انار برای چه کسانی مضر است.

    طبع انار

    مزاج انار به طعم آن بستگی دارد. مزاج انار به طور کلی سرد و خشک است و هر چه ترش تر باشد مزاج سرد و خشکی آن نیز بیشتر است. انار شیرین مزاجی سرد و معتدل دارد و بهترین زمان برای مصرف آن صبح وقبل از صبحانه است.

    خانم های باردار :

    انار برای خانم های باردار بسیار مفید است و سبب :

    خواص آب انار و گلپر

    زیبایی چهره نوزاد ، جلوگیری از ویار حاملگی ، جلوگیری از آسیب رسیدن به مغز جنین می شود. اما متاسفانه با تمام خواصی که دارد می تواند سبب سقط جنین شود، به طوری که در قدیم الایام به عنوان داروی طبیعی سقط از آن استفاده می شد پس اگر در روزهای اول بارداری هستید هرگز از آن استفاده نکنید.

    مبتلایان به زخم معده

    افرادی که به مشکلات معده و زخم معده مبتلا هستند ، نباید انار ترش مصرف کنند زیرا مصرف انار سبب تشدید زخم معده می شود.

    افراد سرد مزاج

    مصرف انار در افراد سرد مزاج به علت طبع آن مشکلاتی را به وجود می آورد . مصرف این میوه در این افراد معده را سست کرده و ایجاد نفخ می کند. این افراد باید پس از خوردن این میوه مقداری نبات و زنجبیل مصرف کنند.

    افراد دچار یبوست

    افرادی که همیشه دچار یبوست هستند ، باید از خوردن انار و رب انار خود داری کنند زیرا مصرف انار همراه با هسته های آن سبب تشدید یبوست شده ، این افراد بهتر است انار را با پرده های سفید داخل آن مصرف نمایند چرا که آنها حاوی فیبرند. این فیبر نامحلول به حرکات دستگاه گوارش، رفع مشکلات دستگاه گوارش، جلوگیری از یبوست و کاهش اضافه وزن و کنترل اشتهای کاذب کمک می کند.

    افراد دچار اختلالات جنسی

    مصرف بیش از حد انار در مردانی که دچار اختلالات جنسی هستند سبب کاهش نیروی جنسی شده و هورمون های مردانه را کاهش می دهد.

    افراد دچار اختلالات هضم

    انار به علت داشتن آهن و سایر عناصر دیگر دیر هضم می باشد و مصرف بیش از حد این میوه دستگاه گوارش را تحریک می کند و باعث اختلالات بسیاری مانند حالت تهوع، استفراغ، درد شکم و… خواهد شد.

    افراد دچار اضافه وزن

    مصرف انار و عصاره آن به علت کالری فراوانی که دارد ، سبب افزایش وزن می شود پس اگر رژیم دارید و کالری مصرفی را چک می کنید از خوردن این میوه خودداری کنید.

    افراد دچار فشار خون پایین

    خوردن انار سبب کاهش فشار خون می شود پس افراد دچار افت فشار خون از فشار خون پایین رنج می برند نباید بیش از حد انار مصرف کنند. مصرف این میوه با انواع خاصی از داروها که برای درمان فشار خون و کلسترول بالا استفاده می شود، مداخله می کند.

    جراحی

    انار بر فشار خون تاثیر می گذارد. این امر ممکن است با کنترل فشار خون در طول و بعد از عمل جراحی تداخل ایجاد کند پس دو هفته قبل از عمل جراحی انار مصرف نکنید.

    افراد مبتلا به دیابت

    انار قند بالایی دارد و برای افراد مبتلا به دیابت مضر است پس این افراد باید در خوردن انار احتیاط کنند.

    افراد مبتلا به ناراحتی های ریوی

    افراد مبتلا به ناراحتی های ریوی باید در خوردن انار احتیاط کنند زیرا این میوه سبب تشدید بیماری آنها می شود.

    خواص آب انار و گلپر

    افراد دچار اختلالات کبد

    اگر داروهای خاصی برای اختلالات کبد دارید، انار را با احتیاط و طبق نظر پزشک مصرف کنید زیرا آنزیم های موجود در انار مانع عملکرد آنزیم های خاصی در کبد می شوند.

    آلرژی :

    برخی افراد به خوردن انار آلرژی دارند و با مصرف این میوه دچار علائمی مانند بلعیدن دردناک ، خارش ،مشکلات پوستی ، تورم صورت ، سختی در تنفس ،درد و تورم در دهان می شوند. اگر شما نیز این مشکلات را با خوردن انار تجربه می کنید ، از خوردن این میوه اجتناب کنید.

    خواص گلپر؟! اولین چیزی که با شنیدن اسم گلپر به ذهن شما می‌رسد، چیست؟ شاید یکی از بهترین نوستالژی های خاطره‌انگیز، خوردن انار با گلپر باشد؛ اما داستان خوشمزه طب سنتی با این گیاه هنوز ادامه دارد.

    از خواص گلپر چه می‌دانید؟ بهتر است بدانید که این ادویه شما را لاغر می‌کند؛ اصلا تا به حال دمنوش یا چای انار و گلپر خورده‌اید؟ اگر زیبایی و تناسب اندام بیشتری می‌خواهید، این مطب را از دست ندهید؛ با مجله دلتا و یک رژیم لاغری گیاهی و متفاوت همراه باشید.

    گلپر گیاهی گلدار است و شبیه به سکه سفید رنگ است و دانه های بسیار معطری دارد و همراه با غذا به عنوان ادویه مصرف می‌شود؛ اصولا ادویه ها قدرت چربی سوزی بالایی دارند و به لاغری کمک می‌کنند؛ گلپر هم یکی از ادویه های لاغری است که هم به هضم غذا کمک و هم شکم و پهلوی شما را به سرعت آب می‌کند.

    چه ادویه لاغری بهتر از گلپر برای یک رژیم غذایی خوشمزه و مفید وجود دارد؟ این گیاه یا ادویه هم در کنار انار و هم در انواع غذا ها و کباب ها، سوپ یا سالاد خوردنی است؛ البته رد پای آن را می‌توان در اسفند های خانگی هم برای ضد عفونی شدن محیط دید.

    خواص آب انار و گلپر

    صبر کنید؟ واقعا فکر کرده‌اید که تمام خواص گلپر فقط به لاغری ختم می‌شود؟ این ادویه را دست کم نگیرید؛ گیاه طبیعی ضد التهاب، ضد تشنج و ضد قارچ اینجا است.

    گلپر خاصیت ضد سرطانی هم دارد؛ همانطور که می‌دانید، رادیکال های آزاد عامل اصلی بیماری های خطرناک مانند: ناراحتی قلبی، کبد، آلزایمر، سرطان و پارکینسون هستند. این گیاه می‌تواند به عنوان یک خاموش ‎کننده برای رادیکال های آزاد به کار رود.

    این گیاه پر خاصیت دو نوع عمده دارد:

    تا به حال به این مسئله فکر کرده‌اید که چرا انار را با گلپر می‌خورند؟ از خواص گلپر با انار چه می‌دانید؟ قطعا این موضوع فقط به دلیل تغییر ذائقه و طعم آن نیست! انار یک میوه نفاخ است و مصرف آن با گیاه معطری مانند گلپر که طبع گرمی دارد، خاصیت ضد نفخ به این میوه می‌دهد.

    خوردن انار یا آب آن به تنهایی مشکل سوء هاضمه و سوزش معده ایجاد می‌کند؛ به این دلیل در طب سنتی خوردنش با گلپر توصیه می‌شود. شما می‌توانید بعد از خوردن غذا، از ترکیب انار و گلپر به عنوان یک داروی طبیعی برای بهبود هضم غذا استفاده کنید.

    دمنوش ها یکی از بهترین جایگزین ها برای لاغری و حتی جلوگیری از مصرف بیش از حد چای هستند؛ داشتیم به این موضوع فکر می‌کردیم که حتما خوردن دمنوش لاغری انار و گلپر باید یک طعم ترکیبی ترش و خاص داشته باشد؟ شما چه فکر می‌کنید؟ بیایید این دمنوش را یک بار هم که شده امتحان کنیم.

    ابتدا، انار دون‌شده را درون قوری ( چینی ) بریزید و یک لیوان آب جوش به آن اضافه کنید؛ سپس گلپر، نبات و چوب دارچین را هم در این ترکیب ریخته و روی حرارت غیر مستقیم ( کتری یا وارمر ) قرار دهید؛ بگذارید این دمنوش برای حداقل یک ساعت روی شعله غیر مستقیم باشد تا کاملا رنگ بگیرد؛ دمنوش شما آماده است؛ نوش جان!

    از خواص گلپر و انار مطلع شدید، حالا می‌رسیم به ناشتا خوردن این مواد مغذی؛ می‌پرسید چرا؟ باید بدانید که خوردن انار و گلپر به صورت ناشتا، معده را پاکسازی و خون را تصفیه می‌کند، همچنین پوست را شاداب نگه می‌دارد، این ترکیب جادویی با خواص آنتی اکسیدانی فراوانش؛ دشمن سرطان، آلزایمر و  دفع‌کننده چربی و سموم بدن است.

    البته حتما نباید از ترکیب انار و گلپر به صورت چاشنی استفاده کنید، چای و دمنوش ترکیبی این دو ماده هم می‌تواند همین خاصیت ها را داشته باشد؛ اگر طعم ترکیبی این دو ماده مغذی را در کنار هم دوست ندارید، می‌توانید از ادویه گلپر به صورت مجزا هم استفاده کنید؛ چه نوشیدنی گرم و پر ویتامینی بهتر از دمنوش یا چای معطر گلپر.

    اگر ترکیب انار و گلپر را دوست ندارید، می‌توانید از چای گلپر استفاده کنید. برای لاغر شدن باید جلوی اشتهای کاذب شما گرفته شود؛ درواقع یکی از مهم‌ترین علت های اشتهای کاذب، سرد بودن طبع معده است. مصرف گلپر به دلیل طبع گرمی که دارد، می‌تواند اشتهای کاذب شما را کنترل کند؛ چای گلپر بخورید؛ این چای در هضم غذا، آب کردن چربی های شکم، تقویت حافظه و درمان اشتهای کاذب بسیار مؤثر است.

    چای یا دمنوش گلپر فرقی نمی‌کند؛ چیزی که اهمیت دارد این است که شما از این ادویه لاغری در رژیم غذایی خود استفاده کنید.

    گلپر و آب را درون قوری بریزید و روی شعله ملایم قرار دهید تا به جوش آید. اجازه دهید که این ترکیب ۳۰ دقیقه روی حرارت غیر مستقیم دم بکشد؛ سپس برای از بین رفتن تلخی آن مقداری عسل به معجون لاغری اضافه کنید؛ اگر قصد لاغر شدن با دمنوش و چای های گیاهی را دارید، باید حداقل دو هفته و روزی دو لیوان از این دمنوش را میل کنید.

    البته در مصرف چای و دمنوش گلپر نباید زیاده‌روی کنید؛ چون مصرف بیش از حد این ترکیب تپش قلب ایجاد می‌کند و برای خانم های حامله هم خطر سقط جنین دارد.

    ممکن است بگویید که شما استفاده از این ادویه را در چای و دمنوش های گیاهی داغ دوست ندارید و اصولا خوردن چیز های سرد و خنک مثل شربت های گیاهی را ترجیح می‌دهید؛ نگران نباشید، رفیق شربت زعفران و سکنجبین خانگی اینجا است؛ گلپر را دست کم نگیرید؛ داغ و سردش فرقی نمی‌کند، این ادویه به جمع مواد مغذی آشپزخانه اضافه شده است تا شما را لاغر، زیبا و خوش‌اندام تر کند.

    شربت گلپر از ترکیب گلپر، آویشن، نعناع، رازیانه و عسل تهیه می‌شود. برای درست کردن این شربت لاغری به ۴۰ گرم گیاه خشک گلپر، عرق آویشن (یک لیتر)، عرق نعناع (نیم لیتر)، عرق رازیانه (نیم لیتر) و عسل طبیعی (نیم کیلو) نیاز دارید.

    راستی، شما چقدر از این ادویه خانگی معطر استفاده می‌کنید؟ شب یلدا نزدیک است، از گذاشتن ترکیب جادویی انار و گلپر در سفره شب یلدا غافل نشوید. تجربه های خوشمزه خود را با صفحه سلامتی ما در میان بگذارید.

    درمان صرع با ۷ دمنوش گیاهی

    ویتامین D و تقویت سیستم ایمنی

    علت افزایش وزن بعد از ورزش چیست؟

    تاثیر ویتامین D بر ریزش مو

    خواص آب انار و گلپر

    ۱۹ آبان ۱۳۹۸ در ۴:۴۵ ب٫ظ

    دستمریزاد لطفا کمی درمورد گلپر باخوراک لوبیا نیز میفرمودید. متشکرم

    پاسخ

    ۱۹ آبان ۱۳۹۸ در ۴:۴۱ ب٫ظ

    ممنون بابت اینهمه راهنمایی مفید شما عزیزان.

    پاسخ

    ۱۹ آبان ۱۳۹۸ در ۳:۵۴ ب٫ظ

  • نقاشی های فانتزی ساده کودکانه
  • ممنون

    پاسخ

    ۱۹ آبان ۱۳۹۸ در ۲:۵۶ ب٫ظ

    ممنون بابت مطالب اموزنده

    پاسخ

    ۱۹ آبان ۱۳۹۸ در ۱۲:۱۹ ب٫ظ

    جالب بود گلپر خیلی هم عالی است

    پاسخ

    خواص آب انار و گلپر

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    دیدگاه

    نام

    ایمیل

    وب‌ سایت

    از خواص سرکه انگور کمک به درمان اختلالات و ناراحتی‌های دستگاه گوارش نظیر یبوست، نفخ، اسهال…

    اشخاص ممنوع المعامله به کسانی گفته می‌شود که از انجام دادن معامله یا مداخله در اموال خود به طور کلی یا نسبت به موردی خاص توسط قانون‌گذار منع شده‌اند.

    

     

     

    خواص آب انار و گلپر

     دانستنی هایی درباره گلپر

    هر یک از ما حداقل یک بار انار یا باقلا را با گلپر خورده‌ایم و بو و مزه آن برای ما آشناست…این ادویه را چقدر می‌شناسید؟ آیا با خواص گلپر آشنایید؟ دکتر محمدحسین صالحی سورمقی، متخصص فارماکوگنوزی و استاد دانشکده داروسازی دانشگاه تهران، در مورد این گیاه و خواص تغذیه‌ای و درمانی آن، این‌گونه توضیح داده‌اند.

    آیا این درست است که گلپر یک چاشنی ایرانی است؟بله، گلپر گیاهی است که فقط در ایران می‌روید و به همین دلیل به «هراکلیوم پرسیکوم» معروف است. تمام گیاهانی که پایان نامشان «پرسیکوم» است، به نام کشورمان ثبت شده‌اند. محل رشد این گیاه بیشتر نواحی مرتفع (1500-2000 متر ارتفاع) و پر آب مثل رودخانه‌های اطراف شمشک، گچسر، دیزین، اوشان و تونل کندوان است و از این مناطق به سایر نقاط ایران ارسال می‌شود. میزان برداشت گلپر به حدی نیست که به خارج از ایران صادر شود.

    بهار فصل رویش این گیاه خودرو و وحشی است. برگ‌های گلپر بزرگ و پهن است و قطر آن گاهی از نیم متر هم بیشتر می‌شود. گیاه گلپر از خانواده گیاهان چتری یا جعفری و گل آن بسیار زیبا و شبیه چتر است. قطر این گل‌ها گاهی به بیش از 50 سانتی‌متر می‌رسد. گل‌های سفید رنگ در خرداد و تیر ماه باز می‌شود. شهریور و مهر ماه فصل برداشت دانه‌هاست.دانه‌های گلپر پهن هستند، بویی نافذ دارند و قطر آن‌ها از 4-6 میلی‌متر بیشتر نمی‌شود. برای برداشت دانه‌ها چترها را می‌چینند و آن‌ها را در یک پارچه می‌تکانند تا دانه‌ها بریزد. برگ و ساقه این گیاه هم بوی نافذی دارد و از ساقه تو خالی آن گرچه مزه تند و تیز و تلخی دارد، ترشی بسیار خوشمزه‌ای درست می‌کنند. دانه‌های گلپر مشابهی از نظر بو و مزه ندارد و از قدیم به دلیل خوراکی بودن و از آنجا که مصرف آن محدودیت و ممنوعیتی ندارد، آن را پودر می‌کردند و به عنوان ادویه مستقیم یا همراه با سایر ادویه‌ها در ترشی‌ها یا در غذاها می‌ریختند.

     

     دانه‌های گلپر خواص درمانی یا تغذیه‌ای هم دارند؟بله، گلپر خواص آنتی‌اکسیدانی و ضدنفخ بالایی دارد و معمولاً همراه با مواد غذایی نفاخ مثل باقلا استفاده می‌شود. دانه‌های گلپر خاصیت تقویت‌کنندگی معده هم دارند و هضم‌کننده خوبی هستند. افرادی که معده ضعیف یا تنبلی دارند، می‌توانند از پودر گلپر به عنوان ادویه در غذا استفاده کنند.اسانس دانه‌های گلپر خاصیت ضدمیکروبی دارد و همانند سیر و پیاز شوینده معده محسوب می‌شود. از این ادویه به عنوان نگه‌دارنده مواد غذایی از فساد نیز استفاده می‌شود.متأسفانه با توجه به اینکه این گیاه فقط در ایران آن هم در نواحی خاصی می‌روید، مطالعه چندانی روی اسانس آن انجام نشده و در مورد سایر خواص این گیاه نیز اطلاعاتی در دسترس نیست.

     

    آیا این موضوع درست است که برخی افراد به گلپر حساسیت دارند و با مصرف آن کهیر می‌زنند؟کلاً گیاهان خانواده جعفری می‌توانند ترکیب‌های کومارینی داشته باشند که برای برخی افراد حساسیت‌زاست و مشکلات نوری روی پوست ایجاد می‌کند. یعنی فردی که به این گیاهان حساسیت دارد، در اثر مصرف یا تماس پوستی با آن‌ها و قرار گرفتن در آفتاب، دچار لک‌های پوستی قهوه‌ای، قرمز یا تاولی می‌شود که گاه خارش دارد. البته درصد کمی از افراد به ترکیب‌های کومارینی حساس هستند اما به هر حال اگر فردی در اولین تماس با گلپر یا سایر گیاهان چتری یا مصرف آن‌ها این نوع حساسیت را مشاهده کرد، دیگر نباید این گیاهان را مصرف کند زیرا با مصرف بیش از یک بار ممکن است حساسیت افزایش یابد و لک‌ها یا تاول‌ها تمام بدن را فرا بگیرند.

     

     برای نگهداری بلندمدت دانه‌های گلپر باید آن‌ها را پودر کنیم؟بهتر است دانه گلپر را تا هنگام مصرف پودر نکنیم البته این در مورد تمام دانه‌های گیاهان خانواده جعفری مثل زیره، رازیانه و گشنیز صدق می‌کند زیرا اسانس در دانه گیاهان محبوس است و اگر آن‌ها را در شرایط درست نگهداری کنیم، تا 3-2 سال قابل استفاده‌اند اما وقتی دانه‌ها پودر می‌شود، اسانس آن‌ها به سرعت تبخیر می‌شود و خاصیتش را از دست می‌دهد و دوام آن‌ها در شرایط مناسب نگهداری به 6 ماه می‌رسد. البته بهتر است دانه‌ها را هنگام مصرف یا حداکثر یکی دو هفته قبل از مصرف پودر کرد.

     

     دانه‌های گلپر را در چه ظرفی و در چه دمایی نگهداری کنیم؟شیشه‌های رنگی تیره یا ظروف فلزی با در محکم، بهترین ظروف برای نگهداری دانه‌های اسانس‌دار هستند. دانه‌ها را باید در مکانی دور از رطوبت و نور نگهداری کرد. بدترین ظروف برای نگهداری دانه‌های اسانس‌دار، ظروف پلاستیکی است. اندازه ظرف نیز باید با حجم ادویه متناسب باشد زیرا هوای داخل ظرف می‌تواند باعث اکسیده شدن اسانس شود و بو و خاصیت آن را تغییر دهد.

     

    باید ظرف را در یخچال بگذاریم؟نه، اما بهتر است در مکانی خنک و دور از گرما و رطوبت باشد زیرا گرما باعث از بین رفتن اسانس می‌شود.

     در عطاری‌ها دانه گلپر را یا در گونی می‌ریزند و باز می‌فروشند یا در کیسه‌های پلاستیکی بسته‌بندی می‌کنند. کدام نوع را تهیه کنیم بهتر است؟اگر دانه‌ها در گونی در معرض گرما یا نور قرار گیرند به مرور زمان کهنه می‌شوند ولی در بسته‌بندی، ماندگاری گلپر بالاتر می‌رود اما پلاستیک بدترین ظرف برای نگهداری دانه‌های اسانس‌دار است زیرا اسانس‌ها پلاستیک را حل و خلل و فرجی ایجاد می‌کنند که با چشم دیده نمی‌شود ولی اسانس از میان آن‌ها تبخیر می‌شود. بهتر است به محض خرید دانه‌ها، آن‌ها را از بسته‌بندی خارج و به ظروف شیشه‌ای رنگی یا فلزی منتقل کرد.منبع: salamatiran.com

    داروخانه گیاهی بیتوته

    درمان قطعی انحرافات زانو درکوتاه ترین زمان

    تا60%تخفیف پرطرفدارترین محصولات جنسی

    معجزه ی درمان وتوانبخشی بیماران فلج مغزی

    ترک قطعی سیگار

    تست شنوایی و درمان وزوز گوش

    تشخیص و درمان اختلالات جنسی

    راهی بدون بازگشت برای ترک سیگار

    بازگشت به زندگی بعد از یک بحران سخت روحی

    شوره سر کلافت کرده؟ درمان بدون عارضه

    خواص آب انار و گلپر

    لاغری موضعی با لیزر

    درمان ناهنجاری جلو بودن فک با ارتودنسی

    ترک سیگار آسان با هیپنوتیزم!

    تجویز انواع سمعک نامرئی و هوشمند

    چنین کیکی روفقط تواین یخچال میتونی جابدی

    Makan Inc.‎| All Rights Reserved – © 2013 – 2020

    دفع مضرات دخانیات، تقویت معده، از بین برنده غم و اندوه و افزایش هوش آدمی از جمله 50 خواص خارق العاده انار هستند.

    به گزارش خبرنگار مهر، خداوند متعال در هر فصلی میوه های متناسب با آن فصل را آفرید تا آدمی بر اساس نیازهای جسمی خود از میوه ها استفاده کند. محققان طب قرآنی بر این عقیده اند که انار به عنوان یک میوه بهشتی از این جهت در فصل پاییز به بار می نشیند که فصل پاییز فصل خزان درختان و گرفتگی آسمان است و برای جلوگیری از افسردگی و نگرانی دانه های انار بسیار مفید بوده و موجب شادابی می شوند.

    همچنین پزشکان و متخصصان تغذیه خواص انار را به 50 مورد تقسیم کرده اند:


    1. پوست و ریشة انار ضدکرم


    2.انار معتدل، مقوی، ملین، ادار آور و ضد تشنگی

    خواص آب انار و گلپر

    3.اگر بعد از غذا انار شیرین خورده شود رنگ چهره زیبا و غذا آسان هضم می‌شود.

    4 کسانی که لاغر هستند خوردن انار برای آنها مفید است البته نوع شیرین آن

    5 انار شیرین برای کسانی که یرقان دارند مفید است، یک ساعت قبل یا بعد از غذا میل شود.

    6 انار شیرین سرفه را تسکین می‌دهد و صدا را باز می‌کند (برای کسانی که آواز می‌خوانند)


    7انار شیرین خارشهای بدن را تسکین می‌دهد.


    8 طبع انار ترش سرد است.


    9 مقوی معده و کبد است، البته انار شیرین

    10کسانی که زخم معده دارند انار ترش ممنوع است. به طور کلی زیاده‌روی در مصرف انار ترش امکان به وجود آمدن زخم معده را دارد.

    11 جهت درمان زخمهای دهان روزی چندبار آب انار ترش را در دهان نگه داشته و مزمزه نمایید.

    12 جهت درمان زخم داخل بینی یا گوشت اضافی روی زخمها آب انار ترش را بجوشانید تا غلیظ شود، سپس با عسل مخلوط نمایید و بر روی آنها بمالید.


    13 رب انار مقوی بدن و چاق کننده است.


    14 رب انار یبوست می‌آورد.


    15 خوردن انار غم و اندوه را از بین می‌برد.

    16 کسانی که میل به خوردن خاک و چیزی دیگر دارند با خوردن رب انار از بین می‌رود.

    17 خانمهای حامله اگر در دوران حاملگی رب انار بخورند ویار آنها از بین می‌رود.

    18 برای از بین بردن ترشحات سادة زنانگی از دمکردة گل انار روزی 2 استکان استفاده شود. 5 گرم گل خشک در 200 سی‌سی آب جوش 20 دقیقه دم کرده، بنوشید.

    19 برای کسانی که خروج مقعد دارند پوست انار خشک یا تازه را در آب بجوشانند صاف کرده و بعد از هر بار اجابت مزاج در داخل آب نیمگرم یا سرد آن بنشینند. برای کسانی که بواسیر دارند این عمل مفید است.

    20 کسانی که کرم دارند حدود سه یا چهار گرم پوست انار را با یک لیوان آب گرم میل نمایند. بهتر است یبوست نداشته باشند اگر چنانچه یبوست دارند یک روز قبل از خوردن پودر پوست انار مسهل یا سوپ‌های ملایم بخورند و 2 ساعت بعد از خوردن پودر پوست انار مقداری سوپ میل شود.

    21 کسانی که کم خون هستند یا احساس خستگی زیاد می‌کنند از دم کرده یا جوشاندة برگ انار به عنوان چای استفاده (10 گرم در 250 سی‌سی آب) کنند.

    22  دم کردة برگ انار میگرن را برطرف می‌نماید. 5 عصر و آخر شب یک لیوان میل شود. 5 گرم گل انار در یک لیوان آب جوش دم کرده.

    23 برای درمان کرم کدو بین 60 تا 90 گرم پوست خشک کردة ریشه با ساقة انار را در 2 لیوان آب به مدت 2 شبانه روز خیس کرده سپس با حرارت ملایم آن را جوشانده تا آب به یک لیوان برسد، سپس صاف نموده در 2 یا 3 نوبت با کمی عسل مخلوط کرده میل شود. بعد از آن بیمار هنگام اجابت مزاج بر روی یک ظرف آب نیم گرم بنشیند تا کاملاً کرم کدو که همانا سر آن می‌باشد دفع گردد زیرا اگر سر آن باقی بماند مجدداً رشد می‌نماید. اما برای از بین بردن کرم کدو داروهای شیمیایی البته زیر نظر پزشک بهتر است. 

    24 در موقع خوردن جوشانده پوست انار از خوردن روغن کرچک خودداری شود. زیرا ممکن است ایجاد مسمومیت نماید.

    25 جوشاندة پوست انار جهت ترشحات سفید خانم‌ها مفید است.

    26 از ترکیب گلهای له شدة انار با روغن کنجد برای سوختگی استفاده می‌شود.


    27 طبع انار سرد و تر است.

    خواص آب انار و گلپر


    28 پوست آن سرد و خشک است.


    29 انار شیرین طبیعت سرد، معتدل و کمی تر دارد.

    30 انار تولید کنندة اخلاط صالح است. همانا دو گونه خلط وجود دارد یکی مفید و دیگر غیر مفید که انار تولید کننده نوع مفید آن است.

    31 برای رفع درد سینه یا سرفه خشک سر انار را سوراخ کرده سپس روغن بادام شیرین داخل آن ریخته و روی آتش بگذارند تا روغن جذب شود آن گاه بخورند بسیار خوب است.


    32 انار ترش نیروی جنسی را کاهش می‌دهد.

    33 عصارة گل انار و گلاب برای ورم چشم مفید است. بصورت ضماد با احتیاط مصرف شود.

    34 گل انار با آب بارهنگ برای زخمهای آلات تناسلی آقایان مفید است. گل انار + عرق بید + عرق بیدمشک + عرق کاسنی + بارهنگ سپس زخم را بشویید.

    35 به جای گل ما می‌توانیم از پی سفید داخل انار استفاده کنیم. (مورد شماره 34)

    36 کسانی که می‌خواهند نوزادی زیبا داشته باشند در دوران حاملگی در فواصل غذا و ظهر و شب انار بخورند.


    37 خوردن انار مستی را رفع می‌کند.

  • مدل لباس مجلسی گیپور دار کوتاه
  • 38 انار جهت صفرا و تب صفراوی مفید است. قبل از غذا میل شود.

    39 بهترین موقع خوردن انار صبح ناشتا با کمی گلپر است.

    40 جوشاندة گل انار درمان کنندة پیوره و خون ریزی لثه می باشد.

    41 پودر پوست انار برای التیام زخمهای کهنه مفید است.

    42 کسانی که مزاج گرم دارند انار ترش برای آنها مفید است.

    43 اگر انار با دانه خورده شود از صدا کردن شکم جلوگیری می‌کند.

    44 امام صادق (ع) می‌فرمایند: بخورید انار را با پرده‌های وسط آن تا معده را صیقل دهد و هوش را زیاد کند.

    45 حضرت علی(ع) می‌فرمایند: به کودکان خود انار دهید تا زودتر به سخن آیند.

    46 کسانی که بیماری قند دارند از انار استفاده کنند.

    47 اگر آب انار را با شکر و نشاسته و صمغ عربی و روغن بادام بجوشانیم و نیم گرم میل شود باز کنندة ادرار و تقویت کنندة دستگاه ادرار و مثانه است.

    خواص آب انار و گلپر


    48 انار دفع کنندة مضرات دخانیات می‌باشد.

    49 اگر انار را با پوست و دانه به طور سالم بپزند و سپس کوبیدة آن را در محل خارش بگذارند خارش را برطرف می‌کند.

    50 اشخاصی که دارای طبع سرد و تر هستند بعد از خوردن انار کمی زنجبیل با نبات بخورند.

    All Content by Mehr News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

    انار میوه ای است سرشار از ویتامین و به علت داشتن آهن و سایر عناصر دیگر دیر هضم می باشد .با ما همراه شوید تا با خواص خوردن انار این معجزه الهی و البته مضرات آن بیشتر آشنا شوید.

    به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ انار از مهمترین میوه های فصل پاییز است که نام آن از کلمه ای یونانی به معنای سیب با هسته های زیاد گرفته شده است و این میوه خواص غذایی و دارویی فراوانی دارد.

    یک محقق و پژوهشگر طب سنتی بیان کرد: انار ترش طبعی سرد و خشک وانارشیرین مزاجی سرد و معتدل دارد و این میوه حاوی ویتامین هایی مانند A، E، C و اسید فولیک است.

    او با اشاره به اینکه انار آنتی اکسیدانی بسیار قوی است؛ ادامه داد: طبق بررسی های انجام شده، خاصیت آنتی اکسیدانی انار 3 برابر چای سبز است و آب انار از تجمع پلاکت ها در عروق خونی جلوگیری می کند.

    این پژوهشگر عنوان کرد: مصرف انار سبب تصفیه خون و دفع سموم بدن می شود، همچنین این میوه با از بین بردن اسید های چرب نقش موثری در کاهش چربی های اطراف شکم دارد.

    خواص آب انار و گلپر

    عظمایی با عنوان اینکه انار تاثیر بسزایی در کاهش فشار و قند خون دارد؛ افزود: مصرف این میوه برای افرادی که دچار خارش بدنهستند و طبع گرمی دارند توصیه می شود، همچنین رب انار خاصیت چاق کنندگی دارد بنابراین مصرف آن برای افراد لاغر مفید است.

    او ابراز کرد: مصرف انار در دوران بارداری موجب زیبایی چهره نوزاد می شود و مصرف رب انار نیز از ویار حاملگی جلوگیری می کند. استفاده از آب انار در زمان بارداری مانع از آسیب رسیدن به مغز جنین می شود.

    این پژوهشگر گفت: مصرف انار همراه با گلپر از ایجاد دل درد جلوگیری می کند و از طرفی سبب جذب بهتر آن می شود. بهترین زمان مصرف این میوه صبح ناشتا همراه با مقداری گلپر است.

    او همچنین تصریح کرد: آب انار حاوی ترکیباتی مانند کلاژن و الاستین است بنابراین مصرف آن نقش چشمگیری در از بین بردن ترک های پوستی دارد و سبب حفظ جوانی و شادابی پوست می شود.

    او افزود: مبتلایان به زخم معده باید از مصرف انار ترش اجتناب کنند زیرا استفاده از این میوه سبب تشدید زخم معده می شود. همچنین استفاده از انار شیرین در افراد سردمزاج توصیه می شود همچنین این افراد باید پس از خوردن این میوه مقداری نبات و زنجبیل مصرف کند.

    گفتنی است؛ مصرف بیش از حد انار و رب انار سبب یبوست می شود بنابراین مصرف انار همراه با هسته های آن در مبتلایان به اسهال مفید است همچنین زیاده روی در مصرف انار ترش سبب کاهش هورمون های مردانه می شود.

    با این همه خاصیت ضرری نداره زخم معده ای هاهم انار شیرین بخورندچیز جدیدی نگفت

    88492747

    88830950

    info@bornanews.ir

    تهران – خیابان شهید مطهری – خیابان فجر – خیابان نظری – انتهای خیابان دلفان – نبش اتوبان مدرس – پلاک 50

    تمام حقوق برای خبرگزاری برنا محفوظ است. استفاده از مطالب با ذکر منبع آزاد است.

    انار میوه‌ای است که خواص بی شماری از جمله آب کردن چربی‌های بدن را به آن نسبت داده اند.

    آفتاب نیوز: انار ترش، طبعی سرد و خشک و انار شیرین مزاجی سرد و معتدل دارد و این میوه حاوی ویتامین‌هایی مانند A، E، C و اسید فولیک است و براساس بررسی‌های انجام شده، خاصیت آنتی اکسیدانی انار ۳ برابر چای سبز است و آب انار از تجمع پلاکت‌ها در عروق خونی جلوگیری می‌کند.

    مصرف انار سبب تصفیه خون و دفع سموم بدن می‌شود، همچنین این میوه با از بین بردن اسید‌های چرب نقش موثری در کاهش چربی‌های اطراف شکم دارد.

    مصرف این میوه برای افرادی که دچار خارش بدن هستند و طبع گرمی دارند توصیه می‌شود، همچنین رب انار خاصیت چاق کنندگی دارد بنابراین مصرف آن برای افراد لاغر مفید است.

    مصرف انار در دوران بارداری سبب زیبایی چهره نوزاد می‌شود و مصرف رب انار نیز از ویار حاملگی جلوگیری می‌کند. استفاده از آب انار در زمان بارداری مانع از آسیب رسیدن به مغز جنین می‌شود.

    خواص آب انار و گلپر

    مصرف انار همراه با گلپر از ایجاد دل درد جلوگیری می‌کند و از طرفی سبب جذب بهتر آن می‌شود و بهترین زمان مصرف این میوه صبح ناشتا همراه با مقداری گلپر است.

    اما آب انار نیز حاوی ترکیباتی مانند کلاژن و الاستین است بنابراین مصرف آن نقش چشمگیری در از بین بردن ترک‌های پوستی دارد و سبب حفظ جوانی و شادابی پوست می‌شود.

    مبتلایان به زخم معده باید از مصرف انار ترش اجتناب کنند، زیرا استفاده از این میوه سبب تشدید زخم معده می‌شود.

    استفاده از انار شیرین در افراد سردمزاج توصیه می‌شود همچنین این افراد باید پس از خوردن این میوه مقداری نبات و زنجبیل مصرف کند.

    مصرف بیش از حد انار و رب انار سبب یبوست می‌شود بنابراین مصرف انار همراه با هسته‌های آن در مبتلایان به اسهال مفید است همچنین زیاده روی در مصرف انار ترش سبب کاهش هورمون‌های مردانه می‌شود.

    © 2020 PARS TODAY. All Rights Reserved.

    انار یک میوه پاییزی و بسیار خوشمزه است که طرفداران بیشماری دارد.

    در این مطلب برای شما دلایلی آوردیم تا ناشتا انار و گلپر بخورید.

    – نخست انار دون شده را درون قوری ریخته و یک لیوان آب جوش روی آن بریزید.

    گلپر، نبات و چوب دارچین را اضافه کنیدو روی حرارت غیر مستقیم ( کتری یا وارمر ) قرار دهید .

    خواص آب انار و گلپر

    بگذارید قوری برای حداقل یک ساعت روی شعله غیر مستقیم باشد تا کاملا رنگ بگیرد.

    بهتر است برای دمنوش از قوری چینی استفاده کنید.

    اگر از آب انار به جای آب جوش استفاده کنید دمنوش شما خوش رنگ تر می شود.

    خواص دمنوش انار و گلپرخوردن این میوه و آب آن به دلیل ترکیباتی که دارد، یبوست آور است و خوردن اش به همراه هسته مانند یک ملین عمل می کند اما به دلیل ایجاد مشکلاتی به هنگام دفع، بهتر است که یک چهارم آن را با هسته و بقیه اش را بدون هسته میل کنید.

    ضمنا از آنجا که این میوه نفاخ است، مصرف آن با گیاه معطری مانند گلپر که طبع گرمی دارد، خاصیت نفاخ بودن را از این میوه می گیرد.

    خوردن انار یا آب آن به تنهایی سوء هاضمه آور بوده و سوزش معده به دنبال دارد.

    به این دلیل خوردن اش با گلپر توصیه می شود.

    یادتان باشد که خوردن مقدار کمی از انار گلپر زده بعد از غذا به هضم غذا کمک می کند.

    خواص آب انار و گلپر
    خواص آب انار و گلپر
    0

    دوره مقدماتی php

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *