خاصیت سبزی جعفری چیست

دوره مقدماتی php
خاصیت سبزی جعفری چیست
خاصیت سبزی جعفری چیست

 جعفری یکی از سبزی هایی است که بسیار مفید است و خواص زیادی برای بدن دارد. در این مقاله به تمام خواص سبزی جعفری اشاره می کنیم.

گیاه جعفری بی‌نهایت مفید بوده و حاوی ترکیباتی است که می‌توانند از شما در برابر سرطان دفاع کرده و سیستم ایمنی‌تان را تقویت کنند. جعفری دارای ویتامین‌های C، K و A بوده و مواد معدنی زیادی مانند آهن، کلسیم و پتاسیم دارد. این گیاه بیشتر از آنچه اکثر مردم فکر می‌کنند مغذی است. در ادامه به برخی خواص جعفری اشاره می کنیم.

جعفری برای افرادی که آرتروز دارند بسیار مفید است چون روغنی دارد که ضدالتهاب بوده و می‌تواند به میزان قابل توجهی از التهاب کاسته و درد مفاصل را تسکین بدهد.

جعفری منبع غنی از آنتی‌اکسیدان‌هایی است که با آسیب‌های سلولی ناشی از رادیکال‌های آزاد مبارزه می‌کنند. آنتی‌اکسیدان‌های جعفری شامل لوتئین* Lutein است که با استرس اکسیداتیو oxidative stress در بدن مبارزه می‌کند. جعفری منبع خوبی از ویتامین‌های A و C است که این دو نیز خاصیت آنتی‌اکسیدانی دارند.

* لوتئین Lutein : یک آنتی‌اکسیدان در برخی مواد غذایی مثل سبزیجات برگ‌دار و تیره رنگ مانند کلم برگ و کاهو با برگ‌های سبز تیره یافت می‌شود.

خاصیت سبزی جعفری چیست

دوره مقدماتی php

* استرس اکسیداتیو oxidative stress : همان پیروزی رادیکال های آزاد بر دفاع آنتی اکسیدانی بدن است و به نوعی به حمله های بیولوژیک به ارگانیسم بدن تعبیر می شود. به بیان دیگر، استرس اکسیداتیو عدم تعادل میان تولید رادیکال های آزاد و دفاع های آنتی اکسیدانی تعریف می شود.

جعفری می‌تواند به عملکرد کبد کمک کرده و دفع طبیعی سموم از بدن را بهبود بدهد. جعفری حاوی دو ترکیب به نام‌های آپی ژنین* Apigenin و میریستیسین myristicin (نوعی روغن فرار در جعرفی) است که تولید آنزیم‌های کبد را افزایش می‌دهند.

* آپی ژنین Apigenin : آنتی اکسیدانی که در بسیاری از گیاهان و سبزیجات یافت می شود.

جعفری، منبع عالی یک آنتی باکتریال به نام کلروفیل* Chlorophyll است که با باکتری‌های بدن مبارزه کرده و می‌تواند عفونت را متوقف کند. جعفری برای نابود کردن باکتری‌های داخل دهان که باعث بد بود شدن آن می‌شوند نیز مفید است، بنابراین جویدن جعفری بعد از غذا می‌تواند کمک کند تنفس‌تان بد بو نشود.

* کلروفیل Chlorophyll : یا سبزینه رنگدانه ای سبز رنگ است که در اکثر گیاهان یا خزه ها یافت می شود.

در طب سنتی ترکیه از جعفری برای درمان دیابت استفاده می‌شود چون توانایی این گیاه در کنترل قند خون توسط آزمایشات علمی ثابت شده است. محققان، جعفری را روی موش‌هایی که دیابت داشتند تست کردند و دریافتند مصرف جعفری طی یک دوره‌ی یک ماهه توانسته بود قند خون را کاهش بدهد.

مصرف منظم جعفری می‌تواند ریسک سرطان را هم کاهش بدهد. جعفری دارای مقادیر زیادی فلاوونوئید (رنگدانه گیاهی) به نام آپی ژنین است که گفته می‌شود به پیشگیری از سرطان‌هایی مانند سرطان پوست، سرطان سینه و سرطان پروستات کمک می‌کند. آپی ژنین هم نوعی آنتی‌اکسیدان است که خاصیت ضدالتهابی دارد.

جعفری برای نابود کردن باکتری‌های داخل دهان که باعث بد بود شدن آن می‌شوند نیز مفید است، بنابراین جویدن جعفری بعد از غذا می‌تواند کمک کند تنفس‌تان بد بو نشود.اسیدآمینه‌ای به نام هوموسیستئین Homocysteine وجود دارد که می‌تواند به قلب و رگ‌های خونی آسیب بزند و جعفری می‌تواند با آن مبارزه کند. جعفری حاوی مقدار مناسبی از اسید فولیک است که از مقدار هوموسیستئین‌های مضر در خون کم می‌کند. این اتفاق می‌تواند در کمک به پیشگیری از سکته‌ی مغزی و حمله‌ی قلبی مفید باشد.

تنها دو قاشق چای‌خوری جعفری بیشتر از 15 درصد از نیاز روزانه‌ی شما به ویتامین K را تأمین می‌کند. بدن از ویتامین K برای تولید پروتئینی به نام اوستئوکلسین استفاده می‌کند. اوستئوکلسین در پروسه‌ی استخوان سازی و تقویت آن‌ها کاربرد دارد. ویتامین K مانع تجمع کلسیم در بافت‌های بدن می‌شود. اگر تجمع کلسیم در بافت‌های بدن زیاد شود می‌تواند بیماری‌های قلبی و عروقی ایجاد کند.

*استئوکلسین Osteocalcin : مهمترین پروتئین غیر کلاژنی در ماتریکس استخوان می باشد که دارای قابلیت اتصال به کلسیم می باشد.

جعفری دارای عناصری است که سیستم ایمنی را تقویت می‌کنند. کلروفیل موجود در جعفری با عفونت‌های باکتریایی و قارچی مبارزه می‌کند. ویتامین A، تأثیرگذاری سلول‌های سفید خون را بهبود بخشیده و خاصیت آنتی‌اکسیدانی آن نیز به مبارزه با سرطان و حتی علائم پیری کمک می‌کند.

جعفری ادرارآور است، یعنی پروسه‌ی جریان مایعات را در بدن بهتر می‌کند. این تأثیر کمک می‌کند از تشکیل سنگ کلیه جلوگیری شود و مایعات زیادی در بدن جمع نشود. بهبود جریان مایعات در بدن به مبارزه با سنگ صفرا و عفونت‌های ادراری نیز کمک کرده و از نفخ زیاد هم پیشگیری می‌کند.

اگر می خواهید بیشتر بدانید : جعفری، داروخانه بدن

اگر می خواهید بیشتر بدانید : جعفری را برای کاهش وزن و سم زدایی جدی بگیرید

گردآوری : گروه سلامت سیمرغseemorgh.com/healthمنبع : tebyan.net

All Rights Reserved – © 2019 | باز نشر مطالب پورتال سیمرغ تنها با ذکر نام و آدرس seemorgh.com مجاز می باشد.

یونانیان باستان معتقد بودند که جعفری یک گیاه مقدس است و برای تزئین مقبره عزیزان مرحوم شان از آن استفاده می کردند. استفاده از جعفری به عنوان یک گیاه گلدار نیز به تمدن روم بر می گردد .

به گزارش مشرق، جعفری یکی از سبزیجاتی است که ما کمتر به آن بها می دهیم، اما اگر مزایای آن را بدانید بدون شک همانند سایر سبزیجات برایش ارزش قائل می شوید. در این مطلب ما فواید جعفری را برمی شماریم و به اینکه چطور می تواند زندگی شما را بهبود بخشد اشاره می کنیم. با ما همراه باشید.

جعفری چیست؟

یک گیاه گلدار که بومی منطقه مدیترانه است و به طور گسترده به عنوان ادویه، گیاه و سبزی کشت می ‌شود. همچنین جعفری با عنوان Ajmood در هند، Achu Mooda در کانادا و Kothambeluri در مالایالام شناخته می شود.

جعفری به طور گسترده در غذاهای اروپای شرقی، اروپایی و آمریکایی به کار می ‌رود. این گیاه به رنگ سبز روشن است و یک گیاه دو ساله در مناطق معتدل و یک گیاه سالانه در مناطق استوایی و نیمه استوایی است.
 انواع مختلف جعفری چیست؟

خاصیت سبزی جعفری چیست

عموما جعفری سه نوع مختلف دارد:

برگ مجعد: این نوع که جعفری معمولی نامیده می ‌شود، این نوع شایع‌ ترین نوع آن است. اغلب به عنوان یک چاشنی در سوپ، خورشت و غذاهای دیگر استفاده می‌ شود.

برگ صاف یا تخت: این نوع جعفری، جعفری ایتالیایی نامیده می ‌شود و طعم آن بیشتر از جعفری با برگ های مجعد است. همچنین در خورشت، سوپ و حتی در سالاد و سس‌ها نیز به کار می‌ رود.

هامبورگ: این نوع از این سبزی که ریشه شلغم یا جعفری آلمانی نامیده می شود، تنوع کمتری دارد. این نوع نه برای برگ های آن بلکه از ریشه های آن استفاده می شود. به صورت بو داده، سرخ شده یا خرد شده به سوپ یا خورشت اضافه می شود.

تاریخچه گیاه جعفری چیست؟

استفاده از جعفری به ۲۰۰۰ سال قبل برمی گردد، پیش از استفاده از آن به عنوان چاشنی در غذاها، به عنوان دارو از آن استفاده می شد. یونانیان باستان معتقد بودند که جعفری یک گیاه مقدس است و برای تزئین مقبره عزیزان مرحوم شان از آن استفاده می کردند. استفاده از جعفری به عنوان یک گیاه گلدار نیز به تمدن روم بر می گردد .

۲۰ خاصیت شگفت انگیز جعفری

تمام مسئله این است. مقدار ویتامین K آن چیزی است که واقعا شما را تحت ‌تاثیر قرار خواهد داد. جعفری ۵۷۴ ٪ از مقدار توصیه‌ شده روزانه مواد مغذی را داراست و ویتامین C آن بیش از سه برابر مقدار ویتامین سی پرتقال است. این ماده همچنین غنی از مواد مغذی ضروری دیگر نظیر ویتامین A، آهن، مس و اسید فولیک است. به این ترتیب، جعفری دو برابر مقدار آهن موجود در اسفناج را داراست.

این مقایسه‌ ها به شما خواهند گفت که جعفری چه گیاه شگفت انگیزی است. علاوه بر این جعفری شامل ترکیبی منحصر به فرد از روغن‌ های فرار و ترکیبات دیگری است که زندگی شما را آسان ‌تر می ‌کنند. مثلا، eugenol، به عنوان یک بی ‌حسی موضعی عمل می‌ کند و یک ضد عفونی‌کننده برای جلوگیری از بیماری ‌های لثه است. این سبزی سودمند خواص بسیار زیادی دارد که در ادامه مطلب به آن ها خواهیم پرداخت.

    مبارزه با سرطان

تیم تحقیقاتی دانشمندان موسسه فیزیک و تکنولوژی موسکو معتقدند که در گیاه جعفری ترکیباتی وجود دارد که می تواند در جهت مبارزه با سرطان مفید باشند. جعفری حاوی ترکیبی به نام کارنوسول است که خاصیت ضد سرطان آن کشف شده است. این ترکیب همچنین در جهت درمان سرطان سینه، پوست، روده بزرگ و پروستات نیز مفید است.

جعفری نیز عامل مهمی از فلاونوئیدها است، فلاونوئیدها ترکیباتی هستند که می توانند مانع از تکثیر سلول های سرطانی شوند. ترکیب مهم دیگر یافت شده در جعفری لیتولئین است. لیتولئین عامل جلوگیری از سرطان است. همچنین علاوه از متابولیسم عوامل سرطان ‌زا که عوامل جهش فعال در کروموزوم ‌های کبد را ایجاد می کنند، نیز جلوگیری می‌ کند.

با این وجود، ترکیب دیگری در جعفری، که اپی ژنین (apigenin) نامیده می شود، در مطالعات آزمایشگاهی بیش از ۸۶٪ از سلول های سرطانی ریه را کشته است.

مهم است که توجه داشته باشید که پخت ‌و پز می ‌تواند بیشتر مواد مغذی مفید جعفری را از بین ببرد. در نتیجه برای بهره مندی از مزایای شگفت انگیز آن، روزانه یک قاشق چای خوری جعفری خام مصرف کنید.

    مبارزه با التهاب

اپی ژنین موجود در جعفری دارای خواص ضد التهابی نیز هست و فلاونوئیدهایی که سبزیجات دارند، بهترین مواد طبیعی برای مبارزه با التهاب هستند. گیاه جعفری برای درمان التهاب کلیه‌ ها و مثانه که ممکن است منجر به سنگ و سنگریزه شود، استفاده می ‌شود.

میزان بالای ویتامین C جعفری در مبارزه با التهاب موثر است. جعفری حاوی کورستین که یکی دیگر از آنتی اکسیدان های عالی در برابر التهاب است نیز می باشد. مهم ‌تر از آن، سلول‌ هایی که هیستامین آزاد می ‌کنند، را تثبیت می ‌کند، در نتیجه التهاب را در مسیر خود متوقف می ‌کند. کورستین همچنین می ‌تواند با شرایطی به نام پروستاتیت که به معنی التهاب در غده پروستات است، برخورد کند.

    افزایش ایمنی

فراوانی ویتامین C در جعفری آن را به غذای کامل برای افزایش سیستم ایمنی تبدیل می‌ کند. روغن ‌های اسانس موجود در آن نیز می‌ توانند واکنش ایمنی بیش از حد را سرکوب کنند. این خواص تقویت ایمنی جعفری به التیام سریع زخم‌ ها نیز کمک می ‌کنند.

    محافظت از قلب

جعفری می تواند یک افزودنی کم نمک به عنوان چاشنی باشد، مخصوصا اگر از غذاهای دریایی استفاده می کنید. همانطور که می ‌دانیم، نمک کم به معنای قلب سالم است. شما می ‌توانید جعفری خشک را با آویشن و پودر سیر به عنوان یک چاشنی خوش ‌مزه و در عین حال سالم ترکیب کنید. مطالعات نشان می‌ دهد که جعفری می ‌تواند برای درمان فشار خون شریانی و بیماری‌ های قلبی حاصل از آن استفاده شود.
 

    ارتقاء سلامت استخوان

همانطور که قبلا هم گفتیم، جعفری حاوی مقادیر بسیار بالایی ویتامین K است که برای حفظ تراکم استخوان و مبارزه با شکستگی استخوان ضروری است. این ماده معدنی به همراه کلسیم، منیزیم، ویتامین D، فسفر و سایر مواد مغذی مهم برای سلامت استخوان کار می‌کنند.

جعفری همچنین جذب دوباره استخوان را مهار می کند. (پروسه ای است که سلول های استخوانی بافت استخوانی را تجزیه می کند و مواد معدنی را آزاد می کنند و منجر به انتقال کلسیم از بافت استخوانی به خون می شود)، که مهار اینکار و جلوگیری از آن تاثیرات مثبتی بر ساختار اسکلتی فرد دارد. اگرچه جذب استخوان بسیار حیاتی است، اما بیش از حد می تواند منجر به بروز مشکلات شود.

خاصیت سبزی جعفری چیست

تشکیل و نگهداری استخوان‌ها توسط دو نوع از سلول‌ها، osteoblasts (استخوان ‌ساز یا استئوبلاست) و osteoclasts (استخوان‌کاه یا استئوکلاست‌) انجام می‌ شود. عدم تعادل بین این دو نوع سلول منجر به اختلالات متابولیک استخوان مانند پوکی استخوان و بیماری استئوپتروز یا استخوان مرمری (Osteopetrosis) می‌ شود. اپی ژنین موجود در جعفری می‌ تواند از این اختلالات جلوگیری کند.

    کمک به درمان کم خونی

جعفری غنی از آهن است که نقش آن در درمان کم خونی را روشن می کند. طعم دادن خوراک خود با جعفری یک راه ساده برای افزایش مصرف آهن است. یکی از ساده ترین راه ها برای رسیدن به این هدف، شروع روز خود با یک اسموتی جعفری است. مطالعات نشان می دهد که برگ جعفری خواص ضد آنمی قوی دارد. سطوح مناسب ویتامین C از جذب آهن پشتیبانی می ‌کنند. جعفری غنی از ویتامین C است و جذب بهتر آهن را بهبود می بخشد. این امر به نوبه خود به درمان کم ‌خونی کمک می‌ کند.

    ارائه خواص ضد باکتری

با توجه به مطالعات مصری، جعفری خواص ضد باکتری را به ویژه در برابر باکتری استافیلوکوک اورئوس نشان می دهد. حتی روغن ‌های اسانس جعفری آلی می‌توانند خواص ضد باکتری (و آنتی ‌اکسیدانی) را ارایه دهند. همچنین جعفری بر روی باکتری های گرم مثبت و گرم منفی اثرگذار است. این گیاه می تواند یک عامل ضد باکتری قوی باشد و به عنوان یک تحقیق می تواند برای اهداف دارویی مورد استفاده قرار گیرد.

    پشتیبانی از سلامتی غده

جعفری نقش مهمی در سلامت غده دارد. مطالعات نشان می ‌دهد که توانایی قابل ‌توجهی برای کاهش غدد ورم کرده و بزرگ دارد. همچنین می ‌تواند سموم آبکی و مخاط اضافی را از بین ببرد. این گیاه همچنین می تواند غده های فوقانی را آرام کند و بر اساس یک مطالعه مصری دیگر، ریشه جعفری حاوی کلسیم، آهن و ویتامین B است که همه آن ها غدد پاراتیرویید را تقویت می کنند.

    جوان سازی رگ های خونی

مطالعات نشان می دهند که عصاره جعفری می ‌تواند رگ‌های خونی، به ویژه آرترئول ها و مویرگ ‌ها را تسکین دهد. با این حال، تحقیقات کمی در مورد این موضوع وجود دارد. برای اطلاعات بیشتر در این مورد با پزشک خود مشورت کنید.

    درمان اسهال

  • عکس نوزاد پسر خوشگل
  • برگ ها، دانه ها و حتی ریشه های گیاه جعفری ابزاری قدرتمند برای درمان اسهال شناخته شده اند. مطالعات ویژه‌ ای می ‌گویند که نوشیدن جعفری به عنوان چای می‌ تواند برای درمان اسهال بهتر عمل کند. چای هضم چربی ‌ها و پروتئین‌ ها را افزایش می دهد و حتی جذب روده را بهبود می ‌بخشد.
     

        بهبود هضم

    جعفری برای درمان سوء هاضمه و سایر شرایط مرتبط با آن از جمله نفخ شکم و قلنج استفاده می شود. این قابلیت این گیاه سودمند را می توان به فیبر آن نسبت داد. فیبر به حرکت آرام و نرم غذاها در دستگاه گوارش کمک می کند. ویژگی های مسهل و ادرارآور این گیاه در جهت گوارش بهتر مفید هستند. Apiol، روغن استخراج شده از دانه های جعفری نیز برای کمک به هضم شناخته شده است.

        تنظیم سطح کلسترول

    دلیل اینکه جعفری در تنظیم سطح کلسترول خوب عمل می‌ کند، محتوای فیبر آن است. مطالعات نشان می دهد که عصاره های آبی جعفری دارای خواص هیپوکلسترولمی هستند که می توان به فلاونوئیدها نسبت داد. فلاونوئیدها باعث کاهش بیوسنتز کلسترول و کاهش سطح کلسترول خون می شوند

        بهبود سلامت گوش

    جعفری یکی از گیاهانی است که می‌ تواند به تمیز کردن مایع درون گوش کمک کند. از آنجا که جعفری به طور طبیعی مخاط را در بدن حرکت می‌دهد، می‌ تواند به جریان سیال از گوش به طور موثر کمک کند؛ نوشیدن عصاره جعفری خام می ‌تواند اثرات مفید داشته باشد. اما ابتدا با پزشک خود مشورت کنید چون گفته می شود که در برخی افراد عصاره جعفری باعث ناراحتی معده می شود.

        درمان ورم

    جعفری به عنوان یک دیورتیک طبیعی، آب اضافی از بدن را از بین می برد. همچنین نمک بیش از حد بدن را که منجر به ورم می شود، تخلیه می کند.

    یک مطالعه ایرانی نشان می‌ دهد که جعفری می ‌تواند به درمان اختلالات کلیوی ناشی از یک مورد تورم شدید ادم کمک کند.

    خاصیت سبزی جعفری چیست

    همچنین مهم است که با پزشک خود درباره حفظ مایعات صحبت کنید زیرا این امر می ‌تواند ناشی از شرایط مختلف باشد. جعفری مطمئنا می تواند به حفظ مقدار سدیم و آب کمک کند، اما قبل از مصرف هر نوع مکمل، احتیاط کنید.

        بهبود سلامت کلیه

    از آنجا که جعفری یک ادرار آور است و به خروج مایعات از بدن کمک می ‌کند، می‌ تواند تاثیر مفیدی بر روی کلیه‌ ها داشته باشد، چون می ‌تواند باعث دفع میکروب‌ ها در این فرآیند شود. آپیول و میریستیسین دو ماده موجود در جعفری هستند که مسئول خواص ادرارآور هستند. این گیاه همچنین می تواند به دفع سنگ کلیه و سنگ های صفراوی کمک کند.

    اما به خاطر داشته باشید که استفاده بیش از حد از روغن جعفری می‌تواند کلیه ‌ها را به خطر بیاندازد.

        بهبود سلامت کبد

    جعفری می ‌تواند اثرات محافظت کبدی فوق ‌العاده‌ای را به ویژه در مورد افراد مبتلا به دیابت از خود نشان دهند. در یک مطالعه ترک، موش ‌های دیابتی که با جعفری درمان شدند، سطح بالایی از گلوکز خون را نشان دادند و سلامت کبد را افزایش دادند با توجه به گزارش تغذیه ای دیگر، جعفری به ایجاد انسداد در کبد و طحال کمک می کند.

        درمان مشکلات قاعدگی

    دو روغن فرار موجود در جعفری -آپیول و میریستیسین- مسئول اثرات قاعده‌ آور آن هستند.

    اگر چه هیچ مدرک محکمی مبنی بر اثر قاعده آور جعفری وجود ندارد، یک مطالعه از یک داروی روسی حاوی ۸۵ درصد آب جعفری بیان می‌ کند که می‌ تواند برای این کار مفید باشد. با این حال، گیاه پزشکان متعدد و متخصصان پزشکی جایگزین، برای درمان مسایل قاعدگی از جعفری استفاده می‌کنند.

        درمان شب کوری

    شب کوری ناشی از کمبود ویتامین A و است و جعفری که غنی از این ویتامین است می ‌تواند به درمان این شرایط کمک کند.

    طبق اطلاعات مرکز درمانی دانشگاه راچستر، رتینول، که متابولیت ویتامین A است، برای ساخت رودوپسین، با اپسین ترکیب می‌ شود. اپسین، یک رنگدانه در شبکیه و رودوپسین یک ماده شیمیایی است که در دید شب نقش دارد.
     

        بهبود بهداشت دهان

    اگر چه تحقیقات بیشتری لازم است، مطالعات حاکی از آن اند که جعفری می تواند از طریق فرآیندی به نام دئودورانت آنزیمی، بوی بد دهان را کاهش دهد. مجموعه دیگری از مطالعات نشان می دهند که جعفری ممکن است درمان موقت برای تنفس بدبو باشد، اما ممکن است یک راه‌ حل دائمی نباشد.

    جالب ‌تر اینکه، تنفس بدبو نیز توسط تعدادی از اختلالات روده‌ ای ایجاد می‌ شود. بعضی از این ها شامل بیماری های سیستمیک مانند اختلالات دستگاه گوارش و دستگاه تنفسی فوقانی و متابولیسم میکروبی از زبان شما هستند و جعفری هم ممکن است به درمان تعدادی از این بیماری‌ ها کمک کند و به طور غیر مستقیم تنفس بدبو را بهبود ‌بخشد.

        برای دوران بارداری خوب است.

    جعفری منبع خوبی از آهن، ماده معدنی مهم در دوران بارداری است. این گیاه به آسان تر شدن بارداری کمک می کند.

    عوارض جانبی جعفری چیست؟

    در صورتی که بیش از حد از جعفری استفاده شود، عوارضی جانبی در پی خواهد داشت. از جمله عوارض جانبی جعفری می توان به موارد زیر اشاره کرد:

        حساسیت پوستی: مالیدن روغن دانه جعفری بر روی پوست می ‌تواند آن را به آفتاب حساس کرده و موجب خارش پوست در برخی افراد شود. در نتیجه پیش از استفاده با پزشک خود مشورت کنید.

        مسائل مربوط به بارداری و شیردهی: درست است که مصرف متعادل جعفری خطری ندارد اما در موارد استفاده بیش از حد آن در طول دوران بارداری یا شیردهی می تواند مشکلاتی را به دنبال داشته باشد.

        فشار خون بالا: در برخی موارد ممکن است جعفری موجب افزایش سدیم بدن شده و سطح فشار خون را بالا ببرد. از این رو، اگر سابقه فشار خون دارید، احتیاط کنید و با پزشک خود مشورت کنید.

        بیماری‌های کلیوی: اگر چه جعفری سلامت کلیه را بهبود می ‌بخشد، مطالعات ویژه ‌ای نشان می‌ دهند که می ‌تواند وضعیت را بدتر کند. در این مورد با دکتر خود صحبت کنید.

        اثر متقابل در عمل جراحی: جعفری ممکن است سطح گلوکز خون را کاهش داده و در طول جراحی با کنترل قند خون تداخل داشته باشد. حداقل ۲ هفته قبل از عمل جراحی مصرف جعفری را متوقف کنید.

    نتیجه گیری

    بیش از هر زمان دیگری برای جعفری ارزش قائل شوید و این گیاه پر از فایده را در رژیم غذایی خود قرار دهید. این می ‌تواند یکی از عاقلانه‌ ترین تصمیمات زندگی شما باشد.

    منبع: مجله سلامت

    کليه حقوق اين سايت متعلق به پایگاه خبري-تحليلي مشرق نيوز مي باشد و استفاده از مطالب آن با ذکر منبع بلامانع است.

    سبد خرید شما خالی است.

    سبزی جعفری یکی از گیاهان پرطرفداری امروزه از جعفری به عنوان یکی از سبزی های محبوب خوراکی یا ادویه خشک استفاده می شود. جعفری به رنگ سبز روشن و دارای طعمی ملایم و تلخ است.

    جعفری بسیار مغذی است.جعفری که غالباً به عنوان یکی از قدرتمندترین گیاهان مبارزه با بیماری شناخته می شود ، از نظر ارزش غذایی بسیار خوبی را ارائه می دهد و مزایای سلامتی بالقوه زیادی را به همراه دارد.در ادامه با فواید سبزی حعفری بیشتر آشنا میشوید

    جعفری محبوب ترین گیاه دارویی جهان است. نام آن از واژه یونانی به معنی “کرفس سنگی” گرفته شده است (جعفری شبیه به کرفس است).جعفری یک نیروگاه تغذیه ای با ویتامین های A ، B ، C و K و مواد معدنی آهن و پتاسیم است.

    جعفری در تعادل قند خون کمک می کند و به تعادل وزنی طولانی مدت کمک می کند. همچنین در جلوگیری از اثرات دژنراتیو دیابت بر کبد نقش اساسی دارد.که می تواند سبزی در طول کل سال در فروشگاه های آنلاین سبزیجات به راحتی میتوان جعفری را تهیه کنید.

    خاصیت سبزی جعفری چیست

    جعفری متعلق به خانواده گیاهان Umbelliferae است و نام لاتین آن Petroselinum crispum است، سبزی جعفری در انگلیسی به نام (Percile – Parsley) و در عربی به نام (مقدونس رومی) جعفری گیاه بومی منطقه مدیترانه ای در جنوب اروپا است.

    در حالی که بیش از ۲۰۰۰ سال است که کشت می شود ، جعفری قبل از مصرف به عنوان ماده غذایی از دارو استفاده می شد. یونانیان باستان برای جعفری احترام خاصی قاعل هستند و از آن نه تنها برای پیروزی در مسابقات ورزشی بلکه برای تزئین مقبره های آن مرحوم استفاده می کردند، همچنین رومیان از جعفری به عنوان گلدان استفاده میکردند

    جعفری در دو نوع جعفری فرفری و جعفری برگ تخت ایتالیایی یافت میشود. نوع جعفری ایتالیایی طعم معطر و تلخی کمتری نسبت به انواع فرفری دارد. همچنین نوع دیگری از جعفری معروف به ریشه شلغم (یا هامبورگ) وجود دارد که به دلیل ریشه های آن کشت می شود ، که شبیه به جنس شور و باراک است.

    بیشتر بخوانید: خواص گشنیز

    جعفری دارای بسیاری از مواد مغذی و املاح مدنی و مقدار زیادی ویتامین A, ویتامین E, ویتامین C , ویتامین K و همچنین یک برگ جعفری تازه دارای کربوهیدارت ،کلسیم ، آهن میباشد. به علاوه جعفری منبع خوبی از پروتئین ها و اسیدفولیک است.

    جعفری دارای مقدار زیادی ویتامین K است که برای حفظ تراکم استخوانی و جلوگیری از شکستگی و سایدگی ضروری است. این ماده معدنی همراه با کلسیم، منیزیم، ویتامین D و فسفر- دیگر مواد مغذی مهم برای سلامت استخوان حیاتی است.

    جعفری همچنین منبع مهمی از ویتامین های A و C است

    جعفری حاوی بسیاری از آنتی اکسیدان های قدرتمند است که می تواند برای سلامتی شما مفید باشد. فلاونوئیدهای موجود در جعفری بخصوص لوتولین به عنوان آنتی اکسیدان هایی که با مولکولهای حاوی اکسیژن بسیار واکنش پذیر (به نام رادیکال های اکسیژن) ترکیب شده اند عمل می کنند و از جلوگیری از آسیب اکسیژن به سلول ها کمک می کنند.

    جعفری علاوه بر روغنهای فرار و فلاونوئیدها، کاروتنوئیدها، منبع عالی ویتامین C و منبع خوبی برای ویتامین A است (به ویژه از ویتامین A کاروتنوئید، بتاکاروتن).

    بیشتر بخوانید: خواص و فواید تره – ۱۵ خاصیت بی نظیر تره

    ویتامین C عملکردهای مختلفی دارد. این ماده اصلی آنتی اکسیدان محلول در آب در بدن است که رادیکال های آزاد بی خطر و خطرناک را در همه مناطق محلول در آب بدن ایجاد می کند.

    مقادیر بالای رادیکالهای آزاد به پیشرفت طیف گسترده ای از بیماری ها از جمله آترواسکلروز ، سرطان روده بزرگ ، دیابت و آسم کمک می کند.

    ویتامین C همچنین یک ماده ضد التهاب قدرتمند است، که فواید آن را در شرایطی از جمله آرتروز و آرتریت روماتوئید میتوان نام برد. و از آنجا که ویتامین C برای عملکرد سالم سیستم ایمنی بدن لازم است، می تواند برای جلوگیری از عفونت های مکرر گوش یا سرماخوردگی نیز مفید باشد.

    یکی دیگر از آنتی اکسیدان های مهم ، در مناطق محلول در چربی بدن کار می کند. رژیم های غذایی با غذاهای غنی از بتاکاروتن نیز با کاهش خطر ابتلا به بیماری های  آترواسکلروز ، دیابت و سرطان روده بزرگ همراه هستند.

    بتاکاروتن نیز ممکن است مانند ویتامین C در کاهش شدت آسم ،آرتروز و روماتیسم مفید باشد. و بتاکاروتن توسط بدن به ویتامین A تبدیل می شود  ماده مغذی آنقدر مهم برای سیستم ایمنی قوی که نام مستعار آن “ویتامین ضد عفونی” است.

    جالب اینکه جعفری خشک شده ممکن است در آنتی اکسیدان ها نسبت به جوانه های تازه بیشتر باشد. در حقیقت ، یک مطالعه نشان داد که گیاه خشک ۱۷ برابر آنتی اکسیدان بیشتری نسبت به همتای تازه خود دارد.

    برای تهیه جعفری خشک میتوانید به فروشگاه لیموتاپ مراجعه فرمایید

    جعفری منبع خوبی از اسید فولیک که یکی از مهمترین منابع ویتامین های گروه B است. در حالی که نقش های بی شماری در بدن دارد ،یکی از مهمترین نقش های آن در حفاظت سلامت قلب و عروق و مشارکت لازم آن در فرایندی است که از طریق آن بدن هموسیستئین را به مولکول های خوش خیم تبدیل می کند.

    هموسیستئین یک مولکول بالقوه خطرناک است که در مقادیر زیاد می تواند مستقیماً به رگ های خونی آسیب برساند و مقادیر بالای هموسیستئین با افزایش خطر حمله قلبی و سکته مغزی در افراد مبتلا به آترواسکلروز یا بیماری دیابتی قلب همراه است.

    لذت بردن از غذاهای سرشار از اسیدفولیک ، مانند جعفری، ایده خوبی برای افرادی است که بیماری های قلبی دارند و یا مایل به پیشگیری از آن هستند.

    اسیدفولیک همچنین یک ماده مغذی مهم برای تقسیم مناسب سلول ها است و بنابراین برای پیشگیری از سرطان در دو ناحیه از بدن که حاوی سلولهای تقسیم کننده سریع در روده بزرگ و در خانمها دهانه رحم است ،بسیار مهم است.

    بیشتر بخوانید: سبزی قرومه سبزی چیست؟

    خاصیت سبزی جعفری چیست

    برای سالم ماندن و قوی ماندن استخوان های شما به مقداری از ویتامین ها و مواد معدنی معینی نیاز دارید. جعفری سرشار از ویتامین K است، یک ماده مغذی اساسی برای سلامتی استخوان می باشد،ویتامین K با حمایت از سلولهای سازنده استخوان به نام استئوبلاست به ساخت استخوان های قوی تر کمک می کند.

    این ویتامین همچنین پروتئین های خاصی را فعال می کند که تراکم مواد معدنی استخوان را افزایش می دهد.چگالی استخوان مهم است ، زیرا تراکم استخوان پایین استخوان با افزایش خطر شکستگی به ویژه در بزرگسالان مسن همراه است.

    برخی مطالعات حاکی از آن است که خوردن غذاهای پر ویتامین K ممکن است خطر شکستگی را کاهش دهد. یک مطالعه نشان داد که مصرف بیشتر ویتامین K با ۲۲٪ خطر شکستگی کمتر است.

    رژیم غذایی معمولی ویتامین K ممکن است زیر میزان لازم برای بهبود تراکم مواد معدنی استخوان و کاهش خطر شکستگی باشد. بنابراین خوردن غذاهایی مانند جعفری ممکن است به نفع سلامتی استخوان باشد.

    جعفری حاوی ترکیبات گیاهی است اثرات ضد سرطانی دارد. استرس اکسیداتیو وضعیتی که با عدم تعادل در سطح آنتی اکسیدان ها و رادیکال های آزاد مشخص می شود، با ابتلا به برخی بیماری های مزمن از جمله سرطان همراه است.

    جعفری به ویژه سرشار از آنتی اکسیدان های فلاونوئید و ویتامین C است که باعث کاهش استرس اکسیداتیو در بدن شما می شود و ممکن است خطر ابتلا به برخی سرطان ها را کاهش دهد.

    به عنوان مثال ، مصرف زیاد رژیم غذایی فلاونوئیدها ممکن است خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ را تا ۳۰٪ کاهش دهد.

    طبق آزمایش های که در آزمایشگاه حیوانات صورت گرفته است نشان داده است که زیر گروه های خاصی از فلاونوئید های خاص در جعفری مانند میریستین و آپی ژنین خواص ضد سرطانی دارند.

    بیشتر بخوانید: سبزی کوکو سبزی شامل چیست؟

    بعلاوه این خوردن غذاهای سرشار از ویتامین C ممکن است خطر ابتلا به سرطان را نیز کاهش دهد. یک لیوان ۱/۲ فنجان (۳۰ گرم) جعفری ۵۴٪ از RDI را برای این ماده مغذی فراهم می کند.

  • چگونه فيسبوک خود را براي هميشه حذف کنيم
  • یک مطالعه نشان داد که افزایش ویتامین C به میزان ۱۰۰ میلی گرم در روز خطر ابتلا به انواع سرطان ها را ۷ درصد کاهش می دهد. علاوه بر این ، افزایش ویتامین C در رژیم غذایی به میزان ۱۵۰ میلی گرم در روز ممکن است خطر ابتلا به سرطان پروستات را تا ۲۱٪ کاهش دهد.

    همچنین اسید فولیک موجود در جعفری ماده مغذی مهمی برای تقسیم به موقع و مناسب سلول هاست. از این رو برای پیشگیری از سرطان ها مخصوصا سرطان روده و سرطان دهانه رحم در زنان بسیار مفید است.

    لوتئین، بتاکاروتن و زاکزانتین سه کاروتنوئید در جعفری هستند که به محافظت از چشم شما و تقویت بینایی کمک می کنند. کاروتنوئیدها رنگدانه هایی در گیاهانی هستند که دارای فعالیت آنتی اکسیدانی قدرتمند هستند.

    لوتئین و زیگزانتین ممکن است از انحطاط ماکولا وابسته به سن، یک بیماری غیرقابل تحمل چشم و علت اصلی نابینایی در سراسر جهان جلوگیری کنند.

    در حقیقت ، خوردن غذاهای سرشار از لوتئین و زاکزانتین ممکن است خطر ابتلا به بیماری های چشمی را تا ۲۶٪ کاهش دهد.

    بتاکاروتن یکی دیگر از کاروتنوئیدهاست که از سلامت چشم حمایت می کند. این کاروتنوئید را می توان به ویتامین A در بدن شما تبدیل کرد. این تبدیل بتاکاروتن توضیح می دهد که چرا جعفری بسیار سرشار از ویتامین A است. یک فنجان ۱/۲ لیوان (۳۰ گرم) برگ تازه خرد شده ۱۰۸ درصد از نیاز روزانه به ویتامین A را فراهم می کند.

    ویتامین A برای سلامتی چشم ضروری است، زیرا به محافظت از قرنیه – خارجی ترین لایه چشم شما و همچنین ملتحمه غشای نازک که جلوی چشم و قسمت داخلی پلک شما را پوشانده است کمک می کند.

    بیشتر بخوانید: همه چیز درمورد سبزی ترخون

    خاصیت سبزی جعفری چیست

    جعفری هنگام استفاده به عنوان عصاره ممکن است مزایای ضد باکتریایی داشته باشد. کلروفیل موجود در جعفری، دارای خواص ضد باکتریایی و ضد قارچی است. مطالعات نشان داده اند که جعفری دارای خواص آنتی اکسیدانی و خواص ضد باکتری است و منبع خوبی برای داروهای خانگی می باشد.

    همچنین ممکن است از رشد باکتری ها در مواد غذایی جلوگیری کند. یکی دیگر از آزمایشات نشان داد که از رشد باکتریهای مضر مانند لیستریا و سالمونلا جلوگیری می کند که هر دو به دلیل مسمومیت غذایی شناخته می شوند

    اپیژنین موجود در جعفری نیز دارای خواص ضد التهابی است. و فلاونوئیدهای موجود در سبزی جعفری، طبق تحقیقات نشان داده شده است که یکی از بهترین مواد طبیعی برای مقابله با التهاب هستند.

    جعفری همچنین برای درمان التهاب کلیه ها و مثانه استفاده می شود که ممکن است منجر به از بین رفتن سنگ و ماسه شود. و مقادیر بالای ویتامین C در سبزی جعفری به مبارزه با التهاب کمک می کند.

    جعفری حاوی کوئرستین (همچنین در سیب یافت می شود) ، یکی دیگر از آنتی اکسیدان های عالی است که با التهاب مبارزه می کند. مهمتر از همه ، این سلولها را آزاد می کند که هیستامین (ترکیبی که در پاسخ به آسیب) در بدن آزاد می شود – در نتیجه التهاب را در مسیرهای خود متوقف می کند.

    جعفری سرشار از آهن است ، که نقش آن را در درمان کم خونی توضیح می دهد. تزئین غذاهای خود را با جعفری راهی ساده برای افزایش میزان جذب آهن شما است. یکی از ساده ترین راه ها برای رسیدن به این هدف این است که روز خود را با اسموتی جعفری شروع کنید.

    مطالعات نشان می دهد که برگهای جعفری دارای خاصیت ضد آنمی قوی هستند.

    مقادیر کافی ویتامین C همچنین از جذب آهن حمایت می کند. جعفری سرشار از ویتامین C است و باعث جذب بهتر آهن می شود – که به نوبه خود به درمان کم خونی نیز کمک می کند.

    بیشتر بخوانید: خواص شوید – ۷ مورد از خواص شگفت انگیز شوید

    شما می توانید با مصرف جعفری دایره های تیره دور چشم خود را از بین ببرید. این سبزی دارای ویتامین کا می باشد که برای این امر کاربرد دارد. برای از بین بردن پف زیر چشم می توانید از دستور گفته شده استفاده کنید:

    شما می توانید آب جعفری را بگیرید و یک قاشق چایخوری به آن ماست اضافه کنید و بر روی قسمت های پف قرار دهید. بعد از ده دقیقه صورت خود را بشویید. این کار را به مدت دو بار در طول هفته انجام دهید تا تاثیر آن را مشاهده کنید.

    خواص مراقبت از پوست جعفری بسیار شناخته شده نیست و بسیار کم ارزش است. از فواید سبزی جعفری برای پوست می توان به خاصیت آنتی اکسیدانی و مقادیر زیادی ویتامین C موجود در آن اشاره کرد. این گیاه به بهبود زخم ها کمک می کند ، فواید ضد پیری دارد و حتی به جلوگیری از جوش و آکنه کمک می کند.

    از آنجا که ویتامین C به طور طبیعی در بدن وجود ندارد ، بنابراین باید آن را به مقدار کافی از طریق مواد غذایی مصرف کنیم. مقدار زیاد ویتامین C موجود در جعفری پوست را از درون تغذیه می کند تا خطوط ریز ، چین و چروک و جای زخم را کاهش دهد. این امر با افزایش تولید کلاژن ،از طریق تعامل مثبت با اسیدهای آمینه موجود در سلولهای کلاژن به این مهم می رسد.

    مصرف جعفری تولید کلاژن در پوست را تحریک می کند و باعث تولید مثل و ترمیم سلول می شود. این منجر به رشد سریعتر پوست جدید می شود که منجر به پوستی بدون لکه ، یکنواخت و صاف می شود – و مهمتر از همه ، از بین بردن چین و چروک ها و خطوط ریز.

    جعفری همچنین حاوی مقدار زیادی آنتی اکسیدان است ، که از پوست ما در برابر آسیب رادیکال آزاد محافظت می کند و علائم پیری مانند فی را به تاخیر می اندازد.

    جعفری حاوی بتاکاروتن است که برای نگهداری مناسب و ترمیم پوست به ویتامین A تبدیل می شود. بنابراین ، خوردن جعفری خاصیت ارتجاعی پوست را بهبود می بخشد ، که باعث از بین رفتن چین و چروک می شود و روند بهبود زخم را تسریع می کند.

    سبزی جعفری برای پاک کردن محافل تاریک زیر چشم شگفتی کار می کند. این ماده حاوی مقادیر زیادی ویتامین C ، کلروفیل و ویتامین K است که به روشن شدن پوست زیر چشم و حتی کاهش پف چشم کمک می کند. استفاده از جعفری برای این روش درمانی بسیار ساده است.

    فقط کافی است یک جعفری جعفری را خرد کنید تا آب آن آزاد شود. با یک قاشق چایخوری ماست مخلوط کنید و این مخلوط را در نواحی زیر چشم خود بمالید. حتی می توانید توپ های پنبه ای را در آب جعفری خیس کنید و ۱۰ دقیقه آنها را زیر چشم نگه دارید.

    این کار را دو بار در هفته انجام دهید تا محافل تاریک کاهش یابد.

    روغن های فرار در جعفری ،به ویژه اوژنول ، اثرات ضد باکتریایی و ضد قارچی دارند که برای درمان آکنه ، جوش و عفونت پوستی و ضد عفونی منافذ مفید هستند. روغن جعفری به راحتی در بازار موجود است. هرگز روغن جعفری را مستقیماً روی صورت نریزید زیرا باعث سوزش پوست می شود.

    آن را با روغن حامل مانند روغن زیتون یا بادام رقیق کرده و سپس آن را روی صورت بمالید. آن را به مدت ۳۰ دقیقه بگذارید و سپس بشویید. در صورت داشتن پوست حساس ، حتماً با متخصص پوست خود مشورت کنید.

    جعفری حاوی مواد معدنی مانند کلسیم ، پتاسیم ، منگنز، مس و روی است که برای حفظ پوست سالم ضروری هستند. آب را از برگ ها بیرون آورده و با ۲۰۰ میلی لیتر آب مخلوط کنید. روزانه این یکبار را بنوشید تا پوست سالم داشته باشید.

    همچنین می توانید از جعفری خشک به عنوان یک روش درمانی صورت استفاده کنید.

    یک قاشق مرباخوری برگ جعفری خشک شده را برداشته و آنها را به ۲۰۰ میلی لیتر آب اضافه کنید. حداقل ۲۰ دقیقه بجوشانید. از اجاق گاز خارج کرده و بگذارید مخلوط تا دمای اتاق خنک شود.

    می توانید از این آب برای شستشوی صورت یک یا دو بار در روز استفاده کنید. برای به دست آوردن حداکثر فواید روزانه یک شستشو تازه تهیه کنید.

    یکی دیگر از مزایای جعفری از لکه های تیره و تغییر رنگ پوست جلوگیری می کند جعفری در کاهش ظاهر لکه های تیره و تغییر رنگ پوست مفید است. یک بسته صورت حاوی جعفری و عسل و آب لیمو می تواند لکه های تیره را به طور موثری پاک کرده و تغییر رنگ پوست را درمان کند.

    یک عدد بسته متوسط ​​برگ جعفری را در آب گرم خیس کنید.و سپس ریز خرد کنید و یک قاشق چایخوری آب لیمو و یک قاشق غذاخوری عسل خام را اضافه کرده و خوب مخلوط کنید. پوست خود را با یک پاک کننده ملایم تمیز کرده و سپس با تمرکز روی جوش های سرسیاه ، این بسته را روی صورت بمالید. به مدت ۲۰ دقیقه آن را بگذارید و سپس بشویید. این محلول باعث شادابی و احیای پوست می شود.

    تعداد انگشت شماری از برگ جعفری را با ماست مخلوط کنید. برای ایجاد خمیر یکدست کاملاً خرد کنید. یک قاشق چای خوری جو دوسر و چند قطره روغن درخت چای را اضافه کنید. ماسک را روی صورت و گردن تمیز بمالید و بگذارید ۱۵ دقیقه بماند. آن را بشویید و پت را خشک کنید.

    هفته ای سه بار از این روش پاکسازی صورت استفاده کنید تا سلول های مرده و پوسته های انباشته شده پوست از بین برود.

    جعفری سرشار از مواد مغذی مهم دیگر است که تعدادی از کمبودهای غذایی را برطرف می کند که منجر به ریزش مو یا ضعف مو می شود. جعفری به طور سنتی به عنوان یک تونیک مو برای ضد عفونی کردن پوست سر و کنترل ریزش مو مورد استفاده قرار می گیرد. این ماده حاوی آپی ژنین ، یک فلاونوئید آنتی اکسیدانی است که از طریق تنظیم ژن TGF-beta1 ریزش مو را کنترل می کند.

    یکی دیگر از خواص جعفری به تثبیت شما کمک می کند تا رنگ طبیعی موهای خود را حفظ کنید. جعفری حاوی مقدار زیادی مس است که به حفظ رنگ طبیعی مو کمک می کند. این ماده بصورت موضعی قابل استفاده است یا می تواند به مقدار زیادی به رژیم غذایی شما اضافه شود.

    جعفری در تقویت رشد مو بسیار مفید است. دانه های جعفری پودر شده را روی پوست سر مالیده و پوست سر خود را به آرامی با آن ماساژ دهید. این امر باعث تحریک گردش پوست سر و رشد موها می شود. این روش را دو بار در هفته به مدت دو ماه تکرار کنید تا موهای بلند و صاف دریافت کنید.

    برای خلاص شدن از شر شوره سر ، موهای خود را با آل برگ جعفری بشویید.

    این گیاه خاصیت ضدالتهابی دارد که می‌تواند درد مفاصل و تورم را در دوران بارداری کاهش بدهد.

    در صورتی که از در دوران بارداری دچار کم‌خونی یا کمبود آهن هستید، افزودن جعفری به رژیم غذایی تان می‌تواند مفید واقع شود.

    جعفری مقدار زیادی کلسیم و ویتامین K دارد که برای حفظ سلامت استخوان‌ها در دوران بارداری ضروری است. همچنین برای مراقبت از دستگاه استخوانی و مفاصل مادر و جنین مفید است.

    این گیاه فوق‌العاده سرشار از اسید فولیک است که برای رشد سیستم عصبی جنین ضروری است. همچنین از ناهنجاری‌های جنینی پیشگیری می‌کند.

    جعفری سرشار از ویتامین B و ویتامین C است و به کاهش استرس دوران بارداری کمک می‌کند.

    پایین آمدن ایمنی بدن در دوران بارداری باعث می‌شود، مدام مریض شوید. اما مصرف جعفری که آنتی‌اکسیدان زیادی دارد می‌تواند سیستم ایمنی بدن شما را در دوران بارداری تقویت کند.

    همچنین، آنتی‌اکسیدان‌های موجود در جعفری به مبارزه با رادیکال‌های آزاد کمک می‌کند.

    جعفری منبع خوبی از آهن است ، یک ماده معدنی مهم در دوران بارداری است. این گیاه همچنین می تواند یبوست را (به لطف فیبر آن) از بین ببرد ، که یک مسئله شایع در دوران بارداری است.

    جعفری به عنوان منبع برخی ویتامین ها و مواد معدنی مورد استفاده قرار گرفته است.

    تخم سبزی جعفری: برای کاهش نفخ و درد قولنج از تخم جعفری به عنوان سنتی به عنوان ماده مخدر استفاده می شد.

    ریشه سبزی جعفری: این ریشه به عنوان یک داروی ادرارآور و آب جعفری برای درمان بیماری های کلیوی استفاده می شد.

    روغن سبزی جعفری: از روغن جعفری نیز برای تنظیم جریان قاعدگی در درمان آمنوره و دیسمنوره استفاده شده است و گفته می شود که مصرف بیش از حد برای زنان باردار منجر به  سقط جنین میشود.

    برگ سبزی جعفری: از برگهای کبود شده برای درمان تومورها ، نیش حشرات ، شپشها ، انگلهای پوستی و آلودگی استفاده شده است.

    چای سبزی جعفری: در یک زمان از چای جعفری برای معالجه اسهال و سنگهای صفراوی استفاده می شد.

    همچنین از سایر خواص جعفری از نظر طب سنتی میتوان به درمان بیماریهای پروستات، کبد و طحال، درمان کم خونی ، ورم مفاصل و سرطان ها به عنوان ماده منعطف کننده ، ضد میکروبی ، آفرودزیاک ، فشار خون ، ادرار آور اشاره کرد

    از آنجایی که برگ های سبزی جعفری حاوی روغن بسیار بالایی است،روغن سبزی جعفری بیشتر از سایر قسمت های مانند ساقه و… در غذاسازی بدن مادر برای جنین مورد استفاده قرار میگیرد.بشتر هرچند گفته میشود که مصرف روغن جعفری هیچ گونه عوارض جانبی در بدن زنان باردار به دنبال ندارد، اما یادتان باشد که مصرف بیش از حد آن می تواند خطرات بالقوه بهداشتی را برای این افراد به دنبال داشته و سلامت خود مادر باردار و جنین داخل رحم او را تحت تاثیر خود قرار دهد.

    • روغن گیاه جعفری شامل آپیول و میریستیسین بوده و مصرف آن باعث افزایش تحریکات رحمی زنان باردار می شود. در نتیجه، می توان ادعا کرد که مصرف بیش از حد گیاه جعفری در طی دوران بارداری می تواند سقط جنین را آسان کند.

    معمولا، در طب سنتی از روغن های گیاه جعفری برای ترویج دوره قاعدگی در زنان استفاده می شده است، چون می تواند منجر به بروز انقباضات رحمی در زنان شود. همچنین، فراموش نکنید که مصرف اجزای دیگر این گیاه هم انجام زایمان زودرس را در بدن زنان حامله به دنبال داشته و خطرات بالقوه ای را در سلامت مادر باردار و نوزاد متولد نشده او ایجاد خواهد کرد.

    جالب است بدانید که مصرف بی رویه روغن گیاه جعفری می تواند صدمات جبران ناپذیری به کلیه های مادر باردار و جنین داخل رحم او زده و باعث تشنج مادر در طی دوران بارداری شود.

    • البته، در برخی موارد هم خوردن جعفری در دوران بارداری می تواند باعث بروز آلرژی و یا حالت واکنشی در بدن زنان حامله شود، به خصوص در افرادی که به مصرف گیاهان دیگر مانند رازیانه، گشنیز، هویج، کرفس و یا سس گوجه فرنگی حساسیت دارند. یادتان باشد مادران بارداری که با مصرف منظم گیاه جعفری دچار واکنش های آلرژیکی می شوند، پوست بدن آن ها در برابر نور خورشید هم حساس تر خواهد شد.

    درنتیجه خوردن بیش از حد سبزی جعفری برای زنان عوارضی به دنبال دارکه میتوان حتی به سقط جنین ختم شود.

    ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

    مگه داریم یعنی سبزی جعفری اینقدر خواص و فوایده داره ممنون از این پستتون

    سلام ممنون لطف دارید بله جعفری واقعا معجزه میکنه

    دفتر فروش: تهران، خیابان امام خمینی، خیابان سی تیر، نبش کوچه سیمی فروشگاه اینترنتی لیموتاپ

    شماره تماس: 09186100682

    آدرس ایمیل: info@limootop.com

    امروزه با پیشرفت تکنولوژی ها زندگی هایمان رنگ و بوی دیجیتالی‌ به خود گرفته، خرید اینترنتی در بین خانواده ها جایگاه خود را پیدا کرده و این فرهنگ در بین مردم باب شده است، فروشگاه اینترنتی لیموتاپ با ارائه محصولاتی مانند: سبزیجات خشک و معطر، اودیه جات، عرقیجات گیاهی، سبزیجات تازه و خرد شده، سبزیجات برگی تازه، سبزیجات سرخ شده، صیفی جات، شوریجات و … با بسته بندیهای بهداشتی، تضمین کیفیت، و با استفاده از دستگاه های مدرن درخدمت شما عزیزان است فروشگاه اینترنتی لیموتاپ یکی از شرکت ها موفق در این زمینه برای خدمت رسانی به هم عزیزان در خدمت شماست. .

    کلیه حقوق این سایت متعلق به (فروشگاه اینترنتی لیموتاپ) می‌باشد.

    لطفا صبر کنید. در حال دریافت اطلاعات…

    جعفری

    جعفری یکی از سبزیجات پر مصرف در جهان است که به علاوه بر اینکه به عنوان یک سبزی معطر در خیلی از غذاها مورد استفاده قرار می گیرد دارای فواید و خواص فراوانی برای بدن نیز می باشد. جعفری به صورت تازه یا خشک مورد استفاده قرار می گیرد.

    جعفری به عنوان یک گیاه گل دار شناخته می شود و به عنوان ادویه هم مورد استفاده قرار می گیرد ، این سبزی دارای رنگ سبز روشن است و در مناطق گرمسیری رشد می کند. جعفری دارای ویتامین کا می باشد که برای سلامت بدن بسیار کاربردی است.

    این سبزی غنی از ویتامین سی بوده و سه برابر پرتقال دارای ویتامین سی می باشد. همچنین این سبزی خوش رنگ دارای ویتامین های دیگری نظیر ویتامین آ ، آهن ، مس و فولات می باشد. جعفری دارای آهن زیادی می باشد.

    خاصیت سبزی جعفری چیست

    جعفری گیاه پر فایده و مفیدی است و خواص بسیار زیادی دارد که همگی این خواص را نمی توان به طور کامل در یک مقاله گنجاند ، به همین جهت خلاصه ای از خواص این گیاه ارزشمند را برایتان جمع آوری کرده ایم. برای شناخت بیشتر مهم ترین خواص جعفری در ادامه با پارسی دی همراه باشید.

    خواص جعفری

    از جعفری و همچنین برگهای آن می توان برای کاهش اسهال استفاده کرد. این سبزی برای کاهش استهال بسیار موثر می باشد. شما می توانید جعفری را به عنوان چای مصرف کنید و از فواید آن برای درمان اسهال بهره مند شوید.

    همانطور که گفته شد جعفری دارای آب فراوان می باشد که ادرار آور است ، آب اضافی بدن را می توان از طریق این سبزی خارج کرد. جعفری می تواند به درمان اختلالات کلیوی کمک کند. این سبزی باعث می شود تا ورم بدن کاهش پیدا کرده و سلامت شما حفظ شود.

    دو ترکیب موجود در جعفری باعث می شود که مشکلات قاعدگی کم شود. آپیول و میریستیسین موجود در این سبزی باعث می شود تا چرخه قاعدگی منظم تر شود. به جای استفاده از داروهای شیمیایی از جعفری استفاده کنید.

    همانطور که گفته شد جعفری دارای ترکیبی به نام اپی ژنین می باشد که خواص ضدالتهابی دارد. این سبزی برای التهاب بسیار موثر است ، برای درمان دردها و التهاب های مثانه و کلیه می توان از این سبزی کمک گرفت. این سبزی باعث می شود تا از ایجاد سنگ در کلیه پیشگیری شود. جعفری دارای مقادیر زیادی از ویتامین سی می باشد که با التهاب مقابله می کند.

    خیلی از افراد دارای عفونت های مختلفی بر روی سر خود هستند ، برای درمان عفونت پوست سر می توانید از جعفری کمک بگیرید. این سبزی را می توانید به صورت مایه ای غلیظ درآورده و با آب مخلوط کنید.

    می توانید ترکیب بدست آمده را روی پوست سر خود قرار داده و به مدت یک ساعت بگذارید بماند. سپس می توانید موهای سر خود را با شامپو به آرامی ماساژ دهید. این ترکیب برای درمان عفونت پوست سر موثر است.

    این گیاه خوشمزه دارای مواد معدنی مختلفی می باشد که شامل: کلسیم، پتاسیم، منگنز، مس و روی است که برای حفظ سلامت پوست ضروری است. شما می توانید از دمنوش جعفری برای سلامت کلی پوست استفاده کنید.

    به دلیل ادرار آور بودن این سبزی ، می تواند بر روی سلامت کلیه ها تاثیر گذارد باشد ، مواد موجود در جعفری که با نام های آپیول و میریستیسین شناخته می شود باعث می شود تا سنگ کلیه دفع شود.

    بیماری های مفصلی همیشه دردناک بوده است ، خیلی از افراد به ویژه بانوان درگیر بیماری های روماتیسم مفصلی می شوند ، شما برای کاهش التهاب و کاهش درد این بیماری از جعفری استفاده کنید. برای این امر می توانید مقداری جعفری را بجوشانید و یک قاشق روغن غذاخوری روغن زیتون به آن اضافه کنید تا به شکل خمیری درآید. خمیر بدست آمده را روی پارچه ی نخی ریخته و بر روی قسمت درد ببندید.

    بیماری های آلرژی باعث می شود که در فصول مختلف سرفه های مکرر در فرد ایجاد شود. همچنین آلرژی باعث ایجاد ناراحتی های برونشیت می شود. جعفری یک سبزی عالی برای درمان این امر می باشد. شما می توانید از جعفری برای درمان سرفه استفاده کنید.

    آب جعغری نیز دارای خواص زیادی می باشد. مطالعات نشان می دهد که آب جعفری می تواند عروق خونی را آرام کند. شما می توانید جعفری را در برنامه روزانه خود قرار دهید.

    گیاه جعفری دارای چربی سوزی بالایی می باشد ، این گیاه ادرارآور می باشد و یک داروی موثر برای لاغری محسوب می شود. جعفری علاوه بر داشتن رنگ سبز ، خوش طعم نیز می باشد. این گیاه باعث می شود تا سلولیت های چاقی از بین برود. شما می توانید جعفری را در برنامه رژیم روزانه خود قرار دهید.

    ترکیباتی که در این سبزی وجود دارد با بیماری سرطان مقابله می کند. کارنوزول موجود در این سبزی باعث می شود تا از ابتلا به سرطان جلوگیری شود. این سبزی برای درمان سرطان های سینه ، پوست ، پروستات و روده بزرگ موثر است. این سبزی دارای فلاونوئید می باشد که از زیاد شدن سلول های سرطانی پیشگیری می کند.

    لیتولئین موجود در این سبزی یکی از عوامل پیشگیری از سرطان می باشد. این سبزی از تکثیر بی رویه سرطان در بدن جلوگیری می کند. همچنین جعفری برای مقابله با سلول های سرطانی ریه بسیار موثر است. چرا که دارای ترکیبی به نام اپی ژنین می باشد.

    جعفری دارای خاصیتی می باشد که می تواند باعث تمیز شدن مایع درون گوش شود ، این سبزی باعث می شود که مخاط در گوش به درستی حرکت کرده و باعث خروج مایع از گوش می شود. شما می توانید آب جعفری را میل کنید تا از ناراحتی های معده رهایی پیدا کنید.

    جعفری دارای خواص بی نظیری برای سلامت پوست می باشد ، دلیل این موضوع آنتی اکسیدان های موجود در جعفری می باشد. ویتامین سی موجود در جعفری باعث می شود تا شما پوست شفاف و صافی داشته باشید.

    این سبزی خوش طعم دارای خواص زیادی برای سلامت بدن می باشد ، می توان از این سبزی برای کنترل ریزش مو استفاده نمود چرا که این سبزی دارای مواد مغذی زیادی می باشد ، همچنین آنتی اکسیدان های موجود در این سبزی باعث می شود تا ریز مو به شکل ویژه ای کنترل شود.

    جعفری دارای مقادیر زیادی از ویتامین کا می باشد که برای حفظ تراکم استخوانی موثر است. این سبزی به دلیل خاصیتی که دارد مانع از شکستگی استخوان ها می باشد ، همچنین جعفری دارای مقادیر زیادی از کلسیم ، منیزیم ، ویتامین دی و فسفر می باشد. اپی ژنین موجود در این سبزی از اختلالات موجود در استخوان ها پیشگیری می کند.

    جعفری یک سبزی خوش رنگ است که از قلب انسان مراقبت می کند. این سبزی یک طعم دهنده برای غذا محسوب می شود. طبق مطالعات انجام شده جعفری باعث جلوگیری از بیماری های قلبی عروقی می شود.

    این سبزی خوش رنگ برای درمان سوء هاضمه مفید می باشد ، جعفری باعث می شود تا نفخ کاهش پیدا کند. چرا که این سبزی دارای فیبر زیادی می باشد. جعفری باعث می شود که گردش خون در بدن به سهولت انجام شود. این سبزی ادرار آور بوده و باعث می شود که گوارش شما منظم شود.

    جعفری می تواند در سلامت غدد نقش مهمی داشته باشد ، این سبزی باعث کاهش تورم و بزرگ شدن غدد می شود. این گیاه باعث می شود تا غدد فوق کلیوی تسکین پیدا کند. جعفری دارای کلسیم ، آهن ، ویتامین ب کمپلکس می باشد.

    شب کوری بیماری است که به دلیل کمبود ویتامین های مختلف نظیر ویتامین آ در بدن ایجاد می شود. جعفری منبع غنی از ویتامین آ می باشد که شما می توانید از این سبزی برای درمان شب کوری استفاده کنید.

    این سبزی خوش رنگ باعث می شود تا از کبد شما به درستی حفاظت شود. کسانی که دیابت دارند می توانند این سبزی را در دستور غذایی خود قرار دهند. این سبزی به باز شدن انسداد در کبد و طحال کمک می کند.

    خاصیت سبزی جعفری چیست

    این سبزی به دلیل داشتن منبع عظیمی از ویتامین سی یک تقویت کنندگی قوی برای سیستم ایمنی بدن محسوب می شود ، همین امر باعث می شود تا باعث درمان سریع زخم شود.

    این سبزی به دلیل داشتن فیبر مناسب باعث کاهش کلسترول می شود. جعفری دارای هایپوکلسترولمیک می باشد که باعث می شود تا کلسترول بد خون کاهش پیدا کند.

    کسانی که دارای پوست چرب می باشند بیشتر به آکنه و جوش گرفتار می شوند. شما می توانید با ترکیب جعفری با مقداری عسل از آکنه و جوش جلوگیری کنید. می دانیم که ترکیب کردن جعفری با عسل یک ترکیب ضدباکتری به ما می دهد.

    این سبزی به دلیل داران بودن مقادیر زیادی از آهن باعث می شود تا در درمان کم خونی موثر باشد. یکی از آسان ترین راه درمان کم خونی مصرف سبزی جعفری می باشد. این سبزی دارای مقادیر زیادی از ویتامین سی می باشد که به بدن شما کمک می کند تا جذب آهن افزایش پیدا کند و کم خونی درمان شود.

    اکثر ما برای نرم شدن موهای خود بعد از استفاده از شامپو نیاز به نرم کننده داریم ولی می توانیم به صورت گیاهی از خاصیت نرم کنندگی جعفری استفاده کنیم.

    ویتامین سی برای بدن انسان ضروری است ، با خوردن مواد غذایی مختلف می توانیم ویتامین سی مورد نیاز بدن خود را تامین کنید. جعفری دارای ویتامین سی فراوان می باشد که باعث چین و چروک صورت می شود. جعفری می تواند کلاژن موجود در پوست صورت را تحریک کرده و باعث ترمیم سلولی شود. اگر می خواهید پوست صاف داشته باشید بهتر است جعفری میل کنید.

    این سبزی خوش رنگ دارای خواص ضدباکتری می باشد که برای سلامت جسم مفید است ، جعفری با باکتری های گرم منفی و گرم مثبت مقابله می کند. این سبزی یکی از فواید آن در داروسازی می باشد.

    این سبزی خوش طعم دارای بتاکاروتن می باشد که برای ترمیم پوست و درمان زخم مورد استفاده قرار می گیرد. با میل کردن جعفری خاصیت ارتجاعی پوست شما زیاد شده و باعث درمان سریعتر زخم ها می شود.

    مطالعات صورت گرفته نشان می دهد که جعفری می تواند باعث سلامت دهان و دندن شود. جعفری را یک درمان موقتی برای این امر می دانند. بوی بد دهان ممکن است به خاطر برخی اختلالات روده ای ایجاد شود. برخی عوامل دیگر برای ایجاد بوی بد دهان شامل : بیماری معده ، اختلالات تنفسی و متابولیسم میکروبی می باشد.

    روغن موجود در این سبزی خاصیت ضدقارچی و ضدباکتری دارد. شما می توانید از روغن های موجود در جعفری برای درمان جوش استفاده کنید. روغن این گیاه در بازار قابل دسترس می باشد.

  • روش مصرف سوماتروپين
  • جعفری به دلیل داشتن آهن منبع مناسبی برای مادران باردار می باشد ، مصرف روزانه جعفری باعث می شود تا بارداری آسانی داشته باشید. البته به دلیل اینکه جعفری باعث انقباضات رحم می شود حتما باید با مشورت پزشک متخصص مصرف شود.

    شما اگر این سبزی را به صورت روزمره مصرف کنید باعث متعادل شدن ترشح چربی در پوست شما می شود. جعفری باعث باز شدن منافذ پوست صورت شما شده که این عمل باعث می شود تا آکنه از پوست صورت شما از بین برود. برای داشتن پوستی صاف و درخشان جعفری میل کنید.

    شما می توانید با مصرف جعفری دایره های تیره دور چشم خود را از بین ببرید. این سبزی دارای ویتامین کا می باشد که برای این امر کاربرد دارد. برای از بین بردن پف زیر چشم می توانید از دستور گفته شده استفاده کنید:

    شما می توانید آب جعفری را بگیرید و یک قاشق چایخوری به آن ماست اضافه کنید و بر روی قسمت های پف قرار دهید. بعد از ده دقیقه صورت خود را بشویید. این کار را به مدت دو بار در طول هفته انجام دهید تا تاثیر آن را مشاهده کنید.

    روش های گوناگونی برای درمان شپش سر وجود دارد ، شما می توانید یک ترکیب قوی از سبزی جعفری برای درمان گیاهی شپش سر بهره بگیرید.

    زمانی که دچار گزیدگی بر روی پوست شدید بهتر است برگ جعفری را بر روی محل گزیده شدن بمالید. این امر باعث می شود که گزیدگی کاهش پیدا کند. روغن بذر جعفری نیز می تواند باعث درمان کبودی شود.

    شما می توانید از جعفری برای رفع سلول های مرده موجود در صورت خود استفاده کنید. می خواهیم یک ماسک عالی با گیاه جعفری درست کنیم ، شما می بایست بدین صورت عمل کنید:

    مقداری جعفری را در ماست بریزید و به شکل خمیر در بیاورید. چند قطره روغن درخت چای به آن اضافه کنید و محلول به دست آمده را به مدت یک ربع بر روی پوست خود قرار دهید.

    شستن موی سر با آب جعفری باعث می شود که شما موهای براقی داشته باشید. می توانید از ترکیب های مختلف برای این کار استفاده کنید.

    این گیاه در کم کردن لکه های تیره پوست موثر است. شما می توانید جعفری را با عسل و آبلیموه ترکیب کنید و برای این مشکل استفاده کنید.

    خاصیت سبزی جعفری چیست

    اگر از گزش حشرات رنج می برید می توانید از برگ های جعفری استفاده کنید چرا که باعث کاهش تحریک پذیری پوست صورت می شود. شما می توانید برای کاهش کک و مک صورت از این سبزی کمک بگیرید.

    جعفری دارای مقادیر زیادی از مس می باشد که به حفظ رنگ طبیعی مو کمک می کند. شما می توانید برای این امر این سبزی خوش طعم را در رژیم غذایی خود قرار دهید.

    اگر از شوره سر رنج می برید و می خواهید برای همیشه از شر شوره رهایی پیدا کنید جعفری میل کنید. همچنین شما می توانید از خیسانده برگ جعفری برای شستن شوره سر استفاده کنید.

    شما می توانید برای پاکسازی سلول های مرده پوست از برگ جعفری استفاده کنید. می توانید مقداری برگ جعفری را با ماست ترکیب کرده یا یک محلول بدست آید. سپس می توانید بر روی پوست خود بمالید تا سلول های مرده ناپدید شود.

    اگر می خواهید به صورت کاملا گیاهی و بدون عوارض رشد موهای خود را افزایش دهید چرا از سبزی جعفری کمک نمی گیرید؟ این سبزی باعث می شود تا گردش خون در پوست سر تحریک شده و رشد مو افزایش پیدا کند.

    مضرات جعفری

    جعفری خواص بسیاری برای زنان باردار دارد ولی به دلیل اینکه مصرف زیاد آن می تواند باعث انقباضات رحم شود توصیه می شود که حتما با مشورت پزشک متخصص مصرف شود. علاوه بر زنان باردار ، زنان شیرده هم به هیچ وجه نباید جعفری را به صورت افراطی مصرف کنند.

    منابع : wikipedia ، bonnieplants

    همچنین ببینید

    آرشیو موضوعی وبسایت

    تغذیه و سلامتی

    سلامت زنان

    سلامت مردان

    سلامت کودکان

    خاصیت سبزی جعفری چیست

    سلامت میانسالان

    سلامت روان

    سلامت جنسی

    اعتیاد و سیگار

    پوست و مو

    دهان و دندان

    تناسب اندام

    ویتامین و مکمل

    انواع دارو ها

    انواع بیماری

    فواید سلامتی جعفری عبارتند از کنترل سرطان، دیابت و آرتریت روماتوئید همراه با پیشگیری از پوکی استخوان. علاوه بر این، جعفری با خواص ضد التهابی خود به عنوان مسکن درد عمل می‌کند. همچنین مشکلات مربوط به دستگاه گوارش مانند سوء هاضمه، گرفتگی معده، التهاب و تهوع را کاهش می‌دهد و به تقویت سیستم ایمنی کمک می‌کند.

    جعفری را می‌توان در تمام طول سال در بازار پیدا کرد. جعغری یک گیاه ارزان است که هر کسی می‌تواند آن را تهیه کند. این گیاه بسیار مغذی است و دارای ویتامین‌ها و آنتی اکسیدان های فراوان است که می‌تواند سلامت ما را بسیار بهبود بخشد.

    جعفری گیاهی است که از منطقه مدیترانه‌ای جنوب ایتالیا، الجزایر و تونس سرچشمه گرفته است. این گیاه از لحاظ علمی به عنوان Petroselinum hortense و Petroselinum crispum شناخته شده است و متعلق به خانواده Apiaceae است.

    جعفری بیش از ۲۰۰۰ سال توسط انسان کشت شده است و بیشتر از همه در فرهنگ یونانی در مراسم‌های مختلف مورد استفاده قرار گرفته است. رومی‌ها به روش‌های بسیاری از آن استفاده می‌کردند. پلینی الدر، مورخ قرن اول میلادی، نوشته است که تمام طبقات جامعه از جعفری استفاده می‌کردند. در ابتدا، فقط به عنوان گیاه دارویی مورد استفاده قرار می‌گرفت، اما بعداً جعفری به صورت خوراکی مصرف می‌شد. اسطوره‌ها و قصه‌های بسیاری وجود دارند که مرتبط با منشأ و رشد این گیاه در بسیاری از فرهنگ‌های مدیترانه‌ای و اروپایی هستند. یونانیان معتقد بودند که جعفری از خون قهرمان یونانی Archemorus روییده است. به این ترتیب، یونانیان شروع به ارتباط آن با مرگ و نابودی کردند، اما در قرون وسطی، جعفری در داروهای مردمی گنجانده شد و به آرامی محبوبیت پیدا کرد. احتمالاً این گونه جعفری به عنوان یک گیاه سلامت بخش شناخته شد.

    جعفری، که عمدتاً گیاهی گرمسیری است، نیاز به رطوبت و نور خورشید فراوان دارد تا بتواند رشد کند. این گیاه به عنوان سبزیجات برگ سبز و به عنوان یک ادویه استفاده می‌شود. در واقع، هم برگ و هم ریشه در غذاهای مدیترانه‌ای و اروپایی مورد استفاده قرار می‌گیرند. این گیاه به روش‌های مختلفی مصرف می‌شود از جمله تزیین کردن غذاها، تهیه سالادها، سوپ‌ها و ساندویچ‌ها. علاوه براین برگ جعفری به دو نوع دیگر تقسیم می‌شود: برگ پیچ خورده و برگ صاف. شکل ریشه این گیاه یک افزودنی جدید است که تنها از حدود ۳۰۰ سال پیش کشت می‌شود و اولین بار در هامبورگ آلمان رشد یافت. امروزه، جعفری ریشه به طور پیوسته بیشتر در حال محبوب شدن است.

     

    مواد مغذی موجود در جعفری شامل ویتامین K، ویتامین A، ویتامین C و ویتامین E، تیامین، ریبو فلین، نیاسین، ویتامین B6، ویتامین B12، اسید پانتوتنیک، کولین، فولات، کلسیم، آهن، منیزیم، منگنز، فسفر، پتاسیم، روی و مس هستند. جعفری منبع بسیار خوبی از ترکیبات فرار مانند مریستیکین، لیمونن، اگنول و آلفا تودین نیز می‌باشد. برگ های آن حاوی انرژی، کربوهیدرات، چربی و پروتئین هستند.

     

    جعفری، که به صورت تزیینی از آن استفاده می‌شود، دارای مواد مغذی بسیاری است که به نفع سلامت افراد است. برخی از این مزایا عبارتند از:

    از قدیم، جعفری به عنوان داروی دیابتی در ترکیه مورد استفاده قرار می‌گرفت. به منظور تأیید علمی این ادعا، تحقیقی در دانشگاه مارماری در استانبول ترکیه انجام شد. این تحقیق نشان داد که موش‌های دیابتی که به آنها جعفری داده شده بود، در واقع در طول دوره یک ماهه کاهشی در سطح قند خون خود نشان دادند. این تحقیق نشان می‌دهد که جعفری می‌تواند برای کنترل دیابت استفاده شود.

     

    خاصیت سبزی جعفری چیست

    جعفری در برابر آرتریت روماتوئید نیز بسیار مؤثر است. ترکیباتی مانند ویتامین C و بتا کاروتن موجود در این گیاه دارای خواص ضد انعقادی هستند که به کنترل آرتروز کمک می‌کنند. اعتقاد بر این است که مصرف آن به طور منظم باعث سرعت بخشیدن به فرآیند حذف اسید اوریک می‌شود که با علائم آرتریت مرتبط است.

     

    ژنگ، کنی و لام از آزمایشگاههای LKT در مینیاپولیس، مینه سوتا یک ترکیب شیمیایی به نام میریستیکین که یک ترکیب فنیل پروپان، از عصاره روغن جعفری است را استخراج کردند. تحقیقات اولیه در مورد ترکیب میریستیکین نشان داد که این ترکیب دارای خواص ضد سرطانی است. عصاره میریستیکین از این گیاه تنها بر روی موش‌ها آزمایش شد و استفاده انسان از این ترکیب هنوز بررسی نشده است.

     

    جعفری در موارد پوکی استخوان مؤثر است و برای حفظ سلامتی استخوان مفید است. پوکی استخوان به علت کمبود کلسیم در استخوان‌ها و همچنین عدم وجود اسید آمینه‌ای به نام هموسیستئین اتفاق می افتد. این اسید آمینه می‌تواند با مصرف اسید فولیک تجزیه شود. با توجه به این مسئله، به جز محصولات لبنی و سبزیجات، جعفری به عنوان یکی از بهترین منابع کلسیم در نظر گرفته می‌شود. همچنین حاوی مقدار مناسب اسید فولیک است که می‌تواند هموسیستئین را تجزیه کند.

     

    جعفری از قدیم در منطقه مدیترانه برای درد دندان، کبودی، نیش حشرات و پوست خشک استفاده می‌شده است. با توجه به مطالعات اولیه انجام شده در دانشگاه شاه سعود توسط الحویرینی و همکاران، جعفری خواص ضد التهابی و ضد سمیت را نشان داد. خواص ضد التهابی باعث کاهش التهابی درونی می‌شود، در حالی که خواص ضد سمیت کمک می‌کند تا کبد پاکسازی شود.

     

  • پروفایل برای تبریک تولد پسرم
  • اکنون چندین قرن است که جعفری به عنوان یک دیورتیک استفاده می‌شود که به کنترل بیماری‌های مختلف مانند سنگ کلیه، عفونت‌ ادراری و سنگ کیسه صفرا کمک می‌کند. آدم یک نوع بیماری است که در آن بیمار بیش از آنچه که در شرایط عادی آب نیاز دارد، آب در بدن نگه می‌دارد. بدن به دلیل انباشتگی مایع متورم می‌شود. اگر شما از این شرایط رنج می‌برید، چند قاشق چایخوری از آب جعفری می‌تواند به شما کمک کند اندکی تسکین یابید. ریشه‌های این گیاه نیز در مبارزه با سنگ کلیه مفید هستند. اضافه کردن ریشه‌های جعفری به آب جوش و نوشیدن آن به طور منظم و روزانه، به عنوان یک پاک کننده کلی برای بدن شناخته شده است.

     

    ویتامین‌ها، مواد معدنی و آنتی اکسیدان های موجود در جعفری برای تقویت ایمنی مفید هستند. ویتامین‌هایی مانند ویتامین C، A، K، فولات و نیاسین هر کدام از جنبه‌های مختلف در خدمت سیستم ایمنی بدن هستند. ویتامین A به طور مستقیم بر روی لنفوسیت‌ها یا گلبول‌های سفید عمل می‌کند و در نتیجه اثر آنها را افزایش می‌دهد. همچنین کلروفیل موجود در جعفری دارای خواص ضد باکتری و ضد قارچی است. مطالعات نشان داده‌اند که این گیاه دارای خواص آنتی اکسیدانی و خواص ضد باکتری است، و آن را منبعی ایده آل برای درمان‌های خانگی مختلف دانسته‌اند.

     

    تزیین کردن: جعفری تازه برگی شکننده و ملایم است که می‌تواند به هر غذایی برای تزیین اضافه شود. به این ترتیب، مواد مغذی آن حفظ خواهند شد و در روند پخت و پز تبخیر نمی‌شوند. پاستا یکی از محبوب‌ترین روش‌هایی است که در آن جعفری به طور گسترده‌ای خام مصرف می‌شود.سوپ‌ها: می‌توان جعفری را به سوپ، مانند سوپ گوجه فرنگی و سس‌ها اضافه کرد، قبل از سرو برای افزودن طعم و عطر به غذا جعفری اضافه کنید.سالادها و آب میوه‌ها: جعفری می‌تواند به طور مستقیم در سالادهای میوه، سالادهای سبزیجات، و آب میوه یا آب سبزیجات مصرف شود.
    جعفری تازه و خشک می‌تواند برای افزودن طعم به فرآورده‌های مختلف غذایی مورد استفاده قرار گیرد.

     

    مصرف جعفری، به ویژه در مقادیر زیاد، ممکن است عوارض جانبی و معایبی داشته باشد. برخی از این معایب عبارتند از:

    سایت پزشکی و مجله سلامتی راستینه

    خاصیت سبزی جعفری چیست

    منبع تصاویر 

     

     

    اطلاعات پزشکی

    تغذیه و سلامتی

    پوست و مو

    زیبایی

    پوست و مو

    پوست و مو

    اطلاعات پزشکی

    پوست و مو

    پوست و مو

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دیدگاه

    وب‌ سایت

    ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

    با سلام اخیرا در یک مقاله علمی خواندم که نوشیدند یک لیوان جوشانده جعفری بمدت چند روز می تواند تمام سموم در کلیه را پاک کند

    The online version of the Iranian daily Hamshahri

    جعفری، سبزی‌ای خیلی گرم و خشک است. این سبزی‌ را نه‌تنها به خاطر عطر و طعم مطبوع‌اش به صورت پخته در انواع و اقسام غذاها مورد استفاده قرار می‌دهند

     بلکه این روزها بعضی‌ها آن را به دلیل خواص زیادی که دارد به صورت خام نیز به ترکیب سبزی خوردن مصرفی‌شان اضافه کرده‌اند. جعفری اگرچه مانند دیگر سبزی‌ها سرشار از ویتامین‌های مختلف و همچنین املاح و موادمعدنی مفید است ولی به لحاظ آهن، ویتامین‌های A ، C، فسفر، پتاسیم، کلسیم و ید، منبعی غنی به حساب می‌آید؛ به‌طوری که به عنوان مثال مقدار ویتامین C موجود در آن از تمام سبزی‌ها و میوه‌ها بیشتر است.

     خواص دارویی

    خاصیت سبزی جعفری چیست

    – جعفری گیاهی است که همه قسمت‌های آن شامل دانه، برگ و ریشه مورد استفاده دارویی قرار می‌گیرد. – جعفری اشتهاآور، مقوی معده، هضم‌کننده غذا، بادشکن و صفرابر است. – این سبزی همچنین ادرارآور، تنظیم‌کننده قاعدگی، دفع‌کننده سنگ کلیه و مثانه، تصفیه‌کننده خون و صفرابر است. – از جعفری به‌عنوان مسکن، برای پایین آوردن تب نیز استفاده می‌کنند؛ در ضمن در رفع ناراحتی‌های ریوی نیز مؤثر است. – با توجه به اینکه جعفری سرشار از ویتامین C و آهن است، برای درمان کم‌خونی توصیه می‌شود. – می‌گویند یک قاشق سوپ‌خوری از برگ جعفری خرد شده یا یک قاشق مرباخوری از ریشه یا نوک قاشق چای‌خوری از تخم جعفری را در نیم لیتر آب جوشانده، به عنوان داروی ادرارآور و همچنین برای درمان ورم عمومی، التهاب کلیه و مثانه مصرف کنید. – اگر از بوی بد دهانتان خسته شده‌اید، روزانه چند برگ جعفری را به مدت یک ربع جویده و سپس بیرون بریزید و پس از آن یک عدد سیب بخورید. – شست‌وشوی پوست صورت با جوشانده یک دسته برگ جعفری در یک لیتر آب، پوست را شفاف می‌کند.

    10 گرم برگ تازه جعفری چه دارد؟


    انرژی

    این ویدئو که در شبکه‌های اجتماعی بسیار پر بازدید بوده است صحنه‌ای از شکار کوسه توسط عقاب را نشان می‌دهد.

    مردی در هند از یک ماسک طلایی برای پیشگیری از ابتلا به کرونا استفاده می‌کند.

    سیروس گرجستانی در ۱۲ تیر ۱۳۹۹ به دلیل عارضه قلبی درگذشت. بعد از خبر فوت این هنرمند بازیگران و هنرمندان در خانه او جمع شدند. حال و هوای منزل مرحوم گرجستانی را با حضور هنرمندان ببینید.

    امیرحسین قهرایی سازنده دوربین مخفی که مهمان برنامه دورهمی بود از خاطره جالب شوخی با رامبد جوان در مقابل دوربین مخفی گفت.

    استفاده از ماسک در اماکن عمومی و پرازدحام در پیشگیری از ابتلا به کرونا بسیار موثر است با این همه به گفته متخصص بیماری‌های عفونی و گرمسیری پوشیدن ماسک برای مدت طولانی و در مکان‌های خلوت توصیه نمی‌شود؛ زیرا این کار سطح اکسیژن خون را پایین می‌آورد و سلامت افراد را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

    خبرگزاری فرانسه عکس جالبی از حرکت نمایشی دونالد ترامپ با چوب بیس بال در کاخ سفید پیش از سخنرانی درباره کسب و کارهای کوچک منتشر کرده است.

    شوخی و کنایه مهران مدیری با آمار بالای استفاده از لوازم آرایش و استخدام منشی در ایران را در این ویدئو ببینید.

    آنگلا مرکل هم بالاخره ماسک زد و به شایعه‌ها درباره اینکه به ماسک زدن علاقه‌ای ندارد، خاتمه داد.

    ریزش ۵۰ تا ۹۰ تار مو در روز می‌تواند برای هر فردی طبیعی باشد اما اگر شما بیشتر از ۱۰۰ تار مو در طی روز از دست می‌دهید و این مشکل ادامه دار است، شاید دچار یک مشکل سلامتی جدی‌تر شده باشید.

    یک نوجوان آمریکایی با استفاده از ۴۱ رول چسب نواری لباسی با مضمون ویروس کرونا خلق کرده است.

    توت‌فرنگی خواص بسیاری برای پوست دارد که اگر آنها را بشناسید، هرگز زیبایی‌ و سلامت پوستتان را از آن محروم نخواهید کرد.

    حقوق همشهری‌آنلاین متعلق به موسسه همشهری است

    Copyright © 2020 HamshahriOnline, All rights reserved

    در این مقاله از هفت گنج ، خواص و مضرات جعفری را برای علاقمندان گردآوری کرده ایم. با ما همراه شوید و با این سبزی پر خاصیت و شگفت انگیز آشنا شوید …

    جعفری گیاهی دو ساله است و به حالت وحشی، در اکثر نواحی جنوب شرقی اروپا، شمال افریقا، آسیا و ایران می روید. به علاوه در نواحی مختلف پرورش می یابد.

    این گیاه نسبتا گرمسیری است و برای رشد، نیاز به رطوبت و نور کافی خورشید دارد. جعفری را می توان در تمام فصول در بازار یافت. این سبزی ارزان، یک گیاه بسیار مغذی است و دارای ویتامین های فراوان و آنتی اکسیدان ها می باشد.جعفری گیاهی است که همه قسمت‌های آن شامل دانه، برگ و ریشه مورد استفاده دارویی قرار می‌گیرد.

    جعفری یک منبع بسیار خوب ویتامین A، ویتامین K، ویتامین C، ویتامین E، نیاسین، ویتامین B6، ویتامین B12، کلسیم، آهن، منیزیم، منگنز، فسفر، پتاسیم، روی و مس. همچنین برگ جعفری حاوی کربوهیدرات، چربی و پروتئین می باشد.به علاوه جعفری منبع غذایی خوبی از آهن و اسیدفولیک است.

    خواص و مضرات جعفری

    خاصیت سبزی جعفری چیست

    1)روغن های فرار در جعفری:

    روغن های فرار موجود در جعفری مخصوصا میریستیسین، از شکل گیری و تشکیل تومورها(مخصوصا تومورهای ریه) جلوگیری می کنند. در تحقیقات دیگری مشخص شده است که فعالیت آنزیم گلوتاتیون S ترانسفراز را که مسئول پیشگیری از تخریب سلولی می باشد، تحریک می کند.
    از دیگر فعالیت این روغن ها این است که به خنثی کردن انواع مواد سرطان زا مانند بنزوپیرن های موجود در دود سیگار و دود ناشی از ذغال چوب کمک می کند.

    2)فلاوونوئیدها در جعفری

    فلاوونوئیدهای موچود در جعفری مخصوصا لوتئولین(luteolin) از تخریب سلولی ناشی از رادیکال های آزاد اکسیژن جلوگیری می کنند. از این رو در مطالعات انسانی از عصاره غلیظ جعفری به عنوان یک ماده غذایی که ظرفیت آنتی اکسیدان بدن را بالا می برد، استفاده می شود.

    طبع جعفری گرم و خشك است.

    ویتامین ها (A، C، K، فولات و نیاسین)، مواد معدنی و آنتی اکسیدان موجود در جعفری در تقویت ایمنی بدن نقش به سزایی دارند. ویتامین A به طور مستقیم بر روی لنفوسیت ها یا سلول های سفید خون تاثیر می گذارد و عملکرد آن ها را افزایش می دهد. کلروفیل موجود در جعفری، دارای خواص ضد باکتریایی و ضد قارچی است. مطالعات نشان داده اند که جعفری دارای خواص آنتی اکسیدانی و خواص ضد باکتری است و منبع خوبی برای داروهای خانگی می باشد.

    جعفری از بیماری های گوارشی از قبیل سوء هاضمه، گرفتگی معده، نفخ، سوزش و ترش کردن معده،تهوع جلوگیری کرده و در تقویت سیستم ایمنی بدن نقش موثری دارد.
    برای رفع دل درد، سوزش و ترش کردن معده و سایر مشکلات گوارشی که اصولا بعد از صرف غذا و به دلیل هضم نشدن خوب آن رخ می‌دهد، هیچ‌چیز به اندازه‌ی جعفری راه گشا نیست. روش استفاده برای این مشکل به این صورت است که یک قاشق غذاخوری جعفری را در ۲۵ میلی‌لیتر آب ریخته و اجازه دهید به مدت حدود ۱۰دقیقه بجوشد. محلول را صاف کرده و بعد از غذا بنوشید. اگر علایمتان رفع نشد به پزشک مراجعه کنید.

    جعفری حاوی فیبرهایی است که انباشتگی چربی‌ها را کم می‌کند. این سبزی معطر همچنین باعث کنترل اشتها می‌شود. برای همین اگر قصد لاغری دارید و می‌خواهید از شر سلولیت‌های مزاحم خلاص شوید جعفری را دریابید. به این منظور به تمام سالادها و غذاهایتان جعفری اضافه کنید. برای اینکه از خواص آن نهایت استفاده را ببرید حتی از آب جعفری هم غافل نباشید. برای این کار یک دسته جعفری را پاک کرده و بشویید. سپس آن را به تنهایی یا با سبزیجات دیگر در مخلوط کن بریزید و آب آن را میل کنید. تخم جعفری نیز خواص دیورتیک فوق‌العاده‌ای دارد. برای این کار به مدت ۱۵ دقیقه نصف قاشق چای‌خوری تخم جعفری را در یک فنجان آب بخیسانید و میل کنید. این کار را به مدت ۱۵ روز انجام دهید

    آنتی اکسیدان‌های موجود در جعفری باعث کاهش آسیب‌های رادیکال های آزاد می‌شود که باعث ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی می‌شوند. این سبزی معطر هم‌چنین به کاهش خطر سکته مغزی کمک می‌کند.
    برای پیشگیری از این مشکل توصیه می شود به طور مرتب از جعفری تازه، آب یا دم کرده آن استفاده کنید. البته به یاد داشته باشید که جعفری سرشار از ویتامین k است به همین دلیل مصرف آن برای افرادی که داروهای ضدانعقاد مصرف می‌کنند توصیه نمی‌شود مگر اینکه با نظارت پزشک باشد

    ترکیبی به نام  Myristicin در آزمایشگاه LKT مینیاپولیس کشف شده است، که این ترکیب ازعصاره روغن جعفری بدست آمده و دارای خاصیت ضد سرطانی می باشد.همچنین اسید فولیک موجود در جعفری ماده مغذی مهمی برای تقسیم به موقع و مناسب سلول هاست. از این رو برای پیشگیری از سرطان ها مخصوصا سرطان روده و سرطان دهانه رحم در زنان بسیار مفید است

    جعفری به حفظ سلامت استخوان ها کمک می کند و از پوکی استخوان جلوگیری می کند. پوکی استخوان به دلیل کاهش کلسیم در استخوان و نیز وجود یک اسید آمینه به نام هموسیستئین رخ می دهد. به غیر از محصولات لبنی و سبزیجات، جعفری به عنوان یک منبع خوب کلسیم در نظر گرفته شده است. جعفری حاوی مقدار مناسب از اسید فولیک است که باعث کاهش هموسیستئین می شود.

    جعفری یک ماده ادرارآور است و در کنترل بیماری های مختلف مانند: سنگ کلیه، عفونت دستگاه ادراری و سنگ کیسه صفرا استفاده می شود.  ریشه جعفری برای مقابله و درمان سنگ کلیه بسیار مفید است. اضافه کردن جعفری به آب جوش و نوشیدن روزانه آن به عنوان یک پاک کننده عمومی برای بدن موثر است.جعفری به اسپاسم‌های زنان پس از تولد نوزاد کمک می‌کند همچنین برای رفع عفونت‌های ادراری و ناراحتی‌های معده مفید است.

    یک قاشق سوپ‌خوری از برگ جعفری خرد شده یا یک قاشق مرباخوری از ریشه یا نوک قاشق چای‌خوری از تخم جعفری را در نیم لیتر آب جوشانده، به عنوان داروی ادرارآور و همچنین برای درمان ورم عمومی، التهاب کلیه و مثانه مصرف کنید.

    جعفری حاوی ترکیبات قاعده آور است در واقع این سبزی معطر خواصی دارد که روی دستگاه جریان خون تاثیر می‌گذارد و به این ترتیب جریان خون را در ناحیه رحم تحریک می‌کند.

    جعفری همچنین دردهای این دوره را هم کاهش می‌دهد و یک آرامبخش طبیعی است.

    کسانی که اختلالات قاعدگی دارند یک هفته قبل از روز پریود از دم‎کرده جعفری استفاده کنند و سپس زمانی که پاک شدند جعفری را در برنامه غذایی خود به مدت 10 روز قرار دهند.

    برای استفاده در این مواقع ۲ تا ۳ قاشق غذاخوری جعفری را در یک تا دو فنجان آب جوش ریخته و به مدت ۱۰ دقیقه دم کنید محلول به دست آمده را از صافی رد و میل کنید

    علیرغم اینکه در یک مطالعه نشان داده شد که دوز بالای مکمل ویتامین C موجب بدتر شدن استئوآرتریت( یک نوع بیماری تحلیل برنده مفاصل که با افزایش سن اتفاق می افتد) می شود، در مطالعه ای دیگر در همین زمینه نشان داده شد که غذاهای غنی از ویتامین C مانند جعفری و نه مکمل آن، موجب حفاظت افراد در برابر التهابات پلی آرتریت(نوعی از آرتریت که در آن، دو یا بیش از دو مفصل درگیر می شوند) می گردند

    خواص و مضرات جعفری

    لوسیون تهیه‌شده از جعفری کثیفی پوست را از بین می‌برد. باید بدانید که جعفری خاصیت ضدالتهابی دارد برای همین برای پوست‌های خشک و حساس بسیار مناسب است و قرمزی پوست را خنثی می‌کند.
    برای تهیه این لوسیون یک فنجان آب بجوشانید و یک دسته جعفری به آن اضافه کنید. حرارت را کم کنید و اجازه دهید به مدت ۱۵ دقیقه بجوشد. محلول را صاف و در یخچال نگهداری کنید. هر روز صبح و شب از این لوسیون طبیعی استفاده کنید. می‌توانید آن‌ را به مدت ۵ تا ۶ روز در ظرف شیشه‌ای در بسته و در یخچال نگهداری کنید

    براي رفع لك‌ها و جوش‌هاي صورت، دم كرده جعفري را روي پوست صورت بماليد. براي روشن شدن رنگ پوست، مقداري جعفري را در نيم ليتر آب به مدت 5 دقيقه بجوشانيد و صبح و شب صورت خود را با آن بشوئيد. بعد از يك هفته پوست صورت شما روشن مي‌شود.

    شست‌وشوی پوست صورت با جوشانده یک دسته برگ جعفری در یک لیتر آب، پوست را شفاف می‌کند. بدين منظور آب جعفری را با آب مخلوط نموده صبح و شب به مدت یك هفته صورت خود را بشویید.

    زمان پخت جعفری باید بسیار كم باشد.

    خواص و مضرات جعفری

    خواص و مضرات جعفری

    خاصیت سبزی جعفری چیست

    ***کپی برداری بدون ذکر نام و لینک فعال به هفت گنج مجاز نیست .

    دیدگاه شما

    آدرس وبسایت

    دونمونه از مضرات فرمودین که برای هفت پشتمون بسه محرک اعصاب کندی جریان خوب

    خیلی ممنون از اطلاعات ارزشمندتون.

  • طرز تهیه ی لوبیا پلوی خوشمزه
  • یه گفتین جعفری برای لاغری خوب است و کم اشتهایی میاورد پایینتر گفتیت اگر کم اشتها هستید جعفری میل کنید و اشتها را زیاد میکند !! خودتون میفهمید چی میگید؟؟

    THANK YOU VERY MUCh for parsley

    ازشما روی خواص جعفری روی هفت گنج خیلی متشکرم.

    خاصیت سبزی جعفری چیست
    خاصیت سبزی جعفری چیست
    0

    دوره مقدماتی php

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *