خاصیت روغن بابونه برای پوست

دوره مقدماتی php
خاصیت روغن بابونه برای پوست
خاصیت روغن بابونه برای پوست

خواص روغن بابونه برای زیبایی پوست و مو بسیار است. از خواص روغن بابونه برای زیبایی پوست میتوان به درمان آکنه، جوش ها، درخشندگی و نرمی پوست اشاره کرد. همچنین درمان شوره سر و نرمی و مرطوب کردن موی سر از خواص روغن بابونه برای مو های سر است. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه، این مقاله را مطالعه کنید.

بابونه گیاهی است با ارتفاع حدود 30 سانتی متر که در صحرا رشد می کند. ساقه ی آن سبز، گلهای وسط زرد وگلهای سفید در اطراف آن است.

بابونه خواص گوناگونی دارد. از جمله می توان به درمان زخم معده و تقویت پوست و مو اشاره کرد.  همچنین بابونه تقویت کننده مغز، ادرار آور، درمانگر ترشحات عادت ماهیانه و التیام بخش زخم است.

روغن بابونه همچون دمنوش بابونه دارای خواص بسیاری به ویژه برای پوست و موی شماست . به همین دلیل است که حتماً باید عضوی از آشپزخانه ی شما باشد. روغن بابونه برای درمان آکنه و.. است و ترمیم کننده پوست است .

روغن بابونه افزایش دهنده ی جریان خون است و برای افزایش جریان قاعدگی مفید است، ضدالتهابی طبیعی و مؤثر است ، ضدعونی کننده ، بادشکن ، ضد درد ، تب بر ، هاضم ، عرق آور و ضد کرم نیز هست..خاصیت روغن بابونه برای پوست

دوره مقدماتی php

در این بخش از مجله پزشکی آسان طب درباره مهمترین خواص روغن بابونه برای پوست اطلاعاتی را تقدیم می کنیم. سعی کنید حتما از این روغن گیاهی برای زیبایی استفاده کنید.

با استفاده از روغن بابونه آکنه های دردناک خود را ریشه کن کنید. روغن بابونه التهاب و قرمزی پوست شما کاهش خواهد یافت و لک های پوست و آکنه را هم برطرف می کند . برای رفع التهاب پوست، روغن بابونه را با روغن گل مغربی ترکیب کنید.

روغن بابونه درمان طبیعی و مؤثری برای مشکلات پوستی مربوط به اگزما و آکنه نیز محسوب می شود.

۳ یا ۴ قطره روغن بابونه ی رومی را با روغن نارگیل ترکیب کنید و آن را روی پوست خود بمالید. به گزارش آسان طب این ترکیب هر نوع تحریک پوستی را تسکین می دهد و علاوه بر آبرسانی و مرطوب کردن پوست، درخشندگی خاصی به آن می دهد.

روغن بابونه برای درمان آفتاب سوختگی هم مفید است و ترمیم کننده آن می باشد. چند قطره از روغن بابونه را به آب حمام اضافه کنید و یا آن را به آب سرد اضافه کنید و پارچه ای را به آن آغشته سازید و روی محل مورد نظر بگذارید.

استفاده ی منظم از روغن بابونه به شما کمک می کند تا از دست چروک ها و خطوط تیره ای که چشم های زیبایی شما را فراگرفته اند، خلاص شوید.

این روغن، جوش ها را کاهش می دهد و پوست را تقویت می کند. این روغن، ترمیم کننده، جوان کننده و تقویت کننده ی پوست است و پوست شما را شاداب و جوان نگه می دارد. برای زیبایی پوست می توان از چای رویبوس هم استفاده کرد.

در این بخش از مجله پزشکی آسان طب درباره مهمترین خواص روغن بابونه برای مو اطلاعاتی را تقدیم می کنیم. سعی کنید حتما از این روغن گیاهی برای زیبایی موهای تان استفاده کنید.

اگر موهای بلوند دارید ، چند قطره از آن را به آب اضافه کنید و با آن موهای خود را آب بکشید تا درخشندگی موهای شما چند برابر شود.

چند قطره از آن را به ترکیب حنای خود اضافه کنید تا های لایت های زیباتری داشته باشید. پس از حمام و خشک کردن نسبی موها با حوله، چند قطره از روغن بابونه را به موهای خود بمالید تا درخشندگی خاصی به موهای شما بدهد.

بابونه راه حل طبیعی و مؤثری برای درمان شپش و شوره ی سر است . علاوه بر این، پوست سر ملتهب را تسکین می دهد . روغن بابونه به پوست سر آب می رساند و به این ترتیب، التهاب و خارش آن را کاهش می دهد. پس به عنوان ترمیم کننده مو و درمان شوره سر می توانید از آن استفاده کنید.

روغن بابونه آرام بخش اعصاب و ماده ای عالی برای تغذیه ی پوست و موی سر است. این روغن برای موهای خشک و آسیب دیده هم مفید است،  رطوبت پوست و مو را حفظ و مو را از درون تقویت می کند و باعث نرمی آن نیز می شود.

خواص روغن بابونه برای زیبایی پوست و موهای ما موضوع این بخش از آسان طب بود. کلا گیاه بابونه برای موهای ما هزاران فایده دارد. شما میتوانید حتی خود گیاه را به سرتان بمالید. ولی خب استفاده از روغن بابونه راحت تر است. روغن بابونه به مو جوانی و شادابی می بخشد. امیدواریم از اطلاعاتی که در این بخش از اسان طب درباره خواص روغن بابونه تقدیمتان کردیم بهره کافی را برده باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

وب‌سایت

تصویر امنیتی *

سایت آسان طب یک مجله پزشکی آنلاین است که همه روزه مقالات مرتبط با سلامت و تندرستی، بررسی علل و راه های درمان انواع بیماری ها، معرفی انواع داروهای گیاهی و شیمیایی و همچنین مقالات مربوط به سبک زندگی و مراقبت از حیوانات خانگی را برای بهتر زیستن ایرانیان سراسر دنیا ارائه می کند.

اگر چنانچه پیرامون بخش های مختلف سایت پزشکی آسان طب نقطه نظرات یا مقالاتی دارید، آسان طب با کمال میل آماده همکاری با شما عزیزان می باشد. از طریق بخش تماس با ما می توانید مشخصات، درخواست و تجارب خود را به همراه اطلاعات تماس برای ما ارسال فرمائید.

اگر احساس تنبلی می کنید، کافیست یک فنجان چای بابونه برای خودتان درست کرده و نوش جان کنید. این نوشیدنی دلچسب شما را از این حالت بیرون خواهد آورد. بوییدن روغن بابونه نیز همانند چای بابونه سرشار از خواص زیاد است و استرس شما را تا حدود زیادی از بین می برد. تعجبی ندارد که این یک جز شگفت انگیز در قفسه ‌های آشپزخانه شماست !

شما می توانید از دو نوع روغن رومی و آلمانی استفاده کنید. این در حالیست که نوع اول  به خاطر اثر آرامش بخشی اش مشهور است و دومی به عنوان عامل موثر ضد التهاب عمل می‌ کند. به علاوه، هر دو نوع دارای خواص ضدعفونی کننده، ضد نفخ، ضد درد و مسکن، تب بر و گوارشی هستند.

در قسمت زیر به بررسی فواید روغن بابونه برای پوست، سلامتی و مو پرداخته ایم. با ما همراه باشید.

خواص روغن بابونه

با یک تکه از این روغن به شرایط دردناک آکنه پایان دهید. از این طریق التهاب و قرمزی شما محو می ‌شود، به علاوه شما می‌ توانید از یک پوست عاری از جای زخم لذت ببرید. برای رسیدگی به التهابات، روغن بابونه را با روغن زیتون مخلوط کنید. هم چنین این یک پادزهر طبیعی مطلوب برای اگزما و سایر شرایط پوستی محسوب می شود.خاصیت روغن بابونه برای پوست

۳ تا ۴ قطره روغن بابونه رومی را با روغن نارگیل مخلوط کرده و روی پوست خود بمالید. این مخلوط برای هر نوع خارش در پوست شما ممکن است موثر باشد. علاوه بر آبرسانی و مرطوب کنندگی پوست، سبب درخشندگی بیشتر پوست می شود.

همچنین تاثیر این روغن در بهبود آفتاب سوختگی نیز مشهور است. چند قطره به حمام خود اضافه کنید و یا  کمپرس سرد را با این روغن انجام دهید.

با روغن بابونه از شر لکه های تیره که مانع زیبایی پوستتان می شود خلاص شوید. این روغن ضروری لکه ها را کاهش می دهد و پوست را صاف می کند. روغن بابونه دارای خواص ترمیم، بازسازی مجدد و تقویت پوست است که به نوبه خود پوست شما را جوان و با طراوت نگه می ‌دارد.

موهای خود را با کمی روغن بابونه بشویید تا موهای بلوند را فورا روشن کنید. برای برجسته کردن هایلایت های طبیعی موهایتان چند قطره از این روغن به مخلوط حنا خود اضافه کنید.

چند قطره از این روغن را بر روی حوله موهایتان بریزید تا موهای شما را به یک درخشش دوست داشتنی برساند.

بابونه یک راه حل مؤثر برای شوره و شپش موی سر است. علاوه بر این، این روغن پوست تحریک شده سر را تسکین می بخشد.  پوست سر را هیدراته می ‌کند در نتیجه سوزش و خارش را از بین می ‌برد.

روغن بابونه که به خاطر خواص آرامش بخش عصب شناخته شده است، به راحتی به عنوان روغن شگفت انگیز برای تغذیه مو و پوست سر استفاده می شود. این روغن برای استفاده در موهای خشک و شکننده مطلوب است. سطح رطوبت را حفظ می کند، مو را از درون تقویت می کند و موهای نرم و قوی بر جای می گذارد.

روغن بابونه

عطر و بوی خوش این روغن، شما را آرام می کند و به شما کمک می کند تا آرام باشید. روغن بابونه روحیه شما را بالا می برد و شما را سرزنده تر می کند. نوع رومی روغن که به خاطر خواص آرام بخشی اش معروف است، در دوران پیش از زایمان، برای کمک به آرامش مادر مورد استفاده قرار می گیرد.

هنگامی که روغن بابونه با روغن لیمو استفاده شود، خواص آرام بخش عصب آن کمک می کند تا کودکان بیش فعال را آرام کند.

با این روغن به درد آرتروز پایان دهید. کمی روغن گرم در منطقه آسیب‌ دیده بزنید و ماساژ ملایمی بدهید تا گردش خون را بهبود بخشد و التهاب و درد مرتبط با ورم مفاصل را کاهش دهد. کسانی که از سردرد ناشی از سرماخوردگی، سینوزیت و میگرن رنج می برند نیز می توانند به این روغن برای تسکین سریعتر تکیه کنند.

استنشاق بخار با این روغن می تواند قفسه سینه را باز کند و گرفتگی بینی را رفع کند. همچنین این روغن به عنوان تب بر استفاده شود و به بهبود سریع تب کمک کند.

این روغن به داشتن تاثیر مثبت روی اختلالات مختلف معده، از جمله مشکلات دستگاه گوارش، اسهال، یبوست و حتی ها سنگ کیسه صفرا معروف است.

روغن بابونه قدرت هاضمه را بهبود می ‌بخشد و گاز انباشته‌ شده در شکم را کم می ‌کند. این یک درمان خوب برای نفخ است.

خواص ضد عفونی ‌کننده آن به روغن اجازه می ‌دهد تا رشد ریز جانداران مضر را در معده مهار کند و شما را از بیماری ‌های گوارشی مختلف ایمن نگه دارد.

استفاده از روغن بابونه به سیستم عصبی مرکزی کمک می ‌کند تا به طور موثر کار کند و از شرایط سلامتی نامناسب جلوگیری کند.

آیا درد کمر شما باعث آزار شما شده‌است ؟ فقط کمی روغن بابونه آلمانی را گرم کنید و آن را در منطقه آسیب دیده قرار دهید. اگر درد ناشی از سیاتیک است، سپس نوع رومی انتخاب مناسب خواهد بود.

ماساژ با روغن، عصب سیاتیک را آرام می کند. دقت کنید که روغن را در قسمت پایین کمر، مفصل ران و نیز پاها اعمال کنید.

زمان خواب کودکان مخصوصا نوزادان زمان سختی است! ماساژ با این روغن به تحریک خواب در نوزادان مشهور است. شما می ‌توانید ۳ تا ۴ قطره روغن را به روغن بچه اضافه کرده و نوزاد را با این روغن ماساژ دهید و سپس با آب ‌گرم نوزاد را حمام کنید . ماساژ، حواس را تسکین می ‌دهد و آن‌ ها را آرام می ‌کند در نتیجه هورمون‌ های خواب را تحریک می‌ کند.

روغن بابونه رومی یک داروی قاعده آور موثر است. زنان مبتلا به مشکلات پیش از قاعدگی یا یائسگی می توانند از این روغن استفاده کنند. طبیعت ضد افسردگی آن به مبارزه با تغییرات خلقی کمک می کند. حمام گرم با چند قطره از این روغن برای کاهش درد قاعدگی شناخته شده است.

دیورتیک غنی، با تزریق جریان خون و ادرار بیشتر، دستگاه ادراری، کلیه ها و خون را پاک می کند. کلیه ها و خون، هنگامی که سم زدایی می شوند، به شیوه ای بهتر کار می کنند و شرایط پزشکی نامطلوب را خنثی می کنند.

روغن بابونه آلمانی یک داروی انقباضی عروق قابل تحسین است.در نتیجه به کاهش و حفظ سطوح فشار خون کمک می‌کند.

این کار، به نوبه خود، مانع از انقباض رگ های خونی، کاهش خطر بیماری های قلبی-عروقی مختلف، از جمله انفارکتوس میوکارد (سکته قلبی)، آترواسکلروز (تصلب‌ شرایین) و سکته مغزی می شود.

شگفت انگیز است، نه؟ چطور یک عنصر طبیعی ساده میتواند تأثیر بسیار زیادی بر روی سلامت کلی ما داشته باشد؟

با استفاده از روغن بابونه زندگی شاد، سالم و زیبا داشته باشید!




روغن بابونه (به انگلیسی : chamomile oil) یکی از انواع روغن های ضروری است که از گل بابونه زرد رومی و آلمانی به دست می آید.

در ادامه این مقاله از سایت کوکا همراه ما باشید تا با فواید روغن بابونه برای سلامتی بدن، پوست صورت و مو، ماساژ، لاغری و بیضه ها آشنا شوید. همچنین در انتهای این مقاله با روش های درست کردن روغن و ماسک گل بابونه در منزل آشنا خواهید شد.

توجه : پیش از مصرف هرگونه ماسک بر روی صورت و نواحی حساس بدن، با مالیدن مقداری کمی از آن بر روی پوست دست خود به مدت حداقل 20 دقیقه، از نداشتن حساسیت نسبت به آن اطمینان حاصل نمایید.

روغن بابونه دارای خواص ضد باکتری و ضد التهابی قوی است که که به درمان آکنه و جوش صورت کمک کرده و قرمزی و التهاب ناشی از جوش را از بین می برد.

ماسک روغن بابونه برای جوش صورت

خاصیت روغن بابونه برای پوست

2 تا 3 قطره روغن بابونه را با 1 قاشق غذا خوری روغن حامل مانند روغن زیتون ترکیب کنید و هر شب بر روی پوست صورت و بر روی جوش ها بمالید، بگذارید 30 دقیقه بماند و سپس با آب ولرم خوب بشویید.

روغن بابونه یک آبرسان و مرطوب کننده قوی پوست است که برای درمان طبیعی آفتاب سوختگی و سوزش پوست ناشی از آفتاب سوختگی استفاده می شود.

نحوه استفاده از روغن بابونه برای آفتاب سوختگی

مخلوط 3 تا 4 قطره روغن بابونه را با مقداری روغن نارگیل ترکیب کنید و بر روی پوست که دچار آفتاب سوختگی شده بمالید.

همچنین می توانید چند قطره روغن بابونه را به آب خنک وان حمام اضافه کنید و در آن دراز بکشید تا سوزش پوست برطرف شود.

روغن بابونه به دلیل مقادیر بالای آنتی اکسیدان ها که دارد به کاهش چین و چروک دور چشم و چروک پوست صورت کمک کرده و باعث جوان سازی پوست صورت می شود.

اگر مو های بلوند خون را با روغن بابونه ماساژ دهید به روشن تر شدن و درخشان تر شدن رنگ موی شما کمک می کند.

روغن بابونه یکی از بهترین دارو های گیاهی برای درمان شوره سر می باشد، روغن بابونه پوست سر را هیدراته کرده و به درمان خارش سر کمک می کند.

روغن بابونه خواص مرطوب کنندگی و آبرسانی قوی دارد که مو های سر را تقویت کرده و باعث نرم تر شدن مو ها می شود.

برای قرن ها، مادران روغن بابونه را برای درمان تب بالای نوزادان و کودکان، درمان وزوز گوش و گوش درد و درمان معده درد آن ها استفاده می کردند.

روغن بابونه یکی از بهترین روش های درمانی برای کودکان مبتلا به اختلال کم توجهی – بیش فعالی می باشد. (در این اختلال کودک توانایی دقت و تمرکز بر روی یک موضوع را ندارد، یادگیری در او کند است ولی فعالیت بدنی غیرمعمول و بسیار بالایی دارد.)

مطالعات نشان می دهد که روغن بابونه یکی از بهترین روش های درمان طبیعی کولیک و درمان زخم ها در نوزادان و کودکان می باشد.

موارد استفاده از روغن بابونه برای کودکان بیش فعال

1-2 قطره روغن بابونه را با مقداری روغن حامل مانند روغن نارگیل رقیق کنید و مخلوط را به صورت موضعی بر روی معده، مچ دست، پشت گردن یا پاها بمالید.

گفته می شود که اگر هر شب روغن بابونه و روغن کنجد را بر روی بیضه ها بمالید به درمان واریکوسل کمک می کند.

روغن بابونه یک آنتی بیوتیک طبیعی است که دارای خواص ضد باکتریایی و ضد عفونی کننده بوده و برای پیشگیری و درمان سرماخودگی و سینوزیت مفید می باشد، روغن بابونه دارای خواص سم زدای قوی بوده و برای پاک سازی سینوس ها مفید می باشد.

مطالعات نشان می دهد که مقادیر بالای فلاونوئید های موجود در روغن بابونه دارای خواص ضد درد و ضد التهاب هستند و به طور طبیعی برای درمان درد و التهاب ناشی از آرتروز و روماتیسم مفید می باشند.

همچنین روغن بابونه به پاک سازی و سم زدایی خون کمک کرده و با دفع اسید اوریک اضافی خون به درمان روماتیسم و آتروز کمک می کند.

نحوه مصرف روغن بابونه برای آرتروز

برای درمان درد و کاهش علائم آرتروز می توانید روغن بابونه را بر روی زانو ها بمالید.

همچنین برای درمان روماتیسم می توانید چند قطره روغن بابونه به آب گرم وان حمام اضافه کنید و مدت 30 دقیقه در آن دراز بکشید تا به کاهش درد کمر، زانو، مچ دست و انگشتان دست کمک کند.

روغن بابونه با بهبود گردش خون در بدن و همچنین با سم زدایی خون به پیشگیری و درمان واریس کمک می کند.

روغن بابونه یک آرام بخش طبیعی بوده و در بیشتر نقاط جهان از آن برای درمان استرس، اضطراب و افسردگی استفاده می کنند.

در مطالعه ای که در سال 2013 انجام شده مشخص شد که آروماتراپی با روغن های اسطوخدوس و بابونه موجب کاهش استرس و اضطراب در بیماران بستری در بیمارستان می شود.

روش استفاده از روغن بابونه برای افسردگی

یکی از بهترین راه ها برای درمان افسردگی بوییدن روغن بابونه می شود، استنشاق روغن بابونه به طور مستقیم به مغز منتقل شده و به آرامش اعصاب و درمان افسردگی کمک می کند.

روغن بابونه دارای خواص ضد میکروبی و آنتی اکسیدانی قوی بوده و برای درمان حساسیت و آلرژی مفید می باشد.

روغن بابونه آلرژی های پوستی ناشی از حساسیت غذایی و آبریزش بینی ناشی از تب یونجه را کاهش می دهد.

روغن بابونه به دلیل خواص آرام بخشی که دارد از افسردگی پیش از قاعدگی جلوگیری می کند، همچنین خواص ضد اسپاسم آن برای درمان کمر درد و دل درد قاعدگی مفید می باشد.

روغن بابونه با تنظیم سطح هورمون ها در بدن قبل از قاعدگی از ابتلا به آکنه و جوش صورت پیشگیری می کند.

مطالعات در سال 2006 نشان داده که بوییدن روغن بابونه قبل از خواب به دلیل مقادیر بالای بنزودیازپین باعث آرامش اعصاب شده و برای درمان بی خوابی مفید می باشد.

نحوه مصرف روغن بابونه براب درمان بی خوابی

برای درمان بی خوابی روغن بابونه را در کنار رختخواب خود قرار دهید یا 1-2 قطره روغن بابونه را بر روی گیجگاه خود بمالید و بخوابید.

بابونه در طب سنتی و طب اسلامی برای درمان ریفلاکس معده، سو هاضمه، اسهال و استفراغ استفاده می شود.

استفاده از روغن بابونه برای تهوع و استفراغ

خاصیت روغن بابونه برای پوست

برای بهبود هضم غذا و درمان تهوع و استفراغ 2-4 قطره روغن بابونه را به صورت موضعی بر روی شکم بمالید.

مقادیر بالای فلاونوئید های موجود در روغن بابونه به کاهش فشار خون بالا کمک کرده و خطر ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی را کاهش می دهد.

طرز استفاده از روغن بابونه برای قلب

2-4 قطره روغن بابونه را به صورت موضعی بر روی قلب بمالید یا 2 قطره روغن بابونه را زیر زبان قرار دهید.

مطالعات در سال های 2007 و 2009 نشان داده که روغن بابونه به دلیل مقادیر بالای آنتی اکسیدان هایی که دارد برای پیشگیری و درمان انواع سرطان ها از جمله سرطان پوست، پروستات، پستان و تخمدان مفید می باشد.

روغن بابونه یک دیورتیک طبیعی است که به پاک سازی و سم زدایی کلیه ها و دستگاه ادراری کمک کرده و برای درمان سنگ کلیه مفید می باشد.

روغن بابونه یکی از بهترین روغن ها برای ماساژ بدن محسوب می شود، ماساژ بدن با روغن بابونه به درمان گرفتگی و التهاب مفاصل کمک می کند.

در طب سنتی گفته می شود که اگر مقداری روغن بابونه را بر روی گلو و در ناحیه ی تیروئید بمالید به درمان کم کاری تیروئید کمک می کند.

گفته می شود که ماساژ شکم با روغن بابونه برای کاهش چربی شکم مفید بوده و با پاک سازی و سم زدایی روده ها به لاغری و کاهش وزن افراد کمک می کند.

از آنجایی که روغن بابونه باعث قاعدگی و افزایش جریان خون در ناحیه لگن می شود، زنان در دوران بارداری و شیردهی بهتر است از مصرف خوراکی و موضعی آن اجتناب کنند.

طبیعت روغن بابونه گرم و خشک می باشد. روغن بابونه حاوی مقادیر بالای آنتی اکسیدان ها، فلاونوئید ها، آژلیک اسید، تیگلیک اسید، آلفا پینن و فارنسین می باشد.

روغن بابونه را از گل زرد بابونه تهیه می کنند، این روغن خوشبو که بیشتر به روش تقطیر گل های بابونه به دست می آید دارای رنگ زرد مایل به سبز بوده و مزه ای شیرین دارد.

گل های خشک بابونه را از عطاری خریداری کرده و خوب تمیز کنید تا هیچ گونه آلودگی و خاکی نداشته باشد، یک ظرف شیشه ای انتخاب کنید و داخل آن روغن زیتون بریزید اما آن را پر نکنید حالا گل های بابونه را به روغن زیتون اضافه کنید، گل ها باید در روغن زیتون غوطه ور شوند.

ظرف شیشه ای را تا دو هفته هر روز حداقل 6 تا 8 ساعت زیر نور مستقیم خورشید قرار دهید، پس از دو هفته روغن بابونه شما آماده می شود، آن را از صافی رد کنید و در یک ظرف شیشه ای دیگر بریزید، درب آن را محکم ببندید و در جای خنک نگهداری کنید.

در ادامه این مقاله نحوه درست کردن چند ماسک خانگی با استفاده از چای بابونه را آموزش داده ایم :

استفاده از ماسک بابونه به تدریج باعث روشن تر شدن رنگ مو ها می شود، به شما پیشنهاد می کنیم که همزمان با استفاده از این ماسک روزی 30 دقیقه زیر نور خورشید بنشینید تا مو ها روشن تر شوند.

ماسک بابونه و لیمو ترش

یک قاشق چای خوری گل بابونه خشک شده را در یک لیوان آب جوش بریزید و بگذارید 30 دقیقه بماند تا دم بکشد و رنگ بیندازد، حالا آب یک لیمو ترش تازه را بگیرید و به محلول اضافه کنیدو آن را بر روی مو های خشک خود بریزید و ماساژ دهید. سپس 30 دقیقه زیر آفتاب بنشینید تا خشک شود و پس از آن با آب گرم خوب بشویید.

ماسک بابونه و حنا برای مو

آب را بجوشانید و 1 قاشق غذا خوری پودر قهوه را به آن اضافه کنید، بگذارید 10 دقیقه بماند تا عصاره آن در بیاید.

آب را بجوشانید و 2 قاشق غذا خوری گل بابونه خشک را به آن اضافه کنید، بگذارید 10 دقیقه بماند تا رنگ آن در بیاید.

در یک کاسه شیشه ای پودر حنا را با قهوه و چای بابونه ترکیب کنید و خوب هم بزنید تا خمیر یکدستی حاصل شود، درب ظرف را با یک حوله بپوشانید و بگذارید 1 ساعت بماند.

حالا مو های خود را با این ترکیب گیاهی رنگ کنید؛ از ریشه های مو شروع کنید و به سمت انتهای مو بکشید وقتی همه ی مو ها را رنگ کردید بر روی آن کلاه رنگ بپوشانید و بگذارید 3 تا 4 ساعت بماند تا خوب رنگ بگیرد.

حالا مو ها را به آرامی با آب گرم و شامپو بشویید.

بابونه دارای خواص ضد التهابی و ضد باکتری بوده و به عنوان یکی از بهترین دارو های گیاهی و روش های خانگی برای درمان آکنه و جوش صورت و قرمزی و التهاب پوست ناشی از جوش صورت محسوب می شود.

ماسک بابونه و عسل برای جوش صورت

یک قاشق چای خوری گل خشک بابونه را در یک فنجان آب جوش بریزید و بگذارید 20 دقیقه بماند تا دم بکشد، حالا 1 قاشق چای خوری ژل آلوئه ورا و 1 قاشق غذا خوری عسل طبیعی را به آن اضافه کنید و با انگشتان دست به آرامی بر روی پوست صورت بمالید. بگذارید 7 دقیقه بر روی صورت بماند و سپس آب گرم خوب بشویید.

ماسک چای بابونه برای جوش صورت

یک فنجان چای بابونه تهیه کنید وقتی سرد شد 4 قطره روغن بابونه به آن اضافه کنید و بایک پنبه بر روی پوست صورت بمالید، بگذارید 5 دقیقه بماند و سپس با آب گرم بشویید.

بابونه یک آبرسان و مرطوب کننده قوی است که با آبرسانی به پوست صورت باعث طراوت و درخشندگی پوست صورت می شود.

ماسک بابونه و گلاب

یک قاشق چای خوری گل بابونه را در یک فنجان آب جوش بریزید و بگذارید 20 دقیقه بماند تا دم بکشد، حالا یک قاشق غذا خوری گلاب هم به آن اضافه کنید و با یک تکه پنبه بر روی پوست صورت بمالید، بگذارید 20 دقیقه بماند و سپس با آب سرد بشویید.

بابونه به سم زدایی پوست صورت کمک کرده و برای لایه برداری و پاک سازی پوست صورت مفید می باشد.

ماسک بابونه و ماست

یک قاشق چای خوری گل بابونه را در یک فنجان آب جوش بریزید و بگذارید 20 دقیقه بماند تا دم بکشد، حالا یک قاشق غذا خوری ماست (شیر) و یک قاشق چای خوری پودر زردچوبه را به آن اضافه کنید و بر روی پوست صورت بمالید و خوب ماساژ دهید، بگذارید 15 دقیقه بماند و سپس با آب گرم خوب بشویید.

بابونه و جود دوسر دارای خواص آبرسانی قوی هستند و به عنوان یک مرطوب کننده قوی برای پوست خشک و حساس مناسب می باشند.

ماسک بابونه و بلغور جو برای پوست خشک

3 قاشق غذاخوری بلغور جو دوسر را در یک فنجان چای بابونه بریزید تا خمیری به دست آید، این خمیر را بر روی پوست صورت بمالید و بگذارید 15 دقیقه بماند تا خشک شود سپس با آب سرد خوب بشویید.

در ادامه بخوانید : خواص چای بابونه

منابع : draxe – organicfacts – stylecraze

فال حافظ

سلامت و پزشکیسبک زندگیگیاهخواریاطلاعات داروییخواص هامد و فشن

سرگرمیچهره هاعکس های جالب و دیدنیاشعار زیباآهنگویدیو کلیپآهنگ تولدت مبارک

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب کوکا به هر نحو غیر مجاز می باشد.هر گونه کپی برداری از محتوای سایت کوکا پیگرد قانونی دارد.استفاده از مطالب سایت کوکا در سایت های خبر خوان و دارای آی فریم نیز اکیدا ممنوع است.

مطالب بخش سلامت و پزشکی سایت کوکا فقط جنبه اطلاع رسانی و آموزشی دارند. این مطالب توصیه پزشکی تلقی نمی شوند و نباید آنها را جایگزین مراجعه به پزشک جهت تشخیص و درمان کرد.


بابونه برای پوست خواص زیادی دارد. استفاده از بخور بابونه باعث جوانسازی پوست می‌شود. روغن بابونه برای پوست در درمان آکنه و اگزما مفید است.


بابونه برای پوست خواص زیادی دارد. استفاده از بخور بابونه باعث جوانسازی پوست می‌شود. روغن بابونه برای پوست در درمان آکنه و اگزما مفید است.

منبع: ستاره

خاصیت روغن بابونه برای پوست

آدرس خبرفوری در پیام‌رسان گپgap.im/akhbarefori

16

34,000 تومان

روغن بابونه اصل خواص زیادی برای پوست و مو دارد . در این نوشته به بیان تمام خواص و فواید روغن بابونه اصل اشاره میکنیم . همچنین در این صفحه شما میتوانید روغن بابونه اصل ویسکا اویل را تهیه کنید.

برای خرید این محصول هم میتوانید به صورت پرداخت در محل  و هم به صورت پرداخت کارت به کارت (ارسال سریع ) اقدام کنید .

برای ثبت سفارش یا گزینه افزودن به سبد خرید را فشار دهید یا با شماره های 09157788752 – 09157788753 تماس بگیرید .

روغن بابونه اصل از آن دسته محصولاتی است که برای پوست و مو خواص فوق العاده زیادی دارد.خاصیت روغن بابونه برای پوست

بابونه یک گیاه گلدار محبوب است که در دو نوع بابونه رومی و بابونه آلمانی وجود دارد .

اگر چه خواص این دو نوع بابونه در حالت کلی مشابه است لیکن تفاوت هایی در ترکیبات سازنده دارند .

برای مثال وجود ترکیبی به نام آزولئین در بابونه آلمانی باعث خاصیت ضد التهابی بسیار قوی در آن است

در حالی که بابونه رومی بیشتر به عنوان تسکین دهنده و آرام بخش کاربرد دارد .

روغن بابونه عمدتا در طب سنتی مورد استفاده قرار میگیرد و کاربرد های دارویی نیز دارد .

روغن بابونه رومی دارای بویی شیرین مانند بوی سیب است و رنگی روشن دارد .

خواصی که در ادامه به آن اشاره خواهیم کرد خواصی مشترک برای هر دونوع بابونه است .

یکی از بهترین راه های برای مراقبت از پوست و حفظ زیبایی آن استفاده از متد سالم و بی خطر سنتی است .

در این بین استفاده از روغن های طبیعی به جای کرم ها و مواد صنعتی دیگر جایگاه ویژه ای دارد .

روغن بابونه ویسکا اویل دارای خواص منحصر به فردی برای پوست است که به شرح زیر است :

یکی از مهمترین مشکلاتی که باعث احساس نارضایتی از خود میشود وجود لکه ها بر روی پوست است .

این لکه و ضایعات میتوانند به علت های متفاوتی مثل زخم ، سوختگی و جوش ایجاد شوند .

برخی از لکه ها نیز برای مدت زیادی روی پوست بوده اند و کهنه تر هستند .

یکی از روغن های طبیعی که میتواند برای رفع این مشکلات به کار رود روغن بابونه رومی است .

به یاد داشته باشید این روغن دارای مقادیر زیادی آنتی اکسیدان و مواد مغذی است .

به علاوه به عمق پوست نفوذ کرده و با آبرسانی و مرطوب کردن پوست به ترمیم آن کمک میکند .

چند قطره از روغن بابونه را اندکی روغن نارگیل اصل مخلوط کنید و آن را به پوست بزنید .

این ترکیب قادر است جای سوختگی ، زخم ها و روشن شدن پوست می شود .

برای نتیجه بهتر میتوانید از روش کمپرس سرد روغن بر روی پوست بهره ببرید .

روغن بابونه یک ضد التهاب بسیار قوی است که میتواند به خوبی آکنه را کنترل کند .

برای این منظور کافیست شب ها مقداری از آن را با کمی روغن زیتون مرغوب مخلوط کنید ، سپس آن را روی پوست استفاده کنید .

خاصیت ضد باکتریایی روغن بابونه ، آلودگی های روی پوست که عامل بسیاری از جوش ها است

را حذف کرده و نسبت به پاکسازی پوست اقدام می کند .

از طرفی از آنجا که روغن بابونه مقادیر چربی کمی روی پوست به جا می گذارد ،

میتواند میزان چربی های سطح پوست را کنترل و از ترشح بیش از حد آن جلوگیری میکند .

با حذف چربی اضافه ، منافذ پوست کوچکتر شده و آکنه کاهش می یابد .

روغن بابونه ضد قرمزی و تورم است و باعث از بین رفتن جای آکنه می شود .

از این ویژگی روغن بابونه رومی میتوان برای درمان اگزما و پسوریازیس نیز بهره برد .

یکی از خواص روغن بابونه که آن را محبوب کرده است تاثیر آن در حفظ جوانی پوست است .

زندگی در شهر های پر از آلودگی و دریافت اشعه های مضر خورشید از عواملی است که باعث تخریب بافت سلول های پوست می شود .

بسیاری از این عوامل گریز ناپذیرند و زندگی در جوامع امروز قرار گیری در برابر آنها را در پی دارد .

بنابراین باید از مواد محافظت کننده از پوست مانند روغن بابونه استفاده کرد .

روغن بابونه مانند سد مراقبتی عمل میکند و به این ترتیب از تخریب پوست جلوگیری میکند .خاصیت روغن بابونه برای پوست

با دارا بودن ویتامین های مختلف پوست را تغذیه میکند و و تولید کلاژن در زیر پوست را افزایش می دهد .

بدین صورت میتواند از بروز چین و چروک جلوگیری کند و حتی خطوط ریز را از بین ببرد .

این روغن برای از بین بردن سیاهی دور چشم ، اطراف لبها و گوشه های پیشانی مناسب است .

روغن بابونه رومی ویسکا اویل مرطوب کننده است و بوست را احیا و ترمیم می کند .

اگر به دنبال متدی سنتی برای رشد ، ترمیم و پرپشت شدن موهایتان هستید ،

آشنایی با خواص روغن بابونه برای مو شما را شگفت زده خواهد کرد .

در گذشته برای زیبایی مو ها و افزایش رشد مو ها از جوشانده بابونه استفاده شده است .

لیکن با پیشرفت صنعت روغن گیری ، روغن بابونه که حاوی تمامی خواص این گیاه است در دسترس قرار گرفت.

نحوه استفاده و خواص روغن بابونه ویسکا اویل برای مراقبت از مو به صورت زیر است :

شاید برای شما عجیب باشد ولی روش های زیادی برای روشن کردن طبیعی مو ها وجود دارد .

یکی از این متد که علاوه بر روشن کردن فواید بی شماری برای مو دارد ،

استفاده از روغن بابونه و جوشانده آن بر روی مو ها است .

به این ترتیب که میزان 5 قطره روغن بابونه را در دو لیوان جوشانده بابونه مخلوط کرده ،

در انتها حمام موهای خود را با این محلول آبکشی کنید و مانند همیشه مو ها را خشک کنید .

با به کارگیری این روش لایه های روشنی بین موها ایجاد می شود که بسیار خیره کننده است .

لازم به ذکر است تا زمانی که به رنگ دلخواه می رسید باید این کار را انجام دهید .

اگر مدت زیادی است که از شوره سر کلافه شده اید و راه های زیادی را امتحان کرده اید ،

ما به شما استفاده از روغن بابونه برای رها شدن از این مشکل را پیشنهاد میکنیم .

در روش زیر میتوانید از این روغن برای رفع شوره سر کمک بگیرید :

در این روش که بر پایه از بین بردن خشکی سر و کاهش التهاب آن ایجاد شده است ،

باید مقدار 10 قطره روغن بابونه را با 6 قاشق روغن نارگیل مخلوط کنید .

سپس آن را به 100 گرم خامه پرچرب اضافه کنید و با چنگال خوب هم بزنید .

مقدار مناسبی از مخلوط را برای 1 ساعت روی مو ها بگذارید و سپس مثل همیشه دوش بگیرید .

برای رها شدن از شوره سر این کار را تا 1 ماه و هر هفته 2 بار انجام دهید .

این متد به صورت معجزه آسایی از موخوره نیز جلوگیری می کند .

روغن های زیادی برای کمک به بهبود شرایط مو و افزایش رشد آن موجود است .

کارکرد این روغن ها بر اساس ، غذارسانی ، تمیز کردن و از بین بردن باکتری ها است .

در این میان روغن هایی مثل روغن اسطوخودوس و روغن بابونه به خوبی از عهده این امر بر می آیند .

روغن بابونه به صورت خالص بسیار قوی است و حتما باید پیش از استفاده رقیق شود .

بنا بر آنچه گفته شد استفاده از روغن بابونه بسیاری از ویتامین ها و مواد معدنی را در اختیار مو قرار می دهد .

این ماده باکتری و قارچ ها را از بین می برد و باعث سلامت پوست سر می شود .

با پاکسازی پوست سر ، اکسیژن به مقدار کافی به فولیکول های مو رسیده و شده آن ها افزایش میابد .

این روند ، باعث افزایش سرعت رشد مو ها می شود و موهای شما پر پشت تر خواهند شد .

کلیه خواص روغن بابونه در جهتی است که میتواند مو های آسیب دیده را ترمیم و احیا کند .

این روغن برای خوش حالت تر کردن مو های فر و از بین بردن وز مو بسیار مناسب .

ترکیبی مساوی از روغن های بابونه ، اسطوخودوس و مریم گلی به تمامی مشکلات مو پایان می دهد .

روغن بابونه رومی یک آرام کننده طبیعی است که در طب سنتی کاربرد های زیادی دارد .

از این روغن برای کاهش استرس ، درمان سردرد و از بین بردن آثار تنش های عصبی بهره می برند .

به علاوه دارویی برای رفع مشکلات کبدی ،گوارشی و معده بوده و خاصیت ضد اسپاسم دارد .

تعدادی از مهمترین خواص روغن بابونه برای سلامتی بدن به صورت زیر است :

روغن بابونه رومی یک روغن پر خاصیت و عالی برای بانوان است .

یک حمام گرم و استعمال چند قطره روغن بابونه ویسکا اویل برای درمان درد قاعدگی فوق العاده است .

استفاده از این روغن به مشکلات پیش از قاعدگی کمک میکند و در کاهش عوارض یائسگی مفید خواهد بود .

جالب است بدانید روغن بابونه باعث سلامت و زیبایی پستان می شود .

اگر در مفاصل خود احساس درد می کنید و یا کمر و پشتتان درد می کند ،

مقداری روغن بابونه آلمانی را در موضع درد ماساژ دهید تا به تدریج درد شما را کاهش دهد .

لیکن اگر از درد سیاتیک رنج می برید استفاده از روغن بابونه رومی نتیجه خوبی برای کاهش درد دارد .

یادتان باشد به دلیل حساسیت این مناطق از بدن ، روغن را به آرامی و بدون هیچ فشاری بمالید .

ماساژ باید به صورت دایره ای باشد تا کمترین فشار را به عضلات وارد کند و روغن به خوبی جذب شود .

این روغن دارای خواص ضد عفونی کنندگی است و رشد میکرو ارگانیسم های مضر را در معده کنترل می کند

و باعث رفع مشکلاتی مانند هضم و گوارش ، یبوست ، اسهال و نفخ می شود .

روغن بابونه ویسکا اویل معده را تقویت می کند و عمل هضم را بهبود می دهد .

این متد روشی خوب برای درمان نفخ است .

یکی از کاربرد های منحصر به فرد روغن بابونه اصل ، خاصیت آن در از بین بردن درد است .

افرادی که با آرتروز مبتلا هستند ساعات زیادی از طول روز را با درد مفاصل سپری می کنند .

راه های زیادی برای تسکین درد وجود دارد اما همواره روش هی طبیعی و بی خطر در اولویت است .

ماساژ روغن بابونه گرم در موضع درد ، التهاب را کاهش داده و از درد می کاهد .

جالب است بدانید بوییدن روغن بابونه به درمان سردرد کمک میکند .

ماساژ پیشانی با روغن می تواند سر درد های میگرنی ، سینوسی و ناشی از سرما خوردگی را درمان کند.

از روغن مذبور به عنوان یک ماده تب بر در طب سنتی استفاده می شود .

شاید به نظر عجیب باشد که عنصری ساده چگونه تمامی این خواص را در خود دراد .

روغن بابونه آلمانی یکی از بهترین مواد برای حفظ فشار خون است .

با مصرف این روغن میزان فشار خون به تعادل خواهد رسید .

بنابراین اتوماتیک وار از انسداد و انقباض رگ های خونی و سکته مغزی جلوگیری می کند .

روغن بابونه رومی یک آرام کننده طبیعی و بی عارضه است .

این روغن حتی برای تنظیم خواب نوزادان قابل استفاده بوده و هیچ گونه حساسیتی ایجاد نمی کند .

برای خواب راحت نوزاد ، 5 قطره روغن بابونه را به روغن ماساژ بچه اضافه کنید .

بدن بچه را با آن ماساژ دهید و پس از یک حمام گرم کوچولوی شما به خوابی راحت فرو خواهد رفت .

با این روش به راحتی به مبارزه با بیخوابی بروید .

به طور کلی اگر فردی عصبی و نا آرام هستید استفاده از روغن بابونه رومی مناسب طبع شماست.

این ماده دارای طبیعتی آرام بخش و ضد استرس است .

کلیه واکنش های مربوط به واکنش های عصبی مانند اسپاسم و استرس زیاد با این روغن قابل کنترل هستند .

1) روغن بابونه استفاده خوراکی ندارد

2) روغن بابونه جزو دسته روغن هایی است که باید رقیق شود (روغن حامل:روغن نارگیل ،زیتون و…)

3) پیش از مصرف تست حسایت انجام دهید ، دو قطره روغن بابونه را در روغن حامل مناسب حل کرده

و روی قسمت داخلی مچ دست بمالید ، پس از یک ساعت اگر واکنشی مشاهده نشد مصرف را ادامه دهید .

4) داخل گوش و چشم استفاده نشود ، درصورت تماس با آب فراوان شستشو دهید .

5) مصرف بیش از حد روغن بابونه باعث تحریک پوست و مو می شود ، تعادل را نگه دارید .

6 ) هرگز در طول دوره بادراری و شیردهی مصرف نشود ، زیرا این روغن ضد انقباض رحم است .

نظرات خود را با ما در میان بگذارید. در صورتی که تاکنون از روغن بابونه اصل ویسکا اویل استفاده کرده اید ، خوشحال میشویم نظرات شما را بشنویم.

محصولات فروشگاه ویسکا اویل به صورت اصل ، خالص و اورجینال عرضه می شود. برای خرید این محصولات به 3 روش میتوانید اقدام کنید.

روش اول خرید از فروشگاه ویسکا اویل :

از بالای این صفحه گزینه افزودن به سید خرید را انتخاب کرده و پس از این اقدام ، سبد خرید خود را به روش های ممکن تسویه حساب کنید.

روش دوم خرید از فروشگاه ویسکا :

سفارش خود را از طریق تماس با مشاورین ویسکا اویل تکمیل نمایید. برای اینکار با شماره های زیر تماس حاصل گردانید.

پشتیبان 1 : 09157788752

پشتیبان 2 : 09157788753

روش سوم خرید از فروشگاه ویسکا اویل :

شما میتوانید از طریق کانال تلگرامی ما سفارش خود را تکمیل گردانید. برای ارتباط با کانال تلگرامی فروشگاه ویسکا اویل بر روی عکس کلیک نمایید.

 

 

منبع : فروشگاه ویسکا اویل

کپی برداری از متن مطالب فروشگاه ویسکا اویل بدون ذکر منبع غیر قانونی است.

اسماعیل – 3 اکتبر 2019

سلام روغن بابونه پایه چی هستش یا بدون پایه هست؟

شهره – 9 می 2019

معرکه است این روغن بابونه . برای سینه هام استفاده میکنم خیلی خوبه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما *

روغن های طبیعی

روغن های طبیعی

روغن های طبیعی

روغن های طبیعی

روغن های طبیعی

روغن های طبیعی

روغن های طبیعی

روغن های طبیعی

روغن های طبیعی

روغن های طبیعی

روغن های طبیعی

روغن های طبیعی

روغن های طبیعی

روغن های طبیعی

روغن های طبیعی

روغن های طبیعی

روغن های طبیعی

روغن های طبیعی

روغن های طبیعی

روغن های طبیعی

روغن های طبیعی

روغن های طبیعی

روغن های طبیعی

روغن های طبیعی

جهت ارتباط با فروشگاه ویسکا اویل با شماره های زیر تماس حاصل گردانید :

 

آدرس فروشگاه : مشهد – جاده ویلاشهر 3 راهی دوم – پلاک 256 فروشگاه ویسکا اویل

سفارش های شما به 3 طریق میتوانند ثبت و پرداخت شوند . این 3 روش عباتند از : 1 -پرداخت کارت به کارت 2- پرداخت در محل 3- پرداخت آنلاین

برای ثبت سفارش هم میتوانید از طریق خود وب سایت اقدام کنید و هم میتوانید با مشاورین تماس بگیرید و سفارش را ثبت کنید . پرداخت در محل 6 روز و پرداخت کارت به کارت و آنلاین 2-3 روز طول میکشد .

توسعه توسط فروشگاه معتبر آنلاین ویسکا اویل

اگر احساس خستگی می کنید کافی است یک فنجان چای بابونه بخورید . اگر فرصت کافی برای تهیه چای بابونه را ندارید، می توانید از فواید روغن بابونه استفاده کنید . کافیست ۲ تا ۳ قطره روغن بابونه را روی یک پارچه ی تمیز بریزید و آن را بو کنید تا استرس و خستگی شما برطرف شود ، علاوه بر این روغن بابونه برای سلامت پوست و موی شما بسیار مفید است و به همین دلیل پزشکان پیشنهاد می کنند همیشه مقداری گل بابونه را در خانه داشته باشید تا در مواقع لزوم جهت سلامتی خود و خانواده مورد استفاده قرار دهید ، در ادامه به ۱۵ فایده روغن بابونه برای حفظ سلامتی بدن شما اشاره خواهیم داشت.

 

با استفاده از روغن بابونه التهاب و قرمزی پوست شما از بین می رود، به علاوه شما قادر به لذت بردن از پوستی بدون آکنه و اگزما خواهید بود. مخلوط کردن آن با روغن زیتون و روغن آرگان در شب برای از بین بردن التهاب موثر است ، همچنین این روغن مانند یک پادزهر طبیعی برای اگزما عمل می کند . روغن بابونه التهاب و قرمزی پوست شما کاهش خواهد داد و لک های پوست و آکنه را هم برطرف می کند .خاصیت روغن بابونه برای پوست

 

۳ تا ۴ قطره روغن بابونه رومی با روغن نارگیل را ترکیب کنید و به پوست خود بزنید. با افزایش نور پوست آبرسان تر و مرطوب تر خواهد شد. همچنین این ترکیب مانع از اثرات مخرب خورشید بر روی پوست شما خواهد شد ، اگر موهای بلوند دارید ، چند قطره از این روغن را به آب اضافه کنید و با آن موهای خود را آب بکشید تا درخشندگی موهای شما چند برابر شود ، چند قطره از روغن بابونه را به ترکیب حنای خود اضافه کنید تا موهای لایت های زیباتری داشته باشید ، پس از حمام، ابتدا موهای خود را خشک کنید و سپس چند قطره از این روغن را به موهای خود بمالید تا باعث درخشندگی موهای شما شود.

 

یکی از مهم ترین خواص این گیاه بر طرف سازی عارضه های پوستی می باشد که می تواند برای پوست شما بسیار موثر واقع شود ، علاوه بر این ها این گیاه با خواص فوق العاده و اعجاب انگیزی که دارد همچون ترمیم کننده پوست عمل می نماید ، اگر می خواهید پوست خود را تقویت کنید لازم از روغن این گیاه هر شب قبل از خواب به صورت موضعی استفاده نماید  ، عصاره و روغن این گیاه می تواند در جوان سازی پوست صورت موثر و مفید واقع شود کافیست در استفاده از آن یک برنامه ریزی داشته باشید و آن را به طور شبانه مستعمر استفاده کنید .

 

مو را به روغن بابونه آغشته کنید و پس از چند دقیقه آنرا بشویید. چند قطره از این روغن را می توان بر روی موهای خشک شده ریخته و با استفاده از یک حوله و ماساژ موی سر می توان درخشندگی مناسبی ایجاد کرد با این روش می توانید ضامن سلامتی رنگ دانه های مو خود باشید .

 

فواید روغن بابونه یک راه حل مؤثر برای شوره سر است. علاوه بر این، پوست سر تحریک شده را آرام می کند. پوست سر را هیدراته می کند و باعث جلوگیری از تحریک و خارش سر می شود ، بابونه راه حل طبیعی و مؤثری برای درمان شپش نیز هست از این رو به عنوان ترمیم کننده مو نیز می توانید از آن استفاده کنید .

 

روغن بابونه که به خاطر خواص آرامش بخش عصب شناخته شده است به راحتی به عنوان روغن شگفت انگیز برای تغذیه مو و پوست سر استفاده می شود. بر روی موهای خشک و شکننده موثر است. سطح رطوبت را حفظ می کند و مو را از درون تقویت می کند .

 

 

عطر و بوی خوش این روغن، شما را آرام می کند و به شما کمک می کند تا آرام باشید . روحیه شما را افزایش می دهد . در روم برای ماساژ قبل از زایمان برای کمک به درد مادر مورد استفاده قرار می گیرد ، هنگامی که با روغن آرگان استفاده می شود، خواص آرام بخش عصب آن کمک می کند تا کودکان بیش فعال را آرام کنند ،

این گیاه می تواند اثرات فو العاده مثبتی بر روی سیستم عصبی داشته باشد چرا که بویدن این گل باعث تسکین استرس ها شده و می تواند تنش های عصبی را به میزان زیادی کاهش دهد ، علاوه بر آن روغن بابونه می تواند سردرد های میگرنی را درمان کند کافیست از این روغن مقداری روی پارچه نخی ریخته و دور سر تان بسته کنید این روش یکی از موثر ترین و کاربردی ترین مواردی است که می تواند سردرد های میگرنی را درمان نماید .

 

با استقاده از فواید روغن بابونه به درد و رنج آرتروز در طول زندگی بهبود ببخشید. با ماساژ ملایم به بهبود گردش خون و کاهش التهاب و درد ناشی از آرتروز را ایجاد کنید  ، کسانی که از سردرد رنج می برند به علت سردی، سینوزیت و میگرن نیز می توانند به این روغن برای تسکین سریعتر تکیه کنند. استنشاق بخاراین روغن می تواند قفسه سینه را بهبود و راه بینی را باز کند ، همچنین به عنوان یک فریبوگرام به بهبود سریع تر تب کمک می کند.

 

از فواید روغن بابونه می توان به تاثیر مثبت بر اختلالات مختلف معده، از جمله مشکلات دستگاه گوارش، اسهال، یبوست، و حتی سنگ صفرا اشاره کرد. همچنین این روغن باعث افزایش قدرت هضم می شود و برای درمان نفخ بسیار موثر است ، خواص ضد عفونی کننده آن باعث می شود از رشد میکروارگانیسم های مضر در روده جلوگیری شود و شما را در برابر اختلالات گوارشی مختلف محافظت کند.

 

یکی دیگر از فواید روغن بابونه کمک به سیستم عصبی بدن است. این روغن سیستم عصبی مرکزی را تهویه و به سلامت آن کمک می کند.

 

آیا کمر درد های مزمن امان شما را بریده است؟ فقط کمی روغن بابونه آلمانی را گرم کنید و آن را در منطقه آسیب دیده قرار دهید. اگر درد ناشی از سیاتیک است، نوع رومی آن را استفاده نمایید. ماساژ با روغن بابونه، عصب سیاتیک را آرام می کند علاوه بر این ها می تواند درد های عضلانی که ناشی از صدمات می باشد را آرام می کند  .

اگر شما حرکات ورزشی سنگین را همچون وزنه برداری انجام می دهید لازم است برای جلوگیری از ضعف و گرفتگی عضلات کمر و شانه های خود را با روغن بابونه ماساژ دهید .

 

بچه ها، به خصوص نوزادان  به سختی به خواب می روند. ماساژ با این روغن می تواند به خواب نوزاد کمک کند و به او آرامش بخشد  ، شما می توانید ۳ تا ۴ قطره از این روغن را به روغن بچه اضافه کنید و کودک را با آن ماساژ دهید و سپس یک حمام آب گرم بگیرید. این کار احساسات را آرام می کند، در نتیجه باعث تشکیل هورمون های خواب می شود.

 

زنان مبتلا به مشکلات پیش از قاعدگی یا یائسگی می توانند از این روغن استفاده کنند. همچنین این روغن باعث تندرستی پستان می شود و از بروز افسردگی در زنان جلوگیری می کند . حمام کردن و استفاده از این روغن می تواند درد قاعدگی را تسکین دهد علاوه بر این ها این روغن می تواند نجات دهنده بانوان بعد از زایمان باشد ، طوری که همه ما می دانیم خانم ها بعد از زایمان دچار افسردگی می شوند اما استفاده از این روغن می تواند درصد ابتلا به این بیماری را کاهش دهد .

 

یکی دیگر از فواید روغن بابونه کمک به تصفیه کلیه ها و سلامت مجاری اداری است. این روغن باعث تصفیه خون می شود و بدین ترتیب باعث کاهش فشار بر روی کلیه ها می شود .

 

این روغن مانع از انقباض رگ های خونی شده و کاهش خطر بیماری های قلبی-عروقی مختلف، از جمله انفارکتوس میوکارد، آترواسکلروز و سکته مغزی را به دنبال خواهد داشت .

 

یکی از مهم ترین خواص این گیاه که می تواند همچون درمانگر سریع عمل نماید افزایش قوای جنسی است روغن و عصاره ریشه بابونه می تواند به میزان قابل توجه ای باعث تحریک قوای جنسی گردد .

 

خاصیت روغن بابونه برای پوست

بابونه یکی از گیاهانی است که می تواند برای خانم های شیرده بسیار موثر واقع شود ، برای این که از خواص این گیاه برخوردار شوید لازم است مقداری از گل بابونه خشک شده را در آب جوش انداخته و به شکل دمنوش میل نماید ، بهتر است در هر شبانه روز یک فنجان کوچک از این دمنوش فوق العاده استفاده نماید .

 

روغن بابونه با تقطیر گل های بابونه به دست می آید و زرد رنگ و شیرین مزه می باشد.

اگر قصد دارید این روغن شگفت انگیز را در منزل تهیه کنید مراحل زیر را دنبال کنید:

توجه داشته باشید این روغن را در جای خنک نگهداری نمایید.

 

منبع : ۱۵ Amazing Benefits Of Chamomile Oil For Skin, Health And Hair

ترجمه توسط : گروه تولید محتوای نوین ادمین

تاریخ ثبت مقاله در ویکی سرا : ۲۳ مرداد ماه ۹۷

تاریخ بروز رسانی مقاله : ۱۲ خرداد ماه سال ۹۸

تاریخ بروز رسانی مقاله :۹ مرداد ماه سال ۹۸

نکته : این مقاله به محض دریافت اطلاعات جدید بروز خواهد شد

 

 

 



تمامی حقوق و محتوای این وبسایت برای مجله دانستنی های ویکی سرا محفوظ است و کپی برداری پیگرد قانونی خواهد داشت .


نام کاربری یا ایمیل


رمز عبور

مرا به خاطر بسپار




مطالب پر بازدید

از فواید و مزایای سلامتی بابونه می توان به خواص آن به عنوان یک ضد انقباض، ضد عفونی کننده، آنتی بیوتیک، ضد افسردگی، آنتی نورالژیک، ضد ورم، داروی ضد نفخ و چاقی اشاره کرد. علاوه بر این، بابونه یک داروی سیکاتریزان (بازسازی کننده و التیام بخش پوست)، افزایش دهنده و محرک قاعدگی، ضد درد، تب بر، مفید برای کبد، داروی آرام بخش، ضد استرس، داروی گوارشی، نیرو بخش، ضد انقباض، ضد باکتری، مولد عرق، اشتها آور، ضد التهاب، ضد عفونی کننده، ضد کرم و بهبود دهنده زخم است. اغلب افراد از خوب بودن نوشیدن یک فنجان چای بابونه قبل از خواب، اطلاع دارند، اما این گل کوچک ساده خیلی بیشتر از آن چیزی است که به چشم می آید. دراین مقاله از بخش طب سنتی و گیاهان دارویی دکتر سلام به بررسی فواید گیاه بابونه می پردازیم.

بابونه یک گل وحشی سفید رنگ و کوچک است که شبیه به گل آفتابگردان می باشد و بومی اروپا، هندوستان و آسیا است، اما به شمال امریکا نیز گسترش یافته است. غالبا این گلها خشک می شوند و برای تهیه چای مورد استفاده قرار می گیرند، اگرچه که برگ های تلخ این گیاه نیز خوراکی هستند. دو نوع رایج گل بابونه عبارتند از آلمانی و رومی که هر دو حاوی خاصیت آرامش بخشی ملایمی هستند و حدود 30 دقیقه بعد از مصرف، اثر آرام بخشی خود را نشان می دهند.

خاصیت روغن بابونه برای پوست

بابونه سرشار از آنتی‌اکسیدان ‌ها و فلاونوئید ها است و در نتیجه فواید سلامتی شگفت انگیز بسیار زیادی دارد که به موارد زیر می توان اشاره کرد:

روغن بابونه از گل ‌های گیاه بابونه به دست می‌آید که در بین گیاهان گلدار بسیار محبوب است. با اینکه روغن ‌های به دست آمده از هر دو نوع، در برخی از خواص دارویی مشابه هستند‌، اما هر کدام ترکیبات متفاوتی دارند و هر کدام دارای ویژگی های خاص خود هستند که قابل توجه است.

روغن بابونه رومی ترکیبی از آلفا پینن، بتا پینن، کامفن، کاریوفیلن، سابینن، میرسن، گاما ترپینن، پینوکارون، فارسنول، سینئول، پروپیل آنجلات و بوتل آنجلات است. از طرف دیگر، روغن بابونه آلمانی از آزولن(کامازولن)، آلفا بیسابولول، بیسابولول اکسید A و B و بیسابولن اکسید A تشکیل شده است.

در حالی که روغن بابونه رومی خاصیت آرام بخشی بیشتری دارد و محرک بهتری برای قاعدگی می باشد، اما روغن بابونه آلمانی به علت وجود ترکیباتی به نام آزولن، یک عامل ضد التهابی بسیار قوی است. آزولن یک ترکیب شامل نیتروژن است که باعث پر رنگ بودن رنگ آبی این روغن می باشد. خواص دارویی متعدد و ویژگی ‌های دیگری از روغن بابونه وجود دارد که در زیر آورده شده‌ اند که هم شامل روغن رومی و هم روغن بابونه آلمانی می شود.

شما می توانید فواید و مزایای سلامتی شگفت انگیزی را در روغن های ضروری پیدا کنید و استفاده از روغن بابونه، یکی از بهترین روش ها برای بهبود سلامت کلی شما می باشد. استفاده از دمنوش گیاه بابونه نیز همین تاثیرات و فواید شگفت انگیز را دارد.

هر دو نوع این گیاه، عرق زیادی تولید می کنند. سموم را از بین می برند و عوامل عفونتی را کاهش می دهند. همچنین در مدتی کوتاه و به طور همزمان حرارت بدن را پایین آورده و در کاهش تب موثر هستند. از این رو به عنوان دارو های تب بر شناخته می شوند.

هر دو نوع این گیاه، دارای خواص ضد عفونی کننده و آنتی بیوتیکی بسیار خوبی هستند که به عفونت های ناشی از باکتری ها و قارچ ها اجازه نمی دهند که تکثیر شوند. همچنین باعث از بین رفتن عفونت هایی می شوند که در حال حاضر وجود دارند. این روغن ها داروهای مفیدی هستند که انواع کرم های روده را نیز از بین می برند. اگر برای مو مصرف شوند، شپش ها و انگل های موجود در پوست سر را از بین می برند و در مقابل عفونت ها، از پوست سر و موی شما محافظت می کنند.

هر دو نوع این گیاه در مبارزه و رفع افسردگی بسیار موثر هستند. بابونه، احساس غم، افسردگی، ناامیدی و تنبلی را از بین می برد و باعث شادی و هیجان شما می شود. حتی بوی این روغن ها می تواند برای رفع افسردگی و داشتن خلق و خوی خوب به شما کمک کنند.

بابونه رومی در ایجاد آرامش، رفع ناراحتی، عصبانیت به ویژه در کودکان موثر می باشد. در حالی که بابونه آلمانی به بزرگسالان در درمان التهاب کمک می کند، به طور ویژه ای در جهت درمان سیستم گوارشی و ادرار نیز مورد استفاده قرار می گیرد. هر دو نوع گیاه بابونه، فشار خون را کاهش داده و سبب فروکش کردن تورم عروق خونی می شوند.

گیاه بابونه به عنوان یک اشتهاآور، بر عملکرد صحیح معده و تقویت آن، تاثیر بسزایی دارد. ترشحات مایعات گوارشی را افزایش داده و عمل هضم و گوارش را آسان می کند و به سلامت کبد و کارکرد جریان صفرا نیز بسیار کمک می کند. بابونه همچنین به عنوان کولاگوگ نیز عمل می کند. به این معنا که ترشح اسید هیدروکلریک، صفرا و آنزیم های معده را افزایش داده و بدین وسیله قدرت گوارش و هضم را افزایش می دهد.

بابونه اختلالات سیستم گردش خون را درمان کرده و باعث تحریک گردش خون می شوند و خون را از وجود سمومی مانند اسید اوریک، پاک و سم زدایی می کنند. بدین ترتیب به درمان بیماری هایی مانند روماتیسم، ورم مفاصل ناشی از گردش خون نامناسب و تجمع اسید اوریک کمک می کنند. از روغن آن می توان به عنوان داروی ضد التهاب و درمان کننده ورم نیز استفاده کرد.

این گیاه به دلیل کاربرد هایی که در لوازم آرایشی دارند، در دنیا از محبوبیت زیادی برخوردار هستند. زیرا زخم ها، لکه های پوستی و جوش ها را نیز برطرف می کنند و به عنوان التیام بخش (سیکاتریزان) مورد استفاده قرار می گیرند. همچنین، زخم ها، بریدگی ها و کبودی های ناشی از عفونت را بهبود می بخشند. بنابراین می توانیم بگوییم که بهبود دهنده زخم نیز هستند.

آنها دارای خواص ضد درد بوده و در کاهش درد عضلات و مفاصل، نقش موثری را ایفا می کنند. همچنین سردرد های شدید، سینوس ها، دندان درد و آسیب های استخوانی را کاهش می دهند. بابونه در کاهش درد شدید عصبی که به دلیل انقباض رگ های خونی رخ می دهند و عصب نهم جمجمه را احاطه می کنند، بسیار موثر است. بابونه در پایین آوردن فشار نیز بسیار موثر است.

این گیاه در خروج گاز از روده و معده بسیار مفید هستند و خوب عمل می کنند. همچنین از تشکیل گاز اضافی جلوگیری می کنند، باعث آرامش بدن می شوند و فشار خون را پایین می آورند. آنچه مهم می باشد این است که این روغن، خطرات جدی ناشی از گازهای اضافی مانند جمع شدن هوا در نای را از بین می برند که حتی ممکن است باعث مرگ شوند.

بابونه تقریبا تمام اختلالات مربوط به اعصاب یا واکنش های زیادی که باعث تشنج، انقباض، عصبانیت و از دست دادن کنترل اندام ها می شوند را تسکین می دهند. آنها نوعی داروی اعصاب هستند به این معنی که سلامتی اعصاب و سیستم عصبی را در وضعیت خوبی قرار می دهند و باعث حفظ عملکرد مناسب سیستم عصبی می شوند.

آنها نوعی داروی تقویت کننده و نیروبخش طبیعی هستند، یعنی باعث تقویت پوست، عضلات و اندام های داخلی بدن می شوند.

روغن و دمنوش بابونه، ضد حساسیت هستند و با دفع سموم به درمان آکنه و از طریق تعریق، به تمیز کردن غدد عرق و چربی کمک می کنند. به عنوان یک داروی ادرار آور، سیستم ادراری و کلیه ها را با تحریک افزایش ادرار، تمییز می کنند. علاوه بر این، در سم زدایی خون و حتی افزایش قدرت نیز مفید هستند. آنها می توانند به درمان عفونت های ویروسی مثل اوریون و سرخک نیز کمک کنند و همچنین به عنوان دهانشویه نیز استفاده می شوند تا از نفس بد بو و عفونت دهان پیشگیری شود. روغن بابونه آلمانی یک وازودیلاتور است، بنابراین فشار خون را با باز کردن انقباض عروق، کاهش می دهد و در نتیجه از سلامت قلب محافظت می کند و احتمال بروز شرایطی مانند آترواسکلروز را کاهش می دهد.

بیشتر مردم با این نوشیدنی محبوب، آشنا هستند، اما این گل فواید و مزایای دیگری دارد از جمله عصاره قوی، تنتور و روغن اسانس که تمام این موارد در دسترس می باشند. پودر بابونه با اینکه برای پخت و پز استفاده می شود، اما فواید سلامتی و تسکین دهنده خود را حفظ می کند.

روغن بابونه از گیاه بابونه بدست می آید. در واقع بابونه از خانواده آفتاب گردان ها است. روغن بابونه از گل های این گیاه تهیه میشود.

دو نوع بابونه وجود دارد:

این دو گیاه از نظر ظاهری کمی متفاوت هستند. بعلاوه ترکیبات فعال آنها نیز از نظر شیمیایی متفاوتند. درباره هر دو نوع این گیاه تحقیقاتی انجام شده است. ماده موثره ای که بیشتر مورد توجه قرار گرفته کامازولن است که مقدار آن در بابونه آلمانی بیشتر است.

روغن های ضروری عصاره غلیظ حاصل از گیاهان هستند. آنها به دلیل مزایایی که برای سلامتی دارند بسیار محبوب شده اند. روغن اسانس بابونه پیشینه خوبی دارد. سال ها از آن برای انواع بیماری ها و شرایط مختلف استفاده می شده است. استفاده از بابونه در متون پزشکی مربوط به مصر باستان، یونان و روم شرح داده شده است. در طول قرن ها برای موارد زیر از آن استفاده شده:

تحقیقاتی برای نشان دادن فواید سلامتی روغن بابونه و اینکه چرا در طی سال های طولانی به عنوان درمانی برای بیماری های مختلف استفاده می شد انجام گرفته است. بیاید این فواید را با جزئیات بیشتری بررسی کنیم.

در یک مطالعه بر روی حیوانات در سال 2014، اثر بابونه آلمانی بر اسهال را بررسی کردند. نویسندگان این مقاله دریافتند که روغن بابونه باعث جلوگیری از اسهال و تجمع مایع در روده می شود. در یک تحقیق در سال 2018، تاثیر روغن بابونه رقیق شده به صورت موضعی بر روی فعالیت روده پس از سزارین را ارزیابی کردند. محققان دریافتند اشتهای بیمارانی که روغن بابونه را روی شکم خود استفاده کرده بودند سریع تر از کسانی که از آن استفاده نکرده بودند برگشت و همچنین گاز های روده سریع تر خارج شدند.

در مطالعه ای دیگر به بررسی اثر بابونه رومی بر بخش هایی از روده خوکچه هندی، موش و انسان پرداختند. آنها دریافتند که این ماده دارای خواص آرام بخشی برای ماهیچه ها می باشد. این موضوع می تواند دلیل اینکه از بابونه برای موارد گوارشی مثل سوء هاضمه و گرفتگی استفاده می شود را توضیح دهد.

در یک مقاله در سال 2018 چگونگی اثر عصاره بابونه رومی بر زخم در موش ها بررسی شد. پماد بابونه در مقایسه با پماد تتراسایکلین و سایر دارو های اینچنین، به طور قابل توجهی فعالیت ضد باکتریایی بیشتری داشته و بر روی زخم اثر بهتری می گذارد.

در مطالعه ای در سال 2017 درمان کوتاه مدت اضطراب عمومی توسط بابونه را ارزیابی کردند. محققان دریافتند که پس از هشت هفته، 58.1 درصد از شرکت کنندگان اعلام کردند که اضطراب آنها کاهش یافته است. سطح کم هورمونی به نام کورتیزول در صبح، با اختلالات اضطرابی در ارتباط است. در تحقیقی کوچک در سال 2018 نشان داده شد که استفاده از بابونه به کاهش علائم اضطراب و افزایش سطح کورتیزول صبحگاهی کمک می کند.

افسردگی و اضطراب معمولا با هم اتفاق می افتد. در یک مطالعه از عصاره خوراکی بابونه آلمانی در افرادی که مبتلا به افسردگی و اضطراب بودند استفاده کردند. بعد از هشت هفته درمان، محققان در گروهی که عصاره بابونه به آنها داده شده بود کاهش قابل توجه علائم افسردگی را مشاهده کردند.

با این حال توجه به این نکته مهم است که در حالی که عصاره بابونه را میتوان به صورت خوراکی مصرف کرد، اما روغن اسانس بابونه را نباید به صورت خوراکی مصرف کنید.خاصیت روغن بابونه برای پوست

محققان در مطالعه ای در سال 2010 تاثیر روغن بابونه آلمانی را در تسکین درماتیت آتوپیک در موش ها را با استفاده از آن بر روی پوستشان ارزیابی کردند. آنها دریافتند نشانه های آلرژی در موش هایی که روغن بابونه دریافت کرده بودند به طور قابل توجهی پایین تر از آنهایی است که استفاده نکردند.

مطالعه ای در سال 2015 تاثیر استفاده از اسانس رقیق شده بابونه بر روی پوست برای درمان آرتروز را بررسی کرده است. از شرکت کنندگان خواسته شد سه بار در روز و به مدت 3 هفته از این روغن استفاده کنند. محققان دریافتند که در مقایسه با شرکت کنندگانی که از این روش درمانی استفاده نکردند، روغن اسانس بابونه به طور قابل توجهی نیاز آنها به دارو های مسکن را کاهش می دهد.

در مطالعه ای دیگر تاثیر روغن موضعی بابونه بر روی سندرم تونل کارپال را بررسی کردند. بعد از گذشت 4 هفته، شدت علائم در افرادی که تحت درمان بابونه بودند از گروه شاهد بسیار کمتر بود.

بابونه سال هاست که برای بهبود خواب شبانه استفاده می شود و تحقیقات نیز از این امر حمایت می کند. به صورت گیاه و از راه دهان مصرف می شود. در یک مطالعه 60 نفره از افراد سالخورده، شرکت کنندگان به دو گروه تقسیم شدند. به یک گروه کپسولی حاوی بابونه داده شد و به گروه دیگر دارونما دادند. در انتهای مطالعه، کیفیت خواب کسانی که عصاره بابونه را مصرف کرده بودند در مقایسه با کسانی که دارونما مصرف کرده بودند افزایش یافته بود.

در مطالعه ای در سال 2019 تاثیر عصاره بابونه آلمانی بر روی سلول های سرطانی مورد ارزیابی قرار گرفت. محققان دریافتند که سلول های سرطانی در طول درمان با عصاره بابونه به احتمال زیاد می میرند. در همین مطالعه همچنین مشخص شد که درمان با عصاره بابونه باعث کاهش توانایی سلول های سرطانی برای ایجاد رگ ها می شود که برای بقای تومور لازم است.

در مطالعه ای که اخیرا انجام شده، به بررسی ترکیبی از روغن بابونه به نام آپیژنین پرداخته شده است. آنها دریافتند که آپژنین هم باعث جلوگیری از رشد سلول های سرطانی می شود و هم محرک مرگ سلول در چرخه سلول های سرطانی است.

حالا که اطلاعات بیشتری درباره فواید روغن بابونه دارید، چگونه می توانید با خیال راحت از آن درخانه استفاده کنید؟ چند روش برای استفاده از آن وجود دارد از جمله بخور یا کاربرد موضعی.

استنشاق روغن بابونه ممکن است در مواردی مثل کاهش اضطراب و تقویت خواب موثر باشد.  شما می توانید از این روغن در دستگاه بخور یا بطری اسپری شیشه ای استفاده کنید.

بخور. دستگاه بخور اجازه می دهد که رایحه روغن تبخیر شده در اتاق پخش شود. هنگام استفاده از روغن بابونه در دستگاه بخور خود از دستور العمل های دستگاه پیروی کنید.

اسپری. برای استفاده از روغن بابونه در اسپری، 10 تا 15 قطره روغن بابونه را در یک اونس آب رقیق کنید. آن را در یک بطری اسپری شیشه ای بریزید و قبل از استفاده خوب تکان دهید. از بطری پلاستیکی استفاده نکنید زیرا روغن باعث جزیه آن می شود.

هنگام استفاده از بابونه یا هر روغن دیگری برای آروماتراپی، حتما در فضای مورد نظر تهویه مناسب داشته باشید. احتیاط کنید که زنانی باردار یا شیرده، کودکان و حیوانات خانگی در معرض روغن قرار نگیرند.

روغن بابونه به صورت موضعی نیز قابل استفاده است. این روش ممکن است به درد ها، مشکلات گوارشی یا اضطراب کمک کند.

همه روغن های اساسی باید قبل از استفاده بر روی پوست با روغن حامل رقیق شوند. در اینجا چند روش برای استفاده از آن آورده شده است:

روغن ماساژ. برای استفاده از روغن بابونه در روغن ماساژ، ابتدا باید آن را در روغن مناسب رقیق کرد مانند روغن نارگیل یا روغن جوجوبا.

روغن حمام. روغن بابونه را با روغن حامل مخلوط کنید و به آب گرم حمام خود اضافه کنید.

در لوسیون. شما می توانید 1 یا 2 قطره از روغن بابونه را به لوسیون یا مرطوب کننده بدن خود اضافه کنید و روی پوست خود بمالید.

کمپرس کردن. یک حوله یا پارچه را در آب گرم خیس کنید و 1 تا 2 قطره روغن رقیق شده بابونه به آن اضافه کنید و کمپرس گرم بسازید و آن را در نواحی مانند کمر یا شکم بگذارید.

عوارض جانبی روغن بابونه

روغن های اساسی بسیار غلیظ هستند و نباید آنها را به صورت خوراکی مصرف نمود، مگر اینکه تحت نظر یک متخصص حرفه ای باشید. حتی برخی از این روغن ها سمی هستند. اگر مایل به مصرف بابونه به صورت خوراکی هستید از چای آن استفاده کنید. برای جلوگیری از هرگونه اتفاق، روغن بابونه را در دسترس کودکان یا حیوانات قرار ندهید. بابونه برخی عوارض جانبی و تداخلات دارویی دارد که باید از آنها آگاه باشید.

سوزش پوست

روغن های اساسی ممکن است در برخی افراد باعث تحریک پوست شوند. اگر نگران حساسیت خود به روغن هستید قبل از مصرف در سایر قسمت های بدن، مقداری از روغن بابونه را رقیق کرده و در قسمت داخلی آرنج تست کنید. اگر متوجه قرمزی، خارش، سوزش یا تورم شدید از مصرف آن خودداری نمایید.

آلرژی

برخی افراد ممکن است نسبت به روغن بابونه حساسیت داشته باشند. در صورتی که به گیاهان خانواده بابونه مانند آفتابگردان، جلبک دریایی یا گیاهان دریایی حساسیت دارید ممکن است حساسیت بیشتری نشان دهید. در موارد نادر ممکن است واکنش آلرژیک شدیدی به نام آنافیلاکسی رخ دهد که یک اورژانس پزشکی می باشد. علائم آن شامل:

بابونه ممکن است با دارو های سیکلوسپورین و وارفارین تداخل داشته باشد. اگر بدون نسخه دارویی مصرف میکنید، قبل از استفاده از روغن بابونه با پزشک خود مشورت کنید.

اگر باردار یا شیرده هستید و دوست دارید از روغن بابونه استفاده کنید قبل از مصرف با پزشک خود مشورت کنید.

در هنگام خرید روغن بابونه به چه چیز هایی توجه کنیم؟

هنگام خرید روغن بابونه یا سایر روغن های اساسی به نکات زیر توجه کنید:

مراقب تبلیغات و ادعا های بازار باشید. سازمان غذا و دارو (FDA) روغن های اساسی را کنترل نمی کند. از هر روغنی که ادعا می شود برای درمان یا معالجه بیماری خاصی استفاده می شود استفاده نکنید.

نام لاتین گیاه را که روی برچسب محصول نوشته شده بررسی کنید. این موضوع به شما کمک می کند که نوع روغن بابونه مورد نظر خود را خریداری کنید.

به میزان خلوص توجه کنید. شما باید روغن اساسی 100% را خریداری کنید. اگر محصول با چیز دیگری ترکیب شده باشد باید روی برچسب ذکر شده باشد.

قبل از خرید محصول آن را بو کنید. اگر بوی آن مشابه روغن بابونه نیست از خرید آن خودداری کنید.

به دنبال بطری تیره رنگ باشید. نور می تواند به روغن های اساسی آسیب برساند، بنابراین به دنبال بطری هایی باشید که نور را از خود عبور ندهند.

هیچ گونه خطر خاصی برای استفاده از هر یک از روغن های بابونه که مورد بحث قرار گرفتند، وجود ندارد. مگر اینکه شخص به گیاه بابونه و انواع دیگر آن، حساسیت داشته باشد که باید از مصرف آن اجتناب کند.

با توجه به گفته موسسه ملی بهداشت، افراد مبتلا به آلرژی ابروسیا، نباید از برگ ‌ها یا سایر بخش ‌های این گیاه استفاده کنند چون ممکن است یک واکنش متقابل داشته باشند. استفاده از این گیاه، برای زنان باردار یا شیرده بدون نظارت پزشکی توصیه نمی‌شود. همانند هر درمان گیاهی دیگر، عاقلانه است که پیش از اضافه کردن این گیاه به رژیم سالم روزانه یا هفتگی خود، با پزشک تان مشورت کنید.

خلاصه

روغن بابونه یک روغن اساسی است که سال ها در موارد مختلف از آن استفاده می شد، از مشکلات گوارشی گرفته تا بهبود زخم ها. تحقیقات انجام شده باعث شد سایر فواید بالقوه آن مانند کمک به افسردگی، اضطراب و خواب نیز مشخص بشود. شما می توانید با استفاده از دستگاه بخور آن را استنشاق کنید، با کمک روغن حامل آن را روی پوست خود بمالید یا چند قطره از آن را به آب حمام خود اضافه کنید. مانند تمام روغن های ضروری هنگام استفاده نکات ایمنی را رعایت کنید. همیشه قبل از استفاده از روغن های اساسی برای درمان بیماری حتما با پرشک خود مشورت کنید.

موضوعات مرتبط

مطالب مرتبط

هماهنگی جهت تبلیغات: 02184215883

کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است

خاصیت روغن بابونه برای پوست
خاصیت روغن بابونه برای پوست
0

دوره مقدماتی php

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *