خاصیت رب انار برای دیابت

دوره مقدماتی php
خاصیت رب انار برای دیابت
خاصیت رب انار برای دیابت

میوه انار محصولات و فرآورده های زیادی دارد که در مقایسه با میوه های دیگر رکوردار است. فرآورده های انار همانند خود این میوه خواص فراوانی دارند. یکی از این فرآورده ها رب انار است. خواص رب انار برای دیابت را در پرشین وی ببینید.

در کل، انار سرشار از ترکیباتی به نام «پلی‌فنول‌»ها است که باعث پایین آمدن کلسترول بد خون یعنی LDL شده
و اجازه نمی‌دهد صفحات چربی در عروق تولید شوند.فراموش نکنید که انار، مواد مغذی بسیاری دارد؛یعنی در هر ۱۰۰ گرم
از این میوه ۲۴۰ میلی‌گرم پتاسیم، ۳ گرم فیبر، ۱۳ میلی‌گرم ویتامین c، ۸۰ درصد آب و ۵۰ کیلوکالری انرژی
یافت می‌شود.در ضمن، مقداری آهن دارد ولی به عنوان منبع آهن نمی‌توان روی آن حساب کرد.

میزان قندش نیز به حدی است که باعث منع مصرف بیماران دیابتی نمی‌شود.

درباره پلی‌فنول‌ها باید بگوییم که آنها ترکیباتی هستند که در اکثر میوه‌ها و سبزی‌ها به خصوص شا‌توت و انگور قرمز
وجود دارند و البته در انار بیشتر به چشم می‌خورند.

در ضمن، اسید آلارژیک یکی از مهم‌ترین ترکیباتی است که در میوه‌های دیگر کمتر دیده شده اما ویژگی انار و
رب آن مربوط به وجود همین اسید است.خاصیت رب انار برای دیابت

بعضی‌ها نسبت به خوردن این میوه و رب آن در طعم‌های مختلف حساسیت نشان می‌دهند ولی
بهتر است بدانید که معده خود اسیدکلریدریک ترشح می‌کند.افراد معدودی هستند که با مصرف انار ترش یا رب انار ترش،
معده‌شان دچار مشکل می‌شود زیرا ترشحات معده هر فرد نسبت به ترشی یک نوع عکس‌العمل نشان می‌دهد.

دوره مقدماتی php

اسید معده فرآیند هضم غذا را به عهده دارد حال مصرف میوه‌های ترش زمانی مانع هضم غذا می‌شوند که فرد
خود این علت را درک کند، یعنی مصرف رب انار ترش یا ملس یا شیرین بسته به ذایقه و تحمل
معده هر فرد می تواند پیامدهای مختلفی داشته باشد و این موضوع به خوب و یا بد بودن رب انار
بر نمی‌گردد.در حقیقت، انار خواص فراوانی داشته و طبیعتا رب حاصل از آن نیز بدون فایده نخواهد بود زیرا حدود
۱۰۰ سال است که دنیا به خواص انار و مصارف درمانی آن پی برده است.

یادتان باشد که وقتی رب این میوه تهیه می‌شود، پلی‌فنول و اسیدآلارژیک آن در اثر حرارت از بین نمی‌رود و
تنها ویتامین c آن کاهش پیدا خواهد کرد پس رب انار نیز ارزش غذایی بسیار دارد؛ البته اگر از انار
مرغوب و طی فرآیند بهداشتی تهیه شده باشد.

انار را دانه کنید و در چرخ گوشت بریزید و آب انار را بگیرید. البته برخی از آبمیوه گیری های
خانگی و یا چرخ گوشت های صنعتی نیز همین کار را انجام می دهند. در این روش دیگر
آبی داخل دانه ها باقی نمی ماند و می توانید تفاله ها را دور بریزید.

این روش به علت اینکه برای آب گیری دانه ها از چرخ گوشت استفاده می شود راحت تر
است و در ضمن زمان کمتری صرف می شود.

مستقیما آب خارج شده از چرخ گوشت را داخل قابلمه ریخته و بگذارید غلیظ شود. غلظت مناسب
همان غلظتی است که قاشق به راحتی در رب حرکت کند و در ضمن دیرتر فاسد شود.

یاد بگیریم

Copyright (c) 2006-2019 persianv.com All Rights Reserved

© باز نشر مطالب اختصاصی سایت فقط با ذکر منبع و لینک مطلب در سایت persianv.com مجاز میباشد .

یکی از مطالعات Journal of Medicinal Food در سال ۲۰۰۷، عملکرد هایپوگلایسمی Hypoglycemia دانه‌ها، گل‌ها و آب انار را تایید کرده است و همچنین نشان می‌دهد که سه نوع آنتی‌اکسیدان موثر و ضددیابت در انار وجود دارند

دانه‌ها و گل میوه انار می‌توانند خواصی را ارائه بدهند که برای کاهش دادن قند خون مناسب هستند و به‌طور بالقوه برای افراد مبتلا به هایپرگلایسمی* hyperglycemia و بیماری دیابت مفید محسوب می‌شوند.

*هایپرگلاسمی یا هیپرگلاسمی hyperglycemia : هیپرگلیسمی وضعیتی است که در آن مقادیر زیاده از حد گلوکز در پلاسمای خون موجود است.

از سال‌ها پیش تا کنون، پزشکان و محققان زیادی درباره دانه‌ها، گل، عصاره و ترکیبات مختلف انار مطالعه کرده‌اند و سعی‌شان بر این بوده است که مکانیسم این ترکیبات را بشناسند. برای مثال، یکی از مطالعات Journal of Medicinal Food در سال ۲۰۰۷، عملکرد هایپوگلایسمی* Hypoglycemia دانه‌ها، گل‌ها و آب انار را تایید کرده است و همچنین نشان می‌دهد که سه نوع آنتی‌اکسیدان موثر و ضددیابت در انار وجود دارند.خاصیت رب انار برای دیابت

* هیپوگلیسمی یا هایپوگلیسمی Hypoglycemia :  به پایین افتادن قند خون کمتر از حد معمول گفته می‌شود.

اگر می خواهید بیشتر بدانید : آنتی اکسیدان چیست؟ و منابع آنتی اکسیدان و مکمل های ضدپیری کدامند؟

در ادامه با بخشی از یافته‌های آنان درباره انار آشنا می‌شویم:

براساس گزارش مرکز پزشکی مریلند Maryland ، میوه انار به‌صورت بومی در کشور ایران رشد می‌کند و از آن‌جا به بخش‌هایی از اروپا، آسیا، آفریقا و مدیترانه انتقال پیدا کرده است. انار از چند هزار سال پیش دارای اهمیت ویژه‌ای در طب سنتی بوده و هم خواص آنتی‌اکسیدانی، آنتی‌باکتریال و ضد ویروسی آن توسط محققان بررسی شده است. البته مطالعات مدرن روی نمونه‌های انسانی نه کافی بوده‌اند و نه همراه با قطعیت. دوز مصرفی استاندارد برای استفاده از آب انار با هدف دستیابی به نتایج پزشکی هنوز تعیین نشده است، ‌اما بعضی از محققان می‌گویند که نوشیدن ۲۳۰ تا ۳۵۰ میلی‌لیتر آب انار در طول روز می‌تواند مفید و بی‌خطر باشد. با این ‌حال، محققان تاکید می‌کنند که افراد مبتلا به بیماری دیابت نباید آب انار یا میوه انار را بدون تایید پزشک مصرف کنند.

در سال ۲۰۰۷، مجله افریقایی داروهای سنتی، مکمل و جایگزین  Traditional، Complementary and Alternative Medicines مطالعه مهمی را منتشر کرد که به اثرات چندین نوع از ترکیبات گیاهی، از جمله دانه‌های انار، در راستای کاهش قند خون در افراد مبتلا به بیماری دیابت اختصاص داشت. یافته‌های این مطالعه حاکی از آن هستند که اگر بیماران دیابتی از دانه‌های انار استفاده کنند، هیچ تفاوت قابل توجهی در سطح قند خون ناشتای آنان نسبت به گروه کنترل به‌وجود نمی‌آید.

در سال ۲۰۰۱، یکی از مطالعات فیتوتراپی* Phytotherapy نشان داد که مصرف عصاره گرفته‌شده از دانه‌های انار، اثرات هایپوگلایسمی قابل توجهی در میان نمونه‌های حیوانی دارد و قند خون را در این نمونه‌ها تا ۵۰ درصد کاهش می‌دهد. محققان می‌گویند که تفاوت اثرگذاری بین خود دانه‌های انار و عصاره گرفته‌شده از آن‌ها احتمالا به این مساله ارتباط دارد که غلظت ترکیبات دارای اثر هایپوگلایسمی در عصاره این دانه‌ها بیشتر است و درنتیجه اثربخشی بسیار بیشتری در راستای کاهش قند خون دارد.

* فیتوتراپی Phytotherapy : فیتوتراپی یا گیاهان دارویی به مطالعه گیاه شناسی و استفاده از گیاهانی گفته می شود که برای اهداف دارویی یا تکمیل رژیم غذایی استفاده می شوند.

طبق گزارش دیابت، چاقی . متابولیسم(سوخ و ساز بدن)  Diabetes، Obesity and Metabolism در سال ۲۰۰۸، بعضی از پزشکان با الهام‌گیری از طب *آیورودا Ayurveda و هندی، گل انار را با هدف درمان بیماری دیابت برای بیماران تجویز می‌کنند. این گزارش نشان می‌دهد که ترکیبات خاصی در گل انار به نام PPARs* وجود دارند که می‌توانند در تنظیم قند خون موثر باشند. به‌علاوه، امروزه PPARs شیمیایی به‌طور وسیعی برای درمان هایپرگلایسمی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

*آیورودا Ayurveda : یک علم باستانی و کهن است که در هند مرکز توجه‌است، اگر چه در کشورهای دیگر نیز در قالب طب جایگزین استفاده می‌شود. در آیوردا از گیاهان طبی، ماساژ و یوگا برای درمان بیماران استفاده می‌شود.

* PPAR: مخفف peroxisome proliferator-activated receptor است (به معنای گیرنده فعال پرالیفراتور پروکسیسوم) و برای درمان علائم سندروم متابولیک، و عموما باری کاهش تری گلیسرید و قند خون استفاده می شوند؛ در واقع نوعی دارو محسوب می شود.

با تمام این اوصاف توصیه می شود هر میوه ای و همچنین انار را به طور کامل میل کنید تا از تمام مواد مغذی آن بهره بگیرید.

بیشتر بدانید : خواص انار| انار را با پیه آن بخورید!

بیشتر بدانید : خواص درمانی انار

بیشتر بدانید : 7 خاصیت انار که برای زیبایی شما معجزه می کند

بیشتر بدانید : خوردن انار چه فایده ای دارد؟

گردآوری:گروه سلامت سیمرغseemorgh.com/healthمنبع: salamatism.com

All Rights Reserved – © 2019 | باز نشر مطالب پورتال سیمرغ تنها با ذکر نام و آدرس seemorgh.com مجاز می باشد.

دانه های درخشان انار یک درمان قوی برای بسیاری از مشکلات از جمله دیابت می باشد. به طور معمول به بیماران دیابتی توصیه می شود برای جلوگیری از افزایش قند خون، از مصرف میوه ها و آبمیوه ها در مقادیر زیاد اجتناب کنند. اما مطالعات متعدد در حال حاضر نشان می دهد بیماران دیابتی نباید به مقاومت در برابر انار بپردازند. هر دو دانه و آب انار، می توانند قند خون را به میزان قابل توجهی کاهش دهند، به ویژه برای کسانی که دیابت نوع 2 دارند.

خانم سحر برزویی ، کارشناس ارشد تغذیه و رژیم درمانی در مورد مصرف انار در دیابتی ها اظهار کرد: ” در مورد خواص انار باید بگویم که این میوه سرشار از آنتی اکسیدان ها، فیبر و ویتامین ها بخصوص ویتامین E  A و C است و دارای خواص ضد اکسیدانی و ضد ویروسی است، در مورد اینکه مصرف انار باعث بهبود قند خون در بیماران دیابتی میشود ، مطالعات زیادی هست که نتایج مشخص ندارد اما دیابت یک بیماری تنها نیست و اغلب افراد دیابتی به مرور زمان مشکلات چربی خون و فشار خون را پیدا میکنند. در مطالعات ثابت شده است که مصرف انار در بهبود عملکرد عروق و کاهش فشار خون و چربی خون موثر است پس بصورت غیر مستقیم در بیماران دیابتی هم مفید خواهد بود. بنابراین آب انار بیش از آن که بر قند خون تاثیر داشته باشد موجب کاهش چربی خون ،کاهش فشار خون و افزایش اثرات آنتی اکسیدانی می شود و در بیماران مبتلا به دیابت نوع دو ممکن است برای پیش گیری از فشار خون بالا در این بیماران توصیه شود. اما بیماران دیابتی باید محتاط باشند که انار نیز مانند سایر میوه ها قند دارد، مصرف آب انار توصیه نمیشود اما مصرف روزانه یک عدد انار کوچک برای بیماران دیابتی مجاز است ، این را هم بدانید انار میوه خونساز نیست اما باعث کاهش فشار خون میشود، همچنین انار قدرت سیر کنندگی خیلی خوبی دارد و اغلب در رژیم های کاهش وزن توصیه میشود.

اگرچه انارها حاوی قند است، قندها به آنتی اکسیدان ها متصل می شوند که سطح قند خون را پایین می آورد و با آسیب سلول مبارزه می کند. با توجه به این که انار مانند تمام میوه ها حاوی قند است، چگونه می توانند قند خون را کاهش دهد؟ برخلاف بسیاری از میوه های دیگر که حاوی قندهای آزاد هستند، قندهای انار به آنتی اکسیدان ها متصل می شوند. بنابراین حدود 4 ترکیب آنتی اکسیدانی متعلق به کلاس ellagitannin به کاهش قند خون کمک می کنند.

یک مطالعه خاص، شرکت کنندگان را 3 ساعت پس از مصرف 1.5 میلی لیتر آب انار به ازای هر کیلوگرم وزن بدنشان مورد آزمایش قرار دادند. این شرکت کنندگان میزان قابل توجهی کاهش قند خون ناشتا را نشان دادند. آنتی اکسیدان انار کمک می کند بدن با آسیب های سلولی ناشی از مولکول های واکنشی به نام رادیکال های آزاد مبارزه کنند. به عنوان یک فرد دیابتی، اگر بدن شما نتواند با رادیکال های آزاد که به سلول ها آسیب م رساند و باعث التهاب می شود کنار بیاید، از استرس اکسیداتیو رنج می برد. آنتی اکسیدان انار همچنین استرس اکسیداتیو بالا را کاهش می دهد.

انار دارای مواد شیمیایی گیاهی مانند تانن و اسید گالیک است که علائم دیابت نوع 2 را کنترل می کنند. آب انار تازه باعث افزایش کارایی سلولهای بتا در پانکراس می شود که انسولین تولید می کنند. همچنین آب انار تازه مقاومت به انسولین را کاهش می دهد و باعث می شود که سلول ها از انسولین به طور موثرتری استفاده کنند. در نتیجه، گلوکز به خوبی مورد استفاده قرار می گیرد. این اثر، با این حال، در بیماران جوان و کسانی که سطح قند خون ناشتا کم دارند، بیشتر مشهود است. با کاهش مقاومت به انسولین، انار همچنین می تواند چاقی ناشی از دیابت را کاهش دهد.خاصیت رب انار برای دیابت

یک مطالعه این اثرات ضد دیابتی انار را به ترکیباتی مانند پانالالژین و گالیک، ellagic، oleanolic، uallic و ursolic اسید مرتبط می داند. پلی فنول های آنتی اکسیدانی نظیر آنتوسیانین ها، که به میوه رنگ قرمز می دهد و همچنین تانن ها در میوه در کنترل دیابت نوع 2 موثرند.

یک جنبه مثبت دیگر برای خوردن انار وجود دارد: آنتی اکسیدان ها مانع از سخت شدن سرخرگ ها، یک بیماری شناخته شده به نام آترواسکلروز، می شوند. یکی از دلایل آترواسکلروز، اکسیداسیون لیپوپروتئین های کم چگالی یا کلسترول LDL است. بنابراین سطح بالای کلسترول LDL در خون یک عامل خطر برای بیماران دیابتی است. انار باعث کاهش قابل توجه کلسترول بد LDL می شود LDL .ها با سخت شدن شریان ها و یا آترواسکلروز مرتبط هستند، که منجر به بیماری قلبی، یکی از علل عمده مرگ و میر در افراد دیابتی می شود.

به همین دلیل است که آترواسکلروز، و نیز بیماری های مرتبط با آن مانند بیماری قلبی و سکته مغزی، یکی از دلایل اصلی مرگ در افراد دیابتی است. در یک مطالعه بر روی افراد مبتلا به دیابت با سطوح بالای کلسترول و تری گلیسیرید خون، آب انار، مقدار کلسترول LDL را بدون تاثیر بر سطح کلسترول خوب HDL کاهش می دهد.

از آنجایی که دیابت به یک بیماری همه گیر تبدیل شده است، در نظر گرفتن درمان های جایگزین بسیار مهم است. همانطور که در اینجا ثابت شد، انار در کنار رژیم غذایی دیابتی بسیار عالی است. گیاهان و مشتقات گیاهی از جمله شنبلیله و سیر قرن هاست برای کنترل دیابت استفاده می شوند.

انار با کاهش آسیب سلولی در بدن، به جای کاهش هضم کربوهیدرات ها، دیابت را درمان می کند. آب انار می تواند سطح آنتی اکسیدانی طبیعی بدن بیماران دیابتی را 141٪ افزایش دهد. در حالیکه همه این گیاهان کمی متفاوت عمل می کنند، اکثر آنها با مهار فعالیت آنزیم هایی که به هضم سریع کربوهیدرات ها کمک می کنند، کار می کنند. این خلاف انار است که با مهار استرس اکسیداتیو ناشی از دیابت کار می کند. در بیماران دیابتی، آنتی اکسیدان های انار می توانند اکسیداسیون را به طور قابل توجهی کاهش دهند و سطح گلوتاتیون، آنتی اکسیدان طبیعی بدن را به 141٪ افزایش دهند.

 

در حالی که مطالعه بر روی تاثیر آب انار برای جلوگیری از آترواسکلروز، از 50 میلی لیتر آب انار در روز استفاده می کند، مرکز پزشکی دانشگاه مریلند پیشنهاد می کند که 8-10 اونس، یک فنجان یا کمی بیشتر از آن، بی خطر است. توصیه می کنیم 1 انار در روز، در حالت مخلوط با سالاد با میوه های دیگر برای بیماران دیابتی مناسب است.

البته، در هر زمانی که به جایگزینی طبیعی مانند انار فکر می کنید، مهم است که ابتدا با پزشک خود در مورد این گزینه ها صحبت کنید، مخصوصا اگر داروهای کاهش دهنده گلوکز یا رقیق کننده خون مصرف می کنید. همچنین به یاد داشته باشید که یک رژیم غذایی سالم باید همراه با یوگا و ورزش برای مبارزه با دیابت باشد.

روزانه 1 انار یا یک فنجان آب انار مصرف کنید. بهتر است همیشه آب انار تازه مصرف کنید، اما انواع تجاری که از کل میوه استفاده می کنند نیز خوب می باشد .

در حالی که اکثر میوه ها به دلیل قندشان برای افراد دیابتی ممنوع است، انار برای دیابتی ها توصیه می شود. قند انار به آنتی اکسیدان ها متصل می شود که مقاومت به انسولین، قند خون، سطح کلسترول LDL و میزان آسیب سلولی را با افزایش سطح آنتی اکسیدانی طبیعی بدن تا 141 درصد کاهش می دهد. این میوه به مدیریت علائم دیابت نوع 2 مانند چاقی و جلوگیری از بیماری های قلبی کمک می کند. روزانه 1 انار یا 1 فنجان آب انار مصرف کنید.

1- Banihani S, Swedan S, Alguraan Z. Pomegranate and type 2 diabetes. Nutr Res. 2013 May

2- Louise Chang. Pomegranate Helps Diabetic Hearts. www.webmd.com. August 29, 2006

الان که انار نیست میشه رب انار خورد؟

برچسب‌ها:آیا انار برای دیابت مفید است؟ – سلامت بانوان اوما, آیا انار قند دارد؟ – اقتصاد نیوز, اثر رب انار بر عوامل خطر بیماری‌های قلبی- عروقی در بیماران …, انار ترش قند خون دیابتی ها را بالا می برد/ بیماران … – ایرنا, انار کاهش دهنده قند و چربی خون- اخبار اجتماعی – اخبار تسنیم …, با گياهان ضد ديابت آشنا شويد – هفت گنج, تاثیر بی نظیر و باورنکردنی انار بر سلامتی – تابناک | …, خواص آبغوره برای دیابت | انگیزه, خواص انار – یوتاب, خواص انار؛ ۱۷ خاصیت شگفت انگیز انار برای سلامت جسم و ذهن …, خواص رب انار برای دیابت | آشنایی با فواید و خواص … – …, خوردن انار برای این افراد ممنوع است + طبع و عوارض – نمناک, درمان دیابت نوع دو با انار – YJC, رب انار و دیابت – آپارات, رب تمیز کننده کبد | خبرگزاری ایلنا, رب زرشک – پخش آناهیتا, روزانه یک قاشق رب انار بخورید! – الودکتر – شهرخبر, روزانه یک قاشق رب انار بخورید! – پارس نیوز, عوارض باورنکردنی مصرف انار/ ۹ توصیه صبحانه‌ای برای …, فواید آب انار برای درمان دیابت | خبرگزاری بین المللی شفقنا, فواید مصرف انار برای افراد مبتلا به دیابت نوع 2, فواید نارنج در دیابت – هفت گنج, معجزه گشنیز و اسفناج برای دیابتی‌ها – عصرایران, همه خواص انار در بارداری و مضرات آن – بلاگ کرفس

یزد- ایرنا- یك متخصص طب ایرانی گفت: مطالعات جدید نشان داده كه ‘انار’ قند خون را كاهش می دهد ولی انار ترش، قندخون دیابتی ها را بالا می برد.

مشهد- ایرنا- معاون امور تعاون وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی گفت: امسال…

مشهد- ایرنا- بارش نخستین برف پاییزی در مشهد از ساعاتی پیش در این کلانشهر…

ایلام – ایرنا – رییس پلیس راه استان ایلام گفت: به منظور اجرای عملیات…

قزوین – ایرنا – رییس مرکز فوریت‌های پزشکی استان قزوین گفت: واژگونی…
خاصیت رب انار برای دیابت

ساری- ایرنا- رییس کل دادگستری مازندران گفت که در برخورد با تغییر کاربری‌های…

مشهد- ایرنا- نهمین کنفرانس ملی و دومین کنفرانس بین‌المللی برنامه‌ریزی…

مشهد- ایرنا- نخستین مرکز نوآوری و توسعه بخش تعاون خراسان رضوی چهارشنبه…

بیرجند – ایرنا – طرح انتقال آب از دریای عمان با حضور استاندار خراسان…

تهران- ایرنا- شهردار تهران معتقد است موضوع حمل و نقل عمومی پایتخت…

ساری – ایرنا – فرمانده سپاه کربلا گفت که پرونده فساد اقتصادی شرکت…

نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است

شفقنا- نتایج حاصل از مطالعات نشان می دهد که مصرف عصاره انار موجب کاهش قابل توجهی در فشار خون می شود و همچنین در بیماران مبتلا به دیابت نوع دو ممکن است برای پیش گیری از فشار خون بالا در این بیماران توصیه شود.

به گزارش شفقنا به نقل از سلامت نیوز، هیپرتانسیون یا فشار خون بالا از عوامل خطرساز بیماری قلبی عروقی می باشد.که موجب عدم کارایی لایه داخلی سرخرگ ها (آندوتیال) و افزایش سختی شریان می شود.عواملی که باعث کاهش فشار خون می شوند،همواره مورد توجه محققان بوده است.انار( pomegranate ) با نام علمی( natumpunicagra ) میوه ایست که اساسا در نواحی آسیای میانه،هند و اسپانیا کشف می شود. منبع عوامل غذائی ارزشمند،همچون ترکیب های زیستی فعال مثل آنتوسیانین ها، ترکیب های فنولیک و اسیداسکوربیک است.آب انار سرشار از پلی فنل های فعال زیستی است که با عملکرد ضد اکسیدانی موجب محافظت از قلب و عروق می شوند و هم چنین به دلیل داشتن فلاونوئید ها بر سلامت انسان موثرند.

یافته ها: مطالعات ایپدمیولوژیک نشان داده است که مصرف غذاها و نوشیدنی های حاوی فلاونوئیدها و پلی فنول ها موجب کاهش خطر ابتلا به بیماری قلبی و هم چنین تاثیر مثبت بر افرادی با فشار خون بالا دارد. از مکانیسم های افزایش فشار خون می توان به کاهش نیتریک اکساید اشاره کرد. نیتریک اکسایداز لایه داخلی عروق ترشح می شود و با گشاد کردن عروق سبب کاهش فشار خون می شود. مکانیسم کاهش فشار خون در غذاهای غنی از فلاونوئید ممکن است مربوط به افزایش تولید نیتریک اکساید در لایه داخلی عروق باشد. آب انار نیز به دلیل محتوای غنی از فلاونوئید تاُثیرات مثبتی بروی این عملکرد دارد.

مطالعه ی تاثیر آب انار بر هموگلوبین قرمز خون نشان داده است که آب انار می تواند میزان شکسته شدن گلبول قرمز(همولیز) را کاهش دهد و این نتیجه نیز خواص ضداکسیدانی آب انار را که فعالیت آن توسط ایزومرهای از نوعی پلی فنول (ellagitannins)است را تائید می کند.در میان الاجیتانن ها ایزومرهای بونیکالجین اصلی ترین ترکیب ها هستند.تحقیقات نشان داده است که این ایزومرها مسئول فعالیت ضداکسیدانی بالای انار در شرایط آزمایشگاهی و هم چنین باعث توانایی آب انار در مهار رادیکال های آزاد می باشند.غشاءهای پلاسمایی نظیر غشای گلبول های قرمز به علت وجود اسیدهای چرب غیراشباع موجود در آن نسبت به حمله رادیکالهای آزاد حساس هستند .

در مطالعات مختلف از ترکیب متنوعی به عنوان عامل مهاجم و ایجاد همولیز در گلبول قرمز استفاده می شود.این مطالعات نشان داده است که مصرف کوتاه مدت آب میوه های غنی از ترکیبات پلی فنولیک باعث بهبود وضعیت آنتی اکسیدانی و کاهش صدمات اکسیداتیو به DNA می شود و عملکرد سیستم ایمنی را بهبود می بخشد. آب انار به طور موثری پراکسیداسیون چربی های پلاسما و تشکیل ترکیبات مضر را به تاخیر می اندازد.خاصیت رب انار برای دیابت

به نظر می رسد که آنتی اکسیدان های موجود در آب انار از طریق قطع واکنش های زنجیره ای که منجر به تولید رادیکالهای آزاد(مولکول های مضر) می شود و با اتصال به عنصر مس و جلوگیری از اتصال این عنصر به لیپوپروتئین ها باعث تاخیر در شروع فرآیند پراکسیداسیون چربی های پلاسما می گردد. جلوگیری و یا وقفه در اکسیداسیون لیپوپروتین پلاسما می تواند نقش مهمی در پیش گیری و یا به تاخیر انداختن فرآیند تصلب شرائین(آترواسکروز) بیماری های قلب و عروق داشته باشد.

یکی از مکانیسم های احتمالی کاهش فشار خون می تواند اثر مهار کنندگی آب انار بر آنزیم مبدل آنژیوتانسین(Angiotensin-converting enzyme)نیز باشد. بنابراین آب انار به علت داشتن آنتی اکسیدان های متفاوت خود سبب کاهش فشار خون سیستولی و دیاستولی شده است.آب انار در بیماران مبتلا به تنگی شریان کاروتید به مدت یک سال نیز موجب کاهش میزان چربی بد خون (LDL)و حساسیت آن به مس به ترتیب ۹۰% و٪ ۵۹ کاهش یابد .همچین ظرفیت کل آنتی اکسیدانی پلاسما ۱۳۰% افزایش و فشار خون سیستولی ۲۱% کاهش یافت.

مصرف ۵۰ میلی لیتر آب انار توسط افراد مبتلا به فشار خون بالا به مدت دو هفته منجر به کاهش معنی داری در فشارخون سیستولی شد.مصرف آب انار به مدت هشت هفته توسط افراد مبتلا به دیابت نوع دو که فشار خون طبیعی نداشتند، تغییر معنی داری در فشار خون ایجاد نکرد ولی مصرف یک سال آب انار سبب کاهش در ضخامت جدار سرخرگ،کاهش اکسیداسیون،افزایش ضداکسیدان ها و کاهش در فشار سیستولیک می شود.هرچندکه مصرف سه سال آب انار با همین دوز براین فاکتورها تاثیر نداشت اما پراکسیداسیون چربی سرم ۱۶%کاهش یافت.انار قادر به تنظیم کلسترول و فشار خون بوده و انواع ترش آن بدلیل میزان پایین قند و اسید بیشتر برای افراد دیابتی ممکن است مفید باشد.

نتیجه گیری:

نتایج حاصل از این مطالعات نشان می دهد که مصرف عصاره انار موجب کاهش قابل توجهی در فشار خون می شود و همچنین در بیماران مبتلا به دیابت نوع دو ممکن است برای پیش گیری از فشار خون بالا در این بیماران توصیه شود.

مطالعاتی که به بررسی اثرات مفید آب میوه های غنی از آنتوسیانین در افراد مبتلا به بیماری عروق کورنر پرداخته اند،مشخص کرد که اگر چه این ترکیب ها بر ضربان نبض موثر هستند و موجب کاهش سختی شریان می شود اما بر عملکرد عروق بی اثر هستند.

بر خلاف تصور عامه انار خون ساز نیست و به رفع کم خونی کمک نمی کند.چراکه آهن آن گیاهی است در مقایسه با آهن گوشت،و قدرت جذب پایینی دارد. بنابراین نمی تواند به افزایش فعالیت مغز استخوان منجر شود. این تصوری غیر علمی و غلط است و باید تصریح کرد که انار کاهنده فشار خون است،اما خون ساز نیست.

مصرف مواد غذایی حاوی فلاونوئید که انار نیز جزئی از آن است باعث کاهش فشار خون در افراد مبتلا به فشار خون بالا می شود.مطالعات انجام شده نشان می دهد که آب انار بیش از آن که بر قند خون تاثیر داشته باشد موجب کاهش چربی خون ،کاهش فشار خون و افزایش اثرات آنتی اکسیدانی می شود.

با توجه به نتایج بدست آمده می توان آن را به عنوان عامل پیش گیری کننده ی بیماری قلبی و عروقی در بیماران مبتلا به دیابت نوع دو توصیه نمود و با توجه به کاهش فشار خون سیستولی و دیاستولی در این بیماران می توان آب انار را برای پیشگیری از فشار خون بالا پیشنهاد کرد و اما تعیین مکانیسم دقیق اثر آب انار بر کاهش فشار خون و حداقل میزان مورد نیاز آن مستلزم مطالعات بیشتری است.

انتهای پیام

شفقنا در شبکه های اجتماعی: توییتر | اینستاگرام | تلگرام

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

رب انار برای لاغری و چربی سوزی بسیار مفید است به همین دلیل بهتر است در برنامه غذایی روزانه تان باشد.

انار یکی از بهترین آنتی اکسیدان های طبیعی است که برای تقویت سیستم ایمنی بدن، زیبایی پوست، چربی سوزی و … بسیار مفید است. رب انار نیز خواص مشابه انار دارد و در تمام فصول نیز قابل دسترس است. مصرف روزانه 1 قاشق رب انار می تواند به چربی سوزی بدن، کاهش کلسترول و اسیدهای چرب مضر کمک کند. 

متخصصان تغذیه معتقدند افراد چاق و دارای اضافه وزن با مصرف انار به همراه یک رژیم غذایی مناسب و تحرک کافی، می توانند از شر چربیهای زائد بدن خود به ویژه چربی های اطراف شکم برای همیشه نجات یابند. مکانیسم تاثیر رب انار برای لاغری به شرح زیر است:

به طور کلی وقتی صحبت از رب انار به میان می ‌آید، اشاره به همان خواص انار مطرح می‌شود. جالب است بدانید در تهیه رب انار، پلی ‌فنول و اسید آلارژیک موجود در آن در اثر حرارت از بین نمی‌ رود و تنها ویتامین ث این میوه در اثر این فرایند کاهش پیدا خواهد کرد؛ پس رب انار نیز ارزش غذایی و فواید درمانی بسیار دارد؛ برخی از مهمترین خواص درمانی رب انار عبارتند از:

در رژیم های لاغری میتوان از آب انار یا رب انار استفاده کرد. به منظور استفاده از رب انار لازم است شما هر روز مقداری رب انار را به صورت ناشتا مصرف کنید تا جذب آن بهتر صورت گیرد. داشتن رژیم غذایی مناسب، ورزش و تحرک کافی برای دستیابی به نتیجه بهتر و رسیدن به وزن دلخواه کمک کننده است.خاصیت رب انار برای دیابت

 

سقف متحرک

خرید اینترنتی بلیط اتوبوس

خرید بلیط هواپیما

دستگاه جوجه کشی

سئو سایت

تور مشهد

قهوه گانودرما

خرید فالوور اینستاگرام

خرید فالوور ایرانی

خرید فالوور ایرانی

Ucuz Takipçi Satın Al

خرید لایک اینستاگرام

دانلود آهنگ جدید

اثاث كشی منزل

خرید بک لینک

خرید فالوور اینستاگرام

خرید ملک در ترکیه

درمان بواسیر

رپورتاژ آگهی

کلینیک پوست

خرید رپورتاژ آگهی

کلیه حقوق این سایت متعلق به «پارس نیوز» و هرگونه استفاده از مطالب آن با ذکر منبع بلامانع است

فواید مصرف انار برای افراد مبتلا به دیابت نوع 2

اهمیت تغذیه ی متعادل که شامل غذاهای سالم ومصرف مقادیر صحیح از این غذاها بخصوص میوه جات و سبزیجات است درکنترل بیماری دیابت نوع 2 کاملاً به اثبات رسیده است. اما مصرف برخی میوه جات به دلیل تأثیرات محافظتی و فواید آنها نسبت به سایر انواع میوه جات سبب شده است که بر مصرف آنها تاکید بیشتری شود، از جمله ی این  میوه ها انار است که بر مصرف آن به عنوان میوه ای که حتماً باید در رژیم غذایی  دیابتی به آن توجه کرد تأکید شده است.

انار میوه ی بومی ایران است، خوردن این میوه حتی دانه های آن فواید پزشکی زیاد و شناخته شده ای دارد. مصرف انار برای درمان بیماریهایی نظیر: استئو آرتریت ، بیماری قلبی و حتی سرطان  توصیه می شود. اما یکی از فواید جالب این میوه تأثیرآن درمبارزه با عوارض  دیابت است.

 مصرف انار در کاهش کلسترول و کاهش خطر پیشرفت بیماریهای قلبی عروقی موثر است این تأثیرات به دلیل ممانعت از تشکیل پلاک در دیواره ی عروق می باشد. از آنجائیکه بیماری دیابت نوع 2 سبب افزایش خطر تشکیل پلاک درعروق خونی می شود،  قراردادن انار به عنوان بخشی از رژیم غذایی دیابتی راهی برای مقابله با عوارض عروقی دیابت است.

 از سوی دیگر انار از طریق کاهش چشمگیر رادیکالهای آزاد در بدن تأثیرات بیشتری را در مقابله  با دیابت از خود بروز می دهد. در حالیکه سایر میوه جات و سبزیجات نیز سبب کاهش رادیکالهای آزاد می شوند اما انار بدون تغییر میزان قندخون دارای این فواید است. دربیماری دیابت بهبود حساسیت به انسولین راهی برای کنترل بیماری است و انار دارای این خاصیت است. در تحقیقات اخیر ثابت شده است  که مصرف انار سبب  کاهش خطر ابتلا به دیابت نوع 2 می شود. فواید مصرف انار به همین خواص محدود نمی شود، تحقیقات نشان داده است که خوردن آب انار در کاهش کبد چرب که دیگر از مشکلاتی است که افراد دیابتی با آن مواجه هستند ، موثر است . عصاره ی گل گیاه انار در افزایش اکسیداسیون  و سوختن اسیدهای چرب درون کبد موثر می باشد.خاصیت رب انار برای دیابت

اما باید به این موضوع توجه شود که اگر چه تأثیرات مضر جانبی مستقیم از مصرف  این میوه مشاهده نشده است اما مصرف این میوه با انواع خاصی از داروها که برای درمان فشار خون و کلسترول بالا استفاده می شود، مداخله می کند.

همانند سایر ساپلیمنت های طبیعی برای مصرف ساپلیمنت انار یا آب  این میوه  باید با پزشک خود مشورت کنید. پزشک شما از میزان صحیح مصرف این میوه یا مشتقات آن شما را آگاه می کند.

بیماری دیابت بیماریی است که در طول زندگی همراه شما است و شاید افزودن انار به رژیم غذایی شما بتواند تأثیرات مفید زیادی را ایجاد کند . با تغییرات ساده در برنامه ی  روزانه ی زندگی خود می توانید از قلب ، کلیه ها، چشم ها و اندام های انتهایی خود در برابر عوارض ثانویه ی دیابت محافظت کنید.


منبع: diabetes- living.com

مجموعه نارون هیرکان شما را به خرید بهترین محصولات رب انار و دستگاه رب انار گیری دعوت می نماید.
کافیست فرم زیر را پر کنید تا با شما تماس بگیریم.

رب انار خواص فراوانی دارد و بیماران دیابتی هم می توانند از آن استفاده کنند.وقتی صحبت از رب انار به میان می آید، اشاره به همان خواص انار مطرح می شود. در کل، انار سرشار از ترکیباتی به نام ” پلی فنول ” ها است که باعث پایین آمدن کلسترول بد خون یعنی ldl شده و اجازه نمی دهد صفحات چربی در عروق تولید شوند و البته خواص انار تنها به این موارد ختم نمی گردد و وجود آنتی اکسیدان های در انار موجب شده تا این محصول به صورت یک خوراکی ضد سرطان تبدیل شود و فراموش نکنید که انار، مواد مغذی بسیاری دارد؛ یعنی در هر ۱۰۰ گرم از این میوه ۲۴۰ میلی گرم پتاسیم، ۳ گرم فیبر، ۱۳ میلی گرم ویتامین ث، ۸۰ درصد آب و ۵۰ کیلوکالری انرژی یافت می شود. در ضمن، مقداری آهن در انار درجه یک وجود دارد ولی به عنوان آهن نمی توان روی آن حساب کرد.

برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره روی دکمه زیر کلیک کنید.

مشاوره و فروش

خاصیت رب انار برای دیابت

مجموعه نارون هیرکان شما را به خرید بهترین محصولات رب انار و دستگاه رب انار گیری دعوت می نماید.
کافیست فرم زیر را پر کنید تا با شما تماس بگیریم.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

وب‌ سایت

مجموعه نارون هیرکان فعالیت خود را در سال ۱۳۹۵ در زمینه تهیه، تامین و فروش انواع رب انار و دستگاههای تولید رب انار در بازارهای داخلی و صادراتی آغاز نموده است. این مجموعه نیز محصولاتی مانند شیره جات طبیعی و صنعتی و میوه‌جات منجمد را عرضه می کند. هدف ما ارائه محصولاتی متنوع، با کیفیت و با قیمتی متعادل می باشد. ما از پله اول تا پله آخر با شمائیم.

مشاوره و فروش

Designed By AradBranding.com

رب انار خواص فراوانی دارد و بیماران دیابتی هم می توانند از آن استفاده کنند.
وقتی صحبت از رب انار به میان می آید، اشاره به همان خواص انار مطرح می شود. در کل، انار سرشار از ترکیباتی به نام ” پلی فنول ” ها است که باعث پایین آمدن کلسترول بد خون یعنی ldl شده و اجازه نمی دهد صفحات چربی در عروق تولید شوند. فراموش نکنید که انار، مواد مغذی بسیاری دارد؛ یعنی در هر 100 گرم از این میوه 240 میلی گرم پتاسیم، 3 گرم فیبر، 13 میلی گرم ویتامین ث، 80 درصد آب و 50 کیلوکالری انرژی یافت می شود. در ضمن، مقداری آهن دارد ولی به عنوان آهن نمی توان روی آن حساب کرد. میزان قندش نیز به حدی است که باعث منع مصرف بیماران دیابتی نمی شود. یعنی بیماران دیابتی با نظر پزشک معالج خود می توانند در حد اعتدال از آن استفاده کنند. 

خاصیت رب انار برای دیابت
خاصیت رب انار برای دیابت
0

دوره مقدماتی php

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *