خاصيت ميوه به ژاپني

دوره مقدماتی php

خواص دارویی و گیاهی :




مشخصات
درختچه ای زیبا،خاردار،به ارتفاع 1 تا 3 مترودارای برگ های بیضوی ونوک تیزبادندانه های ریزاست.درقاعده دمبرگ برگ های نسبتاَپایای آن، 2 زائده نسبتاَکوچک،پهن ومدورظاهرمی شودکه برگ مانندوازعلائم مشخصه این درختچه است.گل های آن درآغازبهارقبل ازپیدایش برگ ها،به حالت مجتمع وبه تعداد 2-6 تائی ظاهرمی شود.رنگ گل ها،سرخ وگاهی گلی یاسفیدودارای بوئی شبیه بوی بنفشه است.میوه ای معطر،بیضوی وبه ابعادیک سیب کوچک(برحسب شرایط محیط زندگی)داردکه درتمام طول تابستان برروی شاخه هاباقی می ماندودرداخل آن دانه های سیاه رنگ جای دارند.این درختچه به سهولت ازطریق قلمه زدن تکثیرمی یابد.بومی کشورژاپن است وازآنجادرسال 176 میلادی به فرانسه آورده شدوسپس به نواحی دیگرانتقال یافت.پرورش آن امروزه به علت گل های زیبائی که دارد درغالب نواحی مساعدمعمول است که به صورت یک درختچه زینتی یابرای ایجاددیواره ی سبزباگل های زیبا،درحاشیه باغ ها پرورش می یابدضمناَ از مشخصات آن این است که به سهولت حالت انبوه پیدامی کندوحتی دربعضی نواحی به صورت بومی درمی آید.


ترکیبات شیمیایی
مغزدانه به ژاپنی دارای 15 تا 20 درصدماده روغنی است وروغن حاصل ازآن نیزحالت روان،رنگ مایل به زردوطعم مطبوع دارد.وزن مخصوص آن درگرمای 15 درجه،برابر 28/0 ،اندیس صابونی آن 15 واندیس یدآن 111 است.


خواص درمانی


کاربرد در فضای سبز 

دوره مقدماتی php


این گیاه بطور تک بوته ای یا بصورت توده ای در باندهای خیابانها ، میادین ، پارکها و باغها کاشته می شود ، گاهی این درختچه را با یاس زرد توما ( از لحاظ ترکیب رنگ ) جهت زیبایی می کارند .

 

 



instagram googleplus facebook telegramrss

خواص دارویی میوه به به را خیلی ها به عنوان میوه نمی شناسند و طعم آن را برای خوردن به صورت خام دوست ندارند، ولی در بسیاری از غذاها استفاده می شود و به هیچ عنوان نمی توان از خواص فراوان آن چشم پوشی کرد، در این بخش از سایت قصد داریم تا شما را با فواید و خواص میوه به آشنا کنیم، با ما همراه باشید.

بیشتر از 4000 سال است که درخت به، در آسیا و مدیترانه می روید. درخت به، برای رویش به دمای کمتر از 7 درجه سانتیگراد احتیاج دارد. در احادیث آمده است که پنج میوه از بهشت آمده است: انار ، سیب ، به ، انگور و رطب.


خواص میوه به

 خصوصیات کلی بهسرزمین میوه به، بین دریای خزر و دریای سیاه است، جایی که رشته کوه های کاکاسس (Caucasus) ، شمال ترکیه را به ایران پیوند می دهد.

بیشتر از 4000 سال است که درخت به، در آسیا و مدیترانه می روید. درخت به، برای رویش به دمای کمتر از 7 درجه سانتیگراد احتیاج دارد. در بهار گل های درخت به درمی آیند که رنگ صورتی یا سفید هستند. به، جزو خانواده گلابی و سیب می باشد. ظاهر میوه به، شبیه سیب زرد یا گلابی است.

مزه و طعم میوه به، شبیه سیب است. میوه به کمی خشک، سفت، ترش و شیرین می باشد. مارمالاد، مربا و ژله به بسیار فراوان است.

میوه به همانند سیب، در حین پختن پکتین تولید می کند. پکتین باعث سفت شدن به می شود.

زمانی که چینی ها دارچین و ریواس را و هندی ها نارگیل را برای تجارت می بردند، ایرانی ها (به خصوص اصفهانی ها) به، سیب و زعفران را به کشورهای دیگر می بردند.

در کشورهای خاورمیانه میوه به، یک غذای معمول بود که هم به صورت خام و هم به صورت پخته خورده می شد.

اگر میوه به نرسیده باشد، آن را در دمای اتاق قرار می دهند تا تمام میوه به رنگ زرد درآید و بو دار شود.

حال اگر می خواهید میوه به رسیده را چند روز نگه دارید، آن را در یخچال قرار دهید، ولی به را کنار سیب یا گلابی نگذارید، زیرا ممکن است بوی خوش آن بر روی میوه های دیگر اثر بگذارد.

میوه به را به صورت آبپز و بخارپز تهیه کرده و به عنوان غذا یا دسر مصرف می کنند.

عقاید مردم در مورد میوه به* در زمان قدیم، زنان دانه به را می کوبیدند و در مقداری آب خیس می کردند و از لعاب به دست آمده ی آن، برای لوله کردن مو و صاف نگه داشتن آن استفاده می نمودند.

* در یونان، افراد به عنوان تشریفات ازدواج از میوه به استفاده می کردند. آنها میوه به را به طرف ارابه عروس و داماد پرت می کردند. آنها بر این عقیده بودند که میوه به نشانه ای از باروری است و آن را به الهه عشق خود تقدیم می کردند.

* در روم یکی از طبیعی دان ها، میوه به را با نام های سیب طلایی، سیب گنجشکی و همینطور سیب مست خوانده بود.

* یک نظریه در مورد به این بود که اگر زنان باردار میوه به را زیاد بخورند، بچه آنها نابغه خواهد شد.

* به علت آنکه میوه به دارای خاصیت اسیدی است، در کشورهایی مثل آلمان و آفریقای جنوبی که غذاهای چرب بیشتر می خورند، شناخته شده است.

* اروپایی ها بر این باورند که میوه به، به هضم گوشت کمک می کند، به همین دلیل با گوشت های چرب، به سرو می شود.

مواد مغذی موجود در بهمیوه به دارای مقدار زیادی فیبر غذایی، پتاسیم ، قند و ویتامین C می باشد. این میوه فاقد چربی است.به طور کلی، یک عدد میوه به با وزن گرم، دارای 52 کیلوکالری، 0/37 گرم پروتئین، 0/0 گرم چربی ، 14/08 گرم کربوهیدرات ، 1/7 گرم فیبر و 0 میلی گرم کلسترول می باشد. بیشترین املاح موجود در به، پتاسیم و فسفر و کمترین آنها روی است. بیشترین ویتامین ها در به، ویتامین C و بعد از آن ویتامین A می باشد.

فواید خوردن به:اثرات مثبت بر فکر و ذهن

تجدید و احیای روحیه

خوشحال بودن

از بین برنده افسردگی ناشی از انواع سردردها

تقویت کننده قلب، کبد و معده

مفید برای زخم معده

تحریک کننده اشتها

نرم کننده سینه

ادرارآور

کمک به هضم غذا

جلوگیری از التهاب پلک و استراحت چشمان خسته ؛ به این طریق که چند قاچ به تازه را روی محل درد قرار دهید.

از بین برنده بوی بد دهان

خوشبوکردن اتاق

مفید برای کاهش وزن، به دلیل دارا بودن مقدار زیادی فیبر. اگر شما قصد افزایش وزن دارید، میوه به را مصرف نکنید.

ضد سرطان به علت آنکه این میوه دارای آنتی اکسیدان می باشد.

کمک به پایین آوردن کلسترول خون

کمک به پایین آوردن فشار خون، به خاطر دارا بودن پتاسیم

کاهش خطرات بیماری های قلبی، به خاطر دارا بودن ویتامین C

تحقیقات نشان داده است که میوه به ممکن است خاصیت ضد ویروسی نیز داشته باشند.

خواص آب بهجلوی خون ریزی را می گیرد.

جلوی تهوع و استفراغ غیر ارادی را می گیرد.

سردرد را برطرف می کند.

از بین برنده تشنگی می باشد.

خواص هسته میوه به (به دانه)برای درمان ذات الریه، گلودرد، صدای گرفته و خشن مفید است.

ضد تب

مفید برای اسهال

لعاب به دانه برای ترمیم زخم ها و سوختگی پوست در اثر آتش بسیار مفید است.

جویدن به دانه برای رفع کندی دندان ها و برای تقویت نیروی جنسی در گرم مزاج ها مفید است.

روغن به را چگونه می توان به دست آورد و چه خواصی دارد؟به را کاملا بپزید و آب آن را بگیرید و آن را با روغن زیتون بجوشانید، آن قدر که آب آن تبخیر شود و فقط روغن بماند. به این ترتیب روغن به بدست می آید.

روغن به، برای جلوگیری از عرق کردن، سرگیجه، وزوز گوش و تقویت معده و کبد و قلب بسیار مفید است.

خاصیت مربای بهمربای به با عسل برای سلامتی بسیار مفید است و برای تقویت سینه استفاده می گردد.خدا را شکر که همه نعمت در اختیار ما گذاشته است. این ما هستیم که قدر این نعمات را باید بدانیم.

 مریم سجادپور- کارشناس علوم تغذیهمنبع : تبیان


خواص ميوه به برای نوزاد , مضرات میوه به درقاعدگی , میوه نشانه پیروزی است , میوه به برای چی خوبه , خواص به برای بارداری , خواص میوه به طور کلی , خوردن به در بارداری , خواص به برای مادران , میوه به اهن دارد , خواص دارویی قیچ , خواص به بخار پز , بــــه میوه‌ای , خواص مربای به , فواید میوه به , خواص هسته به , خواص میوه به , خواص به بخار , خواص به پخته , میوه ی به , خاصیت به

 

دوره مقدماتی php

2 دیدگاه برای “خاصيت ميوه به ژاپني”

  1. متاسفانه بیشتر اطلاعاتی رو که میخواهیم از اینترنت بگیریم ناقص است و درست وقتی میخوایم به اطلاعات میوه یا سبزی دست پیدا کنیم چند سطر اول همان چیزیست که داریم میبینیم بعد میپره روی چیز دیگری مثلا من اطلاعاتی از میوه به ژاپنی میخوام میره روی میوه به درختی هیچ جا نمیگه این میوه از خونواده مثلا به درختی هست متخسسی که میخواد این اطلاعات رو بزاره اول باید این میوه رو بشناسه دیده باشه مزه اش رو تست کرده باشه و خواصشو از اب و میوه مشخص کنه ولی فقط میخواهید یک مقاله ای اینجا بزارید.
    میوه به ژاپنی میوه بسیار سفت و رنگ روی پوستش درست مثل گردو که هنوز روی درخته هست بسیار ترش و سفت قدیمیها میگن برای درد مفصلها خیلی خوبه ولی من میخواستم اطلاعات واقعی تری رو بدونم که متاسفانه رفتید روی به درختی که اصلا با این میوه بوته ای جور در نمیاد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درخت لونگان x بخوانید...