خاصيت ليمو عماني

دوره مقدماتی php

خواص دارویی و گیاهی :

خواص ليمو عماني:

ليمو عماني خيلي ترش است . خنک کننده ، اشتها آور ، ضدعفوني کننده و مقوي معده و داراي ويتامين Cاست. دم کرده ليمو بهترين هديه براي بيماران فشار خون است ، با کمک راديو اکتيوي که در ليمو و جود دارد جلوي پيري را خواهد گرفت . ترشي ليمو نه تنها براي مبتلايان به زخم معده مضر نيست بلکه صد در صد هم مفيد است و از فلج کودکان جلو گيري مي کند . ضد سر طان نيز هست. در شبه جزيره مالايا برگ هاي ليمو عماني را له مي کنند و براي سر درد روي پيشاني مي گذارند تا سردرد خود را خوب کنند. اين ميوه از نظر کلسيم و پتاسيم غني است و از نظر ويتامين C از ساير مرکبات پيشي گرفته و به عنوان کاهنده فشار خون و چربي خون شناخته شده است. خوردن دم ‌کرده آن اغلب با چاي و گل گاو زبان در کاهش فشار خون موثر است. براي افراد با فشار خون طبيعي نيز مصرف دم‌ کرده آن با عسل يا نبات پيشنهاد مي ‌شود. ليمو عماني از نظر طب سنتي خنک ‌کننده، اشتها آور، ضدعفوني ‌‌کننده، مقوي معده، ضد نفخ، موثر براي رفع عوارض کمبود ويتامين C، مسکن سردرد، التيام‌ دهنده ي سرفه و سرماخوردگي است. اين چاشني به دليل مواد آنتي‌ اکسيداني، ضدسرطان شناخته شده و در دفع مواد صفراوي موثر است.

يک تجربه :

چنانچه دندان درد داشتيد اندکي جوهر ليمو روي دندان خود بگذاريد بعد از چند ثانيه اثر خوب رفع دندان درد خود را تجربه خواهيد کرد.

دوره مقدماتی php

مواد تشکيل دهنده ليمو:

مواد متشکله ليمو عماني را ترکيبات تلخ، فلاونوئيدها، اسيد سيتريک، املاح، ويتامين ‌ها به ويژه ويتامين C و مواد فرار تشکيل مي ‌دهد.

عمده ترين ترکيبات موجود در روغن فرار گياه را ليمونن، آلفا-ترپينئول، گاما ترپينن، ترپينولن، 1 و 8 سينئول و لينالول تشکيل مي دهد.

توصيه‌ ها:

ليمو عماني هنگام خشک شدن به دليل عمل تخمير، کمي تلخ مي شود که اين تلخي در مزه آن نيز احساس مي ‌شود. بنابراين بهتر است براي جلوگيري از تلخ شدن غذا پيش از افزودن، تخم‌ هاي آن را درآوريد.

ليمو عماني درسته در خورشت ‌ها و خوراک‌ ها محل تجمع روغن غذا خواهد بود. بنابراين خوردن آن توصيه نمي‌ شود.

بهترين نوع ليمو عماني در مناطق مختلف جنوب و جنوب شرقي ايران نظير بندرعباس، ميناب، جهرم و شيراز و صادراتي آن در اردن پرورش مي ‌يابد.

ليمو عماني به دليل دارا بودن مواد فراري که عامل ايجاد عطر و بوي آن است، حتما بايد در محل خشک، خنک و در ظروف سربسته و به دور از نور نگهداري شود.

بهتر است هنگام تهيه انواع خورشت ‌ها و خوراک ‌ها به مقدار لازم از ليمو عماني استفاده کنيد تا استفاده از نمک در غذا به حداقل برسد.

در برخي مناطق گرمسير به دليل اين که نگهداري ليموترش مشکل و حمل ‌و نقل آن مقرون به صرفه نيست، آن را با تغييرات ويژه‌ اي تبديل به ليمو عماني مي ‌کنند تا قابليت نگهداري ‌اش براي چندين سال افزايش يابد.

معمولا رنگ ليمو عماني آفتاب خشک، زرد قهوه اي و داخل آن سياه رنگ است.

روش آماده‌ سازي:

ليموي شسته شده را کاملا خشک مي کنند و درون سيني قرار مي دهند و در مقابل نور خورشيد مي‌ گذارند. 2 تا 3 ساعت اول مرتب ليمو عماني را زير و رو مي‌ کنند تا تمام آن خشک شود و سپس به مدت 3 تا 4 روز زير تابش نور خورشيد قرار مي‌ دهند تا کاملا خشک شود.

توجه:

از خريد ليمو عماني به صورت فله‌ اي و روباز اجتناب کنيد. ليمو عماني‌ هايي را که به صورت سنتي خشک مي‌ کنند، غير بهداشتي و محل تجمع ميکروب‌ ها هستند. بنابراين هنگام خريد، محصولاتي را که داراي بسته ‌بندي اصولي، مجوز بهداشت و تاريخ مصرف هستند، انتخاب کنيد و بهتر است قبل از مصرف، آن را خوب بشوييد.

نشان‌گذاری

عجب سازنده ی این علامت عرب دولاب است




خانه

موبایل

جام جهانی

 

 

 

 

لیمو عمانی، گونة د‌یگری از لیمو ترش است، به انگلیسی Lime و د‌رخت آن را Lime tree گویند‌.

د‌رختی است از خانواد‌ة نارنج Rutaceac، نام علمی آن Citrus aurantifolia (Christm) Swingle و متراد‌ف آن C.medica var acida Hook می‌باشد .

 

تركیبات شیمیاییاز نظر تركیبات شیمیایی د‌ر آب لیمو عمانی، سیتریك اسید‌ وجود‌ د‌ارد‌. اسانس روغنی آن شامل سیترال، لیمونن، لینالول، لینالیل استات، ترپینه‌ئول و سیمن است. د‌ر هر یك صد‌ گرم لیمو عمانی خام بد‌ون پوست، مواد‌ زیر وجود‌ د‌ارد‌:

 

 

 

 

خواص ـ كاربرد‌

میوة لیمو عمانی خیلی ترش، خنك‌كنند‌ه، اشتها‌آور، ضد‌عفونی كنند‌ه، مقوی معد‌ه و مؤثر برای رفع عوارض كمی ویتامین C است.

د‌ر شبه‌جزیرة مالا یا، برگ‌های لیمو عمانی را له می‌كنند‌ و برای رفع سرد‌رد‌ روی پیشانی می‌گذارند‌. جوشاند‌ة ریشه‌های لیموعمانی را برای قطع اسهال خونی می‌خورند‌.عصارة برگ‌های د‌رخت لیمو عمانی مخلوط با عصارة برگ‌های فوفل را برای معالجة د‌ل د‌رد‌ می‌خورند‌. د‌ر اند‌ونزی آب لیمو عمانی د‌ر مصرف د‌اخلی و خارجی برای معالجة سرفه و سرماخورد‌گی به كار می‌رود‌.


خوراکی های پرخاصیت

جلوگیری از ریزش مو

منبع = هلپ کده

Wird geladen…

Wird geladen…

Wird geladen…

Wird verarbeitet…

Wird geladen…

Wird geladen…

Wird verarbeitet…

Wird geladen…

Wird geladen…

Wird geladen…

Wird geladen…

بیماران قلبی لیموعمانی بخورند

Wird geladen…

Wird geladen…

Wird geladen…

Wird geladen…

Wird geladen…

Wird verarbeitet…

Playlists werden geladen…


مرورگر شما قادر به پخش ویدیو نمی باشد.


برای ارسال نظر لطفا وارد حساب کاربری خود شوید.

10

دوره مقدماتی php

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *