خاصيت فلفل قرمز وفلفل سياه

دوره مقدماتی php

خواص دارویی و گیاهی :

آیا خاصیت این دو نوع فلفل هم با یکدیگر تفاوتی دارد؟ معمولا خاصیت انواع فلفل‌ها از فلفل سیاه و ق گرفته تا فلفل دلمه‌ای‌هایی با رنگ‌های متفاوت (ق، سبز، زرد، نارنجی و حتی سیاه) و فلفل سبزهای تند و شیرین، تفاوت چندانی با هم نمی‌کند. یعنی رنگ‌های مختلف فلفل به کاروتنوییدهای موجود در این گیاهان برمی‌گردد. به طور کلی اگرچه خاصیت فلفل‌های مختلف از نظر وجود کاروتنوییدهای موجود در آنها کمی با هم متفاوت است اما فرق کلی، قابل?توجه و اساسی در خاصیت فلفل‌های رنگی، تند یا شیرین وجود ندارد. در یک کلام اینکه ارزش تغذیه‌ای فلفل‌های مختلف با یکدیگر تفاوت بارزی ندارد.

آیا میزان مصرف خاصی برای فلفل‌ها در نظر گرفته می‌شود؟ فلفل خشک یا پودر فلفل جزو ادویه‌ها محسوب می‌شوند و ادویه‌ها هم از نظر تغذیه‌ای باید به صورت متعادل مصرف شوند تا مشکلی را برای فرد مصرف‌کننده به وجود نیاورند. برخی از افراد در مصرف فلفل هم مانند نمک و شکر به شدت افراط می‌کنند و آنقدر حجم فلفل را در وعده‌های غذایی خود بالا می‌برند که بدن آنها نسبت به طعم تندی مقاوم می‌شود.

دوره مقدماتی php

این مقاومت چه اشکالی دارد؟ کسی که به طور مداوم فلفل مصرف می‌کند، حساسیت گیرنده‌های چشایی‌اش به تدریج کم می‌شود و برای اینکه بتواند لذت تندی غذای گذشته را درک کند، باید مدام فلفل غذای خود را بیشتر و بیشتر کند. با این حساب می‌توان گفت که حساسیت گیرنده‌های چشایی و گیرنده‌هایی که طعم و مزه را روی زبان و دهان درک می‌کنند، با مصرف روزانه و بی‌رویه فلفل کاهش می‌یابد.

آیا مصرف فلفل زیاد و غذاهای تند ضرری هم برای ما دارد؟ ادویه‌هایی مانند فلفل، محرک اسید معده هستند و افراط در مصرف آنها می‌تواند باعث ابتلا به التهاب معده یا حتی گاستریت شود. ابتلا به زخم‌معده یا زخم دوازدهه هم از دیگر عوارض مصرف طولانی‌مدت، مداوم و زیاد انواع فلفل (به خصوص فلفل‌های تند) است.

ممکن است کمی هم در مورد فواید مصرف متعادل فلفل‌ها توضیح دهید؟ ترکیب‌های فلاونوییدی، فواید آنتی‌اکسیدانی‌ دارند و در تمام گونه‌های فلفل هم یافت می‌شوند. ترکیب‌های آنتی‌اکسیدانی موجود در فلفل‌ها مانند ویتامین‌های E و C هم برای بدن بسیار مفید هستند. در ضمن، آنتی‌اکسیدان‌ها جزو مواد ضدسرطان و دوستدار قلب محسوب می‌شوند.

برخی از افراد بر این باورند که خاصیت فلفل سبزهای کوچک و تند، بسیار بیشتر از فلفل سبزهای شیرین است. آیا این باور درستی است؟ نه، تركیب‌های فلاونوییدی مفید موجود در فلفل‌ها ارتباط چندانی با تركیب‌های تشکیل‌دهنده طعم تند یا شیرین آنها ندارند. یعنی تندی یا شیرینی یک فلفل به گروهی از فلاونوییدهای موجود در فلفل‌ها برمی‌گردد و ترکیب‌های فلاونوییدی و مفید دیگری که در فلفل‌ها وجود دارد هم در تمام انواع این گیاه تقریبا پیدا می‌شود. به‌طور حتم می‌توان گفت که تندی بیشتر فلفل ربطی به خاصیت بیشتر یا کمتر آن ندارد.

آیا ادویه فلفل دلمه‌ای که به نام لاتین آن، یعنی پاپریکا در بازار موجود است، همان خاصیت و ترکیبهای آنتی‌اکسیدانی فلفل دلمه‌ای تازه را دارد؟ برخی از ادویه‌ها یا موادغذایی جدید برای تنوع بخشیدن به بازار فروش و جذب مشتری‌هایی با ذائقه‌های متفاوت، روانه فروشگاه‌ها می‌شوند. در دانش تغذیه اصل بر مصرف خوراکی‌ها و مواد غذایی تازه است. یعنی هرچقدر فرآیند بیشتری برای صنعتی‌کردن یک ماده غذایی روی آن صورت گیرد، به طور حتم ارزش غذایی آن هم کاهش پیدا خواهد کرد. به‌طور کلی از نظر تغدیه‌ای مصرف فلفل دلمه‌ای تازه به پودر آن ارجحیت دارد.

آیا این ادعا که مصرف فلفل باعث افزایش سوخت‌وساز بدن و کاهش وزن افراد مختلف می‌شود، صحت دارد؟ فلفل جزو آن گروه از موادی است که مصرف آن کمی متابولیسم بدن را افزایش می‌دهد اما متاسفانه برخی این خاصیت فلفل را خیلی اغراق‌آمیز مطرح می‌کنند. بهتر است بدانید که مصرف فلفل یا چای سبز به تنهایی باعث کاهش وزن نمی‌شود. یعنی بالا رفتن سوخت‌وساز بدن در اثر مصرف فلفل یا چای سبز به اندازه‌ای نیست که منجر به لاغر شدن افراد چاق شود.

چرا برخی از افراد به راحتی غذاهای تند می‌خورند اما بدن برخی دیگر به شدت به مصرف فلفل و سایر ادویه‌های تند، واکنش نشان می‌دهد؟ صرفنظر از تفاوت‌های فردی، این موضوع به سازش‌پذیری افراد هم بستگی دارد. یعنی شخصی که مدت‌ها و به طور مداوم فلفل را در برنامه غذایی خود داشته و به مرور زمان غذاهای خود را تند و تندتر کرده است، به طور حتم می‌تواند طعم خوراکی‌های بسیار تند را به راحتی تحمل کند. قطعا چنین فردی از روز اول قادر به خوردن غذاهای خیلی تند نبوده است. بد نیست چنین افرادی بدانند که مصرف غذاهای خیلی تند می‌تواند به مرور زمان باعث آسیب بافت معده و حنجره شود.

سلام
مقایسه فلفل تند و فلفل شیرین

هندوستان با تولید حدود ۶۰ میلیون تن فلفل در سال، بزرگ‌ترین تولیدکننده و صادرکننده فلفل در دنیا محسوب می‌شود. در هند بیش از ۵۲ نوع فلفل و ادویه‌های تند دیگر تولید می‌شود.
این کشور حدود ۲۰ درصد از ادویه کل دنیا را تامین می‌کند. اندونزی و برزیل هم با تولید ۴۸ و ۲۰ میلیون تن فلفل در سال، رتبه‌های دوم و سوم تولید جهانی این گیاه تند را به خود اختصاص داده‌اند.

رنگ پودر فلفل سیاه و فلفل ق بیشتر به فرآیندی که در کارخانه‌ها روی تولید این محصولات انجام می‌شود، برمی‌گردد. در واقع طی فرآیند خشک‌ کردن و تهیه صنعتی پودر فلفل، امکان تغییر رنگ آن هم وجود دارد. از طرف دیگر، رنگ فلفل سیاه و فلفل ق به نوع گیاه‌های پایه آنها هم بستگی دارد. فلفل سیاه از دانه‌ای سیاه رنگ و کوچک است و فلفل ق هم گیاهی بوته‌ای ،با پوسته‌ای ق می باشد. وجود رنگ دانه ها و فلاونوییدهای طبیعی موجود در گونه‌های مختلف فلفل باعث تغییر رنگ آن می‌شود.فلفل سیاه از میوه نارس فلفل است که آنرا خشک می کنند و چنانچه میوه آن را پس از رسیدن خشک کرده و بعد در آب خیسانده و لفافه ى خارجى آنرا بگیرند، به رنگ سفید درآمده و فلفل سفید خوانده مى شود.

آیا خاصیت این دو نوع فلفل هم با یکدیگر تفاوت دارد؟
رنگ‌های مختلف فلفل به کاروتنوییدهای موجود در این گیاهان برمی‌گردد.معمولا خاصیت انواع فلفل‌ها از فلفل سیاه و فلفل ق گرفته تا فلفل دلمه‌ای با رنگ‌های متفاوت (ق، سبز، زرد، نارنجی و حتی سیاه) و فلفل سبزهای تند و شیرین، تفاوت زیادی با یکدیگر ندارند. به طور کلی اگرچه خاصیت فلفل‌های مختلف از نظر وجود کاروتنوییدهای موجود در آنها کمی با هم متفاوت است اما فرق کلی، قابل توجه و اساسی در خاصیت فلفل‌های رنگی، تند یا شیرین وجود ندارد و ارزش تغذیه‌ای فلفل‌های مختلف با یکدیگر تفاوت بارزی ندارد.

فلفل خشک یا پودر فلفل جزو ادویه‌ها به حساب می آیند . ادویه‌ها از نظر تغذیه‌ای باید به صورت متعادل مصرف شوند تا مشکلی را برای فرد مصرف‌کننده به وجود نیاورند. برخی از افراد در مصرف فلفل هم مانند نمک و شکر به شدت افراط می‌کنند و آنقدر حجم فلفل را در وعده‌های غذایی خود بالا می‌برند که بدن آنها نسبت به طعم تندی مقاوم می‌شود.

کسی که زیاد فلفل مصرف می‌کند، حساسیت گیرنده‌های چشایی‌اش به تدریج کم و برای اینکه بتواند لذت تندی غذای گذشته را درک کند، باید مدام فلفل غذای خود را بیشتر کند. با این روند می‌توان گفت که حساسیت گیرنده‌های چشایی و گیرنده‌هایی که طعم و مزه را روی زبان و دهان درک می‌کنند، با مصرف روزانه و بی‌رویه فلفل کاهش پیدا می کنند.

آیا مصرف فلفل زیاد و غذاهای تند ضرری هم برای ما دارد؟
ادویه‌های تند مانند فلفل، محرک اسید معده می باشند و افراط در مصرف آنها باعث ابتلا به التهاب معده  ویا  گاستریت شود. ابتلا به زخم‌معده یا زخم دوازدهه هم از دیگر عوارض مصرف طولانی‌ مدت، مداوم و زیاد انواع فلفل (به خصوص فلفل‌های تند) می باشد.

ترکیب‌های فلاونوییدی در فلفل فواید آنتی‌اکسیدانی‌ دارند و در تمام گونه‌های فلفل هم یافت می‌شوند. ترکیب‌های آنتی‌اکسیدانی موجود در فلفل‌ها مانند ویتامین‌های E و C هم برای بدن بسیار مفید هستند. و آنتی‌اکسیدان‌ها جزو مواد ضدسرطان و دوستدار قلب محسوب می‌شوند.

تندی انواع فلفل ها
تندی بیشتر فلفل ربطی به خاصیت بیشتر ویا کمتر آن ندارد. ترکیب‌های فلاونوییدی مفید در فلفل‌ها ارتباط چندانی با ترکیب‌های تشکیل‌دهنده طعم تند یا شیرین آنها ندارند.  تندی یا شیرینی یک فلفل به گروهی از فلاونوییدهای موجود در فلفل‌ها برمی‌گردد و ترکیب‌های فلاونوییدی و مفید دیگری که در فلفل‌ها وجود دارد هم در تمام گونه های این گیاه تقریبا یکسان است.

برخی از ادویه‌ها و یا موادغذایی جدید ،برای تنوع بخشیدن به بازار فروش و جذب مشتری‌ با ذائقه‌های متفاوت، روانه فروشگاه‌ها می‌شوند. در دانش تغذیه ای خوردن خوراکی و مواد غدایی تازه ارجحیت دارند یعنی هرچقدر فرآیند بیشتری برای صنعتی‌ کردن یک ماده غذایی صورت گیرد، به طور حتم ارزش غذایی آن  کاهش پیدا خواهد کرد. به‌طور کلی از نظر تغدیه‌ای مصرف فلفل دلمه‌ای تازه به پودر آن ارجحیت دارد.

آیا مصرف فلفل باعث سوخت و ساز بیشتر بدن می شود؟
مصرف فلفل کمی متابولیسم بدن را افزایش می‌دهد ؛اما متاسفانه برخی این خاصیت فلفل را خیلی اغراق‌آمیز مطرح می‌کنند. مصرف فلفل یا چای سبز به تنهایی باعث کاهش وزن نمی‌شود. یعنی بالا رفتن سوخت‌وساز بدن در اثر مصرف فلفل یا چای سبز به اندازه‌ای نیست که منجر به لاغر شدن افراد چاق شود.

زیاده روى در خوردن فلفل باعث افزایش ترشحات معده می شود و به همین خاطر است که مبتلایان به ناراحتى هاى معده نباید در خوردن آن افراط کنند اما استفاده مقدار کم از آن براى این افراد مفید است . مالیدن میوه نارس فلفل با روغن جهت فلج و بى حسى توصیه شده است .

اگر یک حبه قند را در یک قاشق فلزى قرار داده روى آتش ذوب نمایند و بعد مقدارى گرد فلفل به آن مخلوط کرده و بصورت گرم در حفره ى دندان هاى کرم خوردگى بریزند درد آن را تسکین داده و از پیشرفت کرم خوردگى جلوگیرى مى کند و مالیدن آن به لثه درد دندان را تسکین مى دهد.

فلفل بلغم را از بین مى برد ، جگر را گرم کرده و برای اشتها مفید است .فلفل غذا را نرم و لطیف کرده و اخلاط غلیظ را از بین برده و خون غلیظ را تصفیه مى کند . براى درمان جذام مفید ، بادشکن بوده و دل درد را معالجه مى کند . مصرف فلفل برای اشخاص گرم مزاج توصیه نمی شود؛ زیرا باعث سر درد شده و براى کبد مضر است ، و براى سالمندان و اشخاص ‍ سرد مزاج مفید است.

شما به کدامیک رأی می دهید ؟

نمایش نتایج

جسارتا بابت مقاله و تحقیق ها پولی هم پرداخت میکنید!؟

his site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.




خانه

موبایل

فلفل سیاه علاوه بر طعم دادن به غذا، طعم کهنگی غذا را نیز می گیرد

 

فلفل گیاهی است بالارونده و دارای ریشه های ساقه خیز و کوتاه که میوه آن ادویه ای است با طعم تند و سوزنده . گیاهی دارویی – خوراکی و دارای طعمی تند.فلفل از بوته‌ای باریک و بلند و در رنگهای متنوعی چون سبز، ق، زرد، و نارنجی به دست می‌آید و برای خوش طعم کردن غذا از آن استفاده می‌شود. دانه فلفل پس از خشک و ساییده شدن در رنگهای سیاه، سفید و سرخ عرضه می‌شود.

فلفل سیاه خیلی بیشتر از آنچه که اکثر مردم تصور می کنند برای بدن خاصیت دارد و مفید است. با ما همراه شوید تا با خواص و مضرات آن برای بدن بیشتر آشنا شوید .

فلفل سیاه مقوی حافظه و اعصاب می‌باشد

خواص درمانی فلفل سیاه:فلفل سیاه بومی کشور هند است، این گیاه در حفظ سلامت نقش مهمی دارد. در یونان باستان از فلفل نه تنها به عنوان ادویه بلکه به عنوان پول و هدیه استفاده می شد.

در قرون وسطی، سرمایه یک فرد براساس مقدار فلفل سیاه ذخیره شده وی سنجیده می شد. فلفل سیاه علاوه بر طعم دادن به غذا، طعم کهنگی غذا را نیز می گیرد.

 

در برخی از شهرهای هند مردم روز را با یك فنجان قهوه سیاه همراه با مقداری پودر فلفل سیاه كه داخل آن حل شده، آغاز می كنند.

* طبع فلفل گرم و خشک است.* مقوی معده و بادشکن می‌باشد.* گرد آن باعث فرار حشرات می‌گردد و برای جلوگیری از بیدزدگی لباس در میان لباس‌ها بپاشند.

* فلفل مقوی حافظه و اعصاب می‌باشد.* مسکن دردهای عصبی است.* جهت رفع رطوبت دماغ و معده فلفل با مویز جویده و میل شود.* فلفل خون غلیظ را سبک می‌کند.

* کسانی که جذام دارند از فلفل در برنامه غذایی خود استفاده کنند.* کسی که تریاک خورده است تا زمان رساندن به پزشک به او جوشانده فلفل بدهید تا استفراغ کند.* جهت درمان سنگ در مجاری ادرار از دمکرده برگ فلفل استفاده شود.* جهت رفع بلغم و بلغم لزج فلفل و مویز میل شود.

* جهت ساکت کردن درد دندان یک حبه قند را در یک قاشق فلزی قرار داده با آتش آن را ذوب کنند سپس کمی فلفل اضافه نموده در حفره دندان کرم خورده بریزند درد آن ساکت شده و از کرم خوردگی دندان جلوگیری می‌کند.* برای رفع تب و لرز جوشانده آب و دانه فلفل سیاه مصرف کنید.* فلفل با افزایش دادن ترشح اسید هیدروکلریک در معده به هضم غذا کمک می کند.* ادرارآور بوده و مصرف آن باعث تعریق می شود.

* با شکستن سلول های چربی، باعث کاهش وزن می شود.* پیسی را درمان می کند. پیپرین موجود در فلفل به تولید رنگ دانه های پوست کمک می کند.

* سرماخوردگی، سرفه، سینوزیت و گرفتگی بینی را تسکین می دهد.* خاصیت ضد باکتریایی آن با عفونت ها و گزیدگی حشرات مقابله می کند.* رگ های خونی را تمیز نگه می دارد.

* آنتی اکسیدان مفید به حساب می آید و مانع از آسیب رادیکال های آزاد می شود و در نتیجه از سرطان، بیماری های قلبی عروقی و ناراحتی کبد پیشگیری می کند.* در تسکین درد و معالجه پوسیدگی دندان موثر است.

* جوشانده تهیه شده با آب و فلفل سیاه برای رفع یبوست مفید است.* در برخی از شهرهای هند مردم روز را با یک فنجان قهوه سیاه همراه با مقداری پودر فلفل سیاه که داخل آن حل شده، آغاز می کنند.

* بسیاری از مطالعات و آزمایشات پزشکی تایید می کنند که فلفل سیاه فعالیت مجاری گوارشی را تقویت می کند و علاوه بر بهبود فرآیند هضم غذا، تحریک کننده ترشحات بزاقی است.* این ادویه هم چنین در بهبود عملکرد معده نقش مفیدی دارد.

* فلفل سیاه پرزهای چشایی را تحریک می کند و پیامی به معده می فرستد که باعث ترشح اسید هیدروکلوریک و در نتیجه هضم بهتر غذا می شود.* وجود اسید هیدروکلوریک برای هضم پروتئین ها و دیگر مواد غذایی در معده ضروری است.

* در استعمال داخلی به عنوان محرک اشتها، مدر، بادشکن، گرم کننده و ضد سم و برای رفع انواعی از مسمومیت های غذایی به کار می رود.* همچنین فلفل سیاه برای معالجه اسهال تابستانه، اسهال خونی، کاهش احتمال سرماخوردگی و دردهای روماتیسمی مفید است.

* فلفل سیاه هم چنین خواص آنتی اکسیدانی فوق العاده ای دارد.* این ادویه تاثیر فوق العاده ای برای مقابله با رشد باکتری های مضر بویژه در روده دارد.

 

جهت فلج و بی‌حسی اعضای بدن با روغن فلفل ماساژ دهند

فواید استعمال خارجی و ضماد فلفل سیاه:* جهت رفع سفیدک ناخن ضماد فلفل بگذارند.* جهت فلج و بی‌حسی اعضای بدن با روغن فلفل ماساژ دهند.* جهت رویاندن موی گری فلفل را با آب پیاز و نمک مخلوط کرده به محل ریخته شده مو بمالند.

* جهت رویاندن ناخن که در اثر چرک انگشت از بین رفته باشد فلفل را با حنا مخلوط کرده به صورت ضماد بگذارند.* جهت موخوره فلفل سفید را با پیاز و نمک مخلوط نموده بمالند.

* جهت تسکین درد رماتیسم فلفل سیاه را با روغن زیتون مخلوط نموده بمالند.* جهت درمان خنازیر به صورت ضماد بگذارند.* در صورت بریدگی، کمی فلفل سیاه روی آن بپاشید تا خون ریزی بند بیاید. علاوه بر این فلفل سیاه دارای خاصیت ضدباکتریایی است و با از بین بردن میکروب ها درد را التیام می بخشد.

 

اسراف در خوردن فلفل باعث تاریکی چشم می‌شود

مضرات فلفل سیاه:* یادتان باشد که تندی ادویه هایی مثل فلفل به بهبود سلامت کمک می کند اما برای همه افراد مناسب نیست؛ مثلا در غذای کودکان، مادران شیرده یا باردار و نباید از  فلفل استفاده کرد.* در ضمن، اگر فردی به مصرف غذاهای تند عادت نداشته باشد و یک وعده غذای  تند مصرف کند نیز احتمال بروز واکنش های آلرژیک در او زیاد است* زیاده‌روی در خوردن فلفل باعث ایجاد افزایش ترشحات معده می‌گردد.* اسراف در خوردن فلفل باعث تاریکی چشم می‌شود.* کسانی که ناراحتی معده دارند در خوردن آن افراط نکنند.

* فلفل سیاه روی سلولهای عصبی بخصوص عصب گوش ( شنوائی و تعادل) اثر مخرب دارد. برای همین مصرف مداوم و افراطی آن توصیه نمیشود.مخصوصا افرادی که دچار ناراحتی های گوش مثل کم شنوائی و هستند در مصرف آن احتیاط کنند.

* مصرف زیاد فلفل برای بیماری‌های دستگاه گوارش، مجاری ادرار، سل، بواسیر، سودا، کلیه، جگر و کسانی که کم‌خونی دارند مفید نمی‌باشد.* کسانی که ورم پروستات دارند در خوردن فلفل زیاده‌روی نکنند.* کسانی که تصلب شرائین دارند و سکته مغزی کرده‌اند نباید فلفل زیاد استفاده کنند.

* بیماران سوزاک و سیفیلیس و کسانی که ناراحتی مجاری ادرار دارند از خوردن فلفل سیاه خودداری کنند.* زنان حامله‌ای که عفونت مجاری ادرار دارند از خوردن فلفل سیاه خودداری کنند.

 

گردآوری : بخش آشپزی بیتوته

 

منابع : 7ganj.ir

hidoctor.ir

جلوگیری از ریزش مو



آرایش

مدل مو

مدل لباس

اسم من ((فلفل )) است ! براى معالجه بى حسى و فلج مرا بکار برید. تقویت کننده حافظه و اعصاب و مسکن دردهاى عصبى هستم .اگر مرا در دندان کرم خورده بریزید از پیشرفت کرم خوردگى جلوگیرى مى کنم . غلظت خون را از بین مى برم .آنان که به جذام مبتلا هستند، به سراغ من بیایند. پادزهر خوبى هستم …و هزاران خاصیت دیگر که کمتر کسى از آن مطلع است !

فارسى من پلپل است و معرب آن فلفل مى باشد. زادگاه من هندوستان بوده و به دو رنگ سیاه و سفید در بازار عرضه مى شوم . فلفل سیاه میوه نارس من است که آنرا خشک کرده اند و چنانچه میوه من پس از رسیدن خشک کرده و بعد در آب خیسانده ، لفافه ى خارجى آنرا بگیرند، به رنگ سفید درآمده و فلفل سفید خوانده مى شود. میوه من داراى 5/1 تا دو درصد اسانس است با بوى مطبوع و طعمى تند همراه با یک ماده ى عامله تند و صمغى که در الکل و اتر حل مى شود، من مخاط را تحریک مى کنم و عطسه آور مى باشم . زیاده روى در خوردن من باعث افزایش ترشحات معدى است و به همین جهت است که مبتلایان به ناراحتى هاى معدى نباید در خوردن من افراط کنند و استفاده از مقدار کم من براى آنها هم مفید است . گرد کوبیده من حشرات را متفرق مى کند و اگر آنرا در لابلاى پارچه بپاشند بید نمى خورد و از گزند حشرات محفوظ مى ماند. سابقا کچلى را با من معالجه مى کردند. به هضم غذا کمک مى کنم . زهکش بلغم و ضد زهر مى باشم . من مقوى حافظه و اعصاب و مسکن دردهاى عصبى هستم . جویدن دانه من همراه با مویز جهت رفع رطوبات دماغ و معده مفید است . مالیدن میوه من با روغن جهت فلج و بى حسى توصیه شده است . اگر یک حبه قند را در یک قاشق فلزى قرار داده روى آتش ذوب نمایند و بعد مقدارى گرد فلفل به آن مخلوط کرده گرم گرم در حفره ى دندان هاى کرم خوردگى بریزند درد آن را تسکین داده و از پیشرفت کرم خوردگى جلوگیرى مى کند. مالیدن من به لثه درد دندان را ساکت مى کند.من بلغم را از بین مى برم و جگر را گرم مى کنم و اشتها را زیاد میکنم . من غذا را نرم و لطیف کرده و اخلاط غلیظ را از بین مى برم من خون غلیظ را سبک مى کنم ، و براى درمان جذام مفید مى باشم . من بادشکن بوده و دل درد را معالجه مى کنم و آروغ ترش را برطرف مى سازم ، حمول دانه من خارج کننده جنین و بعد از جماع مانع باردارى است . و این یکى از هزاران طرق تنظیم خانواده و جلوگیرى از ازدیاد نفوس است . ضماد من بازفت خنازیر را فرو مى برد. و جهت سفیدک ناخن مفید است و با آب پیاز و نمک جهت رویاندن موى گرى ((داءالثعلب )) مفید است ((داءالثعلب ریزش موى سراسرى بدن است که معمولا پس از ابتلا به امراض عفونى ایجاد مى شود)) براى معالجه مسمومین مخصوصا تریاک خورده و عقرب گزیده چنانچه دسترسى به پزشک نداشته باشید بهتر است جوشانده ى مرا مکرر به مسموم بخورانید و بگذارید قى نماید. در گذشته عده اى معتقد بودند که اگر مار گزیده دانه مرا بخورد وتندى آن را حس ننماید زهر در بدن او تاثیر عمیق کرده و معالجه آن آسان نیست ، ولى اگر تندى آنرا حس کند، قابل مداوا و درمان است . مقدار خوراک من حداکثر تا پنج گرم است . من براى اشخاص گرم مزاج خوب نیستم و تولید سر درد مى کنم و سینه را به خس ‍ خس مى اندازم و براى کبد ضرر دارم ، و برعکس براى پیران و اشخاص ‍ سرد مزاج مفید مى باشم .

زبان خوراکیهاغیاث الدین جزایری

شما احتمالا با جستجوی کلمات زیر وارد مقاله شده اید چنانچه مطلب مرتبط با جستجوی شما نبوده همان کلمه را در جستجوی سایت وارد کنید


آشنایی با خواص و مضرات فلفل سیاه , ایا فلفل برای کبد چرب مضر است , فشار اعصاب در زمان پرویودی , ایا بلعم در سمت چپ بدن است , دانه ی فلفل سیاه و خال , سیاهی فلفل کجا و خال , حساسیت به فلفل ق , فلفل سیاه کم خونی , تاثیر فلفل بربدن , مضرات فلفل سیاهچ , خوا ص فلفل سیاه , خاصیت فلفل سیاه , عواقب فلفل ق , عوارض فلفل سياه , دانه فلفل سیاه , خواص فلفل سياه , فلفل باعث ریزش , درون فلفل سیاه , خواص فلفل سفید , پودر فلفل سفید , مزیتفلفل ق , ایا فلفل ضرر , خصوصیات فلفل , معایب فلفل , مصرف فلفل , فلفل سفيد , مرچ سیاه , فلفل سرخ , فلفل کبد , چاي فلفل

نبض ما مرجع پزشکی و سلامت – دانستنیهای سلامت و مشاوره پزشکی

نبض ما – فلفل گیاهی است که در آب و هوای نیمه گرمسیری و گرمسیری می روید. میوه آن در پوشش های غلافی بلند که به موازات رسیدن رنگ ق، نارنجی یا زرد به خود می گیرد، می روید. میوه این گیاه به صورت خام، پخته شده، خشک یا در قالب چاشنی پودری در صنایع غذایی و دارویی، مصرف می شود.

فلفل ق سرشار از ویتامین c بوده و خاصیت آنتی اکسیدانی داشته و اثر شیمیایی موادی که به بافت‌های بدن آسیب می‌رسانند را خنثی می‌کند.

فلفل ق به واسطه دارا بودن ویتامین c موجب افزایش قدرت ایمنی بدن، استحکام لثه ها و دندان‌ها می شود. همچنین مصرف فلفل ق باعث جذب بهتر آهن در بدن می‌شود و به افرادی که دچار کم‌خونی هستند توصیه می‌گردد.

تحقیقات نشان داده است که اسید بیرنگ کپساسین به عنوان فعالترین عنصر موجود در فلفل، سبب کاهش میزان کلسترول خون و کاهش شدت سیگنالهای درد در بدن می شود. این ماده همچنین خاصیت ضد اکسیدی (که سلولهای شما ار از آسیب دیدن محافظت می کند) و ضد باکتری دارد.

این فلفل طبیعت گرمی دارد که به دلیل وجود سطح بالای کپساسین در آن است. بیشتر فواید فلفل به دلیل وجود همین ماده است و عامل اصلی ایجاد گرما بعد از خوردن فلفل ق نیز هست. فلفل ق از دیر باز به عنوان دارو در مناطق مختلف آسیا بکار برده می‌شده است.


آموزش تصویری حلوای زنجبیلی


ارزش غذایی توت سفید چقدر است؟


کاهش وزن با غذای کم کالری و رژیمی سالم


طرز تهیه سه غذای نونی برای افطار

.

تحقیقات بیشماری نشان داده‌اند که کپساسین موجود در فلفل از رشد تومورهای سرطانی جلوگیری می‌کند و حتی سبب از بین رفتن سلول‌های بدخیم می‌شود. اثر این ماده در از بین بردن تومورهای پروستات و بیضه و سرطان‌های مرتبط با اختلال هورمونی مشاهده شده است

در سرماخوردگی‌ها مصرف فلفل ق با دوز بالا اثر مفید و سریع دارد. منظور از دوز بالا در حدود ۶۰۰ میلی گرم تا یک گرم است. بدیهی است دوز بالا برای اشخاص مختلف فرق می‌کند برخی بیشتر از دیگران احتیاج دارند.

برای تسکین سرفه‌های شدید به خصوص در مواردی که اخلاط زیادی در بیماری تنفسی هست، فلفل ق در بیرون انداختن اخلاط بسیار کمک می‌کند و در نتیجه سرفه رفع می‌شود. فلفل ق یک ماده ضد عفونی کننده است بنابراین به صورت غرغره برای ضد عفونی حلق توصیه می‌شود.


این گیاه ابتدا سبب تحریک درد میشود، اما سپس شدت علایم درد را در بدن کاهش می دهد. این حالت، آنرا برای افرادی که از درد مزمن رنج می برند به طرز خاصی مؤثر کرده است چون چندین روز طول می کشد که نتایج قابل توجه آن معلوم گردد.

آنهایی که از زونا، درد ناشی از دیابت، درد پس از برداشتن پستان (ماستکتومی) و سایر دردهای پس از عمل جراحی رنج می برند، می توانند به ویژه از چندین نوع فلفل یا انواع “کرمهای کپساسین که قابل دسترسی است، بهره ببرند

کپساسین موجود درفلفل نه تنها درد آرتروز و آرتریت روماتیسمی را تسکین می دهد، بلکه به کاهش میزان ورم ناشی از این حالات وقتی که به عنوان پماد موضعی مورد استفاده قرار گیرد، کمک می کند.

کپساسین با تحریک کردن پایانه های اعصاب و کاهش ماده شیمیایی انتقال دهنده سیگنال های درد، نوعی مسکن موثر برای کاهش دردهای دوره قاعدگی به حساب می آید.

این فلفل طبیعت گرمی دارد که به دلیل وجود سطح بالای کاپسیسین در آن است.

آیا فلفل ق باعث لاغری می شود:

کاهش وزن با فلفل ق

نبض ما– گردآوری

منابع:

تبیان،پارسی طب،

خواص فلفل ق برای کاهش وزن

مصرف چه میزان میوه و سبزی سرحال تان می کند؟


تکرر ادرار چیست و چرا ایجاد می شود؟ +ویدئو


تاثیر چاقی در فشار خون بالا


داروهایی برای کاهش درد زانو +ویدئو


تشخیص بیماری واریکوسل در حین ارزیابی ناباروری


تبخال تناسلی

ویدیو های سلامت


عوامل موثر در افزایش قد بعد از بلوغ


روش های خانگی رفع چین و چروک صورت +ویدیو


رفع سریع دندان درد به روش خانگی


کاشت مو به روش sut + فیلم کاشت مو


دلیل رشد موهای زائد در خانم ها چیست؟+ویدئو

مطالب پیشنهادی


بهترین برنامه رژیم لاغری برای کاهش وزن


عمل لابیاپلاستی برای این زنان ممنوع است!


لیزر موهای زائد چه عوارضی دارد؟


هزینه اصلاح طرح لبخند چقدر است ؟


گردشگری سلامت یا توریسم درمانی چیست؟


آنچه را که باید درباره کاربرد اسکن استخوان بدانید


آزمایش ایدز یا عفونت HIV در بهترین آزمایشگاه


چه زمانی تست پاپ اسمیر انجام شود؟


زگیل تناسلی از تشخیص تا درمان +ویدئو


کاشت مو به روش sut + فیلم کاشت مو


روش های خانگی رفع چین و چروک صورت +ویدیو


علی معلم درگذشت/ شوکران عزادار شد


کراتین در چه غذاهایی وجود دارد؟


چند میان وعده سالم و مقوی برای مدرسه


نبض ما، پایگاه اینترنتی نشاط و سلامتی و دارای مجوز فعالیت است که تیم تولید کننده محتوای آن از پزشکان متخصص، اعضای هیئت علمی و اساتید دانشگاه، خبرنگاران و مترجمین و مشاورین مجرب تشکیل شده است .


نبض ما با ارائه جدیدترین مطالب علمی و کاربردی و با هدف بالا بردن سطح آگاهی و اطلاعات عامه مردم در حوزه پزشکی با هدف ارتقای سطح فرهنگ سلامت عمومی و بهبود سبک زندگی فارسی زبانان، می کوشد تا در جهت تندرستی، زیبایی، تغذیه سالم، تناسب اندام، مسائل مربوط به بهداشت مردان و زنان و مادر و نوزاد، مشاوره پزشکی، روان درمانی، بهداشت جنسی و زناشویی و سایر اطلاعات مفید در رابطه با سلامتی ، مخاطب را با ارائه مطالب صحیح و بروز رسانی شده یاری و راهنمایی نماید. لذا مطالب ارائه شده در سایت به هیچ عنوان جایگزین پزشک و تشخیص و تجویز آن نیست.

Welcome, Login to your account.

Recover your password.

A password will be e-mailed to you.

مجله روزنو –


ازدواج موقت چیست ؟ چه احکام و شرایطی دارد؟


چگونه روش صحیح دویدن را به عادت تبدیل کنیم ؟


راهنمای انتخاب و خرید کابینت آشپزخانه

“فلفل از بوته‌ای باریک و بلند و در رنگ‌های مختلف به دست می‌آید و برای خوش طعم کردن غذا از آن استفاده می‌شود که پس از خشک و ساییده شدن در رنگ‌های سیاه، ق و سفید عرضه می‌شود.  

رنگ پودر فلفل سیاه و ق بیشتر به فرآیندی که در کارخانه‌ها روی تولید این محصولات انجام می‌شود، برمی‌گردد. در واقع طی فرآیند خشک‌کردن و تهیه صنعتی پودر ، امکان تغییر رنگ آن هم وجود دارد. از طرف دیگر، رنگ فلفل سیاه و ق به نوع گیاه‌های پایه آنها هم بستگی دارد. فلفل سیاه، دانه‌ای سیاه رنگ و کوچک، فلفل ق هم گیاهی بوته‌ای با پوسته‌ای ق است.در ضمن، رنگدانه‌ها و فلاونوییدهای طبیعی موجود در گونه‌های مختلف ،باعث تغییر رنگ انواع آن می‌شود.

معمولا خاصیت انواع فلفل‌ها از فلفل سیاه و ق گرفته تا فلفل دلمه‌ای‌هایی با رنگ‌های متفاوت (ق، سبز، زرد، نارنجی و حتی سیاه) و فلفل سبزهای تند و شیرین، تفاوت چندانی با هم نمی‌کند. یعنی رنگ‌های مختلف آنها به کاروتنوییدهای موجود در این گیاهان برمی‌گردد. به طور کلی اگرچه خاصیت فلفل‌های مختلف از نظر وجود کاروتنوییدهای موجود در آنها کمی با هم متفاوت است. اما فرق کلی، قابل توجه و اساسی در خاصیت فلفل‌های رنگی، تند یا شیرین وجود ندارد. در یک کلام اینکه ارزش تغذیه‌ای فلفل‌های مختلف با یکدیگر تفاوت بارزی ندارد.

ادویه‌هایی مانند فلفل، محرک اسید معده هستند و افراط در مصرف آنها می‌تواند باعث ابتلا به التهاب معده یا حتی گاستریت شود. ابتلا به زخم‌معده یا زخم دوازدهه هم از دیگر عوارض مصرف طولانی‌مدت، مداوم و زیاد انواع فلفل (به خصوص فلفل‌های تند) است

ترکیب‌های فلاونوییدی، فواید آنتی‌اکسیدانی‌ دارند و در تمام گونه‌های آن هم یافت می‌شوند. ترکیب‌های آنتی‌اکسیدانی موجود در فلفل‌ها مانند ویتامین‌های E و C هم برای بدن بسیار مفید هستند. در ضمن، آنتی‌اکسیدان‌ها جزو مواد ضدسرطان و دوستدار قلب محسوب می‌شوند.

به‌طور کلی از نظر تغدیه‌ای مصرف فلفل دلمه‌ای تازه به پودر آن ارجحیت دارد. بهتر است پودر فلفل یا هر ادویه‌ دیگری در صورت در دسترس‌نبودن ماده غذایی تازه در برنامه غذایی افراد گنجانده شوند. خیلی از ویتامین‌های گروه‌ B یا ترکیب‌های آنتی‌اکسیدانی، بیشتر در فلفل‌های تازه پیدا می‌شوند. بسیاری از این مواد مغذی نسبت به نور و حرارت حساسیت بالایی دارند و طی فرآیند صنعتی کردن یک ماده غذایی تازه از بین می‌رود.

فلفل جزو آن گروه از موادی است که مصرف آن کمی متابولیسم بدن را افزایش می‌دهد. اما متاسفانه برخی این خاصیت فلفل را خیلی اغراق‌آمیز مطرح می‌کنند. بهتر است بدانید که مصرف فلفل یا چای سبز به تنهایی باعث کاهش وزن نمی‌شود. یعنی بالا رفتن سوخت‌وساز بدن در اثر مصرف فلفل یا چای سبز به اندازه‌ای نیست که منجر به لاغر شدن افراد چاق شود.

صرف نظر از تفاوت‌های فردی، این موضوع به سازش‌پذیری افراد هم بستگی دارد. یعنی شخصی که مدت‌ها و به طور مداوم فلفل را در برنامه غذایی خود داشته و به مرور زمان غذاهای خود را تند و تندتر کرده است، به طور حتم می‌تواند طعم خوراکی‌های بسیار تند را به راحتی تحمل کند. قطعا چنین فردی از روز اول قادر به خوردن غذاهای خیلی تند نبوده است. بد نیست چنین افرادی بدانند که مصرف غذاهای خیلی تند می‌تواند به مرور زمان باعث آسیب بافت معده و حنجره شود.
منبع:تیترشهر
این مطالب را از دست ندهید:
کارهایی که نباید بلافاصله پس از صرف غذا انجام دهید
چگونه مصرف چای میتواند سلامت بدن را به مخاطره بیندازد!
این اشتباهات را در میوه خوردن مرتکب نشوید
۶ خاصیت شگفت انگیز موز که باید به خاطرش موز بخورید

مهمترین علت سقط جنین که خانم های باردار باید بدانند

بوی بد بدن از چیست ؟ راههای رفع بوی بد بدن کدامند؟

خواص چای بابونه که برای سلامتی بدن و پوست معجزه میکند

اگزما چیست؟ علت و علائم اگزما – درمان های خانگی اگزما

بهترین مواد غذایی برای سلامت قلب کدامند؟

۸ راز سلامت و طول عمر که سالمندان در جوانی رعایت کرده اند!

۹ درمان خانگی برای گوش درد کودکان و نوجوانان

۱۹ خوراکی که ضمن درمان کم آبی بدن،موجب کاهش وزن می شوند!

۶ نوشیدنی که بعد از ورزش نباید نوشید !

مهمترین علائم افسردگی در زنان و مردان که اکثر مردم نمی دانند!


حقایقی وحشتناک درباره نوشابه !


همه چیز درباره آکنه :علت آکنه ، پیشگیری و درمان آکنه


7 ترفند عالی برای لاغری و کاهش وزن مطمئن و سریع


چای درجه یک کدام است ؟ چه نوع چای بخریم؟


مهمترین علائم بیماری در زنان که باید فورا به پزشک مراجعه


خواص پیاز | انواع پیاز را در جای درست مصرف کنید


ماجرای عجیب چک ۵۰۰ هزار دلاری راکفلر که نقد نشد !


خطرات و عوارض تاتو را جدی بگیرید


پوکی استخوان چیست ؟ فیزیوتراپی چگونه به درمان آن کمک میکند؟


آروغ زدن بیش از حد نشانه چیست؟ علت و درمان


اگزما چیست؟ علت و علائم اگزما – درمان های خانگی اگزما


چگونه با انتخاب رنگ موی متناسب با رنگ پوست،زیباتر شوید


کدام شیر برای شما مناسب است شیر کم چرب یا شیر پرچرب ؟!


آشپزی با مرغ:طرز تهیه کباب کوبیده مرغ در فر


راهنمای تصویری انواع چاقوی آشپزخانه و کاربرد آنها


نکات کلیدی برای تمیز کردن اجاق گاز و هود آشپزخانه


آیا می دانید نام خانوادگی شما به چه معناست و دلیل انتخاب آن


آموزش بستن روسری و شال (کلیپ)


شناگرانی که در سد کرج به استقبال مرگ می روند


این رفتار زنان ، مردان را فراری می دهد!


۳ روش برای مسدود کردن اس ام اس های تبلیغاتی


۱۵ ترفند عالی برای حفظ سلامت پوست


نکاتی درباره آرتروز در سالمندان که باید بدانید


رستوران آریامن ،حس خوب غذای اصیل ایرانی/ بهترین رستورانهای

مجموعه برند برتر


مرکز رادیولوژی مهرگان : ارائه خدمات رادیولوژی دندان در کرج


نمایندگی شرکت بهمن دیزل در کرج | نمایندگی گرجی


فروشگاه فرش در کرج | فرش زمرد مشهد


دکتر مهدیه پناهنده علی


آکام سازه | بازسازی ساختمان | تعمیرات آپارتمان


مرکز توانبخشی و سرای سالمندان ماه منیر


پارس فیلم نمایندگی canon در کرج


کلینیک فیزیوتراپی ایرانمهر


کارگاه مجسمه سازی پرک | مجسمه سازی در کرج


آموزشگاه طراحی و نقاشی سعید|آموزشگاه نقاشی در کرج


نمایندگی معینی،نمایندگی بیمه پاسارگاد در کرج


نمایندگی کیاموتورز در کرج


مهر پمپ کرج | فروش انواع پمپ آب در کرج


آموزشگاه زبان کیش دی :آموزشگاه زبان های خارجی در فردیس


تشک میترانیک | عرضه کننده انواع تشک در کرج


آموزشگاه هنرهای تجسمی میراث |نقاشی,صنایع دستی و


رستوران آریامن / رستوران گیلانی در کرج / رستوران در کرج


فروشگاه دلشاد:فروش انواع هود و سینک در کرج

بازنشر مطالب اختصاصی ، صرفا با ذکر نام و لینک به منبع مجاز است . در غیر اینصورت ، به گوگل گزارش شده و کپی کننده از نتایج جستجو حذف خواهد شد.

این سایت تابع قوانین جاری کشور و کپی رایت است.

مجله آنلاین روزنو ، رسانه ای است مختص به خانواده ، در حوزه های مختلف زندگی .
مطالب پزشکی این پایگاه ، صرفا جهت اطلاع رسانی بوده و هرگز جایگزین پزشک نیست. مجله روزنو مسئولیتی درقبال استفاده خودسرانه و بدون مشورت با پزشک ،ندارد.
10

دوره مقدماتی php

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *