خواص دانه فلفل سياه نکوبيده

دوره مقدماتی php

خواص دارویی و گیاهی :


خواص فلفل سیاه برای مو خواص فلفل سیاه در بارداری خواص فلفل سیاه برای لاغری خواص فلفل سیاه برای سرماخوردگی بدون شک فلفل سیاه ادویه مورد علاقه همه نیست؛ اما افرادی از این ادویه استفاده می‌کنند و به آن علاقه دارند معتقدند که این ادویه بسیار مورد دلخواه است. این ادویه به همراه فلفل ق و زنجبیل از ادویه‌های فوق‌العاده و درمانگر برای بهبود گوارش و تحریک متابولیسم بدن است.


 


 


 

دوره مقدماتی php


خواص فلفل سیاه برای روده‌ها


 


روغن گیاهی فلفل و همچنین دانه‌های آن حاوی مولکولی به نام «پی‌پرین» هستند که روده‌ها را فعال می‌کند به طوری که حرکت آن‌ها را راحت‌تر می‌سازد. در طب سنتی از ترکیب گیاهان دیگر با فلفل سیاه برای درمان اختلال مربوط به روده مانند تنبلی روده استفاده می‌کردند.


 


برای دستگاه گوارش


 


فلفل باعث تحریک ترشح آنزیم‌های گوارشی و صفراوی می‌شود. باید بدانید که یک غذای حاوی فلفل سیاه خیلی راحت و سریع هضم و جذب بدن می‌شود و سریع‌تر از روده‌ها عبور می‌کند. هندی‌ها فلفل سیاه را «آتش گوارشی» می‌نامند. در کشور هند فلفل سیاه یکی از ادویه‌های پرمصرف و پرطرفدار است و بعد از آن چینی‌ها دومین مشتری غذاهای تند برای هضم راحت غذا هستند.


 


ضدعفونی‌کننده با خواص فلفل سیاه


 


فلفل سیاه درعین‌حال ضدعفونی‌کننده، خلط‌آور و حتی محرک جنسی است. این ادویه پرخاصیت برای مقابله با افسردگی نیز موثر است. به خاطر اینکه باعث افزایش ترشح آندورفین در مغز می‌شود و مانند یک داروی ضدافسردگی طبیعی عمل می‌کند.


 


سوخت‌وساز بدن با خواص فلفل سیاه


 


فلفل سیاه به تقویت سوخت‌وساز در بدن کمک‌می‌کند. کالری‌های ناخواسته را می‌سوزاند و به کاهش چربی شکم کمک‌می‌کند. فلفل سیاه در مبارزه با چاقی بسیار موثراست. مصرف روزانه فلفل سیاه به کاهش مشکلات مربوط به معده کمک‌می‌کند.


 


خداحافظی با چین‌وچروک خواص فلفل سیاه


 


مقدار زیاد آنتی‌اکسیدان موجود در فلفل سیاه از طریق محافظت از پوست در برابر علائم پیری زودرس مانند خطوط ظریف، چین‌وچروک و نقطه‌های سیاه به پوست‌تان کمک‌می‌کند. به جای خریدن کرم‌ها و سرم‌های گران‌قیمت که ادعامی‌کنند جوانی را به پوست‌تان بازمی‌گردانند، فلفل سیاه را به رژیم غذایی روزانه خود اضافه‌کنید و نتایج معجزه آور آن را بر پوست‌تان ببینید.


 


جلوگیری از سرطان با خواص فلفل سیاه


 


فلفل سیاه یک مانع طبیعی علیه سرطان پوست است که این سرطان به دلیل قرارگرفتن بیش از حد در برابر اشعه مضر ماوراءبنفش به وجودمی‌آید.


 


 


درمان پوست با  خواص فلفل سیاه


 


مصرف فلفل در رژیم غذایی به بهبود وضیعت‌های پوستی کمک‌کرده و کاهش وزن را افزایش‌می‌دهد. فلفل سیاه در آیور ودا ( نوعی طب سنتی هندی) نیز کاربرد دارد.


 


سلامت دندان با  خواص فلفل سیاه


 


فلفل سیاه در بهبود سلامت دندان مفید است. این فلفل به مبارزه با پوسیدگی دندان کمک‌کرده و باعث تسکین سریع دندان‌درد می‌شود.


 


ضدافسردگی با  خواص فلفل سیاه


 


فلفل سیاه یک داروی ضدافسردگی طبیعی است. پپرین موجود در فلفل سیاه مانند یک داروی ضدافسردگی عمل‌کرده و سیستم عصبی را تحریک‌می‌کند. در نتیجه توانایی شناختی افزایش‌می‌یابد.


 


ادرارآور و عرق‌آور


 


روغن معطر فلفل سیاه، ادرار و عرق‌کردن را تحریک‌می‌کند. بنابراین، دارای خواص ادرارآور و عرق‌آور است. این خواص به دفع سموم از بدن کمک‌کرده و پوست را پاک‌سازی می‌کند. این خصوصیت باعث خلاصی بدن از اسید اوریک و نمک اضافی می‌شود. به پایین‌آمدن فشارخون کمک‌کرده و چربی را کاهش‌می‌دهد. بنابراین روغن معطر فلفل سیاه می‌تواند به شما در کاهش وزن کمک‌کند. ویژگی ادرارآور بودن این روغن به کاهش التهاب نیز کمک‌می‌کند.


 


تنظیم فشارخون با خواص فلفل سیاه


 


روغن معطر فلفل سیاه حاوی پتاسیم است که فشارخون شما را کنترل‌کرده و اطمینان‌می‌دهد که فشارخون به سطح ناسالم و خطرناکی نمی‌رسد.


 


 


رفع گرفتگی بینی با خواص فلفل سیاه


 


فلفل سیاه، یک ضد احتقان طبیعی و حاوی ماده شیمیایی است که باعث رقیق شدن خلط می شود و از این طریق سینوس ها پاک می شود. تقریباً 5 قطره روغن فلفل سیاه با کمی روغن اوکالیپتوس را به آب جوش اضافه کنید. با استنشاق این مایه سینوس ها باز می شود.


 


تسکین درد عضلات با خواص فلفل سیاه


 


پس از یک تمرین ورزشی سخت، تقریباً همه دچار گرفتگی عضله می شوند که با ماساژ دادن با روغن فلفل سیاه می توان درد گرفتگی عضلانی را کم کرد. این روغن باعث گردش خون و ایجاد حرارت در عضلات می شود.این روغن به سفت شدن عضلات کمک می کند. 2 قطره روغن فلفل سیاه را با 4 قطره روغن رزماری و در صورت تمایل 2 قطره روغن زنجبیل به قسمت موثر بمالید.


 


ترک سیگار با خواص فلفل سیاه


 


نتایج تحقیق سال 2013 نشان می دهد زمانی که مصرف کننده نیکوتین، روغن فلفل سیاه را استنشاق می کند، تمایل وی به مصرف این ماده (نیکوتین) کاهش پیدا می کند. داوطلبان احساس سوزش خفیفی را گزارش دادند که هنگام سیگار کشیدن نیز احساس می کنند. محققان به افرادی که سیگاری هستند توصیه می کنند هر زمانی که هوس سیگار کشیدن کردند، کمی روغن فلفل استنشاق کنند.


 


خواص فلفل سیاه برای مو


 


اگر فکرمی‌کردید بهترین فواید فلفل سیاه فقط به پوست‌‌تان محدودمی‌شود سخت در اشتباهید. این ادویه خواص شگفت‌انگیزی دارد که مویی زیبا و سالم را برای‌تان به ارمغان می‌آورد.


 


 درمان شوره سر با خواص فلفل سیاه


 


اگر مشکل شوره سر دارید، فلفل سیاه بهترین درمان است. یک قاشق چایخوری پودر فلفل سیاه ر ا به یک کاسه کشک اضافه‌کرده و آن را بر پوست سر بگذارید، اجازه‌دهید ۳۰ دقیقه یا بیشتر بماند. سپس با آب بشویید. از شامپو استفاده‌نکنید. اگر بخواهید، می‌توانید روز بعد شامپو بزنید، این کار به مخلوط زمان کافی می‌دهد که بر شوره سر اثرکند. به یاد داشته‌باشید در استفاده از فلفل افراط‌نکنید زیرا این کار باعث سوختن پوست سر شده و ناراحتی شدید ایجادمی‌کند.


 


 


درمان ویتیلیگو با خواص فلفل سیاه


 


مصرف فلفل برای زیبایی و سلامت پوست و مو بسیار مهم است، براساس تحقیقات انجام شده قرار گرفتن این ماده خوراکی دررژیم غذایی افراد مبتلا به بیماری ویتیلیگو می‌تواند عوارض بیماری را تا حد زیادی در آن‌ها برطرف کند. براثر ابتلا به بیماری ویتیلیگو رنگدانه‌های پوستی دچار تغییر شده و به رنگ سفید در می‌آیند، اما پیپرین موجود در فلفل می‌تواند رنگ پوست را به وضعیت عادی بازگرداند و از نابودی رنگدانه‌های پوستی جلوگیری کند. یکی از درمان‌های متداول برای بیماران مبتلا به ویتیلیگو استفاده از اشعه ماوری بنفش است که می‌تواند در دراز مدت باعث تحریک پوست و ابتلای فرد به سرطان شود، اما مصرف فلفل سیاه به همراه غذا می‌تواند تا حد زیادی از عوارض این شیوه درمانی بکاهد.


 


ضد عفونی و باکتری زدایی از بدن با خواص فلفل سیاه


 


صرف فلفل سیاه می‌تواند باعث مبارزه با عوامل ایجاد کننده انواع عفونت‌های بدن و حتی تسکین دهندگی اثر نیش حشرات شود. اضافه کردن فلفل به رژیم غذایی شریان‌ها را پاکسازی می‌کند و به این ترتیب باعث کاهش میزان کلسترول خون و نیز کاهش ابتلا به بیماری تصلب شرائین می‌شود. این بیماری یکی از دلایل ابتلا به حملات قلبی و سکته مغزی در دنیا است.


 


درمان و پیشگیری از آلزایمر با خواص فلفل سیاه


 


پیپرین یکی از اجزای کلیدی در ساختار فلفل سیاه است و مطالعات مختلف نشان داده است که مصرف این ماده می‌تواند سبب کاهش اختلال حافظه و درمان نقص شناختی شود. کارشناسان با بررسی افراد سالمند دریافتند آن عده‌ای که دررژیم غذایی خود فلفل مصرف می‌کنند با درصد بسیار کمتری به نسبت سایرین به بیماری آلزایمر مبتلا می‌شوند.


 


معده‌ای سالم با خواص فلفل سیاه


 


مطالعات متعدد همچنین نشان داده است که مصرف فلفل سیاه اثرات موثری بر درمان آسیب‌های ناشی از زخم معده دارد و می‌تواند مشکلات موجود درمخاط داخلی معده را برطرف کند. علاوه بر فلفل سیاه سایر اعضای خانواده فلفل از جمله فلفل دلمه‌ای، فلفل پاپریکا و فلفل چیلی نیز دارای اثرات درمانی مشابه برای سلامتی بدن هستند و کارشناسان توصیه می‌کنند درصورت عدم داشتن آلرژی افراد این ادویه را به رژیم غذایی خود اضافه کنند.


 


 


 


خواص فلفل سیاه در طب سنتی , خواص فلفل سیاه برای پوست


خواص فلفل سیاه در طب سنتی , خواص فلفل سیاه برای پوست


خواص فلفل سیاه در طب سنتی , خواص فلفل سیاه برای پوست


خواص فلفل سیاه در طب سنتی , خواص فلفل سیاه برای پوست


 


 


 


 

بسیار عالیست استفاده کردیم خواص فلفل سیاه عالی بود تشکر

his site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

کلیه حقوق مادی و معنوی برای روزگار محفوظ است. هرگونه کپی از مطالب با ذكر منبع و لینک فعال بلامانع است

فلفل سیاه که به نام های طلای سیاه و پادشاه ادویه ها هم شناخته می شود میوه ی خشک شده ی گیاه فلفل است که به عنوان ادویه و دارو استفاده می شود. گیاه فلفل با گیاه فلفل ق تند متفاوت می باشد.

دانه های میوه گیاه فلفل ابتدا سبز رنگ هستند که پس از خشک شدن در رنگ های سفید، سیاه و ق عرضه می شوند.

فلفل سیاه فواید زیادی برای بدن دارد که ما در این مقاله از سایت کوکا به طور کامل خواص فلفل سیاه نکوبیده و پودر شده را برای سلامتی و لاغری، سرماخوردگی و گلودرد، بارداری و پوست و مو شرح داده ایم.

آنتی اکسیدان های موجود در فلفل سیاه برای درمان چین و چروک پوست و لکه های تیره پوست صورت مفید بوده و باعث جوان سازی پوست صورت می شوند.

ماسک فلفل سیاه و عسل برای صورت

یک قاشق چایخوری فلفل سیاه را با مقدار مساوی عسل ترکیب کنید و دو بار در روز آن را بر روی صورت خود بمالید تا چروک پوست صورت را درمان کند.

فلفل سیاه را می توان به عنوان یک اسکراب برای تمیز کردن و حذف سلول های مرده پوست، درمان آکنه و جوش صورت استفاده کرد، همچنین فلفل سیاه باعث نرم تر شدن پوست شما می شود.

ماسک فلفل سیاه و ماست برای پوست

1/2 قاشق چای خوری فلفل سیاه و 1 قاشق چای خوری از ماست را با هم ترکیب کنید و بر روی پوست صورت بمالید، بگذارید 20 دقیقه بماند و سپس با آب گرم خوب بشویید.

به گفته محققان از لندن، پیپرین موجود در فلفل سیاه یک درمان طبیعی موثر برای بیماری ویتیلیگو یا پیسی می باشد.

فلفل سیاه  دارای خواض ضد التهابی بوده و به عنوان یک درمان طبیعی برای شوره سر محسوب می شود.

ماسک ضد شوره مو

یک قاشق چای خوری پودر فلفل سیاه را با مقداری شیر دلمه شده ترکیب کنید و بر روی مو ها و پوست سر بمالید، بگذارید 30 دقیقه بماند و سپس با آب گرم و بدون شامپو بشویید، روز بعد با آب گرم و شامپو بشویید.

فلفل سیاه می تواند برای تقویت و افزایش رشد مو استفاده شود.

ماسک تقویت موی سر

یک قاشق چای خوری پودر فلفل سیاه را با آب یک لیموترش تازه مخلوط کرده و روی مو ها و پوست سر بمالید، بگذارید 15 دقیقه بماند و سپس با آب سرد بشویید.

خواص فلفل سیاه و عسل برای مو

یک قاشق چای خوری پودر فلفل سیاه را با یک قاشق چای خوری عسل ترکیب کنید و بر روی ریشه های مو بمالید، بگذارید 15 دقیقه بماند و سپس با آب گرم بشویید.

فلفل سیاه حاوی ویتامین C و آنتی اکسیدان هاست که سیستم ایمنی بدن را تقویت کرده و برای پیشگیری و درمان سرماخوردگی، گلودرد و سرفه مفید می باشد.

فلفل سیاه به دفع خلط کمک می کند و برای درمان سینوزیت و گرفتگی بینی مفید است.

فلفل سیاه یک سم زدای قوی است و به علت خواص ضد التهابی که دارد برای درمان بیماری آسم مفید می باشد.

درمان سرفه با فلفل سیاه

3 گرم پودر فلفل سیاه را با آب برگ ریحان ترکیب کنید و روزی سه بار با آن قرقره کنید تا سرفه های شما درمان شود.

فلفل سیاه برای تجزیه سلول های چربی در بدن مفید است و با افزایش متابولیسم بدن و افزایش چربی سوزی به کاهش وزن و لاغری کمک می کند.

برای درست کردن چای فلفل سیاه دو روش وجود دارد

اول : به اندازه 2 لیوان آب داخل قوری ریخته و صبر کنید تا آب به جوش بیاید. سپس زیر آن را خاموش کنید و دانه های فلفل سیاه را همراه با عسل و زنجبیل به آن اضافه کرده و بگذارید تا 5 دقیقه دم بکشد و سپس میل کنید.

دوم : اگر می خواهید چای فلفل سیاه غلیظ تر شود و طعم تندتری داشته باشد می توانید پس از به جوش آمدن آب و اضافه کردن دانه های فلفل و عسل و زنجبیل بگذارید همه آنها به مدت 3-5 دقیقه به آرامی بجوشند و سپس چای را میل نمایید.

به دمنوش فلفل سیاه می توانید آب لیموترش تازه نیز اضافه کنید.

مقادیر بالای فیبر موجود در فلفل سیاه باعث کاهش کلسترول بالای خون شده و با پاکسازی رگ ها خطر ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی و آترواسکلروزیس را کاهش می دهد.

تحقیقات نشان داده که پیپرین موجود در فلفل سیاه می تواند فشار خون بالا را کاهش می دهد.

در طب سنتی فلفل سیاه را به دلیل طبع گرم و خشک برای درمان کبد چرب استفاده می کنند.

آنتی اکسیدان های موجود در فلفل سیاه هیپرگلیسمی را کاهش داده و با کاهش قند خون به درمان دیابت کمک می کنند.

تحقیقی که در سال 2013 انجام شد، نشان داده که پیپرین موجود در فلفل سیاه در کنار داروی متفورمین، دوز این دارو را افزایش داده و عوارض جانبی ناشی از آن را کاهش می دهد و به کاهش بیشتر قند خون کمک می کند.

فلفل سیاه غتی از روی و منیزیم است که سطح تستوسترون را افزایش می دهد و همچنین با افزایش تعداد اسپرم و بهبود حرکت اسپرم باروری در مردان را افزایش می دهد.

فلفل سیاه و باروری

هر شب قبل از رابطه ی جنسی 10 گرم پودر فلفل سیاه را با 10 گرم زنجبیل، 20 گرم جینسینگ و 10 گرم قهوه خالص ترکیب کرده و در یک فنجان آب جوش بریزید، هم بزنید تا مواد خوب با هم ترکیب شوند و تا گرم است بنوشید.

برای شیرین کردن این نوشیدنی می توان مقداری عسل به آن اضافه کرد.

توجه داشته باشید که زیاده روی در مصرف فلفل سیاه عوارضی را برای زنان باردار به دنبال دارد پس قبل از مصرف با پزشک خود مشورت کنید.

مصرف فلفل سیاه ترشح اسید هیدروکلریک در معده را افزایش می دهد، بنابراین هضم غذا را تسهیل می کند و برای درمان معده درد مفید می باشد، علاوه بر این مطالعات نشان داده که فلفل سیاه به علت خواص آنتی اکسیدانی و ضد التهابی می تواند اثرات مفیدی برای درمان زخم معده و زخم های دستگاه گوارشی داشته باشد.

مطالعات نشان داده اند که پیپرین موجود در فلفل سیاه جذب مواد مغذی مانند سلنیوم، کورکومین، بتا کاروتن و ویتامین های B را که خاصیت ضد سرطانی دارند افزایش داده و برای پیشگیری از انواع سرطان ها به خصوص سرطان کولون و سرطان پروستات مفید می باشد.

فلفل سیاه را می توان به عنوان دهانشویه برای دهان و دندان استفاده کرد. فلفل سیاه دارای خواص ضد التهابی بوده و برای درمان بیماری التهاب لثه مفید می باشد، همچنین گفته شده که اگر مقداری پودر فلفل سیاه را روغن میخک ترکیب کنید و بر روی دندان بگذارید به درمان دندان درد کمک می کند.

تحقیقات کمی در این زمینه صورت گرفته پس قبل از استفاده از فلفل سیاه برای درمان بیماری های دهان و دندان با پزشک خود مشورت کنید.

مطالعات نشان داده که استنشاق بخار حاصل از فلفل سیاه می تواند علائم ترک سیگار را کاهش دهد و تمایل به بازگشت مجدد به سیگار کشیدن را از بین می برد.

فلفل سیاه به بهبود عملکرد مغز کمک کرده و برای پیشگیری و درمان بیماری های آلزایمر، پارکینسون، افسردگی و صرع مفید می باشد.

رژیم غذایی در تعیین جنسیت جنین نقشی ندارد اما گفته می شود که چون فلفل سیاه حاوی مقادیر بالای پتاسیم است، برای پسردار شدن مفید می باشد.

گفته می شود که روغن فلفل سیاه برای درمان بیماری تنفسی مانند آسم، اختلالات گوارشی، روماتیسم و آرتروز، تب، کاهش وزن و درمان سرطان مفید می باشد.

بهتر است دانه های درشت فلفل سیاه را خودتان خریداری کنید و آنها را آسیاب کنید تا از خالص بودن پودر فلفل سیاهی که مصرف می کنید خیال تان راحت باشد!

طبع فلفل سیاه گرم و خشک است.

فلفل سیاه میوه ای بومی کرالا در جنوب کشور هند می باشد. فلفل سیاه یک منبع غنی از فیبر، پروتئین و کربوهیدرات، مواد معدنی از جمله منگنز، مس، منیزیم، کلسیم، فسفر، آهن، پتاسیم و ویتامین هایی مانند ریبوفلاوین، ویتامین C، K و B6 می باشد.

ویتنام در حال حاضر به عنوان بزرگترین تولیدکننده و صادر کننده فلفل سیاه در جهان شناخته می شود.

نکته ای که بهتر است فراموش نکنید این است که پودر فلفل سیاه را حتی اگر خودتان در خانه تهیه کرده باشید نباید بیشتر از سه ماه نگه دارید چون خواص خود را از دست می دهد.

منابع : organicfacts – stylecraze – momjunction


چگونه ویروس HPV را به طور طبیعی درمان کنیم؟ در ایالات متحده و حال در تمامی دنیا، هیچ بیماری جنسی شایعی ( SD ) در مقایسه با ویروس پاپیلومای انسانی – HPV وجود ندارد که می تواند منجر به زگیل تناسلی شود. بسیاری از افراد در عجب اند که چگونه می توانند به طور طبیعی ویروس HPV را درمان کنند. جای تعجبی ندارد که تعداد افراد مبتلا به ویروس اچ پی وی چقدر زیاد است. در یک بررسی که اخیراً انجام شده است، نشان داده

چگونه می توان کوچک بودن آلت تناسلی قبل از سن بلوغ را تشخیص داد؟ اگر کمی پدر و مادرها، به مسائل جنسی فرزندانشان توجه بیشتری بکنند، از بروز بسیاری از مشکلات در آینده جلوگیری خواهد شد. اگر پسر بچه ای دارای مشکل آلت تناسلی باشد، با وجود تشخیص به موقع پدر و مادر و مراجعه به متخصص، می توانیم با دارو تا حد زیادی از بروز مشکلات جنسی و باروری وی در آینده جلوگیری کنیم.

چه سنینی از بارداری می توانند روزه بگیرند خانم هایی که تصمیم به روزه داری در حین حاملگی دارند از چه مواد تغذیه ای باید کمک بگیرند خطرات روزه داری در دروان حاملگی چیست؟توصیه های متخصصین زنان و زایمان در این باره چیست؟

در این مطلب قصد داریم شما را با یکی از گیاهانی که خواص درمانی دارد آشنا اسزیم. اسطوخودوس گیاهی است که می توان آن را به صورت دم کرده استفاده نمود. کسانی که مشکلاتی مانند سردرد و یا بی خوابی دارند می توانند از این گیاه استفاده نمایند.

سنا ( Senna ) یک گیاه است که از گونه های مختلف گل های گیاه کاسیا گرفته می شود و اغلب برای تهیه چای سنا مورد استفاده قرار

6:30 صبح ؛ قبل از هر چیز تجدید نیرو کنید ? اگر تازه از خواب بیدار شده اید، پس احتمالاً 10 ساعتی می شود که هیچ چیزی نخورده

چه می شود اگر یک ماه پریود نشوم؟ آرام باشید. این طبیعی است که عادت ماهانه شما طبیعی نباشد – به خصوص در چند سال اول پس از

کودک آزاری ، آزار جنسی کودکان ، تجاوز به کودکان کلماتی هستند که این روزها هر ثانیه و ساعت با مضامین مختلف در شبکه های اجتماعی در مورد

کامبوچا چیست ؟ کامبوچا یک نوشیدنی تخمیر شده است که حاوی چای سیاه و قند ( از منابع متفاوتی نظیر نیشکر، میوه یا عسل ) می باشد و

در یک تحقیق جدید که با موضوع تاثیر زایمان بر میزان عمر زنان صورت گرفت مشخص شد زایمان  و استرس ناشی از آن می

فعالیت جسمی و ورزش در سنین کودکی و نوجوانی باعث رشد بهتر و تناسب اندام ایده آل برای کودک و نوجوان می شود،یکی از

بهترین ورزش برای شما کدام است؟ همان که آن را انجام خواهید داد. برای تحریک شدن و به مبارزه طلبیدن، چیزی جدید را امتحان

بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است



آرایش

مدل مو

مدل لباس

اسم من ((فلفل )) است ! براى معالجه بى حسى و فلج مرا بکار برید. تقویت کننده حافظه و اعصاب و مسکن دردهاى عصبى هستم .اگر مرا در دندان کرم خورده بریزید از پیشرفت کرم خوردگى جلوگیرى مى کنم . غلظت خون را از بین مى برم .آنان که به جذام مبتلا هستند، به سراغ من بیایند. پادزهر خوبى هستم …و هزاران خاصیت دیگر که کمتر کسى از آن مطلع است !

فارسى من پلپل است و معرب آن فلفل مى باشد. زادگاه من هندوستان بوده و به دو رنگ سیاه و سفید در بازار عرضه مى شوم . فلفل سیاه میوه نارس من است که آنرا خشک کرده اند و چنانچه میوه من پس از رسیدن خشک کرده و بعد در آب خیسانده ، لفافه ى خارجى آنرا بگیرند، به رنگ سفید درآمده و فلفل سفید خوانده مى شود. میوه من داراى 5/1 تا دو درصد اسانس است با بوى مطبوع و طعمى تند همراه با یک ماده ى عامله تند و صمغى که در الکل و اتر حل مى شود، من مخاط را تحریک مى کنم و عطسه آور مى باشم . زیاده روى در خوردن من باعث افزایش ترشحات معدى است و به همین جهت است که مبتلایان به ناراحتى هاى معدى نباید در خوردن من افراط کنند و استفاده از مقدار کم من براى آنها هم مفید است . گرد کوبیده من حشرات را متفرق مى کند و اگر آنرا در لابلاى پارچه بپاشند بید نمى خورد و از گزند حشرات محفوظ مى ماند. سابقا کچلى را با من معالجه مى کردند. به هضم غذا کمک مى کنم . زهکش بلغم و ضد زهر مى باشم . من مقوى حافظه و اعصاب و مسکن دردهاى عصبى هستم . جویدن دانه من همراه با مویز جهت رفع رطوبات دماغ و معده مفید است . مالیدن میوه من با روغن جهت فلج و بى حسى توصیه شده است . اگر یک حبه قند را در یک قاشق فلزى قرار داده روى آتش ذوب نمایند و بعد مقدارى گرد فلفل به آن مخلوط کرده گرم گرم در حفره ى دندان هاى کرم خوردگى بریزند درد آن را تسکین داده و از پیشرفت کرم خوردگى جلوگیرى مى کند. مالیدن من به لثه درد دندان را ساکت مى کند.من بلغم را از بین مى برم و جگر را گرم مى کنم و اشتها را زیاد میکنم . من غذا را نرم و لطیف کرده و اخلاط غلیظ را از بین مى برم من خون غلیظ را سبک مى کنم ، و براى درمان جذام مفید مى باشم . من بادشکن بوده و دل درد را معالجه مى کنم و آروغ ترش را برطرف مى سازم ، حمول دانه من خارج کننده جنین و بعد از جماع مانع باردارى است . و این یکى از هزاران طرق تنظیم خانواده و جلوگیرى از ازدیاد نفوس است . ضماد من بازفت خنازیر را فرو مى برد. و جهت سفیدک ناخن مفید است و با آب پیاز و نمک جهت رویاندن موى گرى ((داءالثعلب )) مفید است ((داءالثعلب ریزش موى سراسرى بدن است که معمولا پس از ابتلا به امراض عفونى ایجاد مى شود)) براى معالجه مسمومین مخصوصا تریاک خورده و عقرب گزیده چنانچه دسترسى به پزشک نداشته باشید بهتر است جوشانده ى مرا مکرر به مسموم بخورانید و بگذارید قى نماید. در گذشته عده اى معتقد بودند که اگر مار گزیده دانه مرا بخورد وتندى آن را حس ننماید زهر در بدن او تاثیر عمیق کرده و معالجه آن آسان نیست ، ولى اگر تندى آنرا حس کند، قابل مداوا و درمان است . مقدار خوراک من حداکثر تا پنج گرم است . من براى اشخاص گرم مزاج خوب نیستم و تولید سر درد مى کنم و سینه را به خس ‍ خس مى اندازم و براى کبد ضرر دارم ، و برعکس براى پیران و اشخاص ‍ سرد مزاج مفید مى باشم .

زبان خوراکیهاغیاث الدین جزایری

شما احتمالا با جستجوی کلمات زیر وارد مقاله شده اید چنانچه مطلب مرتبط با جستجوی شما نبوده همان کلمه را در جستجوی سایت وارد کنید


آشنایی با خواص و مضرات فلفل سیاه , ایا فلفل برای کبد چرب مضر است , فشار اعصاب در زمان پرویودی , ایا بلعم در سمت چپ بدن است , دانه ی فلفل سیاه و خال , سیاهی فلفل کجا و خال , حساسیت به فلفل ق , فلفل سیاه کم خونی , تاثیر فلفل بربدن , مضرات فلفل سیاهچ , خوا ص فلفل سیاه , خاصیت فلفل سیاه , عواقب فلفل ق , عوارض فلفل سياه , دانه فلفل سیاه , خواص فلفل سياه , فلفل باعث ریزش , درون فلفل سیاه , خواص فلفل سفید , پودر فلفل سفید , مزیتفلفل ق , ایا فلفل ضرر , خصوصیات فلفل , معایب فلفل , مصرف فلفل , فلفل سفيد , مرچ سیاه , فلفل سرخ , فلفل کبد , چاي فلفل


9

دوره مقدماتی php

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *