تفاوت بذر ریحان سبز و بنفش

دوره مقدماتی php
تفاوت بذر ریحان سبز و بنفش
تفاوت بذر ریحان سبز و بنفش

۳,۰۰۰ تومان

بذر ریحان سبز و بنفش

روش کاشت بذر  ریحان :

تفاوت بذر ریحان سبز و بنفش

۱ – کاشت بذر سبزی در باغچه

دوره مقدماتی php

ابتدا باید زمینی را که میخواهید بذر سبزی در آن بکارید را شخم بزنید و به خاک آن کود دامی اضافه کنید و خاک را خوب به هم بزنید تا کود با خاک ترکیب شود سپس خاک را خوب خورد کرده و سطح خاک را صاف کنید.

نکته : اضافه کردن کود دامی کهنه به خاک باعث رشد بهتر سبزی میشود.

بذرها را بر روی بستری که آماده کردین بپاشید ، توجه کنید که بذرها خیلی نزدیک هم و فشرده پاشیده نشوند زیرا بعداز اینکه بزرگ تر شدن توی هم رفته و رشد خوبی نخواهند داشت.

حالا کافیست بر روی بذرها حدود نیم سانت کود دامی یا خاک بپاشید و به آرامی خوب آب بدید ، بهتر است ۱۰ روز اول با آبپاش آبیاری بکنید تا بذرها جابجا نشوند.

حدود ۵ تا ۱۰ روز طول میکشد که بذرها سبز بشوند.

۲- کاشت بذر در بالکن و گلدان :

در دنیای امروز خیلی ها آپارتمان نشین هستند و ممکن است باغچه ای برای کاشت سبزی نداشته باشند اما در گلدان و بستری کوچک هم میتوان سبزی کاشت .

ابتدا گلدانی به اندازه دلخواهتان تهیه کنید سپس خاکی مناسب ( ترکیبی از  ۶۰ درصد خاک باغچه – ۲۰ درصد ماسه -۲۰ درصد کود دامی ) را درون گلدان بریزید و بذرهار را روی خاک بپاشید و روی آن حدود نیم سانت کود دامی ( اگر کود دامی در دسترس نبود از ورمی کومپوست استفاده کنید )  یا خاک بریزید و خوب آب بدید بهتر است روی آن نایلون فریزر بکشید و بگذارید کنار پنجره جنوبی یا بالکن

حتما به نور توجه شود چون که به نور زیادی نیاز دارن در کل بهتر است در بالکن در مکانی با نور مستقیم آفتاب نگهداری شود . درصورت کمبود نور ساقه ها بلند شده و سبزی ها کیفیت خوبی نخواهند داشت.

(لطفا مطالب سایت منصوری گل را بدون ذکر منبع منتشر نفرمایید)

ایرانی

بسته 8 گرمی

سبزی و صیفیجات

خوب

توسط منصوری گل

ارسال به سراسر ایران, ارسال درب منزل

برای ثبت نظر، لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید. اگر این محصول را قبلا از بیگی کالا خریده باشید، نظر شما به عنوان مالک محصول ثبت خواهد شد.

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

     

سبد خرید شما خالی است!

هر بسته حاوی ۵ گرم بذر ریحان سبز میباشد .

ریحان 

نام علمی: Ocimum basilicum

تفاوت بذر ریحان سبز و بنفش

ریحان نام گیاهی یک‌ساله از تیرهٔ نعناعیان است که آن را در فارسی «شاهِسپَرَم» و «شاهسپرغم» و نازبو نیز گفته‌اند . 

برگ‌های معطرش را خام می‌خورند، و لعاب (موسیلاژ) دانه‌های سیاهش برای نرم کردن دست به کار می‌رود . 

در دو نوع سبز و بنفش وجود دارد. 

این سبزی بیشتر به عنوان سبزی خوردن استفاده می‌شود . 

دانه آن برای معده درد نیز مفید است.

تفاوت بذر ریحان با تخم شربتی و چیا :

در ایران اغلب بذر ریحان با تخم شربتی و دانهٔ چیا اشتباه گرفته می‌شود، در حالی که این سه متفاوت از یک دیگرند و هر کدام خاصیت جداگانه‌ای دارند . 

در ایران تخم شربتی از قدیم در نوشیدنی‌های خنک برای برطرف کردن عطش در فصل تابستان استفاده می‌شود . 

گاهی تخم شربتی یا دانه‌های چیا به اشتباه به عنوان بذر ریحان خریداری شده و مورد استفاده قرار می‌گیرد، یا خواص مربوط به بذر ریحان به تخم شربتی که در ایران فراوان است نسبت داده می‌شود که درست نیست . 

تنها شباهت بذر ریحان با دانه چیا و تخم شربتی لعاب‌دار شدن هر سه است (دارای موسیلاژ می‌باشند)، ولی خواص این سه دانه با یکدیگر فرق اساسی دارند .

روش کاشت بذر ریحان :

بذرها را حداکثر در عمق ۰.۵ تا ۱ سانتیمتری، با روی سطح خاک بپاشید و روی بذرها را با کمی خاک بپوشانید .

هر روز با آب پاش ۲ بار روی گلدانی که بذرهای ریحان را کاشته اید آب بریزید تا سطح آن کاملا نمناک شود و گلدان را ۲ روز تا ۱ هفته در گرم ترین جای ممکن قرار دهید .

زمانیکه ریحان جوانه زد ، نباید خاک خشک شود و باید هر روز آبیاری انجام گیرد .

0 نظر / نظر بدهید

برچسب ها: فروش بذر ریحان سبز,
بذر ریحان,
بذر سبزیجات,
خواص ریحان,
کاشت بذر ریحان,
آبیاری ریحان,
Ocimum basilicum,


4,000تومان


4,000تومان


3,500تومان

تفاوت بذر ریحان سبز و بنفش


8,000تومان


4,000تومان


3,000تومان

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به گسترش بذر مهر می باشد ©

آیا ما به همان اندازه که دوست داریم ، درباره خواص آن دسته از کالاهایی که بخاطر تبلیغات زیبا خریداری می کنیم، می دانیم؟

بهترین زمان مصرف ویتامین های A ، E ، D ، K بهترین زمان خوردن ویتامین C بهترین زمان خوردن امگا 3

تفاوت نمک صورتی و نمک معمولی،خواص و مضرات نمک صورتی هیمالیا حمام نمک صورتی برای خستگی پا، استفاده از  نمک صورتی هیمالیا به عنوان ظرف پخت و پز، لامپ نمک صورتی

ریحان در کشور ما به طور فزاینده ای رواج دارد ، می توان آن را تقریبا در قفسه های هر سوپر مارکتی یافت. با این حال ، همه تفاوت بین ریحان سبز و ریحان بنفش را نمی دانند. آیا واقعاً بین خواص ریحان سبز و ریحان بنفش تفاوت وجود دارد؟ و همچنین بهترین استفاده از این گیاه چیست؟

مجله اینترنتی سیارک 5 سال با شما

به آموزشگاه زراعت یار خوش آمدید.

گیاه ریحان (Basil) گیاهی بوته ای یک ساله است که معمولاً طول آن بین 20 تا 45 سانتیمتر است و عطر و بویی مطلوب دارد. رنگ ساقه ی بوته ی ریحان سبز تند است و برگ های منظم و بیضی شکل دارد. این گیاه علاوه بر استفاده در امور پخت و پز، دارای خواص درمانی بسیاری نیز می باشد

 گیاه ریحان بنفش (Basil) گیاهی بوته ای یک ساله است که معمولاً طول آن بین 20 تا 45 سانتیمتر است و عطر و بویی مطلوب دارد. رنگ ساقه ی بوته ی ریحان بنفش سبز تند است و برگ های منظم و بیضی شکل دارد. این گیاه علاوه بر استفاده در امور پخت و پز، دارای خواص درمانی بسیاری نیز می باشد

–ریحان بنفش برای رشد به آب و هوای گرم نیاز دارد، 

جوانه زنی 8 الی 14 روز انجام می شود.

تفاوت بذر ریحان سبز و بنفش

اگر در یک جای سرد زندگی می کنید چهار تا شش هفته قبل از آخرین سرما، ریحان بنفش را در یک جای گرم نشاء کنید و بعد آن ها را به زمین منتقل کنید،  اگر در یک جای گرم زندگی می کنید می توانید دانه ها را مستقیما در زمین بکارید، به این صورت که بعد از آخرین سرمای منطقه دانه ها را در زمین بکارید.

بذرها را حداکثر در عمق 0.5 تا 1 سانتیمتری، به صورت فاصله‌دار (فاصله بوته ها باید 15 سانتیمتر باشد) روي سطح خاک مي‌پاشيم و روي بذرها را با کمي خاک مي‌پوشانيم، دقت کنيد که اگر اندازه بذر دو ميلي‌متر باشد، حداکثر دو ميلي‌متر بايد روي آن با خاک پوشانده شود.

خاکی که ریحان بنفش در آن کاشته می شود باید حاصلخیز باشد و زهکشی خوبی داشته باشد. بذر ریحان بنفش را باید در عمق 0/5 تا 1 سانتی متری کاشت و فاصله بوته ها باید 15 سانتی متر باشد. زمانی که ریحان بنفش جوانه زد، اجازه ندهید خاک خشک شود و هر روز آبیاری انجام دهید. اگر ریحان بنفش را در گلدان می کارید بعد از این که جوانه زد و چند سانتی متر بلند شد به صورتی که برگ حقیقی در آن شکل گرفت، آن را به گلدان بزرگتر منتقل کنید.  

ریحان بنفش را معمولا در اوایل تابستان برداشت می کنند و در اواخر تابستان و اواسط پاییز مجددا می توان ریحان بنفش را برداشت کرد. ریحان بنفش باید با فاصله چند سانتی متری (5 تا 7 سانتی متر) از سطح زمین چیده شود. برگ های بالایی ریحان بنفش را بچینید و برگ های پایینی را قطع نکنید، زیرا این کار باعث پرپشت شدن برگ های ریحان بنفش می شود.

نام

آدرس پست الکترونیکی

مرا برای دیدگاه‌های بعدی به یاد بسپار

در میان بیش از دو هزار مطلب آموزشی منتشر شده در زراعت یار جستجو کنید …

ریحان (نام علمی: Ocimum basilicum) نام گیاهی یک‌ساله از تیرهٔ نعناعیان است که آن را در فارسی «شاهِسپَرَم» و «شاهسپرغم»[۱] و نازبو[۲] نیز گفته‌اند. برگ‌های معطرش را خام می‌خورند و لعاب (موسیلاژ) دانه‌های سیاهش برای نرم کردن دست به کار می‌رود. در دو نوع سبز و بنفش وجود دارد. این سبزی بیشتر به عنوان سبزی خوردن استفاده می‌شود. دانهٔ آن برای معده درد نیز مفید است.

در ایران، اغلب بذر ریحان با تخم شربتی و دانهٔ چیا اشتباه گرفته می‌شود، این در حالی که این سه متفاوت از یکدیگرند و هر کدام خاصیت جداگانه‌ای دارند. در دوران قدیم، در ایران از تخم شربتی در نوشیدنی‌های خنک برای برطرف کردن عطش در فصل تابستان استفاده می‌شد. گاهی تخم شربتی یا دانه‌های چیا به اشتباه به عنوان بذر ریحان خریداری شده و استفاده می‌شود، یا خواص مربوط به بذر ریحان به تخم شربتی نسبت داده می‌شود که در ایران فراوان است و درست نیست. تنها شباهت بذر ریحان با دانه چیا و تخم شربتی لعاب‌دار شدن هر سه است (دارای موسیلاژ است)، اما خواص این سه دانه با یکدیگر فرق اساسی دارد.[۳]

ریحان با گل و برگ‌هایش

برگهای تازه ریحان

گیاه ریحان

تفاوت بذر ریحان سبز و بنفش

ریحان با گل

برگ ریحان

Ocimum basilicum

بذر ریحان، زیر میکروسکوپ


 بذر


 تولیدات گیاهی

 نشاء گیاهان دارویی

نام علمی ریحان: Ocimum bassilicum

درصد خلوص بذر ریحان: 99%

تفاوت بذر ریحان سبز و بنفش

درصد قوه نامیه بذر ریحان: 82%

وزن هزار دانه ریحان: 1/8 گرم

ریحان با نام علمی  ocimum basilicumو از خانواده  labiateaeیانعناعیان،گیاهی یکساله است که در گروه سبزیجات برگی طبقه بندی میشود این گیاه ازنظر تیپ رشدی بهاره بوده و بدلیل عطر وطعم فوق العاده وخواص درمانی خود همراه ویا به تنهایی زینت بخش سفره خانه هایمان است.ریحان گیاهی است علفی یکساله و معطر که ارتفاع ساقه آن تا ۶۰ سانتیمتر می‌رسد. برگهای آن بصورت متقابل بیضوی و نوک تیز با کناره‌های دندانه‌دار می‌باشد.گلهای آن معطر و کوچک به رنگهای سفید ، قرمز و گاهی بنفش مشاهده می‌شود. تخم آن سیاه و ریز است. برگ ریحان و سرشاخه‌های جوان آن بهمصرف تغذیه می‌رسد ریحان در ایران و افغانستان بطور خودرو می‌روید در اکثر نقاط دنیا کاشته می‌شود. 

اصل این گیاه بومی ایران و افغانستان و سند است و در حدود پانصد سال پیش ازهند به اروپا برده شده است و بالغ بر ۶۰ نوع ریحان در دنیا وجود دارد انواع مختلفی شامل سبز و بنفش و کرمانی و فری و ریحان کوچک و بزرگ معروفترین آنهاست. مزه بیشتر آنها شیرین و تند است و دربرخی نیز مانند ریحان لیمویی و دارچینی مزه آنها لیمو و دارچین است.این گیاه مانند سایر گیاهان هم خانواده خود دارای ماده موثره اسانس بوده که در کرکهای ترشحی یا حجره های مخصوص دربرگ و ساقه و گلها ساخته و ذخیره میشوند و در اندامهای مختلف آنها نیز موسیلاژ و تانن و مواد تلخ نیز وجود دارد. در اکثر نقاط کشور عزیزمان ایران این گیاه بعنوان یک سبزی خوراکی کشت و کار شده و از برگهای آن استفاده میشود در صورت تهیه اسانس بایستی از اندامهای هوایی گیاه استفاده گردد. در ایران دو نوع سبز و بنفش آن کشت میشود و بنفش آن از مزه تند و تیزتری برخوردار است آنالیز اسانس این دو نوع نشان میدهد که میزان ترکیبات آنها باهم تفاوت دارد.

ریحان گیاهیست بهاره ویکساله که در آب و هوای معتدل تا گرم و مرطوب رویش میکند و به سرماهای پائین و یخبندان حساس است همچنین در دماهای بالاتر از ۳۵درجه طعم تندتری بخود گرفته و برگها کیفیت خود را ازدست میدهند . بطورکلی دامنه سازگاری وسیعی با انواع اقلیم ها و آب وخاک دارد و دراکثر نقاط قابلیت رویش داشته و پس از برطرف شدن سرمای زمستانه و افزایش دمای هوا و خاک ، بذرهای آن رویش می نمایند. ریحان نیاز به رطوبت کافی دارد و باید از خشک شدن سطح خاک در آن جلوگیری نمود. درصورت کاهش رطوبت خاک رشد رویشی متوقف و یا کند شده و اندامهای هوایی کیفیت خود را از دست میدهند و طعم و مزه آنها تلخ و ناخوشایند میگردد.

با برطرف شدن سرما و گرم شدن هوا در بهار این گیاه را میتوان کشت نمود. ریحان به روشهای نشا و بذر تکثیر میشود ولی رایج ترین روش کاشت بذر است.

برای این منظور ابتدا زمین مورد نظر را آماده سازی میکنند. خاک مناسب برای کشت این گیاه خاک هوموسی سبک با زهکشی مطلوب است. اضافه نمودن کودهای حیوانی (گاوی) پوسیده و یا کمپوست علاوه بر حاصلخیزی و بالا رفتن درصد مواد عالی خاک و افزایش قدرت نگهداری آب در خاک باعث تولید سبزی با کیفیت وکمیت بالاتر میشود .زمین را پس از اضافه نمودن کود حیوانی بمیزان۲۰تا۳۰تن ویا کمپوست بمیزان۱۰تا۱۵تن درهکتار شخم زده وکلوخه هارا با دیسک کاملا خرد ونرم مینماییم سپس با انجام لولر سطح خاک را هموار می کنیم.بذرها را میتوان به روشهای دستپاش وماشینی کشت نماییم. در روش دستپاش زمین را کرت بندی نموده وبا دست بذرهای ریز ریحان توسط افراد با تجربه روی سطح خاک می پاشند وپس از آن توسط ابزار شن کش وغیره بذرها را زیر خاک کرده وسطح خاک را برای چسبیدن بذر به خاک غلطک میزنند و نسبت به آبیاری کرتها به آرامی آبیاری میکنند. در روش ماشینی بذرها را توسط خطی کارهای غلات ویا دستگاه کشت مستقیم داخل خاک میکارند. بهتراست کشت ریحان در فواصل زمانی مختلف انجام شده تا در همه زمانها محصول شاداب و تازه داشته باشیم.

میزان بذر مصرفی درهرهکتار حدود ۵ تا ۱۰کیلوگرم است .

ریحان یکی از میزبانهای مهم گیاه انگلی سس میباشد وهمین امر باعث ایجاد محدودیت در کشت و کاهش کیفیت محصول تولیدی میشود براین اساس باید دقت کنیم تا زمینی انتخاب شود که سابقه سس درآن نباشد. علاوه براین از کشت بذرهای غیر استاندارد که آلوده به سس هستند اکیداً خودداری نماییم. سعی کنیم بذرها را از انواع اصلاح شده مورد تائید مراکز تحقیقات اصلاح ونهال وبذر واز فروشگاههای معتبر کشاورزی تهیه کنیم .

تاریخ کاشت معمولا بسته به اقلیم از نیمه اول فروردین آغاز و تا آخر خرداد ادامه دارد.چنانچه کشت در شرایط گلخانه انجام شود میتواند درتمام فصول و ماههای سال انجام شود ولی از لحاظ اقتصادی تولید محصول خارج از فصل در گلخانه مقرون به صرفه است.

ازمهمترین اعمالی که در این مرحله از زراعت ریحان انجام میشود آبیاری و مبارزه با علفهای هرز و آفات و بیماریها می باشد. همانطور که گفته شد ریحان به رطوبت نیاز دارد و هیچگاه نباید سطح خاک خشک شود. مزرعه ریحان را بایستی هر ۶ تا ۷ روز یکبار آبیاری کرد.

علفهای هرز مزرعه از عوامل کاهش دهنده کمیت وکیفیت محصول هستند در این خصوص باید قبل از کاشت با استفاده از روش ماخار (آبیاری قبل از کاشت زمین وسبز شدن کلیه علفهای هرز و شخم و زیر خاک کردن علفهای هرز قبل از به گل نشستن) جمعیت علفهای هرز راکم کنیم چنانچه بعداز کشت برخی علفها رویش نمودند توسط وجین از مزرعه خارج کنیم. مهمترین علف هرز مزرعه ریحان گیاه انگلی سس است که بصورت رشته های زرد و نارنجی رنگ به گیاه ریحان چسبیده علاوه بر مکیدن شیره نباتی وجلوگیری از رشد ونمو گیاه باعث کاهش کیفیت سبزی میشود . دراین خصوص باید از بذرهایی استفاده شود که عاری از بذرها واندامهای سس باشند و اگر به بذری مشکوک هستیم یا از کشت آن خوداری کنیم و یا اینکه قبل از کاشت با دستگاه بوجاری سس گیر کاملا بوجاری و جداسازی نماییم. وچنانچه در مزرعه مشاهده شدند بصورت لکه ای نسبت به جمع آوری و یا سوزاندن ویا مبارزه شیمیایی توسط علفکش تماسی پاراکوات جهت جلوگیری از انتشار آن اقدام کنیم.

پس از رشد کافی بوته ها و شاخه های جانبی وقبل از به گل نشستن بوته ها بایستی برداشت انجام شود در برخی مناطق که دوره فصل رویش تا قبل از یخبندان طولانیست معمولاً دوتا چهارچین محصول از سطح خاک برداشت میشود ولی در مناطقی که دوره رشد ونمو تا یخبندان کوتاه است بوته هارا از داخل خاک بصورت یکبار برداشت خارج میکنند.

بسیاری از خانم های خانه دار ویا سایر افراد علاقه مند به پرورش سبزی در خانه و آپارتمان هستند اما از آنجاییکه دراین محیط ها فضای کافی مانند باغچه وجود ندارد این افراد ازلذت پرورش سبزی محروم میشوند.

پرورش سبزی ویا هرگیاهی برای همه علاقه مندان به طبیعت و سرسبزی که روحی لطیف دارند کاری بسیار جذاب و آرام بخش ولذت آفرین است. تصورکنید که یک خانم خانه دار که ساعتهای طولانی در منزل تشریف دارد ویا حتی خانمی که شاغل است وتنها ساعاتی را در خانه سپری میکند وقتی برایش شرایطی فراهم شود که چند عدد بذر گیاهی مانند ریحان را بتواند در محیطی کوچک وابتکاری برویاند وهرروز اوقاتی را در کنار این بذرها بگذراند و انتظار رویش را کشیده تا گیاه پس از چندروز روئیده آنقدر ایجاد هیجان میکند وحسی مثبت وروح نواز و روح بخش در افراد بوجود میاورد که دور از هیاهوی زندگی ماشینی پر از استرس واضطراب، با آرامش و احساس و ذوق مانند تر و خشک کردن کودک،به گیاه رسیدگی کرده و آن را به مرحله برداشت برساند. و لذتی بی بدیل برای فرد بوجود آورد که تمام خستگیهای روزانه و مشغله های فکری مضر را از او دور کرده وموجب ایجاد انگیزه مثبت برای ادامه زندگی درکنار خانواده و اجتماع در او میگردد. بر این اساس میگوییم فراهم نمودن چنین محیط کشتی در همه جا و همه مکانها ممکن میباشد. در آپارتمانها نیز که فاقد فضای کشت هستند میتوان با تهیه یک یا چند گلدان در ابعاد مختلف و به سلیقه و متناسب با منزلتان تهیه کرده و داخل آنرا با مخلوطی مساوی از ماسه بادی+خاکبرگ یا پیت ماس +کود کمپوست که همگی را به آسانی میتوانید از فروشگاههای کشاورزی و یا گلفروشیهای محل سکونت خود تهیه نمایید تا حدود سه سانتیمتر مانده به سطح گلدان پر نمایید.

سپس بذرهای ریحان را که از فروشگاهای کشاورزی تهیه نموده اید را به فاصله ۳ سانتیمتر ازهم بر روی سطح خاک پاشیده و روی آن را با ماسه بادی یا خاکبرگ به اندازه نیم سانتیمتر بپوشانید.پس از کاشت بذر به آرامی با آبپاش آبیاری کنید تا کاملاً خاک خیس ومرطوب شود واین کار را هر روز تکرار کنید وگلدانهارا در محل های پر نور منزل قرار دهید. بدین ترتیب شماهم از پرورش سبزیجات با کیفیت وسالم وارگانیک در منزل لذت میبرید.

برای تهیه انواع بذر ریحان با بهترین  کیفیت میتوانید با شرکت پاکان بذر اصفهان تماس حاصل نمایید

تماس با ما

031-33384333-37760823-33383840

 E-mail: pakkanbazr@yahoo.com – info@pakanbazr.com 

3,500 تومان

بذر ریحان بنفش یکی از بهترین انتخاب ها برای کاشت در منزل و باغچه است، عطر سبزی ای که با آب تمیز آبیاری شده باشد از سبزی های معمولی بیشتر است.

جهت صرفه جویی در مصرف آب بهتر است برای آبیاری سبزیجات از آب های اضافه آمده از شستشوی میوه ها و… استفاده شود.

 

تفاوت بذر ریحان سبز و بنفش

 

در انبار موجود نمی باشد

بذر سبزی – ریحان بنفش

 

ریحان، (نام علمی: Ocimum basilicum) نام گیاهی یک‌ساله از تیرهٔ نعناعیان است که آن را در فارسی «شاهِسپَرَم» و «شاهسپرغم» و نازبو نیز گفته‌اند. برگ‌های معطرش را خام می‌خورند،  این سبزی بیشتر به عنوان سبزی خوردن استفاده می شود.دانه آن برای معده درد نیز مفید فایده است.

 

بذر سبزی – ریحان بنفش را در هر فصلی میتوان کاشت ولی بهترین فصل برای کاشت بذر سبزیجات بهار است، هیچ چیزی لذت بخش تر از این نیست که هر روز از سبزی ای مصرف کنیم که خودمون تو گلدون یا باغچه کاشتیم و رشدش رو دیدیم و با آبی آبیاری کردیم که از تمیز بودنش اطمینان داریم.

 

 

متاسفانه این روزها برخی اخبار به گوش مون میرسه مبنی بر آبیاری سبزیجات با آب فاضلاب و ناسالم بودن آنها، پس بهتره امسال برای کاشت سبزی مصرفی خودمون دست به کار شیم و دیگران رو نیز به کاشت سبزی در منزل و آپارتمان تشویق کنیم.

 

مشاهده رشد هر روزه سبزی ها در گلدان  و برداشت و مصرف آن یکی از راه های یافتن آرامش در این ایام است.

 

اگر میخواید سبزی هاتون رو پشت پنجره و تو گلدانهای زیبا پرورش بدید بهتره از خاک آماده و تمیز استفاده کنید تا فضای آپارتمان از حشره و موجودات دیگر پر نشه.

بهترین خاک برای کاشت سبزی کمپوست های آماده است .

 

اگر فقط میخواید چند نمونه سبزی بکارید بدون شک ریحان سبز یا بنفش ، تربچه ، جعفری و شاهی اولین انتخاب ها هستند.

 

برای اینکه سبزی های شما همیشه سبز و شاداب و از بیماری و آفات به دور باشند میتوانید از کود NPK همانند ۲۰-۲۰-۲۰ استفاده کنید .

این کود رو میتونید از همین سایت و در قسمت کود و سم تهیه کنید.

 

 

بذر معمولی :

بذر معمولی سبزی معمولاً به صورت کیلویی عرضه می شود و ناخالصی دارد و بخشی از آن را تخم علف تشکیل می دهد و نسبت به بیماری ها مقاومت پایینی دارد و انتخاب مناسبی برای کاشت در آپارتمان و ابعاد کوچیک مثل گلدان نیست و ممکن است تجربه ی خوبی رو براتون نداشته باشه.تفاوت بذر ریحان سبز و بنفش

بذر اصلاح شده :

برخلاف تصور خیلی از ما بذر اصلاح شده به معنای دستکاری ژنتیکی و تراریخته نیست، بلکه به معنای دقت در بذرگیری و انتخاب محصول مناسب برای بذرگیری می باشد و گرده افشانی و تلقیح به صورت علمی و بر اساس استاندارهایی انجام میگیرد، درنتیجه بذر اصلاح شده نسبت به بیماری و آفات مقاوم می باشد و درصد خلوص بالاتری دارد  همچنین از نظر رنگ و شادابی برتر از بذرهای معمولی اند درنتیجه انتخاب مناسب تری برای کاشت بوده و تجربه ی بسیار خوبی از کاشت را به همراه دارد.

 

بذر های سبزی موجود در فروشگاه گلس گاردن اصلاح شده و تولید شرکتی با ۳۰ سال سابقه موفق در تولید بذر می باشد.

 

ابزار مورد نیاز:

بذر، خاک استاندارد (کمپوست خیلی خوبه) ، گلدان مناسب، دستکش، آبپاش کوچک، بیلچه و الک تنها ابزارهای کاشت سبزی در آپارتمان هستند.

خاک را الک کرده تا نرم و یک دست شود.

گلدان مورد نظر را از خاک مرغوب (کمپوست آماده) پر میکنیم (بیش از ۳/۴ گلدان) ، گلدان انتخابی باید زهکشی خوبی داشته باشد (در انتهای آن سوراخ مناسبی برای خروج آب اضافی باشد)

سپس اقدام به آبیاری گلدان میکنیم تا آب کاملاً از گلدان خارج شود .

  • خواص گیاه آلوئه ورا برای پوست صورت
  • بعد از چند ساعت از آبیاری گلدان بذر ها را بر روی خاک میریزیم و حداکثر به ارتفاع دو برابر طول بذرها روی آن خاک میریزیم .

    ریختن خاک زیاد روی بذر ها باعث خفه شدن آن شده و نمی توانند رشد کنند.

    سپس با افشانه آب را بر روی سطح خاک اسپری کنید به صورتی که مطمئن شوید آب به بذر ها رسیده و این کار را هر روز یا روزی دوبار انجام دهید.

    قبل از سبز شدن بذر سبزی نباید اجازه دهید سطح خاک خیلی خشک شود در این صورت از جوانه زدن خبری نیست.

    آبیاری زیاد نیز باعث میشود هوا به بذر ها نرسد و خفه شوند و جوانه زنی صورت نگیرد. هنگامی که سطح خاک خشک شد اقدام به آبیاری مجدد کنید.

     

    البته میتوانید بذرها را به صورت دستپاش بر روی سطح خاک بریزید و با چنگال سطح خاک را زیر و رو کنید تا بذر ها به زیر خاک بروند.

     

    کود دهی را از هفته دوم بعد از جوانه زنی شروع کنید .

     

    تفاوت بذر ریحان سبز و بنفش

     

    برای این کار بهتر است ابتدا مقداری خاک برگ یا کمپوست یا کود حیوانی بر روی باغچه ریخته و با بیلچه خاک را زیر و رو میکنیم  و سپس خاک را نرم و تخت و یک دست میکنیم .

    بذر ها را به صورت دست پاش و یکنواخت در محل مورد نظر ریخته و سپس با شن کش یا چنگال خاک را با آرامی زیر و رو میکنیم تا بذر ها به زیر خاک بروند.

    سپس به آرامی اقدام به آبیاری می کنیم به صورتی که آب بذر ها را جابجا نکند و با خود نبرد.

    تا قبل از سبز شدن باغچه بهتر است هر روز یا روزی دو بار باغچه را آبیاری کنیم.

     

     

    برای برداشت سبزی به خصوص در اولین برداشت ها بهتر است از قیچی استفاده کنیم زیرا بذر ها زیاد در عمق قرار نداشته و ریشه قوی نداشته درنتیجه ممکن است از خاک در بیایند.

    برای برداشت سبزی ها را نباید از ریشه در بیاوریم بلکه تنها نوک آن را جدا کنیم و مصرف کنیم. 

    بعد از گذشت چند روز از برداشت سبزی، مجدد میتوانید آن را برداشت کنیم و سبزی ها دوباره سبز می شوند.

     

    سبزی ها اگر چیده و سرگیری نشوند به گل می روند، تصویر زیر گل ریحان بنفش را نشان میدهد.

     

     

    برای خرید بذر سبزی – ریحان بنفش ابتدا تعداد بسته مورد نظر را انتخاب و افزودن به سبد خرید را بزنید.

     

    منبع: فروشگاه گلس گاردن

     

    هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دیدگاه شما *

    فروشگاه گلس گاردن آماده دریافت پیشنهادات و انتقادات سازنده شما می باشد

    *** فروشگاه گلس گاردن فعال بوده و پذیرای سفارشات شما خریداران محترم می باشد و سفارشات همانند روال سابق از طریق شرکت پست ارسال خواهد شد*** خرید بالای 150 هزار تومان شامل ارسال رایگان می باشد*** رد کردن

    ثبت نام رایگان و آسان است!

    12 14 95 55 021

    ریحان، تخم شربتی (نام علمی: Ocimum basilicum) نام گیاهی یک‌ساله از تیرهٔ نعناعیان است که آن را در فارسی «شاهِسپَرَم» و «شاهسپرغم»[۱] و نازبو[۲] نیز گفته‌اند. برگ‌های معطرش را خام می‌خورند، و لعاب (موسیلاژ) دانه‌های سیاهش برای نرم کردن دست به کار می‌رود. در دو نوع سبز و بنفش وجود دارد. این سبزی بیشتر به عنوان سبزی خوردن استفاده می‌شود. دانه آن برای معده درد نیز مفید است.

    تخم ریحان (تخم شربتی)

    تخم شربتی نام دانه ریحان است که برای تهیه شربت تخم شربتی به کار می‌رود. نام‌های دیگر این گیاه: بادروج، تره خراسانی، اوقیمن، حوک، بورنگ، صریرا و بادروج ابیض است.تفاوت بذر ریحان سبز و بنفش

    دانه‌های چیا با بذر گیاه ریحان (تخم شربتی) تفاوت داشته و هر کدام خاصیت جداگانه ای دارند. در ایران تخم شربتی از قدیم در نوشیدنی‌های خنک برای بر طرف کردن عطش در فصل تابستان استفاده می‌شود. گاهی تخم شربتی به اشتباه بعنوان دانه‌های چیا خریداری شده و مورد استفاده قرار می‌گیرد، یا خواص مربوط به دانه‌های چیا به تخم شربتی که در ایران فراوان است نسبت داده می‌شود که درست نیست.[نیازمندمنبع]

    آرایه‌شناسی (زیست‌شناسی)

    فرمانرو: گیاه

    (طبقه‌بندی‌نشده): گیاهان گلدار

    (طبقه‌بندی‌نشده): دولپه‌ای‌های نو

    (طبقه‌بندی‌نشده): آستریدها

    راسته: نعناسانان

    تیره: نعناعیان

    سرده: ریحان (سرده)

    Species: O. basilicum

    نام علمی

    ریحان

    کارل لینه

    ریحان، تخم شربتی (نام علمی: Ocimum basilicum) نام گیاهی

    آموزش کاشت ریحان سبز

    شرايط  اقليمي کاشت ریحان سبز

    –ریحان سبز برای رشد به آب و هوای گرم نیاز دارد، 

    جوانه زدن ریحان سبز

    جوانه زنی 8 الی 14 روز انجام می شود.

    تفاوت بذر ریحان سبز و بنفش

    زمان کاشت ریحان سبز

    اگر در یک جای سرد زندگی می کنید چهار تا شش هفته قبل از آخرین سرما، ریحان سبز را در یک جای گرم نشاء کنید و بعد آن ها را به زمین منتقل کنید،  اگر در یک جای گرم زندگی می کنید می توانید دانه ها را مستقیما در زمین بکارید، به این صورت که بعد از آخرین سرمای منطقه دانه ها را در زمین بکارید.

    بذر پاشي ریحان سبز

    بذرها را حداکثر در عمق 0.5 تا 1 سانتیمتری، به صورت فاصله‌دار (فاصله بوته ها باید 15 سانتیمتر باشد) روي سطح خاک مي‌پاشيم و روي بذرها را با کمي خاک مي‌پوشانيم، دقت کنيد که اگر اندازه بذر دو ميلي‌متر باشد، حداکثر دو ميلي‌متر بايد روي آن با خاک پوشانده شود.

    نياز خاکي  بذر ریحان سبز

    خاکی که ریحان سبز در آن کاشته می شود باید حاصلخیز باشد و زهکشی خوبی داشته باشد. بذر ریحان سبز را باید در عمق 0/5 تا 1 سانتی متری کاشت و فاصله بوته ها باید 15 سانتی متر باشد. زمانی که ریحان سبز جوانه زد، اجازه ندهید خاک خشک شود و هر روز آبیاری انجام دهید. اگر ریحان سبز را در گلدان می کارید بعد از این که جوانه زد و چند سانتی متر بلند شد به صورتی که برگ حقیقی در آن شکل گرفت، آن را به گلدان بزرگتر منتقل کنید.  

     نحوه و زمان برداشت ریحان سبز

  • طرز تهیه سوپ با جوانه گندم برای کودکان
  • ریحان سبز را معمولا در اوایل تابستان برداشت می کنند و در اواخر تابستان و اواسط پاییز مجددا می توان ریحان سبز را برداشت کرد. ریحان سبز باید با فاصله چند سانتی متری (5 تا 7 سانتی متر) از سطح زمین چیده شود. برگ های بالایی ریحان سبز را بچینید و برگ های پایینی را قطع نکنید، زیرا این کار باعث پرپشت شدن برگ های ریحان سبز می شود.

    •  خواص درماني و دارويي ریحان سبز • ریحان سبز آرامش دهنده ی اعصاب است و برای درمان سردردهای عصبی بسیار مؤثر است.

    بذر به بخشی از گیاهان مورد توجه در کشاورزی و باغبانی گفته می‌شود که می‌تواند به تکثیر و تولید مثل آن گیاه منجر شود. در کشاورزی به هر بخش از گیاه که بتواند نسل دیگری از همان گیاه را تولید کند بذر می‌گویند. 

    تماس با ما

    تهران ، شهرری ، میدان هادی ساعی ، خیابان شهید آوینی پلاک 110 ، دفتر فروش گروه تولیدی دهقان بذر

    Tel : 021 55951412 –021 55903705

    Mobile : 09121266809

    Fax : 021 55918159

    تفاوت بذر ریحان سبز و بنفش

    Telegrm : t.me/dehghaniseeds

    email : info@dehghanseeds.com

    info@dehghanseeds.com

    اولین و تنها مرکز بذرهای استاندارد دراستان تهران

    


    سبد خرید من

    سبد خرید شما خالی است!

    تفاوت بذر ریحان سبز و بنفش

    سبد خرید شما خالی است!

    3,500تومان

    در خبرنامه بذرام مشترک شوید تا آخرین محصولات و اطلاعیه ها برای شما ارسال شود.

    ‘ + data.message + ‘

    خطای اتصال. لطفا دوباره امتحان کنید.

    ریحان گیاهی یک‌ساله و علفی از تیره نعناع است و یکی از سبزی‌های محبوب می‌باشد که به عنوان گیاهی دارویی، ادویه ای و همچنین به عنوان سبزی تازه استفاده می شود. اسانس گیاه ریحان خاصیت ضد قارچی و ضد باکتریایی دارد و از این اسانس در صنایع آرایشی و بهداشتی نیز استفاده می شود. رشد ریحان آسان است و از گیاهانی است که هم در زمین و هم در خانه به سادگی رشد می کند تا به صورت تازه مصرف شود. این واریته ریحان ایرانی است و سبز رنگ می‌باشد و باردهی بالایی دارد.

    نام علمی: Ocimum basilicum

    نام لاتین: Basil

    فاصله کاشت بین گیاهان: 15 سانتی‌متر

    عمق کاشت: 6 میلی‌متر

    مدت زمان جوانه زنی: 10 تا 12 روز

    دمای مناسب برای جوانه‌زنی: 18 تا 30 درجه سانتی‌گراد

     

    مشاوره : سوالی دارید؟ (کلیک کنید)

    فکس :(+98) 911 4747 707

    بذرام در لغت به معنی جای خرم و با طراوت است. در
    بذرام یک اصل بسیار مهم وجود دارد، اینکه باغ، باغچه یا حتی گل آپارتمانی شما حس
    طراوت و شادی را داشته باشد. بدون شک یک گل پژمرده یا گیاه ناسالم آراسته و زیبا
    نخواهد بود. در بذرام بذر سبزیجات، بذر
    صیفی جات و بذر درختان میوه عرضه می‌شود تا با تولید محصولات کشاورزی سالم،
    سلامتی جسمی خود و خانواده‌تان را تضمین کنید. همچنین کاشت بذر گیاهان دارویی که سبب افزایش سطح سلامتی خواهد شد. اما در
    فضای سبز همیشه کاشت انواع گل و چمن ضروری است. لذا بذر چمن و بذر گل در
    فروشگاه بذرام عرضه می‌شود. لوازم باغبانی، کود
    و سموم ارگانیک، انواع خاک و گلدان و دیگر ملزومات
    باغبانی که شاید تهیه آن
    برایتان کمی دشوار باشد، با تنوع و کیفیت بالا در فروشگاه بذرام وجود دارند.

    USDA یا وزارت کشاورزی ایالات متحده یک سازمان در سطح کابینه است که بر صنعت کشاورزی آمریکا نظارت دارد. وظایف وزارت کشاورزی ایالات متحده کمک به کشاورزان با پرداخت یارانه و حمایت از قیمت تولیدات آن هاست و همچنین با بازرسی محصولات کشاوزی سلامت مردم آمریکا را تضمین می کند. تاییدیه گرفتن از این سازمان به مفهوم رعایت تمام استانداردهای صنعت کشاورزی ایالات متحده آمریکا است.

    تفاوت بذر ریحان سبز و بنفش
    تفاوت بذر ریحان سبز و بنفش
    0

    دوره مقدماتی php

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *