عکس انگور یاقوتی زابل

دوره مقدماتی php
عکس انگور یاقوتی زابل
عکس انگور یاقوتی زابل

زاهدان- ایرنا- مدیر جهاد کشاورزی زابل در شمال سیستان و بلوچستان گفت: برداشت انگور یاقوتی از سطح 250 هکتار از باغات این شهرستان آغاز شد.

سید رضا موسوی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه برداشت انگور در زابل تا نیمه نخست تیر ادامه دارد اظهار داشت: پیش بینی می‌شود امسال ۲ هزار و ۵۰۰ تن از این محصول برداشت و روانه بازار مصرف شود.

وی ادامه داد: با توجه به بازارپسندی و زودرس بودن انگور یاقوتی در سالهای اخیر اقداماتی از سوی این نهاد برای احیای باغات این محصول در منطقه انجام شده است به طوری که در منطقه سیستان هم اینک سطح این باغات به ۲ هزار هکتار رسیده است.

مدیر جهاد کشاورزی زابل بیان کرد: ۸۵ درصد انگور تولیدی در منطقه سیستان از نوع یاقوتی است.

وی گفت: انگور یاقوتی زودرس ترین نوع انگور در سطح کشور محسوب می‌شود و سازگاری با شرایط سخت محیطی دارد.عکس انگور یاقوتی زابل

۷۳۱۶ **۶۰۸۱

دوره مقدماتی php

ایلام – ایرنا – مدیرکل گمرک استان ایلام گفت: مرز رسمی و بین المللی…

کرمانشاه- ایرنا- رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه بااشاره به ارایه…

اصفهان- ایرنا- مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: در بازدیدها…

بندرعباس – ایرنا- مرحله نخست آب شیرین کن یک میلیون مترمکعبی که روز…

همدان _ ایرنا _ مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی همدان گفت: از ابتدای…

زنجان – ایرنا – رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان…

یزد- ایرنا- همه تمدن‌های بزرگ بشری در کنار رودخانه‌های بزرگ و در مناطق…

اصفهان – ایرنا – پرواز زنبورهای طلایی عسل در اصفهان در سال‌های اخیر…

رشت – ایرنا – اولین دسته غازهای خاکستری مهاجر که پارک ملی خشکی – دریایی…

رشت- ایرنا- مدیر پزشکی انتقال خون گیلان گفت: در پویش نذر خون، ۱۲ هزار…

نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از پایگاه خبری عصرهامون، انگور یاقوتی یکی از محصولات کشاورزی در منطقه سیستان است که معمولا از اوایل خرداد ماه به ثمر می رسد.این انگور که در نام محلی به روچه زابل مشهور است زودرس ترین انگور کشور محسوب می شود که معمولا صادرات آن به سایر استان های ایران بسیار رواج دارد.آب و هوای مناسب زابل برای رشد و پرورش این نوع انگور باغداران را مجاب کرده است تا از سایر محصولات باغی چشم پوشی کنند و به کاشت این نوع محصول ادامه دهند.ورود سیلاب های فصلی به منطقه سیستان تاثیر بسیاری بر روی کشاورزی این منطقه داشته است، کشاورزی سیستان که معمولا با کشت گندم معروف است اکنون با برداشت محصولات فصلی وارد مرحله تازه ای شده است.حبیب الله سارانی یکی از باغداران منطقه سیستان است که سال هاست از طریق استفاده از چاه های آب باغ خود را زنده نگه داشته است.او که پس از سال ها خشکسالی اکنون با ورود سیلاب ها دغدغه آبیاری باغ خود را ندارد از محصولات با کیفیت خود در سال جاری می گوید.وی در گفت و گو با خبرنگار ما گفت: انگور یاقوتی به دلیل عدم وجود دانه یکی از پر طرفدار ترین محصولات در بین مردم است.وی افزود: این در حالیست که در سال جاری با توجه به ورود آب به منطقه سیستان، محصولات کشاورزی و باغی از کیفیت بالایی برخوردار هستند که می تواند برای کشاورزان سود بالایی به همراه داشته باشد.سارانی بیان داشت: در سال های خشکسالی کشاورزان دچار ضرر سنگینی شدند و به طور کل شغل خود را از دست داده بودند ، آب همواره نشانه زندگی است و امید داریم تا روند ورود آب تداوم داشته باشد.انگور یاقوتی از ۲۷۰ هکتار از باغات زابل برداشت می شودسید رضا موسوی رئیس جهاد کشاورزی زابل نیز در گفت و گو با خبرنگار ما، در این خصوص گفت: ۲۷۰ هکتار از باغات شهرستان زابل مربوط به انگور یاقوتی است.وی افزود: در کل این شهرستان ۳۲۰ هکتار باغ وجود دارد که اکثر آن مربوط به انگور یاقوتی می شود و درصد کمی نیز به زیر کشت محصولاتی همچون پسته ، زیتون و … می شود.موسوی بیان کرد: همچنین محصولاتی همچون انگور فخری و انگور چشم گاوی نیز در باغات سیستان وجود دارد که هنوز به مرحله برداشت نرسیده است.وی بیان کرد: انگور یاقوتی سیستان به عنوان زودرس ترین انگور کشور اکنون قابل برداشت است و به مرور وارد بازار خواهد شد.لازم به ذکر ازت  بنا بر رصد کلی بازار منطقه سیستان قیمت هر کیلو انگور یاقوتی از ۱۵ هزار تومان آغاز می شود که در شهرهای مختلف شمال استان این قیمت دچار نوسان است.انتهای پیام/

زاهدان – مدیرجهاد کشاورزی زابل گفت: کمبود آب و خشکسالی در زابل، انگور یاقوتی زودرس ترین نوع انگور در کشور را در معرض نابودی قرار داده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان، محمد موسوی در شورای کشاورزی زابل اظهار داشت: هرساله از ۲۵۰ هکتار باغات انگور یاقوتی بارور در زابل، ۲ هزار تن محصول برداشت می شد که امسال با کاهش ۸۰ درصدی برداشت این محصول مواجه هستیم.

وی بیان کرد: انگور یاقوتی با خشکسالی و طوفان های شن منطقه سازگار است اما امسال بحران بی آبی به این نوع محصول خسارت وارد کرده است.

مدیر جهاد کشاورزی زابل در ادامه تصریح کرد: سطح باغات انگور یاقوتی در منطقه سیستان شامل ۵ شهرستان هیرمند، هامون، زهک، نیمروز و زابل ۱۸۰۰ هکتار است که پیش از این علاوه بر تامین نیاز استان به سایر نقاط کشور نیز صادر می شده است.

همچنین مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان نیز در این جلسه گفت: ۳ هزار و ۷۰۰ هکتار از باغ های سیستان و بلوچستان به کشت انگور اختصاص دارد که ۳ هزار هکتار آن بارور و بقیه غیر بارور است.عکس انگور یاقوتی زابل

اردشیر شهرکی تصریح کرد: ۸۵ درصد انگور تولیدی در سیستان و بلوچستان از نوع یاقوتی و بقیه شامل انواع فخری، لعل، امیری، سنگک، غلامی، چشم گاوی، قندهاری و حاجی عباسی است.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان افزود: همه ساله حدود ۳۰ هزار تن از این محصول در سیستان و بلوچستان برداشت می شد که به دلیل خشکسالی و تغییرات اقلیمی امسال شاهد کاهش تولید این محصول بودیم.

All Content by Mehr News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: امسال از سطح ۲ هزار هکتار از باغات این استان ۳۰ هزار تن انگور یاقوتی برداشت و روانه بازار مصرف شد.

به گزارش خبرگزاری برنا ، اردشیر شهرکی اظهار داشت: سه هزار و ۸۰۰ هکتار از باغ های سیستان و بلوچستان به کشت انگور اختصاص دارد که ۲ هزار و ۸۰۰ هکتار آن بارور و بقیه غیر بارور است.

وی افزود: ۹۰ درصد انگور تولیدی در سیستان و بلوچستان از نوع یاقوتی و بقیه شامل انواع فخری، لعل، امیری، سنگک، غلامی، چشم گاوی، قندهاری و حاجی عباسی است.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان افزود: برداشت انگور یاقوتی در این استان از اواخر اردیبهشت آغاز و تا پایان خرداد ادامه داشت.

وی با اشاره به ویژگی های انگور یاقوتی گفت: این نوع از انگور با شرایط سخت محیطی در سیستان و بلوچستان سازگاری دارد.عکس انگور یاقوتی زابل

شهرکی اظهار داشت: درخت انگور یاقوتی در نیمه دوم اسفند شکوفه می زند، اواخر فروردین میوه اش سبز می شود و در اردیبهشت شاهد تغییر رنگ حبه های آن هستیم.

وی افزود: انگور یاقوتی به دلیل زودرس بودن از بازار پسندی مناسبی برخوردار است و درآمد خوبی عاید کشاورزان این منطقه می کند.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: بیشترین سطح زیر کشت انگور یاقوتی استان با هزار و ۸۰۰ هکتار به سیستان اختصاص دارد.

 

88492747

88830950

info@bornanews.ir

تهران – خیابان شهید مطهری – خیابان فجر – خیابان نظری – انتهای خیابان دلفان – نبش اتوبان مدرس – پلاک 50

تمام حقوق برای خبرگزاری برنا محفوظ است. استفاده از مطالب با ذکر منبع آزاد است.

ایسنا/سیستان و بلوچستان مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان سیستان وبلوچستان با اشاره به افزایش ۵۰ هکتاری باغات انگور گفت: ۳۸۵۰ هکتار از باغ های سیستان و بلوچستان به کشت انگور اختصاص دارد که ۲۸۵۰ هکتار آن بارور است وپیش بینی می شود امسال بیش از ۳۵هزار تن انگور در استان تولید گردد.

اردشیر شهرکی سوم خردادماه افزود: ۹۰ درصد انگور تولیدی در سیستان و بلوچستان از نوع یاقوتی و بقیه شامل انواع فخری، لعل، امیری، سنگک، غلامی، چشم گاوی، قندهاری و حاجی عباسی است. وی با بیان اینکه برداشت انگور یاقوتی در این استان از اواخر اردیبهشت آغاز و تا پایان خرداد ادامه خواهد داشت اظهار داشت: این نوع از انگور با شرایط سخت محیطی در سیستان و بلوچستان سازگاری دارد.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان سیستان وبلوچستان بیان داشت: درخت انگور یاقوتی در نیمه دوم اسفند شکوفه می زند، اواخر فروردین میوه اش سبز می شود و در اردیبهشت شاهد تغییر رنگ حبه های آن هستیم.

شهرکی افزود: انگور یاقوتی به دلیل زودرس بودن از بازار مناسبی برخوردار است و درآمد خوبی عاید کشاورزان منطقه می شود.

گفتنی است بیشترین سطح زیر کشت انگور در شهرستان های حوزه سیستان شامل زهک، زابل، هیرمند، هامون ونیمروز ودر شهرستان های خاش، زاهدان، و میرجاوه می باشد.عکس انگور یاقوتی زابل

انتهای پیام

غلامحیدر زورقی در گفت و گو با خبرنگار تسنیم در زاهدان اظهار داشت: برداشت انگور یاقوتی، زود رس‌ترین انگور ایران از چند روز گذشته در سیستان و بلوچستان آغاز شده و تا پایان خرداد ماه ادامه خواهد داشت.

رئیس سازمان جهادکشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: در حال حاضر 3 هزار و 850 هکتار تاکستان در استان وجود دارد که 2 هزار و 850 هکتار آن بارور است که پیش بینی می‌شود امسال 35 هزار تن انگور تولید و روانه بازار مصرف شود. 

وی گفت: امسال 50 هکتار دیگر نیز به باغات انگور استان اضافه شده که پیش بینی می‌شود افزایش تولید انگور یاقوتی را نسبت به گذشته در استان شاهد باشیم در حال حاضر بیش از 90 درصد انگور تولیدی در سیستان و بلوچستان از نوع یاقوتی و بقیه شامل انواع فخری، لعل، امیری، سنگک، غلامی، چشم گاوی، قندهاری و حاجی عباسی است.

زورقی افزود: انگور یاقوتی با شرایط سخت محیطی در سیستان و بلوچستان سازگاری دارد به دلیل زودرس بودن بازار پسندی مناسبی داشته و درآمد خوبی عاید کشاورزان این منطقه می‌شود.

وی عنوان کرد: بیشترین سطح زیر کشت انگور سیستان و بلوچستان در شهرستان‌های حوزه سیستان شامل زهک، زابل، هیرمند، هامون و نیمروز ودر شهرستان‌های خاش ،زاهدان، ومیرجاوه است.عکس انگور یاقوتی زابل

انتهای پیام/394/ی

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی سیستان وبلوچستان:

زاهدان(پانا) _ مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی سیستان وبلوچستان با اشاره به افزایش ۵۰ هکتاری باغات انگور در این استان اعلام کرد انگور یاقوتی سیستان زودرس ترین انگور کشور راهی بازار می شود.


اردشیر شهرکی در گفت و گو با پانا، اظهار کرد: ۹۰ درصد انگور تولیدی در سیستان و بلوچستان از نوع یاقوتی و بقیه شامل انواع فخری، لعل، امیری، سنگک، غلامی، چشم گاوی، قندهاری و حاجی عباسی است.

او ادامه داد: برداشت انگور یاقوتی در این استان از اواخر اردیبهشت آغاز و تا پایان خرداد ماه ادامه خواهد داشت.
شهرکی با اشاره به ویژگی های انگور یاقوتی بیان کرد: این نوع از انگور با شرایط سخت محیطی در سیستان و بلوچستان سازگاری دارد.
مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی افزود: درخت انگور یاقوتی در نیمه دوم اسفند شکوفه می زند، اواخر فروردین میوه اش سبز می شود و در اردیبهشت شاهد تغییر رنگ حبه های آن هستیم.عکس انگور یاقوتی زابل

او تصریح کرد: سه هزار و ۸۵۰ هکتار از باغ های سیستان و بلوچستان به کشت انگور اختصاص دارد که ۲ هزار و ۸۵۰هکتار آن بارور است و پیش بینی می شود امسال بیش از ۳۵هزار تن انگور در استان تولید شود.

عکس انگور یاقوتی زابل
عکس انگور یاقوتی زابل
0

دوره مقدماتی php

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *