تصاویر گل میخک قرمز

دوره مقدماتی php
تصاویر گل میخک قرمز
تصاویر گل میخک قرمز

روحانی: آن کلید کذایی که در ایام تبلیغات نشان دادید، کلید حل مشکلات بود یا سوئیچ بولدوزر؟!

شکیرا، پیکه را در بارسلون تنها گذاشت +(تصاویر)

این کودکان در آینده پولدار می‌شوند

در ستایش کاپیتان پرواز ۲۷۷ ایران ایر از تهران به ارومیه

حالت های درست و اشتباه خوابیدن

تصاویر گل میخک قرمز

اس ام اس استقلالی (۱)

دوره مقدماتی php

در این تصویر فرهاد مجیدی به همراه پوریا پورسرخ و الناز شاکردوست را مشاهده می کنید.به نظر می رسد این عکس مربوط به افتتاح رستوران علی دایی باشد.

منبع : تماشاگر

تصاویری زیبا و دیدنی از گل میخک گردآوری شده توسط گروه فاپاتوق این تصاویر زیبا شامل ۳۰ عکس زیبا هستند

روی گل مورد نظر خود کلیک کنید و در اندازه واقعی مشاهده کنید

گل میخک (به انگلیسی: Carnation)‏ این گل در ابتدا توسط گیاه شناس یونانی تئوفرستوس (Theopharastus)، دیانتوس (Dianthus) نامیده شد که گل بومی منطقه خاور نزدیک است.
برخی از محققین بر این باورند که نام میخک از کلمه تاجگذاری یا تاج خورشید گرفته شده‌است زیرا این گل یکی از گل‌هایی بود که در مراسم تاجگذاری پادشاهان یونان استفاده می‌شد. این گل امروزه بیشتر نشانه عشق، افتخار، برتری و جذابیت می‌باشد. میخک قرمز کم رنگ، نشانگر تحسین و میخک قرمز پر رنگ نشانگر عشق و احساسات بسیار عمیق است.

خواص داروئی:

میخک یعنی خشک شده غنچه درخت میخک از دو هزار سال پیش بعوان ادویه بکار می رفته‌است. میخک از نظر طب قدیم ایران خیلی گرم و خشک است و دارای خواص بسیاری است.

۱)برای رفع دندان درد و گوش درد یک قطرع از اسانس میخک و یا روغن آنرا روی دندان بمالید و یا در گوش بچکانید.

۲)میخک تقویت کننده مغز می‌باشد و کسانیکه حافظه ضعیف دارند باید از دم کرده میخک استفاده کنند.

۳)میخک از سرطان جلوگیری کرده و حتی درمان کننده سرطان می‌باشد.

۴)برای رفع سردرد مفید است

۵)در برطرف کردن فلج و لقوه موثر است

۶)ضعف اعصاب را درمان می‌کند

۷)برای رفع تنگی نفس مفید است

۸)کسانیکه بمتلا به بیماری سوواس هستند برای درمان آن باید میخک بخورند

۹)مقوی معده و جهاز هاضمه‌است

۱۰)کبد و کلیه را تقویت می‌کند

۱۱)سکسکه را برطرف می‌کند

۱۲)برای تقویت نیروی جنسی سرد مزاجان مفید است بدین منظور باید ۲ گرم از پودر میخک را با شیر مخلوط کرده و هر روز بمدت یک هفته از آن استفاده کرد

۱۳)کسانیکه قطره قطره ادرار می‌کنند برای درمان آن باید چای میخک بنوشند

۱۴)میخک اشتهاآرو است

۱۵)بدن را تقویت می‌کند

۱۶)برای ترمیم قرنیه چشم و برطرف کردن لکه در چشم، می‌توان چند قطره از محلول آبی میخک در چشم بچکانید.تصاویر گل میخک قرمز

۱۷)میخک تب بر است

۱۸)میخک کرم کش است و داروهای کرم کش دارای میخک می‌باشند

۱۹)برای گردش خون و قلب مفید است

۲۰)اسهال و دل درد را تقویت می‌کند

۲۱)برای درمان کمردرد، چای میخک و یا دو قطره اسانس میخک را با آب گرم و یا چائی مخلوط کرده و بنوشید.

۲۲)نوشیدن یک فنجان چای میخک بعد از غذا گاز و درد معده را از بین می‌برد

۲۳)استفاده از میخک گرفتگی عضله را از بین می‌برد.

۲۴)عصاره این گیاه بهترین درمان برای آفت های دهانی می باشد.

منبع نوشته:ویکیپدیا

آموزش نقاشی تکنیک مداد رنگی

  • عکس فاطمیون افغانستانی
  • آموزش نقاشی سیاه قلم چهره

    پکیج آموزش اسکیت برد

    آموزش جامع تعمیر قطعات خودرو

    آموزش خط تحریر

    تصاویر گل میخک قرمز

    تمام پست هاي نوشته شده توسط خانم توکلی

    لينک دوستان :

    آپلود فایل
    |
    آموزش بدنسازی
    |
    آموزش خياطي
    |
    آموزش زبان آلماني
    |
    آموزش زبان رزتا استون
    |
    آموزش زبان فرانسه
    |
    آموزش زبان نصرت
    |
    آموزش قلاب بافي
    |
    استخاره
    |
    ساخت وبلاگ
    |
    شمع سازي
    |
    فال حافظ
    |
    فوتبال
    |
    ورمي کمپوست
    |


    خوراک سایت – نقشه سایت

    گل میخک یکی دیگه از انواع گل های زیبا در طبیعت است که برای اولین بار توسط گیاه شناس یونانی دیانتوس نامیده شد. جالب است بدانید که این گل در آن زمان در مراسم تاجگذاری پادشاهان یونان استفاده می شد.

    گل میخک را در بیشتر مناطق دنیا به دلیل زیبایی خاصی که دارد به عنوان گیاه زینتی پرورش می دهند. همچنین از میخک به عنوان ادویه آشپزخانه و در ترکیب با فلفل, دارچین و … مورد استفاده قرار می گیرد ناگفته نمایند در قدیم میخک ادویه گران قیمت بود که تنها پادشاهان و ثروتمندان می توانستد از این ادویه استفاده کنند.

    از روغن میخک هم در تولید و تهیه عطرها, صابون ها و به عنوان ماده طعم دهنده در لوازم پزشکی و ندانپزشکی استفاده می شود. همچنین گل میخک خواص داروئی بسیار زیادی دارد و در درمان بسیاری از بیماری ها مفید است.

    تصاویر گل میخک قرمز

    در حالت کلی گل میخک نشانه عشق, افتخار, برتری و جذابیت می باشد. گل میخک قرمز کم رنگ نشانه تحسین و میخک قرمز پر رنگ نشانه عشق و احساسات بسیار عمیق است و میخک سفید هم به معنای این است که هنوزم در دسترس هستم.

    گل میخک سفید

    گالری تصاویر زیبا و دیدنی از گل های میخک زیبا در جهان

    گالری تصاویر زیبا از انواع گل های میخک مینیاتوری برای پروفایل

    عکس زیباترین گل های میخک در طبیعت

    عکس از شاخه گل میخک قرمز

    گل میخک زرد

    گالری تصاویر زیبا و دیدنی گل های میخک برای پروفایل تلگرام و اینستاگرام

    مجموعه تصاویر زیبا از گل های میخک Clove

    عکس های دیدنی از گل میخک در رنگ های متنوع

     

    عکس از دسته گل میخک عاشقانه

    گل میخک  | gole mikhak

    زیباترین عکس ها از انواع گل های میخک در رنگ های قرمز, صورتی, سفید و زرد در طبیعتتصاویر گل میخک قرمز

    عکس انواع گل میخک زیبا و عاشقانه برای پروفایل

    گل میخک با نام علمی دیانتوس (Dianthus) یکی از قدیمی‌ترین گل های شناخته شده‌ی دنیا است. تاریخچه‌ی این گل خوش رنگ و بو، به یونان باستان برمی گردد. در آن زمان گل بخش مهمی از هنر طراحی محسوب می شد و میخک در مراسم تاجگذاری پادشاهان یونان بسیار حضور پراهمیتی داشت. این گل جنبه مذهبی نیز دارد. مسیحیان معتقدند که غنچه‌ی آن اولین بار از اشک حضرت مریم در هنگام حمل صلیب توسط حضرت مسیح به زمین آمد.

    ترجمه‌ی دقیق آن “گل خدا” یا “گل بهشتی” است. این گل بومی آسیای غربی است. میخک‌ها گل های شاد و پرانرژی هستند. شما می توانید سبد گل و یا دسته گل های میخک را همراه با تلفیقی از گل های دیگر درمراسمات و جشن های خود داشته باشید. اگر می خواهید برای خرید گل میخک اقدام کنید و احیانا حوصله پیاده روی تا اولین گل فروشی محله تان را ندارید، بین گل فروشی های آنلاین سری به به سایت گل باما بزنید. ما در این سایت تلاش کرده ایم تا خرید آنلاین گل برای ساکنان شهر تهران و کرج ساده تر شود.

    میخک گل اسطوره ای است که با تحقیقی کوچک می توان رد آنرا در قصرهای یونان، در طراحی هنری رم کهن و کلیساهای بزرگ یافت. در اصل رنگ این گل صورتی کم رنگ است. اما امروزه طیف گسترده ای از رنگ های مختلف مانند زرد، قرمز، سفید، بنفش و سبز را شامل می شود.تصاویر گل میخک قرمز

    هر رنگ آن بیانگر نماد خاصی است؛ مثلا میخک صورتی نماد تحسین، رنگ قرمز آن نماد عشق، افتخار و جذابیت و میخک سفید نماد شانس است. با رنگ های دلربای این گل پرطرفدار می توانید سبد گل، باکس گل، دسته گل و حلقه گل برای شادباش تولد، ابراز عشق و حتی همدردی تدارک ببینید. این ها پیشنهادی ویژه برای کسانی است که می خواهند به نزدیکترین و عزیزترین فرد زندگی خود گلی زیبا و خاص هدیه دهند. 

    سبدی از گل های جنگلی را تجسم کنید! سبدی که گل‌های لیلیوم، رز سفید، فریزیا، گل مومی و میخک سبز را در بر دارد. همه ی این گل ها مکمل یکدیگر هستند و سبد گل بی نظیری را خلق می کنند.

     غنچه های روشن و زیبای میخک، رز و ورونیکا ترکیبی فوق العاده است و یک هدیه ی دل فریب و رنگارنگ را تدارک می دهد.

     گل میخک جدا از این که به طور طبیعی طیف گسترده ای از رنگ های مختلف، مانند گل میخک قرمز و گل میخک بنفش را در بردارد، به راحتی هم می توان رنگ آن را توسط رنگ های خوراکی تغییر داد. با این ویژگی تم های مختلفی در میز رستوران ها و دسته گل های عروس می توان خلق کرد. میخک گیاهی خوردنی و معطر است. وجود آن هارمونی خوبی را به رنگ و بوی غذا می دهد. نوع معطر آن به نام قُرَنفُل معروف است. آن را خشک کرده و با ترکیب فلفل، دارچین و زرد چوبه برای تهیه‌ی پورد کاری استفاده می کنند. یکی از افتخارات این گل سرخ و زیبا این است که در قرن بیستم به گل رسمی روز مادر بدل شد.

    در بین گونه های مختلف میخک، دو گونه ی آن با نام های میخک همیشه بهار، میخک پرچینی از سایر میخک‌ها رایج تر هستند. میخک همیشه بهار بنام قَرَنفُل تک گل، گل کوچک مخملی با پنج گلبرگ است؛ که بصورت چتر بر روی ساقه ی گیاه خودنمایی می کنند. این نوع میخک بسیار معطر و رنگ آن بین سفید، صورتی و بنفش متغیر است. میخک های سرخابی از گونه پرچینی، گونه با شکوه میخک است. معمولا دو گل می دهد و با 40 گلبرگ خود به سایر گل ها فخر می فروشد. اگر به دنبال گزینه ی مناسبی برای جشن می گردید یا اگر می خواهید سبد گل شما مرکز توجه واقع شود با این نوع میخک آنرا مزین کنید.

    این گل خواص دارویی و درمانی بسیاری دارد. می توان برای کاهش استرس از دمنوش معجزه آسایش لذت برد. ماسک صورت گل میخک برای کاهش التهاب و درمان جوش توصیه می شود. استفاده رایج آن در خوش بو کردن دهان و بسیاری موارد دیگر. این گل پرخاصیت می تواند جایگزین ارگانیک مناسبی برای داروهای شیمیایی باشد. 

    همچنین برای دندان درد نیز استفاده می‌شود، به این صورت که برای تسکین موضعی دندان درد، تا رسیدن به دندانپزشک در سریع‌ترین زمان، درد دندان را تسکین می‌بخشد. این گل حاوی ترکیباتی به نام اوژنول است که در دندانپزشکی سنتی، به عنوان مسکن موضعی کاربرد گسترده دارد. روغن میخک بهترین راه برای تسکین دندان درد است. معمولا این گل به سه صورت پودر، مایع و عصاره در بازار موجود است.

    این گل یک گل نرینه مادینه است و به راحتی گل می دهد. نحوه ی گل دهی این گل می تواند بصورت تک شاخه باشد؛ به اینصورت که جوانه های زیر گل انتهایی را حذف کرده و تنها یک گل درشت به ثمر رسد و یا گل انتهایی را حذف کرده و جوانه ها را به صورت گل های مینیاتوری پرورش دهیم. پرچم میخک یک یا دو حلقه دارد که به روی تعداد گلبرگ های برابر یا گاهی دو برابر سوار هستند. گلبرگ های میخک دندانه دار و اغلب به هم پیچیده اند و ظاهر جذابی را به تصویر می کشند. برگ های این گیاه زیبا بسیار باریک و کشیده اند. جای شگفتی است که حتی برگ های این گل محبوب رنگارنگ هستند. سبز و خاکستری و گاهی هم بنفش. میخک ها انقدر گل می دهند که رضایت باغبان های خبره را جلب می کنند.

    اگر مایلید به باغچه‌ی خود رنگ و طراوت ببخشید حتما میخک را پرورش دهید. آن ها به سرعت رشد می کنند. برخی گونه های آن حدودا تا 60 سانتی متر قد می کشند و قطر گل های آن به 8 سانتی متر هم می رسد. آنها را در پرچین یا گلدان بکارید. عطر مسحور کننده میخک همراه با رنگ های گرم آن توجه همه را به خود جلب می‌کند.

    قلمه زدن این گل زیبا بهترین روش برای تکثیر آن است. بهتر است قلمه را از میخکی سالم، قوی و بدون آفت انتخاب کنید. هرچه قلمه نزدیک تر به ریشه باشد، احتمال موفقیت قوی تر است. هنگام پاییز یا زمستان قلمه را از گیاه جدا کنید. قلمه باید در شن کاشته شود سپس در گلدان قرار گیرد و تا بهار همانجا باقی بماند. در اوایل ادریبهشت دما عالی و خاک کاملا آماده کاشت این گل زیبا است. به محل کاشت گل دقت کنید چراکه این گیاه به نور زیاد و هوای خنک نیاز دارد. دقت کنید که درمعرض گرمای مستقیم آفتاب قرار نگیرد. این گل مرتب باید آبیاری شود تا جایی که رطوبت خاک قابل مشاهده باشد. اما حواستان باشد خاک ازآب اشباع نشود زیرا باعث زردی شاخ و برگ و فساد ریشه می گردد. برای بهبود رشد گیاه را مرتبا هرس و گل های پژمرده را جدا کنید.

    میخک ها مانند هر گیاه دیگری مستعد آفت هستند. اگر می خواهید از میخک خود مراقبت کنید، لازم است بدانید باید انتظار چه چیزی را داشته باشید. اگر نقطه های بنفش روی برگ گیاه شما ظاهر شود و سپس به رنگ قهوه ای و زرد دربیاید، احتمالا میخک مبتلا به آفت شده است. برای حل این مشکل از قارچ کش استفاده کنید. نوعی دیگری از آفت که توسط شته ها رخ می دهد، پژمردگی تدریجی و توقف رشد گیاه است که با مرگ برگ ها نیز همراه می شود. نوع دیگری از آفت این گل سوختگی ناشی از بوتریتیس (نوعی قارچ) است که باعث قهوه ای شدن گلبرگ ها می شود و باید خیلی سریع قسمت های آلوده را از گیاه جدا کرد. آفت قارچی ساقه ظاهر آن را خشک و پژمرده و قهوه ای می کند.

    گل باما تضمین میکند کالای درخواستی شما سر ساعت در محل مقرر تحویل شما گردد تا خیالتان از بابت این موضوع راحت باشد و به باقی امور برسید

    ما خود را موظف میدانیم که با ارائه بهترین ها و با کیفیت ترین محصولات اعتماد شما را حفظ کنیم چرا که معتقدیم اعتماد شما بزرگترین سرمایه ی ماست

    برای جلب رضایت شما عزیزان این امکان فراهم شده که پرداخت وجه پس از تحویل سفارش و اطمینان از کیفیت محصول انجام شود و در صورت عدم رضایت میتوانید سفارش خود را مرجوع نمایید

    خیلی راحت سفارشت رو ثبت کن و به بقیه کارهایی که داری برس

    تجربه‌‌ی خرید آسان گل همراه با خدماتی ویژه

    تهران ، بازار گل شهید محلاتی ، انتهای سالن 2 شرقی

    تهران ، بازار گل شهید بابایی ، غرفه شماره 1 شاخه ای فروشان

    021-33686878 | 09120284787

    تصاویر گل میخک قرمز

    تمامی فعالیت های حوزه آنلاین وب سایت گل باما تحت مدیریت و مالکیت مجموعه پارس سان است © 2017

    مطالب پر بازدید


    عکسی را که مشاهده می کنید مربوط به گیاه میخک می باشد . میخک برای درمان سرطان و جلوگیری از بسیاری سرطان ها مفید است. همچنین میخک تقویت کننده بدن نیز می باشد. ما امروز در دکتر سلام این گیاه را مورد بررسی قرار می دهیم

    به کمک این کلینیک تخصصی می تونید بیش از ۷ کیلو در یک دوره (۲۱روزه) وزن کم کنید و به اندام ایده آل خودتون برسید.

    پشتیبانی و مشاور رایگان

    کاهش وزن تضمینی بدون بازگشت


    تصاویر گل میخک قرمز

     


    گل میخک (به انگلیسی: Carnation) این گل در ابتدا توسط گیاه‌شناس یونانی تئوفرستوس (Theopharastus)، دیانتوس (Dianthus) نامیده شد که گل بومی منطقه خاور نزدیک است.
    برخی از پژوهشگران بر این باورند که نام میخک از کلمه‌ی تاجگذاری یا تاج خورشید گرفته شده است؛ زیرا این گل٬ یکی از گل‌هایی بود که در مراسم تاجگذاری پادشاهان یونان استفاده می‌شد. این گل٬ امروزه بیشتر نشانه عشق، افتخار، برتری و جذابیت می‌باشد. میخک قرمز کم رنگ، نشانگر تحسین و میخک قرمز پر رنگ نشانگر عشق و احساسات بسیار عمیق است.خواص دارویی:

    میخک یعنی خشک شده غنچه درخت میخک از دو هزار سال پیش به عنوان ادویه به کار می‌رفته‌است. میخک از نظر طب قدیم ایران خیلی گرم و خشک است و دارای خواص بسیاری است.

    ۱)برای رفع دندان درد و گوش درد یک قطرع از اسانس میخک و یا روغن آنرا روی دندان بمالید و یا در گوش بچکانید.

    ۲)میخک تقویت کننده مغز می‌باشد و کسانیکه حافظه ضعیف دارند باید از دم کرده میخک استفاده کنند.

    ۳)میخک از سرطان جلوگیری کرده و حتی درمان کننده سرطان می‌باشد.

    ۴)برای رفع سردرد مفید است

    ۵)در برطرف کردن فلج و لقوه موثر است

    ۶)ضعف اعصاب را درمان می‌کند

    ۷)برای رفع تنگی نفس مفید است

    ۸)کسانیکه بمتلا به بیماری سوواس هستند برای درمان آن باید میخک بخورند

    ۹)مقوی معده و جهاز هاضمه‌است

    ۱۰)کبد و کلیه را تقویت می‌کند

    ۱۱)سکسکه را برطرف می‌کند

    ۱۲)برای تقویت نیروی جنسی سرد مزاجان مفید است بدین منظور باید ۲ گرم از پودر میخک را با شیر مخلوط کرده و هر روز بمدت یک هفته از آن استفاده کرد

    ۱۳)کسانیکه قطره قطره ادرار می‌کنند برای درمان آن باید چای میخک بنوشند

    ۱۴)میخک اشتهاآرو است

    ۱۵)بدن را تقویت می‌کند

    ۱۶)برای ترمیم قرنیه چشم و برطرف کردن لکه در چشم، می‌توان چند قطره از محلول آبی میخک در چشم بچکانید.

    ۱۷)میخک تب بر است

    ۱۸)میخک کرم کش است و داروهای کرم کش دارای میخک می‌باشند

    ۱۹)برای گردش خون و قلب مفید است

    ۲۰)اسهال و دل درد را تقویت می‌کند

    ۲۱)برای درمان کمردرد، چای میخک و یا دو قطره اسانس میخک را با آب گرم و یا چائی مخلوط کرده و بنوشید.
    تصاویر گل میخک قرمز

    ۲۲)نوشیدن یک فنجان چای میخک بعد از غذا گاز و درد معده را از بین می‌برد

    ۲۳)استفاده از میخک گرفتگی عضله را از بین می‌برد.

    ۲۴)عصاره این گیاه بهترین درمان برای آفت های دهانی می باشد.

    مطالب مرتبط

    عجب گل جادویی هستش این میخک..خیلی ازخاصیتش تعجب کردم.من که عاشقش شدم وازاین به بعدهمیشه استفاده خواهم کرد..ممنون ازاطلاعات مفیدشما..همگی برای همیشه استفاده کنید

    واقعا مطلب جالب بود,به شخصه نمیدونستم میخک این همه فواید داره/ممنون ازتون 🙂

    هماهنگی جهت تبلیغات: 02123051172

    مجری انحصاری نیتیو، سنجاق

  • مدل سبد گل بله برون
  • کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است

    گل میخک پیام آور دوستی، افتخار و زیبایی می باشد و رنگ های مختلف آن معنی متفاوتی دارند. میخک صورتی نماد راستگویی و عشق مادرانه و میخک قرمز نماد عشق و تحسین است. میخک بنفش رر فرهنگ معنی گل ها به معنای غیرقابل پیش بینی بودن است و میخک سفید به معنای خوش شانسی، پاکی و عشق خالص است.

    میخک معمولاً به عنوان یک ادویه آشپزخانه و در ترکیب با فلفل، دارچین و زردچوبه و سایر ادویه‌ها برای تهیه پودر ادویه کاری، مورد استفاده قرار می‌گیرد.

    از خواص میخک و روغن آن نیز در تولید عطرها، صابون‌ها و یا به عنوان ماده طعم دهنده در لوازم پزشکی و دندان‌پزشکی استفاده می‌شود.

    در قدیم میخک ادویه‌ای گران قیمت بود که تنها پادشاهان و ثروتمندان می‌توانستند از آن استفاده کنند.تصاویر گل میخک قرمز

    غنچه‌های گیاه میخک پس از باز شدن یعنی قبل از این که رنگ خاکستری و ارغوانی آن تبدیل به قرمز شود، باید چیده و خشک شوند، میخکی که به عنوان ادویه و دارو به کار می‌رود، پودر این غنچه‌ها است.

    میخک یعنی خشک شده غنچه درخت میخک از دو هزار سال پیش بعوان ادویه بکار می‌رفته است.

    به مکانی با آفتاب کامل یا نیمه سایه نیاز دارد . البته در مناطقی که هوا در طی فصل رشد گرم است کاشت گیاه در مکانی نیمه سایه – نیمه افتاب توصیه می شود بخصوص اینکه از ظهر به بعد مکان کاشت سایه باشد تا گیاه به دلیل گرمای هوا و تابش نور آفتاب اسیب نبیند. این مسئله بخصوص برای گیاهان کاشته شده در گلدان اهمیت دارد . در غیر اینصورت نوک و حاشیه برگها حالتی خشکیده و قهوه ای را می یابند. به همین دلیل در مورد گیاهان گلدانی بهترین مکان از نظر قرار دادن گلدان در طی فصل تابستان قسمت شرقی منزل است .

     

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دیدگاه

    وب‌ سایت

    ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

    تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شرمیلا می باشد.

    نام کاربری یا بخاطر بسپار

    رمز * فراموشی رمز عبور؟

    وارد حساب کاریری خود شوید

    اضافه کردن به اینجا؟ یک حساب کاربری بسازید

    آدرس

    رمز به آدرس ایمیل شما ارسال میشود.

    از داده های شخصی شما برای پشتیبانی از تجربه شما در سراسر این وب سایت ، مدیریت دسترسی به حساب کاربری خود ، و اهداف دیگری که در سیاست حفظ حریم خصوصی ما شرح داده می شود ، استفاده می شود.

    حساب خود را تنظیم کنید

    قبلا ثبت نام کردید؟ از اینجا وارد شوید

    تصاویر گل میخک قرمز

    با عرض پوزش، برای این جستجو چیزی یافت نشد.

    گل میخک یکی دیگه از انواع گل های زیبا در طبیعت است که برای اولین بار توسط گیاه شناس یونانی دیانتوس نامیده شد. جالب است بدانید که این گل در آن زمان در مراسم تاجگذاری پادشاهان یونان استفاده می شد.

    گل میخک را در بیشتر مناطق دنیا به دلیل زیبایی خاصی که دارد به عنوان گیاه زینتی پرورش می دهند. همچنین از میخک به عنوان ادویه آشپزخانه و در ترکیب با فلفل, دارچین و … مورد استفاده قرار می گیرد ناگفته نمایند در قدیم میخک ادویه گران قیمت بود که تنها پادشاهان و ثروتمندان می توانستد از این ادویه استفاده کنند.

    از روغن میخک هم در تولید و تهیه عطرها, صابون ها و به عنوان ماده طعم دهنده در لوازم پزشکی و ندانپزشکی استفاده می شود. همچنین گل میخک خواص داروئی بسیار زیادی دارد و در درمان بسیاری از بیماری ها مفید است.

    تصاویر گل میخک قرمز

    در حالت کلی گل میخک نشانه عشق, افتخار, برتری و جذابیت می باشد. گل میخک قرمز کم رنگ نشانه تحسین و میخک قرمز پر رنگ نشانه عشق و احساسات بسیار عمیق است و میخک سفید هم به معنای این است که هنوزم در دسترس هستم.

    گل میخک سفید

    گالری تصاویر زیبا و دیدنی از گل های میخک زیبا در جهان

    گالری تصاویر زیبا از انواع گل های میخک مینیاتوری برای پروفایل

    عکس زیباترین گل های میخک در طبیعت

    عکس از شاخه گل میخک قرمز

    گل میخک زرد

    گالری تصاویر زیبا و دیدنی گل های میخک برای پروفایل تلگرام و اینستاگرام

    مجموعه تصاویر زیبا از گل های میخک Clove

    عکس های دیدنی از گل میخک در رنگ های متنوع

     

    عکس از دسته گل میخک عاشقانه

    گل میخک  | gole mikhak

    زیباترین عکس ها از انواع گل های میخک در رنگ های قرمز, صورتی, سفید و زرد در طبیعتتصاویر گل میخک قرمز

    عکس انواع گل میخک زیبا و عاشقانه برای پروفایل

    سبد خرید شما خالی است.

    نام کاربری یا آدرس ایمیل *

    گذرواژه *

    مرا به خاطر بسپار .btnh:hover { background-color: #d2a56a !important; } .btnh{ min-width: 150px; float: left; margin-top: 10px!important; background-color: #800020!important; cursor: pointer; font-size: 14px; color: #fff; padding: 14px 20px; text-decoration: none!important; border: none; transition: all .6s cubic-bezier(.77,0,.175,1); }ورود

    گذرواژه خود را فراموش کرده اید؟

    تصاویر گل میخک قرمز

    آدرس ایمیل *

    گذرواژه *

    نام خانوادگی *

    نام فروشگاه *

    آدرس فروشگاه * https://vipshop.flowers/market/

    شماره تلفن*

    قوانین و شرایط را خوانده و قبول دارم.

    مشتری هستم فروشنده هستم

    عضویت

    نام کاربری یا آدرس ایمیل *

    گذرواژه *

    مرا به خاطر بسپار .btnh:hover { background-color: #d2a56a !important; } .btnh{ min-width: 150px; float: left; margin-top: 10px!important; background-color: #800020!important; cursor: pointer; font-size: 14px; color: #fff; padding: 14px 20px; text-decoration: none!important; border: none; transition: all .6s cubic-bezier(.77,0,.175,1); }ورود

    گذرواژه خود را فراموش کرده اید؟

    آدرس ایمیل *

    گذرواژه *

    نام خانوادگی *

    نام فروشگاه *

    آدرس فروشگاه * https://vipshop.flowers/market/

    شماره تلفن*

    قوانین و شرایط را خوانده و قبول دارم.

    مشتری هستم فروشنده هستم

    عضویت

    میخک

    تصاویر گل میخک قرمز

    نام فارسی: میخک

    نام انگلیسی: Carnation

    نام علم: Caryophillus Dianthus

    خانواده: میخک(Caryophylaceae)

    زادگاه:  خاور نزدیک

    گل میخک یکی از گل هایی است که در سطح وسیعی از جهان برای تزئین باکس گل یا سبد گل از آن استفاده میشود. همچنین میخک در سطح انبوهی جهت تولید گل بریده کشت می گردد و افزایش طول عمر و کیفیت پس از برداشتن گل بریده میخک از نظر اقتصادی از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

    با توجه به فراز گرا بودن میخک چنانچه گل های شاخه بریده این گیاه بعد از جدا شدن از پایه مادری در شرایط مناسبی نگهداری نشوند به علت شروع شدن فرایندهای منجر به پیری ماندگاری پس از برداشت آنها کاهش پیدا خواهد کرد. میخک گیاهی است بومی جزایر اندونزی و اقیانوسیه که امروز به خاطر گل های زیبایش در سراسر جهان کشت و کار می شود. جنس Dianthus  بیش از ۳۰۰ گونه دارد که چندین گونه از آن به عنوان گیاه زینتی باغچه ای گل بریدنی با گیاه گل دهنده گلدانی پرورش داده میشود که عمومی ترین آنها گل میخک قرنفل، میخک باغی و هیبرید بین این دو میخک گل کاران است. در کشورهای اروپایی اروپایی به ترتیب رز، داوودی و میخک بیشترین میزان تولید گل شاخه بریده را به خود اختصاص داده است.

     عبارتند از روش های نادرست بسته بندی، حمل و نقل، و عدم مراقبتهای پس از برداشت و مشکل عمده گل های بریده داشتن عمر کوتاه پس از برداشت آنهاست.

    میخک از گل های بریدنی محبوب دنیا محسوب شده و در تجارت بین المللی گل های شاخه بریده مقام ششم را به خود اختصاص داده است. این گل در ابتدا توسط گیاه شناس یونانی تئوفرستوس ، دیانتوسه نامیده شد که گل بومی منطقه خاور نزدیک است. برخی از پژوهشگران بر این باورند که نام میخک از کلمه ی تاجگذاری یا تاج خورشید گرفته شده است، زیرا این گل، یکی از گل هایی بود که در مراسم تاجگذاری پادشاهان یونان استفاده می شد.

    این گل، امروزه بیشتر نشانه عشق، افتخار، برتری و جذابیت است. میخک قرمز کم رنگ، نشانگر تحسین و میخک قرمز پر رنگ نشانگر عشق و احساسات بسیار عمیق است. اسانس میخک دارای اوژنول، کاربوفلین، الکل، بنزیلیک، بنزوات دموتیل، فورفوول و اتیلن است اوژونول که ماده اصلی میخک می باشد، آرامکننده و ضد عفونی کننده از آن در دندان پزشکی برای آرام کردن درد دندان استفاده می شود.

  • فوايد شيره درخت هلو
  • این گل در ابتدا توسط گیاه شناس یونانی تئوفراستوس، دیانتوس» نامیده شد که گل بومی منطقه خاور نزدیک بوده و حدود ۲۰۰۰ سال قدمت دارد. در اینجا پیرامون خانواده میخک که کاملا با خانواه کمپوزیته متفاوتند، مطالبی عنوان می شود. خانواده میخک یا کاریوفیلاسه یکی از تیرههای است که تعداد گیاهان زینتی آن زیاد نیست. از گیاهان زینتی این خانواده می توان به قرنفل و ژیپسوفیل اشاره کرد.

    اگر به مطالعه بیشتر در مورد گل میخک علاقه دارید، به مقاله گل میخک قرنفل، که از معروف ترین انواع گل میخک میباشد مراجعه بفرمایید.

    میخک معمولی بر اساس مدارک و اسناد تاریخی میخک دایانتوس یک گیاه بسیار قدیمی است و حداقل ۳۰۰ سال قبل از میلاد مسیح بعنوان گل مورد علاقه افراد در مراسم مختلف مورد استفاده بوده است (دایانتوس به یونانی به معنی بوی خدایان است.

     احتمالا بوی خوش و رایحه این گل در طی این سالها و شاید در اثر عملیات به نژادی از بین رفته و بر اثر تغییرات ژنتیکی دارای خصوصیات دیگر شده است. برخی از محققین بر این باورند که نام میخک از کلمه تاجگذاری یا تاج خورشید گرفته شده است زیرا این گل یکی از گل هایی بود که در مراسم تاجگذاری پادشاهان یونان استفاده می شد.

    این گل امروزه بیشتر نشانه عشق، افتخار، برتری و جذابیت می باشد. میخک قرمز کم رنگ، نشانگر تحسین و میخک قرمز پر رنگ نشانگر عشق و احساسات بسیار عمیق، میخک سفید بیانگر عشق خالص و خوش شانسی، نوع سفید خط دار عدم وجود توانایی برای تقسیم عشق و میخک بنفش نشانگر دمدمی مزاج بودن و تنوع پرستی می باشد. در تیره کاپریفولیاسه گیاهان زینتی فراوانی وجود دارند در واقع میخک برادر بزرگ گل هایی چون صدفی و قرنفل است

    1) میخک های تک شاخه یا میخکهایی که اصطلاحا تحت نام میخکهای استاندارد معروف هستند. این گیاهان گل های درشت، تک شاخه و دم گل بسیار بلندی دارند.

    2) میخک های خوشه ای یا پا کوتاه که اصطلاحا میخکهای مینیاتوری می نامند. در این گروه گل های اسپریل از گل های چند شاخه، منشعب و ریز تشکیل شده اند که دمگل های کوتاهی دارند. امروزه رقم جدیدی بنام اسپری که دارای گل آذین خوشه است، برای منظور شاخه بریده کشت و کار می شود.

    کاربرد و مصرف میخکها بیشتر بستگی به فرهنگ عامه مردم و شناخت مردم دارد. در ایران اصولا مردم گل های شاخه بلند با گل درشت تر می پسندند. اما در نزد اروپاییان گل هایی با دم گل کوتاه تر و در اندازه کوچکتر مطلوب است. بطور متوسط هر سال حداقل ۱۰ تا ۱۵ رقم جدید از میخک به دنیا معرفی می شود.

    میخک یعنی خشک شده غنچه درخت میخک از دو هزار سال پیش بعوان ادویه بکار می‌رفته است.تصاویر گل میخک قرمز

    میخک از نظر طب قدیم ایران خیلی گرم و خشک است و دارای خواص بسیاری است.

    ۱) برای رفع دندان درد و گوش درد یک قطره از اسانس میخک و یا روغن آنرا روی دندان بمالید و یا در گوش بچکانید.

    ۲) میخک تقویت کننده مغز می‌باشد و کسانیکه حافظه ضعیف دارند باید از دم کرده میخک استفاده کنند.

    ۳) میخک از سرطان جلوگیری کرده و حتی درمان کننده سرطان می‌باشد.

    ۴) برای رفع سردرد مفید است

    ۵) در برطرف کردن فلج و لقوه موثر است

    ۶) ضعف اعصاب را درمان می‌کند

    ۷) برای رفع تنگی نفس مفید است

    ۸) کسانیکه مبتلا به بیماری وسواس هستند برای درمان آن باید میخک بخورند

    ۹) مقوی معده و جهاز هاضمه است.

    ۱۰) کبد و کلیه را تقویت می‌کند

    ۱۱) سکسکه را برطرف می‌کند

    ۱۲) برای تقویت نیروی سرد مزاجان مفید است بدین منظور باید ۲ گرم از پودر میخک را با شیر مخلوط کرده و هر روز به مدت یک هفته از آن استفاده کرد.

    ۱۳) کسانیکه قطره قطره ادرار می‌کنند برای درمان آن باید چای میخک بنوشند.

    ۱۴) میخک اشتها آور است.

    ۱۵) بدن را تقویت می‌کند

    ۱۶) برای ترمیم قرنیه چشم و برطرف کردن لکه در چشم، می‌توان چند قطره از محلول آبی میخک در چشم بچکانید.

    ۱۷) میخک تب بر است.

    ۱۸) میخک کرم کش است و دارو‌های کرم کش دارای میخک است

    ۱۹) برای گردش خون و قلب مفید است

    ۲۰) اسهال و دل درد را تقویت می‌کند

    ۲۱) برای درمان کمردرد، چای میخک و یا دو قطره اسانس میخک را با آب گرم و یا چای مخلوط کرده و بنوشید.

    ۲۲) نوشیدن یک فنجان چای میخک بعد از غذا گاز و درد معده را از بین می‌برد

    ۲۳) استفاده از میخک گرفتگی عضله را از بین می‌برد.

    24)جویدن میخک بوی بد دهان را برطرف می کند

    25) برای درمان غذایی و تقویت رحم باید از ۴ گرم میخک، هر روز به طور مرتب استفاده نمود.

    26) میخک ضد عفونی کننده بسیار خوبی است و می توان از آن به عنوان کمپرس برای شستشوی زخم ها استفاده کرد.

    27) برای آسان کردن زایمان خانم های حامله باید در ماه های آخر بارداری هر روز چای میخک استفاده کنند و حتی در اتاق های زایمان نوشیدن چای میخک، زایمان را تسهیل می کند.

    28) برای برطرف کردن دردهای رماتیسمی ۳ تا ۴ قطره روغن میخک را با ۵ گرم روغن بادام مخلوط کرده و روی قسمت های دردناک بمالید.

    29) خواص گل میخک برای درمان زود انزالی مردان

    30) خواص میخک برای لاغری

    برای تهیه چایی یا دم کردن میخک مقدار ۱۰ گرم میخک را با یک لیتر آب جوش مخلوط کرده و به مدت ۵ دقیقه دم کنید. همانطور که گفته شد میخک بسیار گرم است، بنابراین برای گرم مزاجان مناسب نیست و ممکن است باعث ناراحتی کلیه و روده ها شود. این گونه افراد باید میخک را با صمغ عربی مخلوط کرده و بخورند.

    میخک گیاهی چندساله نیمه مقاوم با ساقه های منشعب است. رقم های مدرن میخک گل کاران دائم گل بوده و برای تولید گل بریدنی در گلخانه پرورش داده می شود. محل اتصال برگ ها به ساقه که در واقع همان گره است در میخک کاملا متورم و برجسته است. اولین گره در پایین ساقه گیاه، نسبت به گره بالاتر رشد رویشی بیشتری دارد. شاخساره های رویشی محوری از نظر تعداد برگی که پیش از گل آغازی تشکیل می دهند، متفاوتند.

    شاخساره هایی که در گـره های زیر گـل تشکیـل می شوند تعداد برگ کمی پیش از گل آغازی تولید می کنند ولی شاخساره های حاصل از گره های پایین، برگ بیشتری تولید کرده و گل با ساقه طویل تر تولید می کنند. گل ها به صورت منفرد در انتهای ساقه ها قرار دارند.دارای رقم های کم پر و پر پر است. لبه گلبرگ ها دندانه دار و اغلب به هم پیچیده است.

    دارای رنگ های قرمز، سفید، صورتی، زرد و نارنجی می باشد. برخی نیز دو رنگ هستند. این گل اغلب به عنوان گل بریدنی استفاده می شود. گرچه به عنوان گل حاشیه ای و گل گلدانی و نیز در باغ صخره ای هم مورد استفاده قرار می گیرد. از نظر تیپ گل آذین، میخک به دو فرم استاندارد و اسپری یا مینیاتور دیده می شود. در تیپ استاندارد، جوانه های گل زیر گل انتهایی را حذف می کنند تا فقط یک گل درشت به دست آید.

     در تیپ اسپری یا مینیاتور جوانه انتهایی حذف می شود و جوانه های جانبی روی ساقه طویل حفظ می شود تا تعداد زیادی گل حاصل شود. تا 2 –3 سال می توان به طور مداوم از آن گل گرفت ولی با پیر شدن، گلدهی کم شده و کیفیت گل ها کاهش می یابد. به طور معمول در بهار پس از دومین برداشت گل گیاهان را حذف می کنند. گل میخک یک گل مناسب برای کاشت در گلدان می باشد.

    با این گل می توان فضای زیبایی را در خانه و بالکن به وجود آورد. گل میخک در رنگ های زیادی وجود دارد. رنگ های گل میخک عبارتند از :قرمز، صورتی، بنفش، سفید و گاهی اوقات به رنگ زرد هم دیده می شود. گل میخک دو رنگ هم وجود دارد. ارتفاع گل میخک از 15 سانتی متر تا 90 سانتی متر می باشد و قطر گل های میخک 3 تا 5 سانتی متر است و یک گل معطر می باشد. گل میخک بسیار زیباست و گلکاران و باغبانان به این گل علاقه زیادی دارند.

    درخت میخک بومی جزایر اندوزی و اقیانوسیه است و به علت زیبایی خاصی که دارد امروزه در بشتر نقاط دنیا به عنوان درخت زینتی پرورش داده می شود. میخک درختی است کوچک و مخروطی شکل که برگهای آنها هیچ وقت زرد نمی شود و در تمام طول سال سبز است.

    غنچه های گیاه میخک پس از باز شدن یعنی قبل از این که رنگ خاکستری و ارغوانی آن تبدیل به قرمز شود، باید چیده و خشک شوند، میخک که به عنوان ادویه و دارو به کار می رود، پودر این غنچه ها است.غنچه میخک دارای 16 درصد و ساقه های درخت در حدود 5 درصد و برگ های آن دارای 2 درصد اسانس روغنی است که از تقطیر این قسمت ها به دست می آید.

    اسانس میخک دارای بویی قوی و طعمی سوزاننده است و این اسانس سفید رنگ است و اگر در مجاورت هوا قرار گیرد رنگ آن تیره و غلیظ می شود.اسانس میخک دارای اوژنول، اربوفیلین، الکل بنزیلیک، بنزوات دو متیل، فورفوول و اتیلن است.اوژنول که ماده اصلی میخک است آرام کننده و ضد عفونی کننده است و از آن در دندان پزشکی برای آرام کردن درد دندان استفاده می شود.

    دانه های میخک را می توان از گل های میخک جمع آوری کرد و همچنین می توان آن ها را از فروشگاه های محصولات باغبانی نیز تهیه کرد. دانه های گل میخک را باید شش تا هشت هفته قبل از آخرین سرما کاشت. دانه گل میخک را می توان فقط روی خاک قرار داد یا آن را با لایه نازکی از خاک پوشاند.

    گل میخک به آسانی رشد می کند و آفتاب کامل و خاک غنی با زهکشی خوب را ترجیح می دهد. گل میخک در بهار گل می دهد.در صورتی که دانه های گل میخک در زمین کاشته شود باید آن ها را در فاصله 25 تا 30 سانتی متر کاشت.

    در صورت شکل گیری بذرها می توان از آنان برای تکثیر استفاه کرد . بذرها را می توان در پاییز و یا در اواخر زمستان در مخلوط خاک برگ +کوکوپیت مرطوب و در مکانی گرم کاشت اما بعد از جوانه زنی بذرها بهتر است که انان را به مکانی خنک تر منتقل کرد زیرا در محیط گرم رشد ضعیفی خواهند داشت. از قلمه چوب نیمه رسیده این گیاه که در بهار تهیه می شود و یا قلمه چوب سبز که در تابستان از گیاه گرفته می شود

    می توان جهت تکثیر این گیاه استفاده کرد. قلمه ها به طول 7-5 سانتیمتر تهیه می شوند و اگر قسمتی کوچک از چوب قدیمی تر در پایین قلمه ها و همراه انان باشد ریشه زایی بهتر انجام میشود. البته ریشه زایی در قلمه های این گیاه پایین است و در صورت استفاده از هورمونهای ریشه زایی احتمال تولید ریشه و و گرفتن قلمه ها افزایش می یابد. را می توان در مخلوط کوکوپیت +پرلایت کاشت. محیط را باید مرطوب نگهداری کرد.

    این گیاه ازهرس پذیری خوبی برخودار است و می توان با انجام عمل هرس اندازه و تا حدودی شکل آنرا کنترل کرد بنابر همین مسئله گاهی از گیاهان میخک ژاپنی به عنوان پرچین استفاده می شود البته عمل هرس به شکل منظم به دلیل قطع پی در پی ساقه های انتهای موجب کاهش احتمال شکل گیری گلها خواهد شد و اگر گلدهی این گیاه مد نظر است می توان زمان هرس را به بعد از گلدهی موکول کرد.

    اگر شکل و فرم درختچه ای این گیاه مد نظر است می بایست با قطع شاخه های زیرین می توان بلند شدن شاخه های اصلی را تحریک کرد.

    به طور کلی، میخک به هوای خنک و نور زیاد احتیاج دارد اما چندان به سرما مقاوم نیست. در واقع در درجه اول نور و پس از آن دما از جمله مهمترین عوامل مؤثر بر سرعت رشد و گلدهی میخک می باشند.

    دما، سرعت گل انگیزی و نیز نمو گل را تحت اثر قرار می دهد. دمای بهینه برای تولید گل، °C10 در شب و 13 تا °C16 در روز است. دماهای بالا باعث کاهش قطر گل می شود.شدت نور، تعیین کننده سرعت گل انیزی است. وقتی میزان نور کم است گل انگیزی کند بوده و برگ بیشتری تولید می شود.

    در نور زیاد،گل انگیزی سریع بوده و ساقه ها در زمان برداشت برگ کمتری دارند. ولی سرعت نمو گل تحت تأثیر میزان تابش نور قرار نمی گیرد. نور کم باعث ایجاد ساقه های ضعیف و در نتیجه کاهش کیفیت گل می شود. فتوپریود اثری مستقیم روی گلدهی و وضعیت ساقه دارد.

    گیاهانی که در شرایط نوری زیر 8 ساعت رشد می کنند دارای ساقه های بلندتر، گل های کمی درشت تر و شاخه های جانبی بیشتر هستند. ولی آن هایی که در فتوپریود زیر 16 ساعت رشد می کنند ساقه های کوتاه تر و شاخه های جانبی کمتری دارند. 

    گرچه میخک در خاک های به نسبت سنگین بهتر از گل های دیگر مقاومت می کند ولی کیفیت و میزان محصول آن دراین شرایط کاهش می یابد. خاک باید دارای زه کشی خوب باشد، بنابراین خاک های شنی لومی که با مواد آلی اصلاح شده اند بسیار مناسب هستند، ترکیب خاک مناسب شامل 10% رس، 40% ماسه و 50% پیت است.

    خاک های اسیدی را دوست ندارد و pHخنثی و یا 6 –7 برای آن مطلوب است.آبیاری:خاک میخک باید همیشه مرطوب باشد. بنابراین بسته به عوامل مختلف مانند بافت خاک، طول روز، دما و رطوبت هوا، تناوب آبیاری متفاوت است.

    زمانی که شدت نور کم باشد، با کاهش مقدار آب در دسترس گیاه می توان از ایجاد شاخه های ضعیف جلوگیری کرد. 

    کمبود نیتروژن باعث می شود رشد میخک کم شده، برگ ها نازک و باریک شوند و انحناء طبیعی آن ها از بین برود.

    باید کودهای پتاسیم دار و فسفره به خاک اضافه شود که میزان نیاز این کودها به تقریب 4 برابر کودی است که برای بستر کاشت گل های یک ساله توصیه شده است. محلول پاشی آهن نیز توصیه شده است. میخک به کمبود بُر حساس است و علائم آن شامل:1- گل ها و غنچه های بدشکل 2- تولید شاخه های کوتاه 3- انشعابات زیاد در انتهای ساقه است. 

    به مکانی با آفتاب کامل یا نیمه سایه نیاز دارد . البته در مناطقی که هوا در طی فصل رشد گرم است کاشت گیاه در مکانی نیمه سایه – نیمه افتاب توصیه می شود بخصوص اینکه از ظهر به بعد مکان کاشت سایه باشد تا گیاه به دلیل گرمای هوا و تابش نور آفتاب اسیب نبیند. این مسئله بخصوص برای گیاهان کاشته شده در گلدان اهمیت دارد

    در غیر اینصورت نوک و حاشیه برگها حالتی خشکیده و قهوه ای را می یابند. به همین دلیل در مورد گیاهان گلدانی بهترین مکان از نظر قرار دادن گلدان در طی فصل تابستان قسمت شرقی منزل است . 

    بهترین زمان برداشت در طول شبانه روز اوایل صبح است، موقعی که گل ها در تورم کامل هستند. برداشت گل ها بوسیله چاقو یا قیچی های تیز انجام می گیرد.

    بعد از برداشت، گل ها درجه بندی شده و در محلول دوام بخش در دمای 1 تا 6 درجه سانتیگراد قرار داده می شوند. گل ها در مراحل مختلف قابل برداشت هستند. از زمان جوانه خیلی سفت تا موقعی که گلبرگ ها روی کاسبرگ ها خم می شوند.

    اگر علاقه مند به مطالعه تعداد گلبرگ های گل های مختلف هستید، مقاله مربوط به گلبرگ های گل را حتما بخوانید

    برداشت جهت حمل به بازارهای دور بهتر است موقعی باشد که گلبرگ باندازه 5/1ـ 5/0 سانتیمتر بالای کاسبرگ رشد کرده باشند و دارای رنگ مطلوب رقم باشد. ارقام اسپری میخک زمانی برداشت می شوند که دو تا سه گل باز شده و بقیه جوانه ها رنگ گرفته اند.در ارقام استاندارد 2 تا 3 گره و در ارقام اسپری 3 تا 4 گره در زیر محل برش در زمان برداشت گل نگه داشته می شود، تا جوانه لازم برای دوره بعدی گلدهی وجود داشته باشد.

    در خاک های سبک رشد خوبی داشته و کیفیت گلها بهتر خواهد شد. هر چند خاکهای سنگین را هم به خوبی تحمل می کند. دوستدار سرما است اما اصلا طاقت گرما را ندارد، روی هم رفته مکانهای آفتابی را به نقاط سایه ترجیح می دهد. در هوای گرم آبیاری را بیشتر کنید، اما در فصول سرد دفعات آبیاری را کم نمایید.

    پرورش میخک در گلخانه ها و سیستم های حفاظت شده اثر بهتر و مناسب تری را در عملکرد دارد. در ایران فقط فصولی از سال یعنی زمستان و پاییز این گیاه را در گلخانه پرورش می دهند و در بقیه فصل ها آن را از سیستم گلخانه ای خارج کرده و در هوای آزاد کشت می کنند

    اگر میخک بعنوان یک گیاه یکساله کشت شود، معمولا بین ۶۰ تا ۸۰ بوته در یک متر مربع کاشته میشود. از آنجا که تعداد ۲۰۰ شاخه گل بریده در هر متر مربع عدد مناسبی بوده و با هزینه های این محصول همخوانی بسیار خوبی دارد. در مجموع پرورش میخکها به صورت ۳۵ تا ۴۵ بوته گل در متر مربع مناسب است. اما باید در نظر داشت که هدف از کشت آن حداقل یک محصول دو ساله باشد.

    میخک ها عمدتا از گروه گیاهان متمایل به روزهای بلند هستند. غیر از طول روز نکته حائز اهمیت در مورد میخک اندوخته غذایی خاک به مقدار کافی است. به همین منظور خاکهای غنی از مواد غذایی، عمیق و حاصلخیز برای کشت و کار میخک توصیه می شود.

    خاک مناسب برای پرورش میخک مخلوطی از خاک برگ، خاک لومی، پیت و مقدار کمی کود دامی پوسیده شده می باشد. در چنین ترکیبی بشرط اینکه عمق خاک حداقل ۳۵ تا ۵۰ سانتیمتر باشد، گیاهان را مستقیم در بستر اصلی گلخانه کشت می کنند در نتیجه محصول مورد انتظار یعنی حداقل ۲۰۰ شاخه در هر متر مربع در سال به دست می آید.

    در تغذیه میخک کلات های روی و آهن نقش مهمی دارند. همچنین در کشت و کار میخک عناصر غذایی، ماکرو المنتها و میکروالمنتها به خاک افزوده می شوند. عامل بسیار مهمی که در تغذیه میخک نقش تعیین کننده ای دارد کاربرد انیدرید کربنیک یا گاز دی اکسید کربن است.

    کاربرد دی اکسید کربن به عنوان یک گاز و یکی از نهادهای اصلی عمل فتوسنتز اهمیت فراوان دارد و مقدار آن بین ۳۰۰ تا ۱۰۰۰ قسمت در میلیون در سنین مختلف توصیه شده است. در سنین جوانی وقتی که گیاه ۶ تا ۸ برگ دارد در حدود ۳۰۰۰ پی پی ام دی اکسید کربن در گلخانه استفاده می شود و این کار تا دوره قبل از گل دهی ادامه می یابد.

    مرحله اول – سربرداری؛ در مرحله اولیه رشد گیاه شروع میشود وقتی ۶ تا ۸ برگ روی گیاه ظاهر شد، آخرین جوانه برگی قطع می شود تا از بخش های پایین شاخه زایی صورت بگیرد.

    مرحله دوم – مرحله گل دهی؛ بعد از پایان مراقبتهای لازم از گیاه مرحله گل دهی فرا می رسد. وقتی که غنچه اول ظاهر شد تعداد زیادی غنچه های دیگر در اطراف وجود دارند که حذف آنها ضرورت و اهمیت خاصی دارد.

    بهترین زمان برای برداشت گل ها وقتی است که ۲۵ تا ۳۰ درصد گلهای مزرعه شکفته شده باشند. برای میخک زمانی که یک سوم طول گلبرگها از غنچه خارج شده باشد بهترین زمان چیدن )برداشت( گل است. همچنین

    الف) عوامل قبل از برداشت

    ب) عوامل بعد از برداشت گل

    1) مرحله برداشت گل در هر گلی متفاوت است

    ۱) برای رفع دندان درد و گوش درد یک قطره از اسانس میخک و یا روغن آنرا روی دندان بمالید و یا در گوش بچکانید.۲) میخک تقویت کننده مغز می‌باشد و کسانیکه حافظه ضعیف دارند باید از دم کرده میخک استفاده کنند.۳) میخک از سرطان جلوگیری کرده و حتی درمان کننده سرطان می‌باشد.۴) برای رفع سردرد مفید است۵) در برطرف کردن فلج و لقوه موثر است.

    1- دانه گل میخک 2- تکثیر گل میخک 3-هرس 4- نور و دما 5-خاک 6- کوددهی 7-نور 8- برداشت

    برای تهیه چایی یا دم کردن میخک مقدار ۱۰ گرم میخک را با یک لیتر آب جوش مخلوط کرده و به مدت ۵ دقیقه دم کنید). همانطور که گفته شد میخک بسیار گرم است، بنابراین برای گرم مزاجان مناسب نیست و ممکن است باعث ناراحتی کلیه و روده ها شود. این گونه افراد باید میخک را با صمغ عربی مخلوط کرده و بخورند.

    در خاک های سبک رشد خوبی داشته و کیفیت گلها بهتر خواهد شد. هر چند خاکهای سنگین را هم به خوبی تحمل می کند. دوستدار سرما است اما اصلا طاقت گرما را ندارد، روی هم رفته مکانهای آفتابی را به نقاط سایه ترجیح می دهد. در هوای گرم آبیاری را بیشتر کنید، اما در فصول سرد دفعات آبیاری را کم نمایید.

    مقاله امروز هم به پایان رسید مقاله امروز چه طور بود؟ در معرفی و توضیح «گل میخک و خواص درمانی گل میخک» موفق بودیم؟ اگر سوالی در گوشه ذهنتان جا مانده، در قسمت دیدگاه از ما بپرسید.
    سعی میکنیم خیلی زود جوابتان را بدهیم. در آخر هم اگر نظری درباره مقاله «گل میخک و خواص درمانی گل میخک» دارید که فکر میکنید جایش در مقاله خالی است حتما مطرح کنید تا بتوانیم از آن استفاده کنیم 😊 این مقاله به کوشش اعضای تیم VIP تولید شده است. تک‌تک ما امیدواریم که با تلاش خود، تاثیری هر چند کوچک در بهبود کیفیت خرید آنلاین گل و گیاه و مقالات داشته باشیم. در پایان اگر فکر میکنید خواندن این مقاله میتواند برای دوستان شما مفید باشد حتما آن را به اشتراک بگذارید.

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    دیدگاه

    نام

    ایمیل

    وب‌ سایت

    تصاویر گل میخک قرمز
    تصاویر گل میخک قرمز
    0

    دوره مقدماتی php

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *