ترکیب لیمو شیرازی و سیر

دوره مقدماتی php
ترکیب لیمو شیرازی و سیر
ترکیب لیمو شیرازی و سیر

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران پویا؛ سیر یکی از بهترین داروهای طب سنتی ایران است که طبع آن‌، گرم و خشک در درجه دوم و سوم است، درجه دوم یا سوم بودن طبعش، به مزاج زمینی که در آن کاشت می‌شود و به نوع آب و هوا یا اقلیم منطقه بستگی دارد.

سیر کاشت و برداشت شده در اقلیمهای گرم و خشک‌، نسبت به مناطق جلگه‌ای و مرطوب‌، از گرما و خشکی بیشتری برخوردار بوده و در خواص قویتر است.

سیر، محلل اورام، التهابات و آماس است؛ ریشه این گیاه معروف به تریاق الفقراء یا پادزهر فقیران است؛ مدر حیض (یعنی گشاینده عادت ماهیانه در زنان) و عرق بوده و از بین برنده یا مجفف رطوبات بدن است.

سیر ملطف یا رقیق‌کننده خون بوده و قوه تریاقیت بالایی دارد؛ سیر یک داروی ضدسرطان است، افزایش‌دهنده‌ میل جنسی‌، تنظیم‌کننده‌ کلسترول خون و کاهش‌دهنده علائم آسم‌، ضدسرماخوردگی و احتقان است، ضداسهال همچنین تنظیم‌کننده‌ فشار خون و چربی خون است.

اگر سیر‌ را با پیاز و زنجبیل مخلوط کنیم، به داروی قدرتمندی دست می‌یابیم که می‌توان آن را حتی در بیماران سرطانی استفاده کرد؛ این ترکیب به‌طور فوق‌العاده‌ای باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می‌شود.ترکیب لیمو شیرازی و سیر

یکی از بهترین داروها، معجون سیر و عسل است؛ معجون سیر و عسل را 7 روز ناشتا بخورید؛ بدین منظور 2 یا 3 حبه سیر‌ را خرد کرده و با یک قاشق غذاخوری عسل مخلوط کنید، این ترکیب باعث برطرف کردن عفونت‌ها، سرماخوردگیها، سرفه، تب، خراش‌ها و زخم‌ها و نیز برای لاغر شدن و تناسب اندام و جلوگیری از ریزش مو بسیار مجرب است.

دوره مقدماتی php

به بیماران مبتلا به سرطان معده و روده  توصیه می‌شود از ترکیب 3 حبه سیر و یک لیوان شیر گرم هر روز صبح ناشتا میل کنند؛ ترکیب سیر و شیر یک ترکیب دارویی بسیار مؤثر در درمان سرطان لوزالمعده است.

شربت ثومیسل (Thomisel) یکی از بهترین اشکال دارویی در طب سنتی ایرانی به‌شمار می‌رود؛ این دارو، باز‌کننده عروق کرونر قلبی و مغزی بوده و جلوگیری‌کننده از سکته قلبی و مغزی و حتی پایین‌آورنده فشارخون و چربی کلسترول خون است.

طرز تهیه شربت ثومیسل به این صورت است که 30 حبه سیر را بکوبید و همراه با 9 عدد لیموی ترش آبدار که آن را نیز آسیاب کرده‌اید با 7 لیوان آب درون ظرفی مخلوط کرده روی شعله قرار دهید؛ قبل از آنکه به جوش بیاید شعله را خاموش کنید و محلول را صاف نکنید؛ به‌مدت 40 روز بعد از هر وعده غذایی نصف استکان میل شود.

اگر از کمردرد و درد شدید مسیر سیاتیک برخوردار هستید و پزشک جراح پیشنهاد جراحی داده است‌، به‌مدت 40 روز هر روز صبح ناشتا 3 حبه سیر را بدون آنکه در دهان بجوید قورت داده و سپس یک لیوان دمنوش دارچین میل کنید؛ این نسخه در درمان کمردردهای شدید و نیز بیماری روماتیسم قلبی و مفصلی نیز بسیار مجرب است.

اگر ریزش موی شدید دارید، سدر + حنا + جوزبوا + پرسیاوشان + گل ختمی + پوست سیر + گیاه دم‌اسبی را به‌نسبت مساوی آسیاب و مخلوط کرده و سپس با یک کاسه آب نخود و 3 عدد زرده تخم‌مرغ رسمی به‌صورت خمیری تهیه کنید و هر 3 روز در میان، این خمیر را روی سر ضماد کرده و بعد از 7 ساعت شست‌وشو دهید.

برای درمان عفونت گوش و گوش‌درد‌، حبه‌ای سیر را (به‌اندازه مجرای گوش انتخاب کنید) روی بخاری گرم کرده و در داخل مجرای گوش قرار دهید که در درمان درد گوش بسیار مؤثر است.

مصلح سیر، سرکه سیب یا انگور است.

حمزه سام دلیری؛ عضو انجمن علمی طب سنتی ایران

انتهای پیام/*

مخلوط سیر و لیمو، گرفتگی رگ ها را برطرف می کند

اگر دچار گرفتگی رگ های قلبی شده اید، نیازی به عمل قلب باز ندارید، زیرا گرفتگی رگ ها پس از این، شما را آزار نخواهد داد. فقط کافی است، روزی نصف استکان (معادل 30 سی سی) از این نوشیدنی غلیظ و طبیعی را میل نمایید تا مشکل تان به کلی برطرف گردد.

 

افرادی که مشکل چربی خون بالا دارند و میزان کلسترول بد (LDL) در آنها بالاست و رگ های بدن آنها در اثر رسوب چربی ها دچار گرفتگی شده است ، پس از مصرف این محلول می توانند شب ها بدون پریشانی خاطر، خواب راحت و آسوده ای داشته باشند.

 

ترکیب لیمو شیرازی و سیر

همچنین مصرف این محلول، برای کسانی که سایش دندان (دندان قروچه) و یا جرم دندان دارند، مفید است.

 

طرز تهیه:

30 عدد حبه ی سیر را پوست بگیرید و همراه با 5 عدد لیمو ترش (شیرازی) با پوست که قبلا هسته های آنها را گرفته اید، در هم زن (میکسر) بریزید. پس از آن که همه ی محتویات در میکسر له شد، با یک لیتر آب مخلوط نموده و بجوشانید (نکته ی مهم: فقط و فقط، یک بار جوش بخورد).

پس از سرد شدن، آن را از صافی رد نمایید و محتویات را داخل یک شیشه بریزید و در یخچال نگهداری کنید.

 

طرز مصرف:

روزانه نصف استکان از این نوشیدنی (به اختیار خودتان قبل یا بعد از غذاهای اصلی) را میل نمایید. پس از گذشت سه هفته ، احساس جوانی و شادابی در تمام وجودتان قابل لمس خواهد بود، زیرا تمامی گرفتگی های رگ های بدن و سایر عوارض آن مثل دید کم و سنگینی گوش برطرف خواهد شد.

به یاد داشته باشید، بعد از مصرف یک دوره ی سه هفته ای، باید هشت روز استراحت کرده و سپس دومین دوره ی مصرف سه هفته ای را شروع کنید. به این ترتیب یک تاثیر مطلوب را تجربه خواهید کرد. این دوره ی درمان ارزان و بی ضرر را می بایست هر ساله تکرار کنید.

البته باید گفت که با خوردن این نوشیدنی، هیچ کس بوی نامطلوب سیر را از شما احساس نخواهد کرد.

(اگر مشکل قلبی دارید، بهتر است قبل از مصرف این مخلوط با پزشک خود مشورت کنید).

منبع : سایت دانشکده پزشکی دانشگاه اِرلانگن آلمان

 

اگر می خواهید با کارشناسان تغذیه ی سایت مشورت کنید، اینجا را کلیک کنید.

اگر می خواهید با پزشکان سایت مشورت کنید، اینجا را کلیک کنید.

برای شرکت در بحث های انجمن بهداشت و سلامت سایت، اینجا را کلیک کنید.

 

* مطالب مرتبط :

سیر بخورید تا سرما نخورید

سیر، ضد میکروب قوی است

این سبزی بدبو را دست کم نگیرید

خواص درمانی و غذایی سیر (1) و (2)

لیمو بخورید به صد دلیل!

لیمو؛ هم ترش و هم شیرین

مصرف لیمو ترش به همراه چای مفید است

ترکیب لیمو شیرازی و سیر

تاثیر لیمو ترش بر ریزش مو

تنگی رگ‌ های قلب

قلب تان را دریابید

باز کردن عروق قلب با آنژیوپلاستی

بخش تغذیه و سلامت تبیان

خواص معجزه آسای سیر و لیمو

سیر و لیمو در تداوی بیماری هایی قلبی، فشار بالا، پوکی استخوان و دیابت تاثیرات معجزه آسایی از خود نشان میدهد.

دوای هر دردی درطبیعت نهفته است. گیاهان شفابخشی که میتوانند نقش مهمی دربهبودی بسیاری از امراض ازخود ایفا کنند، درعین حال میتوانند باعث طول عمر شوند.

مخلوط “لیمو و سیر” این دو گیاه شفا بخش نیز از تاثیرات معجزه آسایی برخوردار است.

مخلوط سیر و لیمو را میتوان اکسیرشفا بخش نامید.

ترکیب لیمو شیرازی و سیر

ولی فراموش نکنید که قبل از استفاده از این اکسیرشفابخش حتما با پزشک معالجتان مشورت کنید!!!

و اما فواید اکسیرسیر ولیمو:

درمان تصلب شرایین

پیش گیری از فشار خون بالا

کاهش کلسترول

سوزاندن چربی های اضافی و ایجاد سهولت در کاهش وزن

سرعت بخشیدن به متابولیسم بدن

اشتها آور

حفظ تعادل قند خون بدن

مفید برای پانقراس

ذوب کردن سنگهای کلیه و صفرا

ادرار آور

جلوگیری از ورم

جلوگیری از زخم معده و اثنی عشر

جلوگیری از دردهای مفصلی

تجدید سلول های فرسوده

افزایش سرعت رفلکس

کاهش سکته مغزی

تقویت سیستم دفاعی بدن

بهبودی در آلرژی های جلدی

پیش گیری از سرطان

مواد لازم برای تهیه اکسیر سیر و لیمو

٥۰ عدد لیموی آبدار را با ٤۰ حبه سیر له شده در یک ظرف شیشه ای دربسته قرار داده و در جای خنک و دور از تابش مستقیم نور خورشید نگه داری کنید.(از استفاده از ظروف پلاستیکی خودداری کنید)

طرز تهیه اکسیر سیر و لیمو

آب لیموها را گرفته و داخل ظرف شیشه ای بریزید.سپس سیرهای له شده را به آن اضافه کنید. به مدت ۲٥ روز این مواد را در جای خشک و خنک نگهداری کنید. هر روز چند بار شیشه را تکان دهید. از تابش مستقیم نور خورشید به شیشه خودداری کنید. پس از ۲٥ روز، صبح ها نیم ساعت قبل از صبحانه یک قاشق مرباخوری از این اکسیر را میل کنید.ترکیب لیمو شیرازی و سیر

این مطلب را وزارت صحت ترکیه اظهار داشت

سیل در نپال جان 23 تن را گرفت

کشورهای عضو شورای تورک با هدف همکاری و همیاری در چارچوب مبارزه با کووید-19 آغاز به فعالیت کردند

تعداد قربانیان کروناویروس در سطح جهان به 555 هزار و 817 تن افزایش یافت

ویب سایت رسمی موسسه رادیو تلویزیون ترکیه این خدمات: درای موادوداشته های صاحب حق تالیف ازآژانس خبری انادلو( AA)،آژانس خبری فرانس پرس(AFP)،اسوشتید پرس(AP)، رویترز، دویچه پرس آژانس (DPA)وآژانسهای خبری آتش، ایفه، مینا، ایتارتاس، خینهوا ATSH ،EFE ،MENA ،ITAR TASS ،XINHUA میباشد. اخبارومواد داده شده ازاین سایت بدون اجازه مورداستفاده قرار نمیگیرد و کاپی نمیگردد. TRTازمحتوای سایتهای که دارای ارتباط خارجی میباشد مسئولیت داشته نمیتواند


منبع :

کاربر گرامی؛ سلامٌ علیکم

 

لطفا پیش از ثبت نظر خود توجه داشته باشید:

ترکیب لیمو شیرازی و سیر

تجویز دارو و پیچیدن نسخه برای بیماری و مشکلات شخصی و موردی، نیاز به شرح حال کامل و معاینه بالینی دارد که طبیعتاً از طریق ارتباط مجازی، قابل حصول نیست.

 

 

لذا خواهشمندیم از تقاضای نسخه و دارو برای بیماری های موردی، اجـتناب فرمایید.

 

سایر نکات:

❶از اعلام نشانی و تلفن درمانگاه معذوریم. درصورت تمایل از طریق پایگاه «طبیب شهر»، پزشک مورد نظر خود را جستجو کنید.

❷ابتدا مقالات مربوطه را مطالعه کنید و پس از اطمینان از نبود اطّلاعات مورد نظرتان، نسبت به طرح سؤال اقدام کنید. از پاسخگویی به سؤالاتی که در متن مقاله پاسخ داده شده اند معذوریم.

❸از طرح سؤال هایی که نیاز به پاسخ های خصوصی و ارسال به پست الکترونیک دارد خودداری فرمایید.

❹پاسخگویی به سؤالاتِ کلّی و نیازمند پاسخ های مفصّل در توان پایگاه نیست.

❺نشانی پست الکترونیک شما در نزد پایگاه طبّ شیعه محفوظ است.

❻هرنظر را تنها یک بار ارسال کنید و از تکرار ارسال نظرات خودداری کنید.

❼حتّی المقدور از ارسال نظرات به صورت «فینگیلیش» خودداری کنید.

❽پاسخ هاي ارائه شده، كلّي و عمومي هستند و پاسخ دقيق و تخصّصي، تنها با ويزيت بيمار امكانپذير است

 

 

با سپاس و امتنان        

دکتر وحید علیان نژادی

سایر مقالات این موضوع

نمایش تمامی عناوین این موضوع


آخرین مقالات

Copyright © ShiaTeb.com
2020. All Rights Reserved.


آمار بازدید کننده

Design by HK.

آموزش سلامت

به طور متوسط حدود یک و نیم میلیون نفر فقط در ایالات متحده سالانه از حمله قلبی یا سکته رنج می‌برند. روزانه نیز بیش از 2000 نفر به علت بیماری‌های قلبی عروقی جان خود را از دست می‌دهند که به عبارتی می‌توان گفت یک مرگ از هر سه مرگ!

به گزارش خبرنگار سایت پزشکان بدون مرز، اگر می‌خواهید سالم زندگی کنید باید قلب خود را سالم نگه دارید. یکی از دلایل اصلی سکته بسته شدن شریان‌های اصلی قلب‌ها است. هر چه کلسترول بالا برود آثارش را در شریان‌ها خواهیم دید. تنها راه درمان آن نیز جراحی‌های خطرناک یا مصرف داروهایی خاص است که اغلب اثرات جانبی فراوانی هم دارند.

روزی نصف استکان (معادل 30 سی سی) از این نوشیدنی غلیظ و طبیعی را میل نمایید تا مشکل تان به کلی برطرف گردد.

افرادی که مشکل چربی خون بالا دارند و میزان کلسترول بد (LDL) در آنها بالاست و رگ های بدن آنها در اثر رسوب چربی ها دچار گرفتگی شده است ، پس از مصرف این محلول می توانند شب ها بدون پریشانی خاطر، خواب راحت و آسوده ای داشته باشند.ترکیب لیمو شیرازی و سیر

برای اینکه نیازی به جراحی و مصرف داروها پیدا نکنید، یک راه خیلی ساده وجود دارد. شما می‌توانید با ترکیب سه ماده غذایی طبیعی که می‌توانید آن را در خانه هم آن را درست کنید، شریان‌های قلبی را باز کنید. توجه داشته باشید که این ترکیب قوی‌ترین درمان طبیعی بر روی کره زمین است. دنبال اسامی گیاهان خاص نباشید؛ قرن‌ها است که سیر، لیمو و زنجبیل در درمان اغلب بیماری‌های مزمن به کار گرفته شده است. بنابراین با ترکیب آن‌ها می‌توان به یک معجون فوق‌العاده برای درمان این مشکل دست یافت.

هشت حبه سیر هشت عدد لیمو زنجبیل (به اندازه پنج سانتی‌متر از یک زنجبیل متوسط) سه و هفت دهم لیتر آب

طرز تهیه:
لیموها را شسته و به چند قسمت کوچک برش دهید. یادتان باشد که پوست لیمو را نیز حتما جدا کنید. پوست سیر را نیز جدا کنید. تمام لیموها، سیرها و زنجبیل را داخل مخلوط‌کن ریخته و تا زمانی که یک مخلوط یکدست و نرم حاصل نشده هم بزنید. نباید هیچ قسمتی مخلوط نشده از ظرف بیرون آید. حالا آن مخلوط را داخل ظرفی بزرگ ریخته و آب را به آن اضافه کنید تا کاملا جوش بیاید.

زمانی که این محلول کاملا جوشید زیر آن را خاموش کرده و مدتی صبر کنید تا خنک شود. سپس محلول را در بطری‌های درب دار ریخته و آن‌ها را داخل یخچال نگهداری کنید.

برای اینکه اثر جادویی این محلول را ببینید، هر روز صبح ناشتا یک لیوان کوچک از آن را بنوشید. این معجون علاوه بر باز کردم شریان‌های اصلی شما می‌تواند سلامت کلی بدن شما را نیز بهبود دهد.

بنابراین برای پیشگیری و درمان بیماری‌های قلبی این نوشیدنی را هر روز صبح نوشیده و در کنار آن نیز کمی ورزش کنید تا خیالتان از بابت بیماری‌های قلبی راحت باشد.

روش دیگر:

30 عدد حبه ی سیر را پوست بگیرید و همراه با 5 عدد لیمو ترش (شیرازی) با پوست که قبلا هسته های آنها را گرفته اید، در هم زن (میکسر) بریزید. پس از آن که همه ی محتویات در میکسر له شد، با یک لیتر آب مخلوط نموده و بجوشانید (نکته ی مهم: فقط و فقط، یک بار جوش بخورد).

پس از سرد شدن، آن را از صافی رد نمایید و محتویات را داخل یک شیشه بریزید و در یخچال نگهداری کنید.

طرز مصرف:

روزانه نصف استکان از این نوشیدنی (به اختیار خودتان قبل یا بعد از غذاهای اصلی) را میل نمایید. پس از گذشت سه هفته ، احساس جوانی و شادابی در تمام وجودتان قابل لمس خواهد بود، زیرا تمامی گرفتگی های رگ های بدن و سایر عوارض آن مثل دید کم و سنگینی گوش برطرف خواهد شد.

به یاد داشته باشید، بعد از مصرف یک دوره ی سه هفته ای، باید هشت روز استراحت کرده و سپس دومین دوره ی مصرف سه هفته ای را شروع کنید. به این ترتیب یک تاثیر مطلوب را تجربه خواهید کرد. این دوره ی درمان ارزان و بی ضرر را می بایست هر ساله تکرار کنید.

البته با خوردن این نوشیدنی، هیچ کس بوی نامطلوب سیر را از شما احساس نخواهد کرد.

ترکیب لیمو شیرازی و سیر

  • خواص عرق رازیانه و لاغری
  • یک روز حالتان خوب است و روز بعد با آبریزی بینی و گلو درد از …

    پزشک متخصص چینی با استفاده از یک سوزن استریل شده روشی فوری برای نجات بیمار …

    ترکیب لیمو شیرازی و سیر
    ترکیب لیمو شیرازی و سیر
    0

    دوره مقدماتی php

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *