بهترین زمان خوردن قرص ویتامین دی 3

دوره مقدماتی php
بهترین زمان خوردن قرص ویتامین دی 3
بهترین زمان خوردن قرص ویتامین دی 3




خانه

موبایل

دوره مقدماتی php

آیا می دانید بهترین ساعت روز برای جذب ویتامین چه ساعتی است؟یا می دانید بهترین ساعت برای جذب ویتامین های مختلف چه ساعتی در روز است ؟

 

بهترین زمان خوردن قرص ویتامین دی 3

امروزه حتی با داشتن یک برنامه غذایی کامل و صحیح تنها درصدی از نیازهای تغذیه‌ای روزانه تأمین می‌شود و از طرفی در شرایطی همچون رژیم‌های سخت، کم اشتهایی، اصلاح نیازهای تغذیه‌ای، مصرف مولتی ویتامین‌ها ضرورت پیدا می‌کند.

 

ضرورت مصرف مولتی ویتامینیک برنامه غذایی صحیح بیشتر نیاز تغذیه‌ای فرد را از بهترین منابع تأمین می‌کند. اما برای اطمینان از دریافت کافی ویتامین‌ها و املاح بسیاری از افراد مولتی ویتامین مصرف می‌کنند. البته باید توجه داشت که مولتی ویتامین‌ها هرگز جایگزین گروه‌های غذایی نیستند و نباید به دلیل استفاده از آن‌ها مصرف مواد غذایی تازه را از برنامه غذایی خود حذف کرد بلکه مکمل‌ها تنها برنامه غذایی را از لحاظ دریافت ویتامین و املاح غنی‌تر می‌کنند.

 

مصرف مکمل نه تنها موجب تأمین نیازهای تغذیه‌ای تأمین نشده از غذاها می‌شود بلکه در بسیاری موارد موجب پیشگیری یا کاهش عوارض یک بیماری می‌شود. برای مثال مصرف فولیک اسید در کم خونی و یا قرص‌های کلسیم + ویتامین D در پیشگیری یا کاهش عوارض استئوپروز (پوکی استخوان).

 

از آنجا که عوارض دریافت ناکافی ویتامین و املاح بسیار بیشتر از عوارض مصرف بیش از حد نیاز آن‌هاست می‌توان به این نتیجه رسید که مصرف مکمل‌ها کار عاقلانه‌ای است.بدن در ساعت های مختلف روز، فعالیتهای متفاوتی انجام می دهد. بسیاری از افراد خوردن مکمل های غذایی را در ساعتهای مختلف روز پیشنهاد می کنند تا با دستگاه گوارش و هضم و جذب این مواد مغذی مطابقت داشته باشد.

 

بسیاری خوردن کلسیم را در شب پیشنهاد می کنند. به این دلیل که کلسیم در شب مورد استفاده قرار می گیرد و همچنین به دلیل اینکه کلسیم می تواند زمانی که در رختخواب هستید به خوابیدن تان کمک کند. برای مثال خوردن یک لیوان شیر را قبل از خواب به خاطر بسپارید. جذب کلسیم دلیل این امر است. منیزیم نیاز است که با کلسیم همراه شود. بسیاری از افراد منیزیم را با کلسیم، با مکمل های شبیه به هم، در موقع خواب مصرف می کنند اگرچه برخی معتقدند که منیزیم در روز بهتر جذب می شود. اگر مکمل کلسیم که شامل منیزیم می شود، هر دو در یک زمان مصرف شود مناسبتر است.

 

بسیاری از ویتامین ها با غذا مصرف می شود، بنابراین مصرف آنها همراه با غذا توصیه می شود. به خاطر داشته باشید که ویتامین ها را با غذا بخورید زیرا در آن لحظه شما درحال خوردن و آشامیدن هستید.

ویتامین های محلول در چربی به چربی نیاز دارند تا جذب شوند بنابراین آنها باید همیشه با غذاهایی که چربی دارند مصرف شود. این ویتامین ها شامل ویتامین آ، ویتامین د، ویتامین ای، و ویتامین کا هستند.

 

ویتامین سی فقط چند ساعت در رگ درحال گردش است. برای کسب نتیجه بهتر ویتامین سی باید هر ۳ ساعت یکبار یا در ۳ وعده غذایی تقسیم شده و مصرف شود.بهترین زمان برای جذب فیبر صبح است. در این لحظه، فیبر در روده وارد شده بدون اینکه غذایی مانع ورود آن شود. فیبر می تواند مانع جذب ویتامین ها شود، زیرا به عنوان یک پوشش برای روده عمل می کند، بنابراین بهتر است قبل از مصرف فیبر ویتامین استفاده نکنیم. آهن نیز همراه با فیبر به خوبی جذب نمی شود.

 

 

پروبیوتیک ها همراه با غذا و گاهی اوقات قبل از غذا مخصوصا ۲۰ دقیقه قبل از غذا جذب می شود.آنزیم های گوارشی جهت تاثیرگذاری بیشتر، همراه با غذا مصرف شوند.

 

ویتامین های محرک مثل ویتامین سی، نباید قبل از خواب مصرف شوند زیرا شخص را بیدار نگه می دارد. بعضی ها معتقدند که آب مرکبات و ویتامین سی خواب را برهم می زند اما این مورد تایید نشده است.

 

اگر شما مکمل های غذایی زیاد مصرف می کنید، بایستی آنها را در قوطی های قرص سر و سامان دهید و هر قوطی ای را مختص ساعتی از روز قرار دهید. آنها را به اندازه ای که توصیه شده و سر ساعت مصرف کنید.

 

گذاشتن قوطی قرص ها نزدیک میز شامتان باعث می شود که موقع غذا خوردن، خوردن آنها را فراموش نکنید. حتی اگر ویتامین ها را سر ساعت نخوردید، اضافه کردن آنها در برنامه غذایی تان در هر ساعتی از روز به سلامتی شما کمک می کند.

بیشتر پزشکان و متخصصان تغذیه معتقدند که خوردن ویتامین ها و املاح در زمان هایی می تواند جذب بیشتری داشته باشد یا برعکس همراه کردن آنها با بعضی از خوراکی ها می تواند از اثربخشی آنها بکاهد.

 

در بین مکمل های خوراکی به زمان مناسب خوردن نمونه هایی از آنها اشاره می کنیم، مثلا بسیاری خوردن کلسیم را در شب پیشنهاد می کنند به این دلیل که مصرف کلسیم در بدن بیشتر در شب صورت می گیرد و همچنین به دلیل این که کلسیم می تواند به خوابیدن کمک کند.همچنین ویتامین های محلول در چربی برای جذب به چربی نیاز دارند بنابراین آنها باید همیشه با غذاهایی که چربی دارند مصرف شود.این ویتامین ها شامل ویتامین A، ویتامین D، ویتامین E، و ویتامین K هستند.

 

از طرف دیگر همراه کردن قرص کلسیم در صورتی که پزشک برای شما تجویز کرده با شیر جذب آن را افزایش می دهد بنابراین نوشیدن یک لیوان شیر شب ها قبل از خواب همراه با قرص کلسیم را فراموش نکنید.

 

در مورد مجموعه ای از ویتامین های گروه B مثل B 1 تا B 12 گفته می شود چون ما در حالت عادی این ویتامین ها را که از جمله ویتامین های محلول در آب هستند با غذا دریافت می کنیم پس بهتر است این ویتامین ها هم همزمان با خوردن غذا به خصوص میوه ها و سبزی ها مصرف شوند.

 

دقت کنید در صورتی که قرص آهن برای شما تجویز شده است از نوشیدن شیر و لبنیات و همچنین قرص کلسیم با آن خودداری کنید چون جذب آهن را کاهش می دهد.

 

ویتامین C هم از ویتامین های محلول در آب است اما تفاوت آن با دیگر ویتامین ها این است که فقط چند ساعت در خون می ماند و به سرعت از راه کلیه ها دفع می شود به همین علت برای کسب نتیجه بهتر، ویتامین C بهتر است در هر سه وعده غذایی تقسیم و مصرف شود.بهترین زمان خوردن قرص ویتامین دی 3

 

 

خوشبختانه ویتامین C تنها ویتامینی است که خوردن میزان بیش از نیاز آن دفع می شود و عارضه ای ندارد.اگر از فیبر خوراکی هم برای رفع یبوست یا کاهش وزن استفاده می کنید، بهترین زمان برای جذب آن صبح است و لازم است که قرص های مکمل ویتامینی و املاح همراه با آن میل نشوند چون فیبر مانع جذب ویتامین ها می شود.در واقع پودرهای حاوی فیبر به عنوان پوششی برای روده عمل می کنند، بنابراین بهتر است مصرف فیبر را به صبح ها موکول کنیم و ویتامین ها را با وعده دیگری از غذا میل کنیم. آهن نیز همراه با فیبر به خوبی جذب نمی شود.

 

به تازگی لبنیات مثلا ماست حاوی پروبیوتیک ها هم به بازار آمده اند.اضافه کردن پروبیوتیک ها که گروهی از باکتری های مفید برای بدن هستند به این علت در علم تغذیه امروز مهم شمرده می شوند که ثابت شده این مواد می توانند از بدن در مقابل سرطان ها حفاظت کنند.

پروبیوتیک ها هم بهتر است همراه با غذا و گاهی قبل از غذا مخصوصا ۲۰ دقیقه قبل از غذا مصرف شوند چون جذب آنها در آن زمان بهتر است.

 

دقت کنید که ویتامین C نباید قبل از خواب مصرف شوند چون ماده ای محرک است و شخص را بیدار نگاه می دارد.اگر شما مکمل های غذایی زیاد مصرف می کنید، بایستی آنها را در قوطی های قرص سر و سامان دهید و هر قوطی را مختص ساعتی از روز قرار دهید.آنها را به اندازه ای که توصیه شده است و سر ساعت مصرف کنید. گذاشتن قوطی قرص ها نزدیک میز غذا کمک می کند، خوردن آنها را فراموش نکنید.

 

مصرف قرص های مکمل ویتامین ها و املاح در شرایط خاص مثلا در گروهی از سالمندان، برخی از کودکان، مبتلایان به بیماری های مزمن و همچنین کسانی که تحت رژیم های غذایی قرار دارند یا مبتلا به بیماری های گوارشی هستند توصیه می شود.

 

البته پزشکان تاکید می کنند خوردن نابجا و بدون تجویز ویتامین ها فقط از این جنبه که بخواهیم سلامت بیشتری داشته باشیم صحیح نیست و چه بسا ممکن است متحمل عوارض تجمع آنها در بدنمان هم بشویم.منبع:edcoan.ir


بیشتر بخوانید تا سالم بمانید

باز نشر مطالب بیتوته تنها با ذکر نام و آدرس سایت مجاز می باشد .

درمان و عوارض داروها

بهترین زمان خوردن قرص ویتامین دی 3

آدرس ایمیلی که با آن ثبت‌نام کرده‌اید را وارد نمائید تا یک رمز عبور جدید برای شما ارسال شود.

بهتر زندگی کردن یاد گرفتنی است – مرجع مقالات آموزشی و فیلم آموزشی برای موفقیت و پیشرفت

قرمزی پوست صورت عارضه‌ای که برای خیلی از افراد پیش آمده است و می‌تواند علت‌های مختلفی داشته باشد. برای اینکه بتوانیم آن را درمان‌ کنیم ابتدا باید بفهمیم علت قرمز شدن پوست چیست. آیا فقط به‌خاطر آفتاب سوختگی یا شرم و خجالت است یا خبر از مشکل جدی‌تری می‌دهد؟‌ در این مقاله با ما همراه باشید تا شما را با علائم قرمزی پوست صورت، دلایل و راه‌های درمان خانگی آن آشنا کنیم.

قرمزی پوست صورت معمولا در تابستان رخ می‌دهد، زیرا:

قرمز شدن پوست صورت به‌شکل خفیف به‌ندرت مشکلی جدی ایجاد می‌کند. البته ازلحاظ کاهش اعتماد به نفس و در جمع می‌تواند باعث اثرات و عواقبی شود که روابط و حرفه‌ی فرد تحت‌الشعاع آنها واقع می‌شود. اگر پوست دائما دچار قرمزی می‌شود، باید این موضوع را پیگیری کرد، زیرا ممکن است ریشه‌ی قرمزی پوست صورت در بیماری‌های جدی‌تری باشد. اگر قرمز شدن پوست همراه با آزردگی و درد چشم‌ها یا ضخیم‌شدن پوست در ناحیه‌ی بینی باشد، احتمال کاهش دید چشم، بدشکل شدن پوست یا مسدود شدن راه‌های تنفسی وجود دارد.

برخی از بیماری‌های پوستی هم باعث قرمزی می‌شوند. این بیماری‌ها به‌خاطر آسیبی که به سطح و ساختار زیرین پوست وارد می‌کنند موجب قرمزی و ناصافی می‌شوند:

از دلایل غیرمعمول و نادر قرمزی پوست صورت نیز می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

پوست متورم و آزرده دچار خارش می‌شود. گاهی وجود خارش روی پوست عادی تلقی می‌شود و در برخی موارد نیز این مشکل توجیه‌شدنی نیست و نمی‌توان برای آن علتی درنظر گرفت. مثلا قرمز شدن پوست بازو در اثر ترشح مواد شیمیایی از ماست‌سل‌ها در این ناحیه باعث بروز قرمزی می‌شود. البته چنین نوعی از قرمز شدن پوست کاملا طبیعی است. در این مواقع نیازی به پیگیری موضوع نیست؛ مگر اینکه قرمزی شدیدتر بشود. در این صورت باید به پزشک مراجعه کنید.

این مشکل پوستی نیز به‌گونه‌ای است که به‌خاطر وجود محرک حساسیت‌زا پوست تحریک و ملتهب می‌شود. مواد مختلفی مانند مواد آرایشی، صابون، برخی از گیاهان و فلزات و برخی رایحه‌ها می‌توانند موجب حساسیت شوند. این مشکل به‌سادگی در منزل حل می‌شود. اصلی‌ترین راه درمان، دوری از مواد محرکی است که باعث التهاب پوستی می‌شوند. استفاده از مرطوب‌کننده‌ها نیز برای کاهش التهاب پوستی مفید هستند.

آکنه مشکلی طولانی‌مدت است که می‌تواند پوست و گاهی چشم‌ها را تحت‌تأثیر قرار بدهد. آکنه روزاسه باعث ایجاد جوش و قرمزی می‌شود و در زنان و کسانی که پوست رنگ‌پریده و بیش‌ازحد سفید دارند، رایج‌تر است. آکنه روزاسه بیشتر برای افراد میان‌سال و مسن اتفاق می‌افتد. برای رفع این مشکل باید به پزشک مراجعه کنید؛ ضمن اینکه آزمایش خاصی نیز برای تشخیص آن وجود ندارد. درمان قطعی برای آکنه روزاسه وجود ندارد، اما ژل بریمونیدین، لیزردرمانی و حتی آنتی‌بیوتیک‌ها می‌توانند از شدت علائم بکاهند.

سلولیت صورت نوعی عفونت پوستی است که از بخش‌های دیگر بدن مانند دهان یا سینوس‌ها می‌آید و نیاز به درمان آنتی‌بیوتیکی دارد. از علائم سلولیت می‌توان به درد، قرمزی پوست، گرما و التهاب در ناحیه‌ی عفونی اشاره کرد. برای جلوگیری از پخش عفونت باید به پزشک عمومی یا مرکز فوریت‌های پزشکی مراجعه کرد تا مصرف آنتی‌بیوتیک هر چه زودتر شروع بشود.

آنافیلاکسی با ایجاد تغییراتی در تنفس و ضربان قلب شروع می‌شود. این تغییرات ناشی از واکنش نسبت به عاملی حساسیت‌زا هستند. این مشکل بسیار خطرناک است و می‌تواند موجب مرگ بشود. در صورت بروز علائم آنافیلاکسی حتما باید با مرکز فوریت‌های پزشکی تماس بگیرید. درصورتی‌که از سوی پزشک مجوز داشته باشید، می‌توانید از آمپول اپی‌نفرین هم استفاده کنید. اما هرگز بدون اجازه‌ی پزشک نباید از این آمپول استفاده کنید.

لوپوس نوعی بیماری است که در آن سیستم خودایمنی به‌اشتباه به بافت‌ها و سلول‌های بدن حمله می‌کند. این حمله باعث آسیب رسیدن به رگ‌های خونی، مفاصل، بافت‌ها و سایر ارگان‌ها می‌شود. برای تشخیص این بیماری باید به پزشک عمومی مراجعه کنید. هیچ آزمایش خاصی برای تشخیص وجود ندارد و گاهی هفته‌ها و ماه‌ها شناسایی این مشکل به طول می‌انجامد. درمان قطعی برای لوپوس هم وجود ندارد، اما می‌توان با دارودرمانی و تغییر سبک زندگی، آن را کنترل کرد.

سرخک نوعی عفونت است که در کودکان ایجاد می‌شود. خارش در این بیماری ویروسی از سر شروع می‌شود و به سایر نقاط بدن تسری پیدا می کند. حرف زدن، سرفه و عطسه‌ی فرد بیمار به‌سادگی باعث سرایت این بیماری به دیگران می‌شود. بعد از معاشرت با فرد مبتلا باید نهایتا تا ۷۲ ساعت به پزشک مراجعه کنید. نوزادان نیز پس از قرار گرفتن در معرض این ویروس باید واکسن بزنند. در غیر این صورت، بیماری به‌راحتی به بدن شما منتقل می‌شود.

وقتی بیماری از آنتی‌بیوتیک‌هایی برای درمان بیماری استفاده می‌کند که با بدن او سازگاری ندارند، دچار واکنش یاریش-هرکس‌هایمر می‌شود. بعد از دچار شدن به این مشکل سریعا باید به مرکز فوریت‌های پزشکی مراجعه کنید.

پرسش‌هایی که دکتر برای درمان می‌پرسد معمولا از این قرار هستند:

افرادی که دچار قرمزی پوست می‌شوند، علائم زیر را نیز تجربه می‌کنند:

علائم دائمی در افراد مبتلا به قرمزی پوست صورت با بسامد زیر نمود می‌یابد:

بسامد بیماری‌های مختلفی که باعث قرمزی پوست صورت می‌شود به این شکل است:

برای درمان خانگی این مشکل می‌توان از موادی مانند عسل، خیار، چای بابونه‌ی کیسه‌ای، آلوئه‌ورا استفاده کرد. برای مثال با قرار دادن مستقیم قطعات خیار روی پوست می‌توان به آن آرامش بخشید، آن را خنک کرد و از میران قرمزی کاست. با ترکیب خیار و جوی دوسر هم می‌توان ماسک خوب و مفیدی تهیه کرد.

ماسک مناسب دیگر برای کاهش قرمزی پوست، ترکیب گل رس، پوره‌ی میوه یا آب را با گل رسِ مخصوص ماساژ صورت مخلوط کنید و به‌مدت ۲۰ دقیقه روی پوست بگذارید. سپس پوست را با آب گرم بشورید. یادتان باشد که اگر به روزاسه مبتلا هستید، باید از هر چیزی که پوست‌تان را تحریک می‌کند، دوری کنید. سیگار، کافئین و موادغذایی تند و ادویه‌دار برای شما خوب نیستند.

قرمزی و التهاب پوست می‌تواند به‌خاطر خشکی بیش‌ازحد یا تحریک عاملی حساسیت‌زا و آکنه رخ بدهد. عسل دارای خواص طبیعی ضدالتهاب است. بنابراین به کمک ماسک عسل می‌توان از التهاب پوست کاست. ابتدا باید صورت خود را با آب گرم بشویید، سپس ماسک عسل را به‌مدت ۳۰ دقیقه روی نقاط قرمز پوست خود بگذارید و یادتان باشد، درصورتی‌که قرمزی پوست شما ناشی از آفتاب‌سوختگی است، نباید از این ماسک استفاده کنید.

بلغور جوی دوسر نیز خواص ضدالتهابی دارد. استفاده از این ماده برای شستن پوست نه‌تنها به رفع خشکی بلکه به از بین بردن التهاب ناشی از قرمزی پوست هم کمک می‌کند. اگر هم احساس می‌کنید که پوست شما به‌خاطر خشکی بیش‌ازحد قرمز می‌شود، از ماسک آلوئه‌ورا برای مرطوب‌سازی استفاده کنید.

برای کاهش قرمزی ناشی از آفتاب‌سوختگی هم می‌توانید از ترکیب آلوئه‌ورا، سرکه‌ی سفید و سرکه‌ سیب استفاده کنید. مواد زیر نیز برای کاهش قرمزی مفید هستند:

روغن نارگیل و فراورده‌های آن نیز می‌توانند به رفع قرمزی ناشی از سوختگی آفتاب کمک کنند، زیرا دارای خواص آنتی‌اکسیدانی است. مکانزیم عمل این ماده در رفع قرمزی چندان مشخص نیست، اما در طب سنتی هندی آیوروِدا نیز زیاد استفاده می‌شود. به‌نظر می‌رسد که نارگیل وارد پوست و ساختار سلول‌های مرتبط با بافت پوستی می‌شود و از تخریب بیشتر پوستی جلوگیری می‌کند. ضمنا این ماده آنتی‌باکتریال و محافظت از پوست در برابر اشعه فرابنفش هم دارد. با این حال نمی‌توان آن را جایگزین ضدآفتاب کرد.

بهترین زمان خوردن قرص ویتامین دی 3

(function(a){function c(){try{return 0===a(‘.single-container .post’).attr(‘class’).toString().split(‘ ‘).reduce(function(f,g){return 0<=g.indexOf('category-')

به کمک یافته‌های علمی، پوست خود را بهتر بشناسید و آن را جوان و جذاب نگه دارید.

17900تومان

now = new Date();var head = document.getElementsByTagName(‘head’)[0];var script = document.createElement(‘script’);script.type = ‘text/javascript’;var script_address = ‘https://cdn.yektanet.com/js/chetor/article.v1.js’;script.src = script_address + ‘?v=’ + now.getFullYear().toString() + ‘0’ + now.getMonth() + ‘0’ + now.getDate() + ‘0’ + now.getHours();head.appendChild(script);

now = new Date();var head = document.getElementsByTagName(‘head’)[0];var script = document.createElement(‘script’);script.type = ‘text/javascript’;var script_address = ‘https://cdn.yektanet.com/template/bnrs/yn_bnr.min.js’;script.src = script_address + ‘?v=’ + now.getFullYear().toString() + ‘0’ + now.getMonth() + ‘0’ + now.getDate() + ‘0’ + now.getHours();head.appendChild(script);

var head = document.getElementsByTagName(“head”)[0]; var script = document.createElement(“script”); script.type = “text/javascript”; script.async=1; script.src = “https://s1.mediaad.org/serve/chetor.com/loader.js” ; head.appendChild(script);

مد و زیبایی

علل ورم صورت و ۶ راهکار موثر برای درمان آن

فواید پارافین تراپی و نحوه انجام آن در منزل

خواص سیر برای مو و طرز تهیه ماسک موی سیر برای تقویت مو

آخرین مطالب

تعریف عزت نفس و ۶ توصیه کاربردی برای افزایش عزت نفس

معرفی کتاب مدیریت زمان به روش اساتید هاروارد

چرخه برقراری ارتباط؛ ۶ مرحله برای برقراری ارتباط موثر

در زمان بی حوصلگی چطور کارهایمان را انجام دهیم؟

ارائه تأثیرگذار به روش اساتید هاروارد؛ راهنمای جامع سخنرانی در جمع

ترین های جهان

بهترین فیلم های تاریخی جهان که حقیقت را به شما نمایش می‌دهند

عجیب ترین قوانین دنیا که با شنیدن آن‌ها بهت‌زده خواهید شد

بهترین رمان های عاشقانه که حس عشق را در شما زنده می‌کنند

عجیب ترین شغل های دنیا که شما را در سرگرمی و لذت غرق می‌کنند

باز نشر مطالب بیتوته تنها با ذکر نام و آدرس سایت مجاز می باشد .

موبایل

هنگامی که عرق به جای آنکه تبخیر شود درسطح پوست گیر می‌کند، پوست قرمز می‌شود‎

برای بسیاری از افراد پیش آمده است که در روزهای گرم، پوست شان قرمز رنگ، حساس و همراه با احساس خارش می‌شود. 

این ضایعه بیشتر در فصل تابستان رایج است اما در زمستان نیز ممکن است رخ دهد. علت این قرمزی و خارش، بسته شدن منافذ پوست بر اثر تعرق زیاد است. هنگامی که عرق به جای آنکه تبخیر شود درسطح پوست گیر می‌کند، پوست حساس و قرمز می‌شود. به همین دلیل این مشکل در نواحی گردن، شانه‌ها، زیر بغل و کمر رایج‌تر است.

پوشیدن لباس‌های زیاد و بسیار گرم در زمستان که باعث تبخیرنشدن عرق می‌شود عامل بروز این مشکل در زمستان است. پوشیدن لباس‌های نایلونی و گرم، استفاده از محصولات آرایشی چرب و ورزش‌های سنگینی که همگی باعث تعرق زیاد می‌شوند از دیگر عوامل تحریک‌کننده این عارضه‌اند. نوزادان بیشتر در معرض این مشکل‌ هستند چرا که غده‌های تعریقی آنها هنوز کامل شکل نگرفته و احتمال بسته شدن منافذ پوست شان بیشتر است. به همین دلیل در پوشاندن لباس به نوزادان باید دقت زیادی کرد.

قرمزی پوست، تاول‌های ریز و سوزش و خارش ناحیه‌ای پوست نشان از گرفتگی منافذ پوست دارد. با اینکه این مشکل چندان جدی نیست اما باید درمان شود.

جو پرک شده یا اوت میل: می‌توانید جو له شده و مخلوط شده با کمی آب را به‌صورت اسکراب بر ناحیه آسیب دیده بزنید. اوت میل از پوست لایه‌برداری می‌کند و برای برطرف کردن سوزش و خارش بسیار مؤثر است.

آرد نخودچی: 3-2 قاشق غذاخوری آرد نخودچی را با مقداری آب و گلاب ترکیب کنید تا خمیر شود و آن را به نواحی آسیب دیده بزنید. این ترکیب پوست را پاکسازی و آرام می‌کند.

جوش شیرین: 2 قاشق غذاخوری جوش شیرین را با مقداری آب ترکیب کنید تا محلولی رقیق به‌دست آید. یک دستمال را به این محلول آغشته کرده و به پوست بمالید. بگذارید محلول چند دقیقه روی پوست بماند. خاصیت ضد باکتریایی جوش شیرین مانع از ایجاد عفونت در پوست آسیب دیده می‌شود.

سیب زمینی: برش‌های یک سیب زمینی خام را روی پوست ملتهب گذاشته و برای 15-10 دقیقه نگه دارید. این کار سوزش و خارش را کم کرده و پوست را نرم می کند.

باز نشر مطالب بیتوته تنها با ذکر نام و آدرس سایت مجاز می باشد .

نبض ما مرجع پزشکی و سلامت – دانستنیهای سلامت و مشاوره پزشکی

نبض ما– مشکل قرمزی پوست صورت و یا پوست  دیگر نواحی بدن، اغلب  نگران کننده نیست اما قرمزی پوست ممکن است باعث تحریک و ناراحتی شود. این مشکل گاهی اوقات می تواند با علائم دیگری هم  همراه باشد. تشخیص علل قرمزی پوست صورت می تواند کمک موثری در درمان قرمزی پوست و جلوگیری از ادامه آن باشد.

بثورات جلدی باعث قرمزی، مرطوب شدن و تحریک پوست می شود. همچنین ممکن است بر اثر آن در پوست خود نوعی  احساس گرما داشته باشید.

لیفت صورت با نخ [روش انجام، مزایا و معایب، تفاوت نخ ها،…

خفیف ترین نوع آسیب ناشی از سوختگی، تنها روی لایه اول پوست تاثیر می گذارد. در این صورت، منطقه آسیب دیده ممکن است خشک، قرمز و متورم شود. بر اثر این نوع آسیب، پوست ممکن است قرمز شود اما هیچ زخمی ایجاد نشده و درد و قرمزی پس از چند روز از بین می رود.

مشکل اگزما آلرژیک شاید شبیه سوختگی باشد. بر اثر اگزما که معمولا در دست، پاها و گاهی صورت ایجاد می شود، پوست، قرمز و خشک می شود.

بیماری مزمن پوستی روزاکا طی دوره های زمانی محو شده و مجددا عود می کند، می تواند از علل قرمزی پوست باشد. عود بیماری ممکن است بر اثر  مصرف غذاهای تند، نوشیدنی های الکلی، نور خورشید، استرس و باکتری های روده ای صورت گیرد.

چهار نوع سرطان روده بزرگ وجود دارد که  علائم  مختلفی دارند. این علائم معمول عبارتند از سوزش و قرمزی صورت، خشکی پوست صورت و حساسیت پوست.

درماتیت نوعی التهاب پوستی است که معمولا با قرمزی، التهاب و سوزش همراه بوده و نوعی آلرژی پوستی به شمار می رود.  اگزمای درماتیت ممکن است پوست صورت را پوسته پوسته کرده و تحریک پذیری آن را افزایش دهد.

برخی افراد ممکن است نسبت به برخی داروها واکنش نشان داده و این واکنش بیشتر در سطح پوست ظاهر می شود. این وضعیت یک  وضعیت اورژانسی به شمار رفته و نیاز به مراقبت های فوری پزشکی دارد.

ممکن است تا چند هفته پس از مصرف دارو، در سطح پوست احساس خارش، تورم و قرمزی ایجاد شود. در بعضی از موارد، آلرژی های شدید نسبت به دارو می تواند سلامت فرد را به خطر اندازد که علائم آن عبارتند از: تورم، خارش، قرمزی در سطح پوست و مشکلات تنفسی است.

سایر علائم شامل تب، ناراحتی معده و ظاهر شدن نقطه های بنفش کوچک یا قرمزی روی سطح پوست است.

این وضعیت، یک وضعیت اورژانسی بوده و نیاز به مراقبت های فوری پزشکی دارد. این مشکل زمانی ایجاد می شود که ناحیه ای از پوست، غشاهای مخاطی یا چشم با یک ماده شیمیایی مانند اسید، آلوده شوند. غلظت مواد شیمیایی، مدت تماس، روش تماس و شدت علائم همگی در درمان آن تاثیر دارند.

درمان های اولیه برای سوختگی های شیمیایی شامل حذف مواد شیمیایی و شستشوی پوست است.

تب زرد ممکن است بر اثر بروز عفونت ایجاد شود. بر اثر این بیماری، معمولا در پوست بدن و صورت به جز دست ها و پاها، خارش و قرمزی ایجاد می شود.

این مشکل شامل تورم شدید در زیر سطح پوست صورت و دیگر نواحی است که بسیار شبیه به کهیر است. همچنین می تواند  با علائمی مانند قرمزی و خارش همراه باشد. آنژیوادم بر اثر واکنش آلرژیک به یک ماده  غذایی یا دارو ایجاد می شود. علائم دیگر این بیماری ممکن است شامل گرفتگی معده و بثورات جلدی باشد.

علائم مربوط به قرمزی پوست ممکن است بر اثر علت آن متفاوت باشد. برخی از علائم قرمزی پوست صورت عبارتند از:

قرمزی پوست می تواند علل مختلفی داشته باشد. علل قرمزی پوست ممکن است شامل نور خورشید، حساسیت و یا نیش حشرات باشد.

برخی از  بیماری های پوستی که ممکن است سبب قرمزی پوست صورت و دیگر نواحی بدن شوند. عبارتند از:

قرمزی پوست می تواند وضعیتی موقت یا حاد باشد. همچنین قرمزی پوست صورت و پوست دیگر نواحی بدن ممکن است نوعی بیماری مزمن بوده و مجددا ظاهر شود.

اگر  همراه با قرمزی پوست صورت، علائم زیر را  مشاهده کردید، سریعا به پزشک مراجعه کنید:

– قرمزی در اطراف و یا داخل چشم که بینایی شما را تحت تاثیر قرار دهد.

پزشک متخصص پس از بررسی علائم و وضعیت شما، روش درمانی مناسب را برای شما در نظر می گیرد. توجه کنید که قرمزی پوست صورت ممکن است مشکل حادی نباشد اما اگر با علائم  همراه باشد باید به پزشک مراجعه کنید.

درمان قرمزی پوست صورت بستگی زیادی به علت آن دارد. به عنوان مثال، تحریک کننده های پوستی به عنوان عواملی تاثیر گذار بر قرمزی پوست صورت است. با اجتناب از تحریک کننده ها، قرمزی پوست را برطرف کرده و یا از آن جلوگیری کنید.

– پاک کردن و شستن  منطقه آسیب دیده با صابون و آب

– مصرف داروهای ضد حساسیت مانند آنتی هیستامین ها برای به حداقل رساندن تحریک

– درمان موضعی مراقبت از پوست مانند لوسیون کالامین برای کاهش قرمزی پوست

مراقبت از پوست و جلوگیری از خشکی آن معمولا می تواند به کاهش قرمزی پوست کمک کند. در صورتی که قرمزی پوست صورت ناشی از عفونت باشد، پزشک شما ممکن است داروهایی مانند آنتی بیوتیک را برای کاهش علائم عفونت تجویز کند.

درصورتی‌که نیاز به مشاوره و یا طرح پرسش از پزشک را دارید، فقط در بخش «از دکتر بپرسید» مطرح کنید.

زیبایی و جوانسازی به کمک فیلرها یا ژل ها+ فیلم (دکتر صمیمی)

راه های مقابله با ابتلا به زگیل تناسلی +ویدئو

برای چه بیماری هایی به متخصص اورولوژی مراجعه کنیم؟

آنچه را که باید درباره کاربرد اسکن استخوان بدانید

نبض ما، پایگاه اینترنتی نشاط و سلامتی و دارای مجوز فعالیت است که تیم تولید کننده محتوای آن از پزشکان متخصص، اعضای هیئت علمی و اساتید دانشگاه، خبرنگاران و مترجمین و مشاورین مجرب تشکیل شده است .

نبض ما با ارائه جدیدترین مطالب علمی و کاربردی و با هدف بالا بردن سطح آگاهی و اطلاعات عامه مردم در حوزه پزشکی با هدف ارتقای سطح فرهنگ سلامت عمومی و بهبود سبک زندگی فارسی زبانان، می کوشد تا در جهت تندرستی، زیبایی، تغذیه سالم، تناسب اندام، مسائل مربوط به بهداشت مردان و زنان و مادر و نوزاد، مشاوره پزشکی، روان درمانی، بهداشت جنسی و زناشویی و سایر اطلاعات مفید در رابطه با سلامتی ، مخاطب را با ارائه مطالب صحیح و بروز رسانی شده یاری و راهنمایی نماید. لذا مطالب ارائه شده در سایت به هیچ عنوان جایگزین پزشک و تشخیص و تجویز آن نیست.

درمان دارویی قرمزی پوست صورت10


در داروها
۶ مهر ۱۳۹۷

نحوه مصرف کردن ویتامین D 50000 و عوارض زیاد مصرف کردن آن

در بارداری کمبود ویتامین دی شایع است. مطالعات اخیر نشان میدهد که مقدار بالاتر روزانه ۴۰۰۰ واحد در دوران بارداری با کاهش خطر دیابت بارداری و زایمان زودرس همراه است. ویتامین های پره ناتال تامین کننده این مقدار ویتامین دی است. قبل از مصرف هر گونه مکمل در بارداری با پزشک خود مشورت کنید.

ویتامین دی ۵۰۰۰۰ یک ویتامین محلول در چربی است که در بافت چربی ذخیره میشود. این ویتامین به عنوان ویتامین نور آفتاب شتاخته شده است. زیرا بعد از در معرض آفتاب قرار گرفتن در بدن تامین میشود. بنابراین شما می توانید مکمل ویتامین دی را بصورت دارو دریافت کنید زیرا منابع غذایی ویتامین دی محدود می باشد. در واقع شکل تجویزی ویتامین دی بصورت قرص ویتامین دی با مقدار ۵۰۰۰۰ واحد تعریف میشود.بهترین زمان خوردن قرص ویتامین دی 3

ویتامین دی ۵۰۰۰۰ به بدن شما برای جذب کلسیم و فسفر کمک میکند که هر دو این عناصر برای تشکیل استخوان ضروری هستند. همچنین در انقباض عضله، قلب، شش ها و مغز استفاده میشود.

زمانی کمبود رخ میدهد که بدن ذخایر کافی ویتامین را برای حفظ سلامت بدن نداشته باشد. شما در معرض کمبود ویتامین دی هستید اگر زیر ۶۵ سال سن دارید،چاق هستید و یا پوست تیره دارید. کمبود شدید ویتامین دی باعث پوکی استخوان در بزرگسالان و راشیتیسم در کودکان میشود.

مطالعات امروز نشان میدهد که کمبود ویتامین دی در ارتباط است با دیابت، فشار خون بالا، آسم، آلزایمر، افسردگی و بیماری های خودایمن.

پزشک سطح ویتامین دی شما را با یک آزمایش خون مشخص میکند.

ویتامین دی ۵۰۰۰۰ ممکن است باعث بروز واکنش آلرژیک پوستی شود. قبل از استفاده از این مکمل اگر حساسیت دارید به پزشک اطلاع دهید.

این ویتامین همچنین روی قند خون شما نیز اثر می گذارد. اگر دیابت دارید قبل از مصرف به پزشک اطلاع دهید.

هر کدام از شرایط زیر را اگر قبلا داشتید و الان دارید به پزشک اطلاع دهید:

اگرچه شایع نیست، مقدار زیاد از حد آن مسمومیت می دهد. معمولا با دریافت ۴۰۰۰۰ واحد بصورت روزانه این مسمومیت رخ میدهد. زیرا اغلب دوز ۵۰۰۰۰ برای ماهانه تجویز میشود و اگر کمبود داشت تنها تا چند هفته مجاز به مصرف دارو می باشد.

مسمومیت با قرص ویتامین دی باعث هایپر کلسمی میشود. این سزایط باعث بروز مشکلاتی مانند ناتوانی کلیه، ریتم غیر عادی قلب و کما است.

تعدادی از مطالعات نشان میدهد که مکمل ویتامین دی به کاهش وزن کمک میکند

ارتباطی بین سطح پایین ویتامین دی و علائم افسردگی وجود دارد.

مواد غذایی حاوی ویتامین دی

غذاهایی اندکی حاوی ویتامین دی هستند که شامل

سایر غذاهایی که با این ویتامین غنی سازی میشوند:

در بارداری کمبود ویتامین دی شایع است. مطالعات اخیر نشان میدهد که مقدار بالاتر روزانه ۴۰۰۰ واحد در دوران بارداری با کاهش خطر دیابت بارداری و زایمان زودرس همراه است. ویتامین های پره ناتال تامین کننده این مقدار ویتامین دی است. قبل از مصرف هر گونه مکمل در بارداری با پزشک خود مشورت کنید.

در صورت بروز هر یک از علائم زیر پزشک را مطلع سازید:

هر گونه دارو و یا مکمل را در صورت مصرف به پزشک خود اطلاع دهید  مخصوصا با این داروهای معرفی شده:

— کوتیکواستروئید ها مانند پردنیزون

— اورلیستات

— داروهای دیابتی

— داروهای فشار خون

— استاتین ها

— داروهای تشنج مانند فنوباربیتال

— مکمل کلسیم

— آنتی اسیدها

ویتامین دی هم بصورت قرص و هم بصورت تزریقی وجود دارد. مقدار و دوز آن بسته به جنس، سن و وزن متغییر خواهد بود.

معمولا برای سنین مختلف بصورت زیر است:

– ۶۰۰ واحد برای کودکان و بزرگسالان زیر ۷۰ سال

– ۸۰۰ واحد برای بزرگسالان کمتر از ۷۰ سال

– ۴۰۰ واحد برای نوزادان

اگر شما ۳ بار در هفته و هر بار ۱۰ تا ۱۵ دقیقه مقابل آفتاب باشید ویتامین دی مورد نیاز شما تامین خواهد شد.

همچنین بخوانید :

۳ آذر ۱۳۹۷

بهترین زمان خوردن قرص ویتامین دی 3

۲۵ آبان ۱۳۹۷

۲۲ مهر ۱۳۹۷

۱۷ مهر ۱۳۹۷

۱۶ مهر ۱۳۹۷

۱۵ مهر ۱۳۹۷

۱۵ مهر ۱۳۹۷

۹ مهر ۱۳۹۷

۸ مهر ۱۳۹۷

۸ مهر ۱۳۹۷

۸ مهر ۱۳۹۷

۷ مهر ۱۳۹۷

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

دیدگاه

نام *

ایمیل *

وب سایت

در مورد هورمون وینس ترول شنیده اید؟ عوارض هورمون استانازولبرای بدنسازان چیست؟ وینس ترول چه …

مکمل های ضد پیری چه هستند؟ از ابتدای تاریخ، افراد به دنبال روش هایی برای بازگرداندن جوانی و روند آهسته پیر شدن هستند. با اینکه هنوز درباره منبع و سرچشمه جوانی تحقیق و تفحص می شود، ولی قرص ها، داروها، سرم ها و دیگر مکمل های ضد پیری ، در سراسر بازار متعهد شده اند که زمان را به عقب برگردانند و شما را جوان نگه دارند. متأسفانه، بسیاری از این محصولات، قیمت های گزافی دارند و به سبب تنوع زیادی که دارند، تعیین اینکه …

گاز گرفتن گونه ، فشردن محکم دندان ها بر روی قسمت داخلی گونه است. اغلب اوقات هنگام خواب اتفاق می افتد و این گاز گرفتن فراتر از یک عادت بد است. گاز گرفتن گونه می‌ تواند نشانه استرس یا اضطراب بیش از حد باشد. زمانی که جویدن و یا گاز گرفتن در یک دوره طولانی انجام می‌ شود، باعث آسیب به دهان و منجر به زخم و جراحت می ‌شود. این عمل تکرار شونده ممکن است نشانه ‌ای از اضطراب باشد که به عنوان رفتار …

شما ممکن است درباره بتاکاروتن، لیکوپن، زاکسانتیین، لوتئین و کانتاگزانتین، مطالبی را شنیده باشید، اما آیا درباره استاگزانتین هم چیزی شنیده اید؟ استاگزانتین به عنوان یکی از قوی ترین کاروتنوئیدها و آنتی اکسیدان ها در طبیعت است که از جنبه های بسیاری برای سلامت مفید است، از کاهش چین و چروک گرفته تا بهبود و افزایش سرعت کارهای روزمره شما. این رنگدانه قدرتمند به انواع خاصی از غذاهای دریایی، رنگ قرمز_ نارنجی می دهد و سلامت بینایی وسلامت مغز و قلب را ارتقاء می بخشد …

طب فشاری نوعی روش درمانی جایگزین است که از روش چین باستان پیروی می کند. هدف آن، کاهش بیماری های مختلف با تلاش بر اصلاح و بهبود گردش خون و نیروی زندگی در بدن انسان می باشد. در این مقاله از بخش پزشکی و زنان و زایمان دکتر سلام، به بررسی طب فشاری می پردازیم. این روش، مشکلات باروری در زنان و مردان را بهبود می بخشد. ناباروری امروزه به دلیل شیوه زندگی ناسالم و استرس زا افزایش یافته است. اگر چه مداخلات پزشکی مختلف …

چشمان به هم چسبیده یا پر آب، یک وضعیت عادی در کودکان است که در ۲۰ درصد از همه کودکان مشاهده می ‌شود. خوشبختانه این وضعیت بدون ‌ضرر است و به خودی خود برطرف می ‌شود. این به شما بستگی دارد که از تمیزی و سالم بودن چشمان کودک خود مطمئن باشید. با این حال، در برخی موارد، علائم مربوط به چشم ‌های پرآب ممکن است نشان دهنده عوارض جدی باشند که باید توسط پزشک متخصص اطفال مورد بررسی قرار بگیرد. این مقاله از بخش …بهترین زمان خوردن قرص ویتامین دی 3

مکمل های ضد پیری چه هستند؟ از ابتدای تاریخ، افراد به دنبال روش هایی برای بازگرداندن جوانی و روند آهسته پیر شدن هستند. با اینکه هنوز درباره منبع …

در مورد گیاه شنگ چه می دانید؟ آیا می دانید با مصرف این گیاه، از چه بیماری هایی میتوان پیشگیری کرد و کدام یک از آنها را میتوان …

برای بسیاری از افراد، گیاه دارواش چیزی جز کریسمس را به ذهن نمی آورد. اما علاوه بر این که به عنوان تزئینات جشن تعطیلات مورد استفاده قرار می …

آیا می دانید تشخیص کوررنگی به چه صورتی انجام می شود؟ با انواع کوررنگی آشنایی دارید؟ افرادی که به بیماری کوررنگی دچار هستند نمی توانند رنگ های قرمز، …

در مورد خیریه کودکان فرشته اند چیزی شنیده اید؟ آیا دوست دارید به جمع این خیریه بپیوندید و در کارهای آنها شریک شوید؟ این خیریه در مراسم های …

علائم زایمان چیست؟ غیر قابل پیش بینی بودن زمان زایمان، باعث اضطراب و دلواپسی می شود. آیا چیزی که حس می کنید گرفتگی عضلات …

با دستگاه TENS آشنایی دارید؟ درد زایمان، یک تجربه دردناک و غافلگیر کننده است. خوشبختانه، پزشکی مدرن توانسته چندین راه حل برای مقابله با …

سرکه سیب برای خشک کردن زگیل ها و کشتن ویروس ها مفید است. خواص ضد میکروبی قوی دارد که در از بین بردن زگیل های تناسلی موثر است. اسید استیک موجود در سرکه سیب می تواند برخی از ویروس ها و باکتری ها را از بین ببرد.

روغن بابونه رومی یک ضد التهاب معروف است که هم برای انسان و هم برای سگ در صورت داشتن مشکلات پوستی مشابه مانند سوزش، سوختگی، جراحات، زخم یا اگزما بسیار عالی می باشد. این یک روغن بسیار ملایم است که به آرام کردن استرس سگ نیز کمک می کند.

روغن اسطوخودوس یک درمان مهم  موضعی برای مشکلات پوستی سگ مانند آلرژی و سوختگی است. این روغن  یک انتخاب رایج در بین روغن های ضروری  برای زخم ها و خارش پوست سگ می باشد.

برای درمان افسردگی و بد اخلاقی، صبح یک عدد موز بخورید. این میوه سروتونین مغز را افزایش داده و خوش اخلاقی بیشتر را برایتان به ارمغان می آورد.

برای افزایش سوخت و ساز بدن، ناشتا آب بنوشید. نوشیدن آب لیمو ناشتا، باعث چربی سوزی می شود و میل کردن آب هویج ناشتا، کبد چرب را درمان می کند. همچنین خوردن آب سیب ناشتا، باعث درمان جوش و آکنه می شود.

جوشانده شنبیله می تواند خارش پوست سر را درمان کند. برای این منظور کمی شنبیله را در آب در حال جوش ریخته و پس از 15 دقیقه آن را صاف کنید و موهای خود را با این مایع بشویید. شما همچنین شاهد خوش حالتی موهای خود خواهید بود.

اثبات شده است که رژیم پالئو برای بهبود عدم تحمل گلوکز مفید است و به طور خاص، رژیم غذایی پالئو بیش از یک رژیم غذایی مدیترانه ای به منظور بهبود تحمل گلوکز در افراد مبتلا به بیماری های قلبی اثر بخش بوده است.

هر دو رژیم غذایی اتکینز و پالئو، افراد را به مصرف تمام غذاهای مغذی، از جمله گوشت تازه، ماهی، غذاهای دریایی، سبزیجات تازه، چربی های سالم و … تشویق می کنند.

گزینه سالمی که برای مبتلایان به سرطان پروستات مناسب می باشد، خوردن گوجه فرنگی پخته است. گوجه فرنگی سرشار از آنتی اکسیدانی قوی به نام لیکوپن می باشد که زمانی که گوجه فرنگی پخته می شود، بدن به راحتی می تواند آن را جذب کند.

آلوئه ورا به علت خواص ضد باکتری و ضد التهابی، برای درمان زخم ها به طور طبیعی مفید است. همچنین باعث آبرسانی به پوست شده و چربی بیش از حد پوست را از بین می برد. علاوه بر این، یک نرم کننده طبیعی است که مرمت پوست آسیب دیده کمک می کند.

فواید ورزش در دوران بارداری چیست؟ سالم بودن در طول بارداری شامل خوردن صحیح، داشتن استراحت کافی و تحرک بدن شما می شود. ورزش …

چگونه میتوان به تقویت انگشتان دست پرداخت؟ آیا میتوان با تمرینات ورزشی ساده، انگشتان قوی تری برای خود ساخت؟ این تمرین‌ های درمانی و …

کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است

پاسخ به سوالات پزشکی و جنسی شما ، در مجله دلگرم کلیک کنید…

© تمامی حقوق این سایت برای مجله اینترنتی دلگرم محفوظ است / هر گونه کپی جزئی و کلی از مطالب دلگرم تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.

بهترین زمان خوردن قرص ویتامین دی 3
بهترین زمان خوردن قرص ویتامین دی 3
10

دوره مقدماتی php

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *