بهترین روش پخت میگو یخ زده

دوره مقدماتی php
بهترین روش پخت میگو یخ زده
بهترین روش پخت میگو یخ زده

article

شهریور ۸, ۱۳۹۷
غذای ایرانی

دیدگاهتان را بنویسید
2,962 بازدید

6 روز قبل

3 هفته قبل

اسفند ۱, ۱۳۹۷

دوره مقدماتی php

روش پخت میگو یخ زده بسیار ساده است. اگر میگو یخ زده را به صورت بسته بندی خریداری می کنید باید چک کنید که رگ کمر ان گرفته شده باشد.

بهترین روش پخت میگو یخ زده

خیلی از میگوهای منجمدی که در بازار هست به اسم پاک کرده به فروش می رسه ولی متاسفانه باز هم رگ کمر خیلی از ان ها هنوز تمیز نشده.

من مارک های مختلفی رو امتحان کردم اما تقریبا همه میگوهای پاک کرده موجود در بازار باز هم به طور کامل تمیز نیستند.

خوبه بدونید که این قسمت رگ نیست بلکه دستگاه گوارش میگو هست. و وقتی سیاه رنگه یعنی پر از مدفوع هست و باید حتما پاک بشه.

اکثر عوامل بیماری‌ زا در این قسمت از بدن میگو جمع می شه. پس لطفا تمیز کردن اون رو جدی بگیرید.

 

 

میگو رو بیرون بیارین و برای 5 دقیقه درون یک ظرف که درون اون آب سرد هست قرار بدین.

اگر میگوها پاک شده هستند که هیچ. اما در غیر این صورت اونا رو تمیز کنید و برای بار آخر آبکش کنید.

حالا میگوها رو درون آبکش بریزین تا آبش کشیده بشه.

در نهایت با دستمال آشپزخانه آب اضافی اونا رو بگیرید.

 

روغن یا کره رو درون تابه ریخته و روی گاز بزارین.

صبر کنید تا کمی گرم بشه. اگر از کره استفاده می کنید، برای جلوگیری از سوختن اون از مقداری روغن هم استفاده کنید.

بعد میگوها رو درون تابه بریزین.

نمک و فلفل سیاه رو هم اضافه کنید.

بعد آروم آروم میگو رو هم بزنید. طوری که پشت و روی اون خوب در روغن تفت بخوره.

برای پخت میگوی ساده نیازی به اضافه کردن هیچ ادویه ای ندارین. فلفل سیاه طعم خوبی به میگو می ده.

بسته به بزرگ یا کوچک بودن میگو، بین 4 تا 5 دقیقه طول می کشه تا میگوها پخته بشن.

نشانه پخت میگو هم اینه که رنگ میگو مات و صورتی می شه. همین تغییر رنگ نشانه پخته شدنه.

میگو اصولا نیازی به پخت زیادی نداره.

با این روش پخت می تونید میگو رو با انواع برنج، ماکارونی یا حتی نون و چیپس نوش جان کنید.

این روش سالم ترین روش پخت میگو هست.

 

Tags جمع شدن میگو روش پخت میگو یخ زده سالم ترین روش پخت میگو طرز پخت میگو آب پز طرز پخت میگو پلو طرز تهیه خوراک میگو طرز تهیه سس میگو طرز تهیه میگو برای کودکان طرز تهیه میگو سرخ کرده ساده

خورش دال عدس یه خورش گیاهی بدون گوشت هست که جنوبی ها اون رو به …

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

وبسایت

بهترین روش پخت میگو یخ زده

لطفا پاسخ را به عدد انگلیسی وارد کنید:

ميگو يكي از لذيذترين غذاهاي دريايي است كه در بيشتر نقاط جهان مورد توجه مي باشد. در بيشتر سواحل ماهيگيري ,ميگوي تازه پخته شده را در پاكت بعنوان نوعي تنقلات مي فروشند. ميگوي يخ زده نيز در اكثر فروشگاهها موجود است ولي مسلماً طعم وعطر ميگوي تازه را ندارد. در ممالك اسکانديناوی معمولاً ميگو را بلا فاصله پس از صيد برروي عرشه پخته وآن را به صورت يخ زده عرضه مي نمايند. گوشت آنها از ارزش غذايي بي مانندي برخوردار است. ميگوي ريز بيشتر براي سرخ كردن وتهيه سس مناسب است ولي نوع درشت آن را مي توان براي طبخ انواع غذاها بكار برد.

همانطور كه ذكر شد ميگو را معمولاً بصورت پخته شده وآماده در فروشگاهها به معرض فروش مي گذارند ولي در ايران معمولا بصورت خام ومنجمد فروخته مي شود. ميگوي تازه ويا منجمد خريداري شده را مي توان به دو روش زير عمل آوري نمود:

1_ يك ديگ بزرگ اختيار نموده ودر آن مخلوط آب ونمك بريزيد. شوري آن بايستي بحدي باشد كه تخم مرغ در آن به حالت شناور درآيد. آب را جوشانده وسپس ميگو را در آن ريخته وصبر كنيد تا مجدداً به جوش آيد. زماني كه آب مجدداً به جوش آيد, ميگوها به احتمال قوي پخته شده اند. اگر ميگوها از نوع درشت باشند پنج يا شش دقيقه وقت براي پختن آنها كافي است . ميگوي پخته شده داراي رنگ قرمز وگوشت سفت است.برعكس ميگوي كاملاً پخته نشده نرم وله مي باشد.

2_ ميگو را بدون آب در ظرف كاملاً سربسته به مدت 10 دقيقه روي حرارت زياد قراردهيد وگاه گاه ظرف را تكان داده تا ميگوها جابجا شده ودر آب حاصله از خود آنها پخته شوند. استفاده از اين روش موجب مي گردد كه عطر وطعم ميگو بيشتر از روش قبلي حفظ گردد. بعد از اينكه ميگو پخته شد بگذاريد تا سرد شده وسپس پوست آنها را بكنيد. ميگوهاي حاصله از هر دو روش را مي توان به قسمتهاي كوچك تقسيم كرده وهر قسمت را كه معمولاً مصرف يك وعده غذاي خانواده است در كيسه هاي مخصوص فريزر ريخته وآنها را به حالت انجماد نگهداري نمود.

 

بهترین روش پخت میگو یخ زده

سرودم ميگو را با دو دست گرفته ودر يك خط مستقيم بطرفين بكشيد. سپس سرودم را بطور مستقيم بطرف هم فشار داده ودوباره به طرفي بكشيد. با اين طريق پوست ميگو بصورت غلاف خارج مي گردد. پس از ان سرميگو را كنده وقسمت قابل خوردن را كه همان گوشت ميگوست جدا نماييد

 

 

مواد لازم :

ميگو

نمك ،آرد

 تخم مرغ

شير

روغن

 

 

 

طرزتهيه :

 ابتدا ميگو را تميز مي كنيم وبا كمي نمك وآب مي جوشانيم يكي دوتا جوش كه خورد ظرف را از روي آتش برمي داريم وميگوها را از آب بيرون مي كشيم وسپس دوعدد تخم مرغ را با كمي آرد ويك استكان شير مخلوط مي كنيم وميگوها را در اين مايه قرار مي دهيم تا خوب با هم مخلوط شوند. در ظرف ديگري مقداري روغن را داغ مي كنيم و ميگوها را در آن سرخ مي نماييم وبعد به همراه غذاي اصلي به مصرف مي رسانيم.

 

مواد لازم براي 4نفر:

ميگو بدون سر                  1كيلوگرم

روغن مايع                        نصف استكان

آب پياز                             4قاشق غذاخوري

زعفران آب شده                2 قاشق غذاخوري

فلفل سفيد                      1قاشق چايخوري

نمك                                به مقدارلازم

 

 

 

طرزتهيه:

1_ ميگوها را پوست كنده وروده پشتي آن را خارج ميكنيم .پس از شستن آنها را در صافي گذاشته تا آب آن گرفته شود. سپس آنها را در ظرفي ريخته و2 قاشق زعفران روي آن مي ريزيم وخوب مخلوط مي كنيم , آنگاه روغن مايع , فلفل ، آب پياز ونمك به ميگوها اضافه ومخلوط مي نماييم وآن را در محل خنكي به مدت 2 الي 3 ساعت نگهداري وسپس آن را به سيخ  مي كشيم.

2_ براي كشيدن ميگوها به سيخ , اول بايستي سيخ ها را چرب نموده وميگوها را از قسمت خميده به سيخ بكشيم وروي زغال گذاشته وموقع كباب نمودن روي ميگوها را با كره آب شده چرب مي نماييم تا موقعي كه رنگ آنها طلائي شود.

3_ پس از كباب شدن آنها را در ديس بصورت ششليك كشيده واطراف را با ليمو ترش , مارچوبه , خيارشور, جعفري ونخودفرنگي تزئين مي نماييم .اكنون غذا حاضر است.

مواد لازم:

ميگو                                  1كيلوگرم                           

سيب زميني                       1كيلوگرم

گوجه فرنگي                       250گرم                           

رب گوجه فرنگي                  3قاشق غذاخوري

نمك                                  15گرم                             

بهترین روش پخت میگو یخ زده

فلفل                                 3گرم

ادويه                                 3گرم                                 

زردچوبه                             1قاشق چايخوري

روغن                                به اندازه لازم                    

پياز                                  150گرم

آبليمو                              2قاشق غذاخوري

 

 طرزتهيه:

1_ ميگو را پوست كنده وروده پشتي آن را خارج نموده ,پس از شستن صبر مي كنيم تا آب آن گرفته شود.


1
4

1

ورود به سایت

» رمز خود را فراموش کردم

» هنوز عضو نشده‌اید؟ ثبت نام کنید

ثبت نام در سایت

» عضو هستید؟ وارد شوید

بهترین روش پخت میگو یخ زده

» رمز خود را فراموش کردم

» عضو هستید؟ وارد شوید

» هنوز عضو نشده‌اید؟ ثبت نام کنید

اگر مقدار زیادی میگوی خام یا پخته دارید بهترین راه نگهداری از آن‌ها این است که منجمدشان کنید. میگو حداکثر 1 تا 2 روز در یخچال باقی می‌ماند و خراب نمی‌شود. با این حال، میگوی منجمد می‌تواند تا 6 ماه باقی مانده و حتی طعم خود را نیز از دست ندهید. پس از بسته بندی و منجمد کردن میگو، می‌توانید آن را تا چندین ماه نگه دارید. با پروشات همراه باشید.

1. گوشت میگو را از داخل فلس آن جدا کنید. میگوی پخته زمانی ماندگاری بیشتری دارد که که پیش از انجماد فلس آن جدا شده بود. با دست فلس و دم میگو را کنده و اگر سر میگو را جدا نکرده‌اید، آن را نیز جدا کنید.

2. میگو را به مدت 10 دقیقه بجوشانید. یک ظرف پر از آب را روی حرارت بگذارید تا بجوشد، سپس میگو را به آن اضافه کنید. بگذارید میگو حدود 10 دقیقه بجوشد و باکتری و ذرات مضر آن از بین برود.

3. میگوهای پخته را در سینی قرار داده و در فریزر بگذارید. میگو را از ظرف برداشته و آن‌ها را به ردیف در سینی قرار دهید. آن‌ها را در فریزر بگذارید تا سفت شوند. در این صورت میگوی پخته و منجمد به هم نمی‌چسبد، زیرا میگو زمانی بهتر نگه داشته می‌شود که جدا جدا باشد.

4. میگوها را در بسته‌های بزرگ مخصوص فریزر قرار دهید. پس از یخ زدن میگوها آن‌ها در بسته‌های زیپ دار قرار دهید. بسته‌ها را طوری ببندید که هوا در آن جریان نداشته باشد.

5. میگوهای یخ زده را 3 تا 6 ماه نگه دارید. میگوهای یخ زده تا 6 ماه نگهداری می‌شوند. پس از گذشت 3 ماه سعی کنید هر چه زودتر از میگوها استفاده کنید.

1. پیش از انجماد سر میگو را جدا کنید. سر میگو را با دست یا با چاقو جدا کنید. برخلاف میگوی پخته در اینجا فلس یا رگ میگو را جدا نکنید. میگوی خام در صورتی که همراه با فلس باشد بهتر منجمد و نگهداری خواهد شد.

2. میگو را در زیر آب روان بشویید. میگو را در یک کاسه ریخته و در سینک ظرفشویی و زیر آب روان نگه دارید. آب را باز کرده و میگو را بشویید تا ذرات ریز آن خارج شود.

3. میگوها را در یک ظرف مقاوم قرار دهید. میگوها را از سینک خارج کرده و در یک ظرف درب دار یا مقاوم (مانند جای ماست) قرار دهید. سعی کنید فاصله میان میگوها کم باشد تا هوای کمتری در ظرف جریان داشته باشد.

4. کمی آب نمک داخل ظرف بریزید. با 2 قاشق غذاخوری نمک به ازای هر 100 لیتر آب، یک محلول آب نمک تهیه کنید. ظرف را از محلول آب نمک پر کنید تا تنها چند سانتی متر فضای خالی برای انبساط آب در بالای آن باقی بماند. سپس ظرف را در یخچال قرار دهید. ظرف را در حالتی قرار دهید که محلول از داخل آن چکه نکند و آب نمک هم منجمد شود.

5. میگوی منجمد را به مدت 3 تا 6 ماه در فریزر نگهداری کنید. میگوی خام یا پخته باید حداکثر تا 6 ماه در فریزر نگهداری شوند. پس از اینکه 3 ماه از نگهداری میگو در فریزر گذشت، آن را مصرف کنید زیرا در این زمان بهترین مزه را دارد.

1. میگوی منجمد را داخل آبکش ریخته و بگذارید تا یخ آن آب شود. میگوها را از ظرف داخل آبکش ریخته و در جایی قرار دهید تا یخ آن آب شود. با توجه به دمای خانه می‌توانید میگو را در آشپزخانه یا در یخچال قرار دهید تا یخ آن آب شود.

2. برای کسب نتیجه بهتر میگو را در زیر آب روان قرار دهید. اگر می‌خواهید یخ میگوها زود آب شود، بهتر است آب گرم را باز کرده و میگو را داخل سینک قرار دهید. میگو را تا زمانی در زیر آب قرار دهید که میگو نرم شده و یخ آن آب شود.

3. میگو را پخته یا 1 الی 2 روز در یخچال قرار دهید. پس از آب شدن یخ میگو می‌توانید آن را تا 2 روز در یخچال قرار دهید بدون اینکه نگران خراب شدن آن باشید. بهتر است که پیش از پختن آن یخ اش را آب کنید.

مطالب مرتبط

دیدگاه‌ها

بستن فرم

پربازدیدهای اخیر

آخرین نظرات

دسته‌ها

فیلم

سریال

انیمه

شخصیت‌ها

کمیک

تریلر

اخبار سینما و تلویزیون

سایر

پَروشات در شبکه‌های اجتماعی

تلگرام

بهترین روش پخت میگو یخ زده

اینستاگرام

آپارات

اشتراک در خبرنامه

کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پروشات تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است. جبران خسارات مادی و معنوی بر عهده رسانه متخلف خواهد بود.

بورانی یکی از پیش غذاهای خوشمزه می باشد که در کنار غذاهای ایرانی سرو می شود . این پیش غذا می تواند با سبزیجاتی همچون اسفناج , بادمجان و لبو تهیه شود .در ادامه نکات درست کردن بورانی را می خوانید.

خرما یکی از میوه های پرطرفدار ماه رمضان است که بسیار انرژی زا وخوشمزه است در این مطلب قصد داریم طرز تهیه کاسه های خرما و گردو را به شما عزیزان آموزش دهیم

سالاد ها یکی از پیش غذاهای خوشمزه و پر کاریرد میز غذا است و دارای تنوع بالایی هستند در این میان سالاد اندونزی جای خود را بیش از پیش در میهمانی های ایرانی ها باز کرده است در این مطلب طرز تهیه این سالاد خوشمزه را برای شما عزیزان آماده کرده ایم

کاپوچینو يكي از دوست‌داشتني‌ترين نوشيدني‌هاي برپايه قهوه در دنيا به حساب مي‌آيد.این قهوه خوشمزه خامه ای کف مانند بر روی قهوه است که طعم بسیار خوشی دارد

شیرینجات همیشه زینت بخش سفره افطار بوده است ما در این مطلب قصد داریم یک شیرینی بسیار خوشمزه وخوش عطر به نام شیرینی آویشن را برای شما عزیزان آموزش دهیم

بهترین روش پخت میگو یخ زده

ترشیجات مزه غذا هستند ما در این مطلب سعی کرده ایم طرز تهیه یک ترشی مخمر شده خوشمزه به نام کیم چی کره ای را برای شما عزیزان آموزش دهیم

جوجه کباب یکی از غذاهای لذیذ و پر طرفداری است گاهی به علت کمبود وقت مجبورید جوجه کباب خوشمزه درون فر آماده کنید ما به شما طرز تهیه جوجه کباب درون فر را برای شما آموزش خواهیم داد

کویی یکی از آش های معروف مردم گیلان است که برای تهیه آن از کدو حلوایی استفاده می شود . برای دانستن روش پخت این آش خوشمزه با ما همراه باشید.

نازخاتون به علت داشتن انواع ویتامین‌ها و املاح معدنی موجب تقویت، طراوت و جوان‌سازی پوست و مو می‌شود.در ادامه با آموزش و خواص این غذای شمالی بیشتر اشنا خواهیم شد

فلافل در اصل یک غذای لبنانی است که با ادویه های خاصی تهیه می شود ما در این مطلب نکات هایی پیرامون درست کردن یک فلافل خوشمره را برایتان آماده کرده ایم

در طبخ غذای نذری باید نکات بهداشتی را رعایت کرده و از مواد تازه استفاده کرده تا با غذای سالم از مهمانان پذیرایی کنیم

خرما یکی از میوه های پرطرفدار ماه رمضان است که بسیار انرژی زا وخوشمزه است در این مطلب قصد داریم طرز تهیه کاسه های خرما و گردو را به شما عزیزان آموزش دهیم

Copyright (c) 2006-2019 persianv.com All Rights Reserved

© باز نشر مطالب اختصاصی سایت فقط با ذکر منبع و لینک مطلب در سایت persianv.com مجاز میباشد .

بهترین روش پخت میگو یخ زده
بهترین روش پخت میگو یخ زده
10

دوره مقدماتی php

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *