خوردن روغن زیتون برای لاغری

دوره مقدماتی php
خوردن روغن زیتون برای لاغری
خوردن روغن زیتون برای لاغری

سیاری از افرادی که دارای اضافه وزن هستند روغن زیتون را یکی از منابع مهم کاهش وزن عالی و چربی سوزی سریع می دانند بهتر است ابتدا در مورد خاصیت این روغن مطالبی را بخوانید تا متوجه شوید که:آیا روغن زیتون باعث چربی سوزی می شود یا خیر؟

روغن زیتون دارای خواص فراوانی می باشد که ساکنان نواحی مدیترانه از قرن ها پیش برای اولین بار از این روغن در برنامه غذایی خود استفاده کردند و از خاصیت های زیاد آن برخوردار می شدند و امروزه اکثر مردم جهان در سرتاسر کره خاکی از این روغن سالم و پرخاصیت در تهیه غذا و سالادهای خود استفاده می کنند و آن را به عنوان یک روغن ایده آل برای رژیم غذایی خود می دانند و یکی از برترین روغن های سالم در جهان بشمار می رود.1. روغن زیتون سرشار از اسیدهای چرب تک غیر اشباع (MUFAs) می باشد که بدون کاهش یافتن کلسترول های خوب منجر به کاهش یافتن کلسترول های بد می شود که به این روش سلامت قلب را افزایش می دهد و این یکی دیگر از خاصیت های روغن زیتون بشمار می رود.اسید های چرب غیر اشباع مونو باعث سرعت بخشیدن در سوختن چربی های ذخیره شدن در بدن می شوند که این خاصیت بسیار عالی در روغن زیتون نیز دیده می شود.برای کاهش وزن سریع و ماندگار اگر چربی های مضر و اشباع را از برنامه غذایی حذف کرده یا تا حد امکان کاهش دهیم و اسیدهای چرب تک غیر اشباع (MUFAs) را جایگزین آن ها نماییم بدون شک می توانیم در چربی سوزی و کاهش وزن بسیار موفق عمل کنیم. روغن زیتون که دارای اسیدهای چرب تک غیر اشباع (MUFAs) است می تواند که بهترین جایگزین برای سایر چربی ها و روغن ها باشد.

اگر می خواهید بیشتر بدانید : اسیدهای چرب تک غیر اشباع (MUFAs) و اسیدهای چرب چند غیر اشباع (PUFAs) 

بیشتر بدانید : کلسترول بد و کلسترول خوب یعنی چه؟

خوردن روغن زیتون برای لاغری

دوره مقدماتی php

2. یکی دیگر از خاصیت های روغن زیتون این است که باعث کنترل اشتها می شود و زمانیکه فرد از چربی های غیر اشباع در برنامه غذایی خود استفاده می کند راحت تر می تواند اشتهای خود را کنترل کرده و به اندازه کافی غذا مصرف کرده و در نتیجه مانع ورود کالری های اضافی به بدن شود، بنابراین می تواند چربی سوزی را آسان تر از سایر افراد انجام دهد و همچنین برای کنترل وزن و تثبیت آن نیز اقدام کند.3. از دیگر خاصیت های روغن زیتون می توان به چند مورد اشاره کرد که شامل مقدار زیادی ویتامین E، *کاروتینوئید و ترکیبات پلی فنل است که هر کدام برای سلامتی جسم بسیار مفید هستند.*کاروتنوئیدها Carotenoid: دسته‌ای از رنگدانه‌ها هستند که در جذب نور در گیاهان نقش بسیار مهمی دارند.از کاروتنوئیدهای مهم می‌توان به بتاکاروتن، آلفا کاروتن و لیکوپن و گزانتوفیل اشاره کرد. بتا کاروتن C40H۵۶ و آلفاکاروتن مسئول رنگ نارنجی هویج و لیکوپن مسئول رنگ قرمز گوجه فرنگی و آستاگزانتین نیز عهده‌دار رنگ قرمز یا صورتی خرچنگ‌ها و ماهی سالمون است.

بیشتر بدانید : خواص ویتامین E برای پوست و مو + فواید مصرف ویتامین E

اگر می خواهید بیشتر بدانید : پلی فنل (polyphenols) چیست؟+منابع آن

یکی از اشتباهاتی که بسیاری از افراد در دوران رژیم غذایی و اقدام برای لاغر شدن مرتکب آن می شوند استفاده نادرست از روغن زیتون است، این افراد برای خوشمزه کردن سالادها سس های پرچرب و پر کالری را حذف کرده و بیش از حد نیاز روغن زیتون به سالاد اضافه می کنند و تصور می کنند که این روغن سالم بوده و باعث اضافه وزن نمی شود. این عزیزان باید دقت داشته باشند که در مصرف تمام روغن ها و غذاهای سالم و حتی غذاهایی که رژیمی هستند جانب احتیاط را رعایت کنند و سالم بودن یک ماده غذایی را با چربی سوز بودن اشتباه نگیرند.از آنجاییکه چربی برای بدن لازم و ضروری است توصیه شده است که میزانی از چربی های لازم بدن را از طریق روغن زیتون تهیه نمایید تا در این صورت مانع ورود چربی های مضر به بدن خود شوید و به سلامت ماندن جسم و کاهش وزن سالم خود کمک کنید.بر اساس تحقیقاتی که دانشمندان بر روی زنان انجام دادن به این نتیجه رسیده اند که، زنانی که در برنامه غذایی خود حداقل 3 قاشق سوپ خوری روغن زیتون را گنجانده اند نسبت به زنانی که از روغن های معمولی و یا سایر چربی ها استفاده کرده اند و از رژیم های کم چرب بهره برده اند به میزان 30 درصد چربی سوزی بیشتری را تجربه کرده اند و در کاهش وزن موفق تر عمل کرده اند.روغن زیتون دارای مواد مغذی مناسبی است که می تواند مانع جذب گلوکز توسط بدن شود و یا جذب آن را کاهش دهد و همچنین باعث سیری بیشتری می شود و حتی باعث می شود هنگام غذا خوردن پیام سیری را به موقع دریافت کنید و مدت زمان بیشتری از بروز گرسنگی در شما جلوگیری می کند. اگر هر روز از این روغن استفاده کنید می توانید در طول شبانه روز مدت زمان بیشتری سیر بمانید و در انجام فعالیت های روزانه دچار ضعف و گرسنگی چندانی نشوید و با کالری سوزی که از طریق این فعالیت ها در بدن شما ایجاد می شود به کاهش وزن ماندگار خود نیز کمک کنید.

این نوع روغن، کاملا خالص و معمولی بوده که البته دارای بو می باشد و دارای اسیدهای چرب تک غیر اشباع (MUFAs)، مواد مغذی و همچنین فیتوکمیکال‌ها (مواد مؤثر در گیاهان دارویی) Phytochemical بسیار سودمند می باشد.

این نوع از روغن را پس از فرآیندی که در آن از ماده شیمیایی و یا حرارت استفاده نمی شود به روغن بی بو تبدیل می شود که طعم، مزه و بوی آن از بین می رود و دیگر طعم زیتون خام در آن دیده نمی شود.

روغن زیتون بی بو با روغن زیتون بودار تفاوتی از نظر خاصیت ندارد و میزان کالری در هر دو نوع یکسان می باشد و هر قاشق سوپ خوری از روغن زیتون حدود 120 کالری و 13 گرم چربی دارد.

اگر هنوز هم فکر می کنید که روغن زیتون باعث چربی سوزی می شود و از لحاظ کالری با سایر روغن ها تفاوت دارد، تفکر غلطی محسوب می شود و این روغن نیز مانند سایر روغن ها در هر قاشق غذاخوری 120 کالری را در خود نهفته است و مصرف بی رویه آن به راحتی باعث افزایش وزن و چاقی می شود. این روغن نیز مانند بسیاری از مواد غذایی و چربی سوزها به کاهش وزن کمک می کند، اما باید این را بدانید که ماده نیز دارای کالری می باشد و از مواد بدون کالری یا کالری صفر به شمار نمی رود.

خاصیتی که این روغن نسبت به سایر روغن های ناسالم و یا نیمه سالم دارد این است که دارای چربی های غیر مضر است و یا اینکه می توانیم بگوییم که چربی مضر آن کمتر است و از طرفی در کنترل اشتها نقش مفیدی دارد و می تواند در کاهش وزن مفید و مؤثر باشد.

بیشتر بدانید : روغن زیتون بهتر است یا روغن آفتابگردان؟ چرا؟

بیشتر بدانید : روغن جامد بهتر است یا روغن مایع؟

بنابر نظر پزشکان و متخصصان علاوه بر روغن زیتون، روغن کنجد، روغن حیوانی و دنبه از دیگر روغن های سالم و مفید بشمار می روند که می توانید در برنامه غذایی روزانه از آن ها استفاده کنید، اما باید توجه داشته باشید که هیچ کدام از این روغن ها چربی سوز و بدون کالری نیستند.

بیشتر بدانید : روغن زیتون چه خواصی دارد؟

بیشتر بدانید : روغن زیتون بخورید به این دلایل!

بیشتر بدانید : خواص شگفت انگیز زیتون در طب سنتی

بیشتر بدانید : آیا روغن زیتون چاق کننده است؟

گردآوری:گروه سلامت سیمرغseemorgh.com/healthمنبع:andamsaz.com

All Rights Reserved – © 2019 | باز نشر مطالب پورتال سیمرغ تنها با ذکر نام و آدرس seemorgh.com مجاز می باشد.

عجیب است یک روغن را لاغرکننده بنامیم روغن زیتون، یک منبع عالی از ویتامینها و مواد معدنی است که سیستم بدن را پاکسازی کرده و پوست را تغذیه می کند. همچنین دوستدار قلب نیز می باشد. بعضی از افراد رژیم گیرنده، دیگر با روغن زیتون غریبه نیستند. این روغن بعنوان یک جایگزین سالم تر برای سس های سالاد یا روغن پخت و پز بکار می رود. اما آیا می دانستید که مصرف فقط یک قاشق سوپخوری روغن زیتون در هر روز می تواند به کاهش وزن شما کمک کند؟

روغن زیتون، یکی از مفیدترین روغنهای سالم است. این روغن با له کردن و فشردن میوه های زیتون برای بیرون کشیدن روغن آن، تهیه می شود. انواع مختلفی از روغن زیتون در بازار وجود دارد. آنها بر اساس نحوه فراوری شان طبقه بندی می شوند. از بین تمام انواع روغن زیتون، روغن زیتون فوق بکر سرد فشرده، سالم ترین است. این روغن، مواد مغذی اش را حفظ می کند، زیرا حداقل فراوری روی آن انجام می شود.

با اینکه روغن زیتون حاوی چربی است، اما مزایای کاهش وزن دارد. با اینحال فکر نکنید یک روغن جادویی است که فورا شما را لاغر خواهد کرد. بمنظور انجام اینکار، شما باید مراقب آنچه که می خورید باشید و کالری مصرفی تان را نیز کاهش دهید. همچنین باید برای تقویت بدن و کاهش وزن بیشتر، ورزش هم داشته باشید.

برخی از کارشناسان معتقدند که مصرف فقط یک قاشق مرباخوری روغن زیتون فوق بکر و خالص در هر روز، بدن را تحریک خواهد کرد تا چربی بسوزاند. همچنین باعث می شود که شما بیشتر احساس سیری کنید، بنابراین پرخوری نمی کنید. حتی رایحه قوی و با نشاط روغن زیتون نیز به کاهش وزن کمک می کند. در یک مطالعه، شرکت کنندگانی که روغن زیتون استشمام کردند، میزان سروتونین در بدنشان بطور قابل توجهی افزایش یافت.

خوردن روغن زیتون برای لاغری

مطالعه ای که در نسخه 2010 مجله سلامت زنان منتشر شد نیز نشان می دهد خانم هایی که حداقل سه قاشق سوپخوری روغن زیتون را در رژیم غذایی شان گنجاندند، نسبت به کسانی که فقط از یک رژیم غذایی کم چرب پیروی کردند، 30٪ بیشتر وزن از دست دادند. همچنین شرکت کنندگان، رژیم غذایی روغن زیتون را به رژیم کم کالری ترجیح می دهند. این بدان معناست افرادی که این رژیم غذایی را امتحان خواهند کرد، به احتمال زیاد تا پایان برنامه به آن پایبند خواهند ماند.

قبل از اینکه رژیم روغن زیتون را امتحان کنید، عوامل خاصی وجود دارد که باید اول در نظر داشته باشید. این فاکتورها عبارتند از:

روغن زیتون، بدون کالری نیست. به هیچ وجه! فقط یک قاشق سوپخوری روغن زیتون، 124 کالری دارد و تقریبا تمام این کالری از چربی است. اگر مراقب چیزی که می خورید هستید، یا کالری ها را شمارش می کنید، باید این را به یاد داشته باشید. شما باید برای جبران محتوای کالری روغن زیتون، مواد غذایی دیگر را کاهش دهید.

اگرچه روغن زیتون می تواند بطور بالقوه به کاهش وزن کمک کند اما چربی نمی سوزاند. هیچ ماده غذایی وجود ندارد که بطور جادویی چربی ها را آب کند. استفاده از روغن زیتون بعنوان یک ملین نیز کمکی به کاهش وزن نمی کند. سرعتی که در آن مواد غذایی در بدن شما حرکت می کنند، کالری جذب شده توسط بدنتان را کاهش نخواهد داد. برای کاهش وزن باید کالری مصرفی تان را کاهش دهید، تنها راه همین است!

نیازی نیست که هر روز یک قاشق سوپخوری روغن زیتون مصرف کنید. اگر شما نگران پیامدهای مصرف روغن زیتون برای کاهش وزن هستید، می توانید به مقدار کم از آن استفاده کنید. می توانید آن را روی سالاد مورد علاقه تان بپاشید یا از آن بعنوان دیپ استفاده کنید.

رژیم غذایی دکتر کرمانی

(و شجره تخرج من طور سیناء تنبت بالدهن و صبغ للاکلین) (مومنون۲۰) بهترین روغنی که تا به حال انسان ها شناخته اند روغن زیتون است.

۱- اسید های چرب امگا-۳ دارد. ۲- بالاترین درصد غیر اشباع تک پیوندی را دارد. ۳- دارای اسکوالین( عامل کاهش دهنده کلسترول خون ) است. ۴- دارای مواد آنتی اکسیدان است. ۵- کشور های مدیترانه مثل سوریه و لبنان که روغن زیتون زیاد مصرف می کنند٬ کمترین آمار ابتلا به سرطان سینه را دارند.

 

روغن زیتون از محبوب ترین روغن های گیاهی است که طعم خوب و فواید بسیاری دارد. از ۴۰۰۰ سال پیش٬ مصریان باستان به خواص درمانی آن پی برده بودند و از آن در طب باستان٬ استفاده زیادی می شده است. امروزه نیز دنیای پزشکی به اهمیت آن آگاه شده و تحقیقات گسترده ای در مورد اثرات آن انجام می دهد. روغن زیتون دارای اسید های چرب از جمله اسید اولئیک٬ اسید پالمیتیک٬ اسید لینولئیک ( اسید چرب امگا-۶) و مقدار بسیار اندکی اسید لینولنیک ( اسید چرب امگا-۳) و مواد آنتی اکسیدان مانند ویتامین E یا آلفاتو کوفرول٬ کاروتنوئید ها و ترکیبات فنولی مثل هیدروکسی تیروزول و اولیورویین و ویتامین های AوD وK است.

خوردن روغن زیتون برای لاغری

اول: آن را ببویید. روغن زیتون خوب باید بوی زیتون یا سبزی یا سیب بدهد که مربوط به نوع زیتون یا زمان برداشت آن است. اگر بوی فلزی احساس کردید ٬ بدانید که روغن ٬ نامرغوب یا فاسد است.

دوم: آن را بچشید. برای این کار طوری روغن را روی زبان بریزید که سقف دهان را نپوشاند. مزه روغن نامرغوب روی زبان به کندی پخش می شود. برخی روغن های خوب در عقب دهان مزه تندی ایجاد می کند که نشانه برداشت زیتون نارس است.

سوم: آن را ببینید. ولی دیدن رنگ روغن زیتون معیار مناسبی برای تعیین کیفیت روغن نیست. زیرا به راحتی می توان در آن تقلب کرد. به علاوه هر نوع زیتون رنگ مخصوص خود را دارد. حتی اگر مقدار برگ های زیتون همراه دانه زیاد باشد ٬ رنگ روغن حاصل را تغییر می دهد.

 

ازخرید روغن هایی که در ظروف شفاف و درمعرض نور و دمای بالا نگهداری شده٬ خودداری کنید. روغن زیتون باید در جای خشک و خنک و تاریک قرار داشته باشد. پس از استفاده درب ظرف را بلافاصله ببندید. زیرا روغن زیتون به سرعت بو و مزه غذاهای مختلف را به خود می گیرد و در اثر تماس با اکسیژن هوا فاسد می شود. نگهداری روغن در ظروف سرامیکی یا پلاستیکی تیره بهتر از ظروف پلی اتیلنی شفاف می باشد. روغن زیتون را در شرایط مناسب می توان ۱۲۰ تا ۱۹۰ روز نگهداری کرد.

مثل اکثر روغن های مایع غیر اشباع است و برای سرخ کردن مناسب نیست. متشکل از اسید های چرب غیر اشباع مونو است که نمی تواند در مقابل افزایش دما مقاومت کند. سریعا اکسیداسیون می شود و طعم و بوی خود را از دست می دهد. برای استفاده از روغن می توان روغن زیتون را در حین پختن غذا و یا زمانی که غذاهایی که روی آتش است ٬ و هنوز آب دارد اضافه کرد.

 

۱- ارزش غذایی بو دار از بی بوی آن بیشتر است. ۲- در هر غذایی که در حین پخت آب دارد می توانید از روغن زیتون استفاده کنید. ۳- مصرف آن برای حفظ سلامت قلب و عروق مفید است. ۴- پایین آورنده چربی بد خون مانند تری گلیسیرید است. ۵- اخطار: مصرف بیش از حد روغن زیتون باعث چاقی می شود. ۶- در شرایط مناسب بیشتر از ۲ سال قابلیت نگهداری ندارد.

 

باید در جای خنک و به مدت کوتاه تا زمان انقضای آن نگه داری شود. روغن بسیار مفیدی است اما نگهداری آن مشکل است. در بسیاری موارد تخریب روغن زیتون از آغاز تولید شروع می شود. حرارت ونور ٬ این روغن را از بین می برند ولی متاسفانه توجه چندانی به این موضوع نمی شود. در صورتی که این مراقبت های ساده را انجام دهید ٬ به مدت طولانی ( نزدیک به دو سال ) قابل نگهداری خواهد بود.

 

بسیاری معتقدند سلامت و عمر طولانی ساکنان مدیترانه در قرون گذشته مدیون استفاده از زیتون و روغن زیتون است. در ادامه اهمیت استفاده از این روغن را به شما می گوییم:

 

چرا باید وعده قبل از ناهار را جدی بگیریم؟

 

ثبت نام رژیم اینترنتی دکتر کرمانی

برای دریافت مشاوره خرید رژیم دکتر کرمانی شماره همراه خود را ثبت کنید ما با شما تماس می‌گیریم

کلیه حقوق متعلق به مجموعه به اندام دکتر کرمانی می باشد.

آیا به دنبال روشی سریع و آسان برای کاهش وزن هستید؟ پس احتمالا راهکاری که متخصصان تغذیه ارائه کرده اند برای شما مناسب خواهد بود. بسیاری از خانم ها روغن زیتون مصرف نمی کنند؛ چون تصور می کنند کالری بالایی دارد. اما حتی مقدار کمی از این روغن می تواند تاثیر زیادی در آب کردن چربی های شکم داشته باشد. طبق تحقیقات انجام شده، ثابت شده است که روغن زیتون روی سلول ها و هورمون ها تاثیر می گذارد و چربی های ذخیره شده شکم را مورد هدف قرار داده و باعث می شود تا کاملا آب شوند. در ادامه با رژیم لاغری روغن زیتون بیشتر آشنا خواهید شد. نتایج این رژیم همه افراد را تحت تاثیر قرار می دهد.

خانم هایی که رژیم لاغری روغن زیتون را تجربه کرده اند، ظرف مدت هفت روز تقریبا ۴ کیلوگرم، یا چهار اینچ از چربی های شان آب شده است. یکی از افرادی که این رژیم را رعایت کرده است، می گوید “من انواع مختلف رژیم های غذایی از جمله رژیم های ضربتی و مصرف انواع قرص و مکمل ها رو برای کاهش وزن امتحان کردم؛ اما هیچ کدوم از روش ها مثل روغن زیتون جواب نداد. من با رژیم لاغری روغن زیتون تونستم ظرف یک هفته، یک سایز شلوار کم کنم” یکی دیگر از افرادی که این رژیم لاغری را رعایت کرده است می گوید “برای یک بار هم که شده بدون اینکه دل ضعفه و گرسنگی بکشم شکمم تو رفت.”

 

این رژیم برای افزایش فواید روغن زیتون، روزانه شش واحد از آن را با مواد غذایی دیگر که اثبات شده چربی شکم را از بین می برند، ترکیب می کند؛ از جمله با پروتئین کم چرب (که هورمون های چربی شکم را در سطح پایین نگه می دارد) و لبنیات (که سرشار از نوعی اسید آمینه است که ترشح چربی عضلات را سرعت می بخشد). در رژیم لاغری روغن زیتون همچنین از انواع توت، سبزیجات، لوبیا، سیب زمینی و… نیز استفاده می شود که همگی گیاهانی هستند که مملو از آنتی اکسیدان های ضد چربی شکم هستند.

خوردن روغن زیتون برای لاغری

اما چیزهایی وجود دارند که در این هفته نباید بخورید. این رژیم شما را از خوردن انواع شیرین کننده ها و نشاسته فراوری شده منع می کند؛ چراکه این مواد، سطح قند خون را بالا برده و باعث ذخیره چربی های شکمی می شوند. چربی های ترانس و گوشت قرمز نیز باید کنار گذاشته شوند؛ چون هر دوی این موارد التهاب سلولی بدن را افزایش داده و عملکرد هورمون های چربی های شکمی را مختل می کنند.

 

چربی های شکم شما نمی سوزند، مگراینکه در درجه اول کالری کمتری نسبت به نیاز بدن تان مصرف کنید. به عقیده متخصصین تغذیه، اگر دائما گرسنه باشید، نمی توانید به یک رژیم غذایی کم کالری پایبند بمانید. اینجاست که روغن زیتون به کارتان می آید. اغلب می شنوید که رژیم های غذایی پروتئین، گرسنگی را کنترل می کنند؛ اما متخصصین به این نتیجه رسیده اند که روغن زیتون هم به همان میزان می تواند گرسنگی تان را کنترل کند. اما دلیلش چیست؟ دلیل این امر این است که ۷۵ درصد روغن زیتون را اسید اولئیک تشکیل می دهد؛ ماده ای که ما را تا ساعت ها بین وعده های غذایی مان سیر نگه می دارد. به همین دلیل در این رژیم لاغری روغن زیتون از میزان بیشتری روغن زیتون کم کالری اش استفاده شده است و عقیده اصلی بر آن است که “روغن زیتون فوق العاده سیر کننده است”.

روغن زیتون منبعی فوق العاده از پلی فنول می باشد. پلی فنول آنتی اکسیدانی است که باعث کوچک شدن شکم می شود. همچنین باعث جذب آنتی اکسیدان های بیشتر سایر غذاها نیز می گردد. از همه مهم تر اینکه حتی سرآشپزها هم عاشق روغن زیتون هستند. روغن زیتون، طعم غذاهای دیگر، خصوصا سبزیجات را لذیذ می کند. نظرتان درمورد بروکلی خام چیست؟ سالاد با سس بدون چربی چطور؟ خب، شاید چندان علاقمند نباشید. اما اگر بروکلی را با سیر و روغن زیتون تفت دهید، یا روی سالادتان کمی سرکه و روغن زیتون بریزید، ترکیب جذابی ایجاد می شود. مواد مغذی بسیار زیادی در سبزیجات وجود دارند که قابلیت این را دارند که چربی های شکم را آب کنند؛ اما تا زمانی که آن ها را نخورید کاری نخواهند کرد. برخی از متخصصین تغذیه عقیده دارند که به همین دلیل است که رژیم های سرشار از روغن زیتون، باعث کاهش وزن بیشتری می شوند. روغن زیتون کمک می کند سبزیجات بیشتری مصرف کنید.

مکانیسم ناشناخته روغن زیتون باعث آب شدن چربی های شکمی می شود. دانشمندان روغن زیتون را نوعی چربی تک غیراشباع می دانند. با اینکه مکانیسمی که باعث می شود این چربی، چربی های شکم را آب کند هنوز ناشناخته است؛ اما یک چیز کاملا مشخصی وجود دارد: چربی های تک غیراشباع میزان انسولین را در بدن پایین می آورند، هورمونی که مسئول تبدیل قند اضافه خون به چربی شکمی است. عجیب نیست که تحقیقات نشان داده اند وقتی بیشتر از چربی های تک غیراشباع استفاده می کنیم، شکم مان تا ۳۵۰ درصد سریع تر از زمانی کوچک می شود که انواع دیگر چربی می خوریم، یا اصلا چربی نمی خوریم!

اما شاید دوست نداشته باشید تا آخر عمرتان به جای کره یا استیک چرب خود، از روغن زیتون استفاده کنید. جای نگرانی نیست. مجبور نیستید دست از غذاهای محبوب خود بکشید. اگر از رژیم لاغری روغن زیتون پیروی کنید و وزن کم کنید، می توانید گهگاهی بدون اینکه دوباره چربی شکم تان افزایش پیدا کند، از غذاهای محبوب خود مصرف کنید. اگر به دنبال و اصولی بوده و می خواهید به سرعت شکم تان را از بین ببرید، هیچ راهی بهتر از این روش برای شروع وجود ندارد. این رژیم برای افراد کم حوصله عالی است.

 

همان طور که گفتیم در رژیم لاغری روغن زیتون ، روزانه از ۶ واحد روغن زیتون در غذاها استفاده می شود که هم کم کالری بوده و هم خیلی خوشمزه است. تنها کافی است گزینه مورد علاقه خود را انتخاب کنید و ببینید چطور شکم تان شروع به آب شدن می کند! در طول روزهای رژیم، تا هر اندازه که دوست دارید آب بنوشید. اگر خواستید می توانید گزینه های کم کالری دیگری مثل قهوه، چای، ادویه جات و سرکه هم مصرف کنید.

 

 

 

 

 

 

 

اگر به هیچ یک از گزینه هایی که گفته شد علاقه نداشتید، می توانید طبق فرمول هایی که در ادامه گفته شده، منوی مورد علاقه خودتان را تهیه کنید.

خوردن روغن زیتون برای لاغری

۵۶ گرم پروتئین (مثلا ۲ تخم مرغ، ۵۶ گرم پنیر یا ۵۶ گرم ژامبون)؛ ۱ واحد سبزیجات بدون نشاسته (مثلا ۲ فنجان سبزیجات برگ دار، ۱ فنجان سبزیجات خام یا ۲/۱ فنجان سبزیجات پخته)؛ و ۱ قاشق چایخوری روغن زیتون

۱۱۳ گرم پروتئین کم چرب؛ ۲-۱ واحد سبزیجات بدون نشاسته و ۲ قاشق چایخوری روغن زیتون

۱۷۰ گرم پروتئین کم چرب؛ ۲/۱ فنجان لوبیا، ذرت یا سیب زمینی؛ ۲ واحد سبزیجات بدون نشاسته و ۲ قاشق چایخوری روغن زیتون

روزانه یک مرتبه یک واحد لبنیات کم چرب و یک واحد میوه کم شیرین، به همراه یک یا دو واحد سبزیجات بدون نشاسته با ۱ قاشق چایخوری روغن زیتون مصرف کنید. قبل از خواب یک مشت آجیل، میان وعده خوبی خواهد بود.

این وبسایت تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کاهش وزن با زیتون ؛ زیتون یک میوه ی کوچک است که بر روی درخت رشد می کند. رنگ آن نیز نسبت به زمان چیدنش ممکن است سبز یا سیاه باشد. این میوه ی کوچک حاوی ویتامین و مواد معدنی همچون ویتامین E، آهن، کلسیم، مس و … می باشد که برای بدن ضروری است.

زیتون بخش اصلی رژیم مدیترانه ایست و مصارف غذایی بسیاری همچون استفاده در سالاد، نان، ساندویچ، پیتزا و حموص دارد. از آنجا که زیتون چرب است، چنین تصور می شود که مصرف آن موجب افزایش وزن می شود. اما پاسخ منفی است. اگر نگران سایز دور کمر خود هستید، بدون نگرانی آن را مصرف کنید، اما به اندازه ی کافی.

این مطلب هم می تواند مفید باشد: چه روش هایی برای لاغری موضعی و کاهش سایز وجود دارد؟

 

هر غذایی اگر به میزان زیاد مصرف شود، به دلیل افزایش میزان کالری چاق کننده است. البته در مورد زیتون این موضوع کمی متفاوت است، چرا که به ندرت شخصی ممکن است بتواند به میزان زیاد زیتون مصرف کند. اما نکته ای که باید توجه داشته باشید این است که زیتون سرشار از سدیم است چرا که اغلب در محلول آب و نمک ذخیره می شود. برای مثال مصرف 100 گرم زیتون حاوی 65% سدیم می باشد. این موضوع باعث می شود که نه تنها موجب افزایش فشار خون شود بلکه با احتباس آب موجب افزایش وزن نیز بشود.

خوردن روغن زیتون برای لاغری

هرچند وزن آب با چربی فرق دارد، اما ظاهر شما را چاق و وزن شما را روی ترازو بالاتر نشان می دهد. به همین دلیل توصیه می شود که روزانه بیش از 10 تا 15 عدد زیتون مصرف نشود.

در یک مطالعه ی انسانی بر روی کودکان نشان داده شد که مصرف روغن زیتون طی یک سال نسبت به چربی های دیگر منجر به افزایش وزن و چربی کمتری می شود. محققان دلیل آن را اسیدهای چرب غیر اشباع مونو موجود در زیتون می دانند.

 

هر 8 عدد زیتون سبز حاوی 31 کالری و هر 7 عدد زیتون سیاه حاوی 35 کالری می باشد. این مقدار در مقایسه با غذاهای چرب و شور که کالری بالایی دارند، بسیار کمتر است. سعی کنید به جای چیپس در میان وعده های خود از زیتون استفاده کنید. این کار موجب کاهش 1.5 کیلوگرم وزن در سال می شود.

 

زیتون سرشار از چربی های غیر اشباع می باشد. مصرف چربی های غیر اشباع به جای چربی های اشباع یا ترانس موجب سلامت کلی بدن می شود، چرا که از تجمع پلاک ها و کلسترول بد جلوگیری می کند.

 

تنها با مصرف چند عدد زیتون پیش از وعده ی اصلی می توانید به کنترل اشتهای خود کمک کنید. اسیدهای چرب غیر اشباع مونو موجود در زیتون پروسه ی هضم را کند کرده و موجب تحریک هورمون های سیری و ارسال سیگنال آن به مغز می شود.

 

زیتون به دلیل وجود فیبرهای غذایی یک ماده ی غذایی عالی برای کاهش وزن محسوب می شود. یکی از فواید فیبر کمک به کند کردن روند هضم و افزایش سیری به مدت طولانی تر است.

بیشتر بخوانید: چگونه با مصرف غذای کمتر احساس سیری بیشتری داشته باشیم؟

 

زیتون سیاه یا سبز را له کرده و به جای خامه یا پنیر پارمزان کم چرب در سس خود استفاده کنید. این کار موجب خوش طعم شدن سس بدون دریافت کالری اضافی می شود. می توانید زیتون را به خوبی له کرده و از آن یک خمیر سفت تهیه کنید. سپس از آن به عنوان چاشنی برای ماهی یا استیک استفاده کنید.

 

مترجم: مریم اصیلی

مجله الکترونیکی برنافیت-شماره 7 منتشر شد. آنچه در این شماره می خوانید: نکاتی که پیش از لیزر موهای زائد باید بدانید راهکارهایی برای پیشگیری از پرخوری راهنمای استفاده از ضد آفتاب فواید میکرودرم ابریژن و مطالب مفید دیگر …   دانلود مجله الکترونیکی تغذیه و زیبایی برنافیت کاری از گروه محتوای برنافیت

مجله برنافیت، تحت نظر کارشناسان کلینیک تخصصی تغذیه و زیبایی برنافیت با هدف افزایش آگاهی مخاطبان در زمینه روش های نوین لاغری و زیبایی فعالیت می کند.

با عضویت در خبرنامه برنافیت مطالب زیر را دریافت خواهید کرد:
اطلاع از آفرها
سایت
جدیدترین روش های لاغری، زیبایی، تناسب اندام
اینفوگرافیک های سلامتی
جهت عضویت پست الکترونیک خود را ثبت نمایید.

شما با موفقیت در خبرنامه برنافیت عضو شدید.متشکریم !

خوردن روغن زیتون برای لاغری

کاهش سایز کمر به شما انرژی بیشتری می دهد و خطر بسیاری از بیماری ها همچون دیابت و سکته قلبی را به حداقل می رساند. همه ما می دانیم که چربی های سرسختی که دور شکم و ناحیه میان تنه جمع شده اند، تاثیر بسیار بدی بر روی اعتماد به نفس، سایز لباس ها و […]

طبق گزارشات، آمار بی اشتهایی عصبی در زنان جوان در سرتا سر دنیا 0.3 درصد است و این موضوع در دختران جوان بیش از دو برابر این رقم است. میانگین سنی بی اشتهایی عصبی 15 سالگی است و80 تا 90 درصد قربانیان آن زنان هستند. با برنافیت همراه باشید. بیشتر بخوانید:   بی اشتهایی عصبی […]

حتما شنیدین وقتی از آدمای تپل می پرسین که چرا چاق شدن، می گن چاقی تو خانواده ما ارثیه. هممون اضافه وزن داریم. اگه خوب دقت کنید هم می بینید بله درست می گن واقعا همه شون تپل مپل هستن و اضافه وزن دارن. اما واقعا چاقی و ژنتیک به هم ربط دارن؟ چاقی ژنتیکیه؟ […]

شاید برایتان پیش آمده باشد که برای یک چک آپ روتین نزد پزشک رفته باشید و او به شما گفته باشد دیابت نوع 2 دارید. به احتمال زیاد همه ی شما در مورد دیابت نوع 2 ، چیزهایی از قبل شنیده اید و می دانید چگونه یک فرد ممکن است دچار دیابت شود. در واقع، […]

توجه و مراقبت از پوست امری دائمی است و مخصوص فصل یا روز خاصی نیست.  درست است که می توان برای مراقبت های پوستی ، از داروهای متعددی استفاده کرد که شاید در برخی موارد مفید و در برخی موارد هم بی مصرف باشند. اما برنافیت قصد دارد روش های طبیعی را به شما معرفی کند که […]

آیا می دانید که بزرگ ترین اندام بدن، پوست می باشد. پوست ما به عنوان یک سد حفاظتی برای کل بدن به کار می رود و موجب ورود و خروج مواد غذایی و سموم به بدن می شود. البته ما همیشه نمی توانیم از موادی که از سدهای پوستی مان عبور می کنند جلوگیری کنیم. […]

متخصصین بر این باورند که آنچه خارج از بدن به ظاهر می شود با آنچه در بدن اتفاق می افتد ارتباطی قوی دارد. مشکلات شایعی مانند شکنندگی ناخن و رنگ پریدگی می توانند اشاره به اتفاقاتی درون بدن داشته باشند. در صورت مشاهده نشانه های ظاهری زیر، به پزشک مراجعه نمایید.   1- ارتباط زیبایی با […]

ناخن ها یکی از مهم ترین بخش های بدن هستند که علاوه بر تاثیر زیادی که بر روی زیبایی ظاهری دارند، می توانند از وضعیت سلامت بدن خبر دهند. سفیدی، قرمزی، بر آمدگی و دیگر علائم روی ناخنها شاید هشداری برای ما باشد. مشکلات کبد، ریه ها و قلب می تواند در ناخن ها خود را […]

یکی از بهترین ورزش های هوازی برای کاهش وزن، دویدن یا پیاده روی تند است. اگر این ورزش مفرح را درست انجام دهید، نه تنها به کاهش وزن بلکه به تناسب اندام خود کمک می کنید. برنافیت امروز قصد دارد شما را به چالش بکشاند و با تمرین های ورزشی تناسب اندام شما را تضمین […]

مطمئنا همه ی ما نمی توانیم برای ورزش به باشگاه برویم. بسیاری از ما شاغلیم و فرصت کافی برای این کار را نداریم. اما از طرفی نمی توانیم بی تحرک باشیم. بهترین کار این است که ورزش در خانه را پیش بگیریم. این پنج حرکت را به خاطر بسپارید زیرا که با استفاده از این حرکات […]

  • لیموزین فروشی
  • عوامل بسیاری وجود دارد که موجب ضعیف شدن قسمت پایین کمر می شود، یکی از این عوامل انجام کارهای پشت میزی است. نشستن در تمام طول روز موجب ضعیف شدن سرین ها که با قسمت پایین کمر در ارتباط است، می شود. گاهی اوقات نیز تمرکز بر روی تمرین های کرانچ و ورزش های مربوط […]

    داشتن باسن قوی نه تنها برای زیبایی بلکه برای کاهش آسیب و کمر درد بسیار اهمیت دارد. به علاوه، داشتن گلوتئال قوی (ماهیچه ی باسن) ما را فرزتر کرده  و کمک می کند بتوانیم راحت تر بپریم، اجسام سنگین را راحت تر جا به جا کنیم، از پله ها بالا برویم، با فشار کمتری بر […]

    برای اینکه در هر کاری موفق شوید نیاز به تصمیم های واقعی دارید. برای این کار می توانید چالشی برای موفقیت خود طراحی کنید که تصمیم های سلامتی و تناسب اندام شما را به برنامه ای برای تمام طول عمر تبدیل کند. اگر برای این چالش هفت روزه آماده اید، ما را دنبال کنید.   […]

    از جمله کارهایی که در مسیر کاهش وزن می توان انجام داد تقویت اراده است. این کار درست همانند هر رفتار خوب دیگری به سلسه ای از تمرین ها نیاز دارد. مدیتیشن، تمرین بهبود وضعیت، تهیه ژورنال غذایی، استفاده از دست مخالف در هنگام غذا خوردن و اصلاح صحبت کردن به بهبود اراده و تصمیم […]

    هر ساله با شروع سال جدید تصمیم های زیادی در مورد وزن و سلامت خود می گیریم. برای خود برنامه ریزی می کنیم و هدفمان را روی وزن ایده آل تنظیم می کنیم. اما پس از مدتی دست از پا درازتر به این نتیجه می رسیم که نمی توانیم. گاهی اوقات هم موفق می شویم […]

    تصور کنید که شما دارای قدرتی خارق العاده بودید که موجب می شد همیشه تصمیم درست را بگیرید. آیا چنین چیزی عالی نبود؟ در این صورت همه ی تصمیم های شما اعم از تصمیم تجارت، روابط، سلامت و … تصمیم عاقلانه ای بود. همه ی ما این قدرت خارق العاده را داریم. فکر می کنید این […]

    وقتی صحبت از رژیم غذایی لاغری می شود، افراد چاق تصور می کنند که باید خود را از مصرف غذاهای خوشمزه و دلچسب محروم کنند و یا گرسنگی بکشند. مصرف غذاهای با کیفیت، پروتئین، میوه ها و سبزیجات و غلات کامل به جای غذاهای فرآوری شده، چربی های اشباع و ناسالم علاوه بر ورزش به یک کاهش […]

    آیا زمانی را به خاطر می آورید که 15 عدد ناگت مرغ، یک میلک شیک بزرگ و یک سیب زمینی سرخ شده ی بزرگ را نوش جان می کردید بدون اینکه وزن شما افزایش یابد؟ مادرتان به شما نگاهی می انداخت و می گفت 30 سالت که بشه دیگه نمی تونی اینقد غذا بخوری. حق […]

    شاید برایتان کمی عجیب باشد اگر وبسایتی را ببینید که یک رژیم لاغری رایگان به شما معرفی کرده. اما اصلا جای تعجب نیست. تنها نکته ای که برای کاهش وزن باید رعایت کنید این است که به میزان کالری هایی که در طول روز مصرف می کنید، توجه داشته باشید. تنها رعایت چند ترفند می […]

    کاهش وزن با زیتون ؛ زیتون یک میوه ی کوچک است که بر روی درخت رشد می کند. رنگ آن نیز نسبت به زمان چیدنش ممکن است سبز یا سیاه باشد. این میوه ی کوچک حاوی ویتامین و مواد معدنی همچون ویتامین E، آهن، کلسیم، مس و … می باشد که برای بدن ضروری است. […]

    اگر شما هم به دنبال کاهش وزن هستید و راه های مختلفی را برای ان تست کرده اید لازم نیست گرسنگی های شدید را تحمل کنید گاهی برخی مواد غذایی می توانند کمک به سوخت و ساز بیشتر بدن شما داشته باشند. خواص زیتون برای لاغری را در پرشین وی بخوانید.

    زیتون، از ارزش غذایی بسیار بالایی برخودار است که حفظ سلامتی انسان را در برابر برخی ناخوشی ها تضمین می کند.بد
    نیست از برخی خواص ارزشمند ان اگاه شوید .متاسفانه بسیاری از ما از خواص میوه زیتون غافلیم و فقط به
    استفاده از روغن آن بسنده می‌کنیم. در زیر تعدادی از خواص بی‌شمار این میوه ذکر شده است که می‌توانند شما را
    متقاعد کند که زیتون را در برنامه غذایی خود جای دهید.

    ۱. کاهش وزن

    زیتون حاوی نوعی چربی است که این نوع چربی می‌تواند جایگزین مناسبی برای انواع چربی‌ها باشد به نحوی پیوندهای موجود
    در این نوع چربی راحت‌تر شکسته می‌شوند و مانند دیگر انواع چربی‌در بدن انباشته نمی‌شود و با مصرف زیتون می‌توانید
    به تدریج از وزن خود بکاهید و از شر چربی شکمی خلاص شوید و مقاومت انسولین را کاهش دهید.کسانی که
    به طور منظم از روغن استفاده می‌کنند بیشتر تمایل به کاهش وزن دارند و به همین دلیل به ندرت می‌بینید
    که این‌گونه از افراد به اضافه وزن دچار باشند.مطالعات علمی نیز تایید کرده است که این افراد از سطح بالای
    سروتین در بدن خود برخوردارند.سروتین نوعی هورمون است که در بدن انسان احساس سیری را تقویت می‌کند بنابراین با مصرف
    زیتون می‌توان.روزانه تا ۲۰۰ کالری کمتر انرژی وارد بدن کرد که این موجب کاهش اشتها و احساس سیری می‌شود.

    ۲.مزایای سیستم قلبی عروقی

    خوردن روغن زیتون برای لاغری

    زمانی که رادیکال‌های آزاد باعث اکسید شدن کلسترول در بدن می‌شوند، اتفاقات متعددی رخ می‌دهد.رگ‌های خونی آسیب می‌بینند و چربی
    در شریان‌های بدن انباشته می‌شود.همه این موارد شرایط سکته قلبی را فراهم می‌کند.مواد مغذی و آنتی‌اکسیدان‌های موجود در زیتون سیاه
    از اکسیداسیون کلسترول جلوگیری می‌کنند و می‌توانند مانع نارسایی قلبی و سکته‌های قلبی شوند.زیتون حاوی نوعی چربی سودمند برای کاهش
    خطر ابتلا به آتراسکلروز و افزایش چربی‌های سودمند و مفید است.آخرین تحقیقات نشان داده است که چربی‌های مفید موجود در
    زیتون و روغن زیتون می‌توانند به کاهش فشار خون بالا کمک کنند که این به خاطر خصوصیات مخصوص اسید
    اولئیک موجود در روغن زیتون است.

    ۳.تسکین درد

    زیتون، یا به عبارت دقیق‌تر آنتی‌اکسیدان‌ها و مواد مغذی ضد التهاب موجود در زیتون، به عنوان یک ایبوپروفن طبیعی عمل
    می‌کند.روغن آنها شامل oleocanthal است که یک ماده با خواص ضد التهابی است که بسیار شبیه به خواص داروهای ضدالتهابی
    غیراستروئیدی عمل می‌کند.خوب است اشاره کنیم که حدود ۵۰ گرم روغن زیتون مقدار زیادی oleocanthal با خواص ضد التهابی موجود
    دارد که شبیه به ۱۰ دوز ایبوپروفن برای بزرگسالان عمل می‌کند که این می‌تواند اثباتی در مورد خواص درمانی قوی
    زیتون باشد.

    ۴.حفاظت در مقابل سرطان

    همانطور که قبلا ذکر شد، روغن زیتون دارای آنتی‌اکسیدان‌های قوی و خواص ضدالتهابی است و این باعث می‌شود آنها به
    یک محافظ طبیعی در برابر سرطان تبدیل شوند زیرا التهاب کرونیکی و استرس اکسیداتیوی دلایل اصلی پیشرفت سرطان هستند.زیتون به
    دلیل اینکه منبع غنی از مواد مغذی آنتی‌اکسیدانی و ضدالتهابی است می‌تواند از ترکیب خطرناک التهاب مزمن و استرس اکسیداتیو
    مزمن جلوگیری کند.زیتون سیاه منبع شناخته شده ویتامین E است که در خنثی کردن رادیکال‌های آزاد در بافت چربی سریع
    عمل می‌کند.ویتامین E می‌تواند فرایندهای سلولی را بهبود بخشد و این خاصیت ویتامین E به هنگام ترکیب آن با چربی‌های
    سودمند در بالاترین سطح خود قرار می‌گیرد.

    رادیکال‌های آزاد با فرآیندهایی مانند تولید انرژی میتوکندری تداخل پیدا می‌کنند و این امر
    می‌تواند به اکسیداسیون، آسیب به میتوکندری سلولی و تولید مقدار ناکافی انرژی مورد نیاز بدن منجر شود.اگر سلول‌های DNA آسیب
    ببینند ما باید انتظار سرطان را داشته باشیم.بسیاری از کارشناسان تایید کرده‌اند که یک رژیم غذایی حاوی روغن زیتون و
    زیتون منجر به کاهش خطر وقوع سرطان روده بزرگ می‌شود.

    ۵. مفید برای افراد مبتلا به آلرژی

    خواص ضدالتهابی زیتون باعث می‌شود که حتی افراد مبتلا به آلرژی بتوانند از خواص زیتون بهره‌ ببرند.عصاره زیتون به عنوان
    یک آنتی هیستامین در سطح سلولی عمل می‌کند.آنها می‌توانند با مسدود کردن گیرنده‌های هیستامین که منجر به کاهش واکنش‌های آلرژیک
    می‌شوند به این افراد کمک کنند.به همین دلیل شما باید زیتون را به عنوان غذا ضد آلرژی در برنامه غذایی
    خود جای دهید.زیتون همچنین می‌تواند جریان خون را افزایش دهد و به کاهش اثرات بسیاری از بیماری‌ها مانند آسم کمک
    کند.

    ۶- کمک به داشتن مو و پوست سالم

    زیتون سیاه همچنین حاوی اسیدهای چرب و آنتی اکسیدان‌هایی است که باعث محافظت و مرطوب نگه داشتن و تغذیه سلول‌های
    پوست می‌شود.ویتامین E موجود در روغن زیتون پوست را از اشعه خطرناک UV محافظت می‌کند و این بدان معنی است
    که ما را از پیری زودرس و بروز سرطان‌ پوست محافظت می‌کند.بهترین زمان مصرف روغن زیتون بعد از دوش گرفتن
    است، اما شما نباید آن را به عنوان یک کرم ضد آفتاب استفاده کنید، زیرا در نهایت با سوختگی مواجه
    می‌شوید.اگر به دنبال ترکیبی تقویت‌کننده برای موی خود هستید، از مخلوط روغن زیتون با یک زرده تخم‌مرغ استفاده کنید و
    آن را بر روی موی خود قرار دهید و بعد از ۵ دقیقه موی خود را بشویید تا متوجه نخستین
    اثرات معجزه‌آسای آن شوید.

    ۷- چشم

    فقط یک فنجان روغن زیتون می‌تواند ۱۰ درصد از مقدار مورد نیاز روزانه توصیه شده از ویتامین A را برای
    شما فراهم کند.این ویتامین برای داشتن چشم‌های سالم بسیار مهم است و بهبود دید در شب را فراهم می‌کند.این ویتامین
    همچنین در برابر، لکه‌بینی چشم‌ها، آب مروارید و زوال دید و دیگر بیماری‌های چشمی مربوط به روند اجتناب‌ناپذیر پیری به
    عنوان یک دارو عمل می‌کند.

    ۸- افزایش سطح گلوتاتیون

    بسیاری از مطالعات ارتباط بین افزایش سطح گلوتاتیون در خون با مصرف زیتون را تایید کرده‌اند.گلوتاتیون
    یکی از آنتی اکسیدان‌های باارزش در طبیعت است.سطوح پایین‌تر از گلوتاتیون در خون می‌تواند منجر به فشار خون بالا، درصد
    بالایی از چربی در بدن و سلامت کلی ضعیف‌تر شود.از سوی دیگر، سطوح بالاتر این آنتی اکسیدان با سلامت بهتر
    و پیشگیری از سرطان رابطه مستقیم دارد.

    ۹- زیتون به عنوان منبع آهن

    هر نوع زیتون، به ویژه زیتون سیاه، سرشار از آهن است.توانایی سلول‌های قرمز خون در حمل
    اکسیژن در سراسر بدن در راه مناسب وابسته به حضور آهن در خون است.اگر شما از کمبود آهن رنج می‌برید،
    بافت‌های شما به اندازه کافی اکسیژن دریافت نمی‌کنند و شما به زودی شروع به احساس ضعف و سرما می‌کنید.آهن برای
    فرآیند تولید انرژی در بدن ما ضروری است.علاوه بر این، عملکرد مناسب بسیاری از آنزیم‌ها و سیستم ایمنی بدن بستگی
    به مقدار کافی آهن موجود در بدن ما دارد.

    ۱٫ زیتون پاک کننده معده است

    ۲٫ مصرف زیتون باعث بیخوابی و لاغری می شود و ضد اثر زیتون مغز گردو بادام است.

    ۳٫ روغن زیتون برای یبوست موثر است

    برخی از خواص زیتون

    ۱٫ کاهش وزن

    ۲٫ مزایای سیستم قلبی و عروقی

    ۳٫ تسکین درد

    ۴٫ حفاظت در مقابل سرطان

    ۵٫ منبع آهن

    خوردن روغن زیتون برای لاغری

    ۶٫ کاهش فشار خون بالا

    ۷٫ تقویت حافظه

    ۸٫ جلوگیری از سفیدی مو

    کاهش وزن ـ لاغری

    Copyright (c) 2006-2019 persianv.com All Rights Reserved

    © باز نشر مطالب اختصاصی سایت فقط با ذکر منبع و لینک مطلب در سایت persianv.com مجاز میباشد .

    روغن زیتون روغنی پرکاربرد در طب سنتی است. به همین جهت توصیه شده است که روزی یک قاشق روغن زیتون بخورید زیرا خوردن روزی یک قاشق روغن زیتون، معجزه می کند. دراین قسمت از الودکتر شما را با معجزه ی روغن زیتون آشنا می کنیم.

    روغن زیتون به سلطان روغن های گیاهی معروف است و قدمت آن به هزاران هزار سال می رسد ، از روغن زیتون علاوه بر پخت و پز، در تهیه مواد آرایشی و بهداشتی، صابون، صنایع دارویی ، سوخت برای چراغ های قدیمی استفاده می کنند. مصرف یک قاشق روغن زیتون در روز از بروز بسیاری از مشکلات جسمی جلوگیری می کند . در طب اسلامی نیز به خوردن روغن زیتون توصیه شدم و پیامبر ما در این باره می فرماید :زیتون بخورید و روغن زیتون را به بدن بمالید که هفتاد مرض را شفا می بخشد.

    به کمک این کلینیک تخصصی می تونید بیش از ۷ کیلو در یک دوره (۲۱روزه) وزن کم کنید و به اندام ایده آل خودتون برسید.

    پشتیبانی و مشاور رایگان

    کاهش وزن تضمینی بدون بازگشت

    • روغن زیتون از ابتلا به بیماری های قلبی جلوگیری می کند.

    • نوعی آنتی اکسیدان در روغن زیتون وجود دارد که سلول های قرمز خون را از صدمه دیدن محافظت می کند.

    خوردن روغن زیتون برای لاغری

    • مصرف 2 قاشق غذاخوری روغن زیتون روزانه به مدت 1 هفته سبب کاهش چشمگیر کلسترول و افزایش آنتی اکسیدان های خون می شود.

    • روغن زیتون تنها روغنی است که معده می تواند بسیار خوب آن را تحمل کند. روغن زیتون عملکرد محافظتی برای معده داشته و این ارگان را از زخم و التهاب محافظت می کند.

    • روغن همچنین از تشکیل سنگ های صفراوی جلوگیری می کند.

    • روغن زیتون به دلیل داشتن انواع اسیدهای چرب اشباع نشده کلسترول خون را کاهش می دهد و از لخته شدن خون جلوگیری کند.

    • مصرف روغن زیتون میزان قند خون و انسولین را متعادل می کند.

    • خوردن روغن زیتون قبل از غذا از بروز زخم معده جلوگیری می کند.

    • مصرف روزانه یک یا دو قاشق غذاخوری روغن زیتون به همراه لیمو یا قهوه از بروز یبوست به خصوص در روده های آسیب دیده جلوگیری می کند.

    • درمان افسردگی:بر اساس یک تحقیق انجام شده در دانشگاه پاریس پالماس د گرن کناریا در اسپانیا روغن زیتون که دارای چربی های غیر اشباع می باشد می تواند خطر ابتلا به افسردگی را کاهش دهد.

    • روغن زیتون حاوی مقادیر زیادی اسید اولئیک می باشد که این اسید خطر ابتلا به برخی سرطان ها را کاهش می دهد.

    • چربی های موجود در روغن زیتون از بدن در برابر بیماری دیابت نوع دوم، محافظت می کنند و افراد مبتلا به بیماری دیابت نوع دوم، با مصرف این روغن می توانند از پیشرفت بیماری جلوگیری کنند.

    كلينيك زيبايي آفرنگ

    دکتر سیدرضا سیدی

    شفا کلینیک

    دکتر مهدی کریمی

    مرکز روانشناسی و مشاوره موفقیت

    دکتر محسن نراقی

    242 بازدید

    560 بازدید

    295 بازدید

    583 بازدید

    284 بازدید

    354 بازدید

    372 بازدید

    30 شهریور 1399

    خوردن روغن زیتون برای لاغری

    30 شهریور 1399

    29 شهریور 1399

    25 شهریور 1399

    25 شهریور 1399

    19 شهریور 1399

    18 شهریور 1399

    برخی بر این باور هستند که روغن زیتون باعث لاغری می شود. اما توجه داشته باشید که این روغن نیز مانند روغن های دیگر از 100 در صد مواد چرب تشکیل شده است و هر قاشق غذاخوری آن، حاوی 90 کالری می باشد.

    روغن زیتون زمانی باعث لاغری می شود که رژیم غذایی شما سرشار از سبزیجات و ماهی باشد. نباید در مصرف روغن زیتون زیاده روی کنید و توجه داشته باشید که برای سرخ کردن از روغن زیتون استفاده نکنید، با وجود اینکه روغن زیتون در مقایسه با روغن های دیگر مقاومت بیشتری در برابر گرما دارد اما با این وجود گرمای زیاد و طولانی مدت، ویتامین های آن را از بین می برد.

    روغن زیتون میزان کلسترول بد خون را پایین می آورد زیرا سرشار از اسید اولئیک از خانواده امگا 9 می باشد. امگا 9 نقش مهمی در پیشگیری از بیماری های قلبی عروقی ایفا می کند، به این دلیل که باعث افزایش میزان کلسترول مفید “اچ دی ال” و کاهش کلسترول بد خون می شود.

    توصیه می گردد که روغن زیتون را به همراه روغن های کلزا، گردو و انگور که سرشار از اسیدهای چرب امگا 3 هستند مصرف نمایید. در این صورت خواص ضد کلسترولی آن بیشتر می شود.

    کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به سایت مه شو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.

    خوردن روغن زیتون برای لاغری

    روغن زیتون یکی از سالم‌ترین و مفیدترین روغن‌هایی است که می‌توانید به رژیم غذایی روزانه خود اضافه کنید. افراد بسیاری از این روغن برای پخت و پز یا به عنوان چاشنی برای سالاد، پیتزا، یا پاستا استفاده می‌کنند.

    به گزارش ایسنا، «عصر ایران» به نقل از هلث لاین نوشت: از فواید سلامت شناخته‌شده مصرف روغن زیتون می‌توان به کاهش التهاب، پشتیبانی از سلامت قلب و کاهش فشار خون اشاره کرد. همچنین، روغن زیتون ممکن است آثار ضد سرطان و محافظت از سلامت مغز را ارائه کند.

    حاوی ترکیباتی که ممکن است به کاهش وزن کمک کنند

    بسیاری از فواید روغن زیتون با پیروی از یک رژیم غذایی مدیترانه‌ای قابل مشاهده‌اند.

    این الگوی غذا خوردن به واسطه مصرف بالای میوه ها، سبزیجات، غلات کامل، حبوبات، سیب زمینی، مغزها و دانه های خوراکی شناخته شده است. در شرایطی که رژیم غذایی مدیترانه ای اغلب حاوی ماهی است اما منبع چربی اصلی آن روغن زیتون محسوب می شود و همچنین مصرف گوشت قرمز و شیرینی ها در آن محدود است.

    خوردن روغن زیتون برای لاغری

    روغن زیتون حاوی اسیدهای چرب تک غیر اشباع است که دارای یک پیوند کربن اشباع نشده در ترکیب شیمیایی خود هستند. این اسیدهای چرب به طور معمول در دمای اتاق مایع هستند.

    نتایج یک مطالعه ۴ هفته ای نشان داد مردانی دارای اضافه وزن یا چاق که به جای چربی اشباع از چربی های تک غیر اشباع در رژیم غذایی خود استفاده کردند، کاهش وزن کم اما مشهودی را نسبت به گروهی که یک رژیم غذایی سرشار از چربی اشباع را دنبال می کردند، تجربه کرده و این در شرایطی بود که هیچ تغییر چشمگیری در مصرف چربی یا کالری کلی ایجاد نشده بود.

    مطالعه ای دیگر نیز نشان داد زمانی که موضوع حفظ وزن سالم مطرح می شود، اسیدهای چرب غیر اشباع نسبت به چربی های اشباع احتمالا مفیدتر هستند.

    همچنین، در مطالعاتی با حضور سوژه های حیوانی، رژیم های غذایی سرشار از چربی های تک غیر اشباع نشان داده اند که از افزایش وزن و انباشت چربی پیشگیری می کنند.

    افزون بر این، روغن زیتون یک منبع غنی از تری گلیسیریدهای زنجیره متوسط است که به واسطه توانایی خود در کاهش وزن و حفظ وزن سالم مورد مطالعه قرار گرفته اند.

    تری گلیسیریدهای زنجیره متوسط حاوی اسیدهای چربی متشکل از ۶ تا ۱۲ اتم کربن هستند. آنها به سرعت تجزیه شده و توسط کبد، جایی که می توانند برای انرژی استفاده شوند، جذب می شوند.

    در شرایطی که برخی مطالعات اثر مثبت تری گلیسیریدهای زنجیره متوسط بر کاهش وزن را نشان داده اند، برخی مطالعات دیگر هیچ اثری را نیافته اند.

    با این وجود، در یک مطالعه که تری گلیسیریدهای زنجیره متوسط با تری گلیسیریدهای زنجیره بلند مقایسه شدند، مشخص شد تری گلیسیریدهای زنجیره متوسط به تولید بیشتر هورمون های تنظیم کننده اشتها، مانند پپتید YY، کمک کرده که احساس سیری را تقویت می کند.

    مطالعه ای دیگر نشان داد که تری گلیسیریدهای زنجیره متوسط ممکن است از طریق افزایش کالری سوزی و چربی سوزی در بدن به کاهش وزن کمک کنند.

    چگونگی استفاده از روغن زیتون برای کاهش وزن

    روغن زیتون ممکن است برای کاهش وزن مفید باشد اما به نظر می رسد زمانی که به روش ها و مقادیر خاص استفاده می شود، بیشترین فایده را ارائه می کند.

    در شرایطی که برخی افراد مدعی هستند که ماساژ روغن زیتون می تواند به تقویت کاهش وزن کمک کند، هیچ پژوهشی که پشتیبان این ایده باشد، وجود ندارد. گفته شده است، مطالعات نشان داده اند که چنین ماساژی می تواند به افزایش وزن نوزادان نارس کمک کند.

    ادعایی دیگر این است که ترکیب روغن زیتون و آبلیمو می تواند به کاهش وزن سریع کمک کند. اما این به احتمال زیاد به دلیل آن است که روغن زیتون اغلب به عنوان یک پاک کننده مورد استفاده قرار می گیرد که معمولا به دریافت کالری بسیار کم و در نتیجه از دست دادن چربی و عضله منجر می شود.

    با این حال، روغن زیتون که در یک رژیم غذایی سالم گنجانده می شود، داستان دیگری دارد.

    یک قاشق غذاخوری (۱۵ میلی لیتر) روغن زیتون حاوی ۱۱۹ کالری و ۱۳.۵ گرم چربی است. در یک رژیم غذایی با میزان کالری محدود این می تواند به سرعت بر میزان کالری و چربی مصرفی بیفزاید، از این رو، بهتر است روغن زیتون در مقادیر محدود به آن اضافه شود تا موجب افزایش وزن نشود.

    یک بررسی سیستماتیک از ۱۱ مطالعه به طور تصادفی انتخاب‌شده نشان داد که دنبال کردن یک رژیم غذایی سرشار از روغن زیتون برای حداقل ۱۲ هفته در مقایسه با گروه کنترل به کاهش وزن بیشتر منجر شده است.

    انتهای پیام

    زیتون میوه ای خوشمزه با طبع گرم و معتدل می باشد که علاوه بر طعم خوب ، دارای فواید و خاصیت های بسیار زیادی است و همچنین مصرف روغن آن برای کسانی که فشار خون دارند بسیار مفید است و نیز درمان نقرس ، یبوست ، چاقی، ریطش مو و درمان عصبانیت از سری خواص این میوه ی شگفت انگیز است.

    کليه حقوق اين سايت متعلق به پایگاه خبري-تحليلي مشرق نيوز مي باشد و استفاده از مطالب آن با ذکر منبع بلامانع است.

    خوردن روغن زیتون برای لاغری
    خوردن روغن زیتون برای لاغری
    0

    دوره مقدماتی php

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *