برای کاهش سریع فشار خون بالا چه بخوریم

دوره مقدماتی php
برای کاهش سریع فشار خون بالا چه بخوریم
برای کاهش سریع فشار خون بالا چه بخوریم

دکتر محمدحسین نجفی متخصص قلب و عروق –

فشار خون را قاتل خاموش نامیده‌اند چون معمولا بدون علامت باعث بروز عوارضی مانند سکته می‌شود. فشار خون بالا در سالمندان شایع‌تر است. برای کاهش سریع فشار خون چه بخوریم؟

۱ – برای کاهش فشار خون مصرف آب سالم و گوارا به میزان قابل توجه در روز توصیه می‌شود. یک لیوان آب میوه رقیق شده با اندکی پودر ویتامین C موجب بهبود عملکرد دستگاه ایمنی و ترمیم سرخرگ‌ها می‌‌شود.

۲- برای درمان فشار خون بالا مصرف نان‌ها و مواد کربوهیدراتی تهیه شده از آردهای سفید و بدون سبوس (تصفیه شده) را به حداقل برسانید و به جای آن نان حاوی سبوس جو دو دسر استفاده کنید.

دوره مقدماتی php

۳- مصرف قند و شکر و سایر فرآورده‌های تهیه شده از آنها مانند انواع نوشابه‌ها، مربا، ژله، شکلات، کیک‌ها و شیرینی‌ها را محدود یا حذف کنید.برای کاهش سریع فشار خون بالا چه بخوریم

۴- سعی کنید غذا را کامل بجوید و حتما غذای خود را در محیطی‌ آرام و به دور از استرس و تشنج میل کنید.

۵- با اجتناب از مصرف غذاهای خیلی گرم یا خیلی سرد، فرایند هضم غذا را بهبود بخشیده و به کاهش فشار خون کمک کنید.

۶- نوشیدن هر نوع نوشیدنی را با غذا و در کنار غذای اصلی به دلیل تداخل در هضم محدود کنید.

۷- برای کاهش فشار خون از مصرف غذاهای سرخ کرده یا غذاهایی که در درجه حرارت بسیار بالا یا با مدت زمان طولانی تهیه می‌شوند، خودداری کنید و به خاطر داشته باشید، استفاده چند باره از روغن‌های آشپزی عاملی مهم و تاثیرگذار در بالا بردن فشار خون است. بنابراین از یک روغن برای چند بار پخت غذا استفاده نکنید.

۸- از مصرف مواد حاوی افزودنی‌ها و غذاهای فرایند شده که حاوی مقدار زیادی نمک و ادویه‌ها هستند، مانند انواع سوسیس و کالباس، غذاهای کنسروی، شورها، ترشی‌ها و چاشنی‌های کارخانه‌ای جداً خودداری کنید.

۹- اگر به دنبال کاهش فشار خون هستید، مصرف چای و شکلات را تا حد امکان محدود و به جای آنها از چای‌ها و دم کردنی‌‌های گیاهی خانگی (مثل گل‌ گاوزبان و نظایر آن) استفاده کنید.

۱۰- به جای مصرف نمک می‌‌توانید از سبزیجات تازه یا خشک، ادویه جات مفید (زردچوبه، دارچین و… )، پیاز و آب لیموی تازه برای مزه‌دار کردن غذاها استفاده کنید.

۱۱ – موادی مانند کره، خامه، مارگارین، دنبه، سس‌‌ها و روغن‌هاى جامد را از برنامه غذایی حذف کرده و به جای آنها از روغن زیتون، روغن‌هـاى گیاهی مایع و روغن ماهی برای کاهش فشار خون استفاده کنید.

۱۲- مغزها و دانه‌های گیاهی مانند گردو، حاوى مواد مغذی بی‌شماری هستند. می‌‌توانید از آنها در رژیم غذایی روزانه بهره ببرید. استفاده از آنها در سالادها به خوش طعم و مقوی کردن آنها و در نتیجه پایین آوردن فشار خون شما کمک شایانی می‌‌کند.

۱۳- برای درمان فشار خون بالا حداقل ۳ بار در هفته ماهی بخورید و به جای گوشت‌‌های قرمز سعی کنید از گوشت سفید استفاده کنید.

۱۴- از استرس بپرهیزید، زیرا یکی از عوامل بالا بردن فشار خون که بسیار سریع هم عمل می‌کند، استرس و عصبانیت است.

۱۵- هر روز زمانی را برای استراحت در نظر بگیرید و به خاطر داشته باشید کارکردن بی‌وقفه، بیشترین فشار را بر سلامتی شما وارد خواهد آورد.

۱۶ – حتی اگر عادت به خوابیدن در میانه روز ندارید، برای دقایقی چشم‌ها را روی هم گذاشته و به استراحت بپردازید.

۱۷- ورزش‌‌هایی مانند پیاده‌روی، شنا و دوچرخه سواری ورزش‌‌های مناسبی برای کاهش فشار خون به شمار می‌آیند. بنابراین حداقل ۳ بار در هفته و هر بار حداقل ۳۰ دقیقه ورزش کنید.

۱۸- از گلپر، آویشن، نعناع خشک، کنجد و… به جای نمک برای طعم‌دار کردن غذاها استفاده کنید.

۱۹- سیگار را به طور کامل از برنامه زندگی خود حذف کنید.

برای اطلاع از خدمات کلینیک دکتر محمد حسین نجفی اینجا را کلیک کنید.

۱- نوشیدن مستمر شیر کم چرب کمک می‌کند فشار خون تان تا ۱۰ درصد پایین بیاید.

۲- مواد غذایی که سرشار از منیزیم هستند نیز برای کاهش فشار خون مفید هستند. مواد غذایی که منیزیم بالایی دارند شامل حبوبات (لوبیا، باقلا، لوبیا چشم بلبلی و…)، گریپ فروت، بادام، سیب، اسفناج، ذرت، غلات کامل، کلم بروکلی و شیر سویا هستند.

۳- شکلات تلخ حاوی فلاووئوئید است که باعث کاهش فشار خون سیستولی و همچنین دیاستولی می‌‌شود.

۴- کدو، سویا، کشمش، آلو، زردآلو، سیب زمینی، قارچ، میوه خشک مخلوط، دانه‌‌های بی‌نمک، گوجه فرنگی و از این قبیل، به این دلیل که به بدن برای خلاص شدن از مایعات اضافی که قلب به آن نیاز ندارد کمک می‌‌کند، به کاهش فشار خون کمک می‌‌کنند.

۵- مواد غذایی سرشار از فیبر مانند جو، میوه‌ها و سبزیجات نیز می‌توانند فشار خون‌ تان را پایین بیاورند.

۶- امگا ۳ هم یکی از موادی است که به کاهش فشار خون معروف است و روغن حاوی مقدار قابل توجهی امگا۳ است.

همچنین می‌‌توانید مکمل‌‌های امگا ۳ را از داروخانه‌ها تهیه کنید. ماهی سالم‌ترین نوع گوشت است زیرا سرشار از پروتئین است و مقدار بسیار کمی چربی دارد.برای کاهش سریع فشار خون بالا چه بخوریم

۷- سیر، کرفس، گوجه فرنگی، هویج و پیاز نیز راهی بسیار عالی برای کاهش فشار خون است.

بعضی گیاهانی که فشار خون را پایین می‌‌آورند عبارتند از ریشه زنجبیل، فلفل هندی، برگ زیتون و زردچوبه، مارچوبه، بامیه و زعفران نیز روش‌های درمانی گیاهی فوق‌العاده‌ای هستند.

۸- کم آب شدن بدن نیز گاهی می‌‌تواند موجب بالا رفتن فشار خون شود و نوشیدن حداقل ۸ لیوان آب در روز، می‌‌تواند از آن جلوگیری کنید.

۹- مرکبات سرشار از ویتامین‌ها هستند و بعضی از آنها خاصیت ضد التهابی نیاز دارند و از لخته شدن خون جلوگیری می‌‌کنند.

۱۰- سرکه سیب نیز فشار خون را پایین می‌آورد می‌‌توانید یک چهارم قاشق غذاخوری از آن را در یک لیوان آب ریخته و بنوشید.

همچنین می‌توانید یک‌چهارم قاشق چایخورى جوش شیرین برای بهتر کردن مزه آن اضافه کنید یا آن را به نوشیدنی‌های دیگر اضافه یا با عسل مخلوط کنید.

منبع: سلامانه

جهت آسایش و حفظ سلامتی شما بیماران عزیز از اول فروردین ماه، سیستم ویزیت آنلاین در این سایت فعال شده است. شما می توانید به جای پرسش از دکتر و یا مراجعه حضوری، به صورت تلفنی با پزشک متخصص صحبت کنید. برای این کار روی ویزیت تلفنی کلیک کنید:

ویزیت تلفنی

متخصص قلب و عروق ،فلوشيپ آنژيوپلاستي ،عضو انجمن قلب آمريكا ،مدير گروه قلب ايفمارك (مركز پزشكي منتخب فيفا) ،هيات علمي دانشگاه آزاد علوم پزشكي واحد تهران

  • طرز تهیه خورشت کرفس خوشمزه با گوشت
  • مطلب قبلی

    هر چند وقت یک بار باید ورزش کنیم؟

    مطلب بعدی

    راهکاری موثر برای کاهش وزن دیابتی ها

    درمان افت ناگهانی فشار خون پایین | دکتر نجفی متخصص قلب و عروق

    بهترین زمان مصرف قرص لوزارتان ۲۵ | کاربرد و عوارض داروی فشار خون

    آیا فشار خون پایین باید جدی گرفته شود؟

    همه چیز درباره ارتباط فشار خون بالا و اختلال نعوظ

    آدرس مطب: خیابان پاسداران، گلستان ششم ، پلاک۴۱ شماره تماس :۰۲۱-۲۲۸۷۴۸۹۹ ۰۲۱-۲۶۶۴۴۵۸۴۰۲۱-۲۶۶۴۴۶۱۵ روزهای حضور دکتر: روزهای شنبه – یکشنبه – دوشنبه – چهارشنبه ساعت 19-14

    برای کاهش سریع فشار خون بالا چه بخوریم

    مطالب بیشتر خوانده شده


    درمان چربی خون چیست؟


    درمان سکته قلبی خفیف

    دقیق ترین دستگاه فشار خون در سال ۹۹ کدام است؟

    نسخه چینی ها برای کاهش و درمان سریع فشارخون بالا در 5 دقیقه؛ این متد کهن چینی چیست؟

     

    اگر سردردهای شدید، خستگی، ضربان قلب نامنظم و درد سینه را تجربه می کنید، احتمالاً از استرس بالا یا فشار خون بالا رنج می برید. این وضعیت می تواند ناشی از استرس، کمبود خواب، چاقی، یا بیماری های اساسی دیگر باشد و گاهی اوقات حتی افراد سالم از آن رنج می برند.خوشبختانه، برخی تکنیک های ساده وجود دارند که می توانند به شما کمک کنند رگ های خونی و ماهیچه ها را رها کنید تا فشار خون خود را تحت کنترل نگه دارید. 

    گوش ها و گردن خود را ماساژ دهید:

    3 نقطه روی سر و گردن شما وجود دارد که می تواند به شما کمک کند فشار خون خود را در عرض چند دقیقه کاهش دهید:

    اولین نقطه پشت سر خود را پیدا کنید و یک خط مستقیم را به سمت مرکز ترقوه خود بکشید، که در آن نقطه دوم را خواهید دید، سپس با استفاده از انگشتان خود به آرامی گردن خود را با حرکات نرم بالا و پایین بکشید.این کار را 10 بار در هر دو طرف گردن خود تکرار کنید. 

    نقطه سوم در صورت شما در کنار نرمه گوش و حدود 1 / 2 سانتیمتر از گوش شما قرار دارد، آن را در هر طرف با نوک انگشتان خود برای حدود یک دقیقه در یک حرکت دایره ای در جهت عقربه های ساعت ماساژ دهید.برای کاهش سریع فشار خون بالا چه بخوریم

    ماساژ دادن پوست در این مناطق باعث تسکین تنش در ماهیچه های گردن می شود و جریان خون درست را به مغز شما باز می گرداند. 

    طب فشاری را امتحان کنید:

    20 GB یا پول باد یکی از موثرترین نقاط فشاری برای درمان فشار خون بالا است، شما می توانید این نکات را درست در پایه جمجمه، در افسردگی دو طرف ستون فقرات خود پیدا کنید.

    هر دو را به طور همزمان با استفاده از یک فشار ثابت اما ملایم فعال کنید و بر روی آن ها فشار دهید، در یک یا دو دقیقه احساس خواهید کرد که سردرد شما خیلی بهتر شده است. 

    تمرین با پره های بینی چپ:

    نفس عمیق بینی چپ به شما کمک می کند تا میزان فشار خون خود را با رها کردن رگ های خونی خود و کاهش هورمون های استرس کنترل کنید.

    چگونه می توان این کار را انجام داد:روی زمین بنشینید و یا در صندلی راحت با پشت صاف بنشینید.دست چپ خود را روی شکم تان قرار دهید، سوراخ بینی راست خود را با انگشت شست راست خود ببندید، از سوراخ بینی چپ خود نفس عمیق بکشید، چند ثانیه صبر کنید، سپس مجددا نفس بکشید، به آرامی نفس بکشید و تنها از طریق سوراخ بینی چپ خود به مدت 3 تا 5 دقیقه، نفس عمیق بکشید. 

    استفاده از تنفس زنبوری را امتحان کنید:

    تنفس زنبوری، به شما کمک خواهد کرد تا ذهن خود را راحت کرده و از سردرد و میگرن مرتبط با فشار خون خلاص شوید. 

    چگونه می توان این کار را انجام داد:روی زمین در یک موقعیت راحت با پشت صاف بنشینید، انگشت سبابه خود را روی غضروف هر دو گوش قرار دهید، نفس عمیقی بکشید، وقتی نفس خود را به بیرون می دهید، مانند صدای زنبور وزوز درست کنید و در همان زمان فشار ملایمی روی غضروف گوش خود وارد کنید.این تمرین را 7 تا 10 بار تکرار کنید. 

    به موسیقی کلاسیک گوش دهید:

    مشخص شده است که گوش دادن به موسیقی آرامش بخش مانند کلاسیک، سلتیک، یا هندی می تواند به کاهش سطح فشار خون شما کمک کند، به خصوص اگر آن را با تمرینات تنفسی یا مدیتیشن ترکیب کنید.

    این اتفاق می افتد چون این نوع موسیقی اثر آرامش بخشی روی بدن شما ایجاد می کند و هورمون استرس، کورتیزول را کاهش می دهد. در بخش سلامت نمناک پیشازاینهم اشاره کردیم که محققان معتقدند که موسیقی که ممکن است به کاهش فشار خون شما کمک کند، معمولاً تغییرات کمی در حجم یا ریتم دارد. 

    یک لیوان آب بنوشید: 

    در برخی موارد فشار خون بالا می تواند ناشی از کمبود آب بدن باشد، وقتی آب بدنتان کم می شود، حجم خون در بدن کاهش می یابد و مقاومت محیطی شما افزایش می یابد.

    برای اجتناب از این شرایط، هر بار که علائم فشار خون را احساس می کنید، سعی کنید یک یا 2 لیوان آب خالص بنوشید، این به شما کمک می کند تا میزان کافی خون در بدن خود را بازیابی کرده و فشار خون تان را کاهش دهید. 

    در ساواسانا آرام بگیرید:

    در ساواسانا می توانید ضربان قلب و فشار خون خود را کاهش دهید. فقط روی کمر خود دراز بکشید, چشم هایتان را ببندید و سعی کنید تمام ماهیچه های بدن تان را آرام کنید. استراحت کنید و در این حالت بمانید، علاوه بر برگشت فشار خون به حالت عادی, به تعادل سیستم عصبی شما نیز کمک می کند. 

    پاهای خود را در آب گرم بگذارید و خیس کنید:

    گذاشتن پاهای خود در آب واقعاً گرم اما قابل تحمل به شما کمک می کند تا سر و گردن خود را خنک نگه دارید و از هجوم خون به مغز جلوگیری کنید. یک سطل یا یک لگن بردارید و آن را با آب گرم پر کنید.

    سپس روی یک صندلی بنشینید و پاهای خود را برای چند دقیقه در آب قرار دهید، خون از سرتان به سمت پاهای شما حرکت می کند و فشار خون شما به آرامی به حالت عادی بازمی گردد. 

    هنگامی که یک توپ استرس را فشار می دهید, ممکن است به شما کمک کند انعطاف پذیری رگ های خونی خود و توانایی آن ها برای استراحت را بهبود دهید. این تمرین را 12-15 دقیقه و 3 بار در هفته انجام دهید، بعد از یک ماه, سطح فشار خون شما باید تا 10 % کاهش یابد. برای کاهش سریع فشار خون بالا چه بخوریم

    فشار خونتان را در 2 دقیقه کاهش دهید:

    نقطه فشاری دیگر که می تواند تفاوت زیادی در حال شما ایجاد کند ، در هر دو کف پا است.انگشت خود را در امتداد خط بین انگشت بزرگ و دومی پایتان قرار دهید، این نقطه در تو رفتگی درست قبل از اینکه انگشتتان به استخوان برسد، قرار دارد.

    برای 3 ثانیه فشار عمیقی اعمال کنید و سپس برای 5 ثانیه استراحت دهید، ماساژ را برای 2 دقیقه تکرار کنید, سپس همان کار را روی پای دیگر انجام دهید. 

     

    دانستن این نقطه فشاری خوب است و پیدا کردن آن بسیار آسان است، این نقطه در نوک انگشت میانی هر دو دست قرار دارد، با یک خودکار روی آن را فشار دهید و حداقل یک دقیقه صبر کنید تا فشار خون خود را کاهش دهید. بخش سلامت نمناک اشاره می کند که به یاد داشته باشید که این درمان برای فشار خون بالا نیست, اگر داروی خود را در دسترس ندارید, اولین ترفند کمک های اضطراری است.

    خوشبختانه با تغییر سبک زندگی و استفاده از داروهای طبیعی می توانید به راحتی این بیماری را درمان کرده و از ابتلا به آن پیشگیری کنید

    فشار خون بالا زمانی است که عدد نشان دهنده فشار خون از 14 روی 9 بیشتر باشد.اگر مشکل فشار خون به موقع درمان نشود منجر به بیماری های قلبی عروقی خواهد شد بنابراین درمان موثر فشار خون از اهمیت بالایی برخوردار است.عدم درمان فشار خون با لا منجر به ایجاد بیماری هایی از قبیل دیابت، ضربان قلب نامنظم، حمله قلبی، سکته مغزی و حتی نارسایی کلیه می شود.داروهایی که برای فشار خون بالا تجویز می شوند  اغلب با عوارض جانبی همراه است.خوشبختانه با تغییر سبک زندگی و استفاده از داروهای طبیعی می توانید به راحتی این بیماری را درمان کرده و از ابتلا به آن پیشگیری کنید.درمان های طبیعی و موثر برای کاهش خطر ابتلا به فشار خون بالا و بیماری های قلبی عروقی عبارتند از :

    آب 1 عدد لیموترش را با 1 لیوان آب مخلوط کرده و هر روز صبح ناشتا میل نمایید.لیموترش انعظاف پذیری عروق را بهبود بخشیده و موجب کاهش فشار خون می شود.

    برای کاهش سریع فشار خون بالا چه بخوریم

    سالهاست که سیر به عنوان درمانی سنتی برای درمان مشکلات قلبی عروقی مورد استفاده قرار می گیرد.سیر فشار روی دیواره های عروق را کاهش داده کلسترول و چربی خون را از بین می برد.همچنین می تواند فشار خون را تنظیم کرده و تولید اکسید نیتریک nitric oxide  در خون را افزایش دهد.برای درمان روزانه چند حبه سیر میل نمایید.به گفته کارشناسان برای بهره مندی هر چه بیشتر از مزایای سلامت  سیر را باید به صورت خام برش زده به مدت 15 دقیقه بگذارید در هوای آزاد بماند سپس میل کنید.

    اگر می خواهید بیشتر بدانید : معجزه قرص سیر

    اگر می خواهید بیشتر بدانید : این خاصیت سیر را نمی دانید!

    اگر می خواهید بیشتر بدانید : خواص غذایی و دارویی سیر

    سرکه سیب حاوی مواد مغذی مفید از جمله پتاسیم، کلسیم و منیزیم است که همه برای کاهش فشار خون و انعطاف پذیری عروق لازمند.این مواد معدنی جریان خون را بهبود می بخشند بنابراین از مشکلات قلبی عروقی جلوگیری می کنند.یک قاشق غذاخوری سرکه سیب را با یک هشتم قاشق چایخوری جوش شیرین و یک لیوان آب مخلوط کرده و هر روز صبح ناشتا برای کاهش فشار خون میل نمایید.

    اگر می خواهید بیشتر بدانید : فشار خون چیست؟

    اگر می خواهید بیشتر بدانید : خوراکی هایی علیه فشار خون بالا و فشار خون پایین

     اگر می خواهید بیشتر بدانید : برای کاهش فشار خون بدون دارو چه بخوریم و چه بکنیم؟

    اگر می خواهید بیشتر بدانید : مؤثرترین راه کاهش فشار خون در مردان

    اگر می خواهید بیشتر بدانید : باورهای اشتباه درباره فشارخون بالا

    بیشتر بدانید : پایین آوردن فشار خون در منزل با این خوراکی ها + مقدار هر خوراکی

    اگر می خواهید بیشتر بدانید : 9 راه حل طبیعی برای کنترل فشار خون

    اگر می خواهید بیشتر بدانید : 41 خوراکی برای مقابله با فشار خون بالا

     تهیه و ترجمه گروه سلامت سیمرغ seemorgh.com/healthاختصاصی سیمرغ

    All Rights Reserved – © 2019 | باز نشر مطالب پورتال سیمرغ تنها با ذکر نام و آدرس seemorgh.com مجاز می باشد.

    Dr Fariba Hendesi –

    پرفشاری خون گاهی اوقات به عنوان قاتل خاموش هم نامیده می شود زیرا هیچ نشانه ای نداشته و می تواند خطرزا باشد. برای کاهش فشار خون بالا می توان رژیم غذایی مناسبی را در پیش گرفت.

    میزان پتاسیم کمک می کند تا کلیه ها سدیم بیشتری از طریق ادرار دفع کرده و این موضوع به نوبه خود می تواند فشار خون شما را کاهش دهد. سبزیجات  برگ دار که دارای  پتاسیم بالا هستند، عبارتند از:

    سبزیجات کنسرو شده اغلب حاوی سدیم اضافه هستند، اما سبزیجات یخ زده حاوی مقدار زیادی مواد مغذی همانند سبزیجات تازه هستند و ذخیره آن ها آسان تر است.

    مصرف غذاهای غنی از پتاسیم بهتر از مصرف مکمل ها است. برای اضافه کردن منابع پتاسیم می توانید از موز، غلات یا بلغور جو دوسر استفاده کنید. شما همچنین می توانید هر کدام از این مواد غذایی را در هنگام صبحانه و با یک تخم مرغ آب پز مصرف کنید.برای کاهش سریع فشار خون بالا چه بخوریم

    انواع توت ها، به خصوص درختان زغال اخته، غنی از ترکیبات طبیعی فلاونوئیدها هستند. مطالعات نشان داده است که مصرف این ترکیبات ممکن است سبب کاهش فشار خون بالا شود.زغال اخته، تمشک و توت فرنگی را به رژیم غذایی خود اضافه کنید. شما می توانید این مواد را به همراه غلات هنگام صبح مصرف کرده و یا به عنوان دسر، انواع توت های یخ زده را مصرف کنید.

    چغندر، حاوی اکسید نیتریک بالایی است، که می تواند به باز کردن رگ های خونی و کاهش فشار خون کمک کند. محققان همچنین دریافتند که نیترات موجود در آب گوجه فرنگی هم باعث کاهش فشار خون می شود. شما می توانید آب چغندر را مصرف کرده و یا به طور کامل آن را در غذا طبخ کنید ،زیرا چغندر به هنگام افزوده شدن به مواد غذایی و پخت و پز، خوشمزه تر است.

    شیر خامه ای منبع عالی از کلسیم بوده و کم چرب است.  شیر، از عناصر مهم رژیم غذایی برای کاهش فشار خون است. شما همچنین می توانید در صورت عدم مصرف شیر، ماست را جایگزین کنید. به گفته انجمن قلب و عروق، زنانی که در هفته میزان بالایی ماست مصرف می کنند، تا 20 درصد شاهد کاهش خطر ابتلا به سرطان خون و پرفشاری خون هستند. سعی کنید کمی بادام زمینی و میوه  هم  به ماست اضافه کنید تا از مزایای بیشتر سلامتی برای  قلب سالم هم بهره مند شوید.

    هنگام مصرف ماست از کم چربی بودن و میزان شکر آن مطمئن شوید ، زیرا هر چه میزان قند در هر وعده غذایی پایین تر باشد، بهتر است. رژیم غذایی با فیبر بالا، کم چرب و کم سدیم برای کاهش فشار خون شما مناسب است.همچنین  بلغور جو دوسر در صبحانه یک روش عالی برای کاهش فشار خون بالا است.

    ماهی، منبع عالی پروتئین خوب(لاغر) است. ماهی هایی مانند ماهی خال مخالی و ماهی قزل آلا دارای اسیدهای چرب امگا 3 هستند که می توانند فشارخون بالا ، التهاب و تری گلیسیرید را کاهش دهند. علاوه بر این منابع ماهی و همچنین ماهی قزل آلا ،حاوی ویتامین D هستند.باید گفت که مواد غذایی  به ندرت حاوی ویتامین D هستند و این ویتامین مانند هورمون ها دارای خواصی است که می تواند به طرز چشمگیری فشار خون را کاهش دهد.

    یکی از مزایای تهیه و مصرف  ماهی این است که طعم و مزه آن بسیار دلچسب است. بنابراین شما می توانید ماهی قزل آلا را با گیاهان، لیمو و روغن زیتون مزه دار کرده و علاوه بر تاثیر گذاری بر فشار خون بالا، از لذت یک غذای لذیذ هم بهره مند شوید.

    دانه های غیر معطر زیادی هستند که  حاوی پتاسیم، منیزیم و سایر مواد معدنی بوده و باعث کاهش فشار خون می شوند. مصرف ¼ فنجان روغن آفتابگردان، کدو تنبل و یا تخم مرغ  به عنوان یک میان وعده  غذایی می تواند برای فشار خون بالا بسیار سودمند باشد.

    بررسی ها نشان داده است که سیر می تواند با افزایش میزان اکسید نیتریک در بدن ، باعث کاهش فشار خون بالا شود. اکسید نیتریک، با افزایش وادولاسیون و یا باز کردن شریان ها، در کاهش فشار خون بالا کمک می کند. استفاده از گیاهان و ادویه جات طعم دهنده به رژیم غذایی روزانه می تواند درکاهش مصرف نمک، کمک کند. نمونه هایی از این گیاهان و ادویه ها عبارتند از ریحان، دارچین، آویشن، رزماری و غیره.

    مطالعات نشان می دهد که خوردن شکلات تلخ با کاهش خطر بیماری قلبی عروقی (CVD) همراه است. این مطالعه نشان می دهد که مصرف  100 گرم شکلات تلخ در روز ممکن است باعث کاهش چشمگیر خطر بیماری های قلبی عروقی شود. شکلات تیره و تلخ حاوی بیش از 60 درصد کاکائو و درصد پایینی شکر است. شما می توانید شکلات تلخ را به ماست اضافه کنید یا آن را با میوه هایی مانند توت فرنگی، زغال اخته یا تمشک مخلوط  کرده و به عنوان یک دسر سالم مصرف کنید.

    سیر تازه یا عصاره سیر برای کاهش فشار خون مورد استفاده قرار می گیرند. طبق یک مطالعه بالینی، عصاره سیر که با گذشت زمان آماده شده است، ممکن است تأثیر بیشتری بر فشار خون نسبت به قرص های معمولی پودر سیر داشته باشد.

    یک بررسی در سال 2012، حاکی از مطالعه بر روی 87 نفر با فشار خون بالا بود، که کاهش دیاستولیک 6 میلی متر جیوه و کاهش سیستولیک 12 میلی متر جیوه در افرادی که سیر مصرف کرده بودند نسبت به کسانی که هیچ درمانی دریافت نکرده بودند، نشان داد.

    یک مطالعه طولانی مدت که در سال 2014 به نتیجه رسید، نشان داد افرادی که پروتئین بیشتری می خورند، خطر کمتری برای ابتلا به فشار خون بالا دارند. برای کسانی که به طور متوسط ​​100 گرم پروتئین در روز می خورند، خطر ابتلا به فشار خون بالا 40 درصد کمتر از رژیم های غذایی با پروتئین کم است. کسانی که فیبر را نیز به طور منظم به رژیم غذایی خود اضافه کردند، تا حدود 60 درصد خطر ابتلا را کاهش داده اند.

    با این حال، رژیم غذایی با پروتئین بالا ممکن است برای همه ی افراد مناسب نباشد. افراد مبتلا به بیماری کلیوی باید احتیاط کنند، بنابراین بهتر است با پزشک خود مشورت کنند.

    مصرف روزانه 100 گرم پروتئین در اکثر رژیم های غذایی بسیار متداول است. غذاهای پر پروتئین شامل موارد زیر می باشد:

    یک وعده 3/5 اونسی (هر اونس 31 گرم) ماهی قزل آلا می تواند به اندازه 22 گرم پروتئین داشته باشد، در حالی که 3.5 اونس سینه مرغ ممکن است حاوی 30 گرم پروتئین باشد. یک و نیم لیوان از انواع حبوبات حاوی 7 تا 10 گرم پروتئین است. دو قاشق غذاخوری کره بادام زمینی حاوی 8 گرم پروتئین می باشد. 

    افزودن اسیدهای چرب اشباع نشده امگا 3 یا روغن ماهی به رژیم غذایی می تواند مزایای بسیاری داشته باشد. آنالیز روغن ماهی و فشار خون نشان داد که میانگین فشار خون در کسانی که فشار خون بالا داشته اند کاهش یافته است، 4.5 میلی متر جیوه فشار سیستولیک و 3.0 میلی متر جیوه فشار دیاستولیک در آن ها کاهش یافته است.

    این مجموعه پروتئینی حاصل از شیر ممکن است علاوه بر احتمال کاهش فشار خون، فواید سلامتی زیادی نیز داشته باشد.

    کمبود منیزیم به فشار خون بالاتر مربوط می شود. یک متاآنالیز نشان داده است که مصرف مکمل منیزیم باعث کاهش کمی در فشار خون می شود.

    در چند مطالعه نشان داده شده است که آنتی اکسیدان کوآنزیم Q10 فشار خون سیستولیک را به میزان 17 میلی متر جیوه و دیاستولیک تا 10 میلی متر جیوه کاهش داده است .

    ال-سیترولین خوراکی پیش ساز ال-آرژنین در بدن است، یک قطعه پروتئین، که ممکن است فشار خون را کاهش دهد.برای کاهش سریع فشار خون بالا چه بخوریم

    مدت زیادی است که در بسیاری از فرهنگ ها از داروهای گیاهی برای درمان انواع بیماری ها استفاده می شود. برخی گیاهان حتی ممکن است باعث کاهش فشار خون شوند. اگرچه، برای شناسایی دوز و اجزای موجود در گیاهانی که بیشترین کاربرد را دارند، تحقیقات بیشتری لازم است.

    همیشه قبل از مصرف مکمل های گیاهی با پزشک یا داروساز خود مشورت کنید. برخی از آن ها ممکن است با داروهای تجویزی پزشک شما تداخل داشته باشند.

    در اینجا لیستی از گیاهان دارویی وجود دارد که در برخی فرهنگ ها در سراسر جهان برای کاهش فشار خون استفاده می شود:

    دکتر فریبا هندسی متخصص قلب و عروق و فشار خون در تهران

    کلینیک فشار خون

    دکتر فریبا هندسی متخصص قلب و عروق | عضو انجمن قلب امريكا | موسس اولين كلينيك تخصصي فشار خون| عضو كميته كشوري ثبت سكته هاي قلبي| عضو انجمن قلب و جراحات قلب ايران | بورد تخصصي قلب وعروق از دانشگاه تهران| سهامدار بيمارستان پارسيان و عرفان در تهران | عضو هیئت علمي و پزشك معتمد دانشگاه آزاد اسلامي به مدت ٥ سال| گذراندن دوره تخصصي RDN در آلمان جهت درمان فشار خون هاي مقاوم به درمان

    با تجربه انجام هزاران آنژيوگرافي از راه دست با توجه به هشت سال تجربه مستمر در زمينه آنژيوگرافي راديال

    Prev Post

    مزایا و خطرات آنژیوگرافی

    Next Post

  • عکس عروسکی مادر و دختر
  • هولتر مانيتورينگ بيست و چهار ساعته فشار خون يا ABPM

    ثبت سوال جدید غیرفعال می‌باشد.

    داروی لوزارتان | از نحوه ی مصرف تا عوارض

    علائم فشار خون عصبی و درمان آن

    افت فشار خون وضعیتی موقع ایستادن

    داروی گوترون یا میدودرین چیست؟

    Your email address will not be published.

    برای کاهش سریع فشار خون بالا چه بخوریم

    Save my name, email, and website in this browser for the next time I comment.

    دوکتور فریبا هندسی متخصصی قلب وعروق وفشاری خوون یه که له و دوکتورانه ی متخصصی قلب وشارزا له بواری کنترولی ناخوشی گه لی قلبیه که به انژویووگرافی له ریگای دست و زوربه ی له ناخوشان بوی درمان ئه اکره وه له کلینیککفشاری خوون وکلنیک واریس باشترین درمان گه ل و کنترول گه ل بو تواوی ناخوشه کان پیش نیار ادادت وچوون یه که له و اعضای انجمنی قلب ووجراحان ئیرانه به خوندوه ومطالعه ی وتحقیق له بواری ناخوشی گه لی عروقی ،زور زانایانه و به قووت ته که بو درمان واریسی پا کمنتروولی فشاری خوون ‌وهروهاانژیو گرافی وعمه لیاتی باز کردن ره گ گه لی قلبوعروق نمونه گه لی زور درجه یه کی له ناسنامه ی کاری خوی به ده ست هیناوه

    – عضو جمعية القلب الأمريكية

    – مؤسس أول عيادة متخصصة لضغط الدم

    – عضو في لجنة حالة السكتة الدماغية

    – عضو في جمعية أمراض القلب والقلب الإيرانية

    – مجلس القلب والأوعية الدموية من جامعة طهران

    – مساهم في مستشفى بارسيان ومستشفى عرفان في طهران

    – عضو انجمن قلب امريكا

    – موسس اولين كلينيك تخصصي فشار خون

    – عضو كميته كشوري ثبت سكته هاي قلبي

    – عضو انجمن قلب و جراحات قلب ايران

    – بورد تخصصي قلب وعروق از دانشگاه تهران

    – سهامدار بيمارستان پارسيان و عرفان در تهران

    – Member of American Heart Association

    – Founder of the first specialized blood pressure clinic

    – Member of the Committee on the State of Stroke

    – Member of Iranian Heart and Heart Diseases Society

    – Cardiovascular Board of the University of Tehran

    – Shareholder of Parsian Hospital and Erfan Hospital in Tehran

    Recent Posts

    CT angiography of the heart and its difference with…

    رأب الأوعية (أن-ج-يو-بلاس-تي)

    مراحل عمل جراحی باز قلب و مراقبتهای قبل و بعد از آن

    Introducing the Best Blood Pressure Pills

    دکتر فریبا هندسی متخصص قلب و عروق | عضو انجمن قلب امريكا | موسس اولين كلينيك تخصصي فشار خون| عضو كميته كشوري ثبت سكته هاي قلبي

    آدرس: سعادت اباد،میدان شهرداری،خیابان بخشایش،جنب بیمارستان عرفان ،کوچه هفدهم پلاک ۸۱، طبقه اول واحد 3تلفن های تماس ٢٢١٣٧١٩٤ – ٢٢١٣٧١٣٣-۰۹۳۵۸۹۱۶۳۷۶ ساعات حضور دکتر فریبا هندسی در مطب همه روزه به جز روز های تعطیل از ساعت 14 الی 20  اسکلروتراپی و لیزر واریس : سه شنبه ها

    دكتور فریبا هندسی أمراض القلب الهندسي عضو جمعية القلب الأمريكية مؤسس أول عيادة لضغط الدم عضو في اللجنة الوطنية لتسجيل السكتة الدماغية

    Dr. Fariba Hendesi Cardiologist | Member of American Heart Association | Founder of First Clinic of Blood Pressure Member of the National Committee for Stroke Registration

    آدرس: سعادت اباد،میدان شهرداری،خیابان بخشایش،جنب بیمارستان عرفان ،کوچه هفدهم پلاک ۸۱تلفن های تماس ٢٢١٣٧١٩٤ – ٢٢١٣٧١٣٣-۰۹۳۵۸۹۱۶۳۷۶ ساعات حضور دکتر فریبا هندسی در مطب شنبه: ۱۰:۳۰ الی ۲۰ دوشنبه: ۱۰:۳۰ الی ۲۰ چهارشنبه : ۱۴ الی ۲۰ اسکلروتراپی و لیزر واریس : سه شنبه ها ۱۱:۰۰ الی ۱۷:۰۰

    العنوان: strong> رقم 81 ، شارع 17 ، شارع رياضي بخشايش ، منطقة سعادت آباد ، طهران ، إيران الاتصال بالهواتف strong> ۰۰۹۸۲۱٢٢١٣٧١٩٤ – ۰۰۹۸۲۱٢٢١٣٧١٣٣ – ۰۰۹۸۹۳۵۸۹۱۶۳۷۶ دكتور فریبا هندسی في ساعات العمل السبت ۱۷ الی ۲۰ الاثنين: ۱۷ الی ۲۰ الأربعاء: ۱۷ الی ۲۰

    Address: strong> No. 81, 17th Street, Riazi Bakhshayesh Street, Sa’adat Abad area, Tehran, Iran Call phones strong> 22137194 – 22137133 – 09358916376   Dr. Fariba Hendesi at the office hours strong> Saturday 17 to 20 Monday: 17-20 Wednesday: 17-20

    مطالب اخیر

    داروی لوزارتان | از نحوه ی مصرف تا عوارض

    احتمال مرگ در آنژیوگرافی

    کبودی یا هماتوم بعد از آنژیوگرافی

    زخم واریس پا از پیشگیری تا درمان

    مطالب اخیر

    داروی لوزارتان | از نحوه ی مصرف تا عوارض

    احتمال مرگ در آنژیوگرافی

    کبودی یا هماتوم بعد از آنژیوگرافی

    زخم واریس پا از پیشگیری تا درمان

    المشاركات الأخيرة

    داروی لوزارتان | از نحوه ی مصرف تا عوارض

    احتمال مرگ در آنژیوگرافی

    کبودی یا هماتوم بعد از آنژیوگرافی

    زخم واریس پا از پیشگیری تا درمان

    Latest Post

    داروی لوزارتان | از نحوه ی مصرف تا عوارض

    احتمال مرگ در آنژیوگرافی

    کبودی یا هماتوم بعد از آنژیوگرافی

    زخم واریس پا از پیشگیری تا درمان

    Welcome, Login to your account.

    Recover your password.

    A password will be e-mailed to you.

    سبد خرید شما خالی است!

    امتیاز :

    4.95 از 20 نظر

    فشار خون بالا و پایین از جمله بیماری هایی است که این روزها بیشتر از گذشته گریبان مردم دنیا را گرفته است. هرچند بسیاری از افراد گمان می کنند که هیچ راهکار خاصی برای درمان فشار خون وجود ندارد؛ اما راهکارهایی 100 درصد عملی برای درمان این بیماری وجود دارد. 

    البته نباید انتظار داشته باشید که این راهکارها را در بین قرص ها و روش های شیمیایی پیدا کنید. روش های شیمیایی بیشتر برای کنترل فشار خون مفید هستند نه درمان فشار خون! درمان های طبیعی با استفاده از مواد طبیعی می توانند برای درمان فشار خون معجزه کنند و این بیماری را به طور کامل در بدن شما رفع نمایند.

    افرادی که به فشار خون بالا یا فشار خون پایین مبتلا می شوند، باید در دوره درمانی خود حتما مراعات و پرهیزات لازم را انجام دهند. در غیر این صورت نمی توان با روش های طبیعی هم به درمان فشار خون امیدوار بود. این مراعات کردن هم مربوط به مراعات و پرهیزات غذایی می شود و هم مربوط به تحرک داشتن و فعالیت های منظم و البته هوشمندانه ورزشی.برای کاهش سریع فشار خون بالا چه بخوریم

    اگر فرصت کافی برای مطالعه مطلب جامع زیر را ندارید، می توانید در پادکست صوتی زیر، اطلاعات کاملی در مورد بیماری فشار خون و روش های نوین درمانی به دست آورید.

    همچنین برای استفاده از مشاوره رایگان می توانید با متخصصین طب سنتی مجموعه شهدینه گلها تماس گرفته و از اطلاعات و راهنمایی های آنها برای درمان فشار خون استفاده کنید.

    با این حال اگر به دنبال استفاده از مواد طبیعی مختلف برای مبارزه با فشار خون بالا یا متعادل کردن فشار خون پایین هستید، به نظر می رسد مطالعه مطالب زیر بتواند کمک بزرگی به شما برای درمان فشار خون باشد. سعی کرده ایم در ادامه در پاسخ به این سوال که برای فشار بالا چه چیزی بخوریم و همچنین روش های درمانی فشار خون پایین در طب سنتی چیست، جواب های علمی و کاربردی بیاوریم. همچنین اگر به دنبال راهکاری برای درمان اورژانسی فشار خون بالا در خانه هستید، ادامه این مطلب می تواند برای شما مفید باشد. البته قبل از اینکه به این موارد بپردازیم، بهتر است کمی بیشتر با بیماری فشار خون، علائم، عوارض و چالش های این بیماری آشنا شویم. 

    فشار خون در واقع یکی از مهمترین علائم حیاتی انسان است. اگر انسان فشار خون نداشته باشد، در واقع حیات او سلب شده و می میرد. در واقع وقتی می پرسیم فشار خون چیست، نباید انتظار داشته باشیم که در پاسخ، یک بیماری به ما معرفی شود. بلکه بالا یا پایین بودن فشار خون طبیعی است که نوعی بیماری به حساب می آید.

    خون برای جریان پیدا کردن در رگ های بدن، نیاز به فشار خواهد داشت. این فشار یک حد نرمال و طبیعی دارد که برای اجرای وظایف قلب به منظور پمپاژ مناسب است. فشار خون در واقع همان نیرویی است که جریان خون به دیواره رگ ها می آورد و کاملا وابسته به فعالیت قلب و شرایط رگ ها دارد. اگر فشار خون از این میزان بالاتر یا پایین تر رود، خطراتی به دنبال دارد که به آن بیماری فشار خون بالا و بیماری فشار خون پایین گفته می شود.

    دو بیماری فشار خون بالا و فشار خون پایین از جمله بیماری هایی هستند که بسیاری از مردم دنیا را درگیر خود کرده اند. به ویژه در قرن اخیر شاهد افزایش ابتلا افراد به این بیماری ها به ویژه فشار خون بالا هستیم. علت مرگ و میر عده زیادی از مردم دنیا نیز به دلیل عوارض ناشی از فشار خون بالا است که این موضوع نگرانی های جهانی را نیز برانگیخته است.

    به طور کلی در جامعه ما وقتی صحبت از فشار خون می شود، بیشتر منظور فشار خون بالا است. وقتی می گوییم فشار خون گرفته ام، احتمالا می خواهیم بیان کنیم که فشار خون بالایی دارم. علت نیز این است که بیماری فشار خون بالا هم رایج تر و هم خطرناک تر از فشار خون پایین است. فشار خون بالا ممکن است به سکته، بیماری های قلبی و عروقی و… منجر شود. همچنین این بیماری علائم خاصی ندارد و همین موضوع اهمیت چکاپ مداوم فرد در خطر ابتلا به فشار خون بالا را ضروری می کند.

    به اعتقاد سازمان جهانی بهداشت، سبک زندگی غلط در سال های اخیر است که باعث رشد افراد مبتلا به فشار خون بالا در جهان شده است. مصرف غذاهای فراوری شده و افزایش میزان نمک تصفیه شده، مهمترین عواملی هستند که سازمان جهانی بهداشت در مورد آن نظر داده است. البته به نظر می رسد عوامل دیگری نیز دخیل باشند که در ادامه به آن ها اشاره خواهیم کرد.

    فشار خون نرمال 120 میلی متر جیوه بر روی 80 میلی متر جیوه است. اگر میزان حد بالایی فشار خون از 130 میلی متر جیوه بالاتر رود، فشار خون بالا یا پرفشاری خون محسوب می شود. به حد بالای فشار خون سیستولیک و به حد پایین آن دیاستولیک گفته می شود.

    دلایل مختلفی برای بالا رفتن فشار خون وجود دارد. در نتیجه بالا بودن آن در هر زمان را نمی توان تفسیر بر ابتلا به بیماری فشار خون دانست. ممکن است در شرایط خاصی مثل دویدن، شرایط پراسترس و… فشار خون به صورت مقطعی افزایش پیدا کند. 

    آنچه که به عنوان بیماری در نظر گرفته می شود که نیاز به مراقبت های درمانی دارد، زمانی است که فرد در گرفتن فشار خون در شرایط عادی به صورت متناوب در چند روز، فشار خون بالای 130 میلی متر جیوه بر 80 میلی متر جیوه داشته باشد. پس اگر به صورت مقطعی فشار بالایی دارید، جای نگرانی نیست؛ هرچند بهتر است چکاپ شوید.

    بیماری فشار خون بالا اگرچه ممکن است بیشتر به دلیل استرس و مصرف مواد غذایی ناسالم ایجاد شود؛ اما ممکن است علت اصلی بالارفتن فشار خون، بیماری های دیگر مثلا بیماری های کلیوی باشند. بسیار مهم است که عامل ایجاد فشار خون خیلی سریع شناسایی شده و برای رفع آن تلاش شود. بیماری فشار خون به دلیل اینکه از جمله بیماری های خاموش به شمار می رود، بهتر است در اسرع وقت روند درمان آن شروع شود. درمان فشار خون البته شرایط خاص خود را دارد که به آن اشاره خواهیم کرد.

    یکی از مهمترین دسته بندی هایی که برای فشار خون بالا وجود دارد، دسته بندی این بیماری بر اساس منشاء آن است. در این نوع دسته بندی، فشار خون به طور کلی به دو دسته تقسیم می شود:

        + فشار خون بالا اولیه، مقدماتی یا اساسی

        + فشار خون بالا ثانویه

    برای درمان فشار خون بالا، چه به صورت خانگی و چه با استفاده از قرص فشار خون یا داروهای طب سنتی این بیماری، باید دقیقا مشخص شود که به کدام یک از انواع فشار خون مبتلا شده اید. در این صورت می توانید دقیق تر برای مبارزه با این بیماری اقدام کنید.

    غشار خون بالا اولیه به فشار خونی گفته می شود که به دلیل عارضه ای دیگر یا بیماری دیگر در بدن فرد ایجاد نشده باشد. در واقع علت اصلی فشار خون بالا در افرادی که به نوع اولیه آن دچار می شوند، بیشتر به فاکتورهای موجود در خون و همچنین عوامل محیطی باز می گردد. 

    در فشار خون اولیه عموما حجم پلاسمای خون دچار اختلال می شود. همچنین ممکن است فعالیت های هورمونی ایجاد مشکل کنند. کمبود تحرک، استرس، غذای ناسالم و… نیز از دیگر عوامل ایجاد کننده فشار خون بالا اولیه یا مقدماتی هستند.

    فشار خون بالا ثانویه بر خلاف نوع اولیه، تنها به دلیل شرایط بدنی و عوامل استرس زا ایجاد نمی شود؛ بلکه علت اصلی ابتلا فرد به این بیماری، وجود بیماری های دیگر است. بیماری های دیگر باعث شده اند تا فرد را به سمت فشار خون بالا سوق دهند. درمان فشار خون ثانویه کمی پیچیده تر به نظر می رسد. چراکه باید برای درمان فشار خون بالا ثانویه، ابتدا بیماری های زمینه ای را درمان کنید تا برای مبارزه با فشار خون بالا مهیا شوید.

    بیماری های مختلفی زمینه ساز ایجاد فشار خون هستند. برخی از مهمترین بیماری هایی که عامل به وجود آمدن فشار خون بالا در فرد هستند را می توانید در زیر ببینید:

    + بیماری های کلیوی: بیماران کلیوی باید دقت داشته باشند که احتمال ایجاد فشار خون در آن ها زیاد است. در صورت وجود بیماری های کلیوی، کلیه دیگر نمی تواند به صورت قبل مایعات را فیلتراسیون کند و مایعات اضافی باعث ایجاد فشار خون بالا در فرد می شوند. بهتر است در کنار توجه به درمان بیماری خود، حتما برای پیشگیری از ابتلا به فشار خون با رعایت غذایی و تحرک مناسب، اقدام کنند. بیماری کلیوی یکی از مهم ترین بیماری های زمینه ای و از علل اصلی بروی فشار خون در افراد است.برای کاهش سریع فشار خون بالا چه بخوریم

    + سندرم کوشینگ: این بیماری که احتمالا به دلیل مصرف داروهای کورتیکواستروئید باشد، یکی از عوامل ایجاد کننده فشار خون بالا در افراد است.

    + هایپرپلازی مادرزادی آدرنال: این بیماری که نوعی بیماری مادرزادی است، عاملی برای بروز فشار خون بالا در افرادی است که حتی ممکن است هیچ گونه استرسی به خود راه ندهند یا غذاهای پرنمک مصرف نکنند. این بیماری در واقع نوعی اختلال در غده آدرنال است که وظیفه ترشح کورتیزول را دارد. اگر به این بیماری مادرزاد مبتلا هستید، باید رعایت های غذایی زیادی را از دوره نوجوانی لحاظ کنید.

    + پرکاری تیروئید: پرکاری تیروئید یکی از بیماری های رایج است. این بیماری خود عاملی برای بروز فشار خون بالا است. افراد مبتلا به این بیماری عموما لاغر هستن، با این حال در خطر ابتلا به فشار خون قرار دارند. پرکاری تیروئید در آزمایش های عمومی و تخصصی مشخص می شود. اگر به این بیماری مبتلا هستید، حتما باید رعایت های غذایی و به ویژه تحرک مناسب را در نظر بگیرید.

    + پرکاری پاراتیروئید: این بیماری بر روی سطح کلسیوم و فسفر بدن تاثیر می گذارد و به صورت غیرمستقیم باعث ایجاد فشار خون بالا می شود.

    + بارداری: یکی از عوامل ایجاد کننده فشار خون که ممکن است بسیار خطرناک باشد، بارداری است. مادر باردار باید مراقب باشد که مصرف هر نوع ماده غذایی برای او مناسب نیست. به ویژه اگر در خطر فشار خون بالا قرار داشته باشد. اگر در ماه های پایانی بارداری مادر به این بیماری مبتلا شود، ممکن است جنین یا خود او در خطر بیافتد. تمامی درمان هایی که برای فشار خون بالا در دوران بارداری توصیه می شود، حتما و حتما باید زیر نظر پزشک معالج و متخصص انجام شود.

    + آپنه خواب: بیماری تنفسی آپنه خواب یا همان قطع تنفس در هنگام خواب، یکی از دلایل بروز فشار خون بالا در افراد است. این بیماری به دلیل لوزه بزرگ یا دیگر مشکلات تنفسی ایجاد می شود و حتی ممکن است فرد خودش هم تا مدت ها از این بیماری خبر نداشته باشد. آپنه خواب نیز می تواند عاملی مستقیم برای ایجاد فشار خون بالا در فرد باشد.

    + چاقی: ناگفته مشخص است که چاقی یکی از بیماری های بسیار خطرناکی است که در سال های اخیر شرایط وخیم تری پیدا کرده است. درصد بالایی از مردم ایران چاق هستند که این بیماری خود عاملی برای بروز بیماری های جانبی مثل کبد چرب، فشار خون بالا، دیابت و… است. چاقی اثرات منفی زیادی بر روی فشار خون داشته و آن را از حالت طبیعی خارج می کند.

    این بیماری ها تنها تعدادی از امراضی هستند که باعث ایجاد فشار خون می شوند. طبیعی است که هرچه بتوانید میزان پیشرفت این بیماری ها را کنترل کنید، احتمال ابتلا به فشار خون کمتر می شود. همچنین برای درمان فشار خون بالا ثانویه بهتر است اول به فکر درمان این بیماری های زمینه ای باشید.

    تعیین دقیق علت فشار خون، کار چندان ساده ای نیست. بسیاری از افرادی که به این بیماری مبتلا می شوند، از بیماری های زمینه ای رنج می برند. به ویژه بیماری های کلیوی CKD که در راس دلایل ایجاد نوع ثانویه این بیماری است. با این حال علاوه بر بیماری ها که به برخی از آن ها اشاره شد، عوامل مختلف دیگری نیز برای ایجاد فشار خون دخیل هستند.

    این عوامل به صورت خلاصه در ادامه آورده شده اند.

  • مدل لباس شب شیک دخترانه مجلسی کوتاه جدید
  • هرچه سن بالاتر می رود، خطر ابتلا به فشار خون بالا نیز افزایش پیدا می کند. افرادی که در سنین بالای 60 سال قرار دارند، احتمال مبتلا شدن به این بیماری را داشته و باید پرهیزات غذایی را در دستور کار قرار دهند. هرچه سن بالاتر می رود، شریان های خون نازک تر و سخت تر می شوند؛ در نتیجه فشار خون به صورت طبیعی افزایش پیدا می کند. این فرد مسن است که باید با رعایت های غذایی نگذارد میزان افزایش فشار خون به حدی باشد که آسیب های جدی به بدن او وارد کند.

    برخی از نژادها بیشتر در خطر ابتلا به فشار خون بالا هستند. البته امروزه به دلیل شرایط بد غذایی و عدم تحرک، نژادهایی که تا پیش از این گمان می شد کمتر فشار خون می گیرند نیز، با خطر ابتلا مواجه هستند. سابقه خانوادگی نیز شانس ابتلا به فشار خون بالا را افزایش می دهد. اگر در خانواده درجه 1 و درجه 2 افراد مبتلا به فشار خون بالا دارید، حتما باید مراقبت ها و پرهیزات بیشتری انجام دهید.

    همانطور که گفته شد، چاقی یک از بیماری های زمینه ای است که باعث ایجاد فشار خون بالا می شود. با این حال به نظر می رسد اضافه وزن حتی اگر به چاقی نیز تعبیر نشود، احتمالا خطر ابتلا به این بیماری را افزایش می دهد. وزن بیشتر برابر است با خطر بیشتر ابتلا به فشار خون!

    الکل یکی از دشمنان بدن است. مصرف الکل در میزان کم شاید اثرات جانبی واضحی نداشته باشد؛ اما در دراز مدت همان میزان کم هم باعث بروز بیماری های مزمن خواهد شد. بیماری کبد چرب الکلی یکی از واضح ترین بیماری هایی است که مصرف الکل باعث آن می شود. اگر میزان مصرف الکل افزایش یافته و در مصرف روزانه زیادی روی شود، احتمال ابتلا به فشار خون بالا افزایش پیدا می کند. اگر الکل مصرف می کنید، بدانید که در خطر ابتلا به بیماری های مختلف به ویژه بالا رفتن فشار خون هستید. 

    سیگار و قلیان و به طور کلی دخانیت از جمله موادی هستند که باعث تشدید فشار خون و بالارفتن شانس ابتلا می شوند. اگر هنوز فشار خون نگرفته اید و سیگار می کشید، مطمئن باشید دیر یا زود به فشار خون مبتلا خواهید شد. کشیدن قلیان نیز شرایط بسیار بدی برای بدن ایجاد می کند که یکی از بدترین عوارض آن، ابتلا به فشار خون بالا است. حال اگر به فشار خون بالا مبتلا شده اید می خواهید با این بیماری مبارزه کنید نیز بهتر است هرچه سرعتر سیگار و قلیان را کنار بگذارید. دخانیت شرایط بیماری شما را به شدت بدتر می کند.برای کاهش سریع فشار خون بالا چه بخوریم

    تحقیقات دانشمندان نشان داده که میزان ابتلا مردان و زنان به بیماری فشار خون یکسان است. با این حال، خطر ابتلا به این بیماری در جوانی در آقایان بیشتر از بانوان است. علت را نیز می توان در مسئولیت های مردان برای زندگی به ویژه در سبک زندگی ایرانی جست و جو کرد. در سنین بالاتر اما میزان ابتلا بانوان به فشار خون افزایش پیدا می کند و باید بیشتر از دوران جوانی مراقبت کنند. به ویژه بعد از دوران یائسگی احتمال ابتلا به فشار خون بالا افزایش چشمگیری پیدا می کند. در واقع به نظر می رسد که پریود شدن یکی از مهمترین عواملی است که احتمالا خطر ابتلا بانوان در جوانی را به فشار خون کاهش می دهد. البته این موضوع هنوز نیاز به تحقیقات بیشتر دارد.

    یکی از مواردی که به طور قطع ابتلا به فشار خون را جلو می اندازد و شانس بروز آن را در شما بیشتر می کند، کم تحرکی است. مشاغل پشت میز نشین، بیشتر در خطر ابتلا هستند. همچنین افرادی که ورزش نمی کنند نسبت به ورزشکاران در معرض این بیماری قرار دارند. با این حال باید توجه داشته باشید که فعالیت های بدنی حتما باید بر اساس اصول باشد و الا خود خطری برای بروز این بیماری است.

    رژیم غذایی نامناسب نیز یکی از موادی است که خطر ابتلا به فشار خون بالا را افزایش می دهد. به ویژه برای افرادی که از رژیم غذایی با نمک تصفیه شده زیاد استفاده می کنند، شرایط وخیمی برای احتمال ابتلا به کبد چرب دارند. توصیه ما این است که برای کاهش خطر ابتلا به فشار بالا، نمک را از غذاهای خود حذف کنید. علاوه بر این، مصرف غذاهایی که کالری زیادی دارند نیز ممکن است باعث تشدید بیماری شود. به طور کلی غذاهای چرب در کنار غذاهای شور، عاملی برای بروز فشار خون هستند. البته غذاهای چرب و شور منجر به بروز کبد چرب نیز خواهند شد. پس سعی کنید رژیم غذایی خود را سالم تر کنید.

    برای درمان فشار بالا بهتر است به جای مصرف قرص فشار و تن دادن به داروهای مضر شیمیایی، کمی از بار استرس خود را کاهش دهید. بسیاری از انواع فشارخون ها، فشارخون های ناشی از شرایط استرس زا است. برای درمان فشار خون عصبی هیچ راهکاری به جز کاهش استرس و اضطراب نیست. سعی کنید از یوگا، ارتباط با خداوند، دمنوش های آرامش بخش و… برای کاهش استرس استفاده کنید.

    حالا که با عوامل ایجاد کننده فشار خون آشنا شدیم، بهتر است به روش تشخیص بیماری فشار خون بپردازیم. این بیماری از جمله بیماری هایی است که اگرچه به عنوان بیماری خاموش شناخته می شود؛ اما در عوض دستگاه تشخیص بیماری به صورت خانگی وجود دارد. 

    راهکار تشخیص ساده و قطعی فشار خون بالا، دستگاه فشارسنج است که به صورت های مختلفی در بازار وجود دارد. فشارسنج خانگی که به صورت فشارسنج های مچی و بازویی و به صورت عقربه ای و دیجیتال در دسترس است، بهترین گزینه برای چک کردن مداوم فشارخون خواهند بود. برای اندازه گیری فشارخون در برخی از این دستگاه ها، حتی نیاز به فرد دوم هم نیست و خود شخص می تواند به اندازه گیری فشار خون اقدام کند.

    البته یکی از مشکلات استفاده از دستگاه فشارسنج خانگی این است که این دستگاه ها فشار را به صورت آنی نشان می دهند. در نتیجه چند بار بالا بودن فشار خون نشان دهنده ابتلا به این بیماری نیست. بلکه برای تشخیص قطعی فشار خون باید به پزشک مراجعه کنید. نه اینکه خودسرانه شروع به مصرف قرص فشار کنید که بسیار خطرناک است.

    مشکل دیگر استفاده از دستگاه فشار خون خانگی این است که برخی افراد به ویژه افراد مسن با دیدن فشار بالا در دستگاه، استرس آنی گرفته و ممکن است به دلیل استرس ایجاد شده ، فشار آن ها بالاتر هم برود. بهتر است نگران نباشید. فشار خون بالا در موقعیت های مختلف بدن ممکن است متفاوت باشد. برای مثال اگر از پله ها بالا آمده اید، بهتر است کمی صبر کنید تا فشار شما به حالت استیبل برید و دستگاه فشار سنج آن را بالاتر از حد نشان ندهد. در هر صورت اگر فشار خون خیلی بالا هم داشته باشید، باز هم جای نگرانی نیست. استرس نگیرید و سریعا به پزشک مراجعه کنید یا با اورژانس 115 تماس بگیرید.

    کار کردن با دستگاه فشار خون دیجیتالی مچی کار چندان سختی نیست. البته اگر قصد دارید از دستگاه فشار خون عقربه ای بازویی استفاده کنید، باید اطلاعات دقیقی نسبت به اندازه گیری فشار خون داشته باشید. این یک کار تخصصی است که نیاز به دقت و دانش دارد. در هر صورت علاوه بر اینکه گرفتن دقیق فشار خون مهم است؛ خواندن اعداد و تحلیل آن ها نیز اهمیت زیادی دارد.

    همانطور که گفته شد، فشار خون در یک حد بالایی به نام فشار خون سیستولیک و یک حد پایینی به نام فشار خون دیاستولیک قرار می گیرد. فشار خون سیستولیک در واقع فشاری است که قلب، خون را با آن فشار در کل بدن پمپاژ می کند. فشار خون دیاستولیک که حد پایینی فشار خون را نشان می دهد، به فشاری اشاره دارد که قلب آرام گرفته و در حال پر شدن مجدد با خون است. 

    اگر قصد دارید درمان خانگی فشار خون بالا را پیگیری کنید یا اینکه فشارسنجی در خانه دارید و می خواهید فشار خون اهالی خانه یا خودتان را بسنجید، بد نیست نگاهی به جدول زیر بیاندازید. این جدول به شما کمک می کند تا بازه بین فشار خون نرمال تا بحرانی را مشاهده کرده و شرایط فردی که فشارخون او را اندازه گرفته اید بسنجید.

    بین ۸۰ و ۸۹

    ارسال رایگان بدون محدودیت مبلغ خرید

    قیمت رقابتی نسبت به سایر همکاران

    محصول با کیفیت و بسته بندی استاندارد

    گارانتی بی قید و شرط محصول

    فروشگاه مركزي :اصفهان خيابان جي خيابان پروين بازار گياهان دارويي غرفه ي شماره ي ٣


    تلفن:

    03191014550

    موبایل:
    09138610971

    کلیه حقوق برای ایران عسل محفوظ است. @ 1396

    تاریخ‌ما – کجاست، کیست و چطور؟

    ۱ – برای کاهش فشار خون مصرف آب سالم و گوارا به میزان قابل توجه در روز توصیه می‌شود. یک لیوان آب میوه رقیق شده با اندکی پودر ویتامین C موجب بهبود عملکرد دستگاه ایمنی و ترمیم سرخرگ‌ها می‌‌شود.

    ۲- برای درمان فشار خون بالا مصرف نان‌ها و مواد کربوهیدراتی تهیه شده از آردهای سفید و بدون سبوس (تصفیه شده) را به حداقل برسانید و به جای آن نان حاوی سبوس جو دو دسر استفاده کنید.

    ۳- مصرف قند و شکر و سایر فرآورده‌های تهیه شده از آنها مانند انواع نوشابه‌ها، مربا، ژله، شکلات، کیک‌ها و شیرینی‌ها را محدود یا حذف کنید.برای کاهش سریع فشار خون بالا چه بخوریم

    ۴- سعی کنید غذا را کامل بجوید و حتما غذای خود را در محیطی‌ آرام و به دور از استرس و تشنج میل کنید.

    ۵- با اجتناب از مصرف غذاهای خیلی گرم یا خیلی سرد، فرایند هضم غذا را بهبود بخشیده و به کاهش فشار خون کمک کنید.

    ۶- نوشیدن هر نوع نوشیدنی را با غذا و در کنار غذای اصلی به دلیل تداخل در هضم محدود کنید.

    ۷- برای کاهش فشار خون از مصرف غذاهای سرخ کرده یا غذاهایی که در درجه حرارت بسیار بالا یا با مدت زمان طولانی تهیه می‌شوند، خودداری کنید و به خاطر داشته باشید، استفاده چند باره از روغن‌های آشپزی عاملی مهم و تاثیرگذار در بالا بردن فشار خون است. بنابراین از یک روغن برای چند بار پخت غذا استفاده نکنید.

    ۸- از مصرف مواد حاوی افزودنی‌ها و غذاهای فرایند شده که حاوی مقدار زیادی نمک و ادویه‌ها هستند، مانند انواع سوسیس و کالباس، غذاهای کنسروی، شورها، ترشی‌ها و چاشنی‌های کارخانه‌ای جداً خودداری کنید.

    ۹- اگر به دنبال کاهش فشار خون هستید، مصرف چای و شکلات را تا حد امکان محدود و به جای آنها از چای‌ها و دم کردنی‌‌های گیاهی خانگی (مثل گل‌ گاوزبان و نظایر آن) استفاده کنید.

    ۱۰- به جای مصرف نمک می‌‌توانید از سبزیجات تازه یا خشک، ادویه جات مفید (زردچوبه، دارچین و… )، پیاز و آب لیموی تازه برای مزه‌دار کردن غذاها استفاده کنید.

    پست قبلی

    چگونه در خانه موهایمان را رنگ کنیم؟

    پست بعدی

    نکاتی درباره حجامت در فصل بهار

    مواد غذایی کاهنده اضطراب کدامند؟

    پرخوری کودکان با چه خطراتی همراه است؟

    سهام ممتاز چیست؟

    یک شتاب‌ دهنده استارتاپ خوب چه ویژگی ‌هایی دارد؟

    از کجا بفهمیم که تسمه تایم پاره شده است؟

    مکانیزم کار کردن کولر و بخاری ماشین چیست؟

    چرا فرمان هیدرولیک در هوای سرد سفت می‌شود؟

    به چه خودروهایی suv گفته می‌شود؟

    دلایل روغن‌ ریزی ماشین چیست؟

    شکایت از پلاک خودرو به چه معناست؟

    دلایل سفت شدن کلاچ ماشین چیست؟

    تفاوت L90 مدل E1 و E2 در چیست؟

    تسمه تایم ماشین بعد از چند کیلومتر باید تعویض شود؟

    گیربکس ماشین چیست؟

    برای کاهش سریع فشار خون بالا چه بخوریم

    تفاوت لاستیک تیوبلس و معمولی چیست؟

    فرق تیبا و پراید در چیست؟

    بهترین روغن موتور پژو ۴۰۵ چیست؟

    آیا میتوان بیمه شخص ثالث را انتقال داد؟

    Save my name, email, and website in this browser for the next time I comment.

  • عکسهای بازیگران زن ایرانی در خارج کشور
  • now = new Date();
    var head = document.getElementsByTagName(‘head’)[0];
    var script = document.createElement(‘script’);
    script.async = true;
    script.type = ‘text/javascript’;
    var script_address = ‘https://cdn.yektanet.com/template/bnrs/yn_bnr.min.js’;
    script.src = script_address + ‘?v=’ + now.getFullYear().toString() + ‘0’ + now.getMonth() + ‘0’ + now.getDate() + ‘0’ + now.getHours();
    head.appendChild(script);

    اطلاعات جدید


    سیبک فرمان چیست؟


    علت سفت شدن فرمان ماشین چیست؟


    چطور از صحت بیمه‌نامه خودرو مطلع شویم؟


    بیمه بدنه چیست؟


    چگونه معاینه فنی خودرو را بگیریم؟

    برای کاهش سریع فشار خون بالا چه بخوریم

    چگونه باتری مناسب خودروی خود را انتخاب کنیم؟


    ریپ زدن استارت نشانه‌ چست؟

    منظور از Dilution در قرارداد‌‌های سرمایه ‌گذاری چیست؟


    فین ‌تک چیست؟

    چگونه برای گرفتن مدرک آیلتس زبان خود را تقویت کنم؟


    تفاوت گویش و لهجه چیست؟


    مدرک زبان CLB چیست؟

    بهترین سن برای آموزش زبان انگلیسی به کودکان چه سنی است؟

    بهترین اپلیکیشن‌ های موبایل برای آموزش زبان انگلیسی کدامند؟

    محبوب ها

    شرایط و مبلغ پرداخت بیمه اختیاری در سال ۹۹ چقدر است؟

    چگونه ابلاغیه الکترونیک از دادگاه را مشاهده کنیم؟


    چگونه مضرب های عدد ۷ را تعیین کنیم؟


    رفراندوم چیست؟


    بزرگترین قاره جهان چه نام دارد؟


    طولانی ترین رود ایران چه رودی است؟

    برای کاهش سریع فشار خون بالا چه بخوریم
    برای کاهش سریع فشار خون بالا چه بخوریم
    0

    دوره مقدماتی php

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *