ایا شیر موز برای سرماخوردگی ضرر دارد

دوره مقدماتی php
ایا شیر موز برای سرماخوردگی ضرر دارد
ایا شیر موز برای سرماخوردگی ضرر دارد

ما می‌دانیم برای اینکه سرماخوردگی‌مان زودتر برطرف شود چه باید بخوریم، مثلاً یک کاسه سوپ مرغ داغ یا یک لیوان دمنوش زنجبیل؛ اما در مورد غذاهایی که سرماخوردگی را بدتر می‌کنند چطور؟

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ وقتی دچار سرماخوردگی یا آنفلوانزا می‌شوید از خوردن این غذاها پرهیز کنید:

شیرینی‌ها

مصرف زیاد قند می‌تواند سیستم ایمنی را سرکوب کند. قند این پتانسیل را دارد که مانع عملکرد ایمنی بدن علیه عفونت شود و گلبول‌های سفید خون را ضعیف کند. ضمناً قند، تعداد مارکرهای التهابی به نام سیتوکین‌ها را افزایش می‌دهد که می‌توانند در بدن التهاب ایجاد کنند. پس سعی کنید حداقل وقتی که سرما خورده‌اید سراغ شیرینی‌ها نروید (از جمله آبمیوه‌های شیرین شده) تا حالتان بهتر شود.

متخصصان از نوشابه، عمدتاً به دلیل داشتن قند زیاد، به عنوان یکی از بدترین غذاهایی که در هنگام بیماری می‌توان مصرف کرد، نام می‌برند؛ زیرا با تضعیف سلول‌های سفید خون، مانع مبارزه‌ی بدن شما با عفونت‌ها می‌شوندایا شیر موز برای سرماخوردگی ضرر دارد

کربوهیدرات‌های ساده

دوره مقدماتی php

وقتی سرما خورده‌اید، پاستا و نان تست و … می‌خورید؟ نباید این کار را بکنید. کربوهیدرات‌های تصفیه شده فوراً تبدیل به قند می‌شوند و مثل نوشیدنی‌های قندی و اسنک‌های شیرین، قند خونتان را زود بالا می‌برند و تأثیرات التهابی در بدن دارند. البته همه‌ی کربوهیدرات‌ها بد نیستند. کربوهیدرات‌هایی که شاخص گلیسمی‌شان پایین است مانند نان گندم، غلات کامل و یا هر چیزی که فیبر بالایی دارد می‌تواند از التهاب بدن کم کند. البته اگر ناراحتی معده دارید، کربوهیدرات‌های ساده می‌توانند کمکتان کنند چون راحت‌تر هضم می‌شوند.

غذاهای تند

اگر سرما خورده‌اید یا علائمی در سیستم تنفسی فوقانی‌تان دارید، بهتر است غذاهای تند مصرف کنید؛ زیرا غذای تند می‌تواند راه‌های هوایی‌تان را پاکسازی کند زیرا دارای کپسایسین است که همان عامل تندی فلفل می‌باشد. اما اگر همراه با ناخوشی‌تان دچار ناراحتی معده نیز هستید، از خوردن غذای تند صرف‌نظر کنید تا ناراحتی معده‌تان بدتر نشود.

مرکبات

حتماً شما هم به محض اینکه احساس سرماخوردگی می‌کنید، سراغ آب پرتقال می‌روید؛ اما باید بدانید مرکبات شامل پرتقال و گریپ فروت و لیموترش می‌توانند مخاط معده را تحریک کرده و ناراحتی معده ایجاد کنند. اگر حالت تهوع دارید بهتر است مرکبات مصرف نکنید تا معده‌تان بهتر شود. می‌توانید تا آن زمان از مکمل ویتامین C استفاده کنید.

غذاهای چرب

وقتی بدنتان در حال مبارزه با علائم سرماخوردگی است، اشتهایتان کم می‌شود و غذاهای چرب مانند انواع فست‌فود و غذاهای سرخ‌کرده می‌توانند حالتان را بدتر کنند زیرا التهاب برانگیزند. وقتی بیمارید، بدنتان سعی می‌کند به شما بگوید خوردن غذای چرب برایتان خوب نیست. به چیزی که بدنتان می‌گوید اعتماد کنید!

گوشت قرمز

خورده‌اید، مخصوصاً اگر حالت تهوع و ناراحتی‌های گوارشی هم دارید، از گوشت قرمز صرف‌نظر کنید. گوشت قرمز نسبت به سایر انواع پروتئین دارای چربی بیشتری است و انتخاب خوبی برای روزهای سرماخوردگی‌تان نیست.

توت فرنگی

اگر تصور می‌کنید این سوپرفود برای بهتر کردن حالتان خوب است اشتباه می‌کنید. توت فرنگی باعث ترشح هیستامین در بدن شده و در بینی و حلق، گرفتگی ایجاد می‌کند. ترشحات هیستامینی می‌توانند بینی و سینوس‌هایتان را ناراحت کنند.

شیر

شیر هم یکی از غذاهایی است که وقتی سرما خورده‌اید باید از آن پرهیز کنید. محصولات لبنی می‌توانند ترشحات را غلیظ کنند، در نتیجه آلرژن‌های مضر به مدت طولانی‌تری در سیستم تنفسی‌تان باقی خواهند ماند.

آبنبات بدون قند

آبنبات بدون قند، قند ندارد اما آبنبات‌ها و آدامس‌هایی که سوربیتول دارند می‌توانند مشکلات معده ایجاد کنند. سوربیتول، قابل هضم نیست و می‌تواند معده‌تان را ناراحت کند و حتی در برخی از افراد سبب اسهال بشود. اسهال به معنی کم آب شدن بدن است. شیرین‌کننده‌های مصنوعی می‌توانند سردرد نیز ایجاد کنند. اگر خارش گلو دارید و می‌خواهید آن را تسکین بدهید، شربت عسل بنوشید.

نوشیدنی‌های کافئین دار

نوشیدنی‌های کافئین دار مانند قهوه، نوشیدنی‌های انرژی‌زا و چای پررنگ می‌توانند بدن را کم آب کنند. کافئین ادرارآور است و میزان آب بدن را کاهش می‌دهد، در نتیجه پروسه‌ی درمانتان کُند خواهد شد. ضمناً بیشتر نوشیدنی‌های کافئین‌دار حاوی قند هستند و التهاب برانگیزند که باعث می‌شود بدنتان به خوبی نتواند با عفونت مبارزه کند.

بستنی

لطفاً برای تسکین گلودردتان سراغ بستنی نروید چون مدت بیماری‌تان را طولانی‌تر می‌کند. بیشتر بستنی‌ها با شیرهای پُرچرب درست می‌شوند که به معنی التهاب در بدن است. ضمناً بستنی دارای قند زیاد است که همان‌طور که گفتیم التهاب را در بدن افزایش داده و سیستم ایمنی را تضعیف می‌کند.

موز

موز فواید بی‌نظیری برای سلامتی دارد؛ اما بهتر است وقتی سرما خورده‌اید موز نخورید. موز نیز مانند توت فرنگی سبب ترشح هیستامین در بدن می‌شود که مطمئناً به نفعتان نیست. همچنین موز حاوی قند زیادی است که التهاب برانگیز بوده و عملکرد سیستم ایمنی‌تان را کاهش می‌دهد.

غذاهای سفت یا تُرد

هر غذایی که بافت سفتی دارد می‌تواند گلو و حلق‌تان را تحریک کرده و شما را به سرفه بیندازد یا دچار گلودرد کند. انواع بیسکوئیت‌ها، چیپس‌ها، آجیل و حتی سبزیجات خام، تحریک‌کننده‌ی گلو هستند. در عوض غذاهایی بخورید که بلع راحت‌تری دارند و بافتشان نرم است. غرغره آب‌نمک می‌تواند گلوی تحریک شده را آرام کند و التیام بدهد.

غذاهای شور و ترشیجات

ایا شیر موز برای سرماخوردگی ضرر دارد

غذاهایی که گلودرد را بدتر می‌کنند معمولاً همان غذاهایی هستند که معده را ناراحت می‌کنند. غذاهایی که حاوی نمک زیاد و سرکه هستند می‌توانند در گلو و حلق التهاب ایجاد کنند. غذاهای تخمیر شده دارای مقدار زیادی هیستامین هستند که موجب احتقان بینی و گلویتان می‌شوند.

بادام زمینی

بادام زمینی یکی از معروف‌ترین آلرژن‌های خوراکی است که می‌تواند مقدار زیادی هیستامین در بدن تولید کند. حتی اگر به بادام زمینی حساسیت ندارید و معمولاً آن را مصرف می‌کنید، در روزهای سرماخوردگی‌تان این کار را نکنید زیرا التهاب را در بدنتان افزایش داده و گرفتگی بینی ایجاد می‌کند.

نوشابه‌های گازدار

شاید فکر کنید نوشیدن نوشابه بهترین راه برای رفع ناراحتی معده است؛ اما این نوشیدنی‌ها مانع انجام فعالیت صحیح سیستم ایمنی بدن می‌شوند. در واقع متخصصان از نوشابه، عمدتاً به دلیل داشتن قند زیاد، به عنوان یکی از بدترین غذاهایی که در هنگام بیماری می‌توان مصرف کرد، نام می‌برند؛ زیرا با تضعیف سلول‌های سفید خون، مانع مبارزه‌ی بدن شما با عفونت‌ها می‌شوند.

88492747

88830950

info@bornanews.ir

تهران – خیابان شهید مطهری – خیابان فجر – خیابان نظری – انتهای خیابان دلفان – نبش اتوبان مدرس – پلاک 50

تمام حقوق برای خبرگزاری برنا محفوظ است. استفاده از مطالب با ذکر منبع آزاد است.

از خواص شیرموز این است که چون موز دارای کالری بالایی است می تواند برای افزایش وزن نیز موثر باشد.همچنین اگر از شیرکم چرب در شیرموز خود استفاده کنید می تواند باعث کاهش وزن شما شود.

برخی تصور می کنند شیرموز باعث افزایش وزن و چاقی می شود در حالیکه چربی موز اندک است. مصرف موز
با شیر،خرما و عسل تاثیری در جذب کلسیم ندارد.شیرموز دارای خواص زیادی است و حاوی مقادیر زیادی از
کلسیم، پتاسیم،فسفر و منیزیم و همچنین ویتامین ب ۱۲ می باشد که موجب بهبود گردش خون می شود و می تواند به عنوان وعده صبحانه
و یا میان وعده مورد استفاده قرار گیرد.شیرموز می تواند در رژیم لاغری شما نیز باشد.با ما هم راه باشید تا در
niksalehi به خواص شیرموز و شیرنارگیل بپردازیم.

اما چرا می گوییم بار میکروبی شیرموز بالاست و نباید بیش از یک روز نگهداری شود و چرا بیشتر شیرنارگیل های موجود در بازار حاوی اسانس است؟

شیرموز در یخچال هم فاسد می شودشیرموز یکی از نوشیدنی های محبوب مردم ژاپن و کره است و یک میان
وعده مغذی و مناسب برای کودکان محسوب می شود، اما احتمال فسادپذیری آن بالاست.
چرا؟

اگرچه بخش خوراکی موز در پوسته خارجی آن حفظ می شود و همچون میوه های بوته ای در تماس
مستقیم با خاک و کود نیست، اما اگر پوست موز شسته نشود و دستان نه چندان تمیز کارگران هم با
پوسته آلوده این میوه در تماس باشد در زمان پوست گیری، آلودگی های ثانویه به بخش خوراکی موز نفوذ کرده
و بافت گوشتی آن را آلوده می کند.ایا شیر موز برای سرماخوردگی ضرر دارد

وقتی هم که این میوه با شیر که یک نوشیدنی مغذی است ترکیب شود محیط مناسبی برای تغذیه و رشد
باکتری ها به وجود می آید.

متاسفانه این باکتری ها سرما دوست بوده و در دمای سرد یخچال قدرت رشد داشته و در روند تکثیر خود
در طولانی مدت (بیش از یک روز) سمی بیماری زا ترشح می کند.

این موضوع زمانی دردسرساز می شود که دستگاه های آبمیوه گیری و شکر افزوده شده به این نوشیدنی حاوی بار
میکروبی بالایی باشد.
پس شیرموز را به صورت بهداشتی و خانگی تهیه و بلافاصله نوش جان کنید.

برخلاف تصور عامه برای تهیه شیرنارگیل از شیره یا همان آب داخل نارگیل استفاده نمی شود.
هم اکنون این محصول را به دو روش تهیه می کنند؛ در یک روش اسانس نارگیل را با شیر و
شکر و البته مقداری نشاسته برای افزایش غلظت و مشتری پسندی آن مخلوط کرده و شیری با طعم نارگیل به
دست می آید.

بیشتر شیرنارگیل های صنعتی و تهیه شده در آبمیوه گیری ها از این نوع است، ولی در روش دوم شیر
و شکر را با نارگیل خرد شده مخلوط کرده و اغلب به صورت خانگی تهیه می شود، اما چرا شیرنارگیل
بدون اسانس کمتر تولید می شود؟

پودر نارگیل بافت سفتی دارد و به دلیل آن که به سختی با شیر
مخلوط می شود طعم و مزه آن مثل شیرهای اسانس دار، قوی و دلچسب نیست.البته این را هم بدانید نارگیل
در مقایسه با سایر میوه ها از نظر تغذیه ای خواص چندانی ندارد و مهم تر آن که به دلیل
دارا بودن میزان بالای اسیدهای چرب اشباع مصرف آن برای مبتلایان به پرفشاری خون و ناراحتی قلبی و کسانی که
کلسترول بالایی دارند، توصیه نمی شود.

روغن موجود در نارگیل به دلیل آن که خصوصیات روغن جامد حیوانی را دارد اغلب
در صنعت برای تهیه سوهان، پیراشکی، بیسکویت، شکلات و برخی دسرها استفاده می شود.
شیره نارگیل هم چربی بالایی دارد و نصف فنجان آن حدود ۲۰۰ کالری انرژی تولید می کند.لازم است بدانید شیرموز و شیرنارگیل هر دو به دلیل دارا بودن طبع گرم برای افراد با مزاج گرم زیان آور بوده و در
صورتی که با نشاسته و شکر زیاد مخلوط شود کالری آن چند برابر می شود.
افزودن نشاسته به این نوع نوشیدنی ها تقلب محسوب می شود.

محمدتقی انوشه متخصص تغذیه گفت: خوردن مخلوط موز به همراه شیر کم چرب نوشیدنی مقوی، کم کالری و سیر کننده برای افرادی است که در رژیم لاغری به سر می برند.

وی ادامه داد: همچنین در برخی افراد به دلیل اینکه به طعم شیر علاقه ای ندارند استفاده از شیر با مخلوط میوه ها خصوصا موز به دلیل خواص بیشمار این دو نوع ماده غذایی توصیه می شود.

انوشه بیان کرد: از خواص خواص شیرموز این است موز فیبر فراوانی دارد و قند موجود در آن (سوربیتول) به انسان احساس سیری می دهد. میزان کالری موجود در شیر موزحداکثر ۱۰۰ تا ۱۲۰ واحد و فاقد چربی و کلسترول است.

این متخصص تغذیه بیان کرد: موز سرشار از ویتامین و پتاسیم است و کلسیم بالای موز و شیر در کنار هم در افراد مبتلا به کمبود کلسیم مفید است، همچنین این دو ماده غذایی تری گلیسیرید پایینی دارند و موجب افزایش قند خون افراد نمی شوند.

وی اظهار داشت: شیر موز ماندگاری کمی دارد زیرا موادی در موز وجود دارد که در صورت آزاد شدن موجب سیاه شدن رنگ آن می شود و شیر و موز هر دو موادی فساد پذیر هستند.

انوشه بیان کرد: بهترین زمان مصرف شیر موز به عنوان میان وعده در صبح و عصر است. همچنین در افرادی که در رژیم غذایی هستند استفاده از آن صبح ناشتا به عنوان صبحانه توصیه می شود.

این متخصص تغذیه عنوان کرد: استفاده از شیر موز برای تمام افراد مفید است و ممنوعیت ندارد.
مصرف موز در کنار شیر مانع جذب کلسیم موجود در آن نمی شود که از خواص شیرموز است.

وی تصریح کرد:از خواص شیرموز این است که شیر موز یک مخلوط انرژی زا است که کلسیم
موجود در آن موجب کاهش فشار خون می شود، همچنین پتاسیم آن به کارکرد قلب کمک نموده و در افراد مبتلا به فشار خون بسیار مفید است.

انوشه یادآور شد: توصیه می شود که افراد در هنگام مصرف شیر موز از شیرین کننده کمتری استفاده کنند و در افراد دیابتی استفاده از شیر کننده های مصنوعی مخصوص افراد دیابتی در کنار این مخلوط مقوی پیشنهاد می شود.

دکتر من – باشگاه خبرنگاران جوان







©باز نشر مطالب اختصاصی سایت فقط با ذکر منبع و لینک مطلب در سایت niksalehi.com مجاز میباشد .

مطالب پر بازدید

 

 یکی از توصیه های پزشکان مصرف منظم موز در هنگام سرماخوردگی است خوردن موز تاثیرات مفیدی بر مقابله با ویروس آنفلوآنزا میگذارد و می تواند یکی از راههای طبیعی درمانی برای آن باشد


ایا شیر موز برای سرماخوردگی ضرر دارد

تیمی از دانشمندان بین المللی، نسخه جدیدی از لکتین موز را تولید کرده اند که می تواند بدون عوارض جانبی با ویروس ها مقابله کند.

یک تیم بین المللی متشکل از ۲۶ دانشمند نشان داده اند که پروتئین جداشده از موز می تواند در مقابله با ویروس های مسبب ایدز، هپاتیت C و آنفلوآنزا مفید باشد.

این تحقیق بر روی لکتین موز یا «BanLec» متمرکز بوده است. این پروتئین در سال ۲۰۱۰ به عنوان عاملی برای مبارزه با ویروس ایدز به اثبات رسید، اما عوارض جانبی نظیر سوزش و التهاب هم به همراه داشت.

حال این تیم دانشمندان نسخه جدیدی از «BanLec» موسوم به «H۸۴T» را ایجاد کرده اند که هیچ عارضه جانبی هم ندارد. این پروتئین بر روی موش ها آزمایش شده است.

کارشناسان در بررسی انجام شده دریافتند «لکتین» موجود در موز در درمان سرماخوردگی در موش‌ها موثر بوده است. در حقیقت این ماده با چسبیدن به قند موجود بر سطح ویروس، مانع از ورود آن به سلول می‌شود.

اگرچه درمان های متعددی برای این بیماری ها وجود دارد، اما دانشمندان به دنبال دارویی هستند که در مقابله با بسیاری از ویروس هایی که به سرعت تغییر می کنند، نظیر آنفولانزا، کارآیی داشته باشد.

کارشناسان همچنین با بیان اینکه لازم است آزمایش‌های بیشتری روی نمونه‌های انسانی انجام شود، اظهار داشتند: به هر حال مصرف این میوه به دلیل برخورداری از دو ویتامین C و B۶ به عنوان ارتقاء دهنده سطح ایمنی توصیه می‌شود

مهر

مطالب مرتبط

سلام دوستای دکترسلامی…خیلی ممنون بابت این مطلبتون خیلی موثربود…بدجورسرماخورده بودم.ممنون

هماهنگی جهت تبلیغات: 02123051172

مجری انحصاری نیتیو، سنجاق

کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است

خواص موز سرماخوردگی

یکی از توصیه های پزشکان مصرف خواص موز  در سرماخوردگی است .

مصرف منظم موز در هنگام سرماخوردگی است خوردن موز تاثیرات مفیدی بر مقابله با ویروس آنفلوآنزا میگذارد و می تواند یکی از راههای طبیعی درمانی برای آن باشد.

تیمی از دانشمندان بین المللی، نسخه جدیدی از لکتین موز را تولید کرده اند که می تواند بدون عوارض جانبی با ویروس ها مقابله کند. یک تیم بین المللی متشکل از ۲۶ دانشمند نشان داده اند که پروتئین جداشده از موز می تواند در مقابله با ویروس های مسبب ایدز، هپاتیت C و آنفلوآنزا مفید باشد.

این تحقیق بر روی لکتین موز یا «BanLec» متمرکز بوده است.ایا شیر موز برای سرماخوردگی ضرر دارد

این پروتئین در سال ۲۰۱۰ به عنوان عاملی برای مبارزه با ویروس ایدز به اثبات رسید، اما عوارض جانبی نظیر سوزش و التهاب هم به همراه داشت.

حال این تیم دانشمندان نسخه جدیدی از «BanLec» موسوم به «H۸۴T» را ایجاد کرده اند که هیچ عارضه جانبی هم ندارد. این پروتئین بر روی موش ها آزمایش شده است.

کارشناسان در بررسی انجام شده دریافتند «لکتین» موجود در موز در درمان سرماخوردگی در موش‌ها موثر بوده است.

در حقیقت این ماده با چسبیدن به قند موجود بر سطح ویروس، مانع از ورود آن به سلول می‌شود. اگرچه درمان های متعددی برای این بیماری ها وجود دارد، اما دانشمندان به دنبال دارویی هستند که در مقابله با بسیاری از ویروس هایی که به سرعت تغییر می کنند، نظیر آنفولانزا، کارآیی داشته باشد.

کارشناسان همچنین با بیان اینکه لازم است آزمایش‌های بیشتری روی نمونه‌های انسانی انجام شود، اظهار داشتند:

به هر حال مصرف این میوه به دلیل برخورداری از دو ویتامین C و B۶ به عنوان ارتقاء دهنده سطح ایمنی توصیه می‌شود مهر  

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

از مطالب زیر دیدن فرمایید:

خواص چهار گل در سرما خوردگی

خواص گل گاو زبان در سرماخوردگی

حجامت کمر

بهداشت و درمان

خواص موز برای سرماخوردگیخواص موز در سرماخوردگیخواص موز و سرماخوردگی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

ایا شیر موز برای سرماخوردگی ضرر دارد

وب‌ سایت

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

 

 
آشنایی با اکیناسه:
 
سرماخوردگی و آنفلوآنزا از شایع ‌ترین علل مراجعه به پزشک و غیبت از کار و مدرسه است. گرچه تا کنون 200 نوع ویروس سرماخوردگی معمولی شناخته شده ‌اند، هنوز ویروس‌ های عامل 30 تا 50 درصد موارد سرماخوردگی افراد بالغ ناشناخته باقی مانده و پیش گیری و درمان این بیماری‌ ها از دغدغه‌ های همیشگی جامعه پزشکی است.
 
به رغم پیشرفت ‌های علمی در زمینه ایمنی ‌سازی علیه بسیاری از بیماری‌ های عفونی واگیردار، در مورد سرماخوردگی و آنفلوآنزا، به علت تنوع زیاد ویروس‌ های ایجاد کننده ی این دو بیماری، بروز سو‌ش‌ های جهش یافته جدید در شروع هر فصل سرما و نیز متفاوت بودن ویروس ‌های غالب بیماری‌ زا در مناطق جغرافیایی مختلف، نمی‌ توان با ساخت یک واکسن خاص در سطح بین‌المللی یا حتی منطقه‌ ای علیه آن ها ایمنی‌ ایجاد کرد. به نظر می ‌رسد با شروع هر فصل جدید از سرماخوردگی و آنفلوآنزا نیاز به تولید و ارایه یک واکسن جدید در هر منطقه جغرافیایی است! این امر بسیار دشوار بوده و هزینه‌ های هنگفتی نیز در پی دارد. بنابراین باید برای مقابله با این بیماری ‌ها چاره ی دیگری اندیشید.
 
اکیناسه(Echinacea) چیست؟
تحقیقات نشان داده ‌اند که تعدیل و تقویت سیستم ایمنی بدن با روش ‌هایی غیر از واکسیناسیون نه تنها می ‌تواند شانس ابتلا به برخی بیماری ‌های عفونی واگیردار را کاهش دهد، بلکه در کاهش شدت علایم و دوره بیماری نیز بسیار موثر است.
 
در راستای تحقق این هدف و با توجه … شیر موز برای سرماخوردگی

آب ریزش بینی، بی حالی، کیپ شدن دماغ و غیره از علائم شایع سرماخوردگی است که احساس ناخوشایند به همه می‌دهد. در این مقاله چند روش سریع برای درمان این علائم ارائه می‌دهیم.
مایعات گرم زیادی بنوشید
نوشیدن آب، بدن را تمیز می‌کند. در واقع نوشیدن آب توکسین‌ها یا همان سموم بدن و باکتری‌ها و ویروس‌ها را دفع می‌کند. لازم است که روزانه یک و نیم لیتر آب مصرف شود.
در دوره‌ی سرماخوردگی برای خودتان جوشانده‌های مناسب و سوپ مرغ، تهیه و میل کنید.
سوپ داغ با پیاز، سیر و اندکی فلفل مجاری تنفسی را باز می‌کند. توصیه می‌کنیم شربت عسل، لیموترش و آب جوش میل کنید. این شربت حساسیت سینه را تسکین می‌دهد و دارای قدرت ضدعفونی کنندگی بالایی است.

آویشن دم کنید
آویشن سرشار از «فنول» است برای همین یک ضدعفونی کننده موثر می‌شود که با بیماری‌های مجاری تنفسی مقابله می‌کند. متخصصان معتقدند که این گیاه در درمان التهاب مجاری تنفسی بسیار موثر عمل می‌کند.برای بهره‌مندی از خواص سیر توصیه می‌کنیم دو حبه سیر را له کنید و سپس آن‌را با شیر یا آب گوشت یا آب مرغ بجوشانید و داغ میل کنید
دو قاشق چای‌خوری آویشن را در یک فنجان آب جوش ریخته و اجازه دهید به مدت 10 دقیقه دم بکشد. محلول را صاف کنید و روزانه سه مرتبه از این دم کرده میل کنید.

سیر را دریابید
سیر حاوی ماده ایی به نام «آلیسین» است که خواص ضدعفونی کنندگی و ضدباکتریایی است. نتایج یک پژوهش آمریکایی نشان می‌دهد افرادی که روزانه سیر …

 
 

 
عجیب ولی واقعی!
اگرچه ممكن است تصور كنید كه خوردن سوپ جوجه نمی‌تواند درمان موثری برای بیماران مبتلا به سرماخوردگی یا آنفلوآنزا باشد، اما بهتر است به سوپی كه مادرتان برای شما تهیه كرده اطمینان داشته باشید، چرا كه طبق بررسی‌ها خوردن سوپ جوجه می‌تواند نقش موثری در بهبود سرماخوردگی داشته باشد. بسیاری از افراد بر این باورند كه توصیه مادربزرگ‌ها برای خوردن یك كاسه سوپ جوجه در روزهایی كه احساس بیماری می‌كنند، ریشه در باورهای ذهنی نادرستی دارد كه از گذشته‌های دور از نسلی به نسل دیگر منتقل شده است.
اما حقیقت این است كه این سوپ حاوی تركیبات مختلفی است كه می‌تواند سیستم ایمنی بدن افراد را تحت تاثیر خود قرار د هد. جالب است بدانید این سوپ كه از قرن‌ها پیش به عنوان غذای بیماران تهیه می‌شده است، دارای موادی با ویژگی‌های ضدالتهابی است و به همین علت می‌تواند موجب تسكین گلودرد و كاهش عوارض ناشی از ابتلا به سرماخوردگی یا حتی آنفلوآنزا شود. به عبارت دیگر می‌توان گفت برای تهیه این سوپ از موادی استفاده می‌شود كه زمینه مناسبی را برای تاثیرگذاری داروهای تجویز شده برای درمان سرماخوردگی فراهم می‌كنند.
اغلب در تهیه این نوع سوپ از گوشت مرغ، پیاز، سیب‌زمینی، هویج، شلغم، كرفس و جعفری استفاده می‌شود. بررسی‌های انجام شده درباه تاثیر هریك از این مواد بر انجام واكنش‌های طبیعی بدن در شرایط آزمایشگاهی نشان داده است كه این تركیبات مانع حركت گلبول‌های سفید خون می‌شوند …

 

 
بهترین و مفیدترین تغذیه برای کنترل و مقابله با سرماخوردگی .زنجبیل و ترب‌کوهی خاصیتی دارویی دارند و می‌توان از آنها بر ضد سرماخوردگی و آبریزش بینی استفاده کرد.
 
موادی که طعم تند زنجبیل از آنها است، خاصیت ضد گلو درد دارند. این مواد توان بدن در مقابله با بیماری‌ها را افزایش می‌دهند.مجله‌ آلمانی «داروخانه‌های جدید»، در گزارشی که در شماره اخیر خود (اول فوریه) به چاپ رسانده، از خاصیت زنجبیل و ترب‌کوهی برای مبارزه با سرماخوردگی نوشته است. از این رو به کسانی که سرما خورده‌اند یا آبریزش بینی دارند، توصیه می‌شود که روزانه چای زنجبیل بنوشند.
 
طرز تهیه‌ چای زنجبیل
برای تهیه‌ این نوع چای باید ریشه‌ زنجبیل تازه را پوست کند و سپس آن را به قطعات ریز برش داد. آب را جوش آورد و قطعه‌های زنجبیل را به آن افزود و چند دقیقه گذاشت تا دم بکشد. برای یک فنجان چای یک قاشق چای‌خوری زنجبیل ریز شده اضافه می‌کنند. برخی نیز به جای خرد کردن زنجبیل آنرا رنده می‌کنند.
 
می‌توان چای را با عسل شیرین کرد. به این ترتیب که پس از افزودن قطعه‌های زنجبیل مقداری عسل نیز به آب افزود.
 
نکته‌ای که باید در هنگام خرید زنجبیل دقت کرد، سفت بودن آن است. می‌توان زنجبیل را با دست گرفت و امتحان کرد که آیا به اندازه‌ کافی سفت است یا نه.
 
ترب کوهی
ترب کوهی که در ایران به ترب سمنانی معروف است، از نوع سفید و شکل ‌آن دراز است. این ترب به دلیل اینکه حاوی انواع مؤثر روغن‌ خردل است، ضد‌ …

 دمنوش‌های گیاهای با خواص ویژه و منحصر به فرد خود از ایجاد سرماخوردگی جلوگیری می‌کنند.دکتر حسین خیراندیش با اشاره به فرارسیدن روزهای سرد و افزایش سرماخوردگی در این فصول، بیان داشت: شلغم ماده مفیدی است که از دیرباز برای رفع سرماخوردگی و مبارزه با آن استفاده می‌شود، بنابراین شلغم را پخته و به صورت داغ مصرف کنید.وی با اشاره به بخوردرمانی برای مبارزه با سرماخوردگی در فصول سرد سال، گفت: از بهترین نوع بخورها می‌توان به بخور اکالیپتوس اشاره کرد که موجب باز شدن منافذ بینی و رفع گرفتگی آنها می‌شود.پدر احیای طب سنتی ایران افزود: در این بین درست کردن انواع دمنوش‌ها نیز مفید است به گونه‌ای که مصرف دمنوش آویشن، نعنا، پونه، شوید و عسل جهت پیشگیری و درمان سرماخوردگی و مصرف روزانه یک لیوان از این دمنوش برای جلوگیری از سرماخوردگی توصیه می‌شود.وی خاطرنشان کرد: در این بین خیساندن انجیر و هلو برای رفع سرفه خشک در این فصل بسیار توصیه می‌شود. منبع:imna.irایا شیر موز برای سرماخوردگی ضرر دارد

 اغلب والدین با دیدن علائم سرماخوردگی در کودک دست به کار می شوند و سراغ جعبه دارویی کوچک موجود در خانه می روند و داروهایی مثل آنتی بیوتیک یا شربت ضدسرفه به او می دهند تا بتوانند علائم سرماخوردگی در کودک را تسکین دهند. دکتر رفعتی، متخصص کودکان  می گوید: «سرماخوردگی درمان ندارد و علت بیماری ورود ویروس های مختلف به بدن کودک است.»

سرماخوردگی معمولی در کودکان یک هفته طول می کشد
 سرماخوردگی در کودکان بیشتر از چه نوعی است؟هر کودک ممکن است در طول سال با چند ویروس مختلف سرما بخورد. بیش از 200 نوع ویروس سرماخوردگی وجود دارد. شایع ترین نوع ویروس، رینوویروس است. این ویروس در فصل پاییز و زمستان فعال تر است. کودکان در سن کم ممکن است 8-6 بار سرما بخورند. تعدد سرماخوردگی در 15-10 درصد کودکان به 12 بار در سال می رسد. البته غیرطبیعی محسوب نمی شود. این حالت را در کودکانی که به مهد می روند بیشتر مشاهده می کنیم.
 
علائم آن چگونه است؟کودکان ابتدا احساس ناراحتی و خراش گلو دارند و بعد آبریزش بینی و انسداد به آن افزوده می شود. خراش و درد گلو زود بهبود می یابد. ترشح های بینی هم شفاف است. 30 درصد از کودکان سرفه هم دارند.ویروس از چه راه هایی وارد بدن می شود؟ویروس از طریق سرفه، عطسه، حرف زدن، تماس با اشیایی که در دسترس چند نفر است مثل لیوان، گوشی تلفن، در یخچال و… منتقل می شود. ویروس در محیط خارج از بدن و روی اشیا به مدت 2 ساعت زنده می ماند.
 
آیا تغییر رنگ …

نگران هستید كه پس از یك روز مرخصی چطور با حال بد سر كار بروید. اما نگران نباشید، اینجا به شما می‌گوییم چطور با یك برنامه‌ریزی 24ساعته حال خودتان را خوب كنید و آماده برگشتن سر كار (یا كلاس) شوید. مجله سیب سبز: سخت بیمار هستید نمی‌توانید از روی تخت بلند شوید؟ پس باید استراحت كنید، اما شاید شرایط شغلی و تحصیلی شما به گونه‌ای است كه فقط می‌توانید یك روز مرخصی بگیرید یا سركلاس نروید، از همین حالا هم نگران هستید كه پس از یك روز مرخصی چطور با حال بد سر كار بروید. اما نگران نباشید، اینجا به شما می‌گوییم چطور با یك برنامه‌ریزی 24ساعته حال خودتان را خوب كنید و آماده برگشتن سر كار (یا كلاس) شوید.8:00  صبح : خودتان را معاینه كنیدمرخصی می‌خواهید یا نه؟شك دارید كه امروز استراحت كنید یا سر كار بروید؟ دكتر جیسون جوناس، متخصص داخلی در بیمارستان لیرز نافیلد می‌گوید: «اگر تب دارید (درجه حرارت شما بیشتر از 5/37 درجه است) یا به‌شدت سرفه می‌كنید یا به شدت دچار ضعف و بی‌حالی و درد بدن و سردرد هستید یا اگر اسهال دارید به خودتان مرخصی بدهید و استراحت كنید. همه اینها نشانه این هستند كه بدن شما مشغول جنگیدن با میكروب‌ها و عفونت است. اگر به خودتان استراحت ندهید اوضاع را بدتر خواهید كرد و حتی ممكن است به چند روز استراحت نیاز پیدا كنید. استراحت امروز می‌تواند باعث شود كه شما شرایط بهتری برای فردا داشته باشید.»9:00  صبح: مایعات بنوشید.با آب پرتقال شروع كنیدباید …

برای پیشگیری از سرماخوردگی و آنفلوانزا بخوانیدبیشتر انواع ویروس های سرماخوردگی و آنفلوانزا از طریق تماس مستقیم منتشر می شوند.با آغاز فصل پاییز باید مراقب بیماری های شایع این فصل از جمله سرماخوردگی و آنفلوانزا باشید. پیشگیری از این بیماری ها مهم ترین اقدام برای حفظ سلامتی در فصول سرد سال به شمار می رود.
دست های خود را بشویید.بیشتر انواع ویروس های سرماخوردگی و آنفلوانزا از طریق تماس مستقیم منتشر می شوند. عطسه کردن در دست ها و سپس تماس با تلفن، کیبورد و ظروف آشپزخانه از راه های انتقال ویروس است. برای جلوگیری از این انتقال دست های خود را مرتب بشویید و یا از ضد عفونی کننده های دست که حاوی الکل هستند استفاده کنید.
جلوی عطسه و سرفه خود را با دست نگیرید.در صورت احساس عطسه و سرفه از دستمال استفاده کنید و سریع آن را دور بیندازید. اگر دستمال همراه خود ندارید در آستین خود عطسه و یا سرفه کنید.
صورت خود را لمس نکنید.ویروس های سرماخوردگی و آنفلوانزا از طریق چشم ها، بینی و دهان به بدن شما منتقل می شوند. لمس صورت یکی از راه های اصلی در انتقال ویروس است.
به طور منظم ورزش های هوازی (ایروبیک) انجام دهید.ورزش های هوازی موجب افزایش ضربان قلب و پمپ کردن مقداربیشتری خون، تنفس سریع تر و تسهیل انتقال اکسیژن از ریه ها به خون می شود. در نتیجه این اثرات، تعریق افزایش یافته و دمای بدن بالا می رود. در نتیجه سلول های طبیعی از بین برنده ویروس افزایش می یابند.
از غذاهای …

 تخم شربتی را برای سرماخوردگی توصیه می‌کنم
برای مصاحبه با صادق زیباکلام، مغز آدم باید به اینترنت وصل باشد. چون انسان در شرایط عادی، تا یک حدی از اطلاعات را می‌تواند در سرش جا بدهد. بیشتر از آن، مغز Low disk space می‌دهد و باید بعد از تخلیه اطلاعاتی (که چیز خطرناکی نیست و منظور فقط پاک کردن اطلاعات است)، ری‌استارت شود.
 
با او به گفت‌وگو نشستیم و در باب سیاست خارجی، سیاست داخلی، اقتصاد، فرهنگ، تاریخ، سینما، هنر، ورزش قهرمانی، ورزش پهلوانی، ورزش همگانی، صنایع و معادن، صنایع غذایی، حقوق قضایی، مسکن، باستان‌شناسی، استقراض خارجی، نرخ سود سپرده، قرعه‌کشی حساب‌های قرض‌الحسنه بانک‌ها و میلیاردها تومان جوایز نقدی و غیر نقدی دیگر، صحبت کردیم.
 از کجا شروع کنیم؟من اول بسته سیاست خارجی را انتخاب می‌کنم.
 بفرمایید که آینده روابط ایران و آمریکا را چطور ارزیابی می‌کنید؟ببینید هنوز چیزی معلوم نیست، ولی می‌شود خوش‌بین بود. البته، از سال 1332 که آمریکایی‌ها کودتا علیه دکتر مصدق را به راه انداختند، دیوار بی‌اعتمادی بلندتر و بلندتر شد.
 تندروها اجازه می‌دهند مذاکرات به نتیجه برسد؟برای تخریب تلاش می‌کنند ولی خب دولت ها هم بیکار نمی‌نشینند. همانطور که می‌دانید قرار است مسابقه فوتبال ایران-آمریکا برگزار شود.
 به نظر شما روی روابط دو کشور اثری دارد؟ممکن است. به نظرم اگر به شیوه سنتی خودمان، با دفاع سه نفره خطی بازی کنیم، و آندرانیک خط میانی را خوب جمع کند، …

این آش برای سرما خوردگی عالیه.مواد لازم آش شلغم :

 شلغم
۱ کیلو
 عدس
نصف پیمانه
 برنج
 ۱ پیمانه
 پیاز
 ۲ عدد
 گوشت چرخ کرده
۳۰۰ گرم
زیره
به مقدار لازم
نمک، فلفل، زردچوبه
به مقدار لازم
طرز تهیه آش شلغم :شلغم ها را خوب بشورید و بدون آن که پوست بکنید مکعبی خردشان کنید (خواص شلغم با پوست بیشتر حفظ می شود) و کنار بگذارید . یکی از پیازها را خلال کرده سرخ کنید .عدس را همراه آب به آن اضافه کنید واجازه بدهید نیم پز بشود .برنج را که قبلا خیس کردید بعد از نیم پز شدن عدس به مواد اضافه کنید و بگذارید تا پخته شود.در این فاصله آن یکی پیاز را رنده کنید و با نمک و فلفل به گوشت چرخ کرده اضافه کنید و خوب مواد را ورز بدهید و از آن ها کوفته قلقلی درست کنید .یک تابه را کمی چرب کنید و قلقلی ها را با شعله نسبتا زیاد داخل آن تفت بدهید ….فقط در حدی که آب آن گرفته شود و جمع شود.از آش غافل نشوید و هر از گاهی آن را هم بزنید تا ته نگیرد .
برنج که باز شد کوفته ریزه ها را هم اضافه کنید و نمک، فلفل، زردچوبه و زیره ( برای گرفتن سردی برنج  و شلغم) را هم به بقیه مواد اضافه کنید!برنج کمی که شکفته شد شلغم ها را هم اضافه کنید و صبر کنید تا آش خوب جا بیافتد . (به حال خودش رها نکنید که ته بگیرد . آرام هم بزنید)
 

وقتی موادتان که پخت ، آش تان هم که جا افتاد .حالا بریزید توی ظرف و با نعناع داغ تزئین کنید و اگه دوست دارید موقع سرو کمی هم آبلیمو داخل آن بریزید.منبع : hanichef.blogfa.com …

سرماخوردگی بیماری شایعی است که سالانه 2 تا 3 بار به آن دچار می شویم.تغذیه درست و پرهیز از مواد خوراکی مانند لبنیات می تواند روند بهبودی این بیماری را سرعت بخشد.

بینی شما گرفته است، اشک چشم هایتان جاری است و سرتان درد می کند پس ممکن است بخواهید غذا بخورید و یا حتی نخواهید اما اگر گرسنه هستید، ایده های زیادی در مورد این که چه چیزی باید بخورید و نباید بخورید، وجود دارد، به ویژه محصولات لبنی که اغلب نادیده گرفته می شوند.

چنانچه در این بخش از سلامت نمناک می خوانید برخی افراد می گویند که خامه، پنیر و بالاتر از همه اینها از شیر اجتناب شود. دلیل این کار خوشایند نیست؛ این است که محصولات لبنی تولید مخاط را افزایش می دهند.

همه ما از کل ایده خلط احساس انزجار می کنیم، اما این نقش مهمی در فیزیولوژی ما ایفا می کند. غشا مخاط از بافت های عصبی و یا آسیب در بسیاری از قسمت های بدن، از جمله نای، ریه ها، مری و معده حفاظت می کند بنابراین ما به آن نیاز داریم، اما البته هیچ کس زیاد بودن آن را نمی خواهد، به خصوص اگر آن ها به عنوان سرماخوردگی خود به خود تولید شوند. این ایده که ارتباطی بین شیر و مخاط بینی وجود دارد قرن ها دوام آورده است:می توان در کتاب های پزشکی سنتی چینی و نوشته های دکتر موسی ابن میمون قرن دوازدهم یافت.ایا شیر موز برای سرماخوردگی ضرر دارد

مطالعه ای که در سال 2004 انجام شد، نشان داد که 58% مردم هنوز بر این مورد باور دارند و برخی از آن ها ابتدا از پزشکان خود این موضوع را شنیده اند ؛ به نظر می رسد که شما زیاد مصرف نمی کنید تا بتواند تاثیر زیادی داشته باشید.

تحقیقات سال 1993 نشان داد که تقریباً دو سوم مردم بر این باورند که تنها یک لیوان شیر می تواند منجر به خلط بیشتر در گلو شود ؛ کلمات مورد استفاده برای توصیفش، احساس چسبناکی، ضخیم بودن، مسدودیت، سنگینی و گرفتگی است و این بسیار متفاوت تر از آلرژی جدی به شیر است،و با علائمی جدی مثل استفراغ، خارش پوست و سختی تنفس همراه است و همچنین به عنوان عدم تحمل لاکتوز نیز نمی باشد که در آن افرادی که آنزیم های مناسب را برای هضم لاکتوز در شیر دارند، احساس تورم و یا استفراغ بعد از نوشیدنش را دارند.

برای اینکه بدانید، باید از مردم بخواهید ماده ای را بنوشند که ممکن است حاوی شیر گاو نباشد و سپس از آن ها برای علائم بعدی سوال کنید ؛ محققان در بیمارستانی در استرالیای جنوبی این کار را انجام دادند و به 125 نفر شیر گاو یا شیر سویا دادند.

گرما درمانی با شکلات نعناع فلفلی طعم این نوشیدنی را کامل تغییر داد و قابل تشخیص نبود، و بعد از نوشیدنش این مقدار از شیر گاو از آنها سوال هایی پرسیده شد، پاسخ دادند که قورت دادنش سخت بود، زیرا که بزاق دهان آن ها ضخیم تر و سفت تر شده و یا ممکن است پوششی در گلویشان را احساس کنند.

ممکن است شما فکر کنید که پرونده بسته شده است اما مردم می گفتند که همین حس را با نوشیدن شیر سویا نیز داشتند و افرادی که به پیوند بین شیر و خلط اعتقاد داشتند، کمی بیشتر باورش کردند، زیرا هر نوع نوشیدنی که آن ها مصرف کردند همین حس را میداشت، اگر چه این یافته به لحاظ آماری معنی دار نیست.اما مردم در این مطالعه سرماخوردگی نداشتند.

این بار محققان به عمد به داوطلبان مبتلا به ویروس سرماخوردگی معمولی، شیر برای نوشیدن دادند و سپس از آن ها خواستند که هر گونه نشانه گرفتگی را ثبت کنند، و ترشحات بینی شان را دربیاورند و آنها را وزن کنند.

آن ها دریافتند افرادی که به این پیوند اعتقاد دارند، بیشتر احتمال دارد بگویند که علائمی دارند، اما در واقع همان میزان ترشح را تولید می کنند و شیر نوشیدن هیچ تاثیری بر میزان ترشح آن ها ندارد ؛ بنابراین شواهد خوبی وجود ندارد که محصولات لبنی منجر به تولید خلط بیشتر شوند اما به نظر می رسد که برخی از مردم احساس معذب بودن می کنند که توضیح دهند چرا برخی ادعا می کنند که یک پیوند وجود دارد و دیگران این کار را نمی کنند. یک مکانیزم ممکن برای این کار وجود داشته باشد، که هیچ ارتباطی با مخاط ندارد.

شیر نوعی امولسیون کننده است، پس از اینکه با بزاق مخلوط می شود، قطرات در چیزی که به عنوان لخته سازی شناخته می شود، جمع می شوند. این فرآیند، که می تواند با شیر سویا نیز رخ دهد، چون این یک امولسیون کننده است، می تواند خلط فرد را تغییر دهد، و باعث می شود احساس کنند که این کار به دلیل خلط بینی است، حتی با وجود این که اینطور نیست. چیزی که ما نمی دانیم که چرا این اتفاق ممکن است در برخی از مردم رخ دهد و در دیگران خیر.

شیر در بستنی نباید به تولید خلط بیشتر منجر شود، همانطور که قبلاً مشاهده کردیم، اما کل نکته بستنی این است که اگر سرما خورده باشید، بستنی ممکن است باعث سرمای زیادتر شود؟

بعید است. غذا در دماهای بسیار پایین باعث سردتر شدن معده شما می شود، اما وقتی فرآیندهای گوارشی شروع به شکستن غذا می کنند، گرما تولید می شود و به زودی شما را گرم می کند.

بنابراین اگر سرما خوردید، اگر دوست داشنید بستنی بخورید و اگر شیر را دوست دارید، شیر بخورید اما در نظر داشته باشید که گاهی ممکن است حال و علائم شما را بدتر کند

 

موز میوه ای است که علاوه بر خواص بی نظیرش از مضرات و عوارضی هم برخوردار است، البته بهتر است بدانید که چه کسانی بهتر است موز نخورند و چه کسانی به موز حساسیت دارند.

به گزارش مشرق، این میوه شیرین، نرم و کرم رنگ به خاطر طعم شیرین و فواید قابل توجه اش در سراسر جهان مشهور است. موز یکی از محبوب ترین میوه ها در جهان و پر از مواد مغذی ضروری است که به دفع بسیاری از مشکلات فیزیولوژیکی و روانی کمک می کند. اگر چه بیشتر ما ممکن است زیاد موز بخوریم، آیا تا به حال به عوارض آن فکر کرده اید؟ همانطور که در این بخش خواهیم گفت با وجود فواید سلامتی متعدد آن ، اثرات جانبی ویژه ای مرتبط با خوردن موز وجود دارد که باید در مورد آن ها بدانید.

بیشتر بخوانید:

1. افزایش وزن
موافقید که موز، در مقایسه با کلوچه و یا چیپس، کالری کمتری دارد، اما کالری کافی دارد که باعث افزایش وزن شود. موز متوسط شامل 105 کالری است. در مقایسه با یک پرتقال متوسط با سایز متوسط (62)، یک کاسه هندوانه (45)، یا یک فنجان انگور (62)بسیار بالاتر است. بنابراین اگر به دنبال میان وعده کم کالری هستید، ممکن است موز بهترین انتخاب نباشد. به جای آن میوه ها و سبزیجات با محتوای بالای آب مثل هندوانه، توت فرنگی، طالبی، هلو، خیار، کاهو، کلم، کلم، کلم و غیره برای میان وعده مصرف کنید. آن ها کالری کمتری دارند و دارای محتوای فیبر بالا هستند که شما را به مدت طولانی سیر نگه می دارد.

2. موز می تواند باعث میگرن شود
اگر اغلب دچار میگرن شدید می شوید، ممکن است بخواهید از آن ها در رژیم غذایی روزانه خود اجتناب کنید. طبق گزارش مرکز پزشکی دانشگاه مریلند، ماده ای که در بسیاری از غذاها مانند پنیر، ماهی، گوشت، و موز پیدا می شود، محرک سردردهای میگرن است. از آنجا که پوست موز حاوی 10 برابر بیشتر از خمیر موز تیرامین دارد نسبت به کندن تکه های پوست از میوه ها قبل از خوردن میوه احتیاط بیشتری بکنید.ایا شیر موز برای سرماخوردگی ضرر دارد

3. هایپر کالمی
هایپر کالمی شرایطی است که از پتاسیم اضافی در خون ناشی می شود و از طریق نشانه هایی مانند ضربان قلب نامنظم، تهوع و ضربان قلب نامنظم شناسایی می شود که حتی می تواند منجر به حمله قلبی شود. طبق موسسه لاینس پاولینگ در دانشگاه ایالتی ارگان، مقدار پتاسیم بیشتر از 18 گرم می تواند منجر به هایپر کالمی در بزرگسالان شود . برنامه های غذایی وجود دارند که مصرف موز را در روزهای خاصی توصیه می کنند. اگر شما چنین رژیمی را دنبال کنید، می توانید دچار دردسر شوید.

4. احتمال پوسیدگی دندان با مصرف موز
با بالا بودن نشاسته، زیاد آن در صورتی که بهداشت دهان را حفظ نکنید، می تواند منجر به پوسیدگی جدی دندان شود. طبق مطالعات ویژه ای، در مقایسه با شکلات، شیرین و آدامس موز هم می تواند برای سلامتی دهان مضر باشد.نشاسته به آرامی در دهان حل می شوند در حالی که قند به سرعت حل می شود. بنابراین وقتی غذاهایی مانند موز را مصرف می کنید، ذرات آن ها حدود دو ساعت بین دندان ها باقی می مانند و در نتیجه باکتری های بیشتری را جذب می کنند که منجر به حفره های بیشتری در دندان می شوند.

5. احساس خواب آلودگی با خوردن موز
همیشه فکر می کردم شروع کردن روز با یک موز ایده خوبی است؟ چیزی که احتمالا نمی دانستید این بود که موز می تواند باعث خواب آلودگی شود، حتی اگر روز را با آن شروع کنید. آن ها غنی از تریپتوفان ، آمینو اسید است که می تواند عملکرد ذهنی و زمان واکنش را از هم جدا کند، غیر از اینکه شما احساس خواب آلودگی می کنید هم چنین موز شامل منیزیم، مواد معدنی بالا است که به استراحت ماهیچه کمک می کند. با این حال، برای قبل از خواب خوب است.

6. مصرف موز باعث آسیب عصبی می شود
از آنجا که موز حاوی ویتامین ب6 در مقادیر زیاد است، مصرف زیاد آن می تواند منجر به آسیب عصب شوند. طبق گفته مرکز پزشکی مریلند، مصرف بیش از 100 میلی گرم ویتامین ب6 بدون تجویز می تواند منجر به آسیب عصب شود با این حال، به نظر می رسد احتمال آسیب به اعصاب از طریق مصرف موز نادر به نظر می رسد، مگر اینکه ورزشکار باشید.

7. آلرژی آبروسیا
آلرژی آبروسیا شرایطی است که باعث می شود سیستم ایمنی به هنگام تنفس (علف هرز که در سرتاسر آمریکا رشد می کند) واکنش نشان دهد. فردی که این آلرژی را دارد ، علائمی چون لب های متورم، گلو ورم کرده، زبان متورم و غیره را نشان می دهد. افرادی که در حال حاضر از آلرژی رنج می برند ممکن است علائم مشابهی داشته باشند.8. در بیماران حساس به شیره گیاهی
همانطور که مطالعه ای توسط مجموعه ، آسم انجام شد، افرادی که نسبت به شیره حساسیت دارند، نسبت به موز نیز واکنش نشان می دهند . علائم مانند خس خس کردن، آبریزش بینی، سرفه، خارش گلو ، و چشم های آبکی دارند.

9. موز می تواند باعث مشکلات تنفسی شود
مشکل دیگر که شاخه ای از آلرژی آبروسیا ست، التهاب است. ممکن است مجاری هوایی را منقبض کرده و موجب مشکلات تنفسی شود. ممکن است منجر به مشکلات شدیدی در تنفس یا بلعیدن شود.

10. احتمال شکم درد با خوردن موز
اگر موزهایی بخورید که به اندازه کافی نرسیده اند ممکن است درد شدید شکم بگیرید. هم چنین ممکن است حالت تهوع همراه با درد شکم را تجربه کنید. موزنارس حاوی مقدار زیادی نشاسته مقاوم است که مدت زمان زیادی طول می کشد تا بدن هضم کند. هم چنین ممکن است استفراغ فوری یا اسهال را تجربه کنید.

11. شوک ناشی از حساسیت
برخی افراد نسبت به موز حساسیت دارند و با خوردن آن دچار افت ناگهانی فشار خون می شوند. مشکلات تنفسی آن ها از افزایش سطح اکسیژن خون جلوگیری می کند و آن ها دچار شوک می شوند. علائم بیماری مانند افزایش یا کاهش ضربان نبض، عصبانیت و ضعف را مشاهده می کنید. مطالعه ای که توسط مجله پزشکی انجام شد، حاکی از چنین موارد حاد در مورد آلرژی موزحتی در نوزادان است.

12. موز باعث یبوست می شود
موز سبب ایجاد یبوست می شود! همه ما می دانیم که موز به حرکات روده کمک می کند، . موز سبز غنی ازنشاسته مقاوم هستند که می تواند خطر یبوست را افزایش دهد. آن ها حتی شامل مقادیر زیادی اسیدتانیک هستند که اثر مهاری بر روی هاضمه دارد. اسید مانع ترشح مایع معده می شود و از حرکت معده و روده جلوگیری می کند از طرف دیگر، موز رسیده می تواند به کم کردن یبوست کمک کند. موز نیز به عنوان میوه ای که یبوست ایجاد می کند شناخته شده است13. موز می تواند سبب نفخ شود
مصرف موز می تواند منجر به گاز شود. آن ها حاوی فیبر و فروکتوز هستند که هر دو می توانند موجب گاز شوند. اگر به طور ناگهانی میزان مصرف فیبر را افزایش دهید، تلاش زیادی برای تجزیه فیبرمی شود در نتیجه می تواند باعث گاز شود. به طور مشابه، در مورد فروکتوز زمانی که مقدار زیادی مصرف می شود، هضم آن دشوار است.14. احتمال خطر دیابت نوع 2 با خوردن موز
موز به دسته غذای “متوسط” نیز مربوط می شود به این معنی است که آن ها توانایی ایجاد تغییرکمی در سطح قند خون خود را دارند. از آنجا که غذاها با شاخص بالا می تواند خطر ابتلا به دیابت نوع 2، چاقی و بیماری های قلبی و عروقی را افزایش دهد، شما باید مصرف موز خود را تنظیم کنید.چه کسانی به موز حساسیت دارند ؟ از کجا بفهمیم به موز حساسیت داریم؟
به عقیده متخصصان طب سنتی افرادی با مزاج گرم باید در خوردن این میوه جانب احتیاط را عایت کنند چنانچه شخص پس از خوردن این میوه دچار خارش، افزایش حرارت بدن، داغی، حالت سنگینی در بدن و سر، بروز جوش های پوستی و … حس کرد یعنی به موز حساسیت داشته و دچار عوارض این میوه می شود پس کسانی که مزاجشان گرم است و حساسیت به این میوه دارند یا باید از خوردن آن پرهیز کنند یا آنکه پس از خوردن موز، یک خوردنی رو به ترش یا ملس مثل شربت سکنجبین و یا مقداری آبغوره یا آب انار میل کنند، تا عوارض آن به حداقل برسد.چه کسانی بهتر است موز نخورند؟
در ادامه این بخش از سلامت نمناک برخی هشدارها و اقدامات احتیاطی در مورد مصرف موز آورده شده است.
در صورتی که کلیه ها به درستی کار نکند، مصرف موز خود را به حداقل برسانید. مقدار زیادی از پتاسیم در رژیم غذایی می تواند فشار زیادی بر روی کلیه ها قرار دهد تا مازاد آن را ازخون از بین ببرد. این می تواند بسیار خطرناک باشد.
از آنجا که موزها در دمای اتاق نگهداری می شوند، به راحتی فاسد می شوند و باید ظرف دو روز پس از خرید خورده شوند. در عین حال، مهم است که از خوردن موز اجتناب کنید.
اگر شما در هر بار که یک موز بخورید، ناراحتی، خس خس کردن، و سوزش گلو را تجربه کنید، ممکن است نسبت به موز یا سایر میوه ها که حاوی همین پروتئین هستند، حساسیت داشته باشید. در صورتی که می خواهید میزان مصرف موز را افزایش دهید، با پزشک مشورت کنید تا میزان مصرف توصیه شده را بدانید.
منبع: نمناک

کليه حقوق اين سايت متعلق به پایگاه خبري-تحليلي مشرق نيوز مي باشد و استفاده از مطالب آن با ذکر منبع بلامانع است.

دانشمندان با لکتین موز به جنگ آنفلوآنزا می‌روند، اگر تا امروز موز را به‌خاطر پتاسیم و کلسیم و انرژی که به بدن می‌رساند، می‌خوردید حالا و بعد از خواندن این خبر به آن به چشم یک جنگجو مقابل سرماخوردگي، آنفلوآنزا ، ایدز و هپاتیت بنگريد …

اگر تا امروز موز را به‌خاطر پتاسیم و کلسیم و انرژی که به بدن می‌رساند، می‌خوردید حالا و بعد از خواندن این خبر به آن به چشم یک جنگجو مقابل آنفلوآنزا و البته ایدز و هپاتیت هم می‌توانید نگاه کنید. به گزارش دیلی‌میل، دانشمندان تغذیه و دارو نسخه جدیدی از لکتین موز تولید کرده‌اند که می‌تواند بدون عوارض جانبی با ویروس‌ها مقابله کند.

 این تیم بین‌المللی متشکل از ۲۶دانشمند به این نتیجه رسیده‌اند که پروتئین جدا شده از موز می‌تواند در مقابله با ویروس‌هایی که باعث به‌وجود آمدن ایدز، هپاتیتC و آنفلوآنزا می‌شود، مفید باشد.

پروتئین «لکتین» در سال۲۰۱۰ به‌عنوان عاملی برای مبارزه با ویروس ایدز به اثبات رسید، اما عوارض جانبی نظیر سوزش و التهاب هم به‌همراه داشت.

حالا این تیم دانشمندان نسخه جدیدی از BanLec موسوم به H۸۴T را ایجاد کرده‌اند که هیچ عارضه جانبی هم ندارد. ایا شیر موز برای سرماخوردگی ضرر دارد

دانشمندان در بررسی‌های اولیه  به این نتیجه رسیده‌اند «لکتین» موجود در موز در درمان سرماخوردگی موثر است.

این ماده با چسبیدن به قند موجود بر سطح ویروس، مانع از ورود آن به سلول می‌شود.

اگر جزو کسانی هستید که در فصل سرما زیاد سرما می‌خورید از امروز موز را در برنامه غذایی‌تان بگنجانید.

منبع: مجله سيب سبز

دیدگاه شما

آدرس وبسایت



 اگر از طرفداران همیشگی شیرموز هستید و به علت چاقی و یا رژیم نمی توانید شیرموز بخورید باید بدانید که مصرف موز با شیر کم چرب، چاق نمی‌کند.

 یک متخصص متابولیسم انرژی و پروتئین تاکید کرد:«برخی از افراد گمان می‌کنند مصرف موز با شیر موجب بروز چاقی می‌شود اما باید گفت موز میوه‌ای است که چربی بسیارناچیزی داشته و ضمن انرژی زایی خوبی که دارد موجب بروز چاقی در فرد نمی‌شود چون که کالری تولیدی ناشی از مصرف این میوه، در اثر فعالیت بدنی در مدت زمان کوتاهی سوخته و تبدیل به انرژی مصرفی می‌شود.»

مصرف شیر با آب میوه های طبیعی و یا بعضی از انواع میوه ها مثل موز و یا همراه با عسل و خرما تاثیری در کاهش جذب کلسیم شیر ندارد اما افراد باید توجه داشته باشند زمانی که می‌خواهند شیر را به همراه عسل میل کنند، موم عسل را جدا کنند چرا که موم عسل به دلیل اینکه جذب بدن فرد نمی‌شود، می‌تواند جذب کلسیم را کاهش دهد. از طرفی شیرموزهایی که تنها با افزودن شکر و اسانس تهیه شده باشند نه تنها مفید نیستند بلکه برای سلامتی مضر بوده و موجب بروز عوارضی مثل چاقی و دیابت می شوند.ایا شیر موز برای سرماخوردگی ضرر دارد

 

برخی از افراد گمان می‌کنند مصرف موز با شیر موجب بروز چاقی می‌شود اما باید گفت موز میوه‌ای است که چربی بسیار ناچیزی داشته و یک موز با اندازه متوسط، حدود 100 کالری انرژی دارد و کربوهیدارت آن در حدود 22 تا 25 گرم است که از نوع مناسبی است و کالری تولیدی ناشی از مصرف این میوه، در اثر فعالیت بدنی و تحرک معمول، در مدت زمان کوتاهی سوخته و تبدیل به انرژی مصرفی می‌شود و باید گفت موز میوه‌ای است که ضمن انرژی‌زایی خوبی که دارد موجب بروز چاقی در فرد نمی‌شود.

 از طرفی یک موز با اندازه متوسط، حدود 2 گرم پروتئین همراه با ترکیب مناسب اسید آمینه و حدود 3 گرم فیبر دارد و تقریباً عاری از چربی و سدیم و بدون کلسترول است. به علاوه موز منبع خوبی از ویتامین های C، A، ویتامین های گروه B، پتاسیم، کلسیم و منیزیم است، پتاسیم موجب تسهیل رشد ماهیچه ای و هم چنین سوخت و مصرف انرژی می شود.

شیر کم چرب و موز هر دو دارای اندکس (شاخص) گلیسمیک )گلوکزی( نسبتاً پائینی هستند و موجب افزایش قند خون نمی شوند و لذا اگر موز با شیر کم چرب مصرف شود با توجه به ترکیب مناسب آنها، از نظر سلامتی برای افراد مفید است.

منبع : pardad.ir

 

خوراکی های پرخاصیت

مشاهده تمامی مدلهای لوازم خانگی اسنوا/قیمت

دستور مصرف گیاهان دارویی برای درمان

دیگه غذات نمی سوزه! تايمر ديجيتال شعله ها

زیبایی خونت با این محصولات کامل میشه!

حس می کنی دچار کم شنوایی شدی؟

کجا رایگان تبلیغ کنم؟

خرید بی واسطه صنایع دستی و قیمتی

بایدها و نبایدهای بهداشت و سلامت بانوان

اسلایس براونی آلبالو

ست های لباس زیر جذاب و لاکچری

اینجاقطعات یدکی لوازم خانگی کمیاب راپیداکن

دانستنی های سلامت واژن

قطعات یدکی جاروبرقی،چرخ گوشت،سماور و…

خرید اینترنتی تلویزیون،یخچال و… از بانه

Makan Inc.‎| All Rights Reserved – © 2013 – 2020

ایا شیر موز برای سرماخوردگی ضرر دارد
ایا شیر موز برای سرماخوردگی ضرر دارد
0

دوره مقدماتی php

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *