ارتباط زنجبیل با لاغری

دوره مقدماتی php
ارتباط زنجبیل با لاغری
ارتباط زنجبیل با لاغری

زنجبیل یک ماده غذایی چربی سوز است که سوخت و ساز بدن را افزایش می دهد. برای استفاده بیشتر از این خاصیت می توانید آن را با برخی از مواد غذایی مخلوط کرده و علاوه بر سم زدایی، سریع تر لاغر شود.

زنجبیل یک ماده غذایی چربی سوز است که سوخت و ساز بدن را افزایش می دهد

هیچ شکلی نیست که شکم یکی از قسمت هایی است که چربی تمایل دارد، در آنجا جمع شود. یکی از راه های اصلی مبارزه با چاقی شکم این است که از طریق رژیم غذایی، ورزش و دیگر عادات سالم، سوخت و ساز بدن را افزایش دهید. همچنین پاکسازی بدن از سموم با استفاده از راهکارهای طبیعی و تحریک عملکرد اندام های دیگر مانند کبد که در متابولیسم چربی و قند نقش دارد، بسیار مهم و تاثیرگذار خواهدبود.

زنجبیل و معجزه آن بر لاغری شکم

در اینجا پیشنهاد می شود با استفاده از ریشه زنجبیل به عنوان یک ماده غذایی سم زدا و چربی سوز، هرچه زودتر از شر چربی شکمی خلاص شوید!

ارتباط زنجبیل با لاغری

دوره مقدماتی php

چگونگی مبارزه زنجبیل با چربی شکم

• زنجبیل ریشه دارویی داشته و بیش از قرن ها به عنوان یک درمان برای رفع بسیاری از اختلالات و بیماری ها مورد استفاده قرار گرفته است. وجود مواد آنتی اکسیدانی و خواص ضدالتهابی در آن به بهبود هضم غذا، کاهش میزان کلسترول و از بین بردن مواد سمی در بدن کم می کند. در چند دهه اخیر خواص سم زدایی و لاغرکنندگی آن نیز ثابت شده است.

• مصرف زنجبیل باعث تحریک سوخت و ساز بدن و بهبود هضم غذا شده و از این طریق با چربی های شکم مبارزه می کند. همچنین دارای خواص ادرارآور بوده و با حذف مایعات محبوس شده در بدن از التهاب پیشگیری می کند.

• یکی دیگر از مزایای اصلی زنجبیل این است که بسیار کم کالری می باشد، بنابراین با خیال راحت می توانید آن را با سایر مواد غذایی مخلوط کنید و از تمام خواص آن بهره مند شوید.

نحوه مصرف

رایج ترین روش مصرف این گیاه دم کرده ریشه آن است. 

دم نوش چای سبز با زنجبیل

یک پیمانه (250 میلی لیتر) آب را به جوش آورید. سپس یک تکه زنجبیل را به آن اضافه کنید و بگذارید تا چند دقیقه بجوشد. بعد زیر حرارت را خاموش کرده و یک قاشق غذاخوری چای سبز به آن اضافه کنید. بعد به مدت 10 دقیقه روی حرارت غیرمستقیم بخار آب جوش بگذارید تا دم بکشد.

چای سبز به دلیل وجود آنتی اکسیدان های بسیار برای کاهش وزن فوق العاده است.

مخلوط چای سبز با ریشه زنجبیل یک راه عالی برای ارتقای سلامتی و رسیدن به تناسب اندام در زمانی کوتاه است.

مخلوط چای سبز با زنجبیل روشی عالی برای رسیدن به تناسب اندام در زمانی کوتاه است

مدت زمان مصرف

برای استفاده از تمام مزایای این درمان سم زدایی، توصیه می شود که از نوشیدنی و دم نوش زنجبیل به طور منظم به مدت 30 روز استفاده کنید. سپس 15 روز مصرف آن را قطع کنید. به یاد داشته باشید همراه مصرف نوشیدنی و دم نوش زنجبیل برای گرفتن جواب بهتر و سریع تر حتما ورزش کنید و یک برنامه غذایی مناسب و کم کالری داشته باشید.

نوشیدنی زنجبیل و لیموترش

یک فنجان 250 میلی لیتر) آب را گرم کرده و قبل از اینکه به جوش آید، یک تکه ریشه زنجبیل را به آن اضافه کنید. اجازه دهید آب روی حرارت کم به مدت چند دقیقه بجوشد و بعد از روی حرارت برداشته وقتی کمی ولرم شد آب یک دوم لیموترش را به آن اضافه کنید. دمنوش را خوب به هم بزنید و مقداری عسل (در صورت دلخواه) به آن اضافه کنید.

دمنوش زنجبیل و لیموترش را با عسل میل کنید

زنجبیل و معجزه آن بر لاغری شکم

وجود ویتامین C و آنتی اکسیدان در آب لیموترش اثرات زنجبیل را برای پاکسازی کبد و افزایش متابولیسم چربی تقویت می کند. با استفاده از این چای علاوه بر سم زدایی و حذف مایعات اضافی بدن، به جنگ چربی های اضافی شکم تان خواهید رفت.

نوشیدنی گریپ فروت و زنجبیل

آب 4 عدد گریپ فروت را بگیرید و آن را با یک قاشق چایخوری پودر زنجبیل و یک چهارم آب لیموترش (به دلخواه) مخلوط کنید. این نوشیدنی لاغرکننده را با معده خالی در هنگام صبح مصرف کنید.

* گریپ فروت یک میوه کم کالری است که اثرات بسیار عالی در کاهش وزن دارد.

گریپ فروت یک میوه کم کالری است که اثرات بسیار عالی در کاهش وزن دارد

 

تور استانبول نوروز 99

ارتباط زنجبیل با لاغری

تور تایلند نوروز 99

تور کیش

سقف متحرک

تور باکو

خرید اینترنتی بلیط اتوبوس

تور آنتالیا

خرید بلیط هواپیما

تور سریلانکا

هدایای تبلیغاتی

دوربین هایک ویژن

  • عکس طبیعت بهار ایران
  • سئو سایت

    کلیه حقوق این سایت متعلق به «پارس نیوز» و هرگونه استفاده از مطالب آن با ذکر منبع بلامانع است

    لاغری با زنجبیل : دستورالعمل هایی کاملا تضمینی! زنجبیل یک گیاه گل دار است که عمدتا ریشه آن به عنوان چاشنی در آشپزی و پخت استفاده می‌شود. زنجبیل هم چنین التهاب را کاهش می‌دهد و گوارش را تحریک می ‌کند و اشتهای شما را سرکوب می‌ کند. این ویژگی ‌ها باعث می ‌شود برخی افراد معتقد باشند که لاغری با زنجبیل امکان پذیر است.

    ادبیات پزشکی نشان می ‌دهد که زنجبیل می ‌تواند همراه با رژیم غذایی سالم و ورزش برای کمک به شما برای رسیدن به یک وزن سالم موثر باشد. زنجبیل معمولا با مواد دیگری به کار می ‌رود که برای کاهش وزن مفید هستند.

    بیایید در مورد نحوه استفاده از زنجبیل برای از دست دادن وزن، محدودیت‌ اثرات آن بر روی کاهش وزن چیست و کدام مواد اولیه باید با زنجبیل ترکیب شود تا بهترین نتیجه حاصل شود.

    محصول پیشنهادی : زنجبیل ارگانیک OAB

    محصول پیشنهادی: دمنوش کرن بری زنجبیل

    ارتباط زنجبیل با لاغری

    زنجبیل حاوی ترکیباتی به نام gingerols و shogaols است. وقتی که زنجبیل مصرف می ‌کنید این ترکیبات چندین فعالیت زیستی را در بدن شما تحریک می ‌کنند.

    تحقیقات نشان می ‌دهد که چاقی می ‌تواند باعث استرس اکسیداتیو و التهاب شود. استرس اکسیداتیو ناشی از آسیب رادیکال‌ های آزاد در بدن است.

    خواص آنتی اکسیدانی زنجبیل به کنترل این رادیکال‌ های آزاد کمک می ‌کند و خواص ضد التهابی آن می‌تواند با التهاب مقابله کند.

    این خواص زنجبیل به طور مستقیم  اضافه وزن را مورد توجه قرار نمی‌ دهند بلکه به جلوگیری از آسیب قلبی و عروقی و اثرات جانبی اضافه ‌وزن کمک می‌ کنند در حالی که شما برای رساندن وزن خود به یک عدد سالم تلاش می ‌کنید.

    تحقیقات دیگر از این ایده حمایت می ‌کنند که زنجبیل می‌تواند در کاهش وزن نیز نقش ایفا کند.

    یک مطالعه کوچک نشان داد که افراد چاقی که زنجبیل مصرف می ‌کنند بیشتر سیر می ‌مانند.

    یک آنالیز از مطالعات که به مزایای لاغری با زنجبیل را بررسی می‌ کند نشان می‌ دهد که زنجبیل تاثیر قابل‌ توجهی بر روی وزن بدن و چربی شکم (نسبت کمر به باسن) دارد.

    زنجبیل فعالیت ‌های بیولوژیکی خاصی را در بدن شما تشویق می‌ کنند. آن‌ها یک منبع ضد چاقی دارند که به غذا کمک می‌ کنند سریع ‌تر هضم شوند و بدن را تحریک کنند تا هضم غذا از طریق کلون را سریع کند. تحقیقات اشاره می ‌کند که gingerols ممکن است سطح قند خون شما را تثبیت کند. ثابت نگه داشتن قند خون می‌تواند کلید از دست دادن وزن باشد.

    مرتبط بخوانید: معجزه زنجبیل! 8 خاصیت فوق العاده زنجبیل که باید بدانید!

    زمانی که زنجبیل و لیمو را برای کاهش وزن استفاده کنید، ممکن است برای سالم نگه داشتن بدن خود رشد بیشتری داشته باشید. عصاره لیمو ممکن است به عنوان کاهش‌ دهنده اشتها عمل کرده و علاوه بر حاوی مقدار بالای ویتامین C است.

    چگونه از زنجبیل و لیمو برای کاهش وزن استفاده کنیم؟

    اضافه کردن یک لیمو به چای زنجبیل یا نوشیدنی ‌های زنجبیل ممکن است به شما کمک کند که مایعات بیشتری بنوشید. این کار ممکن است شما را مرطوب نگه دارد و برای مدت طولانی ‌تری احساس سیری کنید و احتمالا تلاش‌ های کاهش وزن شما را بهبود بخشد.

    نوشیدن یک نوشیدنی لیمو و زنجبیل سالم دو یا سه بار در روز خواص هیدراته کردن و کاهش اشتها زنجبیل و لیمو را به حداکثر می رساند.

    سرکه سیب (ACV) دارای ویژگی‌ های کاهش وزن مخصوص خود می ‌باشد. استفاده از آن به همراه زنجبیل می‌تواند اثرات آنتی ‌اکسیدان و آنتی گلیسمیک هر دو ماده را افزایش دهد.

    سرکه سیب همچنین پروبیوتیک قوی را به این مخلوط اضافه می ‌کند که می ‌تواند سلامت قلب شما را بهبود بخشد چرا که شما تلاش می‌کنید وزن کم کنید.

    چگونه از سرکه سیب و زنجبیل برای کاهش وزن استفاده کنیم؟

    ساده‌ترین راه برای لاغری با زنجبیل و سرکه سیب در رژیم غذایی شما این است که آن‌ها را با هم مخلوط کرده و بنوشید. شما می‌توانید یک چای زنجبیل را با دم کردن یک کیسه چای در آب‌گرم آماده کنید و بگذارید قبل از اضافه کردن سرکه سیب خنک شود. اب که بیش از حد داغ است باکتری های موجود در ACV را از بین می برد و شما اثر پروبیوتیک آن را از دست خواهید داد.

    مقداری عسل یا یک فشار لیمو را به یک فنجان (۸ اونس)چای زنجبیل اضافه کنید، در ۲ قاشق سوپ خوری سرکه سیب ترکیب کرده و بنوشید. این چای را هر روز صبح قبل از خوردن صبحانه بخورید تا حداکثر سود لاغری با زنجبیل را تجربه کنید.

    مرتبط بخوانید: لاغری با پودر جوانه گندم: 100% تضمینی!

    چای سبز نیز دارای ویژگی‌ های کاهش وزن مخصوص خود است. چای سبز یک گزینه محبوب در مکمل‌ های از دست دادن وزن است، به دلیل شواهدی که می ‌تواند متابولیسم شما را تسریع کند.

    چگونه از چای سبز و زنجبیل برای کاهش وزن استفاده کنیم؟

    به عنوان راهی برای ترکیب کردن اثرات قدرتمند این مواد می ‌توانید زنجبیل را به چای سبز داغ اضافه کنید. شما هم چنین می‌توانید یک کیسه چای زنجبیلی و یک کیسه چای سبز را با هم دم کنید. یک یا دو بار در روز بنوشید و به خاطر داشته باشید که چای سبز حاوی کافئین است.

    نوشیدن عصاره زنجبیل یک روش دیگر برای استفاده از مزایای لاغری با زنجبیل است. عصاره زنجبیل معمولا شامل مواد دیگر برای رقیق کردن مزه تند زنجبیل خالص است. این مواد می توانند عسل، عصاره لیمو و آب باشند که خواص هیدراته، آنتی ‌اکسیدان و تقویت ایمنی بدن دارند.

    چگونه از عصاره زنجبیل برای کاهش وزن استفاده کنیم؟

    شما می‌ توانید عصاره زنجبیل را در خانه بسازید و آب لیمو ترش و آگاو، عسل و یا شکل دیگری از شیرین کننده های طبیعی را به آن اضافه کنید.

    ارتباط زنجبیل با لاغری

    زنجبیل تازه را در یک مخلوط‌ کن به همراه حدود ۱ فنجان آب ترکیب کنید. عصاره زنجبیل را به ترکیبات دیگر خود اضافه کنید، با نعناع تزئین کنید و در صورت تمایل تکه ‌های یخ به آن اضافه کنید. یک یا دو بار در روز برای لاغری با زنجبیل و به عنوان کاهش‌دهنده اشتها بنوشید.

    در مقایسه با زنجبیل تازه، زنجبیل خشک (پودر زنجبیل) دارای مقدار بیشتری از ترکیبات به نام  shogaols  است. این ترکیبات ممکن است دارای خواص ضد التهابی و ضد سرطانی باشند.

    چگونه از پودر زنجبیل برای کاهش وزن استفاده کنیم.

    شما می‌توانید پودر زنجبیل را به شکل کپسول مصرف کنید و یا آن را در آب مخلوط کنید تا پودر زنجبیل رنگی درست شود. هم چنین می‌توانید پودر زنجبیل را روی غذایتان بریزید.

    مصرف یک قاشق سوپ خوری پودر زنجبیل در حالت اولیه خود ممکن است باعث سوء هاضمه ‌شود، و مزه آن می ‌تواند تند به نظر برسد.

    مرتبط بخوانید: لاغری با دانه سویا : راز هایی 100% تضمینی!

    زنجبیل فواید سلامتی دیگری علاوه بر کمک به کاهش وزن دارد، از جمله:

    زنجبیل معمولا برای بیشتر افراد که برای کاهش وزن از آن استفاده می کنند ایمن است. برخی از افراد عوارض جانبی مانند یبوست و نفخ شکم تجربه می‌ کنند.

    زنجبیل ممکن است جریان صفرا از کیسه صفرا را افزایش دهد و پزشکان نسبت به توصیه کردن به افرادی که بیماری کیسه صفرا دارند، احتیاط می کنند.

    همچنین شکافی در آنچه در مورد استفاده از زنجبیل در دوران بارداری می ‌دانیم وجود دارد، گرچه برخی متخصصان سلامتی زنجبیل را برای حالت تهوع به کسانی که باردار هستند توصیه می‌ کنند. قبل از استفاده از زنجبیل اگر باردار هستید و یا به کودکتان شیر می دهید و یا داروی رقیق کننده خون مصرف می کنید با یک پزشک مشورت کنید.

  • عکس پس زمینه واتساپ دخترونه
  •  

    از همراهی شما سپاسگزاریم و امیدواریم با خرید زنجبیل از فروشگاه گیاه سبز از کاهش وزن و زندگی سالم خود لذت ببرید.

    سلام
    با تشکر از وبلاگ خوبتون
    میخواستم بدونم فروشگاه برگ سبز خرید حضوری هم داره

    سلام؛ لطف دارین

    در صورتی که به فروشگاه دسترسی داشته باشین (جاده مخصوص کرج)، در خدمتتون هستیم

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دیدگاه

    وب‌ سایت

    ارتباط زنجبیل با لاغری

    آیا مایل به حذف این کالا هستید؟

    آیا مایل به حذف این کالا هستید؟

    به گزارش شفا آنلاین، چگونه با چای زنجبیل لاغر شویم شاید این
    سوال بسیاری از شماها باشد که می دانید چای زنجبیل لاغر می کند ولی اطلاع
    ندارید که چند باردر روز و در چه زمان هایی باید بنوشیم  و ایا  کافی است
    چای زنجبیل بنوشیم و لاغر شویم و ورزش را کنار گذاشته  و غذا هم بخوریم  یا
    نه اکنون در این بخش بیشتر در این مورد توضیح می دهیم.


    چای زنجبیلی یکی از طبیعی ترین درمان های موجود با خواص فوق العاده ای است
    که در جهت ارتقای سلامتی بدن غوغا می کند. این نوشیدنی در بین تمام خواصی
    که دارد به شما کمک می کند که به ساده ترین و سالم ترین شیوه ی ممکن وزن کم
    کنید.



    ارتباط زنجبیل با لاغری

    زنجبیل ریشه ی مفیدی است که به چربی سوزی کمک زیادی می کند و باعث تسکین
    دردهای جسمی نیز می شود. این ماده ی غذایی را بهترین ماده ی ضدالتهابی
    طبیعی موجود بدانید. در این مطلب قصد داریم شما را با روش ساده ی لاغری با
    کمک چای زنجبیلی بیشتر آشنا کنیم. لطفاً با ما همراه باشید.



    اگر احساس می کنید که این اواخر کمی چاق شده اید و شکم و پهلوهایتان چربی
    آورده است زمان آن فرا رسیده تا سریع وارد عمل شوید و به فکر چربی زدایی از
    این مناطق باشید. در گام اول یادتان باشد که برای لاغری لازم است که به
    مدت چند روز چای زنجبیلی میل کنید. این چای مکمل مناسبی برای یک رژیم سالم
    است. علاوه بر این لازم است که مصرف چربی را کاهش دهید و تغذیه ی مناسبی
    سرشار از سالاد، سبزیجات بخارپز، پروتئین های سالم، فیبرهای غذایی و آب را
    دریابید.



    اگر علاوه بر موارد اشاره شده، روزانه کمی ورزش نیز اضافه کنید، مطمئن
    باشید که مصرف یک فنجان چای زنجبیلی بعد از هر وعده ی غذایی باعث می شود که
    در مدت ۵ هفته به وزن ایده آل خود نزدیک شوید. فراموش نکنید که لاغری و
    رسیدن به تناسب اندام نیاز به اراده ی قوی و کمی تلاش دارد. پس اراده کنید و
    توصیه های زیر را به کار ببندید.




    چه زمانی برای نوشیدنی چای زنجبیلی مناسب است؟

    روزانه دو فنجان، یک فنجان بعد از ناهار و یک فنجان بعد ازشام از این چای
    پرخاصیت بنوشید. این عادت را به مدت ۱۵ روز ادامه دهید. سپس به مدت یک هفته
    نوشیدن چای زنجبیلی را متوقف کنید و سپس دوباره مصرف آن را شروع کنید.
    فراموش نکنید که لازم است در کنار مصرف این معجون لاغری یک رژیم غذایی
    مناسب و سالم داشته باشید و از ورزش روزانه غافل نشوید.

    

    مطالب پر بازدید

    زنجبیل یکی از ادویه های پر کاربرد در میان مردم شرق آسیاست که خواص سلامتی زیادی دارد. این گیاه معطر علاوه بر عطر و طعم فوق العاده خواص لاغری و کاهش وزن را نیز دارد و مصرف آن علاوه بر کمک به کاهش وزن، باعث هضم بهتر غذا و تقویت سیستم گوارش در بدن نیز می شود.
    تست‌های بالینی نشان می‌دهد که زنجبیل می‌تواند به تنظیم سطح گلوکز در خون کمک کند و شما اگر می‌خواهید وزن کم کنید، باید به سطح قند خون نرمال دست یابید، در غیر اینصورت هوس مصرف غذاهای شیرین، ناسالم و نشاسته‌ای می‌کنید.
    افراد رژیم گیرنده، برای به حداکثر رساندن فواید کاهش وزن زنجبیل و همچنین دلپذیر کردن طعم آن، از ریشه‌ی زنجبیل به صورت چای زنجبیل لیمو استفاده می‌کنند.
    خواص کاهش وزن ترکیب شده از زنجبیل لیمو، باعث می‌شود که چای زنجبیل لیمو به یک نوشیدنی مهم در میان افرادی که تمایل به کاهش وزن دارند، تبدیل شود
    اما چای زنجبیل، چگونه به شما کمک می‌کند که به اندامی باریک و خوش ترکیب‌تر دست یابید؟ در ادامه با برخی از خواص زنجبیل برای لاغری آشنا خواهید شد.

     

    شما به کمک این کلینیک به صورت تضمینی میتونید وزن کم کنید. نه نیازی به ورزش های سخت هست نه قرص و داروی خطرناک، خیلی ساده و بدون دردسر فقط با تکنیک های اختصاصی این کلینیک آنلاین.

    ارتباط زنجبیل با لاغری

    ایندومتاسین موجود در زنجبیل به کاهش التهاب و پاکسازی سیستم بدن کمک می‌کند. التهاب، نشانه‌ای از تجمع سموم مضر در بدن است. هنگامیکه سموم بیش از حد در بدن وجود داشته باشد، کبد سخت‌تر کار می کند تا آنها را از بدن بیرون کند.
    زنجبیل و لیمو، هر دو دارای ترکیبات ضدالتهابی قدرتمند هستند و در کنار یکدیگر، سدی محکم در برابر تمام انواع عفونت‌های باکتریایی و ویروسی می‌سازند. چای زنجبیل لیمو با کشتن ویروس‌ها و باکتری‌ها به پاکسازی سیستم و جلوگیری از التهاب کمک می‌کند.
    علاوه بر این، توانایی چای زنجبیل لیمو برای تقویت گوارش و به حداقل رساندن جذب چربی نیز به کاهش عفونت در اندام‌ها کمک می‌کند.

    زنجبیل لیمو برای جلوگیری از تجمع چربی، به خصوص در اطراف ناحیه‌ی شکم، مفید است و همچنین مانع جذب چربی توسط بدن می‌شود. چای زنجبیل لیمو، به شیوه‌ای مشابه اکثر چربی سوزها عمل می‌کند. این چای به بدن کمک می‌کند تا چربی اضافه را بسوزاند، متابولیسم را افزایش می‌دهد و هضم را بهبود می‌بخشد.

     

    زنجبیل حاوی خواص طبیعی است که به عملکرد درست معده، روده‌ کوچک و بزرگ کمک می‌کند. در نتیجه می‌توانید با کمک خواص زنجبیل غذاهای مصرفی‌تان را بهتر هضم کنید و ویتامین‌ها و مواد مغذی را جذب و مواد زائد را با سرعت بالایی از بدن دفع کنید.

     

    زنجبیل حاوی یک ماده اسیدی است که آنزیمهای معده را تحریک می‌کند و به این ترتیب این گیاه، متابولیسم و سوخت و ساز بدن شما را افزایش می‌دهد. هر چه متابولیسم بدن افزایش یابد، کالری بیشتری مصرف خواهد شد و این افزایش مصرف کالری ارتباط بین خوردن زنجبیل و لاغری را بیشتر توجیه خواهد کرد.

     

    تحقیقات دانشمندان نشان داده است که مصرف زنجبیل در پایین آمدن سطح کلسترول بدن به ویژه سطح کلسترول کبد و خون بسیار موثر بوده، نه تنها مانع از جذب کلسترول می‌شود بلکه این کلسترولها را به اسیدهای صفراوی تبدیل و علاوه بر آن به دفع اسیدهای صفراوی نیز کمک می‌کند.

     


     

    استفاده از زنجبیل و خوردن آن باعث بهتر کار نمودن دستگاه گوارش می‌گردد، زنجبیل حرکات حلقوی ماهیچه‌های دستگاه گوارش را تنظیم می‌کند. این ماهیچه‌ها و حرکات منظم آنها در فرو بردن غذا و هضم آنها توسط دستگاه گوارش نقش بسیار مهمی ایفا می‌کنند. از آنجایی که مصرف زنجبیل باعث تنظیم حرکات حلقوی می‌شود به قویتر شدن ماهیچه‌های دستگاه گوارش و به تبع آن کاهش وزن کمک بسیار زیادی می‌کند.

     

    یکی دیگر از موارد ارتباط مصرف زنجبیل و لاغری خاصیت ترموژنیک گیاه زنجبیل است. مواد غذایی ترموژنیک به خوراکی‌هایی اطلاق می‌شود که دمای بدن را افزایش می‌دهند و در نتیجه سوخت و ساز بدن را تحریک می‌کنند. به همین دلیل نیز به چربی سوزی کمک زیادی می‌کنند. در واقع این مواد غذایی به چربی سوزها معروف هستند. ریشه زنجبیل نیز یکی از گیاهانی است که به طبیعی‌ترین شیوه به کاهش وزن و لاغری کمک می‌کند.

     

    زنجبیل یکی از مواد غذایی مفید برای ایجاد احساس سیری است که میل به ریزه‌خواری را کنترل می‌کند. به همین دلیل نیز توصیه می‌شود که بعد از هر وعده غذایی یک فنجان چای زنجبیلی بنوشید تا تمایل به ریزه‌خواری در بین وعده‌های غذایی اصلی کنترل شود.

     

    چای زنجبیلی یکی از نوشیدنی‌های طبیعی با میزان بالایی از آنتی‌اکسیدان‌هاست. مواد غذایی دارای آنتی‌اکسیدان، باعث کار کردن بهتر همه ارگان‌ها و اندم‌های بدن شده و در نتیجه باعث می‌شود چربی‌های بیشتری بسوزانید و البته از سلامت بیشتر و کامل‌تری برخوردار گردید.

     


     

    اگر می‌خواهید از اثرات شگفت‌انگیز زنجبیل برای کاهش وزن بهره‌مند شوید، می‌توانید زنجبیل را به روش‌های زیر مصرف کنید.
    پیش از غذا خوردن یک تکه‌ی نازک زنجبیل بجوید. این کار به تنظیم سوخت‌وساز، تحریک هضم غذا، کاهش سطح کورتیزول و افزایش انرژی کمک می‌کند.
    تکه‌‌ی کوچکی زنجبیل را رنده و با کمی آب لیمو ترش و نمک ترکیب کنید. قبل از وعده‌های غذایی کمی از این ترکیب را مصرف کنید. این کار باعث کنترل اشتهای شما می‌شود و به هضم غذا کمک می‌کند. علاوه‌بر آن از خواص لیمو ترش هم بهره‌مند می‌شوید.
    زنجبیل یکی از ادویه‌های مناسب برای لاغری است. هر زمانی که خواستید مصرف زنجبیل‌تان را افزایش بدهید، می‌توانید از آن به‌عنوان یک طعم‌دهنده در غذاهایتان استفاده کنید. پختن زنجبیل به‌مدت کوتاه و در حدود ۶ دقیقه می‌تواند فواید آن را برای سلامتی افزایش بدهد. خوشبختانه زنجبیل طعم دلپذیری دارد و نیازی نیست طعم آن را در غذایتان پنهان کنید.
    زنجبیل تازه را برش بدهید و در انواع غذاها، سوپ‌‌ها و سس‌ها بریزید. این کار طعم تند و خوبی به غذایتان می‌دهد و در کنار آن به حفظ سلامتی‌تان هم کمک می‌کند.
    بهترین زمان برای افزودن زنجبیل به غذا، مراحل انتهایی پخت است. اگر زنجبیل خیلی زود به غذا اضافه شود، در اثر فرایند پخت مقداری از جینجرول خود را از دست می‌دهد. پختن زنجبیل به‌مدت چند دقیقه باعث می‌شود آنتی‌اکسیدان‌های موجود در زنجبیل آزاد شوند.
    یک راه خوب دیگر برای افزایش مصرف زنجبیل در زندگی روزمره‌، درست کردن چای لیموترش و زنجبیل است. نوشیدن دو یا سه وعده از این چای در روز می‌تواند زنجبیل دریافتی‌تان را افزایش بدهد.
    درضمن درست کردن این نوشیدنی آسان است و طعم خوبی نیز دارد. لیموترش نیز می‌تواند به کاهش وزن کمک کند. برای تهیه‌ی چای لیموترش و زنجبیل می‌توانید ۵ سانتی‌متر ریشه‌ی زنجبیل را با یک لیتر آب، ۳۰ میلی‌لیتر لیمو ترش و ۵ میلی‌لیتر عسل مخلوط کنید.
    برای درست کردن این نوشیدنی، زنجبیل را با آب جوش به‌مدت ۵ دقیقه مخلوط کنید و درپوشی روی آن قرار بدهید. پس از خنک شدن ترکیب حاصل، عسل و لیمو را اضافه کنید و از خواص عسل و لیمو نیز بهره ببرید. همچنین می‌توانید به جای آب جوش از چای سبز برای تهیه‌ی این نوشیدنی استفاده کنید.
    چای زنجبیل لیمو، فقط مختص افراد رژیمی نیست. شما می‌توانید آن را در طول تابستان‌های گرم، به عنوان یک نوشیدنی نشاط بخش سرو کنید.
    می‌توانید خلاقیت به خرج دهید و آب سایر میوه‌ها را به این مخلوط اضافه کنید. هر زمانی که احساس گرسنگی کردید، برای جلوگیری از هوس‌های غذایی و کنترل وزن‌تان، چای زنجبیل لیمو بنوشید.
    مصرف زنجبیل نمی‌تواند به سرعت وزن‌تان را کاهش بدهد. تاثیرات مصرف زنجبیل آهسته و تدریجی است. عجول نباشید و کمی صبر کنید تا از اثرات زنجبیل بهره‌مند شوید. گاهی اوقات از دست دادن حتی پانصد گرم در ماه نیز می‌تواند دستاورد بزرگی باشد.
    باید به یاد داشته باشید که روند کاهش وزن‌تان علاوه‌بر زنجبیل به موارد دیگری مانند ورزش، تغذیه، استرس و عوامل وراثتی نیز وابسته است. برای بهره‌مندی بهتر از فواید زنجبیل باید سایر روش‌های کاهش وزن را نیز به کار ببندید تا زودتر به نتیجه‌‌ی دلخواه‌تان برسید

    منبع/بانو نیوز

    موضوعات مرتبط

    مطالب مرتبط

    ارتباط زنجبیل با لاغری

    هماهنگی جهت تبلیغات: 02184215883

    مجری انحصاری نیتیو، سنجاق

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است

    برخی افراد رژیم های سخت را تحمل می کنند و برخی افراد تن به جراحی می دهند ولی برخی افرا با ورزش به تناسب اندام می رسند رعایت اصول غذایی کمک زیادی می کند که بتوانیم مراقب افزاییش وزن خود باشیم. با پرشین وی همراه باشید تا درباره لاغری با زنجبیل بیشتر بدانید.

    از سالیان دور خواص درمانی زنجبیل مورد توجه متخصصان بوده است.اگر دغدغه‌ی لاغری دارید باید بدانید که به عقیده‌ی برخی
    از متخصصان، ریزوم زنجبیل می‌تواند به لاغری کمک کند.اگر دنبال دلیل آن هستید موارد زیر را با دقت مطالعه کنید:
    * زنجبیل دمای بدن را بالا می‌برد و به این ترتیب باعث تحریک متابولیسم یا همان سوخت و ساز بدن
    می‌شود.زمانی که متابولیسم بدن بالا باشد چربی‌های بیشتری می‌سوزاند، کاری که فقط با رژیم گرفتن امکان‌پذیر نخواهد بود.
    * زنجبیل اشتها را کاهش می‌دهد.در واقع یک ضد اشتهای طبیعی است.برای همین هم می‌تواند معده را تسکین داده و
    حالت تهوع را رفع کند.

    * زنجبیل برای هضم غذا مفید است.به خاطر اینکه می‌تواند حرکات مواد غذایی را در معده و روده‌ی کوچک کنترل
    کند.زمانی که هضم غذا به راحتی و درستی انجام می‌گیرد می‌شود ساده‌تر لاغر شد.یعنی بدون تحمل دل درد، گاز معده
    یا نفخ و غیره.

    زنجبیل تازه حاوی ترکیبات ضد التهابی بیشتری است که بسیاری از بیماری‌ها را از شما دور می‌کند.توجه داشته باشید موقع
    خرید، زنجبیل‌های سفت و صاف را انتخاب کنید.نباید روی ریشه‌ی زنجبیل کپک‌زدگی باشد
    باید بدانید که محققان هلندی به این نتیجه رسیده‌اند که زنجبیل متابولیسم بدن و روند
    سوخت و ساز چربی‌ها را بالا می‌برد.به عقیده‌ی این محققان زنجبیل احساس
    سیری طولانی مدتی ایجاد می‌کند و جلوی پُرخوری را می‌گیرد.نتایج بررسی‌ها نشان می‌دهد که تأثیر ریزوم زنجبیل مشابه فلفل سیاه،
    چای سبز، چای سیاه، کافئین و کاپسایسین (یکی از ترکیبات موجود در فلفل‌ها) می‌باشد.برای همین هم اثرات مثبتی در کاهش
    وزن دارد.

    البته حواستان باشد که نه تنها زنجبیل بلکه هیچ ماده‌ی غذایی به خودی خود شما را لاغر و خوش‌اندام نخواهد
    کرد.زنجبیل هم مثل هر ماده‌ی غذایی دیگر باید در چهارچوب رژیم غذایی سالم قرار بگیرد و در کنار آن حتماً
    ورزش منظم نیز باشد.

    ارتباط زنجبیل با لاغری

    زنجبیل خشک یا تازه

    تا حد امکان از زنجبیل تازه استفاده کنید به خاطر اینکه عطر بیشتری دارد و
    همچنین حاوی میزان زیادی «ژینژرول» می‌باشد.زنجبیل تازه حاوی ترکیبات ضد التهابی بیشتری است که بسیاری از بیماری‌ها را از شما
    دور می‌کند.توجه داشته باشید موقع خرید، زنجبیل‌های سفت و صاف را انتخاب کنید.نباید روی ریشه‌ی زنجبیل کپک‌زدگی باشد.می‌توانید پودر زنجبیل
    را از عطاری‌ها خریداری کنید.توجه داشته باشید که می‌شود به مدت ۳ هفته زنجبیل تازه را در فریزر نگهداری کرد.البته
    نباید پوست آن را گرفت.اگر زنجبیل تازه را با پوست فریز کنید می‌شود حتی به مدت ۶ ماه نیز آن
    را نگهداری کرد.برای نگهداری پودر زنجبیل کافی است آن را در یک ظرف شیشه‌ای در بسته ریخته و در جای
    خشک و خنک قرار دهید.

    چه کسانی نباید زنجبیل بخورند

    خانم‌های باردار باید در مصرف زنجبیل احتیاط کنند و بهتر است قبل از مصرف نظر پزشک خود را جویا شوند.خانم‌های شیرده بدون نظر
    پزشک نباید از این گیاه یا پودر آن استفاده کنند.توجه داشته باشید که زنجبیل خاصیت ضد انعقاد خون دارد و
    می‌تواند مانع از انعقاد کامل خون شود.اگر قرار است تحت عمل جراحی قرار بگیرید و یا اینکه در حال مصرف
    داروهای ضد انعقاد هستید قبل از مصرف زنجبیل حتماً با پزشکتان مشورت کنید.

    درباره تهیه چای زنجبیل بیشتر بدانید

    چای زنجبیل یکی از بهترین روش‌های لاغری است. می‌توان دو سه فنجان در روز هم از آن
    نوشید. مواد لازم برای تهیه چای زنجبیل عبارتند از: ۵ سانتی‌متر زنجبیل با یک لیتر آب، ۳۰ میلی‌لیتر لیمو ترش و دو قاشق غذاخوری عسل.

    ابتدا به مدت پنج دقیقه آب را به جوش آورده و زنجبیل را درون آن انداخته و در پوشی روی آن قرار
    دهید. پس از خنک شدن عسل و لیمو را به آن اضافه کنید.

    • آب گریپ فروت را بگیرید و آن را با یک قاشق چای‌خوری پودر زنجبیل و یک چهارم آب لیموترش
    (به دلخواه) مخلوط کنید. اگر می‌خواهید اثربخشی آن بیشتر باشد این نوشیدنی چربی‌سوز را صبح‌هنگام با معده خالی بنوشید.

    • یک قاشق پودر زنجبیل را در ۲۵۰ میلی‌لیتر آب که در حال جوشیدن است اضافه کنید و اجازه
    دهید دو دقیقه در همین حال باز هم بجوشد، پس از آن مقداری عسل و زردچوبه
    به آن اضافه کرده و میل کنید. سعی کنید این نوشیدنی را گرم بنوشید.

    تبیان ـ نابرو

    Copyright (c) 2006-2019 persianv.com All Rights Reserved

    © باز نشر مطالب اختصاصی سایت فقط با ذکر منبع و لینک مطلب در سایت persianv.com مجاز میباشد .

    ارتباط زنجبیل با لاغری
    ارتباط زنجبیل با لاغری
    0

    دوره مقدماتی php

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *