طرز تهیه شیرینی دانمارکی مرحله به مرحله با عک

دوره مقدماتی php
طرز تهیه شیرینی دانمارکی مرحله به مرحله با عک
طرز تهیه شیرینی دانمارکی مرحله به مرحله با عک


در دسته بندی

سایت تفریحی نمکستان » برای این پست آموزش طرز تهیه شیرینی دانمارکی یا شیرینی محمدی از معروف و محبوب ترین شیرینی ها موجود در کشورمان را آماده کرده ایم برای مشاهده این ، این پست را دنبال کنید.

دوره مقدماتی php

مواد لازم شیرینی دانمارکی

طرز تهیه شیرینی دانمارکی مرحله به مرحله با عک

طرز تهیه شیرینی دانمارکی

یک ظرف مناسب بر میداریم و شیر را داخلش می جوشانیم. اجازه می دهیم شیر کمی سرد شود به صورتی که دست را نسوزاند. سپس پودر خمیر مایه ، نمک ، 1 قاشق غذاخوری آرد و 1 قاشق چای خوری شکر داخل شیر می ریزیم. مواد را خوب با هم مخلوط می کنیم تا کاملا صاف و یکدست شوند. سپس به مدت 10 دقیقه آنرا کنار می گذاریم تا کمی پف کند.

پس از اینکه 10 دقیقه تمام شد ، تخم مرغ ها می شکنیم و داخل مخلوط خمیر مایه می ریزیم. مجددا مواد را خوب مخلوط می کنیم تا کاملا یکدست شوند. در یک ظرف دیگر آرد باقیمانده را به همراه شکر و وانیل خوب با هم مخلوط می کنیم. سپس با مواد خمیر مایه مخلوط می کنیم تا خمیر یکدست داشته باشیم. در صورتی که خمیر سفت بود کمی شیر اضافه می کنیم.

در آخر روغن را به خمیر اضافه می کنیم و آنقدر با دست خمیر را ورز می دهیم تا کاملا لطیف شود و دیگر به دست نچسبد. داخل یک کاسه بزرگ را چرب می کنیم و خمیر شیرینی را داخلش قرار می دهیم و با پارچه ای تمیز روی خمیر را می پوشانیم. بعد از اینکار خمیر را در جای گرمی قرار می دهیم تا ور بیاید. حدود یک ساعت بعد حجم خمیر ما دو برابر می شود.

پس از اینکه خمیر ور آمد یک سطح صاف آماده می کنیم و رویش آرد می پاشیم. سپس خمیر را روی سطح صاف با وردنه پهن می کنیم . وقتی نازک شد کره را روی سطح خمیر پهن می کنیم.و خمیر را لوله می کنیم. سپس مجددا خمیر را با وردنه صاف می کنیم و رویش را با پلاستیک می پوشانیم تا حدود 15 دقیقه استراحت کند.

سه بار این عمل را انجام می دهیم تا شیرینی ما در پایان ترد تر شود. به این صورت که سه بار خمیر را لوله می کنیم و با وردنه صافش می کنیم حدود 10 تا 15 دقیقه به خمیر استراحت می دهیم. بعد از اینکه این عمل به پایان رسید خمیر را با وردنه به صورت دایره ای بزرگ پهن می کنیم و اگر شبیه دایره نبود اطرافش را با کارد می بریم تا شبیه دایره شود.

سپس مانند برش خمیر پیتزا آن را به 8 قسمت مساوی تقسیم می کنیم و برش می زنیم. داخل هر قطعه کمی پودر قند و 1 قاشق غذاخوری از کرم شیرینی دانمارکی را می ریزیم و شیرینی را می پیچیم.برای پیچیدن شیرینی دانمارکی ابتدا باید از سمت پهن شروع کنیم به لوله کردن شیرینی در پایان آخر شیرینی را می کشیم و با فشار روی بدنه شیرینی می چسبانیم. بعد از اینکه تمام شیرینی ها را پیچیدم کف سنی فر یک کاغذ روغنی پهن می کنیم. خمیرها را با فاصله مناسب در سنی می چینیم. حدود نیم ساعت باید خمیر شیرینی دانمارکی در این حالت استراحت کند.

بعد از استراحت خمیر روی هر شیرینی کمی زرده تخم مرغ می زنیم و داخل فر قرار می دهیم. قبلا باید فر را با دمای 180 درجه سانتی گراد روشن کنیم تا گرم شود که زمان اماده شدن شیرینی معطل گرم شدن فر نشویم. حدود 20 دقیقه طول می کشد تا روی شیرینی های ما طلایی رنگ شود.

حالا در این مدت زمان 20 دقیقه باید شربت روی شیرینی دانمارکی را آماده کنیم. به همین منظور نصف لیوان شکر را با یک سوم لیوان آب و 1 قاشق چای خوری آبلیمو در ظرفی مناسب می ریزیم و خوب مخلوط می کنیم . سپس مواد شیره را در شیرداغ کن می ریزیم و روی حرارت قرار می دهیم . صبر میکنیم تا شیره کمی غلیط شود سپس آنرا از روی حرارت بر میداریم.

شیرینی ها را که از فر خارج کردیم با قلمو یا قاشق مقداری شیره روی سطح هر شیرینی می زنیم و اجازه می دهیم شیرینی ها خنک شوند. سپس آنها از روی سینی فر جمع می کنیم و داخل ظرف شیرینی خوری می چینیم و برای زیبایی کار می توانیم از پودر پسته برای روی شیرینی ها استفاده کنیم. توجه داشته باشید این شیرینی با نام شیرینی محمدی هم شناخته می شود.

مواد لازم کرم شیرینی دانمارکی

طرز تهیه کرم شیرینی دانمارکی

شیر داغ کن را روی حرارت قرار می دهیم و شیر و گلاب را داخلش می ریزیم. سپس منتظر می مانیم تا شیر به جوش بیاید. بعد از اینکه شیر جوش آمد شکر را اضافه می کنیم و با قاشق هم می زنیم تا شکر در شیر آب شود. حالا شیر داغ کن را از روی حرارت بر میداریم و آرد را دو بار الک می کنیم و کم کم به شیر اضافه می کنیم و هم می زنیم .

باید طوری آرد را اضافه کنیم که گوله گوله نشود. زمانی که تمام آرد را با شیر مخلوط کردیم مجددا شیر داغ کن را روی حرارت قرار می دهیم و هم زدن مواد را تا جایی ادامه می دهیم که کرم کمی خودش را بگیرد و سفت شود. حالا شیر داغ کن را از روی حرارت بر میداریم و کرمی شیرینی را کنار می گذاریم.

نکات : فیلدهای الزامی علامت گذاری شده اند. *

دیدگاه

نام *

ایمیل *

ثبت دامنه com | خرید بک لینک | آهنگ های شاد جدید | چت روم | خرید گوشواره

امتیاز دهید


3.4
از

227

شیرینی دانمارکی بدون شک یکی از پرطرفدار ترین شیرینی ها بین ایرانی هاست. این شیرینی در تمام سال و در هر فصلی مورد استقبال همه هست. بنابراین شاید مایل باشید خودتان آن را در منزل تهیه کنید. طرز تهیه شیرینی دانمارکی خانگی را در ادامه با عکس مراحل برای شما قرار داده ایم.

 

 

طرز تهیه شیرینی دانمارکی مرحله به مرحله با عک

 

 

 

شیر گرم ( شیر داغی که دست را نسوزاند ) ، پودر خمیرمایه ، نمک ، 1 قاشق چایخوری شکر و 1 قاشق غذاخوری آرد را باهم مخلوط کنید و 10 دقیقه کناری قرار دهید تا پف کند ، پس از 10 دقیقه تخم مرغ ها را به مخلوط خمیر مایه اضافه و مخلوط کنید.

 

 

باقی مانده آرد ، شکر و وانیل را باهم مخلوط کنید سپس به مواد دیگر اضافه کنید و خوب مخلوط نمایید ، روغن را نیز در آخر اضافه کنید سپس ورز دهید تا خمیر لطیفی بدست بیاید که به دست نچسبد ، خمیر را داخل کاسه ای که چرب شده قرار دهید و روی آن را بپوشانید سپس به مدت 1 ساعت در جای گرمی قرار دهید تا حجم آن دو برابر شود.

 

 

پس از اینکه حجم خمیر دو برابر شد از کاسه خارج کنید ، روی سطح کار آرد بپاشید و خمیر را با وردنه پهن کنید ، کره نرم شده را روی سطح خمیر پخش کنید و خمیر را لوله کنید سپس با وردنه خمیر را صاف کنید و روی آن را با کیسه فریزر بپوشانید و 10 دقیقه استراحت دهید ، 3 بار دیگر این کار را تکرار کنید ( لوله کنید ، صاف کنید و 10 دقیقه استراحت دهید ، این کار برای ترد شدن شیرینی میباشد ).

 

 

پس از انجام مراحل بالا خمیر شیرینی را با وردنه نازک پهن کنید و بصورت دایره بزرگی اطراف ان را ببرید سپس این دایره با به 8 قسمت مساوی برش بزنید ، داخل هر تکه خمیر کمی پودر قند و 1 قاشق غذاخوری کرم مخصوص شیرینی دانمارکی بریزید و همانند شکل شیرینی را بپیچید.

 

 

ته سینی فر کاغذ روغنی بگذارید و خمیرها را با فاصله روی آن قرار دهید ، 30 دقیقه بگذارید خمیرها استراحت کنند سپس 1 زرده تخم مرغ زده شده را روی خمیرها بمالید ، سینی را داخل فری که از قبل با دمای 180 درجه سانتیگراد روشن کرده اید و گرم شده است به مدت 15 – 20 دقیقه قرار دهید تا روی شیرینی ها طلایی شود.

 

 

در این فاصله که شیرینی ها میپزد شیره را آماده کنید ، نصف لیوان شکر را با 1/3 لیوان آب و 1 قاشق چایخوری آبلیمو مخلوط کنید و داخل قابلمه بریزید و روی حرارت قرار دهید تا بجوشد و غلیظ شود ، شیرینی ها را پس از پخت از فر خارج کنید و با قلمو شیره را روی سطح شیرینی بزنید و پس از اینکه شیرینی ها خنک شدند سرو کنید.

 

 

عکس های غذای خود را از طریق اینستاگرام با ما به اشتراک بگذارید

عالیه…?

عالیه نیلوفر بانو?

سلام.با این خمیر شیرینیهای نرمی بدست میاد یا نه؟چون از دانمارکیهای نرم خوشم میاد نه ترد

از نظر شما روی خواص شیرینی دانمارکی خیلی متشکرم.

با سلام. ممنون از سایت عالیتون.
کرم مخصوص شیرینی دانمارکی رد باید از بیرون تهیه کرد؟

کرم شیرینی داخل شیرینی چطوری درست تهیه کنم

سلام واقعا مورد خاصی غیر اینا نداره من میترسم درست کنم خراب بشه

طرز تهیه شیرینی دانمارکی مرحله به مرحله با عک

با سلام و خسته نباشید.سوالم اینه که میشه این شیرینی رو داخل توتستر هم پخت؟یا حتما باید شعله ی فر باشه؟

سلام مهسا جان. با توستر خمیر خوب پخته نمیشه باید حتما از فر استفاده کنی

همین الان شیرینیارو ازتوی فر درآوردم واقعا عالی شده. هم دانمارکی هم کروسانو چندین بار با دستورای مختلف امتحان کردم و خیلی بد شد.تا اینکه با سایت شما آشنا شدم.شما برای من ی استاد تمام عیارید واقعا ممنونم.امیدوارم هرروز موفق و موفقتر باشید

نوش جونت بهاره جان! ممنونم از لطفت!

عالی بود

ممنون عالی شد

خیلی خوب بود

سلام.من این شیرینی رو درست کردم حوب شد اما مثل ییرون که پف کرده نشد شبیه کیک شدنه اونجور ترد

کاش وقتی پیمانه رو لیوان میزارین عکس عکس مواد اولیه هم بزارین،آخه لیوان داریم تا لیوان،تخم مرغ داریم تا تخم مرغ،ای مرغای محلی تخمشون کوچیکه

زهره جان لیوان معمولی اندازه اش مشخصه دیگه ! لیوان های دسته دار فرانسوی معیار خوبی برای اندازه است ! تخم مرغ هم متوسط … دستورهایی که حساس باشن حتما به گرم میگم اما دستورهایی که با لیوان داده شده یا تعداد جای نگرانی نیست …

سلام حتما باید از ارد شیرینی پزی استفاده کرد؟

سلام ، الهه جان از هر نوع آرد گندمی میتونی استفاده کنی مشکلی نیست

باسلام میخواهم عضو سایت شما شوم لطفا راهنمایی کنید ممنون

سلام ، خدیجه عزیز شما باید در انجمن سایت عضو شید یا برای دریافت مطالب در خبرنامه عضو شید ، خود سایت عضو گیری نداره عزیزم

سلام؛ میشه بفرمایید که اندازه ی لیوان چه قدره؟ یا اینکه یک لیوان آرد معادل چند گرمه؟ با تشکر

سلام ، لیوان های دسته دار معمولی … مقیاس اندازه گیری مواد غذایی رو از لینک سمت چپ سایت مشاهده کنید … 1 لیوان ارد 150 گرم میشه

تازه اولین باری بود که کیک دانلود کردم و امیدوارم خوب در بیاد ، ممنون از شما برای راهنمایی های انشاالله درست تان

دستتون درد نکنه سایت عالـــــــــــــــــــی بود مر30

تشکر

از حرارت بالا باید استفاده بشه یا پایین؟

حرارت بالا فقط برای کباب کردن و برشته کردن کاربرد داره و پخت اصلی کیک و شیرینی و … با حرارت پایین فر انجام میشه

با سلام.طرز پیچاندن و شکل دادن شیرینیها اصلا مشخص نیست.لطفا مطالب را کاملتر ارائه بدهید.

دوست عزیز شکل 7 و 8 کامل نشون میده چطوری شیرینی رو باید بپیچید ، اگر هم موفق نشدید به این صورت دربیارید میتونید به هر مدلی که دوست دارید این شیرینی رو بپیچید

عالی هســــــــــــــت . ممنونم

ممنون از شما

سلام . ممنون بخاطر مطالب عالی تون

ممنون شادی جان

سلام خیلی عالی بود البته من بدون کرم درست کردم ولی وقتی سردشد رویش شکلات آب شده همراه با ترافل رنگی کارکردم مهمونای کوچولو خیلی خوشحال شدند وفقط میخواستم بگم خیلی ممنونم دست گلتون دردنکنه. عیدتون هم مبارک باشه.

ممنون طاهایا جان ، خوشحالم که درست کردی و مهمونای کوچولوتم خوششون اومده ، امیدارم سال خوبی داشته باشی

جالب بود اگرخوب دربییاید

خوب درمیاد اگه دقیق انجام بدی

سلام بر دستان هنرمندت دوست گلم . خسته نباشی . بسیار زیباست . موفق باشی

ممنون عزیزم ، پاینده باشی

سلام دوباره نیلوفربانوی عزیزم،خسته نباشی ممنون دوست خوبم.واقعا یدونه ایی …بازهم دست مریزاد…دستورشوسیو میکنم تابعدکه طبق دستوروراهنمائی شمادرستش کنم.موفق باشی گلم.روزت بخیر

ممنون آرزو جان ، خوشحالم از دیدن پیامت ، امیدوارم درست کنی و ازش لذت ببری عزیزم

دیدگاه

نام (ضروری)

ایمیل (منتشر نخواهد شد) (ضروری)

وب سایت

برای دریافت جدیدترین دستور های آموزش آشپزی ثبت نام کنید

آموزش آشپزی | کیک و شیرینی و دسر | تزیین غذا | رژیم چاقی و لاغری

| ترجمه تخصصی | ترجمه مقاله

غذای اصلی | کیک و شیرینی | تغذیه و سلامتی | Feed

© 2016 ایران کوک: هر گونه کپی برداری از مطالب سایت ممنوع بوده و پیگرد قانونی دارد لازم به ذکر است که مسئولیت عواقب پزشکی در خصوص بخش رژیم های غذایی بر عهده خوانندگان محترم می باشد.

در این آموزش با طرز تهیه شیرینی دانمارکی و نکات طلایی برای پخت بهتر شیرینی دانمارکی آشنا شدید که امیدواریم از طعم بی نظیر این شیرینی خوشمزه نهایت لذت را ببرید.

شیرینی دانمارکی از انواع شیرینی های خوشمزه و محبوب است و شما می توانید این نوع شیرینی را با رعایت فوت و فن هایی در منزل بپزید. در طرز تهیه شیرینی دانمارکی از آرد و روغن مایع و شیر ولرم و پودر خمیر مایه و شکر و تخم مرغ و وانیل و زرده تخم مرغ استفاده می شود. برای کرم مخصوص شیرینی دانمارکی نیز از شیر و گلاب و شکر و وانیل و آرد استفاده می شود.

شیرینی دانمارکی یا شیرینی گل محمدی و شیرینی زبان و شیرینی ناپلئونی از انواع شیرینی هایی هستند که برای پذیرایی از مهمان ها در مجالس و مهمانی های مختلف مورد استفاده قرار می گیرند.

برای تهیه کرم شیرینی دانمارکی ابتدا درون ظرفی مناسب آرد و شکر را با یکدیگر مخلوط کنید سپس مخلوط آب و گلاب را به آرامی به مخلوط شکر و آرد بیفزایید و همه مواد را به خوبی با یکدیگر ترکیب کنید سپس ظرف را روی حرارت گاز با شعله ملایم قرار دهید و مخلوط مواد را هم بزنید تا مایع کرم شیرینی غلیظ شود و بعد از اینکه مایع غلیظ شد ظرف را از روی حرارت گاز بردارید و در مکانی مناسب قرار دهید تا مایع کرم شیرینی خنک شود سپس وانیل و آبلیمو را به کرم شیرینی اضافه کنید.

طرز تهیه شیرینی دانمارکی مرحله به مرحله با عک

برای تهیه شیرینی دانمارکی ابتدا درون ظرفی مناسب شکر و نمک و آرد و پودر خمیر ترش را با یکدیگر مخلوط کنید و در مرکز مواد حفره ای را ایجاد کنید و تخم مرغ و شیر گرم را به مواد شیرینی اضافه کنید و با کمک دست مواد را با یکدیگر به خوبی مخلوط کنید و ورز دهید سپس کره نرم شده را به خمیر شیرینی بیفزایید و خمیر شیرینی را دوباره ورز دهید.

درون ظرفی مناسب را چرب کنید و خمیر را درون ظرف قرار دهید و روی ظرف حاوی خمیر را با کمک نایلکس بپوشانید و ظرف را در مکانی گرم به مدت یک ساعت قرار دهید تا خمیر ور بیاید.

در مرحله بعدی دستور پخت شیرینی دانمارکی بعد از مدت زمان ذکر شده روی سطح مناسبی را آرد پاشی کنید سپس خمیر شیرینی را با کمک وردنه روی سطح پهن کنید به صورتی که ضخامت خمیر شیرینی نیم سانت شود.

با کمک کارد تیزی خمیر را به صورت مربع هایی کوچک برش بزنید و مقداری از کرم را در لای شیرینی دانمارکی قرار دهید و دو زاویه روبرو را به یکدیگر برسانید تا خمیر شیرینی به شکل مثلث درآید. خمیرهای آماده شده شیرینی دانمارکی را با فاصله مناسبی درون سینی چرب شده قرار دهید و روی خمیر شیرینی نایلکس بکشید و ۱۵ تا ۳۰ دقیقه مکث کنید.

در مرحله آخر طرز تهیه شیرینی دانمارکی درون ظرفی مناسب زرده تخم مرغ را با شیر مخلوط کنید و روی شیرینی ها بمالید می توانید مقداری کنجد نیز روی شیرینی ها بریزید سپس سینی فر را در طبقه وسطی فر با دمای ۱۷۵ درجه سانتی گراد به مدت ۲۰ دقیقه قرار دهید تا شیرینی ها به خوبی پخته شوند.

     

در این مطلب با طرز تهیه شیرینی دانمارکی آشنا شدید که امیدواریم از تهیه این شیرینی خوشمزه نهایت لذت را ببرید و لحظات خوب و خوشی را در کنار اعضای خانواده خود سپری کنید.

منبع : آرگا



چگونه اندام های کوچک مانده بدن را بزرگ کنیم؟



چگونه چین و چروک پوست را از بین ببریم ؟


گیوه گلدوزی شیک و جذاب برای خوش پوش بودن در نوروز 98


با بهترین بهترین مراکز خرید استانبول آشنا شوید



قالی شویی ارزان و باکیفیت برای عید نوروز



15 حقیقت شوکه کننده در مورد دبی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه

نام

ایمیل

وب‌سایت

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

شیرینی گل محمدی یا شیرینی دانمارکی یکی از خوشمزه ترین شیرینی ها به حساب می آید که به راحتی می توان آن را در خانه تهیه کرد. در این مطلب طرز تهیه شیرینی دانمارکی به همراه خمیر شیرینی و کرم آن بیان می شود.

شیرنی دانمارکی یکی از شیرینی های شناخته شده به شمار می رود. این شیرینی خوشمزه به دلیل نداشتن خامه های چرب, یکی از شیرینی های محبوب همه ی افراد می باشد. طرز تهیه شیرینی دانمارکی بسیار ساده و راحت می باشد و برای ایجاد طعم ایده آل در آن, باید هنگام طبخ این شیرینی به نکاتی توجه شود.

طرز تهیه شیرینی دانمارکی مرحله به مرحله با عک

برای تهیه خمیر شیرینی ابتدا پودر خمیر مایع را به همراه 2 قاشق شکر و نمک و کمی شیر مخلوط کنید و 10 دقیقه صبر کنید تا این مواد به عمل آیند.

در طی آن 10 دقیقه که قرار است خمیر مایه به عمل آید, آرد و وانیل را 3 بار الک کنید تا خمیر پوک تری داشته باشید. سپس ظرف گودی برای تهیه خمیر شیرینی انتخاب کنید و باقی مانده شکر و شیر, روغن مایع و 2 عدد تخم مرغ را درون آن ریخته و مواد را با یکدیگر مخلوط کنید. بعد از این مرحله, خمیر مایه ایی را که از قبل آماده کرده اید, به مواد اضافه کنید و مجددا مخلوط را هم زنید. پس از اطمینان از مخلوط شدن مواد با یکدیگر, کم کم آرد را به آن ها اضافه کنید. برای مخلوط کردن آرد با سایر مواد توصیه می شود با دست مواد را هم زنید و تا جایی آرد را اضافه کنید که مواد به دستتان نچسبد. فقط دقت داشته باشید که آرد باید کم کم به مواد اضافه شود تا خمیر سفت و خشک نشود.

پس از آماده سازی خمیر شیرینی دانمارکی, آن را با پارچه ایی پوشانده و به مدت 1 ساعت و نیم در جایی گرم قرار دهید تا دو برابر حجم اولیه اش شود.

برای تهیه کرم این شیرینی تنها ده دقیقه زمان مورد نیاز است و برای تهیه این کرم, گلاب و شیر را با یکدیگر مخلوط کرده و بر روی حرارت قرار دهید تا به جوش آید. در لحظه جوش آمدن, شکر را به آن ها اضافه کنید و خوب هم زنید تا با شیر و گلاب مخلوط شه. حالا ظرف را از روی حرارت برداشته و به آن آرد را کم کم اضافه کنید و هم بزنید. دقت کنید که باید مخلوط را به خوبی هم زنید تا آرد درون آن گوله گوله نشود. سپس مخلوط را مجددا بر روی حرارت قرار دهید و دائما آن را هم زنید تا کمی سفت شود و بعد آن را از روی حرارت بردارید. کرم شیرینی دانمارکی آماده است.

پس از گذشت 1 ساعت و نیم از تهیه خمیر شیرینی, به سراغ طبخ شیرینی می رویم. در اولین مرحله از طرز تهیه شیرینی دانمارکی, کف ظرف مناسبی, کمی آرد بپاشید و خمیر را بر روی آن با کمک وردنه و یا دست پهن کنید. سعی کنید قطر خمیر را نازک بگیرید. خمیر شیرینی دانمارکی را به شکل دلخواه برش بزنید و از کرم مقداری روی آن قرار داده و خمیر را به هر صورتی که مایلید بپیچید. برای بهتر شدن رنگ شیرینی, با قلم مو روی شیرینی ها زرده تخم مرغ بزنید. این کار را تا اتمام خمیر و کرم انجام دهید.

برای طبخ شیرینی ها, دقت کنید که فر را باید از قبل روشن کنید تا گرم شود. شیرینی دانمارکی با دمای 180 درجه به مدت 20 دقیقه آماده می شود. برای تزیین شیرینی ها می توانید از دانه های کنجد استفاده کنید. همچنین برای خوشمزه تر شدن کرم درون شیرینی ها می توان از پودر هل نیز استفاده کرد.

منبع : آرگا



چگونه اندام های کوچک مانده بدن را بزرگ کنیم؟



چگونه چین و چروک پوست را از بین ببریم ؟


گیوه گلدوزی شیک و جذاب برای خوش پوش بودن در نوروز 98


با بهترین بهترین مراکز خرید استانبول آشنا شوید



قالی شویی ارزان و باکیفیت برای عید نوروز



15 حقیقت شوکه کننده در مورد دبی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه

نام

ایمیل

وب‌سایت

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

آرد… ۲لیوان
شکر….نصف لیوان
شیرولرم…نصف لیوان
خمیرمایه…. ۱ق.غ
روغن….نصف لیوان
تخم مرغ….۱عدد
کنجد،خلال بادام و…مقداری برای تزیین روی شیرینی
زعفران دمکرده..۱ق.چ

 

آرد…. ۱/۳پیمانه
آب… ۱لیوان سرخالی
شکر…نصف لیوان
وانیل…نصف ق. م

طرز تهیه شیرینی دانمارکی مرحله به مرحله با عک

توضیح اینکه آرد امکان دارد ۱پیمانه بیشترشود وآن زمانی است که خمیربعدازاستراحت برای فرم دادن استفاده میشود تا خمیربدست نچسبد.

ابتدا کرم داخل شیرینی درست میکنیم
که شکروآرد وآب رامخلوط کرده روی حرارت ملایم میگذاریم وهم میزنیم تاغلیظ شود وآردبپزد.درنهایت هم وانیل اضافه میکنیم.

یک قاشق مرباخوری شکر با نصف فنجان شیرولرم مخلوط کرده و۱ق.غ خمیرمایه رااضافه کرده ومیزاریم تا پف کندوخمیرمایه عمل بیاید.
توجه داشته باشید اگرفنجان کوچک است ازلیوان استفاده کرده چون حجم مواد زیادخواهدشد.

تخم مرغ رادرظرفی ریخته هم زده وبعدروغن اضافه کرده ودرنهایت خمیرمایه عمل آمده رااضافه کرده وخوب مخلوط میکنیم

 

دراین مرحله شکر وزعفران دمکرده رااضافه کرده

 

آرد را۳بار الک میکنیم وبه مخلوط اضافه میکنیم وشیر گرم رانیز اضافه میکنیم وهم میزنیم

 

نیم ساعت به خمیراستراحت داده وبعدازاستراحت حتما آرد اضافه کرده تاخیر به حدی برسد که به دست نچسبد

سطح کارآرد میپاشیم وکمی ازخمیر رابرداشته وباوردنه پهن میکنیم. دقت داشته باشید نازک باشد بصورت نوارهایی برش داده
ازکرم سرد شده ۱قاشق روی خمیرمیگذاریم ورول میکنیم.
روی خمیررا زرده تخم مرغ زده ودرنهایت کنجدوخلال بادام و…..میگذاریم.
وداخل فرازقبل گرم شده بادرجه۱۸۰بمدت ۱۵الی۲۰دقیقه
درنهایت گریل راروشن کرده تاروی شیرینی ها طلایی شود.

 

 

 

 

طرز تهیه شیرینی دانمارکی مرحله به مرحله با عک

 

 

شیرینی دانمارکی ما آماده ست.
امیدوارم آموزش مفید بوده وامتحانش کنید.

 

 

دیدگاه

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

طرز تهیه شیرینی دانمارکی مرحله به مرحله با عک
طرز تهیه شیرینی دانمارکی مرحله به مرحله با عک
9

دوره مقدماتی php

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *