ادرس اداره علامت

دوره مقدماتی php
ادرس اداره علامت
ادرس اداره علامت

نشانی مرکزمالکیت معنوی، اداره ثبت علائم تجاری و اداره ثبت طرح های صنعتی و اداره ثبت اختراعات

 میدان امام خمینی (ره) خیابان خیام ،خیابان فیاض بخش، جنب ساختمان شماره یک سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، ساختمان قدیم بانک ملت کد پستی: 1114678513

صندوق انتقادات و پیشنهادات مرکز مالکیت معنوی

 ارتباط با اداره ثبت طرح های صنعتی

راهنمای مراجعین اختراع

دوره مقدماتی php

ثبت اظهارنامه اختراع

ادرس اداره علامت

پیگیری اظهارنامه و خلاصه پرونده اختراع

راهنمای تکمیل اظهارنامه الکترونیکی اختراع (جدید)

ویرایش اظهارنامه اختراع، تا قبل از دریافت شماره اظهارنامه

رویت و چاپ ابلاغیه اختراع

سوالات متداول

چاپ اظهار نامه اختراع

رویت و چاپ آگهی اختراع

راهنمای ثبت انواع درخواست(رفع نقص و…) 

ثبت انواع درخواست(رفع نقص، پرداخت حق الثبت، اقساط، انتقال و …)

راهنما

اظهارنامه الکترونیکی

پیگیری و اطلاع رسانی

راهنمای مراجعین علامت

ثبت اظهارنامه علامت

پیگیری اظهارنامه و خلاصه پرونده علامت

راهنمای تکمیل اظهارنامه الکترونیکی علامت(جدید)

ویرایش اظهارنامه علامت، تا قبل از دریافت شماره اظهارنامه

ادرس اداره علامت

رویت و چاپ ابلاغیه علامت

سوالات متداول

چاپ اظهار نامه علامت

رویت و چاپ آگهی علامت

راهنمای ثبت انواع درخواست(رفع نقص و …)

ثبت انواع درخواست(رفع نقص، پرداخت حق الثبت، تمدید، انتقال و…)

نحوه ثبت اظهارنامه اضافه کالا و یا تغییر علامت 

ویرایش انواع درخواست، تا قبل از دریافت شماره مکانیزه

راهنما

اظهارنامه الکترونیکی

پیگیری و اطلاع رسانی

راهنمای مراجعین طرح صنعتی (جدید)

ثبت اظهارنامه طرح صنعتی

پیگیری اظهارنامه و خلاصه پرونده طرح صنعتی

شیوه نامه چگونگی توصیف طرح و ارائه تصاویر کالا در اظهارنامه طرح صنعتی(جدید)

ویرایش اظهارنامه طرح صنعتی، تا قبل از دریافت شماره اظهارنامه

رویت و چاپ ابلاغیه طرح صنعتی

چاپ اظهار نامه طرح صنعتی

رویت و چاپ آگهی طرح صنعتی

سوالات متداول

ثبت انواع درخواست(رفع نقص، پرداخت حق الثبت، تمدید، انتقال و …)

ویرایش انواع درخواست، تا قبل از دریافت شماره مکانیزه

سازمان ثبت اسناد و املاک کشور

معاونت علمی و فن آوری ریاست جمهوری

سازمان جهانی مالکیت فکری WIPO

بنیاد ملی نخبگان

جستجوی طرح های صنعتی ثبت شده بین المللی

صفحه ایران در سایت وایپو

ثبت شرکتها و موسسات غیر تجاری

روزنامه رسمی

نشانی مرکزمالکیت معنوی، اداره ثبت علائم تجاری و اداره ثبت طرح های صنعتی و اداره ثبت اختراعات

میدان امام خمینی (ره) خیابان خیام ،خیابان فیاض بخش، جنب ساختمان شماره یک سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، ساختمان قدیم بانک ملت

  

مراحل انجام کار ثبت علامت

توجه: تسلیم اظهارنامه علامت تنها از طریق فایل الکترونیکی امکان پذیر بوده و متقاضیان ثبت علامت می توانند از طریق این آدرس http://ipm.ssaa.ir  اظهار نامه خود را تسلیم اداره علامت نمایند.

ثبت اظهارنامه علامت

توجه :

ادرس اداره علامت

1- پس از ثبت اظهارنامه علامت جهت پیگیری روند اقدامی لطفا از قسمت ” اداره ثبت علائم تجاری ” > ” پیگیری اظهارنامه و خلاصه پرونده علامت ” و یا منتظر دریافت پیام کوتاه  پس از ثبت اظهارنامه در بستر الکترونیکی و همچنین نامه الکترونیکی (e-mail ) از سامانه ثبت علامت مبنی بر دریافت اظهارنامه و ضمائم آن باشید .

توجه  در صورتیکه بعد از تسلیم اظهارنامه و ضمائم آن پیامک یا نامه الکترونیکی ارسال نشود به ظن قوی شماره تلفن همراه یا e-mail اعلامی به غلط تایپ شده است

2-بررسی مقدماتی

الف)عدم تکمیل بودن مدارک و ضمائم اظهارنامه و ضرروت اصلاح و تکمیل

ب ) تکمیل بودن 

2-الف: پس از بررسی ابتدایی اظهارنامه و ضمائم آن از نظر شکلی در صورتیکه اظهارنامه و ضمائم آن مطابق مقررات قانون و آئین نامه اجرایی آن تنظیم نشده باشد کارشناس مطابق مقررات مبادرت به صدور اخطار رفع نقص می نماید و اخطار رفع نقص در فضای مجازی به آدرس e-mail  شما ارسال می شود و از تاریخ ارسال نامه الکترونیکی متقاضی ظرف 30 روز مهلت دارد تا نسبت به اصلاح یا تکمیل مندرجات اظهارنامه و مدارک و ضمائم اقدام نماید در غیر اینصورت اظهارنامه  کان لم یکن تلقی می گردد .

پس از تکمیل و اصلاح اظهارنامه و ضمائم آن متقاضی باید با درخواست پاسخ به اخطار رفع نقص در قسمت خدمات الکترونیک) گزینه ثبت انواع درخواست(رفع نقص،پرداخت حق الثبت،تمدید،انتقال و…)  درخواست مورد نظر(درخواست رفع نقص) را تکمیل و با ضمیمه کردن ضمائم آن را از طریق سامانه ارسال نماید .

نکته  : در صورتیکه متقاضی ظرف موعد  30 روز قادر به رفع نقص مندرجات اظهارنامه و ضمائم و مدارک نباشد می تواند با ذکر دلایل  مثبته بنا به تشخیص اداره یکبار تمدید مهلت رفع نقص را از مرجع ثبت بنماید و مرجع ثبت می تواند فقط برای یکبار با درخواست وی موافقت نماید و متقاضی میتواند با ورود به سامانه مالکیت معنوی و ثبت انواع درخواست( رفع نقص،پرداخت حق الثبت،تمدید،انتقال و…)  فایل درخواست استمهال رفع نقص را انتخاب و تکمیل نماید.

2-ب )تکمیل بودن مدارک و ضمائم اظهارنامه

در صورتیکه اظهارنامه و ضمائم آن تکمیل باشد مطابق قانون ثبت اختراعات ،طرح صنعتی و علائم تجاری و آئین نامه اجرایی آن تنظیم شده باشد کارشناس بر پایه کلیه کلمات و اعداد و تصویر علامت مورد نظر را در سیستم جستجو نموده و در صورتیکه سابقه ای مشابه علامت مورد تقاضا در سیستم (بانک اطلاعات داده ) اداره علامت مشاهده نماید یا علامت درخواستی از مصادیق علائم غیر قابل ثبت باشد منجر به اخطار رد مشروط یا مطلق می گردد .

در صورتیکه سابقه ای مشابه علامت مورد تقاضا نباشد یا سابقه از مصادیق علائم غیر قابل ثبت نباشد مراتب منتهی به آگهی تقاضای ثبت علامت (آگهی نوبت اول ) گردیده و متقاضی در زمان اخذ آگهی مذکور کپی برابربا اصل مدارک اسکن شده و پرینت فرم اظهارنامه الکترونیکی فایل شده به همراه 10 نمونه علامت و یک عدد پوشه و رسید پرداخت هزینه و یا پرینت پرداخت الکترونیکی که به Email متقاضی در صورت درج Email در قسمت پرداخت الکترونیکی درگاه بانک ملی و احراز کارشناس پرونده از بخش پاسخگویی و اعلام نتیجه به کارشناس مربوطه تسلیم و پس از اخذ تائید لازم از کارشناس به امضاء مسئول اداره رسانده و سپس نسخه فیزیکی آگهی مذکور را به روزنامه رسمی کشور واقع در میدان امام خمینی خیابان بهشت طبقه اول تحویل می نماید .

فرآیند ثبت علامت

در حقوق مرتبط با مالکیت معنوی شرط استفاده از این دسته حقوق منوط به ثبت آن در مرجع متولی ثبت است و درصورتیکه اظهارنامه علامت به مرجع ثبت تسلیم نشود حقوقی ایجاد نمی شود و ثبت علامت مستلزم تسلیم اظهارنامه به مرجع ثبت است

نحوه و شرایط و زمان مناسب تسلیم اظهارنامه علامت

برطبق ماده 2 آئین نامه اجرایی قانون ثبت اختراعات، طرحهای صنعتی و علائم تجاری مصوب 1386 :ثبت علامت مستلزم تسلیم اظهارنامه به مرجع ثبت است و بنابر قاعده (سیستم اولین ثبت یا علامت FIRS TO FILE )هرکسی زودتر اظهارنامه خود را تسلیم اداره علامت نماید حق ثبت علامت را خواهد داشت و تاریخ و زمان تسلیم اظهارنامه معیار اولویت و تقدم او نسبت به سایرین محسوب می شود و بنابر اصل “اولین تسلیم کننده اظهارنامه” شما اولین متقاضی و ثبت کننده علامت محسوب می شوید و کسی که مدعی خلاف این اصل باشد باید دلیل و مدرک و بینه ارائه نمایدتاخلاف آنرااثبات نماید.

 زبان و تعداد نسخ اظهارنامه

اظهارنامه ثبت علامت باید بصورت الکترونیکی و در فرم مخصوص به آدرس http://ipm.ssaa.ir و به زبان فارسی تنظیم شود.

محتویات ومندرجات اظهارنامه

اظهارنامه ثبت علامت  باید حاوی نکات زیر باشد:

1- اسم، شماره ملی، نشانی، کدپستی، تابعیت و سمت متقاضی و درصورتیکه متقاضی شخص حقوقی است ذکر نام، نوع فعالیت، اقامتگاه، محل و شماره ثبت، تابعیت، مرکز اصلی و عنداللزوم هرگونه شناسه دیگر آن الزامی است.

2- اسم، شماره ملی، نشانی، کدپستی نماینده قانونی متقاضی درصورت وجود

3- اسم، اقامتگاه و کدپستی شخص یا اشخاصی که صلاحیت دریافت ابلاغ ها در ایران را دارند درصورتیکه متقاضی مقیم ایران نباشد.

در بند 3 درصورتیکه متقاضی مقیم ایران نباشد و بنابر حق تقدم مقرر در کنوانسیون پاریس درخواست ثبت علامت خود را ایران بنماید باید اسم، اقامتگاه و کدپستی شخص یا اشخاصی که صلاحیت دریافت ابلاغ ها را درایران دارند اعلام نمایند تا تصمیمات اداره در زمان مقتضی به آنها ابلاغ گردد و پرونده معطل نماند.

4- تاریخ، محل و شماره اظهارنامه یا گواهی نامه علامت در خارج، درصورت درخواست حق تقدم.

 متقاضی می تواند همراه با اظهارنامه خود، طی اعلامیه ای حق تقدم مقرر در کنوانسیون پاریس برای حمایت از مالکیت معنوی مورخ 1261 هجری شمسی (20 مارس 1883) و اصلاحات بعدی آن را درخواست نماید حق تقدم می تواند براساس یک یا چند اظهارنامه ملی یا منطقه ای یا بین المللی باشد که در هر کشور یا برای هر کشور عضو کنوانسیون مذکور تسلیم شده است و با پذیرش درخواست حق تقدم حمایتهای مذکور در کنوانسیون پاریس شامل آن خواهد بود.

بررسی اظهارنامه و مراحل آتی

الف- مرجع ثبت ظرف 30روز از تاريخ وصول، اظهارنامه و ضمائم آن را از لحاظ رعايت جنبه‌هاي شكلي و ساير شرايط مقرر در قانون و اين آيين نامه و همچنين تطبيق طبقه يا طبقات اعلامي با طبقه‌بندي بين‌المللي، مورد بررسي قرار مي‌دهد.

·    چنانچه پس از بررسي، ايرادات و نواقصي در اظهارنامه و ضمائم آن مشاهده شود، مرجع ثبت مراتب را به صورت مكتوب و با قيد جزييات به متقاضي ابلاغ تا ظرف مهلت مقرر در اين آيين نامه اقدام به رفع نقص نمايد.

·    درصورتیکه متقاضي در مهلت مقرر قانوني به هر علتي نتواند نقايص اعلامي را رفع نمايد، مرجع ثبت اظهارنامه را رد و مراتب را كتباً با ذكر علت يا علل رد به متقاضي ثبت ابلاغ خواهد كرد.

تبصره – مهلت رفع نقص براي متقاضيان ايراني تا 30 روز و براي متقاضيان مقيم خارج از كشور تا 60 روز از تاريخ ابلاغ محاسبه مي‌شود.  

توجه1: لازم به ذکر است باتوجه به اینکه مراحل پذیرش ثبت اظهارنامه علامت در حال حاضر صرفاً به صورت الکترونیکی می باشد بنابراین پس از بررسی اظهارنامه چنانچه پرونده مربوطه منجر به صدور اخطار اعم از (رفع نقص ، رد اظهارنامه) گردد مراتب به صورت پست الکترونیکی (ایمیل) یا از طریق پیامک (اس ام اس) برای متقاضی ارسال شده و در مهلت مقرر قانونی رفع نقص یا اعتراض به رد اظهارنامه به صورت الکترونیکی امکان پذیر می باشد.

ب- هرگاه تقاضاي ثبت علامت تجاری مورد پذيرش مرجع ثبت قرار گيرد، مراتب به صورت پست الکترونیکی (ایمیل) یا از طریق پیامک (اس ام اس) به متقاضي اعلام شده و وي بايد ظرف 30 روز پس از تاريخ اعلام، جهت پرداخت هزينه‌هاي مربوط به ثبت علامت و انتشار آگهي اقدام نمايد. در صورت عدم پرداخت هزينه‌ها در مهلت مقرر فوق، اظهارنامه كان لم يكن تلقي مي‌گردد. اين مهلت براي متقاضيان مقيم خارج از كشور 60 روز مي‌باشد.

اعتراض به رد اظهارنامه علامت تجاری

تصميم مرجع ثبت مبني بر رد اظهارنامه، از سوي متقاضي قابل اعتراض است. اگر سابقه وجود داشته باشد متقاضی می تواند از سوابق قبلی استفاده نماید در غیر اینصورت اظهارنامه ضمن اعتراض را از طریق سایت تکمیل می نماید .

اعتراض به علامت ثبت شده :

ادرس اداره علامت

چنانچه متقاضی نسبت به علامت ثبت شده ای اعتراض دارد باید برای اعتراض به دادگاه مراجعه نماید .

تمديد ثبت علامت تجاری :

مالك علامت تجاری مي‌تواند با پرداخت هزينه مقرر، درخواست تمديد اعتبار ثبت علامت تجاری را براي 10سال بنمايد. درخواست تمديد ثبت، ظرف شش‌ماه قبل از انقضاي مدت اعتبار ثبت علامت به عمل خواهد آمد.

تبصره – در صورت عدم درخواست تمديد ثبت ظرف مهلت ياد شده، امكان درخواست آن ظرف مهلت 6 ماه پس از پايان اعتبار ثبت علامت تجاری، با پرداخت جريمه تأخير طبق جدول هزينه‌ها وجود دارد، والا ثبت علامت  از درجه اعتبار ساقط خواهد شد.

 

ابتدا شرایط جستجو را مشخص نمایید. جهت جستجو ، می توانید براساس هر یک از فیلدها ، اقدام نمایید.در خصوص فیلد عنوان اختراع/علامت/طرح جهت جستجوی موارد مشابه یا عین از گزینه ” تطابق برمبنای” استفاده نمایید و پس از وارد نمودن فیلدهای مورد نظر ، دکمه جستجو را کلیک نمایید .لازم به ذکر است پر کردن همه فیلد ها اجباری نمی باشد و می توانید فقط بر اساس یکی از فیلد ها نیز جستجو نمایید

جهت کار با سامانه استعلام آگهی های سازمان ثبت اسناد و املاک کشور از لینک زیر استفاده فرمایید

ورود به سامانه

بمنظور دسترسی به سامانه تصدیق اصالت اسناد و اوراق دفاتر اسناد رسمی از لینک زیر استفاده فرمایید

ادرس اداره علامت

ورود به سامانه

جهت دسترسی به خدمات الکترونیک ثبت شرکتهااز لینک زیر استفاده فرمایید

ورود به سایت

بمنظور پیگیری آخرین وضعیت استعلام الکترونیکی ملک از لینک زیر استفاده فرمایید

ورود به سامانه

جهت دسترسی به خدمات الکترونیک مالکیت معنوی از لینک زیر استفاده فرمایید

ورود به سایت

دانلود نرم افزاراتصال به شبکه اختصاصی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور

بخشنامه تعیین تعرفه حق التحریر دفاتر رسمی ازدواج و طلاق

استخدام در سازمان ثبت اسناد و املاک کشور

شیوه نامه بهره برداری از دفتر الکترونیک طلاق

دانلود نرم افزاراتصال به شبکه اختصاصی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور

محمد حسن کیانی رئیس مرکز مالکیت معنوی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور از گسترش همکاری های بین المللی این مرکز با سایر کشورها و اعضای فعال عضو وایپو خبر داد.

کارگاه مشترک نیازسنجی کارگزاران اختراع و مالکیت معنوی ایران و دانمارک با حضور مسئولین، قضات، وکلا و کارشناسان حوزه مالکیت معنوی ایران و دانمارک در مرکز مالکیت معنوی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور آغاز شد.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در جشنواره ملی حاتم (حمایت از تولید ملی) از کسب رتبه اول ایران در دنیا در رشد تقاضای ثبت برند در سال 2018 خبر داد.

رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: دشمنان انقلاب می خواهند باورهای دینی و انقلابی مردم را از آنان بگیرند و مستندسازی دوران انقلاب اسلامی و دفاع مقدس و انتقال نتایج آن به نسل جدید می تواند آنان را ناامید کند.

طی مراسمی با حضور معاونت توسعه مدیریت ومنابع سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، نماینده ولی فقیه و امام جمعه زاهدان، رئیس کل دادگستری استان سیستان و بلوچستان و جمعی از مسئولین قضایی و اداری استان محمد رضا ابراهیمی به عنوان مدیر کل ثبت اسناد و املاک استان سیستان و بلوچستان معرفی شد .

با حکم دکتر تویسرکانی معاون رئیس قوه قضائیه و رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، غلامرضا شهریاری به عنوان مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان خراسان جنوبی منصوب و معرفی شد.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور درگذشت آیت الله هاشمی شاهرودی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام را تسلیت گفت.

دکتر تویسرکانی: از اول دی ماه 1397 تأئید نهایی اسناد رسمی تنظیم شده در دفاتر اسناد رسمی با اثر انگشت سردفتران در سیستم الکترونیک اسناد صورت خواهد گرفت و این اقدام باعث پیشگیری از خدشه احتمالی به اعتبار اسناد رسمی خواهد شد.

طی مراسمی با حضور سهراب عزیزالهی معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، رئیس کل دادگستری و اعضای شورای قضایی استان گیلان، علی اصغر اسدی به عنوان مدیر کل جدید ثبت اسناد و املاک استان گیلان معرفی شد.

طی مراسمی با حضورسهراب عزیزالهی معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، رئیس کل دادگستری استان و اعضای شورای قضائی و جمعی از مسئولین اداری استان گلستان، سید جعفر مفیدی به عنوان مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان گلستان معرفی شد.

آدرس: تهران خیابان فیاض بخش -ضلع شمالشرقی پارکشهر -سازمان ثبت اسناد و املاک کشور

سال حمایت از کالای ایرانی: ثبت حامی امنیت اقتصادی، پشتیبان توسعه پایدار

Official Publications and Register for patents, utility models, trade marks and designs

Electronic patent document archive

Filing IP applications online

17.01.19

17.01.19

ادرس اداره علامت

14.01.19

14.01.19

14.01.19

20.12.18

Our information pages for small and medium-sized enterprises (SMEs) will explain why intellectual property rights are important and how to protect intellectual property. They give an overview of information and funding opportunities, show how to enforce intellectual property rights and also how to integrate an IP strategy into corporate policy.

The DPMA closely cooperates with twenty patent information centres all over Germany. They offer all those interested in IP comprehensive information on industrial property protection, including initial consultations for inventors, training courses and search support.

Feel free to contact our
Central Customer Care and Services
Tel: + 49 89 2195-1000
E-Mail: info@dpma.de

You are here:

ادرس اداره علامت
ادرس اداره علامت
10

دوره مقدماتی php

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *