عوارض کپسول جینسینگ قرمز

دوره مقدماتی php
عوارض کپسول جینسینگ قرمز
عوارض کپسول جینسینگ قرمز

جینسینگ سالهاست که در آسیا و شمال آمریکا مورد استفاده قرار می گیرد و به منظور بهبود تفکر، تمرکز، حافظه و استقامت فیزیکی مورد توجه است. همچنین می تواند به درمان افسردگی، اضطراب و رفع خستگی مزمن نیز کمک کند. این ریشه در تقویت سیستم ایمنی بدن، مبارزه با عفونت و کمک به رفع اختلالات نعوظ در مردان هم موثر است. در این مقاله از هفت گنج با ما همراه باشید تا شما را با مجموعه ای از خواص جینسینگ و مضرات و عوارض جانبی مصرف آن آشنا کنیم.

بومیان آمریکایی ریشه این گیاه را برای درمان بیماری هایی چون سردرد، ناباروری، تب و سوء هاضمه استفاده می کردند و امروزه حدود 6 میلیون آمریکایی به طور منظم از مزایای اثبات شده جینسینگ بهره می برند.

11 گونه مختلف جینسینگ وجود دارد که گونه پاناکس آن به دلیل ترکیبات سودمندترش تحت تحقیقات بالینی برای بررسی پتانسیل آن در استفاده های پزشکی است. امروزه اطلاعاتی کافی برای نشان دادن مزایای پزشکی جینسینگ وجود دارد اما از قرن ها پیش مردم به ترکیبات مفید و نتایج مثبت آن اعتقاد داشتند. هم مدل آمریکایی و هم نوع آسیایی آن ترکیبات قدرتمندی دارند.

انواع جینسینگ در واقع اشتراکات زیادی دارند و خواصشان تقریبا مشابه است.عوارض کپسول جینسینگ قرمز

جینسینگ آسیایی: این نوع که به عنوان جینسینگ قرمز یا کره ای شناخته می شود، نوع کلاسیک و اصلی است که هزاران سال پیش شناخته شد. اغلب در طب سنتی چینی برای رفع سردی و خستگی مفرط مورد استفاده قرار می گیرد. این نوع همچنین می تواند به رفع ضعف، خستگی، دیابت نوع 2، اختلال عملکرد نعوظ و حافظه ضعیف کمک کند.

دوره مقدماتی php

جینسینگ آمریکایی: در سراسر مناطق آمریکای شمالی از جمله نیویورک، پنسیلوانیا، ویسکانسین و انتاریو کانادا رشد می کند. این نوع برای مبارزه با افسردگی، تعادل قند خون، حفاظت در برابر ناراحتی های گوارشی ناشی از اضطراب، بهبود تمرکز و تقویت سیستم ایمنی بدن است. این نوع از نوع آسیایی ملایم تر است اما باز هم خاصیت درمانی دارد.

جینسینگ سیبری: در روسیه و آسیا به صورت وحشی رشد می کند و حاوی مقادیر بالایی از الکترودهاست که خواصش با نوع آسیایی بی اندازه مشترک است. این نوع بیشتر برای بهینه سازی استقامت قلب و عروق، بهبود خستگی و حمایت از ایمنی بدن مورد استفاده قرار می گیرد.

جینسینگ هندی: این نوع یک گیاه شناخته شده برای افزایش طول عمر است. مزایایی مشابه نوع کلاسیک دارد اما کمی هم متفاوت است. می توان آن را در طولانی مدت مصرف کرد و باعث بهبود سطح تیروئید، تسکین اضطراب، تعادل کورتیزول، بهبود کلسترول، تنظیم قند خون و تناسب اندام اشاره کرد.

جینسینگ برزیلی: در سراسر جنگل های بارانی آمریکای جنوبی رشد می کند و به زبان پرتغالی به آن “برای همه چیز” می گویند زیرا مزایای بسیار متعددی دارد. این نوع سطح سالم تستوسترون را در مردان و زنان حمایت می کند و می تواند در سلامت عضلانی، کاهش التهاب، مبارزه با سرطان، بهبود عملکرد جنسی و افزایش استقامت موثر واقع شود.

جینسینگ در اصل به عنوان گیاهی دارویی در چین باستان مورد استفاده قرار می گرفت. حتی شواهد استفاده از آن به قرن شانزدهم بر می گردد و آن زمان کنترل زمین های آن موضوعی مورد بحث بود. در سال 2010 تقریبا هشتاد هزار تن جینسینگ در چهار کشور کره جنوبی، چین، کانادا و ایالات متحده تولید شد. امروزه این گیاه در 35 کشور جهان فروخته می شود و فروشی بیش از 2 میلیارد دلار دارد. کره همچنین بزرگترین ارائه دهنده و چین بزرگترین مصرف کننده آن است. اکثر جینسینگ های آمریکایی هم در انتاریو، کلمبیا و ویسکانسین تولید می شود.

جینسینگ کشت شده در کره سه نوع دارد:

جینسینگ آمریکایی تا زمانی که در حدود شش سال رشد نکرده برای استفاده آماده نیست و گیاهی وحشیست که عوارض پر خطری دارد. گیاه جینسینگ آمریکایی دارای برگ هاییست دایره ای شکل که ساقه شان رشد می کند. گل زرد-سبزی شبیه به چتر دارند که در مرکز گیاه رشد کرده و توت هایی قرمز رنگ دارد. این گیاه هرچه قدیمی تر باشد ارزشش بیشتر است زیرا مزایای جینسینگ در ریشه های سالم و فراوان است.

مطالعه ای در مرکز مغز و تغذیه انجام شده در انگلستان انجام شده و 30 داوطلب در سه دوره درمان با جینسینگ و پلاسبو را انجام دادند. داوطلبین مصرف جینسینگ با بهبود خلق و خو و عملکرد ذهنی مواجه شدند. نتایج نشان داد که 200 میلی گرم جینسینگ به مدت هشت روز کمتر دچار بی حالی شدند و با مصرف 400 میلی گرم در دوره هشت روزه باعث آرامش ذهنی و بهبود عملکرد ذهنی شدند.

همچنین آزمایش این گیاه بر موش های مبتلا به استرس مزمن نشان داد که دارای خواص ضد استرس بسیار زیادیست و می تواند برای درمان اختلالات ناشی از استرس مفید باشد. دوز 100 میلی گرم آن شاخص زخم، وزن غده آدرنال و سطح قند خون را کاهش می دهد و دارویی قوی برای این مشکلات محسوب می شود.

جینسینگ سلول های مغزی را تحریک می کند و تمرکز و فعالیت های شناختی را بهبود می بخشد. شواهد نشان می دهد که استفاده از ریشه جینسینگ روزانه به مدت 12 هفته می تواند عملکرد ذهنی افراد مبتلا به آلزایمر را بهبود بخشد. یک مطالعه انجام شده در گروه مغز و اعصاب در موسسه تحقیقات بالینی در کره جنوبی، اثربخشی جینسینگ بر عملکرد شناختی بیماران مبتلا به بیماری آلزایمر را بررسی کرده است. شرکت کنندگان پس از درمان با جنسینگ بهبود یافتند و این روند تا سه ماه ارتقاء یافت اما پس از قطع درمان جینسینگ، پیشرفت کاهش یافت.

پیشنهاد جینسینگ به عنوان درمانی طبیعی برای آلزایمر جواب می دهد. اگرچه مطالعات بیشتری در مورد این موضوع نیاز است اما قطعا عملکرد مناسبی خواهد داشت.

مطالعه ای جالب در کره، اثرات مفید جینسینگ را بر کودکان پس از انجام شیمی درمانی یا پیوند سلول های بنیادی برای سرطان پیشرفته بررسی کرد. این مطالعه 19 بیمار که روزانه 60 میلی گرم جینسینگ را به مدت یک سال مصرف کردند را مورد مطالعه قرار داد و نمونه خون آنها هر شش ماه یک بار بررسی میشد. این مطالعه نشان می داد که این گیاه پس از شیمی درمانی اثرات ثبات دهنده سیتوکین های التهابی در کودکان مبتلا به سرطان را به همراه داشت.

مطالعه ای در سال 2011 منتشر شد که اثرات این گیاه را بر موش های صحرایی اندازه گیری می کرد. پس از دادن 100 میلی گرم از عصاره جینسینگ به موش ها به میزان قابل توجهی التهاب را کاهش داد و ریشه بسیاری از بیماری های مربوط به مغز را بهبود بخشید.

مطالعه دیگری بر حیوانات مزایای ضد التهابی جینسینگ را اندازه گیری کرد. خواص ضد آلرژیک آن بر روی موش ها مورد آزمایش قرار گرفت و التهاب دستگاه گوارش فوقانی که معمولا در کودکان و بزرگسالان هم دیده می شود بررسی شد. این آلرژی علائمی شامل احتقان، خارش بینی و عطسه را به دنبال دارد. در پایان آزمایش مشخص شد که واکنش التهابی و آلرژیک بینی در موش ها کاهش یافت و جینسینگ در میان تمامی مواد غذایی بهترین نتیجه ضد التهابی را در بر داشت.

یکی دیگر از مزایای عجیب این گیاه این است که توانایی مهار کردن طبیعی اشتها را دارد. همچنین متابولیسم را افزایش می دهد و به بدن کمک می کند تا چربی را با سرعت بیشتری بسوزاند. مطالعه ای در مرکز تحقیقات گیاهان دارویی در شیکاگو انجام شده که اثرات ضد دیابت و ضد چاقی در موش های بالغ را اندازه گیری کرد. به موش ها به مدت 12 روز 150 میلی گرم عصاره جینسینگ تزریق میشد. در روز پنجم، موش هایی که این عصاره را مصرف می کردند میزان قند خون ناشتا در آنها به میزان قابل توجهی کاهش یافت. پس از 12 روز تحمل گلوکز در موش ها افزایش داشت و سطح قند خون به طور کلی 53 درصد کاهش یافت. موش های درمان شده در شروع آزمایش 51 گرم وزن داشتند اما در پایان آزمایش 45 گرم وزن داشتند.

مطالعه مشابهی در سال 2009 انجام شد که نشان می داد جینسینگ نقش مهمی در اثر ضد چاقی بر موش ها دارد که نشان دهنده اهمیت بالینی بهبود چاقی و سندرم متابولیک مرتبط با جینسینگ است.

به نظر می رسد که جینسینگ پودر شده باعث افزایش میل جنسی و درمان اختلال نعوظ در مردان می شود. در سال 2008 در یک آزمایش بر روی 28 داوطلب، درمان اختلال نعوظ با جینسینگ مورد ارزیابی قرار گرفت. این شواهد نشان داد که باید تحقیقات بیشتری در این مورد انجام گیرد اما آزمایش بر 28 نفر انجام شد و 6 مورد شاهد بهبود عملکرد نعوظ با مصرف جینسینگ بودند.

تحقیقات انجام شده در سال 2002 در دانشگاه پزشکی دانشگاه ایلینوی جنوبی هم نشان داد که جینسینگ، می تواند در درمان نعوظ موثر باشد. در حقیقت مشخص شد که این گیاه بر سیستم عصبی مرکزی تاثیر می گذارد و به طور قابل توجهی باعث تغییر فعالیت مغز می شود که رفتار و ترشح هورمونی را تسهیل می کند.

درمان با جینسینگ، می تواند باکتری های ریه را به طور قابل توجهی کاهش دهد. آزمایش هایی بر روی موش های صحرایی نشان داده که این گیاه می تواند عفونت های ریوی معمولی را از بین ببرد. در مطالعه ای در سال 1997 به موش هایی که عصاره جینسینگ به آنها تزریق شد پس از دو هفته بهبود قابل ملاحظه ای داشتند و باکتری های ریه شان کاهش یافت. تحقیقات همچنین نشان می دهند که این گیاه می تواند بیماری مزمن انسداد ریوی که هوای نامطلوب در طول زمان آن را بدتر می کند را هم بهبود بخشد.

مطالعات متعدد نشان می دهد که این گیاه سطح قند خون در افراد مبتلا به دیابت نوع 2 را کاهش می دهد و درمانی طبیعی برای درمان دیابت محسوب می شود. تحقیقاتی دیگر که در واحد علوم انسانی دانشگاه انگلستان انجام شد نشان داد این گیاه موجب کاهش قند خون، یک ساعت پس از مصرف گلوکز می شود و این یعنی اینکه خواص گلوکزیک دارد. یکی از مشکلات اولیه دیابت نوع 2 این است که بدن برای انسولین به اندازه کافی پاسخگو نیست. جینسینگ می تواند حساسیت به انسولین را بهبود بخشد و برای کسانی که در معرض دیابت نوع 2 قرار دارند، سطح قند خون را کاهش دهد.

تحقیقات نشان داده است که این گیاه به علت توانایی زیادی که در مهار کردن تومور دارد، دارای خواص ضد سرطانی قوی است. اگرچه مطالعات بیشتری در این مورد نیاز است اما گزارش ها نشان می دهند که بهبود در ایمنی سلولی شامل سلول های T و سلول های کشنده طبیعی همراه با مکانیزم های دیگر مانند استرس اکسیداتیو، آپوپتوزیس و آنژیو جنسیس است و جینسینگ خواص ضد سرطانی را به ارمغان می آورد.

تحقیقات علمی حاکی از آن است که این گیاه از طریق مکانیزم های ضد التهابی، آنتی اکسیدانی و آپوپتوتیک سرطان را کاهش می دهد، بر ژن تاثیر می گذارد و تومور را متوقف می کند. جینسینگ ممکن است به عنوان درمانی طبیعی بتواند با سرطان مبارزه کند.

یکی دیگر از مزایای اثبات شده جینسینگ، تقویت سیستم ایمنی بدن است که به بدن کمک می کند تا عفونت و بیماری را از بین ببرد. ریشه، ساقه و برگ این گیاه به ایمنی بدن کمک کرده و مقاومت در برابر بیماری یا عفونت را افزایش می دهد. چندین مطالعه بالینی اثبات کرده که جینسینگ، عملکرد سلول هایی که نقش ایمنی برای بدن را ایفا می کنند، بهبود می بخشد. عصاره جینسینگ ترکیبات ضد میکروبی دارد که به عنوان یک مکانیزم دفاعی علیه عفونت های باکتریایی و ویروسی عمل می کند و این به خاطر ترکیبات پلی استیلن آن است. آزمایش هایی بر روی موش ها نشان داد که این گیاه می تواند تعداد باکتری های طحال، کلیه و خون را کاهش دهد و عصاره اش نیز موش ها را از مرگ در اثر التهاب محافظت کند. همچنین قادر به مهار کردن رشد بسیاری از ویروس ها همچون ویروس آنفلوانزا و HIV است.عوارض کپسول جینسینگ قرمز

علائم مزمنی مانند گر گرفتگی، عرق شبانه، نوسانات خلقی، تحریک پذیری، اضطراب، علائم افسردگی، خشکی واژن، کاهش میل جنسی، افزایش وزن، بی خوابی و ریزش مو می توانند همگی از نشانه های یائسگی باشند. شواهد نشان می دهد که جینسینگ می تواند درمانی طبیعی باشد و شدت اینگونه علائم را کاهش دهد. بررسی سه آزمایش مختلف نشان داد که این گیاه می تواند برای تقویت تحریک جنسی در زنان یائسه و افزایش سلامت عمومی مفید باشد و همچنین علائم افسردگی را بیشتر از درمان پلاسبو (دارونما) کاهش دهد.

محصولات جینسینگ از ریشه و بریدن ریشه این گیاه به دست می آید. شما می توانید جینسینگ را در قالب خشک شده، پودر، کپسول و قرص پیدا کنید. ترکیبات این گیاه را بدون آنکه از خود گیاه هم استفاده کنید می توانید در محصولات دیگر بیابید. با این حال آگاه باشید که محصولات جینسینگ همیشه آنچه که ادعا می کنند نیستند. همیشه خود را عادت دهید که برچسب روی این محصولات را به درستی بخوانید و محصولات شرکتی معتبر را خریداری نمایید.

اگر می خواهید این گیاه را به رژیم غذایی روزانه خود اضافه کنید، می توانید چای آن را امتحان کنید. در چین مردم 5000 سال است که این چای را تهیه می کنند و در طب گیاهی چینی توصیه می شود که بزرگسالان حتما این چای را به طور روزانه بنوشند.

این چای برای بهبود قدرت ذهنی و حافظه مورد استفاده قرار می گیرد. هنگام تهیه باید ابتدا نوع مناسب را انتخاب کنید. به طور مثال نوع آمریکایی برای ماه های گرم سال و نوع آسیایی برای ماه های سرد سال مناسب تر است. همچنین شما می توانید چای کیسه ای جینسینگ را از فروشگاه مواد غذایی تهیه کرده و بنوشید اما به یاد داشته باشید چایی که از ریشه خود گیاه آماده شده باشد، مزایای بیشتری دارد.

شما می توانید از ریشه گیاه استفاده کنید اما اگر پیدا کردنش برایتان دشوار بود، ریشه خشک و یا پودرش هم نیازتان را پاسخ می دهد.

پس از نوشیدن چای حتی می توانید خود جینسینگ را هم بخورید و بدانید که مزایای سلامتی زیادی به همراه دارد.

دوزهای توصیه شده توسط متخصصین در تحقیقات علمی متعدد مورد بررسی و مطالعه قرار گرفته شده است:

حالا که با خواص جینسینگ آشنا شدیم بگذارید نیمه دیگر لیوان را هم بررسی کنیم و با عوارض مصرف جینسینگ آشنا شویم . عوارض جانبی این گیاه معمولا ملایم است. این گیاه در برخی از افراد ممکن است به عنوان یک محرک عمل کند بنابراین ممکن است باعث بروز بی خوابی و عصبانیت به ویژه در دوزهای بالا شود. مصرف طولانی مدت دوزهای بالا ممکن است باعث سردرد، سرگیجه و معده درد شود. زنانی که از آن استفاده می کنند، ممکن است تغییراتی در قاعدگی شان تجربه کنند و واکنش هایی آلرژیک نیز گزارش شده است.

با توجه به عدم شواهد درباره ایمنی آن، جینسینگ برای کودکان و زنان باردار و شیرده توصیه نمی شود.

  • عکس لباس مجلسی دخترانه بلند شیک
  • ممکن است سطح قند خون را تحت تاثیر قرار دهد بنابراین افراد مبتلا به دیابت باید برای استفاده از آن با پزشک خود مشورت نمایند. در ضمن این گیاه ممکن است با وارفارین و برخی از داروهای ضد افسردگی تداخل ایجاد کند. کافئین هم ممکن است اثرات محرک آن را تقویت نماید.

    نگرانی هایی نیز وجود دارد که این گیاه ممکن است برخی از علائم بیماری های خود ایمنی مانند لوپوس، ام اس و آرتریت را تشدید کند بنابراین اگر دچار چنین بیماری هایی هستید با برای مصرف مکمل آنها هم با پزشک تان مشورت نمایید. با مصرف آن همچنین ممکن است با لخته شدن خون مواجه شوید و افراد مبتلا به شرایط خونریزی نباید از آن استفاده کنند. افرادی که پیوند عضو داشته اند هم منع مصرف دارند زیرا ممکن است خطر رد ارگان را افزایش دهد.

    جینسینگ ممکن است با بیماری های حساس به هورمون زنانه مانند سرطان سینه، سرطان رحم، سرطان تخمدان، اندومتریوز و فیبروئیدهای رحم تداخل پیدا کنند زیرا اثراتی مشابه استروژن دارد.

    جینسینگ ممکن است با داروهای زیر تداخل داشته باشد:

    استفاده بیش از حد از این گیاه ممکن است شما را دچار سندرمی کند و با اختلالات عاطفی، آلرژی، مشکلات قلبی، عروقی و کلیوی، خونریزی مجرای تناسلی، سندرم تخمدان، پر فشاری خون، فشار خون بالا و مشکلات تولید مثل همراه شود.

    برای جلوگیری از عوارض جانبی جینسینگ، بعضی از کارشناسان پیشنهاد می کنند که بیشتر از یک دوره  سه تا شش ماهه از آن استفاده نشود. در صورت لزوم پزشک ممکن است توصیه کند برای چند هفته یا چند ماه دیگر هم مصرف شود.

    منبع : Draxe

    دیدگاه شما

    عوارض کپسول جینسینگ قرمز

    آدرس وبسایت


    @shider_store
    مارا در اینستاگرام دنبال کنید

    قرص رد جینسینگ پاور مولتی ویتامین و مینرال ویتامین هوس، با افزایش توان فیزیکی بدن به بهبود عملکرد جنسی، رفع خستگی، تامین ویتامین ها و املاح معدنی مورد نیاز بدن کمک می کند. عصاره جینسینگ قرمز داخل این مکمل، توان و قدرت سیستم قلبی و عروقی را افزایش داده و فشار خون را تنظیم می کند.

    روزی ۲ بار، هر بار یک کپسول با آب فراوان

    درجای خشک و خنک و دور از دسترس کودکان نگهداری شود

    – در کودکان و زنان باردار و شیرده با احتیاط مصرف شود.(خصوصا در ۳ ماه اول بارداری)
    – در صورت مصرف هرگونه دارو، قبل از مصرف با پزشک مشورت نمایید.
    – مقدار توصیه شده را بدون مشورت با پزشک و یا داروساز خود افزایش ندهید.
    – در بیماران با سابقه آلرژی یا آسم با احتیاط مصرف شود.عوارض کپسول جینسینگ قرمز

    افرادی که وارفارین مصرف می کنند، باید هنگام مصرف فرآورده های حاوی عصاره جینسینگ، تست پایش نسبت نرمال شده بین المللی (International Normalized Ratio) را در فواصل زمانی کمتری انجام دهند.

    مصرف فرآورده های حاوی عصاره جینسنگ غالبا اثرات جانبی به همراه ندارد. گاهی واکنشهای حساسیتی در مصرف با این فرآورده دیده می شود. در این صورت مصرف فرآورده را بلافاصله قطع کرده و با پزشک یا داروساز خود تماس بگیرید. سایر عوارض جانبی که به ندرت ممکن است ایجاد شوند شامل تغییرات فشار خون، اسهال، سردرد و کاهش اشتها می باشد.

    جینسنگ در دسته گیاهان چند ساله و دائمی قرار می گیرد. بسیار کند رشد بوده و به سالها وقت برای بلوغ خود نیازمند است. ریشه ای بزرگ و گوشتی داشته که طول آن به 5 الی 7 سانتیمتر و ضخامت آن به حدود 1 الی 2/5 سانتیمتر می‌رسد. بخش اصلی آن حالتی دوکی شکل دارد و ریشه های کوچکی اطراف آن دیده می شود. ریشه این گیاه در بین 3 تا 7 سالگی قابل برداشت است و در صورت گذشت سالیان بسیار دراز به تدریج فرسوده شده، تغییر شکل داده و منفذدار و چوبی می شود.
    این گیاه معمولا در سال چهارم از زندگی خود شروع به گل دادن می کند و ریشه ی آن نیز پس از سپری کردن حدوداً 4 تا 6 سال از عمر خود، به بلوغ می رسد. هر چه سن ریشه این گیاه بیشتر شود تجمع جینسینوسایدها نیز در آن افزایش یافته و خواص درمانی، دارویی و آنتی اکسیدانی آن بیشتر می شود. ریشه گیاه جینسنگ حاوی ساپونین های تری ترپنی ، روغن های ضروری ، پلی ساکاریدها، پپتیدوگلیکان ها، ترکیبات نیتروژنی،  اسیدهای چرب،کربوهیدرات ها و ترکیبات  فنولی است. مهمترین اجزاء این گیاه، جینسینوسایدها (ساپونین ها) هستند که ساختار تری‌ترپنی دارند و فعالیت های فارماکولوژیکی گیاه جینسنگ مربوط به این ترکیبات است. گیاه جینسنگ نوعی آداپتوژن محسوب می شود. جینسنگ گیاهی باخواص آنتی اکسیدانی است که موجب افزایش مقاومت بدن در برابر عوامل استرس‌زا ، تروما، اضطراب، ضعف و خستگی می شود. عصاره این گیاه از طریق محور هیپوتالاموس- هیپوفیز- آدرنال عمل می‌کند و باعث تقویت عملکرد سیستم ایمنی می شود. تا کنون حدود 30 نوع مختلف آن از ریشه این گیاهان تخلیص شده و مورد بررسی قرار گرفته شده است. خواص گیاه جینسینگ:

    1.گشایش ذهن، بهبود فعالیت حافظه، افزایش سرعت عمل محاسبات و کمک به عملکرد مغز: جینسینوسایدها به عنوان محافظت کننده سلول های عصبی در مقابل ایسکمی مغزی می توانند سبب افزایش سنتز BDNF و مانع از فعالیت کاسپاز-3 شوند.
    2. افزایش قدرت جسمانی ، رفع خستگی، ضعف و بی حالی: ورزشکاران از این خاصیت به منظور افزایش استقامت وکارایی سیستم ماهیچه ای استفاده گسترده ای می کنند.
    3. افزایش شادابی، نشاط و مقابله با استرس و فشارهای روحی
    4. افزایش قدرت تحمل و پایداری و مقابله با پیری، فرسودگی و عوارض ناشی از افزایش سن: به جهت وجود سالیسیلیک اسید و انیلیک اسید با خواص آنتی اکسیدانی بالا.
    5.تقویت سیستم ایمنی بدن: جینسنگ با افزایش میزان گلبول های سفید در بدن، به مقابله با میکروارگانیسم ها کمک می کند.
    6.تنظیم سوخت و ساز و متابولیسم بدن و کاهش سطح قند خون.
    7. جلوگیری از سردرد ، بی خوابی و بد خوابی
    8. کاهش اثرات ناشی از یائسگی مانند گرگرفتگی، استرس، افسردگی و بی خوابی در زنان بالای 50 سال.
    9. افزایش میل جنسی: برطرف ساختن و بهبود مشکلات جنسی در هر دو جنس، افزایش تعداد و کیفیت اسپرم و مایع منی و قدرت بارورسازی در مردان و رفع کمبود میل جنسی در بانوان که اصطلاحاً به آن سرد مزاجی می‌گویند. جینسنگ با تحریک ترشح نیتریک اکساید، فشار خون در آلت مردان را افزایش داده و سبب افزایش لذت و بهبود عملکرد جنسی می گردد.
    10.کمک به کاهش عوارض شیمی درمانی و پرتو درمانی: جینسنگ با تقویت سیستم ایمنی در کاهش عوارض جانبی شیمی درمانی موثر است. همچنین با ممانعت از تشکیل رگ های خونی جدید ، سبب مرگ سلولهای بد خیم شده و از تکثیر آنها جلوگیری می نماید. بررسی ها نشان می دهد که مصرف جینسنگ می تواند از خستگی و کاهش میزان هماتوکریت در خلال پرتو درمانی جلوگیری نموده و به بیمار کمک می کند که بر احساس خستگی و ضعف مفرط ناشی از داروهای شیمیایی غلبه نماید.
    11. کمک به تقویت سیستم ایمنی در بیماران HIV: جنسینگ از زمره گیاهان موثر در درمان HIV محسوب می شود، چرا که ایمنی بدن را بالا برده و مانع از توسعه ویروس عامل ایدز می‌شود.

    ویتامین هاوس در سال 1995 تأسیس شد و از ژوئیه سال 2000 هنگامی که خدمات پزشکی و دارویی تقسیم شده بود، ما شروع به پیشبرد فعالیت های تجاری غذا در مقیاس کامل کردیم. بنابراین،  ما به عنوان یکی از بهترین مارک های مکمل و غذای کاربردی در کره قرار داریم که در بیش از 7،600 داروخانه، 1،000 بیمارستان و بسیاری از فروشگاه های اینترنتی و شبکه های تلویزیونی تلویزیونی یافت می شود.ما تولید و توزیع بیش از 500 نوع محصولات به مشتریان و شرکای ما در سراسر جهان. با این حال، ما نه تنها محصول برند، بلکه خدمات OEM و ODM نیز ارائه می دهیم. و ما به طور مداوم برای دستیابی به یک مزیت رقابتی با حفظ کیفیت محصولات پایدار از طریق تحقیق و توسعه و پشتیبانی فنی پیشرفته برای هدف گذاری متمرکز خواهیم شد
    حتی اکنون، ما همچنان تلاش های خود را برای تولید محصولات سازگار  با محیط زیست و ارائه خدمات رضایت بخش به مشتریان ادامه می دهیم

    لطفا کد زیر را در بخش مربوطه وارد نمایید

    لطفا از حروف a-z,A-Z,0-9 استفاده نمایید – حداقل 5 کاراکتر

    حداقل 8 کاراکتر

    قرص رد جینسینگ پاور مولتی ویتامین و مینرال ویتامین هوس، با افزایش توان فیزیکی بدن به بهبود عملکرد جنسی، رفع خستگی، تامین ویتامین ها و املاح معدنی مورد نیاز بدن کمک می کند. عصاره جینسینگ قرمز داخل این مکمل، توان و قدرت سیستم قلبی و عروقی را افزایش داده و فشار خون را تنظیم می کند.عوارض کپسول جینسینگ قرمز

    ۱۰۷,۰۰۰ تومان ۱۰۳,۵۰۰ تومان

    موجود در انبار

    در فروشگاه اینترنتی دیده‌ام

    قرص رد جینسینگ پاور مولتی ویتامین مینرال به خوبی اثرات منفی ناشی از یائسگی مانند گر گرفتن، استرس و افسردگی را برطرف می‌نماید. باعث بهبود خلق و خو می‌شود و سرد مزاجی بین زوجین را نیز برطرف می‌نماید. رد جینسینگ پاور مولتی ویتامین و مینرال باعث افزایش انرژی و جوانی در افراد شده و بدین طریق با پیری و کهولت سن مقابله می‌نماید.

    جینسینگ یک نوع ریشه است که شامل ساقه زیر زمینی، ریشه اصلی و ریشه‌های فرعی است. و در اطراف هر یک از ریشه‌های فرعی تعداد زیادی ضمائم مو مانند قرار گرفته است. رشد کامل گیاه جینسینگ 6 سال به طول می‌انجامد. هر چه سن ریشه این گیاه بیشتر شود، تجمع جینسینوسایدها نیز در آن افزایش می‌یابد. لذا می‌توان گفت با افزایش تدریجی سن گیاه، خواص درمانی و دارویی آن افزایش می‌یابد. جینسینگ قرمز کره ای که برای تهیه “رد جینسینگ پاور مولتی ویتامین” مورد استفاده قرار می‌گیرد، دارای ریشه ای به طول 10-7 سانتیمتر با چند ریشه فرعی و یک ریزوم برگ است و وزن کلی آن حدود 40 تا 120 گرم است. از سال هفتم به بعد رشد گیاه جینسینگ بسیار کند شده و گیاه به تدریج شکل مریض و بیمارگونه به خود می‌گیرد.

    ریشه جینسینگ بسته به فرایند خشک کردن، به دو گروه جینسینگ سفید و جینسینگ قرمز تقسیم می‌شود. جینسینگ سفید ریشه جینسینگ تازه است که بعد از پوست کندن خشک می‌شود اما جینسینگ قرمز بدون پوست کندن توسط بخار خشک می‌شود. در پروسه بخار زدن برای تهیه جینسینگ قرمز، نشاسته جینسینگ ژلاتینه می‌شود که باعث افزایش میزان ساپونین‌ها و فعال شدن اجزای ترکیبی موثر آن می‌شود.

    ریشه گیاه جینسینگ حاوی ساپونین‌های تری ترپنی، روغن‌های ضروری، پلی استیلن، پلی ساکارید، پپتیدوگلیکان، ترکیبات نیتروژنی، اسیدهای چرب، کربوهیدرات‌ها و ترکیبات فنولی است. مهمترین جزء فعال این گیاه جینسینوسایدها (ساپونین‌ها) هستند که ساختار تری ترپنی دارند و فعالیت‌های فارماکولوژیکی گیاه جینسینگ مربوط به این ترکیبات است. گیاه جینسینگ نوعی آداپتوژن محسوب می‌شود. جینسینگ، گیاهی با خواص آنتی اکسیدان است که موجب افزایش مقاومت بدن در برابر عوامل استرس زا، تروما، اضطراب، ضعف و خستگی می‌شود. عصاره این گیاه از طریق محور هیپوتالاموس- هیپوفیز- آدرنال عمل می‌کند و باعث تقویت عملکرد سیستم ایمنی می‌شود.

    عصاره جینسینگ قرمز، هویج، نخود سفید، گوجه فرنگی،کدو حلوایی، کلم بروکلی، ریشه کرفس، مامه فرگتوز، خربزه، لیمو، هلو، کیوی، سیب، ویتامین A، ویتامینB1 ، ویتامینB6 ، ویتامین B12، ویتامین B2، ویتامین C، ویتامین D، ویتامین E، اسید فولیک، پانتوتنیک اسید، نیاسین، آهن، زینک، کرومیوم، منگنز، بیوتین، کلسیم، منیزیم، سلنیم، آیودین

    روزانه 2 بار هر بار 1 قرص میل شود.

    افرادی که وارفارین مصرف می‌کنند، باید هنگام مصرف فرآورده‌های حاوی عصاره جینسینگ، تست پایش نسبت نرمال شده بین المللی (International Normalized Ratio) را در فواصل زمانی کمتری انجام دهند.

    در صورت مشاهده واکنش‌های حساسیتی در مصرف این مکمل، مصرف را قطع کرده و با پزشک یا داروساز تماس بگیرید.

    عوارض جانبی که به ندرت ممکن است ایجاد شود شامل تغییرات فشار خون، اسهال، سردرد و کاهش اشتها است.

    از مصرف این دارو در دوران بارداری و شیردهی خودداری شود. (خصوصا در 3 ماه اول بارداری)

    *نیاز مصرف روزانه از طرف شرکت سازنده مشخص نشده است.

    **درصد مصرف روزانه از طرف شرکت سازنده مشخص نشده است.

    g = گرم  /  mg = میلی گرم  /  µg یا mcg = میکروگرم  /  IU = واحد بین المللی

    کلمات مرتبط: جینسینگ، جنسینگ، جین سینگ

    8809353372039

    افزایش توان فیزیکی بدن

    مواد معدنی

    1228180439

    انواع ویتامین ها

    قرص

    بزرگسالان

    30 عدد

    عوارض کپسول جینسینگ قرمز

    جینسینگ کره‎ای

    مقوایی

    ایران

    سام آرین اکسیر

    ویتامین هوس

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دیدگاه شما *

  • تصاویر بوسه عاشقانه جدید

  • توسط زهره زارعدر تاریخ 26 آوریل 2020

    ببخشید این محصول اگر فشار خون داشته باشیم مصرفش مشکلی نداره؟


    توسط مهسادر تاریخ 27 آوریل 2020

    سلام این قرص باعث افزایش وزن میشه؟
    چون من خیلی لاغرم هم میخام وزن ام زیاد بشه و هم انرژی زا باشه


    توسط ملیحه حکمتدر تاریخ 28 آوریل 2020

    به نظرتون این قرص برای پسر ۱۶ ساله که خیلی ضعف بدنی داره خوبه؟ احساس خستگی رو رفع می کنه؟


    توسط مینا یاسینیدر تاریخ 30 آوریل 2020

    چند روزیه میخورم و احساس می کنم رخوت و سستی بدنم از بین رفته، تو روابطم باهمسرم هم تاثیر داشته، ازش راضی ام


    توسط همایون حسنیدر تاریخ 21 می 2020

    خسته نباشید. این قرص در انزال تاخیر ایجاد می کنه؟عوارض کپسول جینسینگ قرمز

    داروخانه آنلاین مثبت سبز بهمن ماه 1394 فعالیت خود را پیرامون اطلاع رسانی و خرید آنلاین دارو، محصولات آرایشی بهداشتی و زیبایی آغاز نموده است، این مجموعه افتخار دارد با دارا بودن مجوز رسمی از وزارت بهداشت بدون مراجعه حضوری مشتریان، امکانات یک داروخانه اینترنتی را از مرحله انتخاب محصول، خرید و تحویل فراهم آورد. داروخانه آنلاین ما به شما کمک می‌کند تا در وقت و هزینه‌های خود صرفه‌جویی کنید. شما مخاطبین محترم میتوانید با مقایسه قیمت و مشخصات محصولات در زمان خرید از داروخانه آنلاین مثبت سبز بهترین لذت خرید اینترنتی خود را تجربه کنید.

    0 محصول

    بسیاری از مردان با افزایش سن علائم اختلال نعوظ را تجربه می کنند، این اختلال – که به عنوان ناتوانی جنسی نیز شناخته شده – ناتوانی گاه به گاه (یا طولانی مدت) برای رسیدن به حالت نعوظ یا ماندن در این حالت می باشد.

    در صورتی که اختلال نعوظ به صورت مکرر رخ دهد باعث کاهش کیفیت رابطه جنسی شده و نیاز به اقدامات درمانی دارد و برخی روش ها از جمله تغییر سبک زندگی، دارو درمانی یا درمان های جایگزین می توانند به بهبود عملکرد جنسی طبیعی فرد کمک کنند.

    اختلال نعوظ می تواند به دلیل مشکلات فیزیولوژیکی رخ دهد. در بسیاری موارد بیماری هایی همچون دیابت، آسیب عصبی یا بیماری قلبی ممکن است زمینه ساز این اختلال باشند.

    تغییر سبک زندگی از جمله کاهش وزن، ورزش کردن و ترک سیگار و الکل اغلب به درمان اختلال نعوظ کمک می کنند اما ممکن است کافی نباشند.

    خوشبختانه داروها در اغلب موارد موثر هستند. تزریق داروهایی گشاده کننده عروق خونی روش دیگر برای درمان این اختلال می باشد و مصرف مکمل های گیاهی خاص مانند جینسینگ نیز می تواند کمک کننده باشد.عوارض کپسول جینسینگ قرمز

    توصیه می شود قبل از مصرف هر نوع مکمل حتما با پزشک مشورت شود.

    جینسینگ قرمز کره ای گیاهی است که در آسیا رشد کرده و گاهی به نام جینسینگ آسیایی، جینسینگ چینی یا جینسینگ پاناکس نیز شناخته می شود.

    این نوع جینسینگ را نباید با جینسینگ سیبری یا جینسینگ آمریکایی اشتباه گرفت. جینسینگ سیبری و آمریکایی گیاهان دیگری بوده و کاربردهای متفاوتی دارند.

    ریشه جینسینگ به عنوان یک درمان خانگی طبیعی و به شکل مکمل استفاده می شود. جینسینگ با کیفیت معمولا با قیمت بالایی به فروش می رسد زیرا مدت زمان کاشت تا برداشت این گیاه طولانی بوده و قبل از استفاده، نیاز است گیاه جینسینگ 5 سال رشد کند.

    ریشه جینسینگ خشک و تصفیه نشده جینسینگ سفید و ریشه جینسینگ بخار پز و خشک شده جینسینگ قرمز نامیده می شود.

    جینسینگ قرمز کره ای باعث افزایش هوشیاری فرد شده و به صورت بالقوه به بهبود اختلال نعوظ کمک می کند.

    این گیاه از سرماخوردگی پیشگیری کرده و برای کاهش شدت علائم بیماری قلبی مفید است.

    جینسینگ قرمز کره ای توسط سازمان غذا و دارو (FDA) برای درمان اختلال نعوظ تایید نشده است.

    مصرف جینسینگ می تواند با برخی داروها تداخل داشته و اثر کافئین را افزایش دهد.

    جینسینگ قرمز کره ای از قرن ها پیش در طب سنتی چینی به عنوان مکمل مفید برای سلامت عمومی بدن استفاده می شده است. از جمله کاربردهای این گیاه می توان به موارد زیر اشاره کرد:

    گفته شده ریشه جینسینگ به بدن انسان شباهت زیادی داشته و شاخه ها در حقیقت دست و پای آن هستند. به نظر می رسد به دلیل همین شباهت است که عطاری های سنتی از جینسینگ به عنوان درمانی برای کل بدن استفاده می کنند.

    امروز تحقیقات متعددی در حال مطالعه روی اثر جینسینگ به عنوان درمان خانگی و طبیعی می باشند.

    جینسینگ قرمز از دیرباز برای درمان ناتوانی های جنسی استفاده می شده و امروزه محققان، مطالعات علمی متعدد روی این مورد انجام داده اند.

    به عنوان مثال در مطالعه ای روی 45 مرد با اختلال نعوظ، مشخص شد مردانی که به مدت 8 هفته و 3 بار در روز 900 میلی گرم جینسینگ قرمز کره ای مصرف کردند نسبت به افرادی که شبه دارو مصرف می کردند بهبود قابل توجهی در علائم اختلال نعوظ احساس شده است.

    محققان با مشاهده نتایج این مطالعه به این نتیجه رسیدند جینسینگ قرمز ممکن است یک درمان جایگزین موثر برای ناتوانی جنسی باشد.

    بسیاری از زنان در دوران یائسگی دچار کاهش عملکرد جنسی می شوند، به همین دلیل در مطالعه ای دیگر به بررسی اثر جینسینگ قرمز کره ای روی 32 زن یائسه پرداخته شد.

    در این آزمایش به گروهی از زنان هر روز 3 کپسول جینسینگ و به گروه دیگر شبه دارو داده شد. نتایج نشان داد عملکرد جنسی در خانم هایی که مکمل جینسینگ مصرف کردند افزایش یافته و عوارض جانبی نیز به دنبال نداشته است.

    محققان با مشاهده نتایج این آزمایش به این نتیجه رسیدند جینسینگ قرمز ممکن است برای بهبود عملکرد جنسی زنان نیز مفید باشد.

    برخی تحقیقات نشان داده مصرف جینسینگ ممکن است برای افراد مبتلا به سرطان مفید باشد. جینسینگ می تواند از سرطان روده بزرگ پیشگیری کرده و ترکیب آن با شیمی درمانی در افراد مبتلا به سرطان به حال بهتر بیماران کمک می کند.

    علاوه بر این، برخی تحقیقات نشان داده جینسینگ می تواند از رشد تومورها پیشگیری کرده و گسترش سلول های سرطانی را متوقف کند.

    نتایج تحقیقات دیگر حاکی از آن است جینسینگ می تواند به کاهش خستگی مزمن ناشی از بیماری سرطان کمک کند.

    مصرف جینسینگ همچنین از سرماخوردگی پیشگیری کرده، برای کاهش شدت علائم بیماری قلبی مفید است و به افزایش هوشیاری، کاهش استرس و بهبود استقامت بدنی کمک می کند.

    هنگام خرید مکمل های جینسینگ مطمئن شوید نوع جینسینگ روی بسته محصول ذکر شده باشد. جینسینگ در هر دو نوع سفید و قرمز عرضه می شود اما بیشتر تحقیقات روی جینسینگ قرمز انجام شده است.

    جینسینگ قرمز به صورت مایع، پودر یا کپسول در دسترس است و با استفاده از ریشه خشک جینسینگ می توان چای یا دمنوش جینسینگ تهیه کرد.

    در مورد دوز مناسب جینسینگ با پزشک مشورت کنید و هرگز در مصرف این گیاه زیاده روی نکنید.عوارض کپسول جینسینگ قرمز

    استفاده کوتاه مدت جینسینگ قرمز معمولا برای اکثر مردم بی خطر است اما مصرف طولانی مدت آن ممکن است عوارض جانبی به دنبال داشته باشد.

    شایع ترین عارضه جانبی جینسینگ قرمز اختلالات خواب است اگرچه عوارض جانبی این گیاه در همه افراد مشاهده نخواهد شد.

    برخی عوارض کمتر شایع جینسینگ عبارتند از:

    مصرف جینسینگ با برخی داروها ممکن است تداخل داشته باشد. در صورتی که یکی از داروهای زیر را مصرف می کنید قبل از مصرف جینسینگ قرمز با پزشک مشورت کنید:

    از ترکیب جینسینگ و کافئین خودداری کنید زیرا جینسینگ می تواند اثر کافئین را تشدید کند.

    جینسینگ نسبتا مقرون به صرفه است و به راحتی می توان آن را خریداری کرد. این ماده به صورت کپسول، پودر، چای یا نوشیدنی های جینسینگ قابل مصرف است و به عنوان مکمل انرژی نیز از آن استفاده می شود.

    جینسینگ به تنهایی نمی تواند به درمان اختلال نعوظ کمک کند، بعضی تحقیقات تایید کرده اند که مصرف جینسینگ تنها در کنار رژیم غذایی سالم و تمرینات ورزشی می تواند برای درمان اختلال نعوظ موثر باشد.

    همچنین جینسینگ توسط اداره غذا و دارو تایید نشده است. مانند اغلب مکمل های طبیعی اثر دارویی جینسینگ به طور کامل کشف نشده است. هنگام استفاده از آن احتیاط کرده و همواره قبل از مصرف با پزشک مشورت کنید.

    اگرچه جینسینگ برای درمان اختلال نعوظ مفید است اما همانند دیگر مکمل ها نباید جایگزین درمان های پزشکی شود. همچنین مصرف این گیاه ممکن است در برخی افراد اثری نداشته باشد.

    با تحقیقات بیشتر درباره جینسینگ، ممکن است روزی از آن به عنوان راه حل ایمن و موثر برای درمان اختلال نعوظ استفاده شود.

  • طرز تهیه خورش دال عدس با مرغ
  • منبع: healthline

    فال حافظ

    متن عاشقانه متن زیبا

    صفحه اصلیتبلیغاتتماس با مادرباره ما

    مطالب بخش سلامت و پزشکی سایت کوکا فقط جنبه اطلاع رسانی و آموزشی دارند. این مطالب توصیه پزشکی تلقی نمی شوند و نباید آنها را جایگزین مراجعه به پزشک جهت تشخیص و درمان کرد.

    © کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب کوکا به هر نحو غیر مجاز می باشد.
    هر گونه کپی برداری از محتوای سایت کوکا پیگرد قانونی دارد.
    استفاده از مطالب سایت کوکا در سایت های خبر خوان و دارای آی فریم نیز اکیدا ممنوع است.

    قبلا در مقاله خواص جینسینگ به بررسی فواید یکی از بهترین گیاهان دارویی در طب سنتی چینی و طب آیورودا برای سلامتی بدن پرداخته ایم.

    تحقیقات نشان داده که زیاده روی در مصرف جینسینگ اثر بخشی آن را در بدن کاهش می دهد به همین دلیل توصیه می شود که برای به حداکثر رساندن مزایا، پس از یک دوره 2-3 هفته ای استفاده از جینسینگ به مدت 2 هفته از آن استفاده نکنید.

    در ادامه همراه کوکا باشید تا با تمامی عوارض و مضرات انواع جینسینگ برای بدن بیشتر آشنا شوید؛

    جینسینگ در برخی افراد ممکن است باعث آلرژی و حساسیت شود که با علائمی مانند تاول، تنگی نفس، ورم صورت، لب ها، زبان و گلو شود.

    همچنین زیاده روی در مصرف جینسینگ در برخی افراد می تواند باعث اسهال، سردرد، کاهش ضربان قلب، افزایش فشار خون، کاهش فشار خون، حساسیت سینه ها و خونریزی واژینال شود.عوارض کپسول جینسینگ قرمز

    توصیه می شود که اگر پس از مصرف خوراکی جینسینگ دچار واکنش های شدید پوستی، تب، گلودرد، ورم صورت یا زبان، سوزش چشم ها، بثورات پوستی قرمز یا بنفش در صورت و بدن و پوسته پوسته شدن پوست شدید، هر چه سریع تر به پزشک مراجعه کنید.

    افراد مبتلا به بیماری های خودایمنی : جینسینگ ممکن است باعث تقویت سیستم ایمنی بدن شود به همین دلیل می تواند باعث تشدید علائم بیماری در افراد مبتلا به بیماری های خود ایمنی مانند مولتیپل اسکلروز (MS)، لوپوس و آرتریت روماتوئید شود.

    بیماری های قلبی و عروقی : هنوز اطلاعات دقیقی از اثر جینسینگ بر روی افراد مبتلا به بیماری های قلبی انجام نشده به همین دلیل توصیه می شود که افراد مبتلا به بیماری های قلبی و عروقی از مصرف جینسینگ خودداری کنند و یا با تجویز پزشک آن را استفاده کنند.

    سرطان پستان، سرطان رحم، سرطان تخمدان، اندومتریوز و فیبروئید رحم : جینسینگ حاوی ماده شیمیایی به نام جینسینوزید است که مانند استروژن عمل می کند و با افزایش سطح این هورمون در بدن می تواند باعث تشدید علائم بیماران مبتلا به سرطان سینه، رحم، تخمدان، آندومتریوزیس و فیبروئید رحم شود.

    اسکیزوفرنی : دوز های بالای جینسینگ باعث تشدید بی خوابی و آشفتگی در افراد مبتلا به بیماری روانی اسکیزوفرنی می شود.

    دیابت و قند خون : جینسنگ ممکن است باعث کاهش قند خون شود به همین دلیل توصیه می شود که افراد مبتلا به دیابت که دارو استفاده می کنند پس از مصرف جینسینگ باید قند خون خود را کنترل کنند چون ممکن است باعث افت شدید قند خون در آن ها شود.

    دوران بارداری و شیردهی : هنوز مطالعات دقیقی از اثرات جینسینگ بر روی زنان باردار و شیرده منتشر نشده به همین دلیل متخصصان توصیه می کنند که زنان در دوران بارداری و شیردهی از مصرف آن جدا اجتناب کنند.

    نوزادان و کودکان : جینسینگ به احتمال زیاد برای نوزادان و کودکان خطرناک است و می تواند باعث مسمومیت و مرگ آن ها شود به همین دلیل توصیه می شود که از مصرف جینسینگ برای نوزادان و کودکان اجتناب کنید.

    بی خوابی : دوز های زیاد جینسینگ می تواند باعث تشدید بی خوابی در افراد مبتلا به این بیماری شود.

    جینسینگ ممکن است با برخی دارو های ضد انعقادی خون مانند وارفارین، هپارین و آسپرین تداخل دارویی داشته باشد.

    پیوند عضو : جینسنگ باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می شود و می تواند اثر بخشی دارو هایی که پس از پیوند عضو استفاده می شوند را کاهش دهد.

    با مشورت پزشک

    منابع : webmd – drugs

    فال حافظ

    متن عاشقانه متن زیبا

    صفحه اصلیتبلیغاتتماس با مادرباره ما

    مطالب بخش سلامت و پزشکی سایت کوکا فقط جنبه اطلاع رسانی و آموزشی دارند. این مطالب توصیه پزشکی تلقی نمی شوند و نباید آنها را جایگزین مراجعه به پزشک جهت تشخیص و درمان کرد.

    © کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب کوکا به هر نحو غیر مجاز می باشد.
    هر گونه کپی برداری از محتوای سایت کوکا پیگرد قانونی دارد.
    استفاده از مطالب سایت کوکا در سایت های خبر خوان و دارای آی فریم نیز اکیدا ممنوع است.

    به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا-زهرا جعفری اردکان؛ مطلب پیش رو ترجمه و بازنویسی ژورنالیستی از خلاصه یک مقاله علمی پژوهشی ISI در حوزه دارویی تحت عنوان «جینسینگ قرمز و درمان سرطان» یا Red ginseng and cancer treatment است که توسط وانگ جونگ ژی نوشته شده و در سال 2016 در «مجله چینی داروهای طبیعی» یا Chinese Journal of Natural Medicines منتشر شده است و برای نخستین بار در ایران منتشر می‌شود. وانگ جونگ ژی یکی از محققان مرکز تحقیقات طب گیاهی دانشگاه شیکاگو است.

    در دو دهه اخیر ورود سریال‌ها و فیلم‌های کره‌ای به کشور و پخش آن از صداوسیما باعث آشنایی بیشتر ایرانیان با فرهنگ و سبک زندگی کره‌ای‌ها شده است. از جمله مواردی که با فرهنگ هر کشور اصیل و دارای تاریخ کهن گره خورده غذا و طب سنتی آن است. شاید بتوان گفت با خواندن این مطلب سریال «جواهری در قصر» (یانگوم) را به خاطر آورده‌اید. در جوامع سنتی همواره طبیبان و طباخان رابطه بسیار تنگاتنگی داشته‌اند. در فرهنگ کهن بسیاری از کشورها غذا نه صرفاً برای رفع نیاز گرسنگی بلکه به‌عنوان دارو و برای سلامتی و تندرستی استفاده می‌شود.

    از جمله گیاهان و غذاهایی که سریال‌های کره‌ای با خود به ایران آوردند؛ عشقه و جینسینگ بود که بومی مناطق شرق آسیا (کره و چین و تایلند و ویتنام) است. هر دوی آنان دارای خواص دارویی بوده و با روش‌های مختلفی طبخ و آماده می‌شوند.

    جینسینگ به انگلیسی Ginseng نامی عمومی برای هر یک از ۱۱ گونه گیاهان همیشه‌سبز از سرده پاناکس است. ویژگی تمام این گیاهان آن است که حاوی نوعی گلیکوزید استروئیدی به نام جینسنوزاید هستند. این گیاهان کوتاه، با رشد کم و با ریشه‌های گوشتی دارای یک ریشه رنگی دندانه‌دار شکل، یک ساقه نسبتاً بلند و برگ‌های سبز با شکل بیضی‌شکل هستند. این گیاه به‌صورت گسترده به شکل پرورشی کشت می‌شود. ریشه آن را معمولاً در پائیز سال پنجم برداشت می‌کنند.

    اعتقاد بر این است که هر چه ریشه جینسینگ قرمز مسن‌تر باشد، خواص دارویی و درمانی بیشتری دارد. به‌علاوه علت برداشت ریشه گیاه در پاییز آن است که فقط در این فصل است که می‌تواند حالت گوشتی و ظاهر مناسب و مطبوع خود را حتی پس از خشک شدن نیز حفظ کنند.عوارض کپسول جینسینگ قرمز

    برای ریشه این گیاه خواص مختلف تغذیه‌ای و دارویی زیادی ذکر شده است: مقوی، افزایش حافظه، افزایش قوای جنسی، بهبود عملکرد غدد فوق کلیه، درمان بیماری‌های قلبی، درمان عوارض ناشی از سکته مغزی، بهبود فشار خون و هم‌چنین درمان تومور و غدد سرطانی.

    وانگ جونگ ژی در یک مقاله مروری تحت عنوان جینسینگ و درمان سرطان به بررسی راه‌های درمان غدد توموری توسط جینسینگ قرمز می‌پردازد: خانواده جینسنگ از جمله جینسنگ Panax (جینسنگ آسیایی)، Panax quinquefolius (جینسنگ آمریکایی) و Panax notoginseng notoginseng (نوعی جینسینگ جدید) معمولاً به‌عنوان داروهای گیاهی استفاده می‌شوند. جینسنگ سفید پس از برداشت ریشه به وسیله خشک کردن با هوا تهیه می‌شود، در حالی که جینسنگ قرمز با فرآیند بخار یا گرم کردن آماده می‌شود.

    فعالیت ضد سرطان جینسنگ قرمز به دلیل تولید جینسنوزیدهای ضدسرطانی فعال در طول بخارپز، در مقایسه با نوع جینسنگ سفید به میزان قابل‌توجهی افزایش یافته است. تاکنون مطالعات ضد سرطانی بیشتر در مورد جینسنگ آسیایی متمرکز بوده است. در این مقاله، به پیشرفت تحقیق در مورد فعالیت‌های ضد سرطانی جینسنگ قرمز آسیایی، جینسنگ قرمز آمریکایی و نئوژینسنگ قرمز پرداخته می‌شود. مکانیسم‌های مهم ضد سرطان ترکیبات جینسنگ قرمز شامل جلوگیری از چرخه سلولی، القای آپوپتوز (مرگ سلولی برنامه ریزی شده و مطلوب برای حفظ و بقای بدن) و مهار آنژیوژنز (رگ‌زایی توسط سلول‌های سرطانی برای افزایش توده سرطانی و تهاجم به بافت‌های دیگر) است.

    تجزیه‌وتحلیل رابطه عملکرد ساختار نشان داده است که جینسنوزیدهای گروه پروتوپاناکسادیول اثرات قوی‌تری نسبت به گروه پروتوپاناکساتریول دارند. مولکول‌های قند موجود در جینسنوزیدها اثر معکوس بر پتانسیل ضد پروتئین این ترکیبات (جینسنوزیدها) تأثیر می‌گذارند. علاوه بر این، مقاومت به جنس جینسوزید و موقعیت پیوند مضاعف نیز بر فعالیت ضد سرطان آن تأثیر می‌گذارد. مطالعات آینده باید روی توصیف مشتقات جین سنگ قرمز به‌عنوان داروهای ضد سرطان ضد احتمالی تمرکز کند.

    انتهای پیام/4138/پ

    کلیه حقوق این وب سایت متعلق به خبرگزاری دانشگاه آزاد اسلامی – آنا می باشد

    شرکت حسابداری

    ماه عسل

    سیکس پک

    جینسنگ برای قرن ها در آسیا و شمال امریکا مورد استفاده قرار گرفته است. بسیاری افراد از آن برای بهبود قدرت تفکر ، تمرکز ، حافظه و استقامت فیزیکی استفاده می کنند. همچنین برای کمک به افسردگی ، اضطراب و درمان طبیعی خستگی مزمن استفاده می شود.

    جینسنگ برای قرن ها در آسیا و شمال امریکا مورد استفاده قرار گرفته است. بسیاری افراد از آن برای بهبود قدرت تفکر ، تمرکز ، حافظه و استقامت فیزیکی استفاده می کنند. همچنین برای کمک به افسردگی ، اضطراب و درمان طبیعی خستگی مزمن استفاده می شود. علاوه بر این جینسنگ با خاصیت هایی همچون تقویت سیستم ایمنی بدن ، مبارزه با عفونت و کمک به مردان مبتلا به اختلال نعوظ ، شناخته شده است . بومیان آمریکایی این ریشه را به عنوان درمان دارویی برای سردرد و همچنین درمان ناباروری ، تب و سوءهاضمه استفاده می کردند.عوارض کپسول جینسینگ قرمز

     جینسنگ چیست؟

    11 گونه جینسینگ وجود دارد که همه متعلق به جنس Panax و خانواده Araliaceae هستند. در زبان یونانی  Panax (پاناکس) به معنای “دوای هر درد” است. نام “جینسنگ” برای اشاره به هر دو جینسنگ آمریکایی (Panax quinquefolius) و جینسنگ آسیایی یا کره ای (Panax ginseng) استفاده می شود. گیاه جینسینگ واقعی ، فقط متعلق به جنس پاناکس است ، بنابراین گونه های دیگر مانند جینسنگ جنس سیبری و جینسنگ بچه (جینسنگ پرنس) ، به طور مشخص کاربرد متفاوتی دارد.

    ترکیبات منحصر به فرد و سودمند گونه های پاناکس ، جینسنوسید نامیده می شوند و در حال حاضر تحت تحقیقات بالینی برای بررسی پتانسیل آنها برای استفاده در پزشکی هستند. هر دو جینسنگ آسیایی و آمریکایی حاوی جینسنوسید هستند ، اما دارای انواع متفاوتی در مقادیر متفاوتی هستند. تحقیقات مختلفی در این زمینه انجام شده و بعضی از متخصصان هنوز متقاعد نشده اند که اطلاعات کافی برای نشان دادن توانایی های پزشکی جینسنگ وجود دارد اما برای قرن ها مردم به ترکیبات مفید و نتایج آنها اعتقاد داشته اند.

    برگ های گیاه جینسنگ آمریکایی به شکل دایره ای پیرامون ساقه رشد می کنند . گل های آن زرد – سبز رنگ بوده و شبیه چتر شکل گرفته ؛ در مرکز گیاه رشد می کنند و میوه های این گیاه به شکل توت های قرمز می باشند. این گیاه با افزایش سن در اطراف ریزوم چروکیده می شود ، جینسنگ های قدیمی تر با ارزش تر و گران تر هستند ، زیرا مزایای جینسنگ در ریشه های مسن فراوان تر هستند.

    جینسنگ حاوی ترکیبات مختلف فارماکولوژیک از جمله یک سری از جینسنوسیدها ، پلی استیلن ها ، ترکیبات پلی فنولیکی و پلی ساکارید اسیدی است.

     برخی از فواید جینسنگ به طور خلاصه از این قرار است :

    1. به افزایش انرژی کمک می کند

    پلی ساکارید ها و اولیگوپپتیدهای موجود در جینسنگ آمریکایی به کاهش استرس اکسیداتیو ، خستگی ، افزایش فعالیت بدنی و افزایش انرژی ، به ویژه در بیماران سرطانی کمک می کند.

    2. توانایی شناختی و ادراکی را بهبود می بخشد

    جینسنگ توانایی های شناختی و فعالیت عصبی را ، تحریک می کند. همچنین ، آنتی اکسیدان های موجود در آن مانع تجمع پلاک و رادیکال های آزاد در مغز می شوند و به طور موثر از ابتلا به زوال عقل ، آلزایمر و سایر اختلالات شناختی جلوگیری می کنند.

    3. برای کاهش اثرات توکسیکی الکل مفید است

    جینسنگ با افزایش آنزیم هایی که در تجزیه الکل کمک می کنند ، سمیت الکل را در مغز کاهش می دهد . بنابراین ، این گیاه می تواند دارای اثرات مثبت در برابر مسمومیت حاد الکل باشد.

    4. به کاهش استرس کمک می کند

    جینسنگ آسیایی به طرق مختلف بر روی سیستم عصبی بدن تاثیر می گذارد ، از جمله بهبود خلق و خو و افزایش سطح انرژی بدن. علاوه بر این ، مطالعات نشان داده است که آداپتوژن هایی که در جینسنگ یافت می شود ، سطح هورمونی بدن را ، تغییر می دهد که این هم می تواند استرس مزمن را درمان کند.

    5. درمان اختلال کم‌توجهی و یا بیش‌فعالی (ADHD)

    جینسنگ قرمز کره ای به اختلال بیش فعالی و کمبود توجه (ADHD) و قدرت یادگیری در کودکان کمک می کند.

    6. دارای اثرات ضد التهابی است

    جینسنوسیدهای موجود در جینسنگ قرمز کره ای دارای خواص آنتی اکسیدانی قوی و ضد التهابی است که باعث کاهش استرس اکسیداتیو و افزایش فعالیت آنزیمی می شود. این می تواند التهاب اعصاب را کاهش دهد و به بهبود عملکرد حرکتى پس از آسیب نخاعی کمک می کند.

    7. برای درمان اختلال نعوظ مفید است

    جینسنوسیدهای موجود در جینسنگ برزیلی ، از سلولهای اندوتلیال اکسید نیتریک آزاد می کند و با ایجاد اتساع عروق و آرام سازی بافت ارکتیل ، باعث درمان اختلال نعوظ می شود . علاوه بر این ، این گیاه همچنین باعث تقویت ترشح هورمون تستوسترون در مردان می شود.

    8. برای درمان ناراحتی های قاعدگی کاربرد دارد

    به عنوان یک ماده آرام بخش و ضد التهاب ، جینسنگ اغلب برای زنانی که از ناراحتی های شدید قاعدگی و درد رنج می برند تجویز می شود. همچنین می تواند باعث کاهش تغییرات خلقی ، گرگرفتگی ، اضطراب ، علائم افسردگی ، عرق شبانه ، خشکی واژن ، کاهش میل جنسی ، بی خوابی ، افزایش وزن ، کاهش ریزش مو ، تحریک پذیری و سایر تغییرات یائسگی در زنان میانسال شود.

    9. در بهبود عملکرد جنسی موثر است

    یکی از رایج ترین استفاده های سنتی جینسینگ هندی (ashwagandha) به عنوان افرودیزیاک است. اعتقاد بر این بوده است که پودر جینسنگ باعث افزایش عملکرد جنسی مردان و افزایش میل جنسی می شود.عوارض کپسول جینسینگ قرمز

    10. به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می کند

    خواص ضد آلرژی ، ضد میکروبی و آنتی اکسیدانی جینسنگ به عنوان مکانیسم دفاعی در برابر عفونت های مختلف میکروبی و باکتری عمل می کند. از طرفی هم این گیاه اثر واکسیناسیون بر علیه بیماری هایی مانند آنفولانزا ، ویروس هپاتیت C ، ویروس سین‌سیشیال تنفسی (RSV) و روتا ویروس را افزایش می دهد.

    11. خستگی را کاهش می دهد

    جینسنگ سیبری دارای خواص ضد خستگی و تقویت انرژی است. این گیاه به کاهش درد ، که یکی از علائم اولیه فیبرومیالژیا کمک می کند. علاوه بر این ، التهاب را کاهش می دهد و اثر سیتوکین های التهابی را پس از شیمی درمانی در کودکان تثبیت می کند. همچنین ، به بهبود خستگی آدرنال کمک می کند.

     12. به کاهش وزن کمک می کند

    ترکیبی قدرتمند از مواد شیمیایی جینسنگ در سرکوب اشتها ، افزایش سوخت و ساز بدن وچربی سوزی کمک کننده هستند. جینسنگ خشک یا پودر شده می تواند “هورمون های گرسنگی” را از هر گونه تحریک گرسنگی به سرعت فرو نشاند ، در نتیجه به کاهش وزن کمک می کند.

    13. کارکرد ریه ها را بهبود می بخشد

    جینسنگ ، به کاهش علادم بیماری مزمن انسدادی ریه (COPD) ، که بیماری ای است که سبب التهاب راه هوایی فوقانی می شود ، کمک می کند. این امر منجر به احتقان ، خارش بینی و عطسه می شود. همچنین جینسنگ دارای توانایی رفع عفونت باکتریایی از ریه ها است.

    14. به جلوگیری از سرطان کمک می کند

    جینسنگ به دلیل اثرات آنتی اکسیدانی ، ضد التهابی ، آپوپتوتیک و خواص آنژیوژنیک ، دارای خواص ضد سرطانی می باشد. تحقیقات انجام شده نشان می دهد که اضافه کردن جینسنگ به رژیم غذایی ، با کاهش علائم و گسترش سرطان کولورکتال همراه است.

  • زیباترین مدلهای مو کوتاه زنانه
  • 15. به کاهش سطح قند خون کمک می کند

    خواص گلوکو رگولاتوری جینسنگ باعث کاهش میزان قند خون در بیماران دیابتی نوع 2 می شود. همچنین جینسنوسیدهای موجود در این گیاه ، تولید انسولین را تحت تاثیر قرار داده و باعث بهبود مقاومت به انسلوین در بدن می شود.

    16. از پیری زودرس جلوگیری می کند

    در سراسر جهان جینسنگ با توانایی ارزشمندش در کاهش علائم پیری شناخته شده است. خواص آنتی اکسیدانی این گیاه از اثرات منفی رادیکال های آزاد در سراسر بدن جلوگیری کرده و در نتیجه از آسیب سلولی جلوگیری می کند.

    17. سلامت مو را بهبود می بخشد

    یکی از کربوهیدرات های طبیعی موجود در جینسنگ ، مستقیما با پیشگیری از آلوپسی و ریزش موی مدل مردانه مرتبط است. استعمال خارجی مرهم جینسنگ و مصرف این ادویه مستقیما می تواند به سلامت بستر فولیکول موها ، جلوگیری از شوره سر و کاهش ریزش مو به طور قابل توجهی کمک کننده باشد.

    18. برای مراقبت از سلامت پوست مفید است

    جینسنگ موجب سم زدایی و تقویت ایمنی پوست می شود . این گیاه با تحریک جریان خون در سراسر بدن ، به خصوص در سلول های پوست ، باعث می شود پوست ، جوان به نظر برسد و هیدراته شود.

    19. به سلامت قلب کمک می کند

    عوارض کپسول جینسینگ قرمز

    مطالعه مقدماتی نشان می دهد که آنتی اکسیدان هایی که در جینسنگ یافت می شوند می توانند از آسیب میوکارد و سایر بیماری های قلبی مزمن جلوگیری کنند.

    20. باعث کاهش کلسترول می شود

    مطالعه مقدماتی نشان می دهد که جینسنگ قرمز چینی سطح کلسترول سرمی را پایین می آورد.

    اثرات جانبی و تداخل دارویی جینسنگ

    جینسنگ ممکن است با داروهای زیر تداخل داشته باشد :

    انواع جینسنگ

    در حالی که خانواده Panax (آسیایی و آمریکایی) به دلیل وجود سطح بالای جینسنوسید در آن ها ، تنها نوعِ “واقعی” جینسنگ هستند ، گیاهان آداپتوژنیک دیگری نیز وجود دارند که دارای خواص مشابه بوده و به عنوان وابستگان جینسنگ شناخته شده اند.

     

     

    پایگاه خبری افکارخبر توسط سرورهای

    گروه نرم افزاری آسام

    میزبانی می شود.

    به گزارش سایت خبری ساعد نیوز و به نقل از بهداشت نیوز، جینسنگ(ginseng)  یکی از یازده گیاه از گونه‌های کند رشد گیاهان چند ساله است، دارای ریشه‌های گوشتی و عضوی از خانواده گیاهان Panax است. جینسنگ تنها در برخی مناطق خاص دنیا پیدا می‌شود؛ مثل نیمکره شمالی، در شمال امریکا و در آسیای شرقی (مخصوصاً در کره شمالی، در چین شمالی (منچور) و سیبری شرقی) و در آب و هوای سرد.
    البته یک نوع جینسنگ هم وجود دارد که در آب و هوای کمی گرم‌تر هم رشد می‌کند. این نوع جینسنگ در اصل در جنگل‌های ویتنام کشف شده است. باور مردم بر این بود که جینسنگ قدرت بالایی در افزایش سطح سلامتی و نیز حفظ سلامتی و پیشگیری از بیماری‌ها دارد. آن‌ها جینسنگ را به طور روزانه در غذاهای خود مصرف می‌کردند و همچنین ارزش زیادی در طب سنتی برای آن قائل بوده‌اند. با این همه در کشور ما ایران بیشتر مصرف جینسنگ به صورت مصرف مکمل‌های خوراکی حاوی جینسنگ است که از داروخانه‌ها تهیه می‌شود. ما کمتر کسی را می‌بینیم که در ایران جینسنگ را به صورت خام و منبع طبیعی آن مصرف کند. هرچند اگر بتوان آن را به صورت تازه از گیاه آن مصرف کرد بدون شک موثرتر و پرفایده‌تر خواهد بود.
     جینسنگ چه فایده‌هایی برای بدن دارد؟
    همان طور که گفتیم در زمان‌های قدیم از جینسنگ برای درمان انواعی از بیماری‌ها استفاده می‌شده است. امروزه نیز طب مدرن فواید زیادی را برای جینسنگ مطرح کرده است. از جمله اینکه:
     جینسنگ نقش موثری در درمان دیابت نوع 2 دارد
    مصرف ریشه‌های گوشتی جینسنگ در میان غذاهای مصرفی روزانه می‌تواند نقش مهمی به عنوان یک محرک قوی داشته باشد. همان طور که می‌دانید در دیابت نوع 2 مشکل اصلی کاهش حساسیت سلول‌ها به انسولین است. مصرف جینسنگ با کاهش مقاومت به انسولین می‌تواند کمک درمانی برای دیابت نوع 2 باشد.
    مطالعات زیادی نیز نشان داده‌اند که مصرف جینسنگ تأثیر قابل‌توجهی در کاهش قندخون ناشتا و نیز قندخون 2 ساعته داشته است. اگرچه برای رسیدن به نتایج قطعی‌تر در خصوص میزان تأثیرگذاری جینسنگ بر قند خون به مطالعات بیشتری نیاز داریم.
     افزایش سطح انرژی و کاهش خستگی
    جینسنگ را می‌توان به عنوان یک محرک جسمی و فکری در نظر گرفت. مصرف این ماده غذایی به دلیل توانایی در افزایش سوخت و ساز و انرژی بدن می‌تواند در کاهش خستگی و تقویت فعالیت‌های مغزی کمک‌کننده باشد. مطالعات نشان داده‌اند که مصرف جینسنگ حتی می‌تواند توانایی‌های فکر و شناختی را نیز تقویت کند. پس وارد کردن آن به رژیم غذایی دانش‌آموزان باید فواید زیادی داشته باشد.
     مزایای جینسنگ برای رشد مو و سلامت پوست
    مزایای جینسنگ در سلامت پوست و مو از پرطرفدارترین ویژگی‌های آن است. حتی خیلی از افراد فقط و فقط به خاطر این ویژگی است که تمایل به مصرف جینسنگ دارند. برخی مطالعات انجام‌شده در اوزاکا و ژاپن می‌گویند که مصرف گیاه جینسنگ نقش مهمی در مقابله با ریزش موی مردانه و پیشگیری از طاسی مردانه داشته است. البته این نتیجه هم بیش از حد رویایی است و نمی‌توان گفت جینسنگ واقعاً آن قدر قوی است که حتی از طاسی هورمونی و ژنتیکی پیشگیری کند؛ اما به هر حال می‌توان آن را به عنوان یک مکمل قوی در حفظ سلامت موها و کاهش ریزش مو در نظر گرفت.
    نوشیدن چای جینسنگ و سایر نوشیدنی‌های حاوی جینسنگ می‌تواند تأثیرات خوبی بر شادابی پوست داشته باشد. به نظر می‌رسد یکی از دلایل این تأثیرات جینسنگ افزایش اکسیژن‌رسانی به سلول‌های پوستی باشد. جینسنگ همچنین جریان خون به عروق زیرپوستی را افزایش می‌دهد، پس باعث تقویت تغذیه سلول‌ها و برداشت سموم و کاهش رادیکال‌های آزاد تجمع یافته در اطراف سلول‌های پوستی خواهد شد.
     جینسنگ و کاهش وزن
    ممکن است شما تمام این فوایدی را که برای جینسنگ گفتیم شنیده باشید؛ اما شاید برایتان جالب باشد که بدانید جینسنگ می‌تواند برای کاهش وزن هم مفید باشد. انرژی‌ای که جینسنگ به بدن می‌دهد باعث می‌شود فرد دیرتر احساس خستگی کند پس می‌تواند فعالیت بیشتری داشته باشد، ورزش کند و کالری بسوزاند. یکی دیگر از دلایل مفید بودن جینسنگ برای کاهش وزن تأثیر آن بر سوخت و ساز و تنظیم قند خون است. در واقع جینسنگ با کاهش تبدیل قند خون به چربی هم باعث تنظیم قند خون شده و هم از تجمع چربی جلوگیری می‌کند. البته این را هم بگوییم اگر فردی رژیم غذایی غلط و چاق‌کننده داشته باشد نمی‌توانیم بگوییم مصرف جینسنگ در این رژیم معجزه می‌کند و فرد لاغر می‌شود. فراموش نکنید رژیم غذایی مناسب و فعالیت بدنی بیش‌ترین اهمیت را در کاهش وزن دارد. حالا مصرف جینسنگ در کنار این‌ها روند کاهش وزن را آسان‌تر و سریع‌تر خواهد کرد.
     مزایای جینسنگ برای خانم‌ها چیست؟
    در طب گیاهی، جینسنگ یکی از بهترین‌ها در درمان بیماری‌های مخصوص خانم‌ها از جمله اختلالات قاعدگی و سندرم قبل از قاعدگی است. البته تأثیر آن بر تأخیر یائسگی و همچنین کاهش مشکلات و عوارض یائسگی هم طرفدارهای زیادی دارد. به نظر می‌رسد مصرف جینسنگ با افزایش ترشح هورمون استروژن از تخمدان‌ها، تأثیرات خود را خواهد داشت. با توجه به اینکه یکی از مشکلات شایع بعد از یائسگی خانم‌ها افزایش وزن و چاقی شکمی است، تأثیر جینسنگ در افزایش ترشح استروژن را می‌تواند یکی دیگر از علت‌های موثر بودن آن بر کاهش وزن دانست.
     
    با این همه لازم است در مصرف جینسنگ اعتدال را رعایت کنید!
    اگرچه جینسنگ یک ماده خوراکی گیاهی و کاملا طبیعی است، اما فراموش نکنید مصرف بیش از حد آن می‌تواند عوارضی هم داشته باشد:
        سردرد
        افزایش ضربان قلب و حمله قلبی
        تهوع
        بی‌قراری
        اختلالات خواب
    این‌ها از شایع‌ترین مشکلات مصرف مقادیر بالای جینسنگ هستند.
     جینسنگ با برخی داروها هم تداخل دارد
    پزشکان معمولاً مصرف همزمان جینسنگ با برخی داروها را مناسب نمی‌دانند. نظیر گروهی از داروهای ضدافسردگی به نام مهارکننده‌های مونوآمینواکسیداز(MAOs)، داروهای قلبی، داروهای ضدانعقادخون مثل وارفارین و آسپیرین و نیز داروهای کاهنده فشارخون. پس اگر شما هر کدام از این داروها را استفاده می‌کنید لازم است قبل از مصرف جینسنگ، چه به صورت خام و چه مکمل‌های حاوی جینسنگ با پزشک خود دراین‌باره مشورت کنید/.

    ایسنا/خراسان شمالی معاون مرکز تحقیقات گیاهان دارویی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: متاسفانه در بین مردم به غلط از جینسینگ برای تقویت قوای جنسی و ناباروری در مردان استفاده می‌شود که ریشه پزشکی ندارد.

    معاون مرکز تحقیقات گیاهان دارویی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: متاسفانه در بین مردم به غلط از جینسینگ برای تقویت قوای جنسی و ناباروری در مردان استفاده می‌شود که ریشه پزشکی ندارد.

    پیمان آل شیخ در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه خراسان شمالی، با اشاره به اینکه این گیاه در داروخانه‌ها به صورت شربت، قرص و کپسول به فروش می‌رسد، تاکید کرد: متاسفانه فروش این گیاه بدون تجویزپزشک آزاد است و آنچه که درعطاری‌ها به نام این گیاه به فروش می‌رسد تقلبی است، از این رو توصیه می‌شود جینسینگ با تجویز پزشک و از داروخانه‌ها تهیه شود.

    عوارض کپسول جینسینگ قرمز

    وی با بیان اینکه این گیاه برای از بین بردن آثار ناشی از خستگی و ضعف قوای ذهنی و جسمی موارد استفاده فراوانی دارد، خاطرنشان کرد: جینسینگ به گیاه جوانی معروف است و یکی از موارد رایج استفاده از آن رفع ضعف عمومی بدن و تقویت و افزایش قوای جسمی و ذهنی است.

    آل شیخ افزود: این گیاه دارویی عمدتا نقش حفاظتی و پیشگیری کننده داشته و کمتر به عنوان علاج قطعی و سریع در درمان بیماری‌ها به کار گرفته می‌شود و درصورت استفاده مرتب و نسبتا طولانی مدت موجب افزایش قوای جسمانی و ذهنی، مقابله با استرس، شادابی و طول عمر می‌شود.

    وی تصریح کرد: مصرف خودسرانه این گیاه سبب اختلال در سیسم قلبی و صفراوی، آلرژی و گرگرفتگی می شود و افرادی که مشکلات کبدی، صفراوی و قلبی دارند تنها با تجویز پزشک خود می‌توانند این دارو را استفاده کنند.

    به گفته وی، جینسینگ از خانواده پاناکس، گیاهی است که مرغوب ترین گونه آن در منطقه جنوب شرق آسیا رشد می کند اما گونه‌های سیبریایی و آمریکایی آن به دلیل داشتن قیمت پایین تر و و عوارض کمتر در صنایع داروسازی استفاده بیشتری دارد.


    انتهای پیام

    عوارض کپسول جینسینگ قرمز
    عوارض کپسول جینسینگ قرمز
    0

    دوره مقدماتی php

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *