آیا گردو برای زخم معده مضر است

دوره مقدماتی php
آیا گردو برای زخم معده مضر است
آیا گردو برای زخم معده مضر است

زیاده روی در هر چیز باعث ضرر میشود . همینطور استفاده ی زیاد از گردو باعث ضرر و مصرف بیشتر از پنج گردو در روز خطرناک است . چربی موجود در گردو جزء چربیهای مفید و طبیعی است اما با این وجود ، گردو جزء مواد غذایی چرب است و نباید در استفاده از آن زیاده روی کرد. یکی از مضرات گردو این است که اگر در خوردن گردو زیاده روی شود ، باعث ورم معده شده و همچنین ایجاد زخم در دهان می کند . به خصوص زیاده روی در مصرف گردو برای گرم مزاج ها اصلا خوب نیست و بهتر است این افراد بعد از خوردن گردو دهان خود را شستشو دهند و سرکه یا اب انار میل کنند تا تاثیر گرمی آن کاسته شود .

توصیه میشود ، افرادی که مشکل در معده و کبد دارند ، گردو مصرف نکنند .

همچنین کسانی که حساسیت دارند ، گردو را به مقدار کم مصرف کنند.

مضرات گردو  : زیر درخت گردو نخوابید چرا که گاز کربنیک زیادی ایجاد میکند و خوابیدن زیر این درخت خطرناک است .

 

آیا گردو برای زخم معده مضر است

دوره مقدماتی php

مغز گردو ماندگاری زیادی ندارد و بعد از مدتی رنگ آن زرد میشود و طعم تندی در آن به وجود می آید و خوردن آن باعث مسمومیت میشود . این یکی از مضرات گردو است و نباید آن را مصرف کرد . برای نگه داری گردو  به مدت طولانی تر ، باید آن را به همراه پوست چوبی آن خریداری و نگه داری کنید و موقع مصرف گردو را بشکنید .

اگر خود مغز گردو را خریداری کرده اید ، حتما آن را در یخچال نگه داری کنید .

مصرف گردو میتواند ضرر هایی داشته باشد .

برخی از این ضرر ها جزئی هستند و برخی دیگر احتیاج به نظر پزشک دارد .در زیر به توضیح این عوارض میپردازیم .

تحقیقات یکی از مضرات گردو را نشان داده که مصرف زیاد گردو میتواند باعث افزایش وزن شود چرا که گردو دارای کالری بالایی است . گردو جزء مواد غذایی چرب است . در نتیجه اگر شما در مصرف گردو و همینطور سایر مواد غذایی چرب زیاده روی کنید و اعتدال را رعایت نکنید ، حتما افزایش وزن پیدا میکنید . گردو برای کسانی که قصد دارند وزن خود را افزایش دهند ، بسیار مناسب اسب . اما اگر قصد دارید وزن خود را کاهش دهید بهتر است این ماده غذایی را از رژیم خود حذف یا کم کنید .

بعضی از افراد ممکن است حساسیت جزئی به خوردن گردو داشته باشند که اهمیت چندانی ندارد.

اما در بعضی دیگر ممکن است حساسیت به گردو به یک بیماری دائمی تبدیل شود.

پس اگر در چنین شرایطی قرار گرفتید و بعد از خوردن گردو واکنش آلرژیک در خودتان دیدید ، به پزشک مراجعه کنید .

مصرف زیاد از حد گردو ممکن است باعث ایجاد کهیر و تورم در کل بدن شود .

مصرف زیاد از حد گردو ممکن است باعث ناراحتی های گوارشی شود .

اگر شما بعد از خوردن گردو دچار اسهال یا دیگر مشکلات گوارشی میشوید ، مصرف آن را قطع کنید و به پزشک مراجعه کنید .

مداوای به موقع این مشکل ، از این عوارض جلوگیری میکند .

گردو ایجاد حساسیت میکند .

گردو باعث تولید شدن هیستامین در بدن میشود.

هیستامین واکنش های آلرژیک زیاد میکند که یکی از این حساسیت ها تهوع است که یکی از مضرات گردو است .

آلرژی داشتن به گردو نوعی واکنش حساسیت مانند است که بعد از مصرف مواد غذایی که در آن گردو به کار رفته به وجود می آید . مشکلات جسمی مثل استفراغ و دل درد و ورم کردن گلو و لب که باعث نفس کشیدن سخت میشود به دلیل حساس شدن ایمنی بدن به مواد حساسیت زای موجود در گردو ، پبه وجود می آید . پس توصیه میکنیم به افرادی که آلرژی شدید به گردو دارند از مصرف ان خود داری کنند .

همه ی مغز ها که گردو هم جزئ آن ها است دارای اسید فیتیک هستند . نام دیگر اسید فیتیک ، فیتات است . اسید فیتیک گاهی باعث اختلال ایجاد شدن در جذب بعضی از مواد معدنی مثل آهن و روی در دستگاه گوارش میشود . این مورد در صورتی در بدن ایجاد میشود که رژیم غذایی فرد حاوی مقدار زیادی اسید فیتیک باشد .

در این مقاله با مضرات گردو و عوارض آن آشنا شدید ، اگر تمایل دارید فوایدگردو را نیز بدانید کافی است بر روی کلمه فواید گردو کلیک کنید .

عضویت در خبرنامه(با عضویت در خبرنامه 5% تخفیف بگیرید )

به جمع بیش 1.500 عضو  ما بپیوندید و هر چهارشنبه جدیدترین کوپن های تخفیف  را دریافت کنید.

اپلیکیشن فروشگاه تازه چین در بازار در دسترس می باشد. همین حالا دانلود کنید.

081-34944558 

09120324460

ساعت کار دفتر از 9 صبح تا 12 ظهر و بعد از ظهر ها از 3 تا 7 عصر

همدان – تویسرکان – خ باهنر کوچه صادقیه – جنب دفتر ازدواج 18

info@tazechin.com

hasan.mova@gmail.com

آیا گردو برای زخم معده مضر است

کپی رایت © 2018 تازه چین ، کلیه حقوق مادی و معنوی محفوظ می باشد.

بالا

کد تایید *

هر چیزی که در این دنیا وجود دارد دارای دو جنبه است، مثبت و منفی. گردو نیز از این قاعده مستثنی نیست. ممکن است با مصرف بیش از اندازه گردو مشکلاتی برای سلامتی‌تان ایجاد شود که از جمله مضرات گردو هستند. پس بهتر است با جنبه‌ی دوم این خوارکی ارزشمند و مغذی آشنا شوید و برای مصرف‌تان حد و اندازه مشخص کنید. سایت بازده قصد دارد در این نوشتار به بررسی ۱۰ جدی ترین عوارض و مضرات گردو بپردازد. پس با ما همراه باشید.

من عاشق گردو هستم! چیز خاصی در طعم و مزه‌ی ترد آن وجود دارد که حقیقتا من یکی توان مقاومت در برابر آن را ندارم. اما، شاید بهتر است داشته باشم! اما چرا بهتر است در برابر گردو، این آجیل فوق‌العاده و لذیذ، از خودم مقاومت نشان بدهم؟ بالاخره هر چه باشد به طرز حیرت‌انگیزی سالم و مغذی است!

بله، گردو سالم است. مملو از مواد مغذی است – ۲۵۰ گرم گردو حاوی ۱۲۳ کالری است – و کلی به بدن انرژی می‌دهد. گردو سرشار از اسیدهای چرب امگا۳ است و چندین و چند فایده برای سلامتی دارد. اما، گردو (در صورت مصرف بیش از حد و آلرژی داشتن به آن) می‌تواند به بدن ما آسیب نیز بزند.

گردو می‌تواند به چند طریق بر بدن ما اثرات منفی به جا بگذارد. بعضی از این اثرات جانبی جزیی هستند، در حالی که بعضی دیگر از آن‌ها نیازمند توجه و مراقبت پزشکی هستند. بعضی از عوارض جانبی گردو در ادامه به شما معرفی می‌شوند. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه به خواندن این متن ادامه دهید.آیا گردو برای زخم معده مضر است

طیف وسیعی از مطالعات انجام شده نشان داده‌اند که مصرف گردو می‌تواند به افزایش وزن منجر شود چون محتوای انرژی بالایی دارد. اگر به مقدار زیاد گردو مصرف کنید و بر مصرف سایر خوراکی‌های چرب نیز کنترلی نداشته باشید، مطمئن باشید دچار افزایش وزن ناخواسته می‌شوید.

گردو برای کسانی که سعی دارند وزن اضافه کنند عالی است. اما برای سایرین، مطمئن باید جزو دسته‌ی خوراکی‌های «ممنوعه» قرار می‌گیرد.

مطلب مرتبط: مضرات چای سبز: ۲۴ عارضه جانبی چای سبز که حتما باید بدانید

واکنش‌های آلرژیک عموما به مصرف بیش از اندازه‌ی گردو مربوط می‌شوند. بعضی از آدم‌ها ممکن است واکنش‌های آلرژیک جزیی داشته باشند در حالی که برای برخی دیگر آلرژی به گردو می‌تواند به معنای حبس ابد باشد. پس مراقب باشید! اگر بعد از مصرف گردو دچار واکنش‌های آلرژیک می‌شوید، از مصرف آن اجتناب و با یک پزشک مشورت کنید.

مصرف مقادیر بیش از حد گردو می‌تواند باعث بروز جوش و ورم در تمام بدن شود. کسانی که به سایر انواع آجیل حساسیت دارند بیشتر احتمال دارد به این علائم دچار شوند.

مانند تمام آجیل‌های دیگر، گردو نیز مملو از آلرژن است. مصرف گردو می‌تواند باعث انواع مختلفی از مشکلات گوارشی شود. اگر بعد از مصرف گردو دچار اسهال و مشکلات گوارشی دیگری می‌شوید، احتمالا زمان آن رسیده است که با این خوراکی محبوب خود خداحافظی کنید. قبل از تلاش برای مصرف دوباره‌ی آن با پزشک مشورت کنید. مداخلات پزشکی منظم می‌تواند از اثرات جانبی گردو پیشگیری کند.

همان طور که پیشتر اشاره شد، گردو حساسیت زا است. این آجیل حاوی پادتن‌هایی است که سلول‌های سفید خون را تقویت می‌کند تا در بدن هیستامین تولید کنند. این هیستامین‌ها باعث افزایش واکنش‌های آلرژیکی مانند تهوع، معده‌ درد و اسهال می‌شوند.

مطلب مرتبط: خواص گردو : ۲۵ فایده گردو برای سلامتی که نمی‌دانستید

به عنوان یک آلرژن، گردو نیز در دسته‌ی خوراکی‌های «خطرناک» برای زنان باردار و شیرده قرار می‌گیرد. این امر به طور ویژه در مورد گردوی سیاه صدق می‌کند. اگر باردار هستید یا نوزاد شیر می‌دهید، سعی کنید برای اجتناب از دچار شدن به ناراحتی‌های مختلف از خوردن گردو بپرهیزید.

گردو، اگر به طور روزانه با پوست تماس داشته باشد، می‌تواند باعث سرطان لب شود چون حاوی یک ماده‌ی شیمیایی به نام جاگلون است. این مورد یکی از مضرات گردو است که بعد از استفاده‌ی طولانی مدت رخ می‌دهد. برای کسب اطلاع بیشتر درباره‌ی فوائد و عوارض جانبی گردو می‌توانید با پزشک مشورت کنید.

این روزها آسم به طور روز افزونی شیوع پیدا کرده است. اگر از آسم رنج می‌برید و به گردو حساسیت دارید، قطعا باید از خوردن این آجیل خوشمزه خودداری کنید. کسانی که به گردو حساسیت دارند بیشتر مستعد ابتلا به آسم هستند.

کسانی که از حساسیت به گردو رنج می‌برند ممکن است با مشکلات جدی نیز روبرو شوند. این افراد ممکن است ورم گلو، زبان، و حتی ریه را تجربه کنند. این علائم نفس کشیدن را دشوار می‌سازند و حتی می‌توانند به مرگ منجر شوند. در چنین حالتی توجه و مراقبت پزشکی فوری بسیار حیاتی است.

مطلب مرتبط: خواص روغن گردو: ۱۶ فایده شگفت انگیز روغن گردو برای سلامتی و درمان

برگ گردو، وقتی که به صورت موضعی روی پوست استفاده شود، می‌تواند باعث آکنه، اگزما، زخم و بعضی از عفونت‌های پوستی شود. همچنین ممکن است به تعریق بیش از حد دست‌ها و پاها منجر شود. اگر از چیزی استفاده می‌کنید که در محتویات خود برگ گردو دارد، برای حذف احتمال هر نوع حساسیتی ابتدا یک آزمایش آلرژی انجام دهید.

برای کسانی که به هیچ آجیلی حساسیت ندارند، گردو یک نعمت است. اما برای کسانی که آلرژی دارند، همین آجیل می‌تواند یک مصیبت بزرگ باشد! اگر دچار آلرژی به گردو شدید، حتما تا حد امکان از تماس با آن دوری کنید. بنابراین در مورد این عوارض جانبی خوردن گردوی بیش از حد هوشیار و مراقب باشید. در مورد نحوه‌ی درمان این آلرژی با پزشک مشورت کنید.

منبع: stylecraze

 

برچسب ها stylecrazeعوارض جانبی گردومضرات خوراکی‌ها و آشامیدنی‌هامضرات گردوگردو

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

وب‌سایت

زخم معده به معنی نوعی آسیب خوش‌خیم به مخاط و زیرمخاط دستگاه گوارش می‌باشد. معمولاً بین ترشح اسید معده و این آسیب ارتباط وجود دارد ولی امروزه عامل اصلی این زخم‌ها را وجود و تکثیر باکتری هلیکوباکتر پیلوری می‌دانند که از راههای مختلفی از جمله آسیب به لایه محافظ مخاط معده موجب ایجاد زخم معده می‌شود، از این‌رو درمان اصلی یک درمان آنتی بیوتیکی است. احتمال شیوع این بیماری ۶ تا ۱۵ درصد است.

زخم معده به جراحات دردناکی گفته می شود که در جداره داخلی معده و یا قسمت آغازین روده کوچک که اثنی عشر نامیده می شود وجود دارد. شایعترین باکتری ایجاد کننده زخم، باکتری هلیکوباکترپیلوری (Helicobacter Pylori) می باشد.

هلیکوباکترپیلوری در عفونتهای انسانی بسیار شایع است . این باکتری توسط آب و غذا منتشر می شود، همچنین در بزاق دهان نیز دیده شده است و احتمال می رود که بتواند از راه هایی مثل بوسیدن هم انتقال یابد. این باکتری می تواند به دیواره معده چسبیده و باعث ضعیف شدن و التهاب آن قسمت از معده می شودآیا گردو برای زخم معده مضر است

علائم و نشانه های اصلی آن کدامند؟

به طور کلی درد زخم معده از یک ساعت بعد از غذا خوردن شروع می شود و تا ساعت ها ادامه پیدا کند همچنین شب ها شعله ور شده و می تواند فرد را از خواب بیدار کند. درد زخم معده در زمان خالی بودن معده بدتر می شود لذا باید از گرسنگی اجتناب کرد. زخم معده می تواند برای مدتی فروکش کند ولی بعد از چند هفته علائم زخم معده برمی گردد لذا حتما باید برای درمان زخم معده به پزشک مراجعه کرد.

رایج ترین علائم زخم معده، درد سوزشی که از جناغ سینه تا بالای ناف می تواند احساس شود. درد زخم معده به علت تماس اسید معده با منطقه آسیب، ایجاد می شود. افزایش سوءهاضمه از نشانه های دیگر زخم معده می باشد. در این موارد فرد پس از صرف غذا یا آروغ می زند یا دچار سکسکه می شود.

زخم معده علامت دیگری دارد که به علت تغییر حجم مایعات، فرد دچار حالت تهوع خفیف یا شدید می شود. معمولاً در حالت ناشتا، فرد دچار حالت تهوع می شود.

● مواردی که افراد مبتلا به زخم معده باید رعایت کنند:

1- تعداد وعده‌های غذایی خود را افزایش و حجم هر وعده را کاهش دهید تا معده شما خالی نماند.

2- آهسته غذا بخورید و آن را کامل بجوید.

3- از مصرف گوشت و ماهی دودی و نمک سود شده همچنین انواع شور و آجیل‌های پر نمک بپرهیزید.

4- مصرف چای و قهوه و نوشیدنی‌های گازدار را کاهش دهید.

5- سیگار نکشید و الکل مصرف نکنید.

6- با آرامش غذا بخورید و از استرس پرهیز کنید.

7- افسردگی، ناراحتی و استرس را از خود دور کنید و فقط بخندید. پس بروید به سوی خنده درمانی!

8- هیچ‌گاه سرخود از آسپیرین یا مسکن‌های مانند بروفن استفاده نکنید. در دردهای معمولی می‌توانید استامینوفن مصرف کنید.

9- توصیه شده است که مبتلایان به این بیماری از مصرف وعده غذایی حجیم قبل از خواب اجتناب کنند.

10- در گذشته شیر غذای مهمی ‌در درمان زخم معده محسوب می‌شد، علت مصرف آن این بوده است که تصور می‌شد شیر باعث خنثی‌سازی محتویات معده می‌شود اما ثابت شده به‌علت اینکه محتوی کلسیم و پروتئین شیر بالاست، یک تحریک‌کننده قوی ترشح اسید معده است. به همین دلیل مصرف متناوب و مکرر شیر برای درمان زخم‌ معده توصیه نمی‌شود.

11- از قاشق و چنگال دیگران استفاده نکنید، از لیوان دیگران آب نخورید.

12- مواد غذایی مفید برای زخم معده شامل: عسل، بادام، موز، شیرین بیان، نعناع، بابونه

13- مواد غذایی غیرمجاز در زخم معده شامل: شیر، خامه، شیر کاکائو، قهوه، چایی، انواع نوشابه‌ها، الکل، غذاهای ادویه‌دار خصوصا فلفل، غذاهای پرچرب مثل آبگوشت، سبزیجات نفاخ مانند کلم، ترب، تربچه، خیار، شلغم، پیاز و پیازچه، میوه‌های نفاخ مانند هندوانه، گیلاس، گوجه سبز، هلو، چغاله بادام و زیتون میوه‌های ترش مانند پرتقال و نارنگی.

منبع: pezeshk.us

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

وب‌سایت

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

ویتامین ها و عناصر معدنی موجود در گردو:• گردو بهترین منبع منگنز و مس می باشد. • در گردو، منیزیم و فسفر نیز وجود دارد. مقداری روی، آهن، کلسیم و سلنیوم نیز پیدا شده است. • گردو مقدار کمی سدیم یا نمک دارد. • گردو حاوی بیشترین مقدار ویتامین های B۶، B۱ و B۵ (پانتوتنیک اسید) می باشد. • در گردو ویتامین هایی نظیر E ، B۳ و B۲ نیز وجود دارد.

کالری گردو زیاد است. حدود ۶۵۴ کالری در هر ۱۰۰ گرم گردو وجود دارد. لذا بهتر است روزی که می خواهید گردو مصرف کنید، کالری آن را محاسبه کرده و از کالری روزانه خود کم کنید. به این ترتیب ترس از چاق شدن را نخواهید داشت؛ برای مثال، اگر کالری مورد نیاز شما در روز ۲۰۰۰ کالری است و شما۱۰۰ کالری گردو مصرف می کنید، لذا می توانید ۱۹۰۰ کالری باقی مانده را از مواد غذایی مختلف دریافت کنید. ولی اگر می خواهید گردو میل کنید و همانند روزهای گذشته غذاهای روزانه خود را نیز مصرف کنید، این نکته را از یاد نبرید که باید ۱۳۱ دقیقه پیاده روی کنید تا انرژی دریافت شده از گردو، بسوزد.

• گردو در حدود ۷/۶ گرم فیبر دارد.

۱۵درصد از چربی های گردو از نوع چربی های غیر اشباع و مفید برای سلامت قلب می باشد. این نوع چربی، پایین آورنده کلسترول بد(LDL) و افزایش دهنده کلسترول خوب(HDL) است.

مغز گردو دارای چند اسید آلی، مقدر کمی اسانس، اگزالات آهک و ویتامین های A,B,C,D,E می باشد. همچنین مغز گردو دارای مقدر کمی ( ۱۲%) ارسنیک است .برگ درخت گردو دارای ۳ درصد اینوژیت، اسید الاژیک، اسید گالیک و اسانسی با بوی مخصوص و مقداری پارافین، تانن، مواد چرب و املاح معدنی مانند: کلسیم، پتاسیم، منیزیم، باریم و همچنین کاروتن است. پوسته گوشتدار میوه سبز گردو دارای امولسیون، قند و اسیدهای آلی مانند اسید سیتریک، اسید مالیک، فسفات ها و اگزالات کلسیم است. عصاره برگ درخت گردو خاصیت میکروب کشی و باکتری کشی دارد.آیا گردو برای زخم معده مضر است

گردو از نظر طب قدیم ایران گرم و خشک است.

گردو را به نام “غذای مغز” نیز می شناسند و این فقط به خاطر شباهت آن به مغز نیست، بلکه به خاطر وجود امگا ۳ فراوان آن می باشد. برای درست عمل کردن مغز، به امگا ۳ نیاز داریم.

طبق تحقیقات تازه خوردن گردو بعد از غذا ممکن است باعث کاهش آسیب هایی شود که غذاهای چرب به سرخرگ ها وارد می کنند. گردو غنی از ترکیباتی است که تا حدودی از سفت شدن سرخرگ ها جلوگیری و به حفظ انعطاف پذیری آنها کمک می نماید. گردو حاوی آرژینین، یک آمینو اسید است که بدن از آن برای تولید اکسید نیتریک استفاده می کند. وجود این ماده برای حفظ خاصیت انعطاف پذیری قلب لازم است. گردو همچنین حاوی آنتی اکسیدان ها و اسید آلفا-لینولئیک (ala) یک نوع اسید چربی امگا ۳ نباتی با خواص بهداشتی است. به گفته محققان و کارشناسان تغذیه مصرف بالای این اسید چرب فرد را در برابر حمله قلبی محافظت می‌کند. با افزودن چند گردو به رژیم غذایی روزانه می‌توان از خطر بیماری قلبی کاست.

تحقیقات نشان می دهد اکسیداسیون چربی‌ها در جریان خون به سلامت فرد آسیب می‌ زند و منجر به آترواسکلروزیس (‌تصلب شرایین) می‌شود و رژیم حاوی گردو اکسیداسیون لیپید های­ خون را کاهش می‌دهد. به علاوه گردو حاوی فلاونوئیدی بنام اسید الاژیک است که این ماده می‌تواند رشد سلول‌های سرطانی را مسدود کند. یک مطالعه جدید از محققان در دانشگاه کالیفرنیا دیویس نشان می دهد رژیم غذایی غنی از گردو یا روغن گردو می تواند رشد سرطان پروستات را کند نماید. آقایان با مصرف روزانه چند عدد گردو می توانند از این سرطان پیشگیری کنند. همچنین گردو در کاهش خطر ابتلا به سرطان پستان مفید است. وجود آنتی اکسیدان‌ ها و فیتوسترول ها در گردو در کاهش ابتلا به این بیماری مفید است.

هر اونس گردو شامل سه واحد چربی، چهار گرم پروتئین و دو گرم فیبر است که کنترل‌ کننده خوبی برای وزن افراد است. اگر تصمیم گرفته‌ اید چند کیلویی لاغر شوید بدانید گردو می‌تواند همیار خوبی برای رسیدن به خوش اندامی باشد. به خاطر این که اگر قبل از غذا یک مشت گردو (۳۰ گرم) میل کنید بدون شک اشتهایی برای پرخوری و به خصوص صرف دسرهای خامه‌ ای و غیره نخواهید داشت. در این صورت نه تنها پرخوری نمی‌کنید بلکه کلی فیبر هم نصیبتان می‌شود. به خاطر این که گردو سرشار از فیبر است برای همین سیری طولانی مدتی ایجاد می‌کند. زمانی که فیبرها وارد معده می‌شوند آب را به خود جذب می‌کنند و حجیم می‌شوند. برای همین به این زودی‌ گرسنه‌ تان نمی‌شود. در یکی از مطالعات در مورد تاثیر گردو بر کاهش وزن به مقایسه دو گروه افراد شرکت‌کننده، یک گروه دریافت‌کننده گردو و گروه دوم بدون مصرف گردو پرداخته است. هر دو گروه رژیم کم چربی داشتند و روزانه کالری یکسانی دریافت می‌کردند. در 6 شش ماه اول پیگیری مطالعه هر دو گروه میزان مشابهی وزن کم کردند اما با طولانی شدن پیگیری در شش ماه دوم مطالعه شرکت‌ کنندگان مصرف‌کننده گردو در ادامه کاهش وزن و چربی بدن خود موفق‌تر بودند در حالی که گروه دوم با اینکه رژیم‌شان را ادامه می‌دادند، به ایست وزنی رسیده بودند.

گردو سرشار از فیبر است. فیبرهای غذایی تأثیر بسیار خوبی روی عملکرد روده‌ ها می‌گذارد. در واقع باعث می‌شوند روده ها کار دفع را راحت‌ تر انجام دهند.

گردو سرشار از «استرول‌های گیاهی» است و برای همین می‌تواند میزان کلسترول بد خون را کاهش بدهد. استرول‌های گیاهی دارای یک بافت شیمیایی هستند که به کلسترول نزدیک است. برای همین می‌توانند در روده‌ها کلسترول بد را به خود جذب کنند و میزان آن را کاهش دهند. زمانی که کلسترول بد خون کاهش پیدا می‌کند خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی مانند مشکلات عروق کرونری نیز کاهش می‌یابد.

• مصرف گردو در دوران بارداری برای سلامت اعصاب جنین لازم است. • اگر زن حامله روزی یک عدد گردو بخورد پس از زایمان پوست شکمش زیبایی خود را حفظ خواهد کرد. • مادران شیرده در برنامه غذایی خود حتما از گردو استفاده کنند.

ویتامین B موجود در آن، کاهش دهنده استرس است که در شادابی و حفظ سلامت پوست نقش مهمی دارد. استرس بالا منجر به چین و چروک زود رس می شود. ویتامین های B و E موجود در گردو با رادیکال های آزاد مقابله می کند. روغن گردو باعث رطوبت پوست می شود. با تغذیه پوست، سلول های سالم تر و با طراوت تر تشکیل می شود. استفاده منظم از روغن گردو کمی ولرم برای دور چشم، سیاهی دور چشم را کاهش می دهد. عصاره این روغن، کاهش دهنده پف و آرامش دهنده چشم است. روغن گردو نیز برای محافظت از پوست و خشکی آن توصیه می‌شود.

• منبع عالی پتاسیم، اسیدهای چرب امگا ۳، ۶ و ۹ است که همه این مواد، تقویت کننده فولیک های مو است. • مصرف منظم روغن گردو از طاسی پیشگیری می کند. • خاصیت مرطوب کننده دارد و در نتیجه ضدشوره است. • از بروز عفونت بر اثر کچلی پیشگیری می کند.

یک رژیم غذایی روزانه نسبتا کم چرب (یا کمتر از ۳۰ درصد کالری به صورت چربی) که شامل ۳۰ گرم گردو باشد ، منحنی لیپیدی بیماران دیابت تیپ دو را بهبود می بخشد. گردو حاوی مقادیر قابل ملاحظه ای اسیدهای چرب اشباع نشده (اسیدهای چرب امگا – سه) است که مسئول این تاثیرات سودمندند. اسیدهای چرب امگا – سه مقاومت به انسولین را که یکی از علایم اولیه دیابت تیپ دو است، بهبود می بخشد.

مصرف روزانه ۲ عدد گردو می‌تواند تاثیر زیادی در تسکین و درمان ریفلاکس معده داشته باشد.

مصرف گردو را در رشد فیزیکی کودکان بسیار مفید است.والدین سفره غذایی کودکان را با این ماده غذایی غنی کرده تا مقدار انرژی روزانه‌ لازم بدن کودک خود را فراهم کنند.

• گردو خون ساز و تصفیه کننده خون است. • گردو درمان کننده بیماریهای ریوی است. • گردو مسکن دل پیچه است. • اگر از گردو و عسل، مربا درست کنید برای اشخاص لاغر و تقویت و تحریک نیروی جنسی مفید است. • مربای گردو ملین بوده و آپاندیس را تقویت می کند. • خوردن گردو از تشکیل سنگ کلیه و سنگ کیسه صفرا جلوگیری می کند. • خوردن گردو برای تقویت جنسی مفید است. • گردو را با انجیر و موز بخورید مقوی حواس و مغز است. • ۵۰ گرم برگ گردو را در یک لیتر آبجوش ریخته و بمدت چند دققیه بجوشانید این جوشانده برای شست و شوی زخم ها و التیام انها بسیار مفید است. • چون گردو دارای مس می باشد بنابراین به جذب آهن در بدن کمک می کند. • از دیگر مزایای گردو کمک به بهبود خواب در افراد است، زیرا این ماده غذایی حاوی ملاتونین هورمونی است که باعث تنظیم خواب می‌شود.

۱۵ تا ۲۰ گرم برگ گردو را به مدت ده دقیقه در یک لیتر آب جوش دم کنید، برای ورم معده و روده به عنوان کرم کش ۳ فنجان در روز از این دم کرده را بنوشید. دم کرده برگ درخت گردو برای درمان ورم مفاصل مفید است.

دم کرده ۵۰ گرم برگ گردو در یک لیتر آب را در آب وان بریزید این حمام آرام بخش خستگی است و ورم را بر طرف می کند همچنین در مورد مداوای سرمازدگی و بیماریهای پوستی تجویز میشود.

دم‌ کرده فوق را به میزان حجمش با آب رقیق کنید و آن را غرغره کنید تا ورم لثه و لوزه شما درمان شود. جوشانده برگ درخت گردو درمان کننده سر درد، سرمازدگی و بیماریهای پوستی است. دم کرده برگ درخت گردو برای درمان ترشحات زنانه و بیماری سل مفید است. برگ تازه درخت گردو حشرات موذی مانند بید و ساس را از بین می برد. شیره قسمت سبز میوه را اگر چند بار روی زگیل بمالید آنرا از بین می برد.

علاوه برخواصی که مغز گردو دارد پوست درخت و پوست سبز گردو و همچنین برگ درخت گردو به صورت جوشانده خواص بسیاری ­دارند­ برگها و پوست آن بخصوص بخاطرماده تلخ و تانن آن­ در مداوای بیماری‌های پوستی مفید واقع می‌شوند. اگر پوست تاز گردو را به دندان و لثه بمالید لثه و دندان را تقویت می کند. قسمت سبز و تازه میوه گردو را اگر با آب بجوشانید و موهای خود را با آن رنگ کنید رنگ قهوه ای به مو می دهد.

جوشانده برگ یا پوست سبز گردو برابر تجویز فوق درمان کم خونی و ضعف است. ۲۰ تا ۳۰ گرم از پوست سبز گردو یا خشک آن را در یک لیتر آب به مدت یک ربع بجوشانید و صاف کنید و قبل از هر وعده غذا یک فنجان از آن را بنوشید.

نکته:

افراد می‌بایست در نگهداری و خرید این ماده غذایی نکات بهداشتی را رعایت کنند، چرا که گردو منبع غذایی غنی از چربی بوده و چربی موجود در آن در صورت قرار گرفتن در معرض حرارت اکسیده شده و منجر به تغییر در ترکیبات و بروز طعم نامطبوع در آن می‌شود. مغز گردو را در ظرف سربسته در داخل فریزر نگه‌داری کنید تا کهنه نشود.

• به هیچ وجه نباید در خوردن گردو افراط و از پنج عدد در روز بیشتر مصرف بشود زیرا برای سلامتی زیان آور است. • با وجود این که چربی‌های موجود در گردو جزو چربی‌های مفید محسوب می‌شوند اما در هر حال این ماده‌ی غذایی چرب است و باید در مصرف آن دچار افراط نشوید. • زیاده روی در مصرف گردو، باعث ورم لوزه و زخم دهان می شود. مخصوصا گردو برای گرم مزاج ها خوب نیست و معمولا بهتر است اینگونه افراد بعد از خوردن گردو دهان خود را بشویند و یا انار ترش و یا کمی سکنجبین یا سرکه بخورند. • کسانی‌ که ناراحتی معده و کبد دارند نباید گردو بخورند. • کسانی که دچار حساسیت هستند گردو کمتر مصرف کنند. • خوابیدن در زیر درخت گردو به علت صدور فراوان گاز کربنیک در شب خطرناک است. • مغز گردو لطیف است و در اثر ماندن کهنه می شود و رنگ آن زرد یا قهوه ای و طعمش تند می شود و باعث مسمومیت خواهد شد و نباید از آن استفاده شود.

تلگرام بیگ والت؛ تحلیل و بررسی روش‌های کسب درآمد + تازه‌ترین اخبار کسب و کارها کانال تلگرام گروه تلگرام

با عضویت در خبرنامه، برترین مقالات را در ایمیل خود دریافت کنید!

همین الان ایمیل خود را ثبت کنید و کسب درآمد را شروع کنید.

تعداد علاقه‌مندانی که تاکنون عضو خبرنامه ما شده‌اند:

2118+ نفر

اسکولا قطعا پرداخت میکنه میگه اقا فلا از فلا شهر برد…

باید صبر کنی تایید بشه برای منم طول کشید…

سلام بله درست شد….

سلام اقای دهقان من 6.5 دلار لایت خرید زدم ولی به حسابم نیومد…

سلام ،تا اونجایی که من فهمیدم این هست که اگر من ۴ تا کینگ بر…

تلگرام بیگ والت؛ تحلیل و بررسی روش‌های کسب درآمد + تازه‌ترین اخبار کسب و کارها کانال تلگرام گروه تلگرام

انجمن بیگ والت؛ پرسش و پاسخ، بحث و گفتگو در باره روش‌های کسب درآمد ورود به انجمن

یكی از خوشمزه ترین راهها برای افزودن مواد مغذی، طعم و تردی به غذا، افزودن گردو به آن است. مغز گردو ساخته شده از تكه‌های ناهموار و پروانه‌ای شكل است

یكی از خوشمزه ترین راهها برای افزودن مواد مغذی، طعم و تردی به غذا،  افزودن گردو به آن است. گردو در ماههای  شهریور و مهربرداشت می‌شود و در همه فصول سال وجود دارد و منبع بسیار خوبی از اسیدهای چرب امگا 3 است.مغز گردو ساخته شده از تكه‌های ناهموار و پروانه‌ای شكل است. این تكه‌ها به رنگ سفید چرك هستند و با پوستی نازك به رنگ قهوه‌ای روشن پوشیده شده‌اند. آنها كمی‌درهمدیگر گره خورده‌اند. این مغزها در پوستی گرد یا دوك مانند به رنگ قهوه ای و خیلی سفت محصور شده اند.

بیشتر بدانید : با خوردن گردو به کاهش وزن تان کمک کنید!

بیشتر بدانید : چرا آقایان جوان باید هر روز یک مشت گردو بخورند؟

تعجبی ندارد كه این گردوی لذیذ از درختی تزئینی كه به همین علت دارای ارزش زیادی است، پدید می‌آید. مغز گردو شامل دو بخش ناهموار است. این بخش‌ها سفید رنگ هستند و بوسیله‌ی پوششی نازك و قهوه‌ای رنگ پوشیده شده‌اند و بخش‌هایی از آنها به هم متصل است. مغز گردو در پوسته‌ای سخت كه به شكل گرد یا دوك مانند است محصور شده است.تعداد زیادی گونه درخت گردو وجود دارد،كه فقط سه نوع از آنها قابل مصرف هستند. نوع انگلیسی (یا ایرانی) با نام Juglans regia ، نوع سیاه با نام Juglans nigra ، و نوع سفید با نام Juglans cinerea. نوع انگلیسی محبوب ترین نوع گردو در ایالات متحده است كه به دلیل داشتن پوست نازك به راحتی بوسیله فندق شكن شكسته می‌شود. نوع سیاه، پوست سخت‌تری دارد و دارای مزه‌ای تندتر است. نوع سفید شیرین‌تر و روغنی‌تر از دو نوع قبل است ولی كمتردر مغازه‌ها یافت میشود.آیا گردو برای زخم معده مضر است

با وجود اینكه درختان گردو برای هزاران سال است كه كشت میشوند، ولی دارای اجداد متفاوتی هستند. منشا نوع انگلیسی درخت گردو، هند و نواحی پیرامون دریای خزر است و از این رو با نام گردوی ایرانی نیز شناخته می‌شود. در قرن 4 پیش از میلاد، رومی‌ها گردو را به بسیاری از اروپاییان معرفی كردند كه از آن زمان تا كنون در این كشورها درخت گردو كشت می‌شود. در سرتاسر تاریخ، درخت گردو بسیار محترم بوده است، زیرا نه تنها دارای عمری چند برابر طول عمر انسان است، بلكه موارد مصرفی مانند استفاده به عنوان غذا، تولید روغن سوخت فانوس، ساختن پناهگاه و تولید رنگ و استفاده دارویی است. به نظر می‌رسد درخت‌های گردویی كه در آمریكای شمالی كشت میشوند از نوع انگلیسی باشند، زیرا گردو برای اولین بار توسط كشتی‌های بازرگانی انگلیسی به آمریكا برده شد. امروزه كشورهای اصلی تولید و صادر كننده گردو، آمریكا، تركیه، چین، ایران، فرانسه و رومانی هستند.

گردوها به راحتی شكسته می‌شوند. این میوه مغزدار سرشار از اسیدهای چرب امگا 3 است، خصوصاً نوع چربی محافظتی كه بدن نمی‌تواند آن را تولید كند. میزان امگا 3 گردو (4/1 فنجان، 98 درصد چربیهای روزانه را فراهم می‌كند.)، گردو از قلب و عروق محافظت می‌کند، خاصیت ضدالتهابی درآسم، روماتیسم آرتروز و بیماریهای التهابی پوستی مثل اگزما و داء الصرف (نوعی بیماری پوستی) دارد. بعلاوه، گردو حاوی یك ماده آنتی‌اكسیدانی به نام اسید الاژیك است كه سیستم ایمنی را حمایت كرده و به نظر می‌رسد كه خاصیت ضدسرطانی دارد.

افزودن گردو به غذا یك روش مهم برای بهبود سلامت قلب است. گردو یكی از مهمترین منابع از چربی‌های اشباع نشده است. حدود 15% چربی موجود در گردو، چربی اشباع نشده مفید است. بررسی‌ها نشان‌داده‌است كه افزایش دریافت گردو با غلظت اشباع نشده در وعده غذایی، تأثیرات مثبتی روی میزان بالای كلسترول و دیگر فاكتورهای خطرناك قلب و عروق دارد. در یك بررسی ویژه، تأثیرات پائین‌آورنده كلسترول غذای ناحیه مدیترانه با یك غذای رایج مدیترانه كه 35درصد كالری آن از چربیهای اشباع نشده گردوی موجود در این غذاست را مقایسه كرده‌اند.تحقیق روی 49 نفر نشان‌داده‌است كه با مصرف مداوم غذاهای حاوی گردو، كلكلسترول بد LDL (شكل خطرناك آن) كلسترول و a LP (لیپو پروتئین a، تركیب دیگر لیپید كه لخته‌شدن‌خون را افزایش می‌دهد، كه در واقع عامل خطرناكی برای آترواسكلروز(تصلب شرائین است) كاهش می‌یابد.به علاوه چربیهای اشباع نشده محافظ قلب، تراكم امگا 3 گردو  و همچنین اسیدهای چرب مسئول تأثیرات مثبت گردو در موارد خطرناك قلب و عروق است. امگا 3 از ضربان نامنظم قلب، لخته شدن خون در شریانها (كه تقریباً علت بیشتر حمله‌های قلبی است) جلوگیری كرده و باعث بهبود كلسترولHDL (خوب) می‌شود و برای سیستم قلب و عروق مفید است. امگا 3 همچنین التهاب را كاهش می‌دهد، التهاب بخش كلیدی در مراحلی است كه كلسترول را به پلاكهای مسدود كننده شریان تبدیل می‌كند. این عمل توسط گردو که حاوی میزان بالای ال آرژنین (یك آمینواسید بسیار مهم است كه در هنگام فشارخون بالا از اهمیت خاصی برخوردارند) است، انجام می‌گردد. در بدن (خصوصاً در رگهای خونی پركار)آرژنینL به اكسید نیتریك تبدیل می‌شود، یك ماده شیمیایی كه به هموار نگهداشتن دیواره داخلی رگهای خونی كمك می‌كند و اجازه میدهد تا رگهای خونی راحت باشند. افرادی كه فشار خون بالا دارند زمان بسیار دشواری برای نرمال نگهداشتن میزان اكسید‌نیتریك دارند، كه ممكن است به مشكلات سلامتی مهم مرتبط باشد مانند دیابت و مشكلات قلبی، گردو می‌تواند بعنوان یك افزودنی به غذای آنها كمكهای بسیاری ‌كند. در یك تحقیق چاپ شده در مجله Phytochemistry، سلامت قلبی عروقی توسط گردو را نشان داده است. تحقیق پیشین اظهار داشت كه چند تركیب پلی فنولیك یافت شده در گردو، خصوصاً اسید ellagic و gallic، دارای فعالیت مناسب آنتی اكسیدانت هستند كه از تبدیل كلسترول LDL به رادیكال آزاد مضر جلوگیری می‌كنند. در تحقیق جدید، محققان 16 پلی فنول را شناسایی كردند كه شامل 3 تانن با فعالیت آنتی اكسیدانتی دفاعی است. آنها این میزان را بسیار چشمگیر توصیف كرده‌اند. آنتی اكسیدانتهای گردو نقش كلیدی در سلامت قلب دارند.گردو، گردوی آمریكایی و شاه بلوط بیشترین مقدار آنتی اكسیدانت در میان میوه‌های دانه‌دار دارند، گردو حاوی بیش از 20 mmol آنتی اكسیدانت در 3 اونس (100 گرم) است. همچنین بادام زمینی (یك سبزی بنشنی) روی دریافتهای غذایی آنتی اكسیدانت تأثیر می‌گذارد. مقدار زیاد آنتی اكسیدانت میوه‌های دانه دار به توضیح نتایج بدست آمده در تحقیق Iowa Womens Heahh Study Iowaكمك می‌كند كه در آن تحقیق مشخص شده است که خطر مرگ ناشی از بیماریهای قلبی عروقی و بیماریهای شریانی قلب با افزایش مصرف كره بادام زمینی/ میوه های دانه دار بسیار كاهش می‌یابد. هنگامی‌كه نتایج حاصله از چهار تحقیق با هم تركیب شدند، مصرف میوه‌های دانه‌دار حداقل 4 بار در هفته، یك كاهش 37 درصدی خطر بیماریهای شریانی قلب در مقایسه با افرادی كه از این میوه‌ها به مقدار كم مصرف می‌کردند و یا اینکه اصلاً مصرف نمی‌کردند، در بر داشت.  مصرف بیش از آن، 3/8 درصد ابتلا به بیماریهای قلبی را كاهش می‌دهد. نكته مفید: برای كاهش خطر ابتلا به بیماریهای قلبی و عروقی از گردو و دیگر میوه‌های دانه‌دار غنی از آنتی اكسیدانت به میزان حداقل 4 بار در هفته استفاده كنید و از آن لذت ببرید.

اداره دارو و مواد غذایی آمریکا  اخیراً به این نتیجه رسیده است كه خوردن 5/1 انس گردو در روز بعنوان یك رژیم كه چربی اشباع شده كمی‌دارد می‌تواند باعث كاهش خطر ابتلا به بیماریهای قلبی شود. این اولین بار است كه یك وعده غذایی و نه غذاهای جانبی نشان داده است كه چقدر برای بیماران قلبی مؤثر است. 

در بیماران دیابتی نوع دوم، افزودن روزانه یك اونس گردو در رژیم غذایی می‌تواند باعث بهبود اساسی در میزان كلسترول شود. تحقیقات بیشتر نشان داده است كه خوردن گردو بعنوان رژیم كم چرب اصلاح شده، باعث كاهش میزان چربی دور قلب در بیماران دیابتی می‌شود كه این با كم كردن میزان چربی در رژیم غذایی به دست می‌آید.در تحقیقی منتشر شده در Journal of the American Dietetic Association، به 55 نفر بیمار دیابت نوع دو توصیه شد كه رژیم كم چرب داشته‌باشند اما تنها گروهی كه توانست یك چربی محافظ قلب را به دست آورد كه از گردو استفاده می‌كردند (30 گرم تقریبا 1انس در روز).  

علاوه بر اینكه گردو در میزان كلسترول تاثیر میگذارد دلایل اینكه چرا گردو باعث كاهش ابتلا به بیماریهای قلبی میشود رژیم ALA غنی از گردو علاوه بر كم كردن كلسترول LD است :

گردو باعث محافظت از قلب شما بعد از خوردن یك وعده غذایی چرب می‌شود. گردو كه منبعی بسیار غنی از چربی امگا 3 و ALA است باعث بهبود عملكرد رگها بعد از یك وعده غذایی پرچرب می‌شود و همچنین ممكن است نقش مهمتری به نسبت روغن زیتون در رژیم غذایی مدیترانه ای داشته باشد.محققان گزارش داده اند كه جریان خون در شریانهای بازو،(اتساع جریان میانی) 24درصد در موارد با كلسترول بالابعد از خوردن گردو همراه غذا افزایش یافت در حالیكه مصرف روغن زیتون همراه با غذا 36 درصد كاهش در جریان خون موجب شد.E-selection ،مولكولی كه در چسبندگی سلول نقش دارد-فرایندی كه در آن كلسترول آسیب دیده به دیواره رگهای خونی می‌چسبد و پلاك تشكیل می‌دهد-بعد از خوردن گردو كاهش می‌یابد. بسیاری از مردم فراموش كرده اند كه گردو جز اصلی غذای مدیترانه ای است و مزیتهای فراوانی دارد.گردو بر عكس روغن زیتون و دیگر میوه های دانه دار،دارای مقادیری از اسید های چرب اشباع نشده چند گانه است،خصوصا اسید آلفا- لینولنیك(ALA)،یك امگا 3 گیاهی مهم. این بدان معنا نیست كه خوردن یك مشت گردو می‌تواند جبران یك غذای ناسالم كند. امیلی روس از دانشگاه Universitat Autonoma de Barcelona بیان می‌كند كه: مصرف كنندگان ممكن است از یافته‌های ما اشتباه برداشت كنند كه می‌توانند غذاهایی با چربیهای ناسالم بخورند ولی به غذای خود گردو اضاف كنند.در حالیكه این تحقیق به وضوح نشان می‌دهد كه میوه های دانه دار بسیار مفیدند، و تنها تركیب غذای مدیترانه هستند.غذای مدیترانه‌ای شامل سبزیجات، میوه‌ها، تمام حبوبات، ماهی زیتون، میوه‌های دانه‌دار است كه سرشار از هزاران ویتامین محافظ، مواد معدنی گیاهی است. این تركیبی از همه مواد مفید است و توضیح می‌دهد چگونه این روش خوردن صحیح با عمر طولانی در ارتباط است و بدن را در برابر بیماریهای بسیاری مثل بیماریهای قلبی عروقی و بعضی از سرطانها مصون نگه می‌دارد.

تصور می‌رفت كه گردو غذای مغز است نه فقط بخاطر ظاهر چین دار مغز مانند پوست آن بلكه به خاطرمقادیر زیاد چربیهای امگا 3 موجود در آن.مغز شما متشكل از بیش از 60 درصد چربی ساختاری است. برای عملكرد مناسب سلولهای مغزی، این چربی ساختاری به چربیهای امگا 3 اصولی موجود در گردو، تخم بذر و ماهی آب سرد نیاز دارد. چون غشاء همه سلولها از قبیل سلولهای مغز یا نورونها اصولاً از چربیها تشكیل شده اند. غشاء سلول دروازه بان سلول است. هر چیزی كه بخواهد وارد یا خارج از سلول شود باید از غشاء بیرونی سلول عبور كند. و چربی امگا 3 كه مایع و انعطاف پذیر است این فرایند را آسان‌تر می‌كند بنابراین توانایی سلول را برای هدایت مواد مغذی افزایش می‌دهد در حالی كه ضایعات را از بین می‌برد، خصوصاً هنگامی‌كه مغز شما در حال تفكر باشد. مطالعات علمی‌ بیماریهای همه‌در كشورهای مختلفی چون U.S رابطه‌ای بین افزایش نسبت افسردگی و كاهش مصرف امگا 3 در بچه ها، رابطه بین دریافت كم چربی امگا 3 و ADHD انجام شده است. در بررسی اخیر Purdue university نشان داده شده است كه بچه هایی كه اسیدهای چرب امگا 3 كمتر دریافت می‌كنند دارای فعالیت بیش از اندازه، اختلال در یادگیری و مشكلات رفتاری هستند. در تحقیق Purdue، بسیاری از مشكلات رفتاری، خشونت و مشكلات خواب در افرادی كه اسید چرب امگا 3 كمتری دریافت می‌كنند، گزارش شده است. مشكلات یادگیری و سلامتی بیشتر در بچه هایی یافت شد كه غلظت اسید چرب امگا 3 در آنها كمتر بود.بیش از 2000 پژوهش علمی‌نشان داده اند كه مشكلات بسیاری در رابطه با كمبود امگا 3 وجود دارد. غذاهای آمریكایی تقریباً عاری از امگا 3 است به جزء میوه دانه دار، مثل گردو، بذرها و ماهی آبهای سرد است. در حقیقت، محققان بر این باورند كه حدود 60 درصد آمریكایی‌ها كمبود اسیدهای چرب امگا 3 دارند و حدود 20 درصد كمبود كمتری دارند كه این میزان در خونشان مشخص نیست.

 مطالعات غذایی 20 ساله روی بیش از 80000 زن از Nurse Health Study نشان داده است كه زنانی كه حداقل 1 اونس میوه دانه‌دار، بادام زمینی یا كره بادام زمینی در هفته مصرف می‌كنند، 25 درصد خطر ایجاد سنگ صفرا در آنها كاهش می‌یابد. 1 اونس فقط 6/28 میوه دانه‌دار یا حدود 2 قاشق سوپخوری كره میوه دانه دار است كه از بیماریهای كیسه صفرا جلوگیری میكند و این راحت تر از خوردن یك مشت گردو به عنوان عصرانه یا خوردن آن همراه با سالاد است.

آیا میخواهید شب بهتر بخوابید؟ هنگام شام به سالاد سبزیجات، سالاد میوه یا سبزیجات پخته به اندازه یك مشت گردو اضاف كنید. یا همراه سیب پخته یا گلابی آبپز شده مقداری گردو بخورید.ملاتونین هورمونی محصول غده صنوبری است كه خواب آور و تنظیم كننده خواب است و همچنین یك آنتی اكسیدانت قوی است كه در گردو وجود دارد كه باعث می‌شود یك عصرانه كامل برای داشتن یك خواب شبانه راحت باشد. ملاتونین به بهبود خواب برای كسانی كه شب كار هستند و افرادی كه از كندی واكنش رنج می‌برند كمك می‌كند اما نگهداشتن میزان مناسب این هورمون برای افراد بیش از 40 سال بسیار مهم است چون مقدار ملاتونین تولید شده توسط بدن با بالا رفتن سن كاهش می‌یابد و این باعث كاهش آنتی اكسیدانت محافظ می‌شود كه ممكن است به گسترش رادیكال آزاد مربوط به بیماریهای آینده ارتباط داشته باشد.مؤلفان چنین استدلال كرده اند كه گردو در ضمن كمك به مقاومت استرس اكسیداتیو (آسیب رادیكال آزاد)، به كاهش خطر ابتلا به سرطان و تأخیر یا كاهش شدت بیماریهای قلبی عروقی و بیماریهای عصبی مثل بیماری پاركینسون و آلزایمرنیز كمك می‌كند.

اسید لینولنیك آلفا، چربی امگا 3 یافت شده در گردو، با كمك به جلوگیری ازبرداشت شدید استخوان،سلامت استخوان را افزایش می‌دهد.

خوردن 4 دانه گردو در روز به طور چشمگیری سطحهای خونی اسیدهای چرب امگا 3 محافظ ،اسید لینولنیك آلفا (ALA )و اسید ایكو ساپنتانوئیك (EPA )در افراد بزرگسال را افزایش داد.

با اینكه آجیل و خشكبار برای سلامتی قلب بسیار مفید است، بسیاری از افراد برای جلوگیری از چاقی از مصرف آنها خودداری میكنند. بر اساس تحقیقی كه در مجله Obesity (مرض چاقی) منتشر شده است، ترس افراد از چاقی حاصل از مصرف آجیل كاملاً بی‌اساس است. در حقیقت كسانی كه در طول هفته حداقل 2 بار از این مواد استفاده میكنند، كمتر از كسانی كه هیچگاه آجیل و خشكبار مصرف نمیكنند دچار اضافه وزن می‌شوند.نكته كاربردی: نباید اجازه داد ترس از افزایش وزن، لذت میل كردن آجیل و بسیاری از خواص مفید آن را از ما بگیرد!

مغز گردو منبعی عالی ازفلز منگنز و حاوی مقادیر زیادی مس است. این دو فلز سازنده بخشی از آنزیم‌هایی هستند كه در عمل اكسیداسیون بدن نقش دارند. برای مثال آنزیم superoxide dismutase كه مواد رادیكال آزاد شده در سیتوپلاسم سلول و میتوكندری (بخشی از سلول كه تولید انرژی میكند) را خنثی میكند، نیاز به مس و منگنز دارد.مغز گردو حاوی نوعی تركیب آنتی اكسیدان به نام ellagic acid است كه فعالیت‌های متابولیكی كه منجر به سرطان خواهند شد را متوقف میكند. این ماده نه تنها از آسیب دیدن سلول‌ها در معرض مواد رادیكال آزاد جلوگیری میكند، بلكه به خنثی شدن موادی كه میتوانند منجر به ایجاد سرطان شوند كمك كرده و مانع تكثیر سلول‌های سرطانی میشود.

وقتی می‌خواهید گردو (نه مغز گردو) بخرید، سعی كنید آنهایی را انتخاب كنید كه وزن بیشتری دارند. پوست گردو نباید دارای ترك خوردگی، سوراخ یا هر نوع لكه باشد، زیرا این مشخصات اغلب نشانه‌های كپك زدگی مغز گردوست، كه آن را برای مصرف نامناسب می‌كند.گردوهای پوستدار معمولا در بسته بندی‌های متعددی عرضه میشوند. اگر قصد دارید از این بسته‌ها خریداری كنید، مطمئن شوید كه بسته‌ها حاوی گردوهای تازه هستند و سعی كنید از فروشگاه‌های معتبر خریداری كنید. هنگام خرید گردو، چه به صورت آزاد و چه به صورت بسته بندی، مطمئن شوید كه پوست گردوها چروكیده و یا نرم نیستند. اگر میتوانید گردوها را ببویید تا مطمئن شوید كه بو گرفته و فاسد نیستند.چون گردو حاوی مقادیر زیادی چربی اشباع نشده‌ است، به راحتی و با سرعت فاسد میشود. از این رو باید نهایت دقت را در نگهداری آن به خرج داد. گردو باید در ظرفهای غیر قابل نفوذ نسبت به هوا نگهداری شود. میتوان آن را در یخچال به مدت 6 ماه و یا در فریزر به مدت یك سال بدون مشكل نگهداری كرد. مغز گردو را اگر در مكانی خنك، تاریك و خشك، مثل یخچال نگهداری كنید، تا 6 ماه تازگی و طراوت خود را حفظ خواهد كرد.

بیشتر بدانید : چرا گردو برای مردان مفید است؟

بیشتر بدانید : با خوردن گردو قلبی سالم خواهید داشت

بیشتر بدانید : گردو بخورید به این دلیل!

تهیه و ترجمه: گروه سلامت سیمرغseemorgh.com/healthاختصاصی سیمرغ   

All Rights Reserved – © 2019 | باز نشر مطالب پورتال سیمرغ تنها با ذکر نام و آدرس seemorgh.com مجاز می باشد.

توصیه های زیادی برای فواید مصرف گردو وجود دارد که ما را بیشتر به سمت مصرف این ماده غذایی پرخاصیت سوق میدهد. طبق تحقیقات جدید مصرف گردو در محافظت از سیستم گوارش نقش مهمی ایفا میکند.

مصرف گردو با افزایش میزان باکتری های پروبیوتیک روده و کاهش خطرات بیماری های قلبی و مغزی و همچنین سرطان، از سیستم گوارش محافظت می کند.یافته های بدست آمده از مطالعات حیوانی نشان می دهد رژیم غذایی سرشار از گردو موجب تغییرشکل جامعه میکروب های روده شده و موجب افزایش قابل توجه باکتری های سودمندی نظیر Lactobacillus، Roseburia، و Ruminococcaceae می شود.

به گفته محققان، گردو همچون یک پروبیوتیک عمل کرده و به تغذیه و رشد باکتری های که دستگاه گوارش را سالم نگه می دارند کمک می کند.لاری بایرلی، سرپرست تیم تحقیق در دانشگاه ایالتی لوئیزیانا، در این باره می گوید:«سلامت روده ها با سلامت کل بدن مرتبط است. مطالعه ما نشان می دهد که گردو موجب تغییراتی در روده می شود و همین مسئله می تواند علت سایر فواید این خوراکی نظیر سلامت قلب و مغز باشد.»وی در ادامه می افزاید:«مصرف گردو با فواید متعددی از جمله کاهش ریسک بیماری قلبی و سرطان هم مرتبط است.»به گفته محققان، احتمالا اجزای بیواکتیو گردو از فاکتورهای دخیل در ایجاد این فواید هستند.

یکی از توصیه ها برای افراد مبتلا به ناراحتی های گوارشی مانند ریفلاکس، زخم معده، این است که .

افراد جامعه را گرفتار می کند و در 15 درصد موارد، – درمانگران طب سنتی و دیگر شیوه های طبیعی درمان بر این باورند که مصرف روزانه 2 عدد گردو می تواند تاثیر زیادی در تسکین و درمان ریفلاکس معده داشته باشد.

به گفته این درمانگران مصرف بیش از اندازه گردو عوارض جانبی زیادی به همراه دارد که از میان آنها می توان به ترک لب، زخم شدن دهان و خارش و قرمزی پوست اشاره کرد، بنابراین درمانگران به مردم توصیه می کنند با برنامه ریزی و مدیریت در طول ایام نوروز و دیگر روزهای سال به خوردن حداکثر 2 عدد گردو در طول روز اکتفا کنند و به این ترتیب از خواص درمانی آن برای درمان سنگ کلیه، درمان بیماری های ریوی و تنفسی و پیشگیری از ابتلا به سنگ کیسه صفرا بهره ببرند.

گردو را به نام “غذای مغز” نیز می شناسند و این فقط به خاطر شباهت آن به مغز نیست، بلکه به خاطر وجود امگا 3 فراوان آن می باشد.آیا گردو برای زخم معده مضر است

برای درست عمل کردن مغز، به امگا 3 نیاز داریم.

تندرستی و تغذیه ۵ دیدگاه 11,907 بازدید

گردو

گردو درخت زیبایی است که ارتفاع آن میتواندبه ۲۰ متر برسد. مغز گردو دارای پروتئین،قند ،آب و ویتامین، املاح معدنی و همچنین مواد چربی است. مقدار فسفر موجود در گردو با ماهی و برنج و حتی تخم مرغ نیز برابری میکند. برگ و پوست گردو مقوی و تصفیه کننده خون است . برگها و پوست آن بخصوص بخاطر مادهءتلخ و تانن آن در مداوای بیماریهای جلدی و خنازیر مفید واقع می شوند .

مهمترین خواص گردو :

درمان ورم روده و معده: ۱۵ تا ۲۰ گرم برگ گردو را به مدت ده دقیقه در یک لیتر آب جوش دم کنید، برای ورم معده و روده به به عنوان کرم کش ۳ فنجان در روز از این دم کرده را بنوشید .آیا گردو برای زخم معده مضر است

درمان خستگی و ورم : دم کردهء۵۰ گرم برگ گردو در یک لیتر آب را در آب وان بریزید این حمام آرام بخش خستگی است و ورم را بر طرف می کند همچنین در مورد مداوای سرمازدگی و بیماریهای پوستی تجویز میشود .

درمان ورم لثه ولوزه : دمکردهء فوق را به میزان حجمش با آب رقیق کنید و آنرا غرغره کنید تا ورم لثه و لوزه شما درمان شود .

درمان کم خونی : جوشانده برگ یا پوست سبزگردو برابر تجویز فوق درمان کم خونی و ضعف است . ۲۰ تا ۳۰ گرم از پوست سبز گردو یا خشک آن را در یک لیتر آب به مدت یک ربع بجوشانید و صاف کنید و قبل از هر وعده غذا یک فنجان از آن را بنوشید .

گردو درمان کننده بیماریهای ریوی است.

گردو مسکن دل پیچه است.

اگر از گردو و عسل مربا درست کنید برای اشخاص لاغر وتقویت و تحریک نیروی جنسی مفید است.

مربای گردو ملین بوده و آپاندیس را تقویت می کند.

خوردن گردو از تشکیل سنگ کلیه و سنگ کیسه صفرا جلوگیری می کند.

پوست درخت گردو و پوست سبز گردو قابض است.

خوردن گردو برای تقویت جنسی مفید است.

گردو را با انجیر و موز بخورید مقوی حواس و مغز است.

اگر پوست تاز گردو را به دندان و لثه بمالید لثه و دندان را تقویت می کند.

دم کرده برگ درخت گردو برای درمان ورم مفاصل مفید است.

۵۰ گرم برگ گردو را در یک لیتر آبجوش ریخته و بمدت چند دققیه بجوشانید این جوشانده برای شست و شوی زخم ها و التیام انها بسیار مفید است .

دم کرده برگ درخت گردو برای درمان ترشحات زنانه و بیماری سل مفید است.

جوشانده برگ درخت گردو درمان کننده سر درد ، سرمازدگی و بیماریهای پوستی است .

شیره قسمت سبز میوه را اگر چند بار روی زگیل بمالید آنرا از بین می برد.

قسمت سبز و تازه میوه گردو را اگر با آب بجوشانید و موهای خود را با آن رنگ کنید رنگ قهو ه ای به مو می دهد .

برگ تازه درخت گردو حشرات موذی مانند بید و ساس را از بین می برد.

اگر زن حامله روزی یک عدد گردو بخورد پس از زایمان پوست شکمش زیبایی خود را حفظ خواهد کرد.

چون گردو دارای مس می باشد بنابراین به جذب آهن در بدن کمک می کند.

به هیچ وجه نباید در خوردن گردو افراط و از پنج عدد در روز بیشترمصرف بشود زیرابرای سلامتی زیان آور است . درضمن لثه ها و زبان و گلو را

می آزارد. کسانیکه ناراحتی معده و کبد دارند نباید گردو بخورند. افراد چاق نیز باید از آن پرهیز کنند. خوابیدن در زیر درخت گردو به علت صدور فراوان گاز کربنیک در شب خطر ناک است.

برچسبگردو معده میوه

2019-04-18

2019-01-29

2017-01-09

متشکرم

خوب بود لطفا کامل تر توضیح دهید

مرسی خوب بود

عالی بود متشکریم

عالی بود

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

آیا گردو برای زخم معده مضر است

وب‌سایت

“پارسی طب” یک وبگاه عمومی با موضوع سلامتی و پزشکی است. این وبگاه به شدت به طب سنتی و گیاهی اعتقاد داشته و از این موضوع حمایت میکنند. ما همواره در تلاشیم که اطلاعات مفیدی در اختیار بینندگان خود قرار داده و اسباب رضایت ایشان را جلب نماییم.

آیا گردو برای زخم معده مضر است
آیا گردو برای زخم معده مضر است
0

دوره مقدماتی php

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *