طرز تهیه سوپ مرغ و قارچ با شیر

دوره مقدماتی php
طرز تهیه سوپ مرغ و قارچ با شیر
طرز تهیه سوپ مرغ و قارچ با شیر

سوپ قارچ یکی از انواع سوپ های مجلسی است که بیشتر در رستوران های خاص سرو می شود. البته شما می توانید با کمک این آموزش این سوپ ویژه را برای مهمانی های خود در منزل تهیه و سرو کنید. این سوپ به سوپ قارچ و شیر یا سوپ قارچ و مرغ هم شهرت دارد. در دستور اصلی این سوپ جو وجود ندارد اما بعضی افراد آنرا مانند سوپ جو تهیه می کنند. با مواد لازم ذکر شده در این دستور آشپزی می توانید برای ۲ نفر سوپ قارچ تهیه نمایید. با دستور پخت و طرز تهیه سوپ قارچ و شیر در ادامه با همدوره همراه باشید.

ابتدا گوشت مرغ را پس از شستشو به همراه مقداری زردچوبه ، یک پیاز و دو لیوان آب داخل یک قابلمه قرار می دهیم تا خوب بپزد. حرارت را زیاد می کنیم تا آب به جوش بیاید سپس آنرا کم می کنیم تا مرغ به خوبی بپزد. زمانی که آب داخل قابلمه به نصف لیوان رسید قابلمه را از روی حرارت بر میداریم.

آب مرغ را توسط یک پارچه تمیز صاف می کنیم و کنار می گذاریم. گوشت مرغ را نیز به صورت ریش ریش خرد می کنیم و کنار می گذاریم. حالا در قابلمه ای که برای پخت سوپ قارچ و مرغ در نظر گرفته ایم ۳ قاشق روغن مایع می ریزیم و روی حرارت قرار می دهیم.

پیاز باقیمانده را به صورت نگینی خرد می کنیم و به قابلمه اضافه می کنیم. کمی پیاز را تفت می دهیم سپس هویج را با رنده درشت رنده می کنیم و به پیاز اضافه می کنیم. در این مرحله قارچ ها را به صورت ورقه ای خرد می کنیم و به قابلمه اضافه می کنیم.طرز تهیه سوپ مرغ و قارچ با شیر

کمی مواد داخل قابلمه را تفت می دهیم تا قارچ ها آب بیندازند و نرم شوند. در یک ظرف جداگانه شیر و ۱ لیوان آب را مخلوط می کنیم و به قابلمه اضافه می کنیم. بعد از اضافه کردن مایعات حرارت زیر قابلمه را زیاد می کنیم تا سوپ شروع به جوشیدن کند.

دوره مقدماتی php

بعد از اینکه سوپ به جوش آمد حرارت زیرش را ملایم می کنیم. در این مرحله فلفل سیاه ، نمک ، آب مرغ و تکه های مرغ را به قابلمه سوپ شیر و قارچ اضافه می کنیم و مواد را خوب مخلوط می کنیم. به جای آب مرغ می توانیم از عصاره یا آب گوشت نیز استفاده کنیم.

کره را درون کاسه ای می ریزیم و روی بخار آب حل می کنیم. سپس آرد را کم کم به کره اضافه می کنیم و مدام هم می زنیم تا یکدست شود. سپس مخلوط آرد و کره را به سوپ اضافه می کنیم و مواد داخل قابلمه را به خوبی مخلوط می کنیم.

در این مرحله باید حرارت زیر قابلمه بسیار ملایم باشد تا سوپ ته نگیرد و به خوبی جا بیفتد. سوپ قارچ را به دلیل اینکه حاوی کره است و زود سفت می شود باید به صورت داغ سرو کرد. برای اینکه بتوانید این سوپ را مدت طولانی بعد از آماده شدن داغ نگه دارید می توانیم از مایکروفر استفاده کنیم.

برای تزیین سوپ قارچ و شیر می توانیم مانند سوپ جو قرمز از مقداری سبزیجات تازه مثل جعفری استفاده کنیم. البته برای زیبایی بیشتر سوپ قارچ می توانیم از مقداری ذرت کنسروی ، هویج پخته رنده شده و … برای تزیین استفاده کنیم.

مواد تشکیل دهنده سوپ قارچ اصلی متشکل از قارچ ، شیر ، هویج هستند و در صورتی که تمایل داشته باشید می توانید موادی مانند جو ، مرغ و … به آن اضافه کنید. در منوی جستجوی سایت می توانید آموزش سوپ جو را به سبک رستورانی بیابید.

اضافه کردن خامه در سوپ قارچ و خامه باعث می شود کالری سوپ افزایش یابد. اگر با این مورد مشکلی ندارید می توانید بعد از ۵ دقیقه قبل از برداشتن سوپ قارچ از روی حرارت ۲ قاشق غذاخوری خامه داخل سوپ بریزید و آنرا در سوپ مخلوط کنید سپس سوپ را سرو کنید.

Загрузка…

Загрузка…

Загрузка…

Обработка…

Загрузка…

طرز تهیه سوپ مرغ و قارچ با شیر

Обработка…

Загрузка…

Загрузка…

Обработка…

Загрузка…

Загрузка…

Загрузка…

Загрузка…

Загрузка…

Загрузка…

Загрузка…

Обработка…

Загрузка плейлистов…

طرز تهیه سوپ مرغ و قارچ با شیر

آرایش

مدل مو

مدل لباس

 

 

اموزش سوپ قارچ و مرغ

 

مواد لازم سوپ قارچ و مرغ :

 

 

طرز تهیه سوپ قارچ و مرغ :

*. آکاایران : ابتدا قارچ ها را بشوئید و بصورت عمودی خرد کنید و در مقدار کمی روغن سرخ نمائید. بال و گردن مرغ را با پیاز سرخ شده و هویج که قبلاً شسته و خرد کرده اید.

*. نخود فرنگی و فلفل دلمه ای و کمی نمک ودر صورت تمایل کمی زردچوبه تفت دهید و با یک استکان آب بگذارید بپزد تا آبش به اندازه 3 یا 4 قاشق غذاخوری شود.

*. سپس آرد را با کره کمی تفت دهید و نمک و فلفل را بیافزائید و شیر را کم کم اضافه نمائید تا آرد گلوله نشود، و مرتب بهم بزنید. استخوانهای مرغ را جدا نموده.

*. با آب و ومخلفات آن به مخلوط آرد اضافه نمائید. قارچ سرخ شده را نیز به سوپ اضافه نمائید. و مرتب سوپ را بهم بزنید در آخر پودر سیر را اضافه نموده.

*. در صورتیکه غلظت سوپ مورد پسندتان بود جعفری را بیافزائید وگرنه اجازه دهید سوپ بیشتر بپزد تا غلیظ شود. سپس سوپ را از روی حرارت بردارید و خامه را به آن بیافزائید.

*. توجه: این سوپ بسیار لذیذ است و در صورتیکه مرغ و نخود فرنگی و فلفل سبز را نیز حذف نمائید باز هم بسیار خوشمزه خواهد بود و در زمان بسیار کمی نیز حاضر می شود.

 

خواص نخود فرنگی :

سرشار از ویتامین C

*. نصف فنجان نخودفرنگی پاک شده یعنی در حدود ۹۰ گرم از این نخودهای سبز ۵۰ درصد نیاز روزانه ما به ویتامین C را تامین می کند. ویتامین C برای رشد و ترمیم بافت های بدن و همچنین برای ساخت کلاژن لازم است. باید بدانید که کلاژن پروتئین لازم برای سلامت غضروف ها، پوست و تاندون ها می باشد و بدون آن کار این بافت ها لنگ می شود. از این ها گذشته وجود ویتامین C برای جذب بیشتر آهن لازم است. باید بدانید که بدن ما نمی تواند این ویتامین را ذخیره کند برای همین لازم است که هر روز ویتامین C بدن تان را از طریق مصرف مواد غذایی سرشار از این ویتامین تامین کنید. مصرف نخودفرنگی یکی از روش های تامین این ویتامین ضروری بدن می باشد.

 

اختصاصی آکاایران

 

آموزش آشپزی ، ، آموزش پخت انواع غذای ایرانی ،غذای فرنگی و سنتی

سوپ جو سفید

سوپ جو سفید یکی از انواع سوپ های مجلسی و پر طرفدار ایرانی است که از سوپ های رستورانی هم محسوب می شود. این سوپ در کنار سوپ های معروفی مثل سوپ شیر و سوپ جو قرمز بیشتر در مجالس و مهمانی ها سرو می شود.

با مقدار موادی که در این دستور آشپزی قرار گرفته است می توانید برای ۲ نفر سوپ جو سفید تهیه کنید. در صورتی که می خواهید مقدار کمتر یا بیشتری سوپ جو سفید تهیه کنید کافیست مقدار مواد را ضرب یا تقسیم کنید. با آموزش آشپزی سوپ جو سفید با پارسی دی همراه باشید.

مواد لازم برای ۲ نفر

طرز تهیه سوپ مرغ و قارچ با شیر

دستور پخت

ابتدا جوپرک را در قابلمه ای میریزیم سپس ۴ لیوان آب روی آن میریزیم و روی حرارت زیاد میگذاریم تا هر چه زود تر بجوش بیاید. میتوانید از جو نیز استفاده کنید،فقط توجه داشته باشید که جو را باید از شب قبل در کاسه ای از آب بگذارید خوب خیس بخورد

ادامه مطلب

و ۲الی۳ مرتبه آب آن را عوض کنید و هنگام پخت نیز زمان بسیار بیشتری از جوپرک نیاز دارد تا بپزد سینه مرغ را در قابلمه ای قرار میدهیم و تا روی آن آب میریزیم و کمی نمک،فلفل،زردچوبه به آن اضافه میکنیم و روی حرارت متوسط میگذاریم خوب پخته شود.

پیاز راپوست میگیریم و میشوییم و از وسط نصف میکنیم و روی تخته نگینی خرد میکنیم و مقدار کمی از آن را داخل قابلمه ای که سینه مرغ در حال پخت است میریزیم و باقی آن را در قابلمه ای که جوپرک در آن میپزد میریزیم و خوب هم میزنیم.

حتما باید مداوم جوپرک را هم بزنیم تا ته نگیرد..هویج را اگر نیاز بود تمیز میکنیم و میشوییم و یا با رنده ریز میکنیم و یا روی تخته نگینی خرد میکنیم(کاملا سلیقه ای است)و به سوپ می افزاییم. سینه مرغ که پخته شده در آبکشی قرار میدهیم تا خنک شود سپس خیلی ریز ریش ریش میکنیم و به سوپ اضافه میکنیم.

ادامه مطلب

این موضوع خیلی اهمیت دارد که شما شیر (خامه) را ۱۵دقیقه قبل از اینکه بخواهید به مواد اضافه کنید از یخچال خارج کرده باشید و با دمای محیط سازگار شده باشد تا زمانیکه به مواد اضافه میکنیم اصطلاحا نبرد. در شیر داغ کن کره را میریزیم

و روی حرارت کم قرار میدهیم و تامل میکنیم تا آب شود سپس آرد را مرحله به مرحله اضافه میکنیم و تفت میدهیم تا کاملا با آرد یکی شود و رنگ آن کرمی شود،بعد شیر را کم کم به آن می افزاییم و خوب مخلوط میکنیم تا سس یکدستی شود

بعد به مواد سوپ اضافه میکنیم و هم میزنیم و صبر میکنیم تا سوپ خوب بپزد. اگر کالری سوپ برایتان حائز اهمیت نیست میتوانید مقداری از سوپ را در کاسه ای بریزید و کمی خامه به آن اضافه کنید و با قاشق هم بزنید

ادامه مطلب

و سپس به سوپ اضافه کنید که بسیار طعم بهتری به غذای شما میدهد.(گر تمایل داشتید میتوانید قبل از اینکه زیر قابلمه سوپ را خاموش کنید برای زیبایی رنگ سوپ کمی جعفری خرد شده نیز داخل آن بریزید تا ۵دقیقه جوشی بزند) بعد در ظرف مورد نظر سرو کنید.نوش جان

سوپ قارچ یکی از انواع سوپ های مجلسی محسوب می شود که به عنوان یک پیش غذای خاص مورد استفاده قرار می گیرد. البته به دلیل اینکه در این سوپ از گوشت استفاده نمی شود و کاملا گیاهی است به عنوان یک غذای گیاهی هم شناخته می شود.

در دستور اصلی این سوپ کاملا گیاهی است و بدون گوشت مرغ تهیه می شود البته در صورت تمایل می توانید برای داشتن طعم خوشمزه تر مقداری گوشت مرغ هم به این سوپ اضافه کنید. سوپ قارچ در پایان پخت شباهت زیادی به سوپ شیر دارد.

با موادی که در این دستور آشپزی قرار گرفته است می توانید برای ۴ نفر سوپ قارچ تهیه کنید. در صورتی که می خواهید مقداری کمتر یا بیشتری سوپ قارچ تهیه کنید کافیست مقدار مواد را ضرب یا تقسیم کنید. با آموزش آشپزی سوپ قارچ با پارسی دی همراه باشید.

ابتدا پیازها را پس از پوست گرفتن به صورت نگینی ریز خرد می کنیم ، سپس یک قابلمه مناسب روی حرارت قرار می دهیم و کره را به آن اضافه می کنیم. در ادامه قابلمه را روی حرارت قرار می دهیم تا کره آبشود. در مرحله بعدی پیاز خرد شده را به قابلمه اضافه می کنیمطرز تهیه سوپ مرغ و قارچ با شیر

و با کره کمی تفت می دهیم تا پیاز کمی نرم شود سپس مقداری زردچوبه اضافه می کنیم و تفت دادن را ادامه می دهیم تا مخلوط پیاز و زردچوبه یکدست شود. در همین حین تره فرنگی و هویج را به صورت ریز خرد می کنیم و پس از اینکه پیاز نرم شد به قابلمه اضافه می کنیم.

۱۰ دقیقه مخلوط تره فرنگی ، هویج و پیاز را تفت می دهیم سپس قارچ ها را به صورت ورقه ای خرد می کنیم ( در صورتی که دوست ندارید قارچ ها زیر دندان بیاید به صورت نگینی ریز خرد کنید). پس از گذشت ۱۰ دقیقه قارچ را اضافه می کنیم.

به مدت ۵ دقیقه دیگر مواد را تفت می دهیم تا قارچ ها هم نرم شوند. در ادامه آرد سفید را به صورت کم کم داخل یک لیوان آب جوش حل می کنیم ( باید آرد را کم کم اضافه کنیم تا آرد گلوله نشود ) و به قابلمه اضافه می کنیم.

در همین مرحله ۳ لیوان آب جوش هم به قابلمه اضافه می کنیم و مقداری نمک و فلفل سیاه به سوپ می زنیم. ۵ دقیقه صبر می کنیم تا مواد بجوشند سپس شیر را به همراه خامه مخلوط می کنیم و به قابلمه اضافه می کنیم.

پس از اضافه کردن مخلوط شیر و خامه باید مراقب سوپ باشیم تا سوپ سرریز نکند. حدود ۵ دقیقه بعد جعفری خرد شده را به سوپ اضافه می کنیم و دیگر درب قابلمه نمی گذاریم تا سوپ جا بیفتد. پس از اینکه سوپ آماده شد آنرا با قارچ تزیین کرده و سرو می کنیم.

اگر تا به حال با این مشکل روبرو شدید که پس از اضافه کردن شیر ظاهر سوپ خراب شد و سوپ شما بریده بریده شد ، دیگر نگران این مشکل نباشید زیرا با یک ترفند ساده می توانید از بروز این مشکل جلوگیری کنید. کافیست قبل از اضافه کردن شیر آنرا در دمای محیط قرار دهید تا دمایش با محیط یکسان شود یا آنرا به صورت ولرم اضافه کنید.

در صورتی که می خواهید سوپ قارچ شما طعم بهتری داشته باشد و به اصطلاح عامیانه لذیذتر باشد می توانید به جای اضافه کردن ۳ لیوان آب جوش از ۳ لیوان آب مرغ یا آب گوشت استفاده کنید. با این کار سوپ قارچ شما طعم خیلی بهتری خواهد داشت.

مرورگر شما قادر به پخش ویدیو نمی باشد.

طرز تهیه سوپ مرغ و قارچ با شیر
طرز تهیه سوپ مرغ و قارچ با شیر
10

دوره مقدماتی php

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *