خواص لوبيا سبز براي كودكان

دوره مقدماتی php

خواص دارویی و گیاهی :

لوبیا سبز یکی از حبوبات کم کالری از خانواده باقلائیان است که بیش از 150 گونه ی آن در سراسر جهان یافت می شود.

لوبیا سبز فواید زیادی برای سلامتی دارد که ما در این مقاله از سایت کوکا به طور کامل خواص لوبیا سبز را برای دوران بارداری، کودکان، دیابت، لاغری و پوست و مو شرح داده ایم.

لوبیا سبز حاوی مقادیر بالایی ویتامین A و آنتی اکسیدان های لووتیان، نئوکسانتین، بتا کاروتن و ویولاکسانتین است که چین و چروک پوست را کاهش داده و به جوان سازی پوست صورت کمک می کند.

مقادیر بالای بیوتین موجود در لوبیا سبز برای تقویت و افزایش رشد مو ضروری است و علاوه بر این به درمان موهای خشک و شکننده کمک می کند.

ماسک تقویت کننده مو با لوبیا سبز

تعدادی لوبیا سبز را در آب بجوشانید تا عصاره ی آن در بیاید بگذارید یک شب بماند و صبح روز بعد آن را بر روی موهای خود بمالید و خوب ماساژ دهید، بگذارید 30 دقیقه بماند و سپس با آب و شامپو بشویید.

دوره مقدماتی php

لوبیا سبز یک منبع عالی اسید فولیک است که در دوران بارداری برای سلامتی زنان باردار و برای رشد طبیعی و سالم جنین در رحم و جلوگیری از نقص لوله عصبی جنین ضروری است.

مقادیر بالای آهن و فولات موجود در لوبیا سبز می تواند باروری را در زنان افزایش دهد.

پیش از مصرف هر گونه خوراکی در دوران بارداری حتما با پزشک خود نیز مشورت کنید.

لوبیا سبز حاوی مقادیر بالای آنتی اکسیدان، ویتامین و مواد معدنی ضروری، پروتئین، فیبر، آهن و اسیدهای چرب امگا 3 می باشد و به عنوان یکی از حبوبات مفید برای بهبود رشد نوزادان و کودکان محسوب می شود.

توجه داشته باشید که لوبیا سبز خام را به نوزادان و کودکان ندهید چون لکتین موجود در آن باعث خونریزی معده می شود.

لوبیا سبز یکی از مواد غذایی حاوی مقادیر بالای پروتئین و فیبر و کالری پایین است که متابولیسم بدن‌ را افزایش داده و به روند ساخت عضله در بدنسازان سرعت می‌بخشد.

لوبیا سبز حاوی مقادیر بالای فیبر و چربی و کالری پایینی است که باعث کاهش اشتها شده و به کاهش وزن و لاغری کمک می کند. بهترین روش استفاده از لوبیا سبز برای کاهش وزن این است که آن را به صورت خام به سالاد خود اضافه کنید.

مطالعات نشان داده که حبوباتی مانند لوبیا سبز که شاخص گلیسمی پایینی دارند برای پیشگیری و درمان دیابت و تنظیم سطح قند خون در افراد دیابتی مفید می باشند.

مقادیر بالای اسید فولیک موجود در لوبیا سبز به طور طبیعی اسید اوریک خون را کاهش داده و برای پیشگیری و درمان بیماری نقرس مفید می باشد.

لوبیا سبز حاوی مقادیر بالایی فیبر است که برای درمان مشکلات گوارشی از جمله نفخ معده، یبوست، هموروئید یا بواسیر، بیماری ریفلاکس معده و سلامت دستگاه گوارش مفید می باشد.

مطالعات نشان داده که مقادیر بالای فیبر و کلروفیل موجود در لوبیا سبز برای پیشگیری و درمان سرطان کولون مفید می باشد.

مقادیر بالای آنتی اکسیدان های کاروتنوئید موجود در لوبیا سبز باعث کاهش خطر ابتلا به سرطان سینه، سرطان دهانه رحم، پروستات و لوسمی می شوند.

لکتین موجود در لوبیا سبز در مقادیر بالا می تواند سبب ایجاد انواع مشکلات گوارشی شود. لوبیا سبز و سایر حبوبات ممکن است در برخی افراد باعث واکنش های آلرژیک و حساسیت شوند.

مقادیر بالای ویتامین K موجود در لوبیا سبز ممکن است با دارو های ضد انعقاد خون خون مانند کومادین یا وارفارین تداخل دارویی ایجاد کند.

لوبیا سبز مقادیر بالایی اگزالات دارد و برای افراد مبتلا به بیماری‌ های کلیوی و کیسه صفرا مضر می باشد.

لوبیا سبز یکی از حبوبات و از اعضای خانواده ی باقلائیان است بنابراین بهتر است که افراد مبتلا به بیماری فاویسم از خوردن آن اجتناب کنند.

طبع لوبیا سبز سرد است.

لوبیا سبز بسیار کم کالری بوده و چربی کمی دارداما دارای مقادیر بالای فیبر می باشد. لوبیا سبز به عنوان منبع ویتامین های A، C، K، B6 و اسید فولیک و مواد معدنی از جمله کلسیم، سیلیکون، آهن، منگنز، پتاسیم و مس شناخته می شود.

لوبیا سبز را می توان به صورت خام در انواع سالاد و یا به صورت پخته در انواع خورش، پلو، کوکو و سوپ ها استفاده کرد.

منابع : organicfacts – medicalnewstoday


خواص لوبیا سبز در لاغری خواص لوبیا سبز خام خواص لوبیا سبز پخته خواص لوبیا سبز در بدنسازی  سبز با اینکه از کالری کمی برخوردار است از نظر تغذیه ای بسیار مقوی می باشد و بهترین جایگزین برای گوشت قرمز از نظر جذب آهن است.لوبیا سبز از حملات قلبی و سرطان جلوگیری کرده و خواص بسیار دیگری در آن نهفته می باشد.

 

 

 


جلوگیری از سرطان با خواص لوبیا سبز

 


لوبیا سبز به طور سخاوتمندانه‌ای حاوی رنگدانه‌ی آنتی اکسیدانی به نام فلاوونوئیدها است. فلاوونوئیدها برای بدن ما بسیار مفیدند. نتایج پژوهش‌هایی که در دانشگاه Deakin استرالیا انجام شده نشان می‌دهد ترکیبات فلاوونوئیدی رشد سلول‌های سرطانی سینه و روده ها را کاهش می‌دهد. یعنی زنده باد لوبیا سبز!

 


بهبود درد مفصل ها با خواص لوبیا سبز

 


افزایش یک فنجان لوبیا سبز به سالادهای مورد علاقه‌تان باعث می‌شود که میزان پتاسیم دریافتی‌تان به میزان 19 درصد افزایش پیدا کند. واقعیت این است که بین آرتروز دست‌ها و زانوها و میزان کم پتاسیم خون ارتباط زیادی وجود دارد. ویتامین C آنتی اکسیدانی بسیار قوی است که به جذب آهن کمک می‌کند و در ساخت کلاژن تأثیر می‌گذارد. یک فنجان لوبیا سبزی که به غذاهایتان اضافه می‌کنید باعث می‌شود 19 درصد از نیاز روزانه‌تان به ویتامین C تأمین شود اگر بدنتان با کمبود پتاسیم مواجه باشد بیشتر در معرض درد مفاصل قرار می‌گیرید. اگر به سلامت مفاصل‌تان علاقمند هستید حتماً لوبیا سبز را در برنامه‌ی غذایی‌تان بگنجانید. از این گذشته باید بدانید که پتاسیم نقش موثری در انعقاد خون ایفا می‌کند.

 


درمان افسردگی با خواص لوبیا سبز

مصرف مقادیر کافی اسیدفولیک همچنین منجر به کاهش ابتلا به افسردگی می شد. مصرف اسیدفولیک مانع از تجمع ترکیبی تحت عنوان هموسیستئین می شود. تجمع هموسیستئین در بدن مانع از رسیدن خون و مواد غذایی به مغز می شود. همچنین تجمع هموسیستئین در بدن منجر به اختلال در تولید هورمون های سروتونین، دوپامین و نوراپی نفرین می شود. این هورمون ها در تنظیم خلق و خو، خواب و اشتها نقش کلیدی ایفا می کنند.

 

 

 


خواص لوبیا سبز در بارداری

 


لوبیا سبز منبعی غنی از آهن است و مصرف آن به خانم های باردار بسیار توصیه می شود. نکته قابل توجه در مورد لوبیا سبز این است که مقدار آهن موجود در لوبیا سبز با گوشت قرمز برابری می کند. به همین علت کسانی که نمی توانند از گوشت استفاده کنند می توانند آهن مورد احتیاج بدن خود را با خوردن لوبیا سبز جبران کنند.

 


در خانم های سنین باروری مصرف سبزیجات حاوی آهن مانند اسفناج، لوبیا سبز و منجر به افزایش باروری آن ها می شود. همچنین خانم های حامله باید مقادیر کافی اسیدفولیک استفاده کنند تا نوزاد آن ها به نقایص مختلف سیستم عصبی دچار نشود زیرا کمبود اسید فولیک می تواند منجر به اختلال در تکامل سیستم عصبی جنین شود.
لوبیا سبز منبعی سرشار از آهن است. ماده معدنی که برای زنان در دوره قاعدگی که در معرض کاهش شدید آهن هستند بسیار ضروری است. لوبیا سبز در مقایسه با گوشت قرمز که یکی از منابع مهم برای تامین آهن است.

 


عملکرد بهتر سیستم قلبی ـ عروقی با خواص لوبیا سبز

 


لوبیا سبز برای بیماران قلبی مبتلا به دیابت و بیمارانی که دچار گرفتگی عروق هستند، مفید است. لوبیا سبز منبع غنی از ویتامین A(از نوع بتاکاروتن) و همچنین ویتامین C، می ‌باشد. این دو ماده مغذی،‌ آنتی اکسیدان هایی مهم هستند که به کاهش رادیکال های آزاد موجود در بدن کمک می ‌کنند. ویتامین C محلول در آب و بتاکاروتن،‌ محلول در چربی می ‌باشند. این دو آنتی اکسیدان محلول در آب و چربی به کمک هم از اکسید شدن کلسترول جلوگیری می‌ نمایند زیرا کلسترول اکسید شده قادر است به دیواره رگ های خونی بچسبد که نتیجه آن تصلب شریان، سکته و حمله قلبی است؛ مصرف مقدار کمی از بتاکاروتن و ویتامین C، از این عوارض جلوگیری می ‌نماید.

 


جلوگیری از یبوست خواص لوبیا سبز

 


لوبیا سبز از مبتلا شدن به سرطان روده جلوگیری می‌ کند. ویتامین C و بتاکاروتن موجود در آن سلول های روده را از تخریب توسط رادیکال های آزاد محافظت می کند.
فولات موجود در لوبیا سبز نیز از تخریب DNA و تغییر سلول های روده پیش گیری می‌ کند حتی در مواردی که سلول ها به سمت سرطانی شدن پیش رفته اند نیز موثر می ‌باشد. مطالعات نشان داده اند افرادی که در غذای شان از میزان زیاد ویتامین C، بتاکاروتن و فولات استفاده می ‌کنند ریسک ابتلاء به سرطان روده در آن ها کمتر از کسانی است که از این مواد استفاده نمی ‌کنند. همچنین فیبر توانایی چسبیدن به سموم مسبب سرطان را دارد و قبل از آن که این سموم بتوانند به سلول های روده آسیبی برسانند آن ها را از بدن بیرون می ‌کند.

 

 

 


کمک به استخوان سازی با خواص لوبیا سبز

 


لوبیا سبز به دلیل داشتن ویتامین K، ‌ برای ساختن استخوان هایی قوی بسیار مهم است. ویتامین K1، پروتئین استئوکلسین(پروتئینی مهم و غیر کلاژنی در استخوان) را فعال می ‌سازد. این پروتئین مولکول های کلسیم را در استخوان نگه می ‌دارد بنابراین بدون ویتامین K1، میزان استئوکلسین نیز کافی نمی ‌باشد و پروسه معدنی شدن استخوان دچار نقص و تخریب می‌ گردد.

 


کمک به جذل آهن با خواص لوبیا سبز

 


ویتامین C آنتی اکسیدانی بسیار قوی است که به جذب آهن کمک می‌کند و در ساخت کلاژن تأثیر می‌گذارد. یک فنجان لوبیا سبزی که به غذاهایتان اضافه می‌کنید باعث می‌شود 19 درصد از نیاز روزانه‌تان به ویتامین C تأمین شود. زمانی که ویتامین c بدنتان بالا رود آهنی که مصرف می‌کنید بهتر جذب بدنتان می‌شود. به این ترتیب خطر کمبود آهن و کم خونی از شما دور می‌شود.

 

 

 

 

 


خواص لوبیا سبز در شیردهی , خواص لوبیا سبز برای دیابت

 


خواص لوبیا سبز در شیردهی , خواص لوبیا سبز برای دیابت

 


خواص لوبیا سبز در شیردهی , خواص لوبیا سبز برای دیابت

 


خواص لوبیا سبز در شیردهی , خواص لوبیا سبز برای دیابت

 

 

دوره مقدماتی php

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خواص انجیر برای زن شیرده x بخوانید...