گلاب دره تهران کجاست

دوره مقدماتی php
گلاب دره تهران کجاست
گلاب دره تهران کجاست

گُلاب‌دره نام دره و محله‌ای در کنارهٔ آن دره است که به همین نام خوانده می‌شوند. این دره از کنارهٔ باختری (طرف غرب) به امام‌زاده قاسم و از کنارهٔ خاوری با دره در بند همسایه است.

این دره از جمله ییلاق‌های خوش آب و هوای شمال شرقی شهر تهران است.

جدا از ساکنان محلی، مسیر کوهستانی گلاب‌دره، هر هفته میزبان کوهنوردانی است که راه خاکی و خلوت آن را انتخاب می‌کنند. در تابستان ۱۳۶۶ سیل مخربی از ده گلاب‌دره سرازیر گشت و بسیاری از خانه‌های دربند را ویران کرد و تعداد زیادی نیز کشته شدند.[۱]
ساکنان محلی این منطقه هنوز به زبان تاتی سخن می‌گویند.

بر فراز تپه مشرف به محل، دو محلهٔ گلابدره (در باختر) و باغ شاطر (در خاور) جای گرفته‌اند. با ایستادن بر فراز این بلندی‌ها نمای بسیار زیبایی از شهر تهران را خواهید دید. راه رسیدن به این دره زیبا از میدان تجریش و خیابان دربند است که در میانهٔ راه خیابان گلابدره خود نمایی می‌کند. دلیل نام گذاری این دره وجود فراوان درختان سیب گلاب خودرو در این دره بوده‌است.

آبراهه‌های گلابدره:

گلاب دره تهران کجاست

دوره مقدماتی php

از امامزاده قاسم (شمیرانات) در امتداد گلابدره که بالا می‌رویم، بر طرف دست چپ آب، اراضی«گل اسلک» است. بالای گل اسلک، زیر دوآب «گودره»، طرف دست چپ «لش عباس» قرار دارد. پس از لش عباس، شاخه آب «گودره» به عمود گلابدره می‌پیوندد. از گودره به بالا در امتداد آب،«زیر بند» خوانده می‌شود. بالای زیربند دوآب دیگری است که آبهای «هوله شرون» و وزوا به آب «گی باغ» می‌پیوندد. شاخه دست راست، آب «گی باغ» است که از پایین سینه سرخی سرچشمه می‌گیرد. شاخه دست چپ، مقداری که بالا رفت به دوآبی می‌رسد که آب «هوله شرون» به آب وزوا متصل می‌شود. آب هوله شرون از کلک چال می‌اید و آب وزوا کمی پایین تر از بند وزوا سرچشمه می‌گیرد.[۲]

وزباد:

درخت‌زار کوچک و پرشیب وزباد[۳]، یا به قولی وزوا، واقع در شمال گلابدره شمیران در مکانی سراشیبی در زیر دامنه‌های صخره ایی قله ۳۱۰۰ متری اسپیلت قرار دارد و دارای چندین چشمه کوچک است. این منطقه مسیری نزدیک و مناسب برای دیدار از طبیعت کوهستانی با صرف دو ساعت راه است.



گلابدره از محلات بسیار قدیمی در شهرستان شمیرانات است

 

گلابدره از جمله ییلاق‌های خوش آب و هوای شمال شرقی شهر تهران است. گُلاب‌دره نام دره و محله‌ای در کناره آن دره است که به همین نام خوانده می‌شود. این دره از طرف غرب به امام‌زاده قاسم و از طرف شرق با در بند همسایه است.

گلاب دره تهران کجاست

 

گلابدره از محلات بسیار قدیمی در شهرستان شمیرانات است كه در زمان های قدیم با محلـه امـام زاده قاسم به صورت یك محله بوده اند. محدوده جغرافیایی این محله در زمان قدیم از سمت شمال به دامنه هـا و مراتع تابستانی رشته كوه البرز و از سمت جنوب به جاده تجریش و دزاشیب و از سمت شرق به دره جی و از سمت غرب به رودخانه گلابدره را محدود می شده است. ده گلابدره – امامزاده قاسم بر فراز بلندی مشرف برقریه ییلاقی بوجود آمده اسـت. 

گلابدره از جمله ییلاق‌های خوش آب و هوای شمال شرقی شهر تهران است

 

مختصات جغرافیایی این منطقـه از طرف شمال محدود به ارتفاعات 1800 متری دامنه جنوبی كوههای البرز، از جنوب به بزرگراه شهید چمـران حد فاصل دو راهی هتل آزادی و بزرگراه مدرس و پل آیت االله صدر و از غرب به اراضی رودخانه دركـه و از شرق نیز به انتهای بزرگراه ارتش – كارخانه سیمان و منبع نفت شمال شرق تهران محدود می شود. دلیل نام گذاری گلابدره وجود فراوان درختان سیب گلاب خودرو در این دره بوده ‌است.

 

جدا از ساکنان محلی، مسیر کوهستانی گلاب‌دره، هر هفته میزبان کوهنوردانی است که به آنجا می آیند. با ایستادن بر فراز بلندی‌های گلابدره نمای بسیار زیبایی از شهر تهران را خواهید دید. راه رسیدن به گلاب دره از میدان تجریش و خیابان دربند است که در میانه راه خیابان گلابدره به چشم می خورد. طی کردن خیابان دربند (از میدان قدس) و یا خیابان فناخسرو (از میدان تجریش) و پس از آن وارد شدن به خیابان شکیبایی (گلاب‌دره) راه دسترسی به این بوستان است و با حدود 15 دقیقه پیاده روی می‌توان از ابتدای خیابان اسداللهی به بوستان گلابدره رسید. تا خیابان سداللهی هم می‌توان از تاکسی استفاده کرد.

مسیر کوهستانی گلاب‌دره، هر هفته میزبان کوهنوردانی است که به آنجا می آیند

 

برای این منظور در شمال شرق میدان تجریش سوار ماشین‌های “خط تجریش – آبک” شده و با پیاده شدن در ورودی دره گلاب‌دره می‌توان به این بوستان دسترسی داشت. علاوه بر این تاکسی‌های تجریش- باغ فیض هم معمولا از مقابل در ورودی این بوستان عبور می‌کنند. ورودی کوه سر یک پیچ تند قبل از محل گلابدره واقع است که خودرو را باید همان اطراف پارک کرده و راهپیمایی را آغاز کنید. ورودی کوه دو مسیر خاکی عریض دارد که هر دو مسیر پس از حدود 500 متر با یک پل به هم متصل می شوند.

 

 

اگر می خواهید آبشار را ببینید باید از سمت چپ کم کم ارتفاع بگیرید تا پس از پشت سر گذاشتن یک مسیر تند سربالایی و حدود نیم ساعت تا 45 دقیقه پیاده روی به آبشار برسید، همان ابتدای مسیر دره و رودخانه زیبای گلابدره خودنمایی می کند. برای خانواده ها و کسانی که قصد راهپیمایی زیاد ندارند در همین ابتدای مسیر کم و بیش جا برای نشستن و اطراق در کنار رودخانه پیدا می شود. بالای آبشار اصلی هم یه آبشار کوچک هست که اطرافش جا برای اطراق و احیانا صرف غذا پیدا می شود. درخت‌زار کوچک و پرشیب وزباد، یا به قولی وزوا، واقع در شمال گلابدره شمیران در مکانی سراشیبی در زیر دامنه‌های صخره ایی قله ۳۱۰۰ متری اسپیلت قرار دارد و دارای چندین چشمه کوچک است. این منطقه مسیری نزدیک و مناسب برای دیدار از طبیعت کوهستانی با صرف دو ساعت راه است.

گلاب‌دره، از طرف غرب به امام‌زاده قاسم و از طرف شرق با در بند همسایه است

 

بوستان کوهپایه‌ای گلاب‌دره با مساحتی حدود 22 هکتار است که در این منطقه قرار گرفته است. احداث این بوستان از سال 1389 آغاز و هم اکنون در حال بهره برداری‌ است. این بوستان با سیمایی مدرن، در دامنه کوه‌های پرشیب و سنگی دربند واقع شده است. چشم‌انداز شمالی بوستان کوه‌های دربند و در جنوب آن چشم‌اندازی زیبا از شهر تهران قابل تماشاست. اختلاف ارتفاع بلندترین و کوتاه‌ترین نقطه این بوستان حدود 100 متر است. در طراحی این بوستان سعی شده تا خطوط طبیعی ارتفاعی و توپوگرافی منطقه حفظ شود تا با سیمای دامنه کوه‌های اطراف مطابقت داشته باشد. جاده تندرستی احداث شده در این بوستان با توجه به همین ویژگی در شیبی نسبتا تند و مسیری 6 کیلومتری احداث شده است. مسیرهای عبور آب نیز با توجه به خط القعرها و دره‌های موجود طراحی شده و روان‌آب‌های موجود در سطح بوستان را به آبنمای بوستان هدایت می‌نماید.

بوستان کوهپایه‌ای گلاب‌دره با مساحتی حدود 22 هکتار است که در این منطقه قرار گرفته است.

 

رستوران، بوفه و چایخانه، دریاچه، مسیر تندرستی کوهستانی با طول 6 کیلومتر، پیست دوچرخه سواری 800 متری، آلاچیق، آبشار، فضای سبز گسترده، محوطه سازی و سنگفرش، ساخت پله در مسیرهای پر شیب، برکه و آبنما، زمین بازی، سکوهای نشیمن، دستگاه‌های ورزشی و سورتمه از امکانات رفاهی این بوستان می‌باشد. بوستان گلاب دره با شیب زیاد در جهت شمالی جنوبی مسیر خوبی برای پیاده روی ورزشی فراهم آورده است. وجود دیواره آموزش صخره نوردی، پیست دوچرخه سواری، زمین بازی، آلاچیق‌های با منظره باز، آبنماها و جوی‌های سنگ چین شده از جذابیت‌های خاص این بوستان می‌باشند.

  بوستان گلاب دره با شیب زیاد در جهت شمالی جنوبی مسیر خوبی برای پیاده روی فراهم آورده

 

گلاب دره تهران کجاست

از دیگر ویژگی های خاص این بوستان شعله‌های روشنایی آن است که تمام آن لامپ‌های کم مصرف هستند و از انرژی خورشیدی استفاده می‌کنند. درختان این بوستان بیشتر از نوع اقاقیا انتخاب شدند تا هم زیبایی و هم مقاومت به شرایط سخت داشته باشند. به دلیل اتصال این بوستان از مرز شمالی به ارتفاعات شمال تهران، تماشای پرندگان شکاری در آن امکان‌پذیر بوده و سایر حیوانات این محدوده مثل سگ و شغال نیز می‌توانند در این بوستان دیده شوند. مسیر گلابدره در انتها پس از چند ساعت پیاده روی به اردوگاه کلکچال منتهی می‌شود.

 

منبع: makanbin.com

دور دنیا با یک کلیک

رزرو آلاچیق های اختصاصی شاخه نبات

رزرو تورهای داخلی و خارجی از درگاه معتبر

زیباترین باغ رستوران فشم تهران

تو فضای باز سرما رو حس نکنید/باغ رستوران

بهترین زمان ومسیرسفرت رابه راحتی انتخاب کن

سرو باکیفیت ترین غذاها در باغ رستوران

  • طراحی چهره دختر با عینک
  • تور هیجان انگیز کیش با تخفیف استثنائی

    باغ رستوران مجلل شاخه نبات / مشاهده منو

    تفریحات آبی کیش با نازل ترین قیمت/رزرو

    سروانواع غذاهادرزیباترین باغ رستوران تهران

    باغ رستوران بافضای رمانتیک وغذای عالی

    باغ رستوران پیشنهادی مرجانه گلچین در فشم

    آخر هفته کجا بریم غذا بخوریم؟

    اینجا یکی از هتلهای کیشه! همین حالارزروکن

    Makan Inc.‎| All Rights Reserved – © 2013 – 2020

    ویسیر اولین شبکه اجتماعی گردشگری کاربر محور بر پایه تجربیات کاربران از گردش و سفر https://viseyr.com

    گلاب دره یکی از مناطق خوش آب و هوای شمال شرق شهر تهران است البته برای معرفی کلاب دره باید قبل از همه نام این دره خوش آب و هوا را به شما معرفی کنم گُلاب‌ دره نام دره و محله‌ای در کناره آن است که به همین نام خوانده می‌شود. این دره از طرف غرب به امام‌زاده قاسم و از طرف شرق به دربند مجاور است. دلیل نامگذاری گلابدره وجود فراوان درختان سیب گلابی خودرو در این دره بوده ‌است. جدا از ساکنان محلی، مسیر کوهستانی گلابدره، هر هفته میزبان کوهنوردانی است که به آنجا می‌آیند. با ایستادن بر فراز بلندی‌های گلابدره نمای بسیار زیبایی از شهر تهران را خواهید دید. البته این منطقه ای خوش ابو هوا علاوه بر این که یک دید بسیار زیبا به شهر تهران دادر در ارتفاع 1800 متری دامنه جنوبی كوه‌ های البرز، از جنوب به بزرگراه شهید چمـران حد فاصل دو راهی هتل آزادی و بزرگراه مدرس و پل آیت الله صدر و از غرب به اراضی رودخانه دركـه و از شرق نیز به انتهای بزرگراه ارتش، كارخانه سیمان و منبع نفت شمال‌ شرق تهران محدود می‌شود البته گفتن این نکته هم خارج از لطف نیست که گلابدره از محله‌های قدیمی در شهرستان شمیرانات است كه در زمان‌های قدیم با محلـه امـام ‌زاده قاسم به صورت یك محله بوده‌اند.

    آبراهه‌های گلابدره: از امامزاده قاسم شمیرانات در امتداد گلابدره که بالا می‌رویم، بر طرف دست چپ آب، اراضی«گل اسلک» است. بالای گل اسلک، زیر دوآب «گودره»، طرف دست چپ «لش عباس» قرار دارد. پس از لش عباس، شاخه آب «گودره» به عمود گلابدره می‌پیوندد. از گودره به بالا در امتداد آب،«زیر بند» خوانده می‌شود. بالای زیربند دوآب دیگری است که آبهای «هوله شرون» و وزوا به آب «گی باغ» می‌پیوندد. شاخه دست راست، آب «گی باغ» است که از پایین سینه سرخی سرچشمه می‌گیرد. شاخه دست چپ، مقداری که بالا رفت به دوآبی می‌رسد که آب «هوله شرون» به آب وزوا متصل می‌شود. آب هوله شرون از کلک چال می‌اید و آب وزوا کمی پایین تر از بند وزوا سرچشمه می‌گیرد وزباد: درخت‌زار کوچک و پرشیب وزباد، یا به قولی وزوا، واقع در شمال گلابدره شمیران در مکانی سراشیبی در زیر دامنه‌های صخره ایی قله ۳۱۰۰ متریاسپیلت قرار دارد و دارای چندین چشمه کوچک است. این منطقه مسیری نزدیک و مناسب برای دیدار از طبیعت کوهستانی با صرف دو ساعت راه است.

    البته باید این را هم در نظر داشت که هر نقطه از طبیعت زمان خاص خودش را دارد تا بتوان از تمام ضرقیت های آن مکان طبیعی استفاده کرد دره گلاب دره هم از این موضوع مستثنا نیست ولی نکته جالب این دره این است که گلاب دره در تمام فصول پتانسیل های خود راد دارد که می توان گفت دره گلاب دره در تمام فصول زیبا هست بهار با زنده شدن درختان و صدای پرندگان، تابستان با خنکای آرامش‌بخش آن، پاییز دل‌انگیز و رنگارنگ مخصوصا اگر نم بارانی هم هوا را صاف کرده باشد و زمستان در روزهای برفی که حضور در این دره زا به یک ماجراجویی در طبیعت بکر بدل می‌کند، البته جاذبه های گلاب دره فقط درختان و طبیعت آن نیست گردشگرانی که به این دره می آیند نشده است که چشمشان به پرندگان کوچک خوش آوار در بهار نیافتاده باشد و حتی در زمستان پرندگانی مانند کبک البته این نکته هم خالی از لطف نیست که به دلیل وجود دامداری های متعدد در این دره در فصل زمستان امکان خرید شیر تازه و لذیذ در این دره برای گردشگران فراهم میباشد

    راه رسیدن به گلابدره از میدان تجریش و خیابان دربند است، در میانه راه خیابان گلابدره به چشم می‌خورد. طی کردن خیابان دربند (از میدان قدس) یا خیابان فناخسرو (از میدان تجریش) و پس از آن وارد شدن به خیابان شکیبایی (گلابدره) راه دسترسی به بوستان گلابدره است. با حدود ۱۵ دقیقه پیاده‌روی می‌توان از ابتدای خیابان اسداللهی به بوستان گلابدره رسید. تا خیابان سداللهی هم می‌توان از تاکسی استفاده کرد. برای این منظور در شمال‌ شرق میدان تجریش سوار ماشین‌های خط تجریش – آبک شده و در ورودی بوستان پیاده شوید. علاوه بر این تاکسی‌های تجریش- باغ فیض هم معمولا از مقابل در ورودی این بوستان عبور می‌کنند. اگر با خودرو شخصی سفر می‌کنید، می‌توانید از خیابان گلاب‌ دره در مسیر کانال آب به عنوان پارکینگ استفاده کنید.

    گلاب دره تهران کجاست

    ویسیر اولین شبکه اجتماعی گردشگری کاربر محور بر پایه تجربیات کاربران از گردش و سفر https://viseyr.com

    با ثبت نام در ویرگول به آرشیو بزرگی از مقالات مرتبط با این موضوع دسترسی خواهید داشت


    مطلبی دیگر از این نویسنده


    مطلبی دیگر در همین موضوع


    بر اساس علایق شما

    از این پس او نمی‌تواند پروفایل کاربری و مطالب شما را ببیند.

    اف.ام رديف ۹۴ مگاهرتز و ای.ام رديف ۱۳۳۲ کيلوهرتز

    جریمه های سنگین خودروهای شخصی تا پلمپ سریع مغازه های متخلف+فایل صوتی

    تجمعات کوچک منشا اصلی افزایش شیوع کرونا+فایل صوتی

    پلمپ واحدهای متخلف توسط سازمان تعزیرات حکومتی+فایل صوتی

    گلاب دره تهران کجاست

    طرح استعدادیابی نابینایان در رادیو تهران

    طرح های مجلس شورای اسلامی به منظور تشویق فرزندآوری+فایل صوتی

    مرور شش شاهکار از میراث ادبیات کهن ایران در رادیو تهران

    سوء استفاده از نام فرهاد مجیدی در ماجرای ارز دولتی

    شنبه تا چهارشنبه13:00

    شنبه تا چهارشنبه11:05

    شنبه تا چهارشنبه10:00

    شنبه تا چهارشنبه15:00

    شنبه تا چهارشنبه21:00

    شنبه تا چهارشنبه06:40

    هر روزشنبه تا پنجشنبه 10:35

    شنبه تا چهارشنبه15:30

    پنجشنبه و جمعه16:00

    پنجشنبه21:00

    جمعه15:00

    شنبه تا پنجشنبه23:30

    پنجشنبه18:30

    سه شنبه22:00

    شنبه تا چهارشنبه16:00

    1399/09/02

    1399/09/02

    1399/09/02

    1399/09/02

    1399/09/02

    1399/09/01

    گلاب دره تهران کجاست

    1399/09/01

    1399/09/01

    1399/09/01

    1399/08/30

    1399/08/29

    1399/08/29

    1399/08/29

    1399/08/28

    1399/08/28

    1399/08/28

  • خواص درمانی ریشه بابا ادم
  • 1399/08/28

    1399/08/27

    1399/08/27

    1399/08/27

    پالیزبان

    خدا بود و دیگر هیچ نبود

    داستان‌های محبوب القلوب

    میشائیل کلهاس

    نود و سه

    قتل در خانه کشیش

    گلاب دره تهران کجاست

    دفاعیه یک ریاضی‌دان

    در جست‌وجوی نان

    گزیده شاهکارهای داستانی

    1399/08/05

    1399/07/19

    1399/04/29

    1399/04/14

    1399/03/19

    1398/12/29

    1398/12/07

    1398/11/30

    1398/11/07

    1398/10/11

    1398/09/09

    1398/08/26

    1398/08/21

    1398/06/31

    1398/06/03

    1398/03/21

    1398/02/18

    1398/02/08

    1398/02/04

    1398/01/28

    1399/09/02

    مسئول بسیج سازندگی خراسان رضوی در گفتگو با برنامه بازار تهران رادیو تهران عملکرد این نهاد را طی سال گذشته تشریح کرد.

    1399/09/02

    معاون ستاد کرونای شهر تهران با اشاره به اینکه طرح جدید می تواند از تشکیل تجمعات کوچک به مقدار قابل ملاحظه ای کم کند گفت: این تجمعات عامل اصلی افزایش شیوع کرونا هستند بنابر این تا زمانیکه این تجمعات کم نشود ما هیچ نتیجه مطلوبی نخواهیم داشت.

    1399/09/02

    دبیر کمیته امنیتی اجتماعی و انتظامی ستاد ملی کرونا گفت: طرح جدید محدودیت ها و منع تردد طرحی هوشمند است اگر شرایط رو به بهبود برود شرایط زندگی عادی می شود ولی اگر شرایط بحرانی بماند محدودیت ها به صورت خودکار تمدید می شوند.

    1399/09/02

    مدیر کل سازمان تعزیرات حکومتی با تقدیر از همکاری اصناف در محدودیت های دو هفته ای شهر تهران گفت: مغازه هایی که قوانین ستاد کرونا را رعایت نکنند پلمپ می شوند.

    1399/07/06

    1399/07/05

    1399/07/04

    1399/07/03

    1399/07/02

    1399/06/31

    1398/12/21

    1398/10/23

    1398/10/14

    1398/10/03

    1398/08/01

    1398/07/01

    1398/06/18

    1398/04/29

    1398/04/03

    1398/03/25

    1398/03/04

    1398/02/25

    1398/02/15

    1398/02/04

    1399/08/13

    1399/06/13

    1399/06/11

    1399/06/10

    1399/06/04

    1399/05/20

    1399/05/17

    1399/05/15

    1399/05/08

    1399/05/01

    1399/04/14

    1399/04/14

    1399/04/07

    1399/03/31

    1399/03/24

    حماد خزایی

    احمد برمر

    مریم‌السادات آصفی

    فاطمه نیرومند

    محمدحسین امیدی

    سعید پورمحمودی

    محمد میر

    محمد بخشایش

    غزاله کفاش طلب

    اشکان آذرماسوله

    آلبرت کوچویی

    معصومه خیاطون

    فربد رحیمی مقدم

    محمدرضا علی اکبری

    آرزو مددی

    ساناز باقری

    سودابه آقاجانیان

    الهام شوقی

    بهروز رضوی

    بشیر جعفری‌نیا

    بابک عرفان هاشمی

    ساحل کریمی

    محسن عظیمی

    رضا قربانی

    زرین کشاورز

    سیدکاظم احمدزاده

    فرشته علیپور

    علی تسنیمی

    امیرحسین ثقفی

    سعیده هاشمی سیاوشانی

    یوسف رحیمی

    انسیه سمیع پور

    اسماعیل باستانی

    مهدی مجنونی کسمائی

    وحید رونقی

    اعظم ابراهیمی

    گلابدره تهران، مکانی عالی و خوش آب و هوا برای گردش است. دورهمی گرم خانوادگی خود را در گلابدره تهران …

    فهرست مطالب

    گلابدره تهران نام یک دره در شمال پایتخت است. در کنار این دره نیز محله‌ای به همین نام وجود دارد. گلاب دره از اطراف به امامزاده قاسم و دربند متصل می‌شود. آب و هوای این منطقه بسیار عالی و خنک است به همین دلیل یکی از بهترین جاهای دیدنی تهران محسوب می‌شود. در قدیم، این دره زیبا پر از درختان تنومند سیب گلاب بوده‌است. به همین علت به اینجا گلابدره می‌گفتند.

    گلاب دره تهران کجاست

    البته در ابتدا به علت وجود گرگ‌های زیاد منطقه، به گرگ دره معروف بوده‌است. بعدا نام دره تغییر می‌کند. متاسفانه در سیل مخرب سال 1366، این درختان از بین رفتند. بنابراین درختان کنونی دره، سن زیادی ندارند. پارک گلابدره دربند در کنار کوهستان قرار دارد. این همجواری باعث شده‌است که کوهنوردان زیادی از این مسیر برای صعود به قله‌ها استفاده کنند.

    البته کوهنوردی در این هوای پاک و طبیعت زیبا، واقعا هم جذاب و فرح‌بخش است. اگر تا به حال به گلابدره تهران نرفته‌اید، آن را در لیست تهرانگردی خود قرار دهید. در این مقاله شما را با این دره سرسبز بیشتر آشنا می‌کنیم. با فانزی همراه باشید.

    در گلابدره تهران یک آبشار بسیار زیبا وجود دارد. برای رفتن به این آبشار می‌توانید از همان ابتدای ورودی کوه شروع کنید. در این مکان دو مسیر فرعی خاکی دیده می‌شود. باید از سمت چپ حرکت کنید و ارتفاع بگیرید. بعد از گذر از یک سربالایی تند و حدودا 45 دقیقه پیاده‌روی، آبشار را خواهید دید.

    می‌توانید وسایل پیک نیک خود را به همراه داشته باشید. کنار آبشار با آب زلال و صدای دلنشین جریان آب، دورهمی کوچکی با دوستان یا خانواده‌تان تشکیل بدهید.

    اگر دوست داشتید می‌توانید به قسمت بالای آبشار بروید و در کنار یک آبشار کوچک دیگر بنشینید. تراکم درختان و سرسبزی دره نیز با ادامه مسیر بیشتر خواهد شد. چشمه‌های آب نیز در همین مسیر وجود دارند. با نوشیدن آب زلال این چشمه‌ها، جان دوباره‌ای در تن خود احساس خواهید کرد.

    رودخانه گلابدره، رودی کوچک و پرآب، در قسمت شرقی رودخانه دربند تجریش است. آدرس رودخانه دربند را با هم بررسی می‌کنیم. این رودخانه از غرب امامزاده قاسم و زیر پل خیابان دربند عبور می‌کند. اگر می‌خواهید بدانید که رودخانه تجریش به کجا میریزد؟ باید بگوییم که انتهای رودخانه دربند به رودخانه تجریش می‌رسد. این رود نیز در نهایت به رود کن می‌ریزد.

    رستوران‌ گلابدره با غذاهای خوشمزه و با کیفیتی که دارد، می‌تواند گردش شما را تکمیل کند. پس اگر نتوانسته‌اید غذای مناسبی همراه بیاورید، نگران نباشید. می‌توانید روی غذای رستوران گلابدره تهران حساب کنید.

    اگر خوراکی، آب معدنی و یا هر مورد دیگری لازم داشتید، به بوفه گلابدره مراجعه کنید. در کنار بوفه یک چایخانه نیز وجود دارد که با نوشیدنی‌های گرم و خوشمزه، منتظر حضور شما می‌باشد.

    در کنار پیاده‌روی و کوهنوردی، می‌توانید از دستگاه‌های ورزشی بوستان گلابدره تهران نیز استفاده کنید. این دستگاه‌های ورزشی برای تقویت عضلات بدن، انعطاف و … مفید هستند. در هر سنی که باشید می‌توانید از این دستگاه‌ها استفاده کنید.

    آلاچیق‌های متعدد این مجموعه تفریحی، محیطی مناسب برای گردش و پیک نیک به وجود آورده‌است. این آلاچیق‌ها در هوای بارانی، آفتابی و … واقعا مفید هستند. پس معطل نکنید و برای یک تفریح سالم برنامه‌ریزی کنید.

    محوطه سنگفرش این دره و امکانات بی‌نظیرش، فضایی منحصربه‌فرد ایجاد کرده‌است. این محوطه، قدم زدن و پیاده‌روی را بسیار راحت‌تر و لذت‌بخش‌تر کرده‌است.

    دریاچه گلابدره تهران، محلی عالی برای تفریحات متنوع مانند ماهیگیری و … می‌باشد. می‌توانید با رعایت نکات ایمنی، یک آب‌تنی با نشاط در این دریاچه داشته باشید.

    گلابدره تهران به طبیعت سرسبز و زیبایش معروف است. اگر عاشق طبیعت هستید، رفتن به گلاب دره را فراموش نکنید. فضای سبز وسیع این مجموعه برای پیاده‌روی و گردش در هوای سالم نیز مناسب است. می‌توانید کودکان خود را نیز برای دوچرخه‌سواری، بازی و تفریح به این مکان فوق‌العاده بیاورید.

    بوستان گلابدره در ارتفاعات قرار دارد. به همین دلیل، مسیرهای آن شیب تندی دارند. وجود پله‌های این بوستان، قدم زدن و راه‌پیمایی را آسان‌تر کرده‌است. می‌توانید به راحتی در این بوستان قدم بزنید و خاطره خوشی از این پیک نیک در ذهن بسپارید.

    پیست دوچرخه‌سواری گلابدره تهران، فضایی عالی برای یک فعالیت ورزشی سالم فراهم کرده‌است. پس اگر قصد رفتن به گلاب دره را دارید، دوچرخه خود را نیز همراه ببرید. می‌توانید در این پیست، به کودک دلبندتان آموزش دوچرخه‌سواری بدهید.

    مسیر تندرستی گلابدره حدودا 6 کیلومتر طول دارد. در این مسیر کوهستانی می‌توانید به دوچرخه‌سواری کوهستان (BMX)، پیاده‌روی، صخره‌نوردی و کوه‌نوردی بپردازید. تفریح دلچسب خود را با فعالیت‌های مفید ورزشی همراه کنید و لذت ببرید.

    برکه و آبنمای بوستان گلابدره تهران، شادابی و طراوت این بوستان را دوچندان کرده‌است. علاوه بر نوای زیبای آب و منظره دل‌انگیز آبنما، کودکان نیز می‌توانند از این محیط برای بازی و تفریح سالم استفاده کنند.

    زمین بازی بوستان گلابدره، مجموعه‌ای عالی برای بازی و تفریح کودکان و نوجوانان فراهم کرده‌است.

    گلاب دره تهران کجاست

    در جای جای بوستان سکوهایی برای نشستن و استراحت وجود دارد. هرگاه خسته شدید می‌توانید از این سکوها استفاده کنید.

    گلابدره به هوای عالی و معتدلی که دارد معروف است. در هر فصل سال و هر روز هفته که بخواهید، می‌توانید از هوای خنک، سرسبزی بی‌نهایت زیبا و صدای پرندگان کوچک استفاده کنید و حسابی سر حال شوید.

    پیاده‌روی یکی از راحت‌ترین و ارزان‌ترین تفریح‌ها و فعالیت‌ها است. یک کفش مناسب به پا کنید و این ورزش سالم را در طبیعت بکر گلابدره انجام دهید. پیاده‌روی با دوستان یا خانواده، حسی عالی به شما می‌دهد. اگر احساس می‌کنید کمی بی‌حوصله و کسل هستید، این پیشنهاد را امتحان کنید. مطمئنا نتیجه‌ای عالی خواهید دید.

    اگر از دوست‌داران طبیعت باشید، مطمئنا از غذا خوردن در کنار محیط عالی و پر نشاط گلابدره تهران نیز لذت خواهید برد. پیشنهاد می‌کنیم در روزهای تعطیل آخر هفته، ناهار یا عصرانه خود را به این طبیعت زیبا ببرید. می‌توانید در کنار خانواده، غذای خوشمزه خود را نوش جان کنید.

    گلابدره یکی از مسیرهای کوهنوردی است. در هر فصلی از سال می‌توانید گروه‌های کوچک و بزرگ کوهنوردانی که قصد صعود به قله‌های اطراف را دارند، ببینید. اگر تا به حال کوهنوردی را امتحان نکرده‌اید، این فعالیت مفید ورزشی را با ارتفاعات گلابدره آغاز کنید.

    مسیر کوه‌نوردی گلابدره، بین کلکچال و دربند قرار می‌گیرد. ارتفاع این محدوده 1800 – 2250 متر است. در این مسیر 1 ساعته، از دره بسیار زیبای وزباد عبور خواهید کرد. در بین راه آبشاری کوچک هم دیده می‌شود. مسیر ابتدا تا انتهای گلابدره حدودا 1.5 ساعت زمان می‌برد.
    توجه کنید که در این مسیر، برخلاف مکان‌های پرترددی مانند دربند و درکه، کافه‌ و رستورانی دیده نمی‌شود. پس خوراکی مورد نیازتان را همراه داشته باشید. مسیر کوهنوردی گلابدره به کلکچال، مسیری دشوار است و برای افرادی که علاقه‌مند به سنگ‌نوردی و صخره‌نوردی هستند، توصیه می‌شود.
    با گذر از دره وزباد می‌توانید به جان‌پناه شروین و دیواره بند یخچال برسید. سپس با ادامه راه، آبشار دوقلو، پناهگاه شیرپلا و غار پلنگ را خواهید دید.

    گلابدره برای گردش در همه فصل‌های سال مناسب است. آب و هوای خوب و معتدل این منطقه، صدای خوش پرندگان، سرسبزی بی‌نظیر، تماشای پرندگان شکاری، همه و همه جذاب و دلنشین هستند. این دره در فصل بهار پر گل و زیبا می‌شود. تابستان، خنکای لذت‌بخش آن، شما را از دود و دم و آلودگی شهر نجات می‌دهد. در پاییز درختان رنگارنگ و دیدنی دره واقعا چشم‌نواز هستند. روزهای برفی زمستان، گلابدره تهران را به محلی عالی برای برف بازی تبدیل می‌کند

    امامزاده قاسم، در نزدیکی تجریش و منطقه دربند تهران قرار دارد. اگر روزی به گلابدره تهران رفتید، زیارت در این امامزاده معروف تهران را نیز از دست ندهید.

  • عدد فشار خون پایین چند است
  • باغ ملک، باغی زیبا و قدیمی در منطقه گلابدره تهران است. اگر به گلاب دره سری زدید، باغ ملک را نیز فراموش نکنید. می‌توانید در فضای زیبا و سرسبز باغ ملک تهران، قدم بزنید و به نوای مرغان خوش الحان گوش بسپارید. این باغ از دوره ناصرالدین شاه بر جای مانده ‌است.

    سورتمه گلابدره (دربند) با امکانات عالی و سرعتی مناسب، تفریحی شاد و سالم را برای علاقه‌مندان به وجود آورده‌است. اگر از تماشای طبیعت اطراف لذت می‌برید و عاشق سرعت نیز هستید، سورتمه گلاب دره را تجربه کنید. اگر می‌خواهید بدانید که آدرس سورتمه تهران کجاست؟ باید به بوستان گلابدره تهران مراجعه کنید.

    گورستان ظهیرالدوله در منطقه شمال تهران و بین امامزاده قاسم و تجریش قرار دارد. این گورستان معروف، افرادی مانند فروغ فرخزاد را در خود جای داده‌است. در این گورستان، علی خان ظهیرالدوله آرمیده‌است. به همین علت به آن گورستان ظهیرالدوله گفته می‌شود.

    مرکز خرید تندیس یکی از معروف‌ترین پاساژهای تهران، در میدان تجریش قرار دارد. پاساژ تندیس به گلابدره نیز نزدیک است و می‌تواند تفریح و خرید همزمان شما را تکمیل کند.

    مجموعه کاخ سعد آباد با 18 کاخ مختلف، گلخانه‌ها، پارک جنگلی و باغ سرسبز، محیطی عالی برای گردش است. با رفتن به کاخ سعدآباد می‌توانید همزمان از دیدن یک فضای تاریخی و تماشای چند موزه نیز لذت ببرید.

    باغ شاطر، مجموعه‌ای ورزشی در خیابان دربند تهران است. در این مجموعه امکاناتی مانند رستوران، مرکز زیبایی پوست، سولاریوم، ماساژ، استخر، سالن بدنسازی و … وجود دارد.

    پاساژ قائم در نزدیکی بازار تجریش، مکانی مناسب برای خرید است. می‌توانید در کنار تفریح و گردش، خرید لباس و سایر ملزومات خود را در پاساژ قائم تجریش انجام دهید.

    پاساژ ارگ، روبه‌روی بازار تجریش قرار دارد. در  پاساژ ارگ، هر چیزی که نیاز داشته باشید وجود دارد. در این مرکز خرید، پوشاک، کیف و کفش، عینک‌، کالای خواب و … وجود دارد.

    گلاب دره تهران کجاست

    در کنار بوستان گلابدره، پارکینگ مناسبی تاسیس شده‌است. پارکینگ دقیقا کنار درب اصلی بوستان قرار دارد.

    خوشبختانه در اطراف گلابدره پمپ بنزین وجود دارد. نزدیک‌ترین پمپ بنزین در خیابان باهنر، واقع در تقاطع مینا قرار دارد. دیگری نیز در خیابان ولیعصر، تقاطع قلمستان می‌باشد. همچنین خیابان گلاب‌دره (در مسیر کانال آب) مکان مناسبی برای پارک ماشین است. فانزی لحظات خوشی را برای شما آرزو می‌کند.

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    You may use these HTML tags and attributes:

    وب‌ سایت

    ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.


    درباره فانزی

    فانزی (funzi) جای متفاوت برای تفریح‌های شماست! تو فانزی میتونی از تفریح‌های جدید مطلع بشی و به سادگی اونارو رزرو کنی؛ پس کافیه به وبسایت funzi.co مراجعه کنی و یه جور متفاوت تفریح کنی:)

    این نوشته‌ها توسط تیمی از مشارکت کنندگان و جمعی از خودی‌های محلی به همراه تیم محتوای فانزی نوشته می‌شه! راستی
    فانزی هر روز به روزه پس سعی کن مجله گردشگری فانزی رو هر روز بخونی

        مقصدها   |   مقالات   |   تماس با ما

    

    گلابدره یکی از محله‌های قدیمی و ییلاق خوش آب و هوایی در شمال شهر تهران است، که یکی از بهترین مقاصد طبیعت گردی برای پایتخت نشینان به شمار می‌رود. بوستان گلابدره و مسیر زیبا و بکر گلابدره به کلک چال هر کدام جاذبه‌های منحصر به خود را در خود جای داده‌اند. با کجارو همراه باشید.

    گلاب‌دره یکی از ییلاق‌های خوش آب و هوای شمال شرقی شهر تهران است. گُلاب‌دره نام دره و محله‌ای در کناره آن است که به همین نام خوانده می‌شود. این دره از طرف غرب به امام‌زاده قاسم و از طرف شرق به دربند مجاور است.

    گلابدره از محله‌های قدیمی در شهرستان شمیرانات است كه در زمان‌های قدیم با محلـه امـام‌زاده قاسم به صورت یك محله بوده‌اند. محدوده جغرافیایی این محله در زمان قدیم از سمت شمال به دامنه‌هـا و مراتع تابستانی رشته كوه البرز، از سمت جنوب به جاده تجریش و دزاشیب، از سمت شرق به دره جی و از سمت غرب به رودخانه گلابدره را محدود می‌شد. ده گلابدره- امامزاده قاسم بر فراز بلندی مشرف بر قریه ییلاقی شکل گرفته اسـت.

    گلاب دره تهران کجاست

    دلیل نامگذاری گلابدره وجود فراوان درختان سیب گلاب خودرو در این دره بوده ‌است. جدا از ساکنان محلی، مسیر کوهستانی گلابدره، هر هفته میزبان کوهنوردانی است که به آنجا می‌آیند. با ایستادن بر فراز بلندی‌های گلابدره نمای بسیار زیبایی از شهر تهران را خواهید دید. مختصات جغرافیایی این منطقـه از طرف شمال محدود به ارتفاعات ۱۸۰۰ متری دامنه جنوبی كوه‌های البرز، از جنوب به بزرگراه شهید چمـران حد فاصل دو راهی هتل آزادی و بزرگراه مدرس و پل آیت االله صدر و از غرب به اراضی رودخانه دركـه و از شرق نیز به انتهای بزرگراه ارتش، كارخانه سیمان و منبع نفت شمال‌شرق تهران محدود می‌شود.

    ورودی کوه سر یک پیچ تند قبل از محل گلابدره واقع است که خودرو را باید همان اطراف پارک کرده و راهپیمایی را آغاز کنید. ورودی کوه دو مسیر خاکی عریض دارد که هر دو مسیر پس از حدود ۵۰۰ متر با یک پل به هم متصل می‌شوند. اگر می‌خواهید آبشار را ببینید باید از سمت چپ کم کم ارتفاع بگیرید تا پس از پشت سر گذاشتن یک مسیر تند سربالایی و حدود نیم ساعت تا ۴۵ دقیقه پیاده روی به آبشار برسید، همان ابتدای مسیر دره و رودخانه زیبای گلابدره خودنمایی می کند. برای خانواده‌ها و کسانی که قصد راهپیمایی زیاد ندارند در همین ابتدای مسیر کم و بیش جا برای نشستن و اطراق در کنار رودخانه پیدا می‌شود. بالای آبشار اصلی هم یه آبشار کوچک هست که اطرافش جا برای اطراق و احیانا صرف غذا پیدا می‌شود.

    درخت‌زار کوچک و پرشیب وزباد، یا به قولی وزوا، واقع در شمال گلابدره شمیران در مکانی سراشیبی در زیر دامنه‌های صخره‌ایی قله ۳۱۰۰ متری اسپیلت قرار دارد و دارای چندین چشمه کوچک است. این منطقه مسیری نزدیک و مناسب برای دیدار از طبیعت کوهستانی با صرف دو ساعت راه است. بوستان کوهپایه‌ای گلاب‌دره با مساحتی حدود ۲۲ هکتار است که در این منطقه قرار گرفته است. احداث این بوستان از سال ۱۳۸۹ آغاز و هم اکنون در حال بهره‌برداری‌ است.

    این بوستان با سیمایی مدرن، در دامنه کوه‌های پرشیب و سنگی دربند واقع شده است. چشم‌انداز شمالی بوستان کوه‌های دربند و در جنوب آن چشم‌اندازی زیبا از شهر تهران قابل تماشا است. اختلاف ارتفاع بلندترین و کوتاه‌ترین نقطه این بوستان حدود ۱۰۰ متر است. در طراحی این بوستان سعی شده تا خطوط طبیعی ارتفاعی و توپوگرافی منطقه حفظ شود تا با سیمای دامنه کوه‌های اطراف مطابقت داشته باشد. جاده تندرستی احداث شده در این بوستان با توجه به همین ویژگی در شیبی نسبتا تند و مسیری ۶ کیلومتری احداث شده است. مسیرهای عبور آب نیز با توجه به خط القعرها و دره‌های موجود طراحی شده و روان‌آب‌های موجود در سطح بوستان را به آبنمای بوستان هدایت می‌کند.

    رستوران، بوفه و چایخانه، دریاچه، مسیر تندرستی کوهستانی با طول ۶ کیلومتر، پیست دوچرخه‌سواری ۸۰۰ متری، آلاچیق، آبشار، فضای سبز گسترده، محوطه‌سازی و سنگفرش، ساخت پله در مسیرهای پر شیب، برکه و آبنما، زمین بازی، سکوهای نشیمن، دستگاه‌های ورزشی و سورتمه از امکانات رفاهی این بوستان است.

    بوستان گلابدره با شیب زیاد در جهت شمالی جنوبی مسیر خوبی برای پیاده‌روی ورزشی فراهم آورده است. وجود دیواره آموزش صخره‌نوردی، پیست دوچرخه‌سواری، زمین بازی، آلاچیق‌های با منظره باز، آبنماها و جوی‌های سنگ چین شده از جذابیت‌های خاص این بوستان هستند. از دیگر ویژگی‌های خاص این بوستان شعله‌های روشنایی آن است که تمام آن لامپ‌های کم مصرف هستند و از انرژی خورشیدی استفاده می‌کنند. درختان این بوستان بیشتر از نوع اقاقیا انتخاب شدند تا هم زیبایی و هم مقاومت به شرایط سخت داشته باشند. به دلیل اتصال این بوستان از مرز شمالی به ارتفاعات شمال تهران، تماشای پرندگان شکاری در آن امکان‌پذیر بوده و سایر حیوانات این محدوده مثل سگ و شغال نیز در این بوستان دیده می‌شوند. مسیر گلابدره در انتها پس از چند ساعت پیاده‌روی به اردوگاه کلکچال منتهی می‌شود.

    گلابدره بیشتر پذیرای قشر کوهنورد و کوه‌پیمایانی است که خلوتی و آرامش آن را دوست دارند، زیرا در این رود دره از ازدحام مردم و تراکم رستوران‌ها خبری نیست. یکی از راه‌های دسترسی به قله کلکچال نیز از این دره می‌گذرد. دره زیبای وزباد که در این مسیر قرار دارد مکان مناسبی برای اتراق فراهم آورده است و دیواره‌های سنگی پر درز و شکاف و درختانی که در دو سوی رودخانه قرار گرفتند، حضور پرندگان را در این رود دره غنی‌تر کرده‌اند. این ویژگی‌ها در کنار خلوتی مسیر، مکان خوبی برای پرنده نگری به وجود آورده است. درختان و بوته‌هایی از قبیل بید، صنوبر، چنار، نسترن وحشی، تمشک و… این دره وجود دارد و سهره، بلبل خرما، کمرکولی، توکا، دارکوب و… از پرندگانی هستند که به راحتی می‌توان در این مسیر مشاهده کرد. همچنین کبک را در ارتفاعات بالاتر می‌توان دید، پرندگان شکاری نیز در این دره به راحتی قابل مشاهده هستند. شغال و روباه از جمله جانوران این مسیر هستند.

    آبشارهای زیبای مسیر از دیگر جذابیت‌های این رود دره به شمار می‌آیند. با ادامه دادن مسیر رودخانه و پشت سر گذاشتن آبشارها به تدریج بر تراکم درختان و زیبایی طبیعت افزوده می‌شود. در این مسیر چند چشمه با آب گوارا وجود دارد. احتمالا درختان کهنسال این دره یا درختان سیب گلاب که وجه تسمیه نام این دره هستند در اثر سیل مخرب سال ۱۳۶۶ (معروف به سیل تجریش) از بین رفته‌اند و درختان فعلی اغلب سن زیادی ندارند. دو کافه روستایی که چند تخت در سایه سار درختان و حوضچه آبنمایی در حیاط خود دارند، به فراهم کردن چای و املت و نیمرو همچنین غذاهای سبک دیگر در روزهای تعطیل به سرویس‌دهی به گردشگران مشغول هستند، پس از کمتر از نیم ساعت پیاده‌روی قابل دسترسی هستند. به غیر از این دو کافه، امکانات دیگری در این مسیر در دسترس نیست. البته پناهگاه کلکچال از انتهای دره وزباد قابل دسترسی است.

    از کلکچال، راهی دشوار و سخت کوهنوردان را به بند یخچال و قله سنگی اسپیلت می‌رساند که وجود صخره‌های یکپارچه و دیواره‌های سنگی آن محلی عالی برای صخره‌نوردی حرفه‌ای پدید آورده است. دره وزباد با آبشارهای زیبایش مقصد خوبی برای گردشگری است. در انتهای این دره راهی دشوار به سمت غرب، کوهنوردان را به گردنه وزباد، جان پناه شروین و دیواره بند یخچال می‌رساند. از پناهگاه شروین می‌توان به شمال آبشار دوقلو، غار پلنگ و پناهگاه شیرپلا دسترسی داشت.

    راه رسیدن به گلابدره از میدان تجریش و خیابان دربند است، در میانه راه خیابان گلابدره به چشم می‌خورد. طی کردن خیابان دربند (از میدان قدس) یا خیابان فناخسرو (از میدان تجریش) و پس از آن وارد شدن به خیابان شکیبایی (گلابدره) راه دسترسی به بوستان گلابدره است. با حدود ۱۵ دقیقه پیاده‌روی می‌توان از ابتدای خیابان اسداللهی به بوستان گلابدره رسید. تا خیابان سداللهی هم می‌توان از تاکسی استفاده کرد. برای این منظور در شمال‌شرق میدان تجریش سوار ماشین‌های خط تجریش – آبک شده و در ورودی بوستان پیاده شوید. علاوه بر این تاکسی‌های تجریش- باغ فیض هم معمولا از مقابل در ورودی این بوستان عبور می‌کنند. اگر با خودرو شخصی سفر می‌کنید، می‌توانید از خیابان گلاب‌دره در مسیر کانال آب به عنوان پارکینگ استفاده کنید.

    در تمام فصول سال گلابدره بسیار زیباست، بهار با زنده شدن درختان و صدای پرندگان، تابستان با خنکای آرامش‌بخش آن، پاییز دل‌انگیز و رنگارنگ مخصوصا اگر نم بارانی هم هوا را صاف کرده باشد و زمستان در روزهای برفی که حضور در این دره زا به یک ماجراجویی در طبیعت بکر بدل می‌کند، در این مسیر امکان دیدن پرندگان فراوان و گوناگونی وجود دارد در فصل بهار، پرندگان کوچک و خوش آواز و در فصل زمستان دسته‌های کبک. همچنین به دلیل استفاده دامداران از این رود دره به خصوص در زمستان، امکان خرید شیر تازه گوسفندی از آنان وجود دارد.

    گلاب دره تهران کجاست

    var internalCityList={“isRtl”:true,”results”:[{“label”:”تهران (Thr)”,”code”:”thr”,”cityTitle”:”تهران”,”isFeatured”:true,”airports”:null},{“label”:”اصفهان (Ifn)”,”code”:”ifn”,”cityTitle”:”اصفهان”,”isFeatured”:true,”airports”:null},{“label”:”مشهد (Mhd)”,”code”:”mhd”,”cityTitle”:”مشهد”,”isFeatured”:true,”airports”:null},{“label”:”کیش (Kih)”,”code”:”kih”,”cityTitle”:”کیش”,”isFeatured”:true,”airports”:null},{“label”:”اهواز (Awz)”,”code”:”awz”,”cityTitle”:”اهواز”,”isFeatured”:true,”airports”:null},{“label”:”شیراز (Syz)”,”code”:”syz”,”cityTitle”:”شیراز”,”isFeatured”:true,”airports”:null},{“label”:”تبریز (Tbz)”,”code”:”tbz”,”cityTitle”:”تبریز”,”isFeatured”:true,”airports”:null},{“label”:”بندر عباس (Bnd)”,”code”:”bnd”,”cityTitle”:”بندر عباس”,”isFeatured”:true,”airports”:null},{“label”:”قشم (Gsm)”,”code”:”gsm”,”cityTitle”:”قشم”,”isFeatured”:false,”airports”:null},{“label”:”رشت (Ras)”,”code”:”ras”,”cityTitle”:”رشت”,”isFeatured”:false,”airports”:null},{“label”:”مراغه (Acp)”,”code”:”acp”,”cityTitle”:”مراغه”,”isFeatured”:false,”airports”:null},{“label”:”خوی (Khy)”,”code”:”khy”,”cityTitle”:”خوی”,”isFeatured”:false,”airports”:null},{“label”:”ماکو (Imq)”,”code”:”imq”,”cityTitle”:”ماکو”,”isFeatured”:false,”airports”:null},{“label”:”ارومیه (Omh)”,”code”:”omh”,”cityTitle”:”ارومیه”,”isFeatured”:false,”airports”:null},{“label”:”اردبیل (Adu)”,”code”:”adu”,”cityTitle”:”اردبیل”,”isFeatured”:false,”airports”:null},{“label”:”پارس آباد (Pfq)”,”code”:”pfq”,”cityTitle”:”پارس آباد”,”isFeatured”:false,”airports”:null},{“label”:”کاشان (Kks)”,”code”:”kks”,”cityTitle”:”کاشان”,”isFeatured”:false,”airports”:null},{“label”:”کرج (Pyk)”,”code”:”pyk”,”cityTitle”:”کرج”,”isFeatured”:false,”airports”:null},{“label”:”ایلام (Iil)”,”code”:”iil”,”cityTitle”:”ایلام”,”isFeatured”:false,”airports”:null},{“label”:”بوشهر (Buz)”,”code”:”buz”,”cityTitle”:”بوشهر”,”isFeatured”:false,”airports”:null},{“label”:”خارک (Khk)”,”code”:”khk”,”cityTitle”:”خارک”,”isFeatured”:false,”airports”:null},{“label”:”عسلویه (Pgu)”,”code”:”pgu”,”cityTitle”:”عسلویه”,”isFeatured”:false,”airports”:null},{“label”:”شهرکرد (Cqd)”,”code”:”cqd”,”cityTitle”:”شهرکرد”,”isFeatured”:false,”airports”:null},{“label”:”طبس (Tcx)”,”code”:”tcx”,”cityTitle”:”طبس”,”isFeatured”:false,”airports”:null},{“label”:”بیرجند (Xbj)”,”code”:”xbj”,”cityTitle”:”بیرجند”,”isFeatured”:false,”airports”:null},{“label”:”سبزوار (Afz)”,”code”:”afz”,”cityTitle”:”سبزوار”,”isFeatured”:false,”airports”:null},{“label”:”بجنورد (Bjb)”,”code”:”bjb”,”cityTitle”:”بجنورد”,”isFeatured”:false,”airports”:null},{“label”:”آبادان (Abd)”,”code”:”abd”,”cityTitle”:”آبادان”,”isFeatured”:false,”airports”:null},{“label”:”دزفول (Def)”,”code”:”def”,”cityTitle”:”دزفول”,”isFeatured”:false,”airports”:null},{“label”:”مسجد سلیمان (Qmj)”,”code”:”qmj”,”cityTitle”:”مسجد سلیمان”,”isFeatured”:false,”airports”:null},{“label”:”بندر ماهشهر (Mrx)”,”code”:”mrx”,”cityTitle”:”بندر ماهشهر”,”isFeatured”:false,”airports”:null},{“label”:”امیدیه (Akw)”,”code”:”akw”,”cityTitle”:”امیدیه”,”isFeatured”:false,”airports”:null},{“label”:”زنجان (Jwn)”,”code”:”jwn”,”cityTitle”:”زنجان”,”isFeatured”:false,”airports”:null},{“label”:”سمنان (Snx)”,”code”:”snx”,”cityTitle”:”سمنان”,”isFeatured”:false,”airports”:null},{“label”:”شاهرود (Rud)”,”code”:”rud”,”cityTitle”:”شاهرود”,”isFeatured”:false,”airports”:null},{“label”:”ایرانشهر (Ihr)”,”code”:”ihr”,”cityTitle”:”ایرانشهر”,”isFeatured”:false,”airports”:null},{“label”:”چابهار (Zbr)”,”code”:”zbr”,”cityTitle”:”چابهار”,”isFeatured”:false,”airports”:null},{“label”:”زابل (Acz)”,”code”:”acz”,”cityTitle”:”زابل”,”isFeatured”:false,”airports”:null},{“label”:”زاهدان (Zah)”,”code”:”zah”,”cityTitle”:”زاهدان”,”isFeatured”:false,”airports”:null},{“label”:”جهرم (Jar)”,”code”:”jar”,”cityTitle”:”جهرم”,”isFeatured”:false,”airports”:null},{“label”:”فسا (Faz)”,”code”:”faz”,”cityTitle”:”فسا”,”isFeatured”:false,”airports”:null},{“label”:”لار (Lrr)”,”code”:”lrr”,”cityTitle”:”لار”,”isFeatured”:false,”airports”:null},{“label”:”لامرد (Lfm)”,”code”:”lfm”,”cityTitle”:”لامرد”,”isFeatured”:false,”airports”:null},{“label”:”سنندج (Sdg)”,”code”:”sdg”,”cityTitle”:”سنندج”,”isFeatured”:false,”airports”:null},{“label”:”بم (Bxr)”,”code”:”bxr”,”cityTitle”:”بم”,”isFeatured”:false,”airports”:null},{“label”:”جیرفت (Jyr)”,”code”:”jyr”,”cityTitle”:”جیرفت”,”isFeatured”:false,”airports”:null},{“label”:”رفسنجان (Rjn)”,”code”:”rjn”,”cityTitle”:”رفسنجان”,”isFeatured”:false,”airports”:null},{“label”:”سیرجان (Syj)”,”code”:”syj”,”cityTitle”:”سیرجان”,”isFeatured”:false,”airports”:null},{“label”:”کرمان (Ker)”,”code”:”ker”,”cityTitle”:”کرمان”,”isFeatured”:false,”airports”:null},{“label”:”کرمانشاه (Ksh)”,”code”:”ksh”,”cityTitle”:”کرمانشاه”,”isFeatured”:false,”airports”:null},{“label”:”گرگان (Gbt)”,”code”:”gbt”,”cityTitle”:”گرگان”,”isFeatured”:false,”airports”:null},{“label”:”کلاله (Klm)”,”code”:”klm”,”cityTitle”:”کلاله”,”isFeatured”:false,”airports”:null},{“label”:”ساری (Sry)”,”code”:”sry”,”cityTitle”:”ساری”,”isFeatured”:false,”airports”:null},{“label”:”نوشهر (Nsh)”,”code”:”nsh”,”cityTitle”:”نوشهر”,”isFeatured”:false,”airports”:null},{“label”:”رامسر (Rzr)”,”code”:”rzr”,”cityTitle”:”رامسر”,”isFeatured”:false,”airports”:null},{“label”:”اراک (Ajk)”,”code”:”ajk”,”cityTitle”:”اراک”,”isFeatured”:false,”airports”:null},{“label”:”بندرلنگه (Bdh)”,”code”:”bdh”,”cityTitle”:”بندرلنگه”,”isFeatured”:false,”airports”:null},{“label”:”جزیره لاوان (Lvp)”,”code”:”lvp”,”cityTitle”:”جزیره لاوان”,”isFeatured”:false,”airports”:null},{“label”:”همدان (Hdm)”,”code”:”hdm”,”cityTitle”:”همدان”,”isFeatured”:false,”airports”:null},{“label”:”یزد (Azd)”,”code”:”azd”,”cityTitle”:”یزد”,”isFeatured”:false,”airports”:null},{“label”:”خرم آباد (Khd)”,”code”:”khd”,”cityTitle”:”خرم آباد”,”isFeatured”:false,”airports”:null},{“label”:”یاسوج (Yes)”,”code”:”yes”,”cityTitle”:”یاسوج”,”isFeatured”:false,”airports”:null},{“label”:”گچساران (Gch)”,”code”:”gch”,”cityTitle”:”گچساران”,”isFeatured”:false,”airports”:null}]}
    var destinationInternalCityList={“isRtl”:true,”results”:[{“label”:”تهران (Thr)”,”code”:”thr”,”cityTitle”:”تهران”,”isFeatured”:true,”airports”:null},{“label”:”اصفهان (Ifn)”,”code”:”ifn”,”cityTitle”:”اصفهان”,”isFeatured”:true,”airports”:null},{“label”:”مشهد (Mhd)”,”code”:”mhd”,”cityTitle”:”مشهد”,”isFeatured”:true,”airports”:null},{“label”:”کیش (Kih)”,”code”:”kih”,”cityTitle”:”کیش”,”isFeatured”:true,”airports”:null},{“label”:”اهواز (Awz)”,”code”:”awz”,”cityTitle”:”اهواز”,”isFeatured”:true,”airports”:null},{“label”:”شیراز (Syz)”,”code”:”syz”,”cityTitle”:”شیراز”,”isFeatured”:true,”airports”:null},{“label”:”تبریز (Tbz)”,”code”:”tbz”,”cityTitle”:”تبریز”,”isFeatured”:true,”airports”:null},{“label”:”بندر عباس (Bnd)”,”code”:”bnd”,”cityTitle”:”بندر عباس”,”isFeatured”:true,”airports”:null},{“label”:”قشم (Gsm)”,”code”:”gsm”,”cityTitle”:”قشم”,”isFeatured”:true,”airports”:null},{“label”:”رشت (Ras)”,”code”:”ras”,”cityTitle”:”رشت”,”isFeatured”:false,”airports”:null},{“label”:”مراغه (Acp)”,”code”:”acp”,”cityTitle”:”مراغه”,”isFeatured”:false,”airports”:null},{“label”:”خوی (Khy)”,”code”:”khy”,”cityTitle”:”خوی”,”isFeatured”:false,”airports”:null},{“label”:”ماکو (Imq)”,”code”:”imq”,”cityTitle”:”ماکو”,”isFeatured”:false,”airports”:null},{“label”:”ارومیه (Omh)”,”code”:”omh”,”cityTitle”:”ارومیه”,”isFeatured”:false,”airports”:null},{“label”:”اردبیل (Adu)”,”code”:”adu”,”cityTitle”:”اردبیل”,”isFeatured”:false,”airports”:null},{“label”:”پارس آباد (Pfq)”,”code”:”pfq”,”cityTitle”:”پارس آباد”,”isFeatured”:false,”airports”:null},{“label”:”کاشان (Kks)”,”code”:”kks”,”cityTitle”:”کاشان”,”isFeatured”:false,”airports”:null},{“label”:”کرج (Pyk)”,”code”:”pyk”,”cityTitle”:”کرج”,”isFeatured”:false,”airports”:null},{“label”:”ایلام (Iil)”,”code”:”iil”,”cityTitle”:”ایلام”,”isFeatured”:false,”airports”:null},{“label”:”بوشهر (Buz)”,”code”:”buz”,”cityTitle”:”بوشهر”,”isFeatured”:false,”airports”:null},{“label”:”خارک (Khk)”,”code”:”khk”,”cityTitle”:”خارک”,”isFeatured”:false,”airports”:null},{“label”:”عسلویه (Pgu)”,”code”:”pgu”,”cityTitle”:”عسلویه”,”isFeatured”:false,”airports”:null},{“label”:”شهرکرد (Cqd)”,”code”:”cqd”,”cityTitle”:”شهرکرد”,”isFeatured”:false,”airports”:null},{“label”:”طبس (Tcx)”,”code”:”tcx”,”cityTitle”:”طبس”,”isFeatured”:false,”airports”:null},{“label”:”بیرجند (Xbj)”,”code”:”xbj”,”cityTitle”:”بیرجند”,”isFeatured”:false,”airports”:null},{“label”:”سبزوار (Afz)”,”code”:”afz”,”cityTitle”:”سبزوار”,”isFeatured”:false,”airports”:null},{“label”:”بجنورد (Bjb)”,”code”:”bjb”,”cityTitle”:”بجنورد”,”isFeatured”:false,”airports”:null},{“label”:”آبادان (Abd)”,”code”:”abd”,”cityTitle”:”آبادان”,”isFeatured”:false,”airports”:null},{“label”:”دزفول (Def)”,”code”:”def”,”cityTitle”:”دزفول”,”isFeatured”:false,”airports”:null},{“label”:”مسجد سلیمان (Qmj)”,”code”:”qmj”,”cityTitle”:”مسجد سلیمان”,”isFeatured”:false,”airports”:null},{“label”:”بندر ماهشهر (Mrx)”,”code”:”mrx”,”cityTitle”:”بندر ماهشهر”,”isFeatured”:false,”airports”:null},{“label”:”امیدیه (Akw)”,”code”:”akw”,”cityTitle”:”امیدیه”,”isFeatured”:false,”airports”:null},{“label”:”زنجان (Jwn)”,”code”:”jwn”,”cityTitle”:”زنجان”,”isFeatured”:false,”airports”:null},{“label”:”سمنان (Snx)”,”code”:”snx”,”cityTitle”:”سمنان”,”isFeatured”:false,”airports”:null},{“label”:”شاهرود (Rud)”,”code”:”rud”,”cityTitle”:”شاهرود”,”isFeatured”:false,”airports”:null},{“label”:”ایرانشهر (Ihr)”,”code”:”ihr”,”cityTitle”:”ایرانشهر”,”isFeatured”:false,”airports”:null},{“label”:”چابهار (Zbr)”,”code”:”zbr”,”cityTitle”:”چابهار”,”isFeatured”:false,”airports”:null},{“label”:”زابل (Acz)”,”code”:”acz”,”cityTitle”:”زابل”,”isFeatured”:false,”airports”:null},{“label”:”زاهدان (Zah)”,”code”:”zah”,”cityTitle”:”زاهدان”,”isFeatured”:false,”airports”:null},{“label”:”جهرم (Jar)”,”code”:”jar”,”cityTitle”:”جهرم”,”isFeatured”:false,”airports”:null},{“label”:”فسا (Faz)”,”code”:”faz”,”cityTitle”:”فسا”,”isFeatured”:false,”airports”:null},{“label”:”لار (Lrr)”,”code”:”lrr”,”cityTitle”:”لار”,”isFeatured”:false,”airports”:null},{“label”:”لامرد (Lfm)”,”code”:”lfm”,”cityTitle”:”لامرد”,”isFeatured”:false,”airports”:null},{“label”:”سنندج (Sdg)”,”code”:”sdg”,”cityTitle”:”سنندج”,”isFeatured”:false,”airports”:null},{“label”:”بم (Bxr)”,”code”:”bxr”,”cityTitle”:”بم”,”isFeatured”:false,”airports”:null},{“label”:”جیرفت (Jyr)”,”code”:”jyr”,”cityTitle”:”جیرفت”,”isFeatured”:false,”airports”:null},{“label”:”رفسنجان (Rjn)”,”code”:”rjn”,”cityTitle”:”رفسنجان”,”isFeatured”:false,”airports”:null},{“label”:”سیرجان (Syj)”,”code”:”syj”,”cityTitle”:”سیرجان”,”isFeatured”:false,”airports”:null},{“label”:”کرمان (Ker)”,”code”:”ker”,”cityTitle”:”کرمان”,”isFeatured”:false,”airports”:null},{“label”:”کرمانشاه (Ksh)”,”code”:”ksh”,”cityTitle”:”کرمانشاه”,”isFeatured”:false,”airports”:null},{“label”:”گرگان (Gbt)”,”code”:”gbt”,”cityTitle”:”گرگان”,”isFeatured”:false,”airports”:null},{“label”:”کلاله (Klm)”,”code”:”klm”,”cityTitle”:”کلاله”,”isFeatured”:false,”airports”:null},{“label”:”ساری (Sry)”,”code”:”sry”,”cityTitle”:”ساری”,”isFeatured”:false,”airports”:null},{“label”:”نوشهر (Nsh)”,”code”:”nsh”,”cityTitle”:”نوشهر”,”isFeatured”:false,”airports”:null},{“label”:”رامسر (Rzr)”,”code”:”rzr”,”cityTitle”:”رامسر”,”isFeatured”:false,”airports”:null},{“label”:”اراک (Ajk)”,”code”:”ajk”,”cityTitle”:”اراک”,”isFeatured”:false,”airports”:null},{“label”:”بندرلنگه (Bdh)”,”code”:”bdh”,”cityTitle”:”بندرلنگه”,”isFeatured”:false,”airports”:null},{“label”:”جزیره لاوان (Lvp)”,”code”:”lvp”,”cityTitle”:”جزیره لاوان”,”isFeatured”:false,”airports”:null},{“label”:”همدان (Hdm)”,”code”:”hdm”,”cityTitle”:”همدان”,”isFeatured”:false,”airports”:null},{“label”:”یزد (Azd)”,”code”:”azd”,”cityTitle”:”یزد”,”isFeatured”:false,”airports”:null},{“label”:”خرم آباد (Khd)”,”code”:”khd”,”cityTitle”:”خرم آباد”,”isFeatured”:false,”airports”:null},{“label”:”یاسوج (Yes)”,”code”:”yes”,”cityTitle”:”یاسوج”,”isFeatured”:false,”airports”:null},{“label”:”گچساران (Gch)”,”code”:”gch”,”cityTitle”:”گچساران”,”isFeatured”:false,”airports”:null}]}
    var externalCityList={“isRtl”:true,”results”:[{“label”:”تهران,ایران”,”code”:”THRALL”,”cityTitle”:”تهران”,”isFeatured”:true,”airports”:[{“label”:”فرودگاه بینالمللی امام خمینی(ika)”,”code”:”IKA”,”cityTitle”:”تهران”}]},{“label”:”اصفهان,ایران”,”code”:”IFNALL”,”cityTitle”:”اصفهان”,”isFeatured”:true,”airports”:[{“label”:”فرودگاه بینالمللی شهید بهشتی اصفهان(ifn)”,”code”:”IFN”,”cityTitle”:”اصفهان”}]},{“label”:”مشهد,ایران”,”code”:”MHDALL”,”cityTitle”:”مشهد”,”isFeatured”:true,”airports”:[{“label”:”فرودگاه بینالمللی شهید هاشمینژاد مشهد(mhd)”,”code”:”MHD”,”cityTitle”:”مشهد”}]},{“label”:”اهواز,ایران”,”code”:”ALL”,”cityTitle”:”اهواز”,”isFeatured”:true,”airports”:[{“label”:”فرودگاه بینالمللی اهواز(awz)”,”code”:”AWZ”,”cityTitle”:”اهواز”}]},{“label”:”شیراز,ایران”,”code”:”SYZALL”,”cityTitle”:”شیراز”,”isFeatured”:true,”airports”:[{“label”:”فرودگاه بینالمللی شهید دستغیب شیراز(syz)”,”code”:”SYZ”,”cityTitle”:”شیراز”}]},{“label”:”تبریز,ایران”,”code”:”TBZALL”,”cityTitle”:”تبریز”,”isFeatured”:true,”airports”:[{“label”:”فرودگاه بینالمللی شهید مدنی تبریز(tbz)”,”code”:”TBZ”,”cityTitle”:”تبریز”}]},{“label”:”بندر عباس,ایران”,”code”:”BNDALL”,”cityTitle”:”بندر عباس”,”isFeatured”:true,”airports”:[{“label”:”فرودگاه بینالمللی بندرعباس(bnd)”,”code”:”BND”,”cityTitle”:”بندر عباس”}]}]}
    var destinationExternalCityList={“isRtl”:true,”results”:[{“label”:”استانبول,ترکیه”,”code”:”ISTALL”,”cityTitle”:”استانبول”,”isFeatured”:true,”airports”:[{“label”:”فرودگاه بینالمللی صبیحا گوکچن(saw)”,”code”:”SAW”,”cityTitle”:”استانبول”},{“label”:”فرودگاه استانبول(ist)”,”code”:”IST”,”cityTitle”:”استانبول”}]},{“label”:”مادرید,اسپانیا”,”code”:”MADALL”,”cityTitle”:”مادرید”,”isFeatured”:true,”airports”:[{“label”:”فرودگاه مادرید-باراخاس(mad)”,”code”:”MAD”,”cityTitle”:”مادرید”}]},{“label”:”ونکوور,کانادا”,”code”:”YVRALL”,”cityTitle”:”ونکوور”,”isFeatured”:true,”airports”:[{“label”:”کول هاربور سیپلین بیس(cxh)”,”code”:”CXH”,”cityTitle”:”ونکوور”},{“label”:”فرودگاه آبی بندرگاه ونکوور(cxh)”,”code”:”CXH”,”cityTitle”:”ونکوور”},{“label”:”فرودگاه بینالمللی ونکوور(yvr)”,”code”:”YVR”,”cityTitle”:”ونکوور”}]},{“label”:”آمستردام,هلند”,”code”:”AMSALL”,”cityTitle”:”آمستردام”,”isFeatured”:true,”airports”:[{“label”:”فرودگاه اسخیپول آمستردام(ams)”,”code”:”AMS”,”cityTitle”:”آمستردام”}]},{“label”:”تورنتو,کانادا”,”code”:”YTOALL”,”cityTitle”:”تورنتو”,”isFeatured”:true,”airports”:[{“label”:”فرودگاه شهری بیلی بیشاپ تورنتو(ytz)”,”code”:”YTZ”,”cityTitle”:”تورنتو”},{“label”:”فرودگاه بینالمللی پیرسون تورنتو(yyz)”,”code”:”YYZ”,”cityTitle”:”تورنتو”}]},{“label”:”کوالالامپور,مالزی”,”code”:”KULALL”,”cityTitle”:”کوالالامپور”,”isFeatured”:true,”airports”:[{“label”:”فرودگاه سلطان عبدالعزیز شاه(szb)”,”code”:”SZB”,”cityTitle”:”کوالالامپور”},{“label”:”فرودگاه بینالمللی کوالالامپور(kul)”,”code”:”KUL”,”cityTitle”:”کوالالامپور”}]},{“label”:”لس آنجلس,ایالات متحده آمریکا”,”code”:”LSQALL”,”cityTitle”:”لس آنجلس”,”isFeatured”:true,”airports”:[{“label”:”فرودگاه بینالمللی لسآنجلس(lax)”,”code”:”LAX”,”cityTitle”:”لس آنجلس”}]},{“label”:”فرانکفورت,آلمان”,”code”:”FRAALL”,”cityTitle”:”فرانکفورت”,”isFeatured”:true,”airports”:[{“label”:”فرودگاه بینالمللی فرانکفورت(fra)”,”code”:”FRA”,”cityTitle”:”فرانکفورت”},{“label”:”فرودگاه فرانکفورت-هان(hhn)”,”code”:”HHN”,”cityTitle”:”فرانکفورت”}]},{“label”:”مسکو,روسیه”,”code”:”MOWALL”,”cityTitle”:”مسکو”,”isFeatured”:true,”airports”:[{“label”:”فرودگاه بینالمللی دومودهدوو(dme)”,”code”:”DME”,”cityTitle”:”مسکو”},{“label”:”فرودگاه بینالمللی ونوکووا(vko)”,”code”:”VKO”,”cityTitle”:”مسکو”},{“label”:”فرودگاه بینالمللی شرمتیوو(svo)”,”code”:”SVO”,”cityTitle”:”مسکو”}]},{“label”:”بانکوک,تایلند”,”code”:”BKKALL”,”cityTitle”:”بانکوک”,”isFeatured”:true,”airports”:[{“label”:”فرودگاه بینالمللی دن موئنگ(dmk)”,”code”:”DMK”,”cityTitle”:”بانکوک”},{“label”:”فرودگاه بینالمللی سووارنابومی(bkk)”,”code”:”BKK”,”cityTitle”:”بانکوک”}]},{“label”:”دبی,امارات متحده عربی”,”code”:”DXBALL”,”cityTitle”:”دبی”,”isFeatured”:true,”airports”:[{“label”:”فرودگاه بینالمللی آل مکتوم(dwc)”,”code”:”DWC”,”cityTitle”:”دبی”},{“label”:”فرودگاه بینالمللی دبی(dxb)”,”code”:”DXB”,”cityTitle”:”دبی”}]},{“label”:”تفلیس,گرجستان”,”code”:”TBSALL”,”cityTitle”:”تفلیس”,”isFeatured”:true,”airports”:[{“label”:”فرودگاه بینالمللی تفلیس(tbs)”,”code”:”TBS”,”cityTitle”:”تفلیس”}]},{“label”:”پاریس,فرانسه”,”code”:”PARALL”,”cityTitle”:”پاریس”,”isFeatured”:true,”airports”:[{“label”:”فرودگاه شارل دوگل پاریس(cdg)”,”code”:”CDG”,”cityTitle”:”پاریس”},{“label”:”paris-gare-de-lyon airport(ply)”,”code”:”PLY”,”cityTitle”:”پاریس”},{“label”:”فرودگاه اورلی(ory)”,”code”:”ORY”,”cityTitle”:”پاریس”}]},{“label”:”بارسلون,اسپانیا”,”code”:”BCNALL”,”cityTitle”:”بارسلون”,”isFeatured”:true,”airports”:[{“label”:”فرودگاه بارسلونا-ال پرات(bcn)”,”code”:”BCN”,”cityTitle”:”بارسلون”}]}]}

    var restaurantDefault=[{“id”:118,”title”:”تهران”,”slug”:”تهران”,”provinceSlug”:”Tehran”,”countrySlug”:”iran”,”cityTitle”:null,”provinceTitle”:”استان تهران”,”countryTitle”:”ایران”,”restaurantInfoType”:3},{“id”:28516,”title”:”مشهد”,”slug”:”Mashhad”,”provinceSlug”:”Razavi-Khorasan”,”countrySlug”:”iran”,”cityTitle”:null,”provinceTitle”:”استان خراسان رضوی”,”countryTitle”:”ایران”,”restaurantInfoType”:3},{“id”:57,”title”:”اصفهان”,”slug”:”Isfahan”,”provinceSlug”:”esfahan”,”countrySlug”:”iran”,”cityTitle”:null,”provinceTitle”:”استان اصفهان”,”countryTitle”:”ایران”,”restaurantInfoType”:3},{“id”:262,”title”:”شیراز”,”slug”:”Shiraz”,”provinceSlug”:”Fars”,”countrySlug”:”iran”,”cityTitle”:null,”provinceTitle”:”استان فارس”,”countryTitle”:”ایران”,”restaurantInfoType”:3},{“id”:30425,”title”:”تبریز”,”slug”:”Tabriz”,”provinceSlug”:”East-Azerbaijan”,”countrySlug”:”iran”,”cityTitle”:null,”provinceTitle”:”استان آذربایجان شرقی”,”countryTitle”:”ایران”,”restaurantInfoType”:3},{“id”:435,”title”:”کیش”,”slug”:”Kish”,”provinceSlug”:”Hormozgan”,”countrySlug”:”iran”,”cityTitle”:null,”provinceTitle”:”استان هرمزگان”,”countryTitle”:”ایران”,”restaurantInfoType”:3},{“id”:28355,”title”:”قشم”,”slug”:”Qeshm”,”provinceSlug”:”Hormozgan”,”countrySlug”:”iran”,”cityTitle”:null,”provinceTitle”:”استان هرمزگان”,”countryTitle”:”ایران”,”restaurantInfoType”:3},{“id”:453,”title”:”یزد”,”slug”:”Yazd”,”provinceSlug”:”Yazd”,”countrySlug”:”iran”,”cityTitle”:null,”provinceTitle”:”استان یزد”,”countryTitle”:”ایران”,”restaurantInfoType”:3},{“id”:3,”title”:”استان اردبیل”,”slug”:”Ardabil”,”provinceSlug”:null,”countrySlug”:”iran”,”cityTitle”:null,”provinceTitle”:null,”countryTitle”:”ایران”,”restaurantInfoType”:2},{“id”:27,”title”:”استان مازندران”,”slug”:”Mazandaran”,”provinceSlug”:null,”countrySlug”:”iran”,”cityTitle”:null,”provinceTitle”:null,”countryTitle”:”ایران”,”restaurantInfoType”:2},{“id”:25,”title”:”استان گیلان”,”slug”:”Gilan”,”provinceSlug”:null,”countrySlug”:”iran”,”cityTitle”:null,”provinceTitle”:null,”countryTitle”:”ایران”,”restaurantInfoType”:2}];

    var attractionDefault=[{“id”:435,”title”:”کیش”,”slug”:”Kish”,”provinceSlug”:”Hormozgan”,”countrySlug”:”iran”,”countryTitle”:”ایران”,”cityTitle”:null,”provinceTitle”:”استان هرمزگان”,”isRecentlySearch”:false,”attractionInfoType”:3},{“id”:57,”title”:”اصفهان”,”slug”:”Isfahan”,”provinceSlug”:”esfahan”,”countrySlug”:”iran”,”countryTitle”:”ایران”,”cityTitle”:null,”provinceTitle”:”استان اصفهان”,”isRecentlySearch”:false,”attractionInfoType”:3},{“id”:262,”title”:”شیراز”,”slug”:”Shiraz”,”provinceSlug”:”Fars”,”countrySlug”:”iran”,”countryTitle”:”ایران”,”cityTitle”:null,”provinceTitle”:”استان فارس”,”isRecentlySearch”:false,”attractionInfoType”:3},{“id”:28355,”title”:”قشم”,”slug”:”Qeshm”,”provinceSlug”:”Hormozgan”,”countrySlug”:”iran”,”countryTitle”:”ایران”,”cityTitle”:null,”provinceTitle”:”استان هرمزگان”,”isRecentlySearch”:false,”attractionInfoType”:3},{“id”:44,”title”:”اردبیل”,”slug”:”ardabil”,”provinceSlug”:”Ardabil”,”countrySlug”:”iran”,”countryTitle”:”ایران”,”cityTitle”:null,”provinceTitle”:”استان اردبیل”,”isRecentlySearch”:false,”attractionInfoType”:3},{“id”:20015,”title”:”سرعین”,”slug”:”Sarein”,”provinceSlug”:”Ardabil”,”countrySlug”:”iran”,”countryTitle”:”ایران”,”cityTitle”:null,”provinceTitle”:”استان اردبیل”,”isRecentlySearch”:false,”attractionInfoType”:3},{“id”:361,”title”:”آستارا”,”slug”:”astara”,”provinceSlug”:”Gilan”,”countrySlug”:”iran”,”countryTitle”:”ایران”,”cityTitle”:null,”provinceTitle”:”استان گیلان”,”isRecentlySearch”:false,”attractionInfoType”:3},{“id”:25463,”title”:”آنتالیا”,”slug”:”antalya”,”provinceSlug”:”Antalya”,”countrySlug”:”turkey”,”countryTitle”:”ترکیه”,”cityTitle”:null,”provinceTitle”:”استان آنتالیا”,”isRecentlySearch”:false,”attractionInfoType”:3},{“id”:113256,”title”:”گرجستان”,”slug”:”georgia”,”provinceSlug”:null,”countrySlug”:null,”countryTitle”:null,”cityTitle”:null,”provinceTitle”:null,”isRecentlySearch”:false,”attractionInfoType”:1},{“id”:113350,”title”:”ارمنستان”,”slug”:”armenia”,”provinceSlug”:null,”countrySlug”:null,”countryTitle”:null,”cityTitle”:null,”provinceTitle”:null,”isRecentlySearch”:false,”attractionInfoType”:1},{“id”:27047,”title”:”باکو”,”slug”:”Baku”,”provinceSlug”:”baku”,”countrySlug”:”azerbaijan-republic”,”countryTitle”:”جمهوری آذربایجان”,”cityTitle”:null,”provinceTitle”:”بخش باکو”,”isRecentlySearch”:false,”attractionInfoType”:3},{“id”:113230,”title”:”بلغارستان”,”slug”:”bulgaria”,”provinceSlug”:null,”countrySlug”:null,”countryTitle”:null,”cityTitle”:null,”provinceTitle”:null,”isRecentlySearch”:false,”attractionInfoType”:1}];

    var tourDefault=[{“id”:620,”title”:”تور ایران”,”slug”:”ایران”,”provinceSlug”:null,”countrySlug”:null,”cityTitle”:null,”provinceTitle”:null,”countryTitle”:null,”tourCount”:0,”categoryCount”:3,”tagCount”:7,”tourInfoType”:5},{“id”:344,”title”:”تور استانبول”,”slug”:”استانبول”,”provinceSlug”:null,”countrySlug”:null,”cityTitle”:null,”provinceTitle”:null,”countryTitle”:null,”tourCount”:0,”categoryCount”:0,”tagCount”:0,”tourInfoType”:5},{“id”:547,”title”:”تور مشهد”,”slug”:”مشهد”,”provinceSlug”:null,”countrySlug”:null,”cityTitle”:null,”provinceTitle”:null,”countryTitle”:null,”tourCount”:0,”categoryCount”:0,”tagCount”:0,”tourInfoType”:5},{“id”:586,”title”:”تور کیش”,”slug”:”کیش”,”provinceSlug”:null,”countrySlug”:null,”cityTitle”:null,”provinceTitle”:null,”countryTitle”:null,”tourCount”:0,”categoryCount”:0,”tagCount”:0,”tourInfoType”:5},{“id”:345,”title”:”تور آنتالیا”,”slug”:”انتالیا”,”provinceSlug”:null,”countrySlug”:null,”cityTitle”:null,”provinceTitle”:null,”countryTitle”:null,”tourCount”:0,”categoryCount”:0,”tagCount”:0,”tourInfoType”:5},{“id”:398,”title”:”تور گرجستان”,”slug”:”گرجستان”,”provinceSlug”:null,”countrySlug”:null,”cityTitle”:null,”provinceTitle”:null,”countryTitle”:null,”tourCount”:0,”categoryCount”:0,”tagCount”:0,”tourInfoType”:5},{“id”:555,”title”:”تور شیراز”,”slug”:”شیراز”,”provinceSlug”:null,”countrySlug”:null,”cityTitle”:null,”provinceTitle”:null,”countryTitle”:null,”tourCount”:0,”categoryCount”:3,”tagCount”:7,”tourInfoType”:5},{“id”:535,”title”:”تور اصفهان”,”slug”:”اصفهان”,”provinceSlug”:null,”countrySlug”:null,”cityTitle”:null,”provinceTitle”:null,”countryTitle”:null,”tourCount”:0,”categoryCount”:0,”tagCount”:0,”tourInfoType”:5},{“id”:319,”title”:”تور ارمنستان”,”slug”:”ارمنستان”,”provinceSlug”:null,”countrySlug”:null,”cityTitle”:null,”provinceTitle”:null,”countryTitle”:null,”tourCount”:0,”categoryCount”:0,”tagCount”:0,”tourInfoType”:5},{“id”:317,”title”:”تور باکو”,”slug”:”باکو”,”provinceSlug”:null,”countrySlug”:null,”cityTitle”:null,”provinceTitle”:null,”countryTitle”:null,”tourCount”:0,”categoryCount”:0,”tagCount”:0,”tourInfoType”:5},{“id”:533,”title”:”تور اردبیل”,”slug”:”اردبیل”,”provinceSlug”:null,”countrySlug”:null,”cityTitle”:null,”provinceTitle”:null,”countryTitle”:null,”tourCount”:0,”categoryCount”:0,”tagCount”:0,”tourInfoType”:5},{“id”:324,”title”:”تور دبی”,”slug”:”دبی”,”provinceSlug”:null,”countrySlug”:null,”cityTitle”:null,”provinceTitle”:null,”countryTitle”:null,”tourCount”:0,”categoryCount”:0,”tagCount”:0,”tourInfoType”:5},{“id”:338,”title”:”تور تایلند”,”slug”:”تایلند”,”provinceSlug”:null,”countrySlug”:null,”cityTitle”:null,”provinceTitle”:null,”countryTitle”:null,”tourCount”:0,”categoryCount”:0,”tagCount”:0,”tourInfoType”:5},{“id”:410,”title”:”تور مالزی”,”slug”:”مالزی”,”provinceSlug”:null,”countrySlug”:null,”cityTitle”:null,”provinceTitle”:null,”countryTitle”:null,”tourCount”:0,”categoryCount”:0,”tagCount”:0,”tourInfoType”:5},{“id”:584,”title”:”تور قشم”,”slug”:”قشم”,”provinceSlug”:null,”countrySlug”:null,”cityTitle”:null,”provinceTitle”:null,”countryTitle”:null,”tourCount”:0,”categoryCount”:0,”tagCount”:0,”tourInfoType”:5},{“id”:3,”title”:”تور تابستان ۹۸”,”slug”:”تور-تابستان”,”provinceSlug”:null,”countrySlug”:null,”cityTitle”:null,”provinceTitle”:null,”countryTitle”:null,”tourCount”:0,”categoryCount”:0,”tagCount”:1,”tourInfoType”:6},{“id”:7,”title”:”تور پاییز ۹۸”,”slug”:”تور-پاییز”,”provinceSlug”:null,”countrySlug”:null,”cityTitle”:null,”provinceTitle”:null,”countryTitle”:null,”tourCount”:0,”categoryCount”:0,”tagCount”:1,”tourInfoType”:6}];

    var hotelDefault=[{“id”:118,”title”:”تهران”,”slug”:”تهران”,”provinceSlug”:”Tehran”,”countrySlug”:”iran”,”cityTitle”:null,”provinceTitle”:”استان تهران”,”countryTitle”:”ایران”,”hotelInfoType”:3},{“id”:28516,”title”:”مشهد”,”slug”:”Mashhad”,”provinceSlug”:”Razavi-Khorasan”,”countrySlug”:”iran”,”cityTitle”:null,”provinceTitle”:”استان خراسان رضوی”,”countryTitle”:”ایران”,”hotelInfoType”:3},{“id”:57,”title”:”اصفهان”,”slug”:”Isfahan”,”provinceSlug”:”esfahan”,”countrySlug”:”iran”,”cityTitle”:null,”provinceTitle”:”استان اصفهان”,”countryTitle”:”ایران”,”hotelInfoType”:3},{“id”:262,”title”:”شیراز”,”slug”:”Shiraz”,”provinceSlug”:”Fars”,”countrySlug”:”iran”,”cityTitle”:null,”provinceTitle”:”استان فارس”,”countryTitle”:”ایران”,”hotelInfoType”:3},{“id”:30425,”title”:”تبریز”,”slug”:”Tabriz”,”provinceSlug”:”East-Azerbaijan”,”countrySlug”:”iran”,”cityTitle”:null,”provinceTitle”:”استان آذربایجان شرقی”,”countryTitle”:”ایران”,”hotelInfoType”:3},{“id”:435,”title”:”کیش”,”slug”:”Kish”,”provinceSlug”:”Hormozgan”,”countrySlug”:”iran”,”cityTitle”:null,”provinceTitle”:”استان هرمزگان”,”countryTitle”:”ایران”,”hotelInfoType”:3},{“id”:28355,”title”:”قشم”,”slug”:”Qeshm”,”provinceSlug”:”Hormozgan”,”countrySlug”:”iran”,”cityTitle”:null,”provinceTitle”:”استان هرمزگان”,”countryTitle”:”ایران”,”hotelInfoType”:3},{“id”:453,”title”:”یزد”,”slug”:”Yazd”,”provinceSlug”:”Yazd”,”countrySlug”:”iran”,”cityTitle”:null,”provinceTitle”:”استان یزد”,”countryTitle”:”ایران”,”hotelInfoType”:3},{“id”:3,”title”:”استان اردبیل”,”slug”:”Ardabil”,”provinceSlug”:null,”countrySlug”:”iran”,”cityTitle”:null,”provinceTitle”:null,”countryTitle”:”ایران”,”hotelInfoType”:2},{“id”:27,”title”:”استان مازندران”,”slug”:”Mazandaran”,”provinceSlug”:null,”countrySlug”:”iran”,”cityTitle”:null,”provinceTitle”:null,”countryTitle”:”ایران”,”hotelInfoType”:2},{“id”:25,”title”:”استان گیلان”,”slug”:”Gilan”,”provinceSlug”:null,”countrySlug”:”iran”,”cityTitle”:null,”provinceTitle”:null,”countryTitle”:”ایران”,”hotelInfoType”:2}];

  • سایت بنیاد شهید تهران
  • کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب کجارو تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است

    تولید و توسعه نرم افزار کجارو توسط شرکت آویژه انجام می‌شود.

    

    گلابدره یکی از ییلاق‌های خوش آب و هوای شمال شرق تهران به شمار می‌رود که از طرف غرب به امامزاده قاسم و از طرف شرق با دربند مجاور است. دلیل نامگذاری گلابدره وجود فراوان درختان سیب گلاب خودرو در این دره بوده ‌است. گلابدره بیشتر پذیرای قشر کوهنوردان و کوه‌پیمایانی می‌شود که خلوتی و آرامش را دوست دارند. از جمله گونه‌های گیاهی گلابدره می‌توان به بید، صنوبر، چنار، نسترن وحشی و تمشک اشاره کرد و پرندگانی مانند سهره، بلبل خرما، کمرکولی، توکا و دارکوب در این منطقه زندگی می‌کنند. 

    بازدید از این جاذبه گردشگری رایگان است

    مدت زمان بازدید از این جاذبه: یک روز کامل

    ایران، تهران، تهران، میدان تجریش، خیابان دربند، خیابان گلابدره

    گلاب دره تهران کجاست

    بازدید از این جاذبه گردشگری رایگان است

    مدت زمان بازدید از این جاذبه: یک روز کامل

    ایران، تهران، تهران، میدان تجریش، خیابان دربند، خیابان گلابدره

    روی نقشه همه هتل‌ها، رستوران‌ها و دیدنی‌های اطراف را ببینیدlayersرستوران هاهتل هادیدنی هاfunction restaurantToggle(){var isChecked=$(“#restaurantCheckBox”).is(“:checked”);if(isChecked){$(“[src=’/content/images/restaurants.png’]”).fadeIn(‘fast’);}else{$(“[src=’/content/images/restaurants.png’]”).fadeOut(‘fast’);}}
    function hotelToggle(){var isChecked=$(“#hotelCheckBox”).is(“:checked”);if(isChecked){$(“[src=’/content/images/hotel.png’]”).fadeIn(‘fast’);}else{$(“[src=’/content/images/hotel.png’]”).fadeOut(‘fast’);}}
    function attractionToggle(){var isChecked=$(“#attractionCheckBox”).is(“:checked”);if(isChecked){$(“[src=’/content/images/attraction.png’]”).fadeIn(‘fast’);}else{$(“[src=’/content/images/attraction.png’]”).fadeOut(‘fast’);}}
    $(‘body’).delegate(‘.map-filter__btn’,’click’,function(){$(this).next(‘.map-filter’).slideToggle(‘fast’)});

    مسافران پرسش‌های خود را مطرح کرده‌اند و دیگر کاربران ما به آن‌ها پاسخ داده‌اند.

    var internalCityList={“isRtl”:true,”results”:[{“label”:”تهران (Thr)”,”code”:”thr”,”cityTitle”:”تهران”,”isFeatured”:true,”airports”:null},{“label”:”اصفهان (Ifn)”,”code”:”ifn”,”cityTitle”:”اصفهان”,”isFeatured”:true,”airports”:null},{“label”:”مشهد (Mhd)”,”code”:”mhd”,”cityTitle”:”مشهد”,”isFeatured”:true,”airports”:null},{“label”:”کیش (Kih)”,”code”:”kih”,”cityTitle”:”کیش”,”isFeatured”:true,”airports”:null},{“label”:”اهواز (Awz)”,”code”:”awz”,”cityTitle”:”اهواز”,”isFeatured”:true,”airports”:null},{“label”:”شیراز (Syz)”,”code”:”syz”,”cityTitle”:”شیراز”,”isFeatured”:true,”airports”:null},{“label”:”تبریز (Tbz)”,”code”:”tbz”,”cityTitle”:”تبریز”,”isFeatured”:true,”airports”:null},{“label”:”بندر عباس (Bnd)”,”code”:”bnd”,”cityTitle”:”بندر عباس”,”isFeatured”:true,”airports”:null},{“label”:”قشم (Gsm)”,”code”:”gsm”,”cityTitle”:”قشم”,”isFeatured”:false,”airports”:null},{“label”:”رشت (Ras)”,”code”:”ras”,”cityTitle”:”رشت”,”isFeatured”:false,”airports”:null},{“label”:”مراغه (Acp)”,”code”:”acp”,”cityTitle”:”مراغه”,”isFeatured”:false,”airports”:null},{“label”:”خوی (Khy)”,”code”:”khy”,”cityTitle”:”خوی”,”isFeatured”:false,”airports”:null},{“label”:”ماکو (Imq)”,”code”:”imq”,”cityTitle”:”ماکو”,”isFeatured”:false,”airports”:null},{“label”:”ارومیه (Omh)”,”code”:”omh”,”cityTitle”:”ارومیه”,”isFeatured”:false,”airports”:null},{“label”:”اردبیل (Adu)”,”code”:”adu”,”cityTitle”:”اردبیل”,”isFeatured”:false,”airports”:null},{“label”:”پارس آباد (Pfq)”,”code”:”pfq”,”cityTitle”:”پارس آباد”,”isFeatured”:false,”airports”:null},{“label”:”کاشان (Kks)”,”code”:”kks”,”cityTitle”:”کاشان”,”isFeatured”:false,”airports”:null},{“label”:”کرج (Pyk)”,”code”:”pyk”,”cityTitle”:”کرج”,”isFeatured”:false,”airports”:null},{“label”:”ایلام (Iil)”,”code”:”iil”,”cityTitle”:”ایلام”,”isFeatured”:false,”airports”:null},{“label”:”بوشهر (Buz)”,”code”:”buz”,”cityTitle”:”بوشهر”,”isFeatured”:false,”airports”:null},{“label”:”خارک (Khk)”,”code”:”khk”,”cityTitle”:”خارک”,”isFeatured”:false,”airports”:null},{“label”:”عسلویه (Pgu)”,”code”:”pgu”,”cityTitle”:”عسلویه”,”isFeatured”:false,”airports”:null},{“label”:”شهرکرد (Cqd)”,”code”:”cqd”,”cityTitle”:”شهرکرد”,”isFeatured”:false,”airports”:null},{“label”:”طبس (Tcx)”,”code”:”tcx”,”cityTitle”:”طبس”,”isFeatured”:false,”airports”:null},{“label”:”بیرجند (Xbj)”,”code”:”xbj”,”cityTitle”:”بیرجند”,”isFeatured”:false,”airports”:null},{“label”:”سبزوار (Afz)”,”code”:”afz”,”cityTitle”:”سبزوار”,”isFeatured”:false,”airports”:null},{“label”:”بجنورد (Bjb)”,”code”:”bjb”,”cityTitle”:”بجنورد”,”isFeatured”:false,”airports”:null},{“label”:”آبادان (Abd)”,”code”:”abd”,”cityTitle”:”آبادان”,”isFeatured”:false,”airports”:null},{“label”:”دزفول (Def)”,”code”:”def”,”cityTitle”:”دزفول”,”isFeatured”:false,”airports”:null},{“label”:”مسجد سلیمان (Qmj)”,”code”:”qmj”,”cityTitle”:”مسجد سلیمان”,”isFeatured”:false,”airports”:null},{“label”:”بندر ماهشهر (Mrx)”,”code”:”mrx”,”cityTitle”:”بندر ماهشهر”,”isFeatured”:false,”airports”:null},{“label”:”امیدیه (Akw)”,”code”:”akw”,”cityTitle”:”امیدیه”,”isFeatured”:false,”airports”:null},{“label”:”زنجان (Jwn)”,”code”:”jwn”,”cityTitle”:”زنجان”,”isFeatured”:false,”airports”:null},{“label”:”سمنان (Snx)”,”code”:”snx”,”cityTitle”:”سمنان”,”isFeatured”:false,”airports”:null},{“label”:”شاهرود (Rud)”,”code”:”rud”,”cityTitle”:”شاهرود”,”isFeatured”:false,”airports”:null},{“label”:”ایرانشهر (Ihr)”,”code”:”ihr”,”cityTitle”:”ایرانشهر”,”isFeatured”:false,”airports”:null},{“label”:”چابهار (Zbr)”,”code”:”zbr”,”cityTitle”:”چابهار”,”isFeatured”:false,”airports”:null},{“label”:”زابل (Acz)”,”code”:”acz”,”cityTitle”:”زابل”,”isFeatured”:false,”airports”:null},{“label”:”زاهدان (Zah)”,”code”:”zah”,”cityTitle”:”زاهدان”,”isFeatured”:false,”airports”:null},{“label”:”جهرم (Jar)”,”code”:”jar”,”cityTitle”:”جهرم”,”isFeatured”:false,”airports”:null},{“label”:”فسا (Faz)”,”code”:”faz”,”cityTitle”:”فسا”,”isFeatured”:false,”airports”:null},{“label”:”لار (Lrr)”,”code”:”lrr”,”cityTitle”:”لار”,”isFeatured”:false,”airports”:null},{“label”:”لامرد (Lfm)”,”code”:”lfm”,”cityTitle”:”لامرد”,”isFeatured”:false,”airports”:null},{“label”:”سنندج (Sdg)”,”code”:”sdg”,”cityTitle”:”سنندج”,”isFeatured”:false,”airports”:null},{“label”:”بم (Bxr)”,”code”:”bxr”,”cityTitle”:”بم”,”isFeatured”:false,”airports”:null},{“label”:”جیرفت (Jyr)”,”code”:”jyr”,”cityTitle”:”جیرفت”,”isFeatured”:false,”airports”:null},{“label”:”رفسنجان (Rjn)”,”code”:”rjn”,”cityTitle”:”رفسنجان”,”isFeatured”:false,”airports”:null},{“label”:”سیرجان (Syj)”,”code”:”syj”,”cityTitle”:”سیرجان”,”isFeatured”:false,”airports”:null},{“label”:”کرمان (Ker)”,”code”:”ker”,”cityTitle”:”کرمان”,”isFeatured”:false,”airports”:null},{“label”:”کرمانشاه (Ksh)”,”code”:”ksh”,”cityTitle”:”کرمانشاه”,”isFeatured”:false,”airports”:null},{“label”:”گرگان (Gbt)”,”code”:”gbt”,”cityTitle”:”گرگان”,”isFeatured”:false,”airports”:null},{“label”:”کلاله (Klm)”,”code”:”klm”,”cityTitle”:”کلاله”,”isFeatured”:false,”airports”:null},{“label”:”ساری (Sry)”,”code”:”sry”,”cityTitle”:”ساری”,”isFeatured”:false,”airports”:null},{“label”:”نوشهر (Nsh)”,”code”:”nsh”,”cityTitle”:”نوشهر”,”isFeatured”:false,”airports”:null},{“label”:”رامسر (Rzr)”,”code”:”rzr”,”cityTitle”:”رامسر”,”isFeatured”:false,”airports”:null},{“label”:”اراک (Ajk)”,”code”:”ajk”,”cityTitle”:”اراک”,”isFeatured”:false,”airports”:null},{“label”:”بندرلنگه (Bdh)”,”code”:”bdh”,”cityTitle”:”بندرلنگه”,”isFeatured”:false,”airports”:null},{“label”:”جزیره لاوان (Lvp)”,”code”:”lvp”,”cityTitle”:”جزیره لاوان”,”isFeatured”:false,”airports”:null},{“label”:”همدان (Hdm)”,”code”:”hdm”,”cityTitle”:”همدان”,”isFeatured”:false,”airports”:null},{“label”:”یزد (Azd)”,”code”:”azd”,”cityTitle”:”یزد”,”isFeatured”:false,”airports”:null},{“label”:”خرم آباد (Khd)”,”code”:”khd”,”cityTitle”:”خرم آباد”,”isFeatured”:false,”airports”:null},{“label”:”یاسوج (Yes)”,”code”:”yes”,”cityTitle”:”یاسوج”,”isFeatured”:false,”airports”:null},{“label”:”گچساران (Gch)”,”code”:”gch”,”cityTitle”:”گچساران”,”isFeatured”:false,”airports”:null}]}
    var destinationInternalCityList={“isRtl”:true,”results”:[{“label”:”تهران (Thr)”,”code”:”thr”,”cityTitle”:”تهران”,”isFeatured”:true,”airports”:null},{“label”:”اصفهان (Ifn)”,”code”:”ifn”,”cityTitle”:”اصفهان”,”isFeatured”:true,”airports”:null},{“label”:”مشهد (Mhd)”,”code”:”mhd”,”cityTitle”:”مشهد”,”isFeatured”:true,”airports”:null},{“label”:”کیش (Kih)”,”code”:”kih”,”cityTitle”:”کیش”,”isFeatured”:true,”airports”:null},{“label”:”اهواز (Awz)”,”code”:”awz”,”cityTitle”:”اهواز”,”isFeatured”:true,”airports”:null},{“label”:”شیراز (Syz)”,”code”:”syz”,”cityTitle”:”شیراز”,”isFeatured”:true,”airports”:null},{“label”:”تبریز (Tbz)”,”code”:”tbz”,”cityTitle”:”تبریز”,”isFeatured”:true,”airports”:null},{“label”:”بندر عباس (Bnd)”,”code”:”bnd”,”cityTitle”:”بندر عباس”,”isFeatured”:true,”airports”:null},{“label”:”قشم (Gsm)”,”code”:”gsm”,”cityTitle”:”قشم”,”isFeatured”:true,”airports”:null},{“label”:”رشت (Ras)”,”code”:”ras”,”cityTitle”:”رشت”,”isFeatured”:false,”airports”:null},{“label”:”مراغه (Acp)”,”code”:”acp”,”cityTitle”:”مراغه”,”isFeatured”:false,”airports”:null},{“label”:”خوی (Khy)”,”code”:”khy”,”cityTitle”:”خوی”,”isFeatured”:false,”airports”:null},{“label”:”ماکو (Imq)”,”code”:”imq”,”cityTitle”:”ماکو”,”isFeatured”:false,”airports”:null},{“label”:”ارومیه (Omh)”,”code”:”omh”,”cityTitle”:”ارومیه”,”isFeatured”:false,”airports”:null},{“label”:”اردبیل (Adu)”,”code”:”adu”,”cityTitle”:”اردبیل”,”isFeatured”:false,”airports”:null},{“label”:”پارس آباد (Pfq)”,”code”:”pfq”,”cityTitle”:”پارس آباد”,”isFeatured”:false,”airports”:null},{“label”:”کاشان (Kks)”,”code”:”kks”,”cityTitle”:”کاشان”,”isFeatured”:false,”airports”:null},{“label”:”کرج (Pyk)”,”code”:”pyk”,”cityTitle”:”کرج”,”isFeatured”:false,”airports”:null},{“label”:”ایلام (Iil)”,”code”:”iil”,”cityTitle”:”ایلام”,”isFeatured”:false,”airports”:null},{“label”:”بوشهر (Buz)”,”code”:”buz”,”cityTitle”:”بوشهر”,”isFeatured”:false,”airports”:null},{“label”:”خارک (Khk)”,”code”:”khk”,”cityTitle”:”خارک”,”isFeatured”:false,”airports”:null},{“label”:”عسلویه (Pgu)”,”code”:”pgu”,”cityTitle”:”عسلویه”,”isFeatured”:false,”airports”:null},{“label”:”شهرکرد (Cqd)”,”code”:”cqd”,”cityTitle”:”شهرکرد”,”isFeatured”:false,”airports”:null},{“label”:”طبس (Tcx)”,”code”:”tcx”,”cityTitle”:”طبس”,”isFeatured”:false,”airports”:null},{“label”:”بیرجند (Xbj)”,”code”:”xbj”,”cityTitle”:”بیرجند”,”isFeatured”:false,”airports”:null},{“label”:”سبزوار (Afz)”,”code”:”afz”,”cityTitle”:”سبزوار”,”isFeatured”:false,”airports”:null},{“label”:”بجنورد (Bjb)”,”code”:”bjb”,”cityTitle”:”بجنورد”,”isFeatured”:false,”airports”:null},{“label”:”آبادان (Abd)”,”code”:”abd”,”cityTitle”:”آبادان”,”isFeatured”:false,”airports”:null},{“label”:”دزفول (Def)”,”code”:”def”,”cityTitle”:”دزفول”,”isFeatured”:false,”airports”:null},{“label”:”مسجد سلیمان (Qmj)”,”code”:”qmj”,”cityTitle”:”مسجد سلیمان”,”isFeatured”:false,”airports”:null},{“label”:”بندر ماهشهر (Mrx)”,”code”:”mrx”,”cityTitle”:”بندر ماهشهر”,”isFeatured”:false,”airports”:null},{“label”:”امیدیه (Akw)”,”code”:”akw”,”cityTitle”:”امیدیه”,”isFeatured”:false,”airports”:null},{“label”:”زنجان (Jwn)”,”code”:”jwn”,”cityTitle”:”زنجان”,”isFeatured”:false,”airports”:null},{“label”:”سمنان (Snx)”,”code”:”snx”,”cityTitle”:”سمنان”,”isFeatured”:false,”airports”:null},{“label”:”شاهرود (Rud)”,”code”:”rud”,”cityTitle”:”شاهرود”,”isFeatured”:false,”airports”:null},{“label”:”ایرانشهر (Ihr)”,”code”:”ihr”,”cityTitle”:”ایرانشهر”,”isFeatured”:false,”airports”:null},{“label”:”چابهار (Zbr)”,”code”:”zbr”,”cityTitle”:”چابهار”,”isFeatured”:false,”airports”:null},{“label”:”زابل (Acz)”,”code”:”acz”,”cityTitle”:”زابل”,”isFeatured”:false,”airports”:null},{“label”:”زاهدان (Zah)”,”code”:”zah”,”cityTitle”:”زاهدان”,”isFeatured”:false,”airports”:null},{“label”:”جهرم (Jar)”,”code”:”jar”,”cityTitle”:”جهرم”,”isFeatured”:false,”airports”:null},{“label”:”فسا (Faz)”,”code”:”faz”,”cityTitle”:”فسا”,”isFeatured”:false,”airports”:null},{“label”:”لار (Lrr)”,”code”:”lrr”,”cityTitle”:”لار”,”isFeatured”:false,”airports”:null},{“label”:”لامرد (Lfm)”,”code”:”lfm”,”cityTitle”:”لامرد”,”isFeatured”:false,”airports”:null},{“label”:”سنندج (Sdg)”,”code”:”sdg”,”cityTitle”:”سنندج”,”isFeatured”:false,”airports”:null},{“label”:”بم (Bxr)”,”code”:”bxr”,”cityTitle”:”بم”,”isFeatured”:false,”airports”:null},{“label”:”جیرفت (Jyr)”,”code”:”jyr”,”cityTitle”:”جیرفت”,”isFeatured”:false,”airports”:null},{“label”:”رفسنجان (Rjn)”,”code”:”rjn”,”cityTitle”:”رفسنجان”,”isFeatured”:false,”airports”:null},{“label”:”سیرجان (Syj)”,”code”:”syj”,”cityTitle”:”سیرجان”,”isFeatured”:false,”airports”:null},{“label”:”کرمان (Ker)”,”code”:”ker”,”cityTitle”:”کرمان”,”isFeatured”:false,”airports”:null},{“label”:”کرمانشاه (Ksh)”,”code”:”ksh”,”cityTitle”:”کرمانشاه”,”isFeatured”:false,”airports”:null},{“label”:”گرگان (Gbt)”,”code”:”gbt”,”cityTitle”:”گرگان”,”isFeatured”:false,”airports”:null},{“label”:”کلاله (Klm)”,”code”:”klm”,”cityTitle”:”کلاله”,”isFeatured”:false,”airports”:null},{“label”:”ساری (Sry)”,”code”:”sry”,”cityTitle”:”ساری”,”isFeatured”:false,”airports”:null},{“label”:”نوشهر (Nsh)”,”code”:”nsh”,”cityTitle”:”نوشهر”,”isFeatured”:false,”airports”:null},{“label”:”رامسر (Rzr)”,”code”:”rzr”,”cityTitle”:”رامسر”,”isFeatured”:false,”airports”:null},{“label”:”اراک (Ajk)”,”code”:”ajk”,”cityTitle”:”اراک”,”isFeatured”:false,”airports”:null},{“label”:”بندرلنگه (Bdh)”,”code”:”bdh”,”cityTitle”:”بندرلنگه”,”isFeatured”:false,”airports”:null},{“label”:”جزیره لاوان (Lvp)”,”code”:”lvp”,”cityTitle”:”جزیره لاوان”,”isFeatured”:false,”airports”:null},{“label”:”همدان (Hdm)”,”code”:”hdm”,”cityTitle”:”همدان”,”isFeatured”:false,”airports”:null},{“label”:”یزد (Azd)”,”code”:”azd”,”cityTitle”:”یزد”,”isFeatured”:false,”airports”:null},{“label”:”خرم آباد (Khd)”,”code”:”khd”,”cityTitle”:”خرم آباد”,”isFeatured”:false,”airports”:null},{“label”:”یاسوج (Yes)”,”code”:”yes”,”cityTitle”:”یاسوج”,”isFeatured”:false,”airports”:null},{“label”:”گچساران (Gch)”,”code”:”gch”,”cityTitle”:”گچساران”,”isFeatured”:false,”airports”:null}]}
    var externalCityList={“isRtl”:true,”results”:[{“label”:”تهران,ایران”,”code”:”THRALL”,”cityTitle”:”تهران”,”isFeatured”:true,”airports”:[{“label”:”فرودگاه بینالمللی امام خمینی(ika)”,”code”:”IKA”,”cityTitle”:”تهران”}]},{“label”:”اصفهان,ایران”,”code”:”IFNALL”,”cityTitle”:”اصفهان”,”isFeatured”:true,”airports”:[{“label”:”فرودگاه بینالمللی شهید بهشتی اصفهان(ifn)”,”code”:”IFN”,”cityTitle”:”اصفهان”}]},{“label”:”مشهد,ایران”,”code”:”MHDALL”,”cityTitle”:”مشهد”,”isFeatured”:true,”airports”:[{“label”:”فرودگاه بینالمللی شهید هاشمینژاد مشهد(mhd)”,”code”:”MHD”,”cityTitle”:”مشهد”}]},{“label”:”اهواز,ایران”,”code”:”ALL”,”cityTitle”:”اهواز”,”isFeatured”:true,”airports”:[{“label”:”فرودگاه بینالمللی اهواز(awz)”,”code”:”AWZ”,”cityTitle”:”اهواز”}]},{“label”:”شیراز,ایران”,”code”:”SYZALL”,”cityTitle”:”شیراز”,”isFeatured”:true,”airports”:[{“label”:”فرودگاه بینالمللی شهید دستغیب شیراز(syz)”,”code”:”SYZ”,”cityTitle”:”شیراز”}]},{“label”:”تبریز,ایران”,”code”:”TBZALL”,”cityTitle”:”تبریز”,”isFeatured”:true,”airports”:[{“label”:”فرودگاه بینالمللی شهید مدنی تبریز(tbz)”,”code”:”TBZ”,”cityTitle”:”تبریز”}]},{“label”:”بندر عباس,ایران”,”code”:”BNDALL”,”cityTitle”:”بندر عباس”,”isFeatured”:true,”airports”:[{“label”:”فرودگاه بینالمللی بندرعباس(bnd)”,”code”:”BND”,”cityTitle”:”بندر عباس”}]}]}
    var destinationExternalCityList={“isRtl”:true,”results”:[{“label”:”استانبول,ترکیه”,”code”:”ISTALL”,”cityTitle”:”استانبول”,”isFeatured”:true,”airports”:[{“label”:”فرودگاه بینالمللی صبیحا گوکچن(saw)”,”code”:”SAW”,”cityTitle”:”استانبول”},{“label”:”فرودگاه استانبول(ist)”,”code”:”IST”,”cityTitle”:”استانبول”}]},{“label”:”مادرید,اسپانیا”,”code”:”MADALL”,”cityTitle”:”مادرید”,”isFeatured”:true,”airports”:[{“label”:”فرودگاه مادرید-باراخاس(mad)”,”code”:”MAD”,”cityTitle”:”مادرید”}]},{“label”:”ونکوور,کانادا”,”code”:”YVRALL”,”cityTitle”:”ونکوور”,”isFeatured”:true,”airports”:[{“label”:”کول هاربور سیپلین بیس(cxh)”,”code”:”CXH”,”cityTitle”:”ونکوور”},{“label”:”فرودگاه آبی بندرگاه ونکوور(cxh)”,”code”:”CXH”,”cityTitle”:”ونکوور”},{“label”:”فرودگاه بینالمللی ونکوور(yvr)”,”code”:”YVR”,”cityTitle”:”ونکوور”}]},{“label”:”آمستردام,هلند”,”code”:”AMSALL”,”cityTitle”:”آمستردام”,”isFeatured”:true,”airports”:[{“label”:”فرودگاه اسخیپول آمستردام(ams)”,”code”:”AMS”,”cityTitle”:”آمستردام”}]},{“label”:”تورنتو,کانادا”,”code”:”YTOALL”,”cityTitle”:”تورنتو”,”isFeatured”:true,”airports”:[{“label”:”فرودگاه شهری بیلی بیشاپ تورنتو(ytz)”,”code”:”YTZ”,”cityTitle”:”تورنتو”},{“label”:”فرودگاه بینالمللی پیرسون تورنتو(yyz)”,”code”:”YYZ”,”cityTitle”:”تورنتو”}]},{“label”:”کوالالامپور,مالزی”,”code”:”KULALL”,”cityTitle”:”کوالالامپور”,”isFeatured”:true,”airports”:[{“label”:”فرودگاه سلطان عبدالعزیز شاه(szb)”,”code”:”SZB”,”cityTitle”:”کوالالامپور”},{“label”:”فرودگاه بینالمللی کوالالامپور(kul)”,”code”:”KUL”,”cityTitle”:”کوالالامپور”}]},{“label”:”لس آنجلس,ایالات متحده آمریکا”,”code”:”LSQALL”,”cityTitle”:”لس آنجلس”,”isFeatured”:true,”airports”:[{“label”:”فرودگاه بینالمللی لسآنجلس(lax)”,”code”:”LAX”,”cityTitle”:”لس آنجلس”}]},{“label”:”فرانکفورت,آلمان”,”code”:”FRAALL”,”cityTitle”:”فرانکفورت”,”isFeatured”:true,”airports”:[{“label”:”فرودگاه بینالمللی فرانکفورت(fra)”,”code”:”FRA”,”cityTitle”:”فرانکفورت”},{“label”:”فرودگاه فرانکفورت-هان(hhn)”,”code”:”HHN”,”cityTitle”:”فرانکفورت”}]},{“label”:”مسکو,روسیه”,”code”:”MOWALL”,”cityTitle”:”مسکو”,”isFeatured”:true,”airports”:[{“label”:”فرودگاه بینالمللی دومودهدوو(dme)”,”code”:”DME”,”cityTitle”:”مسکو”},{“label”:”فرودگاه بینالمللی ونوکووا(vko)”,”code”:”VKO”,”cityTitle”:”مسکو”},{“label”:”فرودگاه بینالمللی شرمتیوو(svo)”,”code”:”SVO”,”cityTitle”:”مسکو”}]},{“label”:”بانکوک,تایلند”,”code”:”BKKALL”,”cityTitle”:”بانکوک”,”isFeatured”:true,”airports”:[{“label”:”فرودگاه بینالمللی دن موئنگ(dmk)”,”code”:”DMK”,”cityTitle”:”بانکوک”},{“label”:”فرودگاه بینالمللی سووارنابومی(bkk)”,”code”:”BKK”,”cityTitle”:”بانکوک”}]},{“label”:”دبی,امارات متحده عربی”,”code”:”DXBALL”,”cityTitle”:”دبی”,”isFeatured”:true,”airports”:[{“label”:”فرودگاه بینالمللی آل مکتوم(dwc)”,”code”:”DWC”,”cityTitle”:”دبی”},{“label”:”فرودگاه بینالمللی دبی(dxb)”,”code”:”DXB”,”cityTitle”:”دبی”}]},{“label”:”تفلیس,گرجستان”,”code”:”TBSALL”,”cityTitle”:”تفلیس”,”isFeatured”:true,”airports”:[{“label”:”فرودگاه بینالمللی تفلیس(tbs)”,”code”:”TBS”,”cityTitle”:”تفلیس”}]},{“label”:”پاریس,فرانسه”,”code”:”PARALL”,”cityTitle”:”پاریس”,”isFeatured”:true,”airports”:[{“label”:”فرودگاه شارل دوگل پاریس(cdg)”,”code”:”CDG”,”cityTitle”:”پاریس”},{“label”:”paris-gare-de-lyon airport(ply)”,”code”:”PLY”,”cityTitle”:”پاریس”},{“label”:”فرودگاه اورلی(ory)”,”code”:”ORY”,”cityTitle”:”پاریس”}]},{“label”:”بارسلون,اسپانیا”,”code”:”BCNALL”,”cityTitle”:”بارسلون”,”isFeatured”:true,”airports”:[{“label”:”فرودگاه بارسلونا-ال پرات(bcn)”,”code”:”BCN”,”cityTitle”:”بارسلون”}]}]}

    var restaurantDefault=[{“id”:118,”title”:”تهران”,”slug”:”تهران”,”provinceSlug”:”Tehran”,”countrySlug”:”iran”,”cityTitle”:null,”provinceTitle”:”استان تهران”,”countryTitle”:”ایران”,”restaurantInfoType”:3},{“id”:28516,”title”:”مشهد”,”slug”:”Mashhad”,”provinceSlug”:”Razavi-Khorasan”,”countrySlug”:”iran”,”cityTitle”:null,”provinceTitle”:”استان خراسان رضوی”,”countryTitle”:”ایران”,”restaurantInfoType”:3},{“id”:57,”title”:”اصفهان”,”slug”:”Isfahan”,”provinceSlug”:”esfahan”,”countrySlug”:”iran”,”cityTitle”:null,”provinceTitle”:”استان اصفهان”,”countryTitle”:”ایران”,”restaurantInfoType”:3},{“id”:262,”title”:”شیراز”,”slug”:”Shiraz”,”provinceSlug”:”Fars”,”countrySlug”:”iran”,”cityTitle”:null,”provinceTitle”:”استان فارس”,”countryTitle”:”ایران”,”restaurantInfoType”:3},{“id”:30425,”title”:”تبریز”,”slug”:”Tabriz”,”provinceSlug”:”East-Azerbaijan”,”countrySlug”:”iran”,”cityTitle”:null,”provinceTitle”:”استان آذربایجان شرقی”,”countryTitle”:”ایران”,”restaurantInfoType”:3},{“id”:435,”title”:”کیش”,”slug”:”Kish”,”provinceSlug”:”Hormozgan”,”countrySlug”:”iran”,”cityTitle”:null,”provinceTitle”:”استان هرمزگان”,”countryTitle”:”ایران”,”restaurantInfoType”:3},{“id”:28355,”title”:”قشم”,”slug”:”Qeshm”,”provinceSlug”:”Hormozgan”,”countrySlug”:”iran”,”cityTitle”:null,”provinceTitle”:”استان هرمزگان”,”countryTitle”:”ایران”,”restaurantInfoType”:3},{“id”:453,”title”:”یزد”,”slug”:”Yazd”,”provinceSlug”:”Yazd”,”countrySlug”:”iran”,”cityTitle”:null,”provinceTitle”:”استان یزد”,”countryTitle”:”ایران”,”restaurantInfoType”:3},{“id”:3,”title”:”استان اردبیل”,”slug”:”Ardabil”,”provinceSlug”:null,”countrySlug”:”iran”,”cityTitle”:null,”provinceTitle”:null,”countryTitle”:”ایران”,”restaurantInfoType”:2},{“id”:27,”title”:”استان مازندران”,”slug”:”Mazandaran”,”provinceSlug”:null,”countrySlug”:”iran”,”cityTitle”:null,”provinceTitle”:null,”countryTitle”:”ایران”,”restaurantInfoType”:2},{“id”:25,”title”:”استان گیلان”,”slug”:”Gilan”,”provinceSlug”:null,”countrySlug”:”iran”,”cityTitle”:null,”provinceTitle”:null,”countryTitle”:”ایران”,”restaurantInfoType”:2}];

    var attractionDefault=[{“id”:435,”title”:”کیش”,”slug”:”Kish”,”provinceSlug”:”Hormozgan”,”countrySlug”:”iran”,”countryTitle”:”ایران”,”cityTitle”:null,”provinceTitle”:”استان هرمزگان”,”isRecentlySearch”:false,”attractionInfoType”:3},{“id”:57,”title”:”اصفهان”,”slug”:”Isfahan”,”provinceSlug”:”esfahan”,”countrySlug”:”iran”,”countryTitle”:”ایران”,”cityTitle”:null,”provinceTitle”:”استان اصفهان”,”isRecentlySearch”:false,”attractionInfoType”:3},{“id”:262,”title”:”شیراز”,”slug”:”Shiraz”,”provinceSlug”:”Fars”,”countrySlug”:”iran”,”countryTitle”:”ایران”,”cityTitle”:null,”provinceTitle”:”استان فارس”,”isRecentlySearch”:false,”attractionInfoType”:3},{“id”:28355,”title”:”قشم”,”slug”:”Qeshm”,”provinceSlug”:”Hormozgan”,”countrySlug”:”iran”,”countryTitle”:”ایران”,”cityTitle”:null,”provinceTitle”:”استان هرمزگان”,”isRecentlySearch”:false,”attractionInfoType”:3},{“id”:44,”title”:”اردبیل”,”slug”:”ardabil”,”provinceSlug”:”Ardabil”,”countrySlug”:”iran”,”countryTitle”:”ایران”,”cityTitle”:null,”provinceTitle”:”استان اردبیل”,”isRecentlySearch”:false,”attractionInfoType”:3},{“id”:20015,”title”:”سرعین”,”slug”:”Sarein”,”provinceSlug”:”Ardabil”,”countrySlug”:”iran”,”countryTitle”:”ایران”,”cityTitle”:null,”provinceTitle”:”استان اردبیل”,”isRecentlySearch”:false,”attractionInfoType”:3},{“id”:361,”title”:”آستارا”,”slug”:”astara”,”provinceSlug”:”Gilan”,”countrySlug”:”iran”,”countryTitle”:”ایران”,”cityTitle”:null,”provinceTitle”:”استان گیلان”,”isRecentlySearch”:false,”attractionInfoType”:3},{“id”:25463,”title”:”آنتالیا”,”slug”:”antalya”,”provinceSlug”:”Antalya”,”countrySlug”:”turkey”,”countryTitle”:”ترکیه”,”cityTitle”:null,”provinceTitle”:”استان آنتالیا”,”isRecentlySearch”:false,”attractionInfoType”:3},{“id”:113256,”title”:”گرجستان”,”slug”:”georgia”,”provinceSlug”:null,”countrySlug”:null,”countryTitle”:null,”cityTitle”:null,”provinceTitle”:null,”isRecentlySearch”:false,”attractionInfoType”:1},{“id”:113350,”title”:”ارمنستان”,”slug”:”armenia”,”provinceSlug”:null,”countrySlug”:null,”countryTitle”:null,”cityTitle”:null,”provinceTitle”:null,”isRecentlySearch”:false,”attractionInfoType”:1},{“id”:27047,”title”:”باکو”,”slug”:”Baku”,”provinceSlug”:”baku”,”countrySlug”:”azerbaijan-republic”,”countryTitle”:”جمهوری آذربایجان”,”cityTitle”:null,”provinceTitle”:”بخش باکو”,”isRecentlySearch”:false,”attractionInfoType”:3},{“id”:113230,”title”:”بلغارستان”,”slug”:”bulgaria”,”provinceSlug”:null,”countrySlug”:null,”countryTitle”:null,”cityTitle”:null,”provinceTitle”:null,”isRecentlySearch”:false,”attractionInfoType”:1}];

    var tourDefault=[{“id”:620,”title”:”تور ایران”,”slug”:”ایران”,”provinceSlug”:null,”countrySlug”:null,”cityTitle”:null,”provinceTitle”:null,”countryTitle”:null,”tourCount”:0,”categoryCount”:3,”tagCount”:7,”tourInfoType”:5},{“id”:344,”title”:”تور استانبول”,”slug”:”استانبول”,”provinceSlug”:null,”countrySlug”:null,”cityTitle”:null,”provinceTitle”:null,”countryTitle”:null,”tourCount”:0,”categoryCount”:0,”tagCount”:0,”tourInfoType”:5},{“id”:547,”title”:”تور مشهد”,”slug”:”مشهد”,”provinceSlug”:null,”countrySlug”:null,”cityTitle”:null,”provinceTitle”:null,”countryTitle”:null,”tourCount”:0,”categoryCount”:0,”tagCount”:0,”tourInfoType”:5},{“id”:586,”title”:”تور کیش”,”slug”:”کیش”,”provinceSlug”:null,”countrySlug”:null,”cityTitle”:null,”provinceTitle”:null,”countryTitle”:null,”tourCount”:0,”categoryCount”:0,”tagCount”:0,”tourInfoType”:5},{“id”:345,”title”:”تور آنتالیا”,”slug”:”انتالیا”,”provinceSlug”:null,”countrySlug”:null,”cityTitle”:null,”provinceTitle”:null,”countryTitle”:null,”tourCount”:0,”categoryCount”:0,”tagCount”:0,”tourInfoType”:5},{“id”:398,”title”:”تور گرجستان”,”slug”:”گرجستان”,”provinceSlug”:null,”countrySlug”:null,”cityTitle”:null,”provinceTitle”:null,”countryTitle”:null,”tourCount”:0,”categoryCount”:0,”tagCount”:0,”tourInfoType”:5},{“id”:555,”title”:”تور شیراز”,”slug”:”شیراز”,”provinceSlug”:null,”countrySlug”:null,”cityTitle”:null,”provinceTitle”:null,”countryTitle”:null,”tourCount”:0,”categoryCount”:3,”tagCount”:7,”tourInfoType”:5},{“id”:535,”title”:”تور اصفهان”,”slug”:”اصفهان”,”provinceSlug”:null,”countrySlug”:null,”cityTitle”:null,”provinceTitle”:null,”countryTitle”:null,”tourCount”:0,”categoryCount”:0,”tagCount”:0,”tourInfoType”:5},{“id”:319,”title”:”تور ارمنستان”,”slug”:”ارمنستان”,”provinceSlug”:null,”countrySlug”:null,”cityTitle”:null,”provinceTitle”:null,”countryTitle”:null,”tourCount”:0,”categoryCount”:0,”tagCount”:0,”tourInfoType”:5},{“id”:317,”title”:”تور باکو”,”slug”:”باکو”,”provinceSlug”:null,”countrySlug”:null,”cityTitle”:null,”provinceTitle”:null,”countryTitle”:null,”tourCount”:0,”categoryCount”:0,”tagCount”:0,”tourInfoType”:5},{“id”:533,”title”:”تور اردبیل”,”slug”:”اردبیل”,”provinceSlug”:null,”countrySlug”:null,”cityTitle”:null,”provinceTitle”:null,”countryTitle”:null,”tourCount”:0,”categoryCount”:0,”tagCount”:0,”tourInfoType”:5},{“id”:324,”title”:”تور دبی”,”slug”:”دبی”,”provinceSlug”:null,”countrySlug”:null,”cityTitle”:null,”provinceTitle”:null,”countryTitle”:null,”tourCount”:0,”categoryCount”:0,”tagCount”:0,”tourInfoType”:5},{“id”:338,”title”:”تور تایلند”,”slug”:”تایلند”,”provinceSlug”:null,”countrySlug”:null,”cityTitle”:null,”provinceTitle”:null,”countryTitle”:null,”tourCount”:0,”categoryCount”:0,”tagCount”:0,”tourInfoType”:5},{“id”:410,”title”:”تور مالزی”,”slug”:”مالزی”,”provinceSlug”:null,”countrySlug”:null,”cityTitle”:null,”provinceTitle”:null,”countryTitle”:null,”tourCount”:0,”categoryCount”:0,”tagCount”:0,”tourInfoType”:5},{“id”:584,”title”:”تور قشم”,”slug”:”قشم”,”provinceSlug”:null,”countrySlug”:null,”cityTitle”:null,”provinceTitle”:null,”countryTitle”:null,”tourCount”:0,”categoryCount”:0,”tagCount”:0,”tourInfoType”:5},{“id”:3,”title”:”تور تابستان ۹۸”,”slug”:”تور-تابستان”,”provinceSlug”:null,”countrySlug”:null,”cityTitle”:null,”provinceTitle”:null,”countryTitle”:null,”tourCount”:0,”categoryCount”:0,”tagCount”:1,”tourInfoType”:6},{“id”:7,”title”:”تور پاییز ۹۸”,”slug”:”تور-پاییز”,”provinceSlug”:null,”countrySlug”:null,”cityTitle”:null,”provinceTitle”:null,”countryTitle”:null,”tourCount”:0,”categoryCount”:0,”tagCount”:1,”tourInfoType”:6}];

    var hotelDefault=[{“id”:118,”title”:”تهران”,”slug”:”تهران”,”provinceSlug”:”Tehran”,”countrySlug”:”iran”,”cityTitle”:null,”provinceTitle”:”استان تهران”,”countryTitle”:”ایران”,”hotelInfoType”:3},{“id”:28516,”title”:”مشهد”,”slug”:”Mashhad”,”provinceSlug”:”Razavi-Khorasan”,”countrySlug”:”iran”,”cityTitle”:null,”provinceTitle”:”استان خراسان رضوی”,”countryTitle”:”ایران”,”hotelInfoType”:3},{“id”:57,”title”:”اصفهان”,”slug”:”Isfahan”,”provinceSlug”:”esfahan”,”countrySlug”:”iran”,”cityTitle”:null,”provinceTitle”:”استان اصفهان”,”countryTitle”:”ایران”,”hotelInfoType”:3},{“id”:262,”title”:”شیراز”,”slug”:”Shiraz”,”provinceSlug”:”Fars”,”countrySlug”:”iran”,”cityTitle”:null,”provinceTitle”:”استان فارس”,”countryTitle”:”ایران”,”hotelInfoType”:3},{“id”:30425,”title”:”تبریز”,”slug”:”Tabriz”,”provinceSlug”:”East-Azerbaijan”,”countrySlug”:”iran”,”cityTitle”:null,”provinceTitle”:”استان آذربایجان شرقی”,”countryTitle”:”ایران”,”hotelInfoType”:3},{“id”:435,”title”:”کیش”,”slug”:”Kish”,”provinceSlug”:”Hormozgan”,”countrySlug”:”iran”,”cityTitle”:null,”provinceTitle”:”استان هرمزگان”,”countryTitle”:”ایران”,”hotelInfoType”:3},{“id”:28355,”title”:”قشم”,”slug”:”Qeshm”,”provinceSlug”:”Hormozgan”,”countrySlug”:”iran”,”cityTitle”:null,”provinceTitle”:”استان هرمزگان”,”countryTitle”:”ایران”,”hotelInfoType”:3},{“id”:453,”title”:”یزد”,”slug”:”Yazd”,”provinceSlug”:”Yazd”,”countrySlug”:”iran”,”cityTitle”:null,”provinceTitle”:”استان یزد”,”countryTitle”:”ایران”,”hotelInfoType”:3},{“id”:3,”title”:”استان اردبیل”,”slug”:”Ardabil”,”provinceSlug”:null,”countrySlug”:”iran”,”cityTitle”:null,”provinceTitle”:null,”countryTitle”:”ایران”,”hotelInfoType”:2},{“id”:27,”title”:”استان مازندران”,”slug”:”Mazandaran”,”provinceSlug”:null,”countrySlug”:”iran”,”cityTitle”:null,”provinceTitle”:null,”countryTitle”:”ایران”,”hotelInfoType”:2},{“id”:25,”title”:”استان گیلان”,”slug”:”Gilan”,”provinceSlug”:null,”countrySlug”:”iran”,”cityTitle”:null,”provinceTitle”:null,”countryTitle”:”ایران”,”hotelInfoType”:2}];

    کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب کجارو تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است

    تولید و توسعه نرم افزار کجارو توسط شرکت آویژه انجام می‌شود.

    گلاب دره تهران کجاست

    گلاب دره تهران کجاست
    گلاب دره تهران کجاست
    0

    دوره مقدماتی php

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *