کلپوره برای فشار خون

دوره مقدماتی php
کلپوره برای فشار خون
کلپوره برای فشار خون

%PDF-1.4
3 0 obj
>>>]
/Group >
/Contents 4 0 R>>
endobj
4 0 obj
>
stream
xU
0″iDA/0VTbBH3A2IQ33()׎JB6_[sJС;QPm1vAu(fh$^’D_ؤ򹎥5p9Z#_WGۋ/Q’y AپOa#آ?$`3LW0D=qx+¦O^߮_e>oC ~;2B0RAȿ0ړK?J:*FæĮ..I)+’q8#B”(Wb4ct.,F=)
^|PI
endstream
endobj
1 0 obj
>
endobj
19 0 obj
>
endobj
20 0 obj
>
endobj
21 0 obj
>/XObject >/ExtGState >/ColorSpace >>>/Length 6938 >>
stream
x

u*

5

مقدمه: کلپوره از تيره نعناع، گياهي علفي است که مصارف دارويي دارد. در سال هاي اخير اثرات ضد ديابت، ضد اسپاسم، ضد باکتري و کاهش دهنده چربي و فشار خون آن گزارش شده است ولي تا کنون اثرات قلبي – عروقي آن در يک مطالعه بررسي نشده است.هدف: در اين تحقيق اثر عصاره آبي – الکلي سرشاخه و برگ هاي اين گياه بر متوسط فشار خون شرياني ، تعداد ضربان قلب و فشار درون بطني خرگوش به صورت in vivo بررسي شد.روش بررسي: 24 سر خرگوش نژاد نيوزيلندي به وزن 2-3 کيلوگرم، به طور تصادفي به چهار گروه تقسيم شدند. پس از بيهوشي حيوانات با تيوپنتال سديم (50mg/kg, ip) و انجام تراکئوستومي، وريد ژوگولار و شريان کاروتيد کانول گذاري شد. عصاره کلپوره در دوزهاي 80mg/kg و 40، 20 تهيه و از طريق وريد ژوگولار تزريق مي شد. فشار خون، تعداد ضربان قلب و فشار درون بطني توسط ترانسديوسر فشار اندازه گيري مي شد. نتايج به صورت ميانگين ± خطاي معيار بيان و P<0.05 معني دار در نظر گرفته شد.نتايج: کاهش فشار خون ناشي از عصاره معني دار نبود. عصاره اثري بر تعداد ضربان قلب نداشت. عصاره موجب افزايش معني دار در Max dp/dt، حداکثر فشار درون بطني (LVPmax) و کاهش معني دار Min dp/dt شد ولي بر حداقل فشار درون بطني (LVPmin) تاثيري نداشت.نتيجه گيري: نتايج حاصل نشان مي دهد که عصاره کلپوره اثر اينوتروپيک مثبت بر قلب دارد. عصاره موجب کاهش فشار خون گرديد ولي اين اثر به وسيله اثر اينوتروپيک مثبت عصاره بر قلب خنثي مي شود. عصاره بر تعداد ضربان قلب اثر ندارد.

دوره مقدماتی php

نشانی: تهران، بزرگراه اشرفی اصفهانی، نرسیده به پل بزرگراه شهید همت، خیابان شهید قموشی، خیابان بهار، نبش کوچه چهارم، پلاک 1

کلپوره برای فشار خون

کدپستی: 1461965381

تلفن و دورنگار: 4 الی 44265001

کارگاه های آموزشی

اخبار

JCR

خبرگزاری سیناپرس

پیوندهای مرتبط



نویسندگان

سعید نیازمند

s niazmand cardiovascular research center and medical school, mashhad university of medical sciences, mashhad, iran tel: +98-511 – 8828565, fax: +98-511 – 8828564مشهد، دانشگاه علوم پزشکی مشهد، دانشکده پزشکی، گروه فیزیولوژی تلفن: 8828565 (0511)، نمابر: 8828564 (0511) حبیب الله نعمتی کریمویی

h neamati karimui medical school, mashhad university of medical sciencesگروه فیزیولوژی، دانشکده پزشکی، دانشگاه علوم پزشکی مشهد مریم اسپرهم

کلپوره برای فشار خون

m sparhem school of sciences, azad university of mashhadگروه زیست شناسی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد مشهد

چکیده

مقدمه: کلپوره از تیره نعناع، گیاهی علفی است که مصارف دارویی دارد. در سال های اخیر اثرات ضد دیابت، ضد اسپاسم، ضد باکتری و کاهش دهنده چربی و فشار خون آن گزارش شده است ولی تا کنون اثرات قلبی – عروقی آن در یک مطالعه بررسی نشده است. هدف: در این تحقیق اثر عصاره آبی – الکلی سرشاخه و برگ های این گیاه بر متوسط فشار خون شریانی ، تعداد ضربان قلب و فشار درون بطنی خرگوش به صورت in vivo بررسی شد. روش بررسی: 24 سر خرگوش نژاد نیوزیلندی به وزن 3 – 2 کیلوگرم، به طور تصادفی به چهار گروه تقسیم شدند. پس از بیهوشی حیوانات با تیوپنتال سدیم (mg/kg, ip 50) و انجام تراکئوستومی، ورید ژوگولار و شریان کاروتید کانول گذاری شد. عصاره کلپوره در دوزهای mg/kg 80 و 40، 20 تهیه و از طریق ورید ژوگولار تزریق می شد. فشار خون، تعداد ضربان قلب و فشار درون بطنی توسط ترانسدیوسر فشار اندازه گیری می شد. نتایج به صورت میانگین ± خطای معیار بیان و 05/0>p معنی دار در نظر گرفته شد. نتایج: کاهش فشار خون ناشی از عصاره معنی دار نبود. عصاره اثری بر تعداد ضربان قلب نداشت. عصاره موجب افزایش معنی دار در max dp/dt، حداکثر فشار درون بطنی (lvpmax) و کاهش معنی دار min dp/dt شد ولی بر حداقل فشار درون بطنی (lvpmin) تاثیری نداشت. نتیجه گیری: نتایج حاصل نشان می دهد که عصاره کلپوره اثر اینوتروپیک مثبت بر قلب دارد. عصاره موجب کاهش فشار خون گردید ولی این اثر به وسیله اثر اینوتروپیک مثبت عصاره بر قلب خنثی می شود. عصاره بر تعداد ضربان قلب اثر ندارد.

جستجوی کلمه کلیدی

برای دسترسی به متن کامل این مقاله و 10 میلیون مقاله دیگر ابتدا ثبت نام کنید.

اگر عضو سایت هستید لطفا وارد حساب کاربری خود شوید

منابع مشابه

جلد ۱، شماره ۳۳، صفحات ۹۰-۹۷

برای دریافت آخرین مقالات و مطالب سایت در خبرنامه عضو شوید

تماس با ما

وبلاگ ویراساینس

قوانین و مقررات

بیانیه حریم خصوصی

سوالات متداول

کلپوره گیاهی با نام دیگر مریم نخودی ،یک گیاه دارویی برای درمان اسهال، معده، کاهش درد قاعدگی،ریزش مو ،زخم دهان و گزیدگی حشرات استفاده می شود.

کلپوره چیست؟

کلپوره Tecrium Polium گیاهی رایج که بعضی افراد به اسم مریم نخودی میشناسند. این گیاه معمولا در مناطق مدیترانه رشد میکند که با گل های صورتی و سفید شناخته میشود. کلپوره با خواص ضد باکتری ، ضد دیابتی و ضد اسهال برای درمان بیماری های بیشماری که مرتبط با معده هستند استفاده میشود.

 

کلپوره از تیره نعنایان میباشد و با نام های دیگری همچون مریم نخودی ، مسک الجن شناخته میشود.این گیاه در بلوچستان ، ایران و هندوستان برای رفع درد های قلبی مورد استفاده قرار میگیرد.

کلپوره برای فشار خون

 

از کلپوره برای ساخت داروهای زیادی مانند داروی اسهال و دیابت استفاده میشود که به همین خاطر از اهمیت بالایی برخوردار است.کلپوره حاوی ترکیبات سالوژنین ، سیرسیلیو ، سابینین ، میرسن ، ژرماکرن ، اسپاتولنول میباشد.

 

مصرف بیش از حد گیاه کلپوره میتواند مشکلات جدی برای مغز و معده داشته باشد. زنان باردار و مادران شیرده و کودکان نباید از گیاه کلپوره استفاده کنند.کلپوره به مدت کوتاه مصرف شود و مصرف طولانی مدت از این گیاه باعث مسمومیت در کلیه ها و کبد میشود .کسانی که مشکلات کبدی ، کلیه، ناراحتی های قلبی – عروقی دارند نباید از این گیاه استفاده کنند.

 

کلپوره حاوی خواص ضد باکتری است که باعث کاهش سطح کلی رادیکال های آزاد در بدن میشود و به پاکسازی بدن کمک میکند و همچنین از بروز هر بیماری در بدن جلوگیری میکند.این گیاه حاوی ترکیباتی است که به آرامش اعصاب کمک میکند و در عین حال سطح چربی خون را کاهش میدهد. کلپوره میتواند به کاهش فشار خون و حفظ سلامت قلب کمک کند.

 

کلپوره طبعی گرم و خشک دارد. کلپوره فعالیت معده را تحریک و برای درمان اسهال بسیار مفید است. از این گیاه در طب سنتی برای درمان اختلالات دستگاه گوارش و دل درد استفاده میشود.

 

موارد مصرف کلپوره

قرقره جوشانده کلپوره برای شستشو و ضد عفونی دهان ، رفع برفک ، درمان زخم های دهان و درمان ناراحتی های حلق استفاده میشود.از ضماد این گیاه برای درمان گزیدگی حشرات استفاده میشود.این گیاه را کوبیده و به صورت ضماد در آورید و بر روی محل گزیدگی قرار دهید.

 

اگر سر خود را با جوشانده کلپوره بشویید میتوانید پوست سر خود را به راحتی تقویت و از ریزش مو جلوگیری کنید.

 

 

کلپوره گیاهی گرم و خشک است و میتواند به درمان سرماخوردگی ، تقویت دستگاه گوارش و رفع اسهال ، تسکین درد در ناحیه قفسه سینه و درد قاعدگی و همچنین تری گلیسیرید خون کمک کند.

 

برای درمان عرق های شبانه میتوانید از دمنوش گیاه کلپوره استفاده کنید.مصرف دمنوش کلپوره در دوران قاعدگی باعث میشود که دردهای قاعدگی را تسکین دهد.همچنین از گیاه کلپوره در طب سنتی برای بهبود جوش های بدن مورد استفاده قرار میگیرد.

 

نحوه مصرف کلپوره

کلپوره را میتوانید بجوشانید و مصرف کنید.

عصاره این گیاه را میتوانید از داروخانه ها و یا عطاری ها تهیه کنید.

از عرق کلپوره میتوانید استفاده کنید

 

کلپوره برای فشار خون

مقدار مصرف کلپوره

کلپوره را میتوانید روزی سه نوبت مصرف کنید. برای هر بار مصرف 1 قاشق مرباخوری حاوی 5 گرم از کلپوره را به مدت 20 دقیقه در یک قوری دم کرده و بعد از غذا میل کنید.

 

 موارد منع مصرف کلپوره

کسانی که نارسایی کبدی دارند نباید از این گیاه استفاده کنند.

اگر نارسانیی کلیوی دارید نباید از این گیاه استفاده کنید.

این گیاه برای بیماران قلبی و عروقی منع مصرف دارند.

این گیاه کودکان زیر 4 سال  منع مصرف دارد.

 گلوکوم و هایپرتروفی پروستات نیز منع مصرف دارد.

 

  • دليل درد ساق پا چيست؟
  •  

    منبع: درمان سرا

    تمامی حقوق برای وبسایت خبری

    “شما نیوز”

    محفوظ است و نقل مطالب تنها با ذکر منبع مجاز است.

    %PDF-1.5
    %
    1 0 obj
    >
    endobj
    2 0 obj
    >
    endobj
    3 0 obj
    >/ExtGState>/XObject>/Pattern>/ProcSet[/PDF/Text/ImageB/ImageC/ImageI] >>/Annots[ 51 0 R] /MediaBox[ 0 0 595.32 842.04] /Contents 4 0 R/Group>/Tabs/S>>
    endobj
    4 0 obj
    >
    stream
    x}ێ$

    کلپوره برای فشار خون
    کلپوره برای فشار خون
    0

    دوره مقدماتی php

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *