ژل آلوئه ورا برای جای جوش

دوره مقدماتی php
ژل آلوئه ورا برای جای جوش
ژل آلوئه ورا برای جای جوش

حتما تا به حال برگ‌های پهن تیغ‌دار گیاه آلوورا را دیده‌اید، چه در عطاری‌ها، چه در داروخانه‌ها یا حتی باغ‌های گل اما واقعا این برگ‌های تیغ‌دار چه فایده‌ای دارند که روز به روز رواج بیشتری پیدا می‌کنند؟ بیشترین فایده این برگ‌ها در ژلی است که درون آن وجود دارد، برای به‌دست آوردن این ژل باید تیغ‌هایی را که در لبه برگ‌ها قرار دارد جدا کنید تا از جای خالی آنها ژلی ترشح شود؛ ژلی که قیمت چندان بالایی ندارد ولی در عوض خاصیت‌هایی دارد که شاید در کرم‌های گران‌قیمت هم به راحتی پیدا نشود.

ژل آلوورا در درمان ترک‌های پوستی و خشکی پوست موثر است و می‌تواند به خوبی رطوبت لازم برای پوست را تامین کند البته ناگفته نماند اگر نسبت به ژل خالص حساس هستید یا به هر دلیل دیگری آن را دوست ندارید می‌توانید سراغ روغن یا کرم آن بروید که برای پوست‌های خشک مناسب بوده و سبب نرم و براق شدن پوست می‌‌شود. آلوورا قدرت جذب رطوبت پوست را هم بالا می‌برد و علاوه بر اینها با رساندن اکسیژن بیشتر به سلول‌های پوست، سبب ترمیم بافت پوست و در نتیجه بهبود خشکی‌ها می‌شود.


آلوورای تقلبی را بشناسید

متاسفانه در عطاری‌ها گاهی نوع متفرقه و غیرمرغوب برگه آلوورا را می‌فروشند برای تشخیص نوع اصلی از غیر اصلی به رنگ برگ آن دقت کنید. در نوع اصلی رنگ برگ آن یک رنگ سبز کمرنگ است که در آن رگه‌های کوچک کم‌رنگی دیده می‌شود که وقتی برش زده شود یک ژل شفاف بی‌رنگ از آن خارج می‌شود و مالیدن این ژل روی پوست اثر مرطوب‌کنندگی دارد ولی در نوع غیرمرغوب رنگ برگ آلوورا سبز تیره است و رگه‌های کوچک بی‌رنگ روی آن دیده نمی‌شود و برگ‌های آن هم کوچک‌تر و لاغرتر است (نوع گلخانه‌ای آلوورا) و مالیدن ژل داخل آن روی پوست نه‌تنها پوست را مرطوب نمی‌کند بلکه آن را خشک هم می‌کند و برای کسانی‌که اگزما و خشکی پوست دارند باعث بدتر شدن اگزما می‌شود.

کرم آلوورا باعث برطرف شدن خشکی و کاهش قرمزی و خارش پوست می‌شود

ژل آلوئه ورا برای جای جوش

دوره مقدماتی php


جای جوش‌ها را از بین می‌برد

از آنجا که مواد موجود در آلوورا سلول‌های پوستی مرده را از بین می‌برد می‌توان گفت تاثیر زیادی در کم‌رنگ شدن جوشگاه‌ها و لک‌ها دارد چرا که بعد از سلول‌های مرده، سلول‌های جوان جایگزین شده و پوست را تازه و درخشان می‌سازند. علاوه بر اینها شدت رنگدانه‌های پوستی را کاهش داده و سبب کم‌رنگ شدن لکه‌های پوستی می‌شود و حتی می‌تواند لکه‌های سر سیاه را نیز از بین ببرد.


مانع چروک هم می‌شود

آلوورا به‌ علت داشتن کلاژن و ویتامینE الاستیسیته و نرمی ‌پوست را افزایش داده و تا حدی مانع چروک آن می‌شود یعنی در واقع با تحریک فیبروبلاست‌ها موجب سنتز الیاف کلاژن و الاستین می‌شود که این الیاف سبب می‌شود پوست خاصیت الاستیک (ارتجاعی) داشته و کمتر چروک بخورد. همچنین وجود اسیدهای آمینه در این گیاه سلول‌های سخت را نرم می‌کند و عنصر روی موجود در آن می‌تواند تا حدی منافذ پوستی را کوچک‌تر کند.

ژل آلوورا برای استعمال خارجی ماده بی‌خطری است اما در موارد نادری سبب واکنش آلرژیک می‌شود. اگر پوست شما تحریک می‌شود مصرف آن را ادامه ندهید. حتی در بعضی از افراد ژل خالص آن باعث تشدید خشکی پوست می‌شود که در این صورت مثلا برای اگزما و التهابات پوستی که با خشکی پوست همراه است بهتر است از کرم آلوورا استفاده شود که باعث برطرف شدن خشکی و کاهش قرمزی و خارش پوست می‌شود. اگر از ژل خالص استفاده کردید و دچار خشکی و خارش پوست شدید، توصیه می‌کنیم موضع را سریع با آب خالی بشویید.


چه موادی در آلوورا وجود دارد

کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به سایت مه شو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.

می توان آلوئه ورا را روی التهابات آکنه ای صورت و یا هر قسمت دیگری از بدن زد.می توان از این ماده به تنهایی و یا در کنار دیگر محصولات طبیعی استفاده کرد. در این مطلب به هفت روش استفاده از آلوئه ورا در کنار دیگر مواد طبیعی برای کاهش بروز آکنه می پردازیم.

استفاده از آلوئه ورا برای درمان آکنه بسیار پرطرفدار است، گرچه ممکن است برای همه موثر نباشد. احتمال می رود که همه روش ها برای همه پاسخگو نباشند اما آلوئه ورا خیلی ملایم است و حداقل هیچ خطری هم برای پوست ندارد.

این ماده یک روش درمانی جایگزین است بنابراین هیچ دستور دقیقی در مورد میزان مصرف و یا قدرت آن وجود ندارد. فهرست زیر شامل پیشنهاداتی راجع به راه های ممکن برای استفاده از آلوئه ورا به منظور درمان آکنه می باشد.

هیچکس نباید بدون مشورت با پزشک یک ماده جدید را به صورتش بزند. پزشک یا متخصص پوست می تواند درباره اثرات احتمالی آلوئه ورا بر روی هر درمان دارویی دیگری که فرد در حال استفاده از آن است هم راهنمایی هایی ارائه دهد.

ژل آلوئه ورا برای جای جوش

قبل از آنکه برویم سراغ مبحث چگونگی اثربخشی آلوئه وا برای درمان چین و چروک ها، بیایید ابتدا ببینیم چرا و از کجا چین و چروک بوجود می آید. قضیه از این قرار است. با بالا رفتن سن، درمیس، یا همان لایه درونی پوست لاغر شده که باعث می شود سلول های پوستی به آرامی از هم جدا شوند.

منابع برگرفته از تحقیقات نشان داده اند که آلوئه ورا خاصیت هایی دارد که آن را برای درمان آکنه مناسب کرده است. برای مثال ژل آلوئه ورا:

هرکس می تواند به جای شوینده های سنتی از کرم آلوئه ورا استفاده کند تا دچار آکنه و گرفتگی منافذ پوستی نشود. این روش موثر است چون عوامل آنتی باکتریایی موجود در آلوئه ورا باکتری ها را از پوست دور می کنند و خطر گرفتگی منافذ را هم کاهش می دهند.

اگر پوست دچار آکنه شده است، برخی آلوئه ورا را روی ناحیه آسیب دیده می گذارند و اجازه می دهند تا صبح بماند. حتما باید صبح از روی صورت شسته شود.

می توان آلوئه ورا را با آبلیمو مخلوط کرد و مواد آرایشی متنوعی ساخت، مثلا اسکراب بدن و یا ماسک صورت. سیتریک اسید موجود در میوه هایی مثل لیمو هم به درمان آکنه کمک می کنند. آب لیمو به تنهایی اسیدی است بنابراین مخلوط کردن آن با آلوئه ورا باعث می شود دیگر به پوست آسیب نزند.

می توان با ترکیب آلوئه ورا و آبلیمو به نسبت 8 به 1 ماسک صورت ساخت و به طور مساوی روی پوست پخش کرد و اجازه داد که 10 دقیقه بماند. باید مواظب باشید که به پوست حساس دور چشم نرسد و بعد از 10 دقیقه هم صورت را کاملا بشویید.

درست کردن ماسک صورت از عسل، دارچین، و آلوئه ورا هم یکی دیگر از راه هایی است که آکنه را تسکین می بخشد. دارچین و عسل آنتی باکتری و خواص ضد التهابی مشابه آلوئه ورا دارند.

برای درست کردن ماسک صورت با این مواد می توانید 2 قاشق غذاخوری عسل، 1 قاشق غذاخوری آلوئه ورا، و ¼ قاشق چای خوری دارچین را در یک کاسه کوچک ترکیب کنید. می توانید این ماسک را به صورت بزنید بگذارید 10 دقیقه بماند، و سپس با آب گرم بشویید.

یک تحقیق منتشر شده در سال 2017 نشان داده است که ژل ها و شوینده های صورت ساخته شده از روغن درخت چای می توانند برای درمان آکنه هم موثر باشند. نباید روغن درخت چای را به مدت طولانی روی صورت گذاشت اما وقتی با آلوئه ورا ترکیب شود برای استفاده به عنوان محلول شوینده مناسب خواهد بود.

برای ساخت محلول شوینده آب، آلوئه ورا و 2-3 قطره روغن معطر درخت چای را با هم ترکیب کنید. برخی به روغن درخت چای حساسیت دارند بنابراین باید محلول را بعد از چند دقیقه با آب از روی صورت بشویید.

خانوم های مو فرفری با شما هستیم! موهای تشنه ای دارید؟ آب و هوای بد موهایتان را خشک کرده است؟ حتما مدت هاست که به دنبال یک ترکیب طبیعی هستید تا جذابیت خود را بازیابید. آلوئه ورا موجب افزایش رطوبت و درخشندگی موی شما شده و همچنین از ریزش مو و شوره ی سر جلوگیری می کند.

خواص آبرسانی آلوئه ورا می توانند به مبارزه با آکنه کمک کنند. اسپری کردن محلول ترکیب شده از آلوئه ورا می تواند بدون ایجاد چربی یا برق زدن اضافی، پوست را سیراب کند.

می توانید 2 پیمانه آب را با یک پیمانه آلوئه ورا ترکیب کنید تا اسپری بسازید. می توانید این محلول را در یک بطری اسپری دار بریزید و روی ناحیه آسیب دیده بزنید و حواستان باشد دور چشم نرسد.

بسیاری از لایه بردارهای موجود در بازار حاوی مواد شیمیایی هستند. هرکس که می خواهد از مواد شیمیایی اجتناب کرده و خودش لایه بردار درست کند، می تواند از ترکیب روغن نارگیل، شکر، و آلوئه ورا استفاده کند.

دانه های برجسته شکر لایه های مرده پوست را برمیدارند. مطالعات نشان می دهند اولیک اسید که یکی از اجزای اصلی روغن نارگیل است ممکن است به درمان آکنه کمک کند.

می توان با استفاده از مقادیر برابر روغن نارگیل و شکر و نصف مقدار آلوئه ورا یک لایه بردار ساخت. وقتی مواد ترکیب شدند می توانید مواد را روی ناحیه مورد نظر بزنید و سپس با آب بشویید.

برای لایه برداری خیلی محکم نسابید و همیشه قبل از استفاده از مواد لایه بردار روی آکنه با پزشک مشورت کنید چون ممکن است بعدا موجب حساسیت پوستی شوند.

آلوئه ورا یکی از مواد اولیه رایج در کرم های آکنه موجود در بازار است. می توان به فهرست ترکیبات کرم که روی بسته چاپ شده است نگاه کرد و فهمید.

خوب است که به عنوان کارهای روزمره برای درمان آکنه از کرم های حاوی آلوئه ورا استفاده کنید چون خواص ضدالتهابی دارد.

خطرات

واکنش آلرژیک به آلوئه ورا اصلا رایج نیست.  با ای نحال برخی مطالعات نشان داده اند که نوشیدن آلوئه ورا می تواند کمی خطرناک باشد.

گرچه واکنش آلرژیک به آلوئه ورا خیلی کمیاب است، اما ممکن است برخی دچار شوند. افراد به برخی مواد حساسیت نشان می دهند و در صورت بروز هرگونه التهاب یا حساسیت باید فورا استفاده از آن ماده را متوقف کنند.

ژل آلوئه ورا برای جای جوش

استفاده از آلوئه ورا رهی نسبتا بی ضرر و اساسا موثر برای درمان آکنه می باشد.

پاکسازی صورت بانوان با چه قیمتی در بازار ارائه می شود؟

آلوئه ورا، یکی از گیاهان دارویی معروف برای بسیاری از مشکلات پوستی است. اما آیا به درمان جوش ها نیز می تواند کمک کند؟ آلوئه ورا یک گیاه شیره دار بومی آفریقاست. درون برگ های گوشتالوی آن خمیری است که حاوی یک ژل چسبنده است.

این گیاه از قدیم الایام برای انواع التهاب های پوستی به کار برده می شد. اگر برگ های تازه اش را بشکنید، ژل آن بیرون می آید و می توانید مستقیما بر روی پوست خود استفاده کنید. پایه ی داروهای غیر تجویزی آلوئه ورا بر ژل درون این گیاه است. این گیاه در بسیاری از محصولات مراقبت از پوست مثل پاک کننده ها، مرطوب کننده ها، ماسک ها و غیره وجود دارد.

دلیل این که آلوئه ورا برای بسیاری از مشکلات پوستی استفاده می شود این است که دارای خواص ضد التهابی می باشد و از تورم جلوگیری می کند.

گذاشتن آلوئه ورا بر روی یک جوش قرمز ورم کرده می تواند حساسیت و درد ناشی از آن را از بین ببرد. این گیاه دارای اثرات شفابخشی برای زخم ها می باشد و می تواند لکه های ناشی از جوش های باز را از بین ببرد.

گاهی اوقات گذاشتن ژل این گیاه بر روی یک پوست آفتاب سوخته می تواند آن را تسکین دهد. همانطور که این ماده می تواند آفتاب سوختگی را برطرف کند جوش و آکنه را نیز می تواند از بین ببرد.

ژل آلوئه ورا برای جای جوش

اگر درمان جوش ها موجب خشکی و التهاب پوست شما شده ، مصرف ژل آلوئه ورا یا مرطوب کننده ای که حاوی ژل آن باشد بسیار مفید است.

فواید آلوئه ورا تنها تسکین پوست ملتهب نیست، بلکه می تواند اثر داروهای درمان جوش را نیز افزایش دهد. مطالعه ای که در سال 2014 در مجله ی درمان پوست منتشر شد، دو گروه را مورد مقایسه قرار داد. یکی از این گروه ها از کرم ترتینوئین موضعی و ژل آلوئه ورا و گروه دیگر از ترتینوئین و شبه دارو استفاده می کردند. نتایج نشان داد که التهاب و قرمزی پوست در گروه اول بهبود بیشتری نسبت به گروه دوم یافته است.

آلوئه ورا دارای خواص ضد باکتریایی نیز می باشد. از آنجا که بیشتر اوقات جوش ها توسط باکتری هایی به نام پروپیونی باکتر ایجاد می شود، گمان می رود که آلوئه ورا نقش مهمی در کاهش این باکتری ها داشته باشد. گرچه هنوز چنین مطلبی به اثبات نرسیده است و شاید هم هیچ تاثیری بر روی جوش های پروپیونی نداشته باشد.

گرچه تحقیقات اولیه ای در این زمینه انجام شده است اما هنوز برای بیان اینکه آلوئه ورا یک شیوه ی موثر برای درمان جوش می باشد، بسیار زود است.

تاکنون، با اطمینان می توان گفت که این گیاه تنها می تواند قرمزی و التهاب پوست را برطرف کند، بنابراین در درمان جوش های التهابی می تواند مفید باشد. اما جوش تنها به دلیل التهاب ایجاد نمی شود، بلکه ممکن است به دلیل سلول های مرده ی پوستی، فعالیت بیش از حد غده های چربی، هورمون ها و حتی ژنتیک ایجاد شود. در این موارد آلوئه ورا نمی تواند کمکی بکند.

نکته ی دیگر این است که همه ی جوش ها به دلیل بسته شدن منافذ پوست ایجاد می شوند و آلوئه ورا نیز از بسته شدن منافذ جلوگیری می کند. بنابراین، در طولانی مدت از پیشرفت جوش ها جلوگیری می کند.

آلوئه ورا نمی تواند جای جوش های ثابت و چال شده را از بین ببرد، چرا که این عارضه به دلیل از بین رفتن بافت پوست ایجاد شده است. تنها راه بهبود چنین جوش هایی ، پرکننده های پوستی می باشند. متخصص پوست می تواند در این زمینه به شما کمک کند. اما می تواند هیپرپیگمانتاسیون پس التهابی (جای جوش های سیاه بر روی پوست که پس از بهبود جوش ها ایجاد شده اند) را کم رنگ تر کند و دلیل آن هم وجود ماده ای به نام آلوئین در آلوئه ورا است.

آلوئین، عنصری است که به طور طبیعی در ژل آلوئه ورا یافت می شود. این ماده، یک عامل رنگ زداست و مناطق تیره ی پوست را روشن می کند.

از آنجا که این گیاه التهاب را برطرف می کند، می تواند از پیشرفت هیپرپیگمانتاسیون پس التهابی نیز جلوگیری کند.

آلوئه ورا، یک ماده ی ضروری برای درمان جوش نمی باشد اما اگر دچار جوش های التهابی هستید یا پوست شما به دلیل درمان جوش ها خشک و ملتهب شده، محصولات حاوی آلوئه ورا به شما کمک شایانی خواهد کرد.

نکته ای که باید به خاطر داشته باشید این است که کرم-ژل های آلوئه ورا متفاوت هستند، بنابراین بهتر است که فهرست مواد تشکیل دهنده ی آنها را مطالعه کنید. برخی از آنها تنها حاوی مقدار کمی آلوئه ورا می باشند.

فقط نباید انتظار داشته باشید که ژل آلوئه ورا برای شما معجزه کند. گاهی اوقات برخی از داروها مثل رتینوئید موضعی یا بنزوئیل پراکساید برای پوست شما گزینه ی بسیار خوبی می باشند.

از همه مهم تر اینکه اگر از داروهای تجویزی ضد جوش استفاده می کنید، قبل از مصرف این گیاه بر روی پوست حتما با پزشک خود مشورت کنید.

کاری از گروه محتوای برنافیت

منابع

“Aloe Vera.” National Center for Complementary and Integrative Health. U.S. National Library of Medicine, National Institutes of Health. 2012.

Ali SA, Galgut JM, Choudhary RK. On the Novel Action of Melanolysis by a Leaf Extract of Aloe Vera and Its Acne Ingredient Aloin, Potent Skin Depigmenting Agents. Planta Medica. 2012;78(8):767-71.

Chularojanamontri L, Tuchinda P, Kulthanan K, Pongparit K. Moisturizers for Acne: What are their Constituents? Journal of Clinical and Aesthetic Dermatology. 2014;7(5):36-44.

Hajkeydari Z, Saeedi M, Morteza-Semnani K, Soltani A. Effect of Aloe Vera Topical Gel Combined with Tretinoin in Treatment of Mild and Moderate Acne Vulgaris: a Randomized, Double-Blind, Prospective Trial. Journal of Dermatological Treatment. 2014;25(2):123-9.

Tabassum N, Hamdani M. Plants Used to Treat Skin Diseases. Pharmacognosy Reviews. 2014;8(15):52-60.


خیلی خوبه عالی

عالیــــــــــه واسه کم رنگ کردن لکه هایه دورچشم وصورت شفاف میکنه


بسیار مفید

ژل گیاه الئورا واسه درمان جوشهای من نبود ولی چون التهاب و خشکی و قرمزی دارم .کمک بسیار بسیار خوبی به من کرده و ژل الئورا میزنم و میرم مهمانی🤗

من استفاده کردم وبرای جوش های صورت بسیارمناسبه وبه پوست شفافیت میده

ژل آلوئه ورا برای جای جوش

هرچی باشه از مواد شیمیایی خیلی بهتره

من پوستم خیلی شفاف بود ولی خواستم بهتر باشه برای همین ژل آلورا مصرف کردم ولی بهش حساسیت داشتمو پر صورتم جوش شده حالا نمیدونم باید چیکار کنو

روغن الوئه ورا برای جوش کجای جوش بهتره یا ماسکش؟اما استفاده از روغنش راحتره


من که الوورا میزنم بیشتر جوش میزنم


خوبه


برای جوش باسن و جای جوشم خوبه???


بلی واقعا الورا برای جلد مفید است


آلووابرای جوش صورت خوب است

من روی ران پام جوش زدم آلوورا میتونه خوب باشه؟

بهترین راه حل برای رفع جای جوش و گودی آن، میکرونیدلینگ هست

  • مدل مو فارا دخترانه جدید
  • سلام،من روی پوست صورتم جای جوش مونده و گود شده یکم ایا الورا میتونه اثر بزاره ؟


    خوب بود

    من استفاده کردم هم برای لکه های صورت هم برای جوش کوثر بود

    من یه دختر 13ساله هستم وفقط بعضی اوقات صورتم یه دونع جوش میزنع ولی الوورا خوب نمیکنع چرا؟

    لطفا بگین که تاچه حدی از ان میتوان جوش های صورت راازبین برد


    نتیجه شو کی میتونیم بگیریم

    بله آلوورا جوش ها را از بین می برد و شفافیت پوست می شود


    جوش رو از بین میبره؟

    ایا الوورا برای لکی ک از جوش ها مونده تاثیری داره یا برای کدری پوست موثره؟؟

    عالی من چند وقته استفاده کردم معجزه میکنه پوستو شفاف میکنه

    ژل آلوئه ورا برای جای جوش


    سلام چه مقدارشو باید استفاده کرد

    میشه بگید الوئه ورا برا جوش های صورت خوبه یا ن؟


    نه

    الوورا برای جوش های زیر پوستی خوب هستن

    نه من اينجورى كه شما فرمودن فكر نميكنم در هر حالت كه اله ورا استفاده كنى برأى جوش صورت خوب است من خودم در هند استم و استفاده ميكنم خيلى خوب هم تأثير كرد روى جلدم

    مجله الکترونیکی برنافیت-شماره 7 منتشر شد. آنچه در این شماره می خوانید: نکاتی که پیش از لیزر موهای زائد باید بدانید راهکارهایی برای پیشگیری از پرخوری راهنمای استفاده از ضد آفتاب فواید میکرودرم ابریژن و مطالب مفید دیگر …   دانلود مجله الکترونیکی تغذیه و زیبایی برنافیت کاری از گروه محتوای برنافیت

    مجله برنافیت، تحت نظر کارشناسان کلینیک تخصصی تغذیه و زیبایی برنافیت با هدف افزایش آگاهی مخاطبان در زمینه روش های نوین لاغری و زیبایی فعالیت می کند.

    با عضویت در خبرنامه برنافیت مطالب زیر را دریافت خواهید کرد:
    اطلاع از آفرها
    سایت
    جدیدترین روش های لاغری، زیبایی، تناسب اندام
    اینفوگرافیک های سلامتی
    جهت عضویت پست الکترونیک خود را ثبت نمایید.

    شما با موفقیت در خبرنامه برنافیت عضو شدید.متشکریم !

    این روزها که انواع و اقسام ویروس ها شیوع پیدا کرده و هر روز هزاران نفر را درگیر بیماری های ویروسی مثل آنفولانزا و کرونا می کند، بهترین و آسان ترین روش برای جلوگیری از بیماری، پیشگیری از ابتلا به آن است. برای پیشگیری از بیماری ها باید سیستم ایمنی بدن را تقویت کنیم. سلول […]

    وقتی به سختی برای کاهش وزن تلاش می کنید، اما نتیجه ی آن را بر روی ترازو نمی بینید، ممکن است درمانده و ناامید شوید. حتی گاهی آنقدر دلسرد می شوید که ممکن است رژیم را نیز کنار بگذارید. اما صبر کنید. شاید دچار مشکلی به اسم استپ یا فلات وزن شده باشید. پیش از […]

    با افزایش آمار چاقی، کلینیک های لاغری نیز روز به روز در در حال افزایش هستند. برخی از این کلینیک ها روش هایی برای لاغری بدون ورزش پیشنهاد می کنند اما این روش ها آنقدر ایده آل هستند که غیر واقعی به نظر می رسند. حقیقت این است که تکنولوژی آنقدر پیشرفت کرده که کاهش سایز […]

    دستگاه آر اف یک مکمل ایده آل برای لاغری موضعی و درمان سلولیت با کویتیشن محسوب می شود. این روش، جزء روش های غیرتهاجمی محسوب می شود که چربی های شکمی و سلولیت را از بین می برد و به سلول های اطراف آسیبی نمی رساند. اگر می خواهید برای کاهش چربی شکمی ، لاغری موضعی و […]

    هر چند استفاده از وسایل مراقبت پوست بر روی پوست شما موثر است، اما انتخاب مواد غذایی نیز اهمیت زیادی دارد. گرچه قوی بودن و حفظ انرژی مهم تر از ظاهر است اما اگر می خواهید هر سه ی اینها را با هم داشته باشید باید خوب بخورید و خوب بیاشامید.  در اینجا به پنج […]

    توجه و مراقبت از پوست امری دائمی است و مخصوص فصل یا روز خاصی نیست.  درست است که می توان برای مراقبت های پوستی ، از داروهای متعددی استفاده کرد که شاید در برخی موارد مفید و در برخی موارد هم بی مصرف باشند. اما برنافیت قصد دارد روش های طبیعی را به شما معرفی کند که […]

    نمی توانید با متوقف نگه داشتن زمان، مانع پیر شدن خود شوید. برای آنکه جوان شوید ، نیازی به جراحی پلاستیک و استفاده از لوازم آرایشی هم نیست، فقط کافیست در عادات روزمره خود تغییراتی ایجاد کنید. استفاده از ترفندهای ضد پیری که در ادامه می خوانید می تواند به شما در این مسیر کمک زیادی […]

    احتمالا اولین باری که یک موی سفید را در لا به لای انبوهی از موهای مشکی دیده اید را به خاطر دارید. ترس و هراسی که از دیدن موهای سفید در افراد به خصوص زنان ایجاد می شود، بسیار رنج آور است. اینکه آیا برگشت رنگ موها امکان پذیر است یا نه، تا حدود زیادی […]

    بالا بردن و عضله سازی برای کشش بدن، اساس رشد ماهیچه هاست. ماهیچه ها نقش مهمی در بدن دارند و هر چه بیشتر بر روی آنها کار کنید، بدنی قوی تر و سالم تر خواهید داشت. به طور کلی حرکاتی که به تقویت عضلات کمک می کنند در دسته ی ورزش های قدرتی قرار می […]

    شاید از خود بپرسید که تمرین های قدرتی چه هستند و چرا باید آنها را انجام دهید. این حرکات با ایجاد انقباض روی ماهیچه ها باعث افزایش قدرت و استقامت بدن می شود. در صورتی که این تمرین ها را درست انجام دهید تاثیر آنها را در افزایش توان بدنی، سلامت جسمانی و قدرت عضلانی […]

    کارشناسان، ورزش های کمر را بهترین روش رهایی از درد می دانند. اما بسیاری از افراد نمی دانند این کار را از کجا شروع کنند؟ آنها نمی دانند چگونه کمر را بدون آسیب رسیدن به آن قوی کنند؟ در ابتدا باید از از پزشک خود برای ورزش کردن اجازه بگیرید. همچنین مشورت با یک درمانگر […]

    ماهیچه های میان تنه موجب تقویت و استحکام ستون فقرات و لگن شما می شود. به همین دلیل است که تقویت آنها، اولین قدم برای تقویت کل بدن است. قسمت میانی بدن را با این تمرین های آرام بر پایه ی پیلاتس سفت کنید. این حرکات موجب استحکام بدن شما و آمادگی برای حرکات دیگر […]

    ملیسا آمبروسینی یک کارآفرین، نویسنده، سخنران انگیزشی و آموزنده ی خود دوستی است. شغل او آموزش به مردم برای زندگی عاشقانه است. برای اینکه بتوانید عشق را بر ترس مقدم شمارید و بدانید که چگونه می توانید زندگی خود را تغییر دهید، کلاس های او را دنبال کنید. زندگی رویایی خود را آشکار کنید؛ چگونه […]

    اگر عادت دارید بگویید موفق ترین افراد جهان از ابتدا برای همین ساخته شده اند، باید بگویم که اصلا اینطور نیست. بسیاری از مردم در زندگی ای غرق شده اند که حاصل افکار، رفتار و عمل آنهاست. اما موفقیت، واقعا به چه معناست؟ این مقاله در مورد موفقیت مالی یا ثروتمندی مالی نیست، بلکه انجام […]

    هر از گاهی همه ی ما با ناامیدی رو به رو می شویم. اتفاقات ناگوار، بیماری ها، مشکلات مالی و از دست دادن عزیزان باعث می شود تا نسبت به جهان بدبین شویم و احساس کنیم که تمام آرزوهایمان بر باد رفته. گاهی اوقات این ناامیدی ها خانواده، سلامت و اعتماد به نفس ما را […]

    برای مدت زمان زیادی برای آینده زندگی می کردم. آینده ای که به من وعده داده نشده بود. فکر می کردم آنقدر زمان دارم که می توانم رویاها و خواسته هایم را سرکوب کنم تا زمانی که با ثبات تر، مستقل تر و پولدارتر شوم. حدود 5 سال پیش، پس از اینکه رابطه ام با […]

    گاهی اوقات به تصور سالم بودن غذاها به دلیل نوشته هایی مانند طبیعی، کم چرب، ویتامین بالا، روی یک بسته غذایی ممکن است برای خرید آن وسوسه شوید. ما برنافیتی ها این غذاهای ناسالم به ظاهر سالم را غذاهای سالم نما می نامیم، چرا که به همان میزان که سالم به نظر می رسند، ترسناک […]

    بسیاری از سموم پس از بلعیده شدن، به جریان خون و برخی دیگر به پوست وارد می شوند. اما برخی از آنها توسط سلول های مرده یا باکتری های حمله کننده آزاد می شوند. کبد، محل تصفیه سازی بدن است. پیش از اینکه سموم به بدن آسیب برسانند، فیلتر شده از خون خارج شده و […]

    معضل افزایش وزن در طول تعطیلات یکی از دغدغه های افرادیست که به تناسب اندام و وزن خود اهمیت می دهند. متاسفانه بیشتر تعطیلات ما با پرخوری، غذاهای پر کالری و بی تحرکی همراه است. تقریبا محاسبه شده که هر فرد در طول تعطیلات به طور میانگین نیم کیلو وزن اضافه می کند. شاید این […]

    آیا شما نیز از رفتن به مهمانی اجتناب می کنید چرا که می ترسید پر خوری کنید؟ آیا از خوردن غذاهای سالم می ترسید؟ زمانی آنقدر دچار وسواس شده بودم که تنها غذاهای رژیمی و کم کالری مصرف می کردم. در انتها این چرخه را شکستم و چیزهایی خوردم که به شدت هوس خوردن آنها را […]

    ژل آلوئه ورا در بسیاری از محصولات مراقبت از پوست فاقد نسخه استفاده می‌شود چرا که این عصاره گیاهی دارای خواص ضد باکتریایی و ضد التهابی ای است که استفاده از آن به درمان آکنه کمک می‌نماید.

    تحقیقات نشان داده اند که آلوئه ورا دارای عملکردی همانند داروهای سنتی آکنه است. مطالعه انجام شده در این زمینه گزارش داده است که ترکیبی از کرم ترتینوئین ، داروهای رایج آکنه و کرم آلوئه ورا در افراد مبتلا به آکنه خفیف تا متوسط به نحو موثری باعث التیام ضایعات آکنه می‌گردد.

    مردم می‌توانند آلوئه ورا را به ضایعات آکنه موجود بر روی صورت و سایر قسمت‌های بدن خود بمالند. این ماده دارویی می‌تواند به تنهایی یا در ترکیب با سایر محصولات طبیعی مورد استفاده قرار گیرد. در این مقاله، ما هفت روش ممکن برای استفاده از آلوئه ورا و سایر محصولات طبیعی را که به التیام آکنه کمک می‌کنند ارائه خواهیم نمود.

    این احتمال وجود دارد که همه روش‌ها برای همه افراد موثر نباشند، اما از جهتی آلوئه ورا برای پوست مضر نیست، بنابراین امتحان کردن آن، خطری ندارد. آلوئه ورا یک درمان جایگزین است ، بنابراین هیچ دستورالعمل تایید شده ای در مورد میزان تاثیر و دوز آن وجود ندارد لذا لیست زیر پیشنهاداتی را برای استفاده از آلوئه ورا به منظور التیام آکنه ارائه می‌نماید.

    ژل آلوئه ورا برای جای جوش

    از جهت دیگر مردم نباید یک ماده جدید را بدون مشاوره با یک پزشک متخصص پوست بر روی صورتشان اعمال کنند چرا که پزشکان می‌توانند در مورد اثرات بالقوه ای که آلوئه ورا ممکن است در ترکیب با هر نوع داروی مورد استفاده داشته باشد، توصیه‌هایی را ارائه نمایند.

    تحقیقات نشان می‌دهد که آلوئه ورای خالص، ویژگی‌های خاصی دارد که می‌تواند برای مبارزه با آکنه موثر باشد. به عنوان مثال، ژل آلوئه ورا دارای خواص زیر است:

    یک فرد ممکن است برای جلوگیری از بروز آکنه از کرم آلوئه ورای خالص به جای یک پاک کننده سنتی استفاده نماید چرا که عوامل ضد باکتریایی موجود در آلوئه ورا باعث بر طرف شدن باکتری از روی پوست و کاهش خطر به جای ماندن لکه‌های پوستی می‌شود.

    بعضی افراد برای درمان آکنه ، آلوئه ورا را بر روی آکنه‌های موجود بر روی پوست می‌مالند و اجازه می‌دهند تا یک شب تا صبح بر روی پوستشان باقی بماند و سپس، صبح هنگام، پس از بیدار شدن از خواب، پوست صورت خود را کاملا می‌شویند.

    خواص آلوئه ورای خالص برای درمان جوش صورت

    تهیه یک اسکراب صورت با لیمو و آلوئه ورا.

    آلوئه ورا را می‌توان برای تهیه لوازم آرایشی مختلف، مانند اسکراب بدن و یا ماسک صورت، با لیمو مخلوط کرد.

    اسید سیتریک موجود در میوه‌هایی مانند لیمو ممکن است برای درمان آکنه موثر باشد. آب لیموی خالص اسیدی است، بنابراین مخلوط کردن این ماده با آلوئه ورا ممکن است اثر تحریک کننده آب لیمو را کاهش دهد. شما می‌توانید ماسک صورت خود را با مخلوط کردن آلوئه ورا و آب لیمو با نسبت ۸ به ۱ تهیه کرده و آن را به روی صورت خود بمالید و در حدود ۱۰ دقیقه به حال خود بگذارید تا ماسک به طور کامل جذب پوست شود.

    باید توجه داشت که این ماسک نباید در نواحی حساس نزدیک به چشم‌ها استفاده شود و پس از حدود ۱۰ دقیقه، ماسک باید شسته شده و پوست پاکسازی شود.

    ماسک صورت عسل، دارچین و آلوئه ورا یکی دیگر از گزینه‌هایی است که ممکن است به التیام آکنه کمک کند.

    دارچین و عسل دارای خواص ضد باکتریایی و ضد التهابی مشابه با آلوئه ورا هستند.

    برای تهیه یک ماسک متشکل از دارچین، عسل و آلوئه ورا، فرد می‌تواند حدود ۲ قاشق غذاخوری عسل، ۱ قاشق غذاخوری آلوئه ورا و یک چهارم قاشق چای خوری دارچین را در یک کاسه کوچک مخلوط کند.

    این معجون می‌تواند برای ۱۰ دقیقه بر روی پوست باقی بماند و پس از آن با آب گرم، شسته شود.

    تحقیقات منتشر شده در سال ۲۰۱۷ نشان می‌دهد که شستشوی صورت با ژل روغن درخت چای ممکن است برای درمان آکنه خفیف و متوسط ​​موثر باشد.

    البته روغن درخت چای نباید برای مدت طولانی بر روی پوست بماند، اما هنگامی که با آلوئه ورا مخلوط می‌شود، ممکن است به یک محلول تمیز کننده مناسب تبدیل شود.

    برای تهیه یک محلول تمیز کننده، ، آلوئه ورا و ۲ تا ۳ قطره اسانس روغن چای را با آب، خوب مخلوط کنید. بعضی از مردم ممکن است به روغن درخت چای حساس باشند، بنابراین لازم است که آن را پس از چند دقیقه، از روی پوست بشویید.

    اسپری کردن پوست با محلول رقیق آلوئه ورا می‌تواند به مرطوب نمودن پوست بدون روغنی کردن و یا ایجاد درخشندگی بیش از حد کمک نماید.

    برای تهیه چنین محلولی، آب و آلوئه ورا را با نسبت دو به یک ترکیب نمایید. محلول را در بطری اسپری بریزید و به بر روی ناحیه آسیب دیده اسپری کرده و از تماس آن با چشم جلوگیری نمایید.

    اسکراب لیمو، شکر و آلوئه ورا برای درمان آکنه

    واکنش آلرژیک پوستی به آلوئه ورا به ندرت اتفاق می‌افتد. با این حال، شواهدی وجود دارد که نوشیدن آلوئه ورا ممکن است باعث ایجاد برخی علائم آلرژیک شود.

    اگر چه این واکنش‌ها چندان رایج نیستند اما، برخی افراد ممکن است واکنش‌های آلرژیکی را نسبت به آلوئه ورا نشان دهند. علائم آلرژیک ممکن است شامل قرمزی، بثورات پوستی یا تورم باشد. اگر چنین علائمی رخ دهد، به شدت از مصرف آلوئه ورا اجتناب کنید.

    بسیاری از روش‌های استفاده از آلوئه ورا شامل ترکیب آن با مواد دیگر است. این مواد می‌توانند واکنش‌های آلرژیکی را بر روی پوست ایجاد نمایند. در صورت بروز هرگونه پوستی، فرد باید استفاده از ماده مورد نظر را کنار بگذارد.




    ژل آلوئه ورا برای جای جوش

     آلوئه ورا یکی از گیاهانی است که خواص بسیاری برای پوست و مو دارد.

    یکی از مهم ترین خواص آلوئه ورا، از بین بردن جوش صورت است.

    با ما همراه شوید تا روش از بین بردن جوش صورت با ماسک آلوئه ورا را به شما بگوییم.

    – می دانیم که آلوئه ورا دارای خواص ضدالتهاب، آنتی اکسیدان و آنتی باکتریال است.

    ژل آلوئه ورا برای جای جوش

    قرن هاست که از این گیاه برای التیام زخم، از بین بردن درد و مرهم سوختگی استفاده می شود.

    بیشتر افراد به آلوئه ورا حساسیت ندارند و استفاده ی موضعی از آن ریسک بسیار پایینی دارد.

    روش استفاده از آلوئه ورا برای درمان جوش استفاده از آلوئه ورای خالص و مالش آن روی صورت به عنوان پاک کننده باعث تقویت جریان خون در پوست و مرگ باکتری های مضر می شود.

    می توانید بگذارید آلوئه ورا یک شب روی پوست بماند و صبح آن را بشویید.

    این کار باعث کاهش التهاب و قرمزی محل جوش می شود.

    ماسک آلوئه ورا، عسل و دارچین یکی از انواع ماسک های ضدجوش، ماسک آلوئه ورا، عسل و دارچین است.

    آلوئه ورا خاصیت آنتی باکتریال دارد که به کاهش باکتری های عامل جوش کمک می کند.

    بر اساس تحقیقاتی که روی فواید عسل و خواص دارچین انجام شده، این دو ماده هم همین تأثیر را دارند.

    با مخلوط کردن هر سه این موارد و مصرف آن به عنوان ماسک خانگی، می توانید شانس خود را برای داشتن پوستی سالم و بدون جوش بالا ببرید.

    وبلاگ استادکار

    اپلیکیشن درخواست خدمات

    وبلاگ استادکار

    در این مطلب می‌خوانید:

    زمان مطالعه: 10 دقیقه

    ژل آلوئه ورا برای جای جوش

    تقریباً همه ما با نام گیاه آلوئه ورا آشنا هستیم و کم و بیش در مورد خواص آن شنیده‌ایم. آلوورا گیاهی علفی است که برگ‌هایی گوشتی و ضخیم و بلند دارد و بیشتر در مناطق آفریقایی رشد می‌کند، البته امروزه می‌توانید با رعایت شرایط خاص آن را در منزلتان درون گلدان کشت دهید. آلوورا هم به‌عنوان یک گیاه تزئینی مورد استفاده قرار می‌گیرد و هم به خاطر خواص فراوانی که دارد در بسیاری صنایع غذایی مصرف خوراکی دارد. مهم‌تر از همه‌ی این‌ها ژل آلوئه ورا دارای خواص فوق‌العاده‌ای برای پوست و مو است و به همین دلیل سال‌هاست که جای خود را در صنعت تولید لوازم آرایشی و بهداشتی باز کرده است.

    همچنین بسیاری از افراد ژل گیاه آلوورا را به صورت طبیعی استفاده می‌کنند. اگر برگ گیاه آلوئه ورا را برش بزنید، ماده‌ی ژلاتینی و لزج درون آن را مشاهده می‌کنید، این ماده همان شیره یا ژل آلوورا است. ظاهراً در زمان‌های دور در کشورهایی مثل مصر از این ژل برای درمان سوختگی و زخم و عفونت استفاده می‌کردند. این ژل سرشار از ویتامین A و E است و خواص این دو ویتامین برای پوست بر کسی پوشیده نیست. اما انواع آلوئه ورا وجود دارد .

    در این مطلب قصد داریم در مورد خواص آلوورا برای پوست و مو صحبت کنیم و طرز استفاده از آلوورا برای پوست صورت و نحوه‌ی ساخت ماسک‌های خانگی فوق‌العاده با آلوورا برای انواع پوست را به شما آموزش دهیم. با استادکار همراه باشید.

    ابتدا می‌خواهیم به پاسخ این سؤال بپردازیم. آیا واقعاً آلوئه ورا برای پوست مفید است؟ و چرا؟ خواص آلوئه ورا برای پوست چیست؟ آلوورا سرشار از ویتامین‌های A,E,B,C,D و همچنین مملو از مواد معدنی مثل زینک، پتاسیم و منیزیم است. این مواد همگی برای پوست بسیار مفید و مؤثر هستند. با توجه به قدمت حدوداً ۶۰۰۰ ساله‌ی آلوورا، از دیرباز این گیاه در میان مردم تمدن‌های مختلف برای مشکلات مختلف پوستی مورد استفاده قرار گرفته است. آن‌ها از آلوورا برای درمان زخم‌ها و افزایش سرعت ترمیم و بهبود زخم‌ها، سوختگی‌های پوست و همچنین برای درمان عفونت‌های پوستی استفاده می‌کردند.

    امروزه نیز علاوه بر تمام این مصارف آلوورا در درمان اگزما و حساسیت‌ها و خشکی پوست مورد استفاده قرار می‌گیرد. همچنین آلوورا یک آبرسان و رطوبت رسان طبیعی فوق‌العاده برای پوست است و می‌تواند باعث شادابی و درخشندگی پوست شود و از پیری و چروک شدن پوست جلوگیری کند. بعلاوه می‌تواند در درمان آکنه و لک‌های پوستی مؤثر واقع شود.

    همان‌طور که گفتیم آلوورا خواص فراوانی برای پوست صورت و بدن دارد. اگر دچار آفتاب سوختگی شده‌اید استفاده از آلوورا می‌تواند علاوه بر تسکین پوستتان به ترمیم و احیای دوباره‌ی آن کمک فراوانی کند. ژل گیاه آلوئه ورا دارای خاصیت لایه برداری ملایم است و می‌تواند به‌عنوان اسکراب یا ماسک پیلینگ برای پوست شما لایه برداری ملایم انجام دهد. زخم‌ها و بریدگی‌های کوچک پوست می‌توانند با آلوئه ورا ترمیم و درمان شوند. آلوئه ورا می‌تواند جوش های پوستی شما و لک‌های ایجاد شده روی پوستتان را درمان کند، همچنین می‌تواند جایگزین کرم آبرسان و مرطوب‌ کننده‌ی شما شود و از چین و چروک و پیری زودرس پوست شما جلوگیری کند.

    همچنین آلوورا می‌تواند باعث کاهش تیرگی و پف اطراف چشم شود. نکته‌ی مهم در استفاده از آلوئه ورا این است که باید حتماً قبل از استعمال آن روی صورتتان، تست حساسیت به آلوورا را انجام دهید. به این صورت که بعد از برش دادن گیاه و خارج کردن ژل خالص آلوورا، مقداری از آن را روی ناحیه‌ی داخلی پوست نازک بازو قرار دهید و مدتی به آن زمان دهید (حدود ۲۰ دقیقه) در صورتی که پوستتان دچار خارش، سوزش، قرمزی، تورم و التهاب نشود شما برای استفاده از آلوورا مشکلی ندارید، در غیر این صورت پوست شما نسبت به آن حساسیت دارد.

    در صورتی که می‌خواهید از ماده‌ی طبیعی و ژل خالص گیاه آلوئه ورا استفاده کنید می‌توانید گیاه آلوئه ورا را از گلخانه‌ها و یا عطاری‌ها تهیه کنید. علاوه بر آن می‌توانید این گیاه را درون گلدان یا باغچه‌ی خانه خودتان کشت دهید و مورد استفاده قرار دهید. البته این گیاه بیشتر در مناطق گرم و خشک رشد می‌کند. علاوه بر این بسیاری از برندهای لوازم آرایشی و بهداشتی در داخل و خارج از ایران ژل گیاه آلوئه ورا را به‌صورت صنعتی خالص سازی کرده‌اند و معمولاً در این ژل‌ها ترکیبات حساسیت‌زای گیاه حذف شده و مدت زمان نگهداری آن بالاتر رفته است. این ژل‌ها در داروخانه‌ها و فروشگاه‌های لوازم آرایشی بهداشتی موجود هستند و می‌توانید آن‌ها را تهیه و استفاده کنید.

    همچنین می توانید روش نگهداری و پرورش گیاه آلوورا در خانه را بخوانید و خودتان این گیاه ارزشمند را در خانه نگهداری کنید .

    روش استفاده از آلوئه ورا برای پوست صورت ساده است، ابتدا برگ گوشتی گیاه آلوورا را تهیه کرده و قسمت‌های دندانه‌ای سفید رنگ آن را بریده و گیاه را از طول با کمک چاقو برش دهید و ژل موجود در گیاه را با قاشق خالی کنید، بعد از انجام تست حساسیت به آلوئه ورا در صورت حساسیت نداشتن می‌توانید ژل را به‌صورت خالص و یا به‌عنوان یک پایه برای ساخت ماسک‌های متنوع خانگی برای صورتتان استفاده کنید. همچنین می‌توانید گیاه را به‌صورت حلقه‌های عرضی برش بزنید، آن را باز کنید و روی صورتتان ماساژ دهید. نکته: توجه کنید که گیاه آلوورا بعد از برش خوردن و قرار گرفتن در معرض هوا، اکسید شده و علاوه بر از دست دادن خواص خود، می‌تواند موجب بروز مشکل و حساسیت شود، پس حتماً مقدار باقی‌مانده را به خوبی درون پلاستیک، کاغذ یا سلفون پیچانده و در محیط خنک نگه‌دارید.

    همان‌طور که گفتیم با توجه به خواص آلوورا برای جوش صورت، این گیاه ماده‌ی مناسبی برای ساخت ماسک ضد جوش است. اگر صورت چرب و جوش داری دارید می‌توانید از یک یا چند مورد از دستورات ماسک آلوورا برای پوست چرب و جوش‌دار که در ادامه توضیح خواهیم داد به صورت هفتگی استفاده کنید:

    این ماسک به دلیل داشتن لیمو، علاوه بر کاهش آکنه خاصیت روشن کنندگی نیز دارد. همچنین به کمرنگ شدن لک‌های تیره و جای جوش کمک می‌کند و بعد از مدتی استفاده پوست شما را به وضوح شفاف‌تر و روشن‌تر می‌کند.

    طرز تهیه: برای ساخت این ماسک باید یک تا دو قاشق ژل آلوورا را با دو الی سه قطره از آب لیموی تازه کاملاً مخلوط‌کنید (در ریختن لیمو زیاده روی نکنید زیرا باعث سوزش و التهاب پوست می‌شود) و مخلوط حاصل را روی صورت و گردنتان ماساژ دهید (به جز نواحی دور چشم). بعد از ۱۵-۲۰ دقیقه صورتتان را با آب گرم بشویید و مقداری مرطوب کننده به پوستتان بزنید. می‌توانید باقی‌مانده‌ی ماسک را برای یک تا دو روز در یخچال نگهداری کنید. می‌توانید ۳ بار در هفته از این ماسک صورت آلوورا و لیمو استفاده کنید تا علاوه بر روشن و صاف کردن پوستتان از ایجاد آکنه نیز جلوگیری کنید.

    این ماسک به خاطر داشتن خواص ضدالتهابی آلوورا و خاصیت ضدمیکروبی و نرم‌کنندگی عسل می‌تواند هم‌زمان با مبارزه با آکنه، پوست شما را تسکین دهد.

    طرز تهیه: یک قاشق غذاخوری عسل را با یک قاشق غذاخوری ژل آلوورا کاملاً مخلوط‌کنید. (هم می‌توانید از ژل خالص گیاه آلوورا استفاده کنید و هم می‌توانید ژل‌های خالص آلوورا که برای فروش در مغازه‌ها موجود هستند را مورد استفاده قرار دهید) ماسک را روی نواحی صورت و گردن و یا بدن خود قرار دهید و بعد از حدود ۲۰ دقیقه نواحی موردنظر را با آب گرم بشویید و بعد از خشک کردن در صورت تمایل از مرطوب کننده استفاده کنید.

    این ماسک علاوه برداشتن فواید آلوئه ورا برای پوست صورت، با قدرت اضافی شکر و شیر، پوست را تسکین داده، مرطوب کرده و ضمن روشن کردن آن با آکنه مبارزه می‌کند. شکر منبع طبیعی گلایکولیک اسید است که به بازسازی سلول‌های پوست کمک می‌کند و همچنین باعث جذب رطوبت می‌شود. شیر نیز به دلیل خواص تسکین دهندگی و درخشان و مرطوب کنندگی پوست، سال‌هاست که در محصولات مراقبت از پوست مورد استفاده قرار می‌گیرد.

    طرز تهیه: یک قاشق غذاخوری شکر را با حدوداً نصف قاشق غذاخوری شیر مخلوط‌کنید و انقدر هم بزنید تا کاملاً مخلوط و یکدست شوند. دو قاشق غذاخوری از ژل تازه‌ی آلوئه ورا به مخلوط فوق اضافه کنید و کاملاً مخلوط‌کنید. ماسک را به‌آرامی روی نواحی دلخواه (صورت، گردن و بدن) ماساژ دهید و اجازه دهید ۲۰ دقیقه روی پوست باقی بماند. سپس آن را با آب گرم بشویید و بعد از خشک کردن در صورت تمایل از مرطوب کننده استفاده کنید.

    لکه‌های ناشی از افزایش سن، جوش، تیرگی‌ها و یا سوختگی را می‌توان با استفاده از این ماسک صورت آلوئه ورا درمان کرد. گلاب یک قابض است که پوست را تسکین داده و پاک‌سازی می‌کند. این فرآیند بازسازی سلول و گردش خون مویرگی را نیز بهبود می‌بخشد. همچنین گلاب با تنظیم PH پوست به مرور زمان موجب کنترل ترشح چربی اضافه‌ی پوست می‌شود.

    طرز تهیه: ۱ قاشق غذاخوری گلاب را به یک قاشق غذاخوری ژل آلوورا اضافه کنید و کاملاً مخلوط‌کنید. ماسک را روی پوست صورت و گردن یا بدن خود بمالید و اجازه دهید ۲۰ دقیقه روی پوست بماند و بعد از آن پوستتان را با آب سرد بشویید. (می‌توانید قبل از شستشوی آن، حدود ۲-۳ دقیقه مواد ماسک را روی پوست ماساژ دهید تا منافذتان را پاک‌سازی کند) می‌توانید ۳ بار در هفته از این ماسک استفاده کنید.

    این ترکیب به‌عنوان یک درمان تغذیه‌ای عمیق برای پوست عمل می‌کند. محتوای چربی غنی موز باعث آبرسانی و رطوبت پوست می‌شود و از ایجاد خشکی و پوسته پوسته شدن جلوگیری می‌کند. شما همچنین می‌توانید بعد از استفاده از این ماسک، بهبود حالت ارتجاعی پوست خود را حس کنید.

    طرز تهیه: یک قاشق غذاخوری ژل آلوورا را با ۳ تا ۴ قطعه کوچک موز له شده کاملاً مخلوط‌کنید. ترکیب حاصل را به‌آرامی روی پوست ماساژ دهید و اجازه دهید برای ۱۰ تا ۱۵ دقیقه روی پوستتان بماند. سپس پوست را با آب ولرم شستشو دهید و بعد از خشک کردن از مرطوب‌کننده‌یا آبرسان استفاده کنید. می‌توانید از این ماسک ۱ تا ۲ بار در هفته استفاده کنید.

    این ماسک علاوه برداشتن خواص ژل آلوورا برای پوست، به خاطر وجود خیار باعث تسکین و آبرسانی و رطوبت رسانی فوق‌العاده به پوست به ویژه پوست‌های خشک و حساس می‌شود. اگر دچار آفتاب سوختگی شده‌اید این ماسک می‌تواند پوستتان را تسکین دهد و رطوبت از دست رفته را به آن برگرداند.

    طرز تهیه: ۱ قاشق چای‌خوری آب خیار را با ۲ قاشق چای‌خوری آلوئه ورا مخلوط‌کنید. (در صورت تمایل می‌توانید ۲ تا ۳ قطره روغن گل سرخ نیز به ترکیب فوق اضافه کنید). ماسک را به‌آرامی روی نواحی صورت و گردن یا بدن ماساژ دهید و بعد از گذشت ۱۵-۲۰ دقیقه آن را با آب سرد بشویید. بعد از خشک کردن پوست می‌توانید از آبرسان یا مرطوب کننده استفاده کنید. می‌توانید ۱ تا ۲ بار در هفته از این ماسک استفاده کنید.

    روغن زیتون سرشار از مواد مغذی برای پوست است. آنتی‌اکسیدان موجود در این روغن از پوست در برابر رادیکال‌های آزاد سرطان‌زا محافظت خواهد کرد. همچنین روغن زیتون خاصیت آنتی ‌باکتریال دارد و نرم‌کننده پوست است و برای رطوبت رسانی به پوست‌های خشک بسیار مناسب است.

    طرز تهیه: یک قاشق غذاخوری ژل آلوورا را با نصف قاشق چای‌خوری روغن زیتون مخلوط‌کنید. ترکیب حاصل را به مدت ۲۰ دقیقه روی پوست خود نگه‌دارید و بعد از آن با آب سرد بشویید.

    ژل آلوئه ورا برای جای جوش

    این ماسک مناسب افرادی است که می‌خواهند پوست درخشان و روشنی داشته باشند، زردچوبه چهره را روشن‌تر می‌کند و رنگ پوست را یکنواخت می‌کند. همچنین حاوی آنتی اکسیدان ‌ها و ترکیبات ضد التهابی است که هرگونه مشکل پوستی موجود را درمان می‌کند.

    طرز تهیه: ۱ قاشق چای‌خوری عسل را با ۱ قاشق غذاخوری ژل آلوورا و حدوداً ۸/۱ (یک هشتم) قاشق چای‌خوری زردچوبه مخلوط‌کنید و به آن چند قطره گلاب اضافه کنید. مخلوط فوق را روی پوست صورت و گردنتان ماساژ دهید و برای حدوداً ۲۰ دقیقه روی پوست خود نگه‌دارید و بعد از آن با آب ولرم بشویید. از این ماسک می‌توانید ۲ بار در هفته استفاده کنید.

    بیشتر بدانید طرز تهیه ماسک آلوورا برای مو

    اسکراب ها یا لایه‌بردارها دسته‌ای از محصولات مراقبت از پوست هستند و با اینکه نسبت به دیگر محصولات کمتر شناخته ‌شده‌اند اما تأثیر بسیار زیادی بر سلامت و زیبایی پوست دارند. سلول‌های پوست ما مرتباً در حال بازسازی هستند و لازم است در فواصل زمانی مشخص سلول‌های مرده را از روی پوست پاک‌سازی کنیم تا سلول‌های جدید بتوانند فضای لازم برای رشد و تنفس را به دست آورند. با توجه به مطالبی که ذکر کردیم و خواص ژل آلوورا برای پوست صورت می‌توان از آن به‌عنوان یک اسکراب فوق‌العاده نام برد. برای تأثیر گذاری بیشتر می‌توانید از دستور زیر برای ساخت اسکراب خانگی آلوورا استفاده کنید.

    طرز تهیه: مقداری شکر قهوه‌ای را با ژل آلوورا مخلوط‌کنید و این ترکیب را به‌آرامی روی پوستتان ماساژ دهید تا سلول‌های مرده‌ی پوستتان را جدا کند. (دقت کنید خیلی آرام این کار را انجام دهید تا دانه‌های شکر به پوستتان آسیب وارد نکنند)

    اگر طرفدار استفاده از مواد طبیعی برای مراقبت از پوست هستید و علاقه‌ای به استفاده از میسلارواتر یا آرایش پاک‌کن‌های شیمیایی موجود در بازار ندارید می‌توانید با استفاده از آلوورا برای خودتان یک پاک‌کننده‌ی آرایش طبیعی بسازید. با ترکیب کردن مقداری ژل آلوورا به روغن زیتون می‌توانید یک میسلارواتر طبیعی بسازید و آرایشتان را با کمک پنبه و مخلوط فوق پاک کنید.

    از دیگر محصولات بسیار مهم در روتین مراقبت از پوست تونر ها هستند. تونر ها کار پاک‌سازی نهایی پوست را انجام می‌دهند و نقشی بسیار حیاتی در سلامت پوست شما دارند. معمولاً بعد از شستشوی پوست و قبل از استفاده از کرم های آبرسان باید از تونر استفاده شود. در زیر دستور ساخت یک تونر خانگی را با آلوورا به شما آموزش می‌دهیم.

    طرز تهیه: چای سبز را دم کنید و بعد از رد کردن چای از صافی و خنک شدن آن، مقداری ژل آلوورا به آن اضافه کنید. محلول فوق را با پنبه روی پوست صورت و گردن بمالید و اجازه دهید خشک شود. نیازی به شستشو نیست و بعد از آن می‌توانید از کرم آبرسان یا دیگر محصولات مراقبت از پوستتان استفاده کنید. این تونر دارای خواص فوق‌العاده‌ای است و علاوه بر پاک‌سازی و بستن منافذ باز پوست باعث دفع سموم و کاهش قرمزی و التهاب پوست می‌شود.

    ترکیب آلوئه ورا با ویتامین E یک کرم طبیعی ضد پیری دور چشم عالی ایجاد می‌کند که به کاهش و جلوگیری از چین و چروک کمک می‌کند و به ویژه برای پوست‌های حساس مفید است. این کار را حداقل یک بار در روز انجام دهید تا خطوط ریز کاهش یابد و لطافت پوست زیر چشم را افزایش دهد.

    طرز تهیه: یک کپسول ویتامین E را با سنجاق سوراخ کرده و محتویات آن را با یک قاشق غذاخوری درون یک کاسه فشار دهید. ژل آلوئه ورا را درون ظرف ریخته و آن را با یک قاشق کاملاً مخلوط‌کنید. مخلوط را به‌آرامی با فشار کم انگشتان روی پوست زیر چشم خود بمالید و اجازه دهید جذب شود. (بعد از جذب آن می‌توانید به آرایش پوستتان بپردازید)

  • عکسهای برای پروفایل دخترانه زیبا
  • همان‌طور که گفتیم فواید آلوورا برای پوست زیاد است و باعث شادابی و درخشندگی پوست می‌شود و می‌تواند به پوست حس تازگی و نشاط بدهد. به همین خاطر پایه‌ی فوق‌العاده‌ای برای ساخت اسپری‌های شاداب کننده‌ی پوست است. در زیر دستور ساخت دو نوع اسپری آلوئه ورا را به شما آموزش می‌دهیم.

    طرز تهیه اسپری آلوئه ورا: ۱ پیمانه ژل آلوورا را به ۳ پیمانه آب اضافه کنید و کاملاً مخلوط‌کنید. چند قطره روغن ویتامین E به آن اضافه کنید و مخلوط حاصل را درون یک بطری اسپری خالی و تمیز بریزید و درون یخچال نگهداری کنید.

    دستور دیگری برای ساخت اسپری آلوورا: آب یک خیار کوچک را به همراه یک قاشق چای‌خوری ژل آلوورا و یک پیمانه آب مقطر یا آب تصفیه شده مخلوط‌کنید و درون بطری اسپری خالی و تمیز بریزید و آن را درون یخچال نگهداری کنید.

    در این مطلب سعی کردیم شما را با تعدادی از خواص آلوورا برای پوست آشنا کنیم. آلوورا دارای خواص بسیار زیادی است. آلوورا علاوه بر فواید زیادی که برای پوست دارد برای موها و تقویت رشد و سلامت و درخشندگی موها و همچنین جلوگیری از ریزش مو بسیار مفید است. همچنین این گیاه دارای خواص و فواید زیاد برای دستگاه گوارش است. همه‌ی این موارد و بسیاری موارد دیگر باعث شده‌اند که صنایع مختلف غذایی، بهداشتی، آرایشی و دارویی از این گیاه استفاده‌های فراوانی داشته باشند و محصولات خود را که حاوی این ماده‌ی گیاهی مفید و فوق‌العاده هستند در دسترس همگان قرار دهند. شما نیز اگر تجربه استفاده از این گیاه با ارزش را دارید آن را با ما در بخش نظرات به اشتراک بگذارید.

    منابع: stylecraze l visihow

    شما با ثبت سفارش رایگان در سایت استادکار، چند پیشنهاد از استادکاران معتبر و متخصص منطقه خود دریافت می‌کنید.

    همچنین هزینه پیشنهادی استادکار منتخب‌تان را پس از اینکه کار به اتمام رسید، پرداخت خواهید کرد. در تمامی مراحل، از ثبت سفارش رایگان تا انجام کامل کار، تیم پشتیبانی و اجرایی استادکار در کنار شماست

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دیدگاه

    ژل آلوئه ورا برای جای جوش

    وب‌ سایت

    شما با ثبت سفارش رایگان در سایت استادکار، چند پیشنهاد از استادکاران معتبر و متخصص منطقه خود دریافت می‌کنید.

    همچنین هزینه پیشنهادی استادکار منتخب‌تان را پس از اینکه کار به اتمام رسید، پرداخت خواهید کرد. در تمامی مراحل، از ثبت سفارش رایگان تا انجام کامل کار، تیم پشتیبانی و اجرایی استادکار در کنار شماست

    © کپی رایت 1399

    شفاف سازی و جوانی پوست با ماسک آلوئه ورا و چای سبز

    اگر پوستتان دارای آکنه و جوش می‌باشد میتوانید با ماسک آلوئه ورا و چای سبز پوست خود را شفاف کنید و همچنین با علائم پیری زودرس مبارزه کنید.

    ماسک آلوئه ورا و چای سبز ضد آکنه و جوش

    آلوئه ورا سرشار از ویتامین‌ها، مواد معدنی و اسیدآمینه است و به همین دلیل یکی از مواد فوق العاده برای پوست است. در حقیقت در بسیاری از محصولات آرایشی بهداشتی از آن استفاده می‌شود و به از بین بردن لک‌های پوست و کم کردن رنگ برنز پوست کمک می‌کند.

    چای سبز هم منبعی غنی از آنتی اکسیدان‌ها و مواد مغذی است که پوست را شفاف و با علائم پیری زودرس مبارزه می‌کنند. علاوه بر این، به دلیل خاصیت ضدالتهاب و آنتی باکتریال، هر دوی این مواد با آکنه و جوش مقابله می‌کنند.

    ژل آلوئه ورا برای جای جوش

    1- 2 تا 4 قاشق غذاخوری ژل آلوئه ورا را در مخلوط کن بریزید.

    2- یک قاشق غذاخوری چای سبز اضافه کنید.

    3- مواد را با هم مخلوط کنید.

    ماسک را به صورت و گردن بمالید، اجازه دهید 15 تا 20 دقیقه روی پوست بماند و سپس پوست را آب بکشید. از این ماسک چند مرتبه در هفته استفاده کنید.

    ماسک آلوئه ورا
    فواید آلوئه ورا برای پوست :

    – خواص ضدالتهابی آلوئه ورا برای درمان لکه‌های پوستی، جوش و سایر مشکلات پوستی مفید است.- بریدگی یا زخم کوچک پوستی، سوختگی پوست و دانه‌های پوستی با استفاده از آلوئه ورا به خوبی درمان می‌شوند.

    – ژل گیاه آلوئه ورا از برگ‌های آن استخراج می‌شوند و وقتی به طور منظم روی پوست مالیده شوند، سلول‌های مرده پوست را نرم کرده و آنها را از بین می‌برند. لذا پوست را صاف و نرم می‌کند.- آلوئه ورا بروز علائم پیری پوست مانند چین و چروک را عقب می‌اندازد.

    – استفاده از آلوئه ورا و فراورده‌های آرایشی و بهداشتی تولیدشده از آن در هر فصلی از سال مفید است.خواص خنک کننده آن با آبرسانی به پوست باعث خلاصی از شر آفتاب سوختگی در تابستان می‌شود. در فصل زمستان نیز با افزودن رطوبت به پوست، از خشکی پوست جلوگیری می‌کند.

    حال طرز استفاده از ژل گیاه الوئه ورا را برای انواع پوست‌ها بیان می‌کنیم. همانطور که قبلا گفتیم، منظور از ژل همان ماده ژلاتینی شکل و لزجی است که با بریدن برگ این گیاه از آن خارج می‌شود.

    چای سبز
    خواص چای سبز برای پوست

    چای سبز منبع سرشار از پلی‌فنول‌ها و آنتی‌اکسیدان‌ها است که آن را به یک ماده ضد پیری، ضد التهاب و ضد سرطان تبدیل کرده است. این نوشیدنی معجزه‌آسا در ترکیب بیشتر داروهای گیاهی محافظت از پوست استفاده می‌شود.چای سبز همچنین به عنوان یک محافظ قوی، می‌تواند وظیفه حفاظت از پوست در معرض آفتاب، جذب رادیکال‌های آزاد و کاهش التهاب ناشی از اشعه‌های مضر UV را بر عهده بگیرد.

    اولین خاصیت چای سبز برای پوست از روحیه جنگنده این چای در مقابل رادیکال‌های آزاد نشات می‌گیره. رادیکال‌های آزاد در شرایط نرمال وقتی بدن در معرض نور خورشید، آلودگی و دود سیگار قرار می‌گیره فعال می‌شن.چای سبز آنتی‌اکسیدان‌هایی داره که سوار جریان خون می‌شن و به جنگ این رادیکال‌ها می‌رن. پیروزی چای بر این رادیکال‌ها تاثیر خودش رو روی پوست می‌ذاره.

    همین امروز چند کیسه چای سبز تهیه کنید و آن را در درون آب داغ دم کرده و بگذارید خنک شوند. از این به بعد به جای شستن صورت خود با آب معمولی از این محلول معجزه آسا استفاده کنید.

    بعد از شستن صورت با این محلول آن را خشک نکنید و بگذارید به طور طبیعی خشک شود. پیروی دائمی‌از این روش می‌تواند به تدریج جای زخم و جوش‌ها را در صورتتان بهبود بخشد. و از بروز مجدد آکنه نیز پیشگیری کند.علاوه بر آن شما با این روش صاحب یک مرطوب کننده دست و صورت عالی شده اید.

    چای سبز موادی داره که روند پیری پوست رو معکوس می‌کنه. مصرف چای سبز رد سن رو از روی پوست کمرنگ می‌کنه و با افزایش خاصیت ارتجاعی پوست مانع ایجاد چروک می‌شه که نماد پیری پوسته. / تک رژ

    فال حافظ

    متن عاشقانه متن زیبا

    صفحه اصلیتبلیغاتتماس با مادرباره ما

    مطالب بخش سلامت و پزشکی سایت کوکا فقط جنبه اطلاع رسانی و آموزشی دارند. این مطالب توصیه پزشکی تلقی نمی شوند و نباید آنها را جایگزین مراجعه به پزشک جهت تشخیص و درمان کرد.

    © کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب کوکا به هر نحو غیر مجاز می باشد.
    هر گونه کپی برداری از محتوای سایت کوکا پیگرد قانونی دارد.
    استفاده از مطالب سایت کوکا در سایت های خبر خوان و دارای آی فریم نیز اکیدا ممنوع است.

    ژل آلوئه ورا برای جای جوش
    ژل آلوئه ورا برای جای جوش
    0

    دوره مقدماتی php

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *