چیکار کنیم وقتی بیکاریم

دوره مقدماتی php
چیکار کنیم وقتی بیکاریم
چیکار کنیم وقتی بیکاریم

حوصله تون سر رفته؟ بی قراری می کنید؟ دلتون میخواد یه چیزی باشه که بهتون انگیزه بده؟ یه نظریه وجود داره که میگه با پیشرفت تکنولوژی، آدمها بیشتر از قبل حوصله شون سر میره. اما اگه بهش فکر کنید، تکنولوژی…

حوصله تون سر رفته؟ بی قراری می کنید؟ دلتون میخواد یه چیزی باشه که بهتون انگیزه بده؟ یه نظریه وجود داره که میگه با پیشرفت تکنولوژی، آدمها بیشتر از قبل حوصله شون سر میره. اما اگه بهش فکر کنید، تکنولوژی برای ما اینهمه گوشی تلفن و لپ تاپ و دستگاه پشت دستگاه آورده تا بتونیم همین یه دونه مشکل رو حل کنیم.

حوصله سر رفتگی چی هست

شاید متوجه نشده باشید، اما حوصله سر رفتگی یه شکلی از استرس و اضطراب رو در بدن ما به وجود میاره و طوری دست روی احساساتمون میذاره که احساس کلافگی و تاخیر انداختن توی کارها به وجود میاد. آدم دوست داره همیشه مشغول باشه یا اینکه در حال انجام کاری باشه.

اگه به وقتهایی فکر کنید که حوصله تون سر رفته، یادتون میاد که توی اینجور مواقع به این دلیل حوصله تون سر میره که نمیدونید چه کار باید انجام بدین. ضعف در تصمیم گیری نقش مهمی رو بازی می کنه. بر عکس، وقتی مشکلی در تمرکز کردن نداشته باشیم و دقیقا بدونیم چه چیزی میخوایم به دست بیاریم، دیگه به راحتی حوصله مون سر نمیره. پس یک جواب اینه که روی چیزی که میخواین تمرکز کنین.

چیکار کنیم وقتی بیکاریم

دوره مقدماتی php

همه چیز به تمرکز برمیگرده

وقتی حوصله مون سر میره، از اینکه فعالیتی برای انجام دادن نداریم کلافه میشیم. حالا برعکس این حالت اینه که بیاید و از منفعل بودن اون لحظه تون لذت ببرید. در واقع اگه با نشستن و هیچ کاری نکردن مشکلی نداشته باشید، احساس بی حوصلگی بهتون دست نمیده. نمیگم خوبه که آدم صبح تا شب بیکار بشینه و هیچ فعالیتی انجام نده، اما به وقتهایی که حوصله تون سر میره به عنوان زمان مدیتیشن نگاه کنید، یه زنگ تفریح از همه چیزهای زندگی مدرن که دوست دارن مدام ما رو به خودشون سرگرم کنن. اگه اینطوری بهش نگاه کنید، میبینید که بی حوصلگی براتون خوبه! دفعه بعد که حوصله تون سر رفت و نمیدونستید چی کار باید بکنید، به خودتون استرس وارد نکنید. تکیه بدین و از هیچ کاری نکردن لذت ببرین.

به جای اینکه دنبال تحریک ذهنتون با کارهای موقت و سرسری باشید، روی کاری تمرکز کنید که واقعا براتون مهمه. چه کاری میتونه استفاده درست از وقتتون محسوب بشه؟ چی کار میتونید بکنید که به رسیدن به اهداف بزرگ زندگیتون برسید؟

این ایده ها رو در نظر بگیرید:

تمرکز کنید

حوصله سررفتگی از یه لحاظ خیلی به درد میخوره و اونم اینه که بهمون انرژی میده که “یه کاری بکنیم”. پس دفعه بعد که حوصله تون سر میره، بهتره برید سراغ یکی از کارهایی که توی لیست انجام کارتون نوشتید (اصلا این عادت رو دارید که کارهاتون رو لیست کنید؟).

بعضی از ایده هایی که در زمان بی حوصلگی ممکنه به دردتون بخوره:

ار حوصله سر رفتگی لذت ببرید

اگه هیچ کدوم از ایده های بالا براتون جذاب نبود، بهتره یه رویکرد جدید داشته باشید. فقط کافیه تسلیم بی حوصلگی تون نشید و به جاش کاری انجام بدین که بهتون احساس لذت بده. برعکس تصور عامیانه، برای موفق بودن لازم نیست همیشه در حال انجام دادن کاری باشید. بعضی وقتها استراحت کردن های دوره ای باعث میشه راندمان کاری خیلی بالاتر بره.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه


Current ye@r *


Leave this field empty

بنظره من که متن خیلی خوبی بود، بی حوصلگی از نداشتن کار و برنامه میاد، دقیقا مثل الان که نمیدونستم باید چیکار کنم، اما بعد از خوندن این متن متوجه این موضوع شدم که الان ذهنم خالیه خالیه و راحت میتونم یه برنامه کاری جدید برای کاری که چند وقته عقب انداختم میتونم بریزم. جالب اینجاست که اولش و شروعش سخته، حتی اگر موضوعتون تفریحی باشه!!!
مثلا الان اگر تو بی حوصلگی فکر رفتن به پارکو بکنین خودتون باش مخالفت نشون میدین، اما اگر یکم سماجت کنین و پاشین لباس بپوشید و راه بیوفتید سمت پارک، همچیز درست میشه. کافیه امتحان کنین.
این متن بمن خیلی کمک کرد. امیدوارم این نوشته من هم کمک به دوستانی کرده باشه که کاملا متوجه متن نشدن و هم کمک به مالک سایت در سئو شدن کلمه بی حوصلگی ?
همین الان پاشید و یه کاریرو همانطور که در سایت نونفره گفت انجام بدید، میدونم سخته ولی شروعش سخته، بعدش کیف میکنید.
بلند شید و بی حوصلگی را بزارید کنار و دور حوصله سر رفتن را خط بکشیییییید!

یامان بی حوصلیم
یورولمشامدا

ای جماعت من مبمیرم اخه

ای جماعت اخی من چوخ داریخرام

یه What the fuck جا داشت بگم!

خیلی مزخرفه میگی اگه حوصلتون سر رفته ازش لذت ببرید ؟?
برو بابا زده سرت

من حوصله خودم ندارم به برسه به این کارا

چرت ترین متنی بود که خوندم، از سایت این مطلبو حذف کنید

جمع کنین بابا بدتر حوصلم سر رفت??

خوبه مدیتیشن انجام دادن اما نه وقتی ک حوصله خودتم نداری..
پیشنهادم اینه پاشین یه قر بدین همه چی درست میشه ?✌

چرت بود

حوصله ام سر رفته کی این چرندیاتو نوشته؟ منکه رفتم برای خودم چایی وشکلات اوردم البته بزورررررررر انقدر کار دارم ولی حال هیچی نیست

سلام عروس مادرم میشی؟

عروس مادرت اره ولی زن تو نه خخخخخ

چرا زر میزنه؟ کدوم اسکلی اینو نوشته؟ میگه سکوت کنید و مث دیوونه ها فک کنین حوصلمکن سر نمیره???
خیلی کارساز بود پیشنهاد میکنم بخونيد تا بیشتر حوصلتون سربره?

من چیزی سر در نیاوردم ?

ممنونم?

هرکی حوصله ش سررفته توتل بهم پی ام بده تابگم چیکارکنه۰۹۳۵۴۸۲۳۹۲۵

یا خدا کی حوصله ی این کارا رو داره بابا!

چیکار کنیم وقتی بیکاریم

چ چرندیاتی …والا حوصله همینارم ندارم

شما عزیزم ب ی نفر دیگه احتیاجی داری تا بتونی وقتتو باهاش خوش بگذرونی پس یکیو واسه خودت پیدا کن

بچه ها بابا بزرگم فوت کرده یه فاتحه بدید ممنون

?

سلام بسیار عالی وممنون از مطالب زیباتون

میتونین با خودتون صحبت کنین.اینجوری هم خوشحال میشین هم متوجه میشین چکار کنین.یا هرچیزی ک تو ذهنتونه رو بنویسین

فقط میتونم بگم خدا شفتون بده

اگه حوصله داشتم متن بخونم میرفتم کتاب میخوندم

خیلی چرت بود

واقعا فك ميكنى كسى كه حوصلش سر رفته حوصلش ميكشه متن بخونه

منم خیلی وحشتناک حوصلم سر میره دنبال کارم کار گیرم نمیاد

ممنونم ازشما

حوصلم سر رفته
خیلی خیلی سر رفته
دو هفته ست فلوت تمرین نکردم
گلارو هم آب ندادم
با داداشم بازی نکردم
درست و حسابی نخوابیدم
و و و و
یکی بگه چیکار کنم آخه؟؟؟؟
نور چراغ اذیتم میکنه و حال ندارم خاموش کنم.
تازه شم…
دلم پیترا پپرونی هم میخواد??

اصلاحس هیچی رو ندارم می‌خوام انجام بدم ولی نمیکشم امکان نداره خوب باشم

چرا چرت و پرت میگید.مورد سوم خیلی مسخرس‌.اگه ما میدونستیم چیکار کنیم که حوصلمون سر نمیرفت

خخخخخخ والاهمینوبگو

کاملن موافقم???

واقعا وقتی همه این کارو کردیم بازم سر میره چی ؟

وبسایت شخصی مجید صادقیان

روزنوشته های من در مورد کار، زندگی و سفر

پیش نوشت 1: این چند خط را بفرموده دوستم پوریا قصابی می نویسم.

پیش نوشت 2: اینکه در موقعیتی مانند بیکاری نباشیم و بخواهیم در مورد آن نظر بدهیم ، شاید از دقت و صحت بالایی برخوردار نباشد و گاهی حالت شعارگونه پیداکند. اما هر چه هست در این لحظه و این شرایط وقتی خودم را در موقعیت بیکار بودن و بیکار شدن تصور می کنم، به این چند نکته که به ذهنم می رسد باور دارم و به‌ نظرم

چیکار کنیم وقتی بیکاریم

از این جنبه خالی از لطف نیست که اینجا هم بنویسم.

هنگامی که کار خود را از دست می دهیم و یا هنوز وارد بازار کار کشور نشدیم، فرصت خوبی داریم تا نسبت به زمانی که مشغول به کار هستیم میان دنیای کارآفرینی و کارمندی( و یا چیزی میان این دو مانند خرید فرانچایز) آزادانه تر انتخاب کنیم. اگر بنا دارید وارد دنیای کارآفرینی شوید به نظرم بهتر است از خواندن ادامه این نوشته صرف نظر کرده و به مطالب مفید دوستانم که دانش و تجربه بالایی در این حوزه دارند سر بزنید( محمدرضا شعبانعلی و  متمم و حمید طهماسبی)

اما اگر قصد دارید مانند من کارمند باشید ممکن است این چند خط که حاصل دیده ها و شنیده های چند ساله بنده است، برای شما مفید باشد.

من اگر بیکار باشم در اولین فرصت خودم را به کاری 6-8 ساعته مشغول می کنم. ولو آن کار پست ترین و سخت ترین کارها در محیط اطراف من باشد. (البته تا جایی که آسیب جسمی نداشته باشد. مثل باربری!!) و در آن کار مجبور باشم مدتی را به کار بدون دستمزد یا با حقوق اندک بگذرانم.

چون همین که ما با فضای امروز بازار کار ایران آشنا باشیم و در دل کار بخش خصوصی حضور پیدا کنیم که در این بازار رقابتی و پرآشوب فعالیت می کند صرف نظر از دریافت حقوق و مزایا، از نشستن در خانه، خلوت گزینی و مشغول افکار منفی شدن بهتر است. حداقل کمتر دچار مشکلات معمول بیکاری می شویم و حداکثر اگر فرصت کاری خوبی پیش آمد یک کارمند تازه فارغ التحصیل صفر کیلومتر و پرمدعا نیستیم. از طرفی همان مثل قدیمی کار درون کار پیدا می شود همچنان مصداق دارد و فاصله گرفتن از بطن اجتماع، اطلاع ما را از فرصت های محیط ناممکن می کند.

از طرف دیگر همزمان از 8 ساعت فرصت دیگری که در روز دارم. (جدا از 8 ساعتی که برای خواب و خوراک و… اختصاص دارد) برای بررسی توانمندی ها و استعدادهایم استفاده می کنم. شاید به نظر خوشبینانه و از روی شکم سیری به نظر برسد. خصوصا وقتی با تمام خستگی روحی و جسمی بعد از یک روز کاری بدون حقوق به خانه می رسی و منطقا باید کمی به استراحت بپردازی. اما اگر من دنبال تغییر وضعیت بیکاری فعلی ام هستم باید عادات فعلی ام را هم تا مدتی ترک کنم. خصوصا از جایی که عموم مردم دست از تلاش کردن می کشند و تازه از آنجا رقابت برای رشد بین افراد تلاشگر شروع می شود.

شروع به فرستادن رزومه(بسیاری از شرکت ها سیاست درهای باز دارند و فرم های استخدام بر روی سایت های آنان موجود است) می کنم.

به دیدن مدیران منابع انسانی شرکت ها می روم. (من زمان دانشجویی به 23 شرکت مختلف برای استخدام به صورت حضوری مراجعه کردم و نتیجه نگرفتم و با 24 امین شرکت همکاری کردم.)

همزمان در سایت هایی مانند حامی کار، جابینجا  و ایران تلنت  ثبت نام و پیگری آگهی های استخدامی آنها را نیز انجام می دهم. (سایت ایران تلنت به نظرمن حرفه ای ترین سایت کاریابی ایران است و اگر کمی به فهرست نیازهای نیروی کار مورد نیاز در آگهی شرکت های خوب ایران نگاه کنیم به دانش و مهارت های ضروری بازار کار ایران پی می بریم)

و در بدترین شرایط شاید به آگهی های روزنامه ها و سایت های دیگر سربزنم.

راستش من هم می دانم این روزها بیکاری بزرگ ترین معضل ما فارغ التحصیلان دانشگاهی است که روزی با هزار امید و آرزو وارد دوره های آموزش عالی شدیم و این دولت هم عملا در ایجاد اشتغال به وضعیت درماندگی رسیده است. اما از ما فقط غر زدن و یک گوشه نشستن و منتظر معجز ماندن برمی آید؟ همان کاری که میلیون ها مدرک به دست با دانش، مهارت و توانمندی کم خود انجام می دهند.

بالاخره من در این سن در یک سری فعالیت ها هم مهارتی دارم و یا حداقل به بعضی مشاغل علاقه دارم. بعضی موضوعات را تا حدودی مطالعه کرده ام و شاید در آن توانمندی اجرایی اندکی نیز پیدا کرده ام. همان ها را فهرست کنم و ببینم افرادی که در این مشاغل 10 نفر اول ایران هستند چه دارند که من ندارم. سعی کنم در این 8 ساعت ها خودم را در مواردی که به رشته کاری مورد علاقه ام مربوط است تقویت و به آنها نزدیک کنم. ( از ترجمه متون انگلیسی بگیرید تا یادگیری قوانین بیمه و مالیات و یا شاید یادگیری نرم افزار فتوشاپ). همین که سبد عرضه من در بازار کار سنگین تر باشد ناخودآگاه امکان استخدام پذیری من نیز بالاتر خواهد رفت و زمانی می رسد که حتی حاضر به همکاری با هر مجموعه ای نخواهم بود.

جالب است که به تجربه دیده ام که گاهی حتی شوق یادگیری و رشد هم می تواند زمینه استخدام ما را فراهم کند. همکاری داشتم که مدتی در تیم من فعالیت می کرد و به طراحی گرافیکی محتوا خام تولید شده تیم ما می پرداخت. ایشان در جلسه مصاحبه استخدامی چنان علاقه و شوقی برای اینکار نشان داد که من را ترغیب کرد فرصت یک هفته ای به ایشان بدهم تا خودشان را به اصطلاح نشان دهند و بعد در مورد کار صحبت کنیم.

ایشان روزی که وارد مجموعه ما شد تنها اندکی پاور پوینت می دانست و بعد از یک هفته کارهای معمولی با فتوشاپ را فرا گرفته بود. (بعدها شنیدم که آن یک هفته هرشب چندساعت به دیدن آموزش های ویدئویی کار با فتوشاپ  و تمرین می پرداخته) ایشان وارد مجموعه ما شد و در بخش تولید محتوا علاوه بر فتوشاپ در تیترنویسی و متن های کوتاه دست به قلم شده بود و تمرین می کرد. بعد از چند ماه چنان پیشرفتی کرده بود که روزی با عذرخواهی از ادامه همکاری با ما انصراف داد و به یکی از 20 سایت اول ایران پیوست.

شاید باورتان نشود من برای آن موقعیت شغلی با بیش از 20 نفر مصاحبه کرده بودم، اما همین علاقه و تخصص اندک را هم خیلی از افراد نداشتند. (حتی یک نفر درخواست داشت دعوت به مصاحبه برای فردا را به روز دیگری موکول کنیم چون خانه خاله شان دعوت بودند!!)

نمی دانم خبر خوبی است یا نه. حتی آماری هم برای اثبات آن ندارم. اما حاصل مشاهدات من از واقعیت بازار کار ایران این است که بیشتر افراد بیکار حقیقتا نه دانش، مهارت و توانایی خاصی دارند و نه به موضوع خاصی علاقه مند اند. بیشتر افراد دنبال کاری هستند که از صبح تا ظهر پشت یک میز بنشینند، هیچ کاری نکنند و ظهر به خانه بروند تا بعداز ظهر خستگی کارنکردن صبح خود را از تن به در کنند.

من فکر می کنم با چنین رقبایی در بازار کار رقابت نفسگیر و پیچیده ای نداشته باشیم و با کمی تلاش و تدبیر بیشتر از متوسط، از بیکاری به کاری حداقلی خواهیم رسید.

 

خیلی خوشگل بود. همشو خوندم و به بیشتر لینک هایی که دادی هم سر زدم.

سلام مجيد جان
بسيار بسيار بسيار سپاسگزارم
از اينكه وقت گرانبهايت را براي مطلب بالا گذاشتي
نوشته خوب و كاربردي شده استچ
و از آن بسيار آموختم
اميدوارم به زودي از نزديك يكديگر را ملاقات كنيم
دوست شما / پوريا

سلام. خوشحالم که فکر می کنی مفید بوده

سخاوتمندانه و پرنکته

سلام جالب اینجاس لینک (مجموعه ی ما) صفحه ارسال رزومشو حذف کرده !

ممنون گفتید. به همکاران کد نویس ارجاع شد. وب سایت در حال بروزرسانی است و لینک به زودی اضافه خواهد شد.

سلام پسر خوب اینایی که گفتی چی بود چی هست من با 28 سال سن با مدرک لیسانس عمران و فوق دیپلم زبان خارجه بیکارم هر جا میرم میگن خودمون هم زیادی هستیم کار کجاست

سلام
اجازه بده باهات مخالف باشم. فرض می کنیم هیچ کاری برای یک مهندس عمران و یک فرد مسلط به زبان خارجه نیست(که هست) باور من اینه که هنوز هم میشه بدون هیچ سرمایه ای کار کرد و پول درآورد مثل کار توی الوپیک با موتور قسطی . مگر اینکه کار کردن رو عار بدونیم که بحث دیگه ایه

آقای صادقیان حرف شما صحیح کار عار نیست
ولی برای منی که دخترم و سابقه کاری‌ ندارم خیلی سخت کار پیدا میشه.۱ هفتس که درسم تموم شده و ۲ جا‌برای مصاحبه کاری رفتم که پدرم با تایم کار و محلش مخالف بود که البته بهشون حق هم میدم☹

قبول دارم الان کار پیدا کردن سخت تر شده، اما غیر ممکن نیست. همیشه یه بخشی از بازار کار وجود داره که قابل حذف نیست و اتفاقا با شرایط شخصی و تحصیلی ما مطابقت داره، منتهی این بخش بازار کار این روزها کوچک شده و متاسفانه متقاضیان اون هم زیاد شدند. راهی که به ذهن من می رسه اینه که بین متقاضیان کار کفه ما سنگین تر باشه و آنقدر توانمند باشیم که محیط کار خودش رو با شرایط خانوادگی ما تطبیق بده

بله ولی من از فکرِ اینکه برای همیشه آدم مفیدی نباشم سکته نکنم خوبه?

سلام ممنون از متن عالی و پرمحتوایی که نوشتین برامون .منم دنبال علاقم که درس خوندنه رفتم الان ارشد علوم تربیتی قبول شدم ،و آرزو دارم که روز به روز وقتمو تو پیشرفت استعدادهام بزارم و از تلاش دست نکشم ..منم موافقم باشما آدم اگه روز به روز استعدادهاشو پرورش بده دیگه همه جا کار براش هست و البته باید همیشه امیدوار باشه و ذهن مثبتی داشته باشه و با هر شکست بتونه قویتر پاشه …
با آرزوی موفقیت همه انسانهای خوب دنیا
مریم از خوزستان

سلام
مطالبتون بسیار مفید بود . سپاس?‍♀️
حالا‌‌ من بیکارم چیکار کنم؟ ??

باسلام تشکر از راهنمایی هاتون بنده 10 سال تمام سابقه کار حرفه ای در زمینه طراح گرافیست دارم و تو طراحی انواع تیزرهای تبلیغاتی ، طراحی لوگو ، کاتالوگ و… مهارت کافی دارم و کار های موفق زیادی انجام دادم قبلاً خودم صاحب یه دفتر چاپ و تبلیغات بودم که متاسفانه ورشکست شدم و مجبور شدم تمام شرکت های که نیازمند به به این حرفه بودند رو سر بزنم اما متاسفانه با هیچ کدام نتونستم همکاری کنم بعد از چند ماه گشتن از این شرکت به اون شرکت بعداً متوجه شدم که 99 درصد از این شرکت های که اگهی میزنن کلاهبردار هستند نیرو رو استخدام میکنن بعد از سه ماه که ازشون کار کشیدن میندازن بیرون نه حقوقی نه قراردادی نه بیمه نه هیچی و دوباره یه آگهی دیگه میزنن و یکی دیگه رو میگیرن و درآخر به این نتیجه رسیدم که درحال حاضر باید یک پارتی درست حسابی داشته باشی تا دستت رو بند کنه و لاغیر. ارسال رزومه و روزنامه و غیره همش کشکه . بالای 2000 تا رزومه فرستادم .

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

چیکار کنیم وقتی بیکاریم

وبسایت

Subscribe to comment

جستجو در سایت

شوهرم سر کار نمیره چیکار کنم

چیکار کنیم وقتی بیکاریم

مشاهده دسته بندی :
مقالات مسائل جنسی و روابط زناشویی

بازدید :
23052

این مطلب را به اشتراک بگذارید
و در گوگل محبوب کنید

عضویت در خبرنامه



بخش مشاوره و پرسش و پاسخ

شناسه کاربری 

رمز عبور             

  

عضویت در سایت


دسته بندی مطالب

مطالب روابط جنسی و زناشویی

مطالب دوران قبل از ازدواج

مطالب پزشکی و سلامت

مطالب تربیت فرزندان

مطالب احکام شرعی

مطالب روانشناسی

مطالب اجتماعی

مطالب صوتی

ویدئو

خدمات عمومی


 

چیکار کنیم وقتی بیکاریم


 افراد آنلاین :


11143


بازدید امروز:


50843


بازدید دیروز:


202739503


آمار کل:

مشاوره
ازدواج و مشاوره زناشویی تنظیم خانواده ،کلیه حقوق مادی و
معنوی مروبط به مطالب اختصاصی ثبت شده و ترجمه شده در این
سایت برای پایگاه اطلاع رسانی تنظیم خانواده محفوظ است.


مقالات

ارسال شده توسط محسن حسنی

من بیکارم …

جمله کوتاهی که این روزها خیلی میشنویم یا حتی خودمون میگیم. جمله ای که خیلی هامون رو از ادامه زندگی نا امید میکنه.

توی این مقاله نمیخوام امید الکی بهتون بدم.

چیکار کنیم وقتی بیکاریم

ولی حتما راه هایی رو بهتون معرفی میکنم که بتونید به بیکاری غلبه کنید و به جای ” من بیکارم ” با شادی بگید “من کار مفید دارم”.

همه ما میدونیم که کار کردن در کشور ما سخت شده و به همین خاطر خیلی ها نمیدونن که باید از کجا شروع کنن. خیلی از شغل ها یا کاذبه یا موقت . یا اینکه درآمد بالا ندارن.

یا حتی ممکنه درآمد بالا داشته باشن ولی ثابت نیستند.

ما آدم ها کار کردن رو به دو دلیل میخوایم : یکی پول  و دلیل دیگه حس مفید بودن.

برای به دست آوردن پول و احساس مفید کردن راه های زیادی هست که باید بشناسیم شون تا بتونیم به اونها دست پیدا کنیم.

ولی قبل از هر چیزی لازمه که توانایی ها و علاقه مندی های خودم رو بشناسم تا بتونم با اعتماد به نفس بیشتری به دنبال کار و پول و حس مفید بودن پیش برم.

من بیکارم وقتی توی کشورمون زیاد گفته میشه که یا اوضاع اقتصادی خراب میشه یا آموزش ها درست نیست و یا انگیزه ها مشکل داره. که الان در کشور ما هر سه اینها واقعا مشکل دارن.

خیلی از دانشجوهای من در سرکلاس درس به جای یادگیری درس تخصصی مایل هستن تا درباره چطور شغل پیدا کردن اطلاعات بگیرن.

اوضاع بازار که برای همه مون مشخصه. وقتی قیمت ها یکدفعه تغییر میکنه همه کسب و کارها مجبورن با احتیاط بیشتری در بازار فعالیت کنن تا ضرر نکنن.

برای همین هم سعی میکنن تا نهایت استفاده رو از مهارت های نیروی کار متخصص شون ببرن.

آموزش ها رو هم که همه ما در مدرسه و حتی دانشگاه دیدیم و میدونیم که اصلا آموزش هایی که به درد بازار بخوره به ما داده نشده.

و البته درباره انگیزه که تقریبا ۹۰ درصد بیکارها دربارش مشکل دارن و اشتباه فکر میکنن.

اگر شما هم با انگیزه های کار کردن و ادامه زندگی تون مشکل دارید ، توصیه میکنم که حتما این ویدیو رو ببینید :

بازخوانی انگیزه (آموزش ویدیویی) – دلیل زندگی و کار کردن من چیه؟ از کجا پیداش کنم؟

تقریبا همه کسانی که دائم دنبال استخدام نیروی انسانی باکیفیت هستن ناراحتن از اینکه نیروی انسانی متخصص پیدا نمیکنن.

متخصص که میگیم منظورمون فقط دانشمند اتمی نیست. بلکه در هر کاری که فکرش رو بکنید همین مشکل رو داریم. مثلا نگهبان متخصص نداریم.

نه اینکه اصلا نباشه ، هست ولی کم هست.

در فضای شبکه اجتماعی لینکدین که تقریبا مثل فیسبوک هست ولی برای ارایه مطالب شغلی و تخصصی ، هر روز پیام های استخدام رو میبینم که حتی بعداز گذشت ۶ ماه باز هم نتوستن نفری رو استخدام کنن.

اینکه من بیکارم و این پیام ها رو نمیبینم به خاطر اینه که دنبال فضاهای تخصصی نیستم.

و کسانی که استخدام میکنن هم فقط در همین فضاهای تخصصی دنبال آدم مورد نظرشون میگردن.

در ادامه میخوام بهتون بگم که مشکل دقیق شما در بیکار بودن چیه و چطور میتونید حلش کنید. البته قبلش باید تکلیف خودتون رو با توانایی ها (علاقه ها) و انگیزه هاتون روشن کرده باشید.

پس اگر این دوتا رو حل نکردید این مقاله رو بخونید و بعد ادامه بدید : زندگی شغلی – آموزش ویدیویی راهنمای انتخاب زندگی شغلی

خیلی از افرادی که من باهاشون برخورد کردم و ادعا میکنن که بیکار هستن ، وقتی که ازشون میپرسم چه کارهایی بلدی؟ جواب های نصف و نیمه و بدون اطمینان میدن که فلان مهارت ها رو داریم.

مهارت هایی که عمومی هستن و تقریبا همه کسانی که دنبال کار میگردن ، بلدن. و البته همون رو هم فقط ادعا میکنن و وقتی دقیقتر بررسی میکنم میبینم که همون رو هم با تعهد و خیلی خوب بلد نیستن.

مهارت هایی هستن که اگه بلد نباشید هرچقدر هم متخصص باشید نمیتونید در جایگاه شغلی مناسبی قرار بگیرید. شما با یادگیری مهارت های فردی شانس خودتون رو برای موفقیت در پیدا کردن شغل بالا میبرید.

بعضی از این مهارت ها مثل خوب صحبت کردن (گفتگوی موثر) ، حساب و کتاب خونگی ، هدف گذاری ، مدیریت احساسات و …

مهارت هایی هستن که در یک یا چند زمینه شغلی لازمه یاد بگیرید. مثل تخصص نقشه کشی یا حسابرسی. یا مهارت هایی مثل کار تیمی ، ایده پردازی و …

هر کدوم از این دسته مهارت ها رو که بلد باشید به پیدا کردن شغل دلخواهتون نزدیکتر میشید.

اگر میخواهید بدونید که چه مهارت هایی رو باید یاد بگیرید این لیست رو فراموش نکنید :

اگر میخواهید یاد بگیرید که چطور با هر میزان درآمد و هر شغلی که دارید میتونید ثروتمند بشید ، حتما ویدیوی زیر رو ببینید:

اگر همه اینها (یا لااقل چندتاش رو) یاد گرفتید و هنوز بیکار هستید ، لازمه که به خوبی دنبال کارهایی باشید که با مهارت های شما سازگار هستن.

حالا چطوری بفهمیم که کدوم کار با مهارت های من سازگاره؟

اول اینکه حتما میزان علاقه تون رو به کارهایی که میتونید انجام بدید پیدا کنید. (این مقاله رو بخونید)

چیکار کنیم وقتی بیکاریم

دوم مهارت هایی که بهتر یاد گرفتید رو فراموش نکنید.

شما کاری که مهارت هاتون و علاقه تون بیشتر باشه ، بهترین کارایی رو دارید. پس بگردید بین علاقه هاتون و مهارت هاتون ، جاهایی رو پیدا کنید که این دوتا توی سطح بالاتری نسبت به بقیه هستن.

مثلا من در مهارت های حرف زدن و خوب گوش کردن خیلی خوب هستم. و از طرفی هم به ارتباط برقرار کردن با مردم و همینطور آموزش دادن به اونها علاقه زیادی دارم.

پس شغل مدرسی رو انتخاب کردم. چون مطمئن هستم که توی این کار خیلی خوب پول درمیارم. خیلی بیشتر از خیلی ها.

هر جایی که درباره کار صحبت میشه ، حتما شما هم درباره توانایی هاتون و علاقه هاتون صحبت کنید. به همه بگید که در زمینه هایی که شما علاقه و توانایی دارید ، چی میدونید. به روز باشید و برای همه حرف بزنید.

میدونم که این کار برای آدم های درونگرا یکم سخته ولی مطمئن هستم که از جیب خالی داشتن سخت تر نیست.

توی محیط های خانوادگی ، دوستان ، استخر ، باشگاه ورزشی و … همه جا دربارش صحبت کنید. مطمئن هستم که یکی از این همه به شما توجه میکنه و راه برای شما باز میشه.

و حتما در سایت های کاریابی ثبت نام کنید و با افتخار درباره توانایی هاتون بنویسید. (حتی توانایی های عمومی مثل خوب گوش دادن)

در شبکه های اجتماعی دائم پست بذارید. یکی در اینستاگرام و در بقیه هم کپی کنید. توییتر ، فیس بوک ، گوگل+ ، اسکیلما ، کولوب ، ایران اکسپرت و …

شما تا میتونید باید توسط همه دیده بشید. وقتی دیده بشید امکان انتخاب توسط کارفرما یا سرمایه گذار رو دارید. حتما بدرخشید تا انتخاب بشید.

برچسب استخدام, انتخاب, انتخاب شغل, بیکار, بیکارم, بیکاری, پول, پول درآوردن, پیدا کردن شغل, ثروت, ثروتمند, شغل, کارآفرینی, کسب و کار

از وقتی که فهمیدم رسالتم در این دنیا آموزش دادنه ، همه تلاشم رو می‌کنم که بهترین زندگی خودم باشم. و بتونم به دیگران کمک کنم تا بهترین زندگی خودشون باشن.
هر کسب و کاری که توی این دنیا داریم ، مهمه و باید به بهترین شکلی که می ‌تونیم انجامش بدیم.

با من همراه باشید اگر می‌خواهید کسب و کارتون ، حال تون رو خوب کنه.

http://myintelbusiness.com

داداش نفس ات از جای گرم بلند میشه
اگر بلند نمیشد این مزخرف ها رانمی نوشتید.

سلام دوست خوبم
مطمئنی عزیزدلم . هیچ وقت یادم نمیره روزی رو که با مدرک فوق دیپلم نرم افزار توی یه کارخونه کار میکردم و به جای ۳ ماه حقوق عقب افتاده ، فحش شنیدم و از کارخونه اخراج شدم.
اون سال عید با سرشکستگی پیش خانواده خودم و همسرم به خاطر اینکه شرمنده کسی نباشم ، تمام روزهای عید رو خونه پدر و مادر خودم و همسرم پلاس بودیم.

دوست خوبم کار پیدا کردن شاخ غول نیست اگر بدونی که راه زندگیت چیه و چطور میتونی اون راه رو طی کنی.

شک ندارم اگر شما هم به دنبال راه مورد علاقه تون برید و یاد بگیرید که چطور در راه خودتون رشد کنید ، حتما خیلی زودتر از اونچه که فکر میکنید به نتیجه میرسید.

پیشنهاد میکنم ویدیوی انتخاب زندگی شغلی رو ببینید : زندگی شغلی – آموزش ویدیویی راهنمای انتخاب زندگی شغلی

این ویدیو براساس تجربه های شخصی و دانش علمی خودم آماده شده و قول میدم که اگر راه شغلی رو درست انتخاب کنید اتفاق های خیلی خوبی براتون بیافته.

این ویدیو مثل همه محصولات این وب سایت گارانتی ۱۰۰ درصد داره و شما میتونید بعداز دیدن ویدیو ، بدون هیچ دلیلی تمام وجه پرداختی رو مطالبه کنید.

من ۱۳ سال پیش فوق دیپلم داشتم ، الان فوق لیسانس هوش مصنوعی ، دکتری DBA و کلی هم دوره آموزشی گذروندم و در زندگیم یاد گرفتم که چطور شغل و زندگی بهتری داشته باشم.

به شما هم توصیه میکنم که حتما هر روز حتی اگر شده فقط یک نکته آموزشی جدید یاد بگیرید.

موفق باشید و سربلند

خیلی جاالب بو د حرفات به این میگن بیزینس حرف فروشی ،شما خیلی خوب فهمیدی که چطور با حرف زدن میشه جیب مردم ساده رو زد بهت تبریک میگم

رضا جان ممنونم بابت بازخوردی که بهم دادی.

حرف اگر حرف باشه شنوده به وجد میاد. اما اونچه که شنونده رو برای دفعات بعد به سایت راهنمایی میکنه ، تاثیری هست که حرف ها در زندگی شخص میذاره.

اگر شما حس خوبی نسبت به این مسایل نداری ، دو حالت داره :
۱- شما اهل آموزش دیدن هستی ولی از من خوشت نمیاد. خوبه بدونیم که قرار نیست همه دنیا از ما خوشش بیاد.
۲- اهل آموزش دیدن نیستی و فقط به دنبال منفی گرایی و راضی کردن خودت به عدم تلاش هستی. که در اینصورت توصیه میکنم حتما به فکر یادگیری باشی. از هر کسی هم که دوست داری یاد بگیر.

آرزوی موفقیت زیاد دارم برای شما رضا عزیز

ممنونم بابت راهنماییتون عالی بود

خواهش میکنم علی عزیز
موفق باشید و شاد

ممنونم استاد قابل استفاده بود….
درضمن ممنون ازاینکه کاملا حقیقت وار نوشتید و از جملات الکی انگیزشی و جو دهنده استفاده نکردین…

متشکرم از اینکه واقع بینانه به دنبال یادگیری و رشد خودتون هستید
موفق باشید و شاد

سلام وقت بخیر.من دوساله ازدواج کردم شوهرم حقوقش یک وصدهست ولی بدهکاری ما دوسیصدهست چکنیم چکاری انجام بدیم تا قسطمونوبدیم اجاره خونه زیاد.سرقراردادمجبوریم خونه روتخلیه کنیم خونه همش چهارصدبه بالاس .دورپسرم بگردم که ازموقعی که بدنیا اومدهتواین هشت ماه لباس فقط چهارتاگرفتم .سی تومن وام گرفتیم برای کار .قسط اینم داره سکتمون میده.نمیدونیم باهاش کاری کنیم تا بتونیم قسطشوبدیم .خوااااهش میکنم راهنماییم کنین .بخدا همسرم توپمپ بنزین کارمیکنه بامدرک فوق لیسانس کامپیوتر.خداشاهده یک روزهم مرخصی نداره.همش سختی.خواهههههش میکننننم

درود بر شما بانوی بزگروار
من هم در زمانی همچین شرایطی رو گذروندم. خوشحال میشم که بتونم کمک تون کنم
البته همسرتون میبایست با من پیگیری کنن تا راحتتر بتونم کمک تون کنم
به همسرتون بفرمایید که از طریق آی دی تلگرام @dr_mhasani با من در ارتباط باشن

شیرین و شاد باشید

دکتر جان وقتی توی شهری که داریم زندگی میکنیم کار وجود نداره یا اگر هم هست سابقه کار میخواد چه باید کرد به نظر شما؟ من کارشناس مامایی هستم و دو سال هم سابقه طرح دارم در مراکز بهداشت ولی الان یکساله که طرحم تموم شده و هیچ بیمارستانی حاضر نیست به من کار بده البته نیرو نمیگیرن اصلا، در واقع این چیزیه که من میشنوم در حالیکه میبینم دوستام چقدر راحت میرن سرکار بخاطر پارتی و من هنوز تو خونه نشستم همسرم هم بیکاره در حالیکه فوق لیسانس داره و داریم با حقوق کارگری توی خونه ی اجاره ای زندگی میکنیم حقوقی که حتی به یه تومن هم نمیرسه، من دربدر گشتم و سپردم ولی حتی برای منشی شدن سابقه کار ازم خواستن، با شنیدن همه این داستانها چه انرژی مثبتی دارین برای من که از افسردگی رنج میبرم از بیکاری؟؟؟؟

درود خانم آزاده گرامی
متشکرم که به فکر رشد خودتون و همسرتون هستید
بهترین راهکار برای شما و همسرتون شبکه سازی انسانی هست
در برنامه رویش از رادیو اقتصاد روز پنجشنبه ۱۶ خرداد ساعت ۸ صبح درباره این موضوع صحبت کردم

میتونید برنامه ضبط شده رو در این لینک بشنوید و
اگر سوالی داشتید کامنت بزارید

شبکه سازی انسانی در کسب و کار – برنامه رویش از رادیو اقتصاد

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

وب‌سایت

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

با شماره 22 60 60 22 090 تماس بگیرید

یا

برای هماهنگی ،اطلاعات خود را وارد نمایید

به زودی به درخواست شما پاسخ خواهم داد


متشکرم از اینکه با من همراه هستید

پاسخ مشاور: همین حالا که از وضعیت آینده خود احساس نگرانی کرده‌اید، قدم اول را برای موفقیت برداشته‌اید و با توجه به برخورداری از ویژگی‌هایی مانند تجربه و تحصیلات، به یک برنامه ریزی درست برای رسیدن به موفقیت در زندگی نیاز دارید.

اگر تاکنون کارهای مختلفی را انجام داده‌اید و نیمه کاره‌‌ رها کرده‌اید، باید متوجه نواقص طرح و برنامه‌های خود شده باشید. بد نیست مراحلی را که در ادامه مطرح می‌شود، به ترتیب انجام دهید.


در حرفه مورد علاقه‌تان مشغول به کار شوید

ابتدا به استعداد، توانمندی و علاقه‌های خود برای یافتن شغلی مناسب توجه کنید. حرفه و شغل شما باید متناسب با آن‌ها باشد و جامعه به آن نیاز داشته باشد. توصیه می‌شود با گذراندن دوره‌های مهارت آموزی فنی و حرفه‌ای یا یادگیری مهارت‌های مورد علاقه، کاری را با شرایط ساده و حتی حقوق کم شروع کنید تا به مرور زمان و با افزایش تجربه و مهارت، جایگاه خود را در بازار کار بازیابید. همچنین می‌توانید شغلی مرتبط با رشته تحصیلیتان پیدا کنید.


بعد از یافتن شغل، ازدواج کنید

چیکار کنیم وقتی بیکاریم

بعد از تثبیت موقعیت کاری، بهتر است تصمیم به ازدواج و تشکیل خانواده بگیرید تا بهتر از قبل، سر و سامان بگیرید و با در آمدن از بلا تکلیفی و احساس مسئولیت در قبال خانواده و زندگی مشترک، میزان کارایی و موفقیت خود را افزایش دهید. بالاخره شما ۳۴ ساله هستید و نباید بیش از این فرصت را برای ازدواج از دست بدهید.


حالا دنبال ادامه تحصیل بروید

بعد از یافتن شغل و ازدواج، اگر قصد ادامه تحصیل داشتید و علاقه‌مند بودید، در رشته خود ادامه تحصیل دهید. درخور ذکر است در صورتی که بخواهید از تحصیلات خود به عنوان اشتغال در رشته تخصصی استفاده کنید باید سعی کنید شاخص‌های لازم را کسب کنید و این امر نیاز به تلاش و جدیت مضاعف دارد و صرف علاقه‌مندی به ادامه تحصیل در رشته یاد شده تضمینی برای اشتغال شما نخواهد بود. فراموش نکنید که استعداد، علاقه، نیاز بازار کار و کسب مهارت و داشتن اراده قوی باید در کنار هم به کار گرفته شوند تا شما را به موفقیت برساند. (عباسعلی براتی – کار‌شناس ارشد روان‌شناسی/خراسان)

ارسال نظر


نظرات شما ( 18 نظر )

پنج شنبه 11 اردیبهشت 1393 12:19

شنبه 17 خرداد 1393 11:55

سه شنبه 25 شهریور 1393 15:47

چهارشنبه 17 دی 1393 11:45

یکشنبه 12 بهمن 1393 10:09

یکشنبه 26 بهمن 1393 14:59

سه شنبه 18 فروردین 1394 09:00

شنبه 5 اردیبهشت 1394 16:05

شنبه 19 اردیبهشت 1394 15:58

ضمیمه این هفته


شروع موضوع توسط Exporter ‏23 آپریل 2006 در انجمن گفتگوی آزاد


نمایش برچسب‌ها

مشاهده قوانین
انجمن


مقالات

ارسال شده توسط محسن حسنی

من بیکارم …

جمله کوتاهی که این روزها خیلی میشنویم یا حتی خودمون میگیم. جمله ای که خیلی هامون رو از ادامه زندگی نا امید میکنه.

توی این مقاله نمیخوام امید الکی بهتون بدم.

چیکار کنیم وقتی بیکاریم

ولی حتما راه هایی رو بهتون معرفی میکنم که بتونید به بیکاری غلبه کنید و به جای ” من بیکارم ” با شادی بگید “من کار مفید دارم”.

همه ما میدونیم که کار کردن در کشور ما سخت شده و به همین خاطر خیلی ها نمیدونن که باید از کجا شروع کنن. خیلی از شغل ها یا کاذبه یا موقت . یا اینکه درآمد بالا ندارن.

یا حتی ممکنه درآمد بالا داشته باشن ولی ثابت نیستند.

ما آدم ها کار کردن رو به دو دلیل میخوایم : یکی پول  و دلیل دیگه حس مفید بودن.

برای به دست آوردن پول و احساس مفید کردن راه های زیادی هست که باید بشناسیم شون تا بتونیم به اونها دست پیدا کنیم.

ولی قبل از هر چیزی لازمه که توانایی ها و علاقه مندی های خودم رو بشناسم تا بتونم با اعتماد به نفس بیشتری به دنبال کار و پول و حس مفید بودن پیش برم.

من بیکارم وقتی توی کشورمون زیاد گفته میشه که یا اوضاع اقتصادی خراب میشه یا آموزش ها درست نیست و یا انگیزه ها مشکل داره. که الان در کشور ما هر سه اینها واقعا مشکل دارن.

خیلی از دانشجوهای من در سرکلاس درس به جای یادگیری درس تخصصی مایل هستن تا درباره چطور شغل پیدا کردن اطلاعات بگیرن.

اوضاع بازار که برای همه مون مشخصه. وقتی قیمت ها یکدفعه تغییر میکنه همه کسب و کارها مجبورن با احتیاط بیشتری در بازار فعالیت کنن تا ضرر نکنن.

برای همین هم سعی میکنن تا نهایت استفاده رو از مهارت های نیروی کار متخصص شون ببرن.

آموزش ها رو هم که همه ما در مدرسه و حتی دانشگاه دیدیم و میدونیم که اصلا آموزش هایی که به درد بازار بخوره به ما داده نشده.

و البته درباره انگیزه که تقریبا ۹۰ درصد بیکارها دربارش مشکل دارن و اشتباه فکر میکنن.

اگر شما هم با انگیزه های کار کردن و ادامه زندگی تون مشکل دارید ، توصیه میکنم که حتما این ویدیو رو ببینید :

بازخوانی انگیزه (آموزش ویدیویی) – دلیل زندگی و کار کردن من چیه؟ از کجا پیداش کنم؟

تقریبا همه کسانی که دائم دنبال استخدام نیروی انسانی باکیفیت هستن ناراحتن از اینکه نیروی انسانی متخصص پیدا نمیکنن.

متخصص که میگیم منظورمون فقط دانشمند اتمی نیست. بلکه در هر کاری که فکرش رو بکنید همین مشکل رو داریم. مثلا نگهبان متخصص نداریم.

نه اینکه اصلا نباشه ، هست ولی کم هست.

در فضای شبکه اجتماعی لینکدین که تقریبا مثل فیسبوک هست ولی برای ارایه مطالب شغلی و تخصصی ، هر روز پیام های استخدام رو میبینم که حتی بعداز گذشت ۶ ماه باز هم نتوستن نفری رو استخدام کنن.

اینکه من بیکارم و این پیام ها رو نمیبینم به خاطر اینه که دنبال فضاهای تخصصی نیستم.

و کسانی که استخدام میکنن هم فقط در همین فضاهای تخصصی دنبال آدم مورد نظرشون میگردن.

در ادامه میخوام بهتون بگم که مشکل دقیق شما در بیکار بودن چیه و چطور میتونید حلش کنید. البته قبلش باید تکلیف خودتون رو با توانایی ها (علاقه ها) و انگیزه هاتون روشن کرده باشید.

پس اگر این دوتا رو حل نکردید این مقاله رو بخونید و بعد ادامه بدید : زندگی شغلی – آموزش ویدیویی راهنمای انتخاب زندگی شغلی

خیلی از افرادی که من باهاشون برخورد کردم و ادعا میکنن که بیکار هستن ، وقتی که ازشون میپرسم چه کارهایی بلدی؟ جواب های نصف و نیمه و بدون اطمینان میدن که فلان مهارت ها رو داریم.

مهارت هایی که عمومی هستن و تقریبا همه کسانی که دنبال کار میگردن ، بلدن. و البته همون رو هم فقط ادعا میکنن و وقتی دقیقتر بررسی میکنم میبینم که همون رو هم با تعهد و خیلی خوب بلد نیستن.

مهارت هایی هستن که اگه بلد نباشید هرچقدر هم متخصص باشید نمیتونید در جایگاه شغلی مناسبی قرار بگیرید. شما با یادگیری مهارت های فردی شانس خودتون رو برای موفقیت در پیدا کردن شغل بالا میبرید.

بعضی از این مهارت ها مثل خوب صحبت کردن (گفتگوی موثر) ، حساب و کتاب خونگی ، هدف گذاری ، مدیریت احساسات و …

مهارت هایی هستن که در یک یا چند زمینه شغلی لازمه یاد بگیرید. مثل تخصص نقشه کشی یا حسابرسی. یا مهارت هایی مثل کار تیمی ، ایده پردازی و …

هر کدوم از این دسته مهارت ها رو که بلد باشید به پیدا کردن شغل دلخواهتون نزدیکتر میشید.

اگر میخواهید بدونید که چه مهارت هایی رو باید یاد بگیرید این لیست رو فراموش نکنید :

اگر میخواهید یاد بگیرید که چطور با هر میزان درآمد و هر شغلی که دارید میتونید ثروتمند بشید ، حتما ویدیوی زیر رو ببینید:

اگر همه اینها (یا لااقل چندتاش رو) یاد گرفتید و هنوز بیکار هستید ، لازمه که به خوبی دنبال کارهایی باشید که با مهارت های شما سازگار هستن.

حالا چطوری بفهمیم که کدوم کار با مهارت های من سازگاره؟

اول اینکه حتما میزان علاقه تون رو به کارهایی که میتونید انجام بدید پیدا کنید. (این مقاله رو بخونید)

چیکار کنیم وقتی بیکاریم

دوم مهارت هایی که بهتر یاد گرفتید رو فراموش نکنید.

شما کاری که مهارت هاتون و علاقه تون بیشتر باشه ، بهترین کارایی رو دارید. پس بگردید بین علاقه هاتون و مهارت هاتون ، جاهایی رو پیدا کنید که این دوتا توی سطح بالاتری نسبت به بقیه هستن.

مثلا من در مهارت های حرف زدن و خوب گوش کردن خیلی خوب هستم. و از طرفی هم به ارتباط برقرار کردن با مردم و همینطور آموزش دادن به اونها علاقه زیادی دارم.

پس شغل مدرسی رو انتخاب کردم. چون مطمئن هستم که توی این کار خیلی خوب پول درمیارم. خیلی بیشتر از خیلی ها.

هر جایی که درباره کار صحبت میشه ، حتما شما هم درباره توانایی هاتون و علاقه هاتون صحبت کنید. به همه بگید که در زمینه هایی که شما علاقه و توانایی دارید ، چی میدونید. به روز باشید و برای همه حرف بزنید.

میدونم که این کار برای آدم های درونگرا یکم سخته ولی مطمئن هستم که از جیب خالی داشتن سخت تر نیست.

توی محیط های خانوادگی ، دوستان ، استخر ، باشگاه ورزشی و … همه جا دربارش صحبت کنید. مطمئن هستم که یکی از این همه به شما توجه میکنه و راه برای شما باز میشه.

و حتما در سایت های کاریابی ثبت نام کنید و با افتخار درباره توانایی هاتون بنویسید. (حتی توانایی های عمومی مثل خوب گوش دادن)

در شبکه های اجتماعی دائم پست بذارید. یکی در اینستاگرام و در بقیه هم کپی کنید. توییتر ، فیس بوک ، گوگل+ ، اسکیلما ، کولوب ، ایران اکسپرت و …

شما تا میتونید باید توسط همه دیده بشید. وقتی دیده بشید امکان انتخاب توسط کارفرما یا سرمایه گذار رو دارید. حتما بدرخشید تا انتخاب بشید.

برچسب استخدام, انتخاب, انتخاب شغل, بیکار, بیکارم, بیکاری, پول, پول درآوردن, پیدا کردن شغل, ثروت, ثروتمند, شغل, کارآفرینی, کسب و کار

از وقتی که فهمیدم رسالتم در این دنیا آموزش دادنه ، همه تلاشم رو می‌کنم که بهترین زندگی خودم باشم. و بتونم به دیگران کمک کنم تا بهترین زندگی خودشون باشن.
هر کسب و کاری که توی این دنیا داریم ، مهمه و باید به بهترین شکلی که می ‌تونیم انجامش بدیم.

با من همراه باشید اگر می‌خواهید کسب و کارتون ، حال تون رو خوب کنه.

http://myintelbusiness.com

داداش نفس ات از جای گرم بلند میشه
اگر بلند نمیشد این مزخرف ها رانمی نوشتید.

سلام دوست خوبم
مطمئنی عزیزدلم . هیچ وقت یادم نمیره روزی رو که با مدرک فوق دیپلم نرم افزار توی یه کارخونه کار میکردم و به جای ۳ ماه حقوق عقب افتاده ، فحش شنیدم و از کارخونه اخراج شدم.
اون سال عید با سرشکستگی پیش خانواده خودم و همسرم به خاطر اینکه شرمنده کسی نباشم ، تمام روزهای عید رو خونه پدر و مادر خودم و همسرم پلاس بودیم.

دوست خوبم کار پیدا کردن شاخ غول نیست اگر بدونی که راه زندگیت چیه و چطور میتونی اون راه رو طی کنی.

شک ندارم اگر شما هم به دنبال راه مورد علاقه تون برید و یاد بگیرید که چطور در راه خودتون رشد کنید ، حتما خیلی زودتر از اونچه که فکر میکنید به نتیجه میرسید.

پیشنهاد میکنم ویدیوی انتخاب زندگی شغلی رو ببینید : زندگی شغلی – آموزش ویدیویی راهنمای انتخاب زندگی شغلی

این ویدیو براساس تجربه های شخصی و دانش علمی خودم آماده شده و قول میدم که اگر راه شغلی رو درست انتخاب کنید اتفاق های خیلی خوبی براتون بیافته.

این ویدیو مثل همه محصولات این وب سایت گارانتی ۱۰۰ درصد داره و شما میتونید بعداز دیدن ویدیو ، بدون هیچ دلیلی تمام وجه پرداختی رو مطالبه کنید.

من ۱۳ سال پیش فوق دیپلم داشتم ، الان فوق لیسانس هوش مصنوعی ، دکتری DBA و کلی هم دوره آموزشی گذروندم و در زندگیم یاد گرفتم که چطور شغل و زندگی بهتری داشته باشم.

به شما هم توصیه میکنم که حتما هر روز حتی اگر شده فقط یک نکته آموزشی جدید یاد بگیرید.

موفق باشید و سربلند

خیلی جاالب بو د حرفات به این میگن بیزینس حرف فروشی ،شما خیلی خوب فهمیدی که چطور با حرف زدن میشه جیب مردم ساده رو زد بهت تبریک میگم

رضا جان ممنونم بابت بازخوردی که بهم دادی.

حرف اگر حرف باشه شنوده به وجد میاد. اما اونچه که شنونده رو برای دفعات بعد به سایت راهنمایی میکنه ، تاثیری هست که حرف ها در زندگی شخص میذاره.

اگر شما حس خوبی نسبت به این مسایل نداری ، دو حالت داره :
۱- شما اهل آموزش دیدن هستی ولی از من خوشت نمیاد. خوبه بدونیم که قرار نیست همه دنیا از ما خوشش بیاد.
۲- اهل آموزش دیدن نیستی و فقط به دنبال منفی گرایی و راضی کردن خودت به عدم تلاش هستی. که در اینصورت توصیه میکنم حتما به فکر یادگیری باشی. از هر کسی هم که دوست داری یاد بگیر.

آرزوی موفقیت زیاد دارم برای شما رضا عزیز

ممنونم بابت راهنماییتون عالی بود

خواهش میکنم علی عزیز
موفق باشید و شاد

ممنونم استاد قابل استفاده بود….
درضمن ممنون ازاینکه کاملا حقیقت وار نوشتید و از جملات الکی انگیزشی و جو دهنده استفاده نکردین…

متشکرم از اینکه واقع بینانه به دنبال یادگیری و رشد خودتون هستید
موفق باشید و شاد

سلام وقت بخیر.من دوساله ازدواج کردم شوهرم حقوقش یک وصدهست ولی بدهکاری ما دوسیصدهست چکنیم چکاری انجام بدیم تا قسطمونوبدیم اجاره خونه زیاد.سرقراردادمجبوریم خونه روتخلیه کنیم خونه همش چهارصدبه بالاس .دورپسرم بگردم که ازموقعی که بدنیا اومدهتواین هشت ماه لباس فقط چهارتاگرفتم .سی تومن وام گرفتیم برای کار .قسط اینم داره سکتمون میده.نمیدونیم باهاش کاری کنیم تا بتونیم قسطشوبدیم .خوااااهش میکنم راهنماییم کنین .بخدا همسرم توپمپ بنزین کارمیکنه بامدرک فوق لیسانس کامپیوتر.خداشاهده یک روزهم مرخصی نداره.همش سختی.خواهههههش میکننننم

درود بر شما بانوی بزگروار
من هم در زمانی همچین شرایطی رو گذروندم. خوشحال میشم که بتونم کمک تون کنم
البته همسرتون میبایست با من پیگیری کنن تا راحتتر بتونم کمک تون کنم
به همسرتون بفرمایید که از طریق آی دی تلگرام @dr_mhasani با من در ارتباط باشن

شیرین و شاد باشید

دکتر جان وقتی توی شهری که داریم زندگی میکنیم کار وجود نداره یا اگر هم هست سابقه کار میخواد چه باید کرد به نظر شما؟ من کارشناس مامایی هستم و دو سال هم سابقه طرح دارم در مراکز بهداشت ولی الان یکساله که طرحم تموم شده و هیچ بیمارستانی حاضر نیست به من کار بده البته نیرو نمیگیرن اصلا، در واقع این چیزیه که من میشنوم در حالیکه میبینم دوستام چقدر راحت میرن سرکار بخاطر پارتی و من هنوز تو خونه نشستم همسرم هم بیکاره در حالیکه فوق لیسانس داره و داریم با حقوق کارگری توی خونه ی اجاره ای زندگی میکنیم حقوقی که حتی به یه تومن هم نمیرسه، من دربدر گشتم و سپردم ولی حتی برای منشی شدن سابقه کار ازم خواستن، با شنیدن همه این داستانها چه انرژی مثبتی دارین برای من که از افسردگی رنج میبرم از بیکاری؟؟؟؟

درود خانم آزاده گرامی
متشکرم که به فکر رشد خودتون و همسرتون هستید
بهترین راهکار برای شما و همسرتون شبکه سازی انسانی هست
در برنامه رویش از رادیو اقتصاد روز پنجشنبه ۱۶ خرداد ساعت ۸ صبح درباره این موضوع صحبت کردم

میتونید برنامه ضبط شده رو در این لینک بشنوید و
اگر سوالی داشتید کامنت بزارید

شبکه سازی انسانی در کسب و کار – برنامه رویش از رادیو اقتصاد

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

وب‌سایت

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

با شماره 22 60 60 22 090 تماس بگیرید

یا

برای هماهنگی ،اطلاعات خود را وارد نمایید

به زودی به درخواست شما پاسخ خواهم داد


متشکرم از اینکه با من همراه هستید

چیکار کنیم وقتی بیکاریم
چیکار کنیم وقتی بیکاریم
0

دوره مقدماتی php

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *