چیکار کنم کیک به ظرف نچسبد

دوره مقدماتی php
چیکار کنم کیک به ظرف نچسبد
چیکار کنم کیک به ظرف نچسبد

چیکار کنم کیک به ظرف نچسبد

 

پخت کیک هم مانند همه کارهای دیگر وقتی لذت‌بخش خواهد بود، که در آخر به نتیجه دلخواه خود برسیم و یک کیک خوش‌طعم و شکل را درست کنیم بهمین منظور در این پست قصد دارم، بهترین روش درآوردن کیک از قالب را بیان کنم. تا بعد از درست کردن کیک خوشمزه خودتان دیگر نگران جدا نشدن کیک از قالب نباشید.

در پست‌های قبل ۴ نکته اساسی برای درست کردن یک کیک اسفنجی و پف دار را بیان کردم که شاید ندانید! پیشنهاد می کنم آن را بخوانید چرا که درست کردن یک کیک خوب و پف دار هم یکی از مواردی است که کمک می کند کیک شما راحت تر از قالب جدا شود.

در اکثر جاها توصیه می‌شود، برای درآوردن کیک از قالب از کاغذ روغنی استفاده کنید. این توصیه خوب و درستی است ولی برای درآوردن کیک از قالب های طرح‌دار استفاده از کاغذ روغنی خوب نیست. و اصلاً نمی توان طرح قالب را به خوبی درآورد و عملاً نشدنی است اما راهکار چیست؟

اگر ادامه متن را بخوایند شما را با یک روش برای در آوردن کیک از قالب آشنا می کنم که تقریباً در همه نوع قالبی می توانید از آن استفاده کنید و نتیجه خوبی هم می‌گیرید.

چیکار کنم کیک به ظرف نچسبد

تجربه شخصی من برای درآوردن کیک از قالب مخصوصاً قالب های فلزی این است که:

دوره مقدماتی php

قبل از اینکه خمیر کیک را در قالب بریزید، اینگونه قالب خود را آماده کنید:

 

اگر کیک شما خوب پخته باشد و قالب را با توجه به توضیحات بالا آماده کرده باشید. برای درآوردن کیک از قالب مشکلی نخواهی داشت و خیلی راحت کیک داخل سینی قرار می گیرد اما اگر کیک بیرون نیامد. برای جدا کردن کیک از قالب خود مراحل زیر را انجام دهید:

۱- اگر قالب شما از نوع قالب های بدون طرح است (از جمله قالب پیرکس) می‌توانید از کاغذ روغنی استفاده کنید. قبل از قرار دادن کاغذ روغنی ابتدا قالب را خوب چرب کنید و بعد کاغذ روغنی را روی قالب قرار دهید. داخل کاغذ روغنی هم چرب و آرد پاشی کنید.

 

برای اندازه زدن کاغذ روغنی برای کف قالب، کاغذ روغنی را پهن کنید، ته قالب را با مداد روی کاغذ بکشید، با قیچی بچینید و داخل قالب قرار دهید. به همین سادگی؛

چیکار کنم کیک به ظرف نچسبد

۲- سعی کنید برای چرب کردن قالب از روغن جامد یا کره استفاده کنید چون باعث می شود لطافت کیک شما حفظ شود و برای جدا کردن کیک از قالب هم بهتر است.

۳- وقتی کیک را از قالب درآوردید داخل سینی نگذارید داخل توری،آبکش، یا الک قرار دهید تا سرد شود. چون کیک داغ است خمیر می شود و به ته سینی می چسبد و کیکتون خراب میشود.

بشخصه برای درست کردن کیک از قالب های پیرکس یا آلومینیومی استفاده می کنم و از قالب های سیلیکونی استفاده نمی کنم. چون وقتی گرم می‌شوند حس خوبی بهشون ندارم و احساس می‌کنم مواد شیمایی وارد کیکم می‌شود.

اما قالب های کمربندی و قالب های چدن و نچسب هم گزینه خوبی برای انتخاب قالب هستند. البته این نوع قالب ها هم به آردپاشی و روغن کاری نیاز دارند.

 

من روش بالا را برای هردو قالب ساده و طرح دار امتحان کردم . اینم به روایت تصویر:

برای قالب ساده کاغذ روغنی گذاشتم و چرب و آرد پاشی کردم. برای قالب طرح دار هم، اول با روغن جامد چرب کردم و بعد آردپاشی کردم. کیکم راحت داخل بشقاب برگشت. حوله هم نیاز نبود. اما داخل عکس گذاشتم تا با مراحل آشنا شوید.

شنیده ام که می شود بجای حوله قالب را مانند وقتی که می خواهیم ژله را از قالب جدا کنیم؛ چند لحظه داخل آب جوش گذاشت و بعد آن را برداریم اما من امتحان نکردم. اگر شما امتحان کردید نتیجه را حتما برای ماهم بنویسید.

دوره مقدماتی php

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نقش انجیر خشک در لاغری x بخوانید...