چیکار کنم چربیهای شکمم آب بشه

دوره مقدماتی php
چیکار کنم چربیهای شکمم آب بشه
چیکار کنم چربیهای شکمم آب بشه

 

هر چقدر هم که لاغر باشید، یا بازوهای بزرگ داشته باشید یا عضلات تان برجسته باشد داشتن یک شکم شل و آویزان تمام تلاش شما را برای داشتن اندام متناسب ناکام می گذارد.

در این مطلب شما را با 4 روش که به شما کمک می کند شکمی صاف و خوش فرم داشته باشید آشنا می کنیم.

یک حرکت مناسب برای کوچک کردن شکم در نظر بگیرید و آن را برای مدت معینی دنبال کنید. حرکات مناسب شکم تنها زمانی اثربخش هستند که در انجام آنها مداومت داشته باشید. حرکتی مثل درازنشست، دوچرخه یا شنای سوئدی برای کوچک کردن شکم مناسب هستند. بخاطر داشته باشید زمانی که شما در حال انجام حرکات هستید اتفاقی نمی افتد تنها زمانی عضلات شکم شما شروع به منقبض شدن می کنند که استراحت را آغاز می کنید. پس اگر مصر هستید با حرکات ورزشی شکم تان را کوچک کنید هر روز یا یک روز در میان تمرینات تان را انجام دهید.

دراز نشست را یک حرکت سرعتی ببینید نه استقامتی. الیته چنین چیزی در آغاز کار شما بسیار سخت خواهد بود اما باید عمده تلاش تان بر این باشد که سرعت تان را هنگام دراز نشست بالا ببرید.کندی درازنشست نه تنها به محکم شدن عضلات شکم شما کمکی نمی کند بلکه به کمرتان آسیب می رساند.

چیکار کنم چربیهای شکمم آب بشه

دوره مقدماتی php

اگر تمرینات شما شامل یک بسته کامل برای تمام بدن تان است سعی کنید حرکات مربوط به شکم را برای آخر کار بگذارید. شکم شما زمانی بیشتر لاغر می شود و تمرینات شما زمانی اثربخشی دارد که بدن تان کاملا گرم و آماده باشد. پس بهترین زمان آخر تمرین است.

کم اهمیت ترین فاکتور برای حرکات شکم زمان است. اگر شما حرکات تان را صحیح انجام دهید نهایتا باید 5 دقیقه طول بکشد. اگر بیش از 5 دقیقه حرکت انجام دادید و احساس خستگی نکردید و فشاری بر روی شکم تان بوجود نیامد بدانید دارید حرکت تان را اشتباه انجام می دهید.

تصویر امنیتی جدید

دانشمندان می گویند آن نگاه مظلومانه سگ که انگار حرفی برای گفتن یا نیاز به توجه شما دارد، می تواند نتیجه فرآیند تکامل برای بازی با احساسات شما باشد.
محققان دری…

“میلان کوندرا در چکسلواکی به دنیا آمده. در ۱۹۷۵ساکن فرانسه شده.” تا مدت‌ها این دو جمله کوتاه به عنوان معرفی میلان کوندرا در ابتدای آثارش نوشته می‌شد. نه کمتر نه بیشتر.
اما امسال همزمان با نود…

شخصیت آدمها هر طور که باشد می‌توان آنها را به دو نوع مختلف برونگرا و درونگرا تقسیم کرد. اگر شخصیت کلی یک انسان را پشت بام یک خانه فرض کنیم آدم برونگرا یا درونگرا، نماینده دو س…

در این روزهای پایانی سال که بازار خانه تکانی بسیار گرم شده است، روش‌های مختلف شست‌وشو و تمیز کاری، می‌تواند روند کار شما را سریع‌تر کند و نتیجه بهتری هم بر جای بگذارد. آیا می‌دانستید که شستن بالشت ه…

کفش پاشنه بلند بدون شک یک انتخاب مناسب برای داشتن استایل زیبا و رسمی‌تر است و از زمانی که پای خود را در عرصه مد و فشن وارد کرد، طرفداران بسیاری را به سمت خو…

تخم مرغ: 3 عدد
شکر: 200 گرم
وانیل: یک هشتم ق چ
روغن مایع: یک و یک چهارم پیمانه
شیر: 1 پیمانه
آرد: 300 گرم
پودر کاکائو: 3 ق س
بیکینگ پودر: 2 ق چ
نمک: کمی
میوه…

مردان هرگز تنهایی زنان را درک نخواهند کرد. مرد از همان دوران جنینی وقتی در درون رحم زن جا دارد برای این است که از آن تغذیه کند و رشد کند و برخیزد و پا به درون د…

نباید فراموش کرد که چربی ذخیره شده در شکم یکی از مقاوم ترین و هشدار دهنده ترین نوع چربی ها از نظر ایجاد مشکلات عروقی و قلبی و بیماری های متابولیکی در شخصی است که هرساله نیز بر بزرگی شکم وی افزوده می شود حتی بررسی ها نشان داده است که افزایش دور کمر آقایان بیش از ۱۰۲ سانتی متر و در خانم ها بیشتر از ۸۹ سانتی متر به افزایش خطر ابتلا به دیابت و بیماری های عروق قلب یا سندرم متابولیک منجر می شود.

دکتر بهروز توانا، متخصص طب فیزیکی و توانبخشی نیز معتقد است که برای کوچک کردن شکم روش های انقباضی در جا بسیار موثر است که برای این منظور باید هر روز صبح پس از برخاستن از خواب 10 مرتبه عضلات شکم و پشت را، هر مرتبه به مدت 10 ثانیه منقبض و سپس از حالت انقباض خارج کرد.

چنین روشی اگر هر روز به طور پیوسته صورت بگیرد یک عادت شده و باعث سفتی شکم و جلوگیری از افتادگی آن می شود.


راه بروید

نکته ای که برای کوچک کردن شکم های بزرگ هرگز نباید از یاد ببرید، آن است که از بین بردن چربی های انباشته شده در ناحیه شکم، در مرحله نخست و پیش از هر چیز به داشتن رژیم غذایی و کم کردن کالری دریافتی بازمی گردد.

به بیان دیگر مقاومت چربی ذخیره ای بدن در ناحیه شکم، فقط می تواند با رژیم لاغری و ورزش شکسته شود.

دکتر توانا در گفت وگو با جام جم با تاکید بر این که تنها راه از بین بردن چربی شکم، رژیم غذایی اصولی و ورزش است، افزود: پیاده روی پیوسته با سرعت معمولی یعنی نه بسیار تند و نه خیلی آرام و به شکلی که باعث افزایش ضربان قلب و تعرق شود، برای کسانی که دچار مشکل یا بیماری مفاصل نباشند، بهترین ورزش برای کوچک کردن شکم است. راهپیمایی برای کسی که آمادگی لازم برای ورزش کردن را ندارد، باید در سطح صاف و به مدت نیم ساعت در هر روز آغاز شود، اما بتدریج و پس از یک ماه این زمان می تواند به یک ساعت افزایش پیدا کند. همچنین بتدریج می توان در سطوحی با شیب کم پیاده روی کرد.

این متخصص طب فیزیکی با اشاره به موثرتر بودن دویدن در لاغری و آب کردن چربی های شکم نسبت به راه رفتن توضیح می دهد: دویدن به سوزاندن سریع تر چربی ها کمک می کند، اما برای افراد جوان تر یعنی حداکثر تا 45 سال توصیه می شود.

چیکار کنم چربیهای شکمم آب بشه


پس از زایمان، شکمتان را ببندید

اتفاقی که پس از دوران بارداری و زایمان برای بیشتر خانم ها می افتد به غیر از افزایش وزن و انباشت چربی شکمی، از دست رفتن قوام عضلات شکم است که به برآمدگی شکم و افتادگی آن منجر می شود. به بیان دیگر از آنجا که در جریان حاملگی و زایمان، عضلات شکم دچار کشیدگی و بریدگی در سزارین می شود، قوام این عضلات بشدت کاهش می یابد؛ اما آیا راه کار موثری برای جلوگیری از بزرگ شدن و افتادگی عضلات شکم پس از زایمان وجود دارد؟

دکتر توانا در پاسخ می گوید: بستن شکم، یک هفته پس از زایمان طبیعی یا سزارین می تواند در جلوگیری از افتادگی شکم و کمک به سفت شدن عضلات آن موثر باشد و نباید این تصور اشتباه که بستن زودهنگام شکم، باعث جوش نخوردن یا عفونت بخیه های ناشی از سزارین می شود، مانع بستن شکم پس از زایمان شود. در ادامه با انجام حرکات ورزشی شکم در کنار ورزش های هوازی و بویژه پیاده روی می توان عضلات شکم را تقویت کرد و آن را به شکل مطلوب باز گرداند.

البته متخصصان تاکید می کنند، گرچه انجام ورزش های مخصوص شکم، عضلات آن را تقویت می کند، ولی به تنهایی و بدون رعایت رژیم غذایی و ورزش های هوازی نمی توان شاهد اثر مطلوب بر چربی شکم بود. بر این اساس می توان پس از زایمان، تحت نظر متخصص تغذیه از رژیم های مخصوص دوران شیردهی بهره برد.


ابتدا وزن کم کنید، سپس ورزش کنید

برخلاف تصور بسیاری از افراد که فکر می کنند برای از بین بردن چربی های شکم و پهلو، باید حرکات ورزشی مربوط و موضعی به این نواحی را انجام دهند، برای از بین بردن چربی های شکم و پهلو باید از تمرینات هوازی و بویژه پیاده روی پیوسته استفاده کرد. البته ورزش هایی چون دویدن، پیاده روی تند، دوچرخه ثابت و حتی استفاده از تردمیل نیز با توجه به شرایط فیزیکی، سنی و سلامت جسمانی و بویژه نداشتن مشکل مفاصل می تواند در از بین بردن چربی های شکم و پهلو بسیار موثر باشد.

اما آیا انجام این ورزش ها به افرادی که اضافه وزن زیاد دارند یا از بیماری های قلبی و عروقی رنج می برند نیز توصیه می شود؟

دکتر توانا در پاسخ می گوید: افرادی که وزن بالا دارند پیش از آغاز ورزش باید با بهره گیری از یک رژیم غذایی اصولی وزنشان را کاهش دهند. همچنین این افراد باید از ورزش های هوازی ملایم چون پیاده روی سبک شروع کرده و از انجام ورزش های مقاومتی که ضربان قلب را بشدت بالا می برد، پرهیز کنند. این امر در ارتباط با بیماران قلبی نیز درست است. همچنین بیماران قلبی نباید در گرما ورزش کنند، بلکه باید پیاده روی یا نرمش را به صبح زود موکول کنند. همچنین انجام حرکات دراز و نشست نیز به کسانی که مشکلات کمر دارند یا عضلات کمرشان ضعیف است به هیچ عنوان توصیه نمی شود.


جام جم / پونه شیرازی

ارسال نظر


نظرات شما ( 31 نظر )

سه شنبه 8 اسفند 1391 16:17

یکشنبه 20 اسفند 1391 15:19

شنبه 26 اسفند 1391 15:28

شنبه 17 فروردین 1392 15:00

سه شنبه 20 فروردین 1392 15:40

پنج شنبه 5 اردیبهشت 1392 13:00

سه شنبه 20 فروردین 1392 18:00

یکشنبه 1 اردیبهشت 1392 16:19

پنج شنبه 5 اردیبهشت 1392 17:30

جمعه 6 اردیبهشت 1392 16:44

جمعه 6 اردیبهشت 1392 17:33

دوشنبه 16 اردیبهشت 1392 11:11

یکشنبه 5 خرداد 1392 11:52

شنبه 4 خرداد 1392 14:27

شنبه 4 خرداد 1392 14:32

شنبه 4 خرداد 1392 10:50

یکشنبه 12 خرداد 1392 10:28

یکشنبه 12 خرداد 1392 12:41

جمعه 17 خرداد 1392 11:46

چهارشنبه 22 خرداد 1392 12:53

جمعه 24 خرداد 1392 11:56

یکشنبه 26 خرداد 1392 13:49

دوشنبه 3 تیر 1392 16:03

سه شنبه 11 تیر 1392 10:33

چهارشنبه 12 تیر 1392 10:42

یکشنبه 16 تیر 1392 10:07

دوشنبه 17 تیر 1392 13:44

چهارشنبه 13 شهریور 1392 10:43

چیکار کنم چربیهای شکمم آب بشه

پنج شنبه 9 آبان 1392 09:50

چهارشنبه 23 بهمن 1392 11:38

شنبه 27 اردیبهشت 1393 12:31

ضمیمه این هفته

خصوصيات متولدين هر ماه

طالع بيني ازدواج

 

رژیم لاغری شماره 3- آب کردن شکم در ۶ هفته

تعجب نکنید واقعا می‌توانید ظرف ۶ هفته چربی‌های شکمتان را آب کنید به شرط آنکه مطالب ذکر شده در زیر را کاملا مطالعه کرده و مو به مو رعایت کنید. پس اگر به سلامتی بدن و زیبایی آن اهمیت می‌دهید این مطلب را بخوانید تصمیم جدی بگیرید و از همین فردا شروع کنید تا به نتیجه دلخواهتان برسید. در بیشتر آقایان و خانم‌هایی که مشکل چربی شکم دارند، یک باور غلط مشترک وجود دارد و آن باور این است که فکر می‌کنند برای از بین بردن چربی‌های شکم و پهلو، باید حرکات ورزشی مربوط به این نواحی را انجام دهند در حالیکه کاملاً اشتباه است. شما برای از بین بردن چربی‌های شکم و پهلو باید از تمرینات هوازی استفاده کنید. مثل تمرینات دویدن، پیاده روی تند، دوچرخه ثابت ، تردمیل و… البته انجام ورزش‌های شکم نیز لازم است اما در درجه دوم اهمیت قرار دارد. در واقع برای آب کردن چربی‌های شکم باید ۳ کار را همزمان انجام داد که در ادامه مطلب بیشتر آنها را توضیح میدهیم.

چیکار کنم چربیهای شکمم آب بشه

شرط اول: رژیم غذایی هرگاه اسم رژیم می آید ممکن است در ابتدا چیز سختی به نظر برسد در صورتی که اصلا اینگونه نیست. منظور از رژیم، نخوردن نیست که کاری سخت باشد بلکه رژیم یعنی درست خوردن. لازم نیست خیلی رژیم سفت و سختی را رعایت کنید، چراکه در این برنامه ۶ هفته‌ای برای آب کردن شکم از ورزش هم استفاده می‌شود. پس صرفاً کارهای زیر را ظرف این ۶ هفته انجام دهید: اول: سرخ کردنی و روغن را به مدت ۶ هفته فراموش کنید. دوم: از هر نوع ماده قندی مصنوعی مثل آب نبات، قند و شکلات پرهیز کنید. سوم: مصرف مواد نشاسته‌ای مثل نان، برنج، سیب‌زمینی و… را در حد توان به حداقل رسانده و مصرف آب را به حداکثر برسانید. چهارم: هنگام گرسنگی سعی کنید بیشتر از میوه و سبزیجات استفاده کنید.

شرط دوم: ورزش هوازی ورزش‌های هوازی اثرات بسیار مفیدی در سلامت قلب و عروق دارند وهمچنین باعث از بین بردن چربی‌های بدن می شوند. ما در این برنامه ۶ هفته‌ای بیشتر نیازمند اثرات چربی‌سوزی آنها هستیم. در این ۶ هفته کافی است شما حداقل هفته‌ای ۵ روز به مدت یک ساعت ورزش‌های هوازی انجام دهید. اگر در ابتدای کار روزی یک ساعت برایتان دشوار است از روزی ۱۵ دقیقه شروع کنید و هر یک تا دو روز یکبار مقدار آن را ۵ تا ۱۰ دقیقه افزایش دهید تا به روزی یک ساعت برسید. از تمام ورزش‌های هوازی به منظور چربی‌سوزی در این برنامه ۶ هفته‌ای می‌توان استفاده کرد ، اما ورزش‌هایی که کارایی بهتری برای چربی‌سوزی شما دارد عبارتند از: پیاده روی خیلی تند، دویدن آرام، تردمیل و دوچرخه‌ثابت.

شرط سوم: تمرینات شکم هدف این قسمت از برنامه این است که عضلات شکم شما فرم زیبایی بگیرند و قوام آنها افزایش یابد. بنابراین وقتی چربی‌های شکم شما (توسط رژیم غذایی وبرنامه ورزشی هوازی) آب شدند، عضلات زیر آنها فرم یافته و زیبا می‌شوند و این همان چیزی است که بنام عضلات ۶ تکه ای شکم یا Six Packs نامیده می‌شود. پس برای قوام گرفتن و زیبا کردن عضلات شکم هفته‌ای ۴ نوبت و در هر نوبت تمرینات زیر را انجام دهید: ۱- دراز و نشست: روی زمین به پشت دراز بکشید در حالیکه دست‌هایتان کنار گوش‌هایتان است، از کمر خم شده و تا حدی بالا بیایید که آرنج‌تان به زانوهایتان که خم هستند بخورند. این حرکت را هر جلسه ۳ نوبت و در هر نوبت حداقل ۲۰ تکرار انجام دهید. ۲- پا دوچرخه: روی زمین دراز بکشید، دست ها پشت سر، زانو خم و ساق موازی با سطح زمین باشد. سپس حرکاتی شبیه به دوچرخه سواری را در هوا با پاها انجام دهید. این حرکت را نیز هر جلسه ۳ نوبت و هر نوبت ۳ دقیقه انجام دهید. ۳-بالا آوردن پاها در حالت خوابیده: در حالت خوابیده به پشت پاهایتان را به صورت مستقیم بالا بیاورید تا حدی که استخوان باسن از زمین بلند شود. سپس به آرامی پاها را به موقعیت اول برگردانید. این حرکت را نیز هر جلسه ۳ نوبت و در هر نوبت حداقل ۲۰ تکرار انجام دهید. با انجام دقیق برنامه‌های بالا مطمئن باشید که ظرف ۶ هفته و چه بسا کمتر، چربی‌های شکم را به میزان زیادی از دست خواهید داد و این موضوع را به وضوح در سایز دور کمر شلوارتان مشاهده خواهید کرد. شاید بسیاری از شما عزیزان از دست دادن چربی شکم و پهلو برایتان بیشتر از جنبه زیبایی مهم باشد اما چیزی که اهمیت بیشتری دارد مسئله سلامتی است تا زیبایی. اگر شما چربی‌هایتان را از بین نبرید رفته‌رفته و با افزایش سن نه تنها از بین بردن آن ها سخت‌تر می‌شود بلکه خطر ابتلا به بیماری‌های زیادی مثل دیابت، فشار خون، بیماری قلبی، سرطان و… در شما افزایش می‌یابد. پس از همین فردا شروع کنید، اراده به خرج دهید، مصمم و جدی باشید تا به نتیجه برسید. منبع :ایرانیان

نام (درخواست شده)

ایمیل

برای دنبال کردن نظرات به من اطلاع دهید

تازه کردن

خوش آمدید. به حساب کاربری خود وارد شوید.

آدرس ایمیلی که با آن ثبت‌نام کرده‌اید را وارد نمائید تا یک رمز عبور جدید برای شما ارسال شود.

بهتر زندگی کردن یاد گرفتنی است – مرجع مقالات آموزشی و فیلم آموزشی برای موفقیت و پیشرفت

برای لاغری شکم چه بخوریم؟ شاید شما هم درباره‌ی غذاهایی که نه تنها موجب کاهش وزن بلکه باعث از بین رفتن چربی‌های شکمی می‌شوند، شنیده باشید. ممکن است شما از آن دسته‌ افرادی باشید که اکنون هم غذاهای این چنینی مانند ماهی سالمون، سبزیجات، آووکادو، لبنیات و خشکبار را برای لاغری شکم و پهلو و داشتن شکمی تخت در رژیم لاغری شکم خود قرار داده باشید. بر اساس آخرین پژوهش‌ها، چندین خوراکی جدیدِ «شکم‌کوچک‌کن» به این فهرست اضافه شده است. این غذاها میل شما به کربوهیدرات و انواع دسرها را برطرف و حس چشایی‌تان را تقویت می‌کنند. در ادامه این مقاله با هم لیست خوراکی‌ایی که برای لاغری شکم مفید هستند را بررسی می‌کنیم و می‌بینیم که بهتر است برای لاغری شکم چه بخوریم؟

چیکار کنم چربیهای شکمم آب بشه

اگر می‌پرسید که برای لاغری شکم چه بخوریم، باید گفت مطالعه روی زنان برزیلی نشان داده است که سایز کمر زنانی که طی یک دوره‌ی ۱۲ هفته‌ای از مکمل روغن نارگیل در رژیم غذایی‌ استفاده کرده‌اند، کوچک شده است. روغن نارگیل شامل نوعی اسید چربِ اشباع شده به نام اسید لوریک (Lauric Acid) است که در بدن به سرعت تبدیل به انرژی می‌شود. این یعنی کالری اسید لوریک، پیش از اینکه تبدیل به چربی انباشته شود، می‌سوزد و تبدیل به انرژی می‌شود و باعث لاغری شکم شما می‌شود. لزومی ندارد آن را به شکل قرص مصرف کنید، کافی است روغن نارگیل تصفیه شده را جایگزین روغن‌های دیگر در دستور غذای‌تان کنید.

دومین پاسخی که در جواب به سوال برای لاغری شکم چه بخوریم، می‌توان داد این است که بگوییم خوراکی‌های بنفش و قرمز! تحقیقات تازه‌ی مجله‌ی تغذیه‌ی بالینی اروپا (European Journal of Clinical Nutrition) نشان داد زنانی که در یک بازه‌ی زمانی ۳ ساله رژیم غذایی سرشار از محصولات قرمز یا بنفش‌رنگ مانند انگور، گوجه، بادمجان و کلم دارند، نسبت به زنانی که رژیم غذایی‌شان بیشتر شامل سبزیجات و میوه‌های سبز، زرد یا نارنجی بوده است، چربی شکمی کمتری داشته‌اند. برخی پژوهش‌ها ادعا می‌کنند وجود فلاونوئید در برخی از این محصولات مانع جذب چربی می‌شود یا بر فرآیند چربی سوزی تأثیر گذاشته و باعث لاغری شکم می‌شود. پس سعی کنید در رژیم لاغری شکم و پهلو حتما از خوراکی‌های بنفش و قرمز هم استفاده کنید.

یکی از خوراکی‌های مناسب برای رژیم لاغری شکم، سرکه انار است. بنا بر پژوهش محققین کُره‌ای مصرف ۳۰ میلی‌لیتر سرکه‌ی انار در زنانِ دچار اضافه وزن به مدت ۸ هفته، باعث کاهش ۳٫۷ درصدی چربی شکمی و در نهایت باعث لاغری شکم در آنها شده است. به گفته‌ی دکتر کارول جوهانسون (Carol Johnston)، استاد دانشگاه آریزونا، همه‌ی انواع سرکه دارای اسید اَستیک هستند که هم در هضم نشاسته تأثیر دارد و هم آنزیم مؤثر در چربی‌سوزی را تحریک می‌کند.

بر مبنای مطالعه‌ای در دانشگاه تافتز (Tufts University)، کسانی که روزی ۳ پُرس یا بیشتر غلات کامل مصرف می‌کنند، نسبت به کسانی که کمتر از نیم پُرس غلات کامل می‌خورند، ۱۰ درصد کمتر چربی شکمی دارند. رهبر این گروه تحقیق، دکتر نیکولا مک‌کُون (Nicola McKeown) می‌گوید: این مسئله ممکن است به دلیل اثر غلات کامل بر هورمون‌های کنترل اشتها و بروز احساس سیری باشد؛ یا به دلیل فیبر موجود در غلات کامل که با تحریک برخی هورمون‌ها، ذخیره‌ی چربی شکمی را کاهش می‌دهد. اما نکته‌ی قابل توجه این است که افرادی که غلات تصفیه شده مصرف کرده‌اند (انواع نان و شیرینی‌های سفید)، کاهشی در چربی شکمی‌شان نداشته‌اند. بنا بر توصیه‌ی دکتر مک‌کون بهتر است غلات تصفیه‌شده را با غلات کامل مانند برنج قهوه‌ای یا فارو (غذايي تهيه شده از انواع خاصی از گندم) جایگزین کنید.

یکی از دوستداران لاغری شکم انواع حبوبات است. آنطور که مطالعات مجله‌ی اُبیسیتی (Obesity) نشان ‌می‌دهد، به ازای مصرف ۱۰ گرم فیبر در هر روز، احتمال بروز چربی شکمی ۴ درصد کاهش می‌یابد. به گفته‌ی محققان، بهترین منبع فیبر انواع حبوبات هستند به ویژه عدس، لوبیای سیاه و لوبیای لیما (لوبیای عروس) که در هر نصف فنجان از آنها، ۷ تا ۸ گرم فیبر وجود دارد. سرپرست محققین اُبیسیتی، دکتر کریستن هیرستون (Kristen G. Hairston) معتقد است، لوبیای چشم‌بلبلی و لوبیا قرمز هم انتخاب‌های خوبی هستند زیرا به ازای هر نصف فنجان، ۴ تا ۵ گرم فیبر دارند.

به گفته‌ی دکتر لیندسی براون (Lindsay Brown)، استاد دانشگاه کویینزلند، که درباره‌ی اثرات چیا در حذف چربی شکمی مطالعه کرده‌ است، دانه‌ی چیا علاوه بر پروتئين و فیبر حاوی اسید چرب ALA (آلفا لینولنیک اسید) است که مانع احاطه شدن اعضای حیاتی موجود در ناحیه‌ی شکمی توسط چربی می‌شود. دانه‌های چیا را می‌توان با انواع اسموتی مخلوط کرد، همراه با ماست میل نمود یا از ترکیب آن با شیر بادام، کمی دارچین و عسل، نوعی پودینگ تهیه کرد.

برای چربی سوزی شکم دارچین زیاد مصرف کنید. دارچین یکی از مدافعان لاغری شکم است که در کابینت ادویه‌های‌تان خواهید یافت. دانشمندان ژاپنی در آزمایشی، چندین موش را تحت رژیم غذایی پرچرب و پرقند قرار دادند، به رژیم غذایی گروهی از موش‌ها روغن دارچین، که عطر و طعم گرم دارچین از آن است، اضافه کردند. پس از یک ماه، موش‌هایی که ترکیبات دارچین را مصرف کرده بودند، چربی شکمی کمتری داشتند. کارشناسان معتقدند این ماده در از بین بردن توده‌های چربی مؤثر است. کری گنز (Keri Gans) نویسنده‌ی «یک تغییر غذاییِ کوچک» توصیه می‌کند در غذاهای روزانه‌ی خود برای کمی دارچین، به اندازه‌ی یک قاشق چایخوری، جا باز کنید.

مانند بسیاری از دشمنان چربی، شکلات حاوی فلاونوئید است؛ به همین دلیل محققین اسپانیایی در پژوهش اخیر خود روی ۱۴۵۸ نوجوان، دریافتند کسانی که شکلات بیشتری مصرف می‌کنند، کمر باریک‌تری دارند. دکتر گارسیا، یکی از محققین این پژوهش و استاد دانشکده‌ی پزشکی دانشگاه گرانادای اسپانیا، می‌گوید: نوع شکلات مهم نیست اما شکلات‌ تلخ ۷۰درصد، حاوی مقادیر زیاد کاتچین (Catechin)، یکی از انواع فلاونوئیدها هست که بر عملکرد انسولین و تولید کورتیزول (هورمونی که باعث ذخیره‌ی چربی در ناحیه‌ی شکم می‌شود) اثر می‌گذارد. تانیا زوکربرات (Tanya Zuckerbrot)، بنیانگذار رژیم غذاییِ عاملِ F توصیه می‌کند به جای شیرینی‌های معمول در رژیم غذایی، روزانه حدود ۳۰ گرم شکلات تلخِ ۷۰درصد مصرف کنیم. همچنین، شکلات تلخ را می‌توانید علاوه بر خوردنی‌ای برای لاغری شکم، به عنوان ماده‌ی انرژی‌زا در باشگاه و در هنگام ورزش استفاده کنید.

تخم کتان برای کاهش وزن و چربی سوزی شکم بسیار مفید است. این ماده‌ی خوراکی با فیبر فراوانش به شما احساس سیری می‌دهد، سرشار از امگا-۳ و لینان (lignan) است که به از دست دادن وزن کمک می‌کند. وقتی هر قاشق غذاخوری تخم کتان تنها ۳۶ کالری دارد، گنجاندن آن در رژیم غذایی‌تان کار ساده‌ای است.

فیبر موجود در تخم کتان به اندازه‌ی است که تنها یک قاشق غذاخوری از آن برای اثرگذاری کافی‌ است. پژوهشی در سال ۲۰۱۲ نشان داد فیبر تخم کتان برای کاهش اشتها مفید است. فیبر محلول در تخم کتان فرایند گوارش را کند و از تبدیل شدن گلوکز به قند جلوگیری می‌کند. تنظیم قند خون به کاهش وزن کمک می‌کند زیرا قند اضافه‌ همیشه تبدیل به چربی می‌شود. افزایش قند همچنین با رهاسازی انسولین پیام توقف سوخت چربی‌های ذخیره‌شده را به بدن می‌دهد. به علاوه فیبر موجود در تخم کتان حاوی نوعی باکتری خوب است که ممکن است باعث کاهش وزن شود.

امگا‌-۳ احتمال بروز بیماری‌های قلبی-عروقی را کاهش می‌دهد و بنابر پژوهشی در سال ۲۰۱۳ مصرف به‌اندازه‌ی آن مانع چاقی می‌شود. امگا-۳ با افزایش سطح آدیپونکتین (adiponectin)، هورمونی که توسط سلول‌های چربی ترشح می‌شود و سوخت‌وساز لیپید و گلوکز را تنظیم می‌کند، به کاهش وزن کمک می‌کند.

تنها دو ماده‌ی خوراکی حاوی مقادیر فراوان لینان هستند: تخم کتان و کنجد. و میزان لینان موجود در تخم کتان ۷ برابر بیشتر ازکنجد است. لینان با کاهش کلسترول می‌تواند بروز بیماری‌های قلبی-عروقی را کاهش دهید. همچنین خاصیت آنتی‌اکسیدانی آن با رشد تومورهای سرطانی مقابله می‌کند، هرچند نیاز به تحقیق بیشتری در این زمینه است. با اینکه پژوهش‌ها اثر لینان بر کاهش وزن را ثابت نکرده‌اند، ویژگی‌ بالقوه‌ی آن در کاهش سطح گلوکز ممکن است به کاهش وزن کمک کند به‌ این شرط که کالری دریافتی از کالری مصرفی بیشتر نباشد.

مصرف تخم کتان معمولا با عوارض خاصی همراه نیست اما به دلیل برخی ترکیبات فعالش باید برخی نکات احتیاطی را در نظر بگیرید. این ماده‌ی خوراکی ممکن است باعث یبوست یا عوارض دیگری مانند اسهال، باد معده و روده و دردهای شکمی شود. زنان باردار نباید تخم کتان مصرف کنند. اگر دچار دیابت، اختلال خونریزی، انسداد روده، سرطان‌های حساس به‌هورمون یا هر بیماری مزمن دیگر هستید، پیش از مصرف تخم کتان با پزشک‌تان مشورت کنید.

تخم کتان را در یخچال نگه دارید و تا ۲۴ ساعت پس از آسیاب کردن مصرف کنید زیرا پس از این مدت مواد مفیدش را از دست می‌دهد. می‌توانید در دستور غذاهای مختلف تا ۱۵ درصدِ آرد را با تخم کتان جایگزین کنید اما احتمالا باید مقدار مخمر را افزایش بدهید. با استفاده از تخم کتان به جای تخم‌مرغ و روغن می‌توانید میزان کالری غذایتان را کاهش دهید. می‌توانید هر ۱ قاشق مارگارین را با ۳ قاشق تخم کتان، و هر تخم‌مرغ را با ترکیبی از ۱ قاشق تخم کتان و ۳ قاشق آب جایگزین کنید.

اگر وقت کافی برای خواندن این نوشته ندارید، ویدیوی زیر را ببینید.

(function(a){function c(){try{return 0===a(‘.single-container .post’).attr(‘class’).toString().split(‘ ‘).reduce(function(f,g){return 0<=g.indexOf('category-')

VM1816:75

با نکات ورزشی و تغذیه‌ای این مجموعه، اندامی متناسب و جذاب داشته باشید.

17،000 تومان

14،000 تومان

now = new Date();
var head = document.getElementsByTagName(‘head’)[0];
var script = document.createElement(‘script’);
script.type = ‘text/javascript’;
var script_address = ‘https://cdn.yektanet.com/js/chetor/article.v1.js’;
script.src = script_address + ‘?v=’ + now.getFullYear().toString() + ‘0’ + now.getMonth() + ‘0’ + now.getDate() + ‘0’ + now.getHours();
head.appendChild(script);

now = new Date();
var head = document.getElementsByTagName(‘head’)[0];
var script = document.createElement(‘script’);
script.type = ‘text/javascript’;
var script_address = ‘https://cdn.yektanet.com/template/bnrs/yn_bnr.min.js’;
script.src = script_address + ‘?v=’ + now.getFullYear().toString() + ‘0’ + now.getMonth() + ‘0’ + now.getDate() + ‘0’ + now.getHours();
head.appendChild(script);

var head = document.getElementsByTagName(“head”)[0];
var script = document.createElement(“script”);
script.type = “text/javascript”;
script.async=1;
script.src = “https://s1.mediaad.org/serve/chetor.com/loader.js” ;
head.appendChild(script);

چیکار کنم چربیهای شکمم آب بشه

سلام تشکر از مقاله مفید شما به موارد بالا گیاه زنجبیل رو هم میتوان اضافه کرد

تکراری بود

از فردا صبح شروع می‌کنم، با مسئولیت خانم طرزمنی و خانم ناصری و آقای والی و سایر دوستان، روزی یک کیلو شکلات تلخ می‌خورم.

به نظر من به چند گرم اکتفا کنید و در عوض از باقی خوراکی‌ها میل کنید. شخصا از عهده مسئولیت یک کیلو شکلات بر نمی‌آم… :))

آره باشه بهش میگم

خخخخخخخ???????وایییی به سرفه افتادن ای خدا?????خخخخخخخخخخخخخ

عالیه الناز جون ممنون از مطالب زیبای شما

روش لاغر کردن سینه های مرد چه جوریه

روش لاغر کردن سینه های مرد!!!!!

تناسب اندام

انواع رژیم لاغری؛ ۹ رژیم لاغری مؤثر و پرطرفدار

مضرات آبمیوه؛ ۵ دلیل که نباید آبمیوه را جایگزین میوه کنید

افتادگی شانه؛ ۷ ورزش مفید برای کمک به رفع افتادگی شانه

لاغری شکم بعد از زایمان؛‌ ۹ حرکت ورزشی مؤثر در خانه

بهترین مکمل های افزایش وزن و افزایش حجم عضلات

آخرین مطالب

خطرات استفاده از ضد آفتاب طبیعی برای شما و کودکانتان

چطور در شلوغی‌های زندگی غرق نشویم؟

نگاهی به زندگی خالد حسینی،‌ کتاب‌ها و سبک آثار او

۸ نکته‌ای که مردها باید درمورد یائسگی بدانند


چرا موفق نمی شویم؟

ترین های جهان


بهترین دانشگاه های کانادا کدام‌اند؟

بهترین رمان های عاشقانه که حس عشق را در شما زنده می‌کنند

بهترین انیمیشن های جهان برای کودکان و بزرگسالان

بهترین فیلم های کمدی؛ ۲۵ فیلم خنده‌دار دنیا با داستان‌های هیجان‌انگیز

بهترین هتل های جهان؛‌ ۲۵ هتل حیرت‌انگیز دنیا

خنده دارترین جوایز نوبل در سال ۲۰۱۸ برای دستاوردهای علمی مضحک

۶۸ راه اثبات شده برایافزایـش قــدرت مــغـز

آیا شکمتان باعث ناراحتی شما می شود؟ آیا تا به حال فکر کرده اید که شما می توانید یک شکم صاف باور نکردنی را سریع تر از هر یک از همسالان خود بدست آورید؟ با توجه به شیوه زندگی روزمره و تغذیه نادرست، جای تعجبی نیست که چربی شکم چیزی باشد که بیشتر ما را ناراحت کند. چه اتفاقی می افتد اگر سریع تر از یک هفته شکمتان را صاف کنید؟ شگفت انگیز، نه؟ این چیزی است که در این بخش از تناسب اندام نمناک خواهید خواند.

این یک راه عالی برای از دست دادن چربی شکم در یک هفته است. ما پیشنهاد می کنیم که به جای خوردن 3 وعده غذایی کامل و ایجاد اضافه بار سیستم گوارش، قسمت های کوچکتر بیشتری با فاصله زمانی حدود 2 تا 3 ساعت از هم داشته باشید. مزایایش کوچک شدن شکم و افزایش متابولیسم است که باعث افزایش سوزاندن چربی بیشتر خواهد شد. 

گاهی اوقات بیشتر ما دچار نفخ می شویم، که موجب ورم شکم می شود. با محدود کردن مصرف غذاهای فیبری که باعث بوجود آمدن نفخ می شود، از ایجاد چربی جلوگیری می شود، غذاهایی شامل:

این سبزیجات با فیبر بالا برای بدن مناسب هستند، اما به شکلی دیگر، شکل بدن شما را خراب می کنند.

چیکار کنم چربیهای شکمم آب بشه

3. تنظیم مصرف میوه های خام و سبزیجات:

ما پیشنهاد می کنیم که یک باره سبزی ها و میوه های خام زیادی را مصرف نکنید بهتر است آنها را در مقادیر کمتر و در طول روز پخش کنید.

 

محصولات لبنی، به خصوص در افراد مبتلا به ناتوانی جذب لاکتوز، باعث ایجاد شرایط ناراحت کننده گاز معده و نفخ می شوند.ما پیشنهاد می دهیم که ماست و مقادیر کمی از شیر و محصولات آن را بخورید.

5. غذاهای غنی از پتاسیم بیشتری بخورید:

غذاهایی با پتاسیم بالا، مانند آووکادو، موز، پاپایا، انبه، نعناع و ماست دارای مزایای کاهش نفخ هستند. این به این دلیل است که پتاسیم یک دیورتیک طبیعی است و باعث کاهش احتباس آب و پف می شود. 

توت ها غذاهای مبارز با چربی هستند. علم ثابت می کند که سلول های چربی را از بین می برند. این همچنین به سلولهای چربی در تولید آدیپونکتین کمک می کند، هورمونی که به کاهش التهاب در زمان کاهش قند خون کمک می کند.

آجیل همچنین می تواند به شکل شکم شما کمک می کند ، تحقیقات نشان می دهد افرادی که دوبار در هفته آجیل می خورند، به احتمال زیاد وزن بیشتری نسبت به افرادی که نمی خورند، کم می کنند.

آب برای سلامتی عالی است، اما هنگام تلاش برای کاهش وزن و صاف کردن شکم بهتر هم می شود.

 

چای سبز بسته غنی از آنتی اکسیدان هایی است که به کاهش چربی شکم کمک می کند. پیشنهاد میکنیم قبل از تمرین و کار چای سبز بنوشید.

 

اسموتی ها یک راه عالی برای حفظ سلامتی و هیدراته شدن بدن هستند ؛ ما اسموتی هندوانه را پیشنهاد می کنیم، زیرا این میوه غنی از اسید آمینه ای به نام آرژینین است که برای کاهش چربی بدن و افزایش توده عضلانی بدون چربی کمک می کند.اسموتی آناناس و آنزیم هایش به شکستن پروتئین و کاهش نفخ کمک می کنند.

10. زنجبیل را دوست خود بدانید:

زنجبیل نه تنها به آرامش روده کمک می کند و موجب کاهش نفخ می شود، بلکه یک درمان عالی برای گاز معده است ؛ شما می توانید زنجبیل را به چای سبز خود یا به خوراکی ها و غذاهایتان اضافه کنید. 

اگر شما می خواهید یک شکم صاف به بدون چربی داشته باشید و همچنین باعث می شود تا به میزان 36% کمتر چربی و کالری بسوزانید،از نوشابه های گازدار دور بمانید همچنین می تواند تولید هورمون های سوزاندن چربی را متوقف کند.نوشیدنی های گازدار حاوی گازهایی هستند و پس از مصرف آنها به طور طبیعی با گاز بیشتری در دستگاه گوارش شما می مانند و منجر به التهاب می شوند.

متعجبید که چطور می توانید چربی شکم را در یک هفته از دست بدهید؟ تمریناتی که بر روی کل بدن تمرکز می کنند بهتر هستند ؛ در این بخش از تناسب اندام نمناک چند نوع ورزشی وجود دارد که می توانید انجام دهید.

1. ورزش های هوازی؛

ورزش هوازی بزرگترین سلاح شما در مقابل چربی شکم است. و مطالعات نشان می دهد که حتی بهتر از تمرینات مقاومتی یا غیره است بنابراین، اگر بخواهید یک شکم صاف را در یک هفته بدست بیاوردید باید پیاده روی یا شنا کنید. 

2. کرانچ:

این تمرینات مخصوصا برای صاف کردن شکم بسیار مناسب هستند، زیرا روی عضلات جلویی و شکم کار می کنند در این بخش از نمناک نوع کرانچی معرفی شده است که می توانید با آنها از چربی های شکمتان خلاص شوید:

کرانچ لگن کج:

کرانچ بازوها و پاهای صاف:

3. روی هسته خود کار کنید:

هسته شما از عضلات شکمی و ماهیچه های کمری، لگن و باسن تشکیل شده ؛ در مجموع 15 عضله دارد. بنابراین، برای داشتن یک شکم تخت، نیاز به تمرینی دارید که روی همه اینها کار کنند. این تمرینات عبارتند از:

پانل جانبی:

شما می توانید این تمرین ساده را با لمس کردن سمت چپ خود با آرنج خود انجام دهید.

تمرین فشار دادن:

چیکار کنم چربیهای شکمم آب بشه

شروع تمرین را با فشار انجام دهید.

استرس و اضطراب باید در طول این هفته قطع شود ؛ استرس یک هورمونی به نام کورتیزول تولید می کند که باعث افزایش وزن در ناحیه شکم می شود پس فقط آرام باشید!

1. صاف ایستادن:

این کار باعث اصلاح وضعیتتان می شود ؛ روی حالت ایستادنتان کار کنید، زیرا بلندتر دیده خواهید شد و 5 پوند لاغرتر.

چگونه می توان به صاف ایستادن عادت کرد؟ با حرکت پیلاتس می توانید

پیشنهاد می کنیم که امتحانش کنید ، تحقیقات ثابت می کنند که پیلاتس یکی از بهترین راه های بهبود وضع موجود و تقویت عضلات شکم و کمر است. در ادامه بخش تناسب اندام نمناک حرکاتی ار پیلاتس وجود دارد که می توانید در حالی که هنوز در رختخواب هستید انجام دهید.

شکم:

2. زود خوابیدن:

زود خوابیدن مزایای زیادی دارد ، افرادی که زودتر میخوابند کمتر پرخوری می کنند. ورزش و خواب زود باعث داشتن شکم تختی می شود. اکنون می دانیم که این امر می تواند باعث افزایش سطح کورتیزول هورمون استرس شود که موجب افزایش ذخیره چربی در اطراف آن می شود.

3. کمد لباس:

همیشه لباس هایی که جای شکم تنگ و صافی دارند را انتخاب کنید ، پارچه هایی را انتخاب کنید که همه برامدگی ها را نشان ندهد و از لباس ها و پارچه هایی استفاده کنید که چشم ها را از شکمتان به بالاتر ببرد و معلوم نشود.

انجام دادن رژیم غذایی فوق العاده ترین راه برای کاهش چربی شکم در یک هفته است!

بهترین رژیم غذایی برای کاهش سریع وزن شامل این مواد نمی شود:

و اینها غذاهایی هستند که می توانید در رژیم غذایی خود داشته باشید:

 

توجه : ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.

چیکار کنم چربیهای شکمم آب بشه
چیکار کنم چربیهای شکمم آب بشه
0

دوره مقدماتی php

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *